Haha dan prefereer ik Knab storingen, het kan maar duidelijk zijnHmmbob schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:12:
Mwah, als Knab en Rabo gebruiker merk ik niet dat de een er vaker uitligt dan de ander.
Wel heeft Rabo vaker "kleine" storingkjes; wat ik bedoel is dat dan een bepaald subonderdeel in de app niet lekker werkt (zoals gisteren: geplande overboekingen waren urenlang niet te zien).
Bij Knab ligt gewoon in 1x alles eruit.
Heb zowel ING als KNAB en ervaar bij de ING meer storingenbalken07 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:16:
Vraagje: ik lees veel terug over storingen bij Knab in dit forum. Is het echter zo dat storingen bij Knab daadwerkelijk meer plaatsvinden dan bij andere banken? Er is op internet gek genoeg geen vergelijk te vinden van alle Nederlandse banken. Alleen verouderde berichtgeving over ING als koploper in 2014.
Nou ik was op zoek naar een nieuwe zakelijke rekening en toen ik weer achteraan sloot bij een lange wachtrij bij de klantenservice dacht ik:dit is geen incident. Ik denk dat ASN niet echt een serieuze optie is. Mijn kinderen zitten er met hun betaalrekening en dat is eigenlijk ook erg basic.JohanNL schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:07:
[...]
Hoezo dat?
ASN is min of meer de budget-bank van SNS met minder functionaliteit en service.
Qua duurzaamheid en dat soort zaken scoren ze ook eigenlijk identiek, alleen ASN is wat goedkoper.
Ik heb dan sympathie voor hun groene imago en blijkbaar is dat ook nauwelijks een selling point.
Dus je hebt wel een punt denk ik
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
*knip* geen paywalls omzeilen aub
[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2023 15:43 ]
Zie het ook nog gebeuren dat Revolut dit opkoopt als de vraagprijs niet al te hoog is. Dan kan de bank meteen goed beginnen in NL en hebben ze ook ZZP'ers die over kunnen op Revolut Business.filipy23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:58:
KNAB staat nog altijd te koop. ASR wil er ook vanaf:
[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 03-05-2023 15:43 ]
Ik heb besloten mijn bankzaken bij SNS onder te brengen (inmiddels gedaan) en heb de Knab rekening vandaag dus opgezegd. Geen instant payments naar Europese banken is voor mij een deal breaker. Verder tevreden over Knab.
Voor mij zijn transactiekosten van 10 cent per transactie de reden om bij KNAB te blijven (zakelijk). Er zijn toch weinig (groot)banken in Nederland die hierbij in de buurt komen. Met tienduizenden inkomende transacties per jaar via mijn zakelijke rekening loont het toch om de goedkoopste te kiezen.
Of iemand moet een nog voordeliger alternatief hebben
Of iemand moet een nog voordeliger alternatief hebben
Nieuwe voorwaarden bij Knab. De nieuwe passen komen eraan! (Naar beneden scrollen) 
https://www.knab.nl/voorw...ef58f571612fb14040c2c16e0
https://www.knab.nl/voorw...ef58f571612fb14040c2c16e0
[ Voor 57% gewijzigd door balken07 op 08-05-2023 14:22 ]
@balken07 ik heb dit inderdaad net per mail vanuit Knab ontvangen maar kan het niet helemaal plaatsen. In de nieuwe voorwaarden lees ik dat ze voortaan bestedingsruimte op mijn betaalpas mogen reserveren (hotelboekingen, autohuur, etc) en dat ik een CVC code op mijn betaalpas krijg.
Beide ken ik tot nu toe alleen van mijn creditcards, blijkbaar nieuw dat dit ook op de betaalrekening kan. Had wel vergezeld mogen worden van wat meer info dan alleen gewijzigde voorwaarden.
Beide ken ik tot nu toe alleen van mijn creditcards, blijkbaar nieuw dat dit ook op de betaalrekening kan. Had wel vergezeld mogen worden van wat meer info dan alleen gewijzigde voorwaarden.
@mrnn volgens mij heeft dat er mee te maken dat Maestro en V-Pay beide (op termijn) gaan stoppen en er overgestapt wordt op debit kaarten. Zie bijvoorbeeld: Mastercard stopt met Maestro
Maar iets meer informatie zou inderdaad niet misstaan.
edit: Ah, bij knab zelf staat het ook duidelijker beschreven: https://bieb.knab.nl/inko...-en-wat-zijn-de-voordelen
Maar iets meer informatie zou inderdaad niet misstaan.
edit: Ah, bij knab zelf staat het ook duidelijker beschreven: https://bieb.knab.nl/inko...-en-wat-zijn-de-voordelen
[ Voor 34% gewijzigd door Woy op 08-05-2023 15:57 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
@Woy Bedankt voor de link! Mogelijk gaat Knab ervan uit dat dit algemeen bekende info is maar het is volledig langs mij heen gegaan. Wel een mooie ontwikkeling, creditcards heb ik dan straks niet meer nodig.
Ik las het woord ‘bestedingsruimte’ in die mail ook idd. Een ongelukkig geformuleerde zin vermoed ik. Bij een debit card is het immers geen bestedingsruimte, maar saldo waar je over spreekt. Een borg van autohuur is met een debit card gewoon een afboeking ipv reservering die je bestedingsruimte vermindert.mrnn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:49:
@balken07 ik heb dit inderdaad net per mail vanuit Knab ontvangen maar kan het niet helemaal plaatsen. In de nieuwe voorwaarden lees ik dat ze voortaan bestedingsruimte op mijn betaalpas mogen reserveren (hotelboekingen, autohuur, etc) en dat ik een CVC code op mijn betaalpas krijg.
CVC is ook op debit cards van Visa, Mastercard heel normaal. Op mijn passen van Openbank, N26 en Revolut zit het ook
[ Voor 6% gewijzigd door balken07 op 08-05-2023 18:03 ]
Nee, dit is wel hoe dit geformuleerd wordt.balken07 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:58:
[...]
Ik las het woord ‘bestedingsruimte’ in die mail ook idd. Een ongelukkig geformuleerde zin vermoed ik. Bij een debit card is het immers geen bestedingsruimte, maar saldo waar je over spreekt. Een borg van autohuur is met een debit card gewoon een afboeking ipv reservering die je bestedingsruimte vermindert.
Betalingen die je doet worden doorgaans ook bij debit kaarten eerst gereserveerd ( waardoor je bestedingsruimte naar beneden gaat ) en later pas daadwerkelijk in rekening gebracht.
Bij een online bestelling bijvoorbeeld pas als ze bestelling verwerkt/verzonden is.
Máár er zullen vast partijen zijn die het gelijk laten afboeken.
Verschil tussen debit en credit is inderdaad dat je bij de ene het geld zelf daadwerkelijk moet bezitten en bij de andere jouw bank het voorschiet.
[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 08-05-2023 18:09 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
@balken07 Ik vind het niet echt iets bijzonders behalve 1 ding: je kunt je pincode wijzigen.
<sarcasme>Wow!</sarcasme>
Dit was echt wel een dingetje een paar jaar terug. Toen ging mijn relatie over, en alhoewel ik mijn pincode niet deelde met m'n toenmalige partner, is dat in 9 jaar goed mogelijk dat je dat toch een keer ziet. Ik wilde 'm dus wijzigen, en Knab zegt doodleuk dat het niet kan. Ik vond dat toendertijd enorm tegenvallen, het kwam op mij over als een security risico.
<sarcasme>Wow!</sarcasme>
Dit was echt wel een dingetje een paar jaar terug. Toen ging mijn relatie over, en alhoewel ik mijn pincode niet deelde met m'n toenmalige partner, is dat in 9 jaar goed mogelijk dat je dat toch een keer ziet. Ik wilde 'm dus wijzigen, en Knab zegt doodleuk dat het niet kan. Ik vond dat toendertijd enorm tegenvallen, het kwam op mij over als een security risico.
[ Voor 90% gewijzigd door TucanoItaly op 09-05-2023 19:13 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Ook wel goed (milieutechnisch) dat je voortaan per rekening kan afzien van betaalpassen.
Wij hebben een stuk of wat betaalrekeningen bij Knab maar gebruiken slechts bij enkele de pas daadwerkelijk, de andere rekeningen zijn gewoon potjes (bijvoorbeeld de kinderopvang gaat van een aparte rekening waar ook de toeslag op binnenkomt) waarvan de passen niet gebruikt worden en dus 5 jaar lang nutteloos in een mapje zitten. Bij de laatste vervangingsbatch heb ik ze zelfs meteen doorgeknipt en weggegooid.
Wij hebben een stuk of wat betaalrekeningen bij Knab maar gebruiken slechts bij enkele de pas daadwerkelijk, de andere rekeningen zijn gewoon potjes (bijvoorbeeld de kinderopvang gaat van een aparte rekening waar ook de toeslag op binnenkomt) waarvan de passen niet gebruikt worden en dus 5 jaar lang nutteloos in een mapje zitten. Bij de laatste vervangingsbatch heb ik ze zelfs meteen doorgeknipt en weggegooid.
Dit is waarom ik 1 week na het openen van een ABN rekenening weer bij ze weg ging. Ik wil helemaal geen pinpassen aan de primaire rekening, ik hevel liever maandelijks iets over naar een aparte. Bij ABN denken ze echter dat het opzeggen van een kaart gelijk is aan het opheffen van toegang van de persoon van wie de kaart isFreakNL schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:15:
Ook wel goed (milieutechnisch) dat je voortaan per rekening kan afzien van betaalpassen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik ben verschillende jaren klant geweest van Knab en heb toen ook de Creditcard afgenomen. Op een gegeven moment is die nog over gezet naar ICS. Niet veel later denk ik dat ik Knab Plus(?) heb opgezegd waarmee de CC ook vervallen had moeten worden. En later hebben ze de gratis tier stop gezet en ben ik dus helemaal klant af.
Echter krijg ik nog steeds "spam" van ICS. Nu voor de grap eens ingelogd bij ICS (evt ook om zelf maar alles te sluiten). En nu heb ik de optie gevonden om het rekeningnummer te wijzigen (formulier uitprinten, invullen en ondertekenen, en dan of opsturen of scannen en mailen). Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Als ex-Knab klant dus, met een Knab MasterCard, en dan over zetten naar een rekeningnr bij een andere bank.
Als ik dit jaren terug had geweten had ik dus nooit een CC bij Rabo hoeven af te nemen
. En had me gedoe gescheelt na opzeggen Rabo CC met Mastercard Debit pas van OpenBank als vervanging, die niet geaccepteerd wordt bij F1TV omdat deze naar Spanje te herleiden is. Knab CC is ook nog een jaartje geldig (feb. 2025), dus zou ik nog prima een keer kunnen gebruiken om F1TV abo te verlengen 
En natuurlijk ook wel interessant wat er gebeurt als ik de CC nu gewoon nog zou gebruiken met opgeheven rekeningnr van Knab gekoppeld. Zal dan wel een markering bij BKR opleveren.
Echter krijg ik nog steeds "spam" van ICS. Nu voor de grap eens ingelogd bij ICS (evt ook om zelf maar alles te sluiten). En nu heb ik de optie gevonden om het rekeningnummer te wijzigen (formulier uitprinten, invullen en ondertekenen, en dan of opsturen of scannen en mailen). Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Als ex-Knab klant dus, met een Knab MasterCard, en dan over zetten naar een rekeningnr bij een andere bank.
Als ik dit jaren terug had geweten had ik dus nooit een CC bij Rabo hoeven af te nemen
En natuurlijk ook wel interessant wat er gebeurt als ik de CC nu gewoon nog zou gebruiken met opgeheven rekeningnr van Knab gekoppeld. Zal dan wel een markering bij BKR opleveren.
Mijn KNAB/ICS CC wordt afgeschreven van mijn ING rekening. Door overstapservice is dat automatisch gegaan. Heb Knab nog steeds en de cc werkt al een jaar prima met ING als gekoppelde incasso rekening.RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:07:
Ik ben verschillende jaren klant geweest van Knab en heb toen ook de Creditcard afgenomen. Op een gegeven moment is die nog over gezet naar ICS. Niet veel later denk ik dat ik Knab Plus(?) heb opgezegd waarmee de CC ook vervallen had moeten worden. En later hebben ze de gratis tier stop gezet en ben ik dus helemaal klant af.
Als ik dit jaren terug had geweten had ik dus nooit een CC bij Rabo hoeven af te nemen. En had me gedoe gescheelt na opzeggen Rabo CC met Mastercard Debit pas van OpenBank als vervanging, die niet geaccepteerd wordt bij F1TV omdat deze naar Spanje te herleiden is. Knab CC is ook nog een jaartje geldig (feb. 2025), dus zou ik nog prima een keer kunnen gebruiken om F1TV abo te verlengen
Anoniem: 201953
Ik wordt zo flauw van de helpdesk. Hun standaard antwoord is: Herinstalleer de app en koppel het toestel opnieuw. Het is geen Windows!
Ik heb nu het probleem dat qr-codes niet worden gelezen zodat ik niet via een browser kan inloggen. De code staat wel in het kader maar de app doet er niets mee, geeft zelfs geen foutmelding. De app geeft niet dezelfde functionaliteit als via de browser, je zult soms moeten inloggen.
Ik heb nu het probleem dat qr-codes niet worden gelezen zodat ik niet via een browser kan inloggen. De code staat wel in het kader maar de app doet er niets mee, geeft zelfs geen foutmelding. De app geeft niet dezelfde functionaliteit als via de browser, je zult soms moeten inloggen.
Ik heb werkelijk nooit problemen met de app.
De problemen die jij beschrijft heb ik overigens WEL gehad (of beter gezegd, mijn vriendin) maar dat was omdat de camera vd iPhone van mijn vriendin niet meer scherp kon stellen op korte afstand.
Met mijn huidige iPhone en die van vriendin is het scannen van een QR een peuleschil, soms heb ik de code nog maar half in beeld op mijn telefoon en hij pakt hem al….
Ik zou jouw problemen dus eerder bij je telefoon zoeken dan bij de Knab App… Maar dan zou je bijvoorbeeld bij DigiD ook problemen moeten hebben…..
De problemen die jij beschrijft heb ik overigens WEL gehad (of beter gezegd, mijn vriendin) maar dat was omdat de camera vd iPhone van mijn vriendin niet meer scherp kon stellen op korte afstand.
Met mijn huidige iPhone en die van vriendin is het scannen van een QR een peuleschil, soms heb ik de code nog maar half in beeld op mijn telefoon en hij pakt hem al….
Ik zou jouw problemen dus eerder bij je telefoon zoeken dan bij de Knab App… Maar dan zou je bijvoorbeeld bij DigiD ook problemen moeten hebben…..
[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 18-05-2023 19:25 ]
Ik heb ook de app van ASN op mijn telefoon, die gebruikt ook een qr-code om via een browser in te loggen. Dat gaat razend snel.
Inloggen via de code werkte in elk geval een maand of 3 geleden.
Het is mij inmiddels gelukt om met een oude telefoon met Android 12 (LineageOS) de app te koppelen. Hoewel de camera niet de beste (meer) is, wordt de code met die telefoon wel herkend. Met een tablet met Android 12 (LineageOS) lukte het niet, de regels onderaan het paspoort stonden haarscherp in het kader, maar de app reageerde niet, deed niets, zelfs geen foutmelding.
Het ligt wel degelijk aan de app.
Inloggen via de code werkte in elk geval een maand of 3 geleden.
Het is mij inmiddels gelukt om met een oude telefoon met Android 12 (LineageOS) de app te koppelen. Hoewel de camera niet de beste (meer) is, wordt de code met die telefoon wel herkend. Met een tablet met Android 12 (LineageOS) lukte het niet, de regels onderaan het paspoort stonden haarscherp in het kader, maar de app reageerde niet, deed niets, zelfs geen foutmelding.
Het ligt wel degelijk aan de app.
Dat is wel een erg kort-door-de-bocht conclusie. Zeker omdat diezelfde app het dan bij de rest van ons ook niet zou moeten doen, maar bij ons werkt die prima.
Een van de redenen dat de helpdesk je vraagt de app opnieuw te installeren is dat de permissies dan gereset worden. Je kunt het flauw vinden, maar dat is (zeker voor niet Tweakers) een stuk makkelijker dan door de verschillende permissie-schermen heen te moeten manouvreren.
De app werkte ook op de oude oude Google Nexus tablet, maar omdat ik de code was vergeten, wilde ik de app opnieuw installeren. Dat lukte niet om de reden die ik heb gegegeven. Twee heel verschillende apparaten de een met Android 12, de ander met Android 10 hebben exact hetzelfde probleem. Op beide toestellen werkt de camera naar behoren, maar de app blijft steken. Wat is er dan fout aan mijn conclusie? Ik krijg de app niet meer gekoppeld op de tablet, ook niet na herinstallatie. Het heeft dus niet met rechten te maken.
Op mijn telefoon begin ik niet aan herinstallatie. Straks krijg ik hem niet gekoppeld, wat dan? Op mijn oude telefoon kan ik hem niet installeren want Android 6 wordt kennelijk niet meer ondersteund.
Op mijn telefoon begin ik niet aan herinstallatie. Straks krijg ik hem niet gekoppeld, wat dan? Op mijn oude telefoon kan ik hem niet installeren want Android 6 wordt kennelijk niet meer ondersteund.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 201953 op 24-05-2023 23:41 ]
Knab zegde de rekening op van een smartshophouder. Dat pikte ze niet, en stapte naar de rechter. Die gaf haar gelijk, volgens het NRC.
https://investigativedesk...ening-smartshophouder.pdf
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Verdiende loon.TucanoItaly schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:49:
Knab zegde de rekening op van een smartshophouder. Dat pikte ze niet, en stapte naar de rechter. Die gaf haar gelijk, volgens het NRC.
Banken draaien door met de witwasregels en dergelijke, in plaats van de handen ineen te slaan en te zeggen dit is een overheidstaak dit doen wij niet meer lopen ze de ene na de andere consument/MKB/ZZP te pesten met maatregelen en blokkades.
De echte criminelen die er flink aan verdienen en al ontkomen toch wel weer.
Het vervelendste is eigenlijk dat ze jou als klant in heel veel gevallen het werk laten doen.
Heb dit ook al een keer mee mogen maken bij Knab d.m.v. vragen, welke volgde op vragen op vragen etc. etc.
Als ze iets * verdachts * hebben gevonden, dan mag je zowaar al je transacties gaan uitleggen en herkomsten van tegoeden gaan bewijzen.
En niet (voldoende) meewerken zal meestal resulteren in beëindiging van de bancaire relatie.
Dit is het mooie resultaat van dat private organisaties het werk verrichten van wat eigenlijk overheidsinstanties zouden moeten doen.
Heb dit ook al een keer mee mogen maken bij Knab d.m.v. vragen, welke volgde op vragen op vragen etc. etc.
Als ze iets * verdachts * hebben gevonden, dan mag je zowaar al je transacties gaan uitleggen en herkomsten van tegoeden gaan bewijzen.
En niet (voldoende) meewerken zal meestal resulteren in beëindiging van de bancaire relatie.
Dit is het mooie resultaat van dat private organisaties het werk verrichten van wat eigenlijk overheidsinstanties zouden moeten doen.
Gaat KNAB nu toch het voortouw nemen in NL met de laatste renteverhoging? 1.25% vanaf 15 juni. Nog steeds geen Openbank/Bunq taferelen maar het is beter dan de rest van de Nederlandse markt. Ook depositos worden interessant.
De nieuwe deposito rentes vanaf 12 juni 2023 bij KNAB zijn inderdaad interessant, waar het niet dat ik er geen klant ben en je niet alleen een deposito kunt openen zonder er een betaalrekening te hebben. De kosten a € 6 p.m. voor een betaalrekening die ik niet nodig heb, wil hebben zijn mij echt veel te hoog.
Ik hoop dat ABN-AMRO de spaarrente voor een 1-jarig deposito van 1,90% ook naar boven bijstelt op 2,50% of hoger. Hier ben ik reeds klant, maar voor 1,90% wil ik hier nog géén deposito afsluiten, 2,50% voor 1 jaar wel.
Ik hoop dat ABN-AMRO de spaarrente voor een 1-jarig deposito van 1,90% ook naar boven bijstelt op 2,50% of hoger. Hier ben ik reeds klant, maar voor 1,90% wil ik hier nog géén deposito afsluiten, 2,50% voor 1 jaar wel.
Als je wilt sparen moet je dat niet bij een "groot" bank doen met een totaalpakket aan financiële diensten, maar bij een bank die zich richt op spaarders.Henrico1981 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:35:
De nieuwe deposito rentes vanaf 12 juni 2023 bij KNAB zijn inderdaad interessant, waar het niet dat ik er geen klant ben en je niet alleen een deposito kunt openen zonder er een betaalrekening te hebben. De kosten a € 6 p.m. voor een betaalrekening die ik niet nodig heb, wil hebben zijn mij echt veel te hoog.
Zie Het spaartopic - Deel 3 voor een hele lijst aan opties. Maar in het kort kun je in Nederland bv makkelijk sparen bij LeasePlan Bank of NIBC, beiden zijn gratis, echt Nederlandse bedrijven die ook onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen. Maar er zijn ook opties waarbij de rente nog hoger is, met verschillende niveaus in "complexiteit" etc. Bv Duitse Lloyds gaat per 1-7 naar 2% variabele rente op vrij opneembare spaarrekening en richt zich op klanten uit NL met NL website & klantenservice, maar er zijn ook "echt" buitenlandse banken die wel voor Nederlanders beschikbaar zijn, bv de Luxemburgse bank Advanzia die tijdelijk 3,5% geeft, maar alleen in het Duits of Engels bereikbaar is en de betaalomgeving alleen in het Duits is. Of je gaat naar het Raisin platform waarbij Raisin als tussenpartij dienst doet tussen buitenlandse banken en (Nederlandse) klanten, daar krijg je bij vele banken ook al 3% rente op jaarbasis als je het 6 maanden vast zet. Tot 3,5%+ bij een deposito van een jaar. En verloopt de communicatie dus via Raisin die "gewoon" in het Nederlands communiceren.
RobertMe schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:11:
[...]
Zie Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2 voor een hele lijst aan opties.
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Als ik hier even kijk: https://www.spaarrente.nl/spaardeposito.aspxHenrico1981 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:35:
Dan is 2,5% voor een 1-jarig depositio ook een lachertje.
Yapi Kredi heeft dan desnoods nog een 1-jarig deposito met 2,75% rente, als je perse onder het Nederlandse depositogarantiestelsel wilt zitten.
Knab is dus goed op weg, maar mag zeker nog met iets beters komen!
Echt geen idee hoe ik de verkeerde link er in kon plakken. Had hem toch echt vers gekopieerd, voor mijn gevoel, maar blijkbaar verschrikkelijk scheel het verkeerde topic (link) gekopieerd. Had het na posten "natuurlijk" wel in de gaten. Maar dan zat jij wel snel te lezen
Ik ben nu al jaren klant bij de Knab, maar sinds laatste tijd echt vaak storing daar.
Nu weer. Kan niet inloggen, technische storing.
Afgelopen week kreeg ik betalingen niet binnen, kreeg ze vervolgens 5 dagen later binnen met een excuus melding erbij.
Ook is de app vaak mega traag (en dan ook de online omgeving)
Ik was tevreden, maar de laatste tijd is er veel ergernis.
Ik wordt er een beetje moe van...
Afgelopen week kreeg ik betalingen niet binnen, kreeg ze vervolgens 5 dagen later binnen met een excuus melding erbij.
Vervelend. Ervaar dat hier niet echt, nu geen last van een storing.... misschien is het al opgelost. En de app werkt bij mij gewoon snelmartijn k. schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:13:
Ik ben nu al jaren klant bij de Knab, maar sinds laatste tijd echt vaak storing daar.

Wat het dan is, geen idee.
Ik ga overstappen van ING (prive rekening)+ KNAB (gezamenlijke rekening) naar Revolut (1 persoonlijk + 1 gezamenlijke rekening) + ASN (1 gezamenlijke rekening). ASN rekening kost iets van 2,50 per maand dacht ik.
Dan ga ik dus van 10 euro (KNAB 7+ ING 3) per maand naar 2,50 euro per maand en heb dan nog steeds 2 gezamenlijke rekeningen, wat voor ons genoeg is.
Dan ga ik dus van 10 euro (KNAB 7+ ING 3) per maand naar 2,50 euro per maand en heb dan nog steeds 2 gezamenlijke rekeningen, wat voor ons genoeg is.
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Was inderdaad maar eventjes. Maar ervaar het te vaak.Nuevocasa schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:26:
[...]
Vervelend. Ervaar dat hier niet echt, nu geen last van een storing.... misschien is het al opgelost. En de app werkt bij mij gewoon snel![]()
Wat het dan is, geen idee.
De app is ondermaats vergeleken met de concurrentie. Al mijn 6 bankapps werken op 3 toestellen met Android 10, 11 en 12, maar die van Knab maar op één. Op een ander toestel crasht de app wanneer de camera wordt aangesproken. Op mijn hoofdtoestel, mijn telefoon, werken QR-codes niet meer, wat betekent dat ik het tweede werkende toestel nodig heb om knab via de webbrowser te gebruiken.martijn k. schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:19:
[...]
Was inderdaad maar eventjes. Maar ervaar het te vaak.
De helpdesk komt niet verder dan herinstallatie, wat geen zier helpt.
Het is een zakelijke rekening. Die moet gewoon werken. Knab komt niet met een oplossing.
Ik zou ipv ASN voor SNS kiezen. Minimaal hoger tarief, maar dan heb je wel alle services van de Volksbank. Waaronder (net als Knab) in app chat support.de Peer schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:27:
Ik ga overstappen van ING (prive rekening)+ KNAB (gezamenlijke rekening) naar Revolut (1 persoonlijk + 1 gezamenlijke rekening) + ASN (1 gezamenlijke rekening). ASN rekening kost iets van 2,50 per maand dacht ik.
Inderdaad en qua duurzaamheidsbeleid zijn ze ook hetzelfde, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
ASN is ook eigenlijk een gestripte versie van SNS.
ASN is ook eigenlijk een gestripte versie van SNS.
En weer storing...martijn k. schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:19:
[...]
Was inderdaad maar eventjes. Maar ervaar het te vaak.
Wij zitten te denken aan een gezamenlijke rekening maar wat mij niet duidelijk is, de 5 IBAN’s die je krijgt, zijn die altijd en/of of kan je ook een IBAN alleen op naam van één van de rekeninghouders openen?
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Altijd en/of als je ze binnen dat pakket aanmaakt, maar je zou wel daarnaast een eigen Knab pakket kunnen hebben (met losse kosten) waar je wel een eigen rekening hebt.MichielFRL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:38:
Wij zitten te denken aan een gezamenlijke rekening maar wat mij niet duidelijk is, de 5 IBAN’s die je krijgt, zijn die altijd en/of of kan je ook een IBAN alleen op naam van één van de rekeninghouders openen?
Wij hebben al een tijdje gezamenlijk Knab, toen dat pakket nog 'onbeperkt' was vwb aantal rekeningen, maar we zitten er nu aan te denken om een andere optie te zoeken omdat het wel erg duur is. Kosten zijn niet omlaag gegaan, rentes wel, het boekhoudpakket dat zat ingebouwd (wat een grote USP was voor dit pakket) is weg en nu vervangen door een optie die weer flink wat geld kost iedere maand, en je hebt 'maar' 5 rekeningen die je kunt aanmaken.
Tenzij je echt 5 rekeningen nodig hebt kan het ergens anders goedkoper
Dat is jammer want dat maakt Knab in 1x oninteressant.Oon schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:46:
[...]
Altijd en/of als je ze binnen dat pakket aanmaakt, maar je zou wel daarnaast een eigen Knab pakket kunnen hebben (met losse kosten) waar je wel een eigen rekening hebt.
Knab is dan heel veel duurder dan bunq terwijl de functionaliteit minder is.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Het is zeker niet meer de goedkope online-only bank die het ooit was. Het enige voordeel dat Knab nu nog heeft is dat ze een betere reputatie hebben dan Bunq of Revolut, die allebei minder stricte KYC-processen hebben en vaak gebruikt worden voor fraude.MichielFRL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:59:
[...]
Dat is jammer want dat maakt Knab in 1x oninteressant.
Knab is dan heel veel duurder dan bunq terwijl de functionaliteit minder is.
Zolang je niet veel aan online handel doet (bijv. V&A hier op Tweakers) merk je daar niks van, dus dan zou ik lekker die kant op gaan.
Ik wil graag overstappen van bunq (NRC artikel gaf wel de bekende druppel).
Bij het aanmelden zag ik bunq niet als optie staan om van over te stappen. Herkennen jullie dat probleem? Volgens Knab moet ik mij fysiek identificeren bij een andere bank. Dus ik moet een rekening openen bij een andere bank om over te stappen van bunq naar Knab. Knap lastig dat Knab.
Bij het aanmelden zag ik bunq niet als optie staan om van over te stappen. Herkennen jullie dat probleem? Volgens Knab moet ik mij fysiek identificeren bij een andere bank. Dus ik moet een rekening openen bij een andere bank om over te stappen van bunq naar Knab. Knap lastig dat Knab.
Ik en mijn partner wilde ook overstappen naar knab en een gezamenlijke rekening aanvragen. Er zit schijnbaar een bug in het aanmeldproces, waardoor de link die mijn partner krijgt om haar gegevens in te voeren niet werkt en een foutmelding aangeeft. Dit is inmiddels meer dan een maand geleden en is nu nog niet opgelost support geeft aan niet te weten wanneer wel. Vraag me af als je zoiets al bank niet weet op te lossen of het wel slim is om naar zo een partij over te stappen.
Begrijp de gedachten goed. Hier al klant vanaf de eerste jaren van KNAB. Heb dus geen last van dit soort problemenbacardikees schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:44:
Ik en mijn partner wilde ook overstappen naar knab en een gezamenlijke rekening aanvragen. Er zit schijnbaar een bug in het aanmeldproces, waardoor de link die mijn partner krijgt om haar gegevens in te voeren niet werkt en een foutmelding aangeeft. Dit is inmiddels meer dan een maand geleden en is nu nog niet opgelost support geeft aan niet te weten wanneer wel. Vraag me af als je zoiets al bank niet weet op te lossen of het wel slim is om naar zo een partij over te stappen.
Ik had exact hetzelfde probleem, maar heb gelukkig een gezamenlijke rek van een andere (groot)bank die ik hiervoor gebruikt heb. Indien je dat ook hebt zou je dat kunnen proberen.rmoorlag schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:31:
Ik wil graag overstappen van bunq (NRC artikel gaf wel de bekende druppel).
Knab is niet de innovatieve bank die het ooit pretendeerde te zijn. Problemen worden niet opgelost. Volgens mij is het bijvoorbeeld al jaren niet meer mogelijk om een item uit het adresboek te verwijderen. Wat voor flut IT-ers hebben ze in dienst?bacardikees schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:44:
Ik heb al tijden een probleem met inloggen via het web. Dat wordt niet opgelost. De app geeft geen enkele foutmelding wat ook niet helpt.
herkenbare bug, alsin ik en mijn partner hadden hetzelfde probleem. In 2018.bacardikees schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:44:
Toen deden we het andersom, dus ipv ik eerst en dan mijn partner ging eerst mijn partner en dan ik aanmelden.
Dat werkte. Staan onze namen wel in niet conservatieve volgorde waardoor mijn naam er niet eens meer bijpast maar goed
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Geen idee wat er mis gaat bij jou, maar hier werkt het gewoonAnoniem: 201953 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:04:
[...]
Problemen worden niet opgelost. Volgens mij is het bijvoorbeeld al jaren niet meer mogelijk om een item uit het adresboek te verwijderen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Hier ook even getest, maar verwijderen uit het adresboek heb ik geen problemen mee.Anoniem: 201953 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:04:
[...]
Knab is niet de innovatieve bank die het ooit pretendeerde te zijn. Problemen worden niet opgelost. Volgens mij is het bijvoorbeeld al jaren niet meer mogelijk om een item uit het adresboek te verwijderen. Wat voor flut IT-ers hebben ze in dienst?
Ik heb al tijden een probleem met inloggen via het web. Dat wordt niet opgelost. De app geeft geen enkele foutmelding wat ook niet helpt.
Okey, nu heb ik al meer dan een week de melding "oeps er is iets misgegaan" als ik een spaarrekening aanklik. Los van dat ik inmiddels schijtziek wordt van die "oepsjes" ipv een normale foutmelding, heb ik het vandaag dus ook bij het klaarzetten van een boeking. Maar weer gemeld, niet dat het veel helpt maar laat ze het er maar lekker druk mee hebben.
Had daar zelf ook last van de laatste weken, maar vermoed dat de app update van gisteren (iOS) het heeft opgelost voor mij. Ik zie in ieder geval geen foutmeldingen meer wanneer ik mijn spaarrekeningen bekijk.
Ik zie dat er inderdaad een update klaar stond. Na bijwerken is de foutmelding gelukkig weg en kan ik ook weer geld overmakenAkiranon schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:17:
Had daar zelf ook last van de laatste weken, maar vermoed dat de app update van gisteren (iOS) het heeft opgelost voor mij. Ik zie in ieder geval geen foutmeldingen meer wanneer ik mijn spaarrekeningen bekijk.

Wat ik ook een grote kleine irritatie vind is dat je óf alleen een standaardrekening kan instellen, en die pakt hij dan altijd, óf je moet altijd handmatig een rekening selecteren, ook als je "geld overboeken" bij de betreffende rekening kiest. Zou toch een kleine moeite moeten zijn dat hij in dat geval de rekening die je voor je hebt al kiest.
Ik kreeg die melding op een gegeven moment ook tijdens het afronden van een ideal-betaling.page404 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:50:
Ik zie dat er inderdaad een update klaar stond. Na bijwerken is de foutmelding gelukkig weg en kan ik ook weer geld overmaken
F-ing irritant, want wegklikken levert een waarschuwing op dat de betaling niet gebeurt, maar ondertussen blijkt onder water de betaling gewoon afgerond te zijn (de eerste keer heb ik de foutmelding open laten staan tot ik een betaalbewijs in de mail had

De laatste keer ging het opeens wel weer goed, dus er zal inderdaad iets ge-updatet zijn.
Zou iemand even willen bevestigen dat het rentepercentage voor een 1 jaar deposito verschillend is via de website en via de app van Knab? In de app 1,25% in de website 2,5 %
Heel zorgelijk en slordig als ze blijkbaar geen uniforme database gebruiken voor deze percentages
Edit:
Is na contact met de helpdesk chat binnen 15 minuten opgelost
Heel zorgelijk en slordig als ze blijkbaar geen uniforme database gebruiken voor deze percentages
Edit:
Is na contact met de helpdesk chat binnen 15 minuten opgelost
[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 12-07-2023 13:04 ]
Via de app werkt wel zag ik net, maar via de website werkt het niet. Ook is het adresboek niet exact hetzelfde als in de app.Nuevocasa schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:18:
[...]
Hier ook even getest, maar verwijderen uit het adresboek heb ik geen problemen mee.
Via de app werkt wel zag ik net, maar via de website werkt het niet. Ook is het adresboek niet exact hetzelfde als in de app.Ortep schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:00:
[...]
Geen idee wat er mis gaat bij jou, maar hier werkt het gewoon
Hallo, ik heb even een vraag, Ervaren jullie veel (pin) storingen met Knab? Wij hebben nu 2 gezamenlijke rekeningen bij de ing., maar willen daar eigenlijk weg. Dit nadat ik in de winkel meerdere keren niet heb kunnen pinnen of geld overboeken vanwege een storing.Nu zit ik te twijfelen tussen Knab en Bunq vooral omdat je hier meerdere rekeningen bij kunt aanmaken.Bij Bunq twijfel ik vanwege de hoge kosten die een en-ofrekening met zich meebrengt en de vele verhalen van niet meer bij je geld kunnen komen. Bij Bunq heb ik in het verleden gezeten, maar ben toen weggegaan vanwege de prijsverhoging die toendertijd is ingevoerd, Met Knab heb ik eigenlijk geen ervaring, maar de reviews zijn ook niet heel erg positief.
Ik krijg niet die melding, maar wel continu of ik toch echt niet wil gaan beleggen. Dus het lijkt er op alsof er niet goed wordt bijgehouden dat iemand die boodschappen al heeft weggeklikt.grilkip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:48:
Ik heb sinds korte tijd Knab, zijn er nog meer die niet van deze melding afkomen in de app (Android)? Via de chat kreeg ik alleen maar de (domme) suggestie om de app opnieuw te koppelen.
Ik heb hier eigenlijk nog nooit last van gehad. Ik ben eigenlijk best wel blij met KNAB als je kijkt maar de kosten em wat je ervoor terug krijgtbacardikees schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:20:
Hallo, ik heb even een vraag, Ervaren jullie veel (pin) storingen met Knab? Wij hebben nu 2 gezamenlijke rekeningen bij de ing., maar willen daar eigenlijk weg. Dit nadat ik in de winkel meerdere keren niet heb kunnen pinnen of geld overboeken vanwege een storing.Nu zit ik te twijfelen tussen Knab en Bunq vooral omdat je hier meerdere rekeningen bij kunt aanmaken.Bij Bunq twijfel ik vanwege de hoge kosten die een en-ofrekening met zich meebrengt en de vele verhalen van niet meer bij je geld kunnen komen. Bij Bunq heb ik in het verleden gezeten, maar ben toen weggegaan vanwege de prijsverhoging die toendertijd is ingevoerd, Met Knab heb ik eigenlijk geen ervaring, maar de reviews zijn ook niet heel erg positief.
[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
Ja de melding waar ik het over had is weg, een paar dagen later kreeg ik een melding over spaardoelen waar ik dus nu niet van afkom. Dit is echt tergend.JeroenE schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:17:
[...]
Ik krijg niet die melding, maar wel continu of ik toch echt niet wil gaan beleggen. Dus het lijkt er op alsof er niet goed wordt bijgehouden dat iemand die boodschappen al heeft weggeklikt.
Pinstoringen? Nog nooit gehad, ook mijn vrouw niet. Niet met de kaarten en niet met onze telefoons.bacardikees schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:20:
Hallo, ik heb even een vraag, Ervaren jullie veel (pin) storingen met Knab? Wij hebben nu 2 gezamenlijke rekeningen bij de ing., maar willen daar eigenlijk weg. Dit nadat ik in de winkel meerdere keren niet heb kunnen pinnen of geld overboeken vanwege een storing.
Hebben het nu andersom aangevraagd en nu zijn we er wel doorheen bedankt!Kodess schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:23:
[...]
herkenbare bug, alsin ik en mijn partner hadden hetzelfde probleem. In 2018.
Toen deden we het andersom, dus ipv ik eerst en dan mijn partner ging eerst mijn partner en dan ik aanmelden.
Dat werkte. Staan onze namen wel in niet conservatieve volgorde waardoor mijn naam er niet eens meer bijpast maar goed
Weet wat vreemds. Als ik mijn zakelijke rekening inzie krijg ik geen transacties te zien. Als ik op "kijk vooruit" tik krijg ik ze wel te zien, maar ook een transactie van 200€ met "in behandeling". Dat is raar. Wilde bellen maar de helpdesk is open van 1 tot 6? Wat zijn dat voor tijden?
Nu maar weer een chat geopend maar dat is altijd zo traaaaag.
Misschien moet ik het fraudenummer maar bellen....
Nu maar weer een chat geopend maar dat is altijd zo traaaaag.
Misschien moet ik het fraudenummer maar bellen....
[ Voor 7% gewijzigd door page404 op 20-07-2023 08:56 ]
Ik zag net dat ze alleen nog voor eenmanszaken werken. Waarom zouden ze dat gedaan hebben?
"We accepteren nu geen bv met meerdere bestuurders, vof, maatschap of andere rechtsvorm."
"We accepteren nu geen bv met meerdere bestuurders, vof, maatschap of andere rechtsvorm."
Customer Due Diligence is voor al die rechtsvormen ingewikkelder dan voor een emz
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik lees net op hen website onderaan als je op knab open klikt,Anoniem: 201953 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:55:
Ik zag net dat ze alleen nog voor eenmanszaken werken. Waarom zouden ze dat gedaan hebben?
Status: Nu beschikbaar voor Knab-klanten
Goed nieuws! Sinds juli 2023 kunnen klanten met Knab Zakelijk hun eenmanszaak omzetten naar een bv. Dat was al mogelijk voor bv's met één bestuurder, maar nu kun je dus ook je eenmanszaak omzetten naar een bv met meerdere bestuurders. Je kunt je eenmanszaak ook omzetten naar een holding bv.
Wil je je eenmanszaak omzetten? Start dan een chat vanuit je Knab App of Persoonlijke Bankomgeving. Dan helpen we je verder.
Planning: Later ook beschikbaar voor nieuwe klanten
Op dit moment optimaliseren we het aanvraagproces nog. Zodra dat optimaal is, kunnen ook nieuwe klanten direct een bv met meerdere bestuurders en holdings openen. Vanaf dan hoef je dus niet al een zakelijke rekening bij ons te hebben. Wanneer dit kan, kunnen we nu nog niet zeggen. We werken er hard aan en houden je via dit artikel op de hoogte
Ik heb al een beetje spijt van het overstappen naar KNAB. De nieuwe webversie heeft juist minder functionaliteit dan de oude. Een extra spaarrekening openen? Je krijgt gewoon een popup waarin staat dat je het maar in je telefoon moet doen.
Ik heb een particuliere rekening trouwens.
Ik heb een particuliere rekening trouwens.
Vandaag heb ik via de app (ben al particuliere klant) een zakelijke rekening aangevraagd voor onze BV met 2 bestuurders. Hierover waren geen vragen gesteld, alleen kvk-nummer wilde ze weten. Na afloop kreeg ik melding: binnen 5 dagen terugkoppeling over je aanvraag.bacardikees schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:50:toon volledige bericht
[...]
Ik lees net op hen website onderaan als je op knab open klikt,
Status: Nu beschikbaar voor Knab-klanten
Goed nieuws! Sinds juli 2023 kunnen klanten met Knab Zakelijk hun eenmanszaak omzetten naar een bv. Dat was al mogelijk voor bv's met één bestuurder, maar nu kun je dus ook je eenmanszaak omzetten naar een bv met meerdere bestuurders. Je kunt je eenmanszaak ook omzetten naar een holding bv.
Wil je je eenmanszaak omzetten? Start dan een chat vanuit je Knab App of Persoonlijke Bankomgeving. Dan helpen we je verder.
Planning: Later ook beschikbaar voor nieuwe klanten
Op dit moment optimaliseren we het aanvraagproces nog. Zodra dat optimaal is, kunnen ook nieuwe klanten direct een bv met meerdere bestuurders en holdings openen. Vanaf dan hoef je dus niet al een zakelijke rekening bij ons te hebben. Wanneer dit kan, kunnen we nu nog niet zeggen. We werken er hard aan en houden je via dit artikel op de hoogte
Ben benieuwd.
Helaas ook mijn ervaring.Anoniem: 201953 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:04:
[...]
Knab is niet de innovatieve bank die het ooit pretendeerde te zijn. Problemen worden niet opgelost. Volgens mij is het bijvoorbeeld al jaren niet meer mogelijk om een item uit het adresboek te verwijderen. Wat voor flut IT-ers hebben ze in dienst?
En super domme mensen achter de chat.
Je krijgt ze niet uitgelegd dat als je een export maakt van 1 juni t/m 30 juni dat je verwacht dat die gelijk is aan je maandstaat van juni.
Antwoord:
-Dan moet je de boekhoudkoppeling gebruiken
- dan moet je exporteren tot paar dagen later. Om data uit juninte krijgen....
- ja meneer vrijdag is al weekend daarom krijg je ze niet in de export.
En weigeren om een story aan te maken voor development.
Nieuwe site is ook draak minder data je ziet niet eens meer de omschrijving niet handig.
Als je zoekt krijg je readonly pop up. Waar je niks mee kan.
Gebruik vaak de knop overboeken die je wel hebt als je normaal op de transactie drukt.
Mijn ervaring stelletje amateurs met developers van een bedenkelijk nivo.
Ik zie dat ik op mijn flexibele spaarrekeningen eind vorige maand geen rente heb ontvangen, hebben jullie ook dit probleem?
KNAB betaalt per kwartaal.Sinus_rhythm schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:24:
Ik zie dat ik op mijn flexibele spaarrekeningen eind vorige maand geen rente heb ontvangen, hebben jullie ook dit probleem?
Thanks voor je reactie, zie inderdaad dat ik echt heel verkeerd gekeken heb

Je kon voorheen zelf de spaarrente op elk moment uitkeren in de app
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Heb je nog een terugkoppeling gekregen? Is het gelukt?Wenzel schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:07:
[...]
Vandaag heb ik via de app (ben al particuliere klant) een zakelijke rekening aangevraagd voor onze BV met 2 bestuurders. Hierover waren geen vragen gesteld, alleen kvk-nummer wilde ze weten. Na afloop kreeg ik melding: binnen 5 dagen terugkoppeling over je aanvraag.
Ben benieuwd.
Ja. Na ongeveer 1 week kreeg ik wat aanvullende vragen. Die heb ik beantwoord en daarna binnen 24 uur was de rekening werkend. Heel tevreden.Onder1 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:25:
[...]
Heb je nog een terugkoppeling gekregen? Is het gelukt?
Was net ingelogd op de website en kreeg een soort enquete met de optie om aan te geven wat ik belangrijke verbeteringen bij KNAB zou vinden, waarbij onder andere IDIN een optie was
Misschien een idee om de site vandaag of morgen even te bezoeken en je mening te geven ...
Misschien een idee om de site vandaag of morgen even te bezoeken en je mening te geven ...
Ik heb gisteren maar weer 2 meldingen gemaakt van bugs. Ik heb nav de pop-up over saldo aanvullen een poging gedaan dat in te stellen. Foutmelding: u kunt dit niet gebruiken icm met roodstand aanvullen. Ok, gooi ik die instelling weg. Nog steeds dezelfde melding. Goed getest mensen.
Ondertussen krijg ik ook weer een melding over notificaties aanzetten. Dat lukt me ook al heel lang niet, dus nogmaals geprobeerd. Nope, geen optie in de instellingen van iOS bij KNAB. Dit heb ik eerder gehad, toen moest ik de app opnieuw installeren en heeft het een week gewerkt. Daarna was de optie weer verdwenen en krijg ik geen meldingen meer uit de app.
Wat een prutzooi.
/edit:
reactie van support: je hebt roodstand niet uitgezet. Ik : wel, zie screenshot.
Support: op onze server niet. Je moet het via de website doen en niet via de app.
Ik:
Ondertussen krijg ik ook weer een melding over notificaties aanzetten. Dat lukt me ook al heel lang niet, dus nogmaals geprobeerd. Nope, geen optie in de instellingen van iOS bij KNAB. Dit heb ik eerder gehad, toen moest ik de app opnieuw installeren en heeft het een week gewerkt. Daarna was de optie weer verdwenen en krijg ik geen meldingen meer uit de app.
Wat een prutzooi.
/edit:
reactie van support: je hebt roodstand niet uitgezet. Ik : wel, zie screenshot.
Support: op onze server niet. Je moet het via de website doen en niet via de app.
Ik:

[ Voor 12% gewijzigd door page404 op 04-09-2023 09:52 ]
Zojuist per email:
KNAB verhoogt per 27 september haar rente.
Tot € 250K van 1,75% naar 2,00%
Daarboven van 1,50% naar 1,75%
KNAB verhoogt per 27 september haar rente.
Tot € 250K van 1,75% naar 2,00%
Daarboven van 1,50% naar 1,75%
@GroteVoet459 yes en deze keer niet: de verhoging gaat in oktober 2031 in, maar gewoon volgende week.
Zijn er al gebruikers van Knab met een participatie die deze hebben verkocht? Hoe verloopt dit proces?
Met de verhoogde rente (bij andere banken) heeft het weinig zin om deze nog aan te houden, behalve voor diversificatie. Of zijn er andere redenen denkbaar?
Met de verhoogde rente (bij andere banken) heeft het weinig zin om deze nog aan te houden, behalve voor diversificatie. Of zijn er andere redenen denkbaar?
Waarom zou je hem willen verkopen? De effectieve rente was bij de laatste uitbetaling zo'n 6,3%oohh schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:40:
Zijn er al gebruikers van Knab met een participatie die deze hebben verkocht? Hoe verloopt dit proces?
Dat ga je - met aftrek verhoogde VRH - toch niet krijgen bij een andere spaarrekening.
Aegon staat er ook goed voor zover bekend.
Oprechte vraag: hoe kom je aan die 6.3%?JohanNL schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:52:
[...]
Waarom zou je hem willen verkopen? De effectieve rente was bij de laatste uitbetaling zo'n 6,3%
Dat ga je - met aftrek verhoogde VRH - toch niet krijgen bij een andere spaarrekening.
Aegon staat er ook goed voor zover bekend.
Ik heb een participatie á €5.000.- en heb bij de laatste coupon/dividenduitkering op 1 september jl. €26,28 ontvangen.
Zodoende kun je dat dan berekenen en kom ik op afgerond 6,3%
Ik begrijp het nu pas. Al die tijd dacht ik dat het dividend standaard vijf procent was - maar het is variabel met een ondergrens van 5%.JohanNL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:03:
[...]
Ik heb een participatie á €5.000.- en heb bij de laatste coupon/dividenduitkering op 1 september jl. €26,28 ontvangen.
Zodoende kun je dat dan berekenen en kom ik op afgerond 6,3%
Ik zie nu ook dat ze tot juli 2022 altijd de 5% hebben aangehouden. Pas daarna is het bedrag verhoogd. Heb hier eigenlijk nooit op gelet.
Wel op jaarbasis gedaan?W1ck1e schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:48:
@JohanNL Kan je die berekening even laten zien ?
Ik kom op 0.5%, of bereken ik het fout ? ( dat zal wel zo zijn )
Dus 12 x 26,28 = €315,36 op jaarbasis.
Dan is het makkelijkst om de rente op jaarbasis te delen door de inleg ( 315,36 : 5000 = 0,063072 ) en dan te vermenigvuldigen met 100 om tot het percentage te komen ( 0,063072 x 100 = 6,3072 )
De laatste uitbetaling was dus afgerond 6,3% op jaarbasis.
En gezien de recente verhoging van de beleidsrente van de ECB kunnen we toch nog wel een verhoging verwachten de komende maanden.
Qua rente op dit product van Knab dus zeker geen reden om hem te verkopen wat mij betreft
[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 26-09-2023 16:09 ]
Zijn er mensen die overgestapt zijn van bunq naar knab? Is dit allemaal goed verlopen en mis je dingen wat je bij Bunq wel had? Knab heeft geen digitale creditcard toch?
Net een email van Knab gekregen. Ze gaan alle participaties terugkopen: https://www.knab.nl/beleggen/participatie-terugkopen
Helaas is het feest dus binnenkort alweer voorbijW1ck1e schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:17:
@JohanNL Dus je krijgt elke maand dividend ! (nice)
@JohanNL Dat is relatief. Mijn sns participatie certificaten van een tijd geleden waren nauwelijks verhandelbaar en zijn indertijd onteigend. Wel nog een groot deel terug gekregen.
https://www.mastercard.co...taalpas-debit-mastercard/
Via de app kan je nu je huidige maestro kaarten vervangen door mastercard debit cards. instellingen > kaarten > vervangen en klaar. Ook je apple/google pay kaart word gelijk vervangen
.
Via de app kan je nu je huidige maestro kaarten vervangen door mastercard debit cards. instellingen > kaarten > vervangen en klaar. Ook je apple/google pay kaart word gelijk vervangen
Ahja, ze zijn inderdaad zeker niet zonder risico, zie ook die Rabo certificaten tijdens de 'corona periode'W1ck1e schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:26:
@JohanNL Dat is relatief. Mijn sns participatie certificaten van een tijd geleden waren nauwelijks verhandelbaar en zijn indertijd onteigend. Wel nog een groot deel terug gekregen.
Maar sinds eind 2017 hadden ze wat aanpassingen gedaan aan de Knab certificaten waardoor je ze altijd voor de nominale waarde kon verkopen aan Knab/Aegon, heb er toen nog net op de valreep één kunnen aanschaffen.
Mochten ze in problemen komen en de rentebetalingen stoppen, dan zou je er met een beetje geluk alsnog ongeschonden uitkomen.
Maar zover is het gelukkig niet gekomen, alhoewel het nu dus wel het einde is.
Pluspuntje is dan nog wel dat er op dit moment wel goede spaar-alternatieven zijn, dit met het VRH voordeel t.o.v. de Knab participatie wel enigszins in de richting komen qua rendement.
Lange tijd was de rente op de KNAB participatie natuurlijk vrij gunstig met 5% in tijden van verder lage spaarrente. Ik zag dit zelf wel een beetje als een soort compensatie voor de hoge rekeningkosten die er tegenover staan (inmiddels al € 6 / mnd). Ik voel mij als particulier steeds meer naar de tweede rang verdrukt bij KNAB. Ik ben rond 2014 overgestapt omdat er allemaal mooie verhalen waren dat KNAB het anders ging doen. Dat hebben ze helaas niet lang volgehouden. En nu hoor ik bijna elk reclameblok dat ik bij “de bank voor ZZP-ers” zit.
Het gebrek aan iDIN begint steeds vervelender te worden. De helpdesk kon hier alleen maar over aangeven dat hier voorlopig ook nog niet aan gewerkt gaat worden. Past zeker niet in de ZZP-visie.
Nu ook de participatie nog wegvalt begin ik mij steeds meer af te vragen wat ik nog bij deze bank te zoeken heb. Het is jammer dat overstappen zo’n gedoe is.
Voor mij heeft KNAB de verwachting uit 2014 in elk geval niet waar gemaakt
Het gebrek aan iDIN begint steeds vervelender te worden. De helpdesk kon hier alleen maar over aangeven dat hier voorlopig ook nog niet aan gewerkt gaat worden. Past zeker niet in de ZZP-visie.
Nu ook de participatie nog wegvalt begin ik mij steeds meer af te vragen wat ik nog bij deze bank te zoeken heb. Het is jammer dat overstappen zo’n gedoe is.
Voor mij heeft KNAB de verwachting uit 2014 in elk geval niet waar gemaakt
Wat voor gedoe dan? Toen ik van de ING naar de Knab ging was dat het invullen van één formulier.thys schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:37:
Het is jammer dat overstappen zo’n gedoe is.
Daarna werden alle afschrijvingen automatisch over gezet en de organisaties daar achter ingelicht.
Verder heb ik alleen mijn werkgever ingelicht dat ik een andere bankrekening had.
Na 13 maanden is het klaar omdat ze zeker willen weten dat ook overschrijvingen die eens per jaar gaan worden meegenomen.
Maar daar hoef je zelf niet op te letten