[F1 2023] Race 18 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 92.121 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
G_Dragon schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:17:
[...]

Ik las dat Red Bull nog steeds in hem geloofd en dat ze hopen dat hij zijn vorm terug kan vinden, maar ik weet het nog niet zo.. denk wel dat als je de laatste 10 races bekijkt dat er meer aan de hand is dan alleen zijn vorm die er niet is?

[...]
Ik begin het idee te krijgen dat dit gewoon het niveau is van Perez en hij een aantal (flinke) uitschieters heeft gehad waardoor ie beter ingeschat wordt dan ie echt is.
Voor het tweede jaar op rij moet ie alle zeilen bijzetten om tweede te worden in een superieure auto.
Als ik RB was zou ik lekker verder kijken. Volgend seizoen kan het je zomaar de constructeurstitel kosten als McLaren zo bezig blijft en Mercedes/Ferrari wellicht ook weer aanhaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:13
Perez is geknakt. Dat Horner voor de camera zegt dat ze hem willen helpen in vorm te komen is puur voor de buitenwereld. Achter de schermen is al lang besloten. Op het moment dat Perez zijn 2e plaats verliest aan Hamilton is het gebeurd met hem. Dan gaat hij er per direct uit. Zo lang de hoop er nog is dat hij die kan consolideren of uitbouwen (want dat zal hij moeten doen) mag hij in de auto zitten.

Helaas voor hem maar ik denk dat het slimmer is om de handdoek in de ring te gooien en lekker te pensioneren. Financieel moet dat lukken en wereldkampioen wordt hij toch nooit.

Wel een heerlijke Piastri bezig gezien gisteren, die jongen doet het echt heel goed. Dat Norris er niet voorbij mocht is dan weer jammer maar ja teamorders zijn teamorders.

Verstappen had reserves genoeg, heeft volgens mij nooit echt hoeven pushen en hoefde alleen maar op de grens van comfortabel te rijden om deze te winnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bvanham op 09-10-2023 08:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je de reacties van rijders zo hoort, is het gewoon onverantwoord om hier te racen. Maar ja het levert een sloot geld op, dus dan schuiven we veiligheid maar even aan de kant of verzinnen er een stoer verhaal omheen.

Het is wachten op een coureur die een black-out krijgt en in de banden beland of erger. Gelukkig was Logan Sargeant's ego groot genoeg om te erkennen dat het niet meer ging. Respect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
werphengel schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:54:
Gelukkig was Logan Sargeant's ego groot genoeg om te erkennen dat het niet meer ging. Respect.
Even serieus, die jongen die doet er alles aan om in de F1 te rijden en geeft gewoon op tijdens het racen. Dan moet het wel heel erg zijn.

Dit is echt vragen om problemen; of gewoon verplicht airco coolpakken mee laten nemen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
We gaan zien of de race volgend seizoen begin december beter verloopt. Het zou wat moeten uitmaken. Als je dan ook nog eens niet verplicht hoeft te pitten iedere ca. 18 ronden, maar slechts 2x dan kan dat wellicht net hét verschil maken dat het gewoon net aan draaglijk is.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
xzaz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

Even serieus, die jongen die doet er alles aan om in de F1 te rijden en geeft gewoon op tijdens het racen. Dan moet het wel heel erg zijn.

Dit is echt vragen om problemen; of gewoon verplicht airco coolpakken mee laten nemen.
Wat waarschijnlijk meespeelt is dat Logan Sargeant (vrijwel) niet drinkt tijdens races:
https://racingnews365.com...sing-in-race-drink-system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:35
Plenkske schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:05:
[...]

Wat waarschijnlijk meespeelt is dat Logan Sargeant (vrijwel) niet drinkt tijdens races:
Oh, dat is inderdaad wel interessant (en niet zo slim).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Is toch knap dat ze een artikel van 659 tekens kunnen typen terwijl de complete inhoud (Logan Sargeant doesn't use his drinks system) in 44 tekens past.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Bvanham schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:51:
Perez is geknakt. Dat Horner voor de camera zegt dat ze hem willen helpen in vorm te komen is puur voor de buitenwereld. Achter de schermen is al lang besloten. Op het moment dat Perez zijn 2e plaats verliest aan Hamilton is het gebeurd met hem. Dan gaat hij er per direct uit. Zo lang de hoop er nog is dat hij die kan consolideren of uitbouwen (want dat zal hij moeten doen) mag hij in de auto zitten.

Helaas voor hem maar ik denk dat het slimmer is om de handdoek in de ring te gooien en lekker te pensioneren. Financieel moet dat lukken en wereldkampioen wordt hij toch nooit.

Wel een heerlijke Piastri bezig gezien gisteren, die jongen doet het echt heel goed. Dat Norris er niet voorbij mocht is dan weer jammer maar ja teamorders zijn teamorders.

Verstappen had reserves genoeg, heeft volgens mij nooit echt hoeven pushen en hoefde alleen maar op de grens van comfortabel te rijden om deze te winnen.
Het is inderdaad dat perez nu nog steeds die 2e plek heeft en zeker met de uitval van hamilton gisteren hem makkelijk kan behouden. Maar ik neem aan dat marko net zo meedogenloos is met perez als met de vries. Althans, als je iemand in de slechtste auto van de grid op 1/3 van het seizoen kan ontslaan, neem ik aan dat hij ook een coureur kan ontslaan die in de beste auto van de grid moeite heeft om in de punten te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06
Mog schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Is toch knap dat ze een artikel van 659 tekens kunnen typen terwijl de complete inhoud (Logan Sargeant doesn't use his drinks system) in 44 tekens past.
het artikel moet een beetje body hebben voor de advertenties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Het is inderdaad dat perez nu nog steeds die 2e plek heeft en zeker met de uitval van hamilton gisteren hem makkelijk kan behouden. Maar ik neem aan dat marko net zo meedogenloos is met perez als met de vries. Althans, als je iemand in de slechtste auto van de grid op 1/3 van het seizoen kan ontslaan, neem ik aan dat hij ook een coureur kan ontslaan die in de beste auto van de grid moeite heeft om in de punten te blijven.
Dat geloof ik ook, maar de enige kans voor RB op de eerste een-twee in het kampioenschap is toch Perez helpen die 2e plek te bemachtigen.
Dan moeten ze alleen niet gaan denken dat Verstappen een eerste plek in een race gaat weggeven mocht Perez wel een keer 2e komen te liggen.

RB kan Perez de laan niet uit sturen voor het einde van het seizoen en dat heeft ook niet zoveel zin. De titels zijn binnen, dus daar is dan ook geen reden toe.

Maar Perez, wat ben je in godsnaam aan het doen? Zoveel tijdstraffen en dan begrijp je de waarschuwing van je engineer niet… En dan laat Russell even zien hoe het wel moet. Zeer pijnlijk. Verslagen door Zhou die ook vanaf achteren naar voren moest. Verslagen door een Alpha Romeo….

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 09-10-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Je krijgt toch geen extra geld voor als team bij een 1/2 in het kampioenschap dus het maakt niet uit voor Red Bull

Red Bull gaat Perez alleen aan een snelle bolide helpen en hij zou het toch echt zelf moeten regelen om de punten bij elkaar te krijgen.

En Max is Max die wilt winnen en gaat winnen en wat Perez doet boeit hem niet.

[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 09-10-2023 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dat schreef ik gisteren al. Maar wat mij betreft mogen ze hem hier een forse straf voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

d-vine schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:52:
Je krijgt toch geen extra geld voor als team bij een 1/2 in het kampioenschap dus het maakt niet uit voor Red Bull

Red Bull gaat Perez alleen aan een snelle bolide helpen en hij zou het toch echt zelf moeten regelen om de punten bij elkaar te krijgen.

En Max is Max die wilt winnen en gaat winnen en wat Perez doet boeit hem niet.
Je krijgt er geen geld voor maar ze houden wel van de stats. Met de prestaties dit jaar had RB er ook voor kunnen kiezen om geen 2e rijder in te zetten want dat kost alleen maar en levert niks op qua geld :)

Het zijn de leuke statistieken waar ze het nu voor doen, want de buit is sinds dit weekend al compleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
MikeyMan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

Dat schreef ik gisteren al. Maar wat mij betreft mogen ze hem hier een forse straf voor geven.
Hij zal er van geleerd hebben... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Een straf? 8)7

Ik begreep dat Sargeant in de week vooraf aan de race ziek is geweest / Griep heeft gehad en dat helpt natuurlijk niet mee om je voor te bereiden op deze race. Anderen hielden het ook maar net aan vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Wie is "ze" ? En waarom een forse straf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dat drinken is ondertussen ook gaan koken dus dat slik je ook niet zo door.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Illegal_Alien schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:14:
Het was warm :+ maar er kwam geen 100 graden water uit het drinksysteem hoor :+

Maar warm drinken (zal wel geen water zijn verwacht ik, maar high-end sportdrank) zal wel niet te zuipen zijn. Denk warme aanmaaklimonade op een bloedhete dag :+

Of zou er Red Bull in het drinksysteem zitten van de Red Bulls? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Waah schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Het was warm :+ maar er kwam geen 100 graden water uit het drinksysteem hoor :+

Maar warm drinken (zal wel geen water zijn verwacht ik, maar high-end sportdrank) zal wel niet te zuipen zijn. Denk warme aanmaaklimonade op een bloedhete dag :+

Of zou er Red Bull in het drinksysteem zitten van de Red Bulls? O-)
Daarom gewoon thee drinken :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Illegal_Alien schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:14:
Dat schijnt inmiddels mee te vallen, vroeger zat de drinkzak op een plek waar het heet kon worden, nu ergens voor aan in de neus waar het zelfs gekoeld kan worden door de rijwind.

Bovendien, coureurs als Verstappen en Alonso drinken niet echt, ze laten via een pompje de vloeistof in hun mond lopen om deze te bevochtigen. Drinken is dus een groot woord.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Er moet toch iemand zijn die een drank kan ontwikkelen die lekker is als die warm is. Met wat elektrolyte en ijzers erin. Een soort thee on steriods

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
DJTimo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:
Er moet toch iemand zijn die een drank kan ontwikkelen die lekker is als die warm is. Met wat elektrolyte en ijzers erin. Een soort thee on steriods
Chocolademelk met rum....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
Drinken met een paar G op je lijf lijkt me ook geen pretje, kan me voorstellen dat je dat moeilijk binnen kan houden. Tel daar de warmte bij op en het is allemaal wel begrijpelijk.

Ocon ging ook in de 15 ronde een paar keer over z'n nek.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-gNAaAteg8Cq_gCOB46GfZTj7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mg4xmzXRVX8xOjVkWn9t2qo7.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:12:
[...]

Wie is "ze" ? En waarom een forse straf ?
De FIA. Je brengt mensen in gevaar door bewust nieteens een poging te doen om te drinken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:40
MikeyMan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

De FIA. Je brengt mensen in gevaar door bewust nieteens een poging te doen om te drinken.
Ik vind Sargeant nog het slechtste voorbeeld in deze. Hij gaf tijdens de race zijn grens aan, heeft het nog geprobeerd, maar uiteindelijk opgegeven. Het niet drinken zal ongetwijfeld meegespeeld hebben met het feit dat hij eerder moest opgeven. Maar hij herkende de signalen van zijn lijf wel en acteerde daarop. Wel drinken had dit scenario wellicht uitgesteld. Maar wat te denken van Stroll die willens en wetens doorgaat terwijl hij naar eigen zeggen meermaals van z'n stokje is gegaan in de auto? Je zal tijdens zo'n moment maar een collega van de baan rammen...

[ Voor 4% gewijzigd door Fauna op 09-10-2023 12:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

Zover ik weet is het niet verplicht om te drinken, dus een straf geven zal niet standhouden.
Sargeant heeft juist zijn verantwoordelijkheid genomen door te stoppen, omdat het niet meer ging. Jij wil hem dan nog eens extra straffen ? Begrijp ik totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
Ik dacht dat ze het niet meer onder de 2 seconden mochten doen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Dat geloof ik ook, maar de enige kans voor RB op de eerste een-twee in het kampioenschap is toch Perez helpen die 2e plek te bemachtigen.
Dan moeten ze alleen niet gaan denken dat Verstappen een eerste plek in een race gaat weggeven mocht Perez wel een keer 2e komen te liggen.

RB kan Perez de laan niet uit sturen voor het einde van het seizoen en dat heeft ook niet zoveel zin. De titels zijn binnen, dus daar is dan ook geen reden toe.

Maar Perez, wat ben je in godsnaam aan het doen? Zoveel tijdstraffen en dan begrijp je de waarschuwing van je engineer niet… En dan laat Russell even zien hoe het wel moet. Zeer pijnlijk. Verslagen door Zhou die ook vanaf achteren naar voren moest. Verslagen door een Alpha Romeo….
Waarom kan RBR Perez de laan niet uit sturen? Het feit dat de titels binnen zijn betekend absoluut niet dat er geen reden toe is. Die titels zijn binnen ondanks de prestaties van Perez, niet dankzij de prestaties van Perez.

Als er binnen RBR een random andere medewerker zijn werk niet goed uitvoert zal hij op den duur ook ontslagen worden, ookal heeft RBR dit jaar beide titels weten te behalen. Ik denk niet dat het behalen van beide titels als stelregel geldt voor het niet ontslaan van niet presterende medewerkers. :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
xzaz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

Ik dacht dat ze het niet meer onder de 2 seconden mochten doen?
dat is geen regel gelukkig (RBR ook al een keer onder de 2) maar ze hebben een extra check toegevoegd waardoor het leek dat onder de 2 sec niet meer haalbaar was

gelukkig bewijst mclaren nu het tegendeel mooie tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
Nhz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Waarom kan RBR Perez de laan niet uit sturen? Het feit dat de titels binnen zijn betekend absoluut niet dat er geen reden toe is. Die titels zijn binnen ondanks de prestaties van Perez, niet dankzij de prestaties van Perez.

Als er binnen RBR een random andere medewerker zijn werk niet goed uitvoert zal hij op den duur ook ontslagen worden, ookal heeft RBR dit jaar beide titels weten te behalen. Ik denk niet dat het behalen van beide titels als stelregel geldt voor het niet ontslaan van niet presterende medewerkers. :)
Wachten tot na Mexico met het nieuws? Anders verbouwen die de baan tijdens de GP daar. Of Perez weet het al en vandaar dat zijn races er niet meer toe doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Mijn indruk was dat deze bandenwissel van McLaren snel was, maar niet zo snel. Eerder richting de 2.0 seconden. Vraag me af of de tijd juist gemeten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 20:27
Afdeling copyrighted F1-content, doe maar niet

[ Voor 81% gewijzigd door Remy op 09-10-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nhz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Lees je de helft van het bericht niet? De enige manier om een 1-2 in het kampioenschap te halen bij de rijders is Perez behouden. Dat is precies wat ik in mijn post stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Kadett schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Wachten tot na Mexico met het nieuws? Anders verbouwen die de baan tijdens de GP daar. Of Perez weet het al en vandaar dat zijn races er niet meer toe doen?
Allemaal niet nuttig. Als team kun je gewoon wachten tot einde van het seizoen.

Er zijn nog een paar dingen waar RBR wat aan heeft dit jaar:
Meer overwinningen (ik denk dat ze daar Max wel voor hebben.)
Een 1-2 in het rijderskampioenschap, puur voor de statistiek (of Wikipedia om in Toto termen te blijven.)

Verder strijden ze nergens voor en niemand die het zitje van Perez nu kan opvullen rijdt die wagen zo even naar het podium.

Ik zie echt geen enkele motivatie voor RBR om voor het einde van het seizoen duidelijk te maken dat Perez geen rijder meer zal zijn, als dat al gebeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 09-10-2023 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:00
kraanwagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Mijn indruk was dat deze bandenwissel van McLaren snel was, maar niet zo snel. Eerder richting de 2.0 seconden. Vraag me af of de tijd juist gemeten is.
Er was ook een wissel van Norris in 2.0. Die 1.80 lieten ze trouwens ook in beeld zien met tijd. Vaak zie je bij de hele snelle wissels geen tijd staan.

Ferrari zat trouwens ook met een pitstop onder de 2 seconden met 1.93.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:04:
[...]
Ik zie echt geen enkele motivatie voor RBR om voor het einde van het seizoen duidelijk te maken dat Perez geen rijder meer zal zijn, als dat al gebeurt.
Voor zover het over volgend jaar gaat maakt dat niet uit nee.

Als RB al heeft besloten dat er volgend jaar iemand anders rijdt kan ik me wel voorstellen dat ze die andere rijder graag vast wat ervaring in de huidige auto geven tijdens races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jheroun schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Voor zover het over volgend jaar gaat maakt dat niet uit nee.

Als RB al heeft besloten dat er volgend jaar iemand anders rijdt kan ik me wel voorstellen dat ze die andere rijder graag vast wat ervaring in de huidige auto geven tijdens races.
Als je kijkt hoe PER presteert, lijkt die keuze al gemaakt en weet hij het ook... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:09:
[...]

Je krijgt er geen geld voor maar ze houden wel van de stats. Met de prestaties dit jaar had RB er ook voor kunnen kiezen om geen 2e rijder in te zetten want dat kost alleen maar en levert niks op qua geld :)

Het zijn de leuke statistieken waar ze het nu voor doen, want de buit is sinds dit weekend al compleet binnen.
Dat klopt natuurlijk niet helemaal. De punten die Perez nu binnen gehaald heeft waren anders naar een ander team gegaan.
Dan was het WCC ws. nog niet beslist geweest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
Knap hoor! Voor de liefhebbers hier te zien op Youtube:

YouTube: NEW PIT STOP WORLD RECORD! McLaren Service Lando Norris in 1.80s | 2...

De reactie van de Alfa engineer aan het einde is brilliant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Lizard schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:25:
[...]

Dat klopt natuurlijk niet helemaal. De punten die Perez nu binnen gehaald heeft waren anders naar een ander team gegaan.
Dan was het WCC ws. nog niet beslist geweest.
Dat snap ik natuurlijk ook wel, echter staat RBR 331 punten voor op Mercedes en Perez heeft 224 punten. En aangezien de punten van Perez verdeeld zouden worden over meerdere teams (omdat het 2e team nogal verschoven is tijdens dit seizoen, beginnen met AM, later MB en FE en nu MCL) zou RBR sowieso aan de leiding gaan van het kampioenschap, maar zou het nog niet beslist zijn. Door de stevige concurrentie tussen de teams is er niet 1 team die even hard inloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
kraanwagen schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Die meting is intussen echt wel gecontroleerd met de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
Gaat natuurlijk nooit gebeuren maar zou Max nu wel eens in een Alfa Tauri willen zien in de rest van het seizoen nu ze toch alles (behalve plaats 2) hebben.

Dan kan je ook meteen zien hoe Yuki of Lawsen het doen in de Redbull.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Qatar komt er wederom niet best af.

https://nos.nl/artikel/24...tot-ergernis-in-f1-wereld

Zou dat 10 jaar contract daadwerkelijk worden uitgezeten? Dit was toch absoluut geen reclame voor de sport.
Er zijn betere plekken/circuits die op de schopstoel zitten (Spa, Portugal) om dit gedrocht van een event mogelijk te maken.

China komt er weer bij, dan mag deze van mij als 1e eraf. Daarna Jeddah en Vegas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Marc3l schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:49:
Gaat natuurlijk nooit gebeuren maar zou Max nu wel eens in een Alfa Tauri willen zien in de rest van het seizoen nu ze toch alles (behalve plaats 2) hebben.

Dan kan je ook meteen zien hoe Yuki of Lawsen het doen in de Redbull.
Dit gaat niet zo op. Dat hangt namelijk sterk van de karakteristiek van de wagen af. Dus de Max vs Yuki performance verschillen in de AT zijn niet per se gelijk aan de verschillen in de RB.

De RB is een auto met een klein performance window wat max er goed ligt en Perez zich niet goed op aan lijkt te kunnen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

LZ86 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:50:
Qatar komt er wederom niet best af.

https://nos.nl/artikel/24...tot-ergernis-in-f1-wereld

Zou dat 10 jaar contract daadwerkelijk worden uitgezeten? Dit was toch absoluut geen reclame voor de sport.
Er zijn betere plekken/circuits die op de schopstoel zitten (Spa, Portugal) om dit gedrocht van een event mogelijk te maken.

China komt er weer bij, dan mag deze van mij als 1e eraf. Daarna Jeddah en Vegas
Geld doet een hoop vergeten he? Het gaat hier over dollars, niet of iedereen blij is. Dat geld wat er bij Spa niet zo erg is. het is jammer dat het zo is, want het is gewoon van de zotte om in die zandbak zonder fans te rijden.

Ja, goed dat ze de kalender hebben aangepast naar meer wereldwijd, maar dit is een plek om te vergeten. Ze zullen er nog wel wat jaartjes rijden ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Plenkske schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Die meting is intussen echt wel gecontroleerd met de beelden.
Er is een mooie Tech Talk op F1TV over de tijdmetingen. Daar gaan ze ook in op de pitstops, maar kort:
Er zitten transponders in het asfalt die heel precies bepalen hoe lang de auto stil staat en met cameras kijken ze naar de wielen en kunnen ze stilstand en wegrijden weer bepalen aan de hand van de rotatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32
Jheroun schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
Dit.. als PER volgend jaar niet in de RBR zit, dan zou ik graag zien dat ze idd de laatste 3 races laten rijden door degene die dan de opvolger zou moeten zijn. (mag ie Mexico nog even zelf verprutsen)

Het kromme is, dat hoe slechter PER de komende races presteert, de groter de noodzaak om hem te laten zitten in die auto om die P2 binnen te halen.
En natuurlijk telt dat ook voor RBR. In een jaar van zo'n dominantie wil je gewoon WCC, en P1 en P2 WDC hebben.

Misschien moeten ze Max maar gewoon naar de kant halen en PER en RIC de rest van de races laten rijden als een shootout wie volgend jaar dat zitje krijgt :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Perez inwisselen voor het einde seizoen lijkt mij ook niet de beste optie. Het kan volgens mij ook niet meer.
Maar dat RB zich wel even achter de oren moet krbben voor volgend jaar dat lijkt mij een feit.
Op deze manier gaat het niet goed komen met Perez.

Die man is echt geknakt en deze k.o. komt hij bij RB niet meer te boven. Wie er in te zetten is weer een andere discussie. Contracten zijn alleen nodig als je het juridisch moet oplossen en daarna verscheuren.

Ben echt benieuwd wie ze zijn contracten willen openbreken en diep voor in de buidel willen tasten.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:56:
[...]

Geld doet een hoop vergeten he? Het gaat hier over dollars, niet of iedereen blij is. Dat geld wat er bij Spa niet zo erg is. het is jammer dat het zo is, want het is gewoon van de zotte om in die zandbak zonder fans te rijden.

Ja, goed dat ze de kalender hebben aangepast naar meer wereldwijd, maar dit is een plek om te vergeten. Ze zullen er nog wel wat jaartjes rijden ben ik bang.
Dat ze maar een circuit kopen in de EU ipv daar in de zandbak wat asfalt neerknallen. Wat een hard oordeel dat artikel bij de NOS. Er gaat niets aan veranderen, idem met de bommen die naast het circuit van Saudi Arabië vallen... man man man

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
Elk contract kan opengebroken worden. Sponsoren staan in de rij bij RedBull om mee te mogen doen dus dat geld zal het probleem niet zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Bvanham schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:12:
Elk contract kan opengebroken worden. Sponsoren staan in de rij bij RedBull om mee te mogen doen dus dat geld zal het probleem niet zijn,
De eigenaren van de F1 zijn zowel bezig met de sport als met rijk worden. Dan ben je met een paar races in die zandbakken wel wel sneller rijk aan het worden. Daar is zoveel geld, ze pompen het letterlijk uit de grond en hoeven niets aan de mensen in het land te geven. Ideaal!

Sponsoren zijn er voor de topteams wel genoeg, maar Haas bijvoorbeeld niet. Andere plekken op de wereld hebben niet zoveel geld (over) voor het hosten van een race.

Vergeet ook niet dat de meeste circuits misschien wel wat subsidies krijgen maar in essentie een bedrijf zijn die gewoon aan inkomsten en uitgaven moeten denken terwijl daar in Qatar het niet boeit wat het oplevert. Op dit moment is het puur land marketing, zo ook met het wk. Dus daar kun je als circuit elders op de wereld niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bvanham schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:12:
Maar wie? Wie wil in de "slangenkuil" van RB zich gaan bewijzen? Ze hebben ook nog een junior-programma wat ze willen respecteren waar mogelijk.

Ricciardo, Lawson, Tsunoda, Sainz, Norris, Alonso of toch iemand uit de Indy series? Palou, die doet het wel goed met rechtzaken :+

De keuze is niet echt heel ruim ben ik bang.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:44
ik sta op de mailinglist voor de F1 in Las Vegas (ben nu ook in Las Vegas voor de Nascar South Point 400 a.s. weekend).
Kaartverkoop voor de F1 in Las vegas loopt ook nog niet helemaal lijkt 't.
Het ging van:
- overpriced packages 3 dagen F1+3 dagen hotel
naar,
- overpriced F1 tickets + single day hotel
en nu,
- single day tickets verkoop is zojuist gestart,
https://www.ticketmaster....d98a6-%5BLIST_EMAIL_ID%5D

En je heb nog best veel keuze op race-day
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUTOOFPUznf7N0NEQfDsKKykAeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FulskYLBm40p5lodYZC5nLXq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Bushie op 09-10-2023 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:56:
[...]

Maar als de kijkers weglopen dan heb je uiteindelijker niets aan die Dollars. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bushie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:27:
ik sta op de mailinglist voor de F1 in Las Vegas (ben nu ook in Las Vegas voor de Nascar South Point 400 a.s. weekend).
Kaartverkoop voor de F1 in Las vegas loopt ook nog niet helemaal lijkt t.
Het ging van:
naar,
- overpriced F1 tickets naar single day hotels
en nu,
dat is toch de reguliere volgorde, eerst de hele shabang proberen te verkopen en daarna schakel je over naar de dagkaarten etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sepp14 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:22:
[...]

Maar wie? Wie wil in de "slangenkuil" van RB zich gaan bewijzen? Ze hebben ook nog een junior-programma wat ze willen respecteren waar mogelijk.

Ricciardo, Lawson, Tsunoda, Sainz, Norris, Alonso of toch iemand uit de Indy series? Palou, die doet het wel goed met rechtzaken :+

Je moet in ieder geval iemand hebben die het niet interesseert dat hij prestatie-wijs afgeslacht wordt door Max. Elke rijder in de 2e redbull wordt dat. Ook als Hamilton daar zou gaan rijden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

sjaool schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Maar als de kijkers weglopen dan heb je uiteindelijker niets aan die Dollars. ;)
Dat is natuurlijk waar, maar rijders lopen ook niet weg met 1 of 2 races

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:04
Voor iedereen met F1tv app: ik kan je aanraden het stukje na de start even terug te luisteren met Duits commentaar. Heerlijk. Je hoeft geen goed Duits te kunnen verstaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sanderb schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:05:
Dit.. als PER volgend jaar niet in de RBR zit, dan zou ik graag zien dat ze idd de laatste 3 races laten rijden door degene die dan de opvolger zou moeten zijn. (mag ie Mexico nog even zelf verprutsen)

Het kromme is, dat hoe slechter PER de komende races presteert, de groter de noodzaak om hem te laten zitten in die auto om die P2 binnen te halen.
En natuurlijk telt dat ook voor RBR. In een jaar van zo'n dominantie wil je gewoon WCC, en P1 en P2 WDC hebben.

Misschien moeten ze Max maar gewoon naar de kant halen en PER en RIC de rest van de races laten rijden als een shootout wie volgend jaar dat zitje krijgt :+
Het team had sowieso aangegeven dat men 1 + 2 in WDC wilde worden en WCC winnen nu ten doel had, toch? Dus onder PER uit kan men voorlopig nog niet. Hoe graag velen hier wellicht zouden willen. Ik betwijfel of hij zijn stoeltje voor 2024 behoudt, ondanks dat hij nu daar wel een contract voor heeft en zowel Horner als Marko hebben gezegd dat PER in 2024 voor RBR rijdt.

Nu al PER vervangen gaat sowieso niet gebeuren, hoe graag menig F1 kijker / F1 fan alhier zou willen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:54:
De RB is een auto met een klein performance window wat max er goed ligt en Perez zich niet goed op aan lijkt te kunnen passen.
Dat lijkt niet alleen zo, Perez heeft dat zelf gezegd in een interview met De Limburger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Het ging van:
naar,
en nu,

[Afbeelding]
Ik had me niet eerder gerealiseerd dat ze ook langs die Sphere gaan rijden. Ik ben benieuwd wat ze op dat ding gaan weergeven tijdens de sessies. En wie er als eerste gaat klagen over dat ie te veel afleiding geeft, en dat het daardoor gevaarlijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
het extreme klimaat kan toch eenvoudig ontweken worden door Qatar een andere plek op de kalender te geven. in plaats van Oktober zou je naar Maart of november/December moeten gaan kijken.

https://weatherspark.com/...the,high%20of%2071%C2%B0F.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
DJTimo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:44:
het extreme klimaat kan toch eenvoudig ontweken worden door Qatar een andere plek op de kalender te geven. in plaats van Oktober zou je naar Maart of november/December moeten gaan kijken.

https://weatherspark.com/...the,high%20of%2071%C2%B0F.
Volgend jaar is dat ook zo, volgens de kalender die begin juli is gepresenteerd.
https://www.formula1.com/...L3c5Cxi0ZOQzPrUu5izL.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
FunkyTrip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Je moet in ieder geval iemand hebben die het niet interesseert dat hij prestatie-wijs afgeslacht wordt door Max. Elke rijder in de 2e redbull wordt dat. Ook als Hamilton daar zou gaan rijden.
Er is ook niemand die verwacht dat de 2de rijder van RB het van Max gaat winnen.

Als je met het beste materiaal gewoon achter Max aan kan rijden doe je het uitstekend.

En er zijn zat rijders die met een 2de plek in WDC blij zouden zijn / waar dat vooruitgang voor zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het ging van:
naar,
en nu,

[Afbeelding]
In nog geen 1300 jaar dat ik ooit $1300 ga (kan) neerleggen om een race te kunnen zien. Man, man, man... wat een prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
Sepp14 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:22:
[...]

slangenkuil is en verkeerd woord, dat past misschien beter bij Mercedes met het gekonkel daar. Prestatieomgeving is wel waar. als je niet presteerd ben je klaar, daar is geen slangenkuil mee gemoeid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Het kan zeker wel.... stel dat hamilton de race had gewonnen en perez helemaal buiten de punten was gevallen dan was hij zijn 2e plek al kwijt geweest. De kans dat perez hamilton weer voorbij zou gaan qua punten lijkt me nihil. Alleen blijft de vraag wie er dan voor in de plaats zou moeten komen. RIC Is nog herstellende, maar lijkt me niet logisch omdat hij geen 2e rijder wil zijn. Tsunoda zie ik nog niet gebeuren en lawson is nog te rookie..... toch maar eens even polsen bij norris deze dagen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Het kan zeker wel.... stel dat hamilton de race had gewonnen en perez helemaal buiten de punten was gevallen dan was hij zijn 2e plek al kwijt geweest. De kans dat perez hamilton weer voorbij zou gaan qua punten lijkt me nihil. Alleen blijft de vraag wie er dan voor in de plaats zou moeten komen. RIC Is nog herstellende, maar lijkt me niet logisch omdat hij geen 2e rijder wil zijn. Tsunoda zie ik nog niet gebeuren en lawson is nog te rookie..... toch maar eens even polsen bij norris deze dagen? ;)
wat kan zeker wel? Wat ontkracht je nu wat ik stel? De enige manier voor een 1-2 is Perez die 2e wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

wat kan zeker wel? Wat ontkracht je nu wat ik stel? De enige manier voor een 1-2 is Perez die 2e wordt.
Dat perez een telefoontje van marko krijgt dat ie vanaf de komende race thuis kan blijven? Perez kan die 2e plek heel snel kwijt raken, dus het is niet zeker dat hij tot einde seizoen in het stoeltje blijft. Enig voordeel voor hem is dat er geen overduidelijke opvolger klaargestoomt word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Het probleem is niet dat ie door VER zoek wordt gereden. Als PER (zo goed als) elke race 2e zou worden op alles tussen de 5 en 50 seconden, heeft niemand het erover dat ie zou moeten worden vervangen. Hij presteert gewoon objectief slecht. Zo vaak Q3 niet halen en dergelijke fouten (de torpedeerinhaalactie in Japan, meerdere keren track limits penalties deze race, etc, etc.) maken in de race, is simpelweg niet goed te praten.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:59:

Dat perez een telefoontje van marko krijgt dat ie vanaf de komende race thuis kan blijven? Perez kan die 2e plek heel snel kwijt raken, dus het is niet zeker dat hij tot einde seizoen in het stoeltje blijft. Enig voordeel voor hem is dat er geen overduidelijke opvolger klaargestoomt word.
Maar als Perez vanaf komende race moet thuis blijven dan weet je zeker dat Red Bull geen 1-2 in het kampioenschap haalt. Dus het heeft helemaal geen zin om hem nu te vervangen voor de laatste paar races.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
(jarig!)
stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Het kan zeker wel.... stel dat hamilton de race had gewonnen en perez helemaal buiten de punten was gevallen dan was hij zijn 2e plek al kwijt geweest. De kans dat perez hamilton weer voorbij zou gaan qua punten lijkt me nihil.
Alleen is die kans zelfs dan niet nihil. Terwijl die kans wel nihil is zodra RB een andere 2e rijder in dat stoeltje zet. Voor RB heeft het dan ook totaal geen nut om nu al te wisselen, dat zullen ze pas gaan doen als Perez echt geen 2e meer kan worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Zou Bottas nog willen misschien? Of is die te druk met lekker fietsen?
Ideaal voor RB in 2024 zou een type als Eddie Irvine zijn, maar die zijn er niet meer.

Perez moet gewoon dit seizoen afmaken en hopen op een opleving. Erg jammer dat het zo gaat met hem nu, in zijn goede dagen ben ik wel gecharmeerd van zijn straatvechtersmentaliteit. Maar die is echt weg bij hem. Hij is echt wanhopig op het moment, en alles pakt verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Heb je mijn berichten dus niet gelezen. Ja dat kan. Ze kunnen ook gewoon de auto parkeren in de pitstraat en niet van start gaan, maar wat is de motivatie?

het is zo simpel voor dit geval: Een van de weinige statistieken, naast aantal overwinningen in dit seizoen, die ze kunnen halen is de 1-2 in het kampioenschap. Het is echt niet zo dat over 3 races Perez geen kans meer maakt en iemand anders de laatste 2 races doet.

Hier halen veel mensen er rare sensatie bij, maar RB wint gewoon niets met een switch voor het einde van het seizoen. En je rijder wordt niet beter om voor het einde van het seizoen te laten weten dat het ten einde loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sepp14 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:17:
Perez moet gewoon dit seizoen afmaken en hopen op een opleving. Erg jammer dat het zo gaat met hem nu, in zijn goede dagen ben ik wel gecharmeerd van zijn straatvechtersmentaliteit. Maar die is echt weg bij hem. Hij is echt wanhopig op het moment, en alles pakt verkeerd uit.
Met 4 kinderen is hij gewoon 1.2s te langzaam voor Red Bull. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
redwing schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

Alleen is die kans zelfs dan niet nihil. Terwijl die kans wel nihil is zodra RB een andere 2e rijder in dat stoeltje zet. Voor RB heeft het dan ook totaal geen nut om nu al te wisselen, dat zullen ze pas gaan doen als Perez echt geen 2e meer kan worden.
Ik neem aan dat marko wel realistischer is dan dan dat. Als iemand die aan het begin van het seizoen nog voor het wdc kon en wilde gaan zo afglijd dat hij die 2e plek kwijtraakt dan moet je conclusies trekken. Heeft ie bij de vries ook gedaan, terecht of onterecht kun je over discusseren... maar redbull/alphatauri (of marko) is geen team waar je het een seizoentje 'mag proberen'.... vorig seizoen heeft perez zijn 2e plek moeten opgeven aan leclerc. De donkere wolken pakken zich al samen in oostenrijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

sjaool schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Met 4 kinderen is hij gewoon 1.2s te langzaam voor Red Bull. :+
oh ja, per kind worden de coureurs zoveel tienden langzamer is de mythe/fabel :+

Je gaat het bijna denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

Ik neem aan dat marko wel realistischer is dan dan dat. Als iemand die aan het begin van het seizoen nog voor het wdc kon en wilde gaan zo afglijd dat hij die 2e plek kwijtraakt dan moet je conclusies trekken. Heeft ie bij de vries ook gedaan, terecht of onterecht kun je over discusseren... maar redbull/alphatauri (of marko) is geen team waar je het een seizoentje 'mag proberen'.... vorig seizoen heeft perez zijn 2e plek moeten opgeven aan leclerc. De donkere wolken pakken zich al samen in oostenrijk denk ik.
Je leest denk ik niet zo heel goed.
Die 2e plek raakt hij hooguit in de laatste race definitief kwijt. Dus zal Marko daarna de echt conclusies pas trekken. Het is vanwege de stand en de redelijke prestaties van zowel Max als McLaren niet een te verwachten scenario dat Hamilton en Alonso even in een paar races 30 punten en meer wegpoetsen.

Laat ik nu maar specifiek zijn:
Denk jij dat RBR Perez het seizoen niet laat uitrijden en hem voor de laatste race vervangt door een andere coureur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Plenkske schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:43:
Ik had me niet eerder gerealiseerd dat ze ook langs die Sphere gaan rijden. Ik ben benieuwd wat ze op dat ding gaan weergeven tijdens de sessies. En wie er als eerste gaat klagen over dat ie te veel afleiding geeft, en dat het daardoor gevaarlijk is ;)
Als die sphere gevaarlijk is, dan zijn de schermen langs het circuit bij de vele tribunes dat net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

CH4OS schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:30:
[...]
Als die sphere gevaarlijk is, dan zijn de schermen langs het circuit bij de vele tribunes dat net zo goed.
De hele strip is 1 grote verzameling van fel licht, schermen en andere afleiding. Dat zien die coureurs bijna niet joh. Die sphere is echt geen groter probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Laatst online: 19:38
Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

De hele strip is 1 grote verzameling van fel licht, schermen en andere afleiding. Dat zien die coureurs bijna niet joh. Die sphere is echt geen groter probleem.
Wel als die weg rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan is er wel meer aan de hand. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
CH4OS schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:30:
[...]
Het was sarcastisch bedoelt, omdat er snel over vanalles gezeurt wordt tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb een klein geheimpje, De onderkant is net iets minder rond dan de bovenkant :+
Wist je niet he?

Maar dat is meer voor het algemene F1 topic of wanneer we bij het Vegas topic zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

volgens mij is het simpel
Per moet 2e worden in het kampioenschap. (al was het maar voor zich zelf. Dit is hem nog niet gelukt)

Omdat te kunnen bereiken. moet hij gewoon alle komende races rijden.
Hem nu uit de auto halen heeft voor niemand zin. Niet voor PER. niet voor zijn zelfvertrouwen en zeker niet voor RB die gewoon een nette cleansweap willen (WDC, WCC en 1-2 met de rijders).

Per heeft dit jaar geen goed jaar.
Maar in de basis haalt hij wel punten. Vraag is wel "wat als de concurrentie sterker was"

En die moet goed bekeken worden voor 2024 denk ik.
Eerst zat ALO hem op de hielen. Nu is dat HAM.
Maar mclaren pakt nu ook opeens punten en podiums (ten kosten van ham). En dat helpt PER nu enorm.

Als AM goed had door kunnen ontwikkelen of Mclaren het begin er bij was....Dan had per een grotere uitdaging.

Tuurlijk "als, als, als' maar objectief gezien denk ik dat RB veel meer 1-2's had moeten scoren.
En dat PER vaker op het podium had kunnen (moeten) staan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je teamgenoot 1s per rondje sneller is en je zelfs op een ronde zet dan weet je 1 ding zeker...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:38:
Als je teamgenoot 1s per rondje sneller is en je zelfs op een ronde zet dan weet je 1 ding zeker...
je teamgenoot is sneller. >:)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Je leest denk ik niet zo heel goed.
Die 2e plek raakt hij hooguit in de laatste race definitief kwijt. Dus zal Marko daarna de echt conclusies pas trekken. Het is vanwege de stand en de redelijke prestaties van zowel Max als McLaren niet een te verwachten scenario dat Hamilton en Alonso even in een paar races 30 punten en meer wegpoetsen.

Laat ik nu maar specifiek zijn:
Denk jij dat RBR Perez het seizoen niet laat uitrijden en hem voor de laatste race vervangt door een andere coureur?
Ik denk dat jij vooral op ijdele hoop leeft dat perez zijn mojo weer terug vind. Perez had dit weekend zijn 2e al kwijt kunnen zijn. Het is een geluk voor hem dat hamilton zichzelf uitachakelde in de 1ste bocht.

In antwoord op jouw specifieke vraag. Ja

Alleen heb ik geen idee wie ervoor in de plaats moet komen. Dat spreekt eigenlijk weer in het voordeel van perez. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat jij vooral op ijdele hoop leeft dat perez zijn mojo weer terug vind. Perez had dit weekend zijn 2e al kwijt kunnen zijn. Het is een geluk voor hem dat hamilton zichzelf uitachakelde in de 1ste bocht.

Alleen heb ik geen idee wie ervoor in de plaats moet komen. Dat spreekt eigenlijk weer in het voordeel van perez. ;)
Wat jij volgens mij niet helemaal snapt, maar correct me if i'm wrong. Zelfs al zet je nu iemand anders op de plek van Perez (bijvoorbeeld Tsunoda) en die wint letterlijk elke race nu. Dan als nog heeft Red Bull geen 1-2 en dus heeft het helemaal geen zin om van rijder te wisselen voor het einde van het seizoen.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:38:
En niet voor de eerste keer (dit jaar)... Maar vergelijk het ook even met Russell. Die wel door het veld heen kon komen en van ongeveer dezelfde plek kwam.
Sepp14 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:17:
Zou Bottas nog willen misschien? Of is die te druk met lekker fietsen?

[...]
Bottas zit lekker bij Alfa-Romeo. Hij wilde heel graag een langetermijncontract en die heeft hij ook gehad. Nu werkt Bottas mee van de transitie van Alfa-Romeo, naar Sauber naar Audi. Mooi toch om zo'n nieuw team mee op te starten?

Perez was gisteren gewoon echt niet goed. Zelfs Stroll, die niet 100% was, reed hem om de oren. En alhoewel de AMR het misschien wel aardig deed zou dat nooit mogen gebeuren als je in de kampioenschapsauto rijdt.

Ik heb wel een zwak voor Checo. Ook neemt hij Carlos Slim geld mee. Wat natuurlijk interessant is voor Red Bull. Maar buiten dat zou ik niet meer weten hoe Checo is te marketen. Ik heb ook het gevoel dat ze hem nu het seizoen uit laten rijden en dat het dan gewoon ophoud. Want dit is niet des-Red Bull's. Maar wie zet je er dan neer? Tja geen idee. Tsunoda niet, want die zit met name aan Honda vast. En verhuist tzt waarschijnlijk ook mee naar AMR. Daniël weten we momenteel te weinig van. Lawson is nog veel te groen. En wie blijft er dan nog over? Ik weet het even niet. Maar je wilt ook geen rookie naast Max zetten lijkt me. De kans dat je zo nog een Piastri vind lijkt mij aardig klein in ieder geval. Dus dan toch nog maar een jaartje overbruggen met Checo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

stylezzz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Ok, nu komen we ergens. Jij denkt dat Perez het seizoen niet afmaakt. Komen we vast op terug :)

En nee, ik hoop helemaal niks: ik stel dat ze Perez laten rijden om 2e in het kampioenschap te kunnen worden, waarbij ik stel dat de kans dat dat onmogelijk wordt voor Perez voor de laatste race heel erg klein is.

Ja hij had zijn 2e plek al kwijt kunnen zijn, maar hij had ook zijn 2e plek kunnen versterken. Hamilton had eerste kunnen worden, maar hoe vaak is dat al gelukt dit jaar?

Dus waarom jij denkt dat ik ergens op hoop terwijl ik gewoon statistiek presenteer is mij een raadsel.
Het maakt mij niet uit, maar je gaat er nog steeds aan voorbij dat er voor RBR niets meer te halen is dan die 1-2. Racewins komen wel met Max.

Kom maar met de highlight als Perez er voor het einde uit geknikkerd is en de laatste race(s) niet rijdt en ik geef mijn fout toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

alex3305 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:45:
[...]

En niet voor de eerste keer (dit jaar)... Maar vergelijk het ook even met Russell. Die wel door het veld heen kon komen en van ongeveer dezelfde plek kwam.

[...]

Bottas zit lekker bij Alfa-Romeo. Hij wilde heel graag een langetermijncontract en die heeft hij ook gehad. Nu werkt Bottas mee van de transitie van Alfa-Romeo, naar Sauber naar Audi. Mooi toch om zo'n nieuw team mee op te starten?

Perez was gisteren gewoon echt niet goed. Zelfs Stroll, die niet 100% was, reed hem om de oren. En alhoewel de AMR het misschien wel aardig deed zou dat nooit mogen gebeuren als je in de kampioenschapsauto rijdt.

Ik heb wel een zwak voor Checo. Ook neemt hij Carlos Slim geld mee. Wat natuurlijk interessant is voor Red Bull. Maar buiten dat zou ik niet meer weten hoe Checo is te marketen. Ik heb ook het gevoel dat ze hem nu het seizoen uit laten rijden en dat het dan gewoon ophoud. Want dit is niet des-Red Bull's. Maar wie zet je er dan neer? Tja geen idee. Tsunoda niet, want die zit met name aan Honda vast. En verhuist tzt waarschijnlijk ook mee naar AMR. Daniël weten we momenteel te weinig van. Lawson is nog veel te groen. En wie blijft er dan nog over? Ik weet het even niet. Maar je wilt ook geen rookie naast Max zetten lijkt me. De kans dat je zo nog een Piastri vind lijkt mij aardig klein in ieder geval. Dus dan toch nog maar een jaartje overbruggen met Checo?
Weet het ook niet, maar de gok nemen om nog een jaar Perez is wel groot.
Ik denk ook dat het volgend jaar beetje 2021 vibes gaat worden. Mocht the papaya army wel op deze voet doorgaan, en misschien Mercedes erbij. Wordt het wel benauwd voor RB met hun line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
Hann1BaL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:54:
[...]

Dit gaat niet zo op. Dat hangt namelijk sterk van de karakteristiek van de wagen af. Dus de Max vs Yuki performance verschillen in de AT zijn niet per se gelijk aan de verschillen in de RB.

Ik bedoel niet Max vs Yuki maar meer algemeen hoe ze het doen in een andere auto,
Kijken wat Max doet in weer in een mindere auto, net zoals toen in zijn Toro Rosso tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• werphengel
Volgens mij heeft Perez een paar maanden geleden van Marko te horen gekregen dat hij móét presteren anders wordt ie vervangen. Dat was alleen voordat Ricciardo geblesseerd raakte dus dat plannetje van Helmut gaat niet meer werken.

Het zou me ook niets verbazen dat wanneer hij niet aan zijn contract verplichtingen kan voldoen - minimaal 2e, altijd Q3 halen bijv. - daarom zijn contract verbroken mag worden.

Die druk kan hij niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Herko_ter_Horst schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:59:
[...]

Het probleem is niet dat ie door VER zoek wordt gereden. Als PER (zo goed als) elke race 2e zou worden op alles tussen de 5 en 50 seconden, heeft niemand het erover dat ie zou moeten worden vervangen. Hij presteert gewoon objectief slecht. Zo vaak Q3 niet halen en dergelijke fouten (de torpedeerinhaalactie in Japan, meerdere keren track limits penalties deze race, etc, etc.) maken in de race, is simpelweg niet goed te praten.
Maar misschien is het probleem niet zozeer PER, alswel dat de auto gewoon niet de snelste is? Dat ie alleen zo snel is omdat Max een halve seconde meer in huis heeft per rondje dan een ander?
Zet 2 PER in de RBs en het WK was heel spannend geweest en iedereen had gezegd dat de auto's van de eerste 3 teams gelijkwaardig zijn.
We hebben nu ALB en GAS gehad en telkens leek de RB een midfield car te zijn als zij achter het stuur zitten. Nu zit PER er in en lijkt het een snelle doch lastig te controleren auto te zijn met hele wisselvallige resultaten voor PER hierdoor.

[ Voor 12% gewijzigd door FunkyTrip op 09-10-2023 16:10 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Sepp14 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Weet het ook niet, maar de gok nemen om nog een jaar Perez is wel groot.
Ja maar, wat dan? Als we het lijstje van @Sepp14 erbij pakken dan zie ik dat zo:
  • Ricciardo, lijkt mij een optie. Maar we weten nog steeds niet wat Daniël's huidige vorm is
  • Lawson, alhoewel leuk, lijkt mij dat erg ver gezocht. Aan de andere kant hebben wij ook niet alle data
  • Tsunoda, zie ik niet gebeuren. Yuki zit vooral aan Honda vast. En alhoewel snel, ook erg opvliegerig. Maar lijkt mij wel super leuk.
  • Sainz, zie ik niet in waarom hij zomaar als tweede man zou terugkeren. Hij is nu (gedeeltelijk) het mannetje in de rode auto
  • Norris, idem voor Sainz. Alhoewel super tof gaat de McLaren momenteel als de brandweer. Of er moet al iets getekend zijn...
  • Alonso, ook leuk. Maar ik zou niet weten waarom.
  • Palou, zeker. Maar een rookie in een top-team is wel een grote gok. Wel hebben Max en Alex samen uitgebreid geracet op iRacing. Dus die kennen elkaar wel
  • Vips, vergeten we ook nog even, maar zie ik ook niet direct gebeuren
  • Schumacher, is ook nog beschikbaar... Maar deed het uiteraard niet denderend bij Haas
Vergeet ook niet dat ze (bijna) allemaal nog onder contract zitten. Maar aan de andere kant heb je ook gewoon gelijk. Het kan eigenlijk niet. Ik vind het marketingtechnisch niet te verkopen. Ik zou voor Perez geen blikje Red Bull extra drinken in ieder geval.
Ik denk ook dat het volgend jaar beetje 2021 vibes gaat worden. Mocht the papaya army wel op deze voet doorgaan, en misschien Mercedes erbij. Wordt het wel benauwd voor RB met hun line-up.
Lijkt me leuk. Beetje spanning in de tent :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

alex3305 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:45:
[...]

Dat lukte Hamilton ook niet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
JB schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:17:
[...]

Dat lukte Hamilton ook niet :+
Hamilton heeft wel geprobeerd door het verkeer HEEN te rijden. :+
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord