• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:21
Hmmbob schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:12:
Mwah, als Knab en Rabo gebruiker merk ik niet dat de een er vaker uitligt dan de ander.

Wel heeft Rabo vaker "kleine" storingkjes; wat ik bedoel is dat dan een bepaald subonderdeel in de app niet lekker werkt (zoals gisteren: geplande overboekingen waren urenlang niet te zien).

Bij Knab ligt gewoon in 1x alles eruit.
Haha dan prefereer ik Knab storingen, het kan maar duidelijk zijn :P

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:27
balken07 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:16:
Vraagje: ik lees veel terug over storingen bij Knab in dit forum. Is het echter zo dat storingen bij Knab daadwerkelijk meer plaatsvinden dan bij andere banken? Er is op internet gek genoeg geen vergelijk te vinden van alle Nederlandse banken. Alleen verouderde berichtgeving over ING als koploper in 2014.
Heb zowel ING als KNAB en ervaar bij de ING meer storingen :+ mij valt het wel mee in al die jaren Knab.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 09:01

page404

Website says no

JohanNL schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:07:
[...]

Hoezo dat?
ASN is min of meer de budget-bank van SNS met minder functionaliteit en service.
Qua duurzaamheid en dat soort zaken scoren ze ook eigenlijk identiek, alleen ASN is wat goedkoper.
Nou ik was op zoek naar een nieuwe zakelijke rekening en toen ik weer achteraan sloot bij een lange wachtrij bij de klantenservice dacht ik:dit is geen incident. Ik denk dat ASN niet echt een serieuze optie is. Mijn kinderen zitten er met hun betaalrekening en dat is eigenlijk ook erg basic.

Ik heb dan sympathie voor hun groene imago en blijkbaar is dat ook nauwelijks een selling point.
Dus je hebt wel een punt denk ik :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:58
*knip* geen paywalls omzeilen aub

[Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2023 15:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:18
filipy23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:58:
KNAB staat nog altijd te koop. ASR wil er ook vanaf:
Zie het ook nog gebeuren dat Revolut dit opkoopt als de vraagprijs niet al te hoog is. Dan kan de bank meteen goed beginnen in NL en hebben ze ook ZZP'ers die over kunnen op Revolut Business.

[Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2023 15:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
NOS bericht er nu ook over.
Knab bank stoot kredieten af onder druk van toezichthouder
Toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) heeft vorig jaar Knab, de voormalige online bankdochter van bankverzekeraar Aegon, stevig aangepakt. [...]

[Voor 64% gewijzigd door NY_Giant op 03-05-2023 11:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• balken07
Ik heb besloten mijn bankzaken bij SNS onder te brengen (inmiddels gedaan) en heb de Knab rekening vandaag dus opgezegd. Geen instant payments naar Europese banken is voor mij een deal breaker. Verder tevreden over Knab.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:19
Voor mij zijn transactiekosten van 10 cent per transactie de reden om bij KNAB te blijven (zakelijk). Er zijn toch weinig (groot)banken in Nederland die hierbij in de buurt komen. Met tienduizenden inkomende transacties per jaar via mijn zakelijke rekening loont het toch om de goedkoopste te kiezen.

Of iemand moet een nog voordeliger alternatief hebben ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• balken07
Nieuwe voorwaarden bij Knab. De nieuwe passen komen eraan! (Naar beneden scrollen) :)

https://www.knab.nl/voorw...ef58f571612fb14040c2c16e0

[Voor 57% gewijzigd door balken07 op 08-05-2023 14:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:00
@balken07 ik heb dit inderdaad net per mail vanuit Knab ontvangen maar kan het niet helemaal plaatsen. In de nieuwe voorwaarden lees ik dat ze voortaan bestedingsruimte op mijn betaalpas mogen reserveren (hotelboekingen, autohuur, etc) en dat ik een CVC code op mijn betaalpas krijg.

Beide ken ik tot nu toe alleen van mijn creditcards, blijkbaar nieuw dat dit ook op de betaalrekening kan. Had wel vergezeld mogen worden van wat meer info dan alleen gewijzigde voorwaarden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@mrnn volgens mij heeft dat er mee te maken dat Maestro en V-Pay beide (op termijn) gaan stoppen en er overgestapt wordt op debit kaarten. Zie bijvoorbeeld: Mastercard stopt met Maestro

Maar iets meer informatie zou inderdaad niet misstaan.

edit: Ah, bij knab zelf staat het ook duidelijker beschreven: https://bieb.knab.nl/inko...-en-wat-zijn-de-voordelen

[Voor 34% gewijzigd door Woy op 08-05-2023 15:57]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:00
@Woy Bedankt voor de link! Mogelijk gaat Knab ervan uit dat dit algemeen bekende info is maar het is volledig langs mij heen gegaan. Wel een mooie ontwikkeling, creditcards heb ik dan straks niet meer nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• balken07
mrnn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:49:
@balken07 ik heb dit inderdaad net per mail vanuit Knab ontvangen maar kan het niet helemaal plaatsen. In de nieuwe voorwaarden lees ik dat ze voortaan bestedingsruimte op mijn betaalpas mogen reserveren (hotelboekingen, autohuur, etc) en dat ik een CVC code op mijn betaalpas krijg.

Beide ken ik tot nu toe alleen van mijn creditcards, blijkbaar nieuw dat dit ook op de betaalrekening kan. Had wel vergezeld mogen worden van wat meer info dan alleen gewijzigde voorwaarden.
Ik las het woord ‘bestedingsruimte’ in die mail ook idd. Een ongelukkig geformuleerde zin vermoed ik. Bij een debit card is het immers geen bestedingsruimte, maar saldo waar je over spreekt. Een borg van autohuur is met een debit card gewoon een afboeking ipv reservering die je bestedingsruimte vermindert.

CVC is ook op debit cards van Visa, Mastercard heel normaal. Op mijn passen van Openbank, N26 en Revolut zit het ook :)

[Voor 6% gewijzigd door balken07 op 08-05-2023 18:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:36
balken07 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:58:
[...]

Ik las het woord ‘bestedingsruimte’ in die mail ook idd. Een ongelukkig geformuleerde zin vermoed ik. Bij een debit card is het immers geen bestedingsruimte, maar saldo waar je over spreekt. Een borg van autohuur is met een debit card gewoon een afboeking ipv reservering die je bestedingsruimte vermindert.
Nee, dit is wel hoe dit geformuleerd wordt.
Betalingen die je doet worden doorgaans ook bij debit kaarten eerst gereserveerd ( waardoor je bestedingsruimte naar beneden gaat ) en later pas daadwerkelijk in rekening gebracht.
Bij een online bestelling bijvoorbeeld pas als ze bestelling verwerkt/verzonden is.
Máár er zullen vast partijen zijn die het gelijk laten afboeken.
Verschil tussen debit en credit is inderdaad dat je bij de ene het geld zelf daadwerkelijk moet bezitten en bij de andere jouw bank het voorschiet.

[Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 08-05-2023 18:09]

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@balken07 Ik vind het niet echt iets bijzonders behalve 1 ding: je kunt je pincode wijzigen.

<sarcasme>Wow!</sarcasme>

Dit was echt wel een dingetje een paar jaar terug. Toen ging mijn relatie over, en alhoewel ik mijn pincode niet deelde met m'n toenmalige partner, is dat in 9 jaar goed mogelijk dat je dat toch een keer ziet. Ik wilde 'm dus wijzigen, en Knab zegt doodleuk dat het niet kan. Ik vond dat toendertijd enorm tegenvallen, het kwam op mij over als een security risico.

[Voor 90% gewijzigd door TucanoItaly op 09-05-2023 19:13]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:15

FreakNL

Well do ya punk?

Ook wel goed (milieutechnisch) dat je voortaan per rekening kan afzien van betaalpassen.

Wij hebben een stuk of wat betaalrekeningen bij Knab maar gebruiken slechts bij enkele de pas daadwerkelijk, de andere rekeningen zijn gewoon potjes (bijvoorbeeld de kinderopvang gaat van een aparte rekening waar ook de toeslag op binnenkomt) waarvan de passen niet gebruikt worden en dus 5 jaar lang nutteloos in een mapje zitten. Bij de laatste vervangingsbatch heb ik ze zelfs meteen doorgeknipt en weggegooid.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:51
FreakNL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:15:
Ook wel goed (milieutechnisch) dat je voortaan per rekening kan afzien van betaalpassen.

Wij hebben een stuk of wat betaalrekeningen bij Knab maar gebruiken slechts bij enkele de pas daadwerkelijk, de andere rekeningen zijn gewoon potjes (bijvoorbeeld de kinderopvang gaat van een aparte rekening waar ook de toeslag op binnenkomt) waarvan de passen niet gebruikt worden en dus 5 jaar lang nutteloos in een mapje zitten. Bij de laatste vervangingsbatch heb ik ze zelfs meteen doorgeknipt en weggegooid.
Dit is waarom ik 1 week na het openen van een ABN rekenening weer bij ze weg ging. Ik wil helemaal geen pinpassen aan de primaire rekening, ik hevel liever maandelijks iets over naar een aparte. Bij ABN denken ze echter dat het opzeggen van een kaart gelijk is aan het opheffen van toegang van de persoon van wie de kaart is 8)7 Maw inloggen (via de kaart en die reader) ging dus niet meer. Terwijl ik dit nog duidelijk navroeg bij openen van de rekening. Wat een geclown.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Ik ben verschillende jaren klant geweest van Knab en heb toen ook de Creditcard afgenomen. Op een gegeven moment is die nog over gezet naar ICS. Niet veel later denk ik dat ik Knab Plus(?) heb opgezegd waarmee de CC ook vervallen had moeten worden. En later hebben ze de gratis tier stop gezet en ben ik dus helemaal klant af.
Echter krijg ik nog steeds "spam" van ICS. Nu voor de grap eens ingelogd bij ICS (evt ook om zelf maar alles te sluiten). En nu heb ik de optie gevonden om het rekeningnummer te wijzigen (formulier uitprinten, invullen en ondertekenen, en dan of opsturen of scannen en mailen). Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Als ex-Knab klant dus, met een Knab MasterCard, en dan over zetten naar een rekeningnr bij een andere bank.

Als ik dit jaren terug had geweten had ik dus nooit een CC bij Rabo hoeven af te nemen :+. En had me gedoe gescheelt na opzeggen Rabo CC met Mastercard Debit pas van OpenBank als vervanging, die niet geaccepteerd wordt bij F1TV omdat deze naar Spanje te herleiden is. Knab CC is ook nog een jaartje geldig (feb. 2025), dus zou ik nog prima een keer kunnen gebruiken om F1TV abo te verlengen :+

En natuurlijk ook wel interessant wat er gebeurt als ik de CC nu gewoon nog zou gebruiken met opgeheven rekeningnr van Knab gekoppeld. Zal dan wel een markering bij BKR opleveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:27
RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:07:
Ik ben verschillende jaren klant geweest van Knab en heb toen ook de Creditcard afgenomen. Op een gegeven moment is die nog over gezet naar ICS. Niet veel later denk ik dat ik Knab Plus(?) heb opgezegd waarmee de CC ook vervallen had moeten worden. En later hebben ze de gratis tier stop gezet en ben ik dus helemaal klant af.
Echter krijg ik nog steeds "spam" van ICS. Nu voor de grap eens ingelogd bij ICS (evt ook om zelf maar alles te sluiten). En nu heb ik de optie gevonden om het rekeningnummer te wijzigen (formulier uitprinten, invullen en ondertekenen, en dan of opsturen of scannen en mailen). Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Als ex-Knab klant dus, met een Knab MasterCard, en dan over zetten naar een rekeningnr bij een andere bank.

Als ik dit jaren terug had geweten had ik dus nooit een CC bij Rabo hoeven af te nemen :+. En had me gedoe gescheelt na opzeggen Rabo CC met Mastercard Debit pas van OpenBank als vervanging, die niet geaccepteerd wordt bij F1TV omdat deze naar Spanje te herleiden is. Knab CC is ook nog een jaartje geldig (feb. 2025), dus zou ik nog prima een keer kunnen gebruiken om F1TV abo te verlengen :+

En natuurlijk ook wel interessant wat er gebeurt als ik de CC nu gewoon nog zou gebruiken met opgeheven rekeningnr van Knab gekoppeld. Zal dan wel een markering bij BKR opleveren.
Mijn KNAB/ICS CC wordt afgeschreven van mijn ING rekening. Door overstapservice is dat automatisch gegaan. Heb Knab nog steeds en de cc werkt al een jaar prima met ING als gekoppelde incasso rekening.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brijn
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik wordt zo flauw van de helpdesk. Hun standaard antwoord is: Herinstalleer de app en koppel het toestel opnieuw. Het is geen Windows!

Ik heb nu het probleem dat qr-codes niet worden gelezen zodat ik niet via een browser kan inloggen. De code staat wel in het kader maar de app doet er niets mee, geeft zelfs geen foutmelding. De app geeft niet dezelfde functionaliteit als via de browser, je zult soms moeten inloggen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:15

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb werkelijk nooit problemen met de app.

De problemen die jij beschrijft heb ik overigens WEL gehad (of beter gezegd, mijn vriendin) maar dat was omdat de camera vd iPhone van mijn vriendin niet meer scherp kon stellen op korte afstand.

Met mijn huidige iPhone en die van vriendin is het scannen van een QR een peuleschil, soms heb ik de code nog maar half in beeld op mijn telefoon en hij pakt hem al….

Ik zou jouw problemen dus eerder bij je telefoon zoeken dan bij de Knab App… Maar dan zou je bijvoorbeeld bij DigiD ook problemen moeten hebben…..

[Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 18-05-2023 19:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brijn
  • Niet online
Ik heb ook de app van ASN op mijn telefoon, die gebruikt ook een qr-code om via een browser in te loggen. Dat gaat razend snel.

Inloggen via de code werkte in elk geval een maand of 3 geleden.
Het is mij inmiddels gelukt om met een oude telefoon met Android 12 (LineageOS) de app te koppelen. Hoewel de camera niet de beste (meer) is, wordt de code met die telefoon wel herkend. Met een tablet met Android 12 (LineageOS) lukte het niet, de regels onderaan het paspoort stonden haarscherp in het kader, maar de app reageerde niet, deed niets, zelfs geen foutmelding.
Het ligt wel degelijk aan de app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:52
brijn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:20:

Het ligt wel degelijk aan de app.
Dat is wel een erg kort-door-de-bocht conclusie. Zeker omdat diezelfde app het dan bij de rest van ons ook niet zou moeten doen, maar bij ons werkt die prima.

Een van de redenen dat de helpdesk je vraagt de app opnieuw te installeren is dat de permissies dan gereset worden. Je kunt het flauw vinden, maar dat is (zeker voor niet Tweakers) een stuk makkelijker dan door de verschillende permissie-schermen heen te moeten manouvreren.

• brijn
  • Niet online
De app werkte ook op de oude oude Google Nexus tablet, maar omdat ik de code was vergeten, wilde ik de app opnieuw installeren. Dat lukte niet om de reden die ik heb gegegeven. Twee heel verschillende apparaten de een met Android 12, de ander met Android 10 hebben exact hetzelfde probleem. Op beide toestellen werkt de camera naar behoren, maar de app blijft steken. Wat is er dan fout aan mijn conclusie? Ik krijg de app niet meer gekoppeld op de tablet, ook niet na herinstallatie. Het heeft dus niet met rechten te maken.
Op mijn telefoon begin ik niet aan herinstallatie. Straks krijg ik hem niet gekoppeld, wat dan? Op mijn oude telefoon kan ik hem niet installeren want Android 6 wordt kennelijk niet meer ondersteund.

[Voor 5% gewijzigd door brijn op 24-05-2023 23:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Knab zegde de rekening op van een smartshophouder. Dat pikte ze niet, en stapte naar de rechter. Die gaf haar gelijk, volgens het NRC.

https://investigativedesk...ening-smartshophouder.pdf

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:18
TucanoItaly schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:49:
Knab zegde de rekening op van een smartshophouder. Dat pikte ze niet, en stapte naar de rechter. Die gaf haar gelijk, volgens het NRC.

https://investigativedesk...ening-smartshophouder.pdf
Verdiende loon.

Banken draaien door met de witwasregels en dergelijke, in plaats van de handen ineen te slaan en te zeggen dit is een overheidstaak dit doen wij niet meer lopen ze de ene na de andere consument/MKB/ZZP te pesten met maatregelen en blokkades.

De echte criminelen die er flink aan verdienen en al ontkomen toch wel weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:36
Het vervelendste is eigenlijk dat ze jou als klant in heel veel gevallen het werk laten doen.
Heb dit ook al een keer mee mogen maken bij Knab d.m.v. vragen, welke volgde op vragen op vragen etc. etc.
Als ze iets * verdachts * hebben gevonden, dan mag je zowaar al je transacties gaan uitleggen en herkomsten van tegoeden gaan bewijzen.
En niet (voldoende) meewerken zal meestal resulteren in beëindiging van de bancaire relatie.
Dit is het mooie resultaat van dat private organisaties het werk verrichten van wat eigenlijk overheidsinstanties zouden moeten doen.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee