Is het BA pakket echt zo belangrijk voor je? Anders is 85 coupe sportline misschien nog een optie voor je.Arms2Short schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:13:
Ik mag ook een leaseauto gaan uitzoeken, eerste bij deze werkgever. Inmiddels weet ik vrijwel zeker dat ik voor de Enyaq ga. Wat me echter tegenviel is dat bij Arval de Enyaq zeer ongustig zit in het tarief. Hierdoor moet ik maximaal mijn eigen bijdrage inzetten om tot een acceptabele configuratie te komen. Saillant detail is dat ik met hetzelfde budget ook een Polestar 4, VW ID.7 of zelfs een Mercedes EQE zou kunnen leasen. Veel hogere catalogusprijzen dan de Enyaq, met uiteraard bijbehorende bijtellingen dus wel duurder voor mij persoonlijk.
Enfin, de Enyaq dus. Het liefste zou ik kiezen voor de Enyaq Coupe 85 Sportline met het Business Advanced pakket. Ik vind de combinatie van Sportline en de aflopende daklijn echt top! Helaas past dat niet in het budget en heb ik realistisch gezien 3 opties:Bij optie twee moet ik de LM nog even lief aankijken voor een kleine korting om de kleur van de lak te wijzigen en Regulus velgen te plaatsen. Het hele sportieve van de Coupe gaat mijns inziens wel verloren met de standaard velgen en kleur. Helaas heb ik dan geen budget meer om het interieur te upgraden dus ik vroeg me af wat mensen vinden van het standaard Loft interieur. Mis ik dan nog functionele opties tov het Sportline interieur of is het puur cosmetisch?
- Reguliere Enyaq 85 Sportline + BA
- Enyaq Coupe 85 Business Edition + BA
- Enyaq Coupe 60 Sportline + BA
Verder zie ik in de prijslijst dat de Sportline met progressieve stuurbekrachteging komt. Zijn er nog andere functionele features die sportline heeft tov de Busines Edition die ik over het hoofd zie?
De optie om de kleinere batterij te nemen heb ik er in gezet voor de vorm maar ik vind het ergens wel echt fashion over function als ik voor die optie zou gaan. Hoewel ik de kleinere batterij waarschijnlijk prima volstaat voelt het wel echt dom om zoveel range in te leveren omdat ik graag een mooiere auto wil
Ik stond destijds voor een soortgelijke keuze en ook bij Arval. Ik ben voor de 60 coupe sportline gegaan. De meerprijs van de 80 vond ik het absoluut niet waard voor die paar vakantietripjes per jaar (die dan 1-2 laad stops korter zouden zijn). Dat was mijns inziens geen fashion over function keuze, want de sportline heeft juist vooral enkele comfortopties die de business niet heeft. O.a. al comfortabelere stoelen, al is er in dit topic ook iemand die daar anders over denkt.
Bij jou komt er t.o.v. mijn situatie wel een andere dimensie bij. De 85 is een veel snellere en wat efficiëntere motor. Toen ik mijn 60 bestelde zei de dealer mij dat mijn auto ook die upgrade zou hebben; niet dus.
Maar kennelijk houd je van sportief; al eens naar de cupra tavascan gekeken? Ik had die graag proefgereden maar die was toen ik bestelde nog niet uit.