Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19
Dan alsnog, ze hadden het gewoon mogelijk moeten maken dat je je nummer mee kunt nemen.
Als je switched van telecom provider kun je ook je 06 meenemen bijvoorbeeld, dat dit niet kan bij je IBAN is een keuze van de banken zelf.
Het is gewoon een enorm tijdrovend proces zodoende.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
JohanNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:53:
Dan alsnog, ze hadden het gewoon mogelijk moeten maken dat je je nummer mee kunt nemen.
Als je switched van telecom provider kun je ook je 06 meenemen bijvoorbeeld, dat dit niet kan bij je IBAN is een keuze van de banken zelf.
Tsja, geef de banken eens ongelijk, vanuit het perspectief van de bank.

En bevat een IBAN niet ook altijd een bank identifier? In Nederland is dat zelfs in tekst ("RABO", "ABNA"). Maar ik meen eens begrepen te hebben dat in andere landen ook een (numerieke) code van de bank er in zit? Ook dat zal niet meehelpen in het kunnen meenemen van IBANs. Waarbij deze bank code (in tekst of nummers) wellicht ook vereist is voor de "routering"? Dat dit binnen betaalverkeer gebruikt wordt om te weten naar welke bank het geld toe moet. I.p.v. dat de betaalverwerker dan een enorme lijst moet hebben van alle IBANs en bij welke bank die hoort dat nu een betaalverwerker op basis van de bank code direct weet naar welke bank het geld toe moet. In dat geval is er dan ook gewoon een technische reden voor.

Hetzelfde als dat vroeger IP adressen in enorme subnetten werden verdeelt en grote bedrijven uit het begin van het internet miljoenen als niet miljarden IP adressen in eigendom hebben. Was toen lekker makkelijk om bij wijze van te weten dat 1.0.0.0/8 van Microsoft was. Leverde een mooie kleine routing tabel op. Terwijl nu subnets steeds kleiner worden (verkocht) en routing tabellen op het internet steeds groter / complexer worden doordat bijna individuele IP adressen over het internet gerouteerd moeten worden i.p.v. dat alleen bv de ISP hoeft te weten waar elk individueel IP adres naar toe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JohanNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:53:
Waarom ben je gehecht aan je IBAN nummer? Ik heb er denk ik wel 20. Voor iedere spaarrekening, betaalrekening, deposito heb ik er een. En ik ken er geen een uit mijn hoofd.
Oh ja, ik heb ook nog een paar pensioen verzekeringen en die hebben ook een IBAN
Tijdrovend? Hooguit 5 minuten om dat formulier in te vullen. Daarna gaat alles vanzelf

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ortep schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

Waarom ben je gehecht aan je IBAN nummer? Ik heb er denk ik wel 20. Voor iedere spaarrekening, betaalrekening, deposito heb ik er een. En ik ken er geen een uit mijn hoofd.
Oh ja, ik heb ook nog een paar pensioen verzekeringen en die hebben ook een IBAN

[...]

Tijdrovend? Hooguit 5 minuten om dat formulier in te vullen. Daarna gaat alles vanzelf
Dan hoor je bij een minderheid, de meeste mensen hebben namelijk één betaalrekening met één IBAN, die ze soms ook zo uit het hoofd weten.
Familie, kennissen, vrienden of andere bekenden kennen deze IBAN waarschijnlijk ook.
Naast alle instanties moet je hen dus ook inlichten, hopen dat je niemand vergeet en dat zij het ook niet vergeten.
Wellicht dat jij het persoonlijk allemaal makkelijk geregeld zult hebben, maar ik zie toch voor heel veel mensen problemen en gedoe.

Die overstapservice is dan wel zo geregeld maar loopt na 13 maanden ook weer af.
Dat je dus echt een IBAN permanent kunt meenemen zou wel een uitkomst zijn, eventueel enkel dat je hem kunt koppelen aan je nieuwe IBAN bij je nieuwe bank, dus dat de overstapservice in feite permanent doorloopt.
Goed, dan zal daar waarschijnlijk ook een kleine vergoeding tegenover staan, maar dat is wellicht ook meer dan redelijk.
Op een gegeven moment kun je dan ook afstand doen van je oude IBAN, maar om hier een tijdslimiet op te zetten is wat mij betreft toch een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JohanNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:27:
[...]

Dan hoor je bij een minderheid, de meeste mensen hebben namelijk één betaalrekening met één IBAN, die ze soms ook zo uit het hoofd weten.
Familie, kennissen, vrienden of andere bekenden kennen deze IBAN waarschijnlijk ook.
De meeste mensen hebben een serie ibans. Dat gaat helemaal automatisch.
Je begint met een betaalrekening, dan denk je kom laat ik even wat geld voor de vakantie opzij zetten op een spaarrekening. Oeps, tweede Iban dus. Een pensioenverzekering waar je wat apart zet, oeps derde Iban. Ook handig om samen met je partner een en/of rekening te hebben. Oeps vierde Iban. Wil je ook nog voor de kinderen wat geld apart zetten? Hup nog een stel ibans.
Die nummers zijn net zo belangrijk als ip adressen van een DHCP server.

Waarom zou je die uit je hoofd kennen? Ik heb in mijn bank app gewoon de naam van iemand staan. En als ik er pas na 14 maanden achter kom dat het niet klopt is het geen belangrijk persoon in mijn financiële leven.

En als mijn glazenwasser geld van me wil stuurt hij een tikkie, nergens voor nodig om de Iban te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:48
Ortep schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

De meeste mensen hebben een serie ibans. Dat gaat helemaal automatisch.
Je begint met een betaalrekening, dan denk je kom laat ik even wat geld voor de vakantie opzij zetten op een spaarrekening. Oeps, tweede Iban dus. Een pensioenverzekering waar je wat apart zet, oeps derde Iban. Ook handig om samen met je partner een en/of rekening te hebben. Oeps vierde Iban. Wil je ook nog voor de kinderen wat geld apart zetten? Hup nog een stel ibans.
Die nummers zijn net zo belangrijk als ip adressen van een DHCP server.

Waarom zou je die uit je hoofd kennen? Ik heb in mijn bank app gewoon de naam van iemand staan. En als ik er pas na 14 maanden achter kom dat het niet klopt is het geen belangrijk persoon in mijn financiële leven.

En als mijn glazenwasser geld van me wil stuurt hij een tikkie, nergens voor nodig om de Iban te weten
Ik heb ook wel 10 IBANs denk ik maar ik en mijn vrienden/familie kennen er maar 1 en laat dat nou net degene zijn van mijn dagelijkse betaalrekening bij KNAB. Voor die 9 andere kan het mij helemaal niets schelen als deze veranderen maar voor deze éné is het wel een grote drempel op de route van een overstap ja.

Ik ga mij maar eens rustig oriënteren. Het gras is vast ook hier altijd groener. De drie grootbanken heb ik sws weinig zin in, blijft er dus eigenlijk maar 1 serieuze optie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Momenteel is er een storing waardoor je op ios icm safari geen ideal betalingen kan doen. De knab app geeft dan een nietszeggende foutmelding en je kan alleen maar hardhandig afbreken. Blijkbaar verwachten ze dit pas op te lossen met een update die niet heel snel wordt verwacht.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik zit erover na te denken een gezamenlijke rekening te openen bij Knab. Als ik ervaringen na ga, lees ik veel over irritante storingen. Bijna elke dag en vooral 's avonds lastig om bankzaken te doen. Hoe is jullie ervaring hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
DelTorro schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:10:
Ik zit erover na te denken een gezamenlijke rekening te openen bij Knab. Als ik ervaringen na ga, lees ik veel over irritante storingen. Bijna elke dag en vooral 's avonds lastig om bankzaken te doen. Hoe is jullie ervaring hierin?
Inmiddels is dat best goed, de grootbanken lijken juist de laatste tijd meer storingen te hebben.
Echter, je wilt gewoon eigenlijk altijd een backup rekening hebben bij een andere bank, voor het geval die ene ' niet werkt '
Niet enkel om storingen te ontwijken, maar ook Wwft toestanden waarbij ze jouw rekening mogelijk tijdelijk blokkeren.
Daar is Knab geen uitzondering in.

Verder is Knab wat mij betreft vooral lucratief voor hun grote pakket ( 5 IBAN's pp, 2 creditcards ), wat echt maar een habbekrats kost vergeleken met de concurrentie.
Moet je het wel kunnen gebruiken uiteraard...
Op andere vlakken scoren ze dan wat mij betreft weer niet al te best, zoals dat hun hele klantenservice online zit.
Knab moest ook ' de innovatieve bank ' worden, maar ze lopen juist - mede door bezuinigingen de afgelopen jaren - vooral achter op de rest.
iDin integratie is er bijvoorbeeld nog niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37

de Peer

under peer review

DelTorro schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:10:
5 jaar bij knab gezeten en nooit last gehad van ene storing. Zowel mijn privé als gezamenlijke rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 11:02
de Peer schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:47:
[...]

5 jaar bij knab gezeten en nooit last gehad van ene storing. Zowel mijn privé als gezamenlijke rekening.
Precies hetzelfde hier :-) alleen geen IDIN is jammer.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Laatst online: 01-01-2024
Dank voor het delen van jullie ervaringen. Dit stemt me positief. Ik ga het proberen bij Knab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@DelTorro
Ik zit er al vanaf het begin. Misschien 2 of 3 keer een klein probleempje gehad. Maar ik heb nog nooit ergens niet kunnen betalen met app of kaarten. Ook niet in landen als Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand en Indonesië.

Alleen in Duitsland een keer een week niet kunnen betalen. Maar dat lag niet aan de Knab, heel Duitsland kon het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Ortep op 07-10-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:02
qwasd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 03:27:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van bunq naar knab? Is dit allemaal goed verlopen en mis je dingen wat je bij Bunq wel had? Knab heeft geen digitale creditcard toch?
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Separator
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:51
@DelTorro hierbij een tegengeluid. Wij zitten zo'n 4 jaar bij Knab met drie betaalrekeningen, twee creditcards en de nodige spaarrekeningen.

Het is de slechtste bank waar ik ooit gezeten heb en krijg het gevoel dat bankieren meer een hobby van ze is dan dat ze het serieus nemen. Ze zijn wel heel goedkoop en dat is, in combinatie dat overstappen veel gedoe is, de reden dat we er nog zitten. Wel heb ik na een jaar Knab (en drie storingen waarbij ik niet kon betalen) een backup rekening bij ABN geopend. Als er geen deposito garantiestelsel bestond dan zou ik hier geen klant zijn.

Hierbij wat ervaringen die tot deze conclusie geleid hebben:

- grote wijzigingen worden doorgevoerd zonder klanten te informeren. Zo stond ik ergens aan de deur voor een grote aankoop. Wilde hoog bedrag overboeking doen (speciaal die reader meegenomen) blijk je ineens een face profiel nodig te hebben. Om die aan te maken heb je je paspoort nodig. Sta je dan. Aankoop uitgesteld en thuis 45 minuten over dat buggy proces gedaan.

- die reader kreeg ik overigens niet toen ik klant werd. Speciaal nog via de chat nagevraagd toen, maar die was niet meer nodig. Was een onaangename verrassing toen ik bleek geen grote bedragen te kunnen overmaken. Via chat gevraagd waarom ik geen reader had gekregen? Antwoord: we zijn van plan te stoppen met de reader. Ehm, ok maar ik heb hem nu toch nodig??? Ja klopt, we zullen hem opsturen 8)7 De overboeking die ik toen niet kon doen betrof een grote extra aflossing op de hypotheek. De maand die het daardoor langer duurde kost gewoon geld.

- meerdere keren gehad dat instant payments uit staat zonder dat je dit kunt zien. Je maakt dan geld over aan iemand en vervolgens komt het niet aan. Chat naar Knab en dan blijkt het om veiligheidsredenen even uit te staan. Sta je dan bij iemand aan de deur voor een aankoop.

- meerdere storingen waardoor ik niet bij mijn geld kon. Laatste keer is al wel zo'n 2 jaar geleden gok ik. Één keer werkte ook de betaalpassen niet. De andere keren betrof het alleen iDeal betalingen. Een van de storingen bleek na contact met de chat een gepland onderhoud. Stond gewoon op de website krijg je dan te horen. Heb aangegeven dat als een bank gepland down gaat, je dit echt proactief moet doorgeven aan je klanten. Ik werd bedankt voor de feedback en had een half jaar later hetzelfde nog een keer.

- vorige week heb ik voor het eerst Google Pay geactiveerd. Alles lijkt oke, maar ik kan nergens aan zien welke mobiele rekening correspondeert met welke echte rekening. Contact met chat, screenshots gestuurd, support medewerker had even overlegd met collega: advies is om nieuwe betaalpassen aan te vragen en het nog eens te proberen. Als het dan nog niet werkt dan vragen ze het de tweede lijn.

- spaarrekeningen kan je (soort van) onbeperkt aanmaken zodat je spaarpotjes kunt maken voor zaken als auto, vakantie, etc. Maar de kwartaalrente wordt vervolgens per spaarpotje berekend. Maak je dus vanaf je "main" spaarrekening geld over naar je "vakantie" spaarrekening, dan gaat de kwartaal teller opnieuw in voor dat bedrag. Het is broekzak vestzak en het geld is altijd bij knap op de spaarrekening. Dit vind ik vrij belachelijk, maar goed de rente is laag. Het heeft mij ongeveer 100 euro gekost tot ik erachter kwam.

- Knab adverteert als digitale moderne bank, maar ze zijn de laatste met nieuwe functies. Ook denken ze gewoon niet mee met de klant. De helft van de tijd open je de app alleen om een qr code te scannen. Waarom staat die optie dan niet meteen vol in beeld maar moet dat via het menu? Ander voorbeeld is het kopiëren van de iban. In de abn app druk ik op mijn rekeningnummer en hij staat direct op mijn klembord. Bij Knab moet je eerst naar de detailpagina van de rekening en dan handmatig je rekeningnummer selecteren en kopiëren. Dan zitten er ook nog eens spaties in waardoor het de helft van de tijd alsnog niet bruikbaar is. Kleine dingetjes waar ze bij Knab gewoon niet mee bezig zijn.

Ik denk (weet) dat ik een bovengemiddeld veeleisende klant ben. Dus trek op basis van het bovenstaande vooral je eigen conclusies.

[ Voor 4% gewijzigd door Separator op 08-10-2023 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
Separator schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:08:
@DelTorro hierbij een tegengeluid. Wij zitten zo'n 4 jaar bij Knab met drie betaalrekeningen, twee creditcards en de nodige spaarrekeningen.

Het is de slechtste bank waar ik ooit gezeten heb en krijg het gevoel dat bankieren meer een hobby van ze is dan dat ze het serieus nemen. Ze zijn wel heel goedkoop en dat is, in combinatie dat overstappen veel gedoe is, de reden dat we er nog zitten. Wel heb ik na een jaar Knab (en drie storingen waarbij ik niet kon betalen) een backup rekening bij ABN geopend. Als er geen deposito garantiestelsel bestond dan zou ik hier geen klant zijn.

Hierbij wat ervaringen die tot deze conclusie geleid hebben:

- grote wijzigingen worden doorgevoerd zonder klanten te informeren. Zo stond ik ergens aan de deur voor een grote aankoop. Wilde hoog bedrag overboeking doen (speciaal die reader meegenomen) blijk je ineens een face profiel nodig te hebben. Om die aan te maken heb je je paspoort nodig. Sta je dan. Aankoop uitgesteld en thuis 45 minuten over dat buggy proces gedaan.

- die reader kreeg ik overigens niet toen ik klant werd. Speciaal nog via de chat nagevraagd toen, maar die was niet meer nodig. Was een onaangename verrassing toen ik bleek geen grote bedragen te kunnen overmaken. Via chat gevraagd waarom ik geen reader had gekregen? Antwoord: we zijn van plan te stoppen met de reader. Ehm, ok maar ik heb hem nu toch nodig??? Ja klopt, we zullen hem opsturen 8)7 De overboeking die ik toen niet kon doen betrof een grote extra aflossing op de hypotheek. De maand die het daardoor langer duurde kost gewoon geld.

- meerdere keren gehad dat instant payments uit staat zonder dat je dit kunt zien. Je maakt dan geld over aan iemand en vervolgens komt het niet aan. Chat naar Knab en dan blijkt het om veiligheidsredenen even uit te staan. Sta je dan bij iemand aan de deur voor een aankoop.

- meerdere storingen waardoor ik niet bij mijn geld kon. Laatste keer is al wel zo'n 2 jaar geleden gok ik. Één keer werkte ook de betaalpassen niet. De andere keren betrof het alleen iDeal betalingen. Een van de storingen bleek na contact met de chat een gepland onderhoud. Stond gewoon op de website krijg je dan te horen. Heb aangegeven dat als een bank gepland down gaat, je dit echt proactief moet doorgeven aan je klanten. Ik werd bedankt voor de feedback en had een half jaar later hetzelfde nog een keer.

- vorige week heb ik voor het eerst Google Pay geactiveerd. Alles lijkt oke, maar ik kan nergens aan zien welke mobiele rekening correspondeert met welke echte rekening. Contact met chat, screenshots gestuurd, ze weten het ook niet. Advies is om nieuwe betaalpassen aan te vragen en het nog eens te proberen. Als het dan nog niet werkt zoeken ze verder. 8)7

- spaarrekeningen kan je (soort van) onbeperkt aanmaken zodat je spaarpotjes kunt maken voor zaken als auto, vakantie, etc. Maar de kwartaalrente wordt vervolgens per spaarpotje berekend. Maak je dus vanaf je "main" spaarrekening geld over naar je "vakantie" spaarrekening, dan gaat de kwartaal teller opnieuw in voor dat bedrag. Het is broekzak vestzak en het geld is altijd bij knap op de spaarrekening. Dit vind ik vrij belachelijk, maar goed de rente is laag. Het heeft mij ongeveer 100 euro gekost tot ik erachter kwam.

- Knab adverteert als digitale moderne bank, maar ze zijn de laatste met nieuwe functies. Ook denken ze gewoon niet mee met de klant. De helft van de tijd open je de app alleen om een qr code te scannen. Waarom staat die optie dan niet meteen vol in beeld maar moet dat via het menu? Ander voorbeeld is het kopiëren van de iban. In de abn app druk ik op mijn rekeningnummer en hij staat direct op mijn klembord. Bij Knab moet je eerst naar de detailpagina van de rekening en dan handmatig je rekeningnummer selecteren en kopiëren. Kleine dingetjes waar ze bij Knab gewoon niet mee bezig zijn.
Een boel pech zo te lezen. Het is er inderdaad niet beter op geworden in vergelijking met de eerste jaren. Maar super slecht is het ook weer niet als ik het vergelijk met bijvoorbeeld ING. Iedere bank heeft z'n voors en z'n tegens.

Ooit één keer idd gemerkt dat instant payments uit stonden ja, maar verder geen last van gehad. Bij ING zijn er echt vele malen vaker storingen en ook bij de Rabo. Gedoe met grote betalingen herken ik ook niet echt, maar tegenwoordig heb je die reader idd ook niet meer nodig.

Bij KNAB kan je iig je rekeningnummer makkelijk kopiëren, bij de ING gaat dat nog omslachtiger, deel het nr dan met mezelf in bijvoorbeeld WhatsApp en kopieer het dan 8)7

Blijkbaar heb je kwartaal spaarrekeningen aangemaakt. Met een 'gewone' spaarrekening heb je geen gedoe met rente wat niet volledig zou worden uitbetaald oid. Voordat de rente naar 0 ging heb ik idd kwartaal spaarrekeningen en gewone gehad. De kwartaal op een gegeven moment opgezegd, die voegden niets toe en kostte je idd alleen geld als je het er niet een kwartaal op had staan.

QR-Code staat bij mij gewoon groot onderaan als 1 vd 4 opties. Veel makkelijker gaat haast niet. Ik hoef die optie trouwens bijna nooit te gebruiken. Betaal je veel via de pc ofzo?

Nieuwe betaalpassen aanvragen is wel heel drastisch voor Google Pay. Wat je zou kunnen doen is de passen verwijderen uit Google Pay en daarna je passen één voor één weer toevoegen. Dan kun je precies zien welke pas waar bij hoort en kun je ze eventueel een bijnaam in Google Pay geven.

Ben sinds het begin bij KNAB en het is imho erg stabiel vergeleken met de andere grootbanken, maar ben ook zeker geen fan en dingen zouden idd wat intuïtiever kunnen. Ze hebben bijvoorbeeld ook geen kinder rekeningen en de creditcard is niet geïntegreerd in de app, maar daar wen je ook wel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Separator
@Nuevocasa bij zoveel pech vind ik het meer een rode draad ;)

Ik doe inderdaad bijna al mijn internet aankopen vanaf de laptop. De knop waar jij het over hebt moet je voor ingelogd zijn in de app en dat is nóg meer werk. Vóór het inloggen is er via het menu de optie de scanner te openen. Als daar gewoon een knop voor in beeld zou staan dan scheelt dat een handeling.

Wat Google Pay betreft heb ik met allemaal een betaling gedaan zodat het nu bekend is. Die alias kan ik wel instellen maar wordt bij het openen van de wallet om te betalen niet getoond. Ik moet dus het (gegenereerde) nummer onthouden om te weten welke pas bij welke rekening hoort. Dat laatste kan Knab niets aan doen gok ik.

Duidelijk is dat onze ervaringen met verschillende banken verschillend zijn. Mijn grootste ergernis bij Knab zit hem in het laconieke. Bankieren is voor veel mensen een nogal belangrijke basisbehoefte. Als er weer eens iets niet werkt dan neemt Knab dat niet serieus en verandert ook niets qua communicatie. Ik heb het eerste jaar meerder keren uitgebreid mailcontact gehad met ze om mijn slechte ervaringen als nieuwe klant te delen. Ze waren heel dankbaar voor de feedback, maar ik kreeg niet het idee dat ze er ook maar iets mee deden.

Op dit moment accepteer ik gewoon hun tekortkomingen want ze zijn goedkoop. Maar mijn verwachting was een innovatieve, frisse en snelle bank. Dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Separator schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:33:
@Nuevocasa bij zoveel pech vind ik het meer een rode draad ;)

Ik doe inderdaad bijna al mijn internet aankopen vanaf de laptop. De knop waar jij het over hebt moet je voor ingelogd zijn in de app en dat is nóg meer werk. Vóór het inloggen is er via het menu de optie de scanner te openen. Als daar gewoon een knop voor in beeld zou staan dan scheelt dat een handeling.

Wat Google Pay betreft heb ik met allemaal een betaling gedaan zodat het nu bekend is. Die alias kan ik wel instellen maar wordt bij het openen van de wallet om te betalen niet getoond. Ik moet dus het (gegenereerde) nummer onthouden om te weten welke pas bij welke rekening hoort. Dat laatste kan Knab niets aan doen gok ik.

Duidelijk is dat onze ervaringen met verschillende banken verschillend zijn. Mijn grootste ergernis bij Knab zit hem in het laconieke. Bankieren is voor veel mensen een nogal belangrijke basisbehoefte. Als er weer eens iets niet werkt dan neemt Knab dat niet serieus en verandert ook niets qua communicatie. Ik heb het eerste jaar meerder keren uitgebreid mailcontact gehad met ze om mijn slechte ervaringen als nieuwe klant te delen. Ze waren heel dankbaar voor de feedback, maar ik kreeg niet het idee dat ze er ook maar iets mee deden.

Op dit moment accepteer ik gewoon hun tekortkomingen want ze zijn goedkoop. Maar mijn verwachting was een innovatieve, frisse en snelle bank. Dat is het niet.
Dat laatste ben ik het zeker mee eens. Innovatief zijn ze niet. Maar verder is het qua betalingsverkeer ed een super stabiele bank. Dat vind ik het belangrijkste aan een bank. Heb ING nu anderhalve jaar er bij en heb daar al veel meer storingen meegemaakt, zowel bij betalen als beschikbaarheid vd app.

Qua grote bedragen overmaken nooit problemen gehad. Dus ja, dat je daar gedoe mee had noem ik pech. In de jaren dat ik bij ze zit nu al aan m'n 3e nieuwbouwhuis toe en meerdere autos oa gehad. En nog nooit problemen gehad met grote betalingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nuevocasa op 08-10-2023 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Separator
@Nuevocasa zelf ervaar ik ABN dan weer als super stabiel. Daar heb ik nog nooit problemen gehad. Heb er vanaf kinds af mijn rekeningen gehad. Nu dus alleen nog een backup rekening daar. Achteraf spijt van de overstap. Verder rekeningen bij sns gehad. Daar ook nooit storingen en goede bereikbaarheid. Maar weinig innovatie destijds.

Maar duidelijk is dat het allemaal n=1 is. Je kunt net geluk of pech hebben. Ten tijde van mijn overstap heb ik gezocht naar onafhankelijke cijfers over storingen, communicatie beleid, wachttijd (ter info, bij abn meteen gehoor, bij Knab vorige week 45 minuten), etc. Om banken te vergelijken, maar niet gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Separator op 08-10-2023 00:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
Separator schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:49:
@Nuevocasa zelf ervaar ik ABN dan weer als super stabiel. Daar heb ik nog nooit problemen gehad. Heb er vanaf kinds af mijn rekeningen gehad. Nu dus alleen nog een backup rekening daar. Achteraf spijt van de overstap. Verder rekeningen bij sns gehad. Daar ook nooit storingen en goede bereikbaarheid. Maar weinig innovatie destijds.

Maar duidelijk is dat het allemaal n=1 is. Je kunt net geluk of pech hebben. Ten tijde van mijn overstap heb ik gezocht naar onafhankelijke cijfers over storingen, communicatie beleid, wachttijd (ter info, bij abn meteen gehoor, bij Knab vorige week 45 minuten), etc. Om banken te vergelijken, maar niet gevonden.
Klantenservice heb ik al een tijdje niet nodig gehad (gelukkig). Gebruik dan ook de chat en merk wel wanneer ze reageren. Maar dat het slechter is geworden dat is zeker hoor. Het heeft de KNAB naam gehouden, maar op de achtergrond is het de Aegon Bank service geworden. Qua betrokkenheid van hun klanten was het in de beginjaren echt top. Dat is nu helemaal weg. Maar ervaar de basis dus verder wel als stabiel.

Edit: KNAB was de laatste Nederlandse bank die het principe van Tikkie/ betaalverzoek had ingebouwd in de app... erg slecht was dat en een voorbeeld van hoe NIET innovatief ze zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 08-10-2023 08:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Separator schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:49:
@Nuevocasa zelf ervaar ik ABN dan weer als super stabiel. Daar heb ik nog nooit problemen gehad.
Oef...daf is voor mij de ergste bank ooit. Ik heb ze een tijdje zakelijk gehad. Het is de enige bank waar ik regelmatig naar een kantoor moest omdat er online weer eens wat niet werkte. Sommige dingen werden dan op het kantoor ingevuld op een computer, uitgeprint en via de post opgestuurd om op het hoofdkantoor te verwerken.

Maar er zijn ook tevreden mensen, n=1 geldt waarschijnlijk ook hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
qwasd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 03:27:
Zijn er mensen die overgestapt zijn van bunq naar knab? Is dit allemaal goed verlopen en mis je dingen wat je bij Bunq wel had? Knab heeft geen digitale creditcard toch?
Ik ben van Bunq naar Knab in combinatie met ASN gegaan. Die laatste omdat je daar met Android kan betalen zonder Google Pay te gebruiken. Knab omdat je 5 rekeningen kan openen zonder extra kosten en nog meer spaarrekeningen. Voordeel is dat ik via ASN ook iDin heb (al probeer ik dat zo min mogelijk te gebruiken). Het kan ook altijd zonder iDin, alleen duurt het dan vaak langer en moet je er zelf meer moeite voor doen.

Wat ik het meeste mis(te) is om in een winkel te selecteren van welke bankrekening een betaling moet plaatsvinden. Ik ben er ondertussen al aan gewend dat je dit meer handmatig moet doen. Ik gebruik de ASN dus als "betaal in winkel"-rekening en maak geld over vanuit de potjes van Knab omdat weer aan te vullen (of van te voren natuurlijk). Het is iets meer werk, minder handig als je ergens bent en "spontaan" een grote uitgave doet. Maar in ieder geval is de werkwijze steeds hetzelfde. Het is ook wat waard om niet paar maanden er achter te komen dat zaken zijn veranderd of verwijderd of simpelweg stuk is gegaan in de bunq app.

Ik heb nog geen grote problemen gehad met Knab. Maar ik snap wel de frustratie dat ze reclame maakten als innovatieve bank, maar dat daar dus eigenlijk weinig van terecht gekomen is en het ook zeker niet lijkt of er überhaupt iets gebeurd waar je als klant wat aan hebt. Dat vind ik zelf namelijk ook. Als je er meer in staat van "dit heb ik en ik heb er genoeg aan" dan is dat natuurlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
JeroenE schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:27:
[...]
Wat ik het meeste mis(te) is om in een winkel te selecteren van welke bankrekening een betaling moet plaatsvinden. Ik ben er ondertussen al aan gewend dat je dit meer handmatig moet doen. Ik gebruik de ASN dus als "betaal in winkel"-rekening en maak geld over vanuit de potjes van Knab omdat weer aan te vullen (of van te voren natuurlijk). Het is iets meer werk, minder handig als je ergens bent en "spontaan" een grote uitgave doet. Maar in ieder geval is de werkwijze steeds hetzelfde.
Bij Bunq kun je gewoon 2 pincodes aan 1 pasje koppelen, gebruik je de ene pincode dan wordt het bedrag van rekening X afgeschreven, andere pincode gebruikt rekening Y.

Maar hiervoor is een app zoals Curve nog beter geschikt. Daar koppel je al je (debit/credit)cards aan en Curve regelt zelf dat de boodschappen van pasje X gaan, de etentjes van pasje Y, etc. Ik heb mijn primaire rekeningen bij Wise, de rest bij Bunq (bij beide zowel privé rekeningen, gezamenlijke rekeningen en de bankrekeningen van diverse BV's). 1 swipe in de Curve app en de eerstvolgende betaling gaat van de geselecteerde rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Vandaag kan ik geen iDeal betalingen overmaken, best vervelend want er moet wat uit. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:17
Knab probeert innovatief te doen door een samenwerking met andere partijen te sluiten. Dan kun je b.v. een boekhoudpakket, een verzekering of wat dan ook bij ze afsluiten, met hun als tussenpersoon.

Wat ik wel irritant vind is die nieuwe omgeving. Alles is wit, niks geen contrast, alles wit, ik zoek mij een ongeluk waar ik wat in moet vullen. Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

[...]

Bij zakelijk rekeningen gaan zakelijke machtigingen voorzover ik weet niet vanzelf over naar de nieuwe bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13
init6 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:35:
Vandaag kan ik geen iDeal betalingen overmaken, best vervelend want er moet wat uit. Meer mensen last van?
Hier geen betalingen mogelijk via de KNAB app, via de site geprobeerd... duurt het ontzettend lang maar uiteindelijk toch gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Knab is een waardeloze bank geworden. Kan al maanden niet inloggen op de website. De app gebruikt één of andere exotische wijze om de camera te gebruiken. De haarscherp in het kader verschijnende QR-code wordt niet verwerkt. Elke scanner die ik heb gebruikt kan de code scannen, maar ik weet geen manier om die code (knab-app://qrlogin?login_token...) over te dragen naar de knab app.
De chatfunctie is ook al verdwenen.
De mensen van de helpdesk komen niet met een oplossing.
Ik zie geen andere mogelijkheid dan de rekening op te zeggen, maar dat is een heel gedoe met zakelijk sepa's.
Het regent klachten op onder andere Google Play en X.
Zo ga je toch niet met klanten om?

Open geen rekening bij deze bank!

Google maar eens op 'klachten knab'. De grootste klacht is het niet communiceren met klanten die al jaren een rekening bij hen hebben. Een schandalige houding. Onbegrijpelijk ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Verwijderd

Ik weet niet wat er bij jou mis gaat, maar de chat functie is bij mij gewoon aanwezig en QR codes werken uistekend bij betalingen.
En heb net getest, inloggen op de website met een QR code gaat ook netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

peer

oeps

Ortep schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:45:
@Verwijderd

Ik weet niet wat er bij jou mis gaat, maar de chat functie is bij mij gewoon aanwezig en QR codes werken uistekend bij betalingen.
Hier ook, via de chat gevraagd om een paar ongebruikte rekeningen te sluiten (ivm scheiding) dit was binnen 5 minuten geregeld, ook qr codes scannen gaat prima?

Ik heb totaal geen klachten over knab, extra "spaarrekeningen" voor potjes? 2 seconden werk, omschrijving van zo'n potje aanpassen incl afbeelding? 2 klikken en klaar. Automatisch aanvullen van de lopende rekening uit een buffer? Werkt super.
Verder betaal ik eigenlijk altijd via google pay, gekoppeld aan mijn rekening, ook dit werkt feilloos.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De chatmedewerkers hebben geen ander advies dan herinstalleren. Dat werkt niet. Tot ongeveer een half jaar geleden werkten de qr codes, daarna niet meer op mijn huidige telefoon, nog wel op een oudere telefoon, maar sinds een recente, gedwongen, upgrade van de app ook niet meer op dat toestel. De apps van ASN, ING en Leaseplan kunnen vlot en feilloos QR-codes lezen.
Selfies ter controle werken nog wel op mijn telefoon.
Ik heb nu geen toegang meer tot de website. Knab komt niet met een oplossing. Waardeloze bank, het speelt al een half jaar! Ze kunnen wanneer ze willen een alternatieve inlogmogelijkheid creëren, in het verleden kon je terugvallen op de reader door een andere link te volgen.
Google maar eens, er zijn meer mensen met problemen met inloggen, sommigen hebben in het geheel geen toegang meer.
Ik heb een zakelijke rekening, die moet gewoon werken en er moeten alternatieven zijn als het niet werkt. Knab heeft niets met zijn klanten op, laat ze stikken, ik was één van de eerste klanten, had er 3 rekeningen, nu nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:07:
De chatmedewerkers hebben geen ander advies dan herinstalleren. Dat werkt niet. Tot ongeveer een half jaar geleden werkten de qr codes, daarna niet meer op mijn huidige telefoon, nog wel op een oudere telefoon, maar sinds een recente, gedwongen, upgrade van de app ook niet meer op dat toestel. De apps van ASN, ING en Leaseplan kunnen vlot en feilloos QR-codes lezen.
Selfies ter controle werken nog wel op mijn telefoon.
Ik heb nu geen toegang meer tot de website. Knab komt niet met een oplossing. Waardeloze bank, het speelt al een half jaar! Ze kunnen wanneer ze willen een alternatieve inlogmogelijkheid creëren, in het verleden kon je terugvallen op de reader door een andere link te volgen.
Google maar eens, er zijn meer mensen met problemen met inloggen, sommigen hebben in het geheel geen toegang meer.
Ik heb een zakelijke rekening, die moet gewoon werken en er moeten alternatieven zijn als het niet werkt. Knab heeft niets met zijn klanten op, laat ze stikken, ik was één van de eerste klanten, had er 3 rekeningen, nu nog 1.
Heb je hier toevallig last van?
https://android.stackexch...pen-in-apps-in-android-12

Wellicht kun je de app die in de oplossing staat, Better Open With, installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:45:
@Verwijderd

Het werkte tot een half jaar geleden. De app geeft geen foutmelding, de QR-code is duidelijk zichtbaar in het kader, maar verder gebeurt er niets. De apps van ASN, ING en Leaseplan die ik ook op mijn telefoon heb maken ook gebruik van QR-codes. Dat werkt feilloos. Knab komt niet met een oplossing. Ik heb nu met mijn zakelijke rekening geen toegang meer tot de website.
Knab weet heus wel waarin hun software verschilt van die van de concurrentie, maar het maakt ze geen klap uit dat klanten zoals ik geen toegang meer hebben.
Google maar eens of kijk op Google Play. Er zijn veel meer, ook zakelijke klanten, met een probleem en de gemene deler is dat je niet verder komt dan de volledig a-technische helpdesk medewerkers. 'We geven het door' is het maximale, daarna hoor je er niets meer van. Zo behandel je jouw klanten niet!

"René Frijters was in 1996 één van de grondleggers van Alex Vermogensbank, en bleef daar werken als CEO tot 2008. In 2010 richtte hij Knab op, volgens René zelf de meest klantgerichte bank van Nederland."

Het is van een vernieuwende bank een asociaal gedrocht geworden. Het deert hun niet.

De chat is terug, maar ik krijg geen meldingen meer wanneer men heeft gereageerd en de chatfunctie zit niet meer op de hoofdpagina, maar onder 'service'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peer schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

Hier ook, via de chat gevraagd om een paar ongebruikte rekeningen te sluiten (ivm scheiding) dit was binnen 5 minuten geregeld, ook qr codes scannen gaat prima?

Ik heb totaal geen klachten over knab, extra "spaarrekeningen" voor potjes? 2 seconden werk, omschrijving van zo'n potje aanpassen incl afbeelding? 2 klikken en klaar. Automatisch aanvullen van de lopende rekening uit een buffer? Werkt super.
Verder betaal ik eigenlijk altijd via google pay, gekoppeld aan mijn rekening, ook dit werkt feilloos.
Google maar eens, vooral de laatste tijd zijn er veel problemen met inloggen, er zijn ondernemers die hun leveranciers niet kunnen betalen omdat ze plotseling geen toegang meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:21

vrotogel

leest vooral mee

Ik heb bij KNAB problemen met OV-Pay. Na 1 dag reizen met het OV is er nooit een poging gedaan geld af te schrijven volgens KNAB. Er is ook niet een reservering te zien in de app. OV-Pay reageert iedere keer na een week of 4 tot 6 op deze call. Gelukkig reis ik vrijwel nooit met het OV maar anders zat ik nu al drie maanden zonder de OV-Pay optie omdat mijn pas niet meer wordt geaccepteerd. OV-Pay biedt geen oplossing en KNAB ook niet. Saldo was nooit het probleem in deze. Ik heb nog wat pasjes van KNAB dus die kan ik dan ook 1 dag gebruiken om gratis te reizen. Dus ik zit nog een paar jaar goed,

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Elk contact wat ik met KNAB heb tegenwoordig is een oefening in geduld aan het worden hoor. Nu wilde ik een ongebruikte betaalrekening opzeggen. Overal waar je kijkt staat dat dit via de chat moet. Dus ik stuur een bericht met: " graag rekening met nummer xyz sluiten, ik gebruik hem niet meer".
KNAB: wat jammer dat je bij ons weggaat! je kan je pakket zelf sluiten via de website
IK: eeuhhh, ik wil alleen 1 rekening sluiten
KNAB: kan je ook zelf via de website!
IK: Nee, optie zit er niet tussen.
KNAB: jawel hoor, goed kijken
IK: waarom staat dan overal dat het via de chat moet?
KNAB: niet waar
IK: echt wel, staat nota bene bovenin de menu-optie die je me hebt doorverwezen. SChermprint erbij
KNAB: oh, ik ga kijken wat ik voor je kan doen
IK: :X
KNAB: het is gelukt hoor

Ligt het aan mij of heb ik alleen nog maar dit soort gesprekken bij de servicedesks van deze wereld? Afgelopen maanden al tientallen van dit soort fuckups gehad, bij KNAB, bij Odido, bij EnergieDirect, waar ik ook maar naartoe bel.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
page404 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:18:
Elk contact wat ik met KNAB heb tegenwoordig is een oefening in geduld aan het worden hoor. Nu wilde ik een ongebruikte betaalrekening opzeggen. Overal waar je kijkt staat dat dit via de chat moet. Dus ik stuur een bericht met: " graag rekening met nummer xyz sluiten, ik gebruik hem niet meer".
KNAB: wat jammer dat je bij ons weggaat! je kan je pakket zelf sluiten via de website
IK: eeuhhh, ik wil alleen 1 rekening sluiten
KNAB: kan je ook zelf via de website!
IK: Nee, optie zit er niet tussen.
KNAB: jawel hoor, goed kijken
IK: waarom staat dan overal dat het via de chat moet?
KNAB: niet waar
IK: echt wel, staat nota bene bovenin de menu-optie die je me hebt doorverwezen. SChermprint erbij
KNAB: oh, ik ga kijken wat ik voor je kan doen
IK: :X
KNAB: het is gelukt hoor

Ligt het aan mij of heb ik alleen nog maar dit soort gesprekken bij de servicedesks van deze wereld? Afgelopen maanden al tientallen van dit soort fuckups gehad, bij KNAB, bij Odido, bij EnergieDirect, waar ik ook maar naartoe bel.
Herkenbaar, heb een jaar of twee geleden ook een enorm gedoe gehad met ze.
De klantenservice kent haar eigen beleid, werkwijze en regelgeving niet altijd.
Maarja ze hebben ook enorm lopen bezuinigen, dus geen verassing dat zaken zoals klantenservice en functionaliteit dan terugloopt.
Inderdaad natuurlijk niet beperkt tot Knab, goed opgeleid personeel is duur, dus die beperk je als bedrijf tot het minimum om concurrerend te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

JohanNL schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:43:
[...]

Herkenbaar, heb een jaar of twee geleden ook een enorm gedoe gehad met ze.
De klantenservice kent haar eigen beleid, werkwijze en regelgeving niet altijd.
Maarja ze hebben ook enorm lopen bezuinigen, dus geen verassing dat zaken zoals klantenservice en functionaliteit dan terugloopt.
Inderdaad natuurlijk niet beperkt tot Knab, goed opgeleid personeel is duur, dus die beperk je als bedrijf tot het minimum om concurrerend te blijven.
als je dan nog kon zeggen: okey, ik kies voor budget en ik accepteer gezeik. Maar Ziggo en KPN zijn gewoon duur en daar gaat het niet anders. En KNAB is ook niet per se de budgetbank of wel?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:45:
Ik wordt zo flauw van de helpdesk. Hun standaard antwoord is: Herinstalleer de app en koppel het toestel opnieuw. Het is geen Windows!

Ik heb nu het probleem dat qr-codes niet worden gelezen zodat ik niet via een browser kan inloggen. De code staat wel in het kader maar de app doet er niets mee, geeft zelfs geen foutmelding. De app geeft niet dezelfde functionaliteit als via de browser, je zult soms moeten inloggen.
Ook eens gedaan, gelijk genezen.
App opnieuw geinstalleerd, werkte de NFC feature voor je paspoort checken niet. Dus moet je foto maken voor controle. Tja en dat doen ze pas de volgende werkdag, want stel je voor dat je 2 uur voor dat de servicedesk gaat sluiten effe die queu leeg ramt. Dus een betaling die eruit moest kon niet verzonden worden. Super irritant.

Uiteindelijk nog even contact gehad: Owja, er was een storing met Molly en dat wisten we.

[ Voor 4% gewijzigd door init6 op 09-11-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al langer geen toegang tot de website. Knab komt niet met een oplossing. Ik vind dit niet kunnen, ben nog nooit zo onbeschoft behandeld, het is mijn zakelijke rekening , mijn geld! Ik heb al een keer een nieuwe telefoon moeten kopen. Ik doe dat niet weer. Zij leveren maar een geschikt apparaat voor de authenticatie.
Ik moet nu een betaling doen voor maandag. Mobiel wordt je er steeds uitgegooid, dat is geen doen.
Ik raad iedereen af een rekening bij knab te openen. De app deugt niet, hun klantenservice is beneden elk peil.

Nog zoiets. Gezichtsherkenning is zo maar ingevoerd, heb daar geen bericht van gehad.
Wat vinden andere knabklanten van die selfies die geloof ik vanaf €2500 worden gevraagd?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2023 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 19:23
@brijn ik heb zowel Privé als een zakelijke rekening.

De app en ook de website werkt gewoon goed. Nergens last van.

Wat betreft gezichtsherkenning bij grotere bedragen, dat vind ik juist best veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wenzel schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:58:
@brijn ik heb zowel Privé als een zakelijke rekening.

De app en ook de website werkt gewoon goed. Nergens last van.

Wat betreft gezichtsherkenning bij grotere bedragen, dat vind ik juist best veilig.
Ik kan niet via de website bij mijn geld. Mocht de app ook niet meer werken, zelfs dan komt knab niet met oplossing. De oplossing is zo simpel, geef bijvoorbeeld de mogelijkheid om de QR-codes met de hand in te voeren. QR-scanners kunnen de knab qr codes lezen alleen de knab app zelf niet! Mijn telefoon is maar 2 jaar oud, heb ik gekocht omdat de app niet meer op Android 6 werkte. Ik ga geen nieuwe kopen. Knab verliest liever een klant dan wat flexibiliteit te moeten tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2023 @ 20:31:
[...]

Ik kan niet via de website bij mijn geld. Mocht de app ook niet meer werken, zelfs dan komt knab niet met oplossing. De oplossing is zo simpel, geef bijvoorbeeld de mogelijkheid om de QR-codes met de hand in te voeren. QR-scanners kunnen de knab qr codes lezen alleen de knab app zelf niet! Mijn telefoon is maar 2 jaar oud, heb ik gekocht omdat de app niet meer op Android 6 werkte. Ik ga geen nieuwe kopen. Knab verliest liever een klant dan wat flexibiliteit te moeten tonen.
Welke telefoon heb je nu? En wat is de Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huawei P40 Lite , Android 10. Het heeft geen Google Services maar dat was tot enkele maanden geleden geen enkel probleem, werkt goed met ING, N26, Wise en ASN. Daarna heb ik een oud Sony toestel dat wel Google Services heeft, gebruikt om op de website in te loggen. Op de Sony heb ik per ongeluk de koppeling verbroken. Die koppeling kan in niet herstellen omdat ik niet door de selfie scan heen kom.
Ik ga naar een andere bank, ik was een van de eerste klanten van knab, verlies van klanten deert ze niet.

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-08 10:39
Intussen zit ik alweer een aantal jaar bij Knab, maar het is sowieso niet de innovatieve bank die ze ooit pretendeerden te zijn. En omdat dat steeds op het forum van Knab werd aangegeven door de leden destijds werd dat gesloten en kan je nu de "voortgang" alleen nog volgen haha. Dat vond ik wel genoeg zeggen op dat moment.

Verder heb ik als particulier gebruiker weinig tot geen problemen en ben ik via de chat altijd prima geholpen. Maar er zijn bij andere banken wel echt meer features te krijgen, dat wel. Alles duurt ontzettend lang voordat het wordt geïntroduceerd.

En ik vind het jammer dat je telefoon zo'n heilig middel is geworden voor alles. Die reader vond ik ook prima als back-up. Als je nu je telefoon kwijtraakt kan je niks meer, niet eens bellen om te laten blokkeren.

• JohanNL
Ja, zit er ook overna te denken mijn Knab rekening te sluiten, nu ook zeker nadat de Knab Participatie is teruggekocht en de rekening mij dus ook echt geld kost.
De meerdere Nederlandse IBAN's zijn dan wel leuk en maak ik ook gebruik van, maar ik zal eens kijken hoe dat anders kan.
Want voor de rest is het best een teleurstelling en meer een ' gewone ' Nederlandse bank geworden.
De innovatie is ver te zoeken, daarvoor kun je beter naar een (gratis) Revolut of zelfs een ING doet het wat dat betreft nog beter vind ik.
In principe kun je dan nog wel twee creditcards er 'gratis' bij krijgen, maar daar heb ik zelf nou geen interesse in.

• init6
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:47:
Ja, zit er ook overna te denken mijn Knab rekening te sluiten, nu ook zeker nadat de Knab Participatie is teruggekocht en de rekening mij dus ook echt geld kost.
De meerdere Nederlandse IBAN's zijn dan wel leuk en maak ik ook gebruik van, maar ik zal eens kijken hoe dat anders kan.
Want voor de rest is het best een teleurstelling en meer een ' gewone ' Nederlandse bank geworden.
De innovatie is ver te zoeken, daarvoor kun je beter naar een (gratis) Revolut of zelfs een ING doet het wat dat betreft nog beter vind ik.
In principe kun je dan nog wel twee creditcards er 'gratis' bij krijgen, maar daar heb ik zelf nou geen interesse in.
Zakelijke creditcard kost helaas geld, heb er 1 nodig. Het aanvraag process gaat via ICS en is niet heel vriendelijk om te doorlopen.

Ander iets wat mij is opgevallen.

Heb op dit moment alleen een opdrachtgever buiten de EU, dus ik hoef geen BTW meer te sparen. Dat wordt door de opdrachtgever gedaan. Maar ik moet wel IB afdragen, dus dacht: Ik zet mijn BTW sparen om van 21% naar 50% en laat dit geld naar de IB rekening gaan.

Kijk ik vandaag, is er 33.33% overgemaakt ipv de 50%

Reactie servicedesk:
Heb je al geprobeerd het uit en aan te zetten. Vraag mij echt af of mensen nog feedback geven na een tijdje dit soort antwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door init6 op 20-11-2023 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 06:56
https://www.nu.nl/economi...ab-overnemen-van-asr.html
Verschillende partijen willen online bank Knab overnemen van ASR

ASR heeft van verschillende bedrijven een bod ontvangen op Knab. De online bank is op dit moment in handen van de verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
In het artikel van het FD staat wat meer informatie over de gegadigden, zo zouden er geruchten de ronde gaan dat een managment buy-out tot de opties behoort., maar ook bunq zou eerder interesse hebben getoond. Ook Volksbank, Handelsbanken en Openbank worden genoemd. Op 30 november, zou de verzekeraar mogelijk met meer nieuws komen.

https://fd.nl/financiele-...t-verkoop-onlinebank-knab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

oohh schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:24:
[...]

In het artikel van het FD staat wat meer informatie over de gegadigden, zo zouden er geruchten de ronde gaan dat een managment buy-out tot de opties behoort., maar ook bunq zou eerder interesse hebben getoond. Ook Volksbank, Handelsbanken en Openbank worden genoemd. Op 30 november, zou de verzekeraar mogelijk met meer nieuws komen.

https://fd.nl/financiele-...t-verkoop-onlinebank-knab
Achter een betaalmuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Laatst online: 10-09 15:45
*knip* geen paywall omzeilen

[ Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 27-11-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:37
Vooral Volksbank en Openbank vind ik persoonlijk interessant. Die laatste vooral in de hoop dan een Nederlandse IBAN te krijgen bij Openbank. Ik zie verder niet wat ze met deze bank moeten. Volksbank zou ik tof vinden. Een extra label ‘voor ondernemers’ zou een prima toevoeging zijn aan de bestaande Volksbank merken SNS, ASN en Regiobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:06
balken07 schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:46:
Vooral Volksbank en Openbank vind ik persoonlijk interessant. Die laatste vooral in de hoop dan een Nederlandse IBAN te krijgen bij Openbank. Ik zie verder niet wat ze met deze bank moeten. Volksbank zou ik tof vinden. Een extra label ‘voor ondernemers’ zou een prima toevoeging zijn aan de bestaande Volksbank merken SNS, ASN en Regiobank.
Heb het artikel niet gelezen maar zou niet gek opkijken als Revolut een duit in het zakje doet en ook bied op koop.

Kunnen ze hun markt positie versterken en doorgroeien in Nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Openbank's software is nu niet de meest gebruiksvriendelijke of moderne, zou kunnen dat ze ook daarom Knab willen hebben.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Brent schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:44:
Openbank's software is nu niet de meest gebruiksvriendelijke of moderne, zou kunnen dat ze ook daarom Knab willen hebben.
offtopic:
OpenBank is eigendom van Santander bank. Een van de grootste banken ter wereld (top 10 als je Chinese banken niet meetelt). Nu weet ik niet of die dezelfde software gebruiken. Maar lijkt mij niet dat OpenBank zelf ineens overnames zal doen puur voor kennis / techniek. Dat zullen ze lijkt mij alleen doen om voet aan de grond te krijgen in een nieuwe markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:37
RobertMe schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:56:
[...]

offtopic:
OpenBank is eigendom van Santander bank. Een van de grootste banken ter wereld (top 10 als je Chinese banken niet meetelt). Nu weet ik niet of die dezelfde software gebruiken. Maar lijkt mij niet dat OpenBank zelf ineens overnames zal doen puur voor kennis / techniek. Dat zullen ze lijkt mij alleen doen om voet aan de grond te krijgen in een nieuwe markt.
Ze bieden (nog) geen zakelijke rekeningen aan. Maar dat doen ze in thuisbasis Spanje ook niet. Ik ben daarom benieuwd wat Openbank ziet in Knab. Het aantal particuliere betaalklanten is bescheiden (vermoed ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
@RobertMe Juist niet. Openbank is het merk om te concurreren met de nieuwe fintech banken, maar dat lukt niet echt omdat ze met de software niet vernieuwen, zoals die competitie. Ik vermoed al tijden dat ze gewoon het reguliere Santander team hebben laten devven. Knab kopen zou ze aan een fris team helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Brent schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:31:
Knab kopen zou ze aan een fris team helpen.
Datzelfde frisse team dat al geen 3+ jaar meer iets nieuws heeft laten zien, of ook maar de meest basale NL bank services heeft kunnen implementeren? Voorbeeld: IDIN.

De nieuwe opmaak van de site is nu niet direct iets om over te juichen of trots op te zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
GroteVoet459 schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:28:
[...]

Datzelfde frisse team dat al geen 3+ jaar meer iets nieuws heeft laten zien, of ook maar de meest basale NL bank services heeft kunnen implementeren? Voorbeeld: IDIN.

De nieuwe opmaak van de site is nu niet direct iets om over te juichen of trots op te zijn ...
In vergelijking met Openbank is het fris.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:28:
[...]

Of dat frisse team dat jarenlang geen mobiel betalen op Android wilde toevoegen (in welke vorm dan ook), "Want op Apple kan het ook niet en dan betalen de Apple gebruikers voor een Android only feature". Om vervolgens eerst Apple Pay support toe te voegen en IIRC pas later Google Pay?

* RobertMe was tegen die tijd al weg, en is blij met OpenBank Pay zonder Apple / Google die meekijken met betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Per vandaag is de nieuwe bankomgeving de standaard en de oude bankomgeving maar half functioneel; her en der worden verwijzingen gedaan naar een of andere back-end en ze hebben hun CORS hier blijkbaar niet op aangepast (die verwacht geen verzoek van de nieuwe URL).

Op de nieuwe omgeving kom ik überhaupt niet ingelogd, ik kan de QR-code scannen, die wordt dan gedeactiveerd (er komt 'ververs' overheen te staan), maar er gebeurt niks. Console laat zien dat er met New Relic gecommuniceerd wordt en die heb ik hier geblokkeerd, kennelijk trekt dat alles om.

Toch wel een beetje absurd dit, buiten dat de nieuwe omgeving m.i. een veel mindere gebruikerservaring heeft werkt deze dus ook gewoon niet als je niet toestaat dat een Amerikaans bedrijf met je mee kijkt? Ik heb zelf als developer wel ervaring met New Relic, en je wordt echt niet vrolijk van alle informatie die ze te zien krijgen als je het wél toestaat, lijkt mij wel echt een AVG dingetje.

Iemand anders ook problemen met inloggen op de nieuwe omgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
Inloggen lukt wel, maar die nieuwe omgeving vind ik echt een gedrocht. Lijkt superveel op Rabo vind ik, ook heel onhandig en onoverzichtelijk.

De oude omgeving was ook niet per se fancy, maar wel overzichtelijker. Moet tegenwoordig allemaal op de app lijken geloof ik. Als ik dat wil pak ik m'n telefoon wel. (die ik overigens ook altijd gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

-Marco schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:58:
Inloggen lukt wel, maar die nieuwe omgeving vind ik echt een gedrocht. Lijkt superveel op Rabo vind ik, ook heel onhandig en onoverzichtelijk.

De oude omgeving was ook niet per se fancy, maar wel overzichtelijker. Moet tegenwoordig allemaal op de app lijken geloof ik. Als ik dat wil pak ik m'n telefoon wel. (die ik overigens ook altijd gebruik)
Het stomme is dus dat een groot deel van de functionaliteit niet beschikbaar is in de app. Ik heb nu een geplande betaling aangepast en die moet dan bevestigd worden, maar die opdracht zie je pas terug in de app als je vanuit de webversie op bevestigen hebt gedrukt, en die actie werkt niet meer in de oude omgeving (omdat de URL nu persoonlijk-oud is ipv persoonlijk).
Ik zie de transactie ook niet meer terug in de app want hij is niet actief (nog niet bevestigd), dus ik kan 'm ook niet op de omslachtige manier via de app verwijderen en opnieuw toevoegen.

Heb nu maar via de service chat een verzoek ingeschoten om deze melding door te zetten naar de technische afdeling, maar echt wtf is dit weer.

Overigens vraag ik me ook af hoe ze AVG-technisch denken te kunnen verantwoorden dat ze bakken met data naar New Relic sturen, dat is een Amerikaans bedrijf dat letterlijk geld verdient met het verzamelen van data. Die hebben analytics, performance informatie, error informatie, etc. en je kunt bij een bankomgeving echt niet voorkomen dat daar persoonsgegevens naar verstuurd worden.
Dus Knab zit lekker onze volledige bankinformatie naar een Amerikaans bedrijf te sturen, en daarmee valt vanalles om als je dat niet toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

-Marco schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:58:

2x inloggen werkt niet. In de oude omgeving kreeg je zo'n melding dat er al een sessie actief was.
De nieuwe omgeving doet het simpelweg niet. Geen melding niks.

Total waste of resources deze derde omgeving... De aller eerste was het best imo

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

Oon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:34:
...
Op de nieuwe omgeving kom ik überhaupt niet ingelogd, ik kan de QR-code scannen, die wordt dan gedeactiveerd (er komt 'ververs' overheen te staan), maar er gebeurt niks. Console laat zien dat er met New Relic gecommuniceerd wordt en die heb ik hier geblokkeerd, kennelijk trekt dat alles om.
...
Ja, precies die problemen. Heeft te maken met meerdere sessies.. Dus je zal een tijd moeten wachten, en opnieuw proberen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Jrz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:29:
[...]

Ja, precies die problemen. Heeft te maken met meerdere sessies.. Dus je zal een tijd moeten wachten, en opnieuw proberen.
Lekker dit. Ik kan nu inderdaad wel inloggen :)

Alleen kun je dus in de nieuwe omgeving ook niet zien welke geplande opdrachten klaar staan om te bevestigen.. Zucht.
Heb 'm nu maar verwijderd in de oude omgeving en nu moet ik 'm opnieuw invoeren

Edit: Nog leuker, die feature is er wel, maar die pagina synct niet met de oude omgeving

[ Voor 31% gewijzigd door Oon op 20-12-2023 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
Heb liever dat ze eens bezig gaan met het verder ontwikkelen van de app/site en dienstverlening, in plaats van gezellige nieuwe kleurtjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:49
Wanneer komt die kindrekening nu eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:58
Nu breekt mij de klomp. Ik zag op onze gezamenlijke rekening een transactie die wij niet vertrouwden, dus deed een poging het tijdstip in te zien.

Blijkt dus dat het niet mogelijk is om het tijdstip van een transactie in te zien. Chat medewerker bevestigt dit. Dat is toch één van de meest basale functies van een online bankomgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:19
Bij mij staat bij pin transacties de tijd in de omschrijving erbij (net voor het pasnummer). Bij alle andere transacties niet inderdaad.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
mgizmo schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:36:
Wanneer komt die kindrekening nu eens....
Beetje late reactie, maar tenzij jouw kinderen aan kinderarbeid doen denk dat je bij de verkeerde bank zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwFdch80UqKhARnFqZ81qd3CiGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zSskXxQZE2OJSQDEh9STtUGw.png?f=user_large

Als particulier moet je hier niets meer verwachten; geen kinderrekening, geen IDIN, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:49
GroteVoet459 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:08:
[...]

Beetje late reactie, maar tenzij jouw kinderen aan kinderarbeid doen denk dat je bij de verkeerde bank zit:

[Afbeelding]

Als particulier moet je hier niets meer verwachten; geen kinderrekening, geen IDIN, etc.
Ik zit er met mijn zakelijke rekening en en/of rekening met mijn partner (zij is een ZZP'er). Het is dan logisch dat bij het krijgen van een gezin er ook gedacht kan worden aan de toekomst, want ook die kinderen gaan jeugd en jongeren rekening openen. We zaten daarom allemaal bij ING, Rabo, ABN of AMRO. Maar dit zal vast minder wegen dan waarschijnlijk de verantwoordelijkheid/processen/procedures van regelgeving e.d.

Maar inderdaad, ik verwacht er niets meer van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Grootste nadeel blijft toch wel dat je niet contactloos kan betalen met de telefoon buiten Google Pay om.
Ik wil helemaal geen Google Pay hebben of gebruiken

Er zijn geen mogelijkheden daar toch voor of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
NicoHF schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:24:
Grootste nadeel blijft toch wel dat je niet contactloos kan betalen met de telefoon buiten Google Pay om.
Ik wil helemaal geen Google Pay hebben of gebruiken

Er zijn geen mogelijkheden daar toch voor of wel?
Apple pay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ik denk niet dat iemand die aangeeft geen Google Pay te willen gebruiken Apple Pay als alternatief bedoelt. Alleen al het feit dat ze niet uitwisselbaar zijn op het platform ;) Gezien de opmerking van @NicoHF durf ik wel te voorspellen dat hij een Android telefoon heeft. En Apple Pay werkt alleen op iPhones. Dus dat schiet niet op.

In any case: het antwoord waarnaar natuurlijk niet wordt gezocht in dit topic. "Dit" was voor mij een van de redenen om een rekening bij OpenBank aan te vragen. Zij hebben wel een eigen oplossing voor mobiel betalen (naast Google Pay, Apple Pay, Fitbit?, Garmin?). Dus ik kan nu weer mobiel betalen zonder dat "big tech" meekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:09:
[...]

Ik denk niet dat iemand die aangeeft geen Google Pay te willen gebruiken Apple Pay als alternatief bedoelt. Alleen al het feit dat ze niet uitwisselbaar zijn op het platform ;) Gezien de opmerking van @NicoHF durf ik wel te voorspellen dat hij een Android telefoon heeft. En Apple Pay werkt alleen op iPhones. Dus dat schiet niet op.

In any case: het antwoord waarnaar natuurlijk niet wordt gezocht in dit topic. "Dit" was voor mij een van de redenen om een rekening bij OpenBank aan te vragen. Zij hebben wel een eigen oplossing voor mobiel betalen (naast Google Pay, Apple Pay, Fitbit?, Garmin?). Dus ik kan nu weer mobiel betalen zonder dat "big tech" meekijkt.
Kan dit met openbank?? :D

Dat wist ik niet Nice
Ik ga er morgen gelijk naar kijken!

Nee Apple Pay wil ik niet gebruiken en heb inderdaad alleen mijn Android telefoon bij me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:19
Verkeerde topic lijkt me. Heeft niet zo veel meer met Knab te maken zo

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:22:
Verkeerde topic lijkt me. Heeft niet zo veel meer met Knab te maken zo
Heeft mij wel veel geholpen dus oftopic of niet ik ben er blij mee en we zijn al verder in een ander topic.
Dus rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:05
Vandaag al voor de derde keer ergens niet kunnen pinnen met de nieuwe debit card van knab. Laatst met mijn vrouw ergens gegeten, pas geweigerd, die van mijn vrouw (ook debit, zelfde en/of rekening) ook geweigerd. Contactloos, insteken, doorhalen, google pay, alles wordt geweigerd. Sta je dan mooi voor paal. Het is dat mijn vrouw toevallig cash bij zich had... Met de vorige (maestro) pas nooit problemen gehad, behalve dat de nfc chip het op een gegeven moment niet meer leek te doen.

Zijn er meer die daar last van hebben gehad met de nieuwe debit card? Ik ben er wel een beetje klaar mee nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Robicide schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:18:
Vandaag al voor de derde keer ergens niet kunnen pinnen met de nieuwe debit card van knab. Laatst met mijn vrouw ergens gegeten, pas geweigerd, die van mijn vrouw (ook debit, zelfde en/of rekening) ook geweigerd. Contactloos, insteken, doorhalen, google pay, alles wordt geweigerd. Sta je dan mooi voor paal. Het is dat mijn vrouw toevallig cash bij zich had... Met de vorige (maestro) pas nooit problemen gehad, behalve dat de nfc chip het op een gegeven moment niet meer leek te doen.

Zijn er meer die daar last van hebben gehad met de nieuwe debit card? Ik ben er wel een beetje klaar mee nu.
Ik begrijp je frustratie, maar dit ligt niet perse aan Knab. Het zijn de winkeliers die een (verouderde) pinautomaat hebben (voor vele automaten is er een update geweest, maar vraag is of die is doorgevoerd, soms is de hardware echt verouderd en moet de automaat vervangen worden). MasterCard heeft namelijk al in 2021 aangekondigd per juli 2023 te stoppen met het uitgeven van Maestro passen. De leveranciers van pinautomaten en de winkeliers hebben dus lang de tijd gehad om hiervoor de voorbereidingen te treffen. Maar toch is er pas begonnen met het grootschalig uitrollen van updates begin 2023. Daardoor dat er nu dus nog steeds locaties zijn waar deze pas(sen) niet geaccepteerd worden.

Het enige dat je Knab kwalijk zou kunnen nemen is dat ze geen grotere voorraad aan Maestro passen hebben aangelegd. Want bv Rabobank is gisteren pas begonnen met het in kleine batches uitgeven van de nieuwe Debit passen (max 500 per dag, alleen normale rekeningen, geen studentenrekening etc), en van ING en ABN is nog steeds niet bekend wanneer ze gaan overstappen op de nieuwe Debit passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:05
RobertMe schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Ik begrijp je frustratie, maar dit ligt niet perse aan Knab. Het zijn de winkeliers die een (verouderde) pinautomaat hebben (voor vele automaten is er een update geweest, maar vraag is of die is doorgevoerd, soms is de hardware echt verouderd en moet de automaat vervangen worden). MasterCard heeft namelijk al in 2021 aangekondigd per juli 2023 te stoppen met het uitgeven van Maestro passen. De leveranciers van pinautomaten en de winkeliers hebben dus lang de tijd gehad om hiervoor de voorbereidingen te treffen. Maar toch is er pas begonnen met het grootschalig uitrollen van updates begin 2023. Daardoor dat er nu dus nog steeds locaties zijn waar deze pas(sen) niet geaccepteerd worden.

Het enige dat je Knab kwalijk zou kunnen nemen is dat ze geen grotere voorraad aan Maestro passen hebben aangelegd. Want bv Rabobank is gisteren pas begonnen met het in kleine batches uitgeven van de nieuwe Debit passen (max 500 per dag, alleen normale rekeningen, geen studentenrekening etc), en van ING en ABN is nog steeds niet bekend wanneer ze gaan overstappen op de nieuwe Debit passen.
Ah, duidelijk, dankjewel! Dan zal ik de volgende keer de winkelier zeggen dat 't zijn schuld is en niet die van mijn bank :+ typisch hollandse achterloperij weer dit. Het frappante is wel dat bij het betreffende restaurant de automaat volgens de eigenaar net nieuw was, pas een paar weken geleden vervangen. Blijkbaar met oude software geleverd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Meer mensen met het probleem dat je in de app kunt drukken wat je wilt voor het aanvragen van een nieuwe pas, maar dat íe nooit door gaat naar de volgende stap?

Zowel de knop in de popup in het overzicht als de Vraag-nu-aan-knop in de uitleg doen bij mij niets, ook niet na een herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

GroteVoet459 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:56:
Meer mensen met het probleem dat je in de app kunt drukken wat je wilt voor het aanvragen van een nieuwe pas, maar dat íe nooit door gaat naar de volgende stap?

Zowel de knop in de popup in het overzicht als de Vraag-nu-aan-knop in de uitleg doen bij mij niets, ook niet na een herstart.
Afgelopen vrijdag nog 2 passen aangevraag hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 13:27
Hier heb ik ook de knop gezien, echter had ik de passen al aangevraagd via het menu zelf. De knop werkt overigens niet (waarom krijg ik die eigenlijk als ik de passen al heb aangevraagd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:34:
Per vandaag is de nieuwe bankomgeving de standaard en de oude bankomgeving maar half functioneel; her en der worden verwijzingen gedaan naar een of andere back-end en ze hebben hun CORS hier blijkbaar niet op aangepast (die verwacht geen verzoek van de nieuwe URL).

Toch wel een beetje absurd dit, buiten dat de nieuwe omgeving m.i. een veel mindere gebruikerservaring heeft werkt deze dus ook gewoon niet als je niet toestaat dat een Amerikaans bedrijf met je mee kijkt? Ik heb zelf als developer wel ervaring met New Relic, en je wordt echt niet vrolijk van alle informatie die ze te zien krijgen als je het wél toestaat, lijkt mij wel echt een AVG dingetje.

Ik heb dat probleem al maanden. Knab komt niet met een oplossing, laat staan dat de helpdesk ook maar een idee heeft waar het aan ligt. De app opnieuw installeren is het enige waar die sulletjes mee komen.
Of het in mijn geval New Relic is weet ik niet. De problemen met het scannen zijn ongeveer hetzelfde, je ziet de code maar er gebeurt vervolgens helemaal niets, de app geeft geen enkele foutmelding. Het probleem wordt in verband gebracht met het gebruik van een andere routine van Google. De meeste banken gebruiken die niet. Mijn telefoon heeft geen Google Services Framework, de app kan de routine niet aanroepen maar heeft ook niet door dat die er niet is. De software ontwikkelaars van knab zijn, zwak uitgedrukt, niet de besten.
Ik vertik het om weer een nieuwe telefoon aan te schaffen omdat knab geen alternatief biedt.
Dat alternatief zou een prompt kunnen zijn waar je de code kunt invoeren, de code is namelijk met elke QR-lezer te lezen.
Ik behelp mij met een oude telefoon van een familielid totdat ik bij knab weg ga.
Knab heeft absoluut niets op met zijn klanten. Dat een zakelijke klant altijd toegang tot zijn rekeningen moet hebben komt niet eens in hen op, je loopt vast op een medewerker die niets voor jou kan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2024 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Dit zal waarschijnlijk het laatste periode KNAB worden. (als in, hoe sneller mijn geld daar weg is hoe beter)

Vorige week was ik van plan geld over te maken naar de spaar rekening via iDeal. Kon niet. Dus ik via mijn prive ING, werkt prima. Vervolgens heb ik een chat gestart:

Persoon 1: Uitgelegd wat het probleem is, of ik de optie wil aanzetten om selfie te maken. Stond aan.

Komt volgende persoon: Ok kan je dan een screenshot ervan maken?

Persoon 3: Uhm, dit is een android app, daar mag ik geen screenshots maken. Ow, nou er zijn problemen met iDeal al maanden, maximaal bedrag is 2500 euro. Ik: Onzin joh, ik heb vorig jaar tienduizenden euro's over gemaakt. Deelt screenshot met de ontvangende bank waar je wel screenshots mag maken

Volgende persoon: Hey, ik probeer 2000 euro over te maken maar het werkt nog steeds niet

Volgende persoon: Ow kan je een screenshot maken van de fout die je krijgt?

Meermaals vragen om gewoon eens wat te escaleren, gezien ik het niet normaal meer vind dat een zakelijke bank zo slecht is qua dienstverlenging. Doen we niet, we moeten eerst weten wat de oorzaak is.

De hele omgeving rammelt aan alle kanten, het zou mij niets verbazen als het ooit een keer omvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 11:02
init6 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:40:
Dit zal waarschijnlijk het laatste periode KNAB worden. (als in, hoe sneller mijn geld daar weg is hoe beter)

Vorige week was ik van plan geld over te maken naar de spaar rekening via iDeal. Kon niet. Dus ik via mijn prive ING, werkt prima. Vervolgens heb ik een chat gestart:

Persoon 1: Uitgelegd wat het probleem is, of ik de optie wil aanzetten om selfie te maken. Stond aan.

Komt volgende persoon: Ok kan je dan een screenshot ervan maken?

Persoon 3: Uhm, dit is een android app, daar mag ik geen screenshots maken. Ow, nou er zijn problemen met iDeal al maanden, maximaal bedrag is 2500 euro. Ik: Onzin joh, ik heb vorig jaar tienduizenden euro's over gemaakt. Deelt screenshot met de ontvangende bank waar je wel screenshots mag maken

Volgende persoon: Hey, ik probeer 2000 euro over te maken maar het werkt nog steeds niet

Volgende persoon: Ow kan je een screenshot maken van de fout die je krijgt?

Meermaals vragen om gewoon eens wat te escaleren, gezien ik het niet normaal meer vind dat een zakelijke bank zo slecht is qua dienstverlenging. Doen we niet, we moeten eerst weten wat de oorzaak is.

De hele omgeving rammelt aan alle kanten, het zou mij niets verbazen als het ooit een keer omvalt.
Wat is je alternatief? Moet zeggen dat ik nooit problemen heb.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Space21 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:18:
[...]

Wat is je alternatief? Moet zeggen dat ik nooit problemen heb.
Houden zo😁. Kijk eens in Google Play bij de beoordelingen. De app en klantenservice deugen voor geen meter. De service was in het verleden goed, maar de app is altijd slecht geweest. Android toestellen zijn heel verschillend, daarom is volledig op de app vertrouwen een grote fout. Je moet een alternatief bieden.
Ik kijk ook naar andere banken. Ik heb een zakelijke rekening nodig voor een maatschap en zakelijke machtigingen moeten mogelijk zijn. Veel (kleinere) banken willen geen maatschappen en de fintechs doen niet aan zakelijke machtigingen. Daarnaast ben ik gewend mijn eigen pincode te kiezen, wat de keuze nog meer beperkt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• thys
Vanaf april 2024 ga je betalen voor de Knab Creditcard. In deze e-mail vind je de nieuwe tarieven en lees je waarom we dit doen.

Nieuwe tarieven per 1 april 2024
Knab Creditcard: van € 0 naar € 24 per jaar
Extra creditcard: van € 15 naar € 24 per jaar
Het is bijna alsof ze ons weg willen pesten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
thys schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Het is bijna alsof ze ons weg willen pesten...
Je kan ook afvragen wat de toegevoegde waarde nog is wanneer de nieuwe debit kaarten ook als creditcard gebruikt kunnen worden (exclusief het krediet deel). Persoonlijk denk ik dat ik hem gewoon opzeg, gebruik hem eigenlijk ook amper maar zonder dit bericht had ik hem zeker aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Deveon schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Je kan ook afvragen wat de toegevoegde waarde nog is wanneer de nieuwe debit kaarten ook als creditcard gebruikt kunnen worden (exclusief het krediet deel). Persoonlijk denk ik dat ik hem gewoon opzeg, gebruik hem eigenlijk ook amper maar zonder dit bericht had ik hem zeker aangehouden.
Zelfde hier hoor. Had hem alleen nog voor auto verhuur, dat lukt nog niet met een debit card vzv ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:21

vrotogel

leest vooral mee

Dat betekent dat een KNAB account dus nu gewoon 8 euro per maand kost als je een creditcard hebt. Niet dat ik deze veel gebruik maar nu word ik gedwongen of om te betalen of er vanaf te zien. Ik denk dat ik in ieder geval de KNAB card op ga zeggen en als Revolut bevalt ik de hele boel ga overzetten.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
thys schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:11:
[...]

Zelfde hier hoor. Had hem alleen nog voor auto verhuur, dat lukt nog niet met een debit card vzv ik weet.
Als er genoeg op staat wel. De reserve moet bij een debit kaart of af te schrijven zijn. Je kan dus ook een extra betaalrekening openen, die elke maand vullen tot 2500 euro en die pas als creditcard gebruiken. Je mist hiermee alleen de verzekeringen en eerlijk gezegd is dat wel 2 euro per maand waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Separator
@Deveon kan ik daar ergens meer over vinden? De website van Mastercard vind ik het niet op terug. Wij hebben twee creditcards bij KNAB en als ik met de debit straks hetzelfde kan, dan zeg ik ze per direct op. Het geld op de rekening hebben is het probleem niet. Maar wel onhandig als ik straks geen auto kan huren, hotel kan boeken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:02
Hmm, jammer, maar enigszins wel begrijpelijk gezien ICS cards ook bij andere banken rond dit bedrag worden aangeboden. Wel jammer natuurlijk, want i.c.m. met de 5 betaalrekeningen en de Amex card was 6 Euro voor het totaalpakket geen gekke prijs.

Lijkt er overigens wel op dat de Amex Green nog steeds gratis blijft bij een spend van €1500 per jaar. Dat is volgens mij ook exclusief voor Knab klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Separator schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:36:
@Deveon kan ik daar ergens meer over vinden? De website van Mastercard vind ik het niet op terug. Wij hebben twee creditcards bij KNAB en als ik met de debit straks hetzelfde kan, dan zeg ik ze per direct op. Het geld op de rekening hebben is het probleem niet. Maar wel onhandig als ik straks geen auto kan huren, hotel kan boeken, etc.
Linkje stond in de mail eerder deze week van de nieuwe passen.
https://www.knab.nl/betalen/betaalpas/debit-mastercard

"Betaal eenvoudig online met je pasnummer in combinatie met de CVC die in je Knab App staat. Je bevestigt je online betaling in sommige gevallen met je telefoon."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Separator
@Deveon ah top, dan lijkt de verzekering inderdaad het enige verschil. Dan ga ik mijn creditcards opzeggen zodra ik de debit card heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:17
Ik heb dus een nieuwe pas aangevraagd. Staat er dat GPay en Apple Pay automatisch goed gaan.
De pas is (uiteraard) nog niet binnen. Maar ik sta wel in de winkel met mijn mond vol tanden omdat ik niet kan betalen met mijn telefoon....

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Kodess schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:52:
Ik heb dus een nieuwe pas aangevraagd. Staat er dat GPay en Apple Pay automatisch goed gaan.
De pas is (uiteraard) nog niet binnen. Maar ik sta wel in de winkel met mijn mond vol tanden omdat ik niet kan betalen met mijn telefoon....
Je moet de nieuwe pas inderdaad wel weer toevoegen aan je account voor Google of Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:17
Nuevocasa schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Je moet de nieuwe pas inderdaad wel weer toevoegen aan je account voor Google of Apple.
Er staat juist expliciet dat dat niet hoeft en dat ze het automatisch goed zetten.
En het lijkt me dat dat klopt. Aangezien ze dus mijn GPay kaart al hebben aangepast naar de niet geactiveerde kaart die nog bij PostNL ergens ligt.

Mijn oude kaart werkt nog, lijkt me dat de oude GPay kaart dan ook nog zou moeten werken, maar daar hebben ze dus nog even niet over nagedacht.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste