Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:09:
[...]

De WP in mijn huis moet bij lage buitentemperatuur af en toe defrosten, mogelijk gebeurt dat in je auto ook?
Als je de technische documentatie erop naslaat is mijn conclusie dat de enige warmte die wordt gepompt die uit het circuit van de HV-accu is. Het is dus geen warmtepomp zoals bij je woning, die buitenlucht gebruikt..

Mede daardoor is het rendement van die warmtepomp optie ook zo laag. Immers heb je alleen warmte in die batterij als je langere ritten hebt met tussendoor snelladers. Want daarbuiten warmt de batterij niet zodanig op dat je er veel warmte uit kan halen…

Op weg naar wintersport heb je er profijt van dus 8)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Homer-Simpson schreef op zondag 17 november 2024 @ 07:58:
[...] Je accu was waarschijnlijk koud toen je aankwam bij de Super Charger. Heb je die 100km naar de snellader je reguliere rijstijl gehanteerd?

Klinkt alsof je geluk hebt gehad dat je defecte klepje het weer is gaan doen. Daar ben je voor zover ik heb kunnen nagaan de enige in.
Ja mijn gewone rijstijl, en nog in de regen ook, sneller was vaak ook niet veilig door het slechte zicht, buitentemperatuur ~9 graden. Aan het eind van het laden was de accu temperatuur rond de 28 graden.

Dat klepje, dat laat ik weten omdat het misschien wel een goede strategie is om hem niet meteen te slopen maar even af te wachten wat hij doet.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:20

Ankh

|true

onetime schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:37:
Ik had gisterenavond dat ik mijn laadklepje niet dicht kon doen. Het pennetje zat vast. Met het klepje "aan" ~100km gereden en toen werkte het weer gewoon. Terwijl duwen, trekken draaien er eerder geen beweging in kregen.
En vanavond doorgereden naar Tesla Rijswijk om leger aan te komen, ~35%, en daar begon het laden op 30kW met als hoogste 39kW. Een Tesla naast mij kon gewoon 100kW laden. En ik heb ooit >150kW geladen.
Iemand eerder zoiets meegemaakt?
Qua klepje, dit gebeurd mij zo nu en dan. Even de auto locken en weer openen, daarna werkt het systeem weer.

Qua lader, 30kW klinkt niet als een koude accu want dan begint ie vaak toch echt wat hoger naar mijn idee en uit eindelijk ga je dan richting de 100 kW omdat de accu bij een snellader echt warm wordt.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 18:53
Scorpio_King schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:47:
[...]

Sinds de laatste OTA update heb ik nu een keer of twee in de week dat het infotainment op zwart gaat en helemaal opnieuw opstart. Ik had sinds de update van 3.0 naar 3.7 geen problemen meer. Het cockpitscherm blijft bij mij wel gewoon actief en de melding herken ik ook.
Heb dit ook sinds kort, Dat AA frequent uitvalt en scherm zwart gaat met een herstart na ca 15 sec. Kan op een rit van 30min tot 4-5x gebeuren. Al meerdere dingen geprobeerd echter zonder succes. Is dit een bug van AA?
Ik heb dit met een Oneplus6T, maar dochter heeft soortgelijk met meer recenter gsm op VW Golf AA.
Alle apps zijn up-to-date, Al cache gewist, account gewist en herdaan,...maar Noppes :-(
Garage Al gemaild maar oorverdovend stil daar :(

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 13:53
onetime schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:37:
Ik had gisterenavond dat ik mijn laadklepje niet dicht kon doen. Het pennetje zat vast. Met het klepje "aan" ~100km gereden en toen werkte het weer gewoon. Terwijl duwen, trekken draaien er eerder geen beweging in kregen.
En vanavond doorgereden naar Tesla Rijswijk om leger aan te komen, ~35%, en daar begon het laden op 30kW met als hoogste 39kW. Een Tesla naast mij kon gewoon 100kW laden. En ik heb ooit >150kW geladen.
Iemand eerder zoiets meegemaakt?
Oudere Tesla superchargers hebben 150kW per 2 palen. Dus als die naast je met ruim 100kW aan het laden is, blijft er voor jou minder dan 50 over. Degene die het eerste begint met laden krijgt hierbij prioriteit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@RocketKoen Dat was het denk ik niet, er stonden verspreid een aantal auto's en de palen tellen daar tot 5D.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:46
Dirk.be schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:09:
[...]

Heb dit ook sinds kort, Dat AA frequent uitvalt en scherm zwart gaat met een herstart na ca 15 sec. Kan op een rit van 30min tot 4-5x gebeuren. Al meerdere dingen geprobeerd echter zonder succes. Is dit een bug van AA?
Ik heb dit met een Oneplus6T, maar dochter heeft soortgelijk met meer recenter gsm op VW Golf AA.
Alle apps zijn up-to-date, Al cache gewist, account gewist en herdaan,...maar Noppes :-(
Bedoel je dat bij jou ook het hele infotainment op zwart gaat of dat alleen AA? Als AA chrasht zou in ieder geval de onderste balk moeten blijven staan bij 3.7. Zelf had ik ook wat problemen met AA na de OTA van 3.7 (het niet kunnen openen van het AA scherm maar wel audio). Maar een factory reset van infotainment heeft dat opgelost. In het geval van @Scorpio_King lijkt het dat zijn hele infotainment chrast en dat kan alleen de dealer verhelpen lijkt mij.

Denk ook dat de garage er weinig aan gaat doen aangezien ze het interpreteren als een fout van AA, en niet van de Enyaq. Zoals je zelf aangeeft je dochter het ook met een VW Golf heeft. Zelf ervaar ik geen problemen meer met AA op Pixel 7 Pro en AA. Dit was pre 3.0 nog wel soms het geval, maar sinds 3.0 en 3.7 werkt het prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 18-11-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hebben er hier meer mensen last van Waze icm met AA?
Hier regelmatig dat Waze gewoon vastloopt of tijdens navigeren opeens opnieuw start (dat of AA start opnieuw op) ook werkt ies invoeren via spraak niet, een enkele piep en dan houdt het op.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:44
Rubman schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:40:
Hebben er hier meer mensen last van Waze icm met AA?
Hier regelmatig dat Waze gewoon vastloopt of tijdens navigeren opeens opnieuw start (dat of AA start opnieuw op) ook werkt ies invoeren via spraak niet, een enkele piep en dan houdt het op.
Waze werkt niet super op AA, niet perse Enyaq gerelateerd.
Mijn Waze verstaat bv geen Nederlands, hoe vaak ik het ook instel. Andere apps wel.

Dat spraak invoer niet werkt heb ik ook een keer gehad in alles in AA. Kwestie van opnieuw verbinden was dat.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Gisteravond moest ik nog even de weg op, donker met regen... ik vind de verlichting dan toch vies tegenvallen hoor.
Ik heb ook constant dat mijn navi (Android Auto) in light-mode blijft staan, echt gruwelijk irritant.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt.
Sensitivity van de sensor aangepast in menu, alles op automatisch staan (zowel in de auto als op de telefoon) maar als hij eenmaal light-mode is dan springt hij niet meer terug.
Als het overdag licht is en ik rij een tunnel in werkt het prima, maar als het buiten al donker is is het echt janken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
RubenSaurus schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:56:
Gisteravond moest ik nog even de weg op, donker met regen... ik vind de verlichting dan toch vies tegenvallen hoor.
Ik heb ook constant dat mijn navi (Android Auto) in light-mode blijft staan, echt gruwelijk irritant.
Sensitivity van de sensor aangepast in menu, alles op automatisch staan (zowel in de auto als op de telefoon) maar als hij eenmaal light-mode is dan springt hij niet meer terug.
Als het overdag licht is en ik rij een tunnel in werkt het prima, maar als het buiten al donker is is het echt janken.
Echt totaal geen last van, maar ik heb Matrix led. De verlichting gaat bij mij vrij snel aan. Bij donkere dagen gebruik ik vaak wel de slecht-weer verlichting knop. Ook heb ik mijn achterste lampen met OBD11 op de DRL geactiveerd.

Welke versie software heb je? Ik heb 3.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:53

rammes

koekebakker 1e klas

nog meer hier die ineens problemen hebben met slim laden van Vattenfall? Auto is niet meer te verbinden

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@rammes Er is een update geweest van de gebruikersvoorwaarden oid waardoor externe API's het even niet meer doen, als ze opnieuw willen verbinden.

Even de MySkoda app openen, uitloggen en opnieuw inloggen. Dan krijg je iets voor je neus dat je moet accepteren. Als het goed is werken externe API's dan weer.

Ik had gisteren hetzelfde met de Home Assistant integratie en evcc.

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 18-11-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:46
Heb je Matrix LED? Zelf heb ik die wel en vind het echt dikke prima. Als ik in onze 14 jaar oude 2e auto rijd kan ik vaak niet weer wachten om in de Enyaq te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loepzuiver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Wat is jullie ervaring met kleinere autobedrijven voor service? Onze Enyaq geeft aan dat er een service beurt nodig is (na aftellen dagen). Er zitten soms wat software matige foutmeldingen in de assistance categorie. Ook het notoire LED logo uit de zijspiegel is vervormt. Dealer van den Udenthout is dramatisch met klantenservice, terugbellen of afspraak maken werkt voor geen meter. Zou een kleiner bedrijf ook de aparatuur hebben om de computer uit te lezen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Kodess schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:42:
[...]

Waze werkt niet super op AA, niet perse Enyaq gerelateerd.
Mijn Waze verstaat bv geen Nederlands, hoe vaak ik het ook instel. Andere apps wel.

Dat spraak invoer niet werkt heb ik ook een keer gehad in alles in AA. Kwestie van opnieuw verbinden was dat.
Ja al regelmatig opnieuw verbonden ingelogd alles.
Denk dat ik maar een Flitsmeister aanschaf dan ofzo en hopen dat dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Boeie schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:05:
[...]

Echt totaal geen last van, maar ik heb Matrix led. De verlichting gaat bij mij vrij snel aan. Bij donkere dagen gebruik ik vaak wel de slecht-weer verlichting knop. Ook heb ik mijn achterste lampen met OBD11 op de DRL geactiveerd.

Welke versie software heb je? Ik heb 3.7.
Ik zit ook op 3.7, ik zal die slecht-weer knop eens gebruiken de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Senaxx schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:19:
[...]

Heb je Matrix LED? Zelf heb ik die wel en vind het echt dikke prima. Als ik in onze 14 jaar oude 2e auto rijd kan ik vaak niet weer wachten om in de Enyaq te rijden.
Yep, het helpt ook niet dat je met regen en die vervaagde lijnen niet goed meer ziet waar je rijdt.
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:42
Voor de verlichting: staan je koplampen toevallig fysiek niet op de laagste stand? Dit lijkt een vrij gebruikelijk issue met de Enyaq zonder Matrix verlichting. Daarmee vond ik het zelfs ronduit gevaarlijk om op achterafweggetjes te rijden. Staat al veel over besproken in dit topic, zeker als je zoekt op koplampafstelling.

De issues met AA light mode herken ik wel, heb het (gelukkig) maar erg af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Boeie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:56:
[...]

Even een update hierover. Ik heb overleg gehad met de energieleverancier (Engie) en werd net gevraagd of dat mijn Care Connect service nog actief is. Deze is inderdaad ergens na de zomer verlopen. Hierdoor is de GPS positie van de auto niet meer bekend. Verder gebruikte ik dit niet, maar hierdoor zou het Slim Laden niet meer werken. De auto kan niet meer gekoppeld worden qua locatie aan het huisadres.

Toch maar die 15 euro weer uitgegeven om te kijken of het nu wel weer gaat werken, wordt vervolgd. :o
Sinds vandaag weer actief, en voila, de auto kan weer slim laden 8)7
rammes schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:16:
nog meer hier die ineens problemen hebben met slim laden van Vattenfall? Auto is niet meer te verbinden
Zie ook mijn eerdere berichten, is je Care Connect service nog actief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Boeie schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:05:
[...]

Sinds vandaag weer actief, en voila, de auto kan weer slim laden 8)7

[...]

Zie ook mijn eerdere berichten, is je Care Connect service nog actief?
die was verlopen, is weer actief nu. in en uitgelogd maar helaas nog geen oplossing.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:34
loepzuiver schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:57:
Wat is jullie ervaring met kleinere autobedrijven voor service? Onze Enyaq geeft aan dat er een service beurt nodig is (na aftellen dagen). Er zitten soms wat software matige foutmeldingen in de assistance categorie. Ook het notoire LED logo uit de zijspiegel is vervormt. Dealer van den Udenthout is dramatisch met klantenservice, terugbellen of afspraak maken werkt voor geen meter. Zou een kleiner bedrijf ook de aparatuur hebben om de computer uit te lezen etc?
Je hebt nog gratis onderhoud op je Enyaq, maar alleen via een merkdealer. Dat kapotte LED logo valt niet onder de garantie, dat moet je zelf betalen. Ik heb het laten zitten, bij mij is er van de Skoda logo’s niets meer over, alleen een soort bladerenpatroon… _/-\o_
Overigens heb ik met Van den Udenhout in Den Bosch vooral positieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rft80
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23:01
jdbiggelaa schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:36:
[...]

Je hebt nog gratis onderhoud op je Enyaq, maar alleen via een merkdealer. Dat kapotte LED logo valt niet onder de garantie, dat moet je zelf betalen. Ik heb het laten zitten, bij mij is er van de Skoda logo’s niets meer over, alleen een soort bladerenpatroon… _/-\o_
Hier wel onder garantie vervangen. Zit gewoon 2 jaar garantie op conform Europese regelgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
rft80 schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:41:
[...]

Hier wel onder garantie vervangen. Zit gewoon 2 jaar garantie op conform Europese regelgeving.
De eerste 2 jaar wel ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:18
In NL is de garantie zo lang als je mag verwachten dat het product functioneert. Als ik de auto privé zou hebben gekocht, zou ik toch echt wel eisen dat ze die lampjes vervangen. Het is namelijk gewoon een productiefout en niet iets waarvan je mag verwachten dat het binnen enkele jaren op deze wijze kapot gaat. Een lampje kan kapot gaan, maar een logo is natuurlijk gewoon erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Dirk.be schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:09:
[...]

Heb ik laatst ook gehad op de snelweg terwijl ik AA gebruikte. Opeens ging mijn volledige scherm op zwart, reageerde nergens meer op. Na inderdaad iets van 15 seconden startte de boel weer op. Daarna nooit meer gebeurd. Pixel 8 met Android 15. Enyaq staat op 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
JazzMatazz schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:31:
[...]

Heb ik laatst ook gehad op de snelweg terwijl ik AA gebruikte. Opeens ging mijn volledige scherm op zwart, reageerde nergens meer op. Na inderdaad iets van 15 seconden startte de boel weer op. Daarna nooit meer gebeurd. Pixel 8 met Android 15. Enyaq staat op 3.5.
Vandaag wederom een keer gehad: infotainment op zwart, cockpit op zwart. 15s later alles weer werkend, met de melding 'Componentenbescherming actief' net voordat die uit ging tijdens het rijden. Ondanks dat ik toen in een 30km/u-zone reed is het wel vervelend omdat je dan geen flauw idee hebt hoe hard je rijdt.

Toevallig vrijdag naar de garage. Ga eens vragen of ze het kunnen uitlezen, geen idee wat hier gebeurd.

Edit: overigens zit ik op 3.7. Daarvoor nooit deze ervaring gehad (op eerdere versies).

[ Voor 5% gewijzigd door Martinez- op 18-11-2024 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 09:57
jdbiggelaa schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:36:
[...]

De verlichting in de spiegels was bij mij ook vervormd. Deze hebben ze onder garantie vervangen een maandje terug (A-point Amsterdam)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars Flow
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-09 09:03
BIj mij - als het even duurt voordat Android Auto gekoppeld is - én het donker is, komt het signaal dat het scherm op dark mode moet blijkbaar niet door in AA. Dat heb ik ook af en toe. Een (vervelende) oplossing die bij mij wel werkt, is om even stil te gaan staan, dan: licht uit, licht aan, licht aan automatisch (dus 3x knopje indrukken). Dan springt het AA scherm op donker. Al rijdend lukt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Mars Flow schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:33:
[...]

BIj mij - als het even duurt voordat Android Auto gekoppeld is - én het donker is, komt het signaal dat het scherm op dark mode moet blijkbaar niet door in AA. Dat heb ik ook af en toe. Een (vervelende) oplossing die bij mij wel werkt, is om even stil te gaan staan, dan: licht uit, licht aan, licht aan automatisch (dus 3x knopje indrukken). Dan springt het AA scherm op donker. Al rijdend lukt dit niet.
Ik zal dit eens proberen morgenochtend, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 16:39
loepzuiver schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:57:
Mijn Enyaq had dit probleem ook van de LED's in de spiegels toen ik hem kocht. Ik had het vooraf op diverse forums gelezen en na een check dit bij de dealer gemeld. De dealer (Wealer) heeft het onder garantie prima verholpen. Het is een productie probleem dus laat je niet verrassen door een factuur. Het moet kosteloos verholpen worden.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
cryptapix schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:25:
[...]

In NL is de garantie zo lang als je mag verwachten dat het product functioneert. Als ik de auto privé zou hebben gekocht, zou ik toch echt wel eisen dat ze die lampjes vervangen. Het is namelijk gewoon een productiefout en niet iets waarvan je mag verwachten dat het binnen enkele jaren op deze wijze kapot gaat. Een lampje kan kapot gaan, maar een logo is natuurlijk gewoon erg vreemd.
Helemaal mee eens, typisch gevalletje juridische non-conformiteit. Maar heb ik geen zin in een eindeloze discussie met de dealer over die lampjes. Temeer omdat hier vooral Skoda schade lijdt: hun logo is naar de gallemiezen en ik heb gewoon licht bij het uitstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb gisteren de auto naar de dealer gebracht voor een update naar 3.7. Alles zou gelukt zijn en ‘s-middags kon ik hem weer ophalen. Tot mijn verbazing gaf het infotainment bij softwareversie echter aan dat hij nu 3.5 heeft. Is er iets fout gegaan, of wordt dit anders weergegeven?
Daarnaast kreeg ook geen contact meer met de auto via de app. Auto dus verwijderd, maar het lukt dus met geen mogelijkheid meer om de auto te registreren. Na invoer van het VIN moet ik op het infotainment systeem een QR code scannen, maar de auto blijft maar verbinding maken en komt niet met een QR. Resetten naar fabrieksinstellingen lukt ook niet… argh…

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:17
Armada schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:18:
Ik heb gisteren de auto naar de dealer gebracht voor een update naar 3.7. Alles zou gelukt zijn en ‘s-middags kon ik hem weer ophalen. Tot mijn verbazing gaf het infotainment bij softwareversie echter aan dat hij nu 3.5 heeft. Is er iets fout gegaan, of wordt dit anders weergegeven?
Daarnaast kreeg ook geen contact meer met de auto via de app. Auto dus verwijderd, maar het lukt dus met geen mogelijkheid meer om de auto te registreren. Na invoer van het VIN moet ik op het infotainment systeem een QR code scannen, maar de auto blijft maar verbinding maken en komt niet met een QR. Resetten naar fabrieksinstellingen lukt ook niet… argh…
Het zou kunnen dat je 3.7 nu via OTA krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Mijn Enyaq vraagt ineens om een s-pin. Waar zet ik dat uit?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
https://www.skoda.nl/serv...t/verbinden-en-licenties:
De S-PIN wordt om veiligheidsredenen in specifieke gevallen binnen de Škoda Connect services gebruikt voor tweevoudige authenticatie van de identiteit van de gebruiker. Je kunt in het gebruikersprofiel in de MyŠkoda app een S-PIN aanmaken en wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

onetime schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:38:
https://www.skoda.nl/serv...t/verbinden-en-licenties:

De S-PIN wordt om veiligheidsredenen in specifieke gevallen binnen de Škoda Connect services gebruikt voor tweevoudige authenticatie van de identiteit van de gebruiker. Je kunt in het gebruikersprofiel in de MyŠkoda app een S-PIN aanmaken en wijzigen.
ja dat is in de app toch? die staat niet aan, in de auto wel.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@rammes Ik heb één keer de s-pin in moeten voeren, ik heb dat toen meteen in de auto uit gezet. Dat was bij het koppelen van de auto aan mijn account. Ik vind het voldoende dat ik de sleutel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

onetime schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:51:
@rammes Ik heb één keer de s-pin in moeten voeren, ik heb dat toen meteen in de auto uit gezet. Dat was bij het koppelen van de auto aan mijn account. Ik vind het voldoende dat ik de sleutel heb.
en WAAR heb je dat in de auto uitgezet?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 16:36
rammes schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:57:
[...]

en WAAR heb je dat in de auto uitgezet?
Als ik hete goed herinner kan je bij het invoeren van de S-pin in de auto een vinkje aanzetten om hem te onthouden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:18
De servers van Skoda zijn weer down? Ik kan de status van mijn auto niet ophalen, geen route plannen en de climate control niet activeren. Gelukkig is het geen 3 edit: 1,5 (volgens enyaq) graden buiten…

[ Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 20-11-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Weet iemand wat voor speaker er voor in het dashboard gaat?
Er lijkt bij mij een kraak in te zitten en als ik hem dan toch moet vervangen misschien meteen maar voor iets knappers dan het ongetwijfeld papieren speakertje wat er nu in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:32
Rubman schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:37:
Weet iemand wat voor speaker er voor in het dashboard gaat?
Er lijkt bij mij een kraak in te zitten en als ik hem dan toch moet vervangen misschien meteen maar voor iets knappers dan het ongetwijfeld papieren speakertje wat er nu in zit.
Thiazzz in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"

En iets later een foto van ingebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 15:15
cryptapix schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:35:
De servers van Skoda zijn weer down? Ik kan de status van mijn auto niet ophalen, geen route plannen en de climate control niet activeren. Gelukkig is het geen 3 edit: 1,5 (volgens enyaq) graden buiten…
Ben er bang voor, hier hetzelfde probleem en ik zie op de app dat de laatste keer dat er contact is geweest op 17/11 om 16.06 uur |:(

[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 20-11-2024 08:19 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:46
A3-D schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:18:
[...]

Ben er bang voor, hier hetzelfde probleem en ik zie op de app dat de laatste keer dat er contact is geweest op 17/11 om 16.06 uur |:(
Yep hier idem. Denk je ff lekker in warme auto te kunnen stappen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
  • Laatst online: 29-09 17:33
Hier idd hetzelfde.
Gek genoeg zegt de app na en refresh wel dat hij online is en 27 minuten geleden bijgewerkt is.
Echter is de laadstatus die van gisteravond, dus niet bijgewerkt.
Uiteraard lukt voorverwarmen ook niet met 2 graden buiten...

Hebben ze de server capaciteit niet vergroot, alleen de apps meer beperkt wat server verkeer betreft (te veel handmatige refresh resulteert in een melding en een tijdelijke refresh block)?
Maar wel veel auto's (Connected auto's) verkocht het afgelopen jaar, dus resultaat is dan alsnog negatief?
Dan zou dit wel eens de standaard kunnen worden deze winter.

Update 08:57: De app refreshed weer en de accu status is bijgewerkt. Ik kan alleen voorverwarmen niet testen nu omdat hij onderweg is :)

[ Voor 6% gewijzigd door De Sjeik op 20-11-2024 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bedankt, dat is dus niet een standaard iets wat goed te vervangen is.
Dan gaan we maar gewoon even bij de dealer aankloppen, want het is behoorlijk irritant steeds een kraak/ratel als je wat lusitert. Met name praten of bepaalde toonhoogtes is echt niet om aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1976Erik
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-08 09:03
Armada schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:18:
Hier hetzelfde. Auto is terug naar de dealer, maar die is het ook niet gelukt om de connectie met de app voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-09 12:00
speedo1983 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:27:
[...]

Yep hier idem. Denk je ff lekker in warme auto te kunnen stappen :(
Vandaar dat ik het via de planner doe. Vanmorgen om 7:30 was het lekker warm in de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

AlexTol schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:18:
[...]

Vandaar dat ik het via de planner doe. Vanmorgen om 7:30 was het lekker warm in de wagen.
Nadeel vind ik (blijf een Nederlander) dat het opwarmen niet via de "laadpaal" gaat.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Hoe bedoel je dat @rammes?

Als de batterij aan z'n limiet is qua SoC en het voorverwarmen gaat aan, zie ik het vermogen van de laadpaal gewoon lopen. Dus zo lang hij aan de paal hangt, trekt hij het vermogen daaruit en gaat het niet ten koste van de energie in je HV-batterij.

Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

JanHenk schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:22:
Hoe bedoel je dat @rammes?

Als de batterij aan z'n limiet is qua SoC en het voorverwarmen gaat aan, zie ik het vermogen van de laadpaal gewoon lopen. Dus zo lang hij aan de paal hangt, trekt hij het vermogen daaruit en gaat het niet ten koste van de energie in je HV-batterij.

Of bedoel je dat niet?
ik zeg het een beetje krom, mijn laadkosten worden via de werkgever/leasmij vergoed. Maar het voorverwarmen ziet hij niet als "laadkosten".

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
rammes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:12:
[...]

ik zeg het een beetje krom, mijn laadkosten worden via de werkgever/leasmij vergoed. Maar het voorverwarmen ziet hij niet als "laadkosten".
Maar waarom niet dan?

Als je laadpaal niet is aangesloten aan de auto, komt het uit je batterij. Energie, die je later weer aanvult via die paal. Daar neem je meer energie af, die wordt dus gewoon vergoed.

Als je nog wel aan de laadpaal hangt met een openstaande laadsessie neemt daar de afgenomen energie gewoon toe tegelijkertijd met het voorverwarmen.

Beide keren komt het bovenop het aantal kWh die je van je paal afneemt. Dus ook beide keren laadkosten...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
rammes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:36:
[...]

Nadeel vind ik (blijf een Nederlander) dat het opwarmen niet via de "laadpaal" gaat.
?? Bij mij verwarmt de auto bij gepland starten wél via de laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Mars Flow schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:33:
[...]

Dit werkte perfect vanochtend! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

1976Erik schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:54:
[...]

Hier hetzelfde. Auto is terug naar de dealer, maar die is het ook niet gelukt om de connectie met de app voor elkaar te krijgen.
Dealer gebeld en die vonden het geheel ook raar en zouden het gaan uitzoeken. Nog niets gehoord.
Ik merk ook dat de auto wel een LTE verbinding zegt te hebben, maar de verkeersdrukte wordt niet opgehaald bij de Skoda-navigatie, ik krijg foutmeldingen over handleidingen die niet gedownload kunnen worden en dus de QR voor de koppeling niet krijg. Dus ergens lijkt het ook een datadingetje te zijn…

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:37
JanHenk schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:15:
[...]

Maar waarom niet dan?

Als je laadpaal niet is aangesloten aan de auto, komt het uit je batterij. Energie, die je later weer aanvult via die paal. Daar neem je meer energie af, die wordt dus gewoon vergoed.

Als je nog wel aan de laadpaal hangt met een openstaande laadsessie neemt daar de afgenomen energie gewoon toe tegelijkertijd met het voorverwarmen.

Beide keren komt het bovenop het aantal kWh die je van je paal afneemt. Dus ook beide keren laadkosten...?
En zo is het. Ik zie het probleem ook, in geen enkel geval, niet.
Vandaag heeft de auto trouwens voor de zoveelste keer een dag bij de dealer gelogeerd ivm koplampen die op de laagste stand blijven staan. In augustus is het regelapparaat al vervangen, maar dat is nu weer stuk. Wachten op toestemming van Pon voor vervanging. Ik heb em eerst maar weer meegenomen. Het is een fijne auto, maar dit wordt knap irritant langzamerhand. Na bijna 2 jaar nog steeds slecht zicht :(

[ Voor 23% gewijzigd door BGFG op 20-11-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
Ik heb een vraag over de draadloze Apple Carplay verbinding.
Mijn Iphone verbind probleemloos met de auto via bluetooth en wifi.
Wat er dan alleen niet meer werkt is internet. Ik kan netjes Siri aansturen en bellen.
Een whatsap bericht opstellen met Siri werkt ook prima, alleen het versturen gaat dan fout en dan geeft hij aan probeer het nog eens.
Ontvangen van whatsapp berichten gaat prima.

Mijn partner met Android Carplay heeft nergens last van.
Verder werkt ook de file info en de internet radio prima. ds de auto heeft wel een internet verbinding.
Via een kabel heb ik nog niet geprobeerd.

Herkent iemand dit en is dit een instelling oid?

[ Voor 8% gewijzigd door De Sjeik op 20-11-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 19:15
De Sjeik schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:38:
Ik heb een vraag over de draadloze Apple Carplay verbinding.
Mijn Iphone verbind probleemloos met de auto via bluetooth en wifi.
Wat er dan alleen niet meer werkt is internet. Ik kan netjes Siri aansturen en bellen.
Een whatsap bericht opstellen met Siri werkt ook prima, alleen het versturen gaat dan fout en dan geeft hij aan probeer het nog eens.
Ontvangen van whatsapp berichten gaat prima.

Mijn partner met Android Carplay heeft nergens last van.
Verder werkt ook de file info en de internet radio prima. ds de auto heeft wel een internet verbinding.
Via een kabel heb ik nog niet geprobeerd.

Herkent iemand dit en is dit een instelling oid?
Ik herken dit niet, telefoon al een keer opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 28-09 07:48
BGFG schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:36:
[...]

Vandaag heeft de auto trouwens voor de zoveelste keer een dag bij de dealer gelogeerd ivm koplampen die op de laagste stand blijven staan. In augustus is het regelapparaat al vervangen, maar dat is nu weer stuk. Wachten op toestemming van Pon voor vervanging. Ik heb em eerst maar weer meegenomen. Het is een fijne auto, maar dit wordt knap irritant langzamerhand. Na bijna 2 jaar nog steeds slecht zicht :(
Bij mijn auto krijgen ze het ook (nog) niet opgelost. Een 'software update' (maar niet naar 3.7) bracht niet het gewenste resultaat. Volgende week mag 'ie nog een keer komen. Ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
Viewlite schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:26:
[...]

Bij mijn auto krijgen ze het ook (nog) niet opgelost. Een 'software update' (maar niet naar 3.7) bracht niet het gewenste resultaat. Volgende week mag 'ie nog een keer komen. Ben benieuwd...
Bij mij hielp ook niks en was het vervangen van het regelapparaat weer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-08 22:47
Zijn er mensen die ervaring hebben dat de auto het laadvermogen knijpt tot +-7kw ipv de normale 11kw van de wallbox thuis?

Daarnaast lijkt de auto niet altijd goed te communiceren met de wallbox, ook in schema’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Mastehose Heb je beperken AC-laadstroom soms aanstaan?

edit: helemaal goed als hij de hele nacht of lang genoeg kan laden, toch?

[ Voor 40% gewijzigd door onetime op 21-11-2024 01:06 ]

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:47
Mastehose schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:32:
Zijn er mensen die ervaring hebben dat de auto het laadvermogen knijpt tot +-7kw ipv de normale 11kw van de wallbox thuis?

Daarnaast lijkt de auto niet altijd goed te communiceren met de wallbox, ook in schema’s.
Is het de auto die knijpt of je loadbalancer?

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:50

Ja daar heb ik ook sinds enige maanden last van. Als ik de laadpaal reset is het 1x weg. De volgende lading gebeurt het weer. Na reset gaat de auto een aantal uren op 11 kW laden. Zonder reset een paar minuten.

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:50
Jas99 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 06:37:
[...]

Bij mij is er dan geen andere belasting. Newmotion Home Advanced paal.

• JanHenk
  • Niet online
Simpel te ontdekken of het de auto is of de paal... Ga even elders laden, observeer, en je weet waar je het moet zoeken. En kom dan terug in dit topic als het de auto blijkt te zijn. :)

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

BGFG schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:36:
[...]

Ah daar heb ik sinds enkele weken ook last van. Lampen op laagste stand en met geen mogelijkheid omhoog te krijgen.
Gisteren dealer gebeld en die gaf aan: “kom maar even langs dan zetten we ze handmatig hoger, en we maken meteen aan afspraak om ze te vervangen”

Klonk in ieder geval dat ze dit al vaker hebben gezien :p

• Mirx_NL
Wootism schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:46:
[...]

Ah daar heb ik sinds enkele weken ook last van. Lampen op laagste stand en met geen mogelijkheid omhoog te krijgen.
Gisteren dealer gebeld en die gaf aan: “kom maar even langs dan zetten we ze handmatig hoger, en we maken meteen aan afspraak om ze te vervangen”

in ieder geval een dealer die er verstand van heeft, want die van mij heeft met geen woord gesproken over het handmatig hoger zetten en wou hem in de defecte staat mee terug geven. Geen zin om hun uit te moeten leggen dat het zo tijdelijk wat hoger te zetten is en de auto daar lekker laten staan tot hij gerepareerd was.

• BGFG
Wootism schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:46:
[...]

Klopt, komt vaak voor blijkbaar. Hij mag nogmaals (voor de 2e keer in een paar maanden) een nieuw stuurapparaat krijgen. We gaan het beleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viruskiller
  • Laatst online: 00:06

Ik heb dit ook al enkele keren zien gebeuren en heb de indruk dat dit vooral na zeer lange ritten is, met 3 à 4 keer snelladen op één dag, maar niet zeker dat dit het oorzakelijke verband is. Het is bij mij in ieder geval de auto die afknijpt, want mijn laadpaal kan dit niet.

Als het zeer koud is, gaat hij soms knijpen op 5,5 kW, maar dat geeft hij ook aan als beperkte laadstroom in de app/menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-09 07:42
Thiazzz schreef op zondag 10 november 2024 @ 08:29:
Sinds een tijdje gaan mijn ruitenwissers spontaan aan, en dan vooral als het niet regent |:(. Ik heb de automatische stand maar uitgezet. Herkent iemand dit probleem?

Ik heb van de nood een deugd gemaakt en de A027S in combinatie met de A284H van Bosch aangeschaft.
Herkenbaar. Bij mooi droog weer wissen ze een keer en als alles zeiknat is niet. Chapeau!

• De Sjeik
cOOlrUnnINgs schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:07:
[...]

Ik herken dit niet, telefoon al een keer opnieuw opgestart?
Dank voor je reactie!

Ik heb het probleem al een tijdje, ik heb de telefoon al meedere malen opnieuw opgestart
Werk jij via de hotspot van de auto voor Apple Carplay?

Anders moet ik het maar eens van scratch gaan configureren. Kijken of hij het dan weer gaat doen.

Update:
Probleem was dus:
De carplay was ingesteld om verbdinging te maken met de auto over het wifi netwerk van de auto. Het resultaat voor mij was daardoor: zonder de wifi, geen carplay. Maar met wifi, geen dataverkeer. Ik vraag me nog wel af of dit normaal wel zou moeten werken (lijkt mij van wel).

Oplossing:
Ik heb
  • de auto in carplay verwijderd
  • de wifi van de auto verwijderd van de telefoon
  • de telefoon verwijderd in de auto
  • via bluetooth de carplay verbinding op gezet
Nu werkt carplay zonder wifi over bluetooth en blijft mijn telefoon gewoon 4g (lte) gebruiken voor dataverkeer.

[ Voor 42% gewijzigd door De Sjeik op 21-11-2024 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tja010
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 06:01

Lijkt haast wel 32A over 1 fase.

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 20:15

Het is mij inderdaad opgevallen dat ie dat al meerdere keren heeft gedaan. Vandaag overdag ook weer.

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-08 22:47
Jas99 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 06:37:
[...]

Zit geen loadbalancer tussen, openbare laadpaal idem, laadt dan tot max 8kw.
JanHenk schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:35:
Simpel te ontdekken of het de auto is of de paal... Ga even elders laden, observeer, en je weet waar je het moet zoeken. En kom dan terug in dit topic als het de auto blijkt te zijn. :)
Dat was al gechecked. Maar toch bedankt voor je vriendelijkheid.
Viruskiller schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:34:
[...]

Ik heb dit ook al enkele keren zien gebeuren en heb de indruk dat dit vooral na zeer lange ritten is, met 3 à 4 keer snelladen op één dag, maar niet zeker dat dit het oorzakelijke verband is. Het is bij mij in ieder geval de auto die afknijpt, want mijn laadpaal kan dit niet.

Als het zeer koud is, gaat hij soms knijpen op 5,5 kW, maar dat geeft hij ook aan als beperkte laadstroom in de app/menu.
Wij rijden eigenlijk nauwelijks lange ritten. Snelladen is bij ons echt een uitzondering. De instellingen van de auto staan allemaal goed.

We ervaren ook dat de app een soort van offline is. Als het schema dan wil starten, dan krijgt de wallbox geen connectie met de auto. Open je dan de app en zie je dat de auto ‘online’ is bovenin, dan begint het schema ook ineens.

• onetime
  • Niet online
Ik weet niet of het gerelateerd is, maar de "nieuwe" Skoda app is erg slecht met status updates. Rond 19:00 was er een update van het laden en daarna kreeg ik hem niet zover dat hij een nieuwe status ging ophalen.
(edit: niet met naar beneden vegen en niet met de app afsluiten en opnieuw opstarten)
Om middernacht gaf hij wel een update, en daarna pas toen ik het laden stopte rond 1:45. Maar daarvoor lukte het ook (edit: weer) niet.
De essentials app gaf om middernacht ook een update en na middernacht ook (edit: een keer) toen ik erom vroeg.

Ik heb de update naar 3.7 nog niet, Ik dacht dat ik nu op 3.2 zat.

[ Voor 10% gewijzigd door onetime op 21-11-2024 17:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Oase schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:55:
[...]

Het is mij inderdaad opgevallen dat ie dat al meerdere keren heeft gedaan. Vandaag overdag ook weer.
Komt omdat de accu heel koud is (vriespunt) vooral bij hogere SOC’s merkbaar. Dit is de BMS van de auto die het langzamer aan wil doen ivm ‘lithium plating’.

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:51
Ik ben ineens mijn laadlocaties kwijt en kan nu niet uitgesteld laden. In de app staat er 'geen locaties ingesteld' en in de auto staat 'functie niet beschikbaar'. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• Martinez-
  • Niet online
Mirx_NL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:15:
[...]

Bij mij hielp ook niks en was het vervangen van het regelapparaat weer nodig.
Ik breng morgen mijn auto voor het eerst voor dit probleem. De verwachting mag dus niet al te hoog zijn bij het ophalen, lees ik al.

• Pim Haan
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo, ik heb sinds gisteren mijn nieuwe skoda enyaq 55 kw opgehaald bij de dealer. Ik was wat aan het rondkijken in de menu's van de infotainment en zie bij snellader optimaliseren een huidige mogelijke laadsnelheid van 22 kw en met de verwarming van de accu kan ik dit optimaliseren tot 57kw. Wat ik gek vind omdat de auto een maximale snellader snelheid van 125 kw zou moeten hebben. Of mis ik iets? De accu is momenteel 65% vol en het is rondkijken het vriespunt buiten. Ik heb nog niet eerder geladen.
Weet iemand of er iets mis is of is dit normaal?
Alvast bedankt!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Pim Haan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:09:
Hallo, ik heb sinds gisteren mijn nieuwe skoda enyaq 55 kw opgehaald bij de dealer. Ik was wat aan het rondkijken in de menu's van de infotainment en zie bij snellader optimaliseren een huidige mogelijke laadsnelheid van 22 kw en met de verwarming van de accu kan ik dit optimaliseren tot 57kw. Wat ik gek vind omdat de auto een maximale snellader snelheid van 125 kw zou moeten hebben. Of mis ik iets? De accu is momenteel 65% vol en het is rondkijken het vriespunt buiten. Ik heb nog niet eerder geladen.
Alvast bedankt!
volgens mij kan de 50 niet met driefasen laden maar met max 2. en de max dc laadsnelheid is ook lager dan de 60 en de 80 variant.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Pim Haan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:09:
Alvast bedankt!
Bij 65% vol (‘SoC’) met die kleinere batterij lijkt 57kW laadvermogen me vrij normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim Haan
  • Laatst online: 23-11-2024
rammes schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:13:
[...]

volgens mij kan de 50 niet met driefasen laden maar met max 2. en de max dc laadsnelheid is ook lager dan de 60 en de 80 variant.
Klopt de 50 (2024) heeft een maximum snellader snelheid van 145 kw en de 80 een maximum van 175 kw.
Ik wist nog niet dat het maximaal haalbare afhankelijk was van het huidige laadpercentage. Ben nog nieuw in de elektrische auto haha. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:27
Same shit, different year. Overigens liep mijn buurman met ID.4 vanochtend ook te mopperen dat zijn klimatisering remote niet startte dus dat verzacht de pijn wellicht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:55
Pim Haan schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:31:
[...]

Klopt de 50 (2024) heeft een maximum snellader snelheid van 145 kw en de 80 een maximum van 175 kw.
Ik wist nog niet dat het maximaal haalbare afhankelijk was van het huidige laadpercentage. Ben nog nieuw in de elektrische auto haha. Bedankt voor je reactie!
Niet letterlijk dezelfde auto, maar om een beetje een beeld te krijgen:

https://support.fastned.n...s/360006492397-%C5%A0koda

(Selecteer de iv60 om het grafiekje te zien)

[ Voor 4% gewijzigd door helloitsme op 22-11-2024 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:03

Aldmar

Niks...

Ik heb inmiddels mijn Enyaq aan Home Assistant hangen. En ook de Alfen laadpaal zit op HA. Nu heb ik de laadpaal zo ingesteld dat deze alleen in de goedkope uren mag laden (setting tussen Comfort en Green modus) . Ik sluit de kabel wel aan op de Enyaq zodra ik uit de auto stap. Alleen begint hij niet met laden in de avond/nacht zodra de laadpaal getriggerd wordt.

Ik vermoed dat het iets met de 'deep sleep' is van de Enyaq. Zodra ik de Enyaq ontgrendel begint het laden enkele ogenblikken later, hetzelfde via de app. Zodra de app ververs ontwaakt de Enyaq en begint het laden.

Hoe krijg ik hetzelfde voor elkaar in HA? Hoe kan ik een trigger sturen naar de Enyaq dat deze wakker wordt en begint met laden?

3.7 draait op de Enyaq. De Alfen staat open, geen RFID oid nodig, inpluggen en starten. In de Enyaq ook geen laadlocatie oid ingesteld. Het gaat volgens mij puur om het ontwaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 12:53
3.7 daarnet gestart op Enyaq van 8/2023, zat op versie 3.6.
Kan tot 3u duren kwam erop, benieuwd of het echt zo lang zal duren of het sneller klaar kan (want ik moet nog opladen)

3u verder:
“Update gefaald, contacteer dealer. “
Benieuwd of ik nog ergens nieuwe poging kan ondernemen komende dagen. Stond nu op plek met weinig 4G ontvangst.

[ Voor 31% gewijzigd door TheCeet op 22-11-2024 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:33
Aldmar schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:01:
Ik heb inmiddels mijn Enyaq aan Home Assistant hangen. En ook de Alfen laadpaal zit op HA. Nu heb ik de laadpaal zo ingesteld dat deze alleen in de goedkope uren mag laden (setting tussen Comfort en Green modus) . Ik sluit de kabel wel aan op de Enyaq zodra ik uit de auto stap. Alleen begint hij niet met laden in de avond/nacht zodra de laadpaal getriggerd wordt.

Ik vermoed dat het iets met de 'deep sleep' is van de Enyaq. Zodra ik de Enyaq ontgrendel begint het laden enkele ogenblikken later, hetzelfde via de app. Zodra de app ververs ontwaakt de Enyaq en begint het laden.

Hoe krijg ik hetzelfde voor elkaar in HA? Hoe kan ik een trigger sturen naar de Enyaq dat deze wakker wordt en begint met laden?

3.7 draait op de Enyaq. De Alfen staat open, geen RFID oid nodig, inpluggen en starten. In de Enyaq ook geen laadlocatie oid ingesteld. Het gaat volgens mij puur om het ontwaken.
Dit is al een paar keer gepasseerd.
Je kan de auto "wakker" maken door het commando om te starten met laden te sturen via de Enyaq integratie (zo doe ik het), maar je kan het ook verhelpen door eenmalig een zekering er even uit te halen (exacte details te zoeken in dit topic). Dit laatste zelf nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Martinique schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:24:
[...]

Same shit, different year. Overigens liep mijn buurman met ID.4 vanochtend ook te mopperen dat zijn klimatisering remote niet startte dus dat verzacht de pijn wellicht >:)
Kan het zijn dat het afhankelijk is van je regio of je last hiervan hebt?

Ik heb nog geen enkele keer mijn auto niet kunnen voorverwarmen. App werkt hier altijd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Aldmar Gekend probleem, met name na de update naar 3.7. Is al meer over geschreven in het topic. Zie onder andere hier: JanHenk in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"

Ik had hetzelfde met een Alfen en evcc. Was opgelost na even de zekering trekken van de on-board charger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Martinez- schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:07:
[...]

Ik breng morgen mijn auto voor het eerst voor dit probleem. De verwachting mag dus niet al te hoog zijn bij het ophalen, lees ik al.
Zoals verwacht: ze hebben het gister niet kunnen repareren. Het regelapparaat is stuk en dient vervangen te worden, helaas niet op voorraad.

Hij wist me ook te vertellen dat ze de softwarematige fix niet meer toepassen. In veel gevallen bood dat maar heel kort een fix. Instructie vanuit Skoda is nu geheel vervangen. Voor mij gebeurt dit nu woensdag.

Wat ik vooral mooi vond is dat hij zei dat 'vanuit coulance' Skoda deze vervangingskosten voor zich neemt. Ze hadden me eerlijk gezegd ook niets anders moeten zeggen. Een auto van amper 3 jaar oud met een dergelijk defect, volgens mij mag je verwachten dat die het minimaal 5 jaar blijft doen (als het niet langer is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Martinez- schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:41:
[...]

Wat ik vooral mooi vond is dat hij zei dat 'vanuit coulance' Skoda deze vervangingskosten voor zich neemt. Ze hadden me eerlijk gezegd ook niets anders moeten zeggen. Een auto van amper 3 jaar oud met een dergelijk defect, volgens mij mag je verwachten dat die het minimaal 5 jaar blijft doen (als het niet langer is).
Eens. Het is zelfs reden voor APK afkeur; als er een manuele verstelinrichting aanwezig is moet ie ook werken. Je hoeft nog niet voor de APK, maar zou idd absurd zijn als dit niet vergoed werd. Die van mij krijgt voor de 2e keer een nieuw regelapparaat; schijnt vaker voor te komen dat de 1e vervanging niet langdurig stand houdt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Een tijdje geleden kreeg ik een melding op het scherm over iets waarvoor ik misschien terug moest. Ik kreeg het gevoel dat het een tetugroepactie was maar dat woord werd denk ik niet letterlijk gebruikt.

Ik was juist in een lastig stukje aan het navigeren en had mijn scherm nodig dus klikte het weg. Grrr wat is het toch een slechte software dat je een uur met fullscreen update meldingen moet rondrijden als je ze niet kwijt wil.

Weet iemand wat dit kan zijn geweest?

Ik heb sinds een paar weken nieuwe banden, en precies op de snelweg tussen 100 en 110km/h zit er een hele lichte trilling in het stuur. Ik word er zenuwachtig van maar het is zeer subtiel. Het moet haast wel door de banden komen dus ik ben teruggeweest naar kwikfit waar ze alle wielen opnieuw hebben gebalanceerd. Het probleem was daarna nog exact hetzelfde.

Is er misschien iets anders aan de Enyaq bekend waardoor er iets heel licht kan gaan trillen op snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:46
Pixal schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:12:
Een tijdje geleden kreeg ik een melding op het scherm over iets waarvoor ik misschien terug moest. Ik kreeg het gevoel dat het een tetugroepactie was maar dat woord werd denk ik niet letterlijk gebruikt.

Ik was juist in een lastig stukje aan het navigeren en had mijn scherm nodig dus klikte het weg. Grrr wat is het toch een slechte software dat je een uur met fullscreen update meldingen moet rondrijden als je ze niet kwijt wil.

Weet iemand wat dit kan zijn geweest?

Ik heb sinds een paar weken nieuwe banden, en precies op de snelweg tussen 100 en 110km/h zit er een hele lichte trilling in het stuur. Ik word er zenuwachtig van maar het is zeer subtiel. Het moet haast wel door de banden komen dus ik ben teruggeweest naar kwikfit waar ze alle wielen opnieuw hebben gebalanceerd. Het probleem was daarna nog exact hetzelfde.

Is er misschien iets anders aan de Enyaq bekend waardoor er iets heel licht kan gaan trillen op snelheid?
Die trilling op hogere snelheid had ik vorig jaar ook met de winterbanden. Is wel kwestie van goed balanceren (komt best nauwkeurig). Ik ben ermee terug geweest (profile tire center) en het was verholpen. Kwik fit heb ik over algemeen wat mindere ervaringen mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tropator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 10:02
Sinds enkele weken heb ik ook de Enyaq 85 ("Corporate Edition", alle opties, software 5.2). Ik heb op dit forum al veel nuttige tips gevonden, waarvoor dank! Ik deel intussen graag wat ervaringen en al dan niet opgeloste probleempjes:
  • Bij ontvangst werkten geen van de Leave/Follow me home lichten. Aan dealer gemeld op aanraden van dit forum -> na enkele dagen werkte het plots wel. Ik neem dat ze dus remote configuratie aan de wagen kunnen wijzigen ? Ik kreeg geen melding de auto dat er één of andere update gebeurd was alleszins.
  • Het alarm slaat erg vaak aan, wanneer ik de auto voorverwarm via de app. Ook dit gemeld aan de dealer. Het leek even opgelost, maar sinds gisteren terug alarm. Ik heb nu even de interieurbewaking uitgeschakeld, ik ben benieuwd of dit het zal oplossen. Zeker vervelend omdat ik momenteel nog 200m verder op de parking van een supermarkt oplaad, dus ik hoor het niet, maar de buurt wel :S Andere tips dus zeker welkom!
  • ik zoek nog een goeie plaats voor een GSMhouder, mij lijkt dit (rode rechthoek op foto) een goeie plaats, maar zo'n houder vind ik niet helaas. Het zou een type moeten zijn die bijna in een hoek vastzuigt op de achterkant van het Skoda-scherm. Wat zijn jullie ervaringen ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcOLe12z7RnLp8ZcpIHn7E2Jezw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cmlsW9eYVqJMx2Ub8TU1QQGk.jpg?f=user_large
Hier in volle glorie: :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdLFPUN1reZ8Py2H_u9r-B8B-6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hATIE2v4J8fy9OQgkKCOH7pa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
tropator schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:41:
Sinds enkele weken heb ik ook de Enyaq 85 ("Corporate Edition", alle opties, software 5.2). Ik heb op dit forum al veel nuttige tips gevonden, waarvoor dank! Ik deel intussen graag wat ervaringen en al dan niet opgeloste probleempjes:
  • ik zoek nog een goeie plaats voor een GSMhouder, mij lijkt dit (rode rechthoek op foto) een goeie plaats, maar zo'n houder vind ik niet helaas. Het zou een type moeten zijn die bijna in een hoek vastzuigt op de achterkant van het Skoda-scherm. Wat zijn jullie ervaringen ?[Afbeelding]
Waarom een houder willen gebruiken zelfs? Heb daar echt nog nooit een noodzaak aan gehad, zelfs niet in vorige auto’s. Van zodra je AA/Carplay hebt, zit je imho goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
tropator schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 17:41:

• ik zoek nog een goeie plaats voor een GSMhouder, mij lijkt dit (rode rechthoek op foto) een goeie plaats, maar zo'n houder vind ik niet helaas. Het zou een type moeten zijn die bijna in een hoek vastzuigt op de achterkant van het Skoda-scherm. Wat zijn jullie ervaringen ?
Ik heb zo'n magneet die ik in het ventilatierooster in het midden (linkerhoek van het linkse rooster) heb geramd. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:55
Ik ben benieuwd of mensen "Laura" gebruiken. En zo ja: wat zijn nu echt handige zaken die je haar laat doen of aan haar vraagt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

helloitsme schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:07:
Ik ben benieuwd of mensen "Laura" gebruiken. En zo ja: wat zijn nu echt handige zaken die je haar laat doen of aan haar vraagt?
Ooh Laura, die was ik totaal vergeten, heb ik wel vaker met vrouwen :+

Ik zou het doen!

Pagina: 1 ... 57 ... 91 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.