Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:31
cryptapix schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:18:
[...]

Nou, ik open de app net.
[Afbeelding]
Linksboven zie je dat de data van 2u vannacht is. Inmiddels ben ik op kantoor met 10% SoC en hij hangt aan de lader, dus die is niet actueel. Nu was hij aan het verversen, maar toen kreeg ik een melding dat ik moet inloggen. En toen:
[Afbeelding]
Werkt goed dus :+
Bijzonder….Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPl-mEFqVJCtPVnvwSzMqeWVqHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Izw0YasM41PTB3KOylqMcZcS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:06
Wootism schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 12:09:
[...]

Heb die van mij (model 80) sinds eind 2021 met nu 110k op de teller.
Bereik is voor mijn gevoel nog steeds hetzelfde (bij 100% 420km bij ~17°) ondanks dat ik voornamelijk oplaad via fastchargers en geen rekening hou met de 80%.

Zou mijn accu-health wel eens willen vergelijken met een vergelijkbare Enyaq van iemand die voornamelijk 11kW laadt tot max 80%.
En dat ben ik dan. Ook een 80. Net over de 100k heen. Geleverd April 2021. 98% thuis laden op 11kW, meestal tot 80% of 90%. Range vandaag bij 90% was 390 km, maar temp was 13 graden. Echter, range vergelijken zegt niet zoveel, je zou de accu moeten kunnen uitlezen en dat kan ik niet. Range onder goede zomerse omstandigheden net onder de 500km bij 100% op de GOM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06:18
Pubbert schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:22:
Ik ben eens benieuwd naar gebruikers die hun Enyaq al vanaf het begin van de verkrijgbaarheid hebben, hoe de accu qua bereik is na die jaren? En heb je altijd tot max. 80% geladen of altijd vol naar 100%?
Ik houd de Remaining Capacity van Carscanner bij. Zie figuur hieronder. Zit nu op 72kWh, dus 6.5% verlies ten opzichte van de 77kWh netto capaciteit van een nieuwe accu. Auto is uit Juni 2021, 63k km op de teller.
Elke keer als de Remaining Capacity weer een sprong(etje) omhoog gaat dan heb ik de accu naar 100% geladen en daarna leeg kunnen rijden. Heel af en toe zelfs 2 keer achter elkaar. Wij maken niet heel veel lange reizen, dus dat lukt maar enkele keren per jaar.
Als de accu helemaal vol geladen wordt en daarna ook helemaal leeggereden dan is het SOH schatting algoritme in staat om beter in te schatten (lees: minder conservatief) wat de totale capaciteit van de accu is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjIn1WW8kbhINNL0FE-5pfyBmvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IxKDTyX1efkc8joareAKL9Oz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 07:57
Pubbert schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:22:
Ik ben eens benieuwd naar gebruikers die hun Enyaq al vanaf het begin van de verkrijgbaarheid hebben, hoe de accu qua bereik is na die jaren? En heb je altijd tot max. 80% geladen of altijd vol naar 100%?
Ik heb een 60 sinds mei 2021 en laad hem altijd tot 100%. Ongeveer 60% van mijn laadsessies is 11 kW, en 40% via snelladen. Liggen 21” wielen onder en ben niet bepaald een rustige chauffeur; gemiddelde verbruik ligt rond de 20-21 kWh per 100 km. In de zomer haalde ik een actieradius van maximaal 290 km, maar met de kou die eraan komt, geeft de auto nu al een geschat bereik van 269 km. Kmstand staat nu op 110k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 17:59

Dr C

met C en CK

Dr C schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:29:
ik heb sinds de update ME 3.7 wat meer gedoe met thuisladen.
ik heb een Zappi, die heb ik ingesteld dat hij in de nacht een aantal uren zodat ik ieder geval genoeg stroom heb voor woon-werk verkeer (naast de overtollige zonnestroom). helaas is het zo dat sinds de update hij niet meer start met laden. nu ben ik erachter gekomen dat het te maken heeft met of de auto al dan niet op slot staat. dus starten met laden terwijl de auto op slot is werkt niet, maar zodra ik de auto ontgrendel start hij wel. dit was voorheen dus niet zo. ik heb al gekeken naar instellingen, maar kom er niks over tegen. Ook niet de optie om te ontgrendelen na laden. de Zappi ziet wel dat de auto verbonden is, maar krijg de melding: auto verhindert laden oid.
weet iemand hoe dit op te lossen?
update: met de zekering 3 truc is het weer voor elkaar. er is eerder al naar gelinkt, naar een video op YouTube hierover. Wat wel belangrijk is, is dat voordat je de zekering eruit haalt de auto minstens een half uur op slot heeft gestaan (cool-down) en de auto niet verbonden is aan de laadpaal. vervolgens 4-5 minuten de zekering eruit laten en het is weer in orde.

edit: typfoutje: zekering 4 ->3

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Dr C jij schrijft zekering 4, wat is dat dan met zekering 3? Heeft een van beide het fout of zijn het verschillende oplossingen?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Waar hij zekering 4 schrijft, moet het zekering 3 zijn.

Stop de tijd.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr C
  • Laatst online: 01-10 17:59

Dr C

met C en CK

onetime schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:44:
@Dr C jij schrijft zekering 4, wat is dat dan met zekering 3? Heeft een van beide het fout of zijn het verschillende oplossingen?
sorry, dom typfoutje. moet 3 zijn 8)7

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 13:41
Heeft er iemand ervaring met een losse HUD aangesloten op de ODB poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rft80
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-09 23:01
Na een vroegtijdig einde van mijn Enyaq 60 Sportline (total loss) gisteren mijn nieuwe Enyaq 85 Sportline in ontvangst genomen. Afgeleverd met ME5.2. Software is een verademing..

Waar ik echter niet uitkom is de Travel Assist instellingen; mijn vorige auto had adaptive lane assist - bochten werden soepel aangestuurd. Kan deze functie niet vinden, wel de traditionele lane assist. Als ik bij de optie pakketten kijk vraag ik me af welke ik had moeten aanklikken. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:34
rft80 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:09:
Na een vroegtijdig einde van mijn Enyaq 60 Sportline (total loss) gisteren mijn nieuwe Enyaq 85 Sportline in ontvangst genomen. Afgeleverd met ME5.2. Software is een verademing..

Waar ik echter niet uitkom is de Travel Assist instellingen; mijn vorige auto had adaptive lane assist - bochten werden soepel aangestuurd. Kan deze functie niet vinden, wel de traditionele lane assist. Als ik bij de optie pakketten kijk vraag ik me af welke ik had moeten aanklikken. Iemand enig idee?
Dit is geen pakket maar zit standaard in je sportline. Als je bij assist kijkt vind je hemzelf.
Zoek naar symbool van auto met stippellijnen. En daarbij de optie om je stuur te laten trillen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rft80
speedo1983 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:24:
[...]

Dit is geen pakket maar zit standaard in je sportline. Als je bij assist kijkt vind je hemzelf.
Zoek naar symbool van auto met stippellijnen. En daarbij de optie om je stuur te laten trillen of niet.
Thanks, die staat aan maar doet voor mijn gevoel niet wat de oude deed - deze versie grijpt in wanneer ik tegen de rand / middenlijn kom - traditionele lane assist lijkt het. De oude Sportline was actief aan het meesturen. Kon bij wijze van spreken het stuur loslaten en dan reed hij keurig in het midden van de rijbaan de bocht mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedo1983
rft80 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:38:
[...]

Thanks, die staat aan maar doet voor mijn gevoel niet wat de oude deed - deze versie grijpt in wanneer ik tegen de rand / middenlijn kom - traditionele lane assist lijkt het. De oude Sportline was actief aan het meesturen. Kon bij wijze van spreken het stuur loslaten en dan reed hij keurig in het midden van de rijbaan de bocht mee.
Die vergelijking heb ik helaas niet. Het werkt in die zin van een extra check als je niet oplet dan gaat je stuur trillen , maar ik ervaar het eerder als irritant dan prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rft80
speedo1983 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:47:
[...]

Die vergelijking heb ik helaas niet. Het werkt in die zin van een extra check als je niet oplet dan gaat je stuur trillen , maar ik ervaar het eerder als irritant dan prettig.
Ja, eens. Zelfde systeem zat op mijn Seat Atteca die ik voor mijn eerste Enyaq had. Op de spitsstrook rijden was dan eigenlijk gevaarlijk. Maar systeem wat ik had op de vorige Enyaq was heerlijk ontspannen.

Lijkt bijna alsof de optie niet meer bestaat, heette voorheen Lane Assist plus - maar in principe zitten alle ingrediënten in de auto dus wellicht in de toekomst weer aan te zetten via ODB.. sluit ook niet uit dat Skoda overstapt op service model. Ieder jaar betalen voor features waar je eigenlijk al voor betaald hebt (zoals je gps locatie..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:33
[...]

Rechts op het stuurwiel zit een knop waar mee je tussen 3 verschillende assist functies kan kiezen: limiter, acc en travel assist.
Als je acc aan hebt staan dan houdt hij hem inderdaad niet netjes binnen de lijnen. Check die instelling dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:53
[...]

Dat moet je 85 sportline ook kunnen. Op het knopje rechts op je stuur drukken en dan met het scrollwieltje travel assist selecteren. Edit: @helloitsme was me voor zie ik. Al beschrijft hij een andere procedure (die werkt voor mijn 60 wel, maar volgens mij moet je met de 85 scrollen).

Ik herken dit verschil overigens maar al te goed. Mijn 60 sportline werd afgeleverd met een 85 stuur en daardoor kon ik travel assist niet activeren. Dat is gelukkig na enige tijd opgelost en dat is een hele verademing.

[ Voor 8% gewijzigd door cryptapix op 27-10-2024 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:35
Travel Assist is inderdaad de term die je zoekt. Die combineert de systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rft80
Thanks, ik ga het proberen! Erg intuïtief allemaal 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rft80
Het scrollen lukt, andere instelling geselecteerd. Neem aan dat dit m is! Dank. Wel typisch, verticaal scrollen door een horizontaal menu, was ik niet opgekomen, had wel de pijltjes toetsen geprobeerd. Anyway, dank allen voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrhnpZMHp--ATYMzrWN9PQaOZiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebblOPOle2Q10J5IWkeOI5Cb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Iemand een idee of er veel verschil zit in een RS en een 85X qua rijgedrag?
Waarschijnlijk weinigen met ervaring met de 85X, misschien een vlaming? :)
Ik zit eraan te denken een Laurin & Klement 85X uit het buitenland te halen ivm stoelventilatie, wat ze blijkbaar op de RS en andere nederlandse versies niet nodig vonden om aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
cryptapix schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:13:
[...]

Dat moet je 85 sportline ook kunnen. Op het knopje rechts op je stuur drukken en dan met het scrollwieltje travel assist selecteren. Edit: @helloitsme was me voor zie ik. Al beschrijft hij een andere procedure (die werkt voor mijn 60 wel, maar volgens mij moet je met de 85 scrollen).

Ik herken dit verschil overigens maar al te goed. Mijn 60 sportline werd afgeleverd met een 85 stuur en daardoor kon ik travel assist niet activeren. Dat is gelukkig na enige tijd opgelost en dat is een hele verademing.
Eerst op het knopje duwen en dan scrollen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Mijn Enyaq welke ik nu een dikke 2 weken bezit (een 80 uit dec-2022), is vorige week dinsdag gebracht naar de dealer voor een 3.1 -> 3.7 update, en een storing aan de parkeersensoren aan de zijkanten. Nu is dat niet echt heel vlotjes verlopen, en kreeg ik al snel te horen dat het wat langer ging duren omdat de update niet goed ging. De parkeersensoren gaan ze pas naar kijken als de update is gelukt omdat het ook softwarematig een probelem kan zijn. Gelukkig wel een (tijdelijk gratis) leen-auto gehad, maar wil natuurlijk het liefst mijn eigen auto terug, vooral omdat we eind volgende week op vakantie gaan.

Is het normaal bij die update dat er zo'n lange tijd overheen gaat als er iets niet helemaal goed gaat?

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

ja, en als je weet dat je vakantie hebt zou ik al helemaal geen auto naar de garage brengen voor de update. te veel risico

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
rammes schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:57:
ja, en als je weet dat je vakantie hebt zou ik al helemaal geen auto naar de garage brengen voor de update. te veel risico
OMG, eigenlijk bizar als je het zo gaat stellen. Nu heb ik gelukkig nog een andere auto die ik kan pakken voor de vakantie, maar de Enyaq leek mij juist ideaal vanwege de hoeveelheid ruimte. Een software update, ik dacht nog, hoeveel problemen kan het geven, met mijn andere auto gebeurt dat maandelijks.... :/

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 13:41
Ik heb een afspraak gemaakt bij de garage voor het afstellen van de koplampen en ze wilden ook direct updates installeren: S-Update naar ME 3.7 en de update BCM-regelapparaat.

Omdat ik regelmatig naar het ZH moet heb ik gezegd dat ze de update maar even over moeten slaan tot ik de auto wat langer kan missen, voor het geval het fout gaat.

Daarnaast ben ik benieuwd of de update van 3.2 naar 3.7 de ODB "updates" verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 06:32
superbikkel schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:41:
Ik heb een afspraak gemaakt bij de garage voor het afstellen van de koplampen en ze wilden ook direct updates installeren: S-Update naar ME 3.7 en de update BCM-regelapparaat.

Omdat ik regelmatig naar het ZH moet heb ik gezegd dat ze de update maar even over moeten slaan tot ik de auto wat langer kan missen, voor het geval het fout gaat.

Daarnaast ben ik benieuwd of de update van 3.2 naar 3.7 de ODB "updates" verwijderd.
Neem sowieso beide sleutels mee als ze het regelapparaat vervangen. Kans is aanwezig dat de sleutel opnieuw "ingeleerd" moeten worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:23
rft80 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:34:
Het scrollen lukt, andere instelling geselecteerd. Neem aan dat dit m is! Dank. Wel typisch, verticaal scrollen door een horizontaal menu, was ik niet opgekomen, had wel de pijltjes toetsen geprobeerd. Anyway, dank allen voor het meedenken!

[Afbeelding]
Kwestie van je stuur een kwartslag draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdH91
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-09 07:51
markweb4871 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:31:
[...]

Heb je in de laatste versie van de app op je telefoon wel een laadlocatie ingesteld?

Nu een update van de auto en de app zelf moest ik dit opnieuw instellen. Daarna probleem opgelost.
Ja zeker, de app is up-to-date en daar staat alles ingesteld. Kreeg van een collega, die exact dezelfde auto rijdt nog een tip dat het misschien zou helpen om een 'vertrektijd' in te stellen. Dit heb ik gedaan, maar nog steeds zelfde resultaat.

Net weer geprobeerd, zodra de stekker erin gaat thuis gaat de auto op 'direct laden'. Dan wisselen (op het scherm in de auto) naar 'laden op voorkeurstijden', maar dat doet het ook niet direct - zie foto. Daarom het laden even stoppen en weer hervatten, dat lijkt voor nu de enige manier om haar in de nacht te laten laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBnpn4zucOR3HES4qHZZllwEGvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iNJ2HB5XRuO5kgl4Et7o44C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:47
Ik kan het net niet goed zien op de foto: maar welke onderste drempelwaarde heb je ingesteld?
(Die 20% die ik zie)
Dan gaat de auto bij een lagere batterij dan 20% eerst tot daar laden en de rest volgt (volgens mij!) later in de nacht.

Die onderste drempelwaarde staat bij mij op 10% (gebeurt bijna nooit dat ik lager thuis kom) en auto begint ‘s nachts te laden.

En checkvraag omdat ik ‘t zo snel niet kon terugvinden: je hebt ingesteld dat dit voor je laadlocatie thuis geldt hè?

Toevoeging: ik heb ook een vertrektijd ingesteld staan.

Toevoeging 2: in de app kun je bij de laadlocatie het ‘minimumlaadniveau’ instellen (die bij mij op 10% staat), naast de tijden waarbinnen je wil dat de auto gaat laden.

[ Voor 21% gewijzigd door Jas99 op 30-10-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdH91
Jas99 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:13:
Ik kan het net niet goed zien op de foto: maar welke onderste drempelwaarde heb je ingesteld?
(Die 20% die ik zie)
Dan gaat de auto bij een lagere batterij dan 20% eerst tot daar laden en de rest volgt (volgens mij!) later in de nacht.

Die onderste drempelwaarde staat bij mij op 10% (gebeurt bijna nooit dat ik lager thuis kom) en auto begint ‘s nachts te laden.

En checkvraag omdat ik ‘t zo snel niet kon terugvinden: je hebt ingesteld dat dit voor je laadlocatie thuis geldt hè?

Toevoeging: ik heb ook een vertrektijd ingesteld staan.

Toevoeging 2: in de app kun je bij de laadlocatie het ‘minimumlaadniveau’ instellen (die bij mij op 10% staat), naast de tijden waarbinnen je wil dat de auto gaat laden.
Klopt inderdaad, heb de drempelwaarde op 20% staan, maar daar komt hij eigenlijk nooit onder.

Nu overigens iets heel bijzonders; auto is begonnen met laden om 22uur, na 3 kwartier klapt de groep van de laadpaal eruit. Lampje op de auto brandt rood, ook na weer inschakelen laadpaal groep. Kabel zit muurvast, en kreeg de volgende meldingen in het display.
Voor de zekerheid de groep van de laadpaal toch maar uitgezet, morgenochtend maar even bellen met de leasemaatschappij...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oo715sH84PA5rjfrCnojdBJx6_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f818sVHVwyBhtdQl6omrqsty.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBjKrZk0sq3XsF1COMVqZBYsO80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GW4ixU7xCo2AnMKos0LOsSJa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@VincentvdH91 De auto op slot en weer open doen of op de sleutel op het knopje "open" drukken geeft de kabel niet vrij? Of in het menu "setup" -laadkabel altijd ontkoppelen?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdH91
onetime schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 01:13:
@VincentvdH91 De auto op slot en weer open doen of op de sleutel op het knopje "open" drukken geeft de kabel niet vrij? Of in het menu "setup" -laadkabel altijd ontkoppelen?
@onetime heb ze allemaal geprobeerd, behalve "laadkabel altijd ontkoppelen", maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij dat accepteert. Zelfs nu de laadpaal zonder stroom staat geeft de auto nog de de rode storingslamp bij de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moinil Jr
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-02 07:55
Heeft er iemand van jullie al eens meegemaakt dat wanneer je probeert een hoofdgebruiker toe te voegen dat je op een scherm komt met "Undefined"?

Ik sukkel al een hele dag om mijn nieuwe enyaq te linken aan mijn mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
VincentvdH91 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:11:
[...]

@onetime heb ze allemaal geprobeerd, behalve "laadkabel altijd ontkoppelen", maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij dat accepteert. Zelfs nu de laadpaal zonder stroom staat geeft de auto nog de de rode storingslamp bij de stekker.
Geen structurele oplossing. maar om je laadkabel los te krijgen zie topic start onder het kopje "Het probleem dat de laadkabel niet meer los gaat; "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 11:02
Ik heb afgelopen vrijdag onze Enyaq MY21 toch maar eens een reset naar fabrieksinstellingen gegeven. De user interace vond ik wat traag, en had ook problemen met Android Auto sinds de 3.7 update. Dan was hij verbonden en de muziek begon ook te spelen van Spotify (Via AA) alleen als ik dan op het icoontje drukte van AA wilde hij niet naar dat scherm wisselen. Ik moest dan eerst naar menu toe en dan weer terug en dan werkte het wel.

Maar sinds de reset werkt het zoveel beter. Voor mijn gevoel start hij sneller op en werkt de UI ook iets sneller. Mijn Android Auto probleem is ook meteen verholpen en werkt weer zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
VincentvdH91 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:09:
[...]

Voor de zekerheid de groep van de laadpaal toch maar uitgezet, morgenochtend maar even bellen met de leasemaatschappij...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er nog wat uitgekomen?

Ik zag gisteren in de app dat er een vinkje is wat je aan kan zetten voor het voorkomen dat de stroomonderbreking van de laadpaal ingrijpt, maar voelt te logisch dat je dat nog niet geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdH91
Jas99 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:23:
[...]

Is er nog wat uitgekomen?

Ik zag gisteren in de app dat er een vinkje is wat je aan kan zetten voor het voorkomen dat de stroomonderbreking van de laadpaal ingrijpt, maar voelt te logisch dat je dat nog niet geprobeerd hebt.
Nee, monteur heeft de laadkabel losgehaald, en hem een harde reset gegeven door de 12V even los te halen. Mocht niet baten, auto is afgesleept en staat nu bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-10 11:09
Wil ik net naar huis van m’n werk en reageert m’n sleutel niet meer. Batterij vervangen en nog steeds niks dus deur kapje eraf gehaald en naar huis gereden. Sleutel in bekerhouder dus dat gaat nog wel. Nog steeds werkt de sleutel niet toen ik de deur op slot wou doen. Iemand idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?

—- geen idee wat ik heb gedaan maar het is opgelost 😅

[ Voor 8% gewijzigd door Malt1982 op 31-10-2024 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Malt1982 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:17:
Wil ik net naar huis van m’n werk en reageert m’n sleutel niet meer. Batterij vervangen en nog steeds niks dus deur kapje eraf gehaald en naar huis gereden. Sleutel in bekerhouder dus dat gaat nog wel. Nog steeds werkt de sleutel niet toen ik de deur op slot wou doen. Iemand idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen?

—- geen idee wat ik heb gedaan maar het is opgelost 😅
Dat zijn altijd de beste oplossingen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 23:38
Senaxx schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:57:
Ik heb afgelopen vrijdag onze Enyaq MY21 toch maar eens een reset naar fabrieksinstellingen gegeven. De user interace vond ik wat traag, en had ook problemen met Android Auto sinds de 3.7 update. Dan was hij verbonden en de muziek begon ook te spelen van Spotify (Via AA) alleen als ik dan op het icoontje drukte van AA wilde hij niet naar dat scherm wisselen. Ik moest dan eerst naar menu toe en dan weer terug en dan werkte het wel.

Maar sinds de reset werkt het zoveel beter. Voor mijn gevoel start hij sneller op en werkt de UI ook iets sneller. Mijn Android Auto probleem is ook meteen verholpen en werkt weer zoals verwacht.
Ik zit daar met mijn MY21 ook mee. Ik denk dat ik hem met de update die in december gepland staat ook maar eens een factory reset geef.

Gewoon via het infotainment systeem, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Mescaline schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:46:
[...]

Ik zit daar met mijn MY21 ook mee. Ik denk dat ik hem met de update die in december gepland staat ook maar eens een factory reset geef.

Gewoon via het infotainment systeem, neem ik aan?
Yep, en zodra je hem reset verdwijnt hij ook in je app en kan je hem gewoon weer aanmelden. Hij gaf aan dat hij instellingen had gevonden en die heb ik laten overnemen. Moest alleen de radio opnieuw instellen, en een andere instelling waar ik pas (te) laat achter kwam: standaard stond hij bij mij op laden tot 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:14
Ik ben binnen de garantieperiode een sierstrip verloren op de snelweg. Liet gewoon los. Netjes bij de dealer gemeld werd aangegeven kan wel vervangen worden tijdens een beurt. Nu krijg ik een rekening van €118 voor een plakstrip van 10cm. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 20:34
markweb4871 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:14:
Ik ben binnen de garantieperiode een sierstrip verloren op de snelweg. Liet gewoon los. Netjes bij de dealer gemeld werd aangegeven kan wel vervangen worden tijdens een beurt. Nu krijg ik een rekening van €118 voor een plakstrip van 10cm. Iemand hier ervaring mee?
Neen, maar ik zou weigeren die te betalen. Dit valt toch gewoon onder de garantie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@markweb4871 Ik ben niets verloren maar heb wel een strip aangeduwd die los begon te komen.

edit: een onder-klemstrip bij een achterdeurraam.

[ Voor 22% gewijzigd door onetime op 02-11-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdH91
VincentvdH91 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:31:
[...]

Nee, monteur heeft de laadkabel losgehaald, en hem een harde reset gegeven door de 12V even los te halen. Mocht niet baten, auto is afgesleept en staat nu bij de garage.
Blijkt een defect in de hoogspanningslader in de auto te zijn. Onderdeel valt in backorder en dus geen levertijd bekend, ben de auto waarschijnlijk wel een paar weken kwijt :-(

Zijn er meer mensen bekend met dit probleem toevallig? En kan dit iets te maken hebben met mijn laadpaal thuis, of is het echt gewoon domme pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

markweb4871 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:14:
Ik zou die plakstrip er weer afhalen en bij de dealer ergens plakken waar het donker is.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
rammes schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:38:
[...]

Ik zou die plakstrip er weer afhalen en bij de dealer ergens plakken waar het donker is.
Waarom zou je die strip in het bezemhok plakken? Dan kan je 'm toch beter op je auto laten.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:28
Heeft iemand zelf de projectors van de spiegels gemaakt? Ik hoef dat logo niet, dus dacht als het eenvoudig is zelf het kapotte lensje eruit te halen en alleen een lampje te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
VincentvdH91 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:09:
[...]

Blijkt een defect in de hoogspanningslader in de auto te zijn. Onderdeel valt in backorder en dus geen levertijd bekend, ben de auto waarschijnlijk wel een paar weken kwijt :-(

Zijn er meer mensen bekend met dit probleem toevallig? En kan dit iets te maken hebben met mijn laadpaal thuis, of is het echt gewoon domme pech?
Yes ik heb hetzelfde gehad. In Zuid Frankrijk tijdens de vakantierit stopte de auto van het 1 op het andere moment met laden en was het over. Auto teruggesleept naar NL en is uiteindelijk het eea aan hardware vervangen.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Currry schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:29:
Heeft iemand zelf de projectors van de spiegels gemaakt? Ik hoef dat logo niet, dus dacht als het eenvoudig is zelf het kapotte lensje eruit te halen en alleen een lampje te laten zitten.
Ik hou me aanbevolen. Ondertussen al bezig met mijn 3de set in de spiegels en je raadt het vast al: ook die zien eruit alsof je gister KFC gegeten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Curry @Martinez- Hebben jullie vaak de deur lang open? Ik probeer er achter te komen of ik het kan voorkomen. Lampje? Zal toch een led zijn? Eventueel de stroom er doorheen verminderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
onetime schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:52:
@Curry @Martinez- Hebben jullie vaak de deur lang open? Ik probeer er achter te komen of ik het kan voorkomen. Lampje? Zal toch een led zijn? Eventueel de stroom er doorheen verminderen?
Er zou een update zijn doorgevoerd een tijd geleden waarin ze juist het vermogen in de lampen zouden verlagen. Echter heeft dat bij mij geen effect gehad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:28
Het zal inderdaad wel een led zijn. Persoonlijk maakt mij een logo niets uit, een simpel lichtpuntje is prima. Het gaat tenslotte alleen maar om wat extra zicht in het donker. Ik kan mij voorstellen dat het ook alleen een lensje is met een soort folie voor het logo en dat raakt verstrooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz5
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 30-09 11:29
Ozzie123 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:38:
Twee weken geleden software upgrade gehad naar ME3.7. Gisteren wilde ik uitgesteld laden, kom ik er achter dat er geen laadlocatie meer is ingesteld. Volgens het scherm is dit niet nog niet beschikbaar? Ook geen "potloodje" in rechterbovenhoek om een laadlocatie in te stellen.

Ook in de MySkoda app staat bij Laadlocatie 'Geen locaties ingesteld"

Iemand een oplossing voorhanden voordat ik terug naar de dealer ga?

[Afbeelding]
Dit heb ik dus ook gemerkt bij mijn Enyaq 85 (software 5.0), maar niet door een update of zo. Mijn laadlocatie was gewoon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Even een check bij anderen: ik heb mijn Enyaq nu 2.5 week en hij rijdt echt superlekker.

Wat ik wel bemerk is dat 's ochtends bij wegrijden, best vaak wordt aangegeven dat een aantal rijhulpsystemen onbeschikbaar zijn. Na 5 a 10 minuten rijden verdwijnen deze meldingen ook weer.

Vanochtend ook weer. Alles verdween weer, behalve dan een storing in de e-Sound (dus geluid bij zachtjes rijden). Die bleef de hele rit (1 uur en 15 minuten) aanwezig...

Andere mensen ook bekend met dit issue?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 15:53

Aldmar

Niks...

mathman schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:03:
Even een check bij anderen: ik heb mijn Enyaq nu 2.5 week en hij rijdt echt superlekker.

Wat ik wel bemerk is dat 's ochtends bij wegrijden, best vaak wordt aangegeven dat een aantal rijhulpsystemen onbeschikbaar zijn. Na 5 a 10 minuten rijden verdwijnen deze meldingen ook weer.

Vanochtend ook weer. Alles verdween weer, behalve dan een storing in de e-Sound (dus geluid bij zachtjes rijden). Die bleef de hele rit (1 uur en 15 minuten) aanwezig...

Condens (mist) op de sensoren. Door rijwind verdwijnt dit meestal na paar minuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 15:31

Ik ken het hele e-Sound niet. Wat is dat? (google geeft niet echt resultaat)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme

Ik heb dit ook een aantal keer gehad met de sensoren.
Ik heb ook het idee dat het gebeurde als ik de auto liet voorverwarmen. Maar dat kan ook een kip <-> ei geval zijn, aangezien ik de auto alleen voorverwarm als het koud is buiten..

[ Voor 12% gewijzigd door helloitsme op 04-11-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
utbone schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:08:
[...]

Ik ken het hele e-Sound niet. Wat is dat? (google geeft niet echt resultaat)
Dat is het AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) systeem:
https://skodamedia.com/en-gb/releases/1146
YouTube: Acoustic Vehicle Alert System (AVAS) specially composed for new Skod...

En de error staat nu ook in de app:
Error: Electronic engine sound. Please drive ewith greater care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 15:31
mathman schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:22:
[...]

Dat is het AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) systeem:
https://skodamedia.com/en-gb/releases/1146
YouTube: Acoustic Vehicle Alert System (AVAS) specially composed for new Skod...

En de error staat nu ook in de app:
Error: Electronic engine sound. Please drive ewith greater care
Dus het geluid wat nu uit onze 85 komt is niet de elektromotor maar een speaker ergens?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
utbone schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:09:
[...]

Dus het geluid wat nu uit onze 85 komt is niet de elektromotor maar een speaker ergens?
Dat blijkt. Het viel me al op dat de Enyaq best wat geluid maakt bij het afremmen, terwijl andere EVs dat niet zo hebben. Verder vroeg ik me af wat the f*ck voor motor de buurman in zijn tesla heeft. Die maakt namelijk een enorm irritant geluid als hij achteruit inparkeert. Een zoem die de hele tijd langzaam harder en weer langzaam zachter gaat. Dat is dus ook gewoon een keuze van Elon narcistische pannekoek Musk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
utbone schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:09:
[...]

Niet alleen in je 85, in alle Enyaqs en zover ik weet bij elke elektrische auto (aangezien het een verplichting is onder de 30km/u).

Hij maakt niet uit zichzelf een spacegeluid. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinez- op 04-11-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
helloitsme schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:22:
[...]

Ik heb dit ook een aantal keer gehad met de sensoren.
Ik heb ook het idee dat het gebeurde als ik de auto liet voorverwarmen. Maar dat kan ook een kip <-> ei geval zijn, aangezien ik de auto alleen voorverwarm als het koud is buiten..
Zeker. Al sinds 2021 mee bekend. Gaat altijd gewoon weer weg binnen 2-10 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedo1983
Martinez- schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:18:
[...]

Niet alleen in je 85, in alle Enyaqs en zover ik weet bij elke elektrische auto (aangezien het een verplichting is onder de 30km/u).

Hij maakt niet uit zichzelf een spacegeluid. ;)
Het is inderdaad vanaf juli 2019 verplicht in de eu dat een elektrische auto een geluid moet maken. Ik heb geprobeerd die optie bij de offerte eruit te slopen maar ging helaas niet >:) e-sound / Acoustic Vehicle Alerting Systems (AVAS)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
speedo1983 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:31:
[...]

Het is inderdaad vanaf juli 2019 verplicht in de eu dat een elektrische auto een geluid moet maken. Ik heb geprobeerd die optie bij de offerte eruit te slopen maar ging helaas niet >:) e-sound / Acoustic Vehicle Alerting Systems (AVAS)
Wat een top idee! Je auto een stuk onveiliger maken voor de omgeving met het slopen van een optie waar je binnen in de auto niet eens last van hebt. B-)

Had je ook al geprobeerd de knipperlichten weg te laten of ben je niet zo'n BMW-fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martini8v
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-09 14:24
Beste leden, weet iemand of er voor het info schrem ook een swifel mount beschikbaar is zoals er voor Tesla ook is (after market).
https://www.amazon.com/Bo...ctions/dp/B09N33RY8B?th=1

Ik zou graag het scherm meer naar mij toe laten richten.

groet,
Steven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matmar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-08 08:03
Hier ook regelmatig sinds aankoop 2 jaar geleden. Is vooral bij kouder wordende nachten, ik heb al geconstateerd dat er dan condens binnen in de sensor unit achter de voorruit zit die pas na een paar minuten verwarming/voorruit ventilatie weggaat. Als het sterk vriest duurt het langer. Krijg je dus niet weg door de ruit schoon te maken. Toch een beetje een ontwerpfoutje. 🧑🏽‍🦯

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• speedo1983
Martinez- schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:46:
[...]

Wat een top idee! Je auto een stuk onveiliger maken voor de omgeving met het slopen van een optie waar je binnen in de auto niet eens last van hebt. B-)

Had je ook al geprobeerd de knipperlichten weg te laten of ben je niet zo'n BMW-fan?
Haha het was sarcastisch bedoelt he ;-).
Ik liep er in het offertetraject tegen aan dat ik dit ook niet kon plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Currry schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:29:
Hier bij onze MY21 Enyaq zijn ze ook al weer defect. Destijds was er 1 defect en die hebben ze onder garantie vervangen. Kort daarna ging de 2e ook, en inmiddels is de eerste ook weer een gesmolten ET.

Dus als het kan of als het je gelukt is houd ik mij graag aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99

Ah top, dat issue had ik gisteren en vanmorgen ook al. Ligt het dus gelukkig niet aan mijn specifieke Enyaq.
speedo1983 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:31:
[...]

Mijn Kia e-Niro had het nog erger: een 'pling pling pling' geluid bij achteruit rijden. Maar daar zat dan wel weer een knopje in om dat geluid per keer uit te kunnen zetten.

Bij de Enyaq stoor ik mij gelukkig niet zo aan het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Matmar schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:58:
[...]

Hier ook regelmatig sinds aankoop 2 jaar geleden. Is vooral bij kouder wordende nachten, ik heb al geconstateerd dat er dan condens binnen in de sensor unit achter de voorruit zit die pas na een paar minuten verwarming/voorruit ventilatie weggaat. Als het sterk vriest duurt het langer. Krijg je dus niet weg door de ruit schoon te maken. Toch een beetje een ontwerpfoutje. 🧑🏽‍🦯
In de app zie ik ook de mogelijkheid om de voorruitverwarming al van te voren aan te zetten. Wellicht helpt dat?
Of zal hij dan een half uur lang (ook) de voorruit verwarming aan zetten, dat is ook wat overdreven....
heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Jas99 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:38:
[...]

Mijn Kia e-Niro had het nog erger: een 'pling pling pling' geluid bij achteruit rijden. Maar daar zat dan wel weer een knopje in om dat geluid per keer uit te kunnen zetten.

Bij de Enyaq stoor ik mij gelukkig niet zo aan het geluid.
Die Kia e-Niro is dan ook de overtreffende trap qua dB-productie. Zelfs die van twee straten verderop hoor ik in de ochtend nog. Alsof een vrachtwagen van 50m achteruit rijdt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Martinez- schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:52:
[...]

Die Kia e-Niro is dan ook de overtreffende trap qua dB-productie. Zelfs die van twee straten verderop hoor ik in de ochtend nog. Alsof een vrachtwagen van 50m achteruit rijdt. _O-
De Hyundai Kona kan er ook wat van. Veel collega’s hadden die tot voor kort en het galmde door de hele parkeergarage als er eentje ging parkeren. Maar volgens mij dwalen we nu af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rft80
Senaxx schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:18:
[...]

Hier bij onze MY21 Enyaq zijn ze ook al weer defect. Destijds was er 1 defect en die hebben ze onder garantie vervangen. Kort daarna ging de 2e ook, en inmiddels is de eerste ook weer een gesmolten ET.

Dus als het kan of als het je gelukt is houd ik mij graag aanbevolen.
Bizar, mijne had hetzelfde euvel terwijl de Seat Atteca die ik daarvoor had precies dezelfde projector had (geen Skoda logo) - nooit problemen mee gehad. Het zou liggen aan de software volgens de garage, hier is een recall op geweest en na aanpassing brandt de lamp minder fel. Komt op mij als broodje aap verhaal over, die ledlampjes zouden nauwelijks warmte moeten produceren. Lijkt me eerder vocht of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
RandomNick schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:03:
[...]

Super, dank je wel :-)
Misschien kan je die post nog even verrijken met 'hoogteverstelling' :-D.
Dan had ik hem gevonden. Ga ik vanavond meteen even fixen.
Nog even een update m.b.t. de koplamphoogteverstelling.
Het niet functioneren is opgelost door de software update naar 3.7. Lijkt dus echt een softwarematig iets te zijn. Benieuwd hoelang het blijft functioneren.

[ Voor 15% gewijzigd door RandomNick op 04-11-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
RandomNick schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:15:
[...]

Nog even een update m.b.t. de koplamphoogteverstelling.
Het niet functioneren is opgelost door de software update naar 3.7. Lijkt dus echt een softwarematig iets te zijn. Benieuwd hoelang het blijft functioneren.
Ik zit al op 3.7 en ga de 22ste naar de garage om het op te lossen (hopelijk). Bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Mocht je een tip hebben, graag.

Levensgevaarlijk wmb om ermee rond te rijden op de laagste stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Update naar 3.7 heeft bij mij het koplamp debacle ook niet opgelost, 13 december kan ik ervoor naar de garage maar erg amused ben ik daar niet over ben deze donkere dagen, het zicht is soms gewoon echt onveilig op donkere wegen...

Tot zover houden de lenzen onder de spiegels het wel gelukkig goed vol nadat deze vorig jaar zijn vervangen.

Niet Enyaq specifiek maar kende jullie de "trunkhunk met D ring"? Marketing moet zich toch kapot hebben gelachen :+ Een spanband met een D ring eraan die je in het klepslot vast zet en daarna door de pin in de kofferbak kan halen. Voor mij een gevalletje "waarom heb ik deze nooit eerder gehad"

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Na mijn update naar 3.7 staat naa het voorverwarmen via de app bij het instappen de stuurverwarming aan op twee streepjes. In de app kan ik niets vinden? Iemand hetzelfde fenomeen?

Verder is het nu al een paar keer gebeurd dat da communicatie tussen mijn laadpaal en de auto niet lukt. Krijg een rode lamp bij mijn laadpoort.
Moet soms meerdere malen de stekker opnieuw erin steken. Bekend?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
MacDuck schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:49:
Na mijn update naar 3.7 staat naa het voorverwarmen via de app bij het instappen de stuurverwarming aan op twee streepjes. In de app kan ik niets vinden? Iemand hetzelfde fenomeen?
Bij 'instellingen' van het voorverwarmen kan je kiezen of je ook stoelen wilt voorverwarmen. De stuurverwarming gaat samen met de bestuurdersstoel. Dat was volgens mij in de vorige SW versie ook zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u61gdJrVkV08bFKPVIpeyz8DCSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9GFmiIIARo8K8m7eTGwmJlT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Martinez- schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:06:
[...]

Ik zit al op 3.7 en ga de 22ste naar de garage om het op te lossen (hopelijk). Bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Mocht je een tip hebben, graag.

Levensgevaarlijk wmb om ermee rond te rijden op de laagste stand.
Sorry, geen verdere tip. Ik heb alvorens zelfs de hardwarematige optie te gaan inzetten even afgewacht of de update het zou verhelpen. Wel voorafgaande aan de update het probleem gemeldt. Bij ophalen van de auto was het opgelost, volgens de medewerkers werkte het na de update gewoon weer, Of ze zelf nog iets hebben moeten doen is mij niet verteld, maar het klonkt niet alsof dat het geval was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDuck
diederik77 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:17:
[...]

Bij 'instellingen' van het voorverwarmen kan je kiezen of je ook stoelen wilt voorverwarmen. De stuurverwarming gaat samen met de bestuurdersstoel. Dat was volgens mij in de vorige SW versie ook zo.

[Afbeelding]
Dank voor je reactie, maar stoelverwarming staat uit bij voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34
MacDuck schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:51:
[...]

Dank voor je reactie, maar stoelverwarming staat uit bij voorverwarmen.
Stuurwielverwarming kun je zo instellen dat als de auto voorverwarmd wordt én de temperatuur daalt onder een bepaalde temperatuur (dacht 10 graden) dat deze dan automatisch aan moet gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGwA0C_b698ymdSw2315Vimugs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a98X872NmmHA3hwgxh3c5wqh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Dat is getrapt, afhankelijk van de buitentemperatuur. Volgens mij gaat stand 1 (zo noem ik het even, de laagste verwarmingsstand) al aan bij sub 12 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacDuck
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:17:
[...]

Stuurwielverwarming kun je zo instellen dat als de auto voorverwarmd wordt én de temperatuur daalt onder een bepaalde temperatuur (dacht 10 graden) dat deze dan automatisch aan moet gaan.

[Afbeelding]
Deze stond idd aan bij het gast account. het gast account was blijkbaar op default na de update.
Bij de hoofdgebruiker stond het uit.
Dank voor de terugkoppeling. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie123
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 28-02 19:07
Ankh schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:37:
[...]

Even een reset naar fabrieksinstellingen (login even bij de hand houden!)? Scheelt mogelijk een trip naar dealer, die mogelijk hetzelfde gaat voorstellen.
Reset naar fabrieksinstellingen heeft het probleem niet opgelost. Skoda Nederland heeft mij terugverwezen naar de dealer die de softwareupdate heeft uitgevoerd (Van Mossel Tilburg). Telefonisch contact gehad met dealer die dit probleem nog niet eerder onder de aandacht heeft gehad. Volgens hen is er na de software update geen controle of alle functies na de update weer in orde zijn. Een her-update zou ook niet mogelijk zijn. Over twee weken mag ik de auto brengen en gaan ze het probleem in de garage bekijken. Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 16:59
Sinds de 3.7 update bij de dealer heb ik af en toe dat het auto alarm zonder reden af gaat.

Zijn hier mensen die dit herkennen? Ik contacteerde ook de dealer maar nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvdH91
VincentvdH91 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:09:
[...]

Auto gisteren alweer op kunnen halen, stuk sneller dan verwacht!

Alleen is er iets vreemds aan mijn gebruikersaccount, ik kan via de app niet meer uitlezen. Geeft aan "uitgeschakeld door auto", maar in de auto staan alle opties aan. Inmiddels mijn auto uit mn account in de app verwijderd, in een poging om de koppeling opnieuw te maken. Helaas krijg ik mijn account niet verwijderd uit de auto en kan ik ook geen nieuw account toevoegen.
Zelfs bij de "herstel fabrieksinstellingen" geeft auto de melding dat gebruikersaccount niet verwijderd kan worden. Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Heb alle voor de hand liggende opties naar mijn idee wel gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 01-10 17:11
Praktische vraag. Passen 4 banden van de Enyaq, zonder velgen, in de achterbak? Of moet de bank dan plat?!

Moet binnenkort namelijk de winterbanden even vervoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@VincentvdH91 Terug naar de garage, ze hebben iets anders "kapot gemaakt", dat mogen ze weer herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@svenxyz Ik heb een setje 19" wielen compleet met banden gekocht en ze pasten net naast elkaar. Geen breed set. Ik dacht dat de bank hier niet plat voor hoefde maar ik had dat denk ik wel omdat ik meer bij me had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Ik krijg sinds een paar dagen steeds de melding in de app "accubeschermingslimiet overschreden, schakel de limiet uit om de afstandsbediening te blijven gebruiken "

Enig idee wat dit betekent en wat ik hier aan kan doen?

Auto staat stil, opgeladen tot 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 06:32
helloitsme schreef op donderdag 7 november 2024 @ 05:40:
Ik krijg sinds een paar dagen steeds de melding in de app "accubeschermingslimiet overschreden, schakel de limiet uit om de afstandsbediening te blijven gebruiken "

Enig idee wat dit betekent en wat ik hier aan kan doen?

Auto staat stil, opgeladen tot 80%
Te veel api calls naar de auto binnen een X periode.

Bij reactie gaat de auto uit sleep mode dus hebben we een limiet op gezet. Hoeveel precies staat vast ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Mirx_NL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 06:57:
[...]

Te veel api calls naar de auto binnen een X periode.

Bij reactie gaat de auto uit sleep mode dus hebben we een limiet op gezet. Hoeveel precies staat vast ergens in dit topic.
Ik zag dat in de app "battery care mode" helemaal grijs was/kon niks instellen.
Ik heb toen in de auto battery care mode uitgezet en een paar minuten later weer aan. Dat lijkt het te resetten. Foutmelding is ook weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 19:37
svenxyz schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:46:
Praktische vraag. Passen 4 banden van de Enyaq, zonder velgen, in de achterbak? Of moet de bank dan plat?!

Moet binnenkort namelijk de winterbanden even vervoeren...
Bij mij paste dat vorig jaar niet. Heb er ook één of twee op de achterbank moeten zetten. Ik heb de 20" versie.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Ik heb in de afgelopen 2 weken een tweemaal meegemaakt dat mijn infotainment en cockpitscherm na het starten van de auto op zwart gingen. Net daarvoor (of daarna) stond een melding op het scherm die een melding als volgt aangaf (ongeveer, het staat er maar 1 of 2 seconden): 'Componentenbescherming actief'.

Iemand bekend met deze melding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rft80
Martinez- schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:41:
Ik heb in de afgelopen 2 weken een tweemaal meegemaakt dat mijn infotainment en cockpitscherm na het starten van de auto op zwart gingen. Net daarvoor (of daarna) stond een melding op het scherm die een melding als volgt aangaf (ongeveer, het staat er maar 1 of 2 seconden): 'Componentenbescherming actief'.

Is om je 12v accu te beschermen net als de melding van @helloitsme in de app.

De oplossing om battery care aan en uitzetten doet niets anders dan de auto uit sleep halen. Feitelijk een middelvinger naar de 12v bescherming.

Ze zullen wel voldoende "buffer" hebben ingebouwd maar hou er rekening mee dat de 12v accu alleen oplaadt als het hoog voltage pakket aanstaat. Dus bij inschakeling contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:26
Martinez- schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:41:

Sinds de laatste OTA update heb ik nu een keer of twee in de week dat het infotainment op zwart gaat en helemaal opnieuw opstart. Ik had sinds de update van 3.0 naar 3.7 geen problemen meer. Het cockpitscherm blijft bij mij wel gewoon actief en de melding herken ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
jaapbrandhof schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:38:
[...]

Bij mij paste dat vorig jaar niet. Heb er ook één of twee op de achterbank moeten zetten. Ik heb de 20" versie.
Inderdaad, past lang niet, bank moet plat. Je onderschat het formaat van de wielen gauw, zijn echt flinke rakkers.

Inchmaat maakt overigens niet uit, het wiel is (nagenoeg) even groot. Alleen de 80/85 heeft een breedset, die neemt nog wat meer ruimte in dan de reguliere set van de 60. Voor de rest maakt het niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 01-10 11:28
jaapbrandhof schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:38:
[...]

Dit, past niet. 19" misschien net in de breedte. Maar 3 passen wel, 1 op de achterbank (of de bijrijdersstoel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
rft80 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:46:
[...]

Is om je 12v accu te beschermen net als de melding van @helloitsme in de app.

De oplossing om battery care aan en uitzetten doet niets anders dan de auto uit sleep halen. Feitelijk een middelvinger naar de 12v bescherming.

Ze zullen wel voldoende "buffer" hebben ingebouwd maar hou er rekening mee dat de 12v accu alleen oplaadt als het hoog voltage pakket aanstaat. Dus bij inschakeling contact.
Ik kreeg de eerste foutmelding nadat ik er net een uur mee gereden had (dan zou de 12v toch geheel geladen moeten zijn) en de auto aan de thuislader had gehangen.
Pagina: 1 ... 55 ... 91 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.