Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:11
kadoendra schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:23:
Nu ook roodstand niet meer mogelijk is, ben ik me zo langzamerhand toch aan het oriënteren op een andere bank. Na het verdwijnen van de gratis creditcard, worden veel redenen om destijds over te stappen naar KNAB langzamerhand één voor één afgebouwd. Het enige dat me er nog een beetje van weerhoudt is de mogelijkheid (en het gemak) om zowat een oneindig aantal spaarrekeningen aan te maken.

Weet iemand een bank waarbij dat net zo makkelijk is?
Waarom een credit card?
KNAB levert nu de gratis debit card die je als credit card kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
ASS-Ware schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:47:
[...]

Waarom een credit card?
Omdat een debit kaart niet altijd gebruikt kan worden (bv voor borg van autohuur of hotelkamer). En omdat je met creditcard waarschijnlijk meer "garanties" hebt dan debit (aankoopverzekering etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
RobertMe schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:55:
[...]

Omdat een debit kaart niet altijd gebruikt kan worden (bv voor borg van autohuur of hotelkamer). En omdat je met creditcard waarschijnlijk meer "garanties" hebt dan debit (aankoopverzekering etc).
Waarom kan een debit card niet altijd gebruikt worden?
Zodra de transactie is gedaan, is de ontvanger zeker van zijn geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
ASS-Ware schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:24:
[...]

Waarom kan een debit card niet altijd gebruikt worden?
Zodra de transactie is gedaan, is de ontvanger zeker van zijn geld.
Dat staat er: bij borg kan het vaak niet. Immers werkt dat bij een creditcard anders dan bij een debit card. Bij een creditcard is het een reservering, die achteraf niet "verzilverd" wordt. Dus die betaal je niet maar de "ontvanger" heeft wel de garantie dat die de reservering kan omzetten in een daadwerkelijke transactie.
Bij een debit card val je terug op dat het geld wordt afgeschreven en dus echt "weg" is bij de klant. waarna het dus weer teruggeboekt kan worden. Waarbij bij debit het geld dus ook op de rekening moet staan, anders kun je de borg niet betalen. Bij credit hoeft dat niet. En is het aan de credit (card) verstrekker om ervoor te zorgen dat hij het geld van de klant krijgt (al dan niet echt op afbetaling over een langere periode).

En technisch is het wellicht wel mogelijk om borg te betalen met een debit card, maar dat werkt anders voor de klant. En schijnbaar zijn er ook veel bedrijven die het weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 201953

JohanNL schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:51:
[...]

Zat particulier bij Knab en nu dus SNS, dan zijn die kosten sowieso n.v.t.
Maar Knab is mogelijk inderdaad nog steeds wel interessant voor zzp'er/bedrijven etc.
Ze noemen zich tenslotte ook de bank voor de zzp'er, de particulier zijn ze helaas vergeten ben ik bang.
Ik heb er een zakelijk rekening. Qua prijs zijn ze nog interessant, €9, qua service zijn minder dan waardeloos. Je krijgt nooit een terzake kundige bevoegde medewerker te spreken. Ze weten dat hun software op bepaalde punten niet werkt omdat ze met Google het bed delen. Dat ik daardoor twee Android toestellen moet gebruiken om bepaalde functies zoals inloggen of nieuwe passen aanvragen, te laten werken, kan hen absoluut niets schelen. Het is een asociale bank geworden. Dat je daar op de klantenservice wilt werken kan ik moeilijk begrijpen.
Zodra ik mijn bedrijf heb beëindigd ben ik gelukkig van die prutsers af.

Ik heb mijn particuliere rekening al bijna 2 jaar geleden verruild voor een bij ASN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Anoniem: 201953 schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:00:
[...]

Ik heb er een zakelijk rekening. Qua prijs zijn ze nog interessant, €9, qua service zijn minder dan waardeloos. Je krijgt nooit een terzake kundige bevoegde medewerker te spreken. Ze weten dat hun software op bepaalde punten niet werkt omdat ze met Google het bed delen. Dat ik daardoor twee Android toestellen moet gebruiken om bepaalde functies zoals inloggen of nieuwe passen aanvragen, te laten werken, kan hen absoluut niets schelen. Het is een asociale bank geworden. Dat je daar op de klantenservice wilt werken kan ik moeilijk begrijpen.
Zodra ik mijn bedrijf heb beëindigd ben ik gelukkig van die prutsers af.

Ik heb mijn particuliere rekening al bijna 2 jaar geleden verruild voor een bij ASN.
Licht dat eens toe.
Ik doe al jaren al mijn KNAB zaken op 1 iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:56
ASS-Ware schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:18:
[...]

Licht dat eens toe.
Ik doe al jaren al mijn KNAB zaken op 1 Android. Bovendien krijg ik korting op mijn privé rekening, dus betaal ik voor zakelijk €9 en voor privé (en/of) €5 per maand. Zo goedkoop kan ik nergens terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 25-05 14:20
Wenzel schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:48:
[...]

Ik doe al jaren al mijn KNAB zaken op 1 Android. Bovendien krijg ik korting op mijn privé rekening, dus betaal ik voor zakelijk €9 en voor privé (en/of) €5 per maand. Zo goedkoop kan ik nergens terecht.
En/of is €7. Hoe kom je bij €5? (Niet goed gelezen, bij zakelijk krijg je dus korting) Dat was tot een paar jaar terug.

Vorig week na jaren m'n rekening opgezegd. Dat was onmogelijk met alleen m'n Android. Je kunt niet inloggen in de browser op de telefoon waar je ook de app op hebt staan. Kan me voorstellen dat er meer functies niet zijn niet in de app zitten maar wel in de browser.

Edit:
De slechte service, altijd achter lopen op de ontwikkelingen, geen 'gratis' Creditcard meer en een rekening bij een van de grootbanken ivm Hypotheekkorting daar heeft ons doen besluiten de rekeningen bij KNAB op te zeggen. In de beginjaren was het echt een verademing. Maar alles waar KNAB voor stond bestaat niet meer helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door Nuevocasa op 07-04-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 09:54

mso

@Nuevocasa: waar ben je uiteindelijk naar toe gegaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 25-05 14:20
mso schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:52:
@Nuevocasa: waar ben je uiteindelijk naar toe gegaan?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ook het gemis van kinderrekeningen was trouwens een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 19:12
Waarom kunnen we onze IBAN eigenlijk niet houden als we van bank willen overstappen? Met je mobiel nummer is dat ook wettelijk geregeld.
Maar daar hadden de technocraten die dat verschrikkelijke IBAN bedachten waarschijnlijk niet aan gedacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handjes
kadoendra schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:23:
Nu ook roodstand niet meer mogelijk is, ben ik me zo langzamerhand toch aan het oriënteren op een andere bank. Na het verdwijnen van de gratis creditcard, worden veel redenen om destijds over te stappen naar KNAB langzamerhand één voor één afgebouwd. Het enige dat me er nog een beetje van weerhoudt is de mogelijkheid (en het gemak) om zowat een oneindig aantal spaarrekeningen aan te maken.

Weet iemand een bank waarbij dat net zo makkelijk is?
Creditkaart (Mastercard): 24 euro per jaar.
Maandelijkse kosten KNAB zijn ook gestegen naar 7 euro per maand.
Daarmee is KNAB zeker geen goedkope bank meer. Maar voor mij functioneert het verder prima. Ik ben vooral blij met de UX in de app en web-omgeving, die bij sommige andere banken om te huilen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:54

page404

Website says no

KNAB heeft nu die roodstand afgeschaft en vervangen door iets dat je saldo aanvult maar hoe werkt dat voor jullie? Bij mij zijn er al verschillende pinbetalingen en incasso's mislukt vanwege te weinig saldo op de betaalrekening. Op de spaarrekening staat voldoende. Ik krijg er ook niet echt hoogte van wanneer het werkt en wanneer niet. Weer gewoon een shitty implementatie dus.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Handjes schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:34:
Waarom kunnen we onze IBAN eigenlijk niet houden als we van bank willen overstappen? Met je mobiel nummer is dat ook wettelijk geregeld.
Maar daar hadden de technocraten die dat verschrikkelijke IBAN bedachten waarschijnlijk niet aan gedacht...
Kijk eens naar je Nederlandse IBAN :+.
Zie jij jezelf al bankieren bij (bv) ING met een NL..KNAB..... IBAN?

Een IBAN bevat altijd een bankcode (in NL in tekst vorm met letters, in andere landen vaak als code met cijfers). En die informatie zal gebruikt worden voor de "routering" van de opdrachten neem ik aan. Als je een IBAN zou kunnen porteren betekent dat dus dat er een grote tabel moet zijn met of alle IBANs en bij welke bank die hoort, of in ieder geval een "overrule" mogelijkheid (dus KNAB moet naar Knab, maar specifiek NL12KNAB34567... moet naar ING).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
of je zet dat wat meer federatief neer: KNAB gaat naar KNAB en als ie daar nie tbestaat weten ze als issuer waar ie wel heen is, forward het request en klaar. dan ligt de mastertable nog steeds zoals ie is, en krijgt KNAB een table met forwarders, wat niet zo'n hele grote tabel zou hoeven te zijn.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bockelaar schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:51:
of je zet dat wat meer federatief neer: KNAB gaat naar KNAB en als ie daar nie tbestaat weten ze als issuer waar ie wel heen is, forward het request en klaar. dan ligt de mastertable nog steeds zoals ie is, en krijgt KNAB een table met forwarders, wat niet zo'n hele grote tabel zou hoeven te zijn.
En wat als je dan van Knab naar ING naar ABN gaat? Moet Knab dan worden bijgewerkt of moet Knab naar ING sturen en ING naar ABN? En als die ene bank dan een storing heeft kan de transactie niet verwerkt worden (extra single point of failure dus).

Het moge duidelijk zijn dat in ieder geval het huidige systeem hier totaal niet op is ingericht en een oplossing Europees of nog breder opgezet moet worden en dat dus helemaal niet zo makkelijk is.

Kwade tongen beweren overigens dat de huidige opzet bewust zo is gemaakt onder een lobby van de banken. En dat de banken het dus "zo" willen zodat overstappen lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:15
die kwade tongen praten over keuzes in inrichtingen die gemaakt zijn in de BEA(net) en GEA tijd, vóór 2000 dus. Dat die niet meer passen bij de huidige wensen zijn duidelijk.
Dat SPOF heb je nu ook: je eigen bank, als die een storing heeft kun je nu ook niks, dan ook niet, dat is dus niet anders. Bovendien is het een kleine minderheid die last heeft van een keten, daar hoef je je in neerste instantie niet door te laten beperken imo.
Het re-routen van zo'n vraag is echt peanuts: dat doen we nu ook al met allerlei euthenticatiemethoden, ook over meerdere schijven werkt dat prima.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ASS-Ware schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:18:
[...]

Licht dat eens toe.
Mijn dagelijkse toestel kan geen qr codes lezen. Geen foutmelding, de code staat haarscherp in het kader, maar er gebeurt verder niets.
Je moet nu een nieuwe pas kiezen. Dat werkt niet, ook nu weer geen enkele foutmelding.
Serieuze banken bieden een alternatief voor de app, de arrogante knab niet.
Ik heb ook rekeningen bij asn,ing,wise en n26, die kennen dit probleem niet terwijl in elk geval ing dezelfde methode van inloggen op de website gebruikt.
Lees de andere commentaren maar. Knab is niet altijd zo geweest, is van eigenaar en directie gewisseld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Handjes schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:34:
Omdat de knappe koppen de landcode en de bankcode in het IBAN hebben verwerkt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:43
Volgens mij had de bankensector enorm lopen lobbyen om dit zo geregeld te krijgen.
Ja, het zou wat zijn als je als klant zomaar en vlekkeloos zou kunnen overstappen, dát moeten we natuurlijk niet hebben.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:23

FreakNL

Well do ya punk?

page404 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:53:
KNAB heeft nu die roodstand afgeschaft en vervangen door iets dat je saldo aanvult maar hoe werkt dat voor jullie? Bij mij zijn er al verschillende pinbetalingen en incasso's mislukt vanwege te weinig saldo op de betaalrekening. Op de spaarrekening staat voldoende. Ik krijg er ook niet echt hoogte van wanneer het werkt en wanneer niet. Weer gewoon een shitty implementatie dus.
Ik vind het persoonlijk ook zeer irritant.

Ik heb echt meer dan voldoende geld op andere spaarrekeningen en betaalrekeningen staan (bij Knab!!) dat ik het onzin vind dat ik op mijn lopende rekening niet een week 100 euro rood mag staan. Het zorgt bij mij weer voor extra administratieve acties..

Ik sta juist soms rood omdat ik mezelf maar een x bedrag aan handgeld gun per maand. En loopt dat wat uit de hand dan geef ik de maand erna wat minder uit… Met dat automatisch aanvullen moet ik dat ook weer terugboeken uiteindelijk want dat zie ik als een lening aan mezelf….

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 10-04-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je zou ook meer op je rekening kunnen zetten en dat als nulgrens aanhouden, zodat je "rood kan staan" bij jezelf. Ik heb bijvoorbeeld 1000 euro op een betaalrekening staan en daar boek ik nog een bedrag extra naartoe voor de normale uitgaven. Maar mocht het dan toch een keertje meer zijn of er is een creditcardafschrijving op die rekening, dan heb ik de rest nog. Maar het voelt wel als roodstaan!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16

elmo1

Kona Electric jan-2019

RobertMe schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:04:
[...]

En wat als je dan van Knab naar ING naar ABN gaat? Moet Knab dan worden bijgewerkt of moet Knab naar ING sturen en ING naar ABN? En als die ene bank dan een storing heeft kan de transactie niet verwerkt worden (extra single point of failure dus).

Het moge duidelijk zijn dat in ieder geval het huidige systeem hier totaal niet op is ingericht en een oplossing Europees of nog breder opgezet moet worden en dat dus helemaal niet zo makkelijk is.

Kwade tongen beweren overigens dat de huidige opzet bewust zo is gemaakt onder een lobby van de banken. En dat de banken het dus "zo" willen zodat overstappen lastiger is.
Groot probleem is SWIFT dit systeem werkt obv de landen code plus bank code hiermee wordt wereldwijd gecommuniceerd.
En aangezien landcode en bankcode key zijn. Is dit wel lastig. Echter kun je die volgens mij heel simpel oplossen met een unieke alias die je hier aan koppelt. Onderwater is er 1 uniek register liefst via blockchain die deze vertaling maakt en issue is opgelost.
Alleen ja dat is fijn voor de klant en dan moet je veel meer doen aan klantenbinding en dan moet je ook service leveren anders vertrekken mensen heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

FreakNL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:52:
[...]

Ik vind het persoonlijk ook zeer irritant.

Ik heb echt meer dan voldoende geld op andere spaarrekeningen en betaalrekeningen staan (bij Knab!!) dat ik het onzin vind dat ik op mijn lopende rekening niet een week 100 euro rood mag staan. Het zorgt bij mij weer voor extra administratieve acties..

Ik sta juist soms rood omdat ik mezelf maar een x bedrag aan handgeld gun per maand. En loopt dat wat uit de hand dan geef ik de maand erna wat minder uit… Met dat automatisch aanvullen moet ik dat ook weer terugboeken uiteindelijk want dat zie ik als een lening aan mezelf….
Eerlijk gezegd heeft die voorloper van dat aanvullen ook nooit goed gewerkt bij mij. En dit werkt weer niet goed. Ik snap het niet hoor, het is toch wel een belangrijk deel van je dienstverlening dat incasso's goed afgeschreven kunnen worden.
@-Marco ja ik ken wel wat oplossingen en workarounds, alleen verwacht ik van een bank gewoon dat de functionaliteit die ze aanbieden dat die werkt en betrouwbaar is. En dat is dus bij KNAB zelden het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon roodstand aanbieden als de som van alle betaalrekeningen WEL positief is.. Zo moeilijk lijkt me dat niet... Dan ben je van het hele geneuzel af en hoef je ook niet in de weer met automatische aanvullers etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

FreakNL schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:51:
Gewoon roodstand aanbieden als de som van alle betaalrekeningen WEL positief is.. Zo moeilijk lijkt me dat niet... Dan ben je van het hele geneuzel af en hoef je ook niet in de weer met automatische aanvullers etc...
Als je die lijn doortrekt kun je je afvragen waarom er nog verschil tussen een betaal- en spaarrekening is. Hoogstens voor je eigen overzicht maar dat kan je oplossen met “potjes” voor je eigen referentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handjes
RobertMe schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:56:
[...]

Kijk eens naar je Nederlandse IBAN :+.
Zie jij jezelf al bankieren bij (bv) ING met een NL..KNAB..... IBAN?

Een IBAN bevat altijd een bankcode (in NL in tekst vorm met letters, in andere landen vaak als code met cijfers). En die informatie zal gebruikt worden voor de "routering" van de opdrachten neem ik aan. Als je een IBAN zou kunnen porteren betekent dat dus dat er een grote tabel moet zijn met of alle IBANs en bij welke bank die hoort, of in ieder geval een "overrule" mogelijkheid (dus KNAB moet naar Knab, maar specifiek NL12KNAB34567... moet naar ING).
Ja, daarom vraag ik het ook: daar hadden ze best over mogen nadenken.
Telefoonummers, domeinnamen, etc.: allemaal verhuisbaar naar een andere locatie en met name servers de juiste route op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:57
Even praktisch vraagje; mijn partner heeft al een tijdje een ZZP rekening bij KNAB. We overwegen om de rest ook naar KNAB te verhuizen. Dus al onze eigen en en/of rekeningen.
  • 1x (reeds bestaande) ZZP rekening: 7 euro
  • 2x en/of rekeningen: samen 5 euro, want korting ivm ZZP rekening en daarvoor mag je max 5 rekeningen hebben
  • Allebei nog een eigen prive rekening: nog eens 5 euro per persoon???
Met name die laatste kan ik nergens terugvinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:53
Geen idee wat je partner doet, maar als je met zakelijk en prive bij dezelfde bank gaat zitten moet je even rekening houden met het garantiestelsel: dat geldt namelijk voor 100.000 per rekeninghouder. Als je partner dus met zakelijk+prive daaroverheen gaat, dan wordt hetgeen boven die 100.000 niet gedekt door het garantiestelsel.

Ik betaal mijn inkomstenbelasting vaak in 1x aan het einde van het jaar, en dat samen met de buffer van mijn bedrijf, de btw rekening en onze diverse prive spaarcenten schiet al snel voorbij die ton....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:43
@Hmmbob Per bankvergunning voor de volledigheid, SNS en ASN zitten onder dezelfde vergunning bijvoorbeeld.
Maar Knab/Aegon bank is niet zo'n zuid Europees spaarbankje, dus ik zou mij er ook niet al teveel zorgen om maken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:57
Dank voor de warning @Hmmbob . Maar ik gebruik nederlandse banken alleen voor betalingsverkeer en (relatief) kleine bedragen om snel beschikbaar te hebben. De rest rendeert beter elders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
stefxx schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:59:
Even praktisch vraagje; mijn partner heeft al een tijdje een ZZP rekening bij KNAB. We overwegen om de rest ook naar KNAB te verhuizen. Dus al onze eigen en en/of rekeningen.
  • 1x (reeds bestaande) ZZP rekening: 7 euro
  • 2x en/of rekeningen: samen 5 euro, want korting ivm ZZP rekening en daarvoor mag je max 5 rekeningen hebben
  • Allebei nog een eigen prive rekening: nog eens 5 euro per persoon???
Met name die laatste kan ik nergens terugvinden...
Privé rekeningen zijn niet noodzakelijk. Ik zit zakelijk en gezamenlijk bij Knab maar sinds ik voor mijn eigen rekening moest betalen heb ik die opgezegd. Als je wel twee privé rekeningen wilt kan je misschien beter bij Bunq kijken, maar persoonlijk zou ik niet alle eieren in één mandje leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 14 april 2024 @ 18:32:
Ik betaal mijn inkomstenbelasting vaak in 1x aan het einde van het jaar, en dat samen met de buffer van mijn bedrijf, de btw rekening en onze diverse prive spaarcenten schiet al snel voorbij die ton....
Hier staat de IB reserve bij een bekende Spaanse bank. Veel betere rente en IB is geen zakelijke uitgave (teveel betaald ontvang je privé terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 11:35
Ik heb al een vrij lang meerdere rekeningen bij KNAB gehad nu alleen nog een zakelijke rekening voor mijn werkmaatschappij (BV), Ik mocht geen rekening openen voor een holdiing (BV) dus daarvoor uitgewekenen naar SNS bank. Op zich best tevreden met KNAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
ASS-Ware schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:47:
[...]

Waarom een credit card?
Is dat zo? Ik heb inderdaad wel een nieuwe betaalpas ontvangen afgelopen maand. Hoe werkt dit dan? Want dan kan ik mijn KNAB creditcard (ICS) opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 00:15
Vaevictis_ schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:29:
[...]

Is dat zo? Ik heb inderdaad wel een nieuwe betaalpas ontvangen afgelopen maand. Hoe werkt dit dan? Want dan kan ik mijn KNAB creditcard (ICS) opzeggen.
Kleine kanttekening, met een debit card heb je niet alle voordelen van een creditcard. Ik zou me er eerst in verdiepen voor je besluit om je creditcard op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Youtl schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:39:
[...]

Kleine kanttekening, met een debit card heb je niet alle voordelen van een creditcard. Ik zou me er eerst in verdiepen voor je besluit om je creditcard op te zeggen.
Ik heb alleen een creditcard nodig omdat ik soms een lidmaatschap in USD moet betalen dat kan alleen per CC. Ik heb verder geen krediet nodig of aankoopverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
Vaevictis_ schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:29:
[...]

Hoe dat werkt?
Er staat toch een nummer op je nieuwe pasje?
Dat is niet je rekeningnummer, maar een debitcard nummer, die kun je online als “creditcard” gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 2108724

Vaevictis_ schreef op zondag 14 april 2024 @ 19:42:
[...]

Ik heb alleen een creditcard nodig omdat ik soms een lidmaatschap in USD moet betalen dat kan alleen per CC. Ik heb verder geen krediet nodig of aankoopverzekering.
Dan zou je eventueel je ICS kaart kunnen opzeggen. De betaalpassen van Knab betreffen Mastercard debitcards. Werkt precies zoals een (ICS) creditcard, alleen heb je geen ‘voordelen’ zoals o.a. aankoopverzekering, reisverzekeringen etc. Voor incidentele betalingen in een vreemde valuta - USD in jouw geval - volstaat de Knab betaalpas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hgl
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-01 12:03

Hgl

Knab heeft nu al sinds 30 maart een storing waar volgens eigen zeggen een paar honderd klanten last van hebben. Ik ben er helaas een van. Ik kan nu al twee en een halve week niet bij mijn bankomgeving en niets betalen, ook niet met iDeal. Ik kan dus geen facturen (op tijd) betalen en kom niet bij mijn spaargeld. Hoewel ze weten van dit probleem (in zowel iOS als Android) houden ze het verder stil. Nergens is te vinden dat er een storing is. Als ik vraag naar een oplossingstermijn sta ik eerst een uur in de wacht, vervolgens zeggen ze er van op de hoogte te zijn. De technische dienst weet nog (steeds) niet wat de oplossing is.
Ik vind het vreemd dat dit zo stil blijft. Als er een bank een algemene storing heeft van een uur staat dit op alle nieuwssites. Tuurlijk betreft het dan veel meer klanten, maar als je een paar weken geen toegang tot je eigen geld hebt, leidt dat wel echt tot problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:46
Hgl schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:59:
... Ik kan nu al twee en een halve week niet bij mijn bankomgeving en niets betalen, ook niet met iDeal. Ik kan dus geen facturen (op tijd) betalen en kom niet bij mijn spaargeld. ...
maar als je een paar weken geen toegang tot je eigen geld hebt, leidt dat wel echt tot problemen.
Voor jou nu misschien te laat, en ik werd door diverse mensen als gekke Henkie versleten, maar dit is precies waarom ik een 2e gratis bank als backup heb (in mijn geval OpenBank).
Meer info: Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2

Ik zou er veel Social Media druk op geven; bijna dagelijks klagen op Twitter, etc.
Hoop dat ze het probleem snel voor je oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hgl
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-01 12:03

Hgl

GroteVoet459 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:52:
[...]

Voor jou nu misschien te laat, en ik werd door diverse mensen als gekke Henkie versleten, maar dit is precies waarom ik een 2e gratis bank als backup heb (in mijn geval OpenBank).

Ik zou er veel Social Media druk op geven; bijna dagelijks klagen op Twitter, etc.
Het gaat bij mij om een zakelijke rekening en dus ook best behoorlijke bedragen die ik liever wel onder het depositogarantiestelsel laat vallen. Maar ik zal er eens naar kijken. Nu hoop ik voor het einde van de maand wel mijn BTW te kunnen voldoen. De belastingdienst vindt het niet leuk als je te laat betaalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Hgl schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:13:
[...]

Het gaat bij mij om een zakelijke rekening en dus ook best behoorlijke bedragen die ik liever wel onder het depositogarantiestelsel laat vallen. Maar ik zal er eens naar kijken. Nu hoop ik voor het einde van de maand wel mijn BTW te kunnen voldoen. De belastingdienst vindt het niet leuk als je te laat betaalt.
ik denk dat het tijd wordt dat je ze officieel in gebreke stelt en ze aansprakelijk stelt voor alle (vervolg)schade. Misschien even via een advocaat? Dit is echt heel ernstig. En wellicht kan je via de AFM een oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hgl schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:59:
Knab heeft nu al sinds 30 maart een storing waar volgens eigen zeggen een paar honderd klanten last van hebben.
De software is altijd al een zootje geweest bij knab. Ik heb er een zakelijke rekening, kan al maanden niet op de website inloggen omdat de app geen QR-codes kan lezen. Ik gebruik een andere, oude telefoon, waarop het wel werkt om in te loggen. Ze weten heus wel waar het probleem zit, ze hebben maling aan klanttevredenheid.
Ik ga mijn bedrijf binnen niet al te lange tijd beëindigen, stap daarom niet over.
Knab is een waardeloze bank (geworden). Op alles is hun antwoord: de app!. Alternatieven kosten hen geld, dan kunnen ze niet elk jaar een nieuwe Audi kopen, of zo.
Zag gisteren dat het lezen van de QR-codes weer lijkt te werken. Het kiezen van nieuwe passen daarentegen werkt niet met mijn dagelijkse telefoon, wel met de oude.
Het blijven zeer klantonvriendelijke prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroteVoet459 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:52:
[...]

Kan hen niets schelen. Het regent al vele maanden klachten, ook op Google Play. Ik heb de klantenservice al eens gevraagd of de bank op omvallen stond. Ik heb hen een aantal recensies getoond. Hahaha. Arme klantenservice, ze kunnen niks, mogen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:46
Anoniem: 201953 schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:29:
[...]

De software is altijd al een zootje geweest bij knab. Ik heb er een zakelijke rekening, kan al maanden niet op de website inloggen omdat de app geen QR-codes kan lezen. Ik gebruik een andere, oude telefoon, waarop het wel werkt om in te loggen. Ze weten heus wel waar het probleem zit, ze hebben maling aan klanttevredenheid.
Ik ga mijn bedrijf binnen niet al te lange tijd beëindigen, stap daarom niet over.
Knab is een waardeloze bank (geworden). Op alles is hun antwoord: de app!. Alternatieven kosten hen geld, dan kunnen ze niet elk jaar een nieuwe Audi kopen, of zo.
Zag gisteren dat het lezen van de QR-codes weer lijkt te werken. Het kiezen van nieuwe passen daarentegen werkt niet met mijn dagelijkse telefoon, wel met de oude.
Het blijven zeer klantonvriendelijke prutsers.
Ik las net deze reactie op de frontpage: RuddyMysterious in 'Triodos maakt QR-codescanner beschikbaar voor gebruikers met /e/OS-smartphone'

Je maakt geen gebruik van Google Play Services toch? Misschien kun je MicroG updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oohh schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:04:
[...]

Ik las net deze reactie op de frontpage: RuddyMysterious in 'Triodos maakt QR-codescanner beschikbaar voor gebruikers met /e/OS-smartphone'

Je maakt geen gebruik van Google Play Services toch? Misschien kun je MicroG updaten. :)
Op mijn Huawei zit MicroG, maar die werkt alleen wat betreft de notificaties, daar zit het probleem niet. De app kan de codes sinds kort weer lezen, net als in het verleden. Mijn telefoon is niet veranderd, ik neem aan dat het een wijziging in de app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 10:26
Is bekend of en wanneer KNAB een ideal profiel gaat aanbieden? Ik heb er nog niets over gehoord of te zien in de web/app omgeving. https://www.ideal.nl/products/ideal-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Nog steeds veel issues met geweigerde passen bij betaalautomaten sinds de nieuwe pas. Heeft het nog enige zin om daar ergens over te klagen denken jullie? Behalve hier dan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
page404 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:36:
Nog steeds veel issues met geweigerde passen bij betaalautomaten sinds de nieuwe pas. Heeft het nog enige zin om daar ergens over te klagen denken jullie? Behalve hier dan :P
De winkelier. Die heeft immers een betaalautomaat die of verouderd is of verouderde software draait. Daardoor wil die de nieuwe Debit passen verwerken als creditcard, en de acceptatie daarvan staat uiteraard vaak uit.

En anders wachten. Nu ook Rabo nog alleen maar deze passen uitgeeft is in ieder geval één grootbank over en zal het ook meer en meer gaan opvallen dat (meer) betalingen mislukken en dan ook nog eens van een grootbank en niet alleen van niche banken zoals Knab of Triodos (of "vage" banken (/neobanken) zoals Bunq, Revolut en N26).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
page404 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:36:
Bij Knab heeft het weinig zin, dat had ik al gedaan :(

Maar wie weet als er meer gaan klagen dat ze de meastro passen langer in stand gaan houden, dus voor de zekerheid zeg ik ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
Maestro passen langer in stand houden? Ze kunnen ze niet meer bestellen bij Mastercard he?
Die dingen zijn nu al bijna een jaar niet meer supported door Mastercard.
Dat er flapdrollen als ING zijn die er een miljoen nog op voorraad hadden....

De terminal providers hebben al jaren geleden te horen gekregen dat ze moesten aanpassen.

Tot nu toe heb ik alleen bij parkeerplaatsen issues gehad met Mastercard Debit. En de oplossing? Ze lieten me gratis parkeren.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Kodess schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:32:
Maestro passen langer in stand houden? Ze kunnen ze niet meer bestellen bij Mastercard he?
Wat ik begrepen heb gaat Knab alle Maestro passen deactiveren? Dat is dus nogal een verschil met "niet meer uitgeven". Er is voor geen enkele bank een reden om komende maand alle Maestro passen te deactiveren. Het Maestro netwerk blijft immers de komende jaren nog in de lucht. Immers hebben ze een geldigheid van 5 jaar en is MasterCard pas vorig jaar juni/juli gestopt met de uitgifte van nieuwe passen (dus die vervallen pas in juni/juli 2028). Wellicht dat de laatste passen uiteindelijk eerder vervangen worden en MasterCard het netwerk eerder uitschakelt. Maar zelfs als alle banken per juni/juli 2023 nog alleen maar Debit passen uitgaven zou het marktaandeel van Maestro & V-Pay nu nog vele malen hoger zijn dan MasterCard / Visa Debit en konden ze dus niet zomaar de ondersteuning stoppen (/netwerk uitschakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Wat ik begrepen heb gaat Knab alle Maestro passen deactiveren? Dat is dus nogal een verschil met "niet meer uitgeven". Er is voor geen enkele bank een reden om komende maand alle Maestro passen te deactiveren. Het Maestro netwerk blijft immers de komende jaren nog in de lucht. Immers hebben ze een geldigheid van 5 jaar en is MasterCard pas vorig jaar juni/juli gestopt met de uitgifte van nieuwe passen (dus die vervallen pas in juni/juli 2028). Wellicht dat de laatste passen uiteindelijk eerder vervangen worden en MasterCard het netwerk eerder uitschakelt. Maar zelfs als alle banken per juni/juli 2023 nog alleen maar Debit passen uitgaven zou het marktaandeel van Maestro & V-Pay nu nog vele malen hoger zijn dan MasterCard / Visa Debit en konden ze dus niet zomaar de ondersteuning stoppen (/netwerk uitschakelen).
Precies! Dat is een keuze van Knab om bestaande nog geldige measteo kaarten te blokkeren en te vervangen voor mastercard debet.

Ik heb vorige maand nog van ABN amro een nieuwe maestro pas gekregen die geldig is tot 04/29
Dus nog 5 jaar geldig is vanaf nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:47
NicoHF schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:54:
[...]

Precies! Dat is een keuze van Knab om bestaande nog geldige measteo kaarten te blokkeren en te vervangen voor mastercard debet.

Ik heb vorige maand nog van ABN amro een nieuwe maestro pas gekregen die geldig is tot 04/29
Dus nog 5 jaar geldig is vanaf nu
Dan heb je nog geluk want dat gaat binnenkort ook over op debit mastercards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:07
Heeft hier iemand ook issues met de synchronisatie tussen het adresboek op het web en het adresboek op iOS? Op het web kun je in het adresboek omschrijvingen toevoegen (handig als je meerdere IBANs bij verschillende banken hebt). Maar zodra ik dat daar opsla, wordt het niet gesynchroniseerd naar de iOS-app.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Ruvas schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:38:
[...]

Dan heb je nog geluk want dat gaat binnenkort ook over op debit mastercards
Lees je bericht nu pas.
Gaan ze bij ABN dan ook actief de oude passen blokkeren en je een nieuwe debet verplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16
NicoHF schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:27:
[...]

Lees je bericht nu pas.
Gaan ze bij ABN dan ook actief de oude passen blokkeren en je een nieuwe debet verplichten?
Mastercard stopt met Maestro

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Je linkt gaat niet naar een specifieke reactie toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NicoHF schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:04:
[...]

Je linkt gaat niet naar een specifieke reactie toe
Maar het is wel een topic waar je veel beter vragen kunt stellen over de nieuwe Debit passen als het niet over Knab gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Maar het is wel een topic waar je veel beter vragen kunt stellen over de nieuwe Debit passen als het niet over Knab gaat ;)
Fair. Maar ben wel benieuwd want ik kreeg hier een reacties erop.
Is het dan de bedoeling dat ik diegene in het andere topic weer quote met de bijbehorende reactie erbij?
Is wel wat omslachtig dan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Zojuist een email gehad dat de 'oude' passen per 20-06-2024 niet meer werken, je moet voor die tijd een nieuwe Mastercard debet kaart aanvragen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQUBDN20vsjfcNOg-IWN_EWVR2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYY2FbhZs6XdX8tyGSwB2ltL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door NicoHF op 30-05-2024 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
NicoHF schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:00:
Zojuist een email gehad dat de 'oude' passen per 20-06-2024 niet meer werken, je moet voor die tijd een nieuwe Mastercard debet kaart aanvragen
Nee, jouw pas werkt dan niet meer. Iedereen heeft een andere einddatum, afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:03:
[...]

Nee, jouw pas werkt dan niet meer. Iedereen heeft een andere einddatum, afaik
Ziet eruit als een algemene email die iedereen krijgt, dus denk niet dat er verschillende datums zouden zijn.

Mocht je verder niet op de hoogte zijn, zie mijn andere reactie
NicoHF in "Mastercard stopt met Maestro"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Mijn pas is al een hele tijd terug vervangen, daar zat een soortgelijke deadline van een maand oid op. Zelfde mail, hele andere datum.

Daarom: dit is de datum dat jouw pas niet meer werkt. Zegt niets over andere passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:18:
Mijn pas is al een hele tijd terug vervangen, daar zat een soortgelijke deadline van een maand oid op. Zelfde mail, hele andere datum.

Daarom: dit is de datum dat jouw pas niet meer werkt. Zegt niets over andere passen.
Geen een pas verloopt er op die datum van de mail.
Lees mijn link naar mijn andere reactie dan begrijp je de context

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
NicoHF schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Geen een pas verloopt er op die datum van de mail.
Lees mijn link naar mijn andere reactie dan begrijp je de context
Mijn hemel, lees je wel wat ik schrijf?

Deze datum is specifiek voor jou. Andere klanten krijgen een andere datum - het is niet dat alle passen op deze datum verlopen geblokkeerd worden. Het gebeurt gespreid.

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 30-05-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:59:
[...]

Mijn hemel, lees je wel wat ik schrijf?

Deze datum is specifiek voor jou. Andere klanten krijgen een andere datum - het is niet dat alle passen op deze datum verlopen geblokkeerd worden. Het gebeurt gespreid.
Ik lees dat inderdaad en probeer het uit te leggen aan jou, maar volgens mij lees jij het niet of we hebben een mis communicatie.

Knab heeft aan mij persoonlijk verteld dat ALLE MAESTRO bankpassen dus van iedereen worden geblokkeerd, zodat iedereen verplicht over MOET op Mastercard debet.

Nogmaals ik heb geen bankpas die verloopt op die datum, zij voeren dat in.
Mijn passen zijn nog tot minimaal 2025 geldig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Jullie praten langs elkaar heen.

Knab vervangt in batches.

Dus iedereen met achternaam A****** in week 20
Iedereen met achternaam B****** in week 21
Etc *

Heeft niks met de datum op je pas te maken en het is ook niet zo dat alle passen op 20-06-2024 geblokkeerd worden. Alleen de jouwe en die van de 1200* andere klanten in jouw batch.

* volledig fictief maar ik moest iets verzinnen om het duidelijk te maken.
Overigens zou het zomaar op volgorde van achternaam kunnen zijn. Mijn passen werden een paar weken eerder vervangen dan die van mijn partner (B en H). Zelfde adres.

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 31-05-2024 06:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

NicoHF schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:18:
[...]

Knab heeft aan mij persoonlijk verteld dat ALLE MAESTRO bankpassen dus van iedereen worden geblokkeerd, zodat iedereen verplicht over MOET op Mastercard debet
Ja.

Maar dus niet allemaal op/voor 24-6-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
NicoHF schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:18:
[...]

Ik lees dat inderdaad en probeer het uit te leggen aan jou, maar volgens mij lees jij het niet of we hebben een mis communicatie.

Knab heeft aan mij persoonlijk verteld dat ALLE MAESTRO bankpassen dus van iedereen worden geblokkeerd, zodat iedereen verplicht over MOET op Mastercard debet.

Nogmaals ik heb geen bankpas die verloopt op die datum, zij voeren dat in.
Mijn passen zijn nog tot minimaal 2025 geldig
Nee, ik begrijp je prima en leg tot 3x toe uit dat wat je zegt niet klopt.

Ik hoop dat de uitleg van @FreakNL wel blijft hangen, want dat is wat ik je steeds zeg. Scroll bij twijfel maar even terug na het lezen van zijn* uitleg.

*= aanname

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:11
Ter info: Het is dus inmiddels mogelijk om bij KNAB te betalen met Google Pay via je Wear OS smartwatch, ondanks dat op meerdere plaatsen op de website van KNAB staat dat dit nog niet mogelijk is. Je moet hiervoor wel een nieuwe bankpas hebben met rechts onderin op de pas het Mastercard logo (rood/gele cirkels).

Bij gebrek aan duidelijke instructies bij KNAB hier de stappen die je moet volgen:

- Ga eerst naar de KNAB bankieren op je telefoon, klik rechts onderin op de menu-button en selecteer Betaalpassen. Tik bij je betaalpas op "Algemene gegevens" en noteer het pasnummer, vervaldatum en CVC-code.
- Open op je horloge de Wallet app. Selecteer het icoon om een pas toe te voegen. Dit opent de Wallet app op je telefoon.
- Selecteer Kaart toevoegen smartwatch, kies Betaalkaart, en voer de gegevens van je pas in.

Om te kunnen betalen met je horloge moet je wel je horloge unlocken en iedere keer de wallet app openen, en dan je horloge tegen de betaalterminal houden. Het unlocken van je horloge moet je één keer doen als je je horloge omgedaan hebt. Zolang je hem om je pols houdt blijft hij unlocked. Let er ook op dat de NFC-functie ingeschakeld is op je horloge.

[ Voor 3% gewijzigd door RoccoS op 27-06-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:50

Jrz

––––––––––––

Nog meer mensen die al 2 weken geen MT940 kunnen downloaden?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Jrz schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:55:
Nog meer mensen die al 2 weken geen MT940 kunnen downloaden?
Is me op 1 juli nog gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:12

sebasd

loopt op espresso

Hier ook geen problemen mee gehad dit kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Ik kan alleen tot 30 juni downloaden

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs..
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 22:50
Ja, is al sinds begin dit kwartaal een zooitje. Gister gebeld met de klantenservice, die kwam met de uitleg dat er vorige week een probleem was. Dat was gefixed, maar daarmee was er een nieuw probleem onstaan. Tegen einde deze week zou het verholpen moeten zijn, althans dan zou ik t maar eens opnieuw moeten proberen.
Enige wat de 'service-expert' kon doen was de pakketkosten voor deze maand kwijtschelden. Dat doen ze blijkbaar alleen telefonisch, niet via de chat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Matthijs.. schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 19:49:
Ja, is al sinds begin dit kwartaal een zooitje. Gister gebeld met de klantenservice, die kwam met de uitleg dat er vorige week een probleem was. Dat was gefixed, maar daarmee was er een nieuw probleem onstaan. Tegen einde deze week zou het verholpen moeten zijn, althans dan zou ik t maar eens opnieuw moeten proberen.
Enige wat de 'service-expert' kon doen was de pakketkosten voor deze maand kwijtschelden. Dat doen ze blijkbaar alleen telefonisch, niet via de chat...
Interessant. Dat is mij niet aangeboden. Terwijl ik 2x chat, 1xtel contact heb gehad. Lukt al niet sinds 1-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs..
Is mij ook niet vanuit hem zelf aangeboden, maar kwam ermee toen ik vroeg hoe hun compensatie voor dit soort langdurige storingen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 19:55
Ik heb nu een nieuwe pas ontvangen (debit-kaart oid, met zo'n 16 cijferig 'credit card' nummer). Maar is dat ter vervanging van mn oude 'normale' bankpas met gewoon het IBAN rekeningnummer? Of een aanvulling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zeeg schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:51:
Ik heb nu een nieuwe pas ontvangen (debit-kaart oid, met zo'n 16 cijferig 'credit card' nummer). Maar is dat ter vervanging van mn oude 'normale' bankpas met gewoon het IBAN rekeningnummer? Of een aanvulling?
Vervanging, iedereen gaat op den duur over naar de debit kaart.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

zeeg schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:51:
De IBAN staat nu op de achterkant. Het CVV-nummer staat trouwens niet op de kaart maar in de app.

Aanvulling: Je kunt de kaart net zoals een creditcard gebruiken, op het krediet na.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 201953 op 11-07-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Matthijs.. schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:44:
Is mij ook niet vanuit hem zelf aangeboden, maar kwam ermee toen ik vroeg hoe hun compensatie voor dit soort langdurige storingen werkt.
Storing is er nog steeds... Maandag maar ff zeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 16-07-2024 14:29 . Reden: Niet toegestaan ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Bedenkt eer gij begint

[ Voor 40% gewijzigd door ZieMaar! op 16-07-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Jrz schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:59:
[...]

Bedenkt eer gij begint
Wat is het probleem? Ik wil de rekening particulier gebruiken. Tarief lijkt normaal, duurder dan ING, maar goedkoper dan bijvoorbeeld Bunq. Meerdere spaarrekeningen en potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs..
Ik kon net weer MT940 downloaden, maar de transacties na afgelopen vrijdag staan er niet in. Nog geen contact met de klantenservice over gehad, maar iets om even op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

En weer een dikke vette storing. Kwam niet echt lekker uit aangezien we het halve land door waren gereden om een duur iets van marktplaats op te halen.
Uiteindelijk wel in kunnen loggen en de betaling gedaan maar die staat er nu 2x in 🙄 is het nu zo moeilijk voor ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 13:24
KNAB ligt er ook uit, zal dat ook met de MS storing te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKAJBSx0-aQt_15SoE0mV8infbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pPjj9fQ2D1WRzxRbannOVVN.jpg?f=fotoalbum_large

Jeee weer storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Lightning89 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:41:
Het lijkt er wel op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CWpQ545CU3wNgE6THK-4JdGHRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tO7xKUbFTHw42Vnv9koRa4zz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYIz4fszqArvu9BrGm1H9sj5D5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vygbeJsirGGG2vjyYQYfHYzP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:54
Hier werkte de app net weer. Erg traag wel. Betalingen lijken nog niet verwerkt te zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:54
Lightning89 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:41:
Vermoed eerder met de Crowdstrike problemen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32We4yWGHWEF0LhtK8RqyrL7zhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/syBxo8pUoMa9HFTNUQ6GlA4h.png?f=fotoalbum_large
Is dus inderdaad vanwege de Crowdstrike problemen... Ik hoopte toch eigenlijk dat hun kritieke infrastructuur niet op Windows servers zou draaien, maar met KNAB verbaast het me tegelijk ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:41
Metalman schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:12:
[Afbeelding]
Is dus inderdaad vanwege de Crowdstrike problemen... Ik hoopte toch eigenlijk dat hun kritieke infrastructuur niet op Windows servers zou draaien, maar met KNAB verbaast het me tegelijk ook weer niet.
Als Crowdstrike nu in een andere-dan-windows-versie de fout had gemaakt, en KNAB gebruikte Crowdstrike op dat betreffende platform, wat had je dan gehoopt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik was ook al een reactie aan t typen, maar can't argue stupid. Ik denk dat'ie onderschat hoeveel er (gewoon, prima) op windows servers draait wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Werkt inderdaad gelukkig weer, had net een ideal betaling kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:34
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Als Crowdstrike nu in een andere-dan-windows-versie de fout had gemaakt, en KNAB gebruikte Crowdstrike op dat betreffende platform, wat had je dan gehoopt ?
Hmmbob schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:55:
Ik was ook al een reactie aan t typen, maar can't argue stupid. Ik denk dat'ie onderschat hoeveel er (gewoon, prima) op windows servers draait wereldwijd.
Ik vind het gewoon bijzonder dat een hippe “fintech neo-bank” die alle infra from scratch op heeft kunnen bouwen de keuze heeft gemaakt om op Windows draaien… Er zijn niet veel organisaties die die keuze nog zouden maken volgens mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Metalman op 19-07-2024 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Metalman schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:42:
[...]

[...]

Ik vind het gewoon bijzonder dat een hippe “fintech neo-bank” die alle infra from scratch op heeft kunnen bouwen de keuze heeft gemaakt om op Windows draaien… Er zijn niet veel organisaties die die keuze nog zouden maken volgens mij.
Minimaal 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Sowieso vaag dat banken Windows Server gebruiken, ik had gehoopt dat het merendeel Linux zou zijn. Wat moet Crowdstrike op Windows Server? Dat is geen endpoint.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste