Mijn boefje is liev!
Hahahah die Stroll ook, heerlijkMrOleo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:09:
Dus, Leclerc, zoals verwacht, 12e met een 5 seconde penalty voor Track Limits.
(En Stroll laatste met 5 sec penalty)
[Afbeelding]
hoi
Zoals Olav & Jack donderdag in Hengelo zeiden (hun show was hier):Sebastiaannn schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:02:
Echt geen snars aan zo'n sprint race om Piastri z'n eerste "overwinning" te vieren (je zag em denken dat 'ie em zelf ook niet echt telt) en ook niet tof als er op de zaterdag een wereldkampioen wordt gekroond.
De sprint zelf was wel actievol en vermakelijk maar voor dit soort dingen is het gewoon anticlimactisch.
Als F1/FOM niet wilt dat op zaterdag een kampioen gekroond kan worden, waarom doen ze dan de meeste sprintweekenden eind van het seizoen? Als je ze doet voor juni/juli dan is de kans onmogelijk om dan al kampioen te worden op zaterdag
Piastri gaat een hele hele grote worden?
Waarom? Ik zie een Max koelheid die mij voor een rookie wat teveel volwassen is en ik zelden heb gezien. Hij heeft een verbluffende volwassenheid in zijn racen en reacties in de media. Koele nuchtere kikker.
En de anderen concurrenten van Max vallen me dit jaar toch een partij tegen
Norris: ontzettend snel maar zit teveel in zijn kop.
Ik heb hem dit weekend al 50 keer horen zeggen hoe slecht hij zichzelf vindt. Laat zijn kopie hij tijd en wijlen hangen.
Russell: choked onder druk. Zie Singapore. Grote woorden, weinig daden
Hamilton: constant maar vindt hem ingeleverd dit jaar qua pure snelheid.
Leclerc: goede kwali's afgewisseld met drama races. Veel fouten zoals vandaag in races. Matig seizoen
Sainz: wisselvallig. Ene race briljant snel. Dan Mwah. Niet constant.
Piastri zie ik groeien en als hij zijn bandenmanagement onder de knie krijgt de enige echte coureur die zich de komende jaren met Max kan vergelijken. De rest heeft het net niet.
Nee. Ook Norris niet. Zet hem paar races naast Max en hij gaat er in het kopje onderdoor. Piastri? Nee. Die heeft die koelbloedigheid wat een echte winnaar moet hebben ala Max.
En Vettel weet ze allemaal op te lepelen...G_Dragon schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:44:
De grote muur van wereldkampioenen
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mijn boefje is liev!
Het komt ook vooral omdat een heleboel coureurs niet genoeg setjes banden hebben die het 20 ronden vol kunnen houden. Dat is de limiet die Pirelli stelt als ze problemen vinden in de banden. Dat is tenminste wat ik uit het hele verhaal begrepen heb.JB schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:00:
Sam Collins in de nabeschouwing over 4 stop strategie morgen omdat Pirelli door de safety cars te weinig banden info heeft op full speed
"When you grow up your heart dies"
Ja omdat Pirelli niet zeker weet of ze het langer dan 20 ronden vol houden inderdaad... Ben benieuwd morgen. Hopelijk geen Baku ellende, Stroll verprutst het vast op een andere manier voor zichzelfsjaool schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:36:
[...]
Het komt ook vooral omdat een heleboel coureurs niet genoeg setjes banden hebben die het 20 ronden vol kunnen houden. Dat is de limiet die Pirelli stelt als ze problemen vinden in de banden. Dat is tenminste wat ik uit het hele verhaal begrepen heb.
Mijn boefje is liev!
Een sprint win. De FIA gaat uit haar weg om dat duidelijk te maken.DonJunior schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:19:
[...]
Ben het met je eens dat het knap is, en vind het oprecht tof dat Piastri zo snel al kan winnen.. maar meteen zulke uitspraken doen vind ik wat heftig. Na één race win.
Piastri is een groot talent maar Norris ook vind ik.
een treffende spreuk
Er is nog geen uitsluitsel over. Morgen na 13:00 weten we meerJB schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:00:
Sam Collins in de nabeschouwing over 4 stop strategie morgen omdat Pirelli door de safety cars te weinig banden info heeft op full speed
No decision will be taken tonight regarding tyres for the race. Pirelli will do analysis overnight and FIA will then meet with team managers at 1400 to inform them of plans for the race #F1 #QatarGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 7 oktober 2023
-
Ocon lijkt niet te veel schade te hebben en kan tijdens de reguliere tijd wel gefixed worden. De wagen van Perez daarintegen. Dat lijkt me een breach van Parc ferme regels te worden?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Wellicht moet Pirelli tijd kopen om meer rubber in te vliegenEdd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:08:
[...]
Er is nog geen uitsluitsel over. Morgen na 13:00 weten we meer
[Twitter]
Werkt dat zo met een tussentijdse sprintshootout + sprintraceChevy454 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:41:
De wagen van Perez daarintegen. Dat lijkt me een breach van Parc ferme regels te worden?
Mijn boefje is liev!
Deze manier winnen is wel beetje anticlimax. Als ze niet letterlijk de halve race achter de safety car hadden gereden had Max gewonnen en had het nog wat geleken.
Piastri 💪… z’n potentie is overduidelijk.
Perez is natuurlijk een sneuneus. Juist zijn ervaring, geslepenheid en racecraft is wat hem naar RBR heeft gebracht. Maar teneerste hoort hij daar niet te rijden en ten tweede overschat hii enorm de risk/reward om daar in te willen halen. Het is overduidelijk Ocon z’n schuld maar perez had op zoveel manieren daar niet moeten zijn 🫣
Prinses George is de clown van de race. Wat een mafklapper die gozer. Kan stukje sturen maar George “Big Move” Russel is wel echt beetje te geil op zichzelf.
Tot slot de opmerking in dit topic dat Sainz in potentie een WDC is. Geloof ik niet. Misschien als hij teamleider in een dominante auto is. Maar verder denk ik dat hij tegen zijn eigen grenzen aan gaat lopen. Ik vind dat hij zichzelf nogal overschat. Pure snelheid en constantheid is niet gvoldoende.
erutangiS
Wat vind je van Leclerc? Die heeft het hem ook niet helemaal, tis duidelijk dat de Ferrari een grote drop-off heeft, maar Leclerc is een schim van zich zelf.Lynx schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 07:59:
Max 💪💪💪
Deze manier winnen is wel beetje anticlimax. Als ze niet letterlijk de halve race achter de safety car hadden gereden had Max gewonnen en had het nog wat geleken.
Piastri 💪… z’n potentie is overduidelijk.
Perez is natuurlijk een sneuneus. Juist zijn ervaring, geslepenheid en racecraft is wat hem naar RBR heeft gebracht. Maar teneerste hoort hij daar niet te rijden en ten tweede overschat hii enorm de risk/reward om daar in te willen halen. Het is overduidelijk Ocon z’n schuld maar perez had op zoveel manieren daar niet moeten zijn 🫣
Prinses George is de clown van de race. Wat een mafklapper die gozer. Kan stukje sturen maar George “Big Move” Russel is wel echt beetje te geil op zichzelf.
Tot slot de opmerking in dit topic dat Sainz in potentie een WDC is. Geloof ik niet. Misschien als hij teamleider in een dominante auto is. Maar verder denk ik dat hij tegen zijn eigen grenzen aan gaat lopen. Ik vind dat hij zichzelf nogal overschat. Pure snelheid en constantheid is niet gvoldoende.
Als ik Norris hoort praten dan heb ik steeds het idee dat hij een mentaal probleem heeft, ik mis de killer in hem.... Iets wat Alonso en Max wel hebben.
Lewis, tja... heb niet het idee dat hij er de laatste 2 seizoen boven uitsteekt, van ene 7-voudig wereldkampioen zou je in mijn ogen meer mogen verwachten. De enige die een hoge verwachting van hem heeft lijkt George te zijn, om zich zelf na het ophemelen van Lewis weer op een voetstuk te kunnen zetten.
Perez wordt idd door Magnussen (wat doet hij daar ook met een Haas
Perez heeft onvoldoende racecraft, lees de race niet en laat zich te vaak verrassen. Perez heeft maar één taak, er staan als Max om wat voor reden nog naar voren moet komen en/of uitvalt. Daar faalt hij hopeloos in.
[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 08-10-2023 08:21 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Even wat Maximale spam
Verstappen.com en RedBull racing
:strip_exif()/f/image/7uYoYfNGEGlLXK2sNWPZR0IJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rF7L6UjyWbFxXjPRegxpQIVo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a3RyCwJAs1dfLz6VyaOIf1kn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TlnJuCCpM3syzZ2ldB6p1exi.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DGtr4rKGI4xR97paAk9iJ19j.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/tpZ5KnHCVcSib0zjUsWccJiC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iKwfEY54Ysgn3tZJq7wMskcz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Nf9BiSBg17sjYxycLDyQnNT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IvOj9B7h3xOjSqQG7zTGa6id.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aQ1cPa9oh8rGSl6357HckiJE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VYEEjZZuIb1kEFnX7n6hKtmD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gn0LDCWg4UsCDREkX92vg0oy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sY1WomXXjgFlOJwMGJC6tEul.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DkFtfSFA25jA3z3tXiTVewA6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cdgMjLbGEBndmr3267QRmxDi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ww8VY1Af6DlGyDN9Ti3xJauQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GFMJXu0uvlmjYtNQ32Z3Yty9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wmXqZ0rjzPtmvwSiMGH0Ou3h.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door d-vine op 08-10-2023 10:10 ]
Dit vooral. Niet om Perez weer af te zeiken, maar de bocht is naar links, 2 vechten om een bot en gaan dus in die bocht tijd verliezen.MrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:17:
Ocon verdedigt onnodig hard met zijn bandjes die op zijn, maaroverduidelijk zijn schuld is het niet. Hij rijdt ervoor en aan de binnenkant. Knijpen mag dan gewoon om je eigen bocht te openen en elke coureur zou dat doen, misschien doet ie het op zijn Ocons iets te enthousiast, maar het mag, als je genoeg ruimte laat. Dat Perez hem dan in dat gat wat gaat verdwijnen drukt, wat Ocon niet kan ruiken, maakt het niet Ocons schuld. Dat is gewoon dom van Perez, maar ja shit happens in racen.
Prima om even de liften, betere en snellere lijn te kiezen en ze op het volgende stuk in te halen.
Op die plek, in die situatie, is dit echt niet slim en veel te hebberig om 2 posities goed te maken. Als hij de rust had bewaard, had hij ze beide ingehaald de run naar de volgende bocht.
Er zal maar iemand met 18 ronden oude banden eraf ketsen en gewond raken, of erger, omdat een band het begeeft..
Aangezien er vandaag nog een race verreden moet worden kon het niet daar plaatvinden omdat mogelijk Article 34.10 wordt geschonden.
Door al die Red Bull drank zou het gripniveau van de pitbox kunnen veranderen. Daarom is er 1 officiële foto voor de garage genomen en de overwinning met douche volgde in een ander deel van de pitstraat waar het geen kwaad kon.“Other than by drying or sweeping, or by laying tyre rubber when cars leave their pitstop position, competitors may not attempt to enhance the grip of the surface in the pitlane unless a problem has been clearly identified and a solution agreed to by the safety delegate.”
https://www.motorsport.co...-sticky-pit-box/10530215/
Maar dan krijgt hij weer het commentaar dat hij mensen niet zo snel inhaalt als VerstappenStealthyPeanut schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:33:
[...]
Op die plek, in die situatie, is dit echt niet slim en veel te hebberig om 2 posities goed te maken. Als hij de rust had bewaard, had hij ze beide ingehaald de run naar de volgende bocht.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Elke vroegtijdige seizoensoverwinning is anti-climax. Het gaat om punten tellen en op een gegeven moment is het rekenkundig zover. Ik stoor mij er niet aan, dit is wat 90% van de tijd gebeurt. Heel zelden wordt het pas beslist in de laatste race of met een geweldige overwinning in een race.Lynx schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 07:59:
Max 💪💪💪
Ja, dat wordt mogelijk de rivaal van Max!Piastri 💪… z’n potentie is overduidelijk.
Achteraf makkelijk. Op het keuzemoment was het niet aannemelijk dat het 3-wide zou worden. Voor een topcoureur is er slechts één keuze. Als je gaat rijden en de kansen niet durft te nemen, dan kom je er niet in F1. Perez duikt een gat terecht in. Pure pech en een race-incident voor alle betrokkenen. Het ging te snel voor de coureurs om nog iets te kunnen doen.Perez is natuurlijk een sneuneus. Juist zijn ervaring, geslepenheid en racecraft is wat hem naar RBR heeft gebracht. Maar teneerste hoort hij daar niet te rijden en ten tweede overschat hii enorm de risk/reward om daar in te willen halen. Het is overduidelijk Ocon z’n schuld maar perez had op zoveel manieren daar niet moeten zijn 🫣
Niet dat ik fan ben van hem, maar toen ik die actie zag, dacht ik ook meteen: wow, big move. In die zin is Russell gewoon eerlijk over wat hij meemaakte. Hij heeft gewoon gelijk en geniet, net als de kijkers, van de actie.Prinses George is de clown van de race. Wat een mafklapper die gozer. Kan stukje sturen maar George “Big Move” Russel is wel echt beetje te geil op zichzelf.
Niet mee eens in dit seizoen. Hij presteert goed, stabiel en heeft een sterk race-inzicht. Zonder Max en met een degelijk team was Sainz prima in staat geweest om WDC te worden. Het is altijd lastig om te zien, omdat de autoprestatie veel bepaalt.Tot slot de opmerking in dit topic dat Sainz in potentie een WDC is. Geloof ik niet. Misschien als hij teamleider in een dominante auto is. Maar verder denk ik dat hij tegen zijn eigen grenzen aan gaat lopen. Ik vind dat hij zichzelf nogal overschat. Pure snelheid en constantheid is niet gvoldoende.
TL:DR bijna oneens met alles.
Is niet bedoeld als discussie verder, maar een andere mening/analyse.
Stel je eens voor dat je zonder een monocoque moet rijden, zonder halo. Oh wacht, motoGP.toolkist schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:53:
Er zal maar iemand met 18 ronden oude banden eraf ketsen en gewond raken, of erger, omdat een band het begeeft..
Max ging er in Baku in 2021 in de muur tegen 300+. Hij kreeg een handje om 51G te halen bij een crash. Later Sainz in Miami ook. Zhou ging bij de start als een raket vandoor om in de hekken te belanden door Russell.
Vroeger waren dat events dat ze het loodje leggen, vandaag zijn ze wat stijf.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
RIC heeft een paar races geleden zijn hand nog gebroken, dus dat zou ik niet 'wat stijf' noemen.Chevy454 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Stel je eens voor dat je zonder een monocoque moet rijden, zonder halo. Oh wacht, motoGP.
Max ging er in Baku in 2021 in de muur tegen 300+. Hij kreeg een handje om 51G te halen bij een crash. Later Sainz in Miami ook. Zhou ging bij de start als een raket vandoor om in de hekken te belanden door Russell.
Vroeger waren dat events dat ze het loodje leggen, vandaag zijn ze wat stijf.
Edit; Overigens ook een dikke faal en slecht huiswerk van Pirelli dat ze de C0 band niet hebben genomen. Dan was de medium van gisteren de soft geweest en dan klopt het ongeveer wel met hoe lang een soft mee zou moeten gaan.
[ Voor 27% gewijzigd door TheBrut3 op 08-10-2023 09:45 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Perez is degene die 100% zeker weet dat dat 3 wijd gaat worden en dat dat niet zal gaan passen, de rest kan hem waarschijnlijk niet zien, Hulk misschien wel pas als het al te laat is.Playa del C. schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:11:
Achteraf makkelijk. Op het keuzemoment was het niet aannemelijk dat het 3-wide zou worden. Voor een topcoureur is er slechts één keuze. Als je gaat rijden en de kansen niet durft te nemen, dan kom je er niet in F1. Perez duikt een gat terecht in. Pure pech en een race-incident voor alle betrokkenen. Het ging te snel voor de coureurs om nog iets te kunnen doen.
erutangiS
Inderdaad. Wat een sof dit. Kampioen worden in een Mickey Mouse race die nooit een echte race werd.Lynx schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 07:59:
Max 💪💪💪
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ted: "Have you got an extra large one for me?"
— Ky (@FiftyBucksVT) 7 oktober 2023
Christian: "I think XXL we got up to so yeah, you'll be alright."
Ted: "Excellent. Good. I'll collect it later, sell it on eBay."
OH TED 💀💀 pic.twitter.com/fjQOrAdOQp
Ted vraagt om een shirtje bij Christian
Mijn boefje is liev!
In een land waar ze uberhaupt niet hadden moeten racen.alexbl69 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:59:
[...]
Inderdaad. Wat een sof dit. Kampioen worden in een Mickey Mouse race die nooit een echte race werd.
Leclerc is moeilijk te beoordelen op het moment. Ik ben wat teleurgesteld in de indruk die hij maakt. Mentaal lijkt hij wat geknakt. Misschien als de auto volgend jaar weer naar hem toe komt kunnen we pas echt zien of het er in zit, en dan bedoel ik met name de capaciteit om met tegenslag om te gaan en sterker terug te komen.Bullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:18:
[...]
Wat vind je van Leclerc? Die heeft het hem ook niet helemaal, tis duidelijk dat de Ferrari een grote drop-off heeft, maar Leclerc is een schim van zich zelf.
Als ik Norris hoort praten dan heb ik steeds het idee dat hij een mentaal probleem heeft, ik mis de killer in hem.... Iets wat Alonso en Max wel hebben.
Lewis, tja... heb niet het idee dat hij er de laatste 2 seizoen boven uitsteekt, van ene 7-voudig wereldkampioen zou je in mijn ogen meer mogen verwachten. De enige die een hoge verwachting van hem heeft lijkt George te zijn, om zich zelf na het ophemelen van Lewis weer op een voetstuk te kunnen zetten.
Perez wordt idd door Magnussen (wat doet hij daar ook met een Haas) en Ocon genomen, Maar juist van een 2e RB coureur mag je verwacht dat hij een keer voor Max ligt als deze om wat voor reden als 5e door de 1e bocht gaat.
Perez heeft onvoldoende racecraft, lees de race niet en laat zich te vaak verrassen. Perez heeft maar één taak, er staan als Max om wat voor reden nog naar voren moet komen en/of uitvalt. Daar faalt hij hopeloos in.
Hamilton scoort maximaal. Simpelweg een goede racer. Maar ik krijg altijd het vermoeden dat hij de reflexen van een toptalent heeft maar het achter z’n oogjes niet altijd even hard brand. Hij spreekt geen talen, beweert dat hij niks kan onthouden en z’n communicatie betuigt niet bepaald van creativiteit of oplossend vermogen. Goeie auto en goeie engineer dan zijn z’n snelle handjes zeer competitief.
Ted grijpt alles aan om te laten zien dat hij anti-RB is, lijkt wel.
Begint wel sneu te worden om te zien.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
In het verleden ging het een keer helemaal fout in Indianapolis.xzaz schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:49:
Tijd voor meerdere bandenleveranciers.
Beide gaan pushen om een zo snel mogelijke band te maken tot er een op een kritisch punt gaat komen dat een rijder daarvan de dupe is
Het was al sneu om te zien. Ik heb mijn portie Sky wel gehad inmiddels. Mis het niet.Sepp14 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:06:
[...]
Ted grijpt alles aan om te laten zien dat hij anti-RB is, lijkt wel.
Begint wel sneu te worden om te zien.
Mijn boefje is liev!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Maar het hele banden gebeuren is toch compleet artificial? Pirelli kan gewoon een band maken die snel is en de race (grotendeels) mee gaat.d-vine schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:09:
[...]
In het verleden ging het een keer helemaal fout in Indianapolis.
Beide gaan pushen om een zo snel mogelijke band te maken tot er een op een kritisch punt gaat komen dat een rijder daarvan de dupe is
Maar de FIA wil juist "slechtere" banden voor de spanning. Dus worden er 5 banden gemaakt die netjes oplopen. Maar daar kan je dus nooit op concurreren, want je mag helemaal geen betere band maken.
Gaat niet gebeuren omdat de kans groot is dat er wedloop tussen de fabrikanten ontstaat waar gigantische bedragen worden uitgegeven, contracten die wel/ niet worden uitgediend en dan moet de FIA weer op zoek naar een nieuwe leverancier. Ook is het niet duurzaam als 2 leveranciers banden voor de Formule 1 produceren die niet herbruikt kunnen worden en na een race ongebruikt vernietigd worden.xzaz schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:49:
Tijd voor meerdere bandenleveranciers.
Daarnaast lost het niks op en krijg je eenzelfde situatie als bij de United States Grand Prix in 2005 waarbij een deel van het veld op de grid staat en een ander deel niet. Dat is iets wat Formule 1 ten allen tijden wil voorkomen dat dat nog een keer gebeurd.
Ik zei het iets uitgebreider dan @d-vine
Als je de politieke situatie gaat nemen of ze moeten racen of niet, dan kan je in alle landen zowat niet racen.LZ86 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:25:
[...]
In een land waar ze uberhaupt niet hadden moeten racen.
Vind namelijk de komende paar races dat ze niet moeten racen (USA op COTA & Las Vegas).
Ik ben wel benieuwd naar zijn verhaal, een kijkje achter de schermen en hoe hij terugkijkt op de samenwerking en successen met Verstappen.
Russel mag het tempo bepalen nadat de lichten op de safetycar uit gaan en zelf bepalen wanneer hij op het gas gaan. Je moet niet té vroeg gaan want je mag de safetycar niet voorbij. Dus timing is wel belangrijk. Zou erg stom zijn als je de laatste bocht door knalt en de SC daar nog rijdtJB schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:10:
Hoe zit het eigenlijk met RUS en de safetycar. Ik kijk nu met mijn zoontje terug maar die ging al eerder op het gas dan dat de baan groen was. Mag dus?
[...]
En nogmaals met iets meer info over aantal ronden gebruikt, wat relevant kan zijn, als pirelli met beperkingen komt rond 13.00 uur.G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:12:
Racesets beschikbaar voor de #QatarGP
[Afbeelding]
erutangiS
Dat is zeker een stuk duidelijker, een mooie extra!MrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:44:
[...]
En nogmaals met iets meer info over aantal ronden gebruikt, wat relevant kan zijn, als pirelli met beperkingen komt rond 13.00 uur.
[Afbeelding]
Dat kan misschien gunstig uitpakken voor de teams met 2 nieuwe hard en 2 nieuwe mediums, afhankelijk van de regels die opgelegd worden. Hoewel ik geen idee heb tussen het verschil in snelheid tussen de hard en medium op deze baan.MrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:44:
[...]
En nogmaals met iets meer info over aantal ronden gebruikt, wat relevant kan zijn, als pirelli met beperkingen komt rond 13.00 uur.
[Afbeelding]
iemand iets leuks?
Dat lijkt me ook niet de manier, dan worden de teams die (be)sparend hebben gereden bestraft daarvoorG_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:11:
Ben heel erg benieuwd wat Pirelli nu weer gaat verzinnen voor de race van vanavond, als je het mij vraagt geven ze de coureurs gewoon extra banden en laat je ze voor de rest gewoon vechten en racen.
En het MAG ook gewoon niet.asdfqwerty schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:13:
[...]
Dat lijkt me ook niet de manier, dan worden de teams die (be)sparend hebben gereden bestraft daarvoor
Bij een weekend worden ALLE banden uit dezelfde batch gemaakt. Als ze nu nieuwe banden aanleveren zijn die uit een andere batch gemaakt. Zijn die misschien wel beter/slechter?
Dat is ook waarom de banden na de race worden verbrand en niet hergebruikt!
Na de race ontstond het vermoeden dat onze boxerpup Max fan is. Ze had rustig zitten kijken vanuit haar bench, maar toen de race over was moest ze de tuin in. Niet zozeer om te plassen, maar ze heeft gebiologeerd zitten kijken naar de (paar) vuurpijlen die her en der de lucht in gingen. Alsof ze wist dat dat ging komen. Wat erg knap zou zijn, aangezien ze afgeopen januari pas geboren is
Maar goed, vooralsnog lijkt ze, in tegenstelling tot haar broer, niet bang te zijn voor vuurwerk. Nu hopen dat zij komende tijd haar broer overtuigt in plaats van andersom
Maar dan word er wel geraced en niet ingehouden, snap je punt heel goed maar toch zie ik liever dat iedereen maximaal kan gaan.asdfqwerty schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:13:
[...]
Dat lijkt me ook niet de manier, dan worden de teams die (be)sparend hebben gereden bestraft daarvoor
Het is niet helemaal zo zwart-wit. Ja, uiteindelijk wordt het rubber verbrand als brandstof voor een cementfabriek, maar daarvoor worden de banden keurig onderzocht en gerecycled.Ryur schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:15:
[...]
En het MAG ook gewoon niet.
Bij een weekend worden ALLE banden uit dezelfde batch gemaakt. Als ze nu nieuwe banden aanleveren zijn die uit een andere batch gemaakt. Zijn die misschien wel beter/slechter?
Dat is ook waarom de banden na de race worden verbrand en niet hergebruikt!
BronAfter a Grand Prix, Pirelli collects all the used tyres and rips them apart. The compounds of the tyres used by F1 cars are scrutinised along with the “unused but mounted” tyres. Valuable data is collected from this study and recorded for future reference. The tyres are then compressed and transported to Pirelli’s engineering and logistics centre in Didcot, England. At the logistics centre, these tyres are thoroughly shredded along with other road car tyres. The shredded tyres form small pellets that are recycled.
Despite the criticism that Formula 1 gets for its unfriendly ecological practices, Pirelli has a “green technology policy.” This commits Pirelli to manufacture as well as dispose of used tyres in an eco-friendly way. This also encompasses the eco-friendly disposal of used F1 tyres and tens of thousands of other used tyres that Pirelli gathers. The tyres are shredded at the Didcot plant are transported to cement factories. These factories use the pellets as fuel in the process of cement manufacturing.
Dat is toch wel de slechtst mogelijk vorm van recyclen, verbranden voor warmte. Nadat je ze eerst nog een keer de halve wereld over hebt gesleept naar de UK. Dat ze eerst onderzocht worden doet daar niets aan af.Hatsjoe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:27:
[...]
Het is niet helemaal zo zwart-wit. Ja, uiteindelijk wordt het rubber verbrand als brandstof voor een cementfabriek, maar daarvoor worden de banden keurig onderzocht en gerecycled.
[ Voor 80% gewijzigd door Sethro op 08-10-2023 12:35 ]
Als je aangeeft dat banden de halve wereld over transporteren en dan verbranden "no harm to the environment" heeft, dan is je bron lichtelijk ongeloofwaardig...Hatsjoe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:27:
[...]
Het is niet helemaal zo zwart-wit. Ja, uiteindelijk wordt het rubber verbrand als brandstof voor een cementfabriek, maar daarvoor worden de banden keurig onderzocht en gerecycled.
[...]
Bron
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Duurzamer? Nee, klopt.Chocoball schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:13:
[...]
Gaat niet gebeuren omdat de kans groot is dat er wedloop tussen de fabrikanten ontstaat waar gigantische bedragen worden uitgegeven, contracten die wel/ niet worden uitgediend en dan moet de FIA weer op zoek naar een nieuwe leverancier. Ook is het niet duurzaam als 2 leveranciers banden voor de Formule 1 produceren die niet herbruikt kunnen worden en na een race ongebruikt vernietigd worden.
Daarnaast lost het niks op en krijg je eenzelfde situatie als bij de United States Grand Prix in 2005 waarbij een deel van het veld op de grid staat en een ander deel niet. Dat is iets wat Formule 1 ten allen tijden wil voorkomen dat dat nog een keer gebeurd.
Ik zei het iets uitgebreider dan @d-vine
Ik ben er niet mee eens dat men nu niet kan concurreren. En ik verwacht dat dit over enkele jaren gaat veranderen.
Het zou inderdaad kak zijn als een halve veld niet kan racen maar aan de andere kant… de spanning of een motor (of band) kan ploffen had ook wel iets.
Absoluut. Alleen heeft de USA daadwerkelijk een geschiedenis met autosport.Ryur schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:23:
[...]
Als je de politieke situatie gaat nemen of ze moeten racen of niet, dan kan je in alle landen zowat niet racen.
Vind namelijk de komende paar races dat ze niet moeten racen (USA op COTA & Las Vegas).
En niet een zand/olieland waar mensenrechten met de voeten getreden worden en de tribunes halfleeg zijn. Alleen maar prestige voor de plaatselijke Sultan/emir/koning.
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 08-10-2023 12:42 ]
Als je je daar aan stoort moet je geen F1 kijken, aangezien bijna 3/4 van het seizoen in belastingparadijzen te vinden is, enof mensenrechten, enof natuurrechten problemen landen.LZ86 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:25:
[...]
In een land waar ze uberhaupt niet hadden moeten racen.
Tenzij je het natuurlijk erover hebt dat de baan in the middle of nowhere is.
How do you save a random generator ?
Nee hoor, bandencontract over de periode 2025-2027 is gewonnen door 1 partij.streamnl schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Duurzamer? Nee, klopt.
Ik ben er niet mee eens dat men nu niet kan concurreren. En ik verwacht dat dit over enkele jaren gaat veranderen.
Ik heb er net melding van gemaakt in het seizoen topic.
Om maar te zwijgen van fan zijn van Max, onze nationale trots die in Belgie geboren is en nu als god in Frankrijk Monaco belasting zit te betalensparenenchion schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:52:
Als je je daar aan stoort moet je geen F1 kijken, aangezien bijna 3/4 van het seizoen in belastingparadijzen te vinden is, enof mensenrechten, enof natuurrechten problemen landen.
Laten we wel wezen, als we echt allemaal begaan zouden zijn met het milieu, mensenrechten en eerlijkheid, dan waren deze topics erg rustig.
Zoals mijn vrouw gisteren opmerkte: goh, Qatar? Er was zoveel ophef over voetballen in Qatar, maar een F1-race kan gewoon?
Principes zijn leuk, maar mogen vooral niets kosten
Sethro schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:31:
[...]
Dat is toch wel de slechtst mogelijk vorm van recyclen, verbranden voor warmte. Nadat je ze eerst nog een keer de halve wereld over hebt gesleept naar de UK. Dat ze eerst onderzocht worden doet daar niets aan af.
Uit diezelfde bron:Hooglander1 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Als je aangeeft dat banden de halve wereld over transporteren en dan verbranden "no harm to the environment" heeft, dan is je bron lichtelijk ongeloofwaardig...
Ik zeg niet dat het klimaatneutraal is, maar zoals het hier omschreven wordt lijkt het mij dat het wel een prima oplossing is zo. Wat zou het alternatief moeten zijn? Die cementfabrieken moeten toch warmte krijgen, en die banden moeten toch weggewerkt worden. Met al die speciale compounds van F1 lijkt het mij ook enorm lastig om deze banden te recyclen voor gebruik bij normale auto's.In the cement factories, the pellets are burned at extremely high temperatures. When rubber pellets are burned at temperatures exceeding 1500°C, the gasses produced are environment-friendly gasses are released. The only residue that remains is fine ash which is non-poisonous. The whole process is eco-friendly and Formula 1 is very comfortable with that. The burning process gives some by-products that can be put to good use. The bitumen produced by burning the pellets is used to tar roads and in other industrial uses.
Dus, als het niet op deze manier moet, hoe dan wel? Oprechte vraag.
Niemand verplicht jou of mij of Max om met een Nederlands paspoort en de Nederlandse nationaliteit in Nederland te wonen en te werken. Of je nu in Nederland, België of in Verweggistan bent geboren, doet daar helemaal niet toe.Dido schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:04:
[...]
Om maar te zwijgen van fan zijn van Max, onze nationale trots die in Belgie geboren is en nu als god in Frankrijk Monaco belasting zit te betalensparen
Laten we wel wezen, als we echt allemaal begaan zouden zijn met het milieu, mensenrechten en eerlijkheid, dan waren deze topics erg rustig.
Zoals mijn vrouw gisteren opmerkte: goh, Qatar? Er was zoveel ophef over voetballen in Qatar, maar een F1-race kan gewoon?
Om nog maar te zwijgen over de gedachte dat je ook prima fan kunt zijn van iemand vanwege zijn talent en prestaties, ongeacht de nationaliteit. Of denk je serieus dat alleen Nederlanders fan zijn van Max?
[ Voor 11% gewijzigd door Toke_gt op 08-10-2023 13:42 ]
Formule 1 en duurzaam gaan sowieso niet geloofwaardig samenHooglander1 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Als je aangeeft dat banden de halve wereld over transporteren en dan verbranden "no harm to the environment" heeft, dan is je bron lichtelijk ongeloofwaardig...
Ik zeg ook niet dat het volgens de regels van de wet niet mag, maar ik heb er wel een mening over.Toke_gt schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:27:
Niemand verplicht jou of mij of Max om met een Nederlands paspoort en de Nederlandse nationaliteit in Nederland te wonen en te werken. Of je nu in Nederland, België of in Verweggistan bent geboren, doet daar helemaal niet toe.
Mensenrechtenschendingen in veel van de landen waar geracet wordt zijn ook niet wettelijk verboden, maar daar vinden we toch wat van. Niet genoeg om niet te kijken, zoveel is wel duidelijk
Of de FIA en Pirelli al een update hebben gegeven over de hoeveelheid pitstops en ronden op de banden bijvoorbeeld?
Rubber is koolwaterstof met toevoegingen. Verbranding levert water en CO2 op - allebei broeikasgassen.Hatsjoe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:06:
Ik zeg niet dat het klimaatneutraal is, maar zoals het hier omschreven wordt lijkt het mij dat het wel een prima oplossing is zo.
Hoe mooi het ook wordt omschreven, het gaat gewoon om CO2-productie op basis van fossiele bronnen. Mooipraterij verandert niets aan de scheikundige werkelijkheid
Ik heb ooit een paar goedkope schoenen gehad die het heel erg lang uithielden. Met name de zool was briljant. Erg dun, maar quasi onverslijtbaar. Drie keer raden waar die van gemaakt wasWat zou het alternatief moeten zijn? Die cementfabrieken moeten toch warmte krijgen, en die banden moeten toch weggewerkt worden. Met al die speciale compounds van F1 lijkt het mij ook enorm lastig om deze banden te recyclen voor gebruik bij normale auto's.
LIVE: Qatar Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
Je weet hoop ik dat VK, NL, FR, VS de grootste belastingparadijzen zijn. maw we zijn zowiezo allemaal fout hier. (Monaco stelt wereldwijd ongeveer niks voor wat slechterikken betreft, is eigenlijk bijna 1 van de goeie landen.)Dido schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:04:
[...]
Om maar te zwijgen van fan zijn van Max, onze nationale trots die in Belgie geboren is en nu als god in Frankrijk Monaco belasting zit te betalensparen
FIA has set a limit of max 18 laps for new tyre sets in the race today. That means 3 pit stops will be mandatory for each driver. If a driver goes over the limit he will be black flagged.
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 8 oktober 2023
AMuS story (in Germany): https://t.co/OVncHsqU6S
Black flag
The black flag is used to disqualify a driver and orders them to return to their pit garage at once. The decision to show this flag rests solely with the stewards. (formula1.com)
[ Voor 60% gewijzigd door Chocoball op 08-10-2023 14:23 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dus toch hopelijk een leuke race dan.ParaDroid2 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:18:
De kogel is door de kerk: maximaal 18 rondjes per bandenset. Dat worden dus verplicht minimaal 3-stoppers.
Ik vind de hoeveelheid bandenstops in de F1 eigenlijk altijd te weinig om echt een strategisch effect te kunnen hebben.
(imho beter in Indycar, daar kan je als team echt verschil maken.)
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
beste blamage dit dus... denk dat ik mijn pirelli bandjes maar terug moet brengen naar de auto verkoper want heb geen vertrouwen meer in dit merk
Dus nu weet je zeker dat je concurrent binnen 18 rondjes moet pitten dat maakt de strategie een stuk makkelijker... en 18 rondjes op de soft dat wordt alsnog spannend
oftewel heeft pirelli gisteren de rijders al in gevaar gebracht met hun acties..
Alleen zijn het 57 rondes, deel die door 18 rondes en iedereen moet nagenoeg tegelijk naar binnen...enchion schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:23:
[...]
Dus toch hopelijk een leuke race dan.
Ik vind de hoeveelheid bandenstops in de F1 eigenlijk altijd te weinig om echt een strategisch effect te kunnen hebben.
(imho beter in Indycar, daar kan je als team echt verschil maken.)
Hopen dat sommige voor 4 stops gaan als er een safety car komt.
Raar.ParaDroid2 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:18:
De kogel is door de kerk: maximaal 18 rondjes per bandenset. Dat worden dus verplicht minimaal 3-stoppers.
De harde band waar je er mogelijk 30 rondjes op kan doen mag dus maar 18 rondes?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Van mij mag verplicht worden minimaal 2 stops met hele snelle banden.
Misschien krijgen we wel spectakel.
Bandengate nummer 2 let go
Maximaal 18 rondjes op nieuwe bandensets, staat niets over gebruikte sets...DaniëlWW2 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:25:
Misschien juist wel strategie. Want als je drie keer moet stoppen, dan gaan sommige teams misschien wel doortrappen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Alsof die het 18 rondjes redden... Die waren gisteren na een ronde of 9 trappen al helemaal klaar.Scheurbuik schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:27:
Treurig.. geldt alleen voor de softs neem ik aan?
Ik zie het overigens nog van geen enkele andere bron, dus wacht het nog even af. Zou een mooie blamage zijn inderdaad, los van of dat nou aan het circuit of de bandjes ligt, je zou toch verwachten dat men zorgt dat die twee redelijk compatible zijn.
Bandenmanagment. In het lijstje staat dat bepaalde rijders over de 20 hebben gereden op de.softs (ok geen volledige racecondities)The_Admin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:30:
[...]
Alsof die het 18 rondjes redden... Die waren gisteren na een ronde of 9 trappen al helemaal klaar.
Ik zie het overigens nog van geen enkele andere bron, dus wacht het nog even af. Zou een mooie blamage zijn inderdaad, los van of dat nou aan het circuit of de bandjes ligt, je zou toch verwachten dat men zorgt dat die twee redelijk compatible zijn.
https://f1manager.info/ranking/4605
erutangiS
Als die banden regel word ingevoerd ivm de veiligheid, geld deze ook voor reeds gebruikte setjes.
https://f1manager.info/ranking/4605
gister ging het gerucht dat je je in en outlap niet mee hoefte te tellen als je die ermee gereden hebt, dus dan zou je met die banden in totaal 20 rondes kunnen rijden. Maar als je gebruikte banden hebt die al 8 ronden hebben gereden (inclusief in en outlap), dan zou je daar in de GP dus nog 12 ronden mee kunnen rijden.MrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:35:
Benieuwd wat er voor gebruikte banden geldt. Sommige coureurs hebben alleen gebruikte mediums met 7 rondjes erop, maar daar zitten in, out en cooldown laps tussen. Maar met 11, 11, 18 en 18 kan je ook net 57 rondes halen
erutangiS
De FIA heeft besloten dat er op welke bandenset dan ook maximaal 18 ronden gereden mag worden daarmee worden minimaal 3 pitstops verplicht. Een coureur die dat niet doet krijgt de zwarte vlag getoond en wordt gediskwalificeerd.
Verder moet het Losail circuit voor 2024 de kerbstones in alle bochten aanpassen wat niet makkelijk zal omdat men ook rekening moet houden met de MotoGP. Bepaalde uitloopstroken zullen namelijk dan vervangen moeten worden door grindbakken.
https://www.auto-motor-un...drei-boxenstopps-pflicht/
Leuk voor de teams die niet zo flexibel zijn in het aanpassen van hun strategie.Chocoball schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:42:
De FIA heeft besloten dat er op welke bandenset dan ook maximaal 18 ronden gereden mag worden daarmee worden minimaal 3 pitstops verplicht. Een coureur die dat niet doet krijgt de zwarte vlag getoond en wordt gediskwalificeerd.
Als je dit zo ziet gaat het nooit lukken voor de teams in de top 10. Krijgen ze allemaal een setje hard extra?
Maximaal 18 ronden voor alle banden voelt aan als een wel erg veilige marge en beloofd weinig spanning voor de race.
Pirelli maakt er een zooitje van, doet met denken aan de GP op Indy waar de Michelin rijders destijds niet van start konden.
En dan gunt de FIA dit bedrijf ook nog een bandencontract t/m 2028.....
Hoezo Pirelli, wat dacht je van het circuit.Bullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:50:
wat een blamage, echt ongelofelijk.
Pirelli maakt er een zooitje van, doet met denken aan de GP op Indy waar de Michelin rijders destijds niet van start konden.
Ik zou het doen!
Het ligt aan de baan en de curbs, niet aan de band. Dezelfde banden gaan op alle andere banen ook gewoon lang mee maar door deze specifieke curbs met een scherpe punt aan het einde (piramide) snijden ze de banden kapot
De bandjes kunnen het circuit niet aan, is dat een probleem van het circuit of zijn de bandjes dan niet goed genoeg?
- DaniëlWW2
- Niet online
De FIA vraagt steeds aan bandenleveranciers om ook banden te maken die zo snel slijten voor de show.Bullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:50:
wat een blamage, echt ongelofelijk.
Pirelli kan ook gewoon nooit winnen, ongeacht of die banden nu goed zijn of niet. Ze moeten banden maken die extreem presteren, zowel qua acceleratie en topsnelheid als in bochten, moeten snel en voorspelbaar slijten, werken met verschillende auto's en werken op totaal andere circuits met telkens heel ander asfalt. Oh en er mag ook nauwelijks nog getest worden, zowel voor de banden als de auto's. Het is ook niet de eerste keer dat we ellende kregen nadat het circuit opnieuw geasfalteerd is.
Circuit natuurlijk. Als van de 22 races er 21 zonder problemen verreden kunnen worden en 1tje niet dan ligt het aan de baan (cerbs). Je doet nu net als die spookrijder die tegen z'n radio schreeuwt dat hij er wel 100 zietBullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:54:
[...]
De bandjes kunnen het circuit niet aan, is dat een probleem van het circuit of zijn de bandjes dan niet goed genoeg?
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 08-10-2023 15:01 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/fxKXYONXyLLBLQvN3ngHQmAl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4L7MzfXaclPSuKJHoSfLEK7e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1oX9K61uQ7junM5bYNPZ8N1H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RPNCoMyW2ndrRp46HzE4HoOo.jpg?f=fotoalbum_large)