Bijzonder. Bij andere banken heeft bij mij dat nog nooit zo gewerkt. Moest altijd de nieuwe pas weer toevoegen aan GPay.Kodess schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:07:
[...]
Er staat juist expliciet dat dat niet hoeft en dat ze het automatisch goed zetten.
En het lijkt me dat dat klopt. Aangezien ze dus mijn GPay kaart al hebben aangepast naar de niet geactiveerde kaart die nog bij PostNL ergens ligt.
Mijn oude kaart werkt nog, lijkt me dat de oude GPay kaart dan ook nog zou moeten werken, maar daar hebben ze dus nog even niet over nagedacht.
Bij mij werkte het prima. Ik betaalde al met mijn telefoon voor ik de pas binnen had
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Als ze het duurder maken, laat het dan in ieder geval goed werken. Nu weer de zoveelste storing in de app en met pinnen...
@TwiSteD1 Die hoop heb ik al lang geleden opgegeven. Na de zoveelste storing heb ik er een betaalrekening naast geopend bij ABN. Zo kan ik in ieder geval altijd pinnen want dit is echt weer extreem onhandig als je in de supermarkt staat, of bij de betaalautomaat in de parkeergarage, etc.
Knab is nog steeds goedkoop natuurlijk, 5 betaalrekeningen met elk hun eigen kaart en Nederlandse IBAN, dat kost je bij de grootbanken wel wat meer dan die €6 die ze vragen.
Maar de crux zit hem in de functionaliteit en service, dat is echt ondermaats en we hoeven ook niet meer te verwachten dat dit beter gaat worden.
Maar de crux zit hem in de functionaliteit en service, dat is echt ondermaats en we hoeven ook niet meer te verwachten dat dit beter gaat worden.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik hield Knab nog aan voor de CC. Denk dat het er hier uit gaat. Ook een betaalrekening moeten openen bij een van de grootbanken ivm rentekorting op de Hypotheek. Gratis Openbank er bij en ook Revolut, dan heeft KNAB geen meerwaarde meer voor mij. Afgelopen jaar kon je nog gratis een CC voor het eerste jaar via NSkiV aanvragen, die link werkt ook al 3 jaarJohanNL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:28:
Knab is nog steeds goedkoop natuurlijk, 5 betaalrekeningen met elk hun eigen kaart en Nederlandse IBAN, dat kost je bij de grootbanken wel wat meer dan die €6 die ze vragen.
€7 voor een en/of wat het totaal dan €9 maakt met CC. Misschien nog een extra en/of bij die grootbank er bij, nog altijd goedkoper.
Even een waarschuwing voor iedereen die de nieuwe pas nog moet aanvragen: je oude wordt per direct geblokkeerd. Typisch Knab weer om dat nergens in het proces aan te geven, je ziet het pas in de bevestigingsmail. Echt ongelooflijk.
Als je dus mobiel betalen niet gebruikt dat zit je 3 tot 5 werkdagen zonder betaal mogelijkheden.
Als je dus mobiel betalen niet gebruikt dat zit je 3 tot 5 werkdagen zonder betaal mogelijkheden.
Als Knab je enige bank is wel ja...Separator schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:42:
Even een waarschuwing voor iedereen die de nieuwe pas nog moet aanvragen: je oude wordt per direct geblokkeerd. Typisch Knab weer om dat nergens in het proces aan te geven, je ziet het pas in de bevestigingsmail. Echt ongelooflijk.
... en Knab is nou juist zo'n bank die ik nooit zou vertrouwen als mijn primaire/enige bank.
huh, dat is dus bij mij andersom gebeurt. Nieuwe pas aangevraagd. en in de winkel heb ik mijn oude pas moeten gebruiken omdat mobiel betalen niet meer werkte.Separator schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:42:
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Voor ons is Knab de primaire bank, maar deze dingen beginnen ook in mijn allergie te komen. Ik had netjes allemaal nieuwe passen aangevraagd en vervolgens lees ik inderdaad dat mijn huidige passen per direct geblokkeerd zijn in de bevestiging ipv vooraf.
Nu over de creditcard staat niets wat er gebeurt met de amex kaarten. Als een bank niet gewoon helder kan communiceren, ga ik ernstig twijfelen of ik er wel bij wil blijven.
Nu over de creditcard staat niets wat er gebeurt met de amex kaarten. Als een bank niet gewoon helder kan communiceren, ga ik ernstig twijfelen of ik er wel bij wil blijven.
In principe is dat ook geen Knab product en gaat dat allemaal via Amex zelf.Tanto4 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:31:
Alleen hebben Knab en Amex een overeenkomst met elkaar gesloten zodat klanten van Knab een Amex Green card kunnen afsluiten met speciale voorwaarden.
Of beter gezegd volgens hun website:
*Knab werkt samen met American Express. American Express verzorgt de aanvraag, uitgifte, administratie en verwerkt jouw betalingen met de American Express Green Card.
Helemaal gratis is hij namelijk ook weer niet, je moet wel minimaal €1500 per jaar met de kaart uitgeven, pas dan is hij gratis.
Kan me voorstellen dat dit voor Knab veel minder kost dan hun eigen CC uit te geven.
Dat begrijp ik helemaal. Maar de titel van de mail is "Per april betaal je voor de Knab Creditcard", ICS hierbij ook een externe partij, dus mijn punt blijft staan over het helder communiceren. Had op zijn minst een regel toegevoegd met iets in de trant van "Voor amex gebruikers verandert er niets". Nu werpt het vragen op.JohanNL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:07:
[...]
In principe is dat ook geen Knab product en gaat dat allemaal via Amex zelf.
Alleen hebben Knab en Amex een overeenkomst met elkaar gesloten zodat klanten van Knab een Amex Green card kunnen afsluiten met speciale voorwaarden.
Of beter gezegd volgens hun website:
*Knab werkt samen met American Express. American Express verzorgt de aanvraag, uitgifte, administratie en verwerkt jouw betalingen met de American Express Green Card.
Dat begrijp ik helemaal. Maar de titel van de mail is "Per april betaal je voor de Knab Creditcard", ICS hierbij ook een externe partij, dus mijn punt blijft staan over het helder communiceren.
Helemaal gratis is hij namelijk ook weer niet, je moet wel minimaal €1500 per jaar met de kaart uitgeven, pas dan is hij gratis.
Kan me voorstellen dat dit voor Knab veel minder kost dan hun eigen CC uit te geven.
Hier precies hetzelfde. Daarna stond er wel direct een nieuwe virtuele pas klaar. Maar inderdaad kon ik ineens niet meer met mijn mobiel betalen. De andere mobiele pas die ik ook aangegeven had te vervangen werkte nog wel. Geen pijl op te trekken.Kodess schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:29:
[...]
huh, dat is dus bij mij andersom gebeurt. Nieuwe pas aangevraagd. en in de winkel heb ik mijn oude pas moeten gebruiken omdat mobiel betalen niet meer werkte.
Life 's hard and then you die
Hier ging hij met google wallet/pay direct over naar de nieuwe pas.Separator schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:42:
De pinpas zelf gebruik ik eigenlijk nooit, hij zit als backup in mijn portomonee
het is geen probleem, het is een uitdaging
Op dit moment zie ik de kosten van een CC niet opwegen tegen de voordelen. Ik gebruik de kaart wel maar te weinig om er geld voor te betalen. Dus zal met de introductie van kosten of een bestedingsminimum voor mij de keuze uitvallen op geen CC.
Life 's hard and then you die
Als je geen kaartbijdrage wilt betalen voor de CC, dan zijn er ook wel geregeld aanbiedingen waarbij het eerste jaar gratis is en je vaak zelfs nog iets erbij krijgt.
Die zeg je dan aan het eind weer op en sluit je een andere af, enz. enz.
Ben je een vrij actieve gebruiker van de kaart kun je ze ook altijd opbellen en dan willen ze je ook nog wel eens korting geven, of zelfs nog een jaar gratis.
Die zeg je dan aan het eind weer op en sluit je een andere af, enz. enz.
Ben je een vrij actieve gebruiker van de kaart kun je ze ook altijd opbellen en dan willen ze je ook nog wel eens korting geven, of zelfs nog een jaar gratis.
ik kreeg ook net deze email over de CC.
Alleen ik ben al jaren geen klant meer bij KNAB, maak nu nog wel gebruik van de CC, die werkte nog gewoon na het opzeggen van mn betaalpakket. 🙃
Dus tja, hoe gaan ze die kosten voor mij in rekening brengen als ik geen betaalpakket heb bij knab? 🤷♂️
edit, de email komt van ics af zie ik net. niet van knab. dus in dat opzicht is het logisch.
Alleen ik ben al jaren geen klant meer bij KNAB, maak nu nog wel gebruik van de CC, die werkte nog gewoon na het opzeggen van mn betaalpakket. 🙃
Dus tja, hoe gaan ze die kosten voor mij in rekening brengen als ik geen betaalpakket heb bij knab? 🤷♂️
edit, de email komt van ics af zie ik net. niet van knab. dus in dat opzicht is het logisch.
[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 30-01-2024 15:09 ]
ora et labora
@mrc4nl In de toelichting staat dat de €24,00 worden ingehouden op de afrekening van april. Heeft niets te doen met KNAB dus.
Je kan de kaart opzeggen, er is 1 maand opzegtermijn.
Je kan de kaart opzeggen, er is 1 maand opzegtermijn.
De Ski pas van ICS. 1 jaar gratis en 35 euro tegoed.
Na het jaar zoek ik wel weer verder.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik heb een paar dagen terug de mail ook gehad, van ICS. Benieuwd wat ze gaan doen. Pas is nog steeds gekoppeld aan mijn Knab rekening die ik al jaten niet meer heb, so yeah.... Succes met afschrijven van deze kosten.
Pas dus uiteraard ook al jaren niet meer gebruikt.
Pas dus uiteraard ook al jaren niet meer gebruikt.
ICS belast deze kosten gewoon op de kaart. Waarmee een betaalverplichting ontstaat. Bij creditcard maatschappijen blijf ik liever in goed aanzien 🙃
Ik ben nooit klant geworden van ICS. Knab heeft mij van partij A naar partij B (ICS) over gezet voor de levering van een Knab CreditCard. Als ik dan mijn Knab Plus opzeg verwacht ik toch dat mijn Knab CreditCard ook vervalt. En als ik een tijd daarna Knab helemaal vaarwel zeg al helemaal.balken07 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:13:
ICS belast deze kosten gewoon op de kaart. Waarmee een betaalverplichting ontstaat. Bij creditcard maatschappijen blijf ik liever in goed aanzien 🙃
Knab is nooit de uitgever geweest van de creditcard. Dat is ICS. Ik ben het met je eens dat bij opzeggen van de Knab rekening het logischer zou zijn als automatisch de creditcard ook komt te vervallen.RobertMe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:09:
[...]
Ik ben nooit klant geworden van ICS. Knab heeft mij van partij A naar partij B (ICS) over gezet voor de levering van een Knab CreditCard. Als ik dan mijn Knab Plus opzeg verwacht ik toch dat mijn Knab CreditCard ook vervalt. En als ik een tijd daarna Knab helemaal vaarwel zeg al helemaal.
Ik zeg ook niet dat Knab de uitgever is. Maar ik heb toen bij Knab gratis een creditcard afgenomen die werd uitgegeven door partij X, en niet veel later is Knab toen overgestapt naar partij Y (ICS) en heb ik volledig automatisch die Knab Creditcard (uitgegeven door ICS) gekregen. Ik heb mij IIRC dus nooit expliciet aangemeld bij ICS, noch bij Knab, om een "Knab CC" van ICS te krijgen. Maar omdat ik een Knab CC afnam bij de vorige partij (mogelijk wel expliciet aangevraagd bij Knab) heb ik automatisch een nieuwe gekregen, van ICS.balken07 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:21:
[...]
Knab is nooit de uitgever geweest van de creditcard. Dat is ICS. Ik ben het met je eens dat bij opzeggen van de Knab rekening het logischer zou zijn als automatisch de creditcard ook komt te vervallen.
Overigens gisteren wel maar even de moeite genomen om bij ICS in te loggen en op "Opzeggen" te drukken. "Reden: anders" "'Knab Creditcard' en ben al jaren geen Knab klant meer". Rekeningoverzicht tot februari 2021 is ook mooi leeg, zoals verwacht. Want dus al geen Knab klant meer sinds 2019 of 2020.
Knab wordt verkocht aan oostenrijkse bank:
https://fd.nl/bedrijfslev...nab-aanoostenrijkse-bawag
Zat er natuurlijk al aan te komen. Benieuwd naar de impact…
Knab is nu een handelsnaam onder de bankvergunning van ASR toch? Dan moet Knab dus of een eigen bankvergunning krijgen, of ze komen te vallen onder die Oostenrijkse bank waarmee het ook onder het Oostenrijkse DGS komt te vallen en het impliciet een buitenlandse bank wordt met een (bij)kantoor in Nederland.filipy23 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:41:
Knab wordt verkocht aan oostenrijkse bank:
Op FD lees ik dat Bawag een “buy and build” strategie heeft en de eerste partij is die echt iets wil met de bank. Daar was bij Aegon en ASR absoluut geen sprake van. Het zou dus het begin van serieuze investering in knab kunnen zijn, voor het eerst in jaren.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
ASR heeft helemaal geen bankvergunning. Knab is een handelsnaam van de Aegon Bank NV, waarvan ASR eigenaar is.RobertMe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:05:
[...]
Knab is nu een handelsnaam onder de bankvergunning van ASR toch? Dan moet Knab dus of een eigen bankvergunning krijgen, of ze komen te vallen onder die Oostenrijkse bank waarmee het ook onder het Oostenrijkse DGS komt te vallen en het impliciet een buitenlandse bank wordt met een (bij)kantoor in Nederland.
Die entitieit "Aegon Bank NV" wordt nu verder doorverkocht, waarmee het dus gewoon een Nederlandse bank kan blijven.
edit: de naam "Aegon Bank" zegt dus niets over wie er eigenaar van is. Dat is nu ASR, niet Aegon. Net zoals dat Philips TVs niet door Philips maar TP-Vision gemaakt worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 01-02-2024 10:41 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
NSkiV Visa Card denk ik?Kodess schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:26:
De Ski pas van ICS. 1 jaar gratis en 35 euro tegoed.
[ Voor 32% gewijzigd door JvdS op 02-02-2024 09:57 ]
Volgens mij bestaat die niet meer?
All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense
Kan nog steeds!
Voor een overzicht van creditcards van ICS met het eerste jaar gratis, zie ook mijn post in het creditcard topic: Akiranon in "Ervaringen met creditcards"
Sinds vorige week overgestapt naar die nieuwe debit cards. Al 2x gehad dat ik niet kon betalen omdat waarschijnlijk die betaalterminal niet compatible is. Onhandig zeg! Met Maestro nog nooit last van gehad
[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
Nog nergens last gehad. Maar het probleem zit dus niet in de kaart maar in de terminal. Ze weten al jaren dat dit zou gebeuren. Maar ja, geen zin in een update.Space21 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:31:
Al 2x gehad dat ik niet kon betalen omdat waarschijnlijk die betaalterminal niet compatible is. Onhandig zeg! Met Maestro nog nooit last van gehad
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik zou het zo lang mogelijk uitstellen haha. Heb met KNAB gecontact en ze geven aan dat sinds 1 juli 2023 geen Maestro kaarten worden uitgegeven. De acceptatie van de Debit Mastercard is blijkbaar erg traaaggggg.... Wel onhandig dat je soms niet wee of je pas wel / niet word geaccepteerd.Ortep schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:40:
[...]
Nog nergens last gehad. Maar het probleem zit dus niet in de kaart maar in de terminal. Ze weten al jaren dat dit zou gebeuren. Maar ja, geen zin in een update.
Nouja... MasterCard geeft ze niet meer uit. De grootbanken hebben allemaal een voorraad liggen en geven nog steeds Maestro of V-Pay uit. Alleen Rabo heeft eerst een (kleine) publieke pilot gehad (geen ruchtbaarheid aan gegeven, als je vroeg kon je wel deelnemen en willekeurig een MasterCard of Visa Debit krijgen) en heeft afgelopen maand een paar dagen (max) 500 Debit passen uitgegeven binnen het standaard proces (dus vervanging / nieuwe klant). Maar dat zal max 5 dagen zijn geweest dus max 2500 passen. Zij hebben ook aangegeven eerst de feedback hierop af te wachten (of eerder "het gebrek aan feedback" dus, en er geen klachten zijn v.w.b. niet kunnen pinnen), voordat ze verder gaan met een uitrol.Space21 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:52:
[...]
Ik zou het zo lang mogelijk uitstellen haha. Heb met KNAB gecontact en ze geven aan dat sinds 1 juli 2023 geen Maestro kaarten worden uitgegeven.
Ah vandaar. Wel onhandig dat je soms nog niet kan betalen bij terminals. De acceptatie is gewoon erg laag.RobertMe schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:02:
[...]
Nouja... MasterCard geeft ze niet meer uit. De grootbanken hebben allemaal een voorraad liggen en geven nog steeds Maestro of V-Pay uit. Alleen Rabo heeft eerst een (kleine) publieke pilot gehad (geen ruchtbaarheid aan gegeven, als je vroeg kon je wel deelnemen en willekeurig een MasterCard of Visa Debit krijgen) en heeft afgelopen maand een paar dagen (max) 500 Debit passen uitgegeven binnen het standaard proces (dus vervanging / nieuwe klant). Maar dat zal max 5 dagen zijn geweest dus max 2500 passen. Zij hebben ook aangegeven eerst de feedback hierop af te wachten (of eerder "het gebrek aan feedback" dus, en er geen klachten zijn v.w.b. niet kunnen pinnen), voordat ze verder gaan met een uitrol.
Volgens de betaalvereniging Nederland is de acceptatie 99,x%. Dat is dus niet echt heel laagSpace21 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:04:
[...]
Ah vandaar. Wel onhandig dat je soms nog niet kan betalen bij terminals. De acceptatie is gewoon erg laag.
Maar uiteraard doet elke plek waar het niet werkt het wel laag lijken. Vooral als je elke individuele parkeerautomaat die niet werkt zelfstandig telt. Want die zijn notoire in het niet werken en zullen er velen van staan.
Bij de pinautomaten, voor POS, is er ogenschijnlijk maar één model dat wel nog ondersteund wordt maar geen update zal krijgen. Alle andere automaten zouden dus middels een update geschikt te maken zijn.
Naast dat een pinautomaat die creditcards accepteert ook deze debit cards accepteert. Via die route zijn theoretisch alle pinautomaten geschikt voor deze Debit passen. Echter zit achter creditcard acceptatie een andere betaalformule, die veel duurder is, waardoor veel winkels etc geen creditcard accepteren en deze (identieke) Debit cards ook niet geaccepteerd worden.
Ik geloof eigenlijk niet dat het de winkels zijn die moeilijk doen, maar de uitgevers van de betaalterminals zelf.
Die willen namelijk graag een vast bedrag vragen aan de afnemer per pin betaling en/of een percentage en daarna natuurlijk zo weinig mogelijk kosten hebben om de betaling mogelijk te maken.
Als dan American Express - om maar een duur merk te noemen - veel meer vraagt dan wat andere merken vragen en deze toch maar weinig wordt gebruikt, dan is het wel aantrekkelijk om deze gewoonweg niet te ondersteunen.
Die willen namelijk graag een vast bedrag vragen aan de afnemer per pin betaling en/of een percentage en daarna natuurlijk zo weinig mogelijk kosten hebben om de betaling mogelijk te maken.
Als dan American Express - om maar een duur merk te noemen - veel meer vraagt dan wat andere merken vragen en deze toch maar weinig wordt gebruikt, dan is het wel aantrekkelijk om deze gewoonweg niet te ondersteunen.
Maak gebruik van 2 rekeningen en CC. Nu de kosten stijgen is het voor mij niet interessant meer om te blijven bij Knab.
Momenteel aan het overstappen naar ING, simpele betaal rekening. Samen met Revolut en N26 kom ik een heel eind.
Een cc gebruik ik allen op vakantie, 24 euro pj is dan wat prijzig.
Jammer, was tevreden over Knab maar niet voor deze prijs
Momenteel aan het overstappen naar ING, simpele betaal rekening. Samen met Revolut en N26 kom ik een heel eind.
Een cc gebruik ik allen op vakantie, 24 euro pj is dan wat prijzig.
Jammer, was tevreden over Knab maar niet voor deze prijs
@vanputten80 Ja je moet eigenlijk kunnen profiteren van die 5 rekeningen die ze aanbieden, dan zijn ze nog steeds goedkoop voor wat ze aanbieden.
Als je maar één of twee gebruikt juist enorm duur.
Als je maar één of twee gebruikt juist enorm duur.
Straks geen roodstand meer mogelijk. Best wel onhandig. Niet dat ik geldproblemen heb maar het is best handig om incidenteel ff 100 of 200 rood te staan net voordat het salaris er is. Dat geeft incentive om de volgende maand ff wat rustiger aan te doen.
Nu moet je weer gaan hannesen met geld overboeken
[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 05-02-2024 11:05 ]
Tegen 12% rente ( of wat ze maar vragen? ) is dat toch een hele dure grap.FreakNL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:01:
Straks geen roodstand meer mogelijk. Best wel onhandig. Niet dat ik geldproblemen heb maar het is best handig om incidenteel ff 100 of 200 rood te staan net voordat het salaris er is. Dat geeft incentive om de volgende maand ff wat rustiger aan te doen.
Vind het juist een voordeel dat het níét meer kan, maar dacht dat je het sowieso moest aanvragen en dat je dan je andere rekeningen als onderpand moest gebruiken.
Zoiets is toch per definitie waardeloos, maargoed meningen verschillen.
Ik heb daar nooit rente over betaald. Tenminste, niet bewust
/edit
Ze tellen/telden de betaalrekeningen bij elkaar op. Het heeft mij nooit iets gekost dus.
Ik vind het niet waardeloos maar juist handig. Maargoed, zoveel mensen zoveel wensen.
/edit
Ze tellen/telden de betaalrekeningen bij elkaar op. Het heeft mij nooit iets gekost dus.
Ik vind het niet waardeloos maar juist handig. Maargoed, zoveel mensen zoveel wensen.
[ Voor 66% gewijzigd door FreakNL op 05-02-2024 12:46 ]
Misschien dat Knab wellicht dan al het saldo van alle rekeningen kan bundelen, zijn ze weer eens een beetje innovatief 
Alhoewel dit dus wel één van de grote punten zijn waar banken mooi en eenvoudig winst pakken; een magere rente op de spaarrekening, geen rente op de betaalrekening en in de regel een forse debet rente als je betaalrekening in de min komt.
Resultaat: mensen zien soms de noodzaak om grote sommen geld op te betaalrekening te zetten, dat kan per jaar zomaar tientjes tot honderden euro's extra winst zijn voor de bank aan rente dat ze niet hoeven uit te keren.
Alhoewel dit dus wel één van de grote punten zijn waar banken mooi en eenvoudig winst pakken; een magere rente op de spaarrekening, geen rente op de betaalrekening en in de regel een forse debet rente als je betaalrekening in de min komt.
Resultaat: mensen zien soms de noodzaak om grote sommen geld op te betaalrekening te zetten, dat kan per jaar zomaar tientjes tot honderden euro's extra winst zijn voor de bank aan rente dat ze niet hoeven uit te keren.
[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 05-02-2024 18:24 ]
JohanNL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:22:
Misschien dat Knab wellicht dan al het saldo van alle rekeningen kan bundelen, zijn ze weer eens een beetje innovatief
offtopic:
Bij Rabobank kun je zonder roodstaan ingeschakeld te hebben dan weer wel rood komen te staan doordat ze automatische incasso's als service uitvoeren. Vul je saldo niet aan wordt deze gestorneerd, en je kunt zelf storneren. In beide gevallen hoef je geen rente te betalen. Vul je saldo "meteen" (= dezelfde dag?) aan hoef je ook geen rente te betalen (is mij gezegd in ieder geval nadat achter deze feature kwam).
Met een Rabo alert op laag saldo durf ik het dan wel aan om relatief weinig op de rekening te hebben staan. En dan meteen op de alert reageren en overmaken vanaf de spaarrekening.
Bij Rabobank kun je zonder roodstaan ingeschakeld te hebben dan weer wel rood komen te staan doordat ze automatische incasso's als service uitvoeren. Vul je saldo niet aan wordt deze gestorneerd, en je kunt zelf storneren. In beide gevallen hoef je geen rente te betalen. Vul je saldo "meteen" (= dezelfde dag?) aan hoef je ook geen rente te betalen (is mij gezegd in ieder geval nadat achter deze feature kwam).
Met een Rabo alert op laag saldo durf ik het dan wel aan om relatief weinig op de rekening te hebben staan. En dan meteen op de alert reageren en overmaken vanaf de spaarrekening.
RobertMe schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:12:
[...]
offtopic:
offtopic:
Dacht dat ze pas storneerden na een dag of 4, vul je tussentijds aan maar niet op de dag van afschrijving zelf, komt alsnog de rekening.
Maar wellicht is dit inmiddels vt, heb laatst namelijk eens gekeken naar de rentestanden in mijn account en de debetrente stond ook op 0%
Dacht dat ze pas storneerden na een dag of 4, vul je tussentijds aan maar niet op de dag van afschrijving zelf, komt alsnog de rekening.
Maar wellicht is dit inmiddels vt, heb laatst namelijk eens gekeken naar de rentestanden in mijn account en de debetrente stond ook op 0%
Nu bedenk ik me ook ineens dat ik wel eens geld heb overgeboekt van mijn Knab spaarrekening in het weekend naar een Knab betaalrekening die geen/weinig saldo had en toen dat bedrag overgeboekt naar een rekening buiten Knab.
Alleen was de valutadatum van de overboeking van spaar naar betaalrekening op de eerstvolgende werkdag ( bijvoorbeeld 5 februari ), de overboeking van naar de rekening buiten Knab op de dag zelf ( bijvoorbeeld 3 februari ).
Dat zou dus betekenen dat ik een periode een negatief saldo had en hier debetrente voor verschuldigd zou zijn, maar wellicht mag dat niet meer als je roodstaan niet expliciet aanvraagt!
Voor mijn gevoel maken ze het gewoon steeds minder aantrekkelijk voor particulieren om een rekening te openen/aan te houden. Ik begrijp ook wel dat voor niets de zon opkomt, maar als je nieuwe kosten van de creditcard meerekent in de prijs zit je al op 8 Euro per maand.
Heb zelf ondertussen de overstapservice aangezet en heb een ASN rekening geopend. Het is mij wel duidelijk dat er voor particulieren weinig toekomst zit bij Knab (geen iDIN, geen kinderrekeningen/juniorrekeningen, geen gratis creditcard meer, geen roodstand meer, vroegtijdig beëindigen van nog geldige Maestro betaalpassen, "Knab: De bank voor ZZP'ers", etc.). Enige 'innovatie' die recent toegevoegd is is OVpay, maar ook pas op het laatste moment. Of je moet de nieuwe, beperktere webomgeving als innovatie zien.
Heb zelf ondertussen de overstapservice aangezet en heb een ASN rekening geopend. Het is mij wel duidelijk dat er voor particulieren weinig toekomst zit bij Knab (geen iDIN, geen kinderrekeningen/juniorrekeningen, geen gratis creditcard meer, geen roodstand meer, vroegtijdig beëindigen van nog geldige Maestro betaalpassen, "Knab: De bank voor ZZP'ers", etc.). Enige 'innovatie' die recent toegevoegd is is OVpay, maar ook pas op het laatste moment. Of je moet de nieuwe, beperktere webomgeving als innovatie zien.
Voor OVpay hoeven banken niet specifieke ondersteuning te hebben, het werkt met iedere MasterCard, Visa en Maestro of Vpay.Akiranon schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:59:
Voor mijn gevoel maken ze het gewoon steeds minder aantrekkelijk voor particulieren om een rekening te openen/aan te houden. Ik begrijp ook wel dat voor niets de zon opkomt, maar als je nieuwe kosten van de creditcard meerekent in de prijs zit je al op 8 Euro per maand.
Maar ik ben het met je eens dat Knab weinig innovatief is. En sinds de participaties zijn teruggekocht vind ik het ook te duur. Ik ben zelf om naar Revolut over te stappen wanneer zij mijn LT IBAN naar NL omzetten. Daarnaast heb ik nog een gezamelijke ING rekening als back-up.
[ Voor 11% gewijzigd door oohh op 06-02-2024 11:12 ]
Ik ben het met je eens, het kabbelt een beetje voort ipv vernieuwend en ondertussen gaan wel de kosten omhoog voor min of meer hetzelfde aanbod. Ik ga sowieso de credit card opzeggen en ergens anders aan vragen (eerste jaar gratis deal). Wellicht ga ik ook naar Revolut o.i.d. kijken.Akiranon schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:59:
Ze hebben weer onderhoud en kan daardoor niet betalen met ideal, echt zwaar irritant weer.
Dit hebben ze wel vaker.
Zou handig zijn als we gewoon een push melding ruim van te voren kregen
Dit hebben ze wel vaker.
Van een moderne, vooruitstrevende, bank zou ikzelf verwachten dat ze rolling updates doen met (near to) zero downtime. Zeg maar, zoals de grootbanken doenNicoHF schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:09:
Ze hebben weer onderhoud en kan daardoor niet betalen met ideal, echt zwaar irritant weer.
Dit hebben ze wel vaker.

Tja, Knab, de bank die het allemaal nét wat anders doet...
Ben hier inmiddels bezig mijn bankzaken bij Knab over te zetten naar SNS, welke ook toevallig een actie heeft lopen waardoor het eerste jaar in feite gratis is.
Dat is dan wel slechts één IBAN ipv 5 bij KNAB, maarja wel 5 rekeningen met gebreken.
Na het aflopen van de knab participatie, het (indirect) verhogen van de kosten en gewoon algeheel achterblijven op innovatie is het een keer klaar.
Er zijn betere alternatieven voorhanden en schijnbaar is die ' overstapservice ' enorm verbeterd, dus het proberen waard.
Ben hier inmiddels bezig mijn bankzaken bij Knab over te zetten naar SNS, welke ook toevallig een actie heeft lopen waardoor het eerste jaar in feite gratis is.
Dat is dan wel slechts één IBAN ipv 5 bij KNAB, maarja wel 5 rekeningen met gebreken.
Na het aflopen van de knab participatie, het (indirect) verhogen van de kosten en gewoon algeheel achterblijven op innovatie is het een keer klaar.
Er zijn betere alternatieven voorhanden en schijnbaar is die ' overstapservice ' enorm verbeterd, dus het proberen waard.
Ik hou het niet bij hoevaak zo een 'onderhoud' voor komt maar uuh best vaak, denk dat ik het toch wel 1x per maand merk.RobertMe schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:20:
[...]
Van een moderne, vooruitstrevende, bank zou ikzelf verwachten dat ze rolling updates doen met (near to) zero downtime. Zeg maar, zoals de grootbanken doen. Nu wil ik niet zeggen dat mijn Nederlandse grootbank 100% bereikbaar is, maar 99% van de downtime komt uit storingen. En wellicht 1 keer per jaar dat er nachtelijk onderhoud is waardoor een dienst tijdelijk onbereikbaar is? Terwijl dat gevoelsmatig bij Knab veel vaker is (op basis van wat ik lees).
En zovaak betaal ik nu ook weer niet dus het zou nog wel hoger liggen gok ik zo.
Dit begint mij wel erg te vervelen.
Inmiddels doet die het weer en heb ik net wel kunnen betalen
Als hoofdbank zou ik knab niet adviseren maar voor erbij mah misschien.JohanNL schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:37:
Zelf twijfel ik ook nog steeds om hem weg te doen.
Enige reden dat ik heb zijn de 5 ibans die wel handig zijn voor de acties en proefperiodes daar gebruik ik ze voornamelijk voor, dat was de reden om voor knab te kiezen.
Bij de andere bank heb je maar 1 Iban en weet niet of het zo makkelijk is om weer een nieuwe te krijgen, dus de oude opheffen en weer een nieuwe nummer.
Als je nog een zakelijke rekening hebt is het toch wel interessant om te blijven. Ik ben niet tevreden omdat ik hogere verwachtingen van ze heb, maar vergeleken met Rabo, ING of ASN/SNS denk ik; om nu van de regen in de drup te gaan, ik blijf wel zitten. Eigenlijk hoop ik dat de overname wat meer nieuw elan gaat brengen.
Bank Knab krijgt 3 miljoen euro boete voor slechte beheersing risico's (NU.nl)
[ Voor 29% gewijzigd door GroteVoet459 op 20-02-2024 12:43 ]
Ik blijf toch nog even… Wij hebben samen 5 of 6 IBANs wat voor een prettig overzicht zorgt. Ik kan dat vooralsnog bij andere banken nog niet vinden. Overigens gebruiken we niet voor elke Iban een pas.
Same here! Voor 5 ibans met een en/of abbo is het niet echt duur. Wij gebruiken er 4 van de 5FreakNL schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:59:
Ik blijf toch nog even… Wij hebben samen 5 of 6 IBANs wat voor een prettig overzicht zorgt. Ik kan dat vooralsnog bij andere banken nog niet vinden. Overigens gebruiken we niet voor elke Iban een pas.
3 nietszeggende berichten kort achter elkaar? klopt, heel irritant.NicoHF schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:42:
Maar wel irritant steeds
[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 24-02-2024 16:43 ]
Melden dat er weer een storing is en vervolgens melden dat het is opgelost is meer nietszeggend dan jou reactie met 0 bijdrage?Hmmbob schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:42:
[...]
3 nietszeggende berichten kort achter elkaar? klopt, heel irritant.
NicoHF schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:38:
[...]
Melden dat er weer een storing is en vervolgens melden dat het is opgelost is meer nietszeggend dan jou reactie met 0 bijdrage?
offtopic:
Net etiquette stelt dan dat je een edit doet van de voorgaande post. Ook gezien het tijdstip was de kans vrij klein dat een edit "niet gezien zou worden" (merendeel van de lezers zal de berichten "vandaag" gelezen hebben en niet vannacht) terwijl die wel belangrijk was. En dat geldt zeket voor het laatste bericht v.w.b. "Wel irritant steeds". Die mening was geen belangrijke informatie die iemand die toevallig het tweede bericht gezien had ook nog moest lezen door er een nieuw bericht van te maken.
Net etiquette stelt dan dat je een edit doet van de voorgaande post. Ook gezien het tijdstip was de kans vrij klein dat een edit "niet gezien zou worden" (merendeel van de lezers zal de berichten "vandaag" gelezen hebben en niet vannacht) terwijl die wel belangrijk was. En dat geldt zeket voor het laatste bericht v.w.b. "Wel irritant steeds". Die mening was geen belangrijke informatie die iemand die toevallig het tweede bericht gezien had ook nog moest lezen door er een nieuw bericht van te maken.
De laatste had idd in een edit gemoeten mee eens.RobertMe schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:51:
[...]
offtopic:
Drukte al op enter voor ik er erg in had en kan berichten niet meer verwijderen dus dacht laat het maar zo.
Op andere foras voegt die ze wel vanzelf toe aan de voorgaande bericht
Maar ik herken het probleem zelf ook wel en dan is/was Knab zelfs een secondaire bank voor mij.
In de avonduren ligt Knab soms een paar minuten eruit.
In de avonduren ligt Knab soms een paar minuten eruit.
Ligt het nu aan mij of zijn er heel veel pinstoringen met KNAB de laatste tijd? Afgelopen maand heb ik al 3x niet kunnen pinnen met KNAB. Wel met andere rekeningen.
Het probleem treedt op sinds ik de nieuwe pas heb toegevoegd aan Apple Pay. Het werkt dan ook niet voor alle rekeningen.
Het probleem treedt op sinds ik de nieuwe pas heb toegevoegd aan Apple Pay. Het werkt dan ook niet voor alle rekeningen.
Klopt, debit dus…
Terminals dienen geüpdatet.
Terminals dienen geüpdatet.
is dat het probleem? Want ik had al gemerkt dat de fysieke pas dan ook niet werkt. Ik ga maar weer eens klagen denk ik.
Geheel uit interesse.
Heeft Knab nou wel of geen chargeback+fraude dekking op de debit Mastercards zoals een Bunq, N26 en Revolut aanbieden?
Want onder de MasterCard rules moet er een chargeback mogelijkheid zijn dacht ik.
Heeft Knab nou wel of geen chargeback+fraude dekking op de debit Mastercards zoals een Bunq, N26 en Revolut aanbieden?
Want onder de MasterCard rules moet er een chargeback mogelijkheid zijn dacht ik.
Gisteren ook gehad. Bij het ziekenhuis konden we niet betalen voor het parkeren. Hebben ze voor ons de slagboom maar open gedaan.page404 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:31:
[...]
is dat het probleem? Want ik had al gemerkt dat de fysieke pas dan ook niet werkt. Ik ga maar weer eens klagen denk ik.
Hoe kunnen al die bedrijven hier niet op voorbereid zijn? Ze weten al een jaar dat Maestro en V-Pay vanaf 1 juni 2023 zouden worden gestopt. Iedereen die sindsdien een bankpas krijgt krijgt Mastercard of Visa.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
ABN AMRO, ING, Rabobank en de Volksbank merken geven nog altijd Maestro (ING/Volksbank ook VPay) uit. Daardoor heeft het overgrote deel van de Nederlanders nog altijd een Maestro of V Pay pinpas liggen.Kodess schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:21:
[...]
Gisteren ook gehad. Bij het ziekenhuis konden we niet betalen voor het parkeren. Hebben ze voor ons de slagboom maar open gedaan.
Hoe kunnen al die bedrijven hier niet op voorbereid zijn? Ze weten al een jaar dat Maestro en V-Pay vanaf 1 juni 2023 zouden worden gestopt. Iedereen die sindsdien een bankpas krijgt krijgt Mastercard of Visa.
(Rabobank doet nog een pilot met debit Visa of Mastercard maar nog kleinschalig begreep ik)
3 dagen terug nog op nu.nl:
https://www.nu.nl/tech/63...tgang-als-frustratie.html
https://www.nu.nl/tech/63...tgang-als-frustratie.html
Meeste problemen bij onbemande betaalautomaten
Meestal spelen de problemen bij onbemande betaalautomaten, weet Beugel. Bijvoorbeeld bij een onbemand tankstation, in een parkeergarage, op een snoep- of frisdrankautomaat en soms ook bij openbare toiletten.
Die problemen zijn volgens Beugel eenvoudig op te lossen door de betaalautomaten een software-update te geven. Daarna ondersteunen de pinapparaten ook de nieuwe passen.
Maar voor zo'n software-update moeten soms monteurs op pad gestuurd worden. Dat is de reden dat het probleem nog vooral bij onbemande betaalautomaten speelt, zegt Beugel.
[ Voor 70% gewijzigd door Hmmbob op 14-03-2024 14:46 ]
Youtl schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:30:
[...]
ABN AMRO, ING, Rabobank en de Volksbank merken geven nog altijd Maestro (ING/Volksbank ook VPay) uit. Daardoor heeft het overgrote deel van de Nederlanders nog altijd een Maestro of V Pay pinpas liggen.
(Rabobank doet nog een pilot met debit Visa of Mastercard maar nog kleinschalig begreep ik)
offtopic:
De pilot bij Rabo is al een aantal maanden afgelopen. Intussen zijn ze wel gefaseerd de nieuwe Debit psssen aan het uitgeven (/ze zijn begonnen met gefaseerde uitgifte en zijn per dat moment uiteraard gestopt met de pilot). En gezien er al mondjesmaat hier op Tweakers melding is gemaakt van er die bij vervanging een MasterCard / Visa Debit pas ontvangen hebben zal het daadwerkelijk uitgegeven passen wel een veelvoud zijn. Initieel / na afronden pilot hebben ze een week lang max 500 debit passen per dag uitgegeven, dat zouden dan een 2500 stuks zijn. Maar intussen zijn we maanden verder en is het maximum per dag wellicht ook verhoogd.
De pilot bij Rabo is al een aantal maanden afgelopen. Intussen zijn ze wel gefaseerd de nieuwe Debit psssen aan het uitgeven (/ze zijn begonnen met gefaseerde uitgifte en zijn per dat moment uiteraard gestopt met de pilot). En gezien er al mondjesmaat hier op Tweakers melding is gemaakt van er die bij vervanging een MasterCard / Visa Debit pas ontvangen hebben zal het daadwerkelijk uitgegeven passen wel een veelvoud zijn. Initieel / na afronden pilot hebben ze een week lang max 500 debit passen per dag uitgegeven, dat zouden dan een 2500 stuks zijn. Maar intussen zijn we maanden verder en is het maximum per dag wellicht ook verhoogd.
Okey, ik zoek me suf in de app en op de website, maar waar kan je tegenwoordig een spaarrekening sluiten? Ik zie nergens een sluiten of opzeggen optie. Volgens de "help" moet die daar wel zitten.
In de app gewoon naar de rekening, en dan heb je die knoppen met "Zoek, Inleggen, .." en dan zit helemaal rechts "Sluiten". In de iPhone-app in ieder geval.page404 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:22:
Okey, ik zoek me suf in de app en op de website, maar waar kan je tegenwoordig een spaarrekening sluiten? Ik zie nergens een sluiten of opzeggen optie. Volgens de "help" moet die daar wel zitten.
Djeez, je moet die knoppenbalk dus opzij swipen. Dat zit goed verstopt! Thanks-Marco schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:35:
[...]
In de app gewoon naar de rekening, en dan heb je die knoppen met "Zoek, Inleggen, .." en dan zit helemaal rechts "Sluiten". In de iPhone-app in ieder geval.
Het houdt niet op met mij en KNAB. Nu is er weer een tikkie teruggestort. Klantenservice: er is een storing, wordt vandaag opgelost. Nou, het werd inderdaad gecorrigeerd en daarna weer terug gestort. Heb ze gevraagd of proactief melden van dit soort storingen geen optie is. “We hebben het nu op de site gezet”. Ja, nou ik heb het nog niet gevonden.
Tikkies kun je dus ook al niet meer vertrouwen.
Tikkies kun je dus ook al niet meer vertrouwen.
Het lijkt erop dat de deal tussen American Express en Knab ook verleden tijd is (1e jaar gratis Green, daarna gratis bij minimaal €1500 p/j spend). Pagina voor aanvragen lijkt niet meer te bestaan: https://www.knab.nl/betalen/creditcard/american-express
EDIT: Uit de FAQ:
EDIT: Uit de FAQ:
Kan ik een American Express-creditcard aanvragen via Knab?
Nee, sinds 1 maart 2024 is het niet langer mogelijk om een American Express-kaart aan te vragen via Knab. Je kunt wel nog steeds de Knab Creditcard (Mastercard) aanvragen bij je bankpakket.
[ Voor 36% gewijzigd door Akiranon op 19-03-2024 09:54 ]
Het viel me op dat er -€0,05 rente was afgeschreven van de spaarrekening waar €0,- op stond. Ik heb uiteraard een chat geopend, en de klantenservice gaf aan dat ze bekend waren met het probleem en dat de afdeling het aan het uitzoeken is en zal corrigeren.
Maar dit lijkt mij vrij basis toch? Het gaat om 5 cent dus het bedrag maakt me niet zoveel uit. Maar het lijken me geen moeilijke rekenregels om een percentage van 0 te berekenen. Ik heb ook nooit rood gestaan op de spaarrekening (als dat überhaupt al kon).
Maar dit lijkt mij vrij basis toch? Het gaat om 5 cent dus het bedrag maakt me niet zoveel uit. Maar het lijken me geen moeilijke rekenregels om een percentage van 0 te berekenen. Ik heb ook nooit rood gestaan op de spaarrekening (als dat überhaupt al kon).
Is er hier iemand die al eens met een KNAB rekening een buitenlandse betaling/buitenlandse valuta heeft ontvangen? Hoe gaat dit precies in z'n werk?
Ik heb de website afgespeurd maar de valuta (yen) die gebruikt 'moet' worden staat er niet bij, dus ik kom er niet helemaal uit hoe dit gaat en op welke manier dit omgerekend gaat worden. Mede door de wisselkoers van yen versus euro op het moment, is dat informatie wat ik toch eerst wel even wil weten.
Ik heb de website afgespeurd maar de valuta (yen) die gebruikt 'moet' worden staat er niet bij, dus ik kom er niet helemaal uit hoe dit gaat en op welke manier dit omgerekend gaat worden. Mede door de wisselkoers van yen versus euro op het moment, is dat informatie wat ik toch eerst wel even wil weten.
Ook al heb ik wel aardig wat kritiek richting Knab, is dit iets wat je heel eenvoudig kunt vragen via de chat in bijvoorbeeld de app.Courses schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:17:
Is er hier iemand die al eens met een KNAB rekening een buitenlandse betaling/buitenlandse valuta heeft ontvangen? Hoe gaat dit precies in z'n werk?
Dan heb je je antwoord ook zwart op wit
Bovendien ' weten ' ze dan ook dat het eraan komt, wat misschien voordelig is voor Wwft procedures.
Buitenlandse overboekingen in Yen ( uit Japan? ) kan natuurlijk verdacht zijn.
Ik ontvang geregeld geld uit het buitenland op mijn KNAB rekening.Courses schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:17:
Maar mijn facturen zijn in euro, dus ook het ontvangen bedrag is in euro.
SNS, daar zit ik ook, maar let op, meer kosten door “kosten klantonderzoek” en slechts 1 spaarrekening.JohanNL schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:37:
Ik zou graag een spaarrekening hebben om VPB en BTW apart te zetten en een spaarrekening om te sparen, maar dat mag niet bij SNS.
Zo te lezen ben ik niet de enige die zich ergert.
Afgelopen week weer zo een technische storing meegemaakt.
Vraag mij af of ik dan de enige ben of dat het dan bij iedereen zo is, ik heb echt geen idee ken verder ook niemand met Knab laat staan iemand die in de avond alle betalingen regelt.
Afgelopen week weer zo een technische storing meegemaakt.
Vraag mij af of ik dan de enige ben of dat het dan bij iedereen zo is, ik heb echt geen idee ken verder ook niemand met Knab laat staan iemand die in de avond alle betalingen regelt.
Nee hoor, ik factureer euro bedragen en krijg deze ook.NicoHF schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:41:
Volgens kan je voor buitenlandse valuta's ontvangen beter een andere bank nemen dacht Revolut of N26 ivm de wisselkoersen @ASS-Ware en @Courses
Hier al een week of 3 geleden het verzoek ingediend om mijn Knab pakket op te zeggen, dit zou binnen uiterlijk 4 werkdagen verwerkt worden.
Nu lijken ze één rekening te zijn vergeten, zijn daar vandaag de pakketkosten van afgeschreven en staat de rekening in de min.
Bevestigd toch maar weer dat het een goede keuze was Knab op te zeggen haha.
Nu lijken ze één rekening te zijn vergeten, zijn daar vandaag de pakketkosten van afgeschreven en staat de rekening in de min.
Zat particulier bij Knab en nu dus SNS, dan zijn die kosten sowieso n.v.t.ASS-Ware schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:26:
[...]
SNS, daar zit ik ook, maar let op, meer kosten door “kosten klantonderzoek” en slechts 1 spaarrekening.
Ik zou graag een spaarrekening hebben om VPB en BTW apart te zetten en een spaarrekening om te sparen, maar dat mag niet bij SNS.
Maar Knab is mogelijk inderdaad nog steeds wel interessant voor zzp'er/bedrijven etc.
Ze noemen zich tenslotte ook de bank voor de zzp'er, de particulier zijn ze helaas vergeten ben ik bang.
Dit is zakelijk 's ik het zo lees.ASS-Ware schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:47:
[...]
Nee hoor, ik factureer euro bedragen en krijg deze ook.
Dacht dat je buitenlandse valuta kreeg maar denk dat de overmakers jou rechtsreeks euro's overmaken en dat zij dan de wisselkoersopslag betalen omdat je euro facturen verstuurt.
Wil hier toch even op reageren. Want je bent niet de enige. Soms het gevoel dat je het beter snapt dan de helpdeskmedewerker.page404 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:18:
Ligt het aan mij of heb ik alleen nog maar dit soort gesprekken bij de servicedesks van deze wereld? Afgelopen maanden al tientallen van dit soort fuckups gehad, bij KNAB, bij Odido, bij EnergieDirect, waar ik ook maar naartoe bel.
Om over chatbots maar te zwijgen die nergens antwoord op hebben.
Wacht maar tot ieder bedrijf op de geweldige belofte van AI support overstapt….
Zat vanaf bijna het begin bij KNAB. Eergisteren mijn rekening opgezegd via de site. Binnen een paar uur waren alle rekeningen afgesloten. Ging soepeler dan verwacht.JohanNL schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:48:
Hier al een week of 3 geleden het verzoek ingediend om mijn Knab pakket op te zeggen, dit zou binnen uiterlijk 4 werkdagen verwerkt worden.
Nu ook roodstand niet meer mogelijk is, ben ik me zo langzamerhand toch aan het oriënteren op een andere bank. Na het verdwijnen van de gratis creditcard, worden veel redenen om destijds over te stappen naar KNAB langzamerhand één voor één afgebouwd. Het enige dat me er nog een beetje van weerhoudt is de mogelijkheid (en het gemak) om zowat een oneindig aantal spaarrekeningen aan te maken.
Weet iemand een bank waarbij dat net zo makkelijk is?
Rabobank heeft zo'n functiekadoendra schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:23:
Nu ook roodstand niet meer mogelijk is, ben ik me zo langzamerhand toch aan het oriënteren op een andere bank. Na het verdwijnen van de gratis creditcard, worden veel redenen om destijds over te stappen naar KNAB langzamerhand één voor één afgebouwd. Het enige dat me er nog een beetje van weerhoud is de mogelijkheid (en het gemak) om zowat een oneindig aantal spaarrekeningen aan te maken.
@JohanNL Bedoel je de spaarpotjes? Ik meen me te herinneren dat dit geen echte rekeningen waren (met een eigen rekeningnummer)
Ja precies maar bij Knab zijn het toch ook geen echte rekeningen als in dat er een rekeningnummer aan vast zit?kadoendra schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:20:
@JohanNL Bedoel je de spaarpotjes? Ik meen me te herinneren dat dit geen echte rekeningen waren (met een eigen rekeningnummer)
Geen IBAN, wel een rekeningnummer