Elke vroegtijdige seizoensoverwinning is anti-climax. Het gaat om punten tellen en op een gegeven moment is het rekenkundig zover. Ik stoor mij er niet aan, dit is wat 90% van de tijd gebeurt. Heel zelden wordt het pas beslist in de laatste race of met een geweldige overwinning in een race.
Piastri 💪… z’n potentie is overduidelijk.
Ja, dat wordt mogelijk de rivaal van Max!
Perez is natuurlijk een sneuneus. Juist zijn ervaring, geslepenheid en racecraft is wat hem naar RBR heeft gebracht. Maar teneerste hoort hij daar niet te rijden en ten tweede overschat hii enorm de risk/reward om daar in te willen halen. Het is overduidelijk Ocon z’n schuld maar perez had op zoveel manieren daar niet moeten zijn 🫣
Achteraf makkelijk. Op het keuzemoment was het niet aannemelijk dat het 3-wide zou worden. Voor een topcoureur is er slechts één keuze. Als je gaat rijden en de kansen niet durft te nemen, dan kom je er niet in F1. Perez duikt een gat terecht in. Pure pech en een race-incident voor alle betrokkenen. Het ging te snel voor de coureurs om nog iets te kunnen doen.
Prinses George is de clown van de race. Wat een mafklapper die gozer. Kan stukje sturen maar George “Big Move” Russel is wel echt beetje te geil op zichzelf.
Niet dat ik fan ben van hem, maar toen ik die actie zag, dacht ik ook meteen: wow, big move. In die zin is Russell gewoon eerlijk over wat hij meemaakte. Hij heeft gewoon gelijk en geniet, net als de kijkers, van de actie.
Tot slot de opmerking in dit topic dat Sainz in potentie een WDC is. Geloof ik niet. Misschien als hij teamleider in een dominante auto is. Maar verder denk ik dat hij tegen zijn eigen grenzen aan gaat lopen. Ik vind dat hij zichzelf nogal overschat. Pure snelheid en constantheid is niet gvoldoende.
Niet mee eens in dit seizoen. Hij presteert goed, stabiel en heeft een sterk race-inzicht. Zonder Max en met een degelijk team was Sainz prima in staat geweest om WDC te worden. Het is altijd lastig om te zien, omdat de autoprestatie veel bepaalt.
TL:DR bijna oneens met alles.
Is niet bedoeld als discussie verder, maar een andere mening/analyse.