dat viel toch wel mee de laatste paar races?desalniettemin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
George is momenteel beter dan Lewis. Kan hij niet hebben blijkbaar en maakt dan dus deze fouten.
Oh, dan zeiden ze het bij F1TV net ook verkeerd... ach, nou ja, beter. Volgende week zit ik toch krap met tijd haha.
Was dat een fout?desalniettemin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
George is momenteel beter dan Lewis. Kan hij niet hebben blijkbaar en maakt dan dus deze fouten.
Had veel meer grip op rode banden bij de start, iets zegt mij dat dit niet helemaal per ongeluk ging.
Normaal is hij er ook niet vies van om in lap 1 een flink stuk buiten de baan te plassen, vreemd dat hij er nu zo graag op wilde blijven en toen "per ongeluk" z'n teammate afsneed
Is dat zo? Op f1tv noemde hij het een racing incident.desalniettemin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:01:
[...]
Heeft inmiddels toegegeven dat het zijn fout was.
Met full responsibility bedoelt ie richting alle monteurs en fabriek dat dit niet mag gebeuren en dat hij hier de verantwoordelijkheid voor neemt.
erutangiS
2 wekenStefanVerkerk schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:56:
Nou, 't was weer leuk... uh... nou ja, laten we het houden op bijzonder.
Tot volgende week! Dat gaat wat worden met die avond/nachtraces
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 WEEKEND WARM-UP Thu 21:30 - 22:30 Training 1 Fri 19:30 - 20:30 VOORBESCHOUWING KWALIFICATIE Fri 22:00 - 23:00 Kwalificatie Fri 23:00 - 00:00 NABESCHOUWING KWALIFICATIE Sat 01:00 - 02:00 Sprint shootout Sat 19:30 - 20:14 Voorbeschouwing sprintrace Sat 23:00 - 00:00 F1 Sprint Sun 00:00 - 01:00 Nabeschouwing race Sun 02:00 - 03:00 Voorbeschouwing van de race Sun 20:00 - 21:00 Race Sun 21:00 - 23:00 Nabeschouwing van de race Sun 23:00 - 00:00
Maar pff. Wat een tijden. Was even vergeten dat het weer een Sprint was.
Als je de beelden ziet dan stuurde hij te vroeg in, vandaar de crash.PalingDrone schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:09:
[...]
Was dat een fout?
Had veel meer grip op rode banden bij de start, iets zegt mij dat dit niet helemaal per ongeluk ging.
Normaal is hij er ook niet vies van om in lap 1 een flink stuk buiten de baan te plassen, vreemd dat hij er nu zo graag op wilde blijven en toen "per ongeluk" z'n teammate afsneed
zie de foto van paar pagina's terug op insta die is dus echt net bekeken op zijn instagramMrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:10:
[...]
Is dat zo? Op f1tv noemde hij het een racing incident.
Met full responsibility bedoelt ie richting alle monteurs en fabriek dat dit niet mag gebeuren en dat hij hier de verantwoordelijkheid voor neemt.
George maakte in Singapore anders nog een enorme beginnersfout door simpel concentratieverlies tegen een rechte muur te rijden.desalniettemin schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
Ook vraag ik me af of dit wel Hammy's fout was.
Hamilton startte op softs, wat imo een teamstrategie uitspreekt dat hij bij bocht 1 Max probeert te pakken.
Dus George kon die move verwachten, terwijl hij zei: hij kwam uit het niets.
"man is not truly one, but truly two,"
Die is echt? Ok, dank.Wognummer schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:11:
[...]
zie de foto van paar pagina's terug op insta die is dus echt net bekeken op zijn instagram
Ik doe niet aan instagram.
erutangiS
Gaat HAM nog een straf / berisping / boete krijgen omdat ie over de baan liep na zijn crash? Zag dat ie under investigation was daarvoor...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wellicht een poging om gelijk met VER en RUS af te rekenen met 1 move.
Nouja deze keer viel het ff verkeerd uit, leuke poging, slechte uitkomst
Nouja deze keer viel het ff verkeerd uit, leuke poging, slechte uitkomst
10s voor OconDamian schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:12:
Gaat HAM nog een straf / berisping / boete krijgen omdat ie over de baan liep na zijn crash? Zag dat ie under investigation was daarvoor...
ik ook nietMrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:12:
[...]
Die is echt? Ok, dank.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
word na de race beslotenDamian schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:12:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
I'd love to be a fly on the wall in the Red Bull debrief when Sergio Perez finds out that Max Verstappen didn't receive ONE track limit violation
— Matt Gallagher (@MattP1Gallagher) 8 oktober 2023

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vorige race deed Sargeant het zonder onderzoek, Russell kreeg eerder een waarschuwing in Oostenrijk jaar terug.Damian schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:12:
[ Voor 3% gewijzigd door MrOleo op 08-10-2023 21:15 ]
erutangiS
Ik heb net nog even de beelden van de onboard camera van HAM terug gekeken na de crash. Hamilton steekt over en ±2-5 sec daarna komt Russell precies daar langs. Levensgevaarlijk. Dat moet minstens een flinke boete worden... niet dat dat invloed heeft bij HAM denk ik. Maar liep Hamilton daar iets later of was Russell iets sneller dan had dat heel erg slecht kunnen aflopen.Damian schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:12:
De Max Verstappen Podcasts worden nooit ondertiteld!BreadFan schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:04:
Kunnen we die cooldown room (what's in a name...) nog eens krijgen met ondertitels?
http://yor.minitroopers.com
Max Verstappen has won THREE World Championships since Lewis Hamilton last won a race in F1 🤯 pic.twitter.com/wJhZ1pENWO
— ESPN F1 (@ESPNF1) 7 oktober 2023

Auw
[ Voor 51% gewijzigd door Chocoball op 08-10-2023 21:19 ]
De vraag is heeft ie het aan een marshall gevraagd en toestemming gekregen.StefanVerkerk schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:15:
[...]
Ik heb net nog even de beelden van de onboard camera van HAM terug gekeken na de crash. Hamilton steekt over en ±2-5 sec daarna komt Russell precies daar langs. Levensgevaarlijk. Dat moet minstens een flinke boete worden... niet dat dat invloed heeft bij HAM denk ik. Maar liep Hamilton daar iets later of was Russell iets sneller dan had dat heel erg slecht kunnen aflopen.
En hij heeft gewoon goed zicht op de baan en rent de baan over dus zo gevaarlijk was het ook niet.
[ Voor 7% gewijzigd door MrOleo op 08-10-2023 21:18 ]
erutangiS
RUS had net een stop gemaakt, kwam met een half rondje achterstand op the pack nog ff aandenderen, geen idee of hij dat niet verwachtte maar zelfs na RUS was het oversteken niet nodig geweest maar wel heel veel veiliger.StefanVerkerk schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:15:
[...]
Ik heb net nog even de beelden van de onboard camera van HAM terug gekeken na de crash. Hamilton steekt over en ±2-5 sec daarna komt Russell precies daar langs. Levensgevaarlijk. Dat moet minstens een flinke boete worden... niet dat dat invloed heeft bij HAM denk ik. Maar liep Hamilton daar iets later of was Russell iets sneller dan had dat heel erg slecht kunnen aflopen.
Indien George Ayrton had geheten had ik toch eventjes gewacht tot hij voorbij was gereden
De video waarbij Hamilton zich verontschuldigd:MrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:12:
[...]
Die is echt? Ok, dank.
"I take full responsibility"
— Formula 1 (@F1) 8 oktober 2023
Lewis Hamilton reflects on the opening lap collision with team mate George Russell #F1 #QatarGP pic.twitter.com/ToG91LKs8L
LEC nu bij F1TV de zwaarste race tot nu toe. Temp maar ook de high speed bochten.
Mijn boefje is liev!
Ja wat ik hier zei dus:jan390 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
De video waarbij Hamilton zich verontschuldigd: [Twitter]
MrOleo schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:10:
[...]
Is dat zo? Op f1tv noemde hij het een racing incident.
erutangiS
Gaat lekker met de coureurs. Albon is naar medical center, ocon is over zijn nek gegaan in de auto, Stroll ging bijna out bij uitstappen...
Ze moeten eens goed nadenken of ze hier nog willen rijden
[ Voor 17% gewijzigd door Blitzdoctor op 08-10-2023 21:27 ]
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Misschien sla ik deze sprint race wel overStefanVerkerk schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:56:
Nou, 't was weer leuk... uh... nou ja, laten we het houden op bijzonder.
Tot volgende week! Dat gaat wat worden met die avond/nachtraces
Meerdere hebben het behoorlijk zwaar gehad:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pDJMHB0NrNu3iW6Q6nj9Lc6F.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CRQszWSnRW3AvKynQbpoyUMj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pDJMHB0NrNu3iW6Q6nj9Lc6F.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CRQszWSnRW3AvKynQbpoyUMj.jpg?f=user_large)
"To be honest there were points where I thought I was going to faint"
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 8 oktober 2023
George Russell says the conditions were 'borderline too much' pic.twitter.com/b7hhiz3VFm
[ Voor 9% gewijzigd door jan390 op 08-10-2023 21:33 ]
Er is net een contract voor 10 jaar getekend.Blitzdoctor schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:26:
Verschillende coureurs hebben zich in het verleden al uitgesproken dat het aantal races per jaar erg zwaar is, en met dit soort zware omstandigheden, èn meer sprint races zal dat protest alleen maar sterker worden.
Ik had trouwens verwacht dat Max zijn laatste stint op rood zou doen, hebben ze toch niet voor gekozen, ondanks dat hij daar nog een nieuwe set van had.
Ben echt oprecht benieuwd als Checo een race als dit weekend heeft op COTA, ik weet, een week later hebben we Maxico.... Maar dan nog, zijn hele geloofwaardigheid als 2e coureur gaat er aan. Hij is hart op weg om zijn cariere te slopen. Komt bij dat hij het helemaal zelf doet, neem nou het ongeval in de sprint race, hij is één van de meest ervaren rijders op de grid qua starts.... Hij had daar niet aan de buiten kant moeten zitten, terug naar vandaag, zoveel tracklimits, dat is gewoon een bewuste fuck-up naar je team.
Ben echt oprecht benieuwd als Checo een race als dit weekend heeft op COTA, ik weet, een week later hebben we Maxico.... Maar dan nog, zijn hele geloofwaardigheid als 2e coureur gaat er aan. Hij is hart op weg om zijn cariere te slopen. Komt bij dat hij het helemaal zelf doet, neem nou het ongeval in de sprint race, hij is één van de meest ervaren rijders op de grid qua starts.... Hij had daar niet aan de buiten kant moeten zitten, terug naar vandaag, zoveel tracklimits, dat is gewoon een bewuste fuck-up naar je team.
[ Voor 63% gewijzigd door Bullet NL op 08-10-2023 21:36 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Russel bewees wel dat soft een ruk band was op het laatstBullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:33:
Ik had trouwens verwacht dat Max zijn laatste stint op rood zou doen, hebben ze toch niet voor gekozen, ondanks dat hij daar nog een nieuwe set van had.
Ocon moest ook kotsen, verteld bij de post show dat hij flink ziek was tijdens de race.
Ik zou het doen!
Ocon nu ook; “Was niet te doen. Totaal geen frisse lucht te vinden tijdens de race. Normaal kan ik makkelijk 2 race afstanden doen maar nu was het bij lap 15 al klote. Voelde me beroerd”JB schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:24:
LEC nu bij F1TV de zwaarste race tot nu toe. Temp maar ook de high speed bochten.
Mijn boefje is liev!
Terwijl Max en Lando aangeven dat het wel zwaar was, maar ook wel weer te doen. De ene auto is dus niet de andereJB schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
Ocon nu ook; “Was niet te doen. Totaal geen frisse lucht te vinden tijdens de race. Normaal kan ik makkelijk 2 race afstanden doen maar nu was het bij lap 15 al klote. Voelde me beroerd”
Tja, dat zegt ook wel iets.... Max had duidelijk het meeste over.jan390 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:37:
Max laatste in de track limit wedstrijd::
[Afbeelding]
gaat PER ook vast aan Helmut laten zien. Kijk Helmut hoe slecht Max is.jan390 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:37:
[Afbeelding]
mijn signature is bewust leeg :-)
Max had geen nieuw setje rood meer. Ik denk dat je in de war was met Perez?Bullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:33:
Aan het begin van de race had Max alleen nog een nieuw setje hard en medium.
-
Kan ook zijn dat ie er even echt doorheen zat en gewoon gas moest terug nemen om het zelf vol te houdend-vine schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:34:
[...]
Russel bewees wel dat soft een ruk band was op het laatst
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Dat zie je wel vaker met onderlinge verschillen in auto'sBullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:38:
[...]
Terwijl Max en Lando aangeven dat het wel zwaar was, maar ook wel weer te doen. De ene auto is dus niet de andere![]()
[...]
Tja, dat zegt ook wel iets.... Max had duidelijk het meeste over.
Meestal is de beste/snelste auto ook het minst vermoeiend om te rijden.
Dat verschil zag je ook vaak toen Mercedes dominant was. Dus dat HAM/BOT/ROS minder vermoeid waren.
Ah, dan had ik dit verkeerd gezien, meende dat hij nog een nieuwe rode had..... Afijn, hij had het niet beter kunnen doen....Edd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:39:
[...]
Max had geen nieuw setje rood meer. Ik denk dat je in de war was met Perez?
Aan het begin van de race had Max alleen nog een nieuw setje hard en medium.
Hoezo start die Sprint op COTA eigenlijk 4 uur later dan de starttijd van de GP op zondag?
Albon:
Stroll:
Oef...
😔 Alex Albon! #F1 #QatarGP
— Red Flag F1 (@redflagf1_) 8 oktober 2023
pic.twitter.com/QHoUhX7xpq
Stroll:
Lance Stroll is seriously unwell after the finish of #QatarGP pic.twitter.com/LILYl11zW4
— Aston Martin F1 updates (@startonpole) 8 oktober 2023
Oef...
Bij COTA zijn er altijd (grote) concerten (vorig jaar bijvoorbeeld Ed Sheeran)TinusXIII schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:46:
[...]
Hoezo start die Sprint op COTA eigenlijk 4 uur later dan de starttijd van de GP op zondag?
Daarom is het programma een beetje anders steeds!
Veel bezoekers kopen eigenlijk een kaartje voor de concerten, en kijken dan de race ipv andersom
(Ik heb een aantal Texaanse vrienden die zo denken)
[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 08-10-2023 21:48 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Nog eens teruggekeken en Hamilton was net het circuit overgegstoken toen Russel naar buiten kwam.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-10-2023 22:03 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat kunstmatige feestje is precies wat we iedere race hebben, strategisch rijden, banden sparen. Ik heb vandaag een pracht van een race gezien, er werd gepushed, er werd gevochten, er werd ingehaald, de coureurs werden getest op uithoudingsvermogen en concentratie in de hitte, de toppers werden gescheiden van de pannenkoeken.StefanVerkerk schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:42:
Wijze woorden van Max. Laten we er geen kunstmatig feestje van maken, maar proberen de banden zoveel mogelijk te pushen.
Dit mag wel vaker van mij, banden die minder lang mee gaan of banden die na een max aantal rondes vervangen moeten worden.
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 08-10-2023 21:58 ]
Norris gaf ook aan dat dit zijn “toughest race” tot nu toe wasBullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:38:
[...]
Terwijl Max en Lando aangeven dat het wel zwaar was, maar ook wel weer te doen. De ene auto is dus niet de andere
Mijn boefje is liev!
Wat een mooie race met een geweldige opening!
Gelukkig zag Hamilton wel in dat dit zo'n domme actie van hem was waar hij vaak genoeg wel mee weg was gekomen in het verleden, ben blij om heel eerlijk te zijn dat het dit keer een keer fout ging. Maar wel heel netjes dat hij zijn fout inziet en het toe geeft zoals het hoort
En dan toch weer de Mclarens op het podium, geweldig om te zien! Die gaan het Verstappen nog lastiger maken dan dit hoop ik, want wat zitten die er de laatste 3 races goed bij. Geweldig..
Dan hebben we Perez nog... ik blijf me verbazen over hem, 3 keer 5 seconden straf om track limits? Vriend kom op... en dan zit je bij de nummer 10 (naam even kwijt) en opeens is alle snelheid weer weg, what?! Ik hoop voor hem dat hij die tweede plek in het kampioenschap behoudt maar ik ben er bang voor van niet op deze manier want hij doet het gewoon niet goed met de auto die hij heeft.
Ik heb erg genoten van de race want wat is dit een prachtige baan!
Gelukkig zag Hamilton wel in dat dit zo'n domme actie van hem was waar hij vaak genoeg wel mee weg was gekomen in het verleden, ben blij om heel eerlijk te zijn dat het dit keer een keer fout ging. Maar wel heel netjes dat hij zijn fout inziet en het toe geeft zoals het hoort
En dan toch weer de Mclarens op het podium, geweldig om te zien! Die gaan het Verstappen nog lastiger maken dan dit hoop ik, want wat zitten die er de laatste 3 races goed bij. Geweldig..
Dan hebben we Perez nog... ik blijf me verbazen over hem, 3 keer 5 seconden straf om track limits? Vriend kom op... en dan zit je bij de nummer 10 (naam even kwijt) en opeens is alle snelheid weer weg, what?! Ik hoop voor hem dat hij die tweede plek in het kampioenschap behoudt maar ik ben er bang voor van niet op deze manier want hij doet het gewoon niet goed met de auto die hij heeft.
Ik heb erg genoten van de race want wat is dit een prachtige baan!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je kan ook moeilijk wat anders zeggen als het zo duidelijk is.jan390 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
De video waarbij Hamilton zich verontschuldigd: [Twitter]
Begreep net op TV dat deze race volgend jaar naar begin december gaat (i.v.m. temperatuur)
Kan de beste overkomenHarry Nak schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:00:
[...]
Je kan ook moeilijk wat anders zeggen als het zo duidelijk is.
Mijn boefje is liev!
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:55:
Nog eens teruggekeken en Hamilton was net rustig het circuit over gewandeld toen Russel naar buiten kwam.

Lijkt me wel een goed plan als ik dit zo lees:Bullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:02:
Begreep net op TV dat deze race volgend jaar naar begin december gaat (i.v.m. temperatuur)
:strip_exif()/f/image/0Qfmuf5n9fmgN34uhnRexBCA.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens Norris zijn meerdere coureurs flauwgevallen nadat ze naar het medical center zijn gegaan...
🚨 | Lando Norris has just told media that several drivers have FAINTED in the medical centre after the Qatar Grand Prix.
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) 8 oktober 2023
Sky Sports are reporting at least two or three drivers took themselves to medical centre likely due to dehydration.#F1 #QatarGP pic.twitter.com/mDdNI3JfGG
FastFred schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
de coureurs werden getest op uithoudingsvermogen en concentratie in de hitte, de toppers werden gescheiden van de pannenkoeken.
Ik vind dit toch niet rijmen met elkaar. Het is een complete veldslag aan het worden.G_Dragon schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:03:
[...]
Lijkt me wel een goed plan als ik dit zo lees:
[Afbeelding]
Ze hadden dit ook niet verwacht, men dacht allemaal eigenlijk dat Singapore de zwaarste op de kalender was.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Verwijderd
Nou, benieuwd of de FIA nu nog net zo bezorgd is over de veiligheid van de coureurs.
Agh, wie hou ik voor de gek.
De oliedollars zijn natuurlijk veel belangrijker dan dat.
De hitte was ook extreem als je het allemaal leest en dan zijn de rijders al ontzettend fit en veel aan het trainen, als hun dan tijdens een race moeten stoppen of na een race flauwvallen zegt genoeg lijkt mij?Robkazoe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:07:
[...]
[...]
Ik vind dit toch niet rijmen met elkaar. Het is een complete veldslag aan het worden.
Maar het is een topsport en je wilt de sport toch graag tot het uiterste zien gaan. Het gebeurt ook vaak genoeg dat ze zonder een druppeltje zweet uit die wagen stappen.Robkazoe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:07:
[...]
[...]
Ik vind dit toch niet rijmen met elkaar. Het is een complete veldslag aan het worden.
Nu was dit misschien een tandje teveel maar we hoeven nu ook weer niet alteveel medelijden met ze te hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 08-10-2023 22:10 ]
"When you grow up your heart dies"
Change your f*cking car! Oh wacht…Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:09:
Nou, benieuwd of de FIA nu nog net zo bezorgd is over de veiligheid van de coureurs.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Mee eens, ik wil ze ook tot het uiterste zien gaan.sjaool schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:09:
[...]
Maar het is een topsport en je wilt de sport toch graag tot het uiterste zien gaan. Het gebeurt ook vaak genoeg dat ze zonder een druppeltje zweet uit die wagen stappen.
Maar wanneer de veiligheid van de coureurs op het spel staat.
(Niet alleen de persoon in kwestie, maar ook andere met wie ze in aanraking kunnen komen met 300 kmh.)
Of, je zou maar net flauw vallen als je de pits in rijd.
Tot het uiterste gedreven worden, ja.
Maar er is een grens.
Pff zelfs daar staat Perez 2ejan390 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:37:
[Afbeelding]

Sargeant had eerder in de week griep gehad blijkbaar.
Zie mijn aanvulling op mijn post.Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:11:
[...]
Mee eens, ik wil ze ook tot het uiterste zien gaan.
Maar wanneer de veiligheid van de coureurs op het spel staat.
(Niet alleen de persoon in kwestie, maar ook andere met wie ze in aanraking kunnen komen met 300 kmh.)
Of, je zou maar net flauw vallen als je de pits in rijd.
Tot het uiterste gedreven worden, ja.
Maar er is een grens.
Verwijderd
Dan zou daar door de F.I.A ingegrepen moeten worden.Frappuccino schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:13:
Sargeant had eerder in de week griep gehad blijkbaar.
Niet fit is niet rijden.
En toch noemt die het nog een racing incidentHarry Nak schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:00:
[...]
Je kan ook moeilijk wat anders zeggen als het zo duidelijk is.
Moeilijk, maar hij is 7-voudig kampioen dus hij weet het toch te proberen

Sowieso viel me op dat Hamilton probeerde om George in te sluiten achter Max. Maar dat liet George niet gebeuren

Verder: als je ziet waar Perez eindigd.... En waar George finished nadat die door zijn teamgenoot bijna de track af gejeet word

Verder Ocon weer beter als Gasly die het dit jaar ook niet laat zien. Leclerc wel beter dan Sainz
Leuke race gezien, wel lastig te volgen met alle pitstops. Vraag blijft of je er moet willen racen..... Maarja money talks
Volgend jaar zal de baan wel overdekt zijn zodat ze het kunnen koelen
Ja mee eens, ik lees dit ook net pas.Robkazoe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:07:
[...]
[...]
De bandjes mogen natuurlijk niet klappen want dat is slechte publiciteit voor Pirelli onveilig. Als coureurs onwel worden met 300+ km/u? Verwacht geen verandering

Technical regulations worden aangepast, volgend jaar verplichte airco in de auto.Waah schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:21:
[...]
De bandjes mogen natuurlijk niet klappen want dat is slechte publiciteit voor Pirelli onveilig. Als coureurs onwel worden met 300+ km/u? Verwacht geen veranderingmaar verplichte airco voor deze track zou wel grappig zijn
erutangiS
Normaal moeten ze binnen 5s uit de auto kunnen zijn in geval van nood toch?
Aangezien geld daar geen probleem is zouden ze het circuit ook kunnen overkappen, een ijsbaan circuit aanleggen en met van die spijkerbanden rijden beetje ijs speedway van vroeger. LeukWaah schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:21:
[...]
De bandjes mogen natuurlijk niet klappen want dat is slechte publiciteit voor Pirelli onveilig. Als coureurs onwel worden met 300+ km/u? Verwacht geen veranderingmaar verplichte airco voor deze track zou wel grappig zijn
Val nu weer in dit topic.... Het zal al vaker gezegd zijn..... Heb een prachtige race gezien met een hele andere dynamiek. Ja ja door die 3 verlichte pitstops. Misschien het Sprint format vervangen voor 6x per jaar een verplichte 3x pitstop race?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Klopt. Nu zijn dit geen noodgevallen dus kunnen ze het rustiger aan doen. Was het een noodgeval geweest dan had de adrenaline er wel voor gezorgd dat ze er snel uit waren gekomen.Olaf van der Spek schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:27:
[...]
Normaal moeten ze binnen 5s uit de auto kunnen zijn in geval van nood toch?
Verwijderd
Oof, 25.000...
Dat gaat wel eventjes pijn doen.
https://www.gpfans.com/nl...kenen-contractverlenging/
"Zijn nieuwe jaarsalaris zou namelijk maar liefst 50 miljoen Britse pond zijn. Als we dat omrekenen naar euro's, komen we uit op 58,5 miljoen euro"
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2023 22:35 ]
Ik denk een seconde of 2.Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:34:
[...]
Oof, 25.000...
"Zijn nieuwe jaarsalaris zou namelijk maar liefst 50 miljoen Britse pond zijn. Als we dat omrekenen naar euro's, komen we uit op 58,5 miljoen euro"
4 uurtjes ademen en dan is het alweer binnenVerwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:34:
[...]
Oof, 25.000...
nee joh, gewoon een declaratie bij HR voor travel expenses
leuk Channel 4 / David Coulthard interview van vanmorgen over Max zijn 3e WDC...
Het was weer een vermakelijke race. Niet zozeer voor p1... die was alweer redelijk snel zeker. Maar de hoge omgevingstemperaturen gaven de coureurs toch een extra uitdaging op het fysieke gebied. Lang geleden dat er uberhaupt iemand heeft moeten stoppen omdat hij het fysiek niet kon bolwerken....
Het probleem van Sainz schijnt te zijn veroorzaakt door de zware curbstones op deze baan tijdens de sprintrace. Hier kwam ze pas 1 a 2 uur voor de race achter, tijdens het tanken van de (gekoelde) brandstof.
Iets zegt mij iets dat de controle tijdens de sprintrace en de hoofdrace van discutabele kwaliteit is.
Iets zegt mij iets dat de controle tijdens de sprintrace en de hoofdrace van discutabele kwaliteit is.
Ferrari heeft de auto van Sainz gesaboteerd om Leclerc meer kans te geven. Dat hebben ze afgekeken van hoe Red Bull dat bij Perez doet. Vraag maar aan Mexico.Bullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:56:
Het probleem van Sainz schijnt te zijn veroorzaakt door de zware curbstones op deze baan tijdens de sprintrace. Hier kwam ze pas 1 a 2 uur voor de race achter, tijdens het tanken van de (gekoelde) brandstof.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Major_ton schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:00:
[...]
Ferrari heeft de auto van Sainz gesaboteerd om Leclerc meer kans te geven. Dat hebben ze afgekeken van hoe Red Bull dat bij Perez doet. Vraag maar aan Mexico.
RB heeft er zeker ook voor gezorgd dat de baan voor Max breder was dan voor Checo? '
Die laatste had nog al wat moeite om binnen de lijntjes te kleuren...... Dan rij je toch gewoon iets rustiger, of snap ik het niet?
Ik zie ze der echt voor aan.Plenkske schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:16:
Volgend jaar zal de baan wel overdekt zijn zodat ze het kunnen koelen
Niet overdekt maar wel zoiets…
Geen idee of dit al gedaan is, maar wilde ze ook niet langs een marathon airco’s plaatsen?
Hamilton en Verstappen blijken toch wel echt de besten te zijn hoor. Beiden geen enkele track limit overschreden
Nee hoor, ook Hamilton heeft een tracklimit overschreden.. Maar eindigde daarna wel in de grindbakTinusXIII schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:12:
Hamilton en Verstappen blijken toch wel echt de besten te zijn hoor. Beiden geen enkele track limit overschreden
Sorry, inkoppertje
-
Hamilton eindigde buiten de baan dus buiten de track limits. Sainz ook geen overtreding.TinusXIII schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:12:
Dat Max geen tackkimits heeft zegt volgens mij ook wel dat hij de druk er niet vol op had staan.
En gewoon pitten in de laatste lap dat het kon (volgens de regels) gaf ook wel aan dat max de boel perfect kon managen.Bullet NL schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:22:
Dat Max geen tackkimits heeft zegt volgens mij ook wel dat hij de druk er niet vol op had staan.
Ben het met je eens, maar wat mij betreft dan zonder maximum qua rondjes. Dan liever gewoon banden die sneller eraan gaan en dat een team alsnog zelf de keuze heeft om er toch nog een rondje of 2 uit te persen.FastFred schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Dat kunstmatige feestje is precies wat we iedere race hebben, strategisch rijden, banden sparen. Ik heb vandaag een pracht van een race gezien, er werd gepushed, er werd gevochten, er werd ingehaald, de coureurs werden getest op uithoudingsvermogen en concentratie in de hitte, de toppers werden gescheiden van de pannenkoeken.
Dit mag wel vaker van mij, banden die minder lang mee gaan of banden die na een max aantal rondes vervangen moeten worden.
Oh, en een groter verschil tussen de compounds maakt het nog leuker.
Liever niet dat verplichten om alle 3 te gebruiken, daardoor zijn afwijkende strategieen weer niet echt mogelijk.Nhz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 06:05:
Groter verschil tussen de compounds en verplicht alle drie gebruiken tijdens de race.
Lijkt me nl wel interessant om 1 team te zien proberen 1x hard te kiezen, versus een ander 4x rood, en dat ze dan ongeveer gelijk uitkomen.
How do you save a random generator ?
Verrassende race gisteren, vooral hoe de coureurs dit beleeft hebben.
Wat voor mij 1 ding zeker maakt, Perez heeft zich geen dienst bewezen en ik denk zelf dat hij in 2024 niet in de RB zit. Het was niet goed wat hij liet zien. Die is echt geknakt naar mijn idee.
Wat voor mij 1 ding zeker maakt, Perez heeft zich geen dienst bewezen en ik denk zelf dat hij in 2024 niet in de RB zit. Het was niet goed wat hij liet zien. Die is echt geknakt naar mijn idee.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik las dat Red Bull nog steeds in hem geloofd en dat ze hopen dat hij zijn vorm terug kan vinden, maar ik weet het nog niet zo.. denk wel dat als je de laatste 10 races bekijkt dat er meer aan de hand is dan alleen zijn vorm die er niet is?Sepp14 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:13:
Verrassende race gisteren, vooral hoe de coureurs dit beleeft hebben.
Christian Horner blijft achter zijn coureur, Sergio Perez, staan. De Red Bull-teambaas heeft hem nodig en hoopt dat Checo zijn vorm terug kan vinden voor de volgende Grand Prix van start gaat. Het team gaat daarom met de coureur om tafel.
Al sinds de Formule 1 Grand Prix van Monaco is Sergio Perez niet meer in vorm. Terwijl Max Verstappen zege na zege boekte en nu al de wereldtitel in handen heeft, strijdt Perez vaak om punten en komt hij vaak niet verder dan Q2 in de kwalificatiesessies. Een pijnlijke race in Qatar onderstreepte zijn matige vorm: de tiende plaats, al kwam dat deels door een incident op zaterdag waar hij niks aan kan doen.
Toch is teambaas Christian Horner duidelijk: zelfs vanuit de pitstraat moet je meerdere punten kunnen scoren in de uiterst dominante Red Bull-bolide. Dat gebeurt echter niet. "Ik weet niet wat er aan de hand is. We moeten echt met Checo om tafel gaan zitten", is de eerste reactie van Horner tegenover de media, waaronder RacingNews365. "We weten wat hij allemaal kan en dat niveau haalt hij op het moment niet."
"We hebben die vorm van hem weer nodig, ook om de tweede plaats in het kampioenschap te behouden. Het was frustrerend dat hij het weekend afsloot met één punt. Zelfs al start je laatste, is er een prima kans om flink te scoren op een dag als vandaag. Toch blijven we hem steunen, zo veel mogelijk. Er komt een triple header aan met gigantisch veel punten voor het oprapen, mede door de sprintraces."
Het is niet zozeer de hitte maar de combinatie van hitte en dat ze voluit aan het rijden waren i.p.v. managen zoals normaal dat het fysiek zo zwaar was voor de coureurs. Die drie verplichte pitstops zorgde er voor dat er eigenlijk contineu vol gas gereden kon worden en dus een zwaardere race.
Contracten op papier zijn er om verscheurd te worden. Allemaal voor de bühne wat RB zegt.
Als hij geen tweede wordt vliegt hij eruit. Hij had gisteren meer punten kunnen pakken op Hamilton. Maar hij pakte alleen maar tijdstraffen.
Misschien bevangen door de hitte in de auto maar ik geloof niet dat hij in 2024 in de RB zit.
Volgend jaar komen er meer teams in de versnellingsbak van de RB20 kijken en loeren.
Dan heb je een goede zekere tweede rijder nodig voor je punten van WCC.
Als hij geen tweede wordt vliegt hij eruit. Hij had gisteren meer punten kunnen pakken op Hamilton. Maar hij pakte alleen maar tijdstraffen.
Misschien bevangen door de hitte in de auto maar ik geloof niet dat hij in 2024 in de RB zit.
Volgend jaar komen er meer teams in de versnellingsbak van de RB20 kijken en loeren.
Dan heb je een goede zekere tweede rijder nodig voor je punten van WCC.
[ Voor 8% gewijzigd door Sepp14 op 09-10-2023 08:28 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |