Freakster86 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:45:
@
Jazco2nd Misschien fijn dat je die Euroclix Mastercard kunt toevoegen aan de app, maar Euroclix is wat dat betreft wel een slechte deal. Aankopen via andere cashbacksites levert je vrijwel altijd meer op. En die aankoopverzekering stelt ook niet echt veel voor. De 15 euro per jaar mijns inziens niet waard. Dan liever N26, Revolut, Bunq Travelcard o.i.d. zonder koersopslag er naast nemen en afrekenen via de cashbacksite met de hoogste cashback (cashback XL, spaarwinkelen, CJP etc.)
Heb het zelf nu zo ingericht:
- ING = (1,35 p/m), instant payments (marktplaats o.i.d.) met betaalverzoeken (backup pin/iDeal*)
- Moneyou = dagelijkse uitgaven + alle spaarpotjes (pin + iDeal)
- N26 = Online aankopen in andere valuta
- PayPal = aankoopverzekering en retourkosten vergoeding, gekoppeld aan N26 CC en Moneyou
*Merk dat Moneyou nog niet altijd als optie wordt gegeven bij het afrekenen met iDeal.
Na het debacle bij bunq denk ik dat het goed is om een rekening bij een grootbank aan te houden en die als tegenrekening te gebruiken. Heb destijds voor mijn ING rekening gekozen, baalde ik eerst van maar achteraf juist blij mee. Toch fijn om zo'n 'betrouwbare' backup te hebben.
Heb trouwens bij bunq nu gratis een Travel Card aangevraagd en zet daarna mijn premium lidmaatschap kosteloos om naar Travel Card. Op deze manier hoef je niet 10 euro te betalen voor de kaart. Mogelijk een tip voor de overstappers.
De Euroclix kaart bedoelde ik ook niet als alternatief voor Revolut of N26. Beide gebruik ik by default sinds 2015 (sinds 2018 bijna alleen nog Revolut). Ik gebruik helemaal geen passen van andere banken.
De Euroclix kaart is voornamelijk voor borg bij hotels of autohuur. Vroeger was het heel gewoon dat je >1000 borg op je kaart gereserveerd kreeg. Dat wil je niet bij een Revolut/N26 want dan is dat deel van je saldo geblokkeerd.
Het was een alternatief op de genoemde SNS kaart maar ik had de verkeerde gequote zie ik.
N26 ben ik vanaf gestapt toen ze zomaar €4 boete incasseerde omdat een automatische incasso plaatsvond (die trouwens onverwacht was, had de incasso 6 weken eerder ingetrokken) terwijl er geen saldo was. En dat terwijl je helemaal niet rood kan staan en volgens hun eigen voorwaarden de transactie nooit had mogen gebeuren, dankzij de boete stond ik juist nog meer negatief.
tov Revolut was instant top up niet mogelijk.
En daar bovenop: de app ontwikkeling heeft bijna 2 jaar stil gestaan bij N26 in die tijd. Verschrikkelijk irritante bugs 7x gemeld en werd niks aan gedaan.
Ik gebruikte N26 Maestro en MasterCard voor alles en Revolut was backup in NL, in het buitenland aanvullend. Ik begon de Revolut Maestro al by default te gebruiken maar sinds dat akkefietje is N26 alleen nog aanvullend/backup op/voor Revolut in het buitenland.
Trouwens ook leuk maar nog meer offtopic: Curve, 1 kaart die kan doen alsof het N26, Revolut of een andere Visa/MasterCard is. Aanrader. Zeker omdat als je een pasje kwijtraakt de vervangende vaak geld kost. Kan je beter je Curve kwijtraken.
[
Voor 9% gewijzigd door
Jazco2nd op 26-04-2020 00:26
]