Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:00
Ja ook mijn ervaring. Werkte prima overdag.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 12:58

page404

Website says no

KNAB begint weer met hun Apple Pay spammails. Ik hang nu aan de lijn om een hartig woordje met een medewerker te spreken.

/edit, natuurlijk helpt dit niks. "ja ik krijg ze ook, ik weet niet waarom ze blijven komen en u moet ze maar negeren".
Na wat doordrammen krijg ik als verklaring: "ja er staat nog een oud systeem dat nog uitgefaseerd moet worden dat deze mails stuurt". :F 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door page404 op 09-12-2021 09:56 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

page404 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:48:
KNAB begint weer met hun Apple Pay spammails. Ik hang nu aan de lijn om een hartig woordje met een medewerker te spreken.

/edit, natuurlijk helpt dit niks. "ja ik krijg ze ook, ik weet niet waarom ze blijven komen en u moet ze maar negeren".
Na wat doordrammen krijg ik als verklaring: "ja er staat nog een oud systeem dat nog uitgefaseerd moet worden dat deze mails stuurt". :F 8)7
Dit was mijn antwoord:
Het is voor ons helaas niet mogelijk deze e-mails te stoppen. De e-mail zal niet meer verstuurd worden zodra er van Apple Pay gebruik wordt gemaakt met elk apparaat waarop Apple Pay gekoppeld staat.

Maak je geen gebruik van Apple Pay, kan je de Knab Bankpas tijdelijk uit de Apple Wallet verwijderen totdat je dit weer nodig hebt. Je kan Apple Pay dan gemakkelijk opnieuw activeren vanuit je Knab App.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Goh, melding van een technische storing bij het inloggen op de app.

Die mailserver doet het nog wel helaas, kreeg er gisteren weer 3 in de mailbox over Apple Pay. Ik ga van de week een scriptje schrijven wat elke dag geautomatiseerd een mailtje of 10-15 naar de servicedesk stuurt.
"dit is een servicemail, u kunt zich daarom niet uitschrijven voor deze mails. Heeft u de mailings voor Apple Pay nog niet uitgezet? U kunt dit op ieder moment doen!" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 14:42
Ik heb zojuist een zakelijke rekening bij KNAB aangemaakt. Echter kan het maximaal 5 werkdagen duren voordat het geregeld is geven ze aan. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Gaat het over het algemeen een stuk sneller? Door deze lange doorlooptijd zit ik nu eigenlijk een beetje vast in het opstarten van mijn bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een paar weken geleden was mijn zakelijke knab rekening de volgende dag al actief in de Knab app. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

5 werkdagen.

Probeer de rabobank of abn eens dat duurt 4 maanden... hoe je dan je bedrijf runt ehh nou gebruik u prive rekening maar meneer... ehh ja voor 4 bvs right...

Ik zou in mijn handen klappen met 5 dagen maar ga maar uit van 5 welen want door de nieuwe regels moeten ze jou eerst volledig doorlichten.

Dat je pas een rekening kan aanvragen na je kvk registratie en dan hier mee opgezadeld wordt blijft van de zotte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Sunri5e schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:43:
Ik heb zojuist een zakelijke rekening bij KNAB aangemaakt. Echter kan het maximaal 5 werkdagen duren voordat het geregeld is geven ze aan. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Gaat het over het algemeen een stuk sneller? Door deze lange doorlooptijd zit ik nu eigenlijk een beetje vast in het opstarten van mijn bedrijfsvoering.
Als je de app koppelt (1x) met je toestel, ontkoppeld en weer koppelt (2e x) bypass je hun 24 uur wachttijd voor iDeal, boekhoudkoppelingen, etc. De rekening werkt vervolgens naar behoren terwijl het nog 3 a 5 werkdagen kan duren voordat je de bankpas ontvangt.

Bovenstaande werd uitgelegd in de foutmelding die ik kreeg bij het binnen 24 uur na openen rekening een iDeal betaling starten.

Zelf heb ik gisteren een account geopend : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mirabis schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:54:
[...]

Als je de app koppelt (1x) met je toestel, ontkoppeld en weer koppelt (2e x) bypass je hun 24 uur wachttijd voor iDeal, boekhoudkoppelingen, etc.
Lol, nice workaround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:10
Gelezen op Trustpilot :N
Klant: Afgelopen week een zakelijke rekening als ZZP autorijschool geopend, echter blijkt de bankpas van Knab ondanks het maestro logo (en met ruim voldoende saldo) niet geaccepteerd te worden in de betaalautomaat bij ons vaste Shell Express tankstation.

Antwoord KNAB: Het is helaas niet mogelijk om de bankpas (of Apple Pay) te gebruiken bij elk onbemand tankstation. We maken gebruik van een betalingssysteem dat dit niet goed kan verwerken. We zullen op den duur overgaan naar een nieuw type betalingssysteem, waardoor het wel mogelijk zal zijn om bij ieder onbemand tankstation te kunnen betalen. Het is nog niet bekend wanneer dit zal veranderen. Dit zal op zeer korte termijn in ieder geval niet gebeuren. Excuses voor het ongemak
https://nl.trustpilot.com/users/5a18a0360000ff000ae75e36

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Wellicht is dit hetzelfde probleem waardoor je Revolut niet kunt opwaarderen via Apple Pay. Dit kan vanaf het begin namelijk al niet.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik Knab na ongeveer vijf jaar weer vaarwel ga zeggen. Er is, zo lijkt het, nauwelijks innovatie en te duur voor wat ik er mee doe. De ICS Visa gebruik ik niet en de ‘gratis’ Amex Green kan ik volgens mij ook gratis via Amex krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 12:28
Ik heb een custom rom (lineageos) op een oude android phone, maar de Knab app blijft de melding geven dat er root gedetecteerd is, terwijl er geen root rechten aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

oohh schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:22:
[...]

Wellicht is dit hetzelfde probleem waardoor je Revolut niet kunt opwaarderen via Apple Pay. Dit kan vanaf het begin namelijk al niet.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik Knab na ongeveer vijf jaar weer vaarwel ga zeggen. Er is, zo lijkt het, nauwelijks innovatie en te duur voor wat ik er mee doe. De ICS Visa gebruik ik niet en de ‘gratis’ Amex Green kan ik volgens mij ook gratis via Amex krijgen.
Knab was vooral een paar jaar terug best innoverend en hadden veel leuke plannen en ambitie. Dit is de laatste jaren afgevlakt en ze zijn zich meer gaan richten op het ZZP gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-05 23:27
C.q. alles wat kost schrappen en je richten op het bedrijfsleven inderdaad, want dan kun je letterlijk voor elke handeling de kassa laten draaien.

Voor de rest wel benieuwd of ze bij Knab ook de kosten gaan verhogen ( binnenkort ), gezien de stijging van pakketkosten bij andere banken.
Daarnaast mag Aegon aan het einde van dit jaar de achtergestelde obligaties terug kopen ( kortweg de ' Knab Participatie ' voor wie deze nog heeft / zich het nog herinnert )
Zodra ze dat doen is dat een mooie reden om de boel op te zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 15-02-2022 13:59 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 02-05 16:27
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Knab was vooral een paar jaar terug best innoverend en hadden veel leuke plannen en ambitie. Dit is de laatste jaren afgevlakt en ze zijn zich meer gaan richten op het ZZP gedeelte.
Een kaart die niet werkt bij onbemande tank stations lijkt me dat het voor ZZPers afvalt. Tanken is zo'n beetje de enige reden dat ik nog een kaart nodig heb.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb dat nog niet meegemaakt overigens en tank best vaak onbemand. Maar ik doe dat meestal met de CC. Maar volgens mij ook weleens met de Knab pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:35
Brent schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Een kaart die niet werkt bij onbemande tank stations lijkt me dat het voor ZZPers afvalt. Tanken is zo'n beetje de enige reden dat ik nog een kaart nodig heb.
Veel onbemande stations hier in de regio zijn inmiddels uitgerust met een module voor contactloos betalen, dus dan werkt een (apple) telefoon ook.
Ik betaal al jaren met mijn KNAB pas (eerst met de fysieke pas, nu via Apple pay) bij meestal onbemande pompstations, vrijwel alle brandstofmerken wel gehad en echt nog nooit een probleem gehad.
Gemiddeld tank ik 1 keer per week😅.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mmichael1991
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:59
Ik ben tot op heden ook nog geen onbemand tankstation tegen gekomen waar ik niet kon betalen met Knab.

Wel baal ik een beetje dat KNAB niet echt meer innoveert. Ik mis nog steeds de realtime push notificaties bij elke transactie, iDIN en een darkmode in de app..

Er was zelf is juni 2020 een enquête over een nieuw uiterlijk van de app, tot op heden niks van terecht gekomen. Is overigens nog steeds beschikbaar: https://form.typeform.com/to/a5Bnzq

Het nadeel is alleen dat er niet echt een bank is waar je meerdere rekeningen kan hebben, privé en gezamenlijk 🥴

[ Voor 21% gewijzigd door mmichael1991 op 16-02-2022 09:18 ]

• mmichael1991
Ik kwam zojuist deze pagina tegen met een video waarin dus ook al de “nieuwe” app te zien is. Ook weer voor het laatst bijgewerkt in 2020. (App is goed te zien op 1:35)

https://bieb.knab.nl/inko...nab-app-getest-in-het-lab

Jammer dat het zo lang stil blijft :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIc0jntTIf-KzHHD0dknIGzL9Ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qtshmaw38JjIaspGUIvtEnhp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

mmichael1991 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:23:
Ik kwam zojuist deze pagina tegen met een video waarin dus ook al de “nieuwe” app te zien is. Ook weer voor het laatst bijgewerkt in 2020. (App is goed te zien op 1:35)

https://bieb.knab.nl/inko...nab-app-getest-in-het-lab

Jammer dat het zo lang stil blijft :(

[Afbeelding]
Ben jij benieuwd wat we uiteindelijk met al deze feedback doen?
> Helemaal niets! 8)7 8)7 8)7 8)7

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:26
Wat dacht je van contactloos met je mobiel betalen support.
Eerst zeggen ze "nee we gaan het niet voor android doen, want IEDEREEN moet het kunnen dus we wachten op Apple Pay"
Apple Pay beschikbaar. Meteen in Knab gebouwd.
2 jaar later nog steeds niet voor android.

Kunnen ze niet gewoon eerlijk zijn en dan zeggen "er zijn niet genoeg android gebruikers" of "het levert niet meer waarde op".

[ Voor 19% gewijzigd door Kodess op 17-02-2022 09:47 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• mmichael1991
Precies.. Net zoals iDIN, zoiets wil je toch juist als Nederlandse bank gaan ondersteunen?

Net nog gevraagd via de chat, maar verder dan het standaard antwoord “ iDIN is een dienst van de banken waarmee consumenten zich bij andere organisaties online kunnen identificeren, met de inlogmiddelen van de eigen bank. Momenteel wordt deze service alleen verleend door ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS, ASN Bank, RegioBank en Triodos Bank.” kom je ook niet.. (zelfs bunq ondersteund het al een hele tijd)..

• mmichael1991
Dit dus 🥲

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSQYT3ckwrvp7Yw9JxvHSke1iXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9twfYi4RLRLmywqtyPx7qAVW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Knab Zakelijk wordt per april 2022 duurder:
  • 7 euro per maand ipv 6
  • 500 gratis transacties ipv 1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

zx9r_mario schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:44:
Knab Zakelijk wordt per april 2022 duurder:
  • 7 euro per maand ipv 6
  • 500 gratis transacties ipv 1000
Ze weten het mooi te spinnen. "We maken het duurder omdat onze klanten ontevreden zijn over de dienstverlening". Ja tuurlijk. Nu zullen ze de komende tijd toch echt moeten gaan laten zien wat ze waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
page404 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Ze weten het mooi te spinnen. "We maken het duurder omdat onze klanten ontevreden zijn over de dienstverlening". Ja tuurlijk. Nu zullen ze de komende tijd toch echt moeten gaan laten zien wat ze waard zijn.
Hopelijk komt er een CAMT export optie ipv die antieke MT940 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201953

Ze blijven voorzover ik weet de goedkoopste voor zzp'ers. Ik ga mijn privérekening wel opzeggen, die kost nu nog €2,50, gaat naar €5,00. Ga voor privé terug naar de ING, vind alleen een N26 privérekening te riskant, te onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201953 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:48:
Ze blijven voorzover ik weet de goedkoopste voor zzp'ers. Ik ga mijn privérekening wel opzeggen, die kost nu nog €2,50, gaat naar €5,00. Ga voor privé terug naar de ING, vind alleen een N26 privérekening te riskant, te onbetrouwbaar.
In welk opzichte onbetrouwbaar?

Zowel N26 als Revolut hebben beide een banklicentie wat jouw geld tot 100K verzekert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Anoniem: 981489 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Zowel N26 als Revolut hebben beide een banklicentie wat jouw geld tot 100K verzekert.
Betrouwbaarheid van de bank zelf zou ik ook niet echt aan twijfelen, maar wel aan de bruikbaarheid.
Die goedkopere/gratis alternatieven missen gewoonweg wat standaarden zoals iDin, iDeal ( m.u.v. Revolut ) en wat dacht je van als je iets online wilt verkopen op Marktplaats bijvoorbeeld? Gegarandeerd dat je kopers gaat krijgen die vraagtekens plaatsen of zelfs afhaken omdat jij met je buitenlandse IBAN aankomt.

Wat mij betreft is N26, Revolut, Openbank etc. leuk voor erbij, maar eigenlijk onbruikbaar om als primaire bankrekening te gebruiken.
Of je wilt graag geregeld als die '' vreemde eend '' worden gezien omdat die niet gewoon zoals de rest een Nederlandse rekening wil hebben...
En nou ben ik echt wel een van de laatsten die niet zou willen bezuinigen/besparen op zaken waar het kan, maar dit brengt zoveel gedoe en wellicht ook wel een soort van risico met zich mee waar @Anoniem: 201953 naar verwijst, dat ik er echt niet aan zou beginnen voor die €2/3 wat een goede Nederlandse basis betaalrekening kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohanNL schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Betrouwbaarheid van de bank zelf zou ik ook niet echt aan twijfelen, maar wel aan de bruikbaarheid.
Die goedkopere/gratis alternatieven missen gewoonweg wat standaarden zoals iDin, iDeal ( m.u.v. Revolut ) en wat dacht je van als je iets online wilt verkopen op Marktplaats bijvoorbeeld? Gegarandeerd dat je kopers gaat krijgen die vraagtekens plaatsen of zelfs afhaken omdat jij met je buitenlandse IBAN aankomt.

Wat mij betreft is N26, Revolut, Openbank etc. leuk voor erbij, maar eigenlijk onbruikbaar om als primaire bankrekening te gebruiken.
Of je wilt graag geregeld als die '' vreemde eend '' worden gezien omdat die niet gewoon zoals de rest een Nederlandse rekening wil hebben...
En nou ben ik echt wel een van de laatsten die niet zou willen bezuinigen/besparen op zaken waar het kan, maar dit brengt zoveel gedoe en wellicht ook wel een soort van risico met zich mee waar @Anoniem: 201953 naar verwijst, dat ik er echt niet aan zou beginnen voor die €2/3 wat een goede Nederlandse basis betaalrekening kost.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar denk dat dit ook wel per gebruiker verschillend is. Knab is tot op zekere hoogte ook een 'fintech' maar heeft geen iDin bijvoorbeeld en loopt te stagneren qua innovatie wat erg jammer is.

Wat betreft de buitenlandse banken, persoonlijk denk ik dat dit juist de toekomst is omdat zij zich meer richten op het Tech aspect maar ook de concurrentie aangaan met de gevestigde(traditionele) banken. Zelf verwacht ik dat we in de toekomst juist naar een EU IBAN gaan waarbij er geen land meer staat in de eerste twee letters, hooguit dat de cijfercombinatie laat zien welk land het kan zijn. Ook is het een wens van Brussel om dit meer te stroomlijnen en het makkelijker te maken voor burgers om een bank elders aan te houden.

Het enige probleem is dat het in Nederland gewoon niet aanslaat omdat de gemiddelde Nederlander niet of nauwelijks wil switchen van zijn/haar bankrekening. Het feit dat Bunq zich als NL bank vooral richt op de markten buiten NL zegt ook al dat ze in andere landen wel happiger zijn op de fintechs. Hier in NL is men toch wat afwachtender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-05 17:55
Anoniem: 981489 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:50:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar denk dat dit ook wel per gebruiker verschillend is. Knab is tot op zekere hoogte ook een 'fintech' maar heeft geen iDin bijvoorbeeld en loopt te stagneren qua innovatie wat erg jammer is.

Wat betreft de buitenlandse banken, persoonlijk denk ik dat dit juist de toekomst is omdat zij zich meer richten op het Tech aspect maar ook de concurrentie aangaan met de gevestigde(traditionele) banken. Zelf verwacht ik dat we in de toekomst juist naar een EU IBAN gaan waarbij er geen land meer staat in de eerste twee letters, hooguit dat de cijfercombinatie laat zien welk land het kan zijn. Ook is het een wens van Brussel om dit meer te stroomlijnen en het makkelijker te maken voor burgers om een bank elders aan te houden.

Het enige probleem is dat het in Nederland gewoon niet aanslaat omdat de gemiddelde Nederlander niet of nauwelijks wil switchen van zijn/haar bankrekening. Het feit dat Bunq zich als NL bank vooral richt op de markten buiten NL zegt ook al dat ze in andere landen wel happiger zijn op de fintechs. Hier in NL is men toch wat afwachtender.
Klopt, het merendeel van de Nederlanders zit bij de grootbanken en zal echt niet overstappen, c.q. een N26 of Revolut erbij bijnemen. Laat staan die Fin techs als primaire bank te nemen. Het is onbekend, een hoop gedoe, en ondanks dat deze week op nu.nl veel geklaagd wordt over de prijs verhogingen bij Nederlandse banken, interesseert het veel mensen niet om er wat aan te doen. Een bankrekening is een noodzakelijk kwaad.
Knab lijkt ook nog steeds een beetje een niche bank, voor een privé rekening, want 5€ per maand is veels te duur, als een prijsstijging bij ABN Amro al naar 1,95€ stijgt.

• TR1969
Het is weer zover bij KNAB, de app werkt weer eens niet.

Heb ze toch wel vaak een beetje de hand boven gehouden maar het begint nu wel op eens structureel probleem te lijken.
Bijna iedere week ligt de app er weer uit.

Edit, inmiddels werkt het weer maar stabiel kun je het zo niet noemen.

[ Voor 15% gewijzigd door TR1969 op 24-02-2022 09:06 ]

• JohanNL
Kom er hier niet eens in; foutcode bij inloggen.

9:45. Kom er nu wel weer in.
Ach ja, dit hoort erbij als je een Knab rekening hebt zullen we maar zeggen :+

[ Voor 85% gewijzigd door JohanNL op 24-02-2022 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Geen enkel probleem hier. En ik heb hem vandaag al een kaar of wat gebruikt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 981489 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Met 'onbetrouwbaar' bedoel ik de blokkeringen zoals die ook hier worden gemeld. Gezien de verhalen hier gaat deblokkeren niet altijd even gemakkelijk. Ik heb het zelf niet meegemaakt maar ken het verschijnsel wel van bijvoorbeeld Wise. Meer dan een jaar lang vragen ze niets terwijl ik duizenden euro's overmaak, maar plotseling komen ze met een reeks van vragen, die heel traag worden verwerkt. Deze week duurde het vier dagen voordat de transactie van maar €160 euro naar een Aziatisch land werd goedgekeurd. De controle heb ik geen probleem mee, die is wettelijk verplicht, maar waarom in vredesnaam een transacties tegen houden. Gelukkig werd een paar dagen ervoor een veel grotere transactie met een deadline van 2 dagen niet tegengehouden.
Dat had ook met N26 kunnen gebeuren, die gebruiken Wise (zelfde gunstige tarieven).

Dat soort 'onbetrouwbaarheid' brengt mij ertoe geen grote bedragen op mijn N26 rekening aan te houden. De buitenlandse fintechs zijn minder bruikbaar, overschrijvingen zijn vaak traag, iDeal is niet mogelijk, geen idin, buitenlandse nummers worden nog altijd niet overal geaccepteerd of vragen extra werk.

Ik heb N26 oorspronkelijk genomen om de creditcard in het buitenland, waar de Nederlandse bankpassen alleen kunnen worden gebruikt voor dure geldopnames, te gebruiken.

Daar ga ik naar terug. N26 biedt te weinig voor delen als primaire bankrekening.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 201953 op 24-02-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
De (bijna) wekelijkse storing met de app is er ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Beste Johan,

Op 1 april 2022 verhogen we de kosten voor pinnen in een vreemde valuta. Vanaf dan betaal je 1% koersopslag als je pint bij geld- en betaalautomaten buiten de eurozone. Dat is nu nog 0,5%. Binnen de eurozone betaal je niks extra.

Normaal gesproken loopt KNAB ver achter, maar nu zijn ze er als de kippen bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohanNL schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:31:
Beste Johan,

Op 1 april 2022 verhogen we de kosten voor pinnen in een vreemde valuta. Vanaf dan betaal je 1% koersopslag als je pint bij geld- en betaalautomaten buiten de eurozone. Dat is nu nog 0,5%. Binnen de eurozone betaal je niks extra.

Normaal gesproken loopt KNAB ver achter, maar nu zijn ze er als de kippen bij :D
Denk dat ze zolang mogelijk willen wachten met de verhoging van de pakketkosten en dit nu zo oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38
Weer een van de laatste voordelen weg om naar bijv. ING te gaan (waar je wel met je telefoon kan betalen). Als de CC er ook nog eens uit gaat is het voorgoed bye bye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Anoniem: 201953 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:48:
Bij de Rabo hebben ze nu een zzp-rekening waar je alleen 39 cent per transactie betaalt. Je moet zelf maar kijken of dat in jouw geval goedkoper is.
https://www.rabobank.nl/b...-openen/rabo-zzp-rekening

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 19:38
Lightning89 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:19:
Weer een van de laatste voordelen weg om naar bijv. ING te gaan (waar je wel met je telefoon kan betalen). Als de CC er ook nog eens uit gaat is het voorgoed bye bye.
Zijn er banken die goedkoper of voor een vergelijkbaar tarief de optie aanbieden om zoveel betaal- en spaarrekeningen aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Mycroft schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Zijn er banken die goedkoper of voor een vergelijkbaar tarief de optie aanbieden om zoveel betaal- en spaarrekeningen aan te maken?
Dat zou ik niet zo 1,2,3 weten, ik heb twee betaalrekeningen en een aantal spaarrekeningen/buffer die gewoon 1 rekening kunnen zijn. Het verhogen van de tarieven in het buitenland maakt de stap enkel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Mycroft schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Nee, wij gebruiken ook minimaal 3 rekeningen en dan is KNAB nog steeds de goedkoopste bank incl. Creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 11:18

Oekol

waka waka hey hey

Nuevocasa schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:54:
[...]

Nee, wij gebruiken ook minimaal 3 rekeningen en dan is KNAB nog steeds de goedkoopste bank incl. Creditcard.
Drie rekeningen is dan allebei een persoonlijke (gescheiden van elkaar?) en dan 1 gezamelijke of hoe moet ik dit zien? Ben op zoek naar een optie voor ons. Hebben beide een aparte rekening (ING + CC, ABN & ABN en/of rekening).

Ben aan het onderzoeken wat we zouden moeten doen, vind ING zeer fijn qua app. Vind ABN en RABO niks vanwege de reader, welke andere opties zijn er dan? Dacht zelf aan KNAB, maar het is niet overal even positief.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Oekol schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Drie rekeningen is dan allebei een persoonlijke (gescheiden van elkaar?) en dan 1 gezamelijke of hoe moet ik dit zien? Ben op zoek naar een optie voor ons. Hebben beide een aparte rekening (ING + CC, ABN & ABN en/of rekening).

Ben aan het onderzoeken wat we zouden moeten doen, vind ING zeer fijn qua app. Vind ABN en RABO niks vanwege de reader, welke andere opties zijn er dan? Dacht zelf aan KNAB, maar het is niet overal even positief.
Het zijn 3 en/of rekeningen. Maar gebruiken één voor vaste lasten en beide een eigen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Nuevocasa schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Het zijn 3 en/of rekeningen. Maar gebruiken één voor vaste lasten en beide een eigen rekening.
Je kunt dan wel van beide eigen rekeningen de saldo's van elkaar inzien?

De app wordt hierboven meermaals bekritiseerd, maar volgens een website als: https://dyme.app/blog/ove...landse-bank-apps-van-2019

Is het in het jaar 2019 de beste app van dat moment.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Oekol Bij en/of rekeningen kunnen beide personen natuurlijk het saldo zien (en de boekingen etc).

Ik heb ook verschillende en/of rekeningen met mijn partner. Dan kunnen we allebei betalen van de algemene boodschappenrekening etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

JeroenE schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:41:
@Oekol Bij en/of rekeningen kunnen beide personen natuurlijk het saldo zien (en de boekingen etc).

Ik heb ook verschillende en/of rekeningen met mijn partner. Dan kunnen we allebei betalen van de algemene boodschappenrekening etc.
Ah sorry begrijpend lezen inderdaad. Dacht even een optie gevonden te hebben waarbij we maar 5 euro in de maand kwijt zouden zijn en dan twee persoonlijke rekeningen konden hebben alsmede een en/of rekening + een credit card. Nu is alles los en betaal je zo ongeveer het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Oekol schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:44:
[...]

Ah sorry begrijpend lezen inderdaad. Dacht even een optie gevonden te hebben waarbij we maar 5 euro in de maand kwijt zouden zijn en dan twee persoonlijke rekeningen konden hebben alsmede een en/of rekening + een credit card. Nu is alles los en betaal je zo ongeveer het dubbele.
Ik heb sinds kort een Revolut rekening er bij. Zoiets zou je er ook (gratis) naast kunnen nemen als je persé ook een persoonlijke rekening wilt. Van Revolut naar Knab is instant en andersom kan via de iDeal laadt functie binnen Revolut ook instant.
Dan heb je de creditcard en de gezamenlijke rekeningen gewoon bij Knab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Oekol Aha, op die manier. Voor zover ik weet kan dat niet. Als je kadootjes wil kopen kan je wel de CC gebruiken, daar kan je niet zo maar de transacties van zien want bij ICS heb je een persoonlijke inlogcode die alleen werkt voor je eigen CC en niet die van je partner. Uiteindelijk wel het bedrag als dat wordt afgeschreven van een en/of rekening. Dus dan moet je ook een paar andere dingen kopen als je het bedrag "geheim" wil houden.

Je kan het natuurlijk wel combineren met (een) andere bank(en); wij hebben ook meerdere banken en niet alleen KNAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doodindegoot schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:26:
[...]

Bij de Rabo hebben ze nu een zzp-rekening waar je alleen 39 cent per transactie betaalt. Je moet zelf maar kijken of dat in jouw geval goedkoper is.
https://www.rabobank.nl/b...-openen/rabo-zzp-rekening
Helaas alleen voor eenmanszaken, ik zit in een maatschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Vraagje, ik heb vandaag een betaling gepland voor morgen tussen twee eigen rekeningen. Nu zie ik die al op het rekeningoverzicht staan met boekdatum “morgen”, maar het saldo is ook al aangepast. Ofwel, ik sta nu rood op de ene rekening. Dat klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 09:04
@page404 klik op de betaling en kijk op de valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

@Wenzel die datum staat op de 20e. Ik ga nu an mezelf twijfelen :+ misschien toch een datum geselecteerd maar per ongeluk vandaag gekozen. Ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Laatst online: 09:25
Oekol schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:44:
[...]

nogal late reactie van mij, maar heb je uiteindelijk voor KNAB gekozen?

Eind vorig jaar heb ik diverse banken bekeken en voor de gezamenlijke rekening overgestapt naar SNS.
De SNS app is alleen best wel heel erg waardeloos en de kosten v/d rekening zijn deze maand met 10% gestegen naar 3,40 per maand (excl creditcard). Bij KNAB is het 5 euro maar krijgen ik én mijn partner een gratis creditcard dus dan is het uiteindelijk zeker voordeliger.

Vooral het gemak van meerdere (gratis) betaal-/spaarrekening spreken me erg aan.

EDIT: zie dat er nu ook een welkomstbonus is van 50 euro, dus dan is overstappen met alleen mijn privérekening ook al interessant :)

[ Voor 6% gewijzigd door rvrrr op 04-05-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

rvrrr schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:02:
[...]

Eind vorig jaar heb ik diverse banken bekeken en voor de gezamenlijke rekening overgestapt naar SNS.
De SNS app is alleen best wel heel erg waardeloos en de kosten v/d rekening zijn deze maand met 10% gestegen naar 3,40 per maand (excl creditcard). Bij KNAB is het 5 euro maar krijgen ik én mijn partner een gratis creditcard dus dan is het uiteindelijk zeker voordeliger.

Vooral het gemak van meerdere (gratis) betaal-/spaarrekening spreken me erg aan.
Nee KNAB niet gekozen. Vond het niet afdoende om over te stappen. ABN wordt nu ook euro duurder dus daar ook maar weg gaan. Lijkt het toch richting ING te gaan qua keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Laatst online: 09:25
Oekol schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:12:
[...]

Nee KNAB niet gekozen. Vond het niet afdoende om over te stappen. ABN wordt nu ook euro duurder dus daar ook maar weg gaan. Lijkt het toch richting ING te gaan qua keuze.
Thanks voor de snelle reactie! Waarom dan ING en geen knab? Bij ING ben je voor een e.o. rekening 3,45 kwijt (excl. creditcard). met creditcard ga je dan per maand toch richting de 5 euro die knab vraagt.

KNAB heeft nu ook een welkomstbonus van 50 euro zie ik, wellicht maakt dat het toch interessant voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:02
Binnenkort komt ook contactloos betalen voor Android apparaten beschikbaar bij KNAB. Ze verwachten dat dit Q2, hooguit met uitloop begin Q3 gelanceerd wordt. 8)

Je krijgt overigens ook nog steeds € 50,00 overstapbonus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Voor die 'overstapbonus' is het nog wel even handig de voorwaarden te lezen, waaronder de belangrijkste: je mag de overstapservice niet stoppen/onderbreken, doe je dat wel moet je die €50 terug betalen.
C.q. je moet minimaal 13 maanden de rekening aanhouden, wat dus al minimaal €65 aan pakketkosten kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-04 22:23
D-SkyLimit schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:48:
Binnenkort komt ook contactloos betalen voor Android apparaten beschikbaar bij KNAB. Ze verwachten dat dit Q2, hooguit met uitloop begin Q3 gelanceerd wordt. 8)

Contactloos betalen voor Android apparaten.. als in, Google Pay?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 14:42
Na 4 jaar wachten werd het gvd ook wel eens tijd ....
Maar eerst zien, dan geloven, want sprookjes vertellen kunnen ze heel goed bij de deze bank ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft

Dat zou tijd worden. Maar wat is de bron van dit nieuws?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Tommert38 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:20:
[...]

Contactloos betalen voor Android apparaten.. als in, Google Pay?
Met de berichten gisteren dat ook Rabo eindelijk overstag is, zou dat goed kunnen inderdaad.

Mja, KNAB en beloftes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
Klantenservice van Knab zegt niets over lancering mobiel betalen voor Android. Alleen dat ze er aan werken. Op Twitter en in nieuwsartikelen is er ook niets over te vinden.

Tenzij ik een bron heb gemist lijkt het dus slechts een onbevestigd gerucht dat mobiel betalen voor Android binnenkort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:02
Mycroft schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:59:
Klantenservice van Knab zegt niets over lancering mobiel betalen voor Android. Alleen dat ze er aan werken. Op Twitter en in nieuwsartikelen is er ook niets over te vinden.

Tenzij ik een bron heb gemist lijkt het dus slechts een onbevestigd gerucht dat mobiel betalen voor Android binnenkort komt.
Vreemd. Ik heb met een medewerker gesproken via de chat. Daar werd aangegeven dat ze verwachten Q2 contactloos betalen via mobiel voor Android gaan uitrollen. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lightning89
Op de website staat een vermelding over Google Pay: https://www.knab.nl/google-pay
Zou dit betekenen dat je met je telefoon met NFC kan betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mycroft
Lightning89 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:06:
Op de website staat een vermelding over Google Pay: https://www.knab.nl/google-pay
Zou dit betekenen dat je met je telefoon met NFC kan betalen?
Ja, dat gaat het betekenen. Dan zal wat de medewerker tegen @D-SkyLimit zei dus toch kloppen dat eind Q2/begin Q3 voor Android betalen beschikbaar komt. Mooi! Werd tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Google Pay werkt wel met NFC, maar op Android kan je ook betalen met je telefoon zonder Google Pay. Nouja, als je bank dat aanbiedt dan. Maar dat lijkt er dus niet te komen, jammer. Bijvoorbeeld ASN heeft dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Het heeft even geduurd zeg maar. Ik ben volgens mij al 1,5 jaar weg bij Knab (sinds wanneer hebben ze Basis er uit gegooid? September 2020?), en ruim daarvoor werd al gesproken over "geen mobiel pinnen op Android, want dan moeten we daarvan de kosten ook doorrekenen aan Apple gebruikers". Maar nu, twee, drie, jaar later is het er dan eindelijk. Terwijl ze Apple Pay volgens mij wel al een hele lange tijd ondersteunen? En de kosten daarvan ook worden doorberekend aan de Android gebruikers al die tijd. Mooie innovatieve bank dus, zoals ze zichzelf benoemen / benoemde.

Edit:
Overigens is het dan nog steeds Google Pay waar ik niet blij van zou worden. Maar dat wordt het bij Rabobank, waar ik nu weer al mijn bankzaken mee doe, nu ook.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 31-05-2022 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
Gebruikt iemand hier al succesvol Google Pay? Bij mij staat m'n Maestro pas als Mastercard in Google Pay, ook na meermaals proberen. Als ik dan in verschillende winkels probeer krijg ik een "geen saldo" melding... AH ondersteunt sowieso geen Mastercard, de kapper heb ik het niet gevraagd. Knab chat zal wel weer een tijdje op zich laten wachten. Jammer, want ik gebruik het bij de ABN al geruime tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Tommert38 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:47:
Gebruikt iemand hier al succesvol Google Pay? Bij mij staat m'n Maestro pas als Mastercard in Google Pay, ook na meermaals proberen. Als ik dan in verschillende winkels probeer krijg ik een "geen saldo" melding... AH ondersteunt sowieso geen Mastercard, de kapper heb ik het niet gevraagd. Knab chat zal wel weer een tijdje op zich laten wachten. Jammer, want ik gebruik het bij de ABN al geruime tijd!
Staat er bij mij gewoon als Maestro kaart in.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
@Kodess Staat er bij jou bij "Virtueel bankrekeningnummer" Maestro **** [4 cijfers] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Tommert38 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:15:
@Kodess Staat er bij jou bij "Virtueel bankrekeningnummer" Maestro **** [4 cijfers] ?
Oh..... daar staat Mastercard :+
Maar ik heb vandaag nog ermee betaald in de AH.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 11:27
rvrrr schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:02:
[...]

EDIT: zie dat er nu ook een welkomstbonus is van 50 euro, dus dan is overstappen met alleen mijn privérekening ook al interessant :)
Inmiddels knab geen 5 euro meer maar 7 per maand. Aantal gratis transacties ook gehalveerd van 1000 naar 500 per jaar. Nog steeds wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
ybos schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:39:
[...]

Inmiddels knab geen 5 euro meer maar 7 per maand. Aantal gratis transacties ook gehalveerd van 1000 naar 500 per jaar. Nog steeds wel tevreden.
Het gaat om een privé rekening wat ik zo lees. Die is nog steeds €5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

ybos schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:39:
[...]

Wat bedoel je met die 7 euro per maand? Dat is alleen voor een zakelijke rekening toch?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 11:27
Nuevocasa schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:46:
[...]

Het gaat om een privé rekening wat ik zo lees. Die is nog steeds €5
Ah excuus, ik heb het inderdaad over zakelijke rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Tommert38 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:15:
Hier ook, en werkt bij de Appie!

Maestro is natuurlijk ook gewoon een MasterCard debit

[ Voor 10% gewijzigd door Lightning89 op 02-06-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lightning89 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:00:
[...]

Hier ook, en werkt bij de Appie!

Maestro is natuurlijk ook gewoon een MasterCard debit
Dat klopt niet helemaal.
Mastercard Debit werkt voor online betalingen etc.

Maestro support dit bijna niet en is de bekende pinpas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Inmiddels werkt het, ik had blijkbaar de verkeerde rekening toegevoegd 8)7

Dat er Mastercard staat, klopt wel volgens de helpdesk, ondanks dat het Maestro is. Als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 01:08
Anoniem: 981489 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:10:
[...]
Maestro support dit bijna niet en is de bekende pinpas
Banken gebruiken vanaf 1 januari 2012 de internationale merken Maestro en V PAY in plaats van het Nederlandse PIN. Daarmee hield PIN op met bestaan.
Bron: https://www.pin.nl/consument/historie-pinnen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ING en RABO hebben de negatieve rentes al geschrapt of verlaagd. Ben benieuwd wanneer KNAB over de brug komt. Voor positieve rente zal het nog wel te vroeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

page404 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:29:
ING en RABO hebben de negatieve rentes al geschrapt of verlaagd. Ben benieuwd wanneer KNAB over de brug komt. Voor positieve rente zal het nog wel te vroeg zijn.
lekker boeiend.
8% inflatie. Kan mij niet schelen of de rente -0.2, 0% of + 0.2% is. ;)

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Het hele idee van spaarrente is toch altijd geweest dat het op zijn minst de inflatie compenseert. Volgens mij had ik ooit daarom 6.5% op mijn spaarrekening :P
Helaas is het financiële stelsel niet meer zo consistent….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
page404 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:48:
Het hele idee van spaarrente is toch altijd geweest dat het op zijn minst de inflatie compenseert. Volgens mij had ik ooit daarom 6.5% op mijn spaarrekening :P
Helaas is het financiële stelsel niet meer zo consistent….
Dat was nooit de bedoeling, maar wellicht wel een resultaat voor een langere periode.
Een heel kort antwoord op wat de oorzaak is van de lage rente zou je kunnen zoeken bij de vergrijzing en ( de daarbij horende ) enorme bak (spaar)geld.
Wij hebben dan ook nog de zuidelijke lidstaten die er financieel niet al te best voor staan, maar mede door allemaal garanties, opkoopprogramma's, stimuleringsmaatregelen en dus ook een lage/negatieve rente in de gehele eurozone worden bijgestaan.
Nu dat deze worden afgebouwd en de rente omhoog gaat is het maar de vraag wat hiermee gaat gebeuren, eerste daadwerkelijke resultaten zie je naar verwachting pas over ongeveer een jaar.
Maar voor die tijd kan de markt zelf al de rentes op staatsleningen van bijvoorbeeld Italië fors omhoog gooien en krijgen we weer die ' enorme spread ' die onhoudbaar blijft.
Voor je het weet draaien ze alle maatregelen weer terug, zeker gezien dit vooral een inflatie gebaseerd is op een schaarste en prijsstijging van energie, die mogelijk ook nog tijdelijk van aard is en voor je het weet krijgen we wellicht wel deflatie ( waar niemand op lijkt te rekenen of over wil praten, het horrorscenario van centrale bankiers o.i.d. )
Het enige mogelijke positieve van de rente verhoging die ik zo zie is een versterking t.o.v. de dollar ( die al bijna gelijk is aan de euro inmiddels! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Een vraagje voor iOS gebruikers van de KNAB app. Ik heb al een tijdje geen notificaties meer, als ik naar instellingen ga verwijst de app me door naar de algemene instellingen van iOS. Maar zowel bij de app instellingen daar als de notificatie instellingen kan ik geen notificaties instellen voor de KNAB app. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoFlame
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-03 22:01
Gisteravond geprobeerd om privé klant te worden bij Knab, nadat we zakelijk al een aardige tijd bij ze zitten. Loop ik vast bij het "tennaamstelling verifieren met 1 cent betalen via iDeal", blijkbaar kan dat niet vanaf Bunq. En blijkbaar wilt hun klantenservice ook niet meewerken en is er geen andere manier om over te stappen of klant te worden... Gaat lekker zo, oftewel wordt op zoek naar een andere bank en zakelijk ga ik ook zeker weg daar als ze zo met hun klanten om gaan... Menselijke service noemen ze dat!

Sorry voor de rant, maar dacht een prima bank te hebben gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

RoFlame schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:15:
Gisteravond geprobeerd om privé klant te worden bij Knab, nadat we zakelijk al een aardige tijd bij ze zitten. Loop ik vast bij het "tennaamstelling verifieren met 1 cent betalen via iDeal", blijkbaar kan dat niet vanaf Bunq. En blijkbaar wilt hun klantenservice ook niet meewerken en is er geen andere manier om over te stappen of klant te worden... Gaat lekker zo, oftewel wordt op zoek naar een andere bank en zakelijk ga ik ook zeker weg daar als ze zo met hun klanten om gaan... Menselijke service noemen ze dat!

Ik zou zeker een klacht indienen, eventueel via de klachtencommissie of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

Heeft BUNQ niet een tijd gehad dat ze misbruikt werden voor oplichtingspraktijken? Ik dacht dat er veel rekeningen aan werden gevraagd voor éénmalig misbruik?

In die vorm kan ik mij voorstellen dat KNAB daar weer moeite mee heeft.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoFlame
DiedX schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Heeft BUNQ niet een tijd gehad dat ze misbruikt werden voor oplichtingspraktijken? Ik dacht dat er veel rekeningen aan werden gevraagd voor éénmalig misbruik?

In die vorm kan ik mij voorstellen dat KNAB daar weer moeite mee heeft.
Snap dat Knab dan moeite heeft met zoiets, maar geef dan in ieder geval een andere manier om identificatie te doen? Nu ben je uberhaupt verplicht om ergens in NL een rekening te hebben die iDeal ondersteunt, anders ben je gewoon al niet welkom 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het is juist menselijke service om een bank als Bunq niet toe te staan ter verificate. Die bank heeft bewezen dat ze extreem fraudegevoelig zijn, en lijkt me totaal niet geschikt om je identiteit mee te bevestigen.
Een bank die je wel toestaat om met Bunq te verifiëren zou ik dan weer absoluut niet vertrouwen.

Heb je geen pas bij een echte bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

RoFlame schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:26:
[...]

Snap dat Knab dan moeite heeft met zoiets, maar geef dan in ieder geval een andere manier om identificatie te doen? Nu ben je uberhaupt verplicht om ergens in NL een rekening te hebben die iDeal ondersteunt, anders ben je gewoon al niet welkom 8)7
Ik kon gewoon mijn identiteitsbewijs scannen in de app om mijn identiteit te bevestigen, geen gerommel met iDEAL voor nodig.

Zie bijv. https://www.knab.nl/veiligheid/id-scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoFlame
Oon schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Ik kon gewoon mijn identiteitsbewijs scannen in de app om mijn identiteit te bevestigen, geen gerommel met iDEAL voor nodig.

Zie bijv. https://www.knab.nl/veiligheid/id-scannen
Klopt en dat heb ik ook gedaan, en daarna moest ik nog een Ideal betaling doen wat dus niet kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoFlame
Oon schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:30:
[...]

Het is juist menselijke service om een bank als Bunq niet toe te staan ter verificate. Die bank heeft bewezen dat ze extreem fraudegevoelig zijn, en lijkt me totaal niet geschikt om je identiteit mee te bevestigen.
Een bank die je wel toestaat om met Bunq te verifiëren zou ik dan weer absoluut niet vertrouwen.

Heb je geen pas bij een echte bank?
Het gaat me er niet persee om dat Bunq er niet tussen staat en dat dat geen menselijke service is, maar juist dat er niet nog een andere oplossing is als je alleen maar een bank hebt "wat geen echte bank is", en nee ik heb geen pas bij een "echte" bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

RoFlame schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Het gaat me er niet persee om dat Bunq er niet tussen staat en dat dat geen menselijke service is, maar juist dat er niet nog een andere oplossing is als je alleen maar een bank hebt "wat geen echte bank is", en nee ik heb geen pas bij een "echte" bank...
En als je aangeeft dat je gewoon geen iDEAL hebt, ipv dat je alleen bij Bunq zit? Ze zullen toch zeker wel een procedure hebben voor mensen die gewoon nog geen bankrekening hebben bij een andere bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoFlame
Oon schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:39:
[...]

En als je aangeeft dat je gewoon geen iDEAL hebt, ipv dat je alleen bij Bunq zit? Ze zullen toch zeker wel een procedure hebben voor mensen die gewoon nog geen bankrekening hebben bij een andere bank.
Zou je denken, maar op welke manier ik het ook heb proberen uit te leggen of vooral vragen of er een andere manier van identificatie is, dan is het antwoord nee... Had gehoopt dat het soepel zou gaan, maar helaas heeft Knab daar geen mogelijkheden voor voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
RoFlame schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Zou je denken, maar op welke manier ik het ook heb proberen uit te leggen of vooral vragen of er een andere manier van identificatie is, dan is het antwoord nee... Had gehoopt dat het soepel zou gaan, maar helaas heeft Knab daar geen mogelijkheden voor voor ons.
Hier hetzelfde helaas, ik kan me als bunq-er ook niet aanmelden met de 1 cent transactie. Heb ook gebeld met de klantenservice om het duidelijk te krijgen waarom. Dit omdat bunq een internetbank is en je bij het aanmelden destijds niet fysiek op een kantoor bent geweest. Wat ik persoonlijk het ironische vind is dat ze zelf ook ‘geen echte bank’ zijn. De pot verwijt de ketel… Maar goed, het zijn de regeltjes die ze opgelegd krijgen waar ze zich aan moeten houden.

Als tip werd gezegd bij een ‘echte’ bank een rekening openen. Dan vanaf daar de 1 cent betaling te doen. Eigenlijk vind ik dit teveel gedoe en niet mijn probleem. Maar gezien de steeds stevig stijgende kosten van bunq en knab ook gebonden is aan regeltjes, dus boodschapper van slechte nieuws, misschien toch maar op die manier doen.

Edit: Iemand bekend mee of je een bankrekening ergens kan openen en een maand later weer kan opzeggen? Ben aan het zoeken maar mocht iemand het weten, graag.

[ Voor 6% gewijzigd door wienjo op 05-07-2022 12:13 . Reden: Toevoeging vraag looptijd contract bank ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 12:06
wienjo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Edit: Iemand bekend mee of je een bankrekening ergens kan openen en een maand later weer kan opzeggen? Ben aan het zoeken maar mocht iemand het weten, graag.
Ik heb dat bij ING gedaan, opzeggen kon gewoon via de mobiele app geloof ik. Het lijkt mij dat dit bij elke bank kan, want voor zover ik weet teken je niet voor een bepaalde periode. :+
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste