Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:17

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ben sinds 1 juni ook weg bij Knab. De authenticatie optie met stroboscopische effecten is erg slecht voor mensen met epilepsie. Ik heb geen zin in een aanval omdat ik geld wil overmaken. Nu heb ik alles bij ING omdat ik daar al gedeeltelijk zat.

Ik begrijp de dames en heren ontwikkelaars bij Knab echt niet meer dit soort design keuzes.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:42
Gé Brander schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:15:
Ik ben sinds 1 juni ook weg bij Knab. De authenticatie optie met stroboscopische effecten is erg slecht voor mensen met epilepsie. Ik heb geen zin in een aanval omdat ik geld wil overmaken. Nu heb ik alles bij ING omdat ik daar al gedeeltelijk zat.

Ik begrijp de dames en heren ontwikkelaars bij Knab echt niet meer dit soort design keuzes.
Dat is een keuze methode qua authenticatie en je bent niet verplicht om die te gebruiken toch?
Ben het wel met je eens dat het rare on ondoordachte designkeuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is dat voor methode dan? Volgens mij heb ik m’n paspoort gescand

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvSjY92h5vemvpy95WmIyZJvF7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5io0faarAF7c5bVSSUBQg3o.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de geïnteresseerden. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

JvS schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:29:
Wat is dat voor methode dan? Volgens mij heb ik m’n paspoort gescand
Dit betreft het bevestigen van een overboeking. Meestal was het gewoon je pincode/vingerafdruk maar soms willen ze een foto maken ter bevestiging dat jij het bent. Daar kan je volgens mij niet onderuit.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ah dat is dan op een iPhone niet omdat daar FaceID wordt gebruikt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 09:48
Je hebt niet even terug gescrolled, begrijp ik? :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Je hebt niet even terug gescrolled, begrijp ik? :+
Zeker wel. Maar blijkbaar niet ver genoeg. :F

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elliott
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 23:36
Een vraag over de (ICS) mastercard die in het Knab pakket zit: kun je de tegenrekening, waar ze maandelijks van incasseren, ook een IBAN opgeven van een andere bank? (hebben een gezamenlijke rekening aangevraagd maar wil de CC voor persoonlijke aankopen gebruiken. En mijn persoonlijke rekening is een ABN rekening)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:40
Elliott schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:29:
Een vraag over de (ICS) mastercard die in het Knab pakket zit: kun je de tegenrekening, waar ze maandelijks van incasseren, ook een IBAN opgeven van een andere bank? (hebben een gezamenlijke rekening aangevraagd maar wil de CC voor persoonlijke aankopen gebruiken. En mijn persoonlijke rekening is een ABN rekening)
Als ik inlog op ICS kan ik betaalrekening wijzigen en krijg de volgende melding:
Betaalgegevens wijzigen
Uw nieuwe bankrekeningnummer ontvangen we graag per post van u, omdat we uw handtekening nodig hebben voor de machtiging voor uw nieuwe rekening. Ook als u wilt betalen via automatische incasso, hebben we uw handtekening nodig. Uw andere betaalzaken regelt u in Mijn ICS .

Nieuw bankrekeningnummer doorgeven
Uw nieuwe IBAN-nummer kunt u aan ons doorgeven met dit formulier.
U kunt het formulier gratis opsturen naar:
International Card Services BV, Antwoordnummer 1110, 1110 VB Diemen.
Bankrekeningnummer wijzigen (pdf)
Link naar PDF

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SalesEHV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-04 20:32
Credit card tegenrekening wijzigen naar een niet-KNAB rekening nummer is niet mogelijk.
Toevallig afgelopen week geprobeerd door de PDF in te sturen, dit was het antwoord:

Wij hebben van u het verzoek ontvangen om uw bankrekeningnummer te wijzigen in onze administratie. Dit verzoek kunnen wij niet in behandeling nemen omdat u een KNAB Creditcard heeft. Het is alleen mogelijk om een KNAB-rekening aan uw Card te koppelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij de AMEX Green Card die je via Knab kunt aanvragen, is het wijzigen van de tegenrekening naar een niet-Knab-IBAN waarschijnlijk wel gewoon mogelijk. Die kaart heeft namelijk geen enkele Knab-branding. Wel ga je dan vermoedelijk het normale maandbedrag betalen, terwijl de kaart bij gebruik van een Knab-IBAN gratis is bij een spend van minimaal 1500 euro per jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:08
SalesEHV schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:24:
Credit card tegenrekening wijzigen naar een niet-KNAB rekening nummer is niet mogelijk.
Toevallig afgelopen week geprobeerd door de PDF in te sturen, dit was het antwoord:

Wij hebben van u het verzoek ontvangen om uw bankrekeningnummer te wijzigen in onze administratie. Dit verzoek kunnen wij niet in behandeling nemen omdat u een KNAB Creditcard heeft. Het is alleen mogelijk om een KNAB-rekening aan uw Card te koppelen
Telefonisch kan het gewoon gewijzigd worden. Je betaalt dan wel het normale tarief voor de Green Card, €5,50 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elliott
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 23:36
SalesEHV schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:24:

Dank voor je info! Jammer. Zie dat het formulier bij de aanvraag van de ICS card je wel elke IBAN kan invullen. Allicht glipt het dan wel succesvol door het proces. Ik laat het weten zodra mijn rekening bij Knab geopend is. (inmiddels op dag 3, zal van de week wel geactiveerd worden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Elliott Ik ben benieuwd! Sowieso wel fijn dat je bij Knab zonder extra kosten zowel een ICS- als een AMEX-kaart kunt aanvragen. Beide kaarten bieden toch net weer iets andere voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:14
Gé Brander schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:15:

ING Gebruikt deze zelfde authenticatie op het moment dat je een rekening opent op een Android telefoon.

All-electric | in aanbouw: Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

sailor_dg schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:34:
[...]

ING Gebruikt deze zelfde authenticatie op het moment dat je een rekening opent op een Android telefoon.
Dat doe ik dan maar niet 😊

Ik gebruik de ING app al jaren maar ben het nog nooit tegengekomen. Privé had ik al een rekening en de zakelijke rekeningen moest ik toch voor naar het kantoor. Dus daarom denk ik niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-05 20:33
Een actie ⬇️⬇️⬇️⬇️

https://www.knab.nl/apple-pay-5-euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 12:58

page404

Website says no

Ja fijn, krijg ik 5 mailtjes met "u heeft nog niet met Apple Pay betaald". WEL DUS. Heb de gezamenlijke rekening nu maar aangemeld, daar doe ik bijna alle betalingen van. Benieuwd of het goed gaat.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 201953

Knab is weer lekker bezig. Een dreigmail:

"We hebben je de afgelopen weken gevraagd om aanvullende gegevens aan te leveren. Je hebt vanaf dit moment 14 dagen om deze gegevens alsnog aan te leveren."

Ze hebben de afgelopen weken helemaal niet om aanvullende gegevens gevraagd. Dit is ook niet de eerste keer dat ze dit doen. Wat bezielt knab om zo met zijn klanten om te gaan?

Wat blijkt, ze missen een geboortedatum. In januari maakte de software van Aegon er één in de toekomst van😁. Omdat de tweede rekeninghouder geen geschikte smartphone heeft, moest ik de hele identificatieprocedure tweemaal op mijn smartphone doorlopen. Ze kunnen die datum nog steeds niet juist interpreteren (ID-kaart), want ik moest de datum zelf invoeren. Ze kunnen zich zeker geen kundige it-er veroorloven.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 201953 op 23-06-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 02-05 16:27
Zal wel het Aegon bloed in hun aderen zijn ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmichael1991
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-05 21:42
Heeft iemand hier ooit meegemaakt dat je, zonder iets te doen, een normale pin betaling kreeg terug gestort? Vandaag 2 pinbetalingen bij verschillende winkels in Duitsland teruggestort gekregen zonder enige reden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrVy3Nd7Ig-Ke65RTfddk6gRyFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qT27KX155y8SjjqzrOyJzlve.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
mmichael1991 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:47:
Heeft iemand hier ooit meegemaakt dat je, zonder iets te doen, een normale pin betaling kreeg terug gestort? Vandaag 2 pinbetalingen bij verschillende winkels in Duitsland teruggestort gekregen zonder enige reden..

[Afbeelding]
Dat betekent dat de betalingsverwerker het geld niet geclaimed heeft. Ik zou nog niet te vroeg juichen, soms claimen ze het alsnog. Maar soms heb je ook geluk

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Beste ??????,

Je ontving de afgelopen weken meerdere keren het verzoek om je opnieuw te identificeren. Als bank zijn we namelijk verplicht om te weten wie onze klanten zijn. Ondanks de verschillende herinneringen, heb je dit niet gedaan. Daarom sluiten we vandaag je rekening.
Heb geen probleem om me te identificeren. Wel met het verplicht een app moeten gebruiken.
Kon mijn rekening ook niet op fatsoenlijke wijze afsluiten, omdat het Knab systeem te buggy was.
Ook appart dat ze rekeningen afsluiten zonder schriftelijke bevestiging.
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmichael1991
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-05 21:42
AllInOneNerd schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:24:
[...]

Dat betekent dat de betalingsverwerker het geld niet geclaimed heeft. Ik zou nog niet te vroeg juichen, soms claimen ze het alsnog. Maar soms heb je ook geluk
Ah, duidelijk. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijs42
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-02 22:11
Da's dan weer net een beetje jammer... Krijg een email van KNAB met waarshuwing dat er tweemaal eenzelfde bedrag is afgeschreven naar hetzelfde tegennummer. Dat ik het even moet checken en zelf stappen moet ondernemen om het geld terug te krijgen als de dubbele boeking een fout was...

Leuk, maar kunnen ze dan niet ook even checken en zien dat het van mijn eigen rekening naar een van mijn eigen spaarrekeningen is gegaan? Duh!

Leuk, die automatisering, maar je moet alsnog wel je kop erbij houden als je die leuke dingen programmeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-05 17:55
Ik heb sinds kort een Knab rekening geopend om te kijken of het een alternatief is ipv, of naast mijn ABN AMRO rekening. Maar hebben jullie ook bij af- en bijschrijven zeer late push berichten op je mobiel? Die komen bij mij pas gemiddeld een dag later binnen. Je kan zeggen van de ABN wat je wil, maar daar krijg je wél direct bericht als er iets bijgeschreven is of als je pint.

Als je salaris bij Knab wordt bijgeschreven, krijg je zeker ook pas een dag later bericht wellicht.
Meer mensen hebben dat bij Knab?

[ Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 29-06-2021 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:40
Datisraar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:21:
Ik heb sinds kort een Knab rekening geopend om te kijken of het een alternatief is ipv, of naast mijn ABN AMRO rekening. Maar hebben jullie ook bij af- en bijschrijven zeer late push berichten op je mobiel? Die komen bij mij pas gemiddeld een dag later binnen. Je kan zeggen van de ABN wat je wil, maar daar krijg je wél direct bericht als er iets bijgeschreven is of als je pint.

Als je salaris bij Knab wordt bijgeschreven, krijg je zeker ook pas een dag later bericht wellicht.
Soms direct, soms een dag later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Datisraar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:21:

Dat heb ik ook, de melding dat "saldo is hoger dan x bedrag" komt altijd direct binnen. Dat er een "bedrag hoger dan x bedrag is bijgeboekt" komt dan altijd de volgende dag. No shit, Sherlock, denk ik dan altijd. Hoef je nu niet meer mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het ligt aan je instellingen inderdaad. Ik krijg van iedere grote transactie een pushbericht, en een samenvatting de dag later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Knab werkt buiten Nederland, maar binnen Europa toch ook nog niet met Instant Payment met andere Europese banken? Vanaf Abn Amro naar mijn Franse bankrekening staat het er binnen 10 seconden op. Knab heeft dat denk ik als kleine bank nog niet. Wat zijn jullie ervaringen met Europese IBAN overschrijvingen? Naar N26, Revolut, OB, bijvoorbeeld of andere Duitse of Franse banken.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 29-06-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Datisraar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:08:
Knab werkt buiten Nederland, maar binnen Europa toch ook nog niet met Instant Payment met andere Europese banken? Vanaf Abn Amro naar mijn Franse bankrekening staat het er binnen 10 seconden op. Knab heeft dat denk ik als kleine bank nog niet. Wat zijn jullie ervaringen met Europese IBAN overschrijdingen?
In de ochtend overboeken, staat het er vaak smiddags op. Anders de volgende ochtend. Is natuurlijk ook afhankelijk van de ontvangende bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Nuevocasa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:12:
[...]

In de ochtend overboeken, staat het er vaak smiddags op. Anders de volgende ochtend. Is natuurlijk ook afhankelijk van de ontvangende bank.
Okay, maar dan stuurt Knab in ieder geval zelf geen Instant Payment boeking uit, naar een Europese bank begrijp ik daaruit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Datisraar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Okay, maar dan stuurt Knab in ieder geval zelf geen Instant Payment boeking uit, naar een Europese bank begrijp ik daaruit ?
Volgens mij is ABN de enige Nederlandse bank die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Nuevocasa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Volgens mij is ABN de enige Nederlandse bank die dat doet.
En de Rabobank doet ook mee met Europese Instant Payment overboekingen. Maar Knab is een kleine bank en kan ik mij voorstellen dat het voor hen niet te doen is of te duur, om aan te sluiten op Europese IP.

[ Voor 21% gewijzigd door Datisraar op 29-06-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ik zou zeggen: sla deze link als bookmark op, dan hoef ik hem niet steeds op te zoeken bij dit soort discussies ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
Datisraar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:23:
[...]

En de Rabobank doet ook mee met Europese Instant Payment overboekingen.
Van KNAB hoef je niet te verwachten dat ze vooraan zullen lopen in de ontwikkelingen. Over het algemeen lopen ze behoorlijk achter. Ze kwamen als allerlaatste met de mogelijkheid van betaalverzoekjes en sinds een paar weken is er Apple pay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
IP bij Knab lopen, net als bij de meeste Nederlandse banken, via equensWorldline. De meeste buitenlandse banken zitten daar niet op.

ABN AMRO, Rabobank, ING en bunq, zitten (ook) op het IP "netwerk" van de ECB, TIPS. Daar zitten meer Europese banken op.

Om IP te kunnen hebben, moeten banken op hetzelfde "netwerk" zitten.

Zie dit overzicht voor de meeste banken die in Nederland actief zijn: https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:26:
IP bij Knab lopen, net als bij de meeste Nederlandse banken, via equensWorldline. De meeste buitenlandse banken zitten daar niet op.

ABN AMRO, Rabobank, ING en bunq, zitten (ook) op het IP "netwerk" van de ECB, TIPS. Daar zitten meer Europese banken op.

Om IP te kunnen hebben, moeten banken op hetzelfde "netwerk" zitten.

Zie dit overzicht voor de meeste banken die in Nederland actief zijn: https://www.betaalverenig...-banken-instant-payments/
Okay, 👍 duidelijk verhaal, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Van de website van Knab:
Sinds 1 juli is de cardreader verleden tijd. Inloggen via de computer en betalingen bevestigen gaat vanaf nu uitsluitend via de Knab App. Heb je de app nog niet? Download ‘m dan via de App Store of Google Play. Lees meer >
Wilde ik gisteren een wat groter bedrag (€7000 , mmmm wat is groot..?) overschrijven, maar ik moest deze bevestigen met de cardreader (of gezichtsscan, maar die heb ik niet geprobeerd..)
Dus voor Knab is de definitie van 'verleden tijd' blijkbaar rekbaar...

(note to self: gisteren was 2 juli 2021 ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 03-07-2021 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 07:26
Henk007 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:16:
Van de website van Knab:

[...]

Wilde ik gisteren een wat groter bedrag (€7000 , mmmm wat is groot..?) overschrijven, maar ik moest deze bevestigen met de cardreader (of gezichtsscan, maar die heb ik niet geprobeerd..)

ja ze zijn gewoon op. Teveel bezuinigd op IT.
Wist je dat je een machtiging niet kan overzetten naar Knab? Heb je de cardreader voor nodig. Ik zit al meer dan een jaar bij Knab en de cardreader nooit ontvangen, want "daar waren ze mee gestopt"

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Ah KNAB gaat stoppen met basis pakket.
Per 15 september stoppen we met Knab Basis. In deze e-mail lees je waarom en wat er gebeurt met het geld dat op die datum nog op je rekening staat.

Knab Basis past niet meer bij onze missie
Ons doel is om jou als klant optimaal inzicht in je financiën te geven. Vandaag, morgen en verder in de toekomst. Nieuwe producten en diensten die hieraan bijdragen, introduceren we al lange tijd alleen in ons betaalde Knab Plus-pakket. Daarom stoppen we met Knab Basis. We begrijpen de eventuele teleurstelling, waarvoor onze excuses. Natuurlijk hopen we dat je bij ons blijft bankieren via Knab Plus en zo alle voordelen van Knab ontdekt.

Wat gebeurt er met jouw geld?
Als je op 15 september nog steeds Knab Basis gebruikt, zetten we je pakket - inclusief je spaarsaldo - om naar ons complete bankpakket Knab Plus. Normaal kost dit pakket € 5 per maand, maar jij krijgt het eerste jaar 50% korting. Je hoeft hier niks voor te doen.
Lees meer over Knab Plus

Heb je al een bankrekening ergens anders en wil je geen gebruik maken van Knab Plus? Je kunt dan ook op elk moment - in een paar klikken - je pakket sluiten.

Hoe zeg je je rekening op?
Je Knab Basis-pakket zeg je eenvoudig op vanuit je Persoonlijke Bankomgeving. Log daarvoor in via onze website en klik rechts bovenin op je naam en dan op ‘Pakket sluiten’. Daar vul je ook het rekeningnummer in waar we je saldo naar moeten overboeken.

Zeg je je rekening voor 15 september niet op? Dan gaan we ervan uit dat je akkoord bent met de voorwaarden van Knab Plus.

Vragen?
Voor vragen kun je elke dag tussen 08.00 en 20.00 terecht bij onze Service Experts. Kijk op onze contactpagina voor de manier die het beste bij je past.

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 12-07-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:41

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb nu ook KNAB. Ik heb een RABO rekening, want die heb ik al sinds ik geboren ben. Een aparte ING rekening, hier spaar ik op. Nu heb ik een KNAB rekening met m'n vriendin voor de boodschappen en hier samen op te sparen voor vakantie's enzo. Iets met overzicht :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

thijs42 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:16:
Da's dan weer net een beetje jammer... Krijg een email van KNAB met waarshuwing dat er tweemaal eenzelfde bedrag is afgeschreven naar hetzelfde tegennummer. Dat ik het even moet checken en zelf stappen moet ondernemen om het geld terug te krijgen als de dubbele boeking een fout was...

Leuk, maar kunnen ze dan niet ook even checken en zien dat het van mijn eigen rekening naar een van mijn eigen spaarrekeningen is gegaan? Duh!

Leuk, die automatisering, maar je moet alsnog wel je kop erbij houden als je die leuke dingen programmeert...
Dan nog kan dat toch gewoon een foutje zijn, wat later problemen kan opleveren omdat een automatische incasso dan gaat mislukken of zoiets?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Perkouw schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:35:

[...]
Oké, doei. :)

Je kon er op wachten.

Het is jammer, maar was toch al van plan om al mijn spaargeld naar mijn normale bank ING over te hevelen. Ik ga geen twee banken betalen, bovendien krijg ik bij ING nog een paar Rentepunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
THE_BASE schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Oké, doei. :)

Je kon er op wachten.

Het is jammer, maar was toch al van plan om al mijn spaargeld naar mijn normale bank ING over te hevelen. Ik ga geen twee banken betalen, bovendien krijg ik bij ING nog een paar Rentepunten.
Idd, zagen het denk ik allemaal wel aankomen. Ach, gelukkig genoeg alternatieven die ook al weer even meedraaien. Openbank, N26 etc. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ik probeerde net KNAB te bellen en na 2 minuten in de wacht hoorde ik dat er nog 13 wachtenden voor me waren. Daaag. Ik had de vraag of ik ook een rekening voor mijn kinderen kon openen maar ik zoek wel verder. Zie nu dat er voldoende gratis alternatieven zijn bij gangbare banken (waaronder ASN).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:20
page404 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:02:
Ik probeerde net KNAB te bellen en na 2 minuten in de wacht hoorde ik dat er nog 13 wachtenden voor me waren. Daaag. Ik had de vraag of ik ook een rekening voor mijn kinderen kon openen maar ik zoek wel verder. Zie nu dat er voldoende gratis alternatieven zijn bij gangbare banken (waaronder ASN).
Nouja hierbij het antwoord op je vraag mocht je het nog willen weten: nee het is niet mogelijk een rekening voor je kind bij Knab aan te vragen.
Gaat er ook niet komen want dan zullen ze zoiets gratis aan moeten bieden, terwijl ze dat soort constructies juist aan het afsluiten zijn.
Tja en het kost natuurlijk ook wat mankracht om zoiets op te zetten, wat ze daar bij Knab duidelijk niet ( meer ) hebben.
Er wordt alleen maar afgebroken, zo lijkt het tenminste, een soort van consolidatie.
Ben benieuwd wat er uiteindelijk van overblijft en hoe Knab zich uiteindelijk gaat onderscheiden t.o.v. de andere banken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

JohanNL schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:40:
[...]

Nouja hierbij het antwoord op je vraag mocht je het nog willen weten: nee het is niet mogelijk een rekening voor je kind bij Knab aan te vragen.
Gaat er ook niet komen want dan zullen ze zoiets gratis aan moeten bieden, terwijl ze dat soort constructies juist aan het afsluiten zijn.
Tja en het kost natuurlijk ook wat mankracht om zoiets op te zetten, wat ze daar bij Knab duidelijk niet ( meer ) hebben.
Er wordt alleen maar afgebroken, zo lijkt het tenminste, een soort van consolidatie.
Ben benieuwd wat er uiteindelijk van overblijft en hoe Knab zich uiteindelijk gaat onderscheiden t.o.v. de andere banken.
Tsja, erg onverstandig. De meeste banken snappen nu wel dat je met de jeugd de toekomst hebt (ABN AMRO en consorten waren dat een tijdje vergeten maar daar zijn ze op terug gekomen!).
Nu vraag ik dus voor 2 kinderen waarschijnlijk een ASN rekening aan en die gaan echt niet op hun 18e alsnog overstappen omdat papa bij die bank zit.

Nog wat cijfers over banken:
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankenmonitor

Mensen zijn over het algemeen dus toch aardig tevreden over de dienstverlening. Alleen klantenservice bungelen ze ver onderaan. Gek dat mensen toch zo tevreden zijn over de bank dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
page404 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Tsja, erg onverstandig. De meeste banken snappen nu wel dat je met de jeugd de toekomst hebt (ABN AMRO en consorten waren dat een tijdje vergeten maar daar zijn ze op terug gekomen!).
Nu vraag ik dus voor 2 kinderen waarschijnlijk een ASN rekening aan en die gaan echt niet op hun 18e alsnog overstappen omdat papa bij die bank zit.

Nog wat cijfers over banken:
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/bankenmonitor

Mensen zijn over het algemeen dus toch aardig tevreden over de dienstverlening. Alleen klantenservice bungelen ze ver onderaan. Gek dat mensen toch zo tevreden zijn over de bank dan.
Punt is wel dat het totdat zij 18 worden, dat het de bank alleen maar geld kost.
En vaak daarna hebben banken ook nog een studentenrekening o.i.d.
Het is in iedergeval een investering die Knab/Aegon niet wil doen.
Wellicht dat hier ook een gedachte achter zit, als in dat Knab nog steeds een ' project ' is van Aegon en als het ze niet bevalt ze zo de stekker eruit gooien.
Tja, dan is nu een relatief grote investering doen die zich ver in de toekomst pas moet gaan uitbetalen uiterst riskant.
Dan tenslotte vangt Knab ook wel een net iets ander publiek dan de reguliere banken, denk ik tenminste.
Bij Knab krijg je namelijk een best uitgebreid pakket - afgezien van de gebreken - terwijl de meeste mensen enkel één simpele bankrekening wel voldoende vinden.
Ik denk dat de reviews daarom ook wel een beetje een vertekend beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
Jammer dat ze stoppen, maar ik ga er geen plus rekening van maken. Hopelijk verloopt het opzeggen een beetje soepel. Ik heb me al een tijdje niet meer verdiept in alternatieven, waar gaan jullie heen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
MrAngry schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:40:
Jammer dat ze stoppen, maar ik ga er geen plus rekening van maken. Hopelijk verloopt het opzeggen een beetje soepel. Ik heb me al een tijdje niet meer verdiept in alternatieven, waar gaan jullie heen?
Laten we dat niet in dit topic bespreken. ;-) Er zijn diverse alternatieven beschikbaar en ook genoemd in dit topic. Denk aan banken als een OpenBank , N26 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Al het spaargeld overgeheveld naar ING en hele handel opgezegd bij Knab. Ik denk dat ze dit wel zullen gaan merken, maar het maakt ongetwijfeld niets uit, nu maken ze kosten.

Wel jammer, de app en support waren op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39

FreakNL

Well do ya punk?

Wij hebben al heel lang deze combi:

FreakNL: Plus (5/maand)
Vriendin: Basis (0/maand) (gebruikt ze nauwelijks)
Gezamenlijk pakket: (5/maand)

Ik heb niet het idee dat dit gevolgen gaat hebben maar ik weet eigenlijk niet waarom mijn vriendin dan uberhaupt dat basis-pakket had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]
Wel een interessante actie, want ze zijn recent ook gestopt met het semi-boekhoudpakket dat ze aanboden. Dat was de reden dat ik mijn gezamelijke Knab Premium rekening toentertijd aangemaakt hebt, samen met het hebben van een onbeperkt aantal gratis betaalrekeningen met pasje.

Dus inzicht in financiën boeit ze geen reet, anders hadden ze dat ook nooit gedaan. Ze hebben Knab Premium, Digitaal Kasboek en Financieel Plan weggehaald, en nu dwingen ze je dus om voor Knab Plus te betalen ondanks dat je er dus helemaal niks extra voor terugkrijgt (binnen het 'financiëel inzicht' idee dat ze claimen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Laatst online: 18-04 20:03

Nss

The Dude Abides

MrAngry schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:40:
Gisteren geld overgeheveld, en direct ook online rekening opgezegd (via "Pakket sluiten" in het menu). Laat in de avond bevestiging dat de spaarrekeningen zijn opgezegd. Betaalrekening in app vandaag niet meer zichtbaar, online nog wel.

Gaat soepel dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201953

[...]
Heb nog geen mail gehad. Heb die rekening eigenlijk alleen nog vanwege Ideal. Zal eens kijken of ik zonder Ideal kan of op zoek moet naar een andere bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:46

RobertowNL

For your gear!

Anoniem: 201953 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:45:
[...]

Heb nog geen mail gehad. Heb die rekening eigenlijk alleen nog vanwege Ideal. Zal eens kijken of ik zonder Ideal kan of op zoek moet naar een andere bank.
Revolut heeft ideal ondersteuning.

Hier nog geen mail gehard van Knab, maar gezien het een slapende rekening is zeg ik hem ook maar op.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-05 22:47

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik kan N26 van harte aanbevelen. Ze hebben op dit moment ook een mooie actie lopen waarbij je als je je aanmeld via een bestaande klant je 50 euro ontvangt nadat je dat bedrag gestort en uitgegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Het valt wel op dat er geen Nederlandse alternatieven worden genoemd, althans niet voor een gratis bank.

Er zijn prima andere alternatieven, maar Google Adsense eist een Nederlandse IBAN voor Nederlandse klanten. Daarom ging ik naar Knab. :) Maar dat is me geen €5 per maand waard.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Henk007 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:16:
Van de website van Knab:

[...]

Ik liep toen ik klant werd tegen hetzelfde aan, echt zo bizar. Ik had er zelfs nog expliciet om gevraagd bij de klantenservice en kreeg te horen dat ik die niet meer nodig ging hebben. Paar weken later wil ik een blijkbaar te groot bedrag overmaken en ja hoor, lekker handig. Wat een bank...

Je kunt hem alsnog gratis aanvragen en dan wordt bij opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
Ik laat het salaris ondertussen uitbetalen naar de Rabo. De eerste duiten zijn over. Ik ben klaar met Knab.

Het begon leuk en vernieuwend, maar ondertussen is het een reguliere bank met een trage website, met rare artifacts.

Bij mij was de doorslag toen ook beleggen naar de app ging “vanwege veiligheid”. Flikker toch op.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
Sando schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 02:59:
Het valt wel op dat er geen Nederlandse alternatieven worden genoemd, althans niet voor een gratis bank.

Er zijn prima andere alternatieven, maar Google Adsense eist een Nederlandse IBAN voor Nederlandse klanten. Daarom ging ik naar Knab. :) Maar dat is me geen €5 per maand waard.
ING misschien een alternatief? € 1,95 p/mnd .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Toen ik uit ontevredenheid na een half jaar alweer weg wilde bij Knab heb ik eea zitten vergelijken (oa met ING) waarbij in mijn situatie Knab toch wel heel goedkoop is. Ik ben vooralsnog klant gebleven en bij al mijn ergernissen weet ik nu dat ik in ruil daarvoor ook erg weinig betaal.

Voor in het totaal 5 Euro per maand hebben wij daar de gezamenlijke rekening en beide een "eigen" rekening (de eigen rekeningen zijn extra gezamenlijke rekeningen die je gratis inclusief passen kunt openen, we hebben de ene mijn naam gegeven en de ander haar naam). Daarnaast ook nog beide een eigen creditcard en onbeperkt spaarrekeningen. Dit was ook nog eens het eerste jaar gratis.

Bij andere banken (alleen naar de grootbanken gekeken, ga niet weer naar een kleine bank) kwam ik qua kosten niet in de buurt omdat ze een bovenstaande constructie niet ondersteunen.

Gevolg is wel dat je dus op elkaars "privé" rekeningen kunt kijken en kunt boeken maar daar liggen wij niet wakker van. En op alle passen staan beide namen, heb de passen dus gemarkeerd zodat we altijd direct kunnen zien of het de privé pas of de gezamenlijke is.

[ Voor 9% gewijzigd door mrnn op 14-07-2021 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb mijn Knabrekeningen inmiddels ook gesloten.

Opgegeven reden om niet naar plus te willen:
Reden: Ik vind Knab niet innovatief genoeg.
Toelichting: Voor €5 per maand wil ik wel één pas voor álle rekeningen (zoals bij Bunq), Fitbit Pay (zoals bij OpenBank, Revolut en Bunq), en een app die zonder Google Services werkt (zoals alle banken behalve Knab).
Vooral dat laatste zorgde dat ik ook Knab basis al steeds minder ging gebruiken, maar ik vond het wel overzichtelijk dat bepaalde periodieke inkomsten hun eigen potje hadden.

Ik maak nu een extra (gratis) IBAN-rekening aan bij OpenBank, en dat Google spul stuur ik dan maar naar mijn Nederlandse ouderwetse bank.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[...]
Hier nog geen mail gehad. Wel mail met rente-/voorwaardenwijzigingen per 1 juli.

Is niet toevallig een hoax? :P

Nouja, sowieso rekening gesloten, ik gebruikte het toch niet.

[ Voor 51% gewijzigd door anandus op 14-07-2021 14:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlues
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-12-2021
Wel grappig, als je de rekening sluit krijg je een link om in te kunnen loggen zonder app. Dat ze nog een tweede loginpagina onderhouden, waar je met de cardreader kan inloggen, geeft wel aan dat genoeg mensen de verplichte app niet zien zitten en daarom hun rekening maar opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Liever een app dan zo'n :r reader.

Dat was voor mij in het begin de reden om KNAB niet actief te gaan gebruiken. En hoe vaak ik al niet mensen aan de deur heb gehad die niet konden betalen, omdat ze dat ding niet bij zich hadden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb zelf rekeningen bij de groot banken ABN en Rabo en ik dacht ik ga Knab eens uitproberen. Maar valt wat tegen. Vooral op ICT gebied. De notificaties die je instelt volgen pas een dag later. Stel dat je je salaris via Knab wil doen en dat belangrijk vindt. Niet handig. De apps van de groot
banken hebben een doorontwikkeling gemaakt, maar de Knab app is basic Ik denk dat het meer prettig is om een gratis credit card te hebben bij je Knab rekening, maar ik weet niet of ik de rekening bij Knab aan blijf houden. Ik heb al een aparte Amex card die het 1e jaar gratis is. En je moet bij Knab minimaal 1500€ per jaar na het 1e jaar besteden om de Knab Amex card 'gratis' te houden. Maar geld opnemen buiten de EU met andere valuta dan de Euro, is weer voordeliger tov de grootbanken, met: geen opname kosten bij Knab, en alleen toeslag van wisselkoers 0.50%.

[ Voor 34% gewijzigd door Datisraar op 21-07-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 18:12
Ik heb al een tijdje een issue dat initiële inlogpogingen op de KNAB website niet werken. De app scant de QR code, ik vul mijn pincode in en de website geeft vervolgens aan dat inloggen mislukt is. Een tweede poging met het scannen van de QR code en bevestigen met pin werkt dan altijd wel. Dit gebeurd structureel en al een hele tijd. Geen onoverkomelijk probleem dus, maar begint wel irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Weet iemand toevallig of je Knab creditcard in de praktijk direct beëindigd wordt bij het opzeggen van je pakket of kan je deze gewoon aanhouden en voor welke prijs dan? Ik heb gezocht maar het is mij totaal niet duidelijk. De website rept hier niets over. Ook de algemene voorwaarden van ICS noemt geen concreet bedrag bij of gevolg van het opzeggen van je Knab pakket. Of misschien heb ik niet goed genoeg gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Jay-B schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:38:
Weet iemand toevallig of je Knab creditcard in de praktijk direct beëindigd wordt bij het opzeggen van je pakket of kan je deze gewoon aanhouden en voor welke prijs dan? Ik heb gezocht maar het is mij totaal niet duidelijk. De website rept hier niets over. Ook de algemene voorwaarden van ICS noemt geen concreet bedrag bij of gevolg van het opzeggen van je Knab pakket. Of misschien heb ik niet goed genoeg gezocht?
Lijkt me dat deze per direct stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ja dat dacht ik in de eerste instantie ook. Ik had een plus en een basis pakket. Nadat ik het pluspakket had beëindigd bleef de creditcard gewoon werken. Terwijl je wel plus nodig hebt om een creditcard aan te vragen. Ben daarom benieuwd of er meer zijn die dit hebben en of er mensen zijn die al een opzegging hebben gedaan en de Knab creditcard hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Jay-B op 29-07-2021 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ik ben die mails over Apple Pay wel zat bij KNAB. heb er al zo’n twintig gehad in groepjes van 2 of 3.
Even gevraagd wanneer ze daarmee gaan stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:35
Jay-B schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:19:
Ja dat dacht ik in de eerste instantie ook. Ik had een plus en een basis pakket. Nadat ik het pluspakket had beëindigd bleef de creditcard gewoon werken. Terwijl je wel plus nodig hebt om een creditcard aan te vragen. Ben daarom benieuwd of er meer zijn die dit hebben en of er mensen zijn die al een opzegging hebben gedaan en de Knab creditcard hebben.
For what it's worth: toen ik van Plus naar Basis ben gegaan heb ik ook niks gehoord over de CC, maar deze ook niet meer gebruikt. Intussen heb ik een lege rekening, maar moet deze nog opzeggen, dus geen idee of de CC er dan wel meteen uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:53
Hi Knab gebruikers. Ik ben aan het overwegen mijn (betaal)rekening over te zetten van ABN naar KNAB. Dit gaat om betaalrekening, spaarrekening(en) en de creditcard. De kosten zijn ongeveer gelijk (maandelijkse kosten van ABN iets goedkoper, maar kosten van opnames oid zijn bij KNAB iets goedkoper). Nou ben ik benieuwd naar de ervaringen van KNAB en het liefst iemand die ook bij ABN gezeten heeft. Zeker met de overstapactie welke Knab nu heeft ben ik wel geneigd dit te doen.

Met name de automatische spaarpotjes en regels bij automatisch overboeken spreekt me aan. Hierboven lees ik echter dat de App niet prettig werkt. Hoe zijn de ervaringen hierin? Andere grote verschillen die iemand toevallig opviel? Hoor graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Fedde schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:57:
Hi Knab gebruikers. Ik ben aan het overwegen mijn (betaal)rekening over te zetten van ABN naar KNAB. Dit gaat om betaalrekening, spaarrekening(en) en de creditcard. De kosten zijn ongeveer gelijk (maandelijkse kosten van ABN iets goedkoper, maar kosten van opnames oid zijn bij KNAB iets goedkoper). Nou ben ik benieuwd naar de ervaringen van KNAB en het liefst iemand die ook bij ABN gezeten heeft. Zeker met de overstapactie welke Knab nu heeft ben ik wel geneigd dit te doen.

Met name de automatische spaarpotjes en regels bij automatisch overboeken spreekt me aan. Hierboven lees ik echter dat de App niet prettig werkt. Hoe zijn de ervaringen hierin? Andere grote verschillen die iemand toevallig opviel? Hoor graag!
Je kunt ook voorlopig Knab én Abn Amro aanhouden. Veel Tweakers hier, hebben 2 of meer (fintechs/neo) banken, en kun je kijken hoe het bevalt. Ik zou inderdaad de 50€ verdienen als ik jou was door gebruik te maken van de overstap service bij Knab (en eventueel je ABN rekening nog wel aanhouden). Zelf heb ik dus ook bij beide banken een rekening. Knab bevalt beter op het gebied om maximaal 5 IBANs te hebben voor de maand bijdrage van 5€ per maand. En kun je ook potjes maken tussen de IBANs.

ABN is goedkoper met 2€ per maand voor 1 rekening. Knab loopt achter op ICT gebied tov Abn, maar je kunt wel een gratis credit card bij Knab aanvragen. Een groot voordeel bij ABN vind ik dat je in de automaat geld kunt storten. Knab is inderdaad goedkoper bij geldopnames buiten de EU.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 09-08-2021 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:37
Merkte vandaag dat je nu notificaties krijgt als iemand je via een betaalverzoek betaalt. Er stond niks in de notificatie, maar er wordt in ieder geval gewerkt aan verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:53
Thanks beide. Grappig, ik dacht juist dat KNAB als Fintech voor zou lopen op ICT gebied tov ABN, maar dat is dus niet het geval.

Het voelt wat dubbel twee bankrekeningen aan te houden, (wanneer gebruik je dan de rekening waar niet je salaris op gestort wordt :-) ) maar mogelijk wel goed om eens te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Fedde schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:19:
Thanks beide. Grappig, ik dacht juist dat KNAB als Fintech voor zou lopen op ICT gebied tov ABN, maar dat is dus niet het geval.

Het voelt wat dubbel twee bankrekeningen aan te houden, (wanneer gebruik je dan de rekening waar niet je salaris op gestort wordt :-) ) maar mogelijk wel goed om eens te proberen.
De app van ABN vind ik prettiger in gebruik dan Knab. Ik gebruik ABN AMRO als salaris rekening bank, mede omdat ik gelijk een notificatie krijg. Bij Knab is dat pas een dag later. Knab gebruik ik voor de potjes en automatische incasso’s. Werkt prima voor mij zo. En af en toe kan ik bij ABN geld storten. Via Knab is dat een behoorlijk gedoe via GWK geloof ik. En nog een Voordeel als je minimaal 2 banken hebt; ik had en keer op vakantie dat mijn betaalpasje kapot ging in het buitenland. Gelukkig had ik toen nog een pas van de andere bank bij me.

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 09-08-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
oohh schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:45:
Merkte vandaag dat je nu notificaties krijgt als iemand je via een betaalverzoek betaalt. Er stond niks in de notificatie, maar er wordt in ieder geval gewerkt aan verbeteringen.
Ze zijn idd bezig met verbeteringen zo lijkt het. Kreeg zojuist ook voor het eerst gewoon een notificatie real time! Andere notificaties krijg ik meestal de volgende ochtend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:32
Kwistnix schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:30:
Ik heb al een tijdje een issue dat initiële inlogpogingen op de KNAB website niet werken. De app scant de QR code, ik vul mijn pincode in en de website geeft vervolgens aan dat inloggen mislukt is. Een tweede poging met het scannen van de QR code en bevestigen met pin werkt dan altijd wel. Dit gebeurd structureel en al een hele tijd. Geen onoverkomelijk probleem dus, maar begint wel irritant te worden.
Hier ook last van, geen idee waar het hem in zit. Erna lukt het wel..

Persoonlijke ervaring: ik vind KNAB te traag eigenlijk, waardoor de site ook niet fijn werkt. Overschrijven tussen eigen rekeningen en vreemde rekeningen moet hij altijd "laden". Het is niet snel.. Als je ff foutje maakt en ziet dat je op het verkeerde tab'je zit moet je weer wisselen, en dan gaat ie weer.. Vind het maar een kriem die site.. Dat werkt bij ING wel veel beter, dat is echt wel stukken sneller.. App is opzich wel oke..

[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 09-08-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24
Zijn er meer mensen die ruzie hebben met de selfie disco? Ik moet een keer of 8 een selfie maken in verschillende ruimtes totdat de selfie eindelijk een keer werkt. Iemand tips (of beter nog: een optie om die ^%$^% selfie uit te zetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
latka schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:16:
Zijn er meer mensen die ruzie hebben met de selfie disco? Ik moet een keer of 8 een selfie maken in verschillende ruimtes totdat de selfie eindelijk een keer werkt. Iemand tips (of beter nog: een optie om die ^%$^% selfie uit te zetten)?
Hmm ik was bij een autodealer en in de slecht verlichte ruimte werkte het in 1x.

De antifraude/phishing wetten zijn steeds strenger en alle banken krijgen er mee te maken. Van de 4 banken waar ik ervaring mee heb heb ik bij 2 te maken met selfies, bij 1 niet maar die bellen dan op. De ander nog geen grote bedragen mee gedaan :9

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:54
JohanNL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:34:
[...]

De overstapservice duurt 13 maanden, zolang blijven bijschrijvingen, automatische incasso's e.d. vanaf je oude rekening uitgevoerd worden op je nieuwe.

Als je de overstapservice vroegtijdig beëindigd, door bijvoorbeeld de rekening op te zeggen, dan moet je die €50 terugbetalen.
Hoe zit dat als je de overstapservice (van MoneYou naar KNAB) 8 maanden hebt lopen en KNAB wijzigt de voorwaarden van KNAB Basis waardoor je opeens geld moet betalen voor jouw rekening?

Kan je dan jouw KNAB Basis (en daarmee dus ook de overstapservice!) opzeggen zonder dat je de € 50,- moet terugbetalen?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
nathalia schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:46:
[...]

Hoe zit dat als je de overstapservice (van MoneYou naar KNAB) 8 maanden hebt lopen en KNAB wijzigt de voorwaarden van KNAB Basis waardoor je opeens geld moet betalen voor jouw rekening?

Kan je dan jouw KNAB Basis (en daarmee dus ook de overstapservice!) opzeggen zonder dat je de € 50,- moet terugbetalen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:54
Dus op basis van het wijzigen van de voorwaarden van KNAB Basis zou je KNAB Basis kosteloos mogen opzeggen. Maar omdat er een overstapservice naast loopt, mag je tóch niet opzeggen zonder dat er "boetes" worden uitgedeeld.

Ik kan er toch niets aan doen dat KNAB tijdens het lopen van de overstapservice opeens stopt met KNAB Basis?

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
nathalia schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:59:
Dus op basis van het wijzigen van de voorwaarden van KNAB Basis zou je KNAB Basis kosteloos mogen opzeggen. Maar omdat er een overstapservice naast loopt, mag je tóch niet opzeggen zonder dat er "boetes" worden uitgedeeld.

Ik kan er toch niets aan doen dat KNAB tijdens het lopen van de overstapservice opeens stopt met KNAB Basis?
Klopt deels.
Je hebt namelijk ook helemaal niet een overstapservice gestart met KNAB Basis, maar het premium pakket en dit later omgezet naar basis.
Basis is er niet meer, maar dat premium pakket wel dus is er eigenlijk geen grond om je te laten ontzien van die ' boete '.
Daarnaast heeft Knab zich goed ingedekt qua voorwaarden en is het eigenlijk heel duidelijk; de overstapservice moet lopen voor 13 maanden, anders moet je die ' boete ' betalen.
Om die overstapservice goed te laten verlopen heb je een werkende IBAN van KNAB nodig.
Ik zou je verlies nemen en nog wat leuke dingen doen met al die rekeningnummers die je bij KNAB kunt krijgen, net als die creditcard en dan zeg je de boel daarna op.
Heb je alsnog een tientje winst uiteindelijk gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Knab mag smartphone-app voor gebruik bankrekening verplichten

Knab mag klanten verplichten om een smartphone-app te gebruiken om toegang tot hun persoonlijke bankomgeving te krijgen en hoeft geen cardreader als alternatief aan te bieden, zo oordeelt het financiële klachteninstituut Kifid. Tot juli van dit jaar konden klanten op twee manieren inloggen, namelijk via een cardreader of een smartphone-app. De bank heeft inmiddels het beleid aangepast en laat klanten alleen nog met de app op hun bankomgeving inloggen.

Een klant van de bank was het hier niet mee eens en klaagde daarover bij de bank. Als eerste vorderde de klant van Knab een telefoon met simkaart en een abonnement met mobiele data of vergoeding van de kosten daarvan, om zo van de app gebruik te kunnen maken. Moest hij naar een andere bank overstappen vond de klant dat Knab de kosten daarvan moet vergoeden. Daarnaast klaagde de klant dat hij en zijn echtgenote, met wie hij een particuliere betaalrekening bij Knab heeft, zich opnieuw moeten identificeren via de app. Een andere mogelijkheid om zich te identificeren is er niet.

Knab stelt dat het vorig jaar noodgedwongen een aantal extra veiligheidsmaatregelen heeft ingevoerd vanwege een toename van phishing. Eén van die maatregelen was het bevestigen van betalingen via de app in plaats van met de cardreader. De bank stelt daarnaast dat het via de app geen ongelimiteerd toegang kan krijgen tot privacygevoelige informatie. De machtigingen van de app die voor bepaalde functionaliteiten worden gebruikt zijn daarnaast uit te schakelen.

"Alle omstandigheden in overweging nemend is de commissie van oordeel dat er geen sprake is van omstandigheden die maken dat de door de bank ingevoerde beleidswijziging naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar is. Dat houdt in dat de beleidswijziging naar app-only dienstverlening is geoorloofd en dat de bank voor de consument geen uitzondering hoeft te maken door hem het gebruik van de cardreader toe te staan", stelt het Kifid.

Het klachteninstituut schrijft verder dat de klant ook bij andere banken kan bankieren en eventuele kosten voor een overstap, vanwege de keuze om de app niet te gebruiken, voor zijn eigen rekening komen. "Dat de consument hinder ervaart door de wijziging in de dienstverlening van de bank is duidelijk, maar dat maakt de gewijzigde dienstverlening niet naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar", laat het Kifid aanvullend weten.

Wat betreft de heridentificatie van klanten via alleen de smartphone-app oordeelt het Kifid ook in het voordeel van Knab. Volgens het klachteninstituut staat het de bank vrij om bij het (her)identificeren van haar klanten te kiezen voor een online methode, in dit geval de app. "De eventuele gevolgen van de weigering om daaraan mee te werken komen daarom voor rekening en risico van de consument", merkt het Kifid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Damn, wat is KNAB weer traag de laatste dagen. De app start heel traag of helemaal niet op.

/edit er blijkt dus weer een storing te zijn. Ja, weer.

[ Voor 24% gewijzigd door page404 op 27-10-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:36

Jrz

––––––––––––

Heeft iemand anders nog spam gehad van Knab (BAV, verzekering), terwijl aangegeven is dit niet gewenst is? En zo ja, is bij jullie de afmeld-knop ook gesaboteerd?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wel die email gehad, heb me niet afgemeld, afmeldknop werkt gewoon.

Lees je eigen signature eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Jrz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:25:
Heeft iemand anders nog spam gehad van Knab (BAV, verzekering), terwijl aangegeven is dit niet gewenst is? En zo ja, is bij jullie de afmeld-knop ook gesaboteerd?
Afgemeld en heb geen idee waar je het over hebt. Dus denk dat bij mij het afmelden gelukt is.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
In de app net een waarschuwing dat ze tussen zondag 0.00 ("zometeen" dus) en maandagochtend 06:00 onderhoud gaan doen en je dus niet kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Hmmbob schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:04:
In de app net een waarschuwing dat ze tussen zondag 0.00 ("zometeen" dus) en maandagochtend 06:00 onderhoud gaan doen en je dus niet kan inloggen.
Ik zie de melding ook, maar bedoelen ze eigenlijk niet vanaf zondagavond (maandag 0.00) tot maandag 06.00?. Meer dan een volledige dag niet kunnen inloggen op de app of website vind ik persoonlijk niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Er staat toch "zondag 0.00"? Dan zullen ze ongetwijfeld het moment wat pal voor "zondag 0:01" zit bedoelen, en niet maandag 0:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Hmmbob schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:40:
Er staat toch "zondag 0.00"? Dan zullen ze ongetwijfeld het moment wat pal voor "zondag 0:01" zit bedoelen, en niet maandag 0:00.
Ja, zo interpreteer ik het ook. Maar ik vind het wel erg lang. Bij andere banken duurt zulk onderhoud hoogstens een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft iemand het nog gecontroleerd? Ik had zelf het idee dat het zondag overdag gewoon prima werkte, maar was te lui om daadwerkelijk een overboeking te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
JeroenE schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:51:
Heeft iemand het nog gecontroleerd? Ik had zelf het idee dat het zondag overdag gewoon prima werkte, maar was te lui om daadwerkelijk een overboeking te doen.
De app werkte gisteren overdag prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
JeroenE schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:51:
Welke gewoon prima inderdaad. Ik ga er vanuit dat het fout stond aangegeven.
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste