Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:02:
[...]
Dat moeten ze zelf oplossen en mij niet mee lastig vallen. Net zoals het witwasverhaal. Onduidelijke regels: lekker zelf uitvechten.
Wie klant wil worden zal de regels moeten aanvaarden, je hoeft geen klant te worden hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:05:
[...]Er zijn banken die geen of een hogere limiet hebben, misschien moet je daar gaan sparen.
Dat maak ik zelf wel uit. Wie de meeste rente geeft is mijn vriend (voor dat moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Iemand een tip voor het beperken van het renteverlies. Vrijdag valt bij Raisin een deposito vrij die ik niet wil verlengen. Tegenrekening is ING. Doorboeken naar Advanzia, waar ik nog profiteer van de actierent, betekent dat ik het pas maandag er op heb. In het weekend bij ING parkeren voet ook als verlies maar mogelijk wel het minst slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
TvanW schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:07:
[...]

Wie klant wil worden zal de regels moeten aanvaarden, je hoeft geen klant te worden hoor :>
Nu is het wel zo dat ze die regels soms veranderen als je al klant bent en dan is het niet altijd makkelijk om weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:07:
[...]
Dat maak ik zelf wel uit. Wie de meeste rente geeft is mijn vriend (voor dat moment).
Helaas kan je dan tegen zo'n limiet aanlopen. Keuzes en prioriteiten, tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Novax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:11:
[...]Nu is het wel zo dat ze die regels soms veranderen als je al klant bent en dan is het niet altijd makkelijk om weg te gaan.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
LGU schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:09:
Iemand een tip voor het beperken van het renteverlies. Vrijdag valt bij Raisin een deposito vrij die ik niet wil verlengen. Tegenrekening is ING. Doorboeken naar Advanzia, waar ik nog profiteer van de actierent, betekent dat ik het pas maandag er op heb. In het weekend bij ING parkeren voet ook als verlies maar mogelijk wel het minst slechte.
Hangt ook van de partnerbank af, dat het vrijdag vrij valt wil nog niet zeggen dat het vrijdag al op de Raisin rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
[...]

Nu is het wel zo dat ze die regels soms veranderen als je al klant bent en dan is het niet altijd makkelijk om weg te gaan.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Omdat je maar een maximaal bedrag mag wegsluizen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e

Als je specifiek het invoeren van lagere opname limiet bedoelt, dan zal het wel meevallen.
Ik ga er vanuit dat dat van te voren wordt gecommuniceerd, en indien niet dat het hooguit wat meer werk is, niet moeilijker. In plaats van 1 opname van het hele bedrag, dat verdelen over meerdere. Bij een saldo van een ton zijn dat er dus 4. Dat lukt prima binnen een week. En bij een en/of rekening 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Novax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:13:
[...]

Hangt ook van de partnerbank af, dat het vrijdag vrij valt wil nog niet zeggen dat het vrijdag al op de Raisin rekening staat.
Het betreft een vrijval bij Banca Progetto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:16:
[...]
Omdat je maar een maximaal bedrag mag wegsluizen. :P
En die gewijzigde voorwaarden laten ze zeker direct ingaan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
LGU schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:20:
Het betreft een vrijval bij Banca Progetto.
Zie dan bijvoorbeeld kbus in "Het spaartopic - Deel 4" en Juan in "Het spaartopic - Deel 4" . Berichten zijn al van eerder dit jaar maar ik zou er niet op rekenen dat het er vrijdag al op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
TvanW schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:22:
[...]En die gewijzigde voorwaarden laten ze zeker direct ingaan 8)7
Wat dacht je van 'stilletjes' naar binnen schuiven? Zo voel ik mij met m'n betaalrekening inmiddels ook niet meer op mijn gemak. Als ik ergens onraad o.i.d. bespeur kon ik vroeger razendsnel handelen. Nu ben ik aan handen en voeten gebonden (gelijk een deposito).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:33:
[...]
Wat dacht je van 'stilletjes' naar binnen schuiven? Zo voel ik mij met m'n betaalrekening inmiddels ook niet meer op mijn gemak. Als ik ergens onraad o.i.d. bespeur kon ik vroeger razendsnel handelen. Nu ben ik aan handen en voeten gebonden (gelijk een deposito).
Droom verder :Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:33:
[...]
Wat dacht je van 'stilletjes' naar binnen schuiven?
Je bedoelt dat je de mededeling gemist hebt.

Want wijzigingen van diensten moeten gewoon per wet gemeld worden en dat worden ze ook. Je kunt dan als klant acteren en verplaatsen/contract opheffen als het je niet bevalt.
Zo voel ik mij met m'n betaalrekening inmiddels ook niet meer op mijn gemak. Als ik ergens onraad o.i.d. bespeur kon ik vroeger razendsnel handelen. Nu ben ik aan handen en voeten gebonden (gelijk een deposito).
Dus verdeel-en-heers - niet alles bij (of via) één bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Lekker duidelijk..

[ Voor 10% gewijzigd door Harry720A op 18-12-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03:12
waalkachel2 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:01:
[...]

Meestal maak ik geld over naar yapi rond 11.00 en dat komt zelfde dag aan.
Ik verwacht dat ook geld tot 13.00 nog wel de zelfde dag aankomt. Rente verlaging maken ze niet vtv bekend. Je kan zodra er geld op de rekening staat direct een deposito openen, en gaat dan ook gelijk in.
Houdt er rekening mee dat je voor terugboeken van geld van yapi naar je tegenrekening maar 25 k per dag kan overmaken.
@waalkachel2
Dank voor je reactie, duidelijk. Het gaat inderdaad gelijk in. Wel heb ik ondervonden dat je in de avond geen deposito (zowel uiteraard telefonisch, maar ook niet online) kon openen. Dus dan bij een onverhoopte rentedaling is dat wel balen. Of open jij daar een deposito (buiten kantooruren) via de email (dat schijnt ook te kunnen)

Mvg
Hendriks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Novax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:31:
[...]

Zie dan bijvoorbeeld kbus in "Het spaartopic - Deel 4" en Juan in "Het spaartopic - Deel 4" . Berichten zijn al van eerder dit jaar maar ik zou er niet op rekenen dat het er vrijdag al op staat.
Idd op vrijdags ben je de sigaar… 3 dagen verlies. Heb ik ook een paar keer gehad. Maar daartegenover ook sommige goed getimed en extra gehad (368 dagen, 3x)

Maandag valt ook progetto vrij. Dinsdag op de rekening (ook spannend met kerst) dus om 8:30 in de startblokken. Normaal om 8:20 op Raisin, en in de middag op de Rabo

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:39:
[...]Dus verdeel-en-heers - niet alles bij (of via) één bank.
Tsja, wie past zich aan aan wie.
Bestaat er al een stichting of vereniging van bankrekeninghouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:39:
...
Dus verdeel-en-heers - niet alles bij (of via) één bank.
Het is sowieso verstandig om niet alles bij 1 bank te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:53:
[...]Het is sowieso verstandig om niet alles bij 1 bank te doen.
Ik weet niet wat je voor ogen hebt maar dat ligt met spaar- en betaalrekeningen vaak niet zo eenvoudig. O.a. spaarrekeningen vereisen meestal een vaste tegenrekening om maar een voorbeeld te noemen. Hoe wil je dan desgewenst spaargeld overhevelen naar bijv. 2 betaalrekeningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:59:
[...]
Ik weet niet wat je voor ogen hebt maar dat ligt met spaar- en betaalrekeningen vaak niet zo eenvoudig. O.a. spaarrekeningen vereisen meestal een vaste tegenrekening om maar een voorbeeld te noemen. Hoe wil je dan desgewenst spaargeld overhevelen naar bijv. 2 betaalrekeningen?
Dat gaat bij bijvoorbeeld Trade Republic prima - KNAB (Huisbank), OpenBank (Backup) en MeDirect (één van de andere banken die ik gebruik) allemaal beschikbaar als tegen-rekening.

Andere banken hebben diensten voor het wijzigen, maar dat zal overal anders zjin.
Bijvoorbeeld Raisin: https://klantenservice.ra...zig-ik-mijn-tegenrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:59:
[...]
Ik heb 2 tegenrekeningen. Mijn spaarrekeningen heb ik verdeeld over die 2 tegenrekeningen, inclusief spaarrekeningen met 2 tegenrekeningen. Het moet wel erg raar lopen dat ik zelfs korte tijd geen werkende combi heb van spaar- en tegen rekening zodat ik geen geld beschikbaar heb.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 18-12-2024 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-08 12:04
Hendriks1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:43:
[...]

@waalkachel2
Of open jij daar een deposito (buiten kantooruren) via de email (dat schijnt ook te kunnen)

Mvg
Hendriks
Nee, heb dat altijd tijdens kantooruren gedaan, zodra het geld er op stond, gelijk geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Allemaal leuk bedacht die workarounds maar vroeger had ik geen secretaresse nodig om dat allemaal te regelen of bij te houden.
Ik ben niet van mening dat ik banken moet plezieren, maar eerder andersom.
Lekker ouderwets he?

[ Voor 5% gewijzigd door Harry720A op 18-12-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:21:
Allemaal leuk bedacht die workarounds maar vroeger had ik geen secretaresse nodig om dat allemaal te regelen of bij te houden.
Lekker ouderwets he?
Je hebt zeker ook postduiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
...
Ik heb het idee dat mij dat best lukt zonder dat ik daarvoor een secretaresse inhuur. Die moeite heb ik er graag voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Vroeger is geschiedenis en daar moet je van leren - je gaat er i.i.g. nooit meer heen terug.

Je komt hier om te zien wat je het beste met je spaargeld komt doen is het antwoord: niet bij je NL-thuisbank laten staan. Dus meerdere banken en/of rekeningen. Dat levert een beetje administratie op. Als dat je te veel is kun je er beter mee stoppen en lekker blijven klagen in het specifieke Grote-NL-bank-topic over de veel te lage rente en de veel te hoge kosten.

Ook klagen over eventuele wetgeving betreffende voorkoming witwassen of het veilig houden van klanten (bijv tegen phishing & scams) door banken hoort niet in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:15
Lekker ouderwets he?
Vroeger moest je ook een acceptgiro op de brievenbus naar de bank doen. Ik denk toch echt dat de huidige manier van werken sneller is. Ook als je bv een overboeking over 2 dagen moet spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:31:
[...]Ook klagen over eventuele wetgeving betreffende voorkoming witwassen of het veilig houden van klanten (bijv tegen phishing & scams) door banken hoort niet in dit topic.
Pardon? We hadden het over opgelegde maximale limieten voor overboekingen vanaf spaarrekeningen. Ik heb daar geen wettelijke regels over kunnen vinden. M.i. is dat op initiatief van de (spaar)banken zelf. Voor mij zijn dat beperkingen die ook een rol spelen in mijn keuze wie ik mijn geld toevertrouw en dan heb ik het niet over 2 tientjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:47
Interessant, gratis concurrent van Trade Republic:

https://www.vanspaarbankv...bij-scalable-met-3-rente/

Je valt onder het Duits depositogarantiestelsel, bij Deutsche bank.

Wel veel negativiteit op Trustpilot. beduidend meer als Trade Republic.

[ Voor 13% gewijzigd door Moke11 op 18-12-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Spaardeposito rente bij OB zijn verlaagd :

https://www.openbank.nl/spaardeposito

6x maanden is nu 2,4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Harry720A schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:41:
[...]
Pardon? We hadden het over opgelegde maximale limieten voor overboekingen vanaf spaarrekeningen. Ik heb daar geen wettelijke regels over kunnen vinden. M.i. is dat op initiatief van de (spaar)banken zelf. Voor mij zijn dat beperkingen die ook een rol spelen in mijn keuze wie ik mijn geld toevertrouw en dan heb ik het niet over 2 tientjes.
ik had begrepen dat je voor de hoogste rente ging:
Wie de meeste rente geeft is mijn vriend (voor dat moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Moke11 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:47:

Ik ben reeds klant, sinds ergens in 2023. In eerste instantie betalend, 5 euro per maand. Nu, vanwege geen saldo, vanwege te lage rente, gratis klant. Op zich geen problemen mee gehad. 3% is niet fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
W1ck1e schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:54:
[...]

Ik ben reeds klant, sinds ergens in 2023. In eerste instantie betalend, 5 euro per maand. Nu, vanwege geen saldo, vanwege te lage rente, gratis klant. Op zich geen problemen mee gehad. 3% is niet fout.
OK, wel lees ik veel klachten op Trustpilot. Veel meer als Trade Republic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Moke11 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:55:
[...]

OK, wel lees ik veel klachten op Trustpilot. Veel meer als Trade Republic.
Ik ken de klachten op Trustpilot niet.

Dit kreeg ik bij aanloggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzvMxQZudzjqM0KZx4S7Z3kYX24=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9Qf4I3jKkDw50klP3WETPV4w.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5P0q5LhmxadxJa0MinhF2WtpMo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dtDKSg6qa1DufYzH3RRduXNe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBqX2nlZoRM_jd_6P37JGD8vSco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WFFekhXrnOTz72imQcldC6ti.png?f=fotoalbum_large

klantendocumentatie, overdrachtsinstructies

in het profiel staat ook een verwijzing naar de 2 schermen.

Ik denk dat wanneer ik niet akkoord ga, mijn rekening wordt beeindigd. eerst maar eens lezen.

van de link van "vanspaarbankveranderen" :
We hebben het voor je nagevraagd, en wat blijkt? De gelden op een FREE rekening van Scalable Capital worden enkel ondergebracht bij Deutsche Bank. Daarmee heb je dus wél duidelijkheid over het garantieland: het geld op die spaarrekening valt onder het Duitse depositogarantiestelsel.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 18-12-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

Komt ook dezelfde vraag als oorspronkelijk bij T&R weer terug. Is dit volgens de belastingdienst een spaarrekening? Als ik de post van @W1ck1e lees is het een combinatie van geldmarktfondsen en omnibus trustrekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Novax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:36:

Komt ook dezelfde vraag als oorspronkelijk bij Trade Republic (?) weer terug. Is dit volgens de belastingdienst een spaarrekening? Als ik de post van @W1ck1e lees is het een combinatie van geldmarktfondsen en omnibus trustrekeningen?
Free (rente tot een saldo van 50k), al het geld bij Deutsche Bank. Is voor mij even voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:48:
Free (rente tot een saldo van 50k), al het geld bij Deutsche Bank. Is voor mij even voldoende.
Goed dat vanspaarbankveranderen.nl daar over gebeld heeft maar zou dat toch wel schriftelijk bevestigd willen hebben als ik daar zou willen sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Novax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:54:

Goed dat vanspaarbankveranderen.nl daar over gebeld heeft maar zou dat toch wel schriftelijk bevestigd willen hebben als ik daar zou willen sparen.
Dan moet je ze even een mailtje sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 11:51
Wolly schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:35:
[...]

Stap 3 is dus alleen mogelijk als je 1000 euro hebt op je betaalrekening.

Anders krijg je deze melding:

[...]
Je krijgt die melding wel, maar je kunt toch gewoon het contract doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
rechtsherstel schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:11:
[...]
Deposito's bij Openbank zijn niet interessant meer. De maximale rente is 2,4% per vandaag.
wat ben ik blij dat ik gisteren die 3.2% gepakt heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Volgens mij nieuw, maar op Raisin heeft Banca Progetto nu een deposito voor 1 maand met 3% rente waarbij verlenging standaard is ingeschakeld. Minimum bedrag is € 30.000 in tegenstelling tot de andere deposito's van Banca Progetto waar het minimum € 10.000 is.
Het termijndeposito wordt automatisch verlengd, tenzij u deze functie uitschakelt in uw Raisin Online Banking omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:35:
[...]

Je krijgt die melding wel, maar je kunt toch gewoon het contract doorzetten.
Nee, de knop blijft grijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Actie bij Bigbank : Profiteer van een tijdelijke bonusrente! Ontvang 0,1% extra rente bij het openen van een 3- of 6-maands termijndeposito vóór 22 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Wolly schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:55:
[...]

Nee, de knop blijft grijs.
Inderdaad, nú kan het niet meer. Jammer..., er bestaat sinds vandaag ineens geen Open Spaardeposito "Nieuw Saldo" meer (daarbij kon dat wel; gisteren nog gedaan!).

Maar met een 'gewoon' Open Spaardeposito (die ze nu verder alleen maar aanbieden), moet het geld inderdaad al op je betaalrekening staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Coffeeroam schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:40:
[...]

Inderdaad, nú kan het niet meer. Jammer..., er bestaat sinds vandaag ineens geen Open Spaardeposito "Nieuw Saldo" meer (daarbij kon dat wel; gisteren nog gedaan!).

Maar met een 'gewoon' Open Spaardeposito (die ze nu verder alleen maar aanbieden), moet het geld inderdaad al op je betaalrekening staan.
Het spijt mij, maar gisteren kon dat dus niet om eerder genoemde reden. Dat heb ik gister ook in dit topic gepost (en staat ook duidelijk in de melding dat het om een “nieuw saldo” deposito ging).

[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 18-12-2024 20:04 ]

• GroteVoet459

Net vorige week hier nog bessproken: GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"

• W1ck1e
Klopt. maar dat is alweer 12 pagina's geleden
(na moderatie !)

• Coffeeroam
Wolly schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:03:
[...]

Het spijt mij, maar gisteren kon dat dus niet om eerder genoemde reden. Dat heb ik gister ook in dit topic gepost (en staat ook duidelijk in de melding dat het om een “nieuw saldo” deposito ging).
Vreemd, mij is het op dinsdag 17 december om 18:32 nog wel gelukt, 3.2% voor 6 maanden. Ik kan dan alleen maar concluderen dat de veranderingen niet voor iedereen tegelijk plaatsvinden, maar in batches?
Kennelijk heb ik daarmee een beetje geluk gehad.

• Wolly
  • Niet online
Coffeeroam schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:39:
[...]

Vreemd, mij is het op dinsdag 17 december om 18:32 nog wel gelukt, 3.2% voor 6 maanden. Ik kan dan alleen maar concluderen dat de veranderingen niet voor iedereen tegelijk plaatsvinden, maar in batches?
Kennelijk heb ik daarmee een beetje geluk gehad.
Ik denk eerder dat jouw saldo op 1-1-2023 lager was dan het saldo op 17-12-2024 18:32.

• Harbo
  • Niet online
@Coffeeroam : Voor mensen die 3,2% voor 6x maanden gemist hebben bij OB, kunnen alsnog 3,15 + 0,1 = 3,25 % voor 6x maanden bij BigBank krijgen tot 20 December 2024.

https://www.bigbank.nl/depositocontracten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Wolly schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:15:
[...]

Ik denk eerder dat jouw saldo op 1-1-2023 lager was dan het saldo op 17-12-2024 18:32.
Ik had inderdaad in 2023 geen saldo, want geen rekening.

Maar ook zie ik, zonder in te loggen, de "nieuw saldo" depositorekening niet meer staan (en eerst wel).

• Coffeeroam
Harbo schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:22:
@Coffeeroam : Voor mensen die 3,2% voor 6x maanden gemist hebben bij OB, kunnen alsnog 3,15 + 0,1 = 3,25 % voor 6x maanden bij BigBank krijgen tot 20 December 2024.

Bedankt voor die tip.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-09 16:29
Het gaat nu wel hard met de dalingen. Korte termijn deposito's bij Banca Progetto dalen maandag 23 opneiuw met 0.15%.

Ondanks de verlagingen door de centrale banken lijken de kapitaalmarkt rentes niet naar beneden te gaan, niet in Nederland en niet in de USA.... 2 jaars rente (treasury bonds) in de VS is sinds oktober zelfs 0.8% gestegen:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:01
Harbo schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:22:

Dank voor de tip. Even gebeld met Bigbank
0,1% bonus bij 3 of 6 maand deposito indien voor 22/12 aangevraagd. Je hebt daarna nog 9 dagen om het geld op de rekening te zetten. Dus iets meer lucht als je nu je geld nog van een andere bank moet halen en overboeken.

• W1ck1e
W1ck1e schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:12:
[...]

Dank je wel voor deze info, ik ben klant, toen de hoge rente verdween ben ik overgegaan naar een gratis account . Ik ga mij er in verdiepen of het weer voldoet aan mijn wensen.
uit de documentatie van Scalable:
Credit balances held in open omnibus trust accounts are protected by the deposit
guarantee scheme responsible for the respective trustee bank. If Scalable Capital holds
client funds at several trustee banks, the respective credit balance is protected up to an
amount of EUR 100,000 per trustee bank. Client funds deposited by the client can
therefore regularly be protected by several deposit guarantees.
dus indien je geld door Scalable bij verschillende banken is gestald, is jouw geld per bank tot 100k gegarandeerd.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-09 16:29
Omdat Bunq ook in dit topic best wel regelmatig langs komt wil ik hier ook dit artikel van de frontpage even linken: nieuws: FD: Bunq spoort klant achter anoniem Wikipedia-account op na kritiek ... Ook de reacties onder het artikel zijn nogal verhelderend.

Discussie hoort niet hier en kan onder het FP artikel of, beter nog, in het Bunq topic

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:19
Taatort schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:36:
[...]

Dank voor de tip. Even gebeld met Bigbank
0,1% bonus bij 3 of 6 maand deposito indien voor 22/12 aangevraagd. Je hebt daarna nog 9 dagen om het geld op de rekening te zetten. Dus iets meer lucht als je nu je geld nog van een andere bank moet halen en overboeken.
Registratie duurt daar wel erg lang, er moet iemand persoonlijk langs komen om mijn paspoort te controleren, eerst mogelijke datum 27-dec...toch jammer. Gelukkig wel introductiebonus van 3.15, hopelijk staat die wel vast ook al is er nog niemand langs geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 19-12-2024 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moke11
Ik denk dat de schuingedrukte regels in de alinea onderaan, verklaard waarom Bigbank er voor kiest om iemand persoonlijk langs de deur te laten komen (van AMP groep, ze doen dit ook voor allerhande andere partijen). Deze tekst komt van onderstaande pagina bij Raisin over landen informatie:

https://www.raisin.nl/spaarrente/estland/

Een rekening openen in Estland is voor de meeste Nederlanders een flinke horde. Estland biedt buitenlanders de mogelijkheid om e-burger van het land te worden. Dan kun je een spaarrekening openen. Toch is deze optie voornamelijk bedoeld voor ondernemers en voor de meeste spaarders een brug te ver. 

Bij een hoger inlegbedrag moet je daarnaast vaak een persoonlijk identificatieproces doorlopen op een postkantoor in Estland.

• hoihoi66
  • Laatst online: 06-09 02:54
Novax schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:16:
Volgens mij nieuw, maar op Raisin heeft Banca Progetto nu een deposito voor 1 maand met 3% rente waarbij verlenging standaard is ingeschakeld. Minimum bedrag is € 30.000 in tegenstelling tot de andere deposito's van Banca Progetto waar het minimum € 10.000 is.

[...]
Zie ik nu ook, over 3 weken loopt mijn 1 jarig deposito af. Ben nu van plan om naar een spaar variant te gaan want vindt 1 jaar wachten best lang :).

1 maand deposito valt dan weer reuze mee en de rente van 3% is ook niet verkeerd maar de vraag is tot wanneer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
hoihoi66 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:19:
[...]

Zie ik nu ook, over 3 weken loopt mijn 1 jarig deposito af. Ben nu van plan om naar een spaar variant te gaan want vindt 1 jaar wachten best lang :).

1 maand deposito valt dan weer reuze mee en de rente van 3% is ook niet verkeerd maar de vraag is tot wanneer.
dan kan je net zo goed naar TR gaan

• hoihoi66
boyette schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:21:
[...]

dan kan je net zo goed naar TR gaan
Heb je wat details voor mij van deze variant van sparen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
hoihoi66 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:36:

Heb je wat details voor mij van deze variant van sparen?
TR heeft een eigen topic (Trade Republic)
Veel leesplezier, als je nu begint ben je misschien voor de kerst klaar ;)

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 19-12-2024 21:42 ]

• hoihoi66
W1ck1e schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:41:
[...]

TR heeft een eigen topic (Trade Republic)
Veel leesplezier, als je nu begint ben je misschien voor de kerst klaar ;)
Haha thnx. Zit er veel veel verschil in vergeleken met Raisin? Raisin is lkkr makkelijk en overzichtelijk.

• W1ck1e
hoihoi66 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:15:

Haha thnx. Zit er veel veel verschil in vergeleken met Raisin? Raisin is lekker makkelijk en overzichtelijk.
Voor mij wel, ik gebruik geen Raisin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:44
En de volgende verlaging dient zich aan. Zojuist een mail van NIBC ontvangen:

Geachte *,

Op vrijdag 27 december 2024 verlagen wij de rentetarieven van onderstaande termijndeposito's.

Mocht u interesse hebben in het openen van een termijndeposito tegen de huidige, hogere rentetarieven, dan adviseren wij u dit vóór de genoemde datum en tijd te doen.

Renteverlaging per
27 december 2024 Huidige rente* Nieuwe rente*

1 jaar 2,55% 2,45%
2 t/m 4 jaar 2,60% 2,50%
5 t/m 10 jaar 2,75% 2,50%

*De getoonde rentepercentages zijn op jaarbasis. Op onze website vindt u een overzicht van alle spaarrentes bij NIBC.
Met vriendelijke groet,

NIBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
mpandroid schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:37:

...
Deze mail heb ik ook zojuist ontvangen.

Mooi dat ze nog 7 kalenderdagen 3 werkdagen de tijd geven om eventueel nog wat vast te zetten mocht je dat willen.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 20-12-2024 10:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Klarna flex (vrij opneembaar) gaat van 3.0 naar 3.05% 🥳

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
tipex schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:13:
Klarna flex (vrij opneembaar) gaat van 3.0 naar 3.05% 🥳
Bij Raisin gaat Klarna juist naar beneden van 2,90% naar 2,83% per 27-12-2024 :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Novax schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:14:
[...]

Bij Raisin gaat Klarna juist naar beneden van 2,90% naar 2,83% per 27-12-2024 :|
Zo kunnen ze de eigen app pushen en het scheelt ze een tussenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
mpandroid schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:37:

Geachte *,

Op vrijdag 27 december 2024 verlagen wij de rentetarieven van onderstaande termijndeposito's.

Mocht u interesse hebben in het openen van een termijndeposito tegen de huidige, hogere rentetarieven, dan adviseren wij u dit vóór de genoemde datum en tijd te doen.

Renteverlaging per
27 december 2024 Huidige rente* Nieuwe rente*

1 jaar 2,55% 2,45%
2 t/m 4 jaar 2,60% 2,50%
5 t/m 10 jaar 2,75% 2,50%

*De getoonde rentepercentages zijn op jaarbasis. Op onze website vindt u een overzicht van alle spaarrentes bij NIBC.
Met vriendelijke groet,

NIBC
Waren toch al niet erg concureerend ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waalkachel2
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-08 12:04
dutchgio schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:28:
[...]

Is al weer enige weken verdwenen als direct optie in vanspaarbankveranderen, weet iemand waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
TvanW schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:37:
[...]

Waren toch al niet erg concurrerend ;w
Zijn ze wel geweest. Ik zie vooralsnog geen reden om de rekening op te heffen, kost mij geen geld, en ze kunnen weer concurrerend worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Voor degenen die net als ik zich afvragen of de herfst actie van Garanti (3,5%) wordt verlengd, zie onderstaande reactie van Garanti op mijn vraag:

Geachte heer,

Op dit moment is het nog niet bekend wat de rente per 1 januari 2025 gaat worden en/of Herfstbonusactie zal worden verlengd. Wij hopen hier spoedig bericht van te krijgen. Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief wordt u als eerste op de hoogte gebracht van rentewijzigingen.

https://garantibank.nl/inschrijven-nieuwsbrief

Heeft u nog vragen? Onze medewerkers van de klantenservice staan altijd voor u klaar om u te helpen. U kunt ons bereiken door een e-mail te sturen naar info@garantibank.nl of op werkdagen te bellen tussen 09.00 – 17.00 uur op het telefoonnummer 020-553 99 99.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:28:
Op zich natuurlijk logisch. Klarna zelf doet overigens ook nog uitkering per maand, bij Raisin doen ze het per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Schweino schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:51:
Voor degenen die net als ik zich afvragen of de herfst actie van Garanti (3,5%) wordt verlengd
...
Ik heb er niet op gewacht maar gebruik gemaakt van de actie met 0,1% bonus op een depo van 3 maanden met als basis 2,9%. (dus effectief 3,3% op jaarbasis). De bonus is vandaag bijgeschreven.

Mocht er er binnenkort weer een nieuwe actie komen dan heb ik weer een laag saldo om maximaal gebruik te kunnen maken van bonus rente (lente actie ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Ook in Duitsland blijven de rentes op spaarrekeningen dalen - per Tagesgeldvergleich:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VZRArtAxlEXFR9XaCqV_ModSME=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4aHw6mnb0pPSCHHIB9hS8peb.png?f=user_large

Die stijging bij ProCredit is de herintroductie van de nieuwe-klanten-aanbieding tot 31-Mrt (maar alleen voor Duitsers beschikbaar). De xtreme daling bij Postbank is het einde van zo'n aanbieding.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 20-12-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Schweino schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:51:
Voor degenen die net als ik zich afvragen of de herfst actie van Garanti (3,5%) wordt verlengd, zie onderstaande reactie van Garanti op mijn vraag:

Geachte heer,

Op dit moment is het nog niet bekend wat de rente per 1 januari 2025 gaat worden en/of Herfstbonusactie zal worden verlengd. Wij hopen hier spoedig bericht van te krijgen. Wanneer u zich inschrijft voor de nieuwsbrief wordt u als eerste op de hoogte gebracht van rentewijzigingen.

https://garantibank.nl/inschrijven-nieuwsbrief

Heeft u nog vragen? Onze medewerkers van de klantenservice staan altijd voor u klaar om u te helpen. U kunt ons bereiken door een e-mail te sturen naar info@garantibank.nl of op werkdagen te bellen tussen 09.00 – 17.00 uur op het telefoonnummer 020-553 99 99.

Met vriendelijke groet,
Het is in ieder geval geen bevestiging dat er helemaal geen nieuwe actie meer komt...
Wellicht loont het dus om voor 31 december het saldo omlaag te brengen in afwachting van een nieuwe actie die dat wellicht als startbalans meerekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:37
waalkachel2 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:41:
[...]

Is al weer enige weken verdwenen als direct optie in vanspaarbankveranderen, weet iemand waarom?
Dit vraag ik mij ook al een tijdje af. Ik gebruik de Klarna app en ben er erg tevreden over. Volgende week valt er een deposito vrij. Ik denk dat ik dat geld voorlopig op de Klarna flex rekening parkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moke11
Voor de mensen die direct op Klarna flex willen gaan sparen (en dus niet via Raisin):

1) Ik heb bij Riksgalden, het Zweeds DGS geinformeerd hoe het zit met geld op Klarna Flex of Vast omdat, volgens de onderstaande lijst, beide rekeningen NIET gespecificeerd staan, behalve Klarna Saldo. Vreemd genoeg staan bijvoorbeeld wel de Duitse rekeningen aangegeven. Ik kreeg hier per mail een algemeen antwoord op terug waar ik onvoldoende iets uit kan concluderen en ben er niet op doorgegaan. Zie hier in onderstaande lijst op Riksgalden:

https://www.riksgalden.se...-omfattas/Klarna-Bank-AB/

Let wel: voor Raisin spaarders, staat het wel gespecificeerd.

2) ik heb wel antwoord ontvangen op de vraag hoe het uitbetaald wordt, omdat ook hier wat tekstueel gezien onduidelijkheid over is. Ze zijn ervan op de hoogte, dat een Nederlandse rekeninghouder niets kan met een Zweedse cheque. Ook uitbetaling op een Zweedse tegenrekening, doen ze niet. Het wordt dan ook, in geval het zou moeten, uitbetaald op de Nederlandse tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:03:
[...]

Ik heb er niet op gewacht maar gebruik gemaakt van de actie met 0,1% bonus op een depo van 3 maanden met als basis 2,9%. (dus effectief 3,3% op jaarbasis). De bonus is vandaag bijgeschreven.

Mocht er er binnenkort weer een nieuwe actie komen dan heb ik weer een laag saldo om maximaal gebruik te kunnen maken van bonus rente (lente actie ?)
Loopt die actie nog? Heb daar paar weken terug niet zo op gelet / mee bezig geweest. En nu zie ik zo snel op de website zelf er niks van staan (alleen de 2,90% rente, niet de 0,1% extra).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:48:

Loopt die actie nog? Heb daar paar weken terug niet zo op gelet / mee bezig geweest. En nu zie ik zo snel op de website zelf er niks van staan (alleen de 2,90% rente, niet de 0,1% extra).
Neen, 10 dagen geleden beeindigd. Ik heb Garantibank gebeld en was nog op tijd om online een depo te openen. Daarna mijn berichtje geplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 20-12-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:36
https://www.ad.nl/economi...zeggen-rekening~afdbcdc9/

Nu ga ik helemaal alles weghalen daar hebenb al net zo weinig rente als grote banken als je niet net toevallig een nieuwe klant bent en deze acties staan me helemal niet meer aan. Genoeg andere banken die ruim meer rente leveren en niet zo lastig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Maxwp schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:24:
https://www.ad.nl/economi...zeggen-rekening~afdbcdc9/

Nu ga ik helemaal alles weghalen daar hebenb al net zo weinig rente als grote banken als je niet net toevallig een nieuwe klant bent en deze acties staan me helemal niet meer aan. Genoeg andere banken die ruim meer rente leveren en niet zo lastig doen.
Eigenlijk hoort dit in het bunq draadje, maar goed.

Als je echt dit jaar nog je geld weg haalt bij bunq, en pas in juli 2025 weer terug plaatst heb je weer de hogere rente. "beat them at their own game"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
user109731 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:04:
Op deze website is een PDF te vinden genaamd "SCT Inst Register of Participants" wat te maken heeft met instant payments. In de laatste versie zijn een aantal Nederlandse spaarbanken toegevoegd met de volgende 'Readiness Date':
Kan je daar ook uit opmaken of het ook IP uitgaand is? Zo nee waar kan je dat achterhalen?

Ik snap niet waarom dat verschil?
Vanaf 9 januari is inkomend IP verplicht, en vanaf 9 oktober uitgaand.

Echter bv Credit Europe of OB naar Rabo. Dat is inkomend voor Rabo (wat per 9-1 verplicht is) dus het een garandeert dan toch het ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Juan schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:18:
Kan je daar ook uit opmaken of het ook IP uitgaand is? Zo nee waar kan je dat achterhalen?
Dit is alleen voor inkomend. Banken als CEB en NN hebben daar IP voor maar niet voor uitgaand.
Vanaf 9 januari is inkomend IP verplicht, en vanaf 9 oktober uitgaand.
Eerder waren hier berichten dat dit niet zou gelden voor spaarrekeningen :)

Ik ben wel benieuwd of DHB, Yapi Kredi etc dit ook alleen voor inkomend gaan ondersteunen. Even kijken over een paar weken. Het is hoe dan ook een stap in de juiste richting en ik hoop dat het druk zet op andere banken om te volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door user109731 op 20-12-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
user109731 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:29:
[...]

Dit is alleen voor inkomend. Banken als CEB en NN hebben daar IP voor maar niet voor uitgaand.

[...]

Eerder waren hier berichten dat dit niet zou gelden voor spaarrekeningen :)

Ik ben wel benieuwd of DHB, Yapi Kredi etc dit ook alleen voor inkomend gaan ondersteunen. Even kijken over een paar weken. Het is hoe dan ook een stap in de juiste richting en ik hoop dat het druk zet op andere banken om te volgen.
Nou Rabobank staat daar ook tussen, net als ABN, en die bieden in/uitgaand
En er valt omheen te werken met een OB, en bv KLARNA.

Overboeken van naar Rabo naar de betaalrekening van een OB en KLARNA, en vervolgens is tussen de eigen rekeningen van die 2 banken het altijd instant. Dus in principe heb je bij die 2 banken dan straks ook iP naar de spaarrekeningen in en uitgaand.

Ik heb ook zon Flex rekening van Klarna, en ben ff benieuwd of die al uitgaand IP bieden op die flex/betaalrekening. Zo niet, hoelang is een betaling van Klarna flex onderweg naar bv Rabo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
Juan schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:37:
[...]

Ik heb ook zon Flex rekening van Klarna, en ben ff benieuwd of die al uitgaand IP bieden op die flex/betaalrekening. Zo niet, hoelang is een betaling van Klarna flex onderweg naar bv Rabo
van flex naar saldo vv is instant en terug naar betaal ( in mijn geval ook Rabo) was ongeveer 8 uur. Eea zal ook afhankelijk zijn van het over te boeken bedrag vermoed ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Moke11 op 20-12-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje.. hetzelfde als een Advanzia of Raisin naar Rabo.. (zo vroeg mogelijk in de ochtend, dan heb je het dezelfde dag nog)

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 20-12-2024 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 14:58
Juan schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:37:
[...]

Nou Rabobank staat daar ook tussen, net als ABN, en die bieden in/uitgaand
En er valt omheen te werken met een OB, en bv KLARNA.

Overboeken van naar Rabo naar de betaalrekening van een OB en KLARNA, en vervolgens is tussen de eigen rekeningen van die 2 banken het altijd instant. Dus in principe heb je bij die 2 banken dan straks ook iP naar de spaarrekeningen in en uitgaand.

Als je bij Klarna zelf spaart, is inkomend Instant . En uitgaand, ongeveer 2 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
2 uurtjes van Klarna naar Rabo? ongeacht de tijd waarop?
Dan is het een mooi alternatief voor LPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
Juan schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:59:
het kan zijn dat de eerste terugboeking naar Rabobank bij mij langer heeft geduurt dan de komende overboekingen (8uur). Naar Klarna vanaf Rabo is instant inderdaad. 2 uur is echt rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Juan schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:59:
Het is of een SEPA Instant Payment of een traditionele SEPA transactie. "2 uur" is geen IP, dus het is een traditionele SEPA transactie. En die worden AFAIK toch alleen tijdens bankuren uitgevoerd. Dus "binnen 2 uur ongeacht het moment van 'inschieten'" lijkt mij incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:51:
[...]

Het is of een SEPA Instant Payment of een traditionele SEPA transactie. "2 uur" is geen IP, dus het is een traditionele SEPA transactie. En die worden AFAIK toch alleen tijdens bankuren uitgevoerd. Dus "binnen 2 uur ongeacht het moment van 'inschieten'" lijkt mij incorrect.
dat verklaard waarschijnlijk waarom het bij mij 8 uur duurde, ik had het bedrag heel laat 2u s'nachts overgeboekt en om 10u s'ochtens was het er. Om 9u nog niet. Maar als 2 uur tijdens kantoortijden is meer dan rap genoeg...

[ Voor 5% gewijzigd door Moke11 op 20-12-2024 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Bunq heeft geen instant payment meer...sinds kort zit er een delay in van een aantal dagen maar zelfs als je deze uitzet duurt het 'minimaal' 24 uur...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:37
Cobb schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:38:
Bunq heeft geen instant payment meer...sinds kort zit er een delay in van een aantal dagen maar zelfs als je deze uitzet duurt het 'minimaal' 24 uur...
Dat is dan heel recent veranderd zeker.
Bij mij was een opname afgelopen maandag nog via instant payment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Ninatje schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:48:
[...]

Dat is dan heel recent veranderd zeker.
Bij mij was een opname afgelopen maandag nog via instant payment.
Ik een paar weken terug nog. Maar nu niet meer. Probeer het maar.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Pagina: 1 ... 115 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling