Gisterochtend reed mijn vrouw weg met de Enyaq. Na terugkomst vertelde ze dat er een geel lampje brandde met een uiutroepteken. Na consultatie van de handleiding bleek dit betrekking te hebben op het hoogvolt accusysteem. Even de dealer gebeld en die gaf aan dat ik even langs moest komen zodat ze de storing uit konden lezen. Zogezegd, zogedaan.
Eenmaal bij de dealer zat ik met een kop koffie te wachten toen een van de servicemedewerkers naar mij toekwam. "Ik heb slecht nieuws: een van de modules van de accu is uitgevallen en moet vervangen worden. Maar we hebben bepaalde onderdelen niet, die staan in backorder vanaf de fabriek. Het gaat wel 5-6 weken duren voordat we die verwachten. Het goede nieuws is dat het onder garantie wordt vervangen, want anders zou het u € 5-6k kosten". Tja...
Even doiorgevraagd of ze enig idee hebben waardoor de module kan zijn uitgevallen, maar dat was niet het geval. Er werd wel benadrukt dat het belangrijk is om zo spoedig mogelijk naar de werkplaats te gaan, want de kans is aanwezig dat de auto op een gegeven moment stilvalt en niet meer in beweging komt. Mijn vrouw had dus geluk...
Ook hoorde ik dat een andere klant dit al tweemaal heeft gehad, dus vervanging van een kapotte module is geen garantie dat dit maar eenmalig was (!!).
Het enige positieve is dat de dealer (Maas de Koning) mij een andere Enyaq meegaf als vervangend vervoer.