Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:25
onetime schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:41:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kwam deze tegen bij een familielid, die had het dubbele aantal besteld,
dus ik mocht er een paar meenemen. Was voor een 45km/h autootje.
! Ik vertrouw ze niet als verlenger ! Ome Ali kwaliteit...
Handig om bij even kort uitstappen de Enyaq "aan" te houden.
Is uitstappen en de startknop indrukken niet net zo handig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
keepitfrosty schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:45:
[...]

Zo herkenbaar dit. Mega irritant met de koudere dagen.
Je vraagt er wel om hè met zo’n username… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
@FJP84 @BigGreen @cryptapix
Even nog een update over het verlopen van Care Connect, dat betreft alleen de status van ramen en deuren en parkeerpositie. Dat kan me eerlijk gezegd gestolen worden.

Martinez- in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

[ Voor 3% gewijzigd door Martinique op 08-11-2023 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martinique schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:10:
[...] Is uitstappen en de startknop indrukken niet net zo handig?
Nee, dan gaat hij tussendoor uit, en verliest bepaalde instellingen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19:26
onetime schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:19:
[...]

Had je toevallig OBD11 of alleen een dongle voor CarScanner? Met OBD11 kun je dit ook aanpassen, dat het contact aanblijft, zelfs bij gordel losmaken en uitstappen.

Hoe bevalt CarScanner overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
onetime schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:19:
[...]

Maar hoe gaat dat praktisch dan?

Je normale gordel is ingeklikt.
Je wilt even uitstappen zonder dat de auto uitgaat.
Je zoekt die verlengdingen in je auto.
Je klikt alsnog je normale gordel uit (de Enyaq blijft nu nog aan dan?).
Je steekt die nieuwe dingen in.
Je stapt uit (auto blijft aan).
Je komt terug.
Je klikt die verlengdingen uit en bergt ze op.
Je klikt je gewone gordel opnieuw in.

Zo dan? Da's toch ook een hele workaround, maar goed. Ieder zijn ding :P

Is het trouwens niet enkel de Lane Assist die hij "vergeet"? Of welke andere instellingen moet je opnieuw instellen? Een andere is misschien zetelverwarming, ook al heb ik wel eens meegemaakt dat hij dit onthield maar geen idee wat ik daarvoor had gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 08:39
En de Mode. Ik zet hem altijd eerst in ECO Mode.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Autohillenga De Dongle voor CarScanner. Mooi om te zien dan al mijn 96 accu cellen dezelfde spanning hebben. 3.95V bij 77% en 383km bereik. Wel vreemd dat er een foutmelding bij >1Mkm in staat voordat ik hem kreeg, bij 10km... En nog een aantal temperaturen > 490.000 graden ...
Wel fijn te zien dat de ontvochtigers die ik in iedere deur heb gelegd de vochtigheid onder de 40% houden.
En interessant om te zien dat de CO2 in het kwartier dat ik er gisteren avond even inzat om het weer te proberen steeg van 700ppm naar 900ppm. Clima snel uit, scheelde toch even 4kW verbruik... bleef rond de 800W over.
En hij houdt het verbruik op 6 verschillende weg types bij... (12,2 - 13,7) Wel vreemd dat "langdurig" op ~15 staat. Tenzij Clima daar vanaf is.
En grappig dat hij het teruglopend in de tuin ook nog deed, binnen achter de betonnen muur dan weer niet meer. Zag het verbruik rond de 200W schommelen. Moet bij stilstand toch echt nog veel verder dalen, zou een veel te hoog stilstand verbruik zijn.

OBD11 kijk ik later hopelijk nog naar. Ben ik nog niet aan toe. Te veel te doen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
RangedNeedles schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:53:
[...] Maar hoe gaat dat praktisch dan?

Je normale gordel is ingeklikt.
Je wilt even uitstappen zonder dat de auto uitgaat.
Je zoekt die verlengdingen in je auto. Die ligt in het beker vakje.
Je klikt alsnog je normale gordel uit (de Enyaq blijft nu nog aan dan?).
Je steekt die nieuwe dingen in.
Je stapt uit (auto blijft aan).
Je komt terug. en gaat zitten.
Je klikt die verlengdingen uit en bergt ze op.
Je klikt je gewone gordel opnieuw in.

Zo dan? Da's toch ook een hele workaround, maar goed. Ieder zijn ding :P

Is het trouwens niet enkel de Lane Assist die hij "vergeet"? Of welke andere instellingen moet je opnieuw instellen? Een andere is misschien zetelverwarming, ook al heb ik wel eens meegemaakt dat hij dit onthield maar geen idee wat ik daarvoor had gedaan.
Wat @water_escape zegt; eco mode. Ik ga dit zeker nogmaals als defect melden. Ik heb er een gloeiende hekel aan om dat steeds te moeten instellen. Maar zeker als ik niet alleen in de auto zit mag ook de radio gewoon echt niet uit gaan, er wordt naar geluisterd en omdat ik uitstap gaat hij uit??? Error. Moet opgelost worden. En als ik even wat in de glasbak of zo gooi wil ik vaak blijven luisteren, dat kan dus alleen als alles gewoon AAN blijft.

OBD11 lijkt wel een noodzaak te gaan worden... (@Autohillenga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:54
onetime schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:03:
[...]

Wat @water_escape zegt; eco mode. Ik ga dit zeker nogmaals als defect melden. Ik heb er een gloeiende hekel aan om dat steeds te moeten instellen. Maar zeker als ik niet alleen in de auto zit mag ook de radio gewoon echt niet uit gaan, er wordt naar geluisterd en omdat ik uitstap gaat hij uit??? Error. Moet opgelost worden. En als ik even wat in de glasbak of zo gooi wil ik vaak blijven luisteren, dat kan dus alleen als alles gewoon AAN blijft.

OBD11 lijkt wel een noodzaak te gaan worden... (@Autohillenga)
Ik meen dat er op het exit-scherm een optie zit om de radio (tijdelijk?) aan te houden... Kan het nu even niet uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
Weet iemand of je een voorkeur kunt geven aan de telefoon die gekoppeld wordt aan de auto? Ik en mijn vrouw hebben beide een profiel in de auto, maar als we beide in de auto zitten lijkt het een willekeur welke van de 2 telefoons (beide Iphone) gekoppeld wordt wanneer mijn profiel actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• water_escape
mikeyzut schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:20:
Weet iemand of je een voorkeur kunt geven aan de telefoon die gekoppeld wordt aan de auto? Ik en mijn vrouw hebben beide een profiel in de auto, maar als we beide in de auto zitten lijkt het een willekeur welke van de 2 telefoons (beide Iphone) gekoppeld wordt wanneer mijn profiel actief is.
op een of andere manier wint de telefoon van mijn vrouw dan altijd....

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikeyzut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-08 12:56
water_escape schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:02:
[...]

8)7 8)7 Precies dat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:07
water_escape schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:02:
[...]

Zelfde hier. Het lijkt erop dat de 2e telefoon die gekoppeld wordt daarna de primary wordt. Mijn vriendin is inmiddels ook overtuigd van het nut van Android Auto voor navigatie en spotify. En elke keer als we samen in de auto stappen dan zijn we met haar telefoon en android auto verbonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Exact hetzelfde hier, hij pakt echt áltijd die van mijn vriendin eerst... Zelfs al zit ze helemaal niet in de auto, maar zit ze in de huiskamer of pakt ze de bakfiets uit de schuur. 8)7

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik heb 2 honden die meegaan op vakantie. Rij nu Tesla M3 en daarbij is dog mode echt fantastisch. Heeft Skoda een vergelijkbare functie, of is het met wat kunst en vliegwerk te doen om honden gekoeld in de auto achter te laten? Gaat vooral om korte bezoekjes aan de supermarkt etc.

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 09-11-2023 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@fRiEtJeSaTe Ik zet altijd "direct klimatiseren" aan. Dat is een trigger bij het verlaten van de auto. Daarmee blijft de airco aan, bij mijn weten voor 30 minuten. Gebruik het ook voor de hond.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

onetime schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Het is zeker waar dat de antennes tegenwoordig gerichter stralen. En andere modulatie technieken gebruiken. Maar minder? Er moet een bepaalde afstand worden overbrugd en het moet voldoende boven de ruisdrempel uitkomen. Heb je ergens toegang tot een veld sterkte meter? Ik kan me een (oudere) foto herinneren van een (scheeps/marine) antenne waar bij stond dat je er wegens gevaar niet voor mocht staan... {/ot]
www.monet.nl is een gezamenlijk initiatief van de mobiele providers die informatie kan verschaffen. Wellicht vind je het een en ander op de site?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SoulShot schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

Ondertussen de schijven laten afdraaien. Autoshop Coremans in Aarschot (België), aan 30 euro per schijf. Probleem lijkt voorlopig opgelost.

De buitendiameter van de Enyaq 80 remschijven zijn trouwens 358 mm, de blokken ongeveer 185 mm hoog. Als je in online winkels zoekt, zal je verschillende maten tegenkomen, maar deze blijkt helaas nog niet beschikbaar in de aftermarket. https://www.winparts.be/r...eden/c632-559-252636.html
Heb je er een keer goed mee geremd? Ik heb tijdens mijn eerste rit ook meteen de remmen eens goed aan de tand gevoeld. Daarna had ik ook last van trillingen bij het remmen. Na een tijdje slijt het wel weer vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Viewlite schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:46:
Vanmorgen op mijn SW 3.2 Enyaq een kleine update beschikbaar. Lijkt niet veel voor te stellen.[Afbeelding]
Ik zie die ook af en toe langs komen, maar het systeem blijft op 3.0 staan? Moet je nog steeds langs de dealer voor 3.1 of 3.2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GK87 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Ramen dicht, achterklep dicht, deuren op slot. Waarom kan dat niet in de app? Heb deze maand al een keer gehad dat de kofferbak openstond, en een keer dat de ramen half open stonden. Vast een broekzakmomentje maar als die app nou gewoon pushed "Hey je ramen / achterklep staan nog open" en je ze dicht kunt doen lijkt mij niet al te gecompliceerd, of?
Mijn eenvoudige Kia kan dat wel 🤣. Mijn vrouw is inmiddels ook klaar met VAG auto's geloof ik. Ze rijden heerlijk, maar softwarematig zitten ze nog echt in de Alpha fase. Laatst viel het gehele scherm uit tijdens een gesprek. Geen navigatie, geen telefoon gesprek meer via de carkit, helemaal niks. Pas na 2-3 minuten begon het scherm weer wat te doen; opnieuw opstarten. Gelukkig werkte daarna alles weer, maar onhandig was het absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 22:14
Misschien een rare vraag maar durf het niet uit te voeren:

Wat gebeurt er als je bij meer dan 20 km/u de handrem inschakelt van de Enyac? Is deze dan niet geactiveerd, althans dat denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30
Alexander250100 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:30:

Wat gebeurt er als je bij meer dan 20 km/u de handrem inschakelt van de Enyac? Is deze dan niet geactiveerd, althans dat denk ik.
Die wordt keurig geactiveerd weet ik uit ervaring. Tijd terug zat ik op de passagiersstoel en vriendinlief reed. Ze zat beetje met haar hand op het middenconsole en trok per abuis de handrem aan. Die doet het dan hartstikke goed.
Zou je eigenlijk ook willen bij een handrem, is bij een conventionele handrem niet anders natuurlijk. Die kan je tijdens het rijden ook gewoon aantrekken.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44
jaapbrandhof schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:51:
[...]

Die wordt keurig geactiveerd weet ik uit ervaring. Tijd terug zat ik op de passagiersstoel en vriendinlief reed. Ze zat beetje met haar hand op het middenconsole en trok per abuis de handrem aan. Die doet het dan hartstikke goed.
Zou je eigenlijk ook willen bij een handrem, is bij een conventionele handrem niet anders natuurlijk. Die kan je tijdens het rijden ook gewoon aantrekken.
Ik kan me niet zo goed bedenken waarom je zou willen dat je handrem het doet bij >20km/u. Als je remmen niet werken, kun je op de motor afremmen. Mocht je toch je handrem willen gebruiken, dan trek je die er niet in 1 keer vol op maar doe je dat geleidelijk. Dat is met een elektronische handrem geen optie.

Edit: of toch wel… zie @Martinique hieronder ;)

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 09-11-2023 21:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinique
Alexander250100 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:30:

YouTube: Handbrake Turn with Electronic Handbrake | Extra Gear | BBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:41
Handrem lijkt me toch ietwat logisch.
Ik veronderstel dat je niet in reverse kan duwen terwijl je rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Hakki schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:32:
Handrem lijkt me toch ietwat logisch.
Ik veronderstel dat je niet in reverse kan duwen terwijl je rijdt?
Tijdens zacht vooruit rijden/rollen kun je hem al wel in reverse zetten en regenereert hij totdat hij naar andersom aandrijven switcht. Ik heb het alleen geprobeerd bij lage snelheid, nooit het lef gehad om het bij hoge snelheid te doen. Maar je kunt niet zoals bij een mechanische bak de boel slopen. Mijn aanname is dat het of geweigerd wordt of dat hij regenereert tot stilstand / andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 23:10
Heeft iemand hier na de laatste korte update ook problemen met de verstelling van de lichtbundel? Het viel mij deze week op dat de verlichting vrij kort voor de auto schijnt. Ik heb geprobeerd deze te verstellen via het verlichtingmenu. Als ik deze op 1 of 6 zet veranderd de stand van de koplampen of lichtbundel echter niet. Volgende week maar even langs de garage.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O784mCoNeT87zFQEUMqeEWnODCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yA3ivMMzUHSE3HFtBlZguZf.jpg?f=fotoalbum_large
Ik rijd een IV 80 uit 2021 met ME3.0 en standaard verlichting.

[ Voor 4% gewijzigd door langevoort op 09-11-2023 23:00 ]

Spidermellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 09-09 21:38
langevoort schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:57:
Het viel mij deze week op dat de verlichting vrij kort voor de auto schijnt.
Ja dat idee had ik dus ook al, maar dacht dat ‘t aan mij lag. Zal de bundelverstelling eens proberen, nog niet getest. Ik rijd een SW3.2 af fabriek uit maart ‘22, met standaard verlichting.

Edit: bij mij blijkt lichtbundelhoogteverstelling ook niet te werken. Geen beweging te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Viewlite op 10-11-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Martinique schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:16:
[...]

Tijdens zacht vooruit rijden/rollen kun je hem al wel in reverse zetten en regenereert hij totdat hij naar andersom aandrijven switcht. Ik heb het alleen geprobeerd bij lage snelheid, nooit het lef gehad om het bij hoge snelheid te doen. Maar je kunt niet zoals bij een mechanische bak de boel slopen. Mijn aanname is dat het of geweigerd wordt of dat hij regenereert tot stilstand / andersom.
de achterklep openen kan de weer niet, als je te hard rijdt geeft een piep signaal dat hij hem niet open doet :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
Kan iemand mij uitleggen hoe het precies zit met de OTA update naar 3.2? Ik heb een af fabriek 3.1 versie van december 2022. Ik krijg random soms een melding dat er een update klaar staat maar altijd precies op het moment dat ik net weg moet gaan rijden. En als ik via de instellingen bij Systeem kijk, geeft hij aan dat er geen updates klaarstaan. Best vervelend zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
@donleone83 3.2 is er nog niet OTA. Zijn gewoon kleine updates die je krijgt. Staat ook in je afsluitscherm, of door home even ingedrukt te houden.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
water_escape schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:57:
@donleone83 3.2 is er nog niet OTA. Zijn gewoon kleine updates die je krijgt. Staat ook in je afsluitscherm, of door home even ingedrukt te houden.
Sorry. Ik ben in de war. Ik heb 3.2 af fabriek maar lees overal dat er een OTA update komt die onder andere de laadsnelheid verhoogt naar 165kwh. Welke is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:29
donleone83 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:14:
[...]

Sorry. Ik ben in de war. Ik heb 3.2 af fabriek maar lees overal dat er een OTA update komt die onder andere de laadsnelheid verhoogt naar 165kwh. Welke is dat dan?
Heb je wellicht een link naar zo’n bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Homer-Simpson schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:21:
[...]

Heb je wellicht een link naar zo’n bericht?
Ja ik kan het inderdaad ook niet vinden. Dit werd mij verteld door de dealer. Ik zal het nog eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 09-09 21:38
Ter info: bij mij vanmorgen beschikbaar in de shop, als onderdeel van de 'smart-app bundle' (voor €5,- per jaar):
https://www.skoda-auto.co...ainment-apps-traffication

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Viewlite schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:19:
Ter info: bij mij vanmorgen beschikbaar in de shop, als onderdeel van de 'smart-app bundle' (voor €5,- per jaar):
Soort skoda flitsmeister dus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 22:01
Ik houd het wel gewoon bij apple carplay want de skoda software wordt in mijn auto steeds trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 10:14
Vandaag winterbanden wissel laten uitvoeren voor m'n IV80.
Na controle toen ik thuis was zag ik dat achter ook nu 235/50r20 erop ligt ipv 255/45r20.

Hebben meer mensen dit?

Heb de wagen van een collega overgenomen die vertrokken is. (leaseauto bij Alphabet)

Load index is 104, dus dat zou wel mogen zover ik kan nazoeken.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBBunt
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-03-2024
MerijnB schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Ja, knop op dashboard ingedrukt houden, ik ben er vrij zeker van dat het met de sleutel ook kan.
En bovenstaande klopt, met het knopje in de deur (bij mij niet op dashboard) en de sleutel ook inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:33
langevoort schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:57:
Heeft iemand hier na de laatste korte update ook problemen met de verstelling van de lichtbundel? Het viel mij deze week op dat de verlichting vrij kort voor de auto schijnt. Ik heb geprobeerd deze te verstellen via het verlichtingmenu. Als ik deze op 1 of 6 zet veranderd de stand van de koplampen of lichtbundel echter niet. Volgende week maar even langs de garage.[Afbeelding]
Ik rijd een IV 80 uit 2021 met ME3.0 en standaard verlichting.
Ik heb dit vorig jaar ook gehad. Dit is een software matig probleem en kan door de dealer worden verholpen. Bij mijn melding herkenden ze het direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:28
Ik zie wel weer dat die software engineers weer niet met de nodige updates bezig zijn maar met meer shop updates.
De software wordt steeds langzamer en heeft steeds meer bugs die nog niet zijn opgelost.

Mijn auto is nog niet uit de garantie periode en de software is al EOL geloof ik. 3.0.0 is de laatste software voor die van mij.

In mijn auto zat al traffic info bij toen ik hem kocht en nu kan ik er voor betalen! :( :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinique
BigGreen schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:50:
[...]

Ik zie wel weer dat die software engineers weer niet met de nodige updates bezig zijn maar met meer shop updates.
De software wordt steeds langzamer en heeft steeds meer bugs die nog niet zijn opgelost.

Mijn auto is nog niet uit de garantie periode en de software is al EOL geloof ik. 3.0.0 is de laatste software voor die van mij.

In mijn auto zat al traffic info bij toen ik hem kocht en nu kan ik er voor betalen! :( :(
De prioriteiten liggen duidelijk ergens anders…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:13
Zou het mogelijk zijn om achteraf stoelverwarming in te laten bouwen in een sportline uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Roger Beurskens schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:37:
Vandaag winterbanden wissel laten uitvoeren voor m'n IV80.
Na controle toen ik thuis was zag ik dat achter ook nu 235/50r20 erop ligt ipv 255/45r20.

Hebben meer mensen dit?

Heb de wagen van een collega overgenomen die vertrokken is. (leaseauto bij Alphabet)

Load index is 104, dus dat zou wel mogen zover ik kan nazoeken.
Lijkt me niet verstandig, de 80’s worden toch niet voor niets met breedset 255 achter uitgeleverd. Er zijn gewoon 255 winterbanden te krijgen, vaak ook gewoon van dezelfde type.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@darud Door de stoel te wisselen zeker wel. Ik moet nog eens de business stoelen proberen, ik vindt de sport-stoelen eigenlijk maar niets. De stoelen uit mijn 17 jaar oude Astra zaten beter, zonder erg instelbaar te zijn.
Misschien kan ik de kosten dan drukken door mijn stoel weer aan jou te verkopen en zelf een business stoel met ook massage functie te nemen. Dat los ik nu op met een losse massage mat.
Zal desondanks duur zijn. Tenzij het er wel in zit. Ik ga eens proberen en informeren. Jij ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26
darud schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:38:
Zou het mogelijk zijn om achteraf stoelverwarming in te laten bouwen in een sportline uitvoering?
Ja kan prima: bij alba automotive bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:41
Martinique schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:28:
@FJP84 @BigGreen @cryptapix
Even nog een update over het verlopen van Care Connect, dat betreft alleen de status van ramen en deuren en parkeerpositie. Dat kan me eerlijk gezegd gestolen worden.

Martinez- in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
Als je TRONITY gebruikt moet je deze service wel hebben, het lijkt erop dat je alleen het trips gedeelte kwijt bent andere info krijg ik wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Ik kan nog steeds niet via het menu naar shop meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
Ik heb sinds de update van de shop dat carplay het niet meer doet... Vandaag of morgen maar eens beter kijken.

Verder heeft de dealer afgelopen augustus de achterbanden vervangen voor "gewone" suv banden van Goodyear ipv de Hankook EV banden. Ze zien er wel aardig uit, maar qua rijden is het meer een aflevering van gone in 60 seconds met dit weer. (Even snel de weg op is een soort Tokyo drift). Niet echt blij mee moet ik zeggen. Meer mensen deze ervaring? Ook merk ik dat de range echt significant minder is, mar wellicht is dat toeval of een andere oorzaak?

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:13
onetime schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 00:20:
@darud Door de stoel te wisselen zeker wel. Ik moet nog eens de business stoelen proberen, ik vindt de sport-stoelen eigenlijk maar niets. De stoelen uit mijn 17 jaar oude Astra zaten beter, zonder erg instelbaar te zijn.
Misschien kan ik de kosten dan drukken door mijn stoel weer aan jou te verkopen en zelf een business stoel met ook massage functie te nemen. Dat los ik nu op met een losse massage mat.
Zal desondanks duur zijn. Tenzij het er wel in zit. Ik ga eens proberen en informeren. Jij ook?
Dat zou een optie kunnen zijn, jij hebt nu zeker de stoelen met memory functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Thiazzz schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 06:31:
[...]

Als je TRONITY gebruikt moet je deze service wel hebben, het lijkt erop dat je alleen het trips gedeelte kwijt bent andere info krijg ik wel door.
Trips in Tronity bedoel je? Want die info heeft de Skoda App niet toch? Ik gebruik overigens geen Tronity, wel Home Assistent. Hopelijk blijft die integratie wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Thiazzz schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 06:41:
Ik kan nog steeds niet via het menu naar shop meer mensen hier last van?
Ik heb dat probleem niet, maar kun je niet via de app > instellingen > betaalde diensten dezelfde info zien?!

[ Voor 3% gewijzigd door Martinique op 11-11-2023 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Martinique schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:51:
[...]

Trips in Tronity bedoel je? Want die info heeft de Skoda App niet toch? Ik gebruik overigens geen Tronity, wel Home Assistent. Hopelijk blijft die integratie wel gewoon werken.
Heb hem zojuist opnieuw geactiveerd en nu kreeg ik weer trips binnen…
Het lijkt er dus op dat TRONITY wel die Connect service aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 20:06
Bob-B190 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:40:
Ik heb sinds de update van de shop dat carplay het niet meer doet... Vandaag of morgen maar eens beter kijken.

Verder heeft de dealer afgelopen augustus de achterbanden vervangen voor "gewone" suv banden van Goodyear ipv de Hankook EV banden. Ze zien er wel aardig uit, maar qua rijden is het meer een aflevering van gone in 60 seconds met dit weer. (Even snel de weg op is een soort Tokyo drift). Niet echt blij mee moet ik zeggen. Meer mensen deze ervaring? Ook merk ik dat de range echt significant minder is, mar wellicht is dat toeval of een andere oorzaak?
Heb er de hankooks onder liggen en herken dit helemaal niet. Qua wegligging zijn de hankooks prima, maar wel wat stuiterig met 20". Sowieso een ander merk wat ook nog geen dedicated ev banden zijn kan wat mij betreft echt niet. Ik had dat niet geaccepteerd.

Tot op heden mis ik eigenlijk wel goede ev banden tests eigenlijk. De enige die ik ken is van onze Duitse vrienden. Hankooks bevallen wel en zijn niet zo duur, maar ik denk, als ik de verschillen in verbruik zie, dat andere banden best een verschil kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
Medico schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:10:
[...]

Heb er de hankooks onder liggen en herken dit helemaal niet. Qua wegligging zijn de hankooks prima, maar wel wat stuiterig met 20". Sowieso een ander merk wat ook nog geen dedicated ev banden zijn kan wat mij betreft echt niet. Ik had dat niet geaccepteerd.

Tot op heden mis ik eigenlijk wel goede ev banden tests eigenlijk. De enige die ik ken is van onze Duitse vrienden. Hankooks bevallen wel en zijn niet zo duur, maar ik denk, als ik de verschillen in verbruik zie, dat andere banden best een verschil kunnen maken.
dat zeg ik, de hankooks ev waren prima

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:35
Medico schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:10:
[...]
Sowieso een ander merk wat ook nog geen dedicated ev banden zijn kan wat mij betreft echt niet. Ik had dat niet geaccepteerd.
Wat is er speciaal aan EV banden dan? Ik heb zelf nieuwe banden besteld, gewoon gelet op bandenmaat en draaggewicht. Die hebben dan wel 'SUV' label vanwege het hoge draaggewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@diederik77 Ik weet het ook niet echt, maar ik denk aan een extra lage rolweerstand met hoog draag vermogen. En misschien slijtvast ivm groot koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
diederik77 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:16:
[...]

Wat is er speciaal aan EV banden dan? Ik heb zelf nieuwe banden besteld, gewoon gelet op bandenmaat en draaggewicht. Die hebben dan wel 'SUV' label vanwege het hoge draaggewicht.
Rolweerstand en geluid is idealiter zo laag mogelijk natuurlijk. En daarbij krijgen de aangedreven wielen natuurlijk ook flink op hun donder gezien het gewicht van de wagen en de kracht van de motor die direct beschikbaar is.
En deels ook marketing natuurlijk 8)
https://www.michelin.nl/a...s/elektrische-auto-banden
Wij van WC-eend…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Martinique schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:02:
[...]

Rolweerstand en geluid is idealiter zo laag mogelijk natuurlijk. En daarbij krijgen de aangedreven wielen natuurlijk ook flink op hun donder gezien het gewicht van de wagen en de kracht van de motor die direct beschikbaar is.
En deels ook marketing natuurlijk 8)
https://www.michelin.nl/a...s/elektrische-auto-banden
Wij van WC-eend…
Er is ook wel neutrale informatie hierover https://www.autoweek.nl/a...anden-voor-evs-reportage/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:13
https://www.autoweek.nl/a...s-stil-in-twee-fabrieken/
Ben benieuwd of dit ook voor nieuwe Skoda's geldt?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
Ik kan Skoda Mobiliteits service wel vervloeken! Ik kwam aan met een aantal procent in de accu, ga even naar de supermarkt, zet hem daar aan de paal, paal doet het niet, wil weer instappen en naar een paal 400 meter verderop en dan boodschappen doen, en de auto zegt, geen resterende actieradius over, rijden niet mogelijk. Ik bel mobiliteitsservice, leg de situatie uit. Heel vervelend meneer, maar dit valt niet onder mobiliteits service dus we doen er niks mee. Hele slechte zaak van Skoda. ANWB direct erna gebeld, neemt direct alles serieus op en proberen er binnen een uur te staan met een Berger. Kunnen ze bij Skoda nog wat van leren. Ben altijd heel goed te spreken geweest over Skoda maar het blijkt maar weer dat dat ook ineens 180 graden kan draaien.

Edit:
Had nog 3% SOC en 7km bereik. En dan zit er nog eens een buffer van 5% onder. Dus de claim van Skoda dat het eigen risico is, is echt kolder en straat totaal geen professionaliteit uit en is totaal klant onvriendelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Autohillenga op 11-11-2023 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Ondertussen opgehaald door de ANWB en bij een snellader afgezet, hier kan Skoda Nederland nog heel veel van leren! De auto heeft het altijd heel goed gedaan, maar de houding van Skoda heeft me direct laten besluiten dat dit de eerste en laatste Skoda is. Als merk hoor je achter je klanten te staan en die laat je niet in de kou zitten op zo’n manier. Helemaal als je ziet hoe ANWB het wel goed en in 1 keer goed oplost.

[ Voor 24% gewijzigd door Autohillenga op 11-11-2023 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58

rammes

koekebakker 1e klas

Autohillenga schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:26:
Ondertussen opgehaald door de ANWB en bij een snellader afgezet, hier kan Skoda Nederland nog heel veel van leren! De auto heeft het altijd heel goed gedaan, maar de houding van Skoda heeft me direct laten besluiten dat dit de eerste en laatste Skoda is. Als merk hoor je achter je klanten te staan en die laat je niet in de kou zitten op zo’n manier. Helemaal als je ziet hoe ANWB het wel goed en in 1 keer goed oplost.
mij is verteld dat ik 2x gratis geholpen word als ik met een lege accu sta.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
rammes schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:45:
[...]

mij is verteld dat ik 2x gratis geholpen word als ik met een lege accu sta.
Het blijkt maar weer dat woorden en daden toch hele andere dingen blijken helaas. Het is niet eens zozeer dat ze zeggen, we regelen een berger en klaar is kees. Het is vooral de toon aan de telefoon. Ja, had je maar eerder moeten laden, dus valt niet onder Mobiliteit, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:29
Autohillenga schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:19:

Edit:
Had nog 3% SOC en 7km bereik. En dan zit er nog eens een buffer van 5% onder. Dus de claim van Skoda dat het eigen risico is, is echt kolder en straat totaal geen professionaliteit uit en is totaal klant onvriendelijk.
Dat is balen zeg! Waar haal je de info vandaan mbt die 5% buffer?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
Ik kan Skoda Mobiliteits service wel vervloeken! Ik kwam aan met een aantal procent in de accu, ga even naar de supermarkt, zet hem daar aan de paal, paal doet het niet, wil weer instappen en naar een paal 400 meter verderop en dan boodschappen doen, en de auto zegt, geen resterende actieradius over, rijden niet mogelijk. Ik bel mobiliteitsservice, leg de situatie uit. Heel vervelend meneer, maar dit valt niet onder mobiliteits service dus we doen er niks mee. Hele slechte zaak van Skoda. ANWB direct erna gebeld, neemt direct alles serieus op en proberen er binnen een uur te staan met een Berger. Kunnen ze bij Skoda nog wat van leren. Ben altijd heel goed te spreken geweest over Skoda maar het blijkt maar weer dat dat ook ineens 180 graden kan draaien.

Edit:
Volgens mij heb je zelf je accu helemaal leeg gereden en niemand anders.
8)7 :+

[ Voor 3% gewijzigd door D.deJong op 12-11-2023 07:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Autohillenga schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:26:
Maar dit is toch niet aan Skoda?
Stel je rijdt merk X of Y met gewone verbrandingsmotor die je helemaal leeg rijdt zonder te tanken, zelf al geeft de meter aan dat er nog wat range zou moeten zijn, ga je dan het merk bellen dat ze je moeten komen bergen? Lijkt mij niet, waarom zou dat wel met een EV moeten dan?

Dit is imho een gevalletje, je hebt hem zelf leeg gereden dus eigen schuld.

Dat de ANWB het goed op pakt is omdat dit hun core business is, bij een automerk is dat het niet dus is de service anders.

Ik heb net de IV 60 Business Edition Plus in ontvangst mogen nemen.
Wat een genot om in te rijden, het is even wennen aan de range en hoe deze goed te benutten maar dat komt vanzelf wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rbdTHJh3PV7_4BVmRt6NYfgv58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xj4BGFhnb0F2ECssbYZR7ao5.jpg?f=fotoalbum_large

Wel al wat zaken die ik met OBDEleven zou willen aanpassen, nog even uitzoeken welke ik dan zou moeten nemen want zie door de abonnementen en tokens even niet meer goed wat nu de beste optie is.

[ Voor 26% gewijzigd door Rubman op 12-11-2023 07:38 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-09 07:21

Edit:
In jouw geval zou je recht gehad moeten hebben op gratis hulp van de Mobiliteitsservice. Als de auto eerst nog 3% SOC aangeeft en vervolgens toch niet wil 'herstarten' om nog 400m te rijden dan is dat niet jouw fout.

Ik ben alleen bang dat men dit geval niet kan onderscheiden van degenen die zelf de fout maken en de accu leegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 15:28
jules schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:11:
[...]

Heb je er een keer goed mee geremd? Ik heb tijdens mijn eerste rit ook meteen de remmen eens goed aan de tand gevoeld. Daarna had ik ook last van trillingen bij het remmen. Na een tijdje slijt het wel weer vanzelf weg.
Ja hoor, had deze methode ook al eens geprobeerd, maar hielp niet. YouTube: Tesla's Secret Brake Burnishing Mode Explained - Stop Brake Squeal U...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Als ik op skoda.be kijk kan ik de 85x bestellen (fors duurder overigens). Op skoda.nl staat niets van type aanduidingen of L&K. Wordt het 2024 model nog niet verkocht in Nederland?

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-11-2023 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
BAJ82 schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:03:
[...]

In jouw geval zou je recht gehad moeten hebben op gratis hulp van de Mobiliteitsservice. Als de auto eerst nog 3% SOC aangeeft en vervolgens toch niet wil 'herstarten' om nog 400m te rijden dan is dat niet jouw fout.

Ik ben alleen bang dat men dit geval niet kan onderscheiden van degenen die zelf de fout maken en de accu leegrijden.
Dit was dus precies het geval. De auto geeft nog range aan en een aantal procent over, de GOM is juist heel erg pessimistisch ingesteld om dit soort situaties te voorkomen, en ik had hem aan de lader gezet omdat ik toch nog even boodschappen ging doen. Maar die stond offline en in storing, dus dacht, Zet hem paar 100 meter verderop. Daarna kwam de melding in beeld dat je niet verder kon rijden. Dan mag je toch iets meer medewerking verwachten van Skoda? Je kan toch op zijn minst aanbieden om een berger te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Autohillenga schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:15:
[...]

Dit was dus precies het geval. De auto geeft nog range aan en een aantal procent over, de GOM is juist heel erg pessimistisch ingesteld om dit soort situaties te voorkomen, en ik had hem aan de lader gezet omdat ik toch nog even boodschappen ging doen. Maar die stond offline en in storing, dus dacht, Zet hem paar 100 meter verderop. Daarna kwam de melding in beeld dat je niet verder kon rijden. Dan mag je toch iets meer medewerking verwachten van Skoda? Je kan toch op zijn minst aanbieden om een berger te sturen?
Ik snap Skoda wel eigenlijk. Een lege accu of brandstoftank is expliciet uitgesloten van mobility service. Dat is gewoon je eigen schuld. Als er nou 50% accu stond en daarna ineens 0%, dan heb je nog een verhaal, maar 3% is gewoon een gevalletje ‘gegokt en verloren’ wat mij betreft.

En hoe zie je het sturen van een berger dan voor je? Die komt dan, en de rijder zegt ‘oh maar dit is me te duur’. De berger heeft de opdracht van Skoda en niet van de berijder, dus moet voor zijn kosten naar Skoda. Die betaalt Skoda niet, maar er is dus wel een hoop discussie. Nee, ik snap Skoda helemaal in dit geval.

Edit: voor de goede orde: ik zeg niet dat Skoda hier niet klantgerichter had kunnen zijn. Maar dat ze dat niet doet, zou ik Skoda niet kwalijk nemen als het mij op deze manier overkwam.

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 12-11-2023 09:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 22:14
D.deJong schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:23:
[...]

Volgens mij heb je zelf je accu helemaal leeg gereden en niemand anders.
8)7 :+
Snap deze reactie niet (en de likes ook niet) @Autohillenga geeft duidelijk aan dat er nog 3% soc was, dus hij was niet “helemaal” leeg. Dus los van de 5% buffer had ie nog zeker die paar honderd meter kunnen rijden. Inderdaad heel slechte beurt van Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
cryptapix schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:18:
[...]

Ik snap Skoda wel eigenlijk. Een lege accu of brandstoftank is expliciet uitgesloten van mobility service. Dat is gewoon je eigen schuld. Als er nou 50% accu stond en daarna ineens 0%, dan heb je nog een verhaal, maar 3% is gewoon een gevalletje ‘gegokt en verloren’ wat mij betreft.

En hoe zie je het sturen van een berger dan voor je? Die komt dan, en de rijder zegt ‘oh maar dit is me te duur’. De berger heeft de opdracht van Skoda en niet van de berijder, dus moet voor zijn kosten naar Skoda. Die betaalt Skoda niet, maar er is dus wel een hoop discussie. Nee, ik snap Skoda helemaal in dit geval.

Edit: voor de goede orde: ik zeg niet dat Skoda hier niet klantgerichter had kunnen zijn. Maar dat ze dat niet doet, zou ik Skoda niet kwalijk nemen als het mij op deze manier overkwam.
Voor niets gaat de zon op, auto’s kosten nu eenmaal geld, dat ik daar voor zou moeten betalen is niet meer dan reeël toch? Het gaat me vooral om de ‘we trekken onze handen er van af’ houding. Het enige wat je wil op zo’n moment is pechhulp, ook al kost dat dan maar geld, maargoed…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autohillenga
Al een contact bij de dealer gesproken, die zei dat dit abnormaal gedrag is van de auto en dat dit zou kunnen liggen aan 1 of meerdere defecte cellen met te hoge zelfontlading, want rond de 0% hoor je nog 2,5 kWh buffer te hebben. Auto staat midden december hiervoor ingepland bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Autohillenga schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:57:
[...]

Voor niets gaat de zon op, auto’s kosten nu eenmaal geld, dat ik daar voor zou moeten betalen is niet meer dan reeël toch? Het gaat me vooral om de ‘we trekken onze handen er van af’ houding. Het enige wat je wil op zo’n moment is pechhulp, ook al kost dat dan maar geld, maargoed…
Dan bel je die toch? Dat is ook nog eens een stuk sneller, want dan zit er niet nog een partij (Skoda) tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
Laat dat nou net precies zijn wat ik gedaan heb. Die stonden er ook verdomd snel. De berger vertelde me dat hij al de hele avond EV’s met hetzelfde euvel aan het afslepen was, allemaal ook nog genoeg SOC in de accu, en niet meer willen manoeuvreren. Maar zoals sommigen in dit topic al zeggen: Heb je zelf gedaan, en wij zijn perfect en ons overkomt dit niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
cryptapix schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:18:
[...]

Um, nee. 3% is 3%. Het BMS hoort correct de resterende capaciteit in te schatten. Daar kan een kleine foutmarge op zitten, maar niet 3%.

@Autohillenga , uit nieuwsgierigheid:
  • Stond de GOM bij terug vertrekken dan ook effectief op 0km, 0%, of gaf hij nog 0% aan?
  • Toevallig misschien klimatiseren aan laten staan terwijl je in de winkel was?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dingo35
Als de auto bij de laadpaal waar hij afgeleverd werd door de ANWB, goed geladen werd en hij daarna gewoon weer werkte, is dit objectief gesproken een gevalletje "gegokt en verloren".

Bij 15% of 20% gaat er een lampje branden "laden aub", en als je dit negeert is het risico aan jou.

Ieder van ons Enyaq rijders weet dat als je je auto neer zet met 50%, hij na een uur rustig op 48% of 52% kan staan; afhankelijk van temperatuur, recent rijgedrag en het batterij management systeem.

Ik begrijp dat dat zuur is, zeker als je auto-expert bent die geregeld de status van zijn accu-cellen monitort.

Zeuren over "de toon" van de mobiliteitsservice vind ik persoonlijk dan wel weer een beetje rubberen-tegel mentaliteit... Je had die m.i. niet eens moeten bellen, maar meteen de pechhulp waarvoor je zelf bereid was te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
dvx76 schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:23:
[...]

Um, nee. 3% is 3%. Het BMS hoort correct de resterende capaciteit in te schatten. Daar kan een kleine foutmarge op zitten, maar niet 3%.

@Autohillenga , uit nieuwsgierigheid:
  • Stond de GOM bij terug vertrekken dan ook effectief op 0km, 0%, of gaf hij nog 0% aan?
  • Toevallig misschien klimatiseren aan laten staan terwijl je in de winkel was?
- Ja, met 3% aangesloten op de laadpaal, laadpaal bleek defect, dus ik dacht, zet hem even aan de laadpaal iets verderop, maar dat mocht dus niet baten, gelijk rode schildpad in beeld en de tekst dat manoeuvreren niet mogelijk was, 0% en 0km

- Nee, klimatiseren stond uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Moraal van het verhaal, volgende keer niet zeggen dat je accu leeg is en je band leeg laten lopen? :?

Maar hoe zit dit dan:
Bij een lege accu biedt de Mobiliteitsservice starthulp, deze is echter niet kosteloos wanneer de accu door eigen toedoen is leeggelopen.
https://www.skoda.nl/-/me...ervice-brochure-2018.ashx

Edit, dit gaat natuurlijk om de ICE accu…

[ Voor 8% gewijzigd door Martinique op 12-11-2023 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:05
Had je niet beter eerst de beheerder van de laadpaal kunnen bellen? Wellicht was het herstarten/resetten van de laadpaal voldoende geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
dingo35 schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:26:
Als de auto bij de laadpaal waar hij afgeleverd werd door de ANWB, goed geladen werd en hij daarna gewoon weer werkte, is dit objectief gesproken een gevalletje "gegokt en verloren".

Bij 15% of 20% gaat er een lampje branden "laden aub", en als je dit negeert is het risico aan jou.

Ieder van ons Enyaq rijders weet dat als je je auto neer zet met 50%, hij na een uur rustig op 48% of 52% kan staan; afhankelijk van temperatuur, recent rijgedrag en het batterij management systeem.

Ik begrijp dat dat zuur is, zeker als je auto-expert bent die geregeld de status van zijn accu-cellen monitort.

Zeuren over "de toon" van de mobiliteitsservice vind ik persoonlijk dan wel weer een beetje rubberen-tegel mentaliteit... Je had die m.i. niet eens moeten bellen, maar meteen de pechhulp waarvoor je zelf bereid was te betalen.
Ik was al geen lid meer van de ANWB juist omdat ik Skoda Mobiliteitsservice had. Maar als je ze aan de lijn hebt en gesprek wordt na +\- 15 seconden afgekapt en afgepoeierd wordt, vind ik dat een hele slechte zaak. Nu was ik alleen dus dat maakt me niet zoveel uit, maar wat als dit gebeurt als ik de kinderen mee had of dat dit iemand anders overkomt die iets minder weet heeft van wie je moet bellen en die staat daar in de kou met kinderen, hoe slechte beurt maak je dan als Mobiliteitsservice. De dealer ben ik overigens wel goed te spreken, die nemen het op hun beurt wel weer professioneel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Twardt schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:32:
Had je niet beter eerst de beheerder van de laadpaal kunnen bellen? Wellicht was het herstarten/resetten van de laadpaal voldoende geweest.
Vergeten te vermelden, die heb ik gebeld, maar er bleek installatietechnisch een mankement te zijn, ze konden ook geen verbinding krijgen met de laadpaal, de beste man heeft nog wel geprobeerd iets met instellingen proberen wat aan de praat te krijgen, maar mocht niet baten. Maar zijn dus 2 van de 3 partijen die er wel serieus mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Martinique schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:30:
Moraal van het verhaal, volgende keer niet zeggen dat je accu leeg is en je band leeg laten lopen? :?

Maar hoe zit dit dan:

[...]

https://www.skoda.nl/-/me...ervice-brochure-2018.ashx

Edit, dit gaat natuurlijk om de ICE accu…
Daar komt het uiteindelijk wel op neer. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Autohillenga schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:01:
Al een contact bij de dealer gesproken, die zei dat dit abnormaal gedrag is van de auto en dat dit zou kunnen liggen aan 1 of meerdere defecte cellen met te hoge zelfontlading, want rond de 0% hoor je nog 2,5 kWh buffer te hebben. Auto staat midden december hiervoor ingepland bij de dealer.
Dat zou balen zijn.

Maar had je niet eigen meetapparatuur en was alles ok?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BGFG
cryptapix schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:04:
[...]

Dan bel je die toch? Dat is ook nog eens een stuk sneller, want dan zit er niet nog een partij (Skoda) tussen.
Niet om het een of ander; maar Skoda Mobiliteitsservice = pechhulp. Dat Skoda de uiteindelijke hulpverlening uitbesteed aan derden, net als trouwens iedere andere importeur, doet niet ter zake. Skoda Mobiliteitsservice is in begrepen bij de koop van je auto. Blijkbaar was de soc van @Autohillenga niet correct, anders had hij zeker die 400 meter nog kunnen rijden. Dus als Skoda niet kan helpen hadden ze op z’n minst kunnen ondersteunen met het vinden van een passende oplossing. @Autohillenga heeft het ook niet primair over de kosten, maar over de hulpverlening, of eigenlijk de niet-hulpverlening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
jeroenkb schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:17:
[...]

Dat zou balen zijn.

Maar had je niet eigen meetapparatuur en was alles ok?
Ik had CarScanner dongle wel, bij stilstand stond er 3.4 V op elke cel, wat betekent dat hij inderdaad niet leeg was en dat er inderdaad een ruime reserve over was. Het zou dus aan de BMS of de software van de BMS kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
BGFG schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:30:
[...]

Niet om het een of ander; maar Skoda Mobiliteitsservice = pechhulp.
Maar niet voor een lege tank of een lege accu, net zoals een opstalverzekering tegen het afbranden van een huis ook geen dekking biedt voor het zelf aansteken van je huis. En daarbij laat ik het voordat dit topic het grote “wat vinden we van de situatie van @Autohillenga topic” wordt. Er is een eenvoudige tweedeling zichtbaar en dat zal zo blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
cryptapix schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:44:
[...]

Maar niet voor een lege tank of een lege accu, net zoals een opstalverzekering tegen het afbranden van een huis ook geen dekking biedt voor het zelf aansteken van je huis. En daarbij laat ik het voordat dit topic het grote “wat vinden we van de situatie van @Autohillenga topic” wordt. Er is een eenvoudige tweedeling zichtbaar en dat zal zo blijven.
Ik hoop oprecht voor je, mocht je ooit met pech te komen staan, dat je netjes te woord wordt gestaan en je wordt geholpen. Voor mij is het in elk geval duidelijk, Mobiliteits Service lekker achterwege laten en weer lid worden van de ANWB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BGFG
cryptapix schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:44:
[...]

Dooddoener; als je goed leest wat @Autohillenga aangeeft was er wat anders aan de hand “bij stilstand stond er 3.4 V op elke cel, wat betekent dat hij inderdaad niet leeg was en dat er inderdaad een ruime reserve over was. Het zou dus aan de BMS of de software van de BMS kunnen liggen”.

En daarbij: op de display stond nog 3%, dat is wat anders dan leeg. Maar inderdaad: case closed, niet iedereen hoeft dezelfde mening te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:45:
Als ik op skoda.be kijk kan ik de 85x bestellen (fors duurder overigens). Op skoda.nl staat niets van type aanduidingen of L&K. Wordt het 2024 model nog niet verkocht in Nederland?
De x (4wd) is toch nooit leverbaar geweest in NL? De 85 is het 2024 model.

Edit: de 80x lijkt toch kort leverbaar te zijn geweest in NL (jan22-jul22).

[ Voor 9% gewijzigd door cryptapix op 12-11-2023 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
BGFG schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:19:
[...]

Snap deze reactie niet (en de likes ook niet) @Autohillenga geeft duidelijk aan dat er nog 3% soc was, dus hij was niet “helemaal” leeg. Dus los van de 5% buffer had ie nog zeker die paar honderd meter kunnen rijden. Inderdaad heel slechte beurt van Skoda.
De auto weet niet dat het nog maar een paar honderd meter is en voorkomt zo dat je stil komt te staan op de snelweg.
De emotionele uitspraken over mobiliteitservice zijn daarentegen wel een beetje overdreven om iets waar zij niks aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
cryptapix schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:43:
[...]

De x (4wd) is toch nooit leverbaar geweest in NL? De 85 is het 2024 model.

Edit: de 80x lijkt toch kort leverbaar te zijn geweest in NL (jan22-jul22).
Maar goed de 'gewone' 85 is ook niet leverbaar via de NL'se website. Via de Belgische Skoda website krijg je een compleet andere configurator te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:52:
[...]

Maar goed de 'gewone' 85 is ook niet leverbaar via de NL'se website. Via de Belgische Skoda website krijg je een compleet andere configurator te zien.
Bij mij is ie in NL wel leverbaar: 82kWh, 210kW is het 2024 model.
https://configurator.skoda.nl/enyaq/selection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Wat is eigenlijk de reden dat de 85x en L&K niet in Nederland te bestellen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
D.deJong schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:49:
[...]

De auto weet niet dat het nog maar een paar honderd meter is en voorkomt zo dat je stil komt te staan op de snelweg.
Serieus? Misschien moet een ICE dan best ook niet meer starten als er nog maar 2l brandstof over is?

3% is 3%. Als dat 20min later zonder verbruikers zoals klimatisatie plots op 0% staat dans is er iets mis met het BMS, of de cellen. Blijkbaar inmiddels bevestigd door de dealer, dus ik ben zelf wel benieuwd wat daar verder uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
dvx76 schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:20:
[...]

Serieus? Misschien moet een ICE dan best ook niet meer starten als er nog maar 2l brandstof over is?

3% is 3%. Als dat 20min later zonder verbruikers zoals klimatisatie plots op 0% staat dans is er iets mis met het BMS, of de cellen. Blijkbaar inmiddels bevestigd door de dealer, dus ik ben zelf wel benieuwd wat daar verder uit komt.
Ik gooi het na bezoek dealer wat de bevindingen van de dealer zijn.
Pagina: 1 ... 10 ... 90 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.