Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Cobb schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:38:
Bunq heeft geen instant payment meer...sinds kort zit er een delay in van een aantal dagen maar zelfs als je deze uitzet duurt het 'minimaal' 24 uur...
Dan ben ik blij dat ik mijn rekening al leeg gehaald heb, het uitzetten van uitgestelde betalingen kostte inderdaad 24 uur. Het overschrijven zelf was vervolgens instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:47
Taatort schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:36:
[...]

Dank voor de tip. Even gebeld met Bigbank
0,1% bonus bij 3 of 6 maand deposito indien voor 22/12 aangevraagd. Je hebt daarna nog 9 dagen om het geld op de rekening te zetten. Dus iets meer lucht als je nu je geld nog van een andere bank moet halen en overboeken.
er staat nu op de site openen voor 31 december zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
Cobb schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:38:
Bunq heeft geen instant payment meer...sinds kort zit er een delay in van een aantal dagen maar zelfs als je deze uitzet duurt het 'minimaal' 24 uur...
Ligt eraan naar welke bank je naar overmaakt..... Open Bank bijvoorbeeld niet. Maar bijna alle andere banken hebben nog steeds IP vanaf Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
@sander36 ING

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:51:
[...]

Het is of een SEPA Instant Payment of een traditionele SEPA transactie. "2 uur" is geen IP, dus het is een traditionele SEPA transactie. En die worden AFAIK toch alleen tijdens bankuren uitgevoerd. Dus "binnen 2 uur ongeacht het moment van 'inschieten'" lijkt mij incorrect.
Goeie aanvulling, vwb sparen bij Klarna rechtstreeks. Overboeken vanaf, is inderdaad met een ‘gewone’ SEPA overboeking naar je bankrekening. Op een zaterdagmorgen een overboeking gedaan, is pas de maandagmorgen daarop bijgeboekt.
Maar op een maandagmorgen zelf, of door de weeks overgemaakt, dan snel binnen een paar uur bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ligt eraan naar welke bank je naar overmaakt..... Open Bank bijvoorbeeld niet. Maar bijna alle andere banken hebben nog steeds IP vanaf Bunq.
Dat ligt dan waarschijnlijk aan ING. Bij N26 is van en naar ING ook niet instant, terwijl dat tussen N26 & ASN wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Datisraar schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:31:
[...]

Goeie aanvulling, vwb sparen bij Klarna rechtstreeks. Overboeken vanaf, is inderdaad met een ‘gewone’ SEPA overboeking naar je bankrekening. Op een zaterdagmorgen een overboeking gedaan, is pas de maandagmorgen daarop bijgeboekt.
Maar op een maandagmorgen zelf, of door de weeks overgemaakt, dan snel binnen een paar uur bijgeschreven (haha, snel inderdaad. ik ben nog van de Postbank generatie waar een overschrijving 4 tot 5 werkdagen kon duren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:37:
[...]

[...]

Dat ligt dan waarschijnlijk aan ING. Bij N26 is van en naar ING ook niet instant, terwijl dat tussen N26 & ASN wel zo is.
Bij overboeken vanaf ING is anno 2024 nog altijd niet Instant naar buitenlandse ibans.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 21-12-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Datisraar schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:44:
[...]

Bij overboeken vanaf ING is anno 2024 nog altijd niet Instant naar buitenlandse ibans.
Als ik mij niet vergis was dat in 2023 richting N26 wel instant.
Bunq is volgens mij Nederlands ;)

Dus ING is niet goed bezig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

sanook

_/-\o_

Wat een geneuzel over IP tussen BETAALrekeningen, dit is toch het SPAARtopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 18:29
Hoe zit het met spaarrente en het opzeggen van een rekening? Ik zit momenteel via Raisin bij Destingo bank. Als ik die rekening leegtrek en wil sluiten, krijg ik dan:

1 direct al het tot nu toe opgebouwde rentebedrag
2 de opgebouwde rente op 1 januari
3 de opgebouwde rente kan niet meer uitbetaald worden ivm het opzeggen van de rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
Drag0nizer schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:46:
Hoe zit het met spaarrente en het opzeggen van een rekening? Ik zit momenteel via Raisin bij Destingo bank. Als ik die rekening leegtrek en wil sluiten, krijg ik dan:

3 de opgebouwde rente kan niet meer uitbetaald worden ivm het opzeggen van de rekening
De rente die je tot die dag dan heb opgebouwd. Al twee keer gedaan. Staat ook in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
mikeyfire643 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:53:
[...]

De rente die je tot die dag dan heb opgebouwd. Al twee keer gedaan. Staat ook in de voorwaarden.
Chill dat je daar al ervaring mee hebt. Hoe wordt die rente dan uitgekeerd? Naar je Raisin rekening?
Of sluit je eerst de Destingo rekening, waarbij het saldo en de rente beide naar je Raisin rekening gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Drag0nizer schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:46:

Het is bijna 1 januari. Waarom moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nizer
devriesjande schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:12:
[...]

Het is bijna 1 januari. Waarom moeilijk doen?
Ik wil de rekening toch sluiten. En dan hoef ik er bij mijn aangifte van 2026 geen rekening mee te houden dat ik deze nog een dag had. Dan staat alles mooi bij 1 bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Drag0nizer schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:13:
[...]

Ik wil de rekening toch sluiten. En dan hoef ik er bij mijn aangifte van 2026 geen rekening mee te houden dat ik deze nog een dag had. Dan staat alles mooi bij 1 bank
Dat is nog eens een goed argument 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Drag0nizer schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:13:
[...]

Ok. Jouw keuze. Ik sluit lege rekeningen nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drag0nizer
TvanW schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:16:
[...]

Dat is nog eens een goed argument 8)7
Oke, waarom zou ik de rekening op 2 januari (na het ontvangen van de rente) sluiten en niet nu? Als ik hem toch niet aan wil houden, wat is dan het voordeel met wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 09:42:
Wat een geneuzel over IP tussen BETAALrekeningen, dit is toch het SPAARtopic?
Het is in mijn geval niet tussen betaalrekeningen maar tussen tegenrekening en spaarrekening. En dan weet ik graag het verschil tussen de betaalrekeningen als dat er is.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 21-12-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
W1ck1e schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:06:
[...]

Het is in mijn geval niet tussen betaalrekeningen maar tussen tegenrekening en spaarrekening. En dan weet ik graag het verschil tussen de betaalrekeningen als dat er is.
exact. Het is belangrijk om te weten hoe lang iets duurt tussen spaar en betaalrekening omdat je zo bepaalde banken kunt rangschikken en kunt bepalen hoeveel saldo je op een bepaalde rekening bij een bepaalde bank wilt aanhouden.

Bijvoorbeeld verdeling spaarsaldo (fictief) :heel snel toegankelijk: 20%, snel toegankelijk zeg 1/2 dagen: 30% en langer dan 2 dagen: 50%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:37
Cobb schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:54:
[...]

Ik een paar weken terug nog. Maar nu niet meer. Probeer het maar.
Ik heb dus net mijn bunq rekening net leeg gemaakt. De overschrijving van bunq naar ing is bij mij gewoon nog steeds instant.
Ik houd de rekening aan om volgend jaar eventueel weer te gebruiken met een aktie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:23

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Moke11 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:52:
[...]
Het is belangrijk om te weten hoe lang iets duurt tussen spaar en betaalrekening omdat je zo bepaalde banken kunt rangschikken en kunt bepalen hoeveel saldo je op een bepaalde rekening bij een bepaalde bank wilt aanhouden.
Hou rekening met het onverwachte. Bij een van de bekende "hoge rente"-spaarbanken ben ik al een jaar of 15 klant, maar dit jaar moest ik ineens bij het inloggen een nieuw identiteitsbewijs uploaden, voordat ik verder kon. Ter plekke heb ik een paar keer een foto daarvan geüpload, maar steeds werd het document in de controlestap afgewezen. En mijn spaarrekening was dus per direct niet meer toegankelijk.

Pas een paar weken later waren mijn uploads blijkbaar nog een keer door een mens gecontroleerd en is de toegang tot de spaarrekening gedeblokkeerd.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
aawe mwan schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:40:

Hou rekening met het onverwachte. Bij een van de bekende "hoge rente"-spaarbanken ben ik al een jaar of 15 klant, maar dit jaar moest ik ineens bij het inloggen een nieuw identiteitsbewijs uploaden, voordat ik verder kon. Ter plekke heb ik een paar keer een foto daarvan geüpload, maar steeds werd het document in de controlestap afgewezen. En mijn spaarrekening was dus per direct niet meer toegankelijk.

Pas een paar weken later waren mijn uploads blijkbaar nog een keer door een mens gecontroleerd en is de toegang tot de spaarrekening gedeblokkeerd.
Ik herken dat dat een keer moest bij een van mijn spaarbanken, maar niet dat dat ineens moest. Een en ander werd in een mail of bij aanloggen middels een mededeling aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:54:
[...]Ik herken dat dat een keer moest bij een van mijn spaarbanken, maar niet dat dat ineens moest. Een en ander werd in een mail of bij aanloggen middels een mededeling aangekondigd.
Ook zonder aankondiging een plotselinge gijzeling ervaren. Lomp, heel onaangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
aawe mwan schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:40:
[...]

ja, dit is inderdaad iets wat ik regelmatig lees bij verschillende banken op google revieuws/trustpilot. Geen fijne ervaring maar net wat je zegt, wel rekening mee moet houden door geld bijvoorbeeld wat te spreiden. Ik vraag me ook wel eens af of ze het accepteren dat je fysiek met je paspoort langs de bank gaat. Misschien bij de Nederlandse grootbanken wel maar de kleine banken niet. Geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Moke11 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:36:
[...]
ja, dit is inderdaad iets wat ik regelmatig lees bij verschillende banken op google revieuws/trustpilot. Geen fijne ervaring maar net wat je zegt, wel rekening mee moet houden door geld bijvoorbeeld wat te spreiden. Ik vraag me ook wel eens af of ze het accepteren dat je fysiek met je paspoort langs de bank gaat. Misschien bij de Nederlandse grootbanken wel maar de kleine banken niet. Geen idee?
De spaarbanken hebben sowieso geen vestigingen. Die hebben één hoofdkantoor en klaar. Dat is ook iets dat mij tegenhield om klant te worden van BigBank. AV staat vol met regels waarbij je op kantoor zaken moet tekenen of wat dan ook. Hoofdkantoor zit in Amsterdam, ik woon in Zuid Limburg. Ik zoek wel een bank waar ik wel alles online kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:27:
[...]

De spaarbanken hebben sowieso geen vestigingen. Die hebben één hoofdkantoor en klaar. Dat is ook iets dat mij tegenhield om klant te worden van BigBank. AV staat vol met regels waarbij je op kantoor zaken moet tekenen of wat dan ook. Hoofdkantoor zit in Amsterdam, ik woon in Zuid Limburg. Ik zoek wel een bank waar ik wel alles online kan.
Zijn er ook gevallen bekend van mensen die daadwerkelijk langs moesten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:41:
[...]

Zijn er ook gevallen bekend van mensen die daadwerkelijk langs moesten komen?
Dat vind ik persoonlijk niet heel interessant? Dat die ervaringen er niet zijn betekent niet dat ze er niet komen. Alleen communicatie van de bank dat het in de praktijk niet gedaan wordt zou mij "gerust stellen" hierin. Maarja, als het écht niet voor komt, waarom dan wel in de AV opnemen?
Beetje vergelijkbaar met het Zweedse DGS met uitkering middels cheques dat Raisin aangeeft/aangaf. Dat is ook niet heel prettig zeg maar. En bij navraag bij de DGS instantie bleek ook dat dat niet meer de actuele situatie is. Nu is mijn "bron" daarin ook maar van tweede hand, maar het was toch enigszins zwart op wit dat je geen cheque krijgt. En ook daarbij "zijn er geen ervaringen dat iemand een cheque gekregen heeft [en die niet kon inwisselen]". Maar ik zou toch niet het omvallen van een bank willen afwachten om er dan achter te komen dat er ervaringen komen met uitkering middels cheques. Ik heb liever de juiste garanties vooraf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:18
Voor de duidelijkheid: de Zweedse DGS instantie geeft aan iedereen die het vraagt bevestiging dat er géén cheques worden gebruikt maar dat het geld rechtstreeks wordt overgemaakt. Dit is bevestigd door meerdere Tweakers (inclusief mijzelf) die deze email hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 16:23
Het feit alleen al dat er sprake was van uitkering d.m.v. cheques zou al een grote rode vlag moeten zijn. Blijkbaar wilden ze het dan buitenlandse investeerders zo moeilijk mogelijk maken om aanspraak te maken op het DGS.

Dat belooft niet veel goeds voor als het daar echt een keer mis gaat...

PS:
In de spaarrekeningovereenkomst met Nordax (via Raisin) staat dat het wordt teruggestort op je Raisin rekening:
De terugbetaling geschiedt in de valuta
waarin de uitbetalingsrekening is gedenomineerd.
Wanneer de klant spaart via Raisin, is zijn in EUR
gedenomineerde Raisin-rekening de standaard
uitbetalingsrekening. De terugbetaling naar deze
rekening
zal daarom in EUR plaatsvinden.
Verder is er nergens meer iets te vinden over uitbetaling via cheques of de wijze van terugbetaling.

[ Voor 46% gewijzigd door marktweakt op 22-12-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Welke rekenwonder: ik ben dat overduidelijk niet, kan mij antwoord op de volgende vraag geven? Normaalgesproken betaal ik mijn zorgverzekeraar voor het hele jaar, dat is dit jaar € 1805 totaal. Ik krijg 2% korting en zou dus € 36 meer betalen, wanneer ik toch per maand betaal.

Wat zouden jullie doen? Alsof voor het hele jaar betalen, of het geld op een spaarrekening en per maand betalen? De spaarrente staat nog steeds hoger dan 2% alleen volgens mij, levert het je niet 2.9% rente op, omdat je immers maandelijks € 153 moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

MathiasMetzger schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:00:
Welke rekenwonder: ik ben dat overduidelijk niet, kan mij antwoord op de volgende vraag geven? Normaalgesproken betaal ik mijn zorgverzekeraar voor het hele jaar, dat is dit jaar € 1805 totaal. Ik krijg 2% korting en zou dus € 36 meer betalen, wanneer ik toch per maand betaal.

Wat zouden jullie doen? Alsof voor het hele jaar betalen, of het geld op een spaarrekening en per maand betalen? De spaarrente staat nog steeds hoger dan 2% alleen volgens mij, levert het je niet 2.9% rente op, omdat je immers maandelijks € 153 moet betalen.
Offtopic volgens mij hier. Korting die je krijgt bij jaarbetaling moet je door 2 delen om het juiste 'rendement' te bepalen. Tevens is eea afhankelijk van je eigen situatie, betaal je wel/geen vrh.
In het kort: betaal je geen vrh dan is het niet echt zinnig om in 1 keer te betalen, betaal je wel vrh dan scheelt het wel iets (moet je wel voor 1 jan alles betaald hebben).
Als je weinig zorgkosten hebt kun je beter een hoger eigen risico nemen. En afsluiten via een cashback site levert ook al gauw 25-27,50 op.
Misschien dit 'even' doorlezen: https://nl.pepper.com/aan...t-eur2750-cashback-333685

[ Voor 6% gewijzigd door sanook op 22-12-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
MathiasMetzger schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:00:

Geen eigen berekening maar op Pepper kwam dit ook voorbij.
Omdat je na een halfjaar nog maar de helft van het bedrag op de spaarrekening hebt staan, zou je bij 2% korting dus 4% rente moeten behalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
sanook schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:22:
[...]

Offtopic volgens mij hier. Korting die je krijgt bij jaarbetaling moet je door 2 delen om het juiste 'rendement' te bepalen. Tevens is eea afhankelijk van je eigen situatie, betaal je wel/geen vrh.
In het kort: betaal je geen vrh dan is het niet echt zinnig om in 1 keer te betalen, betaal je wel vrh dan scheelt het wel iets (moet je wel voor 1 jan alles betaald hebben).
Als je weinig zorgkosten hebt kun je beter een hoger eigen risico nemen. En afsluiten via een cashback site levert ook al gauw 25-27,50 op.
Misschien dit 'even' doorlezen: https://nl.pepper.com/aan...t-eur2750-cashback-333685
Je rekent precies verkeerd om. Als je periodiek betaalt, dan kan het geld gemiddeld een half jaar renderen. (Januari moet je meteen betalen, december kan de volle 12 maanden renderen). Dat levert je dus ongeveer 1,45% extra rendement op, terwijl de besparing van in een keer betalen je 2% korting oplevert. Dus ook los van de vermogensrendementsheffing, ben je met in een keer betalen voordeliger uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

.

[ Voor 105% gewijzigd door sanook op 22-12-2024 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:57:
[...]

Je rekent precies verkeerd om. Als je periodiek betaalt, dan kan het geld gemiddeld een half jaar renderen. (Januari moet je meteen betalen, december kan de volle 12 maanden renderen). Dat levert je dus ongeveer 1,45% extra rendement op, terwijl de besparing van in een keer betalen je 2% korting oplevert. Dus ook los van de vermogensrendementsheffing, ben je met in een keer betalen voordeliger uit.
Ik heb de berekening niet gevolgd, maar in 1x betalen voor 2% korting is dus goedkoper begrijp ik. Gelijk maar gewijzigd. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
marktweakt schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:19:
Het feit alleen al dat er sprake was van uitkering d.m.v. cheques zou al een grote rode vlag moeten zijn.
Nee hoor gewoon een regeling die stamt uit een andere tijd. Toen was het nog heel gewoon om cheques te gebruiken. Inmiddels niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-09 17:09
Harry720A schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:20:
[...]

Ook zonder aankondiging een plotselinge gijzeling ervaren. Lomp, heel onaangenaam.
Zeker onaangenaam, dat heb ik bij Leaseplanbank gehad (Ayvens). Zonder aankondiging onmiddellijke blokkade van mijn spaargeld. Deze werd pas opgeheven nadat een nieuw identiteitsbewijs was geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
kbus schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:22:
[...]

Zeker onaangenaam, dat heb ik bij Leaseplanbank gehad (Ayvens). Zonder aankondiging onmiddellijke blokkade van mijn spaargeld. Deze werd pas opgeheven nadat een nieuw identiteitsbewijs was geüpload.
Dat begrijp ik wel, het spaargeld is anders verdwenen/overgeboekt.
En wie denk je heeft de regels (door de overheid vastgesteld) dan overtreden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
TvanW schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:38:
[...]Dat begrijp ik wel, het spaargeld is anders verdwenen/overgeboekt.
Ik begrijp niet wat je bedoelde, maar opnieuw identificeren heeft helemaal niets te maken met dat er geld verdwijnt. Vroeger, contant aan balie zou het misschien kunnen, maar tegenwoordig gaat het vrijwel allemaal (redelijk goed beveiligd) online. Op deze manier blokkeren heeft meer met minachting voor de klant te maken dan met goed fatsoen of goede omgangsvormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:32
Zojuist Bunq leeggehaald naar ING. Gewoon IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
TvanW schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:38:
[...]

Dat begrijp ik wel, het spaargeld is anders verdwenen/overgeboekt.
Volgens mij is het 'probleem' niet zozeer dat je (opnieuw) een identiteitsbewijs moet aanleveren. Het is vooral een probleem als ze dit pas melden op het moment dat je je geld wil overmaken.

Een fatsoenlijke bank meldt dit al in een veel eerder stadium. Zodat je alle tijd hebt om op een moment dat het jou uitkomt een en ander te regelen. Met daarbij een waarschuwing dat je rekening geblokkeerd kan worden als je niet voor datum X reageert. En meldt het dus niet pas veel later, als je het geld wil overmaken en je er niet bij kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
Pistachenootje schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:39:
[...]

Nee hoor gewoon een regeling die stamt uit een andere tijd. Toen was het nog heel gewoon om cheques te gebruiken. Inmiddels niet meer.
Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk. Laatst ook gebeld met Belgisch ministerie over een vraag, ook weer textueel, over het DGS. Ik werd netjes teruggebeld en men gaf me volledig gelijk. Ze hadden al vaker proberen die tekst aan te passen maar kregen het intern niet voor elkaar... men drukte me echter op het hart dat ik me 100% zeker, dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rubbergrover1 schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:34:
[...]

Volgens mij is het 'probleem' niet zozeer dat je (opnieuw) een identiteitsbewijs moet aanleveren. Het is vooral een probleem als ze dit pas melden op het moment dat je je geld wil overmaken.
...
Je schrijft terecht "als ze dit pas melden". Mijn ervaring is dat ik ruim op tijd een mail of bericht ontvangen heb. Maar blijkbaar gebeurt dat niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:34:
[...]

Een fatsoenlijke bank meldt dit al in een veel eerder stadium. Zodat je alle tijd hebt om op een moment dat het jou uitkomt een en ander te regelen. Met daarbij een waarschuwing dat je rekening geblokkeerd kan worden als je niet voor datum X reageert. En meldt het dus niet pas veel later, als je het geld wil overmaken en je er niet bij kunt.
Ik kreeg ruim op tijd een herinnering, dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Vandaag stevige dalingen in de deposito-rentes - https://www.vanspaarbankv...ijzigingen-depositorente/

Vooral opvallend is de stap die Banca Progetto maakt - met de 1-jaars rente vallen ze nu zelfs uit de Top 10 (al zitten er wel een paar boven die een veel hoger spaarbedrag als minimum hebben).
W1ck1e schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:39:
[...]
Mijn ervaring is dat ik ruim op tijd een mail of bericht ontvangen heb.
Ik heb tot nu toe telkens netjes en ruim op tijd een medling gehad.

Plus dat ik denk dat je toch prima weet wanneer je paspoort of ID-kaart verloopt - die datum weet je (staat gewoon op het document) en je krijgt vanuit de gemeente daar ook een bericht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:29
GroteVoet459 schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:54:
Vandaag stevige dalingen in de deposito-rentes - https://www.vanspaarbankv...ijzigingen-depositorente/

Vooral opvallend is de stap die Banca Progetto maakt - met de 1-jaars rente vallen ze nu zelfs uit de Top 10 (al zitten er wel een paar hoger die ook een veel hoger spaarbedrag als minimum hebben).

[...]

Ik heb tot nu toe telkens netjes en ruim op tijd een medling gehad.

Plus dat ik denk dat je toch prima weet wanneer je paspoort of ID-kaart verloopt - die datum weet je (staat gewoon op het document) en je krijgt vanuit de gemeente daar ook een bericht over.
Progetto via Raisin was een aantal dagen geleden al bekend. Helaas voor mij "te laat" dus het vrijdag vrijgevallen depot vandaag maar voor 6m naar Banca CF+ gezet. Scheelt 0.05% ;) Bij 30K was er nog wat meer uit te halen maar zoveel zit er niet vrij in mijn laddertje.

Komende maand maar zien waar het dan vrijvallend geld weer heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

(verwijderd)

[ Voor 93% gewijzigd door Dutchredgaming op 23-12-2024 13:29 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Hoist Sparen (via Raisin) gaat per 27-Dec nog verder terug, naar 1,60% (-0,20%) en komt zo zelfs onder de Rabo-rente tot €100K ...

Nordax (via Raisin) gaat per 30-Dec naar 2,87% (-0,03%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Ik zat net even vragen te stellen aan Finn in de Bunq app maar vraag me af of die antwoorden wel kloppen.
Ik heb mijn Bunq rekening leeggehaald 31 juli en volgens Finn ontvang ik dan de bonusrente van 3,36% over alles tot 100k vanaf 1 januari. Klopt dit wel? Ik dacht dat de bonusrente geldt boven het hoogste bedrag van de afgelopen 6 maanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Trishul schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:21:
Ik zat net even vragen te stellen aan Finn in de Bunq app maar vraag me af of die antwoorden wel kloppen.
Ik heb mijn Bunq rekening leeggehaald 31 juli en volgens Finn ontvang ik dan de bonusrente van 3,36% over alles tot 100k vanaf 1 januari. Klopt dit wel? Ik dacht dat de bonusrente geldt boven het hoogste bedrag van de afgelopen 6 maanden?
Er is een bunq draadje, maar dit klopt niet, jouw laatste zin echter weer wel.
Maar 31 juli was te laat, je had het voor 1 juli moeten doen.
Bonus rente voor 2025 (jan-juni) is nog niet bekend, waarschijnlijk lager dan 3,36%

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 23-12-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
Trishul schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:21:
die bonusrente is allleen het bedrag tussen de 28034 en 100000 euro
dus het bedrag van 0 tot 28034 is 2.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
boyette schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:35:

die bonusrente is alleen over het bedrag tussen de 28034 en saldo euro
dus het bedrag van 0 tot 28034 is 2.01
Waarschijnlijk alleen voor jou. Maar dat is dan in de huidige 6 maanden, niet vanaf 1-1-2025

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 23-12-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
W1ck1e schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:41:
[...]

Waarschijnlijk alleen voor jou. Maar dat is dan in de huidige 6 maanden, niet vanaf 1-1-2025
niet voor mij want je hebt daar niks aan
er is toch geen mens die dat soort bedragen tegen dit soort rentes weg zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
boyette schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:43:
[...]

niet voor mij want je hebt daar niks aan
er is toch geen mens die dat soort bedragen tegen dit soort rentes weg zet
Elke rente is beter dan een ouwe sok. Behalve in geval van oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
DjoeC schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:49:
[...]

Elke rente is beter dan een ouwe sok. Behalve in geval van oorlog.
in geval van oorlog stijgt de rente enorm
dus dan loont sparen wel

maar ja.. je doet net alsof er geen alternatief is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
boyette schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:51:
[...]

in geval van oorlog stijgt de rente enorm
dus dan loont sparen wel

maar ja.. je doet net alsof er geen alternatief is
Natuurlijk zijn er alternatieven maar dit is het Spaartopic, nietwaar? Bitcoin, Aandelen, Amerikaanse hypotheken, etc - hoort hier verder niet thuis ;-) Enneh, die hele hoge rente bij oorlog op geld waar je niet bij kunt heb je niks aan. Dan beter een voorraad aardappelen in de kelder om mee te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
DjoeC schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:04:
[...]

Natuurlijk zijn er alternatieven maar dit is het Spaartopic, nietwaar? Bitcoin, Aandelen, Amerikaanse hypotheken, etc - hoort hier verder niet thuis ;-) Enneh, die hele hoge rente bij oorlog op geld waar je niet bij kunt heb je niks aan. Dan beter een voorraad aardappelen in de kelder om mee te handelen.
nou zelfs DSL's bieden hogere rentes ..

met eigenlijk dezelfde zekerheid

daarvoor hoef je niet naar gekke risicovolle producten te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
boyette schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:06:
[...]

daarvoor hoef je niet naar gekke risicovolle producten te kijken
Zal best. Maar zoals al eerder opgemerkt dit is het SPAARTOPIC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]

Wat zijn DSL's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:38
Staatsobligaties, Dutch State Loans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zojuist email van Raisin.nl:
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 2,86% p.j. naar 2,81% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 02.01.2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Staat nog niet op hun site. Wel de verlagingen voor Klarna 2.83% per 27/12 en Nordax 2.87% per 30/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:17
Vanaf hoeveel procent verschil is het de moeite waard om over te stappen naar een andere spaarrekening binnen Raisin? Verschil tussen de hoogste rente van bijvoorbeeld Klarna is niet echt veel.

Lijkt mij niet de moeite waard? Daarnaast daalt de rente van andere banken ook.

Alsnog trouwens dan mijn bijna inactieve Rabobank spaarrekening met 1,70%.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBlackestCrow op 23-12-2024 17:23 ]

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
TheBlackestCrow schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:22:
[...]

Vanaf hoeveel procent verschil is het de moeite waard om over te stappen naar een andere spaarrekening binnen Raisin? Verschil tussen de hoogste rente van bijvoorbeeld Klarna is niet echt veel.

De rentedaling van Distingo kost je zo'n 4 euro per 10.000 per jaar. Je ontvangt bij 2.75% € 282,-. Bij 1.8% € 184,-. Bepaal voor jezelf wat slim is en houdt rekening met soms renteloze dagen bij overboeken. Bij 2.75% en 10.000 is dat ongeveer € 1,28 per dag.

Ofwel 1% meer rente per jaar per 10.000 levert grofweg € 100 extra op. Daar kun je toch weer 2 keer mee naar de Mac.

Omdat ook Klarna gaat dalen blijft er minimaal verschil. Of het overstappen waard is kun jij alleen bepalen. Bij 100.000 euro zou ik het wel doen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DjoeC op 23-12-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e

Ik heb geen ervaring met Raisin. Maar dat maakt ook even niet uit.
Indien je geen enkele dag rente misloopt, ligt het puur aan hoe je de moeite waardeert.

Echter wanneer je 1 dag rente misloopt omdat het geld onderweg is moet je daarnaast ook nog die dag "terugverdienen". Bij een rente verschil van 0,1% op een rente van 2,0% heb je het verlies "goed gemaakt" na 2 / 0,1 dagen. Dus 20 dagen.
Als binnen die 20 dagen de rente van de nieuwe rekening alsnog daalt was het allemaal voor niks (of eigenlijk nog minder).

Gelukkig heb ik meestal geen dag verlies. En is het puur de moeite die ik er wel of niet in steek. Afhankelijk van het saldo doe ik het al dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]
Ligt ook aan het bedrag dat je er hebt staan. De berekening van DjoeC laat zien hoe weinig het verschil uiteindelijk is in pure rente bij €10K.
De renteloze dagen kun je redelijk beperken (nix rond weekend/feestdagen)
Verder: hoeveel moeite je moet doen met openen/verplaatsen - is dat een redelijk uurloon voor jezelf?

Je hoeft niet bij Raisin te blijven - er zijn de nodige alternatieven met (momenteel) hogere rentes, al dan niet tijdelijk.
Of het impact heeft/indruk maakt weet ik niet, maar praten met een bank doe je met je geld. Als je het laat staan vinden ze het sowieso wel prima.

En de omgekeerde vraag: toen de rentes stegen - liet je het toen ook zo maar staan voor "die paar tienden"?
Die 1,70% bij Rabo is alleen voor de eerste €20K. Daarboven 1,60% tot €100K en 1,50% tot €1M (maar dan moet je eerder over DGS-lmieten gaan nadenken dan over spaarrentes).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:29
Op de Yapikredi rentepagina zit nu bovenaan een label met de tekst ‘geldig tot 27 december’. Ook daar lijkt een renteverlaging op komst.

https://www.yapikredi.nl/particulieren/renteoverzicht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Maar gezien de hogere belasting toch effectief lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Pistachenootje schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:50:
[...]

Maar gezien de hogere belasting toch effectief lager.
Dat verschil is 1.8

5.5 - 1.8 = 3.7

Kan je rekenen?

Dat geldt bovendien ook alleen boven de 58000
En dat is dus ook niet voor iedereen zo dat er überhaupt belasting is.

Dus je stelling is sowieso onjuist.

Maar dsls met commerciële spaarrente vergelijken is ook niet helemaal eerlijk

Als je commerciële obligaties meeneemt kan je makkelijk 6% netto pakken na belasting aftrek met dezelfde zekerheid

[ Voor 65% gewijzigd door boyette op 24-12-2024 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
boyette schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 06:32:
[...]

Dat verschil is 1.8

5.5 - 1.8 = 3.7

Kan je rekenen?

Als je commerciële obligaties meeneemt kan je makkelijk 6% netto pakken na belasting aftrek met dezelfde zekerheid
Volgens mij zijn er weinig AAA bedrijven die zo veel rente op obligaties bieden. De bedrijfsobligaties met een vergelijkbare zekerheid bieden vaak juist een rendement vergelijkbaar met staatsleningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Heeft iemand van jullie ervaring met geld opnemen van Nordax bank via Raisin?

Ik heb gisterochtend een opname-opdracht gedaan. Het is de eerste keer, dus ik denk dat het eerst naar een raisin tussenrekening gaat, waarna ik het kan overboeken naar mijn tegenrekening.

Ik ben gewoon veel te laat natuurlijk, maar vroeg me af of ik het nog voor/tijdens/kort na de kerstdagen mag verwachten. Nu is er nog niets gebeurd, gelukkig staat het nog gewoon op de spaarrekening ipv in niemandsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
boyette schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 06:32:
[...]

Dat verschil is 1.8

5.5 - 1.8 = 3.7

Kan je rekenen?

De aankoopkoers en koers risico laat je gemakshalve maar buiten beschouwing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
LA-384 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:27:

Ik heb gisterochtend een opname-opdracht gedaan. Het is de eerste keer, dus ik denk dat het eerst naar een raisin tussenrekening gaat, waarna ik het kan overboeken naar mijn tegenrekening.

Ik ben gewoon veel te laat natuurlijk, maar vroeg me af of ik het nog voor/tijdens/kort na de kerstdagen mag verwachten. Nu is er nog niets gebeurd, gelukkig staat het nog gewoon op de spaarrekening ipv in niemandsland.
Meestal staat het met 1 á 2 dagen op je tussenrekening. Voor mijn gevoel meestal rond het middaguur.
Maar dan moet je het inderdaad nog doorzetten naar je tegenrekening, Of dat nog gaat lukken voor morgen ... ? Tijdens de Kerstdagen hoef je geen acties te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:23:
[...] Tijdens de Kerstdagen hoef je geen acties te verwachten.
Best belachelijk dat in deze moderne tijd computers ook weekend en vakantie moeten hebben. De politie moest er eens naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
LA-384 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:27:

Gaat overigens niet naar zomaar "een" Raisin tussenrekening, maar specifiek naar jouw Raisin tussenrekening op jouw naam. Die blijft hetzelfde.

Bij Nordax duurt het meestal 1 werkdag dus als het goed is heb je het vandaag op je tussenrekening en heel misschien als je het meteen doorstuurt dat het morgen op je tegenrekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Vanochtend de gisteren vrijgevallen deposito overgeboekt naar Rabo… op hoop van zegen. Stond om 8:19 op Raisin, om 8:21 weggeboekt. Normaliter ergens in de loop van de dag op de Rabo. Alleen feestdagen zijn natuurlijk een mooi excuus om het wat langer vast te houden. Maar laten we hopen dat de Rabo het tijdig verwerkt op de dag voor kerst

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Harry720A schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:52:
[...]
Best belachelijk dat in deze moderne tijd computers ook weekend en vakantie moeten hebben. De politie moest er eens naar kijken.
Automatisering is een leugen. Het gaat niet vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Nu ook flinke dalingen bij de deposito's van CA Auto Bank per 30 december:
  • 6 maanden deposito: 3,10% naar 2,80%
  • 1 jaar deposito: 3,05% naar 2,70%
  • 2 jaar deposito: 3,00% naar 2,70%
  • 3 jaar deposito: 3,00% naar 2,70%
  • 4 jaar deposito: 3,00% naar 2,70%
  • 5 jaar deposito: 3,00% naar 2,70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]
Instant Payments zijn daarvoor de oplossing. En laat dat in januari nu juist een verplichting worden in een van beide richtingen, en eind van het jaar in de andere richting. In ieder geval dan bij betaalrekeningen. Maar gezien deze maand en begin volgende maand ineens "alle" (Nederlandse) spaarbanken zich lijken aan te sluiten bij Instant Payment "providers" lijkt daar toch ook een verplichting te zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

[...]
Hou toch eens op met je opruiende en nietszeggende postings.
Politie mag hier best naar kijken want dat is slechts uitvoerende macht en de banken doen hiermee niets verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Juan schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:57:
Vanochtend de gisteren vrijgevallen deposito overgeboekt naar Rabo… op hoop van zegen. Stond om 8:19 op Raisin, om 8:21 weggeboekt. Normaliter ergens in de loop van de dag op de Rabo. Alleen feestdagen zijn natuurlijk een mooi excuus om het wat langer vast te houden. Maar laten we hopen dat de Rabo het tijdig verwerkt op de dag voor kerst
En gelukkig is het tijdig verwerkt.. zojuist binnengekomen. dus ongeveer 4 uur geduurd ;)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 19:13
Moet begin volgend jaar richting notaris voor stuk grond dus heb mijn geld bij Advanzia weggehaald (rente was toch al omlaag per december) en voor weekje op mijn ''normale'' sns-rekening. Schrik toch van de extreem lage rentevergoedingen daar. 1,8% tot 25k; 1,6% tot 100k, 0,6% vanaf 100k.Echt schandalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
erniee schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:51:
Moet begin volgend jaar richting notaris voor stuk grond dus heb mijn geld bij Advanzia weggehaald (rente was toch al omlaag per december) en voor weekje op mijn ''normale'' sns-rekening. Schrik toch van de extreem lage rentevergoedingen daar. 1,8% tot 25k; 1,6% tot 100k, 0,6% vanaf 100k.Echt schandalig.
Ik denk dat weinig mensen lange tijd een hoog bedrag op zulke rekeningen laten staan. En dat het verschil dan in euros relatief weinig uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat weinig mensen lange tijd een hoog bedrag op zulke rekeningen laten staan. En dat het verschil dan in euros relatief weinig uitmaakt.
in Nederland zit enorm veel spaargeld. Men heeft veel spaarzin. Daarnaast veel ouderen en vergrijzing met veel poen. Vooruitzichten zijn dus niet rooskleurig omdat daardoor berg met geld alleen maar groter wordt. Ben je dus niet bereid om over de grenzen te kijken of kleine Nederlandse banken met roots in het buitenland te selecteren, wordt het lastig. Daarnaast wordt ons continue angst voor het buitenland( of buitenlandse banken) aangepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
1,8%? Denk dat dat van de NL grootbanken nog wel eens het hoogste kan zijn (Rabo 1,70, ING & ABN meen ik nog lager). Dus alles is relatief.
En met hoe hard de spaarbanken omlaag gaan is 1,80% dadelijk gewoon hoog :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Krijg zojuist een mailtje van Garanti bank. De "herstbonus" actie is voor nieuwe klanten verlengt tot 1 maart met een rente van 2,50%. An zich fijn dat er een verlenging is, maar die 2,50% is nouja, ook geen vetpot kijkende naar andere banken. Maar wie weet waar de rest tegen die tijd op staat :P

Edit:
"nieuwe klanten" = aangemeld tussen 25 september en 31 december. Dus je kunt nu nog steeds klant worden en profiteren van de 3,xx% tot 31-12 en dan tot 1-3 van 2,5%.

[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 24-12-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 11:51
Bovendien moet je bij SNS (straks onder ASN) ook nog eens betalen om een spaarrekening te "mogen" hebben. Dat gaat dus ook nog eens van je renteinkomsten af.
Als je €2300 op je spaarrekening hebt tegen 1.8%, dan heb je na bankkosten precies €0,- rente gehad over een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:15:
Krijg zojuist een mailtje van Garanti bank. De "herstbonus" actie is voor nieuwe klanten verlengd tot 1 maart met een rente van 2,50%. An sich fijn dat er een verlenging is, maar die 2,50% is nouja, ook geen vetpot kijkende naar andere banken. Maar wie weet waar de rest tegen die tijd op staat :P
Nog geen mail gezien, maar een verlaging van de bonus rente was wel te verwachten. Ik heb gelukkig gebruik kunnen maken van de 3-maands deposito actie van effectief 3,3%. (2,9% op deposito & 0,1% eenmalig op de inleg)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 24-12-2024 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:20:
[...]

Bovendien moet je bij SNS (straks onder ASN) ook nog eens betalen om een spaarrekening te "mogen" hebben. Dat gaat dus ook nog eens van je renteinkomsten af.
Als je €2300 op je spaarrekening hebt tegen 1.8%, dan heb je na bankkosten precies €0,- rente gehad over een jaar.
Gegeven dat ik die betaalrekening toch al heb vanwege redundantie (en die kosten maak) spaar ik het beste bij een andere bank, tegen een hogere rente. Mijn saldo is eigenlijk altijd minder dan een paar 10-tjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:22:
[...]

Nog geen mail gezien, maar een verlaging van de bonus rente was wel te verwachten. Ik heb gelukkig gebruik kunnen maken van de 3-maands deposito actie van effectief 3,3%. (2,9% op deposito & 0,1% eenmalig op de inleg)
Jij bent geen nieuwe klant toch? ;) Deze verlenging geldt alleen voor klanten die tussen 25-9 en 31-12 klant zijn geworden. Aangezien jij (bij mijn weten) al veel langer klant bent doe je dus ook niet mee aan deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
TvanW schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:20:
[...]

De aankoopkoers en koers risico laat je gemakshalve maar buiten beschouwing
dat heb je niet noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:45:
[...]

Jij bent geen nieuwe klant toch? ;) Deze verlenging geldt alleen voor klanten die tussen 25-9 en 31-12 klant zijn geworden. Aangezien jij (bij mijn weten) al veel langer klant bent doe je dus ook niet mee aan deze actie.
Die krijgen een extra loyaliteits bonus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:45:
[...]

Klopt, dan hebben ze hun administratie op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
Spaarrekening bij Yapi kredi gaat naar 2,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Moke11 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:16:
Spaarrekening bij Yapi kredi gaat naar 2,5%
Linkje of heb je een bericht ontvangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moke11
TvanW schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:25:
[...]

Linkje of heb je een bericht ontvangen ?
nee, er stond een banner in beeld. Nu is het weg??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Niet online
Moke11 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:30:
[...]
Opnieuw website bezoeken of verversen en daar is tie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Harry720A schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:37:
[...]
Opnieuw website bezoeken of verversen en daar is tie weer.
Zo te zien zakt de rente bij 12 maands deposito nog niet. Nu nog een stijging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:25
Moke11 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:30:
[...]
Deze , had snel screen gemaakt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_9pnHi_qellfldsOOiV2ixi-t8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kpf0Y0iGQHP2nRG2rmmiaq0r.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 116 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling