@
ReVision. dat zie jij prima. Dit seizoen wisselen heeft in principe geen nut meer. Of je moet wisselen met Hamilton of Alonso. Maar dat gaat uiteraard niet gebeuren. Het enige wat een wissel teweeg zou brengen is de tweede positie in de WDC in gevaar brengen. Dat zou dus 'dom' zijn. Aan de andere kant Perez nu al vertellen dat hij mag opbokken is ook onhandig, want dan heeft hij zeker geen motivatie meer. Ook dat zou desastreus zijn. Ik zie daarom Red Bull Perez dit jaar niet meer wippen. Simpelweg omdat er niets bij te halen valt.
Ja. Die Piastri is duidelijk
the real deal. Terwijl Norris ook echt geen pannenkoek is. Ik vind het erg mooi om te zien hoe McLaren de auto verder heeft doorontwikkeld en onze jonge vriend zo goed uit de verf komt. Destijds bij Max was dat, ook vanwege het chauvinistische gehalte en zijn nuchterheid, een rollercoaster aan emoties.
Zeker. Maar zou Stroll sr. zijn investering al willen verkopen? AMR heeft net aangekondigd mee te gaan met Le Mans. Ik zou die kaarten nog even tegen de borst houden. Daar buiten zou ik eerlijk gezegd Stroll jr. een exit geven zodat de sluwe vos een jonge Bor de Wolf kan gaan klaarstomen.
- Albon: terughalen! rijd enorm sterke races al 1,5 jaar nu
Eens, maar heeft al gezegd op z'n plek te zitten bij Williams. En eerlijk gezegd ben ik stik jaloers op z'n positie. Weinig tegenstand en tegelijkertijd de grote held van zo'n
700 man personeel zijn. Dan ga je toch enorm gemotiveerd naar je werk lijkt me.
- Lawson: klassiek nieuwe rijder voor de leeuwen te gooien: houd ie het vol? Zo ja: mazzel
Zou je dat al aandurven? Ik denk dat hij het ook wel kan, zoals Piastri, maar dat is wel echt een risico.
- Hulkenberg: snelle en betrouwbare rijder die een 2e stek prima vind
Nee. Perez en Hulk hebben elkaar niet veel ontlopen tussen '12 en '16. En dan kijk ik even naar de cijfertjes. En in 2017. Hulk lijkt mij wel een topgozer voor het teamgevoel.
- Piastri: wegsnaaien bij McLaren, talent in de dop
Mooie dromen, maar zoals ene Marco zong:
"De meeste dromen zijn bedrog".
De rest had ik zelf al opgenoemd. Maar zoals je ziet zijn het
slim pickings, zoals de Engelsen mooi kunnen zeggen. We zien dus allemaal wel dat Perez het niet zo lekker doet, maar wie dan, hè? Ook met de coureurs die ik eerder noemde zou ik het niet weten. De enige die ik zo in de stoeltje zou zetten is Ricciardo, met helaas een positie als tweede viool...
Even on-topic. Volgens mij was het maar goed dat Daniël er niet bij was deze keer. Ik heb zelf een boksfractuur gehad en daar wordt je met temperatuurverschillen echt niet blij van hoor. Ik vind het goed dat ze 'em nog een weekje hebben laten wachten.