Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:40
Nakebod schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:36:
Voor de afwisseling zag ik dat deze shop een iDeal QR code als optie had. Zie je ook niet vaak.
Volgens de instructie moest ik naar https://qrcode.ideal.nl. Staan alleen de grote banken bij. Niet erg hoopvol.

Maar had de app niet een QR icoon.. Dus vol goede moed de QR betaalcode gescand vanuit de app en... niets.
Had dit überhaupt moeten werken?
Op dit moment werkt het (nog) niet vanuit de Moneyou app.
Wel kun je de iDeal QR code scannen via de camera app of een QR-scanner app.
Zie hier voor meer info.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:50
iDeal QR-codes kun je met de iDeal-app scannen waarna je in die app een bank kiest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06:59

Nakebod

Nope.

Dus het had zo simpel kunnen zijn. Als ze bij iDeal dat nu als instructie hadden gezet op die pagina.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Sinds januari een Moneyou Go rekening naast m'n vaste ING rekening. Het idee van de spaarpotjes vind ik prima uitgewerkt, maar verder vind ik de app toch nog vrij beperkt. Ook mis ik dingen als mobiel betalen en instant payments.

Grootste voordeel vind ik absoluut de gunstige tarieven voor het betalen in buitenlandse valuta. Dit doe ik best vaak en dit scheelt uiteindelijk toch aardig.

Vooralsnog blijft Moneyou Go dan ook vooral m'n "buitenlandse" rekening.

Moneyou Sparen had ik al, vooral vanwege de gunstigere rente t.o.v. ING en de optie tot meerdere spaarrekeningen. Helaas is de spaarrente hard achteruit gegaan en zal het vanaf mei ook niet meer mogelijk zijn om meer dan 1 spaarrekening aan te vragen. Wat dat betreft zal ik waarschijnlijk dus vertrekken bij Moneyou.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:21
Zijn hier mensen die hebben geprobeerd een en/of rekening te krijgen via Moneyou, die vanaf je Go abonnement bereikbaar is?

Nu Bunq Free stopt en Bunq verzuimd met een betaald abonnement te komen dat past bij mijn Free gebruik, wil ik graag mijn slapende MoneYou Go rekening gebruiken.. maar heb wel 2 en/of rekeningen ernaast nodig..

Of kan je potjes zodanig delen met een ander dat je beide de rechten erover hebt? Anders wordt het toch weer ING helaas.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:42
@Jazco2nd Je kunt het navragen bij support, maar ik betwijfel of het mogelijk is. Kan er ook niks over terug vinden. Potjes delen met een ander is in ieder geval niet mogelijk. Geen optie in de app om dat te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iGrasmat
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-06 19:43
Na het stoppen van Bunq Free ook maar een Moneyou Go rekening aangemaakt. Ik ben benieuwd wat de ervaring is. Het zal waarschijnlijk niet zo veel features bevatten als Bunq, maar het ging mij toch vooral om één feature, en dat was dat het gratis was. Zolang de basisfunctionaliteit van Moneyou Go prima werkt en iDeal betalingen gedaan kunnen worden, ben ik tevreden.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Grappig om meer mensen te zien die vanaf Bunq komen.
Ik wil ook overstappen maar ben nu aan het uitzoeken welke het beste bij mij en mijn situatie past.

Ik zat ook te kijken naar Openbank.nl maar die ondersteunen geen Ideal betalingen. Dus dat valt dan al wel af.

Ik ben opzoek naar een bank waarbij ik een soort potje of extra rekening kan maken waar mijn vriendin ook bij kan.

Ik zit zelf bij de Rabo en zij bij ING maar voor zover ik nu heb gezien zijn de mogelijkheden daar ook beperkt.

Betalen via NFC is niet mogelijk lees ik? Ai dat is wel een domper.

[Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-04-2020 23:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08:57
Is een tegenrekening nog steeds nodig bij Moneyou Go? Lijkt mij goed om te weten voor de Bunq-vluchtelingen -overstappers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:43
Helaas wel, zelfs bij het opnieuw installeren van de app op een andere telefoon moet je ter verificatie weer een cent betalen via iDEAL. Het gratis Knab Basis kan wellicht een alternatief zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazco2nd
NY_Giant schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:52:
Helaas wel, zelfs bij het opnieuw installeren van de app op een andere telefoon moet je ter verificatie weer een cent betalen via iDEAL. Het gratis Knab Basis kan wellicht een alternatief zijn.
U123456 schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:01:
Is een tegenrekening nog steeds nodig bij Moneyou Go? Lijkt mij goed om te weten voor de Bunq-vluchtelingen -overstappers.
Dat is nodig ivm regelgeving en staat volledig los van de bank die je kiest. Banken zijn verplicht je face to face te identificeren. Het alternatief is dit dus.

Revolut en N26 lossen dat op door een bedrijfje in te huren dat een korte videocall met je doet (doen ze niet meer denk ik) of door je foto's van je IDs te laten maken.

Knab Basis is niet te vergelijken. oa incasso's zijn niet meer mogelijk als je van Plus overstapt naar Basis (je moet eerst Knab Plus hebben daarna kan je downgraden).

Ik zit daarom te kijken naar (elk 1 betaalrekening, samen een e/o betaalrekening en samen een e/o spaarrekening:
  1. Alles bij ING, en/of rekeningen (2) met partner en elk een eigen betaalrekening. €7.60/mnd, €91.20/jr.
  2. Bij ABN en/of rekeningen (goedkoper dan ING) en elk een betaalrekening bij ING. €5.80/mnd, €69.60/jr.
  3. alles bij Knab. Onduidelijk of je met Knab Samen dan in totaal op €7.50 of €10/mnd zit.
Optie 1: betaalrekening bij ING is €1.35 en een toeslag van €1.10 als je hier en/of van maakt. dus 4*1.35 + 2*1.10 = €7.60 ofwel €91.20 per jaar.
Optie 2: betaalrekening bij ABN AMRO is €1.55/mnd, 2*1.55 + 2*1.35 = €5.80 ofwel €69.60/jr.

Bij ING kan je potjes ,maken zoals bij MoneYou Go wat bij BUNQ aparte IBANs zijn. Geen idee of dit ook kan bij ABN.

Ik doe trouwens niet aan pas gebruik of creditcards. Het zou dus nog goedkoper moeten kunnen maar geen enkele bank biedt voor mij rekeningen aan geheel zonder passen.
Voor pasgebruik hebben we reeds elk Revolut (Maestro en CC) en als backup N26 (Maestro en CC) met elk een ICS Euroclix echte credit creditcard voor €15/jr.

• Ronald_O
  • Laatst online: 07:38
MoneyouWebcare schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:34:

Ik denk dat je met betaalverzoeken het snel aanvullen van je rekening via Ideal bedoelt. Dit komt zeker terug. Hier zat een bug in waardoor we de functie tijdelijk uit de app hebben moeten halen.

Wouter van Moneyou
Van de week ook de app eens geïnstalleerd en het eerste wat ik mis was dit. Toen vond ik je bericht en zie dat we onderhand bijna een jaar verder zijn.. waardoor ik aanneem dat het niet terug gaat komen. Of ben ik heel toevallig precies op tijd en wordt het vandaag live gezet? ;)

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002

T-Infinity

Heen en weer....

Ik ben aan het overstappen van ABN naar Moneyou. Ik heb mijn (oude) abn rekening gebruikt als tegenrekening voor Moneyou. Ik wist toen nog niet dat ik mijn ABN rekening zou gaan opzeggen.

Wat kan ik nu het beste doen? Tegenrekening wijzigen kan niet begreep ik, en als ik de app in de toekomst opnieuw wil installeren, begreep ik dat je opnieuw je moet identificeren vanaf je tegenrekening (die ik dan dus niet meer heb)

Op 3 juni 2019 zei Moneyou hierover (in dit topic) "Wij zijn bezig om de verificatieboeking van 1 cent uit het proces te halen zodat dit niet meer voor kan komen. Ik kan hier nog geen datum voor geven."
Weet iemand of die verificatieboeking nog steeds gevraagd wordt bij opnieuw installeren app?

• Freakster86
@T-Infinity Er is geen communicatie meer over geweest. De ontwikkeling gaat niet hard, dus persoonlijk verwacht ik dan ook niet dat ze deze feature snel gaan toevoegen. De 'controle' laten ze nu lekker makkelijk over aan andere banken i.p.v. zelf te doen. Dus ga er maar vanuit dat die verificatieboeking nog steeds verplicht is. Wanneer je tegenrekening niet meer bestaat, is (voor zover ik me herinner) de enige mogelijkheid voor je om een nieuwe Moneyou rekening te openen (met gebruik van je nieuwe tegenrekening).

Het beste wat je kunt doen, voor zover dat nog niet te laat is, is om je ABN rekening voor nu nog aan te houden. Of nu gelijk je Moneyou rekening weer sluiten, iets als Knab Basis te openen (ook gratis) en dan vanuit daar een nieuwe Moneyou rekening te openen.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Freakster86 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:02:
@T-Infinity Er is geen communicatie meer over geweest. De ontwikkeling gaat niet hard, dus persoonlijk verwacht ik dan ook niet dat ze deze feature snel gaan toevoegen. De 'controle' laten ze nu lekker makkelijk over aan andere banken i.p.v. zelf te doen. Dus ga er maar vanuit dat die verificatieboeking nog steeds verplicht is. Wanneer je tegenrekening niet meer bestaat, is (voor zover ik me herinner) de enige mogelijkheid voor je om een nieuwe Moneyou rekening te openen (met gebruik van je nieuwe tegenrekening).

Het beste wat je kunt doen, voor zover dat nog niet te laat is, is om je ABN rekening voor nu nog aan te houden. Of nu gelijk je Moneyou rekening weer sluiten, iets als Knab Basis te openen (ook gratis) en dan vanuit daar een nieuwe Moneyou rekening te openen.
Bedankt voor de bevestiging. Daar was ik al bang voor. Net dus alles qua incasso's en automatische overschrijvingen en potjes ingeregeld bij Moneyou, en toen kwam ik hier dus achter.
ABN aanhouden voel ik weinig voor, wil daar juist weg en heb de overstapservice al in laten gaan van ABN naar Moneyou.

Maar tegenrekening wijzigen is te complex blijkbaar 8)7

Ik blijf het bizar vinden, dat ik straks gewoon geen toegang meer heb tot mijn rekening (hypotheek en incasso's etc) omdat ik een nieuwe telefoon neem of de app opnieuw installeer. Dat is echt een heel erg vervelende situatie.

Ik moet dus zo lang mogelijk met mijn huidige telefoon door, maar die is al aan het einde van zijn levensduur.

Wellicht kan @MoneyouWebcare een update geven? :)

[Voor 12% gewijzigd door T-Infinity op 06-04-2020 11:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
@T-Infinity Neem anders even contact op met support via Whatsapp ofzo. Ze reageren altijd wel vrij snel. En hoe vaker zij zien dat een klant tegen dit probleem aanloopt, des te meer kans er bestaat dat ze er iets aan gaan doen. Je ABN anders omzetten naar de goedkoopste variant? Heb ik bij ING ook zo gedaan en met ~15 euro per jaar is dat nog te overzien.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Freakster86 schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:17:
Je ABN anders omzetten naar de goedkoopste variant?
Had ik altijd al, maar ik ga gewoon uit principe geen geld betalen als de rekening alleen maar functioneert als administratieve tegenrekening.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
@T-Infinity Knab Basis is hiervoor inderdaad de oplossing, zoals @Freakster86 ook aangeeft. Het biedt namelijk iDEAL aan en kan dus als tegenrekening van Moneyou Go gebruikt worden. Je kunt het niet direct aanvragen, aangezien je bij Knab altijd begint met het betaalde Knab Plus. Na een maand kun je echter kosteloos terug naar het gratis Knab Basis. De eerste maand betaal je dan voor Plus € 2,50. Ik zou in jouw geval geen overstapservice aanvragen, waar je normaal ook nog € 50,- mee kunt verdienen.

[Voor 16% gewijzigd door NY_Giant op 06-04-2020 11:30]

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

NY_Giant schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:23:
@T-Infinity Knab Basis is hiervoor inderdaad de oplossing, zoals @Freakster86 ook aangeeft. Het biedt namelijk iDEAL aan en kan dus als tegenrekening van Moneyou Go gebruikt worden. Je kunt het niet direct aanvragen, aangezien je bij Knab altijd begint met het betaalde Knab Plus. Na een maand kun je echter kosteloos terug naar het gratis Knab Basis. De eerste maand betaal je dan voor Plus € 2,50. Ik zou in jouw geval geen overstapservice aanvragen, waar je normaal ook nog € 50,- mee kunt verdienen.
Knab Plus heb ik al, met overstapservice.

Maar mijn probleem is dus dat ik de Moneyrekening vorige jaar al heb geopend met mijn ABN rekening, en daar is nu geen oplossing voor volgen smij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
Wellicht kan support inmiddels toch de tegenrekening wijzigen. Zo niet, dan lijkt er niets anders op te zitten dan Moneyou Go op te zeggen en weer aan te vragen met je Knab-rekening als tegenrekening. @Wenzel had dit binnen vier dagen geregeld.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

NY_Giant schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:43:
Wellicht kan support inmiddels toch de tegenrekening wijzigen. Zo niet, dan lijkt er niets anders op te zitten dan Moneyou Go op te zeggen en weer aan te vragen met je Knab-rekening als tegenrekening. @Wenzel had dit binnen vier dagen geregeld.
Ja ik snap dat dat de consequentie is, en dat is belachelijk natuurlijk. Ook zou ik dan misschien een boete kunnen krijgen omdat ik de overstapservice dan afbreek.

• Tamerciaga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11:10
@NY_Giant @T-Infinity wat bedoelen jullie met tegenrekening? Ik heb zojuist Moneyou aangevraagd en geverifieerd met mijn bunq rekening (die ik ga opzeggen), is dit aan elkaar verbonden of iets?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
@Tamerciaga Ja. Moneyou gebruikt je tegenrekening als verificatie dat jij bent wie je zegt. Die andere bank heeft dat al gedaan als je daar een rekening hebt en zo hoeven zij zelf niet dat hele verificatie proces te doen.

Wanneer je Bunq opzegt heb je geen toegang meer tot je tegenrekening. Mocht je toegang tot je app/telefoon o.i.d. verliezen en die opnieuw willen installeren, dan zal Moneyou opnieuw een iDeal betaling vragen van 1 cent vanaf je tegenrekening. Maar dat kun jij dan niet meer en dus zegt Moneyou "sorry, maar dan kunnen wij niet verifiëren wie je bent".

Dus als ik jou was zou ik of support vragen of ze het voor je kunnen wijzigen OF gelijk weer Moneyou opzeggen en de constructie die NY_Giant in "Discussie over & Ervaringen met Moneyou Go" hier uiteenzet gebruiken.

[Voor 6% gewijzigd door Freakster86 op 06-04-2020 12:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Tamerciaga schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:10:
@NY_Giant @T-Infinity wat bedoelen jullie met tegenrekening? Ik heb zojuist Moneyou aangevraagd en geverifieerd met mijn bunq rekening (die ik ga opzeggen), is dit aan elkaar verbonden of iets?
Je zit nu dus in hetzelfde schuitje als ik. Niet de app opnieuw installeren want dan kun je niet meer bij je rekening als je geen toegang meer hebt tot bunq.

• Tamerciaga
@Freakster86 oke thanks. Beetje jammer dit :|

Enig idee hoe ik betaalverzoeken kan sturen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Tamerciaga schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:20:

via tikkie bijvoorbeeld.

• Freakster86
Tamerciaga schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:20:

Is helaas niet anders. Ze zouden dat ook veel beter moeten communiceren.

Betaalverzoeken versturen is via de Moneyou app nog niet mogelijk. De ontwikkeling gaat helaas niet zo snel. Je kunt het beste gewoon wat @T-Infinity zegt, Tikkie gebruiken. Gebruikte zelf altijd bunq.me, maar dat houdt helaas op :(

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Oke ik heb het helemaal mooi voor elkaar nu... not.

Ik heb momenteel de overstapservice lopen van ABN naar Moneyou Go (duurt 13 maanden)
Ik blijk echter mijn bunq rekening ooit gebruikt te hebben voor de verificatie, niet wetende dat dit gevolgen zou hebben.

Bij de helpdesk zeggen ze, ja dan raad ik u aan om uw bunq rekening nog even 13 maanden aan te houden 8)7 8)7 en de overstapservice helemaal te doorlopen. Dat kost me dus >100 euro...

Bizarre situatie dit.

Ik kan ook voor de meest risicovolle optie kiezen: Gewoon doorgaan en hopen dat ik de app niet opnieuw hoef te installeren, en hopen dat Moneyou tegen die tijd de mogelijkheid geeft om de tegenrekening te wijzigen. Maar op dat moment heb ik dus geen beschikking meer over mijn rekening.

edit: lijkt erop dat ik de overstapservice nog kan annuleren, gelukkig...

Ik krijg een beetje een 'van de regen in de drup' gevoel nu van bunq ==> Moneyou Go

[Voor 30% gewijzigd door T-Infinity op 06-04-2020 17:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
@T-Infinity Ik wilde net zeggen, kun je overstapservice nog annuleren?

https://www.overstapservi...pservice_oktober_2019.pdf
6.Wanneer stopt de Overstapservice?

6.1 Vanzelf na 13 maanden
•De Overstapservice stopt vanzelf na 13 maanden, u hoeft hier niets voor te doen.

6.2 Als u dat wilt: eerder dan na 13 maanden
•U kunt uw nieuwe bank vragen om de Overstapservice te stoppen. Dan gelden de regels van uw nieuwe bank. Uw nieuwe bank laat u vooraf weten of hier kosten aan verbonden zijn, en zo ja, wat u moet betalen.
Ik zie wel dat Moneyou over de overstapperiode zegt dat deze niet verkort of verlengd kan worden, maar ze zeggen niet echt iets over het annuleren zelf (en of er een boete op staat of niet). "Niet verkort kan worden" impliceert het misschien, maar sluit het annuleren niet uit.
https://www.moneyou.nl/kl...-ik-die-periode-verlengen

Maar fijn dat het annuleren nog kan. Persoonlijk zou ik die overstapservice zoveel mogelijk mijden. Je leest wel vaker dat mensen daardoor in de problemen komen. 13 maanden is een lange tijd. Ik snap verder helemaal hoe je je voelt. Ik was ook van plan om mijn ING rekening destijds op te zeggen, maar kwam er toen ook achter dat dit niet kon. Het hele verificatiesysteem van Moneyou is een frustrerend proces dat niet bepaald klantgericht is. Meer om Moneyou zelf te ontlasten en kosten te besparen.

• nathalia
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01-07 17:36
Jazco2nd schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:30:

Dat is nodig ivm regelgeving en staat volledig los van de bank die je kiest. Banken zijn verplicht je face to face te identificeren. Het alternatief is dit dus.
Dan is dat alleen in Nederland? Ik opende vorige week een rekening bij Aion Bank in België. De identificatie was heel simpel: de telefoon met NFC tegen het paspoort houden en de identificatie was geregeld! Echt super simpel dus.

• Jazco2nd
nathalia schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:43:
[...]

Dan is dat alleen in Nederland? Ik opende vorige week een rekening bij Aion Bank in België. De identificatie was heel simpel: de telefoon met NFC tegen het paspoort houden en de identificatie was geregeld! Echt super simpel dus.
Bij Knab net ook, wel een iDeal betaling moeten doen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tamerciaga
Pas geleden Moneyou aangevraagd, ik was best wel enthousiast over de app, helaas wel weinig features maar hij ziet er snel en vlot uit. Tot dat ik de bekende fuckup maakte door een tegenrekening te gebruiken die gaat vervallen.

Nu heb ik de rekening opgezegd (duurt allemaal lekker lang) en moet ik opnieuw aanmelden...fintech? Ik zou haast zelf een bank beginnen, al die fintech banken hebben allemaal wel wat, halfwerk :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Tamerciaga schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:12:
Pas geleden Moneyou aangevraagd, ik was best wel enthousiast over de app, helaas wel weinig features maar hij ziet er snel en vlot uit. Tot dat ik de bekende fuckup maakte door een tegenrekening te gebruiken die gaat vervallen.

Nu heb ik de rekening opgezegd (duurt allemaal lekker lang) en moet ik opnieuw aanmelden...fintech? Ik zou haast zelf een bank beginnen, al die fintech banken hebben allemaal wel wat, halfwerk :P
Kreeg net ook te horen van Moneyou dat er op dit moment niet bekend is of en wanneer ze dit gaan aanpassen. Ze moeten dus telkens weer tegen klanten zeggen: dan zullen we uw rekening moeten opzeggen en een nieuwe aanmaken. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Ben benieuwd of ik de overstapservice ook kan aanvragen van Moneyou Go naar Moneyou Go :D :+

• U123456
Geen gezamenlijke (en/of) rekening bij Moneyou:
Op dit moment kun je alleen een Moneyou Go rekening openen op 1 naam. Als je gebruik wilt maken van de Overstapservice moeten zowel je oude rekening als je Moneyou Go rekening op dezelfde naam staan.
https://www.moneyou.nl/kl...-rekening?q=gezamenlijke+

[Voor 6% gewijzigd door U123456 op 08-04-2020 21:40]

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03:23
NY_Giant schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:23:
Ik heb eind maart me nog aangemeld bij knab en heb meteen daarna mijn pakket gewijzigd van knab Plus naar knab Basis.

• Tamerciaga
Ik heb het idee dat dit gewoon een sideprojectje is geweest van ABN, die nu niet echt genoeg aandacht en liefde krijgt. Tot zo ver de grote nadelen voor mij:
  • Tegenrekening is niet te wijzigen, erg vreemd proces om dit te wijzigen.
  • Je kan geen iDeal betaalverzoeken sturen, anno 2020 nog steeds niet?
  • Geen ondersteuning van Instant Payments, dus ff snel geld overboeken naar andere eigen rekeningen is klote.
Ik behoud de rekening wel, maar ga dit voorlopig niet actief gebruiken.

@Freakster86 @T-Infinity @NY_Giant ik ben echt bijzonder verbaast over Knab, zo positief dat ik wellicht de betaalde rekening samen met m'n vrouw ga nemen :)

• NY_Giant
@Tamerciaga Het vreemde is wel dat Moneyou Go onlangs nog behoorlijk wat nieuwe klanten heeft binnengehaald met deze actie. Wellicht zijn er dus toch nog plannen om er iets meer van te maken. Over Knab heb ik inderdaad ook helemaal niets te klagen. Dat werkt prima.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Tamerciaga schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:52:
Ik heb het idee dat dit gewoon een sideprojectje is geweest van ABN, die nu niet echt genoeg aandacht en liefde krijgt. Tot zo ver de grote nadelen voor mij:
  • Tegenrekening is niet te wijzigen, erg vreemd proces om dit te wijzigen.
  • Je kan geen iDeal betaalverzoeken sturen, anno 2020 nog steeds niet?
  • Geen ondersteuning van Instant Payments, dus ff snel geld overboeken naar andere eigen rekeningen is klote.
Ik behoud de rekening wel, maar ga dit voorlopig niet actief gebruiken.

@Freakster86 @T-Infinity @NY_Giant ik ben echt bijzonder verbaast over Knab, zo positief dat ik wellicht de betaalde rekening samen met m'n vrouw ga nemen :)
Ik heb voor mezelf de gratis moneyou go rekening.
Onze gezamenlijke rekening zit bij Knab ook inderdaad. Bevalt goed. En momenteel de eerste 16 maanden 'gratis'.

• Freakster86
@Tamerciaga Er is leven na Bunq :P Heb zelf Knab basis ook, maar het voegt voor mij persoonlijk niets toe. Vooralsnog heb ik nu een prima combinatie met:
  • Moneyou - Incasso's en dagelijkse uitgaven. Potjes zijn mijns inziens echt top.
  • N26 - CC zonder koersopslag + gratis geld opnames.
  • ING - Backup en betaalverzoeken.
Totale kosten: 16,20 euro per jaar (ING, met korting)

Voorheen had ik Bunq die de rol van incasso rekening en betaalverzoeken vervulde. ING lag op z'n gat. Maar die rol die Bunq vervulde kan ik prima spreiden over de Moneyou en ING. Waar ik voorheen dacht Moneyou met het potjes systeem in te gaan ruilen voor Bunq Premium (light :) ), is dat nu dus andersom.

Ik erken de nadelen die je noemt van Moneyou, maar persoonlijk kan ik er goed mee leven.
  • De tegenrekening is klote. Dat zouden ze beter moeten communiceren. Je moet namelijk even goed nadenken wat dan slim is. Maar achteraf ben ik blij dat ik de ING (Postbank O+ ) heb aangehouden. De kosten vallen mee en worden vooralsnog wel gecompenseerd door de sporadische rentepunten deal. En het hebben van een (betrouwbare) backup is mij nu wel duidelijk.
  • Ik gok dat iDeal verzoeken wel op de planning staan, maar helaas gaat de ontwikkeling wat traag. Aan de andere kant zorgt dat ook wel voor 'rust'. Niet te snel te veel veranderen/toevoegen. En de tegenrekening van de ING vervult die rol voor betaalverzoeken perfect. Of anders Tikkie als ik het gelijk naar Moneyou gestort wil hebben. Mis bunq.me in ieder geval al niet meer ;)
  • Instant payments is jammer, maar daar kan ik wel mee leven. Dat was tot voorkort ook nog niet mogelijk elders. Een kleine luxe die ik wel kan missen. En desnoods, en daar heb je hem weer, de tegenrekening van de ING gebruiken. Betaalverzoek of Tikkie kan natuurlijk ook.
Wat ik dan weer jammer vind is dat je incasso's niet van bepaalde potjes kunt laten afschrijven. Dát was voor mij stiekem de reden dat ik ooit hoopte over te kunnen gaan naar Bunq Premium (light). Want dat maakt het allemaal toch net weer wat overzichtelijker. Hopelijk komt daar bij Moneyou ooit nog een oplossing voor, al betwijfel ik het wel. Vergt iets meer handelingen, maar verder ook geen onoverkomelijk iets.

• handoff
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 10:55
Freakster86 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:59:
@Tamerciaga Er is leven na Bunq :P Heb zelf Knab basis ook, maar het voegt voor mij persoonlijk niets toe. Vooralsnog heb ik nu een prima combinatie met:
  • Moneyou - Incasso's en dagelijkse uitgaven. Potjes zijn mijns inziens echt top.
  • N26 - CC zonder koersopslag + gratis geld opnames.
  • ING - Backup en betaalverzoeken.
Totale kosten: 16,20 euro per jaar (ING, met korting)

Voorheen had ik Bunq die de rol van incasso rekening en betaalverzoeken vervulde. ING lag op z'n gat. Maar die rol die Bunq vervulde kan ik prima spreiden over de Moneyou en ING. Waar ik voorheen dacht Moneyou met het potjes systeem in te gaan ruilen voor Bunq Premium (light :) ), is dat nu dus andersom.

Ik erken de nadelen die je noemt van Moneyou, maar persoonlijk kan ik er goed mee leven.
  • De tegenrekening is klote. Dat zouden ze beter moeten communiceren. Je moet namelijk even goed nadenken wat dan slim is. Maar achteraf ben ik blij dat ik de ING (Postbank O+ ) heb aangehouden. De kosten vallen mee en worden vooralsnog wel gecompenseerd door de sporadische rentepunten deal. En het hebben van een (betrouwbare) backup is mij nu wel duidelijk.
  • Ik gok dat iDeal verzoeken wel op de planning staan, maar helaas gaat de ontwikkeling wat traag. Aan de andere kant zorgt dat ook wel voor 'rust'. Niet te snel te veel veranderen/toevoegen. En de tegenrekening van de ING vervult die rol voor betaalverzoeken perfect. Of anders Tikkie als ik het gelijk naar Moneyou gestort wil hebben. Mis bunq.me in ieder geval al niet meer ;)
  • Instant payments is jammer, maar daar kan ik wel mee leven. Dat was tot voorkort ook nog niet mogelijk elders. Een kleine luxe die ik wel kan missen. En desnoods, en daar heb je hem weer, de tegenrekening van de ING gebruiken. Betaalverzoek of Tikkie kan natuurlijk ook.
Wat ik dan weer jammer vind is dat je incasso's niet van bepaalde potjes kunt laten afschrijven. Dát was voor mij stiekem de reden dat ik ooit hoopte over te kunnen gaan naar Bunq Premium (light). Want dat maakt het allemaal toch net weer wat overzichtelijker. Hopelijk komt daar bij Moneyou ooit nog een oplossing voor, al betwijfel ik het wel. Vergt iets meer handelingen, maar verder ook geen onoverkomelijk iets.
Ik heb nu nog een CC van een traditionele bank vanwege de aankoopverzekering. De N26 heeft geen aankoopverzekering, wat ik op zich wel jammer vind. Ik overweeg om CC op te zeggen en voor de N26 te gaan. Is een aankoopverzekering echt nodig voor CC? Of heeft de verzekering weinig toegevoegde waarde?

• Freakster86
@ykc1994 Daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Persoonlijk, nee het is het niet waard. Voorheen had ik dat ook met de CC van de ING, maar werkelijk nooit gebruik van gemaakt. Maar dit zal van persoon tot persoon verschillen. Bij echte problemen heb ik altijd mijn rechtsbijstand nog.

Je kunt anders ook gebruik maken van de VISA/ICS acties waarbij je veelal het eerste jaar gratis hebt + tegoed. Zo snel je kunt weer opzeggen en over na de volgende actie. Dan heb je én een aankoopverzekering én kans dat je er nog wat op verdiend ook. Maar helaas vaak ook een koersopslag.

• Tamerciaga
@ykc1994 @Freakster86 ik heb zelf ook een CC van ICS (via SNS, kost 15 per jaar).
De voordelen van z'n echte CC vind ik:
  • De CC schiet het vaak zo voor, dus ik gebruik dit vaak bij aanschaf kleding en retourneren.
  • De acceptatie van deze CC's zijn gegarandeerd goed, en nog steeds beter dan de debitkaarten.
  • Aankopen zijn verzekerd tot 180 dagen, mocht ik iets niet ontvangen of mocht een product kapot gaan en je komt er niet uit met de verkopende partij, dan kom je er altijd wel uit met je CC (en ja dit werkt echt goed).
Mijn combi op dit moment:
- SNS en/of met spaarrekening en 2 passen = 2,75 per maand
- SNS Creditcard = 15,75 per jaar
- N26 Debicard = gratis
- Knab Basis en/of = gratis

Daarnaast nog wat rekeningen voor de fun zoals; Revolut, Openbank, Moneyou. Verder heb ik nog bunq voor de zaak (nog even aankijken wanneer ze dat product gaan kapotmaken).

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:12
Oh als ik dit zo lees dan heb ik geluk gehad dat ik met mijn Rabo rekening (nodig voor gezamenlijke rekening) geverifieerd heb. Mazzeltje want die hou ik gewoon aan voor alle “belangrijke” incasso’s.

Nu MoneyYou dus eigenlijk voor het direct kunnen betalen uit potjes. Dat lijkt top te gaan!

Betaalverzoek en kunnen via tikkie, aangezien dat ook van ABN is verwacht ik niet dat ze dat heel snel inbouwen.

Ik mis wel ApplePay, daar ben ik stiekem wel erg aan gewend geraakt...

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
App update beschikbaar.

Leuke toevoeging, maar het zijn wel de "extra's" die voorrang lijken te hebben. Maar goed. Gestaag vooruit.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Freakster86 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:38:
App update beschikbaar.

[Afbeelding]

Leuke toevoeging, maar het zijn wel de "extra's" die voorrang lijken te hebben. Maar goed. Gestaag vooruit.
Inderdaad. Telkens als er een update is en we een mail krijgen met 'op veler verzoek kondigen wij aan...'
Reageer ik op die e-mail met de vraag wanneer de 'op veler verzoek' mogelijkheid komt om de tegenrekening te wijzigen.
Ik krijg dan nog steeds telkens de reactie dat ze nog niet weten óf en wanneer dit gewijzigd gaat worden.
Heeft blijkbaar geen prio of het is erg moeilijk voor ze.

Incasso's uit potje betalen zou ik ook nog graag zien.

[Voor 3% gewijzigd door T-Infinity op 22-04-2020 10:53]

• Freakster86
T-Infinity schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:53:
[...]

Inderdaad. Telkens als er een update is en we een mail krijgen met 'op veler verzoek kondigen wij aan...'
Reageer ik op die e-mail met de vraag wanneer de 'op veler verzoek' mogelijkheid komt om de tegenrekening te wijzigen.
Ik krijg dan nog steeds telkens de reactie dat ze nog niet weten óf en wanneer dit gewijzigd gaat worden.
Heeft blijkbaar geen prio of het is erg moeilijk voor ze.
De klantenservice weet inderdaad vrij weinig. Het ontbreken van een roadmap stoort mij ook het meest.

Ik vermoed dat "de tegenrekening" nog wel nodig blijft en op dit moment een kosten/baten dingetje is. De verificatie van een klant besteden ze nu uit aan een andere bank door middel van die 1 cent betaling. Dat proces zelf opzetten is gewoon extra kosten en problemen op je hals halen.

Daarentegen zou een optie in de app om opnieuw een 1 cent verificatie uit te laten voeren wel wenselijk zijn. Dat zou volgens mij ook niet zo moeilijk moeten zijn. Maar goed, je pincode wijzigen kan ook nog steeds niet in de app. Enkel via een Geldmaat.
Incasso's uit potje betalen zou ik ook nog graag zien.
Dat is functionaliteit die bij een los IBAN nummer hoort. Dat hebben de potjes niet. Dus ik vermoed dat dit er niet gaat komen.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Freakster86 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:05:
[...]

Daarentegen zou een optie in de app om opnieuw een 1 cent verificatie uit te laten voeren wel wenselijk zijn.
Ja zo moelijk kan dat niet zijn lijkt me.
[...]

Dat is functionaliteit die bij een los IBAN nummer hoort. Dat hebben de potjes niet. Dus ik vermoed dat dit er niet gaat komen.
Ik snap dat de incasso zelf aan het IBAN nummer gekoppeld is, maar binnen de app zou het niet moelijk moeten zijn om dat dan intern uit een bepaald potje te halen.

• Freakster86
T-Infinity schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:09:
[...]

Ik snap dat de incasso zelf aan het IBAN nummer gekoppeld is, maar binnen de app zou het niet moelijk moeten zijn om dat dan intern uit een bepaald potje te halen.
Hoe zie je dat dan voor je? Want ik zie niet zo snel in hoe je dat proces automatiseert. Alles van bedrijf X uit potje Y?

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Freakster86 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:34:
[...]

Hoe zie je dat dan voor je? Want ik zie niet zo snel in hoe je dat proces automatiseert. Alles van bedrijf X uit potje Y?
Dat incasso's in de eerste instantie gewoon uit je basis-potje geincasseerd worden (zo is het nu) maar dan je dan kunt aangeven: Voortaan uit potje Y incasseren graag.

• Noisia
Nou poe he, er zullen massa's mensen hebben zitten wachten op de voortgangsbalk 😋

• NY_Giant
Noisia schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:45:
Nou poe he, er zullen massa's mensen hebben zitten wachten op de voortgangsbalk 😋
Misschien hebben ze navraag gedaan bij Bunq over hoe je een goede poll houdt.

[Voor 56% gewijzigd door NY_Giant op 22-04-2020 12:01]

• Freakster86
@T-Infinity Het zou een mooie toevoeging zijn ja, maar ik vermoed dat dat er niet gaat komen. Net als meerdere IBAN's. Zeker niet in de nabije toekomst.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

NY_Giant schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:01:
[...]

Misschien hebben ze navraag gedaan bij Bunq over hoe je een goede poll houdt.
haha ja. 83% van jullie willen dit!

• Freakster86
Het zijn in ieder geval positieve extra's/veranderingen ;)

[Voor 14% gewijzigd door Freakster86 op 22-04-2020 13:59]

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 01-07 21:03
Hoi,

Ik ben opzoek naar een alternatief voor Bunq. Ik zie dat MoneYou je direct uit specifieke potjes laat betalen. Ook met pinpas. Zijn deze potjes ook te delen met andere MoneYou gebruiker?

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

FJP84 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:12:
Hoi,

Ik ben opzoek naar een alternatief voor Bunq. Ik zie dat MoneYou je direct uit specifieke potjes laat betalen. Ook met pinpas. Zijn deze potjes ook te delen met andere MoneYou gebruiker?
Nee

• Veritas
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-06 00:08

Veritas

concedo nulli

Ben inmiddels maar weer over naar MYgo vanaf Bunq. Ali & co met hun gladde trucs, ik ben er helemaal klaar mee. Kan alleen niet zeggen dat het qua experience een vooruitgang is, maar hey, het werkt zoals het hoort en je geld is er veilig.

Weet iemand of het mogelijk is om de rekening vanaf verschillende telefoons te raadplegen via de app? Dus niet zozeer het potje delen met een andere gebruiker, maar onder dezelfde gebruikers naam op zowel een iPhone als een Samsung af en toe in de app kijken?

[Voor 20% gewijzigd door Veritas op 24-04-2020 21:15]

• Jazco2nd
@Freakster86 @handoff @Tamerciaga
Geen idee of dit nog steeds interessant is voor jullie:
Euroclix MasterCard is niet aan een bank verbonden, wel via ICS. 1e jaar gratis daarna €15. Je spaart ook centjes voor elke keer dat je iets uitgeeft (niet veel maar toch). En je hebt aankoop verzekering.

ABN AMRO e/o rekening is het goedkoopst, €1.55, daarvoor heb je dus 1 e/o betaalrekening, 2 passen en kan je 1 e/o spaarrekening erbij nemen zonder prijsverhoging.

De Euroclix MC heb ik net succesvol aan MoneYou Go gekoppeld. Ideaal want de website van ICS is gewoon irritant.

Enige nadeel is de tegenrekening. Ik twijfel enorm om gewoon een ING betaalrekening te nemen. Dan ben ik van het gezeik af, want Bunq is nu de tegenrekening en die zeg ik op. Om nu moeite te doen MYGO geld over te boeken, op te heffen, nieuwe te openen etc. daar mag de ABN mij voor betalen.

• Freakster86
@Jazco2nd Misschien fijn dat je die Euroclix Mastercard kunt toevoegen aan de app, maar Euroclix is wat dat betreft wel een slechte deal. Aankopen via andere cashbacksites levert je vrijwel altijd meer op. En die aankoopverzekering stelt ook niet echt veel voor. De 15 euro per jaar mijns inziens niet waard. Dan liever N26, Revolut, Bunq Travelcard o.i.d. zonder koersopslag er naast nemen en afrekenen via de cashbacksite met de hoogste cashback (cashback XL, spaarwinkelen, CJP etc.)

Heb het zelf nu zo ingericht:
[list]
• ING = (1,35 p/m), instant payments (marktplaats o.i.d.) met betaalverzoeken (backup pin/iDeal*)
• Moneyou = dagelijkse uitgaven + alle spaarpotjes (pin + iDeal)
• N26 = Online aankopen in andere valuta
• PayPal = aankoopverzekering en retourkosten vergoeding, gekoppeld aan N26 CC en Moneyou
[/list]

*Merk dat Moneyou nog niet altijd als optie wordt gegeven bij het afrekenen met iDeal.

Na het debacle bij bunq denk ik dat het goed is om een rekening bij een grootbank aan te houden en die als tegenrekening te gebruiken. Heb destijds voor mijn ING rekening gekozen, baalde ik eerst van maar achteraf juist blij mee. Toch fijn om zo'n 'betrouwbare' backup te hebben.

Heb trouwens bij bunq nu gratis een Travel Card aangevraagd en zet daarna mijn premium lidmaatschap kosteloos om naar Travel Card. Op deze manier hoef je niet 10 euro te betalen voor de kaart. Mogelijk een tip voor de overstappers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazco2nd
Freakster86 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:45:
@Jazco2nd Misschien fijn dat je die Euroclix Mastercard kunt toevoegen aan de app, maar Euroclix is wat dat betreft wel een slechte deal. Aankopen via andere cashbacksites levert je vrijwel altijd meer op. En die aankoopverzekering stelt ook niet echt veel voor. De 15 euro per jaar mijns inziens niet waard. Dan liever N26, Revolut, Bunq Travelcard o.i.d. zonder koersopslag er naast nemen en afrekenen via de cashbacksite met de hoogste cashback (cashback XL, spaarwinkelen, CJP etc.)

Heb het zelf nu zo ingericht:
  • ING = (1,35 p/m), instant payments (marktplaats o.i.d.) met betaalverzoeken (backup pin/iDeal*)
  • Moneyou = dagelijkse uitgaven + alle spaarpotjes (pin + iDeal)
  • N26 = Online aankopen in andere valuta
  • PayPal = aankoopverzekering en retourkosten vergoeding, gekoppeld aan N26 CC en Moneyou
*Merk dat Moneyou nog niet altijd als optie wordt gegeven bij het afrekenen met iDeal.

Na het debacle bij bunq denk ik dat het goed is om een rekening bij een grootbank aan te houden en die als tegenrekening te gebruiken. Heb destijds voor mijn ING rekening gekozen, baalde ik eerst van maar achteraf juist blij mee. Toch fijn om zo'n 'betrouwbare' backup te hebben.

Heb trouwens bij bunq nu gratis een Travel Card aangevraagd en zet daarna mijn premium lidmaatschap kosteloos om naar Travel Card. Op deze manier hoef je niet 10 euro te betalen voor de kaart. Mogelijk een tip voor de overstappers.
De Euroclix kaart bedoelde ik ook niet als alternatief voor Revolut of N26. Beide gebruik ik by default sinds 2015 (sinds 2018 bijna alleen nog Revolut). Ik gebruik helemaal geen passen van andere banken.
De Euroclix kaart is voornamelijk voor borg bij hotels of autohuur. Vroeger was het heel gewoon dat je >1000 borg op je kaart gereserveerd kreeg. Dat wil je niet bij een Revolut/N26 want dan is dat deel van je saldo geblokkeerd.
Het was een alternatief op de genoemde SNS kaart maar ik had de verkeerde gequote zie ik.

N26 ben ik vanaf gestapt toen ze zomaar €4 boete incasseerde omdat een automatische incasso plaatsvond (die trouwens onverwacht was, had de incasso 6 weken eerder ingetrokken) terwijl er geen saldo was. En dat terwijl je helemaal niet rood kan staan en volgens hun eigen voorwaarden de transactie nooit had mogen gebeuren, dankzij de boete stond ik juist nog meer negatief.
tov Revolut was instant top up niet mogelijk.
En daar bovenop: de app ontwikkeling heeft bijna 2 jaar stil gestaan bij N26 in die tijd. Verschrikkelijk irritante bugs 7x gemeld en werd niks aan gedaan.

Ik gebruikte N26 Maestro en MasterCard voor alles en Revolut was backup in NL, in het buitenland aanvullend. Ik begon de Revolut Maestro al by default te gebruiken maar sinds dat akkefietje is N26 alleen nog aanvullend/backup op/voor Revolut in het buitenland.

Trouwens ook leuk maar nog meer offtopic: Curve, 1 kaart die kan doen alsof het N26, Revolut of een andere Visa/MasterCard is. Aanrader. Zeker omdat als je een pasje kwijtraakt de vervangende vaak geld kost. Kan je beter je Curve kwijtraken.

[Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 26-04-2020 00:26]

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01-07 23:24
Ik heb nu sinds kort een Moneyou Go rekening als vervanger voor Bunq. Ik gebruik deze rekening eigenlijk voornamelijk voor iDeal aankopen en daarvoor voldoet het tot nu toe prima!

Als hoofdrekening gebruik ik Rabobank voor mijn creditcard en Apple Pay. Helaas werken ze nog steeds met die verschikkelijke Rabo Scanner, die je onderweg natuurlijk nooit bij hebt.

De Moneyou Go app is wel erg basic. Ik mis bijvoorbeeld een zoekfunctie en notificaties van bij- en afschrijvingen. De eventuele betaalverzoeken doe ik via Tikkie, dus die functie mis ik niet echt. Het hele potjes idee is voor mij totaal niet interessant, dus ik doe gewoon alles uit één algemeen potje. Ook de betaalpas kan handig zijn als backup. Voor een gratis rekening mag ik niet klagen :)

• NY_Giant
Bigf00t schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:52:
Als hoofdrekening gebruik ik Rabobank voor mijn creditcard en Apple Pay. Helaas werken ze nog steeds met die verschikkelijke Rabo Scanner, die je onderweg natuurlijk nooit bij hebt.
Het kan tegenwoordig in veel gevallen toch prima zonder de Rabo Scanner?

https://www.rabobank.nl/p...eken-zonder-rabo-scanner/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazco2nd
Leuk artikel over MoneYou Go. Onder andere dat het volgende eraan komt:

- rechtstreeks betalen uit potjes.
- betaalverzoeken sturen via iDeal.
- identificatie via tegenrekening oplossing ("gaat wat tijd overheen").

https://www.geldburger.nl/moneyou-ervaringen-moneyou-go/

De vraag is: waar halen ze deze informatie vandaan? Verzonnen door een enthousiaste schrijver, gevoed door een marketing/communicatie medewerker van MoneYou die geen flauw idee heeft of hier actief aan wordt gewerkt of juist helemaal niet..

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01-07 23:24
NY_Giant schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:09:
[...]

Het kan tegenwoordig in veel gevallen toch prima zonder de Rabo Scanner?

https://www.rabobank.nl/p...eken-zonder-rabo-scanner/
Ik heb het tot nu toe alleen werkend gekregen wanneer websites gebruik maken van een QR code. Het grootste gedeelte van de webshops werkt (nog) met de Rabobank kleurcode en dit werkt zover ik weet alleen in combinatie met de Rabo scanner en een signeercode.

Mocht ik het mis hebben hoor ik het graag. Op dit moment gebruik ik voor deze iDEAL gevallen nu dus Moneyou Go. Vaak gaat dit om kleinere bedragen onder de 100 euro, anders gaat mijn voorkeur meestal uit naar Creditcard of PayPal als betalingsmethode.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freakster86
@Jazco2nd Het leest wel een beetje als een marketing verhaal. Even een voorbeeld
"Veel visie en nieuwe ontwikkelingen.
Het is goed te merken dat Moneyou investeert in hun app want die is al een stuk verbeterd sinds een jaar geleden.
Dat is toch wel wat overdreven. Ja, er zijn functies bijgekomen. Maar enkel functies die bij een normale bankrekening horen (periodieke afschrijvingen etc.). Verder mist er nog best veel. Het tempo ligt helaas echt héél laag. En ze geven jammer genoeg steeds voorrang aan (simpele?) extra's.

Maar goed, er zit potentie in. En het is al bruikbaar (voor mij), dus we wachten het rustig af.

Vraag mij wel af wanneer ze denken op het niveau te zijn dat ze geld (denken te kunnen) gaan vragen voor de rekening. En of ze dat überhaupt nog van plan zijn. 3,25 euro per maand wilden ze destijds toch gaan vragen?

• Jazco2nd
Freakster86 schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:17:
@Jazco2nd Het leest wel een beetje als een marketing verhaal. Even een voorbeeld

[...]

Dat is toch wel wat overdreven. Ja, er zijn functies bijgekomen. Maar enkel functies die bij een normale bankrekening horen (periodieke afschrijvingen etc.). Verder mist er nog best veel. Het tempo ligt helaas echt héél laag. En ze geven jammer genoeg steeds voorrang aan (simpele?) extra's.

Maar goed, er zit potentie in. En het is al bruikbaar (voor mij), dus we wachten het rustig af.

Vraag mij wel af wanneer ze denken op het niveau te zijn dat ze geld (denken te kunnen) gaan vragen voor de rekening. En of ze dat überhaupt nog van plan zijn. 3,25 euro per maand wilde ze destijds toch gaan vragen?
ja eens.. ben ook bang dat als ze wel ineens met deze 2 features komen en het gedoe van tegenrekening oplossen, dat ze dan a la Knab Plus dik 5e/mnd gaan vragen.
Dan kan ik toch beter alvast naar ING voor 1,35. heb nog even Bunq free, wil komende maand knoop doorhakken. Wie weet komen ze nog met een mooie update binnen een paar weken :)

• Freakster86
Jazco2nd schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:20:
[...]

ja eens.. ben ook bang dat als ze wel ineens met deze 2 features komen en het gedoe van tegenrekening oplossen, dat ze dan a la Knab Plus dik 5e/mnd gaan vragen.
Oef, dan ben ik weg. Ik vind het potjessysteem ideaal, maar Moneyou is op dit moment bij lange na niet zoveel waard per maand. Dan zou ik nog eerder bunq overwegen :+
Dan kan ik toch beter alvast naar ING voor 1,35. heb nog even Bunq free, wil komende maand knoop doorhakken. Wie weet komen ze nog met een mooie update binnen een paar weken :)
Verwacht zelf voorlopig geen grote update.

ING is volgens mij wel het goedkoopst om er naast te houden. Had zelf ook Bunq Free en ga die nu omzetten naar Bunq Travel Card. Altijd handig voor erbij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
Jazco2nd schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:58:
De vraag is: waar halen ze deze informatie vandaan? Verzonnen door een enthousiaste schrijver, gevoed door een marketing/communicatie medewerker van MoneYou die geen flauw idee heeft of hier actief aan wordt gewerkt of juist helemaal niet..
Sowieso is vaag wie of wat er achter die website zit en met welk belang die artikelen zijn geschreven.
Je komt wel erg veel linkjes tegen om rekeningen te openen, en die links zijn voorzien van referral codes.
Je vindt nergens op de site wie of wat er achter zit.

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 01:46
Vraag mij wel af wanneer ze denken op het niveau te zijn dat ze geld (denken te kunnen) gaan vragen voor de rekening. En of ze dat überhaupt nog van plan zijn. 3,25 euro per maand wilden ze destijds toch gaan vragen?
Haha 3,25 pm zou echt te zot zijn. Had het inderdaad ook gezien maar lijkt mij dat ze ervan afgestapt zijn? Anders stapt toch vrijwel iedereen over lijkt mij? Niet om Moneyou te bashen maar wat biedt deze bank wat zo'n bedrag zou rechtvaardigen? Dan open je veel sneller een rekening bij een grootbank voor 1,50 of zo per maand lijkt mij. Om nog te zwijgen over het feit dat je een tegenrekening nodig hebt.

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

ZXRY schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 02:08:
[...]

Haha 3,25 pm zou echt te zot zijn. Had het inderdaad ook gezien maar lijkt mij dat ze ervan afgestapt zijn? Anders stapt toch vrijwel iedereen over lijkt mij? Niet om Moneyou te bashen maar wat biedt deze bank wat zo'n bedrag zou rechtvaardigen? Dan open je veel sneller een rekening bij een grootbank voor 1,50 of zo per maand lijkt mij. Om nog te zwijgen over het feit dat je een tegenrekening nodig hebt.
Moneyou en andere fintech’s zullen allemaal wel rond die €5-7/mnd uitkomen, ze kijken naar elkaar dus je weet wat er gaat komen.
En het zou me niet verbazen als de oude banken daarna spoedig gaan volgen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

Veritas schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:14:
Ben inmiddels maar weer over naar MYgo vanaf Bunq. Ali & co met hun gladde trucs, ik ben er helemaal klaar mee. Kan alleen niet zeggen dat het qua experience een vooruitgang is, maar hey, het werkt zoals het hoort en je geld is er veilig.

Weet iemand of het mogelijk is om de rekening vanaf verschillende telefoons te raadplegen via de app? Dus niet zozeer het potje delen met een andere gebruiker, maar onder dezelfde gebruikers naam op zowel een iPhone als een Samsung af en toe in de app kijken?
Heb het nagevraagd bij MY zelf. Helaas kun je je rekening maar vanaf één device bekijken. Activeer je op een ander device, word je automatisch uitgelogd op het oorspronkelijke apparaat.

Dit ter informatie voor mensen met dezelfde vraag!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Freakster86
Freakster86 schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:17:
[...]
Als je het over de duvel hebt... zojuist een mail over wijziging van de voorwaarden ontvangen waaruit ik opmaak dat ze toch gaan voorsorteren op de invoering van een rekening waarvoor je moet gaan betalen, al dan niet naast de huidige gratis rekening. Alle missende opties verpakt als Premium voor 3,25 p/m? :+
In dit bericht informeren we je graag over een wijziging in de voorwaarden van Moneyou Go. De nieuwe voorwaarden gaan in op 28 juni 2020. Hieronder zetten we voor je op een rij wat de belangrijkste wijzigingen zijn:
  • Moneyou rekent rente over het saldo op je rekening. Deze rente kan positief of 0% zijn.
  • Limiet contactloos betalen; je kan per keer tot maximaal € 50 betalen zonder je pincode in te toetsen (dit was € 25).
  • Je kan je Moneyou Go rekening te allen tijde kosteloos opzeggen. We beëindigen je rekening zo snel mogelijk na opzegging (dit was aan het einde van de maand).
  • Moneyou kan verschillende Moneyou Go pakketten aanbieden. Dit kunnen gratis pakketten zijn en pakketten waarvoor we kosten in rekening kunnen brengen.
  • Je kunt een tegoed aanhouden tot maximaal € 500.000 (dit was € 1.000.000).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
De voorwaarden van Moneyou Go veranderen. Wat betekent dit voor mij?
link: https://www.moneyou.nl/kl...-betekent-dit-voor-mij?q=

• Freakster86
Die had ik even gemist (y)
8. Welke pakketten biedt Moneyou aan?
Momenteel heeft Moneyou 1 Go pakket wat (nog steeds) gratis wordt aangeboden. In de toekomst kunnen we verschillende pakketten aanbieden waarvoor we kosten in rekening kunnen brengen.
Vooralsnog speculeren, maar zeker is dat er veranderingen aan zitten te komen.

• Veritas

Veritas

concedo nulli

Freakster86 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:56:
[...]

Die had ik even gemist (y)

[...]

Vooralsnog speculeren, maar zeker is dat er veranderingen aan zitten te komen.
Zit net alles over te hevelen van bunq naar MYGo. Net als een heleboel mensen hier. MYGo zal al die nieuwe accounts wel ten gelde willen maken.
Lijkt mij dat een rekening met betaalpas niet lang gratis meer zal blijven.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Veritas schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:12:
[...]

Zit net alles over te hevelen van bunq naar MYGo. Net als een heleboel mensen hier. MYGo zal al die nieuwe accounts wel ten gelde willen maken.
Lijkt mij dat een rekening met betaalpas niet lang gratis meer zal blijven.
Zal wel iets onder de €7,99 zitten😀

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

In app is het account niet eens op te zeggen!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10:03
De Moneyou Go rekening heeft nog aardig veel beperkingen, waardoor het me onlogisch lijkt dat ze er in de nabije toekomst geld voor gaan vragen.
Je hebt volgens mij ook nog steeds een tegenrekening nodig in geval van dat je ( oude ) telefoon niet meer werkt, of kun je inmiddels de app op een ander apparaat activeren op een andere manier?

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

• dirk_mec
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 28-06 15:50
JohanNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:44:
Je hebt volgens mij ook nog steeds een tegenrekening nodig in geval van dat je ( oude ) telefoon niet meer werkt,
Klopt.

• dirk_mec
Iemand enig idee wanneer Moneyou geld gaat vragen? In een vandaag verstuurde mail zeggen ze dat alles na juni nog gratis blijft naar hoe lang nog?

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Dat weet niemand, maar dit geeft natuurlijk aan dat er iets aan zit te komen... mogelijk eerst een premium pakket erbij.

• JohanNL
Nu net ook een mail met de nieuwe voorwaarden ontvangen, beetje laat zo te zien :p
Je kunt een tegoed aanhouden tot maximaal € 500.000 (dit was € 1.000.000).
Dit punt zou ook al iets kunnen zeggen, dat ze deze wellicht nog verder verlagen naar bijvoorbeeld een bedrag als €10.000.-
Wil je meer aanhouden dan moet je hun nieuwe '' premium '' pakket nemen.
Wellicht nog wat meer beperkingen voor het '' basis '' pakket en wat extra functies voor het '' premium '' pakket.

Ik denk dat het plan van ABN AMRO op de lange termijn er zo ongeveer uit gaat zien;

- MoneYou Go basis voor een volledig digitale betaalrekening met beperkte functionaliteiten en beperkingen, maar zonder kosten
- MoneYou Go premium voor een volledig digitale betaalrekening met volledige functionaliteit ( met max saldo €500K ) en wellicht wat extra's zoals meerdere rekeningnummers
- De andere ABN AMRO rekeningen waarbij je zowel digitaal als lokaal kunt bankieren en waarbij je wel hogere saldi kunt aanhouden, maar boven een bepaald bedrag tegen negatieve rente

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Noisia
nou, als ze geld gaan vragen (wat ik op termijn niet onredelijk vind) dan mogen ze wel flink aan de bak met de functionaliteiten van hun app.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

JohanNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:57:
Nu net ook een mail met de nieuwe voorwaarden ontvangen, beetje laat zo te zien :p

[...]

Dit punt zou ook al iets kunnen zeggen,
Ik denk dat ze dit doen zodat ze aan niemand negatieve spaarrente hoeven te betalen (euh ontvangen).

• JohanNL
T-Infinity schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat ze dit doen zodat ze aan niemand negatieve spaarrente hoeven te betalen (euh ontvangen).
Ja dat ook, dat zullen ze bij Moneyou wel helemaal niet willen doen.

• Jazco2nd
JohanNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:57:

[...]

Dit punt zou ook al iets kunnen zeggen, dat ze deze wellicht nog verder verlagen naar bijvoorbeeld een bedrag als €10.000.-
Wil je meer aanhouden dan moet je hun nieuwe '' premium '' pakket nemen.
Wellicht nog wat meer beperkingen voor het '' basis '' pakket en wat extra functies voor het '' premium '' pakket.

Ik denk dat het plan van ABN AMRO op de lange termijn er zo ongeveer uit gaat zien;

- MoneYou Go basis voor een volledig digitale betaalrekening met beperkte functionaliteiten en beperkingen, maar zonder kosten
- MoneYou Go premium voor een volledig digitale betaalrekening met volledige functionaliteit ( met max saldo €500K ) en wellicht wat extra's zoals meerdere rekeningnummers
- De andere ABN AMRO rekeningen waarbij je zowel digitaal als lokaal kunt bankieren en waarbij je wel hogere saldi kunt aanhouden, maar boven een bepaald bedrag tegen negatieve rente
En ik hoop op een gratis of <€1.35 versie waarbij je korting krijgt als je geen pas gebruikt. Net zoals ING dat doet.

Voor pasgebruik (Maestro/MasterCard/Visa) zijn immers alternatieven die een enorme voorsprong hebben op dit gebied én schaalgrootte: Revolut en N26. Dus op dat gebied hoeft MoneYou echt niet te concurreren.

Puur digitaal: dus alleen rekeningen, potjes, en/of, instant SEPA, Ideal betaalverzoeken, automatische incasso's eerst ter goedkeuring aanbieden/limieten instellen, inzicht in komende afschrijvingen etc.

Trouwens: klantenservice vertelde mij eergisteren dat binnen enkele maanden geen tegenrekening meer nodig is. Ik vroeg: eind van het jaar of binnen 2 maanden? Ze kon niks bevestigen maar gaf aan "eerder het laatste"..

Dus ik heb toch het risico genomen (dat mijn telefoon stuk gaat of kwijtraakt) en wat incasso's van Bunq overgezet + mijn saldo. Nu alleen salaris nog.

Wat mij nu al irriteert:
De app start vreselijk traag op!
5 seconden voordat ik het fingerprint scherm zie en dan is ie nog 4sec aan het laden voordat ik mag scannen. Super irritant. Maar ach.. hopelijk na de volgende update beter..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:48:
[...]
Trouwens: klantenservice vertelde mij eergisteren dat binnen enkele maanden geen tegenrekening meer nodig is. Ik vroeg: eind van het jaar of binnen 2 maanden? Ze kon niks bevestigen maar gaf aan "eerder het laatste"..
Dit vroeg ik vorig jaar ook al eens rond deze tijd, toen zeiden ze ook per een paar maanden, nu al een jaar verder. Dat dat ooit gaat gebeuren zal wel maar reken maar dat het nog heel lang gaat duren.

Google Stadia: xabre16v

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:10
Fijne update van de Android app hoor, eerst een technische fout, en nu is mijn account geblokkeerd 8)7

Hopelijk heeft dat met de technische storing te maken en wordt het snel opgelost!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakster86
@Tommert38 Lijkt een server fout te zijn. Krijg hier ook de melding "technische storing".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11:39
Freakster86 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:36:
@Tommert38 Lijkt een server fout te zijn. Krijg hier ook de melding "technische storing".
Nou, week verder en veel beter is het niet 8)7

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakster86
vuurtjih schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:13:
[...]

Nou, week verder en veel beter is het niet 8)7
Werkte hier de volgende dag weer en nu nog steeds. Zou even contact opnemen met de KS als ik jou was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vuurtjih
Freakster86 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:27:
[...]

Werkte hier de volgende dag weer en nu nog steeds. Zou even contact opnemen met de KS als ik jou was.
App maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu kom ik er wel weer in. Wel 5 cent armer :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:10
Krijgen jullie die cent nooit terug? Ik heb 4 keer een cent betaald en 3 keer teruggestort gehad. Ik neem aan dat die 4e cent vastgehouden wordt zolang ik de app niet opnieuw installeer.

• vuurtjih
Tommert38 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:25:
Krijgen jullie die cent nooit terug? Ik heb 4 keer een cent betaald en 3 keer teruggestort gehad. Ik neem aan dat die 4e cent vastgehouden wordt zolang ik de app niet opnieuw installeer.
Kreeg ze gister ineens teruggestort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dirk_mec
Krijg je bij Moneyou go ook een gebruikersnaam en wachtwoord voor inloggen op de website?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
dirk_mec schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:46:
Krijg je bij Moneyou go ook een gebruikersnaam en wachtwoord voor inloggen op de website?
Nee, bankieren via de website is niet mogelijk. Alleen via de app op maximaal 1 apparaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noisia
Hmm voor mij is MoneYou toch niet volwassen genoeg. Die potjes zijn leuk maar zo lang er geen betalingen uit diverse potjes kunnen komen niet echt handig voor mij. Ook mis ik ApplePay en misschien nog wel belangrijker: notificaties voor afschrijvingen, automatische incasso’s of stortingen.

Zal het aanhouden en de ontwikkelingen in de gaten houden, maar ik denk dat ik toch voor Bunq ga betalen, vind het wel duur maar ze bieden wel wat ik precies zoek.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

Ik begin steeds meer te wennen aan MYGo en voorlopig voldoet het als gratis alternatief voor bunq. Alle incasso's heb ik overgezet en ook de potjes vind ik wel tof. Een IBAN nummer is handiger per potje (i.v.m. direct storten/incasseren), maar ook meer administratieve rompslomp (voor de bank) en onhandig met het oog op het -hopelijk ooit- meenemen van je IBAN-nummer van bank naar bank.

De functionaliteit die ik mis is de app op meerdere devices tegelijk installeren. Maar wie weet komt dat ooit nog. Voorlopig vind ik het echt prima voor een gratis rekening, en ben ik blij dat ik bunq kan opzeggen voor ze me van 7,99 per maand gaan beroven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Noisia schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:55:
Hmm voor mij is MoneYou toch niet volwassen genoeg. Die potjes zijn leuk maar zo lang er geen betalingen uit diverse potjes kunnen komen niet echt handig voor mij. Ook mis ik ApplePay en misschien nog wel belangrijker: notificaties voor afschrijvingen, automatische incasso’s of stortingen.

Zal het aanhouden en de ontwikkelingen in de gaten houden, maar ik denk dat ik toch voor Bunq ga betalen, vind het wel duur maar ze bieden wel wat ik precies zoek.
Betalingen uit diverse potjes kan wel... of bedoel je incasso's (edit: uit potjes)? Dat kan (nog) niet.
Verder wil je blijkbaar premium functies, ja dat gaat geld kosten. :)

Voor mij voldoet Moneyou Go eigenlijk wel, maar ik stel weinig eisen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Incasso kan zeker wel.

Google Stadia: xabre16v

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True