[F1 2023] Race 18 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste
Acties:
  • 92.148 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:39
Niet als uit het niets een band ploft zoals in Baku

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01
Ik schrok al, dacht even op Story of Weekend website te zijn beland over babynieuws.

De kerbstones in Losail worden ook op andere circuits gebruikt, maar blijkbaar is het een combinatie van bochtentype, kerbstone en vast nog wel andere factoren dat de Pirelli banden het niet zo lekker doen. In ieder geval hebben ze er nog een hoop werk voor volgend seizoen want het F1 circus moet er nog 9 keer naartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bizar dat het max 18 ronden voor alle compounds is. En idd; laat het lekker aan de teams.

Hoe ze nu genoeg banden bij elkaar gaan sprokkelen is mij ook een raadsel.

Kon weleens een mooie testcase zijn voor het verplichten van gebruik van drie banden.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 08-10-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:34

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Chocoball schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:02:
[...]

Ik schrok al, dacht even op Story of Weekend website te zijn beland over babynieuws.
Haha nee, ze zijn gewoon blij met de nieuwe wereldtitel :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
MikeyMan schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:03:
Bizar dat het max 18 ronden voor alle compounds is. En idd; laat het lekker aan de teams.

Hoe ze nu genoeg banden bij elkaar gaan sprokkelen is mij ook een raadsel.

Kon weleens een mooie testcase zijn voor het verplichten van gebruik van drie banden.
iedereen heeft nog 2 nieuwe banden, dus daar kom je zowiezo tot ronde 36 dus nog 22 ronde te gaan,
en als je kijkt naar lec, sai, rus, ham dan hebben ze gebruikte mediums met 7 a 8 rondes gebruikt,
hier mag je 2 rondes van afhalen van de FIA dus 5 a 6 dus 12 rondes per band.

Dus lukt het net.

PS Max zijn gebruikte Medium banden hebben maar 3 rondes dus hij mag er nog 17 rondes mee rijden dus Max zit zeer veilig.

[ Voor 8% gewijzigd door Catmandos op 08-10-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:39
Wat een poppenkast. Ook geen spanning qua strategie dus want niemand mag langer dan 18 rondjes op een band…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44
Je weet dus vooraf exact wanneer iemand gaat pitten, geen enkele marge voor een undercut.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
hoevenpe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:10:
[...]

Je weet dus vooraf exact wanneer iemand gaat pitten, geen enkele marge voor een undercut.
Ja bij die teams wel, of ze moeten toch een soft stint gaan doen, al verwacht ik dat niet na gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvd_f8O3HekK0LlhbAxGaA7cYfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8NBMyH9wPVdwW39bikVbCQRd.png?f=fotoalbum_large

RedBull heeft een nieuwe wagen voor Perez in elkaar gezet .. buiten de toegestane tijden ... dus die mogen zich om 16:45 Qatar time melden bij de stewards.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catmandos
De enige coureur die een probleem heeft en een 4 stop moet gaan doen is denk ik HAM, die heeft 2 nieuwe banden en heeft 2 gebruikte medium maar 1 medium heeft 10 rondes er op zitten.

Dus hij red het niet zonder een soft stint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
Het enigste wat dus mogelijk geen massa stop van hele veld gaat veroorzaken is dat de oude laps ook meetellen voor de 18 ronden, maar gaan verder denk ik veel double stacks worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Met 18 ronden per pitstop krijgen we dus eigenlijk 3 sprint races achter elkaar waarbij de volgorde steeds wat wijzigt door de pitstops. Die van gisteren was ook al zo spannend met 7 ronden safety car :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ronden achter de SC tellen gewoon vol mee neem ik aan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:25

TrekDr0p

QR niet scannen

Ben benieuwd welk team zich gaat vergissen en zo een zwarte vlag gaat krijgen :+

spoiler:
FER I believe in you :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:40:
Ronden achter de SC tellen gewoon vol mee neem ik aan?
ja, een rondje is een rondje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:09
Dan gaat het dus erg druk worden in de pitstraat na elke 18 ronden. Zal vast ook nog spektakel opleveren.
Toch wel goed om te zien dat de F1 erg professioneel is geworden als je maar 18 rondjes op een band mag rijden…..

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ben benieuwd wat voor argument GP nu gaat gebruiken om Max af te remmen nu banden sparen niet meer hoeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
TrekDr0p schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:44:
Ben benieuwd welk team zich gaat vergissen en zo een zwarte vlag gaat krijgen :+
Maakte er net een grap over, maar wat als de pitstraat door een crash gesloten is? Kan je niet wisselen, formeel zwart en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nog altijd minder erg dan het Indianapolis 2005 debacle, waar de Michelin rijders aan het einde van de opwarmronde pits in gingen en opgaven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
werphengel schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:47:
Ben benieuwd wat voor argument GP nu gaat gebruiken om Max af te remmen nu banden sparen niet meer hoeft.
MAX think about your fuel delta.... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

spoiler:
"Charles, we are considering Plan Black Flag"

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:09
duvekot schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:20:
[Afbeelding]

RedBull heeft een nieuwe wagen voor Perez in elkaar gezet .. buiten de toegestane tijden ... dus die mogen zich om 16:45 Qatar time melden bij de stewards.
Waarschijnlijk zelfde straf als Sargant vorige race :)
Oftewel in de pitlane starten & 10 sec straf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

niet dat dat veel uitmaakt met zijn vorm van de laatste maanden eindigt die toch in de grindbak of in het midden veld..

Enn de ferrari meme moet je wel goed doen he....

PW: Box , Box, BOX
Charles: ehhh aren't we to soon?
PW: We are.. checking... ehh are checking... checking...
PW: STAY Out STAY Out STAY out!
Charles;; WHAT DO WE DO!
PW: Question... we will be out of the race...Question.
Charles.. I prefer... a whatever!
PW: we're out of the race...

:+ :+ :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2023 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:00:
Ben het persoonlijk wel met Russel eens over die verplichte 3 stopper, dat het onzin is want de coureurs en teams zijn zelf wel slim genoeg om te bepalen wanneer een stop nodig is.
Uhm, volgens mij leert het verleden dat teams in dit soort gevallen 1 ding niet zijn, en dat is slim genoeg.

Prima dat dit zo gedaan wordt, er gaat anders geheid iemand onverantwoorde risico's nemen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
dyrc schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

ja, een rondje is een rondje
... ieder rondje is anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 06-10 20:07
gambieter schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:48:
Nog altijd minder erg dan het Indianapolis 2005 debacle, waar de Michelin rijders aan het einde van de opwarmronde pits in gingen en opgaven.
ze zijn nog niet gestart he teams kunnen altijd nog besluiten de pits in te rijden na de formatie ronde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31

JB

Cédric roelt!

Ryur schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Vorige keer was er geen sprint race. Ik vind hier iets van. Kun je niet met elkaar vergelijken omdat ze perse een mini race met risico moeten rijden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Maakte er net een grap over, maar wat als de pitstraat door een crash gesloten is? Kan je niet wisselen, formeel zwart en klaar.
Er staat ‘will be forwarded to the stewards’.
d-vine in "[F1 2023] Race 18 GP van Qatar"

Maar zoveel pitstops geeft RB natuurlijk weer een paar seconden voordeel in de race :)

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2023 16:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:41

spoiler:
Williams met Sargeant. Die doen een bewussie om geld te besparen. :X

erutangiS

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 18:41
FIA overzicht van bandjes en regels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgKQ7NE79w0r3YZALH-fNyuDzwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rv7ZVG2eeYccmZJ7YpBywe27.png?f=fotoalbum_large

https://www.fia.com/sites...%20Event%20Notes%20V4.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door MrOleo op 08-10-2023 16:41 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
BM schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:04:
[...]

Uhm, volgens mij leert het verleden dat teams in dit soort gevallen 1 ding niet zijn, en dat is slim genoeg.

Prima dat dit zo gedaan wordt, er gaat anders geheid iemand onverantwoorde risico's nemen
Dan denken wij daar anders over, dat mag natuurlijk :). Want een beetje risico en eigen keuze ben ik juist voorstander van, als een team dan niet slim genoeg is om op tijd te wisselen is hun keus. Maar wat we er ook van vinden, de keus is nu gemaakt voor ons dus ben wel heel benieuwd wat voor een chaos deze regel gaat veroorzaken in de pits en hoe de teams hierop reageren.

Ik kijk de race vanavond terug want we gaan straks eerst lekker oliebollen eten bij de schoonouders, daarna bij thuiskomst de race kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:48
duvekot schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:20:
[Afbeelding]

Niet alleen nieuwe wagen, ook diverse nieuwe motoronderdelen van buiten de poule: https://www.fia.com/sites...Ferm%C3%A9%20issues_0.pdf

Dus dat wordt toch wel achteraan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:24
Oei sommigen met maar 1 a 2 sets geschikt voor 18 ronden. rest zo rond de 14

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18
hoevenpe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Perfecte strategie voor Williams! Stuur Albon naar binnen in rondje 17 en laat daarna Sargeant crashen bij de pit ingang. Instant win 8)

En het is geneens suspicious, want SAR crasht toch overal..

[ Voor 7% gewijzigd door Bartske op 08-10-2023 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Nee, ik vind het juist mooi! Ben benieuwd welk effect deze regel op de race zal hebben. Hoeft echt niet negatief te zijn. En iedereen na exact 18 rondjes pitten zie ik niet gebeuren, dat lijkt me een slechte strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:01
D-dark schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:46:
[...]

Vandaar ook dat ze max 18 ronden hebben genomen, en niet 20. Nu moet iedereen 3 stops maken en is het dus ook minder relevant hoeveel rondjes een band nog mag.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40
D-dark schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:46:
[...]

Wie dan één set? Als ik het goed zie heeft iedereen minstens een hard en een medium nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
kraanwagen schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:54:
Nee, ik vind het juist mooi! Ben benieuwd welk effect deze regel op de race zal hebben. Hoeft echt niet negatief te zijn. En iedereen na exact 18 rondjes pitten zie ik niet gebeuren, dat lijkt me een slechte strategie.
De race word nu een grote loterij... want de safetycar momenten bepaald wie er goed heeft gekozen met de pitstops. Ik ben geen voorstander van zulke ingrepen.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Mooie drivers parade, willen zeker geen lege tribunes laten zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:02
Max groot voordeel met veel medium sets met nog genoeg rondes over tov de rest. In de sprint was de soft te snel op toch voor 18 rondes dus hard en medium zijn favoriet denk ik?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mooi om te zien dit, Verstappen kreeg een mooi ontvangst toen hij aankwam bij het circuit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtCl_X8nyd-ge0rcq-sud4kMDfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crFl7Z8JQJTm8gzliOAv6em7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxT1pC4sXx1RreR-Q5lUgTlJ-5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8ozzyEOVHek0Xc8K1VzXRue.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:03:
Mooi om te zien dit, Verstappen kreeg een mooi ontvangst toen hij aankwam bij het circuit
Die blik...

Hij gaat het hele veld op een rondje zetten, gewoon omdat het kan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja, lijkt mij dan weer ongemakkelijk. Ook al omdat het natuurlijk een teamsport is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jemig wat een berichten van de FIA bot, zelfs nog documenten van de sprint komen online. Stroll en Leclerc krijgen nog even een 5 seconden straf..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNGOFmZaVlp3w1WcY5jIWXqqngo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9E7OvXFN4f0SK9lCpMDlABr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1bMg6p_dRsoeAY75kZjWBDyo7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbDfJfmVusW7lnut7U56tcrQ.jpg?f=fotoalbum_large

Waardoor de einduitslag van de sprint verranderd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LGyQ8H9FES8GjlQARqmkmM7t3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWosb6CzZZt5lWiRK9eD5jIE.jpg?f=fotoalbum_large

Perez:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhU3EagAMV3g5p5owmNJ0p3qKgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkDkilHd9d6bLyHxszMiyZgY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYkF2coSBF73n2E1PvrYLeJsi0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypB0wb9HzHv8Pof15ig6uSVn.jpg?f=fotoalbum_large

Final starting grid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQAP2VFUrf2CyFIvMDfE1qFL2YY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzWDxMnc03yxyKX1ZpsbVpdx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 08-10-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Shinji schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 16:57:
[...]

Wie dan één set? Als ik het goed zie heeft iedereen minstens een hard en een medium nieuw.
Klopt, maar je kan je afvragen hoevaak de hard gebruikt gaat worden als die toch na 18 ronden ingewisseld moet worden. Dat maakt de medium tot de meest logische race band gezien de sprint van gisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-dark schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:16:
Klopt, maar je kan je afvragen hoevaak de hard gebruikt gaat worden als die toch na 18 ronden ingewisseld moet worden.
Verwacht dat iedereen op hard start, je zult ze een keer moeten gebruiken gezien de 3 stops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Iedereen kan de race rijden met 3 stops, sommige ruim (bv Albon, Verstappen), anderen krap (Leclerc, Saiz en vooral Hamilton).
Kan leuk worden met een safety car, kunnen coureurs niet binnenkomen omdat dat een extra stop zou betekenen en daar is met stints van max 18 ronden niet genoeg tijd voor om daar voordeel van te hebben.
G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:13:
Jemig wat een berichten van de FIA bot, zelfs nog documenten van de sprint komen online. Stroll krijgt nog even een 5 seconden straf..
de bot is wel vaker traag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
de bot is wel vaker traag
Oh echt? Ik heb het zelf nog niet meegemaakt vandaar ook mijn verbazing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
onigiri schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:19:
Iedereen kan de race rijden met 3 stops, sommige ruim (bv Albon, Verstappen), anderen krap (Leclerc, Saiz en vooral Hamilton).
Kan leuk worden met een safety car, kunnen coureurs niet binnenkomen omdat dat een extra stop zou betekenen en daar is met stints van max 18 ronden niet genoeg tijd voor om daar voordeel van te hebben.
Hamilton kan naar hard(18) medium(18) medium(13) op ronde 49 zitten. Die laatste stint is dan maar 8 rondjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
hoevenpe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

Verwacht dat iedereen op hard start, je zult ze een keer moeten gebruiken gezien de 3 stops.
Ik verwacht iedereen op de medium bij de start, met de harde band wordt je aan alle kanten ingehaald bij de start door degenen op mediums, wat gisteren ook te zien was met softs vs mediums. Ik verwacht de hard eigenlijk pas op het einde, als de kans op een SC door ongelukken zo laag mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
stekkiekiller schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:25:
[...]

Hamilton kan naar hard(18) medium(18) medium(13) op ronde 49 zitten. Die laatste stint is dan maar 8 rondjes meer.
maar met dat setje mag hij maar 10 ronden, hij heeft met die 4 sets maar 2 ronden extra, dat geeft niet veel flexibiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
onigiri schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:29:
maar met dat setje mag hij maar 10 ronden, hij heeft met die 4 sets maar 2 ronden extra, dat geeft niet veel flexibiliteit.
Met dat in het achterhoofd en de start van gisteren.
Als Max nu op zacht start, dan naar hard en dan medium en medium.

Safety car, zeker dat die komt maar dan heeft hij zijn pit gehad en staat hij mooi vooraan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Met dat in het achterhoofd en de start van gisteren.
Als Max nu op zacht start, dan naar hard en dan medium en medium.

Safety car, zeker dat die komt maar dan heeft hij zijn pit gehad en staat hij mooi vooraan.
Ik denk dat dat vooral een optie is voor het middenveld. Een korte eerste stint, dan een aantal rondes zonder last te hebben van overig verkeer, en dan hopen dat je na de eerste serie pitstops een aantal plekken gewonnen hebt.

Strategisch kan het nog een leuke race worden, maar het is natuurlijk een grote blamage voor de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:13:
Jemig wat een berichten van de FIA bot

De meeste zaken lees ik hier wel maar FIA bot?? :$
Hoe? Op telegram?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:19
streamnl schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:40:
[...]

Hoe? Op telegram?
Er is er een op de Tweakers Discord server. Dat is wel een mirror, maar laat wel de documenten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40
D-dark schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:16:
[...]

Klopt, maar je kan je afvragen hoevaak de hard gebruikt gaat worden als die toch na 18 ronden ingewisseld moet worden. Dat maakt de medium tot de meest logische race band gezien de sprint van gisteren
Die wordt juist gebruikt, de medium en hard gaan ook daadwerkelijk 18 ronden mee. De soft niet dus die wordt alleen gebruikt als er nog ergens door safety car een korte stint is.

Ze mogen niet 4x medium gebruiken hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
onigiri schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:29:
[...]

Kan ook naar een 4 stopper, op rood starten en hopen op een safetycar aan het begin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Mij lijkt het strategisch slim om als eerste naar binnen te gaan? Dus niet wachten tot ronde 17/18 maar initiatief in eigen hand houden? Lijkt me interessant te zien hoe dat gevecht om als eerste (maar niet te vroeg) te gaan zich gaat ontwikkelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 08-10-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Shinji schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:44:
[...]

Die wordt juist gebruikt, de medium en hard gaan ook daadwerkelijk 18 ronden mee. De soft niet dus die wordt alleen gebruikt als er nog ergens door safety car een korte stint is.

Ze mogen niet 4x medium gebruiken hè :)
Klopt maar de medium is de perfecte band voor een 18 ronden stint.
De harde band ongeacht de langere levensduur is daar te traag voor.

En als je weet dat je verplicht moet wisselen na 18 ronden dan ga je elke safycar wisselen, tenzij je net nieuwe banden hebt gestoken.

Voor de laatste stint kan je het ook niet permitteren om de hard te zitten.
Bij een late safetycar ben je dan aangeschoten wild.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
streamnl schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:40:
[...]

Hoe? Op telegram?
Op X / voorheen Twiiter / Elon chat ...whatever

Alle documenten op https://www.fia.com/documents/ verschijnen daar https://twitter.com/fiadocsbot

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 19:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKhdb4C3cSDXZSCGq831eOBEKOY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nhRcTw7SmTTXQlF4RP6mVqvU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geu6MKj-YEKZ80OyxQyTuFwImuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HCGoAp508L2c2s1QNxOPphjN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door d-vine op 08-10-2023 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Laatst online: 19:10
Chocoball schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Alle documenten op https://www.fia.com/documents/ verschijnen daar https://twitter.com/fiadocsbot
Gewoon "oldskool" F5-en op de fia site werkt ook prima >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ze hebben een probleem bij Sainz net op F1TV. Schijnbaar een lek.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Carlos pitlane start? Question?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Chevy454 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:04:
Not taking part net op F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

Ja ik haal het inderdaad ook van Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
Net op twitter, Sainz DNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 16:49
SAI doet niet mee.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Helemaal geen Sainz! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Breaking Sainz gaat niet deelnemen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Pierre schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:05:
Breaking Sainz gaat niet deelnemen.
Inderdaad, een gebroken leiding :+

In ieder geval een branfstof lek wat ze niet kunnen repareren.

[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 08-10-2023 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

We will come back to you. No?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Brandstof lek bij Sainz, bijzonder dat dit blijkbaar zo diep in de motor zit dat ze het niet meer kunnen oplossen

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:52

Edd

JB schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:09:
[...]

We will come back to you. No?
We're considering plan D... DNS..

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:54

rammes

koekebakker 1e klas

nu Sainz niet mee doet heeft Ferrari dan weer het aantal totaal pitstops wat ze kunnen uitvoeren.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

rammes schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:11:
nu Sainz niet mee doet heeft Ferrari dan weer het aantal totaal pitstops wat ze kunnen uitvoeren.
Kijken of ze die ook nog kunnen verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
Niet dat Saiz pole stond…wel pijnlijk voor de 2e in de CWC

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De schade bij Perez was trouwens ook wel duidelijk zichtbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-837O7pbK0t603BoJr7SfZP0D3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTCoLZCtq2kfnodqg8b8VdT5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat een sfeer hè! *O*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:39
jaapstobbe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:15:
Niet dat Saiz pole stond…wel pijnlijk voor de 2e in de CWC
Zeker met Mercedes op 2 en 3 op de grid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Pierre schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:15:
[...]

Kijken of ze die ook nog kunnen verkloten.
Ik ga voor full wets die klaarstaan.
G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:15:

[Afbeelding]
Sfeervolle open haard, zou niet misstaan in de woonkamer :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Transportman
G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:15:

[Afbeelding]
Het lijkt net een haardvuur op tv, maar dan in een wagen. Meest sfeervolle beeld dat er van deze locatie te maken is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nagynl
  • Laatst online: 18:59
Perez vandaag dus goed bezig... Pitlane start en nog voor de start al virtueel 19e 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

nagynl schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:24:
Perez vandaag dus goed bezig... Pitlane start en nog voor de start al virtueel 19e 😆
Hij heeft al 1 plek gewonnen !

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:14
nagynl schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:24:
F1.com/vote :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:00
Perez z'n ondergang gaat in Mexico wel vervelend worden door de horden fans daar die hardcore nationalistisch pro-Perez zijn.

Maar ik verwacht ook vandaag helemaal niets van m. Die is toch niet meer te handhaven na dit seizoen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-2.discordapp.net/external/0GA0lBc64R8tL0hS84mPtpvqxRAQPCIclwxm_3cJiXQ/%3Fimgs%3Dhttps%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FF77e2keXUAAOOT2.jpg%2Chttps%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FF77e2xcWYAAIp8E.jpg/https/vxtwitter.com/rendercombined.jpg?width=1183&height=837

Pitlane start voor Perez.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Is Lee Stevenson teruggekeerd bij team Max? Stond net bij de auto op de grid.

[ Voor 11% gewijzigd door RambOo op 08-10-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Duidelijk.
In de graphic onderaan stond hij net op p18, dus vroeg me dit al af :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:31
Zo, Laura heeft het heet volgens mij. Heb haar nog nooit zo hard zien zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:05:
[...]

Ja ik haal het inderdaad ook van Twitter!
Ah. Ik dacht dat jullie iets geautomatiseerd hadden.
Maar dan houd ik het wel bij Tweakers via jullie.
Thanks in ieder geval

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Zo ik ga er tussen uit, iedereen een leuke en vermakelijke race, tot straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:54

rammes

koekebakker 1e klas

Will Buxton gaat he-le-maal los in de pitstraat, en het is al zo warm.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 17:03
Saudi Arabië, kijkt u even mee? Het kan dus wel, een fatsoenlijk orkest daar in het Midden Oosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
chaos, veel chaos .. veel plezier allemaal.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 17:03
Is Hamilton zijn haar nou aan het föhnen? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Toch wel lekker zo’n latere race.
De hele dag in de tuin kunnen rommelen en nu dan de week afsluiten met een race.
Dikke prima.

Proost :9B en iedereen een fijne race!

(Edit, eigenlijk “moet” Tweakers ook eens kijken naar een “wijn smiley “ 😁)

[ Voor 20% gewijzigd door streamnl op 08-10-2023 18:51 ]

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord