[F1 2023] Race 18 GP van Qatar Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 91.751 views

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:41

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHCQxl5aAM5SIMvA8k_T3A-EbFI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/INyoUNp2p0GL3OkXGr8lIMLj.png?f=user_large
Race 18: Qatar Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkCRpLhKuYCRou4P1wneH93IFew=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7PBKCHZrCQZrZpc5qndL1k9s.jpg?f=user_large

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfoyDhrQ0alAkQOEDoRTtSNT0Ds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wIypKWfh85m1SQkzehUPgmtQ.png?f=user_large
vr 6 okt
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:30
Local time: 16:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 19:00
Local time: 20:00
za 7 okt
Sprint Shootout:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 16:00
Sprint:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 19:30
Local time: 20:30
zo 8 okt
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 19:00
Local time: 20:00

Circuit
▸ Lusail International Circuit▸ Aantal rondes: 57
▸ Locatie: Doha, Qatar▸ Lengte Circuit: 5,418 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 308,826 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto/q_auto/v1677244985/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Qatar_Circuit.png.transform/8col/image.png

Bandenoverzicht

Voor de race in Doha zijn de volgende compounds gekozen: Hard C1, Medium C2 en Soft C3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pHYTZljfuI8q7D-JkkT1evSJHg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7047VFlQj0irTlX1F8WQIKHG.jpg?f=user_large

Terug naar boven

[ Voor 0% gewijzigd door Chocoball op 04-10-2023 15:44 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verstappen moet nog een punt dit hele seizoen zien te scoren voor het kampioenschap.
Dat gaat nog lastig worden, denk ik zo. :z :P

Helaas is dit wel een sprint weekend, dus het kampioenschap kan zomaar al zaterdag beslist zijn. -O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dus in Sprint kampioen worden en zondag op de tribune? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:44:
Verstappen moet nog een punt dit hele seizoen zien te scoren voor het kampioenschap.

Helaas is dit wel een sprint weekend, dus het kampioenschap kan zomaar al zaterdag beslist zijn. -O-
Denk dat Verstappen ook gewoon niet meer hoeft te rijden. Je kunt ook wachten op fouten van je naaste collega's (ga ervan uit dat nummer 2 van de ranglijst nog wel een foutje maakt, waardoor hij nooit het puntenverschil kan goedmaken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-05 20:40

Traditions, kampioenschap binnenhalen op een vreemd moment :+

Hoe gaat het volgend jaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 20:42
PureLOOD schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:20:
[...]

Kampioenschap 2024 wordt op de zaterdag in Zandvoort beslist _/-\o_

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ummm, als Perez vrijdag in FP1 of Q een Ricciardo doet en de rest van het weekend niet mee kan rijden wordt het op vrijdag al beslist :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:54

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het kampioenschap is al rond race 7 beslist hoor _/-\o_

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:25

JB

Cédric roelt!

Ben benieuwd hoe de FIA het dit keer weet te "verknallen" als Max tijdens de sprintrace WDC wordt ipv een normale race :X 1e WDC was nadien controverse met advocaten on the scene en vorig jaar stonden ze ook allemaal naar elkaar te kijken 8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Advocaten moeten ook eten hoor...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Woudloper schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:09:
[...]

Denk dat Verstappen ook gewoon niet meer hoeft te rijden. Je kunt ook wachten op fouten van je naaste collega's (ga ervan uit dat nummer 2 van de ranglijst nog wel een foutje maakt, waardoor hij nooit het puntenverschil kan goedmaken).
Zo werd Jochen Rindt zelfs postuum wereldkampioen in 1970: Wikipedia: Formule 1 in 1970

Overleden bij een crash in Monza, maar hij werd niet meer ingehaald in de stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 12:48
Zaterdag kampioen en zondag lekker wat ererondjes rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
6de in de sprint, als Perez wint. Wat is minder aannemelijk, dat Max slechts 6de wordt of dat Perez wint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
scrappy.doo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:29:
Daarom speciale helm, livery etc. Gewoon wat moois van maken en niet te moeilijk om doen. Het kan verkeren, eerste keer dat iemand WDC kan worden tijdens een sprintrace is ook een mooi gegeven.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:03
Holk schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:31:
6de in de sprint, als Perez wint. Wat is minder aannemelijk, dat Max slechts 6de wordt of dat Perez wint...
Op basis van dit seizoen zou ik zeggen dat de kans dat Perez hem wint groter is dan dat Verstappen 6e wordt. Verstappen zijn laagste positie dit seizoen is P5, Perez heeft natuurlijk al races gewonnen.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

JB schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:29:
Ben benieuwd hoe de FIA het dit keer weet te "verknallen" als Max tijdens de sprintrace WDC wordt ipv een normale race :X 1e WDC was nadien controverse met advocaten on the scene en vorig jaar stonden ze ook allemaal naar elkaar te kijken 8)7
Subtiel verschil is dat iedereen en z'n kat nu al weet dat het in de sprint kan gebeuren dus het hele circus staat gewoon klaar. Wat vorig jaar gebeurde was niet een situatie die je van tevoren aan had kunnen zien komen aangezien tijdens de race pas "duidelijk" werd hoe en wat en een onduidelijk geformuleerde en "nieuwe" regel zorgde voor verwarring. Volgens mij is het voor dit weekend behoorlijk duidelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
DataGhost schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Subtiel verschil is dat iedereen en z'n kat nu al weet dat het in de sprint kan gebeuren dus het hele circus staat gewoon klaar. Wat vorig jaar gebeurde was niet een situatie die je van tevoren aan had kunnen zien komen aangezien tijdens de race pas "duidelijk" werd hoe en wat en een onduidelijk geformuleerde regel zorgde voor verwarring. Volgens mij is het voor dit weekend behoorlijk duidelijk.
En in 2022 verknalde de FIA niet het feestje, de FIA had namelijk wel de juiste regels door. Dat de rest van de wereld er geen hout van snapte was niet de schuld van de FIA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DataGhost schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Subtiel verschil is dat iedereen en z'n kat nu al weet dat het in de sprint kan gebeuren dus het hele circus staat gewoon klaar. Wat vorig jaar gebeurde was niet een situatie die je van tevoren aan had kunnen zien komen aangezien tijdens de race pas "duidelijk" werd hoe en wat en een onduidelijk geformuleerde en "nieuwe" regel zorgde voor verwarring. Volgens mij is het voor dit weekend behoorlijk duidelijk.
Ja is zeker zo, maar weer een rare situatie bij zijn 3e titel :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
JB schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:29:
Wat een negativiteit weer.
Dit jaar is alles zo klaar als een klontje zonder enige vorm van verschillende interpretaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
scrappy.doo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:29:
Zaterdag kampioen worden en dan zondag met een compleet gouden livery aan de start verschijnen, race winnen en minimaal 30s los van de nummer 2 zijn om even aan te geven wat voor een monsterseizoen dit is geweest voor Verstappen / RBR. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Henvar schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

Wat een negativiteit weer.
Dit jaar is alles zo klaar als een klontje zonder enige vorm van verschillende interpretaties.
Hoezo negativiteit :? De 3e WDC van Max gaat ook weer een bijzondere/vreemde worden doordat ie op zaterdag de titel binnen kan halen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Max zaterdag of zondag aan het WDC rozenwater. :)F
Geen favoriete baan van mij maar nu gelukkig wel op een relaxed tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:59

sjaool

Every life should have 9 cats

PalingDrone schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:22:
Max zaterdag of zondag aan het WDC rozenwater. :)F
Geen favoriete baan van mij maar nu gelukkig wel op een relaxed tijdstip.
Op het podium. Achter de schermen zal er vast wel alcohol zijn. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

[...]

2 uur na de race, na de verwerking van een penalty bij een andere coureur :+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Haha zou het?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dy-7X-DjCqyV-FQHBDNS5EefaHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RPrVYLfjYTABBPXtlVn0KsA.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Anoniem: 499527 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Achteruit de finish over na aangetikt te zijn door een backmarker en zijn naaste tegenstander die voor staat word gediskwalificeerd omdat team over de budgetcap ging. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Laatst online: 27-05 20:40
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Die smaak hadden we vorig jaar toch al, met het de penalty voor Leclerc (oké minder dan 2 uur, maar toch). Ik vind de voorspelling van @DataGhost wel een mooie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:23
[...]

De beslissende race niet finishen?
Of met FL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F7lzS6FXsAAB3EH?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Laatst online: 27-05 12:48
Klein foutje in de TS voor de local time van de sprint race. Dat moet 20:30 zijn ipv 23:30. Al gok ik dat de meeste mensen vooral in de NL tijden geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:11
Illegal_Alien schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:57:
[...]

Achteruit de finish over na aangetikt te zijn door een backmarker en zijn naaste tegenstander die voor staat word gediskwalificeerd omdat team over de budgetcap ging. :+
Och, ik ben wel vreemde finishes gewend; aangezien ik NASCAR volg :)

Met natuurlijk Ross Chastain in Martinsville
Maar ook bijvoorbeeld in Talladega vreemde finishes gezien met je achterbumper finishen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3lJ1cL1PzagjKf-yVVRBnD95Z4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jN5NKOi2i1vnQLsmjjXeyEfK.jpg?f=fotoalbum_large

Of Talladega dit jaar (afgelopen zondag), 0.012 seconds voorsprong/foto finish en dan wordt diegene op P2 (Harvick) DSQ vanwege ruitenwisser die niet vast zat 8)7
(Ben dus blij dat Harvick niet had gewonnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Opvallend dat Max niet in de persconferentie zit maar in de TV Pen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:51

Edd

sjaool schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

Opvallend dat Max niet in de persconferentie zit maar in de TV Pen.
Het is toch ook veel interessanter dat ze Checo het vuur aan de schenen leggen en gaan vragen hoe hij denkt het WDC binnen te gaan slepen..

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Edd schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Het is toch ook veel interessanter dat ze Checo het vuur aan de schenen leggen en gaan vragen hoe hij denkt het WDC binnen te gaan slepen..
Dan vindt ik het alsnog vreemd dat ze Papa Perez niet uitgenodigd hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 18:06
Momenteel heeft Schumacher het record in handen dat hij kampioen werd met nog maar liefst 6 resterende GP's te gaan.

Als Max tijdens de komende sprintrace kampioen wordt, dan wordt hij kampioen met ook nog 6 resterende GP's te gaan, PLUS 2 sprintraces. En in mindere mate: PLUS 6 snelste racerondes.

Ik weet niet of dit onder een gelijk puntensysteem nog steeds zo zou zijn, maar telt dit dan als een record?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
CousinBoneless schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:09:
Momenteel heeft Schumacher het record in handen dat hij kampioen werd met nog maar liefst 6 resterende GP's te gaan.

Als Max tijdens de komende sprintrace kampioen wordt, dan wordt hij kampioen met ook nog 6 resterende GP's te gaan, PLUS 2 sprintraces. En in mindere mate: PLUS 6 snelste racerondes.

Ik weet niet of dit onder een gelijk puntensysteem nog steeds zo zou zijn, maar telt dit dan als een record?
Qua nog te behalen punten wel, niet qua races want dan is het een evenaring van het record van Schumacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Maar, sprintrace races zijn ook races.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
Illegal_Alien schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:36:
Maar, sprintrace races zijn ook races.... ;)
Dat is mijn punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
scrappy.doo schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:21:
Klein foutje in de TS voor de local time van de sprint race. Dat moet 20:30 zijn ipv 23:30. Al gok ik dat de meeste mensen vooral in de NL tijden geïnteresseerd zijn.
De lokale tijd van de sprint is in de race topic start aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
Holk schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

En in 2022 verknalde de FIA niet het feestje, de FIA had namelijk wel de juiste regels door. Dat de rest van de wereld er geen hout van snapte was niet de schuld van de FIA
Op zich had de FIA dat best wel even duidelijk kunnen maken in de tussentijd, want de weersomstandigheden waren al even bekend en daarmee ook de mogelijke impact op het kampioenschap. Ook werd tijdens de race vanuit de media al meerdere malen benoemd dat de situatie vrij onduidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Blik1984 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

Op zich had de FIA dat best wel even duidelijk kunnen maken in de tussentijd, want de weersomstandigheden waren al even bekend en daarmee ook de mogelijke impact op het kampioenschap. Ook werd tijdens de race vanuit de media al meerdere malen benoemd dat de situatie vrij onduidelijk was.
Ik kan me herinneren dat er tijdens de race zelfs een 'live updated' WK stand werd getoond, maar dan zou ik de race moeten terug kijken om te bevestigen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Nhz

Deventer

CousinBoneless schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:09:

In absolute getallen waarschijnlijk wel, in relatieve getallen niet. Schumacher had relatief een kleiner deel van het seizoen nodig om kampioen te worden, of had relatief gezien meer seizoen over na het behalen van zijn kampioensschap. Maar net hoe je het bekijkt. :)

Groetjes Bas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
Holk schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Ik kan me herinneren dat er tijdens de race zelfs een 'live updated' WK stand werd getoond, maar dan zou ik de race moeten terug kijken om te bevestigen of niet
Ja, kan me ook zoiets herinneren. Maar de reactie van eigenlijk alle commentatoren daarop (die geloofden het niet, "de FIA maakt hier een blunder") sprak boekdelen. Dan kun je het natuurlijk de presentatoren aanrekenen dat ze de regels niet goed kennen, maar stap 1 ligt wmb bij de FIA om de regels duidelijker te maken en die ook zodanig te communiceren. Ook eventueel bij live events zoals deze

maar goed, laten we niet de hele discussie van vorig jaar oprakelen. Dit jaar is het namelijk niet relevant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Blik1984 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

De FIA zendt de wedstrijd niet uit he, dus die maken ook niet de graphics tijdens de uitzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Bartske schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

De FIA zendt de wedstrijd niet uit he, dus die maken ook niet de graphics tijdens de uitzending.
Klopt, maar ze hadden op zich de pers gedurende de race wel even kunnen informeren over hoe de vork in de steel zit. Een wereldkampioen huldigen vergt namelijk wel wat voorbereiding, dus het scenario moet vantevoren bekend zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:08
Tijdens de race was het duidelijk dat Verstappen het niet werd, doordat hij geen Fastest Lap had en toen Leclerc op P2 was gefinished was het voor iedereen duidelijk. Echter... In de In-/Victory-lap kwam Leclerc "under investigation for leaving the track and gaining an advantage". Dat werd relatief snel beoordeeld, maar de auto's waren toen al binnen en de oortjes uit.
De communicatie naar de presentator duurde ook even, waardoor die het pas hoorde tijdens de tweede interview (van Perez).

Maar dat het onduidelijk voor de meeste mensen was:
- sommige media dachten dat er maar halve punten werden uitgedeeld
- teams dachten de volle punten te hebben, maar nog een 1 tekort hebben ivm Leclerc op P2

Dus dat dit alsnog tijdens de Sprint-race kan gebeuren: ja, theoretisch wel.
Maar realistisch is dat niet.
- Perez is maar 2 keer voor Verstappen gefinished, maar die zat er vlak achter.
- Verstappen is maar 3x niet als P1 gefinished (2x P2, 1x P5).
- Finishen zonder investigations maakt het duidelijk
- Finishen voor Perez is ook duidelijk
- DNF maakt het ook duidelijk

Enkel een P8/P9 voor Verstappen en een "under investigation" van iemand daarvoor zal het onduidelijk maken.
Maar dan moeten we gewoon wachten op Zondag. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hebben ze hier nou nog nooit gereden? Ken die baan zo helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
pilskes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:54:
Twee jaar terug, vorig jaar niet vanwege het WK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:58
pilskes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:54:
2021 voor het eerst. Vorig jaar niet ivm wk voetbal.
De komen de 10 jaar staan ze op de kalender. Genoeg om de baan te leren kennen.

psnprofiles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Eigenlijk was het de bedoeling om de Formule 1 op een nieuw circuit in Qatar te laten rijden alleen is dat plan overboord gegooid.

Voor een slordige 350 miljoen euro heeft men gekozen het circuit te moderniseren. Zo zijn er nieuwe tribunes voor 40.000 bezoekers, een nieuw pitgebouw, een nieuwe Paddock Club, een ultramodern mediacentrum, een opgefriste paddock, nieuwe hospitalitygebouwen voor de teams en nieuw hekwerk. Om het geheel af te maken is ook het asfalt op het circuit vernieuwd en deze is kunstmatig verouderd wat moet voor meer grip zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
SPee schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:42:

Enkel een P8/P9 voor Verstappen en een "under investigation" van iemand daarvoor zal het onduidelijk maken.
Maar dan moeten we gewoon wachten op Zondag. ;)
Als Verstappen zaterdag op P8 of P9 finisht dan zal Perez nog steeds in de top drie moeten finishen anders is Verstappen nog steeds kampioen.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
Wordt spannend dit weekend :+
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/the-thrilling-showdown-verstappen-vs-perez-who-will-be-the-v0-xyfjcy5ot6sb1.png?s=74d6ca9ef0f33db8fd8a6c0ac00f9a8db96f0634

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:10

AvK

Ready Set Go

Lees net dat Max niet bij de persco vooraf zit??? Apart hoor. Zo vlak voor hij Kampioen kan worden...... 8)7

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
AvK schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:23:
Lees net dat Max niet bij de persco vooraf zit??? Apart hoor. Zo vlak voor hij Kampioen kan worden...... 8)7
Hij staat bij de camera’s. Die willen hem natuurlijk ook allemaal in beeld en dan niet vanaf dat suffe bankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Is dit serieus van een officieel F1 kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
Shinji schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Is dit serieus van een officieel F1 kanaal?
Nee natuurlijk niet

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hier al 4 verschillende posters :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_3sxoeocFkx1gReAJ2CC4WuFyo=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/MT1jrbAi5NAj1hWPqAcKpCIi.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGs8oqD-zW08fyslfE0EY6LLH1o=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/qfbR4aA8dGU7hxbZy8JgD8NR.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LmRUqcChUSFfrAWMWocV7yWXkI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/UXWkQsPzjuNZJ2WTT8PpLm5a.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XzWtSQCAjOZlZc6EDAtditf78o=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/yKGNhe9OS76SD5LNw80KCWjw.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Wordt het niet eens tijd voor een eigen topic voor al die posters?
Ik heb er niet zo heel veel mee, tis mij ook niet helemaal duidelijk wat het toevoegt in een discussie....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:09
Bullet NL schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:53:
Ik heb er niet zo heel veel mee, tis mij ook niet helemaal duidelijk wat het toevoegt in een discussie....
Je hoeft het niet te lezen he. En wat dan nog; het zijn maar 2 a 3 posts per topic met posters...
Er zijn ook wel dingen die ik niet graag lees, daar lees ik dan overheen en lees ik de posts die ik wel boeiend vind.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Laat ze lekker in dit topic, ik vind ze leuk, net zoals alle YouTube video’s met samenvattingen, team radio’s etc. Anders kunnen we ook wel een apart topic maken voor alle andere ‘media’…

per aspera ad astra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 14:44

epo

Ik vind heel veel niet leuk, maar dat is mijn probleem ;) . Lijkt mij totaal onhandelbaar als je voor alles een apart topic maakt.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind het wel degelijk bijdragen aan de sfeer en beleving van een F1 weekend. En dingen die ik niet leuk vind lees ik gewoon over heen. :) Het is geen private customizable feed hier hè ;) 8)

Denk dat de huidige F1 topic splitsingen de lading meer dan voldoende dekken. Op een gegeven moment kan je wel bezig blijven. Die vind de posters niet leuk, een ander de social media video's, de volgende posts met foto's. etc. etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 05-10-2023 14:24 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:20
Die poster van Aston Martin :F , lijkt wel George Stroll en Carlos Alonso o.i.d. |:(

McLaren maakt wel duidelijk dat het een zandbak race is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Nhz

Deventer

Eens, hoort wat mij betreft ook gewoon in dit racetopic.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met de slowchat tijdens de kwalificatie en race. Posts als 'gele vlag' of 'Max snelste ronde' kunnen mij gestolen worden, dat kan iedereen die de TV aan heeft staan zelf zien. Ik lees tijdens de actie op de baan dan ook niet mee. ;)

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Mee eens, en er is zelfs al een topic voor: [F1] Randzaken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Nhz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:40:
Eens, hoort wat mij betreft ook gewoon in dit racetopic.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met de slowchat tijdens de kwalificatie en race. Posts als 'gele vlag' of 'Max snelste ronde' kunnen mij gestolen worden, dat kan iedereen die de TV aan heeft staan zelf zien. Ik lees tijdens de actie op de baan dan ook niet mee. ;)
Dit ook ja, er is zelfs iemand die een scriptje heeft gemaakt door elke ronde de rondetijden te posten 8)7

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 20:49
dit topic gaat over de race in Qatar, de posters zijn van de race in Qatar..
ik zie het probleem niet?

het is (imo) ook geen "discussie" hier, maar een informatief topic met betrekking tot de race, en daar horen naar mijn ziens die posters gewoon bij..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:47
HAM kwalificeerde in 2021 op pole met maar liefst 0.6 sec voorsprong op VER. Was eigenlijk maar 0.4 sec maar die tijd werd geschrapt omdat VER niet van z'n gas ging onder dubbel-geel (klapper GAS volgens mij?). Race won HAM met +25 sec voorsprong, maar dat kwam omdat VER in de laatste ronde nog op rode bandjes de snelste ronde reed.

Valt op basis van 1 historische race dus weinig over te zeggen wat er komend weekend gaat gebeuren. Zeker met de nieuwe auto's van nu. Alle opties zijn open. Ben wel benieuw naar Sprint dit weekend. Tis een redelijk snelle baan met ~230 km/u gemiddeld

Ja ik kan uiteraard ook zeggen dat met 90% zekerheid VER hier gaat winnen, maar voor het topic leek me dit wel leuk 8)

[ Voor 10% gewijzigd door DeerDitch op 05-10-2023 15:30 ]

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
DeerDitch schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:07:
HAM kwalificeerde in 2021 op pole met maar liefst 0.6 sec voorsprong op VER. Was eigenlijk maar 0.4 sec maar die tijd werd geschrapt omdat VER niet van z'n gas ging onder dubbel-geel (klapper GAS volgens mij?). Race won HAM met +25 sec voorsprong, maar dat kwam omdat VER in de laatste ronde nog op rode bandjes de snelste ronde reed.

Valt op basis van 1 historische race dus weinig over te zeggen wat er komend weekend gaat gebeuren. Zeker met de nieuwe auto's van nu. Alle opties zijn open. Ben wel benieuw naar Sprint dit weekend. Tis een redelijk snelle baan met ~230 km/u gemiddeld
Er ligt nieuw asfalt met meer grip zo wordt beloofd maar de factoren van invloed zijn o.a. het zand op de baan en de temperatuur. Warmere temperaturen bij de vrije training en sprint shootout. De koelere temperaturen bij de sprint en race.

Aangezien de teams maar 1 vrije training hebben is er te weinig tijd om de afstelling goed te krijgen. Dit circuit zou vergelijkbaar zijn met Silverstone of Suzuka en dus met snelle en medium snelle bochten. De achtervleugels zullen minder groot zijn omdat bij teveel neerwaartse druk de topsnelheid lager uitvalt en dan ben je gezien op het 1 kilometer lange rechte stuk aldus AMuS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Op een of andere manier vind ik deze baan een stuk sterieler ogen dan Bahrein.
De layout leent zich ook veel meer voor de MotoGP dan F1 imo. Hopelijk worden het desondanks wel mooie races dit weekend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Ik zie dat de teams ook moeite hadden met het vinden van inspiratie voor deze grand prix. Vond het al lastig genoeg een mooie foto voor in het topic start te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DeerDitch schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:07:

Ja ik kan uiteraard ook zeggen dat met 90% zekerheid VER hier gaat winnen, maar voor het topic leek me dit wel leuk 8)
Podium zat flink ver bij elkaar vandaan toen:
Podium
1. L. Hamilton Mercedes
1:24:28.471
2. M. Verstappen Red Bull Racing-Honda
+25.743
3. F. Alonso Alpine-Renault
+59.457

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20

Damian

Insane Obtrusion

Highlight van de laatste race. Klikkie want FOM

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:21
YakuzA schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:17:
[...]

Podium zat flink ver bij elkaar vandaan toen:

[...]
Max ging nog even voor de snelste ronde op het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Is het niet zo dat als Verstappen en Perez beide geen punten pakken tijdens de sprintrace, Verstappen automatisch kampioen is tijdens de race (omdat de afstand qua punten dan niet meer overbrugbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Woudloper schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:58:
Is het niet zo dat als Verstappen en Perez beide geen punten pakken tijdens de sprintrace, Verstappen automatisch kampioen is tijdens de race (omdat de afstand qua punten dan niet meer overbrugbaar is)
Dit weekend zijn er 34 punten te verkrijgen en Perez heeft er minimaal 32 nodig dus reken maar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
d-vine schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Max ging nog even voor de snelste ronde op het einde
En Bottas viel uit met een klapband. Waar Perez uithing weet ik even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Chocoball schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:27:
[...]

Dit weekend zijn er 34 punten te verkrijgen en Perez heeft er minimaal 32 nodig dus reken maar uit :)
ik ben slecht in rekenen..maar Perez moet minimaal 2de worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
bvbal79 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:21:
[...]

ik ben slecht in rekenen..maar Perez moet minimaal 2de worden?
In de Sprint? Derde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-05 12:34
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als Verstappen dit weekeinde voor de 0 punten zou gaan, zuiver en alleen omdat je in dit land geen kampioensfeestje wil vieren. Heb helaas ook nog steeds een vieze smaak van het gekochte WK Voetbal in mijn mond. Kan me ook niet voorstellen dat de aanleg van dit circuit helemaal clean is geweest.

Het zal welk niet bewaarheid worden helaas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CousinBoneless
Woefdram schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:39:
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als Verstappen dit weekeinde voor de 0 punten zou gaan, zuiver en alleen omdat je in dit land geen kampioensfeestje wil vieren. Heb helaas ook nog steeds een vieze smaak van het gekochte WK Voetbal in mijn mond. Kan me ook niet voorstellen dat de aanleg van dit circuit helemaal clean is geweest.

Er zijn kennelijk na de upgrade 40,000 tribuneplaatsen gecreëerd. Ofwel, op basis van verkochte tickets zal dit no way een rendabel feestje worden voor de circuiteigenaren. Hypermodern circuit in een kleurloze zandbak in een land zonder enige interesse in autosport.

Dat boeit ze echter geen zak want het doel is om Qatar 'op zijn mooist' aan de wereld te laten zien. Kijk eens hoe strak het er hier allemaal uit ziet! Kijk eens hoe lekker je gefêteerd wordt als je hier zaken komt doen!

Gedachtes aan FiFa, Blatter, en dat soort machtsbeluste old-boys praktijken komen dan bij mij naar boven en ik walg daarvan als simpele ziel die graag naar F1 wedstrijden kijkt.

Aan de ene kant heeft de private equity eigendom de F1 erg goed gedaan. De social media kanalen, Netflix, F1TV, coverage in zijn algemeen, nieuwe fans aanboren, maar de keerzijde van dit alles is dat winst maximalisatie echt boven ALLES is gaan staan. Als de waarde van het merk 'F1' stijgt door alle 20 GP's in Middel Oosterse zandbakken zonder publiek te organiseren zullen ze dat oprecht overwegen... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Gaat niet gebeuren. Dat is voor de sport kut, dat vind hij zelf ook kut, hij gaat gewoon altijd voor de winst. Bovendien moet Perez dan echt keihard z'n best doen dit weekend, de race winnen en praktisch gezien de sprint ook, anders wordt Max alsnog kampioen. Als je Perez' prestaties het afgelopen halfjaar doortrekt is het kampioenschap gewoon een feit dit weekend, nul punten of niet. Max gewoon geen zeggenschap meer over of hij kampioen wordt of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 16:41
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Allemaal zeiken op Qatar, maar ondertussen zijn we hier in NL met Zandvoort ook niet zonder blaam.
Die arme kikkertjes.

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 09:18
DataGhost schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:29:
[...]

Gaat niet gebeuren. Dat is voor de sport kut, dat vind hij zelf ook kut, hij gaat gewoon altijd voor de winst. Bovendien moet Perez dan echt keihard z'n best doen dit weekend, de race winnen en praktisch gezien de sprint ook, anders wordt Max alsnog kampioen. Als je Perez' prestaties het afgelopen halfjaar doortrekt is het kampioenschap gewoon een feit dit weekend, nul punten of niet. Max gewoon geen zeggenschap meer over of hij kampioen wordt of niet.
Alleen vanwege het drankverbod. Heb niet het idee dat Max zich verder heel druk maakt over "politiek".

Het is ook een coureur dus imho prima. Maar ik zie max wel als laatste zo'n actie doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Het heeft toch ook wel z’n charme zo’n sprint weekend. Geen urenlang getrut in VT ‘s om de auto en banden beter te leren kennen.

Een uurtje om de auto af te stellen en testen, en twee en een half uur later al de kwalificatie.

Alleen jammer dat er niet veel variatie in het weer zit. Vorige race waren er wel een paar klapbanden dus benieuwd hoe dat uitpakt voor de race of de sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03

Dit circuit ligt er al jaren voor de MotoGP, waar heb je het over. Nee wij Hollanders zijn zo geweldig met onze belastingschandaal etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Waah schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:48:
[...]

Alleen vanwege het drankverbod. Heb niet het idee dat Max zich verder heel druk maakt over "politiek".
Dat hoeft hij toch ook helemaal niet? Gewoon lekker racen, andere coureurs brengen het inclusieve wel onder de aandacht.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
Wel lekker race kijken in de avond. Baal wel dat hij dadelijk kampioen wordt bij de sprint

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Snowhite0901 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:45:
Wel lekker race kijken in de avond. Baal wel dat hij dadelijk kampioen wordt bij de sprint
Ik snap dat hele probleem niet; blijkbaar zijn de mensen nogal vastgeroest in hun vaste patronen.

Wat mij betreft wint hij hem al in een FP1; (Zou zelfs in theorie kunnen als Perez geeneens start dacht ik...)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
In 1987 won Piquet zijn wereldkampioenschap al tijdens de kwalificatie in Suzuka. Zijn rivaal Nigel Mansell ging er zo hard af bij de S-bochten dat hij daardoor vroegijdig moest vertrekken en deed zondag niet meer mee aan de race. Dus het is niet altijd op de zondag dat het kampioenschap beslist wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 06-10-2023 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Dat zou helemaal een deceptie zijn. Perez die bij de sprint shoot out de auto zo in de prak rijdt/wordt gereden, dat later blijkt dat hij niet kan starten bij de spring. En dat Max kampioen is bij start van de sprint. Hoeft hij die niet eens te rijden.
Past mooi in het rijtje bizarre kampioenschappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:52

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Toke_gt schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:20:
Dat zou helemaal een deceptie zijn. Perez die bij de sprint shoot out de auto zo in de prak rijdt/wordt gereden, dat later blijkt dat hij niet kan starten bij de spring. En dat Max kampioen is bij start van de sprint. Hoeft hij die niet eens te rijden.
Past mooi in het rijtje bizarre kampioenschappen.
Max kan ook nog de banden inrijden, een been breken en de rest van het jaar bij Kelly zitten. Dan hoeft Checo alleen nog maar alles te winnen. /s

We kunnen, voor de fun of it, al bedenken wat in het rijtje past voor volgend jaar.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Ok ik gok dat het kampioenschap volgend jaar beslist word in de volgende verwarring.

2024 een nek aan nek race tussen Max en Norris. In Mexico ligt Max voor met enkele punten, lando pakt echter de race en iedereen verwacht een legendarische finale a la 2021….maar tijdens de podium ceremonie komt naar buiten dat McLaren een illigale auto heeft en de auto word uit het kampioenschap gehaald. Na de ceremonie realiseert men dat Max niet meer ingehaald kan worden door perez die mijlenver achter ligt op P3 in het kampioenschap. Max blijkt ineens kampioen en het Mexicaanse publiek fluit Max massaal uit omdat hij perez weer op een hoop rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:11

Nouja, dan zou hij niet meer moeten rijden rest van het seizoen.
Alsof USA, Mexico, Brazilië & Abu Dhabi zoveel beter zijn :)

En niet alleen deze landen, maar zo'n beetje de hele kalender.
(Auto)sport moet losstaan van de politiek vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Waah schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:48:
[...]

Het is ook een coureur dus imho prima. Maar ik zie max wel als laatste zo'n actie doen :+
Niet wat ik bedoelde. Hij vindt het kut om niet te winnen en zal er dus nooit met de pet naar gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:59
CousinBoneless schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:44:
Er zijn kennelijk na de upgrade 40,000 tribuneplaatsen gecreëerd. Ofwel, op basis van verkochte tickets zal dit no way een rendabel feestje worden voor de circuiteigenaren. Hypermodern circuit in een kleurloze zandbak in een land zonder enige interesse in autosport.

Dat boeit ze echter geen zak want het doel is om Qatar 'op zijn mooist' aan de wereld te laten zien. Kijk eens hoe strak het er hier allemaal uit ziet! Kijk eens hoe lekker je gefêteerd wordt als je hier zaken komt doen!

Gedachtes aan FiFa, Blatter, en dat soort machtsbeluste old-boys praktijken komen dan bij mij naar boven en ik walg daarvan als simpele ziel die graag naar F1 wedstrijden kijkt.

Aan de ene kant heeft de private equity eigendom de F1 erg goed gedaan. De social media kanalen, Netflix, F1TV, coverage in zijn algemeen, nieuwe fans aanboren, maar de keerzijde van dit alles is dat winst maximalisatie echt boven ALLES is gaan staan. Als de waarde van het merk 'F1' stijgt door alle 20 GP's in Middel Oosterse zandbakken zonder publiek te organiseren zullen ze dat oprecht overwegen... ;(
Gelukkig is Ecclestone multimiljardair geworden omdat het vroeger totaal niet om de centen ging. Gelukkig was het in de tijd van Ecclestone ook niet één grote corrupte bende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Heuj! Weer tijd voor het meest sfeerloze event van de kalender!
Kijk meer uit naar morgen (sprintquali + sprintrace) dan naar zondag :9
Fijn race(weekend) iedereen!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
TheBrut3 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

Gelukkig is Ecclestone multimiljardair geworden omdat het vroeger totaal niet om de centen ging. Gelukkig was het in de tijd van Ecclestone ook niet één grote corrupte bende.
Tja, dat ben ik met je eens... Toch had ik met Ecclestone nog wel de indruk dat hij iets meer balans zocht tussen centen en racehart dan dat momenteel geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

CousinBoneless schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Tja, dat ben ik met je eens... Toch had ik met Ecclestone nog wel de indruk dat hij iets meer balans zocht tussen centen en racehart dan dat momenteel geldt.
Het geld zat hem toen ergens anders, maar ze racete ook gewoon tijdens apartheid in Zuid-Afrika, dus veel is anders en toch hetzelfde.

blup

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 08:03
Upgrades van Alpine, Alpha Tauri en Alfa Romeo. De andere teams hebben geen upgrades.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F7wGuIQXkAA4KNL?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F7wGuj6WsAAnsct?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F7wGu_AWIAAH5L9?format=jpg&name=large

Steam

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord