Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 07:42
Hey, even iets anders: hoe zie ik nu of mijn Enyaq 80 125 KHW kan laden? (achtergrond). Dit zou standaard zijn tegenwoordig, toch? Alleen hoe valideer ik nu dat mijn auto deze optie heeft? Ik kan hem uiteraard aan een "snelle laadpaal" pluggen, maar die kans heb ik nog niet gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door smeerbartje op 13-11-2023 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 22:04
In de MySkoda Essentials app kijken bij laadvermogen. Of bij de dealer de optielijst met PR codes halen.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 20:53
smeerbartje schreef op maandag 13 november 2023 @ 07:59:
Hey, even iets anders: hoe zie ik nu of mijn Enyaq 80 125 KHW kan laden? (achtergrond). Dit zou standaard zijn tegenwoordig, toch? Alleen hoe valideer ik nu dat mijn auto deze optie heeft? Ik kan hem uiteraard aan een "snelle laadpaal" pluggen, maar die kans heb ik nog niet gehad.
De Iv-80 heeft 135KW vermogen, volgens de prijslijst van het 2023 model.
Sorry voor de eerdere verkeerde info, ik ben nog niet helemaal wakker :z

[ Voor 10% gewijzigd door De Sjeik op 13-11-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55
De Sjeik schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:51:
[...]

De Iv-80 heeft 150KW vermogen, althans, dat zegt de MySkoda app over de mijne (model 2023).
Volgens de prijslijst heeft het 2024 model 120kW (60) respectievelijk 135kW (85).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:00

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Rubman schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:36:
[...]

Wel al wat zaken die ik met OBDEleven zou willen aanpassen, nog even uitzoeken welke ik dan zou moeten nemen want zie door de abonnementen en tokens even niet meer goed wat nu de beste optie is.
Even mijzelf quoten.

Als ik zaken wil aanpassen zoals knipperlicht aantal van 3 naar 5, Aircare altijd aan welke OBD Eleven heb ik dan nodig? En moet het abonnement erbij?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:23
cryptapix schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:53:
[...]

Volgens de prijslijst heeft het 2024 model 120kW (60) respectievelijk 135kW (85).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTkcFAMLBIhe153axypdmpFeWwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jH1GoXoyKmyyZglMa0IvNcK.jpg?f=fotoalbum_large

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Ja dat zei ik toch? ;) Wat overigens wel opvalt is dat er in jouw lijst 7,2kW AC staat en op her lijstje waar ik naar keek (elders in de prijslijst) 11kW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXzDuYY3sWBdE-ECNwLd9y0p-gQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8CNPh1volSAVeF54upyZggP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
cryptapix schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:32:
[...]

Ja dat zei ik toch? ;) Wat overigens wel opvalt is dat er in jouw lijst 7,2kW AC staat en op her lijstje waar ik naar keek (elders in de prijslijst) 11kW
[Afbeelding]
Klopt! Een plaatje past er mooi bij ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
Rubman schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:13:
[...]

Even mijzelf quoten.

Als ik zaken wil aanpassen zoals knipperlicht aantal van 3 naar 5, Aircare altijd aan welke OBD Eleven heb ik dan nodig? En moet het abonnement erbij?
Ja dit moet middels long coding. Maar je mag ook hier even langs rijden hoor. (regio zuid)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-05-2024
cryptapix schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:12:
[...]

Ik kan me niet zo goed bedenken waarom je zou willen dat je handrem het doet bij >20km/u. Als je remmen niet werken, kun je op de motor afremmen. Mocht je toch je handrem willen gebruiken, dan trek je die er niet in 1 keer vol op maar doe je dat geleidelijk. Dat is met een elektronische handrem geen optie.

Edit: of toch wel… zie @Martinique hieronder ;)
Of, misschien eerder logisch, wanneer de bestuurder onwel wordt. Dan kan je maar best als passagier de handrem aantrekken wil je niet te hard in het decor belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

water_escape schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:13:
[...]

Ja dit moet middels long coding. Maar je mag ook hier even langs rijden hoor. (regio zuid)
Bedankt, maar wat ver vanuit West Friesland.

Al werk ik vaak in Gorinchem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-07 09:21
cryptapix schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:53:
[...]

Ajajaj. Ik ben echt gevallen voor de Enyaq maar dit soort dingen… ik dacht dat de 2024 versie 175kW kon laden maar dat blijkt dus alleen voor het AWD model te zijn. En die wordt niet verkocht in NL…

Moet nu kiezen tussen een Model Y Performance die 250kW kan laden, meer range heeft, en sneller optrekt. Of een Enyaq Sportline die ik qua looks echt supermooi vind, qua comfort beter is, maar die technisch gezien op alle vlakken achterloopt. Wanneer worden ze wakker bij VAG? Tesla is ze nu de markt uit aan het drukken met hun prijsverlagingen.

Ik ben regelmatig met de Model 3 richting Scandinavië gereden, en kan uit ervaring zeggen dat 175kW+ echt voordeel biedt bij lange afstanden.

[ Voor 5% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 13-11-2023 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:46:
[...]

Ajajaj. Ik ben echt gevallen voor de Enyaq maar dit soort dingen… ik dacht dat de 2024 versie 175kW kon laden maar dat blijkt dus alleen voor het AWD model te zijn. En die wordt niet verkocht in NL…

Moet nu kiezen tussen een Model Y Performance die 250kW kan laden, meer range heeft, en sneller optrekt. Of een Enyaq Sportline die ik qua looks echt supermooi vind, qua comfort beter is, maar die technisch gezien op alle vlakken achterloopt. Wanneer worden ze wakker bij VAG? Tesla is ze nu de markt uit aan het drukken met hun prijsverlagingen.

Ik ben regelmatig met de Model 3 richting Scandinavië gereden, en kan uit ervaring zeggen dat 175kW+ echt voordeel biedt bij lange afstanden.
Dan heb je het waarschijnlijk over 5-10 minder lang wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
utbone schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:49:
[...]
Dan heb je het waarschijnlijk over 5-10 minder lang wachten?
250kW vs 135kW is niet 10 minuten minder lang wachten. Dat is bij 3 stops een uur voordeel.

135kW is niet meer van deze tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 13-11-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-07 21:51
Kijk vooral naar de laadcurve, hoeveel % kan je in 20 minuten laden?

Onderstaande foto van een Enyaq 80 2021 model. Dit gaat een x tal minuten mooi snel, daarna loopt de laadsnelheid langzaam terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70-yvnL00cw4BRqZbdU3AlbUfaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUuZmLEEpNRjIlYsXvoskYFr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-07 15:24
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:51:
[...]

250kW vs 135kW is niet 10 minuten minder lang wachten. Dat is bij 3 stops een uur voordeel.

135kW is niet meer van deze tijd.
Dan moet het laadpunt dat vermogen ook wel effectief kunnen leveren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:35
Homer-Simpson schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:15:
[...]

Inmiddels 5 weken verder, dus afgelopen maandag stond ik bij de dealer voor de reparatie van de accumodule(s). "Sorry meneer de pasta die we nodig hebben voor de reparatie is op, staat in de backlog en we weten niet wanneer deze weer beschikbaar is." 8)7 Reparatie is dus tot een niet nader te bepalen moment uitgesteld. Benieuwd of dat bij de anderen met dit probleem ook zo is?

Wel bijzonder trouwens dat de foutmelding sinds vorige week verdwenen is, toen heb ik bij Profile een bandenwissel gedaan. Heb ze helaas niet gevraagd of zij de melding hebben gereset. Had verwacht dat deze weer terug zou komen aangezien ik al sinds eind september die foutmelding heb.
What's not to like. De geleidingspasta is nog steeds niet leverbaar en inmiddels is mijn reparatie verschoven naar eind januari 2024. Nog meer tweakers die met deze vertraging te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
[...]

Je beschrijft zelf eigenlijk al het hele principe: je zult keuzes moeten maken; geen enkele auto is perfect. Bij mij was het simpel: ik wil geen tesla (cryptapix in "Keuze leaseauto - Deel 6")

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
[...]

Persoonlijk zou ik de keuze voor een auto niet laten afhangen van hoe snel hij kan snelladen. Maar goed, ik heb een laadpaal voor de deur, op mijn werk en bij klanten op locatie vaak ook. Ik sta praktisch dus nooit aan een snellader, alleen op vakantie naar het buitenland. En dan maakt me die kortstondige theoretische piek van 250kW echt helemaal niets uit, meestal waren wij met pauzeren langer bezig dan dat de auto nodig heeft om te laden...
Wat @Carpjes zegt is daarnaast veel interessanter dan die korte piek, geen enkele snellader / accu houdt 250kW continu vol.
Ik zie mezelf liever rijden in een dikke sportline (heb ik niet :o ) dan in een 13 in een dozijn Model Y, maar goed dat is smaak. En dan neem ik de Skoda software voor lief >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@fRiEtJeSaTe Ter vergelijk: Model Y LR doet 10-80 in 27 minuten. De Enyaq 85 in 28 minuten. Maar liefst een hele minuut langzamer…. De laadcurve is, kortom, belangrijker dan de piek.

Wel typisch Tweakers om af te geven op de spec sheet. MEB platform is ook erg behoudend met specificaties. Zoals hierboven te zien halen ze regelmatig een stuk hoger laadvermogen dan gespecificeerd.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
cryptapix schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:48:
[...]
Je beschrijft zelf eigenlijk al het hele principe: je zult keuzes moeten maken; geen enkele auto is perfect. Bij mij was het simpel: ik wil geen tesla (cryptapix in "Keuze leaseauto - Deel 6")
Same. Maar de andere merken maken het niet makkelijker. Ben ook wel erg gewend geraakt aan one pedal drive. Tesla remt dan echt hard af in vergelijking met andere merken. Zat laatst in een EV6 die werkte meer als een traditionele automaat, dus voet op de rem houden. Binnenkort maar ff proefritje met de Enyaq.

[ Voor 24% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 13-11-2023 20:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43
[...]

Ik zou het wel weten, voor die enkele keer dat je moet snelladen tegenover het hele jaar in een (in mijn ogen fatsoenlijke) auto rijden.
100% de Enyaq en dan op vakantie relaxed op vakantie en dan stoppen we iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 00:11
[...]

Mijn tip:

Ga met beide auto’s uitvoerig proefrijden en maak daarna voor jezelf op welke je voor jouw wensen het beste vindt qua features en OTA, verwacht van zowel de Y als de Enyaq niet teveel, beide zullen niet echt meer nieuwe featured krijgen. Zelfs niet FSD, ik denk dat die pas echt goed gaat werken als HW5 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-07 19:58
Ik had vanmorgen een nieuwe bug aan de Enyaq: de touch van de binnenverlichting dacht telkens af te moeten gaan. Steeds een beetje vaker.. dus eerst sprong de verlichting iedere 5 minuten aan, dat ging steeds vaker totdat hij 50 minuten later bij bestemming iedere seconde een 'tik' registreerde.. door de 'soft off' van het lampje was het effectief alsof hij permanent aan stond en het was inmiddels licht, dus dat viel gelukkig mee.
Had hem 2+ weken voor het laatst gebruikt, dus hij was niet nog vies oid. Heb geprobeerd hem af te vegen, maar niets hielp. Op de terugweg vanavond was er niets aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 20:29

Superflip

*pwiet*

matk89 schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:58:
Ik had vanmorgen een nieuwe bug aan de Enyaq: de touch van de binnenverlichting dacht telkens af te moeten gaan. Steeds een beetje vaker.. dus eerst sprong de verlichting iedere 5 minuten aan, dat ging steeds vaker totdat hij 50 minuten later bij bestemming iedere seconde een 'tik' registreerde.. door de 'soft off' van het lampje was het effectief alsof hij permanent aan stond en het was inmiddels licht, dus dat viel gelukkig mee.
Had hem 2+ weken voor het laatst gebruikt, dus hij was niet nog vies oid. Heb geprobeerd hem af te vegen, maar niets hielp. Op de terugweg vanavond was er niets aan de hand...
Typisch kwaaltje van de dakmodule die vervangen zal moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-07 23:28
[...]

Bedoel je die model Y waarvan de voorstoelen op blokken staan die vervolgens bekleed zijn met een tapijtje? Come on….wat een grap is dat. No brainer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 21:41
Homer-Simpson schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:32:
[...]

What's not to like. De geleidingspasta is nog steeds niet leverbaar en inmiddels is mijn reparatie verschoven naar eind januari 2024. Nog meer tweakers die met deze vertraging te maken hebben?
Hopen dat het bij mijn Skoda dealer dan beter gaat. Ik heb ook de melding van problemen met het elektriciteit systeem en mag eind deze maand heen. Maar de diagnose moet nog gesteld worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-07 14:02
JanHenk schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:12:
@fRiEtJeSaTe Ter vergelijk: Model Y LR doet 10-80 in 27 minuten. De Enyaq 85 in 28 minuten. Maar liefst een hele minuut langzamer…. De laadcurve is, kortom, belangrijker dan de piek.

Wel typisch Tweakers om af te geven op de spec sheet. MEB platform is ook erg behoudend met specificaties. Zoals hierboven te zien halen ze regelmatig een stuk hoger laadvermogen dan gespecificeerd.
En maak dat vergelijk nu eens in de winter, bij 3 graden buitentemperatuur. De Enyaq zonder pre-heating en de Tesla met. Dan scheelt het je afhankelijk van wat je gereden hebt snel 20 minuten. Ik heb ritten gehad van meer dan 300km bij deze omstandigheden en dan nog ging laden met met 60 kW bij de eerste stop. Laten we er niet omheen draaien. De Skoda is qua interieur vele malen mooier, en afhankelijk van de uitvoering qua exterieur ook, maar qua software, laden, navigatie met geïntegreerde planning van laadstops rijd de Tesla er rondjes omheen. Ik rij nu sinds mei 2021 met de Enyaq, en het is best OK, maar als ik nu moest kiezen wist ik het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door RandomNick op 14-11-2023 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@RandomNick Dat klopt op zich wel. Maar, de 2024 ME4 Enyaq heeft bij mijn weten wel mogelijkheid tot voorverwarmen van de batterij (handmatig dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:03
JanHenk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:44:
@RandomNick Dat klopt op zich wel. Maar, de 2024 ME4 Enyaq heeft bij mijn weten wel mogelijkheid tot voorverwarmen van de batterij (handmatig dacht ik).
Kom dan maar door met die update! (en niet weer voor een onzinnige shop update)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-07 20:49
BigGreen schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:02:
[...]

Kom dan maar door met die update! (en niet weer voor een onzinnige shop update)
Dat gaat geen update zijn voor bestaande voertuigen. Skoda heeft al aangegeven dat bestaande Enyaqs niet naar ME4 kunnen i.v.m. de vereiste hardware. Je zult dus een 2024 model of later moeten hebben hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 12:03
DutchJackal schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:07:
[...]

Dat gaat geen update zijn voor bestaande voertuigen. Skoda heeft al aangegeven dat bestaande Enyaqs niet naar ME4 kunnen i.v.m. de vereiste hardware. Je zult dus een 2024 model of later moeten hebben hiervoor.
Dat begreep ik ook en daarom ook wel teleurgesteld want nog voordat mijn auto uit de garantieperiode is wordt die al niet meer ge-updated. Bij de dealer werd nog zo mooi gezegd nee nu kunnen we uw auto up to date houden door steeds te updaten.

Skoda heeft een mooie auto maar software is klote!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Yes. Ze hebben aangegeven nog wel aan battery preheating te werken voor de ME3 modellen. Maar om eerlijk te zijn verwacht ik niet veel meer...

Hoe moeilijk kan het zijn om een switch te implementeren die de heater voor de batterij aanzet? Dat valt toch wel mee? Dat zou ik graag zien.

Overigens is voor mij de noodzaak echt vrijwel nul. Ik heb de Enyaq nu ruim twee jaar en ga in januari op wintersport. Dat zou het eerste moment zijn dat het zinvol gaat zijn in de tijd dat ik hem heb... Ik sta anders alleen met de zomervakantie bij een snellader en dat werkt uiteraard goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Sjeik
JanHenk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:44:
De updates zijn op verschillende websites aangegeven.
https://nl.skoda.be/news/...koda-enyaq-laurin-klement
Op basis van klantenfeedback hebben we een beheerfunctie voor de voorverwarming van de batterij toegevoegd, die ook gebruik maakt van navigatiegegevens. Deze functie optimaliseert de oplaadprestaties, zelfs bij koud weer.
Deze is dus handmatig aan te zetten, maar als je ergens heen navigeert en hij plant een laadstop in onderweg zal hij automatisch de accu voorverwarmen voordat je bij het laadpunt aankomt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
cOOlrUnnINgs schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:37:
[...]

Ik zou het wel weten, voor die enkele keer dat je moet snelladen tegenover het hele jaar in een (in mijn ogen fatsoenlijke) auto rijden.
100% de Enyaq en dan op vakantie relaxed op vakantie en dan stoppen we iets langer.
Die keuze heb ik ook moeten maken (ik ga elk naar naar het zuiden van Kroatie). Deze zomer eens berekend hoeveel pauzes ik onderweg neem, er waren telkens snelladers beschikbaar en onze stops zijn meestal ook 20-30 min lang (tanken, wc, drinken/snack). Op die tijd is de auto ook weer bijgeladen. Op een reis van 16 uur gaan we misschien een uurtje langer onderweg zijn, en voor het gemak plan ik een extra overnachting in Oostenrijk in.

Moraal van het verhaal: ik wou geen andere wagen kiezen voor die 2 weken per jaar dat ik eens verder weg ga. In het aller aller aller slechtste geval kan ik nog altijd voor een huurwagen gaan, of gewoon met het vliegtuig op vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
[...]

Welkom bij VAG. Dit is zo ongeveer hun handelsmerk.
Auto uitleveren, op naar het volgende modeljaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram2700
  • Laatst online: 15-03 17:04
Gisterochtend reed mijn vrouw weg met de Enyaq. Na terugkomst vertelde ze dat er een geel lampje brandde met een uiutroepteken. Na consultatie van de handleiding bleek dit betrekking te hebben op het hoogvolt accusysteem. Even de dealer gebeld en die gaf aan dat ik even langs moest komen zodat ze de storing uit konden lezen. Zogezegd, zogedaan.
Eenmaal bij de dealer zat ik met een kop koffie te wachten toen een van de servicemedewerkers naar mij toekwam. "Ik heb slecht nieuws: een van de modules van de accu is uitgevallen en moet vervangen worden. Maar we hebben bepaalde onderdelen niet, die staan in backorder vanaf de fabriek. Het gaat wel 5-6 weken duren voordat we die verwachten. Het goede nieuws is dat het onder garantie wordt vervangen, want anders zou het u € 5-6k kosten". Tja...
Even doiorgevraagd of ze enig idee hebben waardoor de module kan zijn uitgevallen, maar dat was niet het geval. Er werd wel benadrukt dat het belangrijk is om zo spoedig mogelijk naar de werkplaats te gaan, want de kans is aanwezig dat de auto op een gegeven moment stilvalt en niet meer in beweging komt. Mijn vrouw had dus geluk...
Ook hoorde ik dat een andere klant dit al tweemaal heeft gehad, dus vervanging van een kapotte module is geen garantie dat dit maar eenmalig was (!!).
Het enige positieve is dat de dealer (Maas de Koning) mij een andere Enyaq meegaf als vervangend vervoer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
bram2700 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:03:
Gisterochtend reed mijn vrouw weg met de Enyaq. Na terugkomst vertelde ze dat er een geel lampje brandde met een uiutroepteken. Na consultatie van de handleiding bleek dit betrekking te hebben op het hoogvolt accusysteem. Even de dealer gebeld en die gaf aan dat ik even langs moest komen zodat ze de storing uit konden lezen. Zogezegd, zogedaan.
Eenmaal bij de dealer zat ik met een kop koffie te wachten toen een van de servicemedewerkers naar mij toekwam. "Ik heb slecht nieuws: een van de modules van de accu is uitgevallen en moet vervangen worden. Maar we hebben bepaalde onderdelen niet, die staan in backorder vanaf de fabriek. Het gaat wel 5-6 weken duren voordat we die verwachten. Het goede nieuws is dat het onder garantie wordt vervangen, want anders zou het u € 5-6k kosten". Tja...
Even doiorgevraagd of ze enig idee hebben waardoor de module kan zijn uitgevallen, maar dat was niet het geval. Er werd wel benadrukt dat het belangrijk is om zo spoedig mogelijk naar de werkplaats te gaan, want de kans is aanwezig dat de auto op een gegeven moment stilvalt en niet meer in beweging komt. Mijn vrouw had dus geluk...
Ook hoorde ik dat een andere klant dit al tweemaal heeft gehad, dus vervanging van een kapotte module is geen garantie dat dit maar eenmalig was (!!).
Het enige positieve is dat de dealer (Maas de Koning) mij een andere Enyaq meegaf als vervangend vervoer. :)
Tja het lijkt er op dat 1 van de updates van afgelopen tijd iets scherper naar de voltages van de accu packs/ cellen kijkt lijkt me. Meerdere Enyaq's hebben afgelopen maanden deze melding gekregen (ook ik, ik wacht nog op diagnose eind november).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Senaxx schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:16:
[...]

Tja het lijkt er op dat 1 van de updates van afgelopen tijd iets scherper naar de voltages van de accu packs/ cellen kijkt lijkt me. Meerdere Enyaq's hebben afgelopen maanden deze melding gekregen (ook ik, ik wacht nog op diagnose eind november).
Nou, dat lijkt er niet alleen op, update O4A2 is hier specifiek voor uitgebracht.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:05
RandomNick schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:46:
[...]

Ik heb dit vorig jaar ook gehad. Dit is een software matig probleem en kan door de dealer worden verholpen. Bij mijn melding herkenden ze het direct.
De dealer heeft het bij mij een tijdje geleden hersteld. Maar na een van die laatste kul-updates werkt het weer niet. Frustrerend, maar weer terug naar hem. Zeker in deze donkere tijden niet handig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 15-07 09:34
BGFG schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:16:
[...]

De dealer heeft het bij mij een tijdje geleden hersteld. Maar na een van die laatste kul-updates werkt het weer niet. Frustrerend, maar weer terug naar hem. Zeker in deze donkere tijden niet handig :(
Ik heb 't ook door de dealer laten herstellen, al deed die er een beetje vaag over ('het werkt gewoon'). Maar duidelijk verschil vóór bezoek en na bezoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 07:42
RandomNick schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:09:
[...]

En maak dat vergelijk nu eens in de winter, bij 3 graden buitentemperatuur. De Enyaq zonder pre-heating en de Tesla met. Dan scheelt het je afhankelijk van wat je gereden hebt snel 20 minuten. Ik heb ritten gehad van meer dan 300km bij deze omstandigheden en dan nog ging laden met met 60 kW bij de eerste stop. Laten we er niet omheen draaien. De Skoda is qua interieur vele malen mooier, en afhankelijk van de uitvoering qua exterieur ook, maar qua software, laden, navigatie met geïntegreerde planning van laadstops rijd de Tesla er rondjes omheen. Ik rij nu sinds mei 2021 met de Enyaq, en het is best OK, maar als ik nu moest kiezen wist ik het wel.
Ik ben het volledig met je eens; echter ik bedacht bij mezelf: hoe vaak rijd ik > 350 km op één dag? (ik heb een Enyaq 80). Dat is welgeteld twee keer per jaar. De heenweg en de terugweg van vakantie. Voor de rest kan ik prima uit de voeten met het bereik (en dus de laadsnelheid) van de Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb het gevoel alsof de mirror dip niets doen in mijn Enyaq.
Alles lijkt aan te staan in de instellingen, maar bij achteruit inschakelen gebeurt er niets met de spiegels. Is dit nog iets wat enkel werkt als het met OBD11 ingeschakeld wordt of aangepast wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 16:36
bram2700 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:03:
Eenmaal bij de dealer zat ik met een kop koffie te wachten toen een van de servicemedewerkers naar mij toekwam. "Ik heb slecht nieuws: een van de modules van de accu is uitgevallen en moet vervangen worden. Maar we hebben bepaalde onderdelen niet, die staan in backorder vanaf de fabriek. Het gaat wel 5-6 weken duren voordat we die verwachten.

...

Ik heb de melding ook, maar bij mijn dealer duurt het al weken voor ze de auto kunnen uitlezen (1 monteur voor meerdere vestigingen). Kreeg al te horen dat er bij veel auto's cellen moeten worden vervangen (ook VW) en dat het wel volgende zomer kan worden voor ik aan de beurt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:19:
Alles lijkt aan te staan in de instellingen, maar bij achteruit inschakelen gebeurt er niets met de spiegels. Is dit nog iets wat enkel werkt als het met OBD11 ingeschakeld wordt of aangepast wordt?
Heb je de schakelaar van de buitenspiegels op "R" staan? Anders werkt het inderdaad niet.

Een VAG-dingetje heb ik begrepen, ik moest er ook aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 16:36
Rubman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:19:
Spiegel wel op R staan? Ik moet de dip soms wel opnieuw instellen (Auto in achteruit, spiegel op R en dan de spiegel afstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Inze schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:24:
[...]

Spiegel wel op R staan? Ik moet de dip soms wel opnieuw instellen (Auto in achteruit, spiegel op R en dan de spiegel afstellen)
Oké de spiegel moet dus ook nog afgesteld worden, dat ga ik vandaag maar even doen dan.
Je ziet veel in de achteruitrijcamera, maar spiegels blijven toch fijn voor de lijntjes.

Moet eerlijk bekennen dat ik normaal altijd een RTFM persoon ben, maar nu wat minder tijd heb gehad om het door te nemen. Misschien toch maar even wat dingen doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 10:05
Rubman schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:31:
[...]

Oké de spiegel moet dus ook nog afgesteld worden, dat ga ik vandaag maar even doen dan.
Je ziet veel in de achteruitrijcamera, maar spiegels blijven toch fijn voor de lijntjes.

Moet eerlijk bekennen dat ik normaal altijd een RTFM persoon ben, maar nu wat minder tijd heb gehad om het door te nemen. Misschien toch maar even wat dingen doorlezen.
Je hebt wel stoelen met memory? Anders werkt het volgens mij niet….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

BGFG schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:38:
[...]

Je hebt wel stoelen met memory? Anders werkt het volgens mij niet….
Zeker, heb keurig een bestuurdersstoel met Set,1,2,3 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Maaaaar… waarom heb je dan twee instellingen die hetzelfde doen? Ik was het even vergeten maar vroeg me dit onlangs ook af: doet die mirror dip nu wel iets?

Bij de Kodiaq was het gewoon die draaiknop op R zetten en klaar, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ja draaiknop op R doet nu daadwerkelijk iets, hij was gewoon heel lafjes ingesteld.
Het doet wel wat met mijn OCD dat het knopje op R moet staan, maar dat is maar even zo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Laatst online: 15-07 21:42
https://www.skoda.nl/service/software-update/me31

Iemand al een update ontvangen van 3.0 naar 3.1 van de vroege Enyaq rijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-07 23:28
Ik merk met het natte weer de afgelopen weken dat het best wel makkelijk gaat om te beetje te gaan driften. Voor mijn gevoel greep ESP eerder veel vlotter in…..kan ESP het ook gewoon niet meer doen zonder hier een alarm/melding van te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
JS-Ah schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:11:

Hmm als het marketing materiaal er is lijkt het toch dat we die update eindelijk gaan krijgen.

• utbone
Maat28 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:06:
Ik merk met het natte weer de afgelopen weken dat het best wel makkelijk gaat om te beetje te gaan driften. Voor mijn gevoel greep ESP eerder veel vlotter in…..kan ESP het ook gewoon niet meer doen zonder hier een alarm/melding van te krijgen?
Als ESP het niet meer doet zonder dat je er een melding van krijgt lijkt mij een gevaarlijke situatie. Direct naar de dealer. (Of ergens even testen op een parkeerplaatsje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matk89
Maat28 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:06:
Acht die kans niet zo groot. Je kunt testen of er iets verandert aan het rijgedrag als je bij het knopje naast de rijmodi ('Set' volgens mij) de ESP wat vrijer laat. Het knopje zegt 'ESP uit' maar hij gaat stiekem niet uit, hij laat simpelweg mee toe.

Als de ESP het niet meer zou doen heb je met nat weer continue wielspin bij het wegrijden (bron: vriend die VW monteur is waar ze dat bij een ID3 geprobeerd hebben door met zekeringen te spelen)

• matk89
Andere mensen trouwens met Android 14 waarvan de App het niet meer doet? Mijn Pixel 7 kreeg de update en sindsdien crasht de app direct naar 'bugreport' op het moment dat ik hem open. Al geprobeerd om cache + opslag te wissen.

Gelukkig nog wel Home Assistant om op afstand te kijken + voorverwarmen te starten, anders was het wel mooi stom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

Ja, heb deze onlangs geinstalleerd gekregen na eerste grote beurt.

• De Sjeik
Ik heb een vraag over de recuperatie waarop ik het antwoord niet zo snel kan vinden.
Als ik aan kom rollen voor een rotonde en dan wel zelf rem (ipv automatische recuperatie), met minder remvermogen als de electromotor, gebruikt de enyaq dan de electromotor, de remmen of beide om af te remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:41
De Sjeik schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:45:
Ik heb een vraag over de recuperatie waarop ik het antwoord niet zo snel kan vinden.
Als ik aan kom rollen voor een rotonde en dan wel zelf rem (ipv automatische recuperatie), met minder remvermogen als de electromotor, gebruikt de enyaq dan de electromotor, de remmen of beide om af te remmen?
Zover ik weet de electromotor (zo ziet het er iig in het dashboard uit).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29

Waarom geen 3.2 vraag ik me dan af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
ManiacScum schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:20:
[...]

Hoho, dan vraag je wel heel veel van de VAG groep. Niet te grote stappen nemen he. Nu kan je 2x marketings materiaal en promotie maken hoeveel de Enyaq wel niet doorontwikkeld wordt.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-07 14:02
BGFG schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:16:
[...]

+1 hier. Werkt inderdaad weer niet. Maar weer een afspraakje maken 😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEEO0J2sNcnO3SGxYMO_YrvR8M4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P9APDMtI8z4j8CvAQLIVwEYt.png?f=fotoalbum_large

Als ik de website van Skoda zo zie, staat er alleen 3.2. En die staat er al heel lang kan ik je vertellen.

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 14:41

Mijn Enyaq zat bij de eerste batch voor NL in april 2021, maar nog geen aankondiging gehad van de 3.2 update (ik begrijp dat we meteen van 3.0 naar 3.2 gaan?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 14:41
ManiacScum schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:20:
[...]

@Autohillenga was mij net voor :)

[ Voor 58% gewijzigd door jdbiggelaa op 16-11-2023 17:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autohillenga
Dit persbericht staat er al sinds april. Update zal wel ergens over 2 jaar komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:48
Sinds een paar dagen merk ik dat de navigatie aanwijzingen van Google maps (Android Auto) heel even zichtbaar zijn en dan verdwijnen. Achter het stuur blijft wel werken. Skoda nav ook. Het werkte voorheen vlekkeloos. Ziu er Maps of AA update dit veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik zit met een vraag over opladen tot 100%
Heb nu al paar keer gehad dat ik de auto aan de lader hang en hij dan blijft hangen bij 80% terwijl dit wel gewoon op 100 was ingesteld. Battery care staat uit (heel irritant die melding steeds bovenin) maar toch is het steeds terug naar 80%

Is dit ergens in te stellen dat het gewoon op 100 of des kids 90 blijft? En de battery care melding is die weg te krijgen?.

Wil niet weer de discussie over goed of slecht laden op gang brengen, range is voor mij wel belangrijk en wil er niet steeds 20% vanaf hebben in de ochtend. Laden gebeurt 99 van de 100 keer toch met 11KW laders.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 17-11-2023 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 26-06 10:08
Rubman schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:27:
Heb nu al paar keer gehad dat ik de auto aan de lader hang en hij dan blijft hangen bij 80% terwijl dit wel gewoon op 100 was ingesteld. Battery care staat uit (heel irritant die melding steeds bovenin) maar toch is het steeds terug naar 80%

Is dit ergens in te stellen dat het gewoon op 100 of des kids 90 blijft? En de battery care melding is die weg te krijgen?.

Wil niet weer de discussie over goed of slecht laden op gang brengen, range is voor mij wel belangrijk en wil er niet steeds 20% vanaf hebben in de ochtend. Laden gebeurt 99 van de 100 keer toch met 11KW laders.
Klinkt alsof die battery care modus stiekem toch actief staat? Ik heb het limiet zelf ook 100% staan en daar blijft die ook keurig op staan.

[ Voor 8% gewijzigd door sPENKMAN op 17-11-2023 14:03 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
Rubman schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:27:

Als je laadlocaties hebt ingesteld, zou dit kunnen voorkomen. Je kan per laadlocatie een aantal zaken instellen. Waaronder het maximale laad percentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Divino83 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:57:
[...]

Als je laadlocaties hebt ingesteld, zou dit kunnen voorkomen. Je kan per laadlocatie een aantal zaken instellen. Waaronder het maximale laad percentage
Dan zou het nog in Laadlocatie kunnen zitten. Heb ben wel ingesteld voor thuis, maar niet gekeken naar percentage wat daaraan gekoppeld is.

Even gecheckt
Het was inderdaad laad locaties waarbij Thuis op 80% stond ingesteld. Dacht dat dit alleen ervoor zorgen dat auto en accu op temperatuur zou komen bij aanrijden.

[ Voor 17% gewijzigd door Rubman op 17-11-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:31

Aldmar

Niks...

Rubman schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:29:
[...]

Dan zou het nog in Laadlocatie kunnen zitten. Heb ben wel ingesteld voor thuis, maar niet gekeken naar percentage wat daaraan gekoppeld is.

Even gecheckt
Het was inderdaad laad locaties waarbij Thuis op 80% stond ingesteld. Dacht dat dit alleen ervoor zorgen dat auto en accu op temperatuur zou komen bij aanrijden.
Aha, dan snap ik het nu ook..!

Ik was laatst ook aan het klooien. Normaliter thuis altijd tot 80%, maar had laatst een lange rit voor de boeg en heb toen 100% ingesteld (via de app). Echter inderdaad maar tot 80% geladen die nacht...

Kan ik dan beter de laadlocatie (=thuis) verwijderen? Ik laad nagenoeg alleen op op mijn eigen oprit en af en toe wil ik tot 100% laden vanwege een lange rit. Dan stel ik het zelf handmatig in op 100%, die paar keer per jaar lukt dat handmatig wel. En beter dat, dan achteraf maar tot 80% geladen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vind het wel gek dat de locatie setting de handmatige laadpercentage overruled.
Maar goed om te weten waar het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divino83
Ik had ook een laadlocatie ingesteld op thuis. In de hoop dat de navigatie niet onnodig zou omleiden om te gaan laden als ik vlak bij huis ben.

Helaas, dat is niet het geval. Ik werd echter wel verrast door een auto die 80% opgeladen is ipv 100% zoals ik in de app ingesteld had.

Weinig voordeel met die laadlocatie dus maar weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 20:29

Superflip

*pwiet*

Ik ben nu echt aan het twijfelen, maar klopt het dat de Enyaq 80 maar 11kW kan opladen aan AC en niet aan 22kW? Ik kan enkel tegenstrijdige informatie vinden online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:35
Superflip schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:52:
Ik ben nu echt aan het twijfelen, maar klopt het dat de Enyaq 80 maar 11kW kan opladen aan AC en niet aan 22kW? Ik kan enkel tegenstrijdige informatie vinden online.
Klopt, zie ook TS.
Waar staat dat 22kW kan?

[ Voor 6% gewijzigd door Homer-Simpson op 17-11-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MxLl_t7nLbexLx5G8SKST4rfnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QIeXji1TCh6vEUIu1kH12op.jpg?f=fotoalbum_large

Deze melding krijg ‘ineens’ en ik heb geen idee wat dit betekent. Inmiddels 2 x gezien deze week. Iemand weet wat dit inhoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
ManiacScum schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:08:
[Afbeelding]

Deze melding krijg ‘ineens’ en ik heb geen idee wat dit betekent. Inmiddels 2 x gezien deze week. Iemand weet wat dit inhoudt?
Je Enyaq maakt teveel herrie tijdens het opladen🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
JazzMatazz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:13:
[...]

Je Enyaq maakt teveel herrie tijdens het opladen🤣
Knap als hij niet aan het laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
ManiacScum schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:00:
[...]

Knap als hij niet aan het laden is.
Volgensmij gerelateerd aan het uittrekken van de stekker als hij aan het laden is. De ene app geeft deze melding en de andere (oud/nieuw) geeft melding stekker er uit getrokken oid ;)

Ja twee apps werkt nog altijd beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Nu online
Grappig, m’n dochter ontdekte een nieuwe feature. Afgelopen week bij de dealer langs geweest (2e keer) voor een reparatie (nog net binnen de garantie) van de omgevingsverlichting, dit keer de bestuurderskant. Toen hebben ze direct een softwareupdate gedaan waardoor het probleem in de toekomst voorkomen moet worden; minder lang minder fel oid noemde de monteur.
Maar sinds die update is de default kleur groen van de interieurverlichting dus anders, dat zien kinderen dan weer als eerst…
Was het voorheen fel groen is het nu meer het groen uit de ‘nieuwe’ app. Vergeleken met deze foto is er inderdaad een andere tint groen bij gekomen in de slider. Volgens dochterlief zijn de andere 9 kleuren ook iets anders maar dat kan ik niet ontkrachten of bevestigen… :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 20:06
Superflip schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:52:
Niks tegenstrijdigs te vinden, het is nooit hoger dan 11kw geweest behoudens natuurlijk snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 20:59
Sinds het kouder is zie ik in de MySkoda app regelmatig 'ruiten verwarmen' aan staan nadat iemand in de auto gereden heeft. Tot ruim een uur na de rit.

Ik heb nog niet kunnen verifieren of het daadwerkelijk aan staat of dat het een foutje in de app is. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
Yes , ik zie in HA ook pre-heat aan staan dan. Volgens mij is dit omdat we (ik iig) de optie stoel/stuur/raam verwarming auto aanzetten indien <12 graden is. Misschien is dit gerelateerd.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Ik heb het ook al gezien. In de app een paar keer de ruitverwarming uitgezet, maar helaas :P
Was ook helemaal niet nodig want de Enyaq stond toen in iemand's garage. Dus dat de "buitentemperatuur" onder de 12 graden zit, is waarschijnlijk niet de reden. (Heb die optie ook niet aanstaan.)

Ik schaar het maar onder "VAG en hun software" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Is er trouwens een manier om andere of meer internetradio's toe te voegen? Ik was op zoek naar BBC Radio One uit de UK maar vond deze niet terug. Is nu toch ook niet de kleinste zender, zeker als je soms echt zenders tegenkomt die precies uit iemand's zolderkamer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
water_escape schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:43:
Yes , ik zie in HA ook pre-heat aan staan dan. Volgens mij is dit omdat we (ik iig) de optie stoel/stuur/raam verwarming auto aanzetten indien <12 graden is. Misschien is dit gerelateerd.
Waar kun je dan instellen dat hij wel/niet bij <12 graden aanspringt? Heb de handleiding er op nageslagen maar zie daar niets over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Nu online
JazzMatazz schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:27:
[...]

Waar kun je dan instellen dat hij wel/niet bij <12 graden aanspringt? Heb de handleiding er op nageslagen maar zie daar niets over.
BGFG in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:03
klopt het dat de ingebouwde navigatie geen dag/nacht scherm modus heeft? In het donker is het navigatiescherm echt veel te fel om te kunnen gebruiken. Ik kan bij de instellingen alleen algemene scherm helderheid instellen, maar dat is niet doeltreffend. Vaak gebruik ik daarom android auto die wel netjes een nachtmodus heeft, maar dat is niet altijd wenselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 15-07 09:34
Opperhoof schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:57:
klopt het dat de ingebouwde navigatie geen dag/nacht scherm modus heeft?
Nee dat is niet juist. Je kunt de instelling kiezen door op de knop met de drie puntjes te drukken (in het kaartgedeelte): dag, nacht of automatisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Viewlite op 21-11-2023 09:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bigcookie
  • Laatst online: 12-06 18:17
Nou na 1 jaar 1 maand en 21 dagen is die er dan eindelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIk3UotiO8NZrX0CxTcSPqUjjl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFD4fZFpskUqorm62BRP9lmQ.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag wat mee gereden en al wel gemerkt dat de laneassist en sneeuw op de weg geen lekkere combinatie is (stuurden me midden de weg op omdat die dacht dat de sneeuw de lijn was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
bigcookie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:53:

[Afbeelding]

Vandaag wat mee gereden en al wel gemerkt dat de laneassist en sneeuw op de weg geen lekkere combinatie is (stuurden me midden de weg op omdat die dacht dat de sneeuw de lijn was).
Waarom heeft het zo lang geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
utbone schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:55:
[...]

Waarom heeft het zo lang geduurd?
Dat zal je aan Skoda moeten vragen want ik heb geen idee (bij bestelling is wel gezegd dat het niet minder dan 10 maanden zou zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• st3rn
  • Laatst online: 14-07 15:24

[Afbeelding]

Ik denk dat je op geen enkele auto in de sneeuw lane assist kunt gebruiken als de rijvakken amper of niet zichtbaar zijn 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
st3rn schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:05:
[...]

Ik denk dat je op geen enkele auto in de sneeuw lane assist kunt gebruiken als de rijvakken amper of niet zichtbaar zijn 🙈
Het is meer | Sneeuw - weg - sneeuw - weg - midden met sneeuw - weg - sneeuw - weg - sneeuw |

Maar klopt, moet nog uitzoeken of ik hem gewoon uit kan zetten. Want nu staat die aan, herkent die de lijnen niet prima, maar dan opeens denkt die van wel en doet die wat raars |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-07 01:07
onetime schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:16:
@water_escape Ik heb meer de indruk dat er teveel data verkeer op een can-bus is, of een overload op een (processor) module.
Inmiddels is mijn 80X Sportline bij de dealer geweest om dit probleem te onderzoeken. En het probleem is nu opgelost door "reparatie van de communicatie met oa de CANbus". Verder is er geen reparatie of recall actie uitgevoerd. Hoe dat communicatie probleem is ontstaan, want in de 40k km er voor nooit gezien, konden ze niet aangeven. Inmiddels 400 km verder en inderdaad niet meer gezien. Heb ook de indruk dat het Infotainment systeem nu sneller reageert.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-07 01:07
Autohillenga schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:54:
Zodra ze weer smelten meld ik me weer netjes bij de dealer. :D
Nog in back order: komt blijkbaar veel voor :)

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online

[Afbeelding]

Uit interesse, welke winterbanden staan hieronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 26-06 10:08
Nou, tot mijn verassing blijk ik al sinds januari op mijn winterbanden te hebben gereden, ja ook de hele zomer :+

Had voor vandaag een afspraak staan om de winterbanden erop te laten leggen, kreeg ik een belletje dat ze alleen mijn zomerbanden in de opslag konden vinden. Aantal telefoontjes later is gebleken dat bij mijn afspraak op 17 juli (service + zomerbanden erop) er geen bandenwissel plaats heeft gevonden en het me ook niet is opgevallen, oops!

Binnenkort even langsrijden om te kijken of er nog voldoende profiel op zit maar ben er bang voor. Nou doet DirectLease er helemaal niet moeilijk over maar het is toch wel zonde

Eve char: Warock <TEST>

Pagina: 1 ... 11 ... 83 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.