hmja, op zich heb je wel gelijk, maar een use case voor mij is dat ik 's morgens op weg naar het werk (lekker aanschuiven richting Brussel) al in een Teams meeting zit bvb, dat lukt niet via Android Auto helaas bij mij. Dus dan moet ik even via de app connecteren, en "legaal" mag dit enkel als ie in een gsm-houder zit als ik het programma van Luc Alloo Bij De Verkeerspolitie mag geloven :-DRangedNeedles schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:47:
[...]
Waarom een houder willen gebruiken zelfs? Heb daar echt nog nooit een noodzaak aan gehad, zelfs niet in vorige auto’s. Van zodra je AA/Carplay hebt, zit je imho goed
heb ook nog zoiets liggen, misschien moet ik dit eerst proberen, zonder het rammen dan :-)JazzMatazz schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:05:
[...]
Ik heb zo'n magneet die ik in het ventilatierooster in het midden (linkerhoek van het linkse rooster) heb geramd. Werkt prima.
Helpen bij de spaghetti Carbonarahelloitsme schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:07:
Ik ben benieuwd of mensen "Laura" gebruiken. En zo ja: wat zijn nu echt handige zaken die je haar laat doen of aan haar vraagt?
De nieuwe versie zou dus Chatgpt versie-gebaseerd zijn. Je kan ze wel vragen om een mop te vertellen, maar het dakraam laten openen kan ze niet...Dit is ook nog vaak het antwoord: kan ik niet.
Om instellingen te laten veranderen waar je niet meer weet in welk submenu het verborgen zit, kan het handig zijn, zeker als je aan het rijden bent. Maar met wisselend succes dus.
Geeft bij jullie ook telkens de app aan dat de accubeschermingslimiet overschreden is?
Ook al kijk ik bijna niet op de app...
Ook al is er net met de auto gereden...
Ook al kijk ik bijna niet op de app...
Ook al is er net met de auto gereden...
Muah, heb er eens uit pure verveling mee zitten spelen tijdens een file. Wel grappig wat ermee kan, maar nog niet echt een optie waar ik enorm enthousiast van word. En inderdaad: ik krijg heel vaak het antwoord dat ze iets (nog) niet kan.helloitsme schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:07:
Ik ben benieuwd of mensen "Laura" gebruiken. En zo ja: wat zijn nu echt handige zaken die je haar laat doen of aan haar vraagt?
Siri vind ik een stukje fijner werken, maar dat werkt dan weer alleen binnen CarPlay…
Ik maak niet vaak gebruik van Laura. Mijn dochter des te meer: 'Laura, vertel mij een grap.'helloitsme schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:07:
Jammer dat Skoda maar 1 grap heeft gecodeerd. Ik ben ondertussen de spiegeleieren wel beu.
Nu ben ik wel nieuwsgierig. Morgen toch even vragen…Martinez- schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:50:
[...]
Ik maak niet vaak gebruik van Laura. Mijn dochter des te meer: 'Laura, vertel mij een grap.'
Jammer dat Skoda maar 1 grap heeft gecodeerd. Ik ben ondertussen de spiegeleieren wel beu.
(Ik gebruik dat Laura echt nooit en mijn dochters zijn nog wat te klein hiervoor
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ja, ook hier dezelfde ervaring. Voorheen nooit last van, maar sinds kort start hij netjes met 11kw laden, en na een minuut of 20/40 dan gaat ie over naar 7kw.. Heb echter ook wel eens ee oplaadsessie tussendoor gehad waar hij wel constant 11kw aanhield.Mastehose schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:32:
Zijn er mensen die ervaring hebben dat de auto het laadvermogen knijpt tot +-7kw ipv de normale 11kw van de wallbox thuis?
Daarnaast lijkt de auto niet altijd goed te communiceren met de wallbox, ook in schema’s.
Heb ook een Wallbox, dus toch maar eens checken of daar het probleem zit ipv de auto (aangezien ik er verder weinig andere berichten over lees hier).
Hier ook weinig nuttig gebruik van Laura. Behalve "Laura, het stinkt hier" nadat er een scheet gelaten is. Dat vinden de kinderen dan weer prachtighelloitsme schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:07:
Hier hetzelfde, sis de auto die de boel knijpt. Heeft te maken met de temperatuur van de accu. Als ik de auto neerzet terwijl de accu rond de 25 graden zit, dan is het van leeg tot vol met 11 kw. Zet ik hem met een koude accu neer, dan gaat het laden ook langzamer.One PunchMickey schreef op zondag 24 november 2024 @ 06:13:
[...]
Ja, ook hier dezelfde ervaring. Voorheen nooit last van, maar sinds kort start hij netjes met 11kw laden, en na een minuut of 20/40 dan gaat ie over naar 7kw.. Heb echter ook wel eens ee oplaadsessie tussendoor gehad waar hij wel constant 11kw aanhield.
Heb ook een Wallbox, dus toch maar eens checken of daar het probleem zit ipv de auto (aangezien ik er verder weinig andere berichten over lees hier).
Er is een lange tijd een bug geweest waardoor je de stuurverwarming (mits ingeschakeld bij voorverwarmen) niet meer uit kon zetten via de knop op het stuur. Hier is Laura de reddende engel geweest. "Ik heb koude voeten" ook nog wel regelmatig gebruikt maar verder komt ze vooral vaak ongevraagd tussen onze gesprekken doorhelloitsme schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:07:
Eve char: Warock <TEST>
Ik heb begrepen dat de Skoda API is geupdate. Om dat te fixen moet je je Skoda app updaten en daar opnieuw inloggen. Als het goed is werkt daarna de API weer.rammes schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:16:
[Afbeelding]
ik blijf maar deze meldingen krijgen als ik met anwb of vattenfall slim laden wil inloggen. ookal probeer ik het een week niet. iemand tips?
ik heb die melding niet gehad en kan em ook niet forceren?RocketKoen schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:27:
[...]
Ik heb begrepen dat de Skoda API is geupdate. Om dat te fixen moet je je Skoda app updaten en daar opnieuw inloggen. Als het goed is werkt daarna de API weer.
- app opnieuw geinstalleerd.
- auto opnieuw toegevoegd.
- in de auto privacy settings gecontroleerd
ben ff uit de mogelijkheden die ik weet zo.
Ik zou het doen!
Is ondertussen opgelost, dit probleem, na 4 weken vanalles proberen.Senaxx schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:21:
[...]
Bedoel je dat bij jou ook het hele infotainment op zwart gaat of dat alleen AA? Als AA chrasht zou in ieder geval de onderste balk moeten blijven staan bij 3.7. Zelf had ik ook wat problemen met AA na de OTA van 3.7 (het niet kunnen openen van het AA scherm maar wel audio). Maar een factory reset van infotainment heeft dat opgelost. In het geval van @Scorpio_King lijkt het dat zijn hele infotainment chrast en dat kan alleen de dealer verhelpen lijkt mij.
Denk ook dat de garage er weinig aan gaat doen aangezien ze het interpreteren als een fout van AA, en niet van de Enyaq. Zoals je zelf aangeeft je dochter het ook met een VW Golf heeft. Zelf ervaar ik geen problemen meer met AA op Pixel 7 Pro en AA. Dit was pre 3.0 nog wel soms het geval, maar sinds 3.0 en 3.7 werkt het prima.
Dus een Enyaq 80 van mei 2022 icm gsm Oneplus 6T Oxygen 11.1.2.2
Cache geheugen wissen hielp niet. Dan maar een downgrade gedaan van 10.8 naar 10.2 via apk downloaden. Denk dan naast cache ook dan info gewist enz...
Dan proberen mijn vrouw haar Android auto te koppelen maar halfweg geen tijd gehad dit af te werken.
Mijn AA werkte toen totaal niks meer, dan kunnen volledig herstarten met koppelen van mijn gsm (keuze Android of Iphone...) , denk dan eerst via Bleutooth, dan Wifi koppelen en een update van AA moeten doen.
Nu AA 13.2.6 en alles werkt weer !!
Ook terug instellingen opnieuw moeten doen als Waze altijd nacht en je favoriete gsm-nrs opnieuw instellen.
Geen enkele hapering meer gehad met of zonder kabel ! Een heeeeele verluchting dit
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Ik ging net iets achterin leggen; er klotste water -in- de achterklep. Iemand anders dit al meegemaakt?
Hoe dit op te lossen?
Hoe dit op te lossen?
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Geen idee hoe ik dat gedaan heb, bij ontvangst van de auto (2 oktober 2023) heb ik de telefoon gekoppeld volgens de stappen in het menu en daarna nooit meer iets gewijzigd.De Sjeik schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:45:
[...]
Dank voor je reactie!
Ik heb het probleem al een tijdje, ik heb de telefoon al meedere malen opnieuw opgestart
Werk jij via de hotspot van de auto voor Apple Carplay?
Anders moet ik het maar eens van scratch gaan configureren. Kijken of hij het dan weer gaat doen.
Update:
Probleem was dus:
De carplay was ingesteld om verbdinging te maken met de auto over het wifi netwerk van de auto. Het resultaat voor mij was daardoor: zonder de wifi, geen carplay. Maar met wifi, geen dataverkeer. Ik vraag me nog wel af of dit normaal wel zou moeten werken (lijkt mij van wel).
Oplossing:
Ik hebNu werkt carplay zonder wifi over bluetooth en blijft mijn telefoon gewoon 4g (lte) gebruiken voor dataverkeer.
- de auto in carplay verwijderd
- de wifi van de auto verwijderd van de telefoon
- de telefoon verwijderd in de auto
- via bluetooth de carplay verbinding op gezet
Ah, goed om te weten..dank!Autohillenga schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:58:
[...]
Hier hetzelfde, sis de auto die de boel knijpt. Heeft te maken met de temperatuur van de accu. Als ik de auto neerzet terwijl de accu rond de 25 graden zit, dan is het van leeg tot vol met 11 kw. Zet ik hem met een koude accu neer, dan gaat het laden ook langzamer.
Wel vervelend, want het speelt echt pas sinds kort..na de update naar 3.2 als ik het me goed herinner. Is toch zo'n +/- 2 uur langere laadtijd.
Dat kan wel kloppen, voor 3.0/3.2 werd de accu verwarmd tot 15 tot 8 graden, afhankelijk van hoe vroeg je software versie was. In 4.0 is de temperatuur weer verhoogd, hopelijk doen ze dit ook nog voor de 3.X modellen na 3.7 nog een keer, zal wel niks worden.One PunchMickey schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:56:
[...]
Ah, goed om te weten..dank!
Wel vervelend, want het speelt echt pas sinds kort..na de update naar 3.2 als ik het me goed herinner. Is toch zo'n +/- 2 uur langere laadtijd.
Nee, daar ben ik ook bang voor. Had ook gehoopt dat ze hun servercapaciteit eens wat zouden opkrikken door de jaren heen, zodat je wat sneller en op zeker je auto kan voorverwarmen op koude dagen, maar ook dat blijft een zwak punt. Erg jammer, want vind de auto zelf oprecht erg fijn rijden.Autohillenga schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:56:
[...]
Dat kan wel kloppen, voor 3.0/3.2 werd de accu verwarmd tot 15 tot 8 graden, afhankelijk van hoe vroeg je software versie was. In 4.0 is de temperatuur weer verhoogd, hopelijk doen ze dit ook nog voor de 3.X modellen na 3.7 nog een keer, zal wel niks worden.
Thanks.cOOlrUnnINgs schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:49:
[...]
Geen idee hoe ik dat gedaan heb, bij ontvangst van de auto (2 oktober 2023) heb ik de telefoon gekoppeld volgens de stappen in het menu en daarna nooit meer iets gewijzigd.
Ik heb dat initieel ook gedaan (volgens mij ging dat ook via bluetooth, want de wifi van de auto had ik toen nog niet ingesteld). Helaas heb ik afgelopen zomer problemen met mijn provider gehad in Duitsland (van dubbel nummer naar enkel nummer op de sim). Daarbij heb ik de telefoon opnieuw gekoppeld (met wifi al ingesteld) en sindsdien ging het fout.
Maar het is opgelost, dus alles in orde nu.
Oplossing gevonden, ik dacht iets moet steeds een request uitvoeren wat zou dat kunnen zijn. Heb als eerste maar mijn wachtwoord veranderd. Dan kon die applicatie er niet meer bij, en warempel ik kan weer inloggen. Toch nog even verder nadenken. Wat heb ik dan nog meer voor apps draaien. Fuuuu ik heb ooit een Pi met home assistant geinstalleerd.rammes schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:16:
[Afbeelding]
ik blijf maar deze meldingen krijgen als ik met anwb of vattenfall slim laden wil inloggen. ookal probeer ik het een week niet. iemand tips?

We kunnen weer SLIM laden
edit: waarom ik slim laden zo graag wil, Vattenfal geeft 2.5 cent cent per kW vergoeding.
https://www.vattenfall.nl/laadpaal/slim-laden/
[ Voor 7% gewijzigd door rammes op 25-11-2024 12:20 ]
Ik zou het doen!
Dit is wat mij betreft de ideale oplossing. Gebruik hem nu al anderhalf jaar en ben super tevreden. Geen trillingen, zit echt mega stevig vast.tropator schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:41:
Sinds enkele weken heb ik ook de Enyaq 85 ("Corporate Edition", alle opties, software 5.2). Ik heb op dit forum al veel nuttige tips gevonden, waarvoor dank! Ik deel intussen graag wat ervaringen en al dan niet opgeloste probleempjes:Hier in volle glorie: :-)
- Bij ontvangst werkten geen van de Leave/Follow me home lichten. Aan dealer gemeld op aanraden van dit forum -> na enkele dagen werkte het plots wel. Ik neem dat ze dus remote configuratie aan de wagen kunnen wijzigen ? Ik kreeg geen melding de auto dat er één of andere update gebeurd was alleszins.
- Het alarm slaat erg vaak aan, wanneer ik de auto voorverwarm via de app. Ook dit gemeld aan de dealer. Het leek even opgelost, maar sinds gisteren terug alarm. Ik heb nu even de interieurbewaking uitgeschakeld, ik ben benieuwd of dit het zal oplossen. Zeker vervelend omdat ik momenteel nog 200m verder op de parking van een supermarkt oplaad, dus ik hoor het niet, maar de buurt wel
Andere tips dus zeker welkom!
- ik zoek nog een goeie plaats voor een GSMhouder, mij lijkt dit (rode rechthoek op foto) een goeie plaats, maar zo'n houder vind ik niet helaas. Het zou een type moeten zijn die bijna in een hoek vastzuigt op de achterkant van het Skoda-scherm. Wat zijn jullie ervaringen ?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is een Brodit, die wordt ge-3d-print per type auto en kun je tussen het dashboard "duwen". Daar kun je dan vervolgens een houder naar wens op monteren. Ik gebruik deze met magsafe, werkt top.
https://www.broditcenter....2EkRnsEAAYASAAEgIFmPD_BwE
:strip_exif()/f/image/I6JM1wWS0YALKppIrZs6SMy5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Zp0ChuvifFEFN91EYk8929x.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik roep regelmatig Laura ik heb het koud en zie dan mn verbruik oplopen :-)helloitsme schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:07:
Ik heb het laatst getest aan een 22kw publieke lader. Daar hetzelfde probleem, laden ging volgens mij rond de 8kw.One PunchMickey schreef op zondag 24 november 2024 @ 06:13:
[...]
Ja, ook hier dezelfde ervaring. Voorheen nooit last van, maar sinds kort start hij netjes met 11kw laden, en na een minuut of 20/40 dan gaat ie over naar 7kw.. Heb echter ook wel eens ee oplaadsessie tussendoor gehad waar hij wel constant 11kw aanhield.
Ik heb dit probleem voorgaande winter niet ervaren. Het lijkt er mijns inziens een beetje op alsof er een instelling of update niet goed is.
Ik zal eens met de dealer bellen.
Ik zat te zoeken naar een dergelijke houder inderdaad voor naast het scherm.
https://amzn.eu/d/50NGypV
Kan hem alleen niet vinden die "universeel" is en niet alleen Tesla en ook nog kan opladen.
Voor nu maar gewoon in de draadloos laden bak met verloopje van de ventilatie erop om hem koel te houden.
https://amzn.eu/d/50NGypV
Kan hem alleen niet vinden die "universeel" is en niet alleen Tesla en ook nog kan opladen.
Voor nu maar gewoon in de draadloos laden bak met verloopje van de ventilatie erop om hem koel te houden.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik heb echt maar twee commands die ik gebruik en nuttig vind:helloitsme schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:07:
“Ok Laura, I have cold feet”
“Ok Laura, it stinks in here”
Verder geen idee wat ze nog meer kan
De Enyaq kan met 7,4 kW laden over 1 (2) fase(n).Mastehose schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:20:
[...]
Ik heb het laatst getest aan een 22kw publieke lader. Daar hetzelfde probleem, laden ging volgens mij rond de 8kw.
Ik heb dit probleem voorgaande winter niet ervaren. Het lijkt er mijns inziens een beetje op alsof er een instelling of update niet goed is.
Ik zal eens met de dealer bellen.
Wellicht ligt het aan de laadkabel. Heb je daar al een andere geprobeerd?
Heb thuis een vaste kabel aan de wallbox zitten en heb openbaar met eigen kabel geladen.Tja010 schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:57:
[...]
De Enyaq kan met 7,4 kW laden over 1 (2) fase(n).
Wellicht ligt het aan de laadkabel. Heb je daar al een andere geprobeerd?
Thuis gewoon 3-fase aansluiting.
Het is ook echt sinds pak hem beet een paar maanden.
Heb je een p1 monitor? Wat zie je op je fase meter wanneer de auto aan de lader zit?Mastehose schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:38:
[...]
Heb thuis een vaste kabel aan de wallbox zitten en heb openbaar met eigen kabel geladen.
Thuis gewoon 3-fase aansluiting.
Het is ook echt sinds pak hem beet een paar maanden.
Als de auto naar 1 fase schakelt, dan zou ook de wallbox dat moeten ondersteunen en 32a afgezekerd zijn. Dat lijkt me niet logisch als je op 3 fase * 25a zit, gaat wel even goed maar uiteindelijk vliegen je zekeringen er uit. Probleem zal dan waarschijnlijk in de auto zitten.
In HomeWizard zie ik dat hij netjes start met 11kw laden, en na 20 min downscaled ie naar 7kw laden. Dit tot einde laadsessie. In een andere laadsessie begon ie ook netjes met 11kw, om na 40 min te downscalen naar 7kw, eveneens tot einde laadsessie.rft80 schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:59:
[...]
Heb je een p1 monitor? Wat zie je op je fase meter wanneer de auto aan de lader zit?
Als de auto naar 1 fase schakelt, dan zou ook de wallbox dat moeten ondersteunen en 32a afgezekerd zijn. Dat lijkt me niet logisch als je op 3 fase * 25a zit, gaat wel even goed maar uiteindelijk vliegen je zekeringen er uit. Probleem zal dan waarschijnlijk in de auto zitten.
@Mastehose Ben benieuwd naar de reactie van de dealer. Zal zelf ook eens informeren.
Gaatje boren op het laagste punt?onetime schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:00:
Ik ging net iets achterin leggen; er klotste water -in- de achterklep. Iemand anders dit al meegemaakt?
Hoe dit op te lossen?
Heel misschien kan je ergens een plugje verwijderen?
Het enige wat ik ooit heb gehoord is dat van de eerste fiat 500 modellen de B-stijlen volliepen met water.
Dat lijkt me nou niet echt de oplossing. @onetime : kan dat niet komen door de bedrading van je camera? Ik meen me te herinneren dat je daarvoor een doorvoer naar de klep had, maar kan me vergissen. Anyway: bron moet opgelost worden, gaatjes boren is symptoombestrijding imhoelektriekert schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:11:
[...]
Gaatje boren op het laagste punt?
Heel misschien kan je ergens een plugje verwijderen?
Het enige wat ik ooit heb gehoord is dat van de eerste fiat 500 modellen de B-stijlen volliepen met water.
Dat boren was ook een grapje natuurlijkBGFG schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:46:
[...]
Dat lijkt me nou niet echt de oplossing. @onetime : kan dat niet komen door de bedrading van je camera? Ik meen me te herinneren dat je daarvoor een doorvoer naar de klep had, maar kan me vergissen. Anyway: bron moet opgelost worden, gaatjes boren is symptoombestrijding imho
Sinds kort heb ik in mijn Enyaq sportline uit 2021 een rammeltje net naast het scherm op het dashboard, lijkt aan de kant van het dashboardkastje te zitten. Een keer goed meppen scheelt soms heel even, soms ook weer niet
.. iemand daar ook last van (gehad), en is daar een aanwijsbare oorzaak voor?
@JustTrying mogelijk is het een loszittend clipje van de kap boven de ceterspeaker?
zie ook: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/76021974#76021974
Festina lente
Die ga ik eens onderzoeken, hopelijk krijg ik dat plaatje er heel vanaf, maar dat is wel precies de plek waar het geluid vandaan lijkt te komen, thanks!elmoxx schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:49:
@JustTrying mogelijk is het een loszittend clipje van de kap boven de ceterspeaker?
Mijn auto staat nu bij de dealer m.b.t. het herstellen van de koplampen (regelapparaat vervangen). Zojuist werd ik gebeld dat ze de reservesleutel ook komen halen omdat ze deze opnieuw moeten connecten met de auto.
Iemand enig idee waarom dit zou moeten? Het is een klein onderdeel dat vervangen moet worden....
Iemand enig idee waarom dit zou moeten? Het is een klein onderdeel dat vervangen moet worden....
[ Voor 5% gewijzigd door Martinez- op 27-11-2024 11:20 ]
Gisteren eindelijk de servicemelding gekregen om te kunnen updaten van 3.5 naar 3.7 OTA. Net gedaan en vooralsnog lijkt alles stuk soepeler te werken! Ik gebruik vooral carplay en dat gaat vooralsnog stukken beter!
Is standaard, en ben blij dat ze je er pro-actief over benaderen en het zelf oplossen. Ik kreeg vorig jaar mijn auto mee met 2 sleutels die het niet meer deden, en de auto heeft dus een nacht niet op slot gestaan... (nee, ik ga zelf geen kapjes van mijn deur aftrekken)Martinez- schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:11:
Mijn auto staat nu bij de dealer m.b.t. het herstellen van de koplampen (regelapparaat vervangen). Zojuist werd ik gebeld dat ze de reservesleutel ook komen halen omdat ze deze opnieuw moeten connecten met de auto.
Was beter geweest als ze op voorhand al aan je hadden gevraagd om beide sleutels mee te nemen.
Mirx_NL schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:15:
[...]
Neem sowieso beide sleutels mee als ze het regelapparaat vervangen. Kans is aanwezig dat de sleutel opnieuw "ingeleerd" moeten worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Mirx_NL op 27-11-2024 13:45 ]
Begrijp me niet verkeerd: ik klaag niet. Het had ook heel anders kunnen gaan. Ik vind het vooral vreemd dat ze bij een dergelijke kleine 'ingreep' zo'n actie moeten uitvoeren.Mirx_NL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:41:
[...]
Is standaard, en ben blij dat ze je er pro-actief over benaderen en het zelf oplossen. Ik kreeg vorig jaar mijn auto mee met 2 sleutels die het niet meer deden, en de auto heeft dus een nacht niet op slot gestaan... (nee, ik ga zelf geen kapjes van mijn deur aftrekken)
Was beter geweest als ze op voorhand al aan je hadden gevraagd om beide sleutels mee te nemen.
[...]
Geen idee, maar was bij mij ook het geval. Sleutel moest opnieuw ingeleerd worden. Ik hoop overigens voor je, dat het dan ook wegblijft. Ik heb nu weer een afspraak staan voor de 2e keer dat de hoogteverstelling weer niet werkt... Ik ben benieuwd wat het deze keer is.Martinez- schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:11:
Ik heb net de 2e erin en tot nu toe gaat het nu wel goed. AfkloppenTja010 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:45:
[...]
Geen idee, maar was bij mij ook het geval. Sleutel moest opnieuw ingeleerd worden. Ik hoop overigens voor je, dat het dan ook wegblijft. Ik heb nu weer een afspraak staan voor de 2e keer dat de hoogteverstelling weer niet werkt... Ik ben benieuwd wat het deze keer is.
Dealer vertelde dat ze vaker het regelapparaat 2x moeten vervangen. Omdat het onderdeel is van het hele systeem moeten idd beide sleutels opnieuw worden ingeleverd na het vervangen van een component. Anders doet die andere sleutel het niet meer…
Dat ziet er inderdaad heel netjes uit, bedankt voor de tip!flowiej schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:31:
[...]
Dit is wat mij betreft de ideale oplossing. Gebruik hem nu al anderhalf jaar en ben super tevreden. Geen trillingen, zit echt mega stevig vast.
Het is een Brodit, die wordt ge-3d-print per type auto en kun je tussen het dashboard "duwen". Daar kun je dan vervolgens een houder naar wens op monteren. Ik gebruik deze met magsafe, werkt top.![]()
https://www.broditcenter....2EkRnsEAAYASAAEgIFmPD_BwE
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@BGFG welke dealer was dat? Bij mij ook koplampen voor de 2e keer 👎. Dit keer buiten de 2 jaar garantie. Moet nog laten repareren. Als andere dealers toegeven dat het vaker gebeurt kan ik de ‘helaas geen garantie meer’ alvast de kop indrukken.BGFG schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:40:
[...]
Dealer vertelde dat ze vaker het regelapparaat 2x moeten vervangen.
Naast de sleutels gaan er nog wel meer settings verloren overigens. In ieder geval de instelling van je sfeerverlichting.
Nee? Bij mij staat alles nog zoals het stond. Expliciet namelijk op gelet omdat ik ook verwachtte veel terug te moeten zetten.Mirx_NL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:51:
Naast de sleutels gaan er nog wel meer settings verloren overigens. In ieder geval de instelling van je sfeerverlichting.
Wat vooral fijn is dat ik nu eindelijk verder dan 1 meter voor de auto kan zien in het donker! Woohoo!
Groningen. Zou het trouwens absurd vinden als dit geen garantie is, ook na 2 jaar. Is APK afkeur namelijk….Matmar schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:34:
[...]
@BGFG welke dealer was dat? Bij mij ook koplampen voor de 2e keer 👎. Dit keer buiten de 2 jaar garantie. Moet nog laten repareren. Als andere dealers toegeven dat het vaker gebeurt kan ik de ‘helaas geen garantie meer’ alvast de kop indrukken.
In mijn Enyaq 80RS '24 op software 3.7 heb ik er werkelijk totaal geen r#%t aan. 10 tot 20 seconden vertraging tot ze me begrepen heeft en dan nog 8 a 10 seconden tot het commando daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Volslagen waardeloos dus.helloitsme schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:07:
Als ze je al begrijpt.BrujeriA schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:10:
[...]
In mijn Enyaq 80RS '24 op software 3.7 heb ik er werkelijk totaal geen r#%t aan. 10 tot 20 seconden vertraging tot ze me begrepen heeft en dan nog 8 a 10 seconden tot het commando daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Volslagen waardeloos dus.
Vraag eens om navigatie naar (ik noem maar wat) de AH. Denk je dat bovenaan de dichtstbijzijnde staan? Nee, die staan wat verder onderaan, moet je in een lijst de juiste zoeken. Dus je scrolt, er gebeurd niets, je scrolt nog een keer, ow daar staat jouw AH, je klikt er op maar helaas, eerst doet het scherm jouw tweede scroll en klikt dan een AH 100km verderop aan.
Zo relateerbaar hoe je het hier beschrijft.superbikkel schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:27:
[...]
Als ze je al begrijpt.
Vraag eens om navigatie naar (ik noem maar wat) de AH. Denk je dat bovenaan de dichtstbijzijnde staan? Nee, die staan wat verder onderaan, moet je in een lijst de juiste zoeken. Dus je scrolt, er gebeurd niets, je scrolt nog een keer, ow daar staat jouw AH, je klikt er op maar helaas, eerst doet het scherm jouw tweede scroll en klikt dan een AH 100km verderop aan.
Bij mij op 3.2 beide keren wel. Heb het wel op individueel (of hoe het ook heet) in plaats van een van de presets. Misschien dat dat nog verschil maakt.Martinez- schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:43:
[...]
Nee? Bij mij staat alles nog zoals het stond. Expliciet namelijk op gelet omdat ik ook verwachtte veel terug te moeten zetten.
Wat vooral fijn is dat ik nu eindelijk verder dan 1 meter voor de auto kan zien in het donker! Woohoo!
Goedeavond allen, sinds 1 week mijn nieuwe Enyaq Coupé met een Crystal face in ontvangst mogen nemen.
Ik het idee dat mijn coming home en leaving home functie niet werken maar het zal vast aan mij liggen..
De rijverlichting staat ingesteld op AUTO en in de infotainment staat activeren bij benadering aan.
Alle verlichting werkt maar zodra ik van mijn stoel op sta gaat de rijverlichting direct uit. Ook als ik de auto benader of met de sleutels ontgrendel terwijl het donker is gaan de lampen niet aan.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik het idee dat mijn coming home en leaving home functie niet werken maar het zal vast aan mij liggen..
De rijverlichting staat ingesteld op AUTO en in de infotainment staat activeren bij benadering aan.
Alle verlichting werkt maar zodra ik van mijn stoel op sta gaat de rijverlichting direct uit. Ook als ik de auto benader of met de sleutels ontgrendel terwijl het donker is gaan de lampen niet aan.
@Supernova_Black Ik heb geen crystal grille, maar ik moet die coming- en leaving- home niet. Ik snap pas sinds kort wat het is. Voordat ik uitstap moet alles uit zijn. En pas als ik weg rij mag het licht aan. Dus als jij weet waar je het aan kan zetten weet ik hopelijk waar ik het uit kan zetten.
Ik doe het licht altijd handmatig uit en toch staat het bij het instappen automatisch weer op automatisch...
Ik doe het licht altijd handmatig uit en toch staat het bij het instappen automatisch weer op automatisch...
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Je moet eerst linksboven op het scherm op het auto icoontje drukken > voertuig > (zorg ervoor dat je contact is ingeschakeld) > comfortverlichting: hier kan je het een en ander instellen en desnoods uitschakelen.onetime schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:41:
@Supernova_Black Ik heb geen crystal grille, maar ik moet die coming- en leaving- home niet. Ik snap pas sinds kort wat het is. Voordat ik uitstap moet alles uit zijn. En pas als ik weg rij mag het licht aan. Dus als jij weet waar je het aan kan zetten weet ik hopelijk waar ik het uit kan zetten.
Maar toch fijn als iemand mij zou kunnen helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Supernova_Black op 28-11-2024 21:03 ]
Is er eigenlijk iets dat je wel hetzelfde wil als de meeste Enyaq-rijders?onetime schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:41:
@Supernova_Black de verlichting van mijn auto gaat bij het benaderen soms niet of pas heel laat aan (lees: net voordat ik de deurgreep aanraak). Geen idee waar dat aan licht (pun intended). Bij het verlaten van de auto heb ik soms het idee dat het licht uitgaat, maar dan weer aanspringt als ik de auto vergrendel. Kan ook aan mij liggen (te lang in auto blijven zitten). Het is in ieder geval ergens een instelling.
Had ik ook. Aan de dealer melden, bij mij werkte het na enkele dagen plots wel, zonder dat ik zelf iets had aangepast (dus wellicht remote setting gecorrigeerd). Het enige wat bij mij nog voorvalt af en toe, is bij het 's morgens voorverwarmen dat het alarm te pas en te onpas geactiveerd wordt. Had het ook gemeld, maar dus nog niet echt opgelost.Supernova_Black schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:48:
Goedeavond allen, sinds 1 week mijn nieuwe Enyaq Coupé met een Crystal face in ontvangst mogen nemen.
Vraagje Onetime. Heb jij de zekeringen set erbij besteld? Want ik wil graag een parkeerstand op de dashcam en dat lijkt bij hun alleen met een extra kit te werken.onetime schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:44:
Gisteren de RVS instap strips bij de voor portieren op de onder dorpel geplakt. Zojuist de FitcamX eindelijk gemonteerd. Heeft iemand de aansluiting van de achter camera door de rubber slangen gekregen? Ik heb nu nog een losse draad voor de achter camera, die zou ik nog weggewerkt willen hebben.
Wel blij dat de voor en achter camera in aparte bestanden komen, in de live stream via de app lijkt het of het linker boven kwadrant de achter camera is. Dat is ook zo, maar dus niet qua opgeslagen bestand.
Met dit licht echt goed beeld.
@Currry Ik heb net even in de kou gestaan voor je, en zonder de auto wakker te maken kon ik connecten met de cam. (duurt wel even) Dat betekent dat je die zekering set niet nodig lijkt te hebben voor de stroom. In het donker kan ik ook altijd een paars (rood+blauw) ledje zien. Ook was hij een keer in de war en had de hele tijd geparkeerd opgenomen. (en niet alles van de rit) Maar ook net gezien dat hij de laatste opname steeds weggooit omdat hij "niet actief" is.
Weet je genoeg?
![]() | ![]() |
Weet je genoeg?
Heb jij een idee wat de reparatie nu daadwerkelijk is geweest? Regelapparaat vervangen of toch softwarematig? Bij mij komen ze niet verder en nu moet ik nog een keer terugkomen...Martinez- schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:12:
[...]
Begrijp me niet verkeerd: ik klaag niet. Het had ook heel anders kunnen gaan. Ik vind het vooral vreemd dat ze bij een dergelijke kleine 'ingreep' zo'n actie moeten uitvoeren.
Dan vermoed ik inderdaad dat er bij de Enyaq spanning blijft staan op dat circuit. Dan gok ik het er op en bestel ik hem zonder de zekeringen set.onetime schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:31:
@Currry Ik heb net even in de kou gestaan voor je, en zonder de auto wakker te maken kon ik connecten met de cam. (duurt wel even) Dat betekent dat je die zekering set niet nodig lijkt te hebben voor de stroom. In het donker kan ik ook altijd een paars (rood+blauw) ledje zien. Ook was hij een keer in de war en had de hele tijd geparkeerd opgenomen. (en niet alles van de rit) Maar ook net gezien dat hij de laatste opname steeds weggooit omdat hij "niet actief" is.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Weet je genoeg?
Thanks voor de moeite!
Regelapparaat vervangen. Softwarematig mogen ze niet meer doen.Viewlite schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:00:
[...]
Heb jij een idee wat de reparatie nu daadwerkelijk is geweest? Regelapparaat vervangen of toch softwarematig? Bij mij komen ze niet verder en nu moet ik nog een keer terugkomen...
zijn er al eerste generatie Enyaq rijders die volgend jaar voor het vernieuwde '25 model gaan?
Ik zou het doen!
Bedoel je de dit jaar gelanceerde 85 of is er volgend jaar weer een nieuwe variant beschikbaar?rammes schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:38:
zijn er al eerste generatie Enyaq rijders die volgend jaar voor het vernieuwde '25 model gaan?
Gisteren de melding gekregen om te kunnen updaten van 3.5 naar 3.7 OTA.
Deze morgen stond er nog altijd dat de update niet beeindigd kon worden.
Ik kan de auto niet meer starten, morgen de takeldienst bellen.
Zou het aan mijn trekhaak kunnen liggen?
Ik kan de auto niet meer starten, morgen de takeldienst bellen.
Als deze afternarket gemonteerd is wel. Hele slechte zaak eigenlijk dat zoiets simpels als een codering dan je update in de war gooit en in plaats van een foutmelding gewoon niet meer rijdt.ringlord_oc schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:14:
Gisteren de melding gekregen om te kunnen updaten van 3.5 naar 3.7 OTA.
Ik kan de auto niet meer starten, morgen de takeldienst bellen.![]()
Deze is na levering geplaatst, maar wel in de Škoda garage zelf. No idea of het aftermarket is.
Edit : ik lees op reddit
Edit : ik lees op reddit
the issue happens when the hitch is mounted at the dealership and not as a factory option.
[ Voor 42% gewijzigd door ringlord_oc op 01-12-2024 10:48 ]
Dat kunt je testen. Als je de auto in zijn achteruit zet met aanhanger, heb je dan een aangepast scherm en sensoren?ringlord_oc schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:31:
Deze is na levering geplaatst, maar wel in de Škoda garage zelf. No idea of het aftermarket is.
De Skoda dealer is namelijk de enige die hem door de fabriek na levering kan activeren.
Ik heb een aftermarket trekhaak en die is gewoon niet aangemeld. De auto weet eigenlijk niet dat die er zit. Er zit wel verbinding voor de verlichting, maar dat kan met enkel de kabelboom. Het is een afneembare en gebruik hem misschien 3x per jaar. Nadeel is dat ik bij het achteruitrijden met een aanhanger de sensor uitzet anders heb ik alleen maar noodstops
Heb sinds vrijdag ook mijn Enyaq Corporate 85 (leasing) in gebruik genomen
Heb enkel een probleem om de hoofdgebruiker gekoppeld te krijgen via de App.
De auto wilt maar niet de Qr-code tonen om de MySkoda app te linken.
Heb op het internet al gevonden dat zekering 19 (en eventueel 30) even moeten uitgetrokken worden, maar dat lijkt tot nu toe niet de oplossing te zijn.
Iemand nog een tip? Of best een afspraak maken in de garage?
Heb enkel een probleem om de hoofdgebruiker gekoppeld te krijgen via de App.
De auto wilt maar niet de Qr-code tonen om de MySkoda app te linken.
Heb op het internet al gevonden dat zekering 19 (en eventueel 30) even moeten uitgetrokken worden, maar dat lijkt tot nu toe niet de oplossing te zijn.
Iemand nog een tip? Of best een afspraak maken in de garage?
Ondertussen alweer wat verder met sukkelen en proberen de oorzaak te elimineren. Deze week nog een rit van 2u15 gedaan over 80km richting Brussel in volle avondspits waarbij het scherm om de 4 minuten uitviel. Geen gps, muziek of Waze, gewoon telkens zwart gedurende een goeie minuut.Senaxx schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:21:
[...]
Bedoel je dat bij jou ook het hele infotainment op zwart gaat of dat alleen AA? Als AA chrasht zou in ieder geval de onderste balk moeten blijven staan bij 3.7. Zelf had ik ook wat problemen met AA na de OTA van 3.7 (het niet kunnen openen van het AA scherm maar wel audio). Maar een factory reset van infotainment heeft dat opgelost. In het geval van @Scorpio_King lijkt het dat zijn hele infotainment chrast en dat kan alleen de dealer verhelpen lijkt mij.
Denk ook dat de garage er weinig aan gaat doen aangezien ze het interpreteren als een fout van AA, en niet van de Enyaq. Zoals je zelf aangeeft je dochter het ook met een VW Golf heeft. Zelf ervaar ik geen problemen meer met AA op Pixel 7 Pro en AA. Dit was pre 3.0 nog wel soms het geval, maar sinds 3.0 en 3.7 werkt het prima.
Ondertussen gemerkt dat systeem onderuit gaat door gebruik van usb-stick. Zonder stick werkt AA en Waze enz wel, ook scherm Skoda blijkt werken.
Met 3 verschillende sticks geprobeerd en dan telkens binnen de 5 minuten alles onderuit.
De garage heeft uiteindelijk een korte mail gestuurd waarbij ik toch best eens de wagen binnensteek. Vroeger probleemloos kunnen werken met AA en usb muziek.
To be continued....
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
In verband met de desinvesteringsbijtelling (MIA geclaimd in 2021) rij ik sowieso tot 2026 door.rammes schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:38:
Kans is aanwezig dat ik daarna nog langer doorrij in deze kar. Maar we gaan het zien.
Mijn bijtelling zou bijna verdubbelen. Dus ik kijk naar wat goedkopers.rammes schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:38:
Wanneer er minimaal 100 km aan range bij komt, en het snelladen boven de 200kw komt, dus met een 800v architectuur, overweeg ik de Enyaq uit 21 te vervangen in 25, maar behalve dat heb ik niet per se een upgrade nodig. En deze upgrade ga ik dan alleen tijdens de twee vakanties in het jaar ervaren als meerwaarde.rammes schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:38:
En wat schat jij dan in als je tijdswinst op die 2 ritten per jaar? Even nieuwsgierig….JustTrying schreef op maandag 2 december 2024 @ 00:05:
[...]
Wanneer er minimaal 100 km aan range bij komt, en het snelladen boven de 200kw komt, dus met een 800v architectuur, overweeg ik de Enyaq uit 21 te vervangen in 25, maar behalve dat heb ik niet per se een upgrade nodig. En deze upgrade ga ik dan alleen tijdens de twee vakanties in het jaar ervaren als meerwaarde.
Zijn er grote verschillen? Ik vind het behoorlijk idioot dat de eerste generatie de nieuwste software niet meer ondersteunt. Het voelt alsof je met een verouderd systeem blijft zitten, terwijl de hardware van de auto dat waarschijnlijk gewoon aankan. Zijn er naast de software ook hardware-upgrades die het overstappen echt de moeite waard maken?rammes schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:38:
Volgens mij is de hardware (chip) waar de nieuwe software (4+) op draait ook daadwerkelijk anders.
Overigens is de nieuwe elektromotor (sterker) en inverter (zuiniger) van de 85 ook wel een 'aardige' hardware upgrade.
Toch niet per se de moeite waard om de 80 meteen af te schrijven, voor mij voldoet ie momenteel aan alle behoeftes.
Overigens is de nieuwe elektromotor (sterker) en inverter (zuiniger) van de 85 ook wel een 'aardige' hardware upgrade.
Toch niet per se de moeite waard om de 80 meteen af te schrijven, voor mij voldoet ie momenteel aan alle behoeftes.
Wanneer ik nu 800-1000 km op een dag rij, vind ik dat ik nu nog te vaak te lang moet stoppen. Wanneer ik per stuk van de rit er 100km bij kan plussen, win ik voor mn gevoel in ieder geval tijd. Misschien is dat dan maar 1 uur op die dag, maar toch.BGFG schreef op maandag 2 december 2024 @ 07:19:
[...]
En wat schat jij dan in als je tijdswinst op die 2 ritten per jaar? Even nieuwsgierig….
Qua comfort, interieur en ruimte heb ik eigenlijk niet per se ruimte. De software is ook al best heel goed, en zal denk ik nooit 100% bugvrij zijn, het aanmelden in de auto zou sneller mogen werken, maar daar valt ook wel mee te leven.
Ik ga er overigens wel vanuit dat ik dan volgend jaar niet overstap naar de Enyaq 85, maar dat er begin volgend jaar minimaal een echte facelift wordt aangekondigd die je in 2025 dan ook al kunt gaan rijden, minimaal een enyaq 90 dus
[ Voor 14% gewijzigd door JustTrying op 02-12-2024 15:48 ]
Heb hetzelfde probleem sinds de update naar 3.7. Heb het met mijn wallbox, maar ook bij publieke laadpalen. Eerste 5 minuten zie ik 10kw en daarna 6.5 kw. Lijkt alsof de auto terugschakelt van 3 naar 2 fases. Heb binnenkort een afspraak bij de dealer.One PunchMickey schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 00:21:
[...]
In HomeWizard zie ik dat hij netjes start met 11kw laden, en na 20 min downscaled ie naar 7kw laden. Dit tot einde laadsessie. In een andere laadsessie begon ie ook netjes met 11kw, om na 40 min te downscalen naar 7kw, eveneens tot einde laadsessie.
@Mastehose Ben benieuwd naar de reactie van de dealer. Zal zelf ook eens informeren.
En plotseling is de “coming home” en “leaving home” functie begonnen met werken.. Ik heb aan mijn kant helemaal niets aangepast..
Ik had wel met de dealer gebeld maar de vertegenwoordiger was er niet en zou mij morgen terugbellen.
Is het iets wat zij “Over The Air” kunnen activeren..??
Ik had wel met de dealer gebeld maar de vertegenwoordiger was er niet en zou mij morgen terugbellen.
Is het iets wat zij “Over The Air” kunnen activeren..??
@Supernova_Black Iemand kan dat zeker, als over-the-air updates mogelijk zijn is alles mogelijk.
Ik kreeg heel vaak "een update" die mijn stoel instellingen ging veranderen. Kon ik hem weer goed zetten...
Ik kreeg heel vaak "een update" die mijn stoel instellingen ging veranderen. Kon ik hem weer goed zetten...
Hier krijgen de Skoda app, Tibber en Home assistant integratie sinds gisterenmiddag geen updates meer door. Hebben meer mensen daar last van?
Yes. Deze ochtend helaas (weer) geen warme auto. Laatste update sinds vannacht..dev-random schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:10:
Hier krijgen de Skoda app, Tibber en Home assistant integratie sinds gisterenmiddag geen updates meer door. Hebben meer mensen daar last van?
Slordig vind ik het. Hoe moeilijk kan het zijn om een beetje API robuust op te zetten. Mijn Enyaq ging doodleuk door met laden in de piek uren
De "Essentials" app is in de ochtend van 2 december -echt- op zwart gegaan. Hij logde me uit en verwees door naar de andere app. Zijn er daarmee ook bepaalde api's uitgeschakeld?
Ik krijg nog steeds updates via de oude HASS integratie.onetime schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:38:
De "Essentials" app is in de ochtend van 2 december -echt- op zwart gegaan. Hij logde me uit en verwees door naar de andere app. Zijn er daarmee ook bepaalde api's uitgeschakeld?
Misschien moeten ze de API gewoon dichtzetten. Dan is er een stuk minder load van mensen die graag elke minuut de status van de auto onnodig opvragen omdat dit zo leuk in een grafiekje staatdev-random schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:33:
Slordig vind ik het. Hoe moeilijk kan het zijn om een beetje API robuust op te zetten. Mijn Enyaq ging doodleuk door met laden in de piek uren
Grapje natuurlijk, een beetje fatsoenlijke infrastructuur is daar ook tegen bestand / beschermd.
Ik gebruik de nieuwe MySkoda integratie (en app) en ook daar zie ik wat storingen over de dag (vanochtend, maar ook vanmiddag even).
Iets in mij zegt dat we dit bericht volgende winter weer kunnen recyclen.
eerste gen auto's zijn gewoon op alle fronten de klosHomer-Simpson schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:15:
[...]
Iets in mij zegt dat we dit bericht volgende winter weer kunnen recyclen.
Ik zou het doen!
Echt schandalig. Volle mep vragen voor de auto en dan maar de helft van de features leveren die je beloofd had.
Ik zou zeggen: Tweakers reunite!
Hier helaas ook…BaseLine schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:57:
[...]
Heb hetzelfde probleem sinds de update naar 3.7. Heb het met mijn wallbox, maar ook bij publieke laadpalen. Eerste 5 minuten zie ik 10kw en daarna 6.5 kw.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Heeft allemaal geen nut. Een tijd terug was er nog een petitie op change.org over. Skoda was er razendsnel bij om contact te leggen met wat nietszeggende marketing-kreten en een belofte snel met een inhoudelijk antwoord te komen. De organisatie van de petitie heeft vervolgens nooit meer wat gehoord van Skoda. Dus dit nieuwe bericht over deze functie neem ik niet meer serieus. Ik heb me er al lang bij neergelegd. Geen zin in telkens weer een beetje hoop te krijgen.Martinez- schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:01:
Echt schandalig. Volle mep vragen voor de auto en dan maar de helft van de features leveren die je beloofd had.
:strip_exif()/f/image/M2daEa2GyZlG9zq54TGeOmhV.jpg?f=fotoalbum_large)
Gister weer de bandenwissel uitgevoerd. De achterbanden zijn nu (na 61.000km) wel op. Dit zijn Pirelli's. Voorbanden (breedset) zijn nog meer dan prima.
Gemiddeld verbruik was 16.8kWh / 100km over 23500km van maart tot nu. Toch niet ontevreden hierover. Ben alleen benieuwd naar het verbruik op de winterbanden (goodyear, wel 'speciaal' voor EV's). Ik heb ze dit keer op dezelfde velgen gemonteerd, de 20" RS velgen. Maar dat zal wel weer boven de 20kWh worden. Al heb ik toch het idee dat hij sinds ME3.7 zuiniger is.
Ik rijd overigens altijd in de B-stand, rijprofiel standaard, airco 20/20.5c op automatisch.
En hoe koud wordt het dan? Want de winter is nog niet eens begonnenrammes schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:42:
[Afbeelding]
oh ja joh, gaan we nu ook al voor weerman spelen?
Deze auto wordt toch ook verkocht in landen waar het nog veel kouder is?

We adviseren uw accu voor te verwarmen,... oh wachtRubenSaurus schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:47:
[...]
En hoe koud wordt het dan? Want de winter is nog niet eens begonnen![]()
Deze auto wordt toch ook verkocht in landen waar het nog veel kouder is?
Ik zou het doen!
Op hoeveel batterij stond je Enyaq?rammes schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:42:
[Afbeelding]
oh ja joh, gaan we nu ook al voor weerman spelen?
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.