[F1 2023] Race 18 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 92.001 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alex3305 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

Ja maar, wat dan? Als we het lijstje van @Sepp14 erbij pakken dan zie ik dat zo:
  • Ricciardo, lijkt mij een optie. Maar we weten nog steeds niet wat Daniël's huidige vorm is
  • Lawson, alhoewel leuk, lijkt mij dat erg ver gezocht. Aan de andere kant hebben wij ook niet alle data
  • Tsunoda, zie ik niet gebeuren. Yuki zit vooral aan Honda vast. En alhoewel snel, ook erg opvliegerig. Maar lijkt mij wel super leuk.
  • Sainz, zie ik niet in waarom hij zomaar als tweede man zou terugkeren. Hij is nu (gedeeltelijk) het mannetje in de rode auto
  • Norris, idem voor Sainz. Alhoewel super tof gaat de McLaren momenteel als de brandweer. Of er moet al iets getekend zijn...
  • Alonso, ook leuk. Maar ik zou niet weten waarom.
  • Palou, zeker. Maar een rookie in een top-team is wel een grote gok. Wel hebben Max en Alex samen uitgebreid geracet op iRacing. Dus die kennen elkaar wel
  • Vips, vergeten we ook nog even, maar zie ik ook niet direct gebeuren
  • Schumacher, is ook nog beschikbaar... Maar deed het uiteraard niet denderend bij Haas
Vergeet ook niet dat ze (bijna) allemaal nog onder contract zitten. Maar aan de andere kant heb je ook gewoon gelijk. Het kan eigenlijk niet. Ik vind het marketingtechnisch niet te verkopen. Ik zou voor Perez geen blikje Red Bull extra drinken in ieder geval.
Eens hoor. Hoewel ik voor een Norris wel een risico zie ontstaan bij McLaren.
Vraag die me bij dit lijstje wel opkomt; welke van deze gasten hebben voorkeur voor overstuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:32:
[...]

Vraag die me bij dit lijstje wel opkomt; welke van deze gasten hebben voorkeur voor overstuur?
Kimi houd wel van een pointy frontend.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

Maar misschien is het probleem niet zozeer PER, alswel dat de auto gewoon niet de snelste is? Dat ie alleen zo snel is omdat Max een halve seconde meer in huis heeft per rondje dan een ander?
Torpedeeracties en meerdere track limit straffen (waar je eerst 3 waarschuwingen voor krijgt en waar VER 0x track limits heeft overschreden) zijn omdat de WCC-winnende auto niet snel genoeg is?

Misschien is het niet de snelste auto van het veld en verbloemt VER dat, maar je maakt mij niet wijs dat de auto zo langzaam is, dat een competente coureur er niet consequent mee in de top 10 kan rijden (zowel kwalificatie als race). Of dat de auto sinds de seizoensstart zoveel slechter is geworden, dat iemand die na 5 races nog om het kampioenschap meedeed, nu ineens geen deuk meer in een pak boter rijdt (wel in z'n tegenstanders) terwijl zijn teamgenoot sindsdien alle races (op 1 na) gewonnen heeft.

Ter illustratie:
Number of laps cancelled for track limits:
  • Pierre Gasly, 7 laps, 3 penalties.
  • Sergio Perez, 6 laps, 3 penalties.
  • Lance Stroll and Alex Albon, 5 laps, 2 penalties.
  • Russell, Piastri, Alonso, Lawson, Bottas, Sargeant: 3 laps.
  • Norris, Zhou, Hulkenberg, 2 laps.
  • Leclerc, Tsunoda, Magnussen, Ocon, 1 lap.
  • Verstappen, no laps cancelled.

[ Voor 20% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 09-10-2023 16:44 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-07 11:46
Perez rijd sowieso het seizoen uit want 1-2.
Vervanger nodig is niet duidelijk, want heeft Perez tijdelijk een slechte tijd, of is ie structureel onvoldoende? Max zit in een wagen die hem goed ligt en heeft de kampioens(redbull)vleugels. Dus niet zo vreemd dat ie wat sneller is. Alhoewel de laatste races het zo abominabel slecht gaat met Checo zeg, sjonge jonge.

Ik schat de kans op een wissel na dit jaar voor de 2e wagen op 85% als hij zo door blijft rijden. Als ie zich herpakt echter nog geen 25%. Vergis je niet, hij heeft destijds GOUD werk gedaan voor het team (herinner je nog dat hij Hamilton rondes lang achter zich hield?) en alle andere 2e coureurs zijn finaal doormidden gereden door Max. Hij heeft zich nog lang goed gehouden. Zou ie op zijn?

Mijn lijstje:
- Alonso: toprijder pur sang. AM gaat weg (Stroll sr. stapt eruit) en Alonso maakt als de vos die hij is een stapje naar RBR toe
- Albon: terughalen! rijd enorm sterke races al 1,5 jaar nu
- Lawson: klassiek nieuwe rijder voor de leeuwen te gooien: houd ie het vol? Zo ja: mazzel
- Hulkenberg: snelle en betrouwbare rijder die een 2e stek prima vind
- Piastri: wegsnaaien bij McLaren, talent in de dop
- Norris: 2e rijder worden want wordt langzamerhand weggereden door Piastri (nu nog niet). Maatje van Max
- Ricciardo: zeker niet mijn favoriet, maar was vroeger vrij snel en zit bij "de familie"
- Jos: ja, als ricci het mag kan zijn vader ook eens proberen! hahahahaa

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
[...]

Zo even uit mijn hoofd i.i.g. NOR.
LEC staat niet in het lijstje, maar die houdt ook wel van wat overstuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 19:30
stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Ik denk dat jij vooral op ijdele hoop leeft dat perez zijn mojo weer terug vind. Perez had dit weekend zijn 2e al kwijt kunnen zijn. Het is een geluk voor hem dat hamilton zichzelf uitachakelde in de 1ste bocht.

In antwoord op jouw specifieke vraag. Ja

Alleen heb ik geen idee wie ervoor in de plaats moet komen. Dat spreekt eigenlijk weer in het voordeel van perez. ;)
Maar nogmaals, denk je dat de kans dat Perez 2e wordt groter of kleiner wordt als je hem nu uit de auto knikkert? Want het is overduidelijk dat die kans dan een stuk kleiner wordt dan de kans nu.

Dus zolang ze nog 2e kunnen worden zie ik ze Perez er niet uitgooien. Gezien het aantal races dat we nog hebben is de kans dan ook groot dat ie tot het eind mag blijven rijden want de kans is nogal klein dat ie voor de laatste race definitief geen 2 meer kan worden.

Volgend jaar is een ander verhaal, wil ie bij RB blijven zal ie de komende races heel wat meer moeten laten zien. Zo niet is de kans op een exit groot, al wordt het lastig wie er dan een goede vervanger zou zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Om Norris maar te citeren: "Ik wil gewoon de snelst mogelijke auto, ik pas me wel aan."

Van het huidige veld is i.i.g. van Perez en Alonso bekend dat ze liever onderstuur hebben, hoewel Alonso zich ook heel goed kan aanpassen aan de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:11

Killjoy

Klingon lawn products

Anoniem: 217290 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:38:
Als je teamgenoot 1s per rondje sneller is en je zelfs op een ronde zet dan weet je 1 ding zeker...
...dat je Eddie Irvine heet? :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

ik had toen al gezegd dat ze beter hulkenberg kunnen nemen die is over het algemeen stabiel kan goed kwalificeren en rijdt niet mee voor het kampioenschap. Al is de vraag hoe die zich houdt onder echte druk gezien zijn podium vrees...

Perez zal helaas dit jaar nog wel volmaken al is het maar om P2 veilig te stellen als die die kwijt is dan is het per direct exit. Volgend jaar zie ik hem niet terug komen zelfs niet bij een B team.

Zelfs al haalt max 0,5s meer uit de auto is Perez nog 0,5 - 0,7s te langzaam... ik zie een sargeant nog bijna beter presteren in die red bull dan perez.

Al die domme track limit fouten ook 15s aan penalties... had je ziek gemeld en was thuis gebleven had die nog beter mee gedaan dan deze prestatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:05
[quote]wowly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:37:
Vervanger nodig is niet duidelijk, want heeft Perez tijdelijk een slechte tijd, of is ie structureel onvoldoende?

Het lijkt erop dat Perez gewoon niet voldoende is . dat leek vorig jaar al duidelijk en dit jaar helemaal. De laatste races is hij zo'n beetje aan het flatlinen en van 1 punt uit een weekeinde waar hij (ondanks Max) met bijna 20 punten had moeten kunnen uitlopen op Hamilton, is het gewoon een heel slechte prestatie.

Als hij dit volhoudt en Hamilton komt er langs dumpt RB hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 21:51
Ricciardo komt er gewoon in. Slechter zal het niet zijn…kan namelijk niet meer. Met een jaarcontract kun je kijken hoe het gaat en anders pluk je norris of Albon weg in silly season.

Hoewel de fom graag een echte contender in de auto wil kan ik me niet voorstellen dat RBR dat ook wil. Een Perez, bottas of Barrichello is een stuk makkelijker. En ik denk dat het ricciardo meer dan voldoende is als hij de papaya’s zal kunnen verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:23

Pierre

Van nature lui!

Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Ik heb een klein geheimpje, De onderkant is net iets minder rond dan de bovenkant :+
Wist je niet he?

Maar dat is meer voor het algemene F1 topic of wanneer we bij het Vegas topic zijn
Ook off topic die Sphere is een geweldige concert hal, als ik die filmpjes van U2 zie prachtig.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:11
ReVision. schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

Wat jij volgens mij niet helemaal snapt, maar correct me if i'm wrong. Zelfs al zet je nu iemand anders op de plek van Perez (bijvoorbeeld Tsunoda) en die wint letterlijk elke race nu. Dan als nog heeft Red Bull geen 1-2 en dus heeft het helemaal geen zin om van rijder te wisselen voor het einde van het seizoen.
Als perez de 2e plek verliest dan is er ook geen 1-2. Dan kun je beter een andere rijder ernaast zetten om te kijken hoe die zich houd naast verstappen voor de rest van het seizoen. Om zo wat meer zekerheid voor seizoen 2024 te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-07 21:38
@ReVision. dat zie jij prima. Dit seizoen wisselen heeft in principe geen nut meer. Of je moet wisselen met Hamilton of Alonso. Maar dat gaat uiteraard niet gebeuren. Het enige wat een wissel teweeg zou brengen is de tweede positie in de WDC in gevaar brengen. Dat zou dus 'dom' zijn. Aan de andere kant Perez nu al vertellen dat hij mag opbokken is ook onhandig, want dan heeft hij zeker geen motivatie meer. Ook dat zou desastreus zijn. Ik zie daarom Red Bull Perez dit jaar niet meer wippen. Simpelweg omdat er niets bij te halen valt.
[...]

Ja. Die Piastri is duidelijk the real deal. Terwijl Norris ook echt geen pannenkoek is. Ik vind het erg mooi om te zien hoe McLaren de auto verder heeft doorontwikkeld en onze jonge vriend zo goed uit de verf komt. Destijds bij Max was dat, ook vanwege het chauvinistische gehalte en zijn nuchterheid, een rollercoaster aan emoties.
wowly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:37:
[...]

- Alonso: toprijder pur sang. AM gaat weg (Stroll sr. stapt eruit) en Alonso maakt als de vos die hij is een stapje naar RBR toe
Zeker. Maar zou Stroll sr. zijn investering al willen verkopen? AMR heeft net aangekondigd mee te gaan met Le Mans. Ik zou die kaarten nog even tegen de borst houden. Daar buiten zou ik eerlijk gezegd Stroll jr. een exit geven zodat de sluwe vos een jonge Bor de Wolf kan gaan klaarstomen.
- Albon: terughalen! rijd enorm sterke races al 1,5 jaar nu
Eens, maar heeft al gezegd op z'n plek te zitten bij Williams. En eerlijk gezegd ben ik stik jaloers op z'n positie. Weinig tegenstand en tegelijkertijd de grote held van zo'n 700 man personeel zijn. Dan ga je toch enorm gemotiveerd naar je werk lijkt me.
- Lawson: klassiek nieuwe rijder voor de leeuwen te gooien: houd ie het vol? Zo ja: mazzel
Zou je dat al aandurven? Ik denk dat hij het ook wel kan, zoals Piastri, maar dat is wel echt een risico.
- Hulkenberg: snelle en betrouwbare rijder die een 2e stek prima vind
Nee. Perez en Hulk hebben elkaar niet veel ontlopen tussen '12 en '16. En dan kijk ik even naar de cijfertjes. En in 2017. Hulk lijkt mij wel een topgozer voor het teamgevoel.
- Piastri: wegsnaaien bij McLaren, talent in de dop
Mooie dromen, maar zoals ene Marco zong: "De meeste dromen zijn bedrog".

De rest had ik zelf al opgenoemd. Maar zoals je ziet zijn het slim pickings, zoals de Engelsen mooi kunnen zeggen. We zien dus allemaal wel dat Perez het niet zo lekker doet, maar wie dan, hè? Ook met de coureurs die ik eerder noemde zou ik het niet weten. De enige die ik zo in de stoeltje zou zetten is Ricciardo, met helaas een positie als tweede viool...

Even on-topic. Volgens mij was het maar goed dat Daniël er niet bij was deze keer. Ik heb zelf een boksfractuur gehad en daar wordt je met temperatuurverschillen echt niet blij van hoor. Ik vind het goed dat ze 'em nog een weekje hebben laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-07 11:46
Bvanham schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:45:
[quote]wowly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:37:
Vervanger nodig is niet duidelijk, want heeft Perez tijdelijk een slechte tijd, of is ie structureel onvoldoende?

Het lijkt erop dat Perez gewoon niet voldoende is . dat leek vorig jaar al duidelijk en dit jaar helemaal. De laatste races is hij zo'n beetje aan het flatlinen en van 1 punt uit een weekeinde waar hij (ondanks Max) met bijna 20 punten had moeten kunnen uitlopen op Hamilton, is het gewoon een heel slechte prestatie.

Als hij dit volhoudt en Hamilton komt er langs dumpt RB hem.
ja het is echt niet in orde de laatste races. Lijkt wel of er een probleem in zijn chassis zit zo slecht rijd hij... Slechter dan ik hem inschat

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:03:
[...]

Als perez de 2e plek verliest dan is er ook geen 1-2. Dan kun je beter een andere rijder ernaast zetten om te kijken hoe die zich houd naast verstappen voor de rest van het seizoen. Om zo wat meer zekerheid voor seizoen 2024 te hebben.
Leuk, maar dan heb je zeker die p2 niet
.... dus nog steeds geen enkel voordeel voor RB.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:50
Kunnen we AUB gewoon Riccardo vergeten? Hij kan best rijden maar hij heeft al een keer bij RB hoofdteam gezeten en daar ging hij weg toen het wat moeilijker werd. Waarom zou die jongen nog een plaatsje verdienen in het hoofdteam?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-07 16:18
Sepp14 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:22:
[...]

oh ja, per kind worden de coureurs zoveel tienden langzamer is de mythe/fabel :+

Je gaat het bijna denken
Heeft hij die allemaal dit seizoen gemaakt dan? Dan kan die mythe wel kloppen, je conditie op peil houden met je vriendin/vrouw/… bezwangeren valt niet mee😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:11
redwing schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:01:
[...]

Leuk, maar dan heb je zeker die p2 niet
.... dus nog steeds geen enkel voordeel voor RB.
Ik houd erover op :) mooi dat je geloof houd in perez. Maar ik durf wel te beweren dat de aangekondigde meeting tussen horner en perez om hem duidelijk te maken dat ie moet presteren eerder kwaad dan goed doet. Wedjes leggen?

1) Hamilton pakt p2 dit seizoen
2) perez rijd seizoen 2024 niet meer bij redbull

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 21:54

DataGhost

iPL dev

wowly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

ja het is echt niet in orde de laatste races. Lijkt wel of er een probleem in zijn chassis zit zo slecht rijd hij... Slechter dan ik hem inschat
Hij heeft dit weekend een penalty gehad voor een chassiswissel dus dat is het iig niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDVTgbfnLWrjOzU83KgY_D9ZNLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reDhggNKFTrg07D3B2jnug3M.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

Ik houd erover op :) mooi dat je geloof houd in perez. Maar ik durf wel te beweren dat de aangekondigde meeting tussen horner en perez om hem duidelijk te maken dat ie moet presteren eerder kwaad dan goed doet. Wedjes leggen?

1) Hamilton pakt p2 dit seizoen
2) perez rijd seizoen 2024 niet meer bij redbull
Het probleem in deze hele discussie is dat jij iedere keer weer een andere discussie voert dan wij. Wij hebben nl. net zo goed geen geloof in Perez, alleen als je kijkt naar RB is de enige kans die ze hebben op P2 dat ze Perez door laten rijden. Oftewel daarom zal hij dit jaar tot het eind bij RB rijden tenzij er eerder al geen mogelijkheid meer is om die P2 te halen (maar gezien de 30 punten voorsprong en nog 5 races te gaan zit je dan dus al bij de laatste race)

Als we dan naar jouw discussie gaan verwacht ik (gezien hoe het tot nu toe gaat met zowel Perez als Hamilton) dat die P2 spannend wordt en het 50/50 is. Punt 2 is wat dat betreft simpeler, ik acht de kans zeer klein dat Perez komend jaar nog bij RB zit. De enige kans dat ie kan blijven is als ie zich de komende races herpakt. Ik acht de kans dat dat gaat gebeuren echter niet zo heel groot in.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:35
Dit was een Grand Slam van Max! 👏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30
Drials schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:45:
Nope hij heeft niet iedere race ronde aan leiding gereden volgens mij heeft oa albon een ronde aan kop gereden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:12

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wognummer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 05:47:
[...]

Nope hij heeft niet iedere race ronde aan leiding gereden volgens mij heeft oa albon een ronde aan kop gereden
Albon ging de pits in voor hij de ronde afmaakte. Albon heeft niet een volle ronde aan de leiding gereden.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:31

Nhz

Hoe zit dat eigenlijk met volledige rondes. Schumacher wist ooit slim gebruik te maken van de ligging van start en finish. Hoe zijn die regels nu?

Neem het verplichte max aantal rondes op banden. Haas zit helemaal achteraan de pitstraat, ze beginnen dus al aan een nieuw rondje nog voordat de auto stil staat in de pitbox. Toch?

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Volgende stop is de GP van de Verenigde Staten (over 2 weken), waar we ook weer een sprintrace hebben! :D
Jemig die sprintrace is om 00:00 :F

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 10-10-2023 08:54 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00
Sepp14 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 06:23:
[...]

Albon ging de pits in voor hij de ronde afmaakte. Albon heeft niet een volle ronde aan de leiding gereden.
Klopt inderdaad. Of je al dan niet een volle ronde aan de leiding ligt, is niet zo relevant, het punt is dat hij op start/finish niet aan de leiding heeft gelegen. Het einde van de ronde is namelijk het enige punt dat telt.
Drials schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:45:
Wognummer schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 05:47:
[...]

Wat het echter geen Grand Slam maakt is dat verstappen niet elke sessie als eerste heeft afgesloten (SQ en Sprint). Bovendien heeft hij gewoon een punt laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Nivado schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Klopt inderdaad. Of je al dan niet een volle ronde aan de leiding ligt, is niet zo relevant, het punt is dat hij op start/finish niet aan de leiding heeft gelegen. Het einde van de ronde is namelijk het enige punt dat telt.

[...]

[...]

Wat het echter geen Grand Slam maakt is dat verstappen niet elke sessie als eerste heeft afgesloten (SQ en Sprint). Bovendien heeft hij gewoon een punt laten liggen.
https://f1.fandom.com/wiki/Grand_Chelem, wordt het helemaal uitgelegd.
Maar er was toch ook iets van dat het zelfs dat iedere VT werd meegerekend?

[ Voor 5% gewijzigd door Sepp14 op 10-10-2023 09:24 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nhz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:52:
Hoe zit dat eigenlijk met volledige rondes. Schumacher wist ooit slim gebruik te maken van de ligging van start en finish. Hoe zijn die regels nu?

Neem het verplichte max aantal rondes op banden. Haas zit helemaal achteraan de pitstraat, ze beginnen dus al aan een nieuw rondje nog voordat de auto stil staat in de pitbox. Toch?
Die loophole van Schumacher is destijds meteen gesloten. ;)
Maar de maximale aantal ronden voor banden was, tja een zooitje. Nauwelijks te volgen voor de kijker, zeker omdat F1TV hun metingen ook een zooitje waren die te veel ronden weergaven en het later resette. Maar dat krijgen we hopelijk ook niet meer te zien...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Een tijdje geleden was er een handschoen die de rijders konden testen die oa de hartslag kon meten.

Ik ben benieuwd of zoiets nu ook wordt gebruikt en of de teams konden zien dat het met sommige rijders niet goed ging tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:56

BM

Moderator Spielerij
werphengel schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:51:
Een tijdje geleden was er een handschoen die de rijders konden testen die oa de hartslag kon meten.

Ik ben benieuwd of zoiets nu ook wordt gebruikt en of de teams konden zien dat het met sommige rijders niet goed ging tijdens de race.
Volgens mij word dat op dit moment iig bij de Formule 2 al wel gebruikt. Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat dat ook wel naar de F1 gaat komen, lijkt me best leuke toevoeging ook :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Vraag me dan af wat ze dan allemaal kunnen uitlezen. Zou je bijvoorbeeld kunnen zien dat iemand flauw gaat vallen? Ben niet medisch onderlegd dus wat gebeurd er dan, daalt je bloeddruk dan heel snel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nivado schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Als je een volle ronde aan de leiding ligt ben je per definitie ook als P1 over de lijn gekomen, anders was het dus geen volle ronde :)
[...]

Die sessies tellen niet mee. Er kan hoogstens eens een "Super Grand Slam/Chelem" in het leven geroepen worden als iemand dat wel een keer voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00
DataGhost schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:25:
Als je een volle ronde aan de leiding ligt ben je per definitie ook als P1 over de lijn gekomen, anders was het dus geen volle ronde :)
Logisch, maar dat is niet mijn punt. Andersom geld het namelijk niet. Als je voor SF iemand inhaalt, en wordt in bocht 1 terug ingehaald, heb je die ronde wel aan de leiding gelegen, of het 100m was of een (vrijwel) volle ronde maakt niet uit.
In dit geval ging het om Albon die geen volle ronde aan de leiding zou hebben gelegen. Mijn punt is dat hij niet aan de leiding lag toen hij over start/finish reed, en daarom die ronde niet als "ronde aan de leiding gelegen" telt.
Die sessies tellen niet mee. Er kan hoogstens eens een "Super Grand Slam/Chelem" in het leven geroepen worden als iemand dat wel een keer voor elkaar krijgt.
Wat een onzin (je kan gelijk hebben, maar het blijft onzin) dat vrije trainingen wel meetellen, maar een sprint kwalificatie/race) niet. Dan is de formulering van de voorwaarden van een "Grandslam" gewoon te specifiek geweest, geen rekening houdend met het in het leven roepen van het sprint format jaren later.
Wat mij betreft zou het moeten zijn "eerste staan in de eind uitslag van sessies in een race weekend". Bij kwalificaties geld dan dus alleen (S)Q3.
Een grandslam is in mijn ogen bedoelt om "alles pakken wat er te pakken valt" samen te vatten, oftewel domineren. Punten laten liggen valt daar per definitie niet onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:15
werphengel schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:51:

Initially the optical sensor will measure ‘pulse oximetry’, or the amount of oxygen in the blood, alongside the pulse rate, enabling the trackside medical team to receive important information as soon as there is an incident.
https://www.fia.com/news/biometric-gloves-set-f1-debut

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nivado schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Wat een onzin (je kan gelijk hebben, maar het blijft onzin) dat vrije trainingen wel meetellen, maar een sprint kwalificatie/race) niet. Dan is de formulering van de voorwaarden van een "Grandslam" gewoon te specifiek geweest, geen rekening houdend met het in het leven roepen van het sprint format jaren later.
Wat mij betreft zou het moeten zijn "eerste staan in de eind uitslag van sessies in een race weekend". Bij kwalificaties geld dan dus alleen (S)Q3.
Een grandslam is in mijn ogen bedoelt om "alles pakken wat er te pakken valt" samen te vatten, oftewel domineren. Punten laten liggen valt daar per definitie niet onder.
De uitleg is net aan je gelinkt: Sepp14 in "[F1 2023] Race 18 GP van Qatar" Vrije trainingen tellen ook niet mee. Daarin wordt ook nog helemaal niet om knikkers gestreden en het toppen daarvan is relatief makkelijk te doen met glory runs, dus eigenlijk volkomen irrelevant. Het gaat alleen om de race zelf en pole position. Wel apart overigens dat je enerzijds denkt/vindt dat vrije trainingen meetellen maar vervolgens (S)Q1/2 niet meetelt? En inderdaad, met het in het leven roepen van het concept is geen rekening gehouden met het sprint format van jaren later, waarom zou je ook rekening houden met iets hypothetisch waar je nog nooit van gehoord hebt? De definitie aanpassen zou juist meer onzin zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hattrick is Pole, snelste ronde en winst

Grand Slam is een Hattrick + alle ronden aan de leiding.

Of er nog een naam moet komen voor snelste FP1, FP2, FP3, Q1, Q2, Q3 (dus pole), snelste ronde, winst en alle ronden aan de leiding....tja... Wipe Out of zo? ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Gewoon Clean Sweep Slam oid, CSS om in in Tweakerstermen te bliven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:35
Dus conclusie: Het was een Grand Slam voor Max! 👏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

Maar de maximale aantal ronden voor banden was, tja een zooitje. Nauwelijks te volgen voor de kijker, zeker omdat F1TV hun metingen ook een zooitje waren die te veel ronden weergaven en het later resette. Maar dat krijgen we hopelijk ook niet meer te zien...
Yes dat het 'lek' direct gedicht is is mij bekend. Vroeg me alleen af hoe ze nu met start/finish verhaal omgingen.

Even in het hypothetische geval dat Verstappen en Magnussen beide op nieuwe banden de race starten, ze mogen maximaal 18 rondes rijden op die set. Verstappen kan in rondje 18 naar binnen, want hij zit aan het begin van de pitlane, voor de startlijn. Magnussen moet echter in theorie dan in rondje 17 naar binnen, op het moment dat hij zijn banden wisselt zit hij immers in rondje 18. Als hij in 18 gestopt was werden de banden pas in ronde 19 gewisseld.

Ditzelfde geld natuurlijk met rondjes aan de leiding rijden. Albon ging naar binnen toen Verstappen hem inhaalde, maar in theorie kan Albon in pitlane start/finish passeren voordat Verstappen hem ingehaald heeft.

Ik weet dat het nogal zeuren om het zeuren is, maar daar zijn ze in de F1 vrij goed in. Vroeg me dus even af hoe dit (in de regels?) opgelost is. :-)

Groetjes

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Nhz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:54:
[...]

Even in het hypothetische geval dat Verstappen en Magnussen beide op nieuwe banden de race starten, ze mogen maximaal 18 rondes rijden op die set. Verstappen kan in rondje 18 naar binnen, want hij zit aan het begin van de pitlane, voor de startlijn. Magnussen moet echter in theorie dan in rondje 17 naar binnen, op het moment dat hij zijn banden wisselt zit hij immers in rondje 18. Als hij in 18 gestopt was werden de banden pas in ronde 19 gewisseld.
Hier zijn geen regels over, de regel van dit weekend was via de Event Notes geregeld. Op dit circuit was je hypothetische geval overigens ook niet mogelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WTuWZohKdHlDogJ8a6bPMGu-Ck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ogo6oYjUq0MxnRHRSNeaiDeQ.png?f=fotoalbum_large
Dus had het ook geen zin om daar een heel juridisch verhaal over in de regels te gaan zetten omdat de lijn gewoon op de juiste plek lag.
Ditzelfde geld natuurlijk met rondjes aan de leiding rijden. Albon ging naar binnen toen Verstappen hem inhaalde, maar in theorie kan Albon start/finish passeren voordat Verstappen hem ingehaald heeft.

Ik weet dat het nogal zeuren om het zeuren is, maar daar zijn ze in de F1 vrij goed in. Vroeg me dus even af hoe dit (in de regels?) opgelost is. :-)
Nu geen zin om de precieze definitie in de regels op te zoeken, ze zijn in ieder geval openbaar: https://www.fia.com/regulation/category/110. Albon had inderdaad eerder start/finish kunnen passeren en ik gok dat dat gewoon had meegeteld voor de leiding als hij er inderdaad als eerste overheen ging, ik neem aan dat de lijn niet voor niets ook in de pitlane op het asfalt geschilderd is. Echter reed Verstappen niet ver achter hem. Bij het inrijden van de pits geldt een snelheidslimiet en die gaat al in voor de lijn, dus Max was er gewoon al voorbij voordat Albon zelf de lijn passeerde. Op de onboards reed Max er op 39:05 overheen en Albon op 39:08 dus dat is drie seconden verschil (en ja, ze startten allebei de race op 08:38).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DYiFrcDBpq-I_DD9xvC9COO988=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8qCFkuj4mdoWBZ4T7nsuWENX.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 10-10-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

Eens. Dat maakte voor mij de race minder leuk om te volgen/lezen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

@DataGhost Top! Thanks :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 21:16

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En deze kan dicht :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord