[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
Besef wel dat het allemaal gezamenlijke rekeningen zijn, geen persoonlijke.Space21 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:23:
Heb zelf Knab nu aangevraagd. Kom van ING. Ben erg benieuwd. Ziet op het eerste gezicht goed uit. Vooral geswitched vanwege de 5 gratis betaalrekeningen (vrouw, mijzelf en gezamelijk) en de gratis creditcard
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Klopt, maar ik heb niks te verbergen 🙈de Peer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:42:
[...]
Besef wel dat het allemaal gezamenlijke rekeningen zijn, geen persoonlijke.
Er zijn soms situaties waarbij het gebruik van een gezamenlijke rekening als persoonlijke rekening ongewenste effecten kan hebben.
- identificatie op basis van rekening (idin heet dat dacht ik) werkt dan niet altijd.
- je kunt geen persoonlijke creditcard aanvragen.
- juridisch gedoe in geval van een scheiding
Just saying..
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Anoniem: 981489
Dan scheelt het enorm dat Knab geen iDin ondersteunt.de Peer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:07:
[...]
- identificatie op basis van rekening (idin heet dat dacht ik) werkt dan niet altijd.
I know, maar thx.de Peer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:07:
[...]
Er zijn soms situaties waarbij het gebruik van een gezamenlijke rekening als persoonlijke rekening ongewenste effecten kan hebben.
Just saying..
Ik ben juist geswitcht van knab naar ING.Space21 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:23:
Heb zelf Knab nu aangevraagd. Kom van ING. Ben erg benieuwd. Ziet op het eerste gezicht goed uit. Vooral geswitched vanwege de 5 gratis betaalrekeningen (vrouw, mijzelf en gezamelijk) en de gratis creditcard
We hadden alleen maar gezamenlijke rekeningen, voor €5 per maand. Achteraf gezien werkte dat toch niet fijn voor ons, nu dus persoonlijke betaalrekeningen en een gezamenlijke rekening bij ING. KNAB is te duur als je ook persoonlijke rekeningen wil hebben.
Wat betreft creditcard gebruiken we Amex en Mastercard via ICS.
De komende dagen ga ik in elk geval een paar honderd mails terug sturen. Misschien vinden ze dat leuk.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Da's eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee. Ik heb er hier ook nog ergens een slingeren, terwijl ik al een jaar of twee geen klant meer ben.xraydelta schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:00:
Ik heb mijn knab rekening opgezegd en dus is de cardreader nu overbodig. Die wil ik graag weg geven, als iemand hem wil stuur me dan een berichtje hier.
Overigens krijg ik wel nog steeds mails van ICS m.b.t. de Knab creditcard, terwijl ik al eerder mijn "Plus" pakket had opgezegd en dus geen recht meer had op de CC. Hebben anderen ook die ervaring? Nooit geprobeerd of de CC überhaupt nog werkt (en dan waarschijnlijk niet lang, gezien ze het bedrag dan niet kunnen afschrijven
Mag ik vragen waarom? Ik ben er zelf erg blij mee.xraydelta schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:00:
Ik heb mijn knab rekening opgezegd en dus is de cardreader nu overbodig. Die wil ik graag weg geven, als iemand hem wil stuur me dan een berichtje hier.
Ik heb een zakelijke rekening bij Knab (op mijn bedrijfsnaam, ik ben enige beheerder), daarnaast hebben we particulier een gezamenlijk pluspakket met meerdere rekeningen.
Mijn partner kan niet bij mijn zakelijke rekening, maar aangezien het ZZP is en deze wel gewoon in onze YNAB staat, zou ik mijn partner graag ook volledige toegang geven tot deze rekening.
Wat ik lees bij Knab zelf is dat je dan deze persoon ook bij de KVK moet registreren, maar weet iemand of ze dit in de praktijk ook eisen?
We zijn overigens gewoon getrouwd in gemeenschap van goederen, dus geen sprake van percentages in eigendom of verantwoordelijkheid. Het enige in de praktijk nu is dat mijn partner niet bij mijn zakelijke rekening kan maar wel degene is die onze rekeningen normaal gesproken beheert, ik doe daarentegen alleen onze dubbele boekhouding in YNAB. Zou veel moeite schelen als ik me helemaal niet meer met de rekeningen hoef te bemoeien op de wekelijkse CSV export na.
[ Voor 28% gewijzigd door Oon op 30-08-2022 17:28 ]
Net zoals het lang heeft geduurd voordat de rentes naar beneden gingen en uiteindelijk in sommige gevallen zelfs negatief, zal het lang duren voordat deze weer omhoog gaan.page404 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:34:
En, zou KNAB weer een positieve spaarrente invoeren nu de ECB rente naar 0.75% gaat? Ik zet in dat ze naar 0.1% gaan
Het punt is dat er al veel gespaard wordt in NL en vrijwel iedereen zijn/haar spaargeld wel laat staan bij hun betrouwbare huisbank, dan is er voor de banken hier dus ook totaal geen beweegreden om de rente z.s.m. en aanzienlijk te verhogen.
Voor de hogere en meer marktconforme rentes moet je bij de buitenlandse banken zijn.
In vino veritas, in aqua sanitas
Daar zat ik ook al aan te denken. Er valt natuurlijk ook weinig te stunten, ik zie de banken al aankomen met: whooohhoo, wij hebben nu wel 0.05% rente, kom naar ons!JohanNL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:38:
[...]
Net zoals het lang heeft geduurd voordat de rentes naar beneden gingen en uiteindelijk in sommige gevallen zelfs negatief, zal het lang duren voordat deze weer omhoog gaan.
Het punt is dat er al veel gespaard wordt in NL en vrijwel iedereen zijn/haar spaargeld wel laat staan bij hun betrouwbare huisbank, dan is er voor de banken hier dus ook totaal geen beweegreden om de rente z.s.m. en aanzienlijk te verhogen.
Voor de hogere en meer marktconforme rentes moet je bij de buitenlandse banken zijn.
Toch maar wat meer naar mijn openbank rekening sluizen met een whopping 0.2%
KNAB richt zich zakelijk alleen op ZZPers. Als je andere toegang wilt verlenen dan zal je naar een MKB pakket bij een andere bank moeten kijken, daarmee ben je vaak ook flink duurder uit en betaal je per transactie en/of accounts.Oon schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:26:
We zijn overigens gewoon getrouwd in gemeenschap van goederen, dus geen sprake van percentages in eigendom of verantwoordelijkheid. Het enige in de praktijk nu is dat mijn partner niet bij mijn zakelijke rekening kan maar wel degene is die onze rekeningen normaal gesproken beheert, ik doe daarentegen alleen onze dubbele boekhouding in YNAB. Zou veel moeite schelen als ik me helemaal niet meer met de rekeningen hoef te bemoeien op de wekelijkse CSV export na.
0,05% is in Nederland ook niet bijzonder. LeasePlan Bank, NIBC Direct en Lloyds bieden dat alle 3 aan. Weet even niet uit mijn hoofd of Lloyds onder Nederlandse licentie opereert met Nederlands DGS of alleen een Nederlandse vestiging heeft. Maar in ieder geval ook voor Nederlanders makkelijk af te sluiten zonder tussenpersonen, vage landen (als het niet Nederlands is was het Duits), etc.page404 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:47:
Er valt natuurlijk ook weinig te stunten, ik zie de banken al aankomen met: whooohhoo, wij hebben nu wel 0.05% rente, kom naar ons!
Dat is niet helemaal waar want ik heb voorheen bij Knab gezeten met een VOF en toen hadden we binnen datzelfde bedrag allebei toegang. Maar bij die VOF waren we allebei als bestuurder geregistreerd bij de KVK, en ik heb liever niet dat mijn partner ook bij de KVK geregistreerd staatDeveon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:52:
[...]
KNAB richt zich zakelijk alleen op ZZPers. Als je andere toegang wilt verlenen dan zal je naar een MKB pakket bij een andere bank moeten kijken, daarmee ben je vaak ook flink duurder uit en betaal je per transactie en/of accounts.
Bron: https://www.knab.nl/zakelijk/acceptatiecriteriaOon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:56:
[...]
Dat is niet helemaal waar want ik heb voorheen bij Knab gezeten met een VOF en toen hadden we binnen datzelfde bedrag allebei toegang. Maar bij die VOF waren we allebei als bestuurder geregistreerd bij de KVK, en ik heb liever niet dat mijn partner ook bij de KVK geregistreerd staat
Criteria voor bedrijven
Om zakelijk klant te worden bij Knab, moet je bedrijf in ieder geval aan onderstaande criteria voldoen:
We accepteren nu geen bv met meerdere bestuurders, vof, maatschap of andere rechtsvorm.
Grappig, ben benieuwd wanneer ze dat veranderd hebben. Maar bedankt, dan is mijn vraag in ieder geval beantwoord voor nu.
Thanks. Wilde ook overstappen met mijn vriendin vanwege de 5 betaalrekeningen voor 5 euro. Maar zie er dan toch vanaf. Als ik idd persoonlijk en gezamenlijk apart wil is het veel te duur.de Peer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:07:
[...]
Just saying..
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Is idd Duitse DGS voor Loyds:RobertMe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:47:
[...]
...Weet even niet uit mijn hoofd of Lloyds onder Nederlandse licentie opereert met Nederlands DGS of alleen een Nederlandse vestiging heeft. Maar in ieder geval ook voor Nederlanders makkelijk af te sluiten zonder tussenpersonen, vage landen (als het niet Nederlands is was het Duits), etc.
https://www.lloydsbank.nl...s-depositogarantiestelsel
Voor beter sparen (dus niet bij KNAB
Het spaartopic - Deel 3
Situatie: Zelfstandige webdeveloper die het liefst zoveel mogelijk automatiseert. Ik heb een hostfact omgeving lopen voor het factureren van alle domeinen en hostingpakketjes. Deze omgeving heb ik omstreeks mei gekoppeld aan snelstart vanwege de mogelijkheid om in snelstart een bankkoppeling met knab in te kunnen stellen en zo automatisch 5 dagen in de week mutaties uit te kunnen lezen. Deze worden weer automatisch gekoppeld aan openstaande facturen die vervolgens weer als betaald worden gemarkeerd in Hostfact. Super handig, scheelt veel administratie werk en dus heel blij mee (zo lang het werkt
Dat laatste begint nu een dingetje te worden. De afgelopen tijd merk ik dat er soms mutaties niet doorkomen in snelstart wat tot gevolg heeft dat een klant soms onterecht een herinnering krijgt en soms zelfs een 2de wanneer ze niet hebben gereageerd op de eerste.
Nu heb ik al enkele keren contact gehad met Knab en Snelstart en beide geven uiteraard elkaar de schuld van het probleem en het komt niet in ze op om elkaar even te bellen en het op te lossen. Vanavond weer contact gehad met Knab over 2 missende mutaties en wederom wordt er geklaagd over Snelstart en geven ze aan dat ze het issue gaan doorgeven.
Ik ben zelf al wat gaan zoeken of ik een patroon kon vinden in de missende mutaties. Zijn ze wellicht op dezelfde dag van week overgemaakt, specifieke dag van de maand, feestdag, etc... maar hier zit niet echt een verband in.
Nu zit ik hier dus mee, advies van knab, doe anders even handmatig een uitdraai van je mutaties
advies van snelstart: toch maar handmatig blijven checken... leuk als je maandelijks 100+ facturen de deur uit doet.
Ik ben benieuwd of meer mensen dit ervaren, wellicht kunnen we samen met een grotere vuist op tafel slaan.
Anoniem: 1027889
Ik heb geen koppeling met Snelstart maar met Moneybird. Ik heb nu drie keer gehad dat een transactie dubbel ingelezen werd sinds begin juli. Toevallig gebeurde dit steeds bij een overboeking naar mijn privé rekening. Ook merk ik regelmatig dat transacties niet ingelezen worden en dat dit pas de volgende dag gebeurt.joldemans schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:48:
Even een vraag voor de mede-ondernemers met een knab/snelstart koppeling.
Situatie: Zelfstandige webdeveloper die het liefst zoveel mogelijk automatiseert. Ik heb een hostfact omgeving lopen voor het factureren van alle domeinen en hostingpakketjes. Deze omgeving heb ik omstreeks mei gekoppeld aan snelstart vanwege de mogelijkheid om in snelstart een bankkoppeling met knab in te kunnen stellen en zo automatisch 5 dagen in de week mutaties uit te kunnen lezen. Deze worden weer automatisch gekoppeld aan openstaande facturen die vervolgens weer als betaald worden gemarkeerd in Hostfact. Super handig, scheelt veel administratie werk en dus heel blij mee (zo lang het werkt)
Dat laatste begint nu een dingetje te worden. De afgelopen tijd merk ik dat er soms mutaties niet doorkomen in snelstart wat tot gevolg heeft dat een klant soms onterecht een herinnering krijgt en soms zelfs een 2de wanneer ze niet hebben gereageerd op de eerste.
Nu heb ik al enkele keren contact gehad met Knab en Snelstart en beide geven uiteraard elkaar de schuld van het probleem en het komt niet in ze op om elkaar even te bellen en het op te lossen. Vanavond weer contact gehad met Knab over 2 missende mutaties en wederom wordt er geklaagd over Snelstart en geven ze aan dat ze het issue gaan doorgeven.
Ik ben zelf al wat gaan zoeken of ik een patroon kon vinden in de missende mutaties. Zijn ze wellicht op dezelfde dag van week overgemaakt, specifieke dag van de maand, feestdag, etc... maar hier zit niet echt een verband in.
Nu zit ik hier dus mee, advies van knab, doe anders even handmatig een uitdraai van je mutaties
advies van snelstart: toch maar handmatig blijven checken... leuk als je maandelijks 100+ facturen de deur uit doet.
Ik ben benieuwd of meer mensen dit ervaren, wellicht kunnen we samen met een grotere vuist op tafel slaan.
Verder wel erg tevreden over KNAB.
Volgens mij is het wel vrij normaal dat alle mutaties van vandaag morgen pas in je systeem komen te staan, maar heb weinig ervaring verder met andere banken + koppelingen. Ik vermoed dat met PSD2 wel live mutaties kunnen worden opgehaald.
Ik ben verder ook zeer tevreden over knab overigens. Voornamelijk hun bank app vind ik fantastisch werken. Hulde daarvoor
Dat gezegd hebbende, het wordt nu echt tijd voor wat spaarrente op de KNAB spaarrekeningen
https://www.bnr.nl/nieuws...eemt-aegon-nederland-overAegon verkoopt volgens meerdere bronnen zijn Nederlandse dochterbedrijf aan rivaal ASR, schrijft het FD. Daarmee groeit de Utrechtse verzekeraar met zo'n 40 procent naar een geschatte waarde van 10 miljard euro. Aegon zelf is na de transactie amper nog actief in eigen land, maar houdt wel het hoofdkantoor in Den Haag. De transactie zal volgens de krant waarschijnlijk later op donderdag officieel worden aangekondigd.
Waarschijnlijk geen, Knab zal waarschijnlijk nu een eigen depositogarantie krijgen of die van ASR gebruiken. Verder zou er misschien via ASR kunnen worden belegd maar denk het eigenlijk niet.U123456 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:17:
Aegon is eigenaar van KNAB, wat zijn de gevolgen voor KNAB:
[...]
https://www.bnr.nl/nieuws...eemt-aegon-nederland-over
Bron: RTL NieuwsDaarmee komen alle verzekeringsactiviteiten van Aegon Nederland en ook de hypotheken- en bankentak (Knab) van dat bedrijf in handen van ASR.
Zou dit betekenen dat Knab dan ook eindelijk meer op de particulieren gaat richten met het productaanbod, en niet focussen op ZZP'ers?
Ze kunnen niet naar Achmea gaan en zeggen jeej geef ons de klanten maar terug.U123456 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:19:
Opmerkelijk. ASR krijgt hierdoor weer spaar- en hypotheek-klanten, terwijl ze die in 2020 juist naar Centraal Beheer / Achmea afgestoten hadden: https://www.asr.nl/sparen-en-beleggen
Ik denk dat voor ASR het momenteel weer aantrekkelijk is om toch deze takken terug te nemen. Ipv zelf iets weer ontwikkelen. Kopen ze Aegon op.
Ik heb hier mijn hypotheek en ik heb KNAB en stukje pensioen loopt hier.
Omdat het een klein pensioen is zal ik mogelijk een afkoop krijgen?
A Soldiers manual and a pair of boots.

Uit interesse: waarom wil je bij bedrijven zoals ASR wegblijven?page404 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:26:
Ik probeer al jaren ver weg te blijven van toko's als ASR en eerst nemen ze BND over en nu KNAB.
Schetst niet echt een positief vooruitzicht voor de bank.
Ze hebben niet echt een goeie reputatie als het gaat om klant centraal, transparante tarieven, goeie afhandeling verzekeringskwesties. Met als NN trouwens.oohh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:39:
[...]
Uit interesse: waarom wil je bij bedrijven zoals ASR wegblijven?
Daarnaast ligt hun focus vrijwel volledig op de ZZP'er, terwijl deze bank ooit juist zei dat ze heel innovatief waren en daarmee de concurrentie aan willen gaan NOT.
Als je als een van de laatste met Apple Pay aan komt en ook geen zin hebt om iDin te implementeren ben je niet innovatief genoeg op de particuliere kant van je klantenbestand.
Maarja, wel van een bank - zoals de naam al zegt
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe lang de KNAB participatie nog gaat lopen, want ( heel toevallig ) hadden zij 5 jaar geleden aangegeven deze zelf terug te mogen kopen over 5 jaar ( vanaf vandaag dus in principe )
Aangezien die KNAB participatie in principe een obligatie is die is uitgegeven door Aegon, verwacht ik dat hij dus samen met de overname wordt teruggekocht.
Omdat rente geven aan je klanten ook geld kost, dus dit stellen ze het liefst zo lang mogelijk uit, zolang als dat mogelijk is.page404 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:33:
Nou, poeh poeh. De zakelijke spaarrekening krijgen vanaf 1 januari 0.25% over de eerste 25.000€. Daarboven nog steeds 0. Waarom pas vanaf dan?
Is een tactisch spelletje om zoveel mogelijk geld te verdienen, ook al kunnen ze het geld van hun klanten nu al stallen bij de ECB voor een veelvoud van die 0,25%.
En voor zakelijke klanten in het bijzonder: die worden altijd benadeeld en zijn de Cash Cow van de banken, daar is KNAB dus ook al een tijdje achter gekomen en zodoende daarop ingaan spelen.
Hen je al eens gekeken naar de particulieren rentetarieven?JohanNL schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:38:
[...]
En voor zakelijke klanten in het bijzonder: die worden altijd benadeeld en zijn de Cash Cow van de banken, daar is KNAB dus ook al een tijdje achter gekomen en zodoende daarop ingaan spelen.
Die zijn exact hetzelfde. Zakelijke klanten worden helemaal niet extra benadeeld.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ja qua rente op dit moment niet, maar veel andere dingen wel waar ik op doeldeOrtep schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:11:
[...]
Hen je al eens gekeken naar de particulieren rentetarieven?
Die zijn exact hetzelfde. Zakelijke klanten worden helemaal niet extra benadeeld.
De prijs is al sinds 2014 hetzelfde. Geen enkel bedrijf kan dat zeggen.Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:35:
Zijn de weg kwijt bij Knab om €6 of €7(gezamenlijk) te gaan rekenen voor een betaalpakket.
Daarnaast ligt hun focus vrijwel volledig op de ZZP'er, terwijl deze bank ooit juist zei dat ze heel innovatief waren en daarmee de concurrentie aan willen gaan NOT.
Als je als een van de laatste met Apple Pay aan komt en ook geen zin hebt om iDin te implementeren ben je niet innovatief genoeg op de particuliere kant van je klantenbestand.
Ben zelf heel tevreden over knab en zou alleen willen overstappen naar een club die meerdere ibans aanbiedt. Mag eventueel zonder pas zijn.
Wij hebben nu iets van 8 IBANs in gebruik waarvandaan ook geïncasseerd wordt en dat zorgt voor een zeer goed overzicht in budget.
Dat is waar, maar ik bedoel het meer in de zin van je verhoogt je prijzen maar je productaanbod is er niet beter op geworden of innovatiever (zoals de bank ooit claimde te zijn). Knab mist nog veel dingen waaronder iDin bijv en kwamen als een van de laatste banken met Apple Pay.FreakNL schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 06:18:
[...]
De prijs is al sinds 2014 hetzelfde. Geen enkel bedrijf kan dat zeggen.
Ben zelf heel tevreden over knab en zou alleen willen overstappen naar een club die meerdere ibans aanbiedt. Mag eventueel zonder pas zijn.
Wij hebben nu iets van 8 IBANs in gebruik waarvandaan ook geïncasseerd wordt en dat zorgt voor een zeer goed overzicht in budget.
Apple Pay was inderdaad even wachten.
Het verhogen van de prijzen zonder verbetering van product-aanbod is het toch gemeengoed?
Helaas wel, iets wat je eigenlijk niet zou willen zien.FreakNL schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:07:
Idin gebruik ik nauwelijks en als ik het nodig heb pak ik mijn Rabo wel.
Apple Pay was inderdaad even wachten.
Het verhogen van de prijzen zonder verbetering van product-aanbod is het toch gemeengoed?
Tsja. Ook een bank zal oplopende kosten hebben. Al is het maar voor het personeel een inflatiecorrectie te kunnen geven. Of oplopende kosten voor huur kantoor, gas/water/stroom van het kantoor. Ergens zullen ze dus toch extra inkomsten moeten genereren om de verhoogde kosten die ze zelf betalen te dekken.Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:22:
[...]
Helaas wel, iets wat je eigenlijk niet zou willen zien.
Ik dacht eerst ook dat dit wel handig zou zijn, maar in de praktijk merk ik toch dat dit het juist eerder omslachtiger en onoverzichtelijk maakt.FreakNL schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 06:18:
[...]
Alles regelen via één IBAN lijkt toch het makkelijkst te zijn is mijn ervaring, en dat doe ik dan eigenlijk ook vooral via mijn ' huisbank rekening ' die ik altijd al had.
Er zijn dan wel een paar uitzonderingen hierop:
- Voor grote sommen spaargeld, al is het maar de rente
- Bij het verkopen van spullen op bijvoorbeeld Marktplaats geef je liever een andere IBAN dan die je regulier gebruikt
- Als die ene bankrekening/bankpas ' niet werkt ', dan is het wel handig nog een backup te hebben, maar dat moet dan wel een totaal andere bank zijn
- Een rekening waarop je gezamenlijk geld stort van/met vrienden/familie etc.
Alles hierboven valt wel prima te regelen met bijvoorbeeld één ING rekening, één KNAB rekening en een Openbank rekening.
[ Voor 37% gewijzigd door Space21 op 07-11-2022 17:14 ]
Bij Openbank ontvang je wel rente , heb je ook meerdere passen/ rekeningen, kost je niets. Moet je wel iDeal missen.
Ben van plan over te stappen naar iets anders. echter Openbank is kud vanwege de meest onzinnige dingen die weggestopt zijn met een verificatie. Alleen aan te raden als spaarpot waar je niet teveel aankomt. En knab werkt fijn, maar is gewoon te duur.
ora et labora
Bunq zou uitkomst kunnen bieden voor meerdere IBANS, en Revolut is gratis met iDeal.mrc4nl schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:52:
ik vind die 7 euro wel een beetje gortig, ook aangezien de rente nul is. kost je alleen maar geld.
Bij Openbank ontvang je wel rente , heb je ook meerdere passen/ rekeningen, kost je niets. Moet je wel iDeal missen.
Ben van plan over te stappen naar iets anders. echter Openbank is kud vanwege de meest onzinnige dingen die weggestopt zijn met een verificatie. Alleen aan te raden als spaarpot waar je niet teveel aankomt. En knab werkt fijn, maar is gewoon te duur.
KNAB is toch juist goedkoop, míts je hun uitgebreide pakket volledig kunt benutten.mrc4nl schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:52:
ik vind die 7 euro wel een beetje gortig, ook aangezien de rente nul is. kost je alleen maar geld.
5 IBAN's met elk hun eigen pas, een VISA en AMEX creditcard kost je bij elke andere Nederlandse bank een veelvoud van wat KNAB er voor vraagt.
Alleen is het platform zelf minder dan de meeste andere Nederlandse banken en eigenlijk ook niet helemaal volledig door het ontbreken van iDin.
Het idee van KNAB was ook juist met nieuwe, unieke functies te komen.
Maar uiteindelijk komt daar dus helemaal niets van en zijn ze eigenlijk gewoon een reguliere bank geworden die achterloopt op de rest.
Een amex platinum kaart ca 65/mind is juist goedkoop mits je de voordelen volledig kan benutten.JohanNL schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:46:
[...]
KNAB is toch juist goedkoop, míts je hun uitgebreide pakket volledig kunt benutten.
5 IBAN's met elk hun eigen pas, een VISA en AMEX creditcard kost je bij elke andere Nederlandse bank een veelvoud van wat KNAB er voor vraagt.
Alleen is het platform zelf minder dan de meeste andere Nederlandse banken en eigenlijk ook niet helemaal volledig door het ontbreken van iDin.
Het idee van KNAB was ook juist met nieuwe, unieke functies te komen.
Maar uiteindelijk komt daar dus helemaal niets van en zijn ze eigenlijk gewoon een reguliere bank geworden die achterloopt op de rest.
Een MasterCard heb je al vanaf 17 per jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Jrz op 08-11-2022 13:01 ]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ze gaan naar een whopping 0,25%.
Maar heeft iemand al rente (over januari) gestort gekregen op hun spaarrekening(en)?
Kan nergens vinden of ze maandelijks of per kwartaal uitkeren.
Verder melden ze: "Als je wilt, sturen we je zelfs een seintje als een andere bank de rente wijzigt."
Alleen de betreffende instelling kan ik niet terug vinden.
(Volg uiteraard het Spaar-topic alhier voor het echte nieuws, maar wil gewoon zien hoe eerlijk KNAB in dit geval is ...)
. Gaat per kwartaal, dus even wachten tot 1 april. Helaas.GroteVoet459 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:12:
Email van KNAB van 2 november 2022: Per 1 januari verhogen we de rente van Flexibel Sparen.
Ze gaan naar een whopping 0,25%.
Maar heeft iemand al rente (over januari) gestort gekregen op hun spaarrekening(en)?
Kan nergens vinden of ze maandelijks of per kwartaal uitkeren.
Verder melden ze: "Als je wilt, sturen we je zelfs een seintje als een andere bank de rente wijzigt."
Alleen de betreffende instelling kan ik niet terug vinden.
(Volg uiteraard het Spaar-topic alhier voor het echte nieuws, maar wil gewoon zien hoe eerlijk KNAB in dit geval is ...)
Ik heb ze nog gemaild laatst dat openbank al op 1.5% zit en of ze nog een beetje mee gaan bewegen maar het antwoord laat zich vast raden
Idd, verstopt in de FAQ's:
https://www.knab.nl/conta...e-flexibele-spaarrekening
Nu staat mijn niet-paniek spaargeld elders veel beter werk te doen, maar goed om te weten.
* RobertMe heeft ooit nog een rekening bij Knab geopend omdat de rente daar substantieel hoger was dan bij mijn huisbank. Intussen gaat mijn huisbank alweer op 16 februari naar 0,50%. Knab heb ik dan ook al een jaar of twee, drie terug opgezegd, en het geld ergens anders gestald (LeasePlan Bank en NIBC bv).page404 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:10:
Nou toe maar, toch al naar 0,50%. Wel vanaf 1 aprilgrapjassen zijn het wel ja.
Ja precies.Ik zit er dan ook zakelijk en die rekening is nog redelijk gunstig, maar spaargeld stal ik steeds meer bij andere alternatieven.RobertMe schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:19:
[...]
* RobertMe heeft ooit nog een rekening bij Knab geopend omdat de rente daar substantieel hoger was dan bij mijn huisbank. Intussen gaat mijn huisbank alweer op 16 februari naar 0,50%. Knab heb ik dan ook al een jaar of twee, drie terug opgezegd, en het geld ergens anders gestald (LeasePlan Bank en NIBC bv).
Eindelijk ook rente voor hogere bedragen, tussen de 25-100K.page404 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:10:
Nou toe maar, toch al naar 0,50%. Wel vanaf 1 aprilgrapjassen zijn het wel ja.
Blijkbaar zien ze nu toch meer mensen de spaarcenten weghalen naar zonniger opties. Ook niet zo gek met de wekelijkse nieuwsberichten.
Mijn spaargeld is er al sinds eind 2019 weg, op een paniek-buffertje na.
Update: na een paar keer proberen kom ik wel in.
[ Voor 21% gewijzigd door filipy23 op 11-03-2023 07:37 ]
[ Voor 6% gewijzigd door balken07 op 01-04-2023 09:21 ]
Het is ook mijn hoofdbank. Ik heb eigenlijk nooit problemen. Heb wel losse spaarrekening bij bunq vanwege de rente. Voor de kids heb ik ook losse rekeningen bin asn; knab doet daar niet aan.balken07 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:21:
Ik heb sinds kort een Knab rekening geopend. Doe ik er goed aan om Knab tot huisbank te maken, of zijn er irritante kwesties die jullie als gebruikers pas konden ervaren? Ik ben een particulier.
Natuurlijk weer een klacht ingediend maar dan krijg je het obligate “we zullen de suggestie doorgeven”. Ja, dat kennen we.
Eh je kan gewoon even ophangen en dan de betaling doen.page404 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:48:
Nog een rare feature van KNAB. Wij zitten met vrienden aan de telefoon om tickets voor iets te bestellen. Ondertussen willen we ze iDeal betaling doen. Neehoor, zegt de KNAB app, er is een kans dat iemand je met phishing probeert op te lichten dus je mag geen overboekingen tijdens een telefoongesprek doen. What the bloody hell?
Natuurlijk weer een klacht ingediend maar dan krijg je het obligate “we zullen de suggestie doorgeven”. Ja, dat kennen we.
Het is namelijk 1 van de beste manieren om de huidige aanvallen tegen te gaan. Ze hebben voor en na het implementeren van deze functie onderzocht, en er was een flinke dip in de hoeveelheid oplichting.
Zelf ook meegemaakt. Mijn vrouw had zo'n oplichter aan de telefoon, en toen de betaling moest gebeuren stond dat op het scherm, het gooit de mensen blijkbaar even uit de 'ik vertrouw altijd mensen die mij bellen' modus, daarna had ze door dat het toch misschien een oplichter was.
Het zou me niets verbazen als meer banken het gaan overnemen. De eenvoudigste en makkelijkste manier om, vooral de oudere generatie, klanten te beschermen.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Knab is hier al jaren de huisbank. Bevalt prima. Afgelopen jaar wel met regelmaat storing gehad met de app, maar laatste tijd geen last meer van gehad.balken07 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:21:
Ik heb sinds kort een Knab rekening geopend. Doe ik er goed aan om Knab tot huisbank te maken, of zijn er irritante kwesties die jullie als gebruikers pas konden ervaren? Ik ben een particulier.
En nee dus. Ik zit nota bene met mijn beste vriend aan de telefoon. Een waarschuwing, prima, maar dit gaat mij echt te ver hoor. Als ze me zó graag willen beschermen dan openen ze maar een filiaal, dan kom ik daar wel mijn online betalingen doen onder het toeziend oog van de medewerker.Kodess schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:02:
[...]
Eh je kan gewoon even ophangen en dan de betaling doen.
En hoe moet de bank weten dat het je beste vriend is?page404 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:31:
[...]
En nee dus. Ik zit nota bene met mijn beste vriend aan de telefoon
En als het je beste vriend is, heeft hij er vast begrip voor dat je even ophangt.
Ik kende deze beveiliging niet, maar ik vind het geniaal.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Nee KNAB, ik ga niet beleggen bij jullie, en ook geen verzekering afsluiten, en ook niet boekhouden. Ik wil graag dat de bestaande dienstverlening verbetert en dat ik eindelijk eens met IDIN kan verifieren bijvoorbeeld.
Ik moet zeggen; die verzekering bij Deck (via KNAB) scheelde mij zo'n 800 piek per jaar :-)page404 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:46:
En ik heb maar weer eens geklaagd bij de klantenservice over de vele reclamemails waarvoor je je niet kan afmelden. Natuurlijk "zullen ze het doorgeven". Meteen ook maar weer een melding bij het spamloket van de ACM gemaakt.
Nee KNAB, ik ga niet beleggen bij jullie, en ook geen verzekering afsluiten, en ook niet boekhouden. Ik wil graag dat de bestaande dienstverlening verbetert en dat ik eindelijk eens met IDIN kan verifieren bijvoorbeeld.
Sinds 3 jaar is KNAB mijn primaire bank en voor de storingen heb ik een gratis OpenBank account aangemaakt. Levert me ook een veel betere rente op de spaarrekening (momenteel 2,25% vs de slemielige 0,5% van KNAB).Ruvas schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:14:
Mijn ervaring met KNAB de afgelopen jaren is prima. Alleen de vele storingen of werkzaamheden aan de app zijn minpuntje. Voor de prijs is het perfect balans nu nog iDin toevoegen en ik zeg mijn primaire bank op.
Waarschijnlijk zou je bij willekeurig oversluiten/switchen ook elders goedkoper uit zijn geweest. Mijn huidige all-risk over een auto uit 2021 is lager dan de Beperkt Casco over de vorige uit 2010. Dus regelmatig polsen/overstappen altijd een goed idee.Space21 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:28:
[...]
Ik moet zeggen; die verzekering bij Deck (via KNAB) scheelde mij zo'n 800 piek per jaar :-)
€ 800, - is wel een heel groot verschil ...
Ik heb precies hetzelfde. KNAB is de primaire bank en heb spaar/beleggings rekeningen bij andere (betere) aanbieders.GroteVoet459 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:21:
[...]
Sinds 3 jaar is KNAB mijn primaire bank en voor de storingen heb ik een gratis OpenBank account aangemaakt. Levert me ook een veel betere rente op de spaarrekening (momenteel 2,25% vs de slemielige 0,5% van KNAB).
[...]
Waarschijnlijk zou je bij willekeurig oversluiten/switchen ook elders goedkoper uit zijn geweest. Mijn huidige all-risk over een auto uit 2021 is lager dan de Beperkt Casco over de vorige uit 2010. Dus regelmatig polsen/overstappen altijd een goed idee.
€ 800, - is wel een heel groot verschil ...
Ik sluit zelf ieder jaar andere verzekeringen af; maar deze was echt een stuk goedkoper. Komt vooral omdat (vooral bij inboedel en aansprakelijkheid) het eigen risico hoger is. Daarnaast was het combineren van alles daar echt goedkoper. Zeker de moeite waard daar eens in te duiken ;-)
Ondertussen ga ik maar eens Bunq testen voor mijn spaarrekening en misschien overstappen. Daar is een spaarrekening gratis. Een betaalrekening kost maar 2,99€ en heeft ook iDin.
ik zou dan eerder voor ASN dan voor SNS gaan. Als ik over zou stappen dan ging ik ASN overwegen.balken07 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:53:
Zijn er mensen hier die zowel Knab als SNS hebben of hadden? Ik twijfel tussen de 2. Misschien kan er een ervaring gedeeld worden
Zo dan, per 15 mei alLightning89 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:41:
Zonder een bericht zie ik nu dat de rentes gaan stijgen naar 0,75% per 15 mei (https://www.knab.nl/rente-tarieven/wijzigingen).
Ondertussen ga ik maar eens Bunq testen voor mijn spaarrekening en misschien overstappen. Daar is een spaarrekening gratis. Een betaalrekening kost maar 2,99€ en heeft ook iDin.
Sorry, heb ook ervaring met openbank waarin je een mailtje krijgt dat ze het met terugwerkende kracht verhoogd hebben. Daarom vond ik die verhoging per 1 april zo apart die ze dan in januari aankondigen.
En het blijft wat karig natuurlijk.
Ik heb ASN, maar ik vind dat ze te ouderwets zijn met de bereikbaarheid. Geen Twitter, geen chat in de bankieren app. Dat heeft SNS wel. En SNS heeft Whatsapp als bonus. Voor mij is digitale bereikbaarheid belangrijk, omdat ik vaak in het buitenland ben. Dan zou ik me scheel aan belkosten betalen als er wat aan de hand is. Daarnaast vind ik een vraag droppen ook handiger dan aan de telefoon moeten hangen. Daarom een SNS rekening geopend. Ik had Knab vandaag gevraagd over IP naar Europese banken buiten NL, dat zit er voorlopig niet aan te komen was het antwoord. Dus ik hoop maar dat die EU wetgeving daarover snel aangenomen is.page404 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:04:
[...]
ik zou dan eerder voor ASN dan voor SNS gaan. Als ik over zou stappen dan ging ik ASN overwegen.
Zodra ik weer in Nederland ben kan ik de SNS rekening daadwerkelijk gaan gebruiken, maar door het antwoord van Knab ben ik er denk ik wel uit welke bank ik ga gebruiken als primaire rekening. IP is voor mij gewoon erg handig.
Hoezo dat?page404 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:04:
[...]
ik zou dan eerder voor ASN dan voor SNS gaan. Als ik over zou stappen dan ging ik ASN overwegen.
ASN is min of meer de budget-bank van SNS met minder functionaliteit en service.
Qua duurzaamheid en dat soort zaken scoren ze ook eigenlijk identiek, alleen ASN is wat goedkoper.
@balken07 Behalve als je meerdere IBAN's nodig hebt sowieso voor SNS gaan.
SNS scoort op heel veel dingen goed en biedt ( met het compleet pakket ) net wat meer dan andere banken.
Service is prima en je hebt waarschijnlijk altijd wel een SNS filiaal in de buurt waar je altijd terecht kunt.
Online forum en van dat soort dingen...
Aankoopverzekering
Qua algeheel beleid wel zo'n beetje de beste op diverse maatschappelijke vlakken.
Eigenlijk allemaal dingen die we graag bij KNAB hadden gezien, maar er maar niet komen.
Behalve als je voor weinig 5 Nederlandse IBAN's en een CC wilt zou ik dan ook zeker niet voor KNAB gaan.
Mooie feedback, dankjewelJohanNL schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:07:
[...]
Hoezo dat?
ASN is min of meer de budget-bank van SNS met minder functionaliteit en service.
Qua duurzaamheid en dat soort zaken scoren ze ook eigenlijk identiek, alleen ASN is wat goedkoper.
@balken07 Behalve als je meerdere IBAN's nodig hebt sowieso voor SNS gaan.
SNS scoort op heel veel dingen goed en biedt ( met het compleet pakket ) net wat meer dan andere banken.
Service is prima en je hebt waarschijnlijk altijd wel een SNS filiaal in de buurt waar je altijd terecht kunt.
Online forum en van dat soort dingen...
Aankoopverzekering
Qua algeheel beleid wel zo'n beetje de beste op diverse maatschappelijke vlakken.
Eigenlijk allemaal dingen die we graag bij KNAB hadden gezien, maar er maar niet komen.
Behalve als je voor weinig 5 Nederlandse IBAN's en een CC wilt zou ik dan ook zeker niet voor KNAB gaan.
Ik heb een SNS basis betaalrekening geopend. Die aankoopverzekering heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik gebruik voor online bestellingen altijd mijn ASN creditcard. Deze ga ik trouwens aanhouden, ook als het uiteindelijk Knab zou worden. Het is zo irritant dat je bij ICS steeds een nieuw account moet aanmaken bij een andere cc, vandaar. Een tweede betaalpas hoef ik ook niet. Maar je feedback is wel steekhoudend. Het is jammer dat de Knab app zo fijn werkt, fijner dan die van SNS/ASN
Ik heb een KNAB creditcard via ICS en een andere op één account. Wanneer ik inlog kan ik de cc kiezen waarvan ik de betalingen wil zien. Een nieuw account hoef je dus niet aan te makenbalken07 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:45:
[...]
Mooie feedback, dankjewel
Ik heb een SNS basis betaalrekening geopend. Die aankoopverzekering heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Ik gebruik voor online bestellingen altijd mijn ASN creditcard. Deze ga ik trouwens aanhouden, ook als het uiteindelijk Knab zou worden. Het is zo irritant dat je bij ICS steeds een nieuw account moet aanmaken bij een andere cc, vandaar. Een tweede betaalpas hoef ik ook niet. Maar je feedback is wel steekhoudend. Het is jammer dat de Knab app zo fijn werkt, fijner dan die van SNS/ASN
(https://persoonlijk-nieuw.knab.nl/)
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Het ziet er gelikter uit, maar bij mij hebben de icoontjes geen omschrijving. Daardoor voelt het minder intuïtief in het begin. Kan ook zijn omdat ik het nu via tablet benader, geen idee.Kodess schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:49:
Zijn er al meer mensen die de nieuwe web UI gebruiken? Wat zijn de meningen?
Goed om te weten! Ik hoef echter maar 1 ICS cc en de andere is een Amex. Als ik naar Knab ga (ben er nog steeds niet over uit) dan wil ik logischerwijs de Knab ICS cc, en zeg ik die van ASN op. Tot nu toe heb ik bij andere ICS kaarten steeds een nieuw account moeten aanmaken bij de aanvraag, wat ik een gedoe vind. Ik ga wanneer ik terug ben in NL hier maar eens over informeren, bedankt voor je terugkoppeling!Nuevocasa schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:20:
[...]
Ik heb een KNAB creditcard via ICS en een andere op één account. Wanneer ik inlog kan ik de cc kiezen waarvan ik de betalingen wil zien. Een nieuw account hoef je dus niet aan te maken
Ja op een breder scherm staat er tekst bij, maar smaller dan zijn het gewoon icoontjes. Moeten ze misschien een soort pullout van maken, dat je kan klikken op een hamburger icoon zodat de tekst er ook bij komt.balken07 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:08:
[...]
Het ziet er gelikter uit, maar bij mij hebben de icoontjes geen omschrijving. Daardoor voelt het minder intuïtief in het begin. Kan ook zijn omdat ik het nu via tablet benader, geen idee.
Zelf vind ik het er ook veel beter en moderner uit zien. Alleen ben ik er geen fan van dat ze afschrijvingen zo diep rood maken. Geeft een soort negatieve assocatie (rood staan). Terwijl het normaal is dat je geld van je rekening gebruikt. Mag van mij dus een neutrale kleur zijn. Als de rekening in de - staat, oke, dan mag dat best rood zijn
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik moest toevallig een periodieke opdracht wijzigen. In de oude UI kan je het wijzigen. In de nieuwe UI alleen verwijderen en een nieuwe aanmaken. Het zou beter zijn als ze terug gaan naar hun oude proposities: Online, innovatief, lage kosten en voorop lopen met technologie (dus ook implemenatie iDIN).Kodess schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:49:
Zijn er al meer mensen die de nieuwe web UI gebruiken? Wat zijn de meningen?
Voorheen hadden ze voor lage kosten beleggen, een rente op de betaalrekening én spaarrekening die hoger waren dat de rest van de banken. Ze hebben geen kantoren wat een voordeel moet zijn en een vlotte klantenservice. Alleen het laatste merk ik nog.
Toen een nieuwe webomgeving bij ASN werd ingevoerd, was deze in het begin ook voorzien van minder functionaliteit dan de oude. Misschien bij Knab hetzelfde?Lightning89 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:17:
[...]
Ik moest toevallig een periodieke opdracht wijzigen. In de oude UI kan je het wijzigen. In de nieuwe UI alleen verwijderen en een nieuwe aanmaken. Het zou beter zijn als ze terug gaan naar hun oude proposities: Online, innovatief, lage kosten en voorop lopen met technologie (dus ook implemenatie iDIN).
Voorheen hadden ze voor lage kosten beleggen, een rente op de betaalrekening én spaarrekening die hoger waren dat de rest van de banken. Ze hebben geen kantoren wat een voordeel moet zijn en een vlotte klantenservice. Alleen het laatste merk ik nog.
Koersopslag was inderdaad ook eentje, die is bij andere banken overigens nog hoger. Al met al wordt Knab, zonder kantoren en enkel online, best wel duur. Eigenlijk hetzelfde als de grootbanken.balken07 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:27:
Wat is de must in het hebben van iDIN? Het is handig om te hebben, maar ik gebruik het zelden tot nooit. Persoonlijk heb ik veel liever dat Knab instant payments naar buitenlandse banken gaat ondersteunen, de app real time push notificaties gaat krijgen voor alle transacties, de koersopslag terug naar 0,5% en het liefst naar 0% gaat. Dat laatste zou ze onderscheidend maken onder de Nederlandse banken. bunq is er mee gekapt, en ze misleiden in hun communicatie daar klanten mee naar mijn mening. ZeroFX is een lege huls geworden. Ik snap dat mijn wens zo goed als kansloos is, want het is duidelijk dat Knab met het verhogen van de koersopslag naar 1% op zoek was naar inkomsten. Er moet wat te wensen blijven. Ze vragen immers ook veel geld voor hun betaalrekening.
Wel heeft Rabo vaker "kleine" storingkjes; wat ik bedoel is dat dan een bepaald subonderdeel in de app niet lekker werkt (zoals gisteren: geplande overboekingen waren urenlang niet te zien).
Bij Knab ligt gewoon in 1x alles eruit.
Sometimes you need to plan for coincidence