Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Dankzij jou zit ik iedere week handmatig naar de software updates van de Enyaq te gaan in de hoop dat ie al beschikbaar is :9 Weten we een periode, of zijn er al mensen die 'm hebben gekregen over-the-air? :)

Edit: Onderstaande meneer van twee weken geleden weet het ook nog niet wanneer, maar hij weet dus wel dat ook 3.2, 3.4 en 3.5 de update naar 3.7 via OTA krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door GK87 op 07-11-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb een 80 sportline; ik heb 4 19" complete wielen met Hankook banden naast elkaar achterin gehad.
Kan zijn dat de bank iets naar voren moet. Maar ze passen naast elkaar.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
rft80 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:46:
[...]

Is om je 12v accu te beschermen net als de melding van @helloitsme in de app.

De oplossing om battery care aan en uitzetten doet niets anders dan de auto uit sleep halen. Feitelijk een middelvinger naar de 12v bescherming.

Ze zullen wel voldoende "buffer" hebben ingebouwd maar hou er rekening mee dat de 12v accu alleen oplaadt als het hoog voltage pakket aanstaat. Dus bij inschakeling contact.
Maar waarom zou de 12v uitgaan om daarna gewoon alles weer op te starten? Uiteindelijk kan ik na 5 tot 10 seconden wegrijden omdat alles het gewoon weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:16
GK87 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:28:
[...]

Dankzij jou zit ik iedere week handmatig naar de software updates van de Enyaq te gaan in de hoop dat ie al beschikbaar is :9 Weten we een periode, of zijn er al mensen die 'm hebben gekregen over-the-air? :)

Edit: Onderstaande meneer van twee weken geleden weet het ook nog niet wanneer, maar hij weet dus wel dat ook 3.2, 3.4 en 3.5 de update naar 3.7 via OTA krijgen.

[YouTube: Updates for the Skoda ENYAQ - SW 3.7 OTA, will SW5 come to ENYAQ with SW4 and new MySkoda App]
Jawel, lock en unlock in 5.4 ( zit nu op 4.0 en die heeft dit niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 10:34
AlexTol schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:26:
[...]

Jawel, lock en unlock in 5.4 ( zit nu op 4.0 en die heeft dit niet)
Bedoel je Kessy lock/unlock ? Dat kan altijd al, maar niet standaard. VIA OBD11 kan je Lock ook activeren.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:27
water_escape schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:58:
[...]

Bedoel je Kessy lock/unlock ? Dat kan altijd al, maar niet standaard. VIA OBD11 kan je Lock ook activeren.
Via de app locken en unlocken.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 07:59
[...]

[YouTube: Updates for the Skoda ENYAQ - SW 3.7 OTA, will SW5 come to ENYAQ with SW4 and new MySkoda App]
Ja vorige week van 3.6 (10-2023) naar 3.7 OTA update gehad. Duurde wel meer dan een uur, maar de update ging zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:48
Deze week hoop ik een private lease overeenkomst te kunnen sluiten voor een Enyaq IV 60, selection met Business Upgrade Pakket. We rijden niet echt super vaak lange stukken (zo nu en dan een dagje weg) buiten de vakanties dus met wat wennen en aanpassen denk ik dat we wel uitkomen met de 60 variant. Voordeel is, uiteraard, dat deze nog net binnen de SEPP valt dus die wil ik wel graag meepakken :-)

Maar, waarom ik hier post: het betreft een voorraadmodel en ik zie hier allemaal dingen over software versies en updates en zo. Is er iets belangrijks wat ik hierover moet vragen bij de leverancier of zou iedere auto die nu geleverd wordt up-to-date moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
utbone schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:29:
[...]

Via de app locken en unlocken.
Ah , nee de app niet idd.
Alleen als weg loopt van de auto, dan gaat hij vanzelf op slot. KEssy.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
smoken schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:57:
Deze week hoop ik een private lease overeenkomst te kunnen sluiten voor een Enyaq IV 60, selection met Business Upgrade Pakket. We rijden niet echt super vaak lange stukken (zo nu en dan een dagje weg) buiten de vakanties dus met wat wennen en aanpassen denk ik dat we wel uitkomen met de 60 variant. Voordeel is, uiteraard, dat deze nog net binnen de SEPP valt dus die wil ik wel graag meepakken :-)

Maar, waarom ik hier post: het betreft een voorraadmodel en ik zie hier allemaal dingen over software versies en updates en zo. Is er iets belangrijks wat ik hierover moet vragen bij de leverancier of zou iedere auto die nu geleverd wordt up-to-date moeten zijn?
Proficiat met je keuze! Wij rijden nu tot grote tevredenheid en vrijwel probleemloos 3,5 jaar een iV 60. Meestal binnen NL, maar ook meerdere keren reizen gemaakt naar de UK, Duitsland en Frankrijk. Ik ga er vanuit dat je de auto met de meest recente versie van de software afgeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
jdbiggelaa schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:40:
[...]

Proficiat met je keuze! Wij rijden nu tot grote tevredenheid en vrijwel probleemloos 3,5 jaar een iV 60. Meestal binnen NL, maar ook meerdere keren reizen gemaakt naar de UK, Duitsland en Frankrijk. Ik ga er vanuit dat je de auto met de meest recente versie van de software afgeleverd krijgt.
Dank je voor de felicitaties al is de keuze nog niet 100% gemaakt (het is nogal een substantieel maandbedrag, zo'n private lease) maar ik neig wel echt meer naar deze Selection 60. Een alternatief zou de Elroq kunnen zijn, maar we willen graag een ruime kofferbak (hond) en daar wint de Enyaq wel echt. Dat zou qua ruimte een forse stap zijn t.o.v. de huidige Kamiq.

Heel erg blij te horen dat je zeer tevreden bent over de iV60! Welke uitvoering rij je?

Intussen ga ik ook maar weer eens rondsnuffelen in het Thuisladen topic .. had ik die Zappi laadpaal 4 jaar geleden nu maar gehouden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
smoken schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:06:
[...]

Heel erg blij te horen dat je zeer tevreden bent over de iV60! Welke uitvoering rij je?

Intussen ga ik ook maar weer eens rondsnuffelen in het Thuisladen topic .. had ik die Zappi laadpaal 4 jaar geleden nu maar gehouden ;-)
Toen ik onze iV 60 kocht begin oktober 2020 (geleverd in april 2021), was er maar één uitvoering met verschillende opties voor kleur en bekleding, wel of geen warmtepomp, etcetera.
Sinds oktober 2020 ook een Zappi V2 lader en die werkt feilloos met onze beide EV’s (de tweede is een Citigo e-iV). Oók bij het optimaliseren van het gebruik van onze zonnepanelen bij het laden. Toen was al duidelijk dat de salderingsregeling een keer zou ophouden en gebruik van eigen zonnestroom belangrijk zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Sinds gisteren een klein, maar vervelend probleem met het geluid in onze Enyaq. Ik navigeer met Google Maps via Apple Carplay. Bij gesproken instructies van de navigatie, wordt automatisch het geluid van de muziek onderdrukt. Sinds gisteren werkt dat ineens niet meer en blijft de radio op dezelfde sterkte. Hierdoor zijn de instructies slecht hoorbaar.
Ik heb al het multimedia systeem een paar keer gereset, maar dat helpt niet. Herkent iemand dit probleem? En heb je dat kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
water_escape schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:58:
[...]

Ah , nee de app niet idd.
Alleen als weg loopt van de auto, dan gaat hij vanzelf op slot. KEssy.
Ik bedoel idd via de app. KEssy werkt prima, zowel locken als unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-06 16:57
Vraagje voor de mensen met een panoramadak hier: zit er bij jullie ook zo’n verschil tussen het voorste schuivende stuk (op foto links) en het achterste vaste stuk (op de foto rechts)?

Ik vind dat het vaste stuk opvallend lager ligt/niet mooi aansluit op het bewegende stuk. Heb t idee dat ik daardoor windgeruis hoor alsof een raam niet goed dicht zit.

Er zit ook geen verschil in hoe het aansluit na een paar keer open en dicht doen.

Hier de foto’s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_kVI_aUf1jrW4zrXFEOVP4K7n0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qi9ucHCuenzsziI4DOCxYbTB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JtfSFq38YKJ_tBim7lZy_YXCU40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fTY778kuTyDIGUtBF1yS5bo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Jas99 op 08-11-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:44
[...]

Ik betwijfel of het verstandig is om hem OTA te installeren, mijn Enyaq staat sinds 22 oktober bij de garage voor de 3.7 update wat een dagje werk had moeten zijn.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Sjeik
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 07:59
jdbiggelaa schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:43:
Sinds gisteren een klein, maar vervelend probleem met het geluid in onze Enyaq. Ik navigeer met Google Maps via Apple Carplay. Bij gesproken instructies van de navigatie, wordt automatisch het geluid van de muziek onderdrukt. Sinds gisteren werkt dat ineens niet meer en blijft de radio op dezelfde sterkte. Hierdoor zijn de instructies slecht hoorbaar.
Ik heb al het multimedia systeem een paar keer gereset, maar dat helpt niet. Herkent iemand dit probleem? En heb je dat kunnen oplossen?
Ik heb dit ook gehad en ergens in het navigatie menu kan je het radiovolume veranderen (hoe veel hij gedempt moet worden).
Ik kan het alleen niet zo snel in de handleiding vinden en heb de auto niet bij de hand.

[ Voor 0% gewijzigd door De Sjeik op 08-11-2024 11:15 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-06 10:33
Ik heb een issue met Android Auto en de Enyaq.
De kaarten van Waze of Maps schakelen als ik bij daglicht rij, en de autoverlichting schakelt in, keurig netjes naar nachtweergave. Als het echter avond is, of vroeg in de ochtend en het is al donker buiten op het moment dat ik ga rijden dan werkt dit niet. De kaart wordt dan gwoon in dagstand weergegeven. Het lijkt wel of het alleen goed werkt als de verlichting eerst uit is, en dan inschakelt. Ik heb al geprobeerd de verlichting dan even aan en uit te zetten om te triggeren, maar dit helpt niet. In AA heb ik de developer modus al ingeschakeld en ingegeven dat de kaarten de auto als leidend moeten aanhouden.

[ Voor 11% gewijzigd door RandomNick op 08-11-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-01 14:40
Zijn er mensen die een wallbox Pulsar hebben en de laatste tijd problemen hebben met laden volgens schema?

Het lijkt erop alsof de auto niet meer communiceert met de wallbox. Ook bij handmatig starten van laden duurt het vaak even voordat ze elkaar begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Laatst online: 23-06 13:41
RandomNick schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:26:
De kaarten van Waze of Maps schakelen als ik bij daglicht rij, en de autoverlichting schakelt in, keurig netjes naar nachtweergave. Als het echter avond is, of vroeg in de ochtend en het is al donker buiten op het moment dat ik ga rijden dan werkt dit niet. De kaart wordt dan gwoon in dagstand weergegeven. Het lijkt wel of het alleen goed werkt als de verlichting eerst uit is, en dan inschakelt. Ik heb al geprobeerd de verlichting dan even aan en uit te zetten om te triggeren, maar dit helpt niet. In AA heb ik de developer modus al ingeschakeld en ingegeven dat de kaarten de auto als leidend moeten aanhouden.
Ik heb niet helemaal hetzelfde probleem, ik gebruik Waze op mijn telefoon naast de ingebouwde nav, en ook dan blijft Waze de dagkaart gebruiken, ook als is het buiten pikkedonker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
De Sjeik schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:14:
[...]

Ik heb dit ook gehad en ergens in het navigatie menu kan je het radiovolume veranderen (hoe veel hij gedempt moet worden).
Ik kan het alleen niet zo snel in de handleiding vinden en heb de auto niet bij de hand.
Ah, dankje voor de tip! Ik ga op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
Jas99 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:56:
Vraagje voor de mensen met een panoramadak hier: zit er bij jullie ook zo’n verschil tussen het voorste schuivende stuk (op foto links) en het achterste vaste stuk (op de foto rechts)?

Ik vind dat het vaste stuk opvallend lager ligt/niet mooi aansluit op het bewegende stuk. Heb t idee dat ik daardoor windgeruis hoor alsof een raam niet goed dicht zit.

Er zit ook geen verschil in hoe het aansluit na een paar keer open en dicht doen.

Hier de foto’s:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een foto gemaakt voor je.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7e8CJrw5nzTAwcFdCOBmwvmPCI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/h4G8GBjnlsSfPbR2QBGDuck1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
AlexTol schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:01:
[...]

Even een foto gemaakt voor je.
Thanks! Ligt het aan mij, of ligt jouw dak er beter aansluitend in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
superbikkel schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:59:
[...]

Ik heb niet helemaal hetzelfde probleem, ik gebruik Waze op mijn telefoon naast de ingebouwde nav, en ook dan blijft Waze de dagkaart gebruiken, ook als is het buiten pikkedonker.
Begrijp ik goed dat je je de telefoon dan los/extra naast de ingebouwde navi gebruikt, buiten AA om?

Indien ja, dan is dat een ander probleem.

Normaal als de telefoon met AA is verbonden geeft de auto een signaal door dat de verlichting van het voertuig aan gaat/ aan is, en op basis daarvan zou AA de kaartweergave naar nacht moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:37
Wat geeft de Skoda app weer onder Status > Autodetails> Software na een update naar 3.7?

Ze zeggen dat ze voor mijn koplampen (welke nog niet gefixed zijn) de auto eerst zouden upgraden (waardoor hij gisteren niet klaar was) maar de app zegt nog steeds 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Mirx_NL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:47:
Wat geeft de Skoda app weer onder Status > Autodetails> Software na een update naar 3.7?

Ze zeggen dat ze voor mijn koplampen (welke nog niet gefixed zijn) de auto eerst zouden upgraden (waardoor hij gisteren niet klaar was) maar de app zegt nog steeds 3.2
De app had hier even nodig om het bij te werken. Het viel me maandag op dat hij na de update (uitgevoerd op maandag) nog op 3.0 stond. Nu ik net check zie ik echter wel 3.7 staan.
Dus, weet niet hoe lang het geleden is, maar zou moeten updaten.
In de auto kan je het volgens mij ook nog checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Jas99 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:56:

Hier de foto’s:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook foto's van een half en helemaal geopend dak? Maakt het denk ik duidelijker.
Komt het bewegende stuk ook omhoog of schuift het alleen naar achteren?
Of zakt het "vaste" deel een stukje naar beneden?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:37
RandomNick schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:12:
[...]

In de auto kan je het volgens mij ook nog checken.
Dan moet ik inbreken bij de dealer, want alle tips vanuit Pon NL hebben niet geholpen...
Dus nu staat de vraag uit in Tsjechië wat ze moeten doen om mijn koplampen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Mirx_NL schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:17:
[...]

Dan moet ik inbreken bij de dealer, want alle tips vanuit Pon NL hebben niet geholpen...
Dus nu staat de vraag uit in Tsjechië wat ze moeten doen om mijn koplampen te fixen.
Mhh. Je auto staat dus bij de dealer. Zolang deze gewoon uit staat en geen verbinding heeft zal misschien de 3.2 blijven staan. Toen ik de mijne ophaalde na de update stond 3.0 bij wegrijden ook nog in de app. Blijkbaar is dit pas later geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ik heb thuis een 1x40A aansluiting en heb in het geleden al een extra groep laten plaatsen voor thuisladen. Mijn auto kon ik destijds laden met 7,4 kW (helaas heb ik de laadpaal niet meer)

Kan de Enyaq iV 60 ook laden met 7kW? Ik zie namelijk 200v of 11kW benoemd worden voor thuisladen op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@smoken staat in de TS; ja dat zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:53
smoken schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:36:
Ik heb thuis een 1x40A aansluiting en heb in het geleden al een extra groep laten plaatsen voor thuisladen. Mijn auto kon ik destijds laden met 7,4 kW (helaas heb ik de laadpaal niet meer)

Kan de Enyaq iV 60 ook laden met 7kW? Ik zie namelijk 200v of 11kW benoemd worden voor thuisladen op de website.
Je kunt hem ook op 50% laden zetten, dan laad hij met +/- 6kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:37
helloitsme schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 05:11:
[...]

Je kunt hem ook op 50% laden zetten, dan laad hij met +/- 6kW
Dat gaat niet werken met een 1-fase aansluiting. Voor de 11kW heb je een 3-fase laadpaal en aansluiting nodig en dus ook om hem dan met de begrenzer te laden.

Maar zoals al gezegd en in de atS staat kan de Enyaq (net zoals de meeste auto's op 1-fase met 32A (=7,2kW) laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
onetime schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:49:
[...]

Heb je ook foto's van een half en helemaal geopend dak? Maakt het denk ik duidelijker.
Komt het bewegende stuk ook omhoog of schuift het alleen naar achteren?
Of zakt het "vaste" deel een stukje naar beneden?
Het linker deel (bewegende deel) komt omhoog en schuift dan naar achteren, het vaste deel beweegt helemaal niet.

Hier de foto’s ter verduidelijking waar je om vroeg, eerste foto is in de stand dak dicht.

—> iemand die dit herkent of eens een foto van hun eigen pandak kan posten ter vergelijking?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fs0t9VlXCD-LFeeDOK-LxoifC0o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nrWBRe5rg1ph8jblmLBkI3o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyb5QxGwPAjFke3a3cEuEQQsy3M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y59Me8S8O8Z8v4D2lC6jo80f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urikyRshIZt7ll6ofIkKWF2MWUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e15Jl8DaenaWTnDHTmxn3GRB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0wgXF09-ofoEuWNTA8YIVO_bU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfvIiMhXad43RDe3TuG8vUZz.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Jas99 Als ik jouw foto's vergelijk met die van @AlexTol dan blijft het bewegende deel van jouw dak te hoog staan. Daar zoek ik het probleem. Lijkt het wel echt dicht? Alles schoon? Geen opgestroopte tochtstrips? Dan mag de dealer het oplossen. (Ik weet waarom ik geen panoramadak heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
Dan ligt het in ieder geval niet aan mij; even terug ermee naar de dealer 👌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-06 09:27

p.d.s.mane

MeMyself&I

Korte vraag over Skoda Connet services: hoe lang was/is deze bij jullie geldig sinds de koop?

Ik zie net dat bij mijn Enyaq de Connect service over net geen twee weken (21/11) verloopt, en ik hem tegen betaling kan/moet verlengen mits ik de service wil houden.

De datum lijkt best willekeurig, d.w.z. niet iets van "x jaar naar bestelling/levering" of zo.

Ik had mijn Enyaq iV 80 Sportline in 08/2021 besteld en hij werd 9 maanden later in 05/2022 geleverd.

Dank!

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 15:11

elmoxx

xx xx xx

@p.d.s.mane Bij mij was het de update naar 3.0 dat de teller opnieuw is gaan tellen. De 3 jaar die ik daarvoor toegezegd had gekregen, waren ineens verdampt. Ik heb destijds besloten daar geen probleem van te maken.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-06 09:27

p.d.s.mane

MeMyself&I

p.d.s.mane schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:48:
Korte vraag over Skoda Connet services: hoe lang was/is deze bij jullie geldig sinds de koop?

Ik zie net dat bij mijn Enyaq de Connect service over net geen twee weken (21/11) verloopt, en ik hem tegen betaling kan/moet verlengen mits ik de service wil houden.

De datum lijkt best willekeurig, d.w.z. niet iets van "x jaar naar bestelling/levering" of zo.

Ik had mijn Enyaq iV 80 Sportline in 08/2021 besteld en hij werd 9 maanden later in 05/2022 geleverd.

Dank!
Ter duidelijkheid:
Het gaat om "Care Connect - Remote Access".
"Infotainment Online" loop gewoon nog tot 05/2025, dus 3 jaar naar levering zo als het op de bestelling en de factuur staat.

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-06 13:58
RandomNick schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:26:
Ik heb bijna hetzelfde als jij, irritant inderdaad! Alleen als de auto volledig stil staat kun ik mn lampen helemaal uitschakelen en kort daarna weer in. Dan schakelt de kaart wel naar de donkere modus. Tijdens het rijden kan ik mn lampen niet volledig uitschakelen (lekker bemoeizuchtige auto is het).

In de praktijk doe ik dat dus wel eens bij een stoplicht als mn kaart zo licht is.

Die fout zit er al lang in ook. Ik denk dat het aan Android auto ligt maar weet dat natuurlijk niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rft80
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-06 15:28
p.d.s.mane schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:10:
[...]

Ter duidelijkheid:
"Infotainment Online" loop gewoon nog tot 05/2025, dus 3 jaar naar levering zo als het op de bestelling en de factuur staat.
Dat is een jaar abonnement; is aangeboden na installatie van 3.0/3.1/3.2, 1e jaar gratis - de oude versie kon je de locatie niet in de app zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
sunib schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:58:
[...]

Ik heb bijna hetzelfde als jij, irritant inderdaad! Alleen als de auto volledig stil staat kun ik mn lampen helemaal uitschakelen en kort daarna weer in. Dan schakelt de kaart wel naar de donkere modus. Tijdens het rijden kan ik mn lampen niet volledig uitschakelen (lekker bemoeizuchtige auto is het).

In de praktijk doe ik dat dus wel eens bij een stoplicht als mn kaart zo licht is.

Die fout zit er al lang in ook. Ik denk dat het aan Android auto ligt maar weet dat natuurlijk niet zeker.
Thanks, die ga ik ook eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-06 10:49
p.d.s.mane schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:10:
[...]

Ter duidelijkheid:
Bij mij 3 jaar na activatie account en koppeling auto. Dat is dus in principe de leverdatum. Aan de hand van de VIN had ik het account echter al enkele dagen voor levering geactiveerd, en dat is kennelijk wat telt, dus bij mij wijkt het een paar dagen af van leverdatum + 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
Sinds een tijdje gaan mijn ruitenwissers spontaan aan, en dan vooral als het niet regent |:(. Ik heb de automatische stand maar uitgezet. Herkent iemand dit probleem?

Ik heb van de nood een deugd gemaakt en de A027S in combinatie met de A284H van Bosch aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:01
Hoi!

Ik heb sinds deze week geen internet connectie meer in de Enyaq. Daarmee dus geen connectie met de app. Meer mensen last van en tips om deze weer werkend te krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rft80
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-06 15:28
crimby schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:55:
Hoi!

Ik heb sinds deze week geen internet connectie meer in de Enyaq. Daarmee dus geen connectie met de app. Meer mensen last van en tips om deze weer werkend te krijgen?
Even zoeken op de "weerstand" methode. Als je 1 van de weerstanden links onder het stuur los haalt en weer terug zet dan reset het modem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@crimby Kijk in de topicstart, (@rft80) daar staat de zekering 19 methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:01
Thanks @onetime @rft80 thuis meteen even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 14:49
Thiazzz schreef op zondag 10 november 2024 @ 08:29:
Sinds een tijdje gaan mijn ruitenwissers spontaan aan, en dan vooral als het niet regent |:(. Ik heb de automatische stand maar uitgezet. Herkent iemand dit probleem?

Ik heb van de nood een deugd gemaakt en de A027S in combinatie met de A284H van Bosch aangeschaft.
ik heb het idee dat de sensor gevoeliger is geworden. Nu was het de afgelopen dagen ook vaak mistig/vochtig. Ook heb ik eerder al het automatisch wissen van de achterruit (wat niet uitgezet kan worden) beschreven. Daar is niets aan te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27
Ik heb een email gekregen dat mijn voertuig nu OTA updates kan ontvangen.
Dat zal wel een generieke email zijn, aangezien ik op 3.0 zit en de update naar 3.7 echt geen OTA is voor mij :P

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:35
Zijn er hier Enyaq bezitters die de afweging gemaakt hebben met een Kodiaq of deze misschien hiervoor reden? Ik kijk al enige tijd naar een nieuwe Kodiaq als gezinswagen, maar ik heb eerlijk gezegd in 2024 minstens een bedenking of het nog wel verstandig is om in een ICE SUV te investeren. Zeker gezien ik toch graag een capabele motorisatie zou willen en dan gaat de prijs, verbruik en belasting stevig omhoog (BE). Wat ook opvalt, is dat men met zeer stevige kortingen begint te gooien op Enyaq's waardoor de prijzen erg in de buurt komen van elkaar. Ik heb een woning met eigen oprit en zonnepanelen. Dus dat is ook iets om mee in rekening te brengen.

Sowieso is de Kodiaq nog wel ruimer en beschikbaar als 7-zit, maar we zijn een gezin van 5 en de Enyaq heeft dan weer een vlakke vloer op de achterbank.

[ Voor 6% gewijzigd door Darks op 11-11-2024 13:41 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:39
Darks schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:40:
Zijn er hier Enyaq bezitters die de afweging gemaakt hebben met een Kodiaq of deze misschien hiervoor reden? Ik kijk al enige tijd naar een nieuwe Kodiaq als gezinswagen, maar ik heb eerlijk gezegd in 2024 minstens een bedenking of het nog wel verstandig is om in een ICE SUV te investeren. Zeker gezien ik toch graag een capabele motorisatie zou willen en dan gaat de prijs, verbruik en belasting stevig omhoog (BE). Wat ook opvalt, is dat men met zeer stevige kortingen begint te gooien op Enyaq's waardoor de prijzen erg in de buurt komen van elkaar. Ik heb een woning met eigen oprit en zonnepanelen. Dus dat is ook iets om mee in rekening te brengen.

Sowieso is de Kodiaq nog wel ruimer en beschikbaar als 7-zit, maar we zijn een gezin van 5 en de Enyaq heeft dan weer een vlakke vloer op de achterbank.
Gezien de investering is de afschrijving op een electrische enyaq ook "hoog", dit is natuurlijk relatief. Maar op onze Enyaq heb ik in 2 jaar ongeveer 15k afgeschreven (als ik deze zou inruilen op een nieuwer model).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27
Senaxx schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:44:
[...]

Gezien de investering is de afschrijving op een electrische enyaq ook "hoog", dit is natuurlijk relatief. Maar op onze Enyaq heb ik in 2 jaar ongeveer 15k afgeschreven (als ik deze zou inruilen op een nieuwer model).
Het lastige is natuurlijk dat er nu zoveel verandering is. Ja de afschrijving is de afgelopen tijd heel hoog.
Maar toen ik mijn ioniq kocht in 2020 heeft die bijna 3 jaar zijn waarde juist stabiel gehouden!
Het kan ook dus zo zijn dat straks ICE autos juist heel erg snel dalen in waarde als er iets gebeurt waardoor ze juist maandelijks meer kosten en de afschrijving weer hoog is voor ICE.

Als je afschrijving risico wilt verminderen moet je gewoon occassion kopen ipv nieuw.

Mijn reden om Enyaq ipv Kodiaq te nemen (met kinderen van 4, 2 en 0) is voornamelijk kosten.
De Kodiaq kost gewoon maandelijks veel meer door de brandstof kosten (NL).
Ik kijk dan voornamelijk 2e hands en de Enyaq was voor mij maar ietsje duurder dan een simpele stationwagen van 10 jaar oud, puur door maand kosten aan onderhoud en brandstof (en dan neem ik afschrijving mee (20% pj)).

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:42
Kodess schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:39:
Ik heb een email gekregen dat mijn voertuig nu OTA updates kan ontvangen.
Dat zal wel een generieke email zijn, aangezien ik op 3.0 zit en de update naar 3.7 echt geen OTA is voor mij :P
Ik heb ook zo'n mail gehad, maar het is meer een aankondiging van kosten:

"Nieuwe optie voor over-the-air software-updates voor uw Enyaq
Als er een Over-the-Air (OTA) software-update voor je auto beschikbaar is tijdens je volgende geplande onderhoudsbeurt, kunnen onze technici deze nu voor je installeren terwijl je auto bij de dealer staat.
De servicepartner brengt kosten in rekening voor deze service en is verplicht u vooraf te informeren over de kosten. De update kan alleen worden uitgevoerd door de servicepartner met uw toestemming."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Darks schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:40:

Ik heb hiervoor een Kodiaq gereden (BE) en nu een Enyaq. De omgekeerde beweging :) Die Kodiaq… super leuke auto om mee te rijden en gigantische koffer en achterbank. Je smijt er bij wijze van spreken twee olietankers in en je bent ze daarna kwijt :D Daar wint de Enyaq het dus sowieso niet van. Maar ondanks ik er wel schrik voor had, past alles ook in de Enyaq (Coupé zelfs, is 15 l minder) en hij rijdt minstens even leuk. Mijn bedenkingen kwamen vooral van het feit dat we jonge ouders geworden zijn en een mens wel veel moet meesleuren. Maar zoals gezegd, so far so good.

Moest ik in jouw schoenen staan, zou ik wel voor de Enyaq durven gaan. Wel moet de prijs van de Enyaq fors zakken want wat ik betaald heb een dik jaar terug, dat is wel meer dan stevig. Ik snap dat VAG in de problemen zit, maar even serieus…

Je hebt een Kodiaq tegenwoordig ook in PHEV dus enerzijds leuk dat je de keuze hebt tijdens het rijden, anderzijds sleur je beide technologieën mee, wordt je gewicht nog hoger en heb je dus eigenlijk enkel de nadelen van beide. Plus de fiscale aftrekbaarheid is maar 50% voor PHEV’s. Met een Enyaq kan je ook je zonnepanelen volledig(er) gebruiken (en evt. doorrekenen aan de bv of werkgever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik dacht nog, de Kodiaq is toch ongeveer net zo duur als een Enyaq? (Qua aanschaf dan)

De Enyaq 85 kun je in BE echter makkelijk tot 75K samenstellen, terwijl in NL de prijs blijft steken rond de 65K, als je alle opties meeneemt. Ik heb de uitvoeringen niet vergeleken maar ik ga ervan uit dat als je alle zaken aankruist er nauwelijks verschil in zit.

Volgens mij geven de dealers in BE flinke kortingen en als ik dat zo zie, is dat ook best logisch...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
De exacte vergelijking in aanschafprijzen in België is een beetje moeilijk, ook afhankelijk van de uitrusting en motorisatie in de vergelijking.

Maar als ik als voorbeeld neem een Kodiaq 1.5 Tsi met een aantal opties, na korting ongeveer 45k, al zou ik als liefhebber toch graag een 2.0 TSI Sportline aanschaffen, dan spreken we al over 53k, en dan kruipt het wel dicht richting die aanbiedingen van de Enyaq 80/85's.

(Voorlopig) Nog geen verkeersbelasting op EV's in België, de 2.0 TSI Kodiaq zit aan 1.600 EUR éénmalige inschrijving en 480 EUR jaarlijkse bijdrage. Niet goedkoop maar naar Nederlandse standaarden misschien nog redelijk te noemen.

Het is dus ook wel een gok wagen, niemand heeft een glazen bol helaas wat de brandstofpriizen en EV evolutie gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:39
Kodess schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:53:
[...]

Als je afschrijving risico wilt verminderen moet je gewoon occassion kopen ipv nieuw.

Mijn reden om Enyaq ipv Kodiaq te nemen (met kinderen van 4, 2 en 0) is voornamelijk kosten.
De Kodiaq kost gewoon maandelijks veel meer door de brandstof kosten (NL).
Ik kijk dan voornamelijk 2e hands en de Enyaq was voor mij maar ietsje duurder dan een simpele stationwagen van 10 jaar oud, puur door maand kosten aan onderhoud en brandstof (en dan neem ik afschrijving mee (20% pj)).
Klopt, en eens hoor ik had ook wel verwacht dat de afschrijving hoog was. We vinden het nog steeds een hele fijne auto. En wij hebben gelukkig ook niet de hoofdprijs betaald. Destijds een "youngtimer" "met de kop er af" die 6 maanden oud was en iets van 6k kilometers. Van de vertegenwoordiger van Skoda A-Point.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• elmoxx

elmoxx

xx xx xx

Bij mij waren: kost per km, minder onderhoud, de combinatie met de zonnepanelen en het duurzaamheidsaspect samen de reden om deze te kiezen. Heb totaal geen behoefte om terug naar dinosap te gaan.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
Boeie schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:19:
[...]

ik heb het idee dat de sensor gevoeliger is geworden. Nu was het de afgelopen dagen ook vaak mistig/vochtig. Ook heb ik eerder al het automatisch wissen van de achterruit (wat niet uitgezet kan worden) beschreven. Daar is niets aan te doen..
Uitzetten van automatisch wissen van achteruit is met een obd unit uit te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darks
elmoxx schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:37:
Bij mij waren: kost per km, minder onderhoud, de combinatie met de zonnepanelen en het duurzaamheidsaspect samen de reden om deze te kiezen. Heb totaal geen behoefte om terug naar dinosap te gaan.
Welja, het voelt in dat opzicht gewoon een beetje onjuist om nog eens te ‘investeren’ in een voertuig met ICE. Ondanks dat de grote ommezwaai naar EV er nog niet is en zelfs voor een stuk moeizaam gaat loop ik er toch meer warm voor. Ligt ook grotendeels aan mijn profiel dus.

Beetje als nog een nieuwe stookolieketel in je huis zetten tov een warmtepomp? Flauwe vergelijking misschien maar dat gevoel geeft het me toch.

Concreet ga ik bij de dealer toch ook eens informeren naar de Enyaq. De 85 variant lijkt me wel echt de moeite qua bijkomend vermogen en efficiëntie, maar misschien nog even wachten tot er hier wat stockwagens of jonge occasions van verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 09:06
Na 3,5 jaar zonder issues bemerk ik sinds kort problemen met AC laden aan een slimme laadpaal. Als er geen vermogen door de paal wordt geleverd binnen 5 minuten nadat ik de sessie start stopt de Enyaq met laden. Als de paal vervolgens vermogen beschikbaar heeft dan geeft de Enyaq geen sjoege totdat ik het chargen remote toggle (via HA intergratie in dit geval).

Ben ik hier de enige in? De verandering is in ieder geval niet met de 3.7 update meegekomen want die heb ik sinds september al draaien.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:48
speedo1983 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

Bij dealer geweest, hoorde het geluid (gelukkig) ook. Ze gaan de koppelstangen vervangen en kijken of geluid weg is. Moet niet voorkomen bij auto van deze leeftijd. Ik ben benieuwd...
Koppelstangen zijn inmiddels nagekeken maar waren goed. Ze hebben het nu ingevet. Vandaag de hele dag ermee gereden, het is rustiger maar nog niet weg dus gaan we maar weer terug richting dealer. Knakkend geluid blijft...Best wel een domper op de voor de rest goede beleving van de Enyaq...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:53
sPENKMAN schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:39:
Na 3,5 jaar zonder issues bemerk ik sinds kort problemen met AC laden aan een slimme laadpaal. Als er geen vermogen door de paal wordt geleverd binnen 5 minuten nadat ik de sessie start stopt de Enyaq met laden. Als de paal vervolgens vermogen beschikbaar heeft dan geeft de Enyaq geen sjoege totdat ik het chargen remote toggle (via HA intergratie in dit geval).

Ben ik hier de enige in? De verandering is in ieder geval niet met de 3.7 update meegekomen want die heb ik sinds september al draaien.
Wellicht helpt dit?
YouTube: Update on the update to Software 3.7 for the first generation Skoda ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 09:06
Ah nice, dat (zekering 3 trekken) ziet eruit als de oplossing inderdaad. Bizar dat ik hier tegenaan moet lopen maar gelukkig een eenvoudige fix!

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47
Begin steeds beter te begrijpen hoe goed Skoda zijn zaken voor elkaar heeft.
Vandaag een update voor de app. Ondersteund nu iOS15 en daar zijn ze erg blij mee. We zijn intussen al bij iOS18, fijn dat ze de versie van drie jaar geleden zo snel ondersteunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Abc5U8MIDo0DatJrtDtNMUhL68=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YuDhyRH9GcIfpcHaGsHEOY8R.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:13
Scorpio_King schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:54:
Begin steeds beter te begrijpen hoe goed Skoda zijn zaken voor elkaar heeft.
Vandaag een update voor de app. Ondersteund nu iOS15 en daar zijn ze erg blij mee. We zijn intussen al bij iOS18, fijn dat ze de versie van drie jaar geleden zo snel ondersteunen.

[Afbeelding]
Zou het er niet gewoon mee te maken hebben dat Apple wat heeft aangepast in een latere iOS waar Skoda op heeft geanticipeerd, maar daardoor de app niet met op iOS15 werkte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Scorpio_King (@cryptapix) Ik heb de bug gemeld, volgens mij ook hier, dat de essentials-app aangeeft dat je moet overstappen naar de "My Skoda" app, en dat dat een loop opleverde;
  1. "essentials": er is een update
  2. "app-store": de laatste versie is al geïnstalleerd; open
  3. "My Skoda": er is een update -> "app-store" goto ¨2"
[edit:] ze waren vergeten dat niet iedereen de nieuwste mobiel gebruikt,
dat hebben ze nu opgelost, groot pluspunt! Die iPhone7+ is helemaal bij met updates.[/]

Ik kan niet meer zien welke versie ik had die de loop opleverde, maar naar aanleiding van jouw bericht nogmaals geprobeerd en ik kreeg een andere versie aangeboden die de loop niet geeft. Nu nog inloggen.

- Ik kreeg hem niet via de appstore aangeboden toen ik eerst gewoon om alle updates vroeg. -

Ik gebruik voor deze app momenteel een iPhone7+, nadat T-Mobile 2G uitschakelde een mijn Palm Treo 680 niet meer kon bellen.
Voor bellen etc. ben ik bezig met een FairPhone3+ waar ik e/os op moet zien te krijgen. En dan de apps aan de praat zien te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door onetime op 13-11-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:22
JanHenk schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:32:
Ik dacht nog, de Kodiaq is toch ongeveer net zo duur als een Enyaq? (Qua aanschaf dan)

De Enyaq 85 kun je in BE echter makkelijk tot 75K samenstellen, terwijl in NL de prijs blijft steken rond de 65K, als je alle opties meeneemt. Ik heb de uitvoeringen niet vergeleken maar ik ga ervan uit dat als je alle zaken aankruist er nauwelijks verschil in zit.

Volgens mij geven de dealers in BE flinke kortingen en als ik dat zo zie, is dat ook best logisch...
In Belgie (en Duitsland) heb je ook nog de 85X AWD en de Laurin & Klement uitvoering met stoelventilatie.
Dat verklaart verschil in maximum prijs wel.

En als ie dan niet perse spiksplinternieuw hoeft te zijn kun je voor (net iets meer dan) 50k ook al klaar zijn.
https://www.autoscout24.n...&lastSeenGuidPresent=true (Coupe)

Edit: of wel nieuw: https://www.autoscout24.n..._taxonomy_available=false

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 13-11-2024 21:55 ]

• erwinb100
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-01 15:06
Zijn er meer mensen die nu problemen hebben met de MySkoda app ?

Ik heb de auto nu een week en kreeg deze eerst al niet aangemeld. Dit is uiteindelijk gelukt met de zekering 19 'reset'.

Nu is de auto toegevoegd en kan ik deze bijvoorbeeld wel voorverwarmen en vergrendelen op afstand, maar ik krijg echter geen updates van het laden en de huidige %-stand van de accu.

Ik heb geen Powerpass van Skoda, maar ik neem aan dat de laadstatus ook voor niet-powerpass gebruikers is toch ?

[ Voor 0% gewijzigd door erwinb100 op 14-11-2024 10:49 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 14:49
Boeie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:21:
Ook verbind hij niet goed met mijn energieleverancier waardoor ik niet meer slim kan laden. Of hij verbind wel maar geeft aan dat hij alleen maar volledig oplaad.
Even een update hierover. Ik heb overleg gehad met de energieleverancier (Engie) en werd net gevraagd of dat mijn Care Connect service nog actief is. Deze is inderdaad ergens na de zomer verlopen. Hierdoor is de GPS positie van de auto niet meer bekend. Verder gebruikte ik dit niet, maar hierdoor zou het Slim Laden niet meer werken. De auto kan niet meer gekoppeld worden qua locatie aan het huisadres.

Toch maar die 15 euro weer uitgegeven om te kijken of het nu wel weer gaat werken, wordt vervolgd. :o

[ Voor 6% gewijzigd door Boeie op 14-11-2024 11:57 ]

• onetime
  • Niet online
@erwinb100 Weliswaar de essentials app, maar die update ook maar eens in de zoveel uur, of je moet net beginnen of stoppen met laden. Tussendoor totaal niet betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
erwinb100 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:48:

Ik heb de auto nu een week en kreeg deze eerst al niet aangemeld. Dit is uiteindelijk gelukt met de zekering 19 'reset'.

Nu is de auto toegevoegd en kan ik deze bijvoorbeeld wel voorverwarmen en vergrendelen op afstand, maar ik krijg echter geen updates van het laden en de huidige %-stand van de accu.

Ik heb geen Powerpass van Skoda, maar ik neem aan dat de laadstatus ook voor niet-powerpass gebruikers is toch ?
Updaten van laadproces gaat niet automatisch, gewoon het scherm naar beneden trekken en na X seconden wordt het ge-update. Powerpass speelt geen rol, is geen deel van Skoda maar van Elli in Berlijn. https://www.elli.eco/en/home

• erwinb100
onetime schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:11:
@erwinb100 Weliswaar de essentials app, maar die update ook maar eens in de zoveel uur, of je moet net beginnen of stoppen met laden. Tussendoor totaal niet betrouwbaar.
De essentials app kun je niet meer koppelen

• erwinb100
jdbiggelaa schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:41:
[...]

Updaten van laadproces gaat niet automatisch, gewoon het scherm naar beneden trekken en na X seconden wordt het ge-update. Powerpass speelt geen rol, is geen deel van Skoda maar van Elli in Berlijn. https://www.elli.eco/en/home
Dat werkt helaas ook niet... maar bedankt.

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-06 11:53
erwinb100 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:48:

Prima hier, sinds de laatste update (iOS) ook razendsnel geworden. Powerpass heb je niet nodig. De essentials app waarover wordt gesproken hier is de oude app, die volgens mij niet meer wordt ondersteund.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPl-mEFqVJCtPVnvwSzMqeWVqHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Izw0YasM41PTB3KOylqMcZcS.jpg?f=fotoalbum_large

• JanHenk
  • Niet online
Ik had toegang tot beide, maar nadat ik ook in Home Assistant alles heb overgezet naar de nieuwe MySkoda integratie, heb ik afscheid genomen van de Skoda Connect integratie en “Essentials” app.

De nieuwe API en app werken prima. Al gebruik ik de app nauwelijks.

De Essentials app en API gaat er binnenkort echt uit heb ik begrepen. Is al een paar keer uitgesteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@JanHenk Ja de essentials zou al eerder zijn uitgeschakelt, maar ja, die update loop voor gebruikers van iets oudere maar verder nog prima functionerende mobiels he, ze hebben gewacht tot ze die update loop hadden opgelost. Nu heb ik een pop-up die zegt dat hij 2-12-2024 stopt met werken. Ok want de andere app werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinb100
JanHenk schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:18:
Ik had toegang tot beide, maar nadat ik ook in Home Assistant alles heb overgezet naar de nieuwe MySkoda integratie, heb ik afscheid genomen van de Skoda Connect integratie en “Essentials” app.

De nieuwe API en app werken prima. Al gebruik ik de app nauwelijks.

De Essentials app en API gaat er binnenkort echt uit heb ik begrepen. Is al een paar keer uitgesteld..
Ik heb ook een home assistant, ga daar maar eens mee aan de slag dan.

Tips of links zijn welkom, om dit in te richten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmoxx

elmoxx

xx xx xx

@erwinb100 : Het is niet het meest actieve forum maar daar is zelfs een topic voor hier: Enyaq en HA

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• water_escape
erwinb100 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 00:37:
[...]

Ik heb ook een home assistant, ga daar maar eens mee aan de slag dan.

Tips of links zijn welkom, om dit in te richten...
meeste hebben mijn opzet gecopierd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzFV8qRDK9vz9GjImn-AST4lLmM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X46Dyz2MSjfQuTMpTlIikxyc.png?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
24 graden voor Climate Control. Iemand hier is een koukleum :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keirtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:37
Nu het in de morgen niet echt heel warm meer is, merk ik dat de verwarming na een minuut of 15 er min of meer me stopt. Enige oplossing om het een beetje behaaglijk te houden is om regelmatig de temperatuur te verhogen met een half of hele graad. Is dit een fenomeen dat door meer gebruikers op deze manier wordt ervaren? Doe ik iets niet goed, of is het gewoon een feature?
Gaat om een Enyaq uit Mei 2023 met af fabriek versie 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Keirtje Heb je hem op auto toevallig? Je kunt de "automatische" stand ook nog beïnvloeden op harder/zachter. In de climate settings even (nogmaals) op de auto stand klikken, dan krijg je nog drie opties.

Waarschijnlijk moet je hem dan gewoon even wat hoger zetten. Is hier vaker voorbijgekomen overigens, blijkbaar niet heel intuïtief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@water_escape Jij gebruikt nog de oude Skoda Connect integratie, denk dat het raadzaam is om je dashboard om te bouwen naar de nieuwe MySkoda integratie. Mogelijk stopt de werking mogelijk op 2 december...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 21:13
Keirtje schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:26:
Nu het in de morgen niet echt heel warm meer is, merk ik dat de verwarming na een minuut of 15 er min of meer me stopt. Enige oplossing om het een beetje behaaglijk te houden is om regelmatig de temperatuur te verhogen met een half of hele graad. Is dit een fenomeen dat door meer gebruikers op deze manier wordt ervaren? Doe ik iets niet goed, of is het gewoon een feature?
idem, na +/- 25min.
Versie 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Hakki schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:27:
[...]

idem, na +/- 25min.
Versie 3.5
Same Here. 3.7 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Geen problemen mee. Op welke temperatuur staat die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Dit is al een issue vanaf dag 1 (Heb al een Enyaq vanaf april 2021). Gaat gaat eerst lekker verwarmen, en daarna koude lucht blazen. Een oplossing die een beetje werkt is de automatische stand uitschakelen en handmatig de flow op de vooruit en voeten te zetten. Je hebt er dan minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1976Erik
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-05 13:18
Vandaag onze nieuwe Enyaq opgehaald.
Het lukt alleen niet om de skoda app aan de auto gekoppeld te krijgen. Op het scherm in de auto zou een qr code moeten komen die met de app gescand moet worden, maar die verschijnt niet.

De auto download ook geen updates. Iemand die dit herkent? Anders volgende week maar even terug naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:08
RandomNick schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:04:
[...]

Dit is al een issue vanaf dag 1 (Heb al een Enyaq vanaf april 2021). Gaat gaat eerst lekker verwarmen, en daarna koude lucht blazen. Een oplossing die een beetje werkt is de automatische stand uitschakelen en handmatig de flow op de vooruit en voeten te zetten. Je hebt er dan minder last van.
Hier ook al 3 jaar last van. Laatst ontdekt dat bij de zgn itelligent verwarmen een snel verwarmen zit. Je moet naar rechts scrollen voor die optie. Maar daar wordt het wel weer erg warm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:41
RandomNick schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:04:
[...]

Aye, zelfde euvel hier. Enyaq uit 2021. Ik heb het geaccepteerd, want Škoda gaat daar helemaal niks mee doen.

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 16-11-2024 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
vinom schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:17:
[...]

Aye, zelfde euvel hier. Enyaq uit 2021. Ik heb het geaccepteerd, want Škoda gaat daar helemaal niks mee doen.
Hebben jullie de temperatuur gewoon niet te laag staan? Op het begin blaast de airco namelijk altijd veel warmere temperatuur uit dan wat de eindtemperatuur zou moeten zijn om de cabine zsm op temperatuur te krijgen.

Natuurlijk voelt het daarna 'frisser' omdat die dan de temperatuur gaat stabiliseren. Imo is dat geen afwijkend gedrag. Doorgaans heb ik overigens de temperatuur op 20 staan.

Daarnaast werkt die Intelligente verwamingmodussen wel echt goed. Dacht dat dat gemeengoed was en algemene kennis, maar klaarblijkelijk zijn er hier nog mensen die daar nog geen weet van hebben. Misschien ook goed om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-06 13:58
Het maakt kwa techniek ook nogal uit of je wel of geen warmtepomp hebt, hier een engels topic met interessante achtergrond info. Het is een complex stuk techniek met heel wat toeters en bellen.

Ik heb een warmtepomp en eens per half uur moet ie ook even koude lucht blazen. Maar wanneer precies en onder welke omstandigheden snap ik eigenlijk geen biet van. Ik heb hier ooit iets nuttigs over gelezen, het is by design maar weet niet meer waarom.

Ik zet 'm gewoon op een graad of 20 en ben ook niet zo gevoelig voor iets te warm of koud (zeker niet met de lekkere stoelverwarming erbij 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Misschien kijk ik er overheen, maar voor de mensen die Pay To Park gebruiken. Hoe verleng je een parkeersessie via de MySkoda app?

Edit: Gevonden. App was niet volledig in sync met de auto. De parkeeractie komt alsnog op het hoofdscherm te staan.

[ Voor 31% gewijzigd door GK87 op 16-11-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinb100
1976Erik schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:05:
Vandaag onze nieuwe Enyaq opgehaald.
Het lukt alleen niet om de skoda app aan de auto gekoppeld te krijgen. Op het scherm in de auto zou een qr code moeten komen die met de app gescand moet worden, maar die verschijnt niet.

De auto download ook geen updates. Iemand die dit herkent? Anders volgende week maar even terug naar de dealer.
Hier hetzelfde Erik.
Zekering 19 even 20min eruit gehad en toen de auto terug online kwam kon ik m wel toevoegen in de app. Ik kan echter alleen de auto vergrendelen en open doen. De laadstatus e.d. worden nog steeds niet bijgewerkt.
Ook niet nadat ik een aantal dagen later een 2e keer de zekering eruit heb gehad.

Volgens mijn dealer is er vanaf 4-11 een storing op dit punt.
Ik denk dat het een kwestie is van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
sunib schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:00:

Ik heb een warmtepomp en eens per half uur moet ie ook even koude lucht blazen. Maar wanneer precies en onder welke omstandigheden snap ik eigenlijk geen biet van. Ik heb hier ooit iets nuttigs over gelezen, het is by design maar weet niet meer waarom.
De WP in mijn huis moet bij lage buitentemperatuur af en toe defrosten, mogelijk gebeurt dat in je auto ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ik had gisterenavond dat ik mijn laadklepje niet dicht kon doen. Het pennetje zat vast. Met het klepje "aan" ~100km gereden en toen werkte het weer gewoon. Terwijl duwen, trekken draaien er eerder geen beweging in kregen.
En vanavond doorgereden naar Tesla Rijswijk om leger aan te komen, ~35%, en daar begon het laden op 30kW met als hoogste 39kW. Een Tesla naast mij (edit: even verderop) kon gewoon 100kW laden. En ik heb ooit >150kW geladen.
Iemand eerder zoiets meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
onetime schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:37:
Ik had gisterenavond dat ik mijn laadklepje niet dicht kon doen. Het pennetje zat vast. Met het klepje "aan" ~100km gereden en toen werkte het weer gewoon. Terwijl duwen, trekken draaien er eerder geen beweging in kregen.
En vanavond doorgereden naar Tesla Rijswijk om leger aan te komen, ~35%, en daar begon het laden op 30kW met als hoogste 39kW. Een Tesla naast mij kon gewoon 100kW laden. En ik heb ooit >150kW geladen.
Ik wacht inmiddels op mijn 3de Enyaq, dus ik weet niet welke het was; maar ik heb gehad dat ik een snellader niet voorbij de 20kW kreeg en na 20 minuten naar een andere lader ben gereden, om daar met 100+ kW verder te laden 🤷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:43
onetime schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:37:
En vanavond doorgereden naar Tesla Rijswijk om leger aan te komen, ~35%, en daar begon het laden op 30kW met als hoogste 39kW. Een Tesla naast mij kon gewoon 100kW laden. En ik heb ooit >150kW geladen.
Je accu was waarschijnlijk koud toen je aankwam bij de Super Charger. Heb je die 100km naar de snellader je reguliere rijstijl gehanteerd?

Klinkt alsof je geluk hebt gehad dat je defecte klepje het weer is gaan doen. Daar ben je voor zover ik heb kunnen nagaan de enige in.
Pagina: 1 ... 56 ... 80 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.