Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:57
sander36 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:07:
even nagevraagd bij CE Bank hoe hun Instant Payments werkt.Antwoord:

" Het werkt alleen bij inkomende bedragen en er is geen limiet.

Met vriendelijke groet,
Het Credit Europe Bank Team "
Dat was inderdaad mijn ervaring met de tegenrekening bij de ING. Storting instant, opname een paar uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-06 22:04
Goeie ervaring met Raisin vandaag.

=Zaterdag 14 dec kwam een deposito bij Klarna vrij. Uiteraard gebeurt in het WE niets.
=Vanmorgen 8.29 stond het op de Raisin rekening incl rente.
=Overgeboekt om 9.26 naar mijn tegenrekening
=Kreeg ik om 11.46 bericht dat het was bijgeschreven.

Zo kan het dus ook. Lijkt wel bijna IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hansi55 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:42:
...
Uiteraard gebeurt in het WE niets.
...
Wat is "het WE" ?
(behalve niet eenvoudig te zoeken/googlen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:44
ECB verwacht in 2025 rente verder te verlagen (NU.nl)

Geen specifieke getallen. Volgende besluit is op 30-Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:22
Vanochtend kwam ook bij mij een deposito vrij. Weer voor een jaar vastgezet, helaas nu voor 3,05% in plaats van de 4,16% waar het afgelopen jaar vast voor stond.

Maar mede gezien de verwachting dat de rente verder gaat dalen leek het mij verstandig maar weer vast te zetten.
Zie ook: https://www.nu.nl/economi...e-verder-te-verlagen.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:49:
[...]

Wat is "het WE" ?
WeekEnd, lijkt me (gezien de context)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:51:

weekend/weekeinde schrijf ik beide zonder hoofdletter ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:13
GroteVoet459 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:51:
[...]

Normaliter is alleen de overheid is in staat om een 7 letterig woord alsnog af te korten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
DjoeC schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:59:
[...]

Normaliter is alleen de overheid is in staat om een 7 letterig woord alsnog af te korten ;)
Je leeftijd toont zich in je postings ... :+

Als je een beetje Twitter of BlueSky bezoekt met wat engelstalige inhoud zijn dit standaardafkortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:13
GroteVoet459 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:06:
[...]

Als je een beetje Twitter of BlueSky bezoekt met wat engelstalige inhoud zijn dit standaardafkortingen.
offtopic:
Yep, da's de leeftijd. op X kom ik helemaal niet, Whatapp staat niet om mijn devices maar een alternatieve dienst wel.

Enneh, on topic: de Rasin app staat ook ergens maar ik open m nooit. Gewoon via de website, meer beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:54

sanook

_/-\o_

[...]

Wat is "het WE" ?
WeekEnd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:32
GroteVoet459 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:06:
[...]

offtopic:
Daar zit ik niet op. Maar los daarvan zou ik mensen die zulk soort afkortingen zouden bezigen ook niet volgen/serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
sander36 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:35:
Op 15 december 2024 passen we de ‘Voorwaarden Lloyds Bank Sparen’ op enkele punten aan.
...
Saldoklassen
► Het kan zijn dat u niet meer voor elk deel van het saldo op uw spaarrekening dezelfde rente krijgt. De hoogte van de rente kan namelijk afhangen van het bedrag dat op uw spaarrekening staat. Boven een bepaald bedrag, kunnen andere rentes gelden. Dit noemen we saldoklassen. Vanaf 15 december ziet u op onze website welke saldoklassen en rentepercentages gelden.
De nieuwe voorwaarden zijn gisteren ingegaan, maar ze hebben niet (zoals ik verwacht had) direct saldoklasses ingevoerd. De rente is not steeds 2,50% (effektief op jaarbasis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rubbergrover1 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:19:
[...]

offtopic:
... Maar los daarvan zou ik mensen die zulk soort afkortingen zouden bezigen ook niet volgen/serieus nemen.
Dan ga je de komende jaren een boel informatie missen, ben ik bang.
De huidige Instagram/TikTok-generatie gebruikt nu eenmaal een andere vorm van taal ...

Sprak vorige week iemand die niet veel jonger is dan ik, die nieuwe patta's gekocht had - wist gelukkig waar het om ging.

[ Voor 18% gewijzigd door GroteVoet459 op 16-12-2024 18:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
GroteVoet459 schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:11:
[...]

De huidige Instagram/TikTok-generatie gebruikt nu eenmaal een andere vorm van taal ...

Sprak vorige week iemand die niet veel jonger is dan ik, die nieuwe patta's gekocht had - wist gelukkig waar het om ging.
Ik weet ook wat dat betekent, maar toch zal ik zo iemand dus niet serieus kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:09:

De nieuwe voorwaarden zijn gisteren ingegaan, maar ze hebben niet (zoals ik verwacht had) direct saldoklasses ingevoerd. De rente is nog steeds 2,50% (effektief op jaarbasis).
Je kunt volgens mij niet aan het rente percentage zien of saldoklassen ingevoerd zijn of niet. En we hebben eerder een mail ontvangen dat in beide saldoklassen voorlopig hetzelfde percentage geldt.

Ik neem aan dat de meeste lloyds spaarders hier onder de grens tussen de saldoklassen zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:59
[...]

Ik sla die patatas generatie wel even over . Leuke films en zo maar gaat echt nergens over

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 2,91% p.j. naar 2,86% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 20.12.2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:59
[...]

wat is zijn dat dan?
(een google search levert alleen schoenenmerk maar die begint met hoofdletter . . .)
iets met patat of zo?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
sipjohn schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:14:
[...]

wat is zijn dat dan?
(een google search levert alleen schoenenmerk maar die begint met hoofdletter . . .)
iets met patat of zo?
offtopic:
Het is ook met 1 t.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003

Barrycade

Through the...

Boomer United hier? Het zijn schoenen.

Maar voordat we ook nog een random uitzending van Omroep Max gaan bespreken zou ik zeggen: on topic. Of laten we door gaan over het hoofdonderwerp van dit digitale forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
Is er ook een soort zelfde bank als bigbank qua rente op dit moment? Ik zie dat bij bigbank een amp medewerker langskomt om je te identificeren, niet echt handig.. Waarom geen online identificatie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:49:
Is er ook een soort zelfde bank als bigbank qua rente op dit moment? Ik zie dat bij bigbank een amp medewerker langskomt om je te identificeren, niet echt handig.. Waarom geen online identificatie?
Als ik even teruglees heb je vaak vragen gesteld over het openen van een rekening. Is het daarbij gebleven of heb je inmiddels (een deel van) je spaargeld verplaatst voor een betere rente ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08

LGU

FCM bank gaat per 1 januari verlagingen doorvoeren.

Effective January 1, 2025, the interest rates on our deposit products will decrease as follows:

TOP Saver savings account:
2.08% gross per annum on the total balance for savings accounts up to Eur49,999;
2.68% gross per annum on the total balance for savings accounts with a balance of Eur50,000 and above;
Fixed Term Deposits:
3-Month Fixed Term Deposit: 3.08% gross per annum
6-Month Fixed Term Deposit: 2.78% gross per annum
1-Year Fixed Term Deposit: 2.58% gross per annum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:23
wil je korting of voordeel zul je daar meestal wat moeite voor moeten doen, dat is met veel dingen in het leven. Er zijn ook banken waar je papieren op moet sturen, bij Bigbank komen ze langs je deur. Ging bij mij heel soepel. Kijk naar Raisin, daar moet je ook eventjes voor gaan zitten en het proces met overboeken verloopt ook nogal omslachtig qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:59
Snap dat ook niet . Tevens wat vreend vind ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
W1ck1e schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:05:
[...]

Als ik even teruglees heb je vaak vragen gesteld over het openen van een rekening. Is het daarbij gebleven of heb je inmiddels (een deel van) je spaargeld verplaatst voor een betere rente ?
Inderdaad deel van spaargeld al verplaatst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Moke11 schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:48:
[...]
wil je korting of voordeel zul je daar meestal wat moeite voor moeten doen, dat is met veel dingen in het leven. Er zijn ook banken waar je papieren op moet sturen, bij Bigbank komen ze langs je deur. Ging bij mij heel soepel. Kijk naar Raisin, daar moet je ook eventjes voor gaan zitten en het proces met overboeken verloopt ook nogal omslachtig qua tijd.
Voor mij was dit niet de enige reden om af te knappen op BigBank. Maar de AV staan ook vol met zaken waarvoor je mogelijk naar hun kantoor moet (in Amsterdam dus, ik woon in Zuid Limburg) om zaken te tekenen of langs een notaris moet gaan, op eigen kosten, om het daar te tekenen en dat die dan zeg maar het "juridische" regelt dat jij het ook echt in persoon gedaan hebt. Vond ik allemaal toch wat overdreven voor puur een spaarrekening die met een actie een wat hogere rente zou hebben dan ik momenteel op andere plekken krijg (/kreeg, geen idee wat de huidige stand is met alle verlagingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
RobertMe schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:04:
[...]

Voor mij was dit niet de enige reden om af te knappen op BigBank. Maar de AV staan ook vol met zaken waarvoor je mogelijk naar hun kantoor moet (in Amsterdam dus, ik woon in Zuid Limburg) om zaken te tekenen of langs een notaris moet gaan, op eigen kosten, om het daar te tekenen en dat die dan zeg maar het "juridische" regelt dat jij het ook echt in persoon gedaan hebt. Vond ik allemaal toch wat overdreven voor puur een spaarrekening die met een actie een wat hogere rente zou hebben dan ik momenteel op andere plekken krijg (/kreeg, geen idee wat de huidige stand is met alle verlagingen).
iedereen maakt hierin z'n persoonlijke afwegingen. Zelf orïenteer ik me op google, trustpilot en inderdaad kleine lettertjes. Maar meestal is het toch: wil je in de top zitten qua rentevoordeel, staat daar bijna altijd extra risico of moeite tegenover. Daarnaast: het kan jaren goed gaan en ineens loop je tegen een probleem op. Maar eigenlijk kan dat bij de "beste" bank zo zijn. Ik blijf vinden, dat er altijd een bepaald risico aan vastzit. Ik heb al mijn hele leven rabobank, nooit problemen ondervonden. Maar ga maar eens op trustpilot lezen en de haren gaan je overeind staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Moke11 schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:24:
Maar meestal is het toch: wil je in de top zitten qua rentevoordeel, staat daar bijna altijd extra risico of moeite tegenover.
Tsja, zoals ik schreef, heb ik niet het idee dat ik niet in de top zit. Sure, het kan meer zijn. Maar het is nu niet alsof Garanti Bank met de actierente (3,5% IIRC, in ieder geval nog als een van de weinigen momenteel in de 3,xx%) of Santander of Distingo ineens een heel lage rente hebben. En toen ik een maand of 2 terug naar BigBank keek was hun standaard rente ook (substantieel) lager dan Santander & Distingo. Dus dan zou ik er ook echt puur heen gaan voor de actierente en daarna er weer af halen. En dan met haken en ogen in de AV + iemand die aan de deur komt. Was het me niet waard, gezien, toen, mijn gemiddelde spaarrente ook al ruim in de 3,xx% was. Het verschil zou dan dus over dat halve jaar max een paar tientjes zijn, maar geen 50 euro (denk zelfs niet eens 20 euro). Sure, achteraf kun je zeggen van "maar nu met de lagere rente was verschil groter" etc, maar ook daarmee zal het wel los lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
RobertMe schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:39:
[...]

Tsja, zoals ik schreef, heb ik niet het idee dat ik niet in de top zit.
ik bedoel eigenlijk dat er altijd wel haken en ogen zullen zijn en er een bepaalde mate van risico zal zijn. Zelf voel ik nog te veel een drempel bij Raisin bijvoorbeeld. Belangrijk vind ik dat je er een goed gevoel bij moet hebben, naast de informatie die er te vinden is. Ik heb zo'n 25 jaar Argenta als 2e bank gehad. Nooit problemen ondervonden en dat heeft voor mij wel een drempel weggenomen om nu een stap verder richting buitenlandse banken te gaan. Anders was ik nu ook nog een "slapende" spaarder geweest bij de Nederlandse grootbanken (waar overigens ook niets mis mee is maar ik wel toch iets meer rendement van m'n centen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Nog meer aankomende verlagingen:

Collector (via Raisin) per 18-Dec naar 2,87% (-0.03%)
Morrow (via Raisin) per 18-Dec naar 2,50% (-0.20%)
Alisa (via Raisin) per 19-Dec naar 2,62% (-0.06%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
[...]

Wat is "het WE" ?
Sorry: weekend. Dacht dat dit toch een veel gebruikte afkorting is.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansi55
Wist niet dat 2 letters zoooveeel reacties konden oproepen!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Hansi55 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:03:

Niet meer doen dan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:20
GroteVoet459 schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:04:
[...]

Je moet ING toch bellen om het op te zeggen - vraag het ze gewoon:

[...]
Uiteraard was dit al bij mij opgekomen, dus voordat ik hier mijn vraag stelde, had ik al 5 chatgesprekken en 3 telefoontjes naar ING gehad. Ze wisten het niet, zouden de betreffende afdeling bellen, maar komen niet terug met het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:54

sanook

_/-\o_

Hansi55 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:03:
[...]

Stoffige gebruikers in dit stoffige topic. Woorden zoals pata/patta zijn hier ook niet bekend. Gaat hier meer om VRH en dat soort afkortingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand waar ik de deposito’s van Credit Europe kan bekijken? Ik kreeg een reclame in de app en meen 3 maanden voor 3,2% te lezen. Maar zie het nu nergens meer terug. En om een voorbeeld aan te maken moet er eerst geld op de CE-rekening staan.

Vond het wel een interessant percentage, Trade Republic zakt namelijk naar 3% (vrij opneembaar)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Cheesy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:59:
Weet iemand waar ik de deposito’s van Credit Europe kan bekijken? Ik kreeg een reclame in de app en meen 3 maanden voor 3,2% te lezen. Maar zie het nu nergens meer terug. En om een voorbeeld aan te maken moet er eerst geld op de CE-rekening staan.

Vond het wel een interessant percentage, Trade Republic zakt namelijk naar 3% (vrij opneembaar)
Overzichtje

Bij 3 maanden kan je 0,4% meer krijgen bij minimaal 15k. Bij de andere niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6Cf8M2HBtCsFN1bxaonGcEnUog=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yOpFTfmXQsBlUK29HCRs8G2F.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 19-12-2024 07:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
Openbank heeft een best goed flexibel deposito: 6 maanden met 3,20% rente, zie https://www.openbank.nl/spaardeposito.

Uiteraard minder dan sommige actie rentes die meestal 3 maanden geldig zijn, maar voor een flexibel deposito; is op te zeggen en je krijgt dan slechts 0,20% rente.... helemaal niet zo gek.

Een betaalrekening is echter wel verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:28:
[...]

Overzichtje

Bij 3 maanden kan je 0,4% meer krijgen bij minimaal 15k. Bij de andere niet.

[Afbeelding]

2 Depositos's van 3 maanden.

[Afbeelding]
Tnx. Toevallig krijg ik de pop up nu weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kVUkvtuRTETRjNkMZtohX0WlRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUrMFn8wRqJJqeHsvYBxwYsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Thijs82 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:48:
Openbank heeft een best goed flexibel deposito: 6 maanden met 3,20% rente, zie https://www.openbank.nl/spaardeposito.

Uiteraard minder dan sommige actie rentes die meestal 3 maanden geldig zijn, maar voor een flexibel deposito; is op te zeggen en je krijgt dan slechts 0,20% rente.... helemaal niet zo gek.

Een betaalrekening is echter wel verplicht.
Een deposito openen terwijl er een meer dan nihile kans is dat je het moet openbreken lijkt mij niet verstandig, misschien wel gek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:59:
[...]
Een deposito openen terwijl er een meer dan nihile kans is dat je het moet openbreken lijkt mij niet verstandig, misschien wel gek ;)
En dat open breken kan bij OB ook nog eens gewoon dan ;) Of nouja, open breken is het niet, want het is een "flexibel deposito". En 3,20% (voor 6 maanden) is denk ik niet eens zo heel slecht? Alhoewel ik al een tijdje niet meer heb gekeken op bv Raisin.

Edit:
Raisin 6 maanden bij Banca BAI het hoogste met 3,25%, maar wel bronbelasting (Portugal). Als ik een deposito nu zou willen openen voor 6 maanden is OB dus ddn no-brainer. "Ook al" kan ik zou ik het geld gewoon 6 maanden kunnen missen.

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 17-12-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-04 09:06
Ik heb vandaag nog een deposito bij Raisin geopend van 3,25% bij Banco BAI Europa. Voor 6 maanden (niet flexibel, maar dat hoeft voor mij ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:16:
[...]

En dat open breken kan bij OB ook nog eens gewoon dan ;) Of nouja, open breken is het niet, want het is een "flexibel deposito". En 3,20% (voor 6 maanden) is denk ik niet eens zo heel slecht? Alhoewel ik al een tijdje niet meer heb gekeken op bv Raisin.

Edit:
Raisin 6 maanden bij Banca BAI het hoogste met 3,25%, maar wel bronbelasting (Portugal). Als ik een deposito nu zou willen openen voor 6 maanden is OB dus ddn no-brainer. "Ook al" kan ik zou ik het geld gewoon 6 maanden kunnen missen.
Neen, 3,2% voor 6 maanden is in de huidige tijd zeker niet slecht. Maar de rente die je misloopt als je de rit niet uitzit. DAT triggerde mijn opmerking. Ik neem alleen een deposito als het zowat uitgesloten is dat ik het geld voor afloop van de looptijd nodig heb. Dan maar geen of een kleiner deposito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:22:
[...]

Neen, 3,2% voor 6 maanden is in de huidige tijd zeker niet slecht. Maar de rente die je misloopt als je de rit niet uitzit. DAT triggerde mijn opmerking. Ik neem alleen een deposito als het zowat uitgesloten is dat ik het geld voor afloop van de looptijd nodig heb. Dan maar geen of een kleiner deposito.
En mijn punt is dat het dus niet een nadeel is dat het in deze flexibel is. Ja, je hebt dan die lagere rente als je het eerder opneemt, maar als je dat niet doet heb je er geen last van natuurlijk. En vaak zullen dit soort producten überhaupt een lagere rente hebben waardoor ze minder aantrekkelijk zijn, maar dat is hier met die 3,20% dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:27:
[...]

En mijn punt is dat het dus niet een nadeel is dat het in deze flexibel is. Ja, je hebt dan die lagere rente als je het eerder opneemt, maar als je dat niet doet heb je er geen last van natuurlijk. En vaak zullen dit soort producten überhaupt een lagere rente hebben waardoor ze minder aantrekkelijk zijn, maar dat is hier met die 3,20% dus niet het geval.
En dat klopt ook weer, dat het flexibel is, vormt geen nadeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Email van OpenBank, just in:
we hebben belangrijke informatie over je Open Spaarrekening

Omwille van de laatste ontwikkelingen op de financiële markten verlagen we de rente van je Open Spaarrekening vanaf 17 februari 2025 naar 2,50%. Het maakt hierbij niet uit of je automatische incasso’s laat afschrijven of maandelijkse overboekingen ontvangt. De rente is in elk geval 2,50%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 23:32
Dat is pas over 2 maanden. Dat is nog eens op tijd communiceren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Waarom staat die 2de zin in die mail ?

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 17-12-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gelukkig is OB verlaging niet van toepassing op Welkom Spaarrekening (3,65%). :)

M.b.t. OB deposito een voorbeeld :

Vroegtijdige opzegging
De rekeninghouder kan op elk moment en zonder commissie de vroegtijdige opzegging
van het spaardeposito aanvragen. In dit geval is de vergoeding 0,20% nominale rente.
Voorbeeld van vergoeding berekend over 3 maanden:
- Als de inleg van het spaardeposito € 10.000 is en de termijnvoorwaarden niet worden
nageleefd, dan bedraagt de vergoeding € 5,- bruto.

[ Voor 73% gewijzigd door Harbo op 17-12-2024 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:16
Cheesy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:59:

Waarom niet gewoon 3 maanden een gewone spaarrekening? Krijg je 0,35 % meer rente...

Open nu je eerste Credit Europe Spaarrekening en ontvang 3,55% p.j. als welkomstgeschenk, gegarandeerd voor de eerste 3 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58
devriesjande schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:42:
Door het aangenomen amendement in de 2e kamer is de gewijzigde vrijstelling groenbeleggen opgenomen in het wetsvoorstel.
De Eerste Kamer kan alleen maar ja of nee zeggen tegen het complete belastingplan 2025.
https://www.eerstekamer.n...ijzigd_voorstel_van_wet_2
Belastingplan 2025 is aangenomen vanmiddag. Dus ook de gewijzigde vrijstelling groensparen/beleggen? Dit kon ik zo 123 niet vinden.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:19:
[...]

Dat lijkt me logisch? Omdat dat nu namelijk wel zo is :p. Ik meen 2,65% "standaard" en 2,75 als je aan bepaalde "regels" voldoet. Zoals dus salaris dat op de betaalrekening wordt bijgeschreven of minimaal, ik meen 3, automatische incasso's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Nougat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:28:
[...]

Waarom niet gewoon 3 maanden een gewone spaarrekening? Krijg je 0,35 % meer rente...
Omdat niet iedereen nieuwe klant is? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Nougat schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:28:
[...]

Open nu je eerste Credit Europe Spaarrekening en ontvang 3,55% p.j. als welkomstgeschenk, gegarandeerd voor de eerste 3 maanden.
Bijvoorbeeld omdat je die Credit Europe Spaarrekening al hebt en je geld wil spreiden ivm het depositogarantiestelsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:19:
[...]

Omdat je in het verleden 0,25% bonusrente kon verdienen als je minimaal 3 incasso's per maand van je betaalrekening liet doen, of een minimaal bedrag als salaris of uitkering liet storten. Blijkbaar heeft niet iedereen gezien dat dat niet meer zo is.

Denk ook dat de mensen die een individueel aanbod voor 3,20% of 3,10% hebben gekregen na bellen die nu kwijt gaan raken (als dat al niet per de vorige rentewijziging is gebeurd).
Update: die hebben eind november al de melding gehad dat ze eind januari naar de huidige 2,75% zouden gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 17-12-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Harbo schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:21:
Gelukkig is OB verlaging niet van toepassing op Welkom Spaarrekening (3,65%). :)
Dat zou niet kunnen, want dat is een gegarandeerde rente voor 6 maanden.
Maar rekening er maar op dat die binnenkort ook naar beneden gaat voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
gratiz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:34:
[...]

Belastingplan 2025 is aangenomen vanmiddag. Dus ook de gewijzigde vrijstelling groensparen/beleggen? Dit kon ik zo 123 niet vinden.
Het staat er wel in:
La
In artikel 5.13 wordt “€ 30.000” vervangen door “€ 26.000” en wordt “€ 60.000” vervangen
door “€ 52.000”
De nieuwe groenvrijstelling is €26.000 (per persoon), en wel per 1 januari aanstaande. Dus alles wat je daarbovenop op 1 januari "groen" hebt staan, is ineens een gewone belegging/spaarrekening met bijpassend forfaitair rendement.

[ Voor 15% gewijzigd door Coffeeroam op 17-12-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
mathijsv schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:17:
Dat is pas over 2 maanden. Dat is nog eens op tijd communiceren ;)
Zo staat het ook in hun voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:50
gratiz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:34:
[...]

De gewijzigde vrijstelling groensparen is door de 2e kamer via een amendement opgenomen in het door de 2e kamer aangenomen wetsvoorstel.
Dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:03:
[...]

Dat zou niet kunnen, want dat is een gegarandeerde rente voor 6 maanden.
Maar rekening er maar op dat die binnenkort ook naar beneden gaat voor nieuwe klanten.
De nieuwe klanten actie van OB is al een paar weken terug gewijzigd, 3,25% is dat momenteel. Zou zelf dus aannemen dat die niet "binnenkort" naar beneden gaat, tenzij alles weer omlaag gaat. (En dus vast niet de komende maand / 4, 5 weken zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
devriesjande schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:11:
[...]

De gewijzigde vrijstelling groensparen is door de 2e kamer via een amendement opgenomen in het door de 2e kamer aangenomen wetsvoorstel.
Dus ja.
Het moest daarna wel nog door de 1e kamer worden aangenomen. En dat is dus vandaag gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
RobertMe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:16:
[...]

Edit:
En het leuke van OB 3.2% 6-maands, is dat je die rente nu alvast kunt vastleggen en dan nog 45 dagen krijgt om het bedrag te storten. Lijkt mij een leuke opvolger voor de 3.65% van de welkomrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
Bij ons loopt de 6 maanden welkomsrente bij de CEB aankomende zaterdag af.

Weten jullie of we hem in 1 overboeking kunnen leeghalen of moet dat in delen, 10k per keer?

De bedoeling is dat we dan een welkoms rekening daar op de vrouw haar naam openen.
Zou dat problemen geven met dezelfde en/of tegen rekening die nu ook wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
JMS-2 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:43:

Weten jullie of we hem in 1 overboeking kunnen leeghalen of moet dat in delen, 10k per keer?

De bedoeling is dat we dan een welkoms rekening daar op de vrouw haar naam openen.
Zou dat problemen geven met dezelfde en/of tegen rekening die nu ook wordt gebruikt?
Wacht op maandag.
Kijk naar je limiet.
Geen idee, dat ga je merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
Coffeeroam schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:27:
[...]

En het leuke van OB 3.2% 6-maands, is dat je die rente nu alvast kunt vastleggen en dan nog 45 dagen krijgt om het bedrag te storten. Lijkt mij een leuke opvolger voor de 3.65% van de welkomrekening.
Zoals ik het lees is de 3,2% deposito aanbieding voor nieuw saldo of is mijn interpretatie onjuist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Jij moet op je OB betaalrekening bedrag gelijk aan nieuw deposito storten binnen 45 dagen. Anders wordt deposito geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Coffeeroam schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:27:
[...]

Het bedrag van het spaardeposito moet afkomstig zijn van nieuwe inkomsten, die
het totaalsaldo van alle rekeningen van de rekeninghouder bij Open Bank S.A. (hierna
“Openbank” of de “Bank”) verhogen ten opzichte van het totaalsaldo van deze rekeningen
dat de klant had op 30 juni 2023. Het totaalsaldo kan geraadpleegd worden via het
persoonlijke account van de klant, bij ‘Financiële Positie’. De minimuminleg voor het openen
van een spaardeposito is € 1,-.
https://www.openbank.nl/a...6_maanden_nieuw_saldo.pdf

Stel je had op 30 juni 2023 het totaalsaldo €10.000.

Momenteel is het 0.

Je wilt een deposito openen van 15k. Gaat dat werken en krijg je dan rendement over die 15k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Harbo schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:15:
Jij moet op je OB betaalrekening bedrag gelijk aan nieuw deposito storten binnen 45 dagen. Anders wordt deposito geannuleerd.
Ik kan het deposito niet openen, het bedrag van de deposito moet bij openen op de betaalrekening staan.
Om het Open Spaardeposito 6 Maanden Nieuw Saldo te openen, moet je eerst je totale saldo dat je op 30-06-2023 had, verhogen. Hiervoor zul je een overboeking moeten doen van meer dan € XXX.
Bel ons voor meer informatie op +31 70 7007 516

[ Voor 26% gewijzigd door Wolly op 17-12-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roesttt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 28-05 20:04
Iemand een idee wat Bunq gaat doen? 1 januari start er een nieuw half jaar. Nu krijg je nog 3,36% op "nieuw" gespaard geld. Dat zal vast niet blijven, maar het duurt wel lang voor ze iets laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:16:
[...]

[...]

Stel je had op 30 juni 2023 het totaalsaldo €10.000.

Momenteel is het 0.

Je wilt een deposito openen van 15k. Gaat dat werken en krijg je dan rendement over die 15k?
30 juni 2023? Geez. Da's al even terug. zal voor velen dan wel een saldo zijn van "0 euro" denk ik zo? Maar mijn OB rekening is van aan het begin van 2023 en die stond toen redelijk gevuld want Welkom Spaarrekening. Dan gaat voor mij die vlieger al niet op. Tenzij ik dus eerst weer "heel veel" er op zet om aan het saldo van 30 juni 2023 te komen, en dan nog eens wat "extra's" voor het deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:52
Roesttt schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:27:
Iemand een idee wat Bunq gaat doen? 1 januari start er een nieuw half jaar. Nu krijg je nog 3,36% op "nieuw" gespaard geld. Dat zal vast niet blijven, maar het duurt wel lang voor ze iets laten weten.
dat is een actie en die loopt gewoon af
dus er is dan geen nieuwe actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Opdracht tot openen van het spaardeposito

De rekeninghouder heeft, vanaf het openen van het spaardeposito (uitgifte van de
opdracht), 45 dagen de tijd om het nieuwe vereiste saldo op de betaalrekening over te
boeken. Openbank zal automatisch de inleg die werd aangegeven bij het openen van het
spaardeposito overmaken van de betaalrekening naar het spaardeposito, zodra op de
betaalrekening het contractuele saldo staat. Als het saldo niet binnen de genoemde termijn
wordt overgeboekt, wordt het contract van het spaardeposito automatisch geannuleerd.
De dag na voltooiing van de betaling van de inleg waarvoor het spaardeposito is aangegaan,
ontvangt de rekeninghouder een schriftelijke bevestiging waarin de startdatum van de
renteopbouw wordt aangegeven.

Dit staat in de OB voorwaarden. 2023 wordt hier niet genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Harbo op 17-12-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
boyette schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:54:
[...]
dus er is dan geen nieuwe actie
Niet dus. het is een dienst/service van bunq en die gaat (vooralsnog) per 01-jan gewoon verder.
Per https://together.bunq.com...terest-rate-applies-to-me
The system will automatically reset itself on January 1, 2025: your threshold amount will then be recalculated to become the highest savings balance you reached between July 1, 2024 and December 31, 2024. Then, between January 1, 2025 and June 30, 2025, you’ll earn the base interest rate up to your new threshold and the bonus rate on balances over the threshold amount.
Alleen zal de rente wel lager zijn ...
*The base rate and the bonus rate may be subject to change before December 31, 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Kijk in het bunq draadje voor een antwoord. Volgens mij werkt bunq met halve jaren met een normale rente en een bonus rente. De bonus rente krijg je over het meerdere van je saldo ten opzichte van het hoogste saldo van het voorgaande half jaar. Voor het mindere deel krijg je de lagere normale rente.
Ik ben dit half jaar begonnen bij bunq en had over mijn hele saldo die 3,36%. Nu is opeens mijn saldo nihil. Dat wil ik zo houden de eerste 6 maanden van 2025. En dan in juli staat er opeens weer een serieus bedrag.

Ik verwacht dat we pas midden januari leren wat de 2 rentes zijn (normale en bonus)

en wat @GroteVoet459 schrijft. en @cedras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:52
GroteVoet459 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:00:
[...]

Niet dus. het is een dienst/service van bunq en die gaat (vooralsnog) per 01-jan gewoon verder.
Per https://together.bunq.com...terest-rate-applies-to-me

[...]

Alleen zal de rente wel lager zijn ...

[...]
Er staat toch duidelijk tot 31 dec. Geldt de verhoogde rente

Daar gaat het over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:16
" Op 1 januari 2025 wordt het systeem automatisch gereset: uw drempelbedrag wordt dan opnieuw berekend naar het hoogste spaarsaldo dat u tussen 1 juli 2024 en 31 december 2024 heeft bereikt. Vervolgens verdient u tussen 1 januari 2025 en 30 juni 2025 de basisrente tot aan uw nieuwe drempel en de bonusrente over saldi boven het drempelbedrag.

*Het basistarief en het bonustarief kunnen vóór 31 december 2024 worden gewijzigd."

Oftewel, nieuwe rente is nog niet bekend, maar dat zal snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Harbo schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:58:

De rekeninghouder heeft, vanaf het openen van het spaardeposito (uitgifte van de
opdracht), 45 dagen de tijd om het nieuwe vereiste saldo op de betaalrekening over te
boeken. Openbank zal automatisch de inleg die werd aangegeven bij het openen van het
spaardeposito overmaken van de betaalrekening naar het spaardeposito, zodra op de
betaalrekening het contractuele saldo staat. Als het saldo niet binnen de genoemde termijn
wordt overgeboekt, wordt het contract van het spaardeposito automatisch geannuleerd.
De dag na voltooiing van de betaling van de inleg waarvoor het spaardeposito is aangegaan,
ontvangt de rekeninghouder een schriftelijke bevestiging waarin de startdatum van de

Altijd de volledige voorwaarden erbij pakken, daar staat 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58
Harbo schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:58:

Dus eigenlijk kun je hiermee dus het rentepercentage ook vast klikken? Nu geen saldo op de betaalrekening, je kunt dan een ingangsdatum vanaf nu + 45 dagen kiezen. (Of zelfs annuleren).
Best handig. Of begrijp ik dit verkeerd? En kunnen ze de rente binnen die 45 dagen nog wijzigen?
Ik lees er in elk geval niks over in de voorwaarden.

Testje:
Einde loopttijd staat gek genoeg nu wel op 17 jun. 2025. Terwijl er in de voorwaarden staat dat de 6 maanden ingaat bij ontvangen saldo.

[ Voor 5% gewijzigd door gratiz op 17-12-2024 22:54 ]

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:07
JMS-2 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:43:

Je kan hem in 1 keer leeghalen. En daarna kan je met dezelfde tegenrekening inderdaad een rekening voor je vrouw openen. Heb een half jaar geleden hetzelfde gedaan en toen kreeg mijn vrouw idd de actierente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:25
Kan je meerdere flex deposito's aanmaken bij openbank zodat je maar één deposito hoeft te annuleren als je toch wat extra spaargeld nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:59
RobertMe schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:51:
[...]

30 juni 2023? Geez. Da's al even terug. zal voor velen dan wel een saldo zijn van "0 euro" denk ik zo? Maar mijn OB rekening is van aan het begin van 2023 en die stond toen redelijk gevuld want Welkom Spaarrekening. Dan gaat voor mij die vlieger al niet op. Tenzij ik dus eerst weer "heel veel" er op zet om aan het saldo van 30 juni 2023 te komen, en dan nog eens wat "extra's" voor het deposito.
Weet ik niet helemaal zeker. Ik heb half november gevraagd om een (3e?) welkomspaarrekening. Dat kon niet maar ik werd wel gewezen op 3 of 6 maands deposito. Via internet afsluiten kon niet ivm bovengenoemde foutmelding inzake saldo 30-06-2023. Dus ik email gestuurd dat het niet kon. Antwoord: telefonisch wel. Dat dus gedaan, week later nog een. Dus zonder bijstorting(eigenlijk zelfs verlaging omdat ik deel al opgenomen had!)
Dus mogelijk als je belt, dat ze controle saldo mutatie sinds 30-06-2023 willen/kunnen negeren.

[ Voor 6% gewijzigd door sipjohn op 18-12-2024 08:44 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
gratiz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:47:
[...]

Dus eigenlijk kun je hiermee dus het rentepercentage ook vast klikken? Nu geen saldo op de betaalrekening, je kunt dan een ingangsdatum vanaf nu + 45 dagen kiezen. (Of zelfs annuleren).
Best handig. Of begrijp ik dit verkeerd? En kunnen ze de rente binnen die 45 dagen nog wijzigen?
Ik lees er in elk geval niks over in de voorwaarden.

Testje:
Einde loopttijd staat gek genoeg nu wel op 17 jun. 2025. Terwijl er in de voorwaarden staat dat de 6 maanden ingaat bij ontvangen saldo.
Je kunt eerst het depositocontract afsluiten en daarna binnen 45 dagen het geld op je betaalrekening zetten.
Ik heb dat eerder al zo gedaan en het werkte. Pas als je binnen 45 dagen nog steeds niet voldoende geld op je betaalrekening hebt gezet, vervalt het contract. Mocht je je dus bedenken en het deposito toch niet willen, dan is er niets aan de hand (behalve dat je de mooie rente niet meer zal krijgen, gezien de verlagingen van deze tijd).

Dat het bedrag op je betaalrekening "nieuw saldo" moet zijn is inderdaad heel ver terugkijkend. In de website staat 30-06-2023. Ik had toen nog geen rekening, dus was het nul euro en is elk bedrag wat er op de betaalrekening binnenkomt "nieuw saldo". Het "nieuw saldo" hoeft niet eens van buiten te komen, maar kan ook van je welkomrekening komen (of je open spaarrekening).

Overigens, bij het openen van een deposito in de app, krijg ik in beeld dat zelfs wordt teruggekeken naar 28-02-2022.

Even nagekeken bij mijn vorige deposito. De einddatum zoals gecontracteerd verschuift met hetzelfde aantal dagen dat de datum van daadwerkelijke opening opschuift. De rente is dezelfde als in het contract.

[ Voor 6% gewijzigd door Coffeeroam op 18-12-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:55:
[...]

Je kunt eerst het depositocontract afsluiten en daarna binnen 45 dagen het geld op je betaalrekening zetten.
Ik heb dat eerder al zo gedaan en het werkte. Pas als je binnen 45 dagen nog steeds niet voldoende geld op je betaalrekening hebt gezet, vervalt het contract.
Dat kan dus alleen als het huidige saldo op de betaalrekening minimaal het bedrag is wat het op 30-6-2023 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Wolly schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:11:
[...]

Dat kan dus alleen als het huidige saldo op de betaalrekening minimaal het bedrag is wat het op 30-6-2023 was.
Ja, maar dan even preciezer: het kan als het saldo binnen 45 dagen na afsluiten van het deposito minimaal is verhoogd met het bedrag van het te openen deposito ten opzichte van het saldo op 30-06-2023 (óf 28-02-2022 als je de app gebruikt..).

Mijn interpretatie (maar zo werkte het bij mij al eerder ook in de praktijk):

1. je hebt op 30-06-2023 €1000 op je betaalrekening
2. je hebt op 18-12-2024 nog €500 op je betaalrekening
3. je sluit een depositocontract op 18-12-2024 van €5000 voor 6 maanden
4. vervolgens heb je nog 45 dagen om het op je betaalrekening te laten verschijnen
5. je vult je betaalrekening aan tot €1000+€5000 = €6000, of €6001 (voor de zekerheid).
6. de dag erna wordt je deposito gestart voor 6 maanden vanaf die dag, tegen de rente die je op 18-12-2024 hebt afgesproken.
(7. mocht het de dag erna niet gebeurd zijn, dan bel je ze even open dat ze het nog moeten doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:26:
[...]

Ja, maar dan even preciezer: het kan als het saldo binnen 45 dagen na afsluiten van het deposito minimaal is verhoogd met het bedrag van het te openen deposito ten opzichte van het saldo op 30-06-2023 (óf 28-02-2022 als je de app gebruikt..).

Mijn interpretatie (maar zo werkte het bij mij al eerder ook in de praktijk):

1. je hebt op 30-06-2023 €1000 op je betaalrekening
2. je hebt op 18-12-2024 nog €500 op je betaalrekening
3. je sluit een depositocontract op 18-12-2024 van €5000 voor 6 maanden
4. vervolgens heb je nog 45 dagen om het op je betaalrekening te laten verschijnen
5. je vult je betaalrekening aan tot €1000+€5000 = €6000, of €6001 (voor de zekerheid).
6. de dag erna wordt je deposito gestart voor 6 maanden vanaf die dag, tegen de rente die je op 18-12-2024 hebt afgesproken.
(7. mocht het de dag erna niet gebeurd zijn, dan bel je ze even open dat ze het nog moeten doen.)
Stap 3 is dus alleen mogelijk als je 1000 euro hebt op je betaalrekening.

Anders krijg je deze melding:
Om het Open Spaardeposito 6 Maanden Nieuw Saldo te openen, moet je eerst je totale saldo dat je op 30-06-2023 had, verhogen. Hiervoor zul je een overboeking moeten doen van meer dan € XXX.
Bel ons voor meer informatie op +31 70 7007 516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 14:12
Was ff aan het zoeken in dit topic op bigbank ervaringen. Ik heb al jaren een account en af en toe schoof ik wat geld heen en weer als het renteverschil redelijk groot is. Ik heb er nu een actierente 3,3% tot april 2025 op een vrij opneembare rekening.

Ik heb al jaren goede ervaring. enige minpunten zijn ontbreken van een app en het slome opnemen.

Heeft iemand hier ideeën van het risico van sparen in estland in relatie tot oorlog Oekraine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
MaxHardcore schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:39:
Heeft iemand hier ideeën van het risico van sparen in estland in relatie tot oorlog Oekraine?
Estland is lid van de EU en van NATO (beide sinds 2004) - als het daar mis gaat, dan gaat het in NL ook mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:11
Was ff aan het zoeken in dit topic op bigbank ervaringen. Ik heb al jaren een account en af en toe schoof ik wat geld heen en weer als het renteverschil redelijk groot is. Ik heb er nu een actierente 3,3% tot april 2025 op een vrij opneembare rekening.

Ik heb al jaren goede ervaring. enige minpunten zijn ontbreken van een app en het slome opnemen.

Big Bank is recent door de toezichthouder van Estland als systeembank aangemerkt, dus ze zullen grotere reserves moeten gaan aanhouden (de logische verwachting is dan dat daarvoor lagere rentes nodig gaan zijn).

Volgens mij hebben alle drie de Baltische staten dezelfde houding t.o.v. van Rusland, met de volle support van de NAVO: opperste staat van paraatheid en er worden serieuze verdedigingswerken neergezet en militairen getrained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Laatst online: 00:54
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag dit keer omtrent Yapi Kredi.

Weet iemand exact als je van je betaalrekening (abn) overmaakt naar Yapi tot welk tijdstip dit nog kan, zodat het vandaag nog aankomt? Is de grens bijv 12, 13 of 1400uur (?), zodat het dus nog zeg voor 1700 aankomt op de spaarrekening.

Mijn volgende vraag weet iemand of Yapi van te voren rente wijzigingen (lees dalingen op deposito's) bekend maakt? Zo ja, hoelang van te voren?

Tenslotte bij Yapi kan je volgens mij alleen deposito's (online en telefonisch) openen tijdens kantooruren. Heeft iemand ervaring mee met het online(!) openen van een deposito en wordt het dan direct afgesloten/verwerkt tegen de rente van vandaag? (Met voorwaarde uiteraard binnen de kantooruren)

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden,

Mvg,
Hendriks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11

Ik ben ook bij bigbank. Zelf volg ik veel geopolitiek en acht de kans dat Rusland binnen zou vallen erg klein op dit moment. Zou me er niet te veel zorgen over maken als ik jou was. Financieel is Estland een sterk land. Staatschuld ligt op 20% of zo( ter vegelijk bij ons op 48% zoiets). Ik begreep ook dat Estland het enige land in Europa was, wat geen enkele bank heeft hoeven te redden tijdens de kredietcrisis rond 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hendriks1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:56:
Beste Tweakers,

Weet iemand exact als je van je betaalrekening (abn) overmaakt naar Yapi tot welk tijdstip dit nog kan, zodat het vandaag nog aankomt? Is de grens bijv 12, 13 of 1400uur (?), zodat het dus nog zeg voor 1700 aankomt op de spaarrekening.

Mijn volgende vraag weet iemand of Yapi van te voren rente wijzigingen (lees dalingen op deposito's) bekend maakt? Zo ja, hoelang van te voren?

Tenslotte bij Yapi kan je volgens mij alleen deposito's (online en telefonisch) openen tijdens kantooruren. Heeft iemand ervaring mee met het online(!) openen van een deposito en wordt het dan direct afgesloten/verwerkt tegen de rente van vandaag? (Met voorwaarde uiteraard binnen de kantooruren)

Mvg,
Hendriks
Geen idee, ik heb een ING rekening als tegenrekening. Doe het vroeg in de ochtend.
Geen idee, ik verwacht het niet.
Meerdere keren deposito's online geopend, altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:02

Jerra

Beunhaas in wording

@MaxHardcore Geen app zie ik zelf niet echt als een nadeel, hele prima mobiele site die ze hebben.
Traag opnemen vraag ik me af waarmee je het vergelijkt, het is bij mij een stuk sneller dan raisin bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 18:47
mpandroid schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:57:
[...]

Zoals ik het lees is de 3,2% deposito aanbieding voor nieuw saldo of is mijn interpretatie onjuist?
Deposito's bij Openbank zijn niet interessant meer. De maximale rente is 2,4% per vandaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:40
Hendriks1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:56:
Beste Tweakers,

Mvg,
Hendriks
Meestal maak ik geld over naar yapi rond 11.00 en dat komt zelfde dag aan.
Ik verwacht dat ook geld tot 13.00 nog wel de zelfde dag aankomt. Rente verlaging maken ze niet vtv bekend. Je kan zodra er geld op de rekening staat direct een deposito openen, en gaat dan ook gelijk in.
Houdt er rekening mee dat je voor terugboeken van geld van yapi naar je tegenrekening maar 25 k per dag kan overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
waalkachel2 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:01:
[...]Houdt er rekening mee dat je voor terugboeken van geld van yapi naar je tegenrekening maar 25 k per dag kan overmaken.
Dat ze klanten in bescherming willen of moeten nemen is tot daar aan toe.
Maar dat ik bij steeds meer banken inmiddels niet meer vrijelijk over het saldo mag beschikken steekt mij.
Lijkt wel of ik onder curatele sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:51:
[...]

Maar dat ik bij steeds meer banken inmiddels niet meer vrijelijk over het saldo mag beschikken steekt mij.
Heeft meer met liquiditeiten van de bank te maken dan het beschermen van de klant.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
TvanW schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:59:
[...]Heeft meer met liquiditeiten van de bank te maken dan het beschermen van de klant
Dat moeten ze zelf oplossen en mij niet mee lastig vallen. Net zoals het witwasverhaal. Onduidelijke regels: lekker zelf uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:51:
[...]

De mediaan van bank & spaartegoeden van huishoudens lag volgens het cbs in 2022 bij 20100 euro. Dus de meerderheid van de huishoudens haalt die 25k grens niet eens.

En als jij meer dan 25k wil opnemen dan spreid je het maar over meerdere dagen. Ik weet meestal wel van te voren dat ik zo'n opname wil doen.

Er zijn banken die geen of een hogere limiet hebben, misschien moet je daar gaan sparen.
Pagina: 1 ... 114 ... 146 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling