• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:31
Op de website zie ik dit staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQreMMEZTe85r3--1kCoaZWwTGw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E45XnjDj3sLqxPYmztO11udR.png?f=user_large

en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ-F4I8m5EzOBIKoK8T51MgsRRs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/srEQd40xHYxy10owildE4rYF.png?f=user_large

Is die rente van 1,90% ook gegarandeerd ?
Afhankelijk van de andere rentes op dat moment kan het best interessant zijn.

Weet iemand hier iets meer ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

W1ck1e schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:08:
Op de website zie ik dit staan:

[Afbeelding]

en

[Afbeelding]

Is die rente van 1,90% ook gegarandeerd ?
Afhankelijk van de andere rentes op dat moment kan het best interessant zijn.

Weet iemand hier iets meer ?
Die 1,9% is niet gegarandeerd, dat is de variabele rente :P

Ey!! Macarena \o/

• W1ck1e
RaZ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:15:
[...]

Die 1,9% is niet gegarandeerd, dat is de variabele rente :P
Dat verwacht ik ook, maar dan kunnen ze beter schrijven "daarna is de rente 1,90% ....". Zoals het er staat wordt er een periode van 9 maanden gesuggereerd voor die rente.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

W1ck1e schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:23:
[...]

Dat verwacht ik ook, maar dan kunnen ze beter schrijven "daarna is de rente 1,90% ....". Zoals het er staat wordt er een periode van 9 maanden gesuggereerd voor die rente.
Ik ben daar nu bijna 2 jaar klant, en de Open Spaarrekening is de rente variabel. Daaruit trek ik dan de conclusie dat die rente voor 9 maanden niet vast staat, en variabel is. Openbank stuurt wel een mail als de rente gaat zakken, en dat doen ze minimaal 2 maanden voordat de rente aangepast gaat worden.

Enige zekerheid is dat die rente eigenlijk wel altijd voor 2 maanden vast staat, zolang er geen mailtje is dat de rente gaat zakken ;)

Die 1,9% rente is bij Openbank sinds 5 juli 2025: Teppie in "Openbank.NL"

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 06-11-2025 08:37 ]

Ey!! Macarena \o/

• W1ck1e
Gisteren de rekening aangevraagd. Vandaag is de Open betaal rekening geopend. Test bedrag overgemaakt vanaf ASN. Kwam meteen aan. Terugboeken lukt nog niet: "Opdracht kon niet worden voltooid" (bij instant poging)
Dat was met de pc, maar met de app op de telefoon werkt het ook nog niet.
Niet instant op telefoon werkt wel, zou morgen moeten aankomen.
Test bedrag van ING is nog niet aangekomen.
vooralsnog ben ik positief over Openbank

[ Voor 41% gewijzigd door W1ck1e op 06-11-2025 09:21 ]

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:57
ik zie op het afschrift dat er in oktober 2,0% rente is gehanteerd op de openbank spaarrekening, en daarvoor altijd 2,3%. Ik kan mij niet herinneren dat ik hier een bericht over heb gehad. Heb ik iets gemist?

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:59
Ja, die mail is er geweest op 4-7 kreeg ik hem:

Beste Mike

De Europese Centrale Bank heeft de rente onlangs verlaagd. Daarom verlagen we de rente van je Gepersonaliseerde Spaarrekening vanaf 8 september 2025 naar 2,00%.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

koendio schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:57:
ik zie op het afschrift dat er in oktober 2,0% rente is gehanteerd op de openbank spaarrekening, en daarvoor altijd 2,3%. Ik kan mij niet herinneren dat ik hier een bericht over heb gehad. Heb ik iets gemist?
Dan heb je - net als ik - een gepersonaliseerde spaarrekening ;) En die is per 8 september 2025 van 2,3% naar de 2% gegaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RaZ op 06-11-2025 16:00 ]

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1 ... 90 91 Laatste