Defense.71 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:42:
Sinds een paar weken eigenaar van een nieuwe Skoda Enyaq Coupe 85 2025 met de nieuwe voorkant. Hiervoor 4 jaar een Enyaq 80 gehad, wat me prima beviel vandaar wederom een Enyaq.
Paar dingen die me opvallen in vergelijk met de ''oude'' Enyaq.
-Stuk sneller dan voorheen ( van 204 Pk naar 280pk en 550Nm koppel)
-Ook zuiniger dan voorheen, reed ik eerst ca 20kWh/100km is dat nu 16-17kWh/100km.
-Hierdoor dus ook ruim 500 km met volle accu haalbaar. (dat was net geen 400)
-Geluidsinstallatie is iets minder qua kwaliteit heb ik het idee, maar moet dit nog wat tweaken
-Multimedia is vernieuwd, geen vervelende opstart schermen waarop je telkens moet klikken om te beginnen
-Dode hoek signalering is prettig
-Riemen trekken aan als je wegrijdt.
-De auto zoemt niet meer als je langzaam rijdt. Dat is nu bijna nihiel gelukkig, dit was wel wat irritant.
-Qua interieur weinig veranderd.
-Coupe versie kost iets kofferruimte maar is niet heel veel
-Snelheidswaarschuwing als je te hard gaat is vervelend. kan je uitzetten maar gaat elke weer aan.
-Advies dat je max 80% mag laden, blijft signalering geven als je dit op 100% zet.
-Achteruitcamera is wat beter en heeft knopje in scherm om de schoon te spuiten.
-Mis in deze coupe versie een wisser achterop, maar is misschien gewenning.
-Zit soort van alarm op, wat ik eerst niet had. Auto piept als je ervan dan loopt met je sleutels en er staat nog een deur open, tevens sluit hij dan af en als je aan komt lopen gaan de deuren van het slot ook wel handig.
Mochten iemand nog iets willen weten, laat het maar even weten.