• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:05
Op de website zie ik dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQreMMEZTe85r3--1kCoaZWwTGw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E45XnjDj3sLqxPYmztO11udR.png?f=user_large

en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ-F4I8m5EzOBIKoK8T51MgsRRs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/srEQd40xHYxy10owildE4rYF.png?f=user_large

Is die rente van 1,90% ook gegarandeerd ?
Afhankelijk van de andere rentes op dat moment kan het best interessant zijn.

Weet iemand hier iets meer ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

W1ck1e schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:08:
Op de website zie ik dit staan:

[Afbeelding]

en

[Afbeelding]

Is die rente van 1,90% ook gegarandeerd ?
Afhankelijk van de andere rentes op dat moment kan het best interessant zijn.

Weet iemand hier iets meer ?
Die 1,9% is niet gegarandeerd, dat is de variabele rente :P

Ey!! Macarena \o/

• W1ck1e
RaZ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:15:
[...]

Die 1,9% is niet gegarandeerd, dat is de variabele rente :P
Dat verwacht ik ook, maar dan kunnen ze beter schrijven "daarna is de rente 1,90% ....". Zoals het er staat wordt er een periode van 9 maanden gesuggereerd voor die rente.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

W1ck1e schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:23:
[...]

Dat verwacht ik ook, maar dan kunnen ze beter schrijven "daarna is de rente 1,90% ....". Zoals het er staat wordt er een periode van 9 maanden gesuggereerd voor die rente.
Ik ben daar nu bijna 2 jaar klant, en de Open Spaarrekening is de rente variabel. Daaruit trek ik dan de conclusie dat die rente voor 9 maanden niet vast staat, en variabel is. Openbank stuurt wel een mail als de rente gaat zakken, en dat doen ze minimaal 2 maanden voordat de rente aangepast gaat worden.

Enige zekerheid is dat die rente eigenlijk wel altijd voor 2 maanden vast staat, zolang er geen mailtje is dat de rente gaat zakken ;)

Die 1,9% rente is bij Openbank sinds 5 juli 2025: Teppie in "Openbank.NL"

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 06-11-2025 08:37 ]

Ey!! Macarena \o/

• W1ck1e
Gisteren de rekening aangevraagd. Vandaag is de Open betaal rekening geopend. Test bedrag overgemaakt vanaf ASN. Kwam meteen aan. Terugboeken lukt nog niet: "Opdracht kon niet worden voltooid" (bij instant poging)
Dat was met de pc, maar met de app op de telefoon werkt het ook nog niet.
Niet instant op telefoon werkt wel, zou morgen moeten aankomen.
Test bedrag van ING is nog niet aangekomen.
vooralsnog ben ik positief over Openbank

edit: later op de dag
bedrag van ING is aangekomen
instant opnemen werkt nu ook naar beide banken
storten van ING is nu ook instant

Nu de spaarrekening nog.

edit 2:
2 dagen na het aanvragen is ook die beschikbaar

stortingen naar de betaalrekening (om door te boeken naar de welkom rekening) gaan som niet instant (ING of bij ASN een wat hoger bedrag). ING nog niet aangkomen ASN inmiddels wel.

toch tevreden, maar het kan verkeren

edi 3:
storting op zaterdag, wordt meteen zichtbaar op de betaalrekening, maar met de datum van maandag
bij overboekingen raadplegen staat de transactie met valuata dattum vandaag. hmm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4-fipz64UsuXcGNIqwrw04Hh4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZdhnk7SW5HvxZ8lqxFLB7E1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLrB4kwpTcpLIfKxIpJsRaO9pAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b0GjnF6mfT9M8YU32ZcTZXdu.png?f=fotoalbum_large

Kan ik het bedrag nu probleemloos overschrijven naar de spaarrekening ?

[ Voor 111% gewijzigd door W1ck1e op 08-11-2025 08:58 ]

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:23
ik zie op het afschrift dat er in oktober 2,0% rente is gehanteerd op de openbank spaarrekening, en daarvoor altijd 2,3%. Ik kan mij niet herinneren dat ik hier een bericht over heb gehad. Heb ik iets gemist?

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12 22:26
Ja, die mail is er geweest op 4-7 kreeg ik hem:

Beste Mike

De Europese Centrale Bank heeft de rente onlangs verlaagd. Daarom verlagen we de rente van je Gepersonaliseerde Spaarrekening vanaf 8 september 2025 naar 2,00%.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

koendio schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:57:
ik zie op het afschrift dat er in oktober 2,0% rente is gehanteerd op de openbank spaarrekening, en daarvoor altijd 2,3%. Ik kan mij niet herinneren dat ik hier een bericht over heb gehad. Heb ik iets gemist?
Dan heb je - net als ik - een gepersonaliseerde spaarrekening ;) En die is per 8 september 2025 van 2,3% naar de 2% gegaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RaZ op 06-11-2025 16:00 ]

Ey!! Macarena \o/

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:23
Dank, Toch iets gemist. Dan het geld wat daar op staat maar overboeken naar mijn revolutrekening, met eenzelfde rente

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-12 13:29
koendio schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:26:
Dank, Toch iets gemist. Dan het geld wat daar op staat maar overboeken naar mijn revolutrekening, met eenzelfde rente
Heb jij Revolut Metal? Bevalt dat?

• W1ck1e
Na het openen van de rekening met een aantal waarnemingen kan ik het volgende zien:

instant storting vanaf ASN bank heeft "oorsprong SPANJE"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qbew-II3tm4y6MbdAlXSgBLIV4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ba3bflPydeD6uOVy0Fv2PYuR.png?f=fotoalbum_large

boekingen vanaf ASN die eerst een tijdje in behandeling staan (een uurtje of zo) komen dan later alsnog instant aan (moment van uitvoeren is moment van bijschrijving)

instant storting vanaf ING bank heeft "oorsprong SPANJE"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-whfmEHcehQuIT2rIJ8dGH6oJvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SqopU6e2RTivJ0mGQamLSD1c.png?f=fotoalbum_large

NIET instant storting vanaf ING bank heeft "oorsprong NEDERLAND"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LpsJw-IsBzS4N8gF1ShFstqo0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qzdgp0AVcY5RII6ojvmPdqoS.png?f=fotoalbum_large

Herkent dit iemand hier ?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

W1ck1e schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:21:
Na het openen van de rekening met een aantal waarnemingen kan ik het volgende zien:

instant storting vanaf ASN bank heeft "oorsprong SPANJE"

[Afbeelding]

boekingen vanaf ASN die eerst een tijdje in behandeling staan (een uurtje of zo) komen dan later alsnog instant aan (moment van uitvoeren is moment van bijschrijving)

instant storting vanaf ING bank heeft "oorsprong SPANJE"

[Afbeelding]

NIET instant storting vanaf ING bank heeft "oorsprong NEDERLAND"

[Afbeelding]

Herkent dit iemand hier ?
Net 1 euro overgemaakt van ING Nederland naar m'n Openbank spaarrekening. Instant, die 1 euro staat gewoon direct in Spanje ;)

Euro'tje weer terug geboekt, staat direct weer op m'n ING rekening.

Ey!! Macarena \o/

• W1ck1e
RaZ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:32:
[...]

Net 1 euro overgemaakt van ING Nederland naar m'n Openbank spaarrekening. Instant, die 1 euro staat gewoon direct in Spanje ;)

Euro'tje weer terug geboekt, staat direct weer op m'n ING rekening.
Ik woon in Nederland en mijn tegenrekeningen ook, dus ik zou verwachten dat mijn geld dan Nederland als oorsprong heeft. Waarom gaan jouw ING transacties instant ? Heb jij jouw rekening pas recent geopend of heb je hem al langer ?

Herken je dit (verschillende data bij dezelfde stortingsboeking) ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4-fipz64UsuXcGNIqwrw04Hh4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZdhnk7SW5HvxZ8lqxFLB7E1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLrB4kwpTcpLIfKxIpJsRaO9pAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b0GjnF6mfT9M8YU32ZcTZXdu.png?f=fotoalbum_large

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

W1ck1e schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:41:
[...]

Ik woon in Nederland en mijn tegenrekeningen ook, dus ik zou verwachten dat mijn geld dan Nederland als oorsprong heeft. Waarom gaan jouw ING transacties instant ? Heb jij jouw rekening pas recent geopend of heb je hem al langer ?

Herken je dit (verschillende data bij dezelfde stortingsboeking) ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
M'n ING rekening was in 1988 nog een Postbank rekening, en ik heb Openbank sinds 21 december 2023 :P

En ik doe niet aan apps, ik heb met deze 2 overboekingen de beide gevallen de website gebruikt ;)

De datum staat bij Openbank wel geboekt alsof het maandag 10 oktober is ;)

Screenshot van de transacties van de ING:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/OIQ89Uw43ZaqxM05Gqi7F4Ak.png

Screenshot van de transacties van Openbank:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/69myxVcN4WU4xH70VotbRPQM.png

[ Voor 13% gewijzigd door RaZ op 08-11-2025 10:00 ]

Ey!! Macarena \o/

• W1ck1e
RaZ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:51:
[...]

M'n ING rekening was in 1988 nog een Postbank rekening, en ik heb Openbank sinds 21 december 2023 :P

En ik doe niet aan apps, ik heb met deze 2 overboekingen de beide gevallen de website gebruikt ;) Datum van beide banken staat de transacties datum op vandaag ;)
Dan zal het het niet instant zijn waarschijnlijik komen doordat ik de Openbank rekening pas 2 dagen geleden geopend heb.
De kreten "10 november" bij "datum" in de "transacties" afbeelding & "vandaag" bij "valutadatum" in de "begunstigde" afbeelding gaan over dezelfde storting naar openbank

De "begunstigde" afbeelding kan je vinden via "overboekingen" in het hoofdmenu

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 08-11-2025 10:22 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

W1ck1e schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:04:
[...]

Dan zal het waarschijnlijik komen doordat ik de Openbank rekening pas 2 dagen geleden geopend heb.
De kreten "10 november" bij "datum" in de "transacties" afbeelding & "vandaag" bij "valutadatum" in de "begunstigde" afbeelding gaan over dezelfde storting naar openbank
Openbank doet dat appart. Ik krijg op de 26ste m'n rente bijgeschreven, als de 26ste op een zondag valt, dan heb ik de rente op zaterdag de 25ste om 01:00 CET al te zien, met daarbij dan de datum van maandag de 27ste. Zoals oktober 2025 het geval was.

Precies het zelfde dat de 2 transacties die ik vandaag gedaan heb bij Openbank de datum 2 dagen later laat zien.

Ey!! Macarena \o/

• W1ck1e
Vorige week woensdag (9 dagen geleden) heb ik dus de rekening aangevraagd. De volgende dag kon ik geld overmaken naar de "open betaalrekening" en nog een dag later de "welkom spaarrekening". Begonnen met een test storting en opnames, daarna grotere bedragen gestort. Uiteindelijk door grotere stortingen in meerdere delen te hakken meestal instant. Ook rechtstreeks naar de welkom spaarrekening. ASN werkt beter dan ING.

2 dagen geleden mijn pasje ontvangen, niet hoeven te tekenen. Was niet de normale PostNL Vandaag het welkomst pakket. Met een stickervel. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfhQxDQVcLg67kKK4cB54pome54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HySfiE878WcnQPfXFDTWEUWJ.jpg?f=fotoalbum_large

En een brochure.

Alles bij elkaar een prima ervaring.

[ Voor 23% gewijzigd door W1ck1e op 14-11-2025 13:24 ]

• W1ck1e
Inmiddels mijn eerste rentebetaling. Klopt precies met de verwachting. Ook op beide dagen van het weekend geld opgenomen en gestort, komt meteen aan.

Echter bij de transacties staat een transactiedatum van de dinsdag na het weekend. Met vaak die datum ook als waardedatum (valutadatum), echter bij transacties met de betaalrekening van Openbank is de valutadatum gelijk aan die van de dag van de handeling. In de lijstjes met de transacties staat het gesorteerd op transactiedatum, ik had liever een sortering op waardedatum gezien, om onbedoelde minstand te voorkomen.

Voor het berekenen van de rente is de valutadatum relevant. De transactiedatum is volgens mij datum van de dag na een bepaald proces dat in het weekend niet wordt doorgelopen.

Na een maand zeer tevreden.

[ Voor 27% gewijzigd door W1ck1e op 07-12-2025 10:27 ]

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16:06
W1ck1e schreef op zondag 7 december 2025 @ 10:12:
Inmiddels mijn eerste rentebetaling. Klopt precies met de verwachting. Ook op beide dagen van het weekend geld opgenomen en gestort, komt meteen aan.

Echter bij de transacties staat een transactiedatum van de dinsdag na het weekend. Met vaak die datum ook als waardedatum (valutadatum), echter bij transacties met de betaalrekening van Openbank is de valutadatum gelijk aan die van de dag van de handeling. In de lijstjes met de transacties staat het gesorteerd op transactiedatum, ik had liever een sortering op waardedatum gezien, om onbedoelde minstand te voorkomen.

Voor het berekenen van de rente is de valutadatum relevant. De transactiedatum is volgens mij datum van de dag na een bepaald proces dat in het weekend niet wordt doorgelopen.

Na een maand zeer tevreden.
Vandaag is een Spaanse nationale feestdag.

• W1ck1e
rechtsherstel schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:08:
[...]
Vandaag is een Spaanse nationale feestdag.
Omdat de sint weer in het land is ?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

W1ck1e schreef op maandag 8 december 2025 @ 10:36:
[...]

Omdat de sint weer in het land is ?
Volgens mijn maatje Google: Dag van de grondwet Onbevlekte Ontvangenis ;)

Dag van de grondwet was 6 december :P

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 08-12-2025 10:42 ]

Ey!! Macarena \o/

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12 17:07
ik loop wel tegen het probleem op dat ik op de mastercard van openbank een max heb van 3000 , ook geen tijdelijke verhogingen zoals ing en abn , reaktie openbank u schrijft maar over maar hoe doe je dat naar bol.com amazon coolblue mediamarkt etc ik weet het niet

[ Voor 9% gewijzigd door wetlips op 10-12-2025 11:40 ]

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12 08:30
wetlips schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:37:
ik loop wel tegen het probleem op dat ik op de mastercard van openbank een max heb van 3000 , ook geen tijdelijke verhogingen zoals ing en abn , reaktie openbank u schrijft maar over maar hoe doe je dat naar bol.com amazon coolblue mediamarkt etc ik weet het niet
Ik veronderstel dat je geld op je Creditcard(-rekening) kan zetten, waardoor je limiet daarmee verhoogd wordt. Zo werkte het iig bij ING toen ik enkele jaren geleden ook een hogere limiet op mijn creditcard nodig had.

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:57
wetlips schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:37:
Bol.com bijvoorbeeld:
Betaal je factuur met iDEAL of betaalpas via de betaalknop in 'mijn bol' of maak het handmatig over naar NL27 INGB 0000 0265 00 (BIC: INGBNL2A) t.n.v. bol b.v. Geef het factuurnummer mee als omschrijving.
Amazon.nl heb ik niet kunnen vinden. Gelukkig komt er Wero :)

• Ploep188
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:54
Ik wilde laatst geld opnemen met mijn Openbank betaalpas en kreeg een scherm te zien dat er 4 euro kosten worden gerekend. Dit was zowel met de Maestro en Mastercard pas. Na wat zoeken op de site van geldmaat kwam ik dit tegen: https://www.geldmaat.nl/n...lde-vragen/?search=Kosten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gnv0c-yjCcO_X1VSnSn5ajBKBAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbZs0V7OXdC7Fk1X8WAQ30u1.jpg?f=fotoalbum_large

Eerder kon ik gewoon zonder deze kosten geld opnemen met mijn Openbank pas. Met N26 loop ik hier niet tegen aan en dat is toch ook een buitenlandse pas (DE IBAN).

Heeft iemand dezelfde ervaring?

• Elandenmelk
Ploep188 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:27:
Ik wilde laatst geld opnemen met mijn Openbank betaalpas en kreeg een scherm te zien dat er 4 euro kosten worden gerekend. Dit was zowel met de Maestro en Mastercard pas. Na wat zoeken op de site van geldmaat kwam ik dit tegen: https://www.geldmaat.nl/n...lde-vragen/?search=Kosten

[Afbeelding]

Eerder kon ik gewoon zonder deze kosten geld opnemen met mijn Openbank pas. Met N26 loop ik hier niet tegen aan en dat is toch ook een buitenlandse pas (DE IBAN).

Ik heb het geld gewoon opgenomen. Ik zag eerst bij de inhouding 104 euro staan, maar toen die van de inhouding naar een "echte" transactie werd verzet, was het gewoon de 100 euro die ik heb opgenomen. Dus Openbank heeft nog steeds de kosten betaald.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:54
Elandenmelk schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:34:
[...]

Ik heb het geld gewoon opgenomen. Ik zag eerst bij de inhouding 104 euro staan, maar toen die van de inhouding naar een "echte" transactie werd verzet, was het gewoon de 100 euro die ik heb opgenomen. Dus Openbank heeft nog steeds de kosten betaald.
Let er wel op dat dit de kosten alleen worden vergoed als je Travel+ aan hebt staan. Dit is een betaalde feature (4,99) per maand, maar voor sommige klanten is het levenslang gratis. Ik ga er vanuit dat jij Travel+ aan hebt staan?

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ploep188 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:27:

[Afbeelding]

Bij N26 kan dit blijkbaar ook gebeuren: Vinny1 in "Discussie over & Ervaringen met N26".

• rechtsherstel
oohh schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:52:
[...]

Let er wel op dat dit de kosten alleen worden vergoed als je Travel+ aan hebt staan. Dit is een betaalde feature (4,99) per maand, maar voor sommige klanten is het levenslang gratis. Ik ga er vanuit dat jij Travel+ aan hebt staan?
Ook als je geen Travel+ hebt: Hoe vaak kun je geld opnemen met je Я42 Betaalpas?
Je kunt 5 keer per maand zonder kosten geld opnemen in de eurozone. Vanaf de zesde geldopname worden de kosten in rekening gebracht die de geldautomaat aangeeft.

• Elandenmelk
Vorige post was me al voor :).

Maar ik heb Travel+ inderdaad altijd gratis van helemaal in het begin.

[ Voor 147% gewijzigd door Elandenmelk op 16-12-2025 15:45 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

100 euro gepind, 104 euro foetsie.

Uurtje terug gepind, ik verwacht die 4 euro zo rond 18:00 weer terug te hebben. Vond die melding al vaag bij de geldmaat, die kreeg ik vorige week ook al, en toen afgebroken.

Ey!! Macarena \o/

• GeEkIe
RaZ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:12:

Uurtje terug gepind, ik verwacht die 4 euro zo rond 18:00 weer terug te hebben. Vond die melding al vaag bij de geldmaat, die kreeg ik vorige week ook al, en toen afgebroken.
Strikt genomen is natuurlijk alleen € 4 foetsie en die € 100 in je hand :+

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RaZ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:12:

Is die 4 euro inmiddels gecorrigeerd? Ik kreeg de melding net ook voor het eerst en heb de transactie afgebroken.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bianca schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:22:
[...]

Is die 4 euro inmiddels gecorrigeerd? Ik kreeg de melding net ook voor het eerst en heb de transactie afgebroken.
Nope :N

Heb ik die 4 euro niet terug als het 12:00 is, dan waag ik er een telefoontje aan.

Ey!! Macarena \o/

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-12 00:29
RaZ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:25:
[...]

Heb ik die 4 euro niet terug als het 12:00 is, dan waag ik er een telefoontje aan.
Ik heb dat ook een keer gehad bij een geldautomaat, was geen Geldmaat.
Ik pinde 40 euro, werd dus 44. Dat had ik al geaccepteerd (mental note: daar nooit meer pinnen!), maar als ik nu naar mijn afschriften kijk is het weer 40 euro. Dat is dus daarna ergens gecorrigeerd.

• rechtsherstel
RaZ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:25:
[...]

Openbank is in overleg met Geldmaat en zegt dat het goedkomt.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

rechtsherstel schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:36:
[...]
Ik hoor het liever zelf want ik heb daar wel nog commentaar op ;)

Als je zegt dat je zonder transactiekosten 5x per maand kan pinnen binnen de EER, is dat niet een probleem van Geldmaat, maar een probleem bij Openbank. Dat Openbank het dan afschuift op een andere partij vind ik nogal een bullshit argument :P

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ok, de uitleg van Openbank na m'n telefoontje:

Er staat bij de inhoudingen 104 euro, en zodra die niet meer als inhouding te boek staat maar bij het transactieoverzicht zal daar 100 euro komen te staan, en krijg je die 4 euro weer terug.

Maar gezien de post van @gerritjan is dit niet alleen bij Geldmaat en het komt automatisch gewoon goed, het duurt alleen 1 werkdag, de dame aan de lijn zegt dat het tussen 17:00 - 19:00 die 4 euro weer op de betaalrekening staat.

Volgens Openbank heeft Geldmaat hun protocollen verandert, en daar kan Openbank nog niet mee overweg. Dat is dus een issue bij Openbank, en niet bij Geldmaat.

Ey!! Macarena \o/

• Elandenmelk
RaZ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:01:

Er staat bij de inhoudingen 104 euro, en zodra die niet meer als inhouding te boek staat maar bij het transactieoverzicht zal daar 100 euro komen te staan, en krijg je die 4 euro weer terug.
Precies de ervaring die ik al had gedeeld dus.

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12 00:27
ligt het aan mij of is het overboekingen deel in de openbank app (android)aangepast? Als ik daar nu op klik krijg ik opeens een overzicht met overboekingen die gedaan zijn en een knop voor charity etc.

Maar niet het menu om over te boeken er is wel een icoontje voor het adresboek, dan kan ik naar m'n eigen ING rekening aanklikken om vervolgens naar een betaal menu te gaan en overmaken, maar bijv niet meer de optie om IP selecteren.

[ Voor 8% gewijzigd door geishin op 17-12-2025 18:55 ]

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:00
geishin schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:50:
ligt het aan mij of is het overboekingen deel in de openbank app (android)aangepast? Als ik daar nu op klik krijg ik opeens een overzicht met overboekingen die gedaan zijn en een knop voor charity etc.

Maar niet het menu om over te boeken er is wel een icoontje voor het adresboek, dan kan ik naar m'n eigen ING rekening aanklikken om vervolgens naar een betaal menu te gaan en overmaken, maar bijv niet meer de optie om IP selecteren.
Ligt niet aan jou. Vandaag heb ik moeten bellen om het opgelost te krijgen. Nieuwe overboekingsscherm mist opties als IP en overschrijven tussen eigen bank- en spaarrekening werkt niet meer. Klantenservice medewerker: 'we waren vooraf niet geïnformeerd, de app update is waardeloos'...

• Maarten69
  • Niet online
De oplossing hiervoor is:
App verwijderen en opnieuw installeren.
(Gedwongen afsluiten en cache verwijderen was onvoldoende).
Nu alles weer zoals het was.

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

• GeEkIe
rechtsherstel schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:36:
[...]
Eigenlijk zou de Geldmaat formule, net zoals naam-rekening check, ook Europees moeten worden uitgerold voor alle banken die gebruik maken van betaalautomaten :)
Ik las trouwens trouwens dat Revolut begonnen is met zijn eigen automaten te installeren.

[ Voor 35% gewijzigd door GeEkIe op 18-12-2025 00:10 . Reden: aanvulling ]

• geishin
Olifant123 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:09:
[...]

Ligt niet aan jou. Vandaag heb ik moeten bellen om het opgelost te krijgen. Nieuwe overboekingsscherm mist opties als IP en overschrijven tussen eigen bank- en spaarrekening werkt niet meer. Klantenservice medewerker: 'we waren vooraf niet geïnformeerd, de app update is waardeloos'...
Zijn ze dan niet in overtreding van de IP richtlijn en kunnen we daar ergens ons beklag over doen? Tikkie formeel/"Karen" wellicht, maar op zulke formele klachten reageren ze vast sneller dan ons gebruikersperpectief.

edit : Overboeken via de (mobiele) site lijkt wel normaal te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door geishin op 18-12-2025 00:48 ]

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:40
Openbank en Santander Consumer Finance worden samengevoegd in de nabije toekomst.
https://www.santander.com...and-services-to-customers

[ Voor 14% gewijzigd door rr7r op 18-12-2025 05:18 ]

• GeEkIe
rr7r schreef op donderdag 18 december 2025 @ 05:16:
Openbank en Santander Consumer Finance worden samengevoegd in de nabije toekomst.
https://www.santander.com...and-services-to-customers
Dit lijkt mij een slimme manier van Santander om het aantal kantoren, of misschien zelfs vrijwel alle, te sluiten en zo geheel over te gaan op internet only. Op deze manier hoef je de discussie over "kantoren sluiten" als besluit niet te voeren, maar kan Santander simpelweg zeggen: "Dit is een fusie en de logische consequentie daarvan."

Correctie: Santander Consumer Finance is niet de consumentenbank van Santander, wat ik (te snel) aannam:
Santander Consumer Finance (SCF) is the auto finance leader in Europe by loan volume (over €140 billion), with successful operations in 18 countries.

[ Voor 16% gewijzigd door GeEkIe op 18-12-2025 14:53 . Reden: aanvulling ]

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:40
GeEkIe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:19:
[...]

Dit lijkt mij een slimme manier van Santander om het aantal kantoren, of misschien zelfs vrijwel alle, te sluiten en zo geheel over te gaan op internet only. Op deze manier hoef je de discussie over "kantoren sluiten" als besluit niet te voeren, maar kan Santander simpelweg zeggen: "Dit is een fusie en de logische consequentie daarvan."

Correctie: Santander Consumer Finance is niet de consumentenbank van Santander, wat ik (te snel) aannam:

[...]
Nee het is echt de dochteronderneming, Spanje binnenlands valt daar niet onder (zie hier pagina 16). De losse spaarrekeningen van Santander die je als NLer kan afsluiten via he bijkantoor in België (https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/over-ons) valt er wel weer onder. Ook wordt in het eerdere gelinkte persbericht geschreven over duitse tak. Ik weet er verder weinig van, maar kwam het tegen, en zag hier er nog niks over.

[ Voor 18% gewijzigd door rr7r op 18-12-2025 21:17 ]

• geishin
Openbank heeft het overboekingen deel aangepast, in ieder geval voor de android app.

Het is nu weer bruikbaar
Pagina: 1 ... 90 91 Laatste