Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 09:27
Kodess schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:32:
[...]

Ik zou de 12V er even af hebben gehaald en er weer op om hem uit zijn corrupte staat te halen, ben benieuwd wat de dealer vind.
De meneer van de ANWB heeft dat gedaan, gaf helaas niet het gewenste effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 14:54
Kodess schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:28:
[...]

Ik hield al een paar maanden de 2e hands sites in de gaten. Ik keek op een zaterdag ochtend en zag de Enyaq staan, hij stond er pas sinds vrijdag ochtend op. Ik baalde want wist dat het een goede deal was. Meteen gebeld. De verkoper gaf aan dat hij net op wat emails ging reageren van geinteresseerden. Ik ben meteen gaan kijken en meteen gekocht. Kon ook niks van de prijs af, hij had een hele rij aan mensen die via email hadden aangegeven geinteresseerd te zijn :+

[...]

Ik ga altijd een proefrit maken en stop dan halverwege om zonder gedoe de auto goed te bekijken ;)
Tot nu toe heb ik maar 1x mee gemaakt dat ik niet solo mocht proefritten.
Ik gebruik niet de cijfers die ze zelf aangeven maar die van ADAC die het zelf nogmaals test (met de VDA blokjes van 1L). Ook gaat het mij om tot het dak laden, en niet tot de hoedenplank, want als ik veel moet meenemen boeit me dat niet. De standaard VDA is vaak van bodem tot hoedenplank, dus zonder onder kofferbak ruimte en boven de hoedenplank. Sommige sjoemelen hiermee (Tesla gebruikt niet eens de standaard 1L blokjes maar kijkt gewoon hoeveel 'vloeistof' er mathematisch in zou kunnen...)
Helaas zijn de reviews van ADAC offline gehaald (waren per ongeluk beschikbaar), maar dit waren de cijfers:
KofferbakOnder kofferbak'Frunk'
Enyaq6205535*
IONIQ56007050

*aftermarket

Visueel zag de IONIQ er inderdaad wel kleiner uit, dat leek mij optisch omdat het kwam doordat de 'hoedenplank' laag leek te zitten, omdat de stoelen lager eindigen.
Groot voordeel van de IONIQ was dat hij meer dan een meter breed is. En we hebben voor het kamperen wat spullen die precies 1 meter lang zijn die daar dan mooi zouden passen :9
Dat valt me ergens weer niet tegen van de Ioniq ;) helaas valt hij sowieso nog door het interieur af. De berekening was me al duidelijk dat het niet altijd even eerlijk is...

Ik ga de 2e hands sites de komende weken maar eens afstruinen en abonneren op alle nieuwe aanbiedingen! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:57
TD-91 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:16:
Hello!
Nieuw in dit topic en in het bezit van een aflopende lease op een Volvo XC40. Ik heb de enyaq 2025 facelift hoog op het lijstje staan en ga volgende week proefrijden in de nieuwe sportline uitvoering. Benieuwd of jullie nog aandachtspunten hebben die ik zeker mee moet nemen in mijn proefrit?

- Bekende 'gebreken'
- Vernieuwingen in de facelift die gemixt ontvangen worden
- USP's die mij gaan overhalen om voor de enyaq te kiezen!
- ...

Erg benieuwd!
Die vraag is onlangs al eens voorbij gekomen geloof ik. Zoek even in dit topic.

Je gaat proefrijden in een sportline, heb je die ook op het oog? Zo niet, dan zou ik zeker even proefzitten in de enyaq die je op het oog hebt want de sportline (en RS) heeft andere stoelen.

De facelift is volgens mij alleen aan de buitenkant, maar dat weet ik niet zeker. En die wordt gemend ontvangen; kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@TD-91 Ik heb de sportline, en heb daar spijt van. Ik had de business versie moeten nemen. De sportstoelen bevallen me niet. Ik wil zitten in de auto, niet liggen, en ik wil ook niet met mijn kin op de borst gedwongen worden. Ik ben dus aan het zoeken naar opvulling / kussen oid. Of ik moet los van de rugleuning zitten.

p.s. ik heb het idee dat ik de Enyaq met de nieuwe neus niet zou hebben genomen. Dan een Enyaq IV 2e hands.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:26:
@TD-91 Ik heb de sportline, en heb daar spijt van. Ik had de business versie moeten nemen. De sportstoelen bevallen me niet. Ik wil zitten in de auto, niet liggen, en ik wil ook niet met mijn kin op de borst gedwongen worden. Ik ben dus aan het zoeken naar opvulling / kussen oid. Of ik moet los van de rugleuning zitten.

p.s. ik heb het idee dat ik de Enyaq met de nieuwe neus niet zou hebben genomen. Dan een Enyaq IV 2e hands.
Ik vond je altijd al een opvallende rijder, maar nu nog meer :p Los zitten van je stoel? Liggen? Ik vind de sportstoelen heel goed zitten. Zeker op lange afstanden heb ik nergens last van (indien goed ingesteld). Je kunt ze ook op allerlei manieren instellen, dus ik herken je probleem echt niet. En ik lig zeker niet, sterker nog, ik zit vrij hoog en recht. Liggen vind ik wat voor golf-rijders met een petje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:14

TD-91

XC40 P8

Thx @cryptapix en @onetime ,

Heb inderdaad wat terug kunnen vinden. Weinig spannends dus ga me maar gewoon focussen op de rij eigenschappen/opties uitproberen en een stopje om eens goed de menu’s te checken. De app kan ik waarsch niet testen, hoe zijn de ervaringen daar?
En is de warmtepomp nodig om te kunnen voorverwarmen? Of kan dat ook zonder?

Ben inderdaad op zoek naar de sportline (63kwh). Komt voor mij in de lease met alle opties goedkoper uit dan business alle opties + velgen upgrade. Wellicht iets te maken met afschrijving. Maar goede tip om de stoelen van beiden te checken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
TD-91 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:38:
Thx @cryptapix en @onetime ,

Heb inderdaad wat terug kunnen vinden. Weinig spannends dus ga me maar gewoon focussen op de rij eigenschappen/opties uitproberen en een stopje om eens goed de menu’s te checken. De app kan ik waarsch niet testen, hoe zijn de ervaringen daar?
En is de warmtepomp nodig om te kunnen voorverwarmen? Of kan dat ook zonder?

Ben inderdaad op zoek naar de sportline (63kwh). Komt voor mij in de lease met alle opties goedkoper uit dan business alle opties + velgen upgrade. Wellicht iets te maken met afschrijving. Maar goede tip om de stoelen van beiden te checken!
App was vroeger vaak problematisch, maar dat is al een tijdje niet echt meer. Ik heb bijna nooit meer een storing.

Warmtepomp is voor voorverwarmen niet nodig. Bij lease zou ik die ook niet snel nemen; je betaalt voor iets waar je maar heel weinig aan hebt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
cryptapix schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:05:
[...]

Ik vond je altijd al een opvallende rijder, maar nu nog meer :p Los zitten van je stoel? Liggen? Ik vind de sportstoelen heel goed zitten. Zeker op lange afstanden heb ik nergens last van (indien goed ingesteld). Je kunt ze ook op allerlei manieren instellen, dus ik herken je probleem echt niet. En ik lig zeker niet, sterker nog, ik zit vrij hoog en recht. Liggen vind ik wat voor golf-rijders met een petje.
Ik zag laatst iemand met een van de achterramen een stukje open en tergend langzaam rijden. Dus bij het inhalen riep ik al: 'ONE TIME, ONE TIME'.

Het enige wat ik kreeg was een heel verbaasde look. Ik denk dat het een wannabe was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

cryptapix schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:05:
[...]

App was vroeger vaak problematisch, maar dat is al een tijdje niet echt meer. Ik heb bijna nooit meer een storing.

Warmtepomp is voor voorverwarmen niet nodig. Bij lease zou ik die ook niet snel nemen; je betaalt voor iets waar je maar heel weinig aan hebt.
Eens, zie ook de toegevoegde waarde niet zo. Fijn dat daar geen afhankelijkheid zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:54
JoostSlager schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:22:
[...]

Owh interessant, hoe heb je dat permanent uit laten zetten? Ben er wel een beetje klaar mee het steeds uit te moeten zetten.
Een kennis met zo’n OBD tool, ben de naam ervan even kwijt, obdeleven geloof ik….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:44
Ook nieuw in dit topic. We zijn aan het kijken voor een 2e hands Enyaq bouwjaar 2021/2022. Zijn er ook Tweakers die een caravan trekken met de Enyaq? :)

Voor zover ik gelezen heb kunnen de 50/60/80 maar 1000 kilo geremd trekken toch? In de startpost staat 1200 kilo maar als ik goed begrepen heb geld dat allen voor de 80x en de RS..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-10 16:11
cryptapix schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:13:
[...]

Die vraag is onlangs al eens voorbij gekomen geloof ik. Zoek even in dit topic.

Je gaat proefrijden in een sportline, heb je die ook op het oog? Zo niet, dan zou ik zeker even proefzitten in de enyaq die je op het oog hebt want de sportline (en RS) heeft andere stoelen.

De facelift is volgens mij alleen aan de buitenkant, maar dat weet ik niet zeker. En die wordt gemend ontvangen; kwestie van smaak.
Ik heb het laatst nagevraagd bij de dealer. De facelift is inderdaad alleen aan de buitenkant. Interieur en stoelen zijn hetzelfde gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
hk12nl schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:26:

Voor zover ik gelezen heb kunnen de 50/60/80 maar 1000 kilo geremd trekken toch? In de startpost staat 1200 kilo maar als ik goed begrepen heb geld dat allen voor de 80x en de RS..
Klopt helemaal.

Je moet wel een compact Kipje of iets dergelijks hebben wil je qua gewichten uitkomen. Helaas is dit met alle MEB-auto's zo....

Wij hebben een vouwwagen en dat gaat super :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/at9IM0oMqr53aGO5YpL8DNfQLng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0UflThup1SZCwRiXDw7I23N.jpg?f=fotoalbum_large

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
JanHenk schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:12:
[...]

Klopt helemaal.

Je moet wel een compact Kipje of iets dergelijks hebben wil je qua gewichten uitkomen. Helaas is dit met alle MEB-auto's zo....

Wij hebben een vouwwagen en dat gaat super :)

[Afbeelding]
Thx. Dan gaan we lekker met de auto van mijn schoonouders 😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10 14:54
Kodess schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:28:
[...]

Helaas zijn de reviews van ADAC offline gehaald (waren per ongeluk beschikbaar), maar dit waren de cijfers:
KofferbakOnder kofferbak'Frunk'
Enyaq6205535*
IONIQ56007050

*aftermarket
Heb je toevallig een bron van de gegevens? Ik ben wel benieuwd naar de Lynk & Co 01 wat hierbij de mogelijkheden zijn, om het te vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

Kliko schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:07:
[...]

Ik heb het laatst nagevraagd bij de dealer. De facelift is inderdaad alleen aan de buitenkant. Interieur en stoelen zijn hetzelfde gebleven.
In hoofdlijnen blijkt dat hier ook uit inderdaad, behalve het stuur dan en aanpassingen in de pakketten.
https://www.youtube.com/watch?v=5QMwQgHn7SQ

Hoewel de proefrit nog volgt, natuurlijk al aan het verlekkeren op de opties. Overweeg nu het volgende:
  • Model 60 Sportline
  • Business Upgrade Plus pakket - Maxx (eigenlijk vind ik de advanced voldoende, maar wil graag elektrisch verstelbare stoelen...)
  • Panoramisch glazen schuifdak
  • Kleur... Black magic?
Zag nog op de prijslijst een snel laad upgrade, wil dat zeggen dat zonder deze upgrade het snelladen wordt afgeknepen (bijzonder ;))?
Bij winterpakket staat oa verwarmde voorstoelen, maar dat lijkt standaard uitrusting dus gaat het enkel om achterbank en voorruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Laatst online: 03-10 17:35
TD-91 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:15:
[...]
Bij winterpakket staat oa verwarmde voorstoelen, maar dat lijkt standaard uitrusting dus gaat het enkel om achterbank en voorruit?
De ene Skoda dealer wist me vertellen dat "voorruit" betekende dat er "draadjes" in de voorruit komen te zitten, die een snelle ontdooiing realiseren. De andere Skoda dealer zei me dat het niet klopt en de Enyaq geen optie heeft met "draadjes in de voorruit".
Dus ik heb die optie niet genomen.
Ook omdat je de auto kan voorverwarmen, via de app (of HA-integratie) ook op afstand, dus hoe nuttig zou het überhaupt zijn om "snel" uw voorruit te kunnen ontdooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

Cafe Del Mar schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:20:
[...]

De ene Skoda dealer wist me vertellen dat "voorruit" betekende dat er "draadjes" in de voorruit komen te zitten, die een snelle ontdooiing realiseren. De andere Skoda dealer zei me dat het niet klopt en de Enyaq geen optie heeft met "draadjes in de voorruit".
Dus ik heb die optie niet genomen.
Ook omdat je de auto kan voorverwarmen, via de app (of HA-integratie) ook op afstand, dus hoe nuttig zou het überhaupt zijn om "snel" uw voorruit te kunnen ontdooien?
Precies. Mijn huidige auto heeft geen voorruit verwarming en toch is de voorruit na zo'n 5 min voorverwarmen al ontdooid.
Dochter zit voorlopig nog in een kinderstoeltje, dus achterbank verwarming ook geen must hier.

Dus volgens mij prima om dit pakket te skippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:38
TD-91 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:26:
[...]

Precies. Mijn huidige auto heeft geen voorruit verwarming en toch is de voorruit na zo'n 5 min voorverwarmen al ontdooid.
Dochter zit voorlopig nog in een kinderstoeltje, dus achterbank verwarming ook geen must hier.

Dus volgens mij prima om dit pakket te skippen :)
Er zitten geen "draadjes" in de voorruit van de Enyaq. Via de app even de voorverwarming inschakelen of automatisch op basis van een schedule en je auto is in mum van tijd ontdooid en het stuur lekker warm. Top functie!

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:46
dev-random schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:43:
Ik schrok me kapot gisteren, mijn Enyaq 80 uit `21 gaf de melding: "Elektrosysteem werkt niet correct, werkplaats opzoeken".

Ondertussen bij Wealer blijkt het een relatief zeldzame storing van de waterpomp die het accupakket koelt. Valt weer mee, het had ook de accu kunnen zijn. Al was die wel weer binnen de garantie geweest, en dit niet.

Vanaf hier twee mogelijkheden; ontluchten en klaar (1 uur werk a 160 euro) of vervangen als dat de storing niet oplost.

Beetje jammer.
Toevallig bij mij hetzelde probleem gehad ergens in februari, daar kreeg ik alleen een rekening van 250 euro... die ze na wat tegenstand wel verlaagden...
kuka schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:57:
[...]

Er zitten geen "draadjes" in de voorruit van de Enyaq. Via de app even de voorverwarming inschakelen of automatisch op basis van een schedule en je auto is in mum van tijd ontdooid en het stuur lekker warm. Top functie!
Ik vind het echt een top functie. En inderdaad de vooruit verwarmen gaat niet meer zoals vroeger met van die lijntjes in de vooruit (ik zou niet weten hoe dan wel) maar afgelopen winter vond ik het een topfunctie.

Automatisch laten voorverwarmen met een tijdstip 5 minuten voordat ik weg moet en de auto was mooi ontdooit, geen werk meer aan.

Als ze er nou ook nog even koplamp en sensor ontdooing bij stoppen zou het helemaal mooi zijn

[ Voor 34% gewijzigd door Senaxx op 16-04-2025 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[...]

In hoofdlijnen blijkt dat hier ook uit inderdaad, behalve het stuur dan en aanpassingen in de pakketten.

Hoewel de proefrit nog volgt, natuurlijk al aan het verlekkeren op de opties. Overweeg nu het volgende:
  • Model 60 Sportline
  • Business Upgrade Plus pakket - Maxx (eigenlijk vind ik de advanced voldoende, maar wil graag elektrisch verstelbare stoelen...)
  • Kleur... Black magic?
Zag nog op de prijslijst een snel laad upgrade, wil dat zeggen dat zonder deze upgrade het snelladen wordt afgeknepen (bijzonder ;))?
Elektrische verstelbare bestuurdersstoel is toch standaard in een sportline? Althans in die van mij wel, zonder die extra pakketten. De bijrijdersstoel is wel handmatig, maar daar zit ik nooit.

Snellaad optie? Is die weer opnieuw ingevoerd? Bij mijn versie (MY24) was dat gewoon standaard en stond dat ook niet in de prijslijst meen ik. De eerste modellen hadden dat wel as optie.

Verwarmbare voorruit is mijns inziens niet nodig. Ik had dat bij mijn vorige auto (een diesel) en dan was het een genot, maar met de enyaq doet het voorverwarmen eigenlijk al precies hetzelfde :)

[ Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 16-04-2025 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ik zou een verwarmde voorruit hebben, en dat werkt goed. Ik weet niet (zeker) hoe het gaat, maar ik heb afgelopen winter enkele keren de voorruit ontdooi functie gebruikt, en dat ging naar mijn idee een stuk sneller dan met de interieur verwarming zou kunnen. Ik heb het idee dat er een geleidende weerstandslaag in de voorruit zit.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:58
onetime schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:43:
Ik zou een verwarmde voorruit hebben, en dat werkt goed. Ik weet niet (zeker) hoe het gaat, maar ik heb afgelopen winter enkele keren de voorruit ontdooi functie gebruikt, en dat ging naar mijn idee een stuk sneller dan met de interieur verwarming zou kunnen. Ik heb het idee dat er een geleidende weerstandslaag in de voorruit zit.
VW is overgestapt van draadjes naar een silverlaagje in de ruit, https://www.automotivewor...te-windscreen-volkswagen/

Dus nee, je kan de Enyaq niet met draadjes kopen, wel met de next gen elektrische voorruitverwarming die veel sneller is dan een blower.

Beetje jammer dat de dealers het niet weten te verkopen, "verwarmbaar voorruit" in de prijslijst is nogal duidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door w00key op 16-04-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
w00key schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:47:
[...]
Dus nee, je kan de Enyaq niet met draadjes kopen, wel met de next gen elektrische voorruitverwarming die veel sneller is dan een blower.
Dealers weten dat dus zelf niet :).
De beide dealers in mijn geval hadden beide dus ongelijk: nee, geen draadjes, maar ja, wel een "laag" die snel gaat.
Blijft wel de vraag of het nuttig is als optie, als je standaard al de ganse auto kan verwarmen via de app.
Beetje jammer dat de dealers het niet weten te verkopen, "verwarmbaar voorruit" in de prijslijst is nogal duidelijk.
Niet enkel de dealers, maar ook Skoda zelf.
Waarom niet wat meer detail, maak het eens concreet: wat koop je met die optie, hoe werkt het, ...

Idem met de USB-C contacten in de auto: waarom kan je nergens vinden hoeveel die leveren? Skoda weet dat toch, want ze bouwen het zelf in. De laatste manual die je als PDF kon downloaden (nu krijg je enkel een website) is 293pagina's dik/groot/lang. Kunnen toch best nog een paar lijntjes over de USB-C vermogens bij?
Ook over de voorruitverwarming staat niets specifieks in de manual, alleen hoe je die bedient.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MK0XdqFW/voorruit.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
Cafe Del Mar schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:55:
[...]

Dealers weten dat dus zelf niet :).
De beide dealers in mijn geval hadden beide dus ongelijk: nee, geen draadjes, maar ja, wel een "laag" die snel gaat.

Blijft wel de vraag of het nuttig is als optie, als je standaard al de ganse auto kan verwarmen via de app.
Het scheelt stroom. Als je thuis voor de deur kan staan en vaak aan de lader zit, whatever. Maar voor mensen die op straat parkeren is het toch wel een pre dat je niet de hele auto hoeft te verwarmen voor dat stomme ijslaag op de voorruit. Voor ~400 euro voor die pack met achterbankverwarming zou ik het wel doen.

Verder hoef je ook niet te spelen met de airco aan plus heater om luchtvochtigheid lager te krijgen bij een natte winterdag. Ruitverwarming even aan en het is klaar.
Niet enkel de dealers, maar ook Skoda zelf.
Waarom niet wat meer detail, maak het eens concreet: wat koop je met die optie, hoe werkt het, ...

Idem met de USB-C contacten in de auto: waarom kan je nergens vinden hoeveel die leveren? Skoda weet dat toch, want ze bouwen het zelf in. De laatste manual die je als PDF kon downloaden (nu krijg je enkel een website) is 293pagina's dik/groot/lang. Kunnen toch best nog een paar lijntjes over de USB-C vermogens bij?
Ook over de voorruitverwarming staat niets specifieks in de manual, alleen hoe je die bedient.
[Afbeelding]
Ze noemen "verwarmbaar voorruit" vrij duidelijk in de prijslijst, maar waarom zou je er meer over moeten schrijven? Dat de dealers het niet kunnen uitleggen vind ik veel erger, je hoeft niet alles in de specs op te nemen.

Voor USB-C is het een ander verhaal, die plug kan zoveel. Maar ongespecificeerd is gewoon standaard 5V 3A tenzij anders gemeten / getest. Elke fatsoenlijke lader kan PD en PPS en schrijven vrij duidelijk de max wattage op de unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:43:
Ik geloof wel dat de voorruitverwarming sneller is dan de interieurverwarming, maar de grote vraag is hier: stap jij (en de vraagsteller) in een niet voorverwarmde (en dus koude) auto? Want ik heb in de winter nog nooit gehad dat mijn auto wel lekker warm was, maar de voorruit nog bevroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@cryptapix Ik weet meestal niet echt van te voren wanneer ik precies weg ga met de auto. Ja dus, ik stap in en rij weg. En de auto is dan pas opgestart als ik de straat al uit ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
cryptapix schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:18:
[...]

Ik geloof wel dat de voorruitverwarming sneller is dan de interieurverwarming, maar de grote vraag is hier: stap jij in een niet voorverwarmde (en dus koude) auto? Want ik heb in de winter nog nooit gehad dat mijn auto wel lekker warm was, maar de voorruit nog bevroren.
Dat klopt, maar een warme auto kost natuurlijk wel stroom. Eigenlijk vind ik het zelden erg om in een koude auto te stappen, je hebt (voor korte ritjes in Nederland) vaak nog je jas aan, gekleed voor buitentemperatuur en zit je dan uit de wind. En met stoelverwarming zit je binnen een paar minuten lekker warm. Die truukjes zijn er om stroom te besparen, met een benzinemodel boeit het maar weinig, dat is gewoon blower aan even even laten staan.

Maar als je altijd je auto voorverwarm aan een laadpaal heb je inderdaad weinig aan een verwarmbaar voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Uit de link van @w00key :
However, it is not only during the cold winter months that the innovative windscreen is a help. In the summer, the thin layer of silver acts as a passive heat shield. As it reflects up to 60 per cent of the summer heat, it is able to reduce the inside temperature by up to 15 degrees more than conventional glass with green tinting. As a result, the air-conditioning system is able to cool a car that has been parked in the sun down to a comfortable temperature much more quickly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

cryptapix schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:31:
[...]

Elektrische verstelbare bestuurdersstoel is toch standaard in een sportline? Althans in die van mij wel, zonder die extra pakketten. De bijrijdersstoel is wel handmatig, maar daar zit ik nooit.

Snellaad optie? Is die weer opnieuw ingevoerd? Bij mijn versie (MY24) was dat gewoon standaard en stond dat ook niet in de prijslijst meen ik. De eerste modellen hadden dat wel as optie.

Verwarmbare voorruit is mijns inziens niet nodig. Ik had dat bij mijn vorige auto (een diesel) en dan was het een genot, maar met de enyaq doet het voorverwarmen eigenlijk al precies hetzelfde :)
Verrek, je hebt helemaal gelijk. Las bestuurdersstoelen als beiden in de maxx upgrade maar dat gaat inderdaad enkel om de bijrijderstoel. Idem voor stoelmassage en verstelbare lendensteun.

Blijft enkel de DCC, paddles voor recuperatie, progressieve stuurberkachtiging en al dat park geneuzel over. Even in verdiepen, maar denk dat je mij zojuist wat centen hebt bespaard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Pack "MAX" kostte me €2345 (incl BTW, bovenop de "Corporate" uitvoering) en was niet apart te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7hk5TyFQ/2025-04-16-140201.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dev-random
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:33
Senaxx schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:30:
[...]

Toevallig bij mij hetzelde probleem gehad ergens in februari, daar kreeg ik alleen een rekening van 250 euro... die ze na wat tegenstand wel verlaagden...
Ik vraag me af hoe erg Skoda dit downplayed. Zodra ze zelf, zonder dat iemand er naar vraagt, al benoemen dat er "maar een paar Enyaqs" last van hebben. Ben ik geneigd te denken dat het een groter probleem is.

Was ontluchten voldoende in jouw geval of had je een nieuwe pomp nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:24:
@cryptapix Ik weet meestal niet echt van te voren wanneer ik precies weg ga met de auto. Ja dus, ik stap in en rij weg. En de auto is dan pas opgestart als ik de straat al uit ben...
Ik weet dat ook niet precies, maar wel 5-10 min voor ik vertrek en dat is voldoende om de auto te verwarmen.
w00key schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:24:
[...]

Dat klopt, maar een warme auto kost natuurlijk wel stroom. Eigenlijk vind ik het zelden erg om in een koude auto te stappen, je hebt (voor korte ritjes in Nederland) vaak nog je jas aan, gekleed voor buitentemperatuur en zit je dan uit de wind. En met stoelverwarming zit je binnen een paar minuten lekker warm. Die truukjes zijn er om stroom te besparen, met een benzinemodel boeit het maar weinig, dat is gewoon blower aan even even laten staan.

Maar als je altijd je auto voorverwarm aan een laadpaal heb je inderdaad weinig aan een verwarmbaar voorruit.
Ik rijd altijd zonder jas. Dat is fijner en veiliger. Ik heb niet het idee dat het voorverwarmen veel meer stroom kost. Als je met een koude auto gaat rijden, wordt die ook gewoon verwarmd. Dus de enige stroom die je bespaart, is die ok de cabine warm te houden over de tijd dat het verwarmen zou duren.
TD-91 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:34:
[...]

Verrek, je hebt helemaal gelijk. Las bestuurdersstoelen als beiden in de maxx upgrade maar dat gaat inderdaad enkel om de bijrijderstoel. Idem voor stoelmassage en verstelbare lendensteun.

Blijft enkel de DCC, paddles voor recuperatie, progressieve stuurberkachtiging en al dat park geneuzel over. Even in verdiepen, maar denk dat je mij zojuist wat centen hebt bespaard _/-\o_
Paddles voor recuperatie heb ik ook (was standaard) maar werken alleen in D-mode. Ik rijd altijd in B-mode dus ik gebruik ze nooit (alleen een keer om te proberen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:32
psnepvangers schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:05:
[...]

Heb je toevallig een bron van de gegevens? Ik ben wel benieuwd naar de Lynk & Co 01 wat hierbij de mogelijkheden zijn, om het te vergelijken ;)
Ja de pdf's van de reviews van ADAC die ze per ongeluk publiek online hadden staan. Maar dat is alweer afgesloten.
Toevallig kon ik die van Lynk & Co vinden gewoon op hun website vinden.
https://www.adac.de/rund-...-modelle/auto/lynk-co-01/
Without cover, there are 480 litres or ten commercially available beverage boxes up to the roof. After folding the back seat, there are 820 litres (down to the lower edge) or 1345 liters (roof high) available. Under the trunk floor there is still about 75 litres of storage space.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
[...]

• Model 60 Sportline
  • Kleur... Black magic?
Dat is voor de eerste generatie Enyaq (begon op 50kwh en kon je upgraden). De nieuwe generaties hebben dat niet als optie (staat alleen op de prijslijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0tterke
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 10:03
Kan je de auto ook laten voorverwarmen als deze niet aan een laadpaal hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 20:03
Sh0tterke schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:32:
Kan je de auto ook laten voorverwarmen als deze niet aan een laadpaal hangt?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0tterke
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 10:03
Bedankt dan is de keuze tussen het winter pack of de geventileerde stoelen makkelijker.

Ik ging eerst voor de Elroq gaan maar blijkbaar is ons budget hoger dan verwacht dus het volgende past ook binnen budget:

Skoda Enyaq Coupe 85 Corporate - Race Blue
Pack Ultra+
Suite interieur
Trekhaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groootebeer99
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-09 19:36
Even voor de zekerheid: als ik de OBDeleven bestel kan ik dan zelf via de app dingen aanpassen als Lane assist uit? Of moet ik daarvoor ingewikkelde codes aanpassen?
Gaat om enyaq 80 met sw3.7
De app carscanner is dan om bijv gegevens tijdens het rijden uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:04
Zijn er hier mensen die een limited edition Sportline 80 uit 2022 hebben?

Wij hebben recent eentje tweedehands aangeschaft en op het stuur hebben we de knop voor travel assist, maar deze doet niets. Hebben jullie dit ook en is het dus niet beschikbaar op deze versie of gaat er toch iets niet goed?

Verder top auto trouwens in arctic silver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
krissie100 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:38:
Zijn er hier mensen die een limited edition Sportline 80 uit 2022 hebben?

Wij hebben recent eentje tweedehands aangeschaft en op het stuur hebben we de knop voor travel assist, maar deze doet niets. Hebben jullie dit ook en is het dus niet beschikbaar op deze versie of gaat er toch iets niet goed?

Verder top auto trouwens in arctic silver :)
Wat @Groootebeer99 net voor jou vraagt. Met een OBDeleven kun je Travel Assist aan zetten. Heb ik ook laten doen, wil niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:20
Groootebeer99 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:12:
Even voor de zekerheid: als ik de OBDeleven bestel kan ik dan zelf via de app dingen aanpassen als Lane assist uit? Of moet ik daarvoor ingewikkelde codes aanpassen?
Gaat om enyaq 80 met sw3.7
De app carscanner is dan om bijv gegevens tijdens het rijden uit te lezen?
Die in app functies werken minder goed/niet altijd dan het zelf coderen. Maar dat is ook niet zo ingewikkeld. Naast het apparaat heb je ook een abonnement nodig om het te kunnen aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:04
superbikkel schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:13:
[...]

Wat @Groootebeer99 net voor jou vraagt. Met een OBDeleven kun je Travel Assist aan zetten. Heb ik ook laten doen, wil niet meer zonder.
Ik heb dat inderdaad wel gelezen en heb al een OBDeleven liggen, vind alleen nergens echt een handleiding o.i.d. voor SW 3.7, lees ook veel dat het op 3.7 niet meer wilt lukken.

Maar andere ervaringen en/of tips of aanbevelingen zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:14
Hier al enkele dagen de nieuwe enyaq (85, Corporate) in dienst genomen als bedrijfswagen (België)

Heel tevreden mee. Ik kan m'n gsm helaas niet draadloos opladen, ik vroeg me af welke lengte van USB kabel jullie genomen hebben?

ivm de rijstanden, ik merk eigenlijk geen verschil tussen normal en sport? mss enkel het geluid dan?

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@ThaFlub Ik merk wel verschil tussen normaal en eco, hij reageert in eco iets minder fel op het versnellingspedaal. Mij nog steeds te fel.
Ik heb een 1m kabel voor de bestuurder en een 2m kabel voor de bijrijder. Had 1,5m mogen zijn. Altijd erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:25
ThaFlub schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:30:
Hier al enkele dagen de nieuwe enyaq (85, Corporate) in dienst genomen als bedrijfswagen (België)

Heel tevreden mee. Ik kan m'n gsm helaas niet draadloos opladen, ik vroeg me af welke lengte van USB kabel jullie genomen hebben?

ivm de rijstanden, ik merk eigenlijk geen verschil tussen normal en sport? mss enkel het geluid dan?
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen!
Hier een kabeltje van 60 cm geloof ik, uiteraard vrij persoonlijk zolang de kwaliteit goed genoeg is.
De invloed van de rijstanden kun je zien als je op het tandwieltje voor 'individueel' drukt: daar kun je kiezen welk effect (eco/normaal/sport) van toepassing moet zijn voor verschillende items. Uit mn hoofd is dat o.a. klimaatbeheersing (eco of normaal), stuurgedrag (hoe 'direct' hij stuurt, sport -> iets zwaarder/meer weerstand), gasresponse (sport -> feller, eco -> sponziger) en nog 1 of 2 items.

Overigens is de gasresponse ook sterk afhankelijk van de ESP: deze is bij de Enyaq erg voorzichtig afgesteld, waardoor je met name in omstandigheden met minder grip duidelijk mindere response hebt. Als je dus in een regenbui 'sport' aanzet kan het zijn dat je qua response geen verschil merkt. Voor de meest directe response zet je onder het knopje links naast mode (even vergeten hoe deze heet) de ESP uit, dit kan enkel als de cc/assist uit staat overigens.

Note: ESP 'uit' betekent niet echt uit maar 'staat meer toe', het is in de Enyaq niet mogelijk ESP volledig uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
ThaFlub schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:30:
(...)Enyaq 85 Corporate (...) bedrijfswagen België
Ik kan m'n gsm helaas niet draadloos opladen, ik vroeg me af welke lengte van USB kabel jullie genomen hebben?
Draadloos opladen
Het is enkel het linkse stuk dat kan opladen, rechts niet. En het kan enkel super traag opladen.

USB kabel
Ik heb een tijdje een draadje van 1m gehad, dat is handig om de copiloot iets op uw GSM te laten doen (muziek kiezen etc). Maar alle USB-C poorten zijn ook verschrikkelijk traag. Super traag als in: op een rit van +/- 1u win ik - met Android Auto aan, Waze en een podcast (niet echt zware load dus) - maar 5-10% batterij ofzo. Waardeloos dus.
Daarenboven switcht de Android Auto soms naar "aangesloten met draad" waardoor de verbinding meteen wegvalt als je de GSM uittrekt.

Allemaal niet zo handig dus. Ik heb een superkleine oplader gekocht (Anker B2698 - 30W - 3,15x3,2x3,6 cm), die aan de achterkant van de middenconsole ingestoken en daar dan een USB-C kabel met een 90° hoek ingestoken. Die kabel voed ik door de armsteun van de middenconsole en die ligt daar te wachten tot ik (of de copiloot, of de achterbankzitters) die nodig hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zfx2zzLR/B2698.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y8tWw9jJ/hoek.jpg

Tezamen wordt dat dan:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tJGVx6wZ/oplader-kabel01.jpg

En omdat de oplader zelf zo klein is én de kabel begint met "een hoekje", blijft de ganse boel weg van "het gangpad", met dus weinig kans op er tegenaan lopen:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/255tsbHZ/oplader-kabel02.jpg

Waarom Skoda bij zo'n nieuwe luxe-auto niet standaard gewoon deftige USB-C poorten meelevert, is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:35
Ik lees dat toch vaker over het traag opladen. Ik heb eerst een Pixel 8 pro gehad en nu de Pixel 9 pro en beide laden gewoon draadloos op tijdens het rijden. Met AA in gebruik met Spotify en Waze aan. Voorheen ook met Flitsmeister op de achtergrond. En dat ging ook met 10 uur rijden op vakantie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:21:
[...]

Draadloos opladen
Het is enkel het linkse stuk dat kan opladen, rechts niet. En het kan enkel super traag opladen.

USB kabel
Ik heb een tijdje een draadje van 1m gehad, dat is handig om de copiloot iets op uw GSM te laten doen (muziek kiezen etc). Maar alle USB-C poorten zijn ook verschrikkelijk traag. Super traag als in: op een rit van +/- 1u win ik - met Android Auto aan, Waze en een podcast (niet echt zware load dus) - maar 5-10% batterij ofzo. Waardeloos dus.
Daarenboven switcht de Android Auto soms naar "aangesloten met draad" waardoor de verbinding meteen wegvalt als je de GSM uittrekt.

Allemaal niet zo handig dus. Ik heb een superkleine oplader gekocht (Anker B2698 - 30W - 3,15x3,2x3,6 cm), die aan de achterkant van de middenconsole ingestoken en daar dan een USB-C kabel met een 90° hoek ingestoken. Die kabel voed ik door de armsteun van de middenconsole en die ligt daar te wachten tot ik (of de copiloot, of de achterbankzitters) die nodig hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tezamen wordt dat dan:
[Afbeelding]

En omdat de oplader zelf zo klein is én de kabel begint met "een hoekje", blijft de ganse boel weg van "het gangpad", met dus weinig kans op er tegenaan lopen:
[Afbeelding]

Waarom Skoda bij zo'n nieuwe luxe-auto niet standaard gewoon deftige USB-C poorten meelevert, is me een raadsel.
Dat is er helaas uit bij de facelift.

ik had al vlug eens geprobeerd met kabeltje van 1m, en dat ging redelijk van snelheid om op te laden, maar ik vond de kabel wat te lang. Vandaag eentje ontvangen van 30cm, en dat valt precies nog mee. Zo ligt het waar ze 'horen' te liggen voor het draadloos laden.

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
ThaFlub schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:50:
[...]Dat is er helaas uit bij de facelift.
Wat is er uit bij de facelift?
Ik wist niet dat de facelift al uitgeleverd werd? Ik dacht bij een Corporate85 aan de originele neus :).
Currry schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:46:
Ik lees dat toch vaker over het traag opladen. (...) En dat ging ook met 10 uur rijden op vakantie prima.
De vraag is eerder niet of het "met 10u rijden prima lukt", ik zou niet inzien waarom.
Het ging over traag laden: als je (bij wijze van spreke) 10u nodig hebt - met een GSM in gebruik met AA/Waze/... - om uw GSM op te laden van 20% naar 80%, kan je dat niet echt snel noemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:20:
[...]

Wat is er uit bij de facelift?
Ik wist niet dat de facelift al uitgeleverd werd? Ik dacht bij een Corporate85 aan de originele neus :).
De 230V stekker.

Ja, het is de facelift, die zijn ze hier beginnen uitleveren (in mondjesmaat) sinds begin april volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
[...]

[...]

De vraag is eerder niet of het "met 10u rijden prima lukt", ik zou niet inzien waarom.
Het ging over traag laden: als je (bij wijze van spreke) 10u nodig hebt - met een GSM in gebruik met AA/Waze/... - om uw GSM op te laden van 20% naar 80%, kan je dat niet echt snel noemen :).
Ow maar dat laden tot 100% duurde niet zolang. Ik wilde alleen aangeven dat het ook op lange ritten werkt, ivm hitte vorming bv. Bij mijn '21 model is de draadloze lader bv niet gekoeld.
Ik heb de laadsnelheid nooit gemeten, stap meestal niet met een hele lege telefoon in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 15:30
Vandaag voor een proefrit wezen maken in een 1st edition.
Enige wat ik tegenkwam waren versleten voorbanden. Niet helemaal versleten maar wel zoveel dat ik er nieuwe banden onder wil hebben.
De dealer wil 500 euro voor de twee Pirelli 21" voorbanden, is dat normale prijs?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:11

rammes

koekebakker 1e klas

ik zou lekker naar een bandenboer gaan. Dat is een stuk goedkoper.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Philos31 Niet ongewoon, maar iets goedkoper mag ook wel bij de verkoop van een auto.
Hankook banden lijken zuiniger te zijn, wat willen ze daar voor hebben?
Dat soort prijzen waren voor mij de reden om te zoeken naar een setje 19" wielen, die banden zijn goedkoper, en die heb ik met banden 2x 2,5mm en 2x 4,5mm voor €500 gescoord. Die heb ik er een paar weken terug zelf onder gezet. Mijn ook originele 20" met iets meer profiel zet ik er komende winter wel weer onder.

https://www.tirendo.nl/se...sRating=&vehicleTypes=PKW

Deze prijzen zijn ex montage, die je wel via hun kan regelen bij een montage partner bij je in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Philos31 Beding een korting voor de slechte banden en laat er na de zomer andere banden onder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Hier een plaatje van mijn beide originele Skoda wielen. Die bandenspanningsmeetset geeft voor mij onverklaarbare wisselingen van tot 0,2 bar. Wel min of meer gelijk. Maar zo een kort stukje rijden kan niet al zo veel invloed hebben. Geeft wel een aardige indicatie, maar ik vertrouw het laatste cijfer +/- 2. (0,2 bar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:32
ThaFlub schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:29:
[...]

De 230V stekker.

Ja, het is de facelift, die zijn ze hier beginnen uitleveren (in mondjesmaat) sinds begin april volgens de dealer.
De 230V zit in NL in een pakket (Family pack?)

Ik heb een 20cm usb c kabel met 1 van de 2 uiteindes een 90 graden hoek. Ik leg mijn telefoon neer en kan meteen de kabel er in steken terwijl hij er ligt.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Philos31 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:58:
Enige wat ik tegenkwam waren versleten voorbanden. Niet helemaal versleten maar wel zoveel dat ik er nieuwe banden onder wil hebben.
De dealer wil 500 euro voor de twee Pirelli 21" voorbanden, is dat normale prijs?
Tja wat is veel. Dit waren mijn (20”) Pirelli winterbanden (ex btw!) inclusief wisselen en een half jaartje opslag. Blij dat het in mijn lease zit en ik het niet direct voel. Maar het kan zeker goedkoper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8omTn2ebhXOM9KvWStbYby2Gvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtEzRKTretrsFhFYY0PBS3yD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri4ffgCp4sRS2m3GP0t2eNyZ3v8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PjaVLUz0HoNk2Ehgz5eGx9ut.png?f=fotoalbum_large

Ook op het ME3.x platform is walk away locking nu beschikbaar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TDuB4EwnxGP0r_m4HlnzfH2sEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSLcimCe96YhMzdRPxNGK8Bm.jpg?f=fotoalbum_large

Ook in het infotainment display kun je diverse instellingen veranderen. Het werkt feilloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Autohillenga
Philos31 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:58:
Is een hele normale prijs, zeker voor een dealer. Ik denk eerlijk gezegd dat ze je korting hebben gegeven omdat je een auto koopt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
krissie100 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:11:
[...]

Ik heb dat inderdaad wel gelezen en heb al een OBDeleven liggen, vind alleen nergens echt een handleiding o.i.d. voor SW 3.7, lees ook veel dat het op 3.7 niet meer wilt lukken.

Maar andere ervaringen en/of tips of aanbevelingen zijn altijd welkom.
Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd of het nog werkt met 3.7. Ik hou al een tijdje de upgrade vanaf 3.2 tegen omdat ik Travel Assist niet kwijt wil. Ik had ook begrepen dat bij een upgrade alle coderingen gereset worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-10 07:04

Mijn 85 Corporate laadt m'n GSM makelijk 40% bij op 1 uur, is wel een kleine batterij (3700mAh, samsung galaxy z flip 4). Het kan ook aan je USB kabeltje liggen, al zou me dat verbazen (maar het is mogelijk).

[ Voor 11% gewijzigd door DrIezie op 19-04-2025 12:19 ]

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
superbikkel schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:59:
[...]

Ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd of het nog werkt met 3.7. Ik hou al een tijdje de upgrade vanaf 3.2 tegen omdat ik Travel Assist niet kwijt wil. Ik had ook begrepen dat bij een upgrade alle coderingen gereset worden.
Ik heb mijn Enyaq destijds bij de eerste beurt van 3 naar 3.7 laten updaten bij de garage. Ik hield mijn aanpassingen gewoon. TA had ik al, maar rechts inhalen, achter verlichting en geheugen voor lane assist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Autohillenga schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:36:
[Afbeelding]

Ook op het ME3.x platform is walk away locking nu beschikbaar. [Afbeelding]

Ook in het infotainment display kun je diverse instellingen veranderen. Het werkt feilloos.
Heb je hiervoor een update moeten installeren of iets met OBD, of is dit gewoon standaard voor iedereen beschikbaar?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Philos31
Autohillenga schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:39:
[...]

Is een hele normale prijs, zeker voor een dealer. Ik denk eerlijk gezegd dat ze je korting hebben gegeven omdat je een auto koopt:
Inmiddels de knoop doorgehakt!

Na een fijne proefrit en een paar laatste puntjes op de i is de deal rond.
Er komt een verse APK op, de inklapbare trekhaak wordt gangbaar gemaakt, nieuwe zonneklep voor de bestuurder, en de elektrische stoel wordt gesmeerd omdat die wat stroef liep.

Ook wordt de volledige ophanging, stuurinrichting en rubbers even extra gecontroleerd, en gaat er een nieuw interieurfilter in. Tot slot krijg ik de auto mee met minimaal 50% lading — fijn!

Vrijdag lever ik mijn Ioniq 28kWh in en mag ik mezelf weer officieel Skodarijder noemen!

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
cryptapix schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:28:
[...]

Heb je hiervoor een update moeten installeren of iets met OBD, of is dit gewoon standaard voor iedereen beschikbaar?
Weet niet of het op andere versies niet wil, maar met 3.7 lukt het in ieder geval wel. Dit is met OBDEleven, heb je niet eens een abonnement voor nodig. Je moet alleen wel 59 credits er voor kopen om auto lock aan te krijgen. Kost iets van 15-29 euro:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Philos31 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:44:
[...]

Inmiddels de knoop doorgehakt!

Na een fijne proefrit en een paar laatste puntjes op de i is de deal rond.
Er komt een verse APK op, de inklapbare trekhaak wordt gangbaar gemaakt, nieuwe zonneklep voor de bestuurder, en de elektrische stoel wordt gesmeerd omdat die wat stroef liep.

Ook wordt de volledige ophanging, stuurinrichting en rubbers even extra gecontroleerd, en gaat er een nieuw interieurfilter in. Tot slot krijg ik de auto mee met minimaal 50% lading — fijn!

Vrijdag lever ik mijn Ioniq 28kWh in en mag ik mezelf weer officieel Skodarijder noemen!
Gefeliciteerd! Wat voor eentje is het geworden? 60 of 80? Welke kleur? Wat voor opties? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:37

Ankh

|true

Autohillenga schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:18:
[...]

Weet niet of het op andere versies niet wil, maar met 3.7 lukt het in ieder geval wel. Dit is met OBDEleven, heb je niet eens een abonnement voor nodig. Je moet alleen wel 59 credits er voor kopen om auto lock aan te krijgen. Kost iets van 15-29 euro:
Auto automatisch openen wanneer je aankomt lopen kan je gratis aanzetten. Werkt goed!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
hk12nl schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:15:
[...]

Gefeliciteerd! Wat voor eentje is het geworden? 60 of 80? Welke kleur? Wat voor opties? :)
iV80 first edition. Dus alle opties behalve 360 camera, HUD en panorama dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik overweeg de Enyaq Sportline als nieuwe leaseauto. De enige andere kandidaat is nog de Volvo EX40.
Ik begreep dat bij het “oude” model de sportline een verlaagd onderstel had, maar kan niet zo snel vinden of dat bij het nieuwe model ook zo is. Ik vind de looks van de Sportline fraai maar ben geen liefhebber van verlaagde onderstellen omdat dat het rijcomfort er meestal niet beter op maakt. Weet iemand zo of de nieuwe Sportline verlaagd is?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:37
Vraag, is bij iemand de ACC er wel eens mee opgehouden. Op de heen weg was niks aan de hand en ACC en Travel Assist werkten naar behoren. Op de terugweg deed de set knop helemaal niets. De hendel stond niet in de gedeactiveerd stand.

Moet zometeen weer de auto en hoop dat het dan werkt, anders hoop ik dat een dealer dit kan fixen voor begin juni als ik richting Frankrijk ga.

Als iemand tips of ervaringen op de gebied kan delen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 08:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlC5uHHaFtZKSUg5W94ZfmPseDw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UY7PVI5NDoMiDPbYlk2jEjLA.jpg?f=user_large

Er zit al maanden een heel irritant rammeltje in het dashboard, ik heb al even terug alles uit het dashboardkastje gehaald, naar de dealer geweest, niets gevonden (hoorden ook geen rammeltje). Daarna nog een keer terug, toen haalde de dealer heel makkelijk het roostertje los in het midden van het dashboard, maar ik krijg dit nu niet meer zo makkelijk open. Weet iemand hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 16:55
Al een paar jaar tevreden gebruiker van de Enyaq, maar sinds een maand werkt mijn mobiele app niet meer. Deze geeft aan dat de auto in prive modus staat, terwijl dit niet zo. Ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Ik lees hier dat meer mensen hier last van hebben gehad, maar dat dit ook weer spontaan werkt. Dit is bij mij niet het geval.

Nu probeerde ik de boel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en de app opnieuw aan te melden. Dit werkt alleen ook niet. ik kan de auto prima verwijderen uit mijn MySkoda App, maar de factory reset in de auto werkt niet, deze mislukt en de hoofdgebruiker blijft staan. Het opnieuw aanmelden van de auto in de app werkt ook niet meer.

Ik heb nu ook maar de optie met zekering 19 geprobeeerd, maar ook dit maakt niet uit. Moet ik hier nu echt weer voor naar de dealer (en dus weer 2 maanden wachten op de afspraak) of kan dit nog op een andere manier?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 15:40
JustTrying schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:01:
[Afbeelding]

Er zit al maanden een heel irritant rammeltje in het dashboard, ik heb al even terug alles uit het dashboardkastje gehaald, naar de dealer geweest, niets gevonden (hoorden ook geen rammeltje). Daarna nog een keer terug, toen haalde de dealer heel makkelijk het roostertje los in het midden van het dashboard, maar ik krijg dit nu niet meer zo makkelijk open. Weet iemand hoe dat moet?
Ik denk dat ik je rammeltje zie zitten (als dit jouw auto is) het tweede gat (spleet) rechtsonder waar het rooster overheen valt. Dat klik clipje ligt eronder lijkt het

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoWzahYvEYX6Aw4uI0oxxsX0lHw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/75nmSCUTQ8wDPftRKhnI30F9.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door elektriekert op 20-04-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
elektriekert schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:32:
[...]

Ik denk dat ik je rammeltje zie zitten (als dit jouw auto is) het tweede gat (spleet) rechtsonder waar het rooster overheen valt. Dat klik clipje ligt eronder lijkt het

[Afbeelding]
Heeft niks met JustTrying te maken, maar het toeval is dat ik vandaag zo'n clipje teruggevonden heb in de auto aan de passagierskant vooraan op de grond, in m'n enyaq dat ik 6 dagen heb...
Daarnet eens gekeken, die grill/rooster van mij zit gewoon goed vast, krijg het ook niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
ThaFlub schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:03:
[...]

Heeft niks met JustTrying te maken, maar het toeval is dat ik vandaag zo'n clipje teruggevonden heb in de auto aan de passagierskant vooraan op de grond, in m'n enyaq dat ik 6 dagen heb...
Daarnet eens gekeken, die grill/rooster van mij zit gewoon goed vast, krijg het ook niet los.
Ik verwacht dat er veel meer interieurdelen vast zit om alles het en der blind te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 08:02
ThaFlub schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:03:
[...]

Dat moet dus best heel eenvoudig en zonder gereedschap los te halen zijn, de dealer deed het binnen 1 minuut, maar ik kom er niet achter hoe ik het los krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
JustTrying schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:05:
[...]

Dat moet dus best heel eenvoudig en zonder gereedschap los te halen zijn, de dealer deed het binnen 1 minuut, maar ik kom er niet achter hoe ik het los krijg.
Mijn vermoeden is dat ze iets van kunststof lepeltjes gebruiken (ter voorkoming van schade) en het dan gewoon loswippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
cryptapix schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:27:
[...]

Oh dan haal ik wat door elkaar ja. Side assist bedoelde ik. Die lampjes in je spiegels (die bij mij aan de rechterzijde overigens heel slecht werkt en meer niet dan wel ziet, herkenbaar iemand?). […]
Vorige week schreef ik dit. Gisteren reed ik op de Duitse autobahn. Ik heb 22 auto’s ingehaald en ben 22 keer ingehaald. De 22 keren dat ik werd ingehaald werkte side assist (3x daarvan rijkelijk laat). Van de 22 keren dat ik iemand inhaalde heeft de side assist werkelijk geen enkele keer gebrand. Ik heb dit al vanaf het begin dat ik de auto heb.

Vandaag weer een stuk snelweg gereden en af en toe deed de Side assist aan de rechterzijde het wel. Maar mijn ervaring is en blijft dat de rechterzijde zeer slecht tot niet functioneert.

Is dit herkenbaar of werkt het bij jullie wel goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:06
Volgens mij gaat het rechts enkel als je weinig snelheidsverschil hebt. Als het verschil groot is, ben je zo voorbij en veronderstel ik dat je nog weet dat er iemand was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@cryptapix Ik heb het idee dat het bij mij goed werkt. <2 jaar oud? -> Dealer, wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Hakki schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:25:
Volgens mij gaat het rechts enkel als je weinig snelheidsverschil hebt. Als het verschil groot is, ben je zo voorbij en veronderstel ik dat je nog weet dat er iemand was.
Dat zou best eens het verschil kunnen zijn! Ik ga dat eens testen. Maar dan nog vind ik het best vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:53:
@cryptapix Ik heb het idee dat het bij mij goed werkt. <2 jaar oud? -> Dealer, wat is dit?
Dus iedere inhaalactie gaat dat lampje aan bij je? En hoe groot is het snelheidsverschil?

Auto is iets meer dan een jaar oud, dus ga het zeker melden bij de dealer indien hier iedereen zegt dat het bij hem/haar beter/anders werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@cryptapix Ik meen dat vanaf mijn dode hoek tot naast me, zowel links als rechts, hij aangaat. Bij een heel groot snelheids verschil kan hij "te laat" zijn. Dat is wat ik me meen te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik ben er sinds vandaag ook achter dat je geen spaarstand op je telefoon (Samsung FE S22) moet aanzetten als je wilt navigeren.

Op een of andere manier blijft google maps dan namelijk 'bouncen' tussen de start plek en je huidige plek, waardoor de route ook steeds opnieuw berekend wordt.

Mocht iemand dus dit probleem ervaren, zet je spaarstand uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:06
cryptapix schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:50:
[...]

Dat zou best eens het verschil kunnen zijn! Ik ga dat eens testen. Maar dan nog vind ik het best vreemd.
Vandaag nog even op gelet, gaat vaak niet aan rechts bij het inhalen, niet echt mijn eigen conclusie kunnen bevestigen qua snelheidsverschil. Leek me bij meerdere wagens gelijk te zijn en soms ging het aan en soms niet. Tijdens klein stukje file ging het alvast wel aan als ik rechts dreigde 'voorbijgestoken' te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 28-09 07:48
superbikkel schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:13:
[...]

Let er wel op dat je ook het extra pookje hebt (links, onder de pook van de richtingaanwijzer). Die is nodig voor TA dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 17:18
Viewlite schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:31:
[...]

Let er wel op dat je ook het extra pookje hebt (links, onder de pook van de richtingaanwijzer). Die is nodig voor TA dacht ik.
Nee dit is ACC, de TA zit op het stuur. Maar correct, zonder dat ACC pookje zal je nooit TA kunnen activeren.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• water_escape
onetime schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:45:
@cryptapix Ik meen dat vanaf mijn dode hoek tot naast me, zowel links als rechts, hij aangaat. Bij een heel groot snelheids verschil kan hij "te laat" zijn. Dat is wat ik me meen te herinneren.
Side Assist werkt alleen bij een minimaal snelheids verschil, bij een groot verschil niet. Dat is bij alle auto's geloof ik zo.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ankh schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:23:
[...]

Auto automatisch openen wanneer je aankomt lopen kan je gratis aanzetten. Werkt goed!
Klopt, maar auto sluiten werkt ook super sinds 3.7 . (Met OBD11 aangezet)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01

Dr.Roelski

Walk on ....

water_escape schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:45:
[...]

Ik dacht dat het een technische beperking was, maar blijkbaar kan het dus toch wel.
Grappige is dat het op de officiele specificaties (prijslijst 2023) gestaan heeft van mn business edition, maar dat het er niet (officieel) op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[...]

Is dat nou echt walk away locking? Want als ik op de site van die app kijk, lijk ik toch een iets andere werking te bespeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

Net een proefritje gemaakt in de facelift sportline 85 met advanced pakket en 21" velgen + panoramadak
Op vermogen na (vergeleken met huidige AWD / 450PK) positief verrast over ruimte, looks en oa het panoramadak. Ligt verrassend lekker op de weg en sportstoelen zitten heerlijk.

Rijhulpsystemen niet goed kunnen testen in korte tijd, maar leek soepel met afremmen en optrekken e.d. Wel wat complexer dan ik had verwacht met aparte hendel en veel knoppen, maar dat went vast vanzelf.

Geluid (Canton) viel me een beetje tegen icm dab radio, maar dat is persoonlijk natuurlijk en moet ik wellicht even met eigen muziek ervaren.

Morgen proefrit in een Mustang EV, iets heel anders. Daarna eens kijken of ik overtuigd ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
cryptapix schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:39:
[...]

Is dat nou echt walk away locking? Want als ik op de site van die app kijk, lijk ik toch een iets andere werking te bespeuren.
yes, ik stap uit, loop weg en hij gaat zelf op slot. Is gewoon de officiele feature, maar waarom wagens onder 4.0 dit niet standaard hebben begrijp ik niet. Dus via OBD11 de opties aangezet.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:37

Ankh

|true

[...]

Heb geen OBD11, laat het dus maar even zitten :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:21
water_escape schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:38:
[...]

yes, ik stap uit, loop weg en hij gaat zelf op slot. Is gewoon de officiele feature, maar waarom wagens onder 4.0 dit niet standaard hebben begrijp ik niet. Dus via OBD11 de opties aangezet.
Geeft ie bij jou toevallig ook een kort piepje als de auto op slot gaat (hier een 85 die dat wel doet nl)?

Ff gek idee, maar als de hardware voor het geven van een kort piepje niet op de auto zit, dan zou dat bij Skoda zomaar reden kunnen zijn om de optie niet aan te willen zetten...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
jvbijleveld schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:41:
[...]

Geeft ie bij jou toevallig ook een kort piepje als de auto op slot gaat (hier een 85 die dat wel doet nl)?

Ff gek idee, maar als de hardware voor het geven van een kort piepje niet op de auto zit, dan zou dat bij Skoda zomaar reden kunnen zijn om de optie niet aan te willen zetten...
Heb jij alarm? dat zou het kunnen zijn.

Piepjes heb ik proberen aan te zetten, maar dit doet niks idd.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
TD-91 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:20:
Net een proefritje gemaakt in de facelift sportline 85 met advanced pakket en 21" velgen + panoramadak
Op vermogen na (vergeleken met huidige AWD / 450PK) positief verrast over ruimte, looks en oa het panoramadak. Ligt verrassend lekker op de weg en sportstoelen zitten heerlijk.

Rijhulpsystemen niet goed kunnen testen in korte tijd, maar leek soepel met afremmen en optrekken e.d. Wel wat complexer dan ik had verwacht met aparte hendel en veel knoppen, maar dat went vast vanzelf.

Geluid (Canton) viel me een beetje tegen icm dab radio, maar dat is persoonlijk natuurlijk en moet ik wellicht even met eigen muziek ervaren.

Morgen proefrit in een Mustang EV, iets heel anders. Daarna eens kijken of ik overtuigd ben.
Klopt, die aparte hendel zit er al meer dan 10 jaar in bij Skoda. Is echt hun ding, waarvan ik niet snap waarom ze hier nog niet van af gestapt zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
-Splash- schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:54:
[...]

Klopt, die aparte hendel zit er al meer dan 10 jaar in bij Skoda. Is echt hun ding, waarvan ik niet snap waarom ze hier nog niet van af gestapt zijn. ;)
Is niet alleen Skoda, is volgens mij VAG in het geheel.
Pagina: 1 ... 73 ... 92 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.