Vond de ID4 vooral van binnen niet zo fraai. Was eigenlijk onder de indruk dat ID4 duurder was in de lease maar heb er eigenlijk niet naar gekeken, omdat ik toch weer voor een Enyaq wilde gaan.theobe schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:22:
[...]
Dit is zo herkenbaar. Ik kom even kijken vanuit het VW ID.X topic
- De nieuwe ID4 is ook een stuk vlotter en zuiniger. Maar zo'n groot verschil in verbruik heb ik niet. Wellicht komt dit doordat jij nu de coupe versie hebt. Ik denk dat die wat meer aerodynamisch is. Overigens met vouwwagen erachter naar Zuid-Frankrijk merkte ik wel een groot verschil in verbruik tov andere jaren in de oude ID.4. Nu haalde ik 22 kWh/100km, voorheen 25 kWh/100km bij 110 km/u.
- Dat de auto niet meer zoemt bij lage snelheid vind ik niet perse een voordeel. Lopende/fietsende mensen horen je nu nog minder goed als je stapvoets achter hun rijdt.
- Dat piepen van de auto als je wegloopt met je sleutel en de deur staat open, vind ik persoonlijk maar irritant. Denk aan boodschappen uitladen. Moet nog steeds zoeken of ik dat piepen niet kan uitschakelen.
- Het enige echt irritante vind ik die snelheidswaarschuwingen uitschakelen. Dat is inmiddels een gewoonte na het instappen...
Zelf had ik ook gekeken naar de Enyaq, maar die kwam een stuk duurder uit de lease dan de ID.4. De Enyaq vind ik persoonlijk er net wat vlotter uitzien.
- Weet jij eigenlijk wat dat 'piepen' nou precies inhoud? Is dat dan soort van alarm? Van mij mag het ook uit.
- De coupe is wel iets aërodynamischer ,maar of je dat echt terug ziet in de verbruik cijfers betwijfel ik.
-Vanmiddag heel rustig terug gereden (zo rond de 90 op de snelweg) dan haal ik zelfs een verbruik van 13.5 kWh/100Km. maar ja dat is wel oude lullen tempo natuurlijk.
- Wist eigenlijk niet eens dat ik geen wisser had op mijn achterruit, zag het pas toen ik mijn auto ophaalde. Had deze ook niet eerder in het echt gezien, behalve in de folder dan. (zojuist nog even gekeken op de configurator, maar als ik daar de duurste uitkies met alle opties, is er geen achterruit wisser zichtbaar.. .blijkbaar zit dat er niet meer op)