@
DelTorro hierbij een tegengeluid. Wij zitten zo'n 4 jaar bij Knab met drie betaalrekeningen, twee creditcards en de nodige spaarrekeningen.
Het is de slechtste bank waar ik ooit gezeten heb en krijg het gevoel dat bankieren meer een hobby van ze is dan dat ze het serieus nemen. Ze zijn wel heel goedkoop en dat is, in combinatie dat overstappen veel gedoe is, de reden dat we er nog zitten. Wel heb ik na een jaar Knab (en drie storingen waarbij ik niet kon betalen) een backup rekening bij ABN geopend. Als er geen deposito garantiestelsel bestond dan zou ik hier geen klant zijn.
Hierbij wat ervaringen die tot deze conclusie geleid hebben:
- grote wijzigingen worden doorgevoerd zonder klanten te informeren. Zo stond ik ergens aan de deur voor een grote aankoop. Wilde hoog bedrag overboeking doen (speciaal die reader meegenomen) blijk je ineens een face profiel nodig te hebben. Om die aan te maken heb je je paspoort nodig. Sta je dan. Aankoop uitgesteld en thuis 45 minuten over dat buggy proces gedaan.
- die reader kreeg ik overigens niet toen ik klant werd. Speciaal nog via de chat nagevraagd toen, maar die was niet meer nodig. Was een onaangename verrassing toen ik bleek geen grote bedragen te kunnen overmaken. Via chat gevraagd waarom ik geen reader had gekregen? Antwoord: we zijn van plan te stoppen met de reader. Ehm, ok maar ik heb hem nu toch nodig??? Ja klopt, we zullen hem opsturen

De overboeking die ik toen niet kon doen betrof een grote extra aflossing op de hypotheek. De maand die het daardoor langer duurde kost gewoon geld.
- meerdere keren gehad dat instant payments uit staat zonder dat je dit kunt zien. Je maakt dan geld over aan iemand en vervolgens komt het niet aan. Chat naar Knab en dan blijkt het om veiligheidsredenen even uit te staan. Sta je dan bij iemand aan de deur voor een aankoop.
- meerdere storingen waardoor ik niet bij mijn geld kon. Laatste keer is al wel zo'n 2 jaar geleden gok ik. Één keer werkte ook de betaalpassen niet. De andere keren betrof het alleen iDeal betalingen. Een van de storingen bleek na contact met de chat een gepland onderhoud. Stond gewoon op de website krijg je dan te horen. Heb aangegeven dat als een bank gepland down gaat, je dit echt proactief moet doorgeven aan je klanten. Ik werd bedankt voor de feedback en had een half jaar later hetzelfde nog een keer.
- vorige week heb ik voor het eerst Google Pay geactiveerd. Alles lijkt oke, maar ik kan nergens aan zien welke mobiele rekening correspondeert met welke echte rekening. Contact met chat, screenshots gestuurd, support medewerker had even overlegd met collega: advies is om nieuwe betaalpassen aan te vragen en het nog eens te proberen. Als het dan nog niet werkt dan vragen ze het de tweede lijn.
- spaarrekeningen kan je (soort van) onbeperkt aanmaken zodat je spaarpotjes kunt maken voor zaken als auto, vakantie, etc. Maar de kwartaalrente wordt vervolgens per spaarpotje berekend. Maak je dus vanaf je "main" spaarrekening geld over naar je "vakantie" spaarrekening, dan gaat de kwartaal teller opnieuw in voor dat bedrag. Het is broekzak vestzak en het geld is altijd bij knap op de spaarrekening. Dit vind ik vrij belachelijk, maar goed de rente is laag. Het heeft mij ongeveer 100 euro gekost tot ik erachter kwam.
- Knab adverteert als digitale moderne bank, maar ze zijn de laatste met nieuwe functies. Ook denken ze gewoon niet mee met de klant. De helft van de tijd open je de app alleen om een qr code te scannen. Waarom staat die optie dan niet meteen vol in beeld maar moet dat via het menu? Ander voorbeeld is het kopiëren van de iban. In de abn app druk ik op mijn rekeningnummer en hij staat direct op mijn klembord. Bij Knab moet je eerst naar de detailpagina van de rekening en dan handmatig je rekeningnummer selecteren en kopiëren. Dan zitten er ook nog eens spaties in waardoor het de helft van de tijd alsnog niet bruikbaar is. Kleine dingetjes waar ze bij Knab gewoon niet mee bezig zijn.
Ik denk (weet) dat ik een bovengemiddeld veeleisende klant ben. Dus trek op basis van het bovenstaande vooral je eigen conclusies.
[
Voor 4% gewijzigd door
Separator op 08-10-2023 00:17
]