Idd. Mocht er echt interesse zijn, graag de zoekfunctie gebruiken. We weten ondertussen wel hoe @onetime zijn bereik haalt

Idd. Mocht er echt interesse zijn, graag de zoekfunctie gebruiken. We weten ondertussen wel hoe @onetime zijn bereik haalt
Excuses, wist niet dat dit al uitvoerig besproken was, maar staat het in dit deel beschreven?Martinez- schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:46:
[...]
Idd. Mocht er echt interesse zijn, graag de zoekfunctie gebruiken. We weten ondertussen wel hoe @onetime zijn bereik haalt.
Ik heb de discussie onlangs nog opnieuw getriggerdcOOlrUnnINgs schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:52:
[...]
Excuses, wist niet dat dit al uitvoerig besproken was, maar staat het in dit deel beschreven?
Als ik namelijk zoek kom ik in dit deel niets tegen en bij zoeken in deel 1 & 2 krijg ik alleen maar een melding dat die topics al gesloten zijn.
Als iemand een rechtstreekse link heeft hou ik me aanbevolen
Jij gebruikt nog de oude app (MySkoda Essentials)? Waarom?onetime schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:54:
[Afbeelding]
Mijn record tot nu toe; 520 / 80 x 100 = 650... ondanks 100km/h, wel met wind mee.
In de winter zit ik rond de 500
Waarschijnlijk verbruikt de oude app minder stroom.st3rn schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:50:
[...]
Jij gebruikt nog de oude app (MySkoda Essentials)? Waarom?
De nieuwe app ziet er toch een stuk beter uit.
Damn, ik rij toch ook wel “vooruitkijkend” (toch als ik het vergelijk met vele anderen) maar zit geëxtrapoleerd helaas nooit aan 500 kmcOOlrUnnINgs schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:32:
[...]
Ik heb zelf ook een 80 en ben al heel blij als ik met 80% rond de 400-420 Km kom en ik gebruik daarbij heel vaak uitrollen, vervolgens recuperatie stand 1, weer iets verder stand 2 en tot slot stand 3 en misschien nog een beetje remmen als ik het net niet redt om op tijd stil te staan.
En max 90 op de snelweg en 60 binnendoor…..cryptapix schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:09:
[...]
Ik heb de discussie onlangs nog opnieuw getriggerdAls je zoekt op uitrollen/uit laten rollen, airco uit, raam op kier, etc. dan moet je een eind komen. Maar lang verhaal kort, de kans dat jij zo wil gaan rijden om een groter bereik te hebben acht ik 1 (onetime) op heel veel (rest van de deelnemers aan dit topic)
Omdat als ik de nieuwe opstart hij zegt dat er een update is en dan in de appstore zegt hij alleen open de al geinstalleerde, loop, loop, ...st3rn schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:50:
[...] Jij gebruikt nog de oude app (MySkoda Essentials)? Waarom?
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Niet hollands genoeg als je nieuw kooptjeroenkb schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:38:
[...]
Het is dat ik naast jarenlange Skoda rijder ook Hollander ben...
De prijs voor een rond de 80Kwh accu (nog los van het snelladen) was gewoon onweerstaanbaar. Een Enyaq 80 start bij 51k (de reguliere EV6 trouwens ook)
Met mijn Enyaq 60 stond ik tijdens lange ritten toch elke 250-280km een goede 50 minuten te laden. En daar was ik wel een beetje klaar mee.
Ik ga trouwens zeker nog wel eens vloeken als ik de bagage mag inladen......
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Hmm. Ik heb de afgelopen weken zo’n 3600 km gereden in mijn 60 van mei 21 en ik kreeg heel regelmatig dat hij netjes de 132 kW aantikte. Vooral als je daarvoor op een Duitse autobahn 120 reed, dan warmde de accu netjes op. Was oorspronkelijk ook een Enyaq 60 met de extra dat hij 100 kW aankon.jeroenkb schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:58:
[...]
20 tot 80. Heb 100 Kw snelladen. Auto is wel van 2021. Nooit idee gehad dat er iets kapot is. Maar ja. Maakt verder ook niet meer uit.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als ik een route naar de auto toezendt vanuit de app, dan geeft hij aan dat de auto geupgrade moet worden om alle tussenliggende punten te versturen en dat hij nu alleen de eindbestemming kan sturen.superbikkel schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:07:
[...]
Online route import, dat zit toch ook al in 3.2. Of is dat iets anders?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ik heb die oude app eraf gegooid toen daar waarschuwingen in kwamen dat die mid juli offline zou gaan. Is die toch nog in de lucht?st3rn schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:50:
[...]
Jij gebruikt nog de oude app (MySkoda Essentials)? Waarom?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ik heb de hier boven beschreven situatie daarvoor al via de bug-report doorgegeven, misschien daarom?Armada schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:18:
[...] Ik heb die oude app eraf gegooid toen daar waarschuwingen in kwamen dat die mid juli offline zou gaan. Is die toch nog in de lucht?
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Daar ben ik vorige week ook geweest voor upgrade, maar auto werd helaas niet gewassen.yec schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:54:
[...]
Vorige week exact dezelfde ervaring bij Ames in Sliedrecht, alleen kreeg ik een gratis leenauto. Helemaal fantastisch...
90 op de snelweg vind ik nog acceptabel, is 'maar' 10 Km/u onder de max snelheid én daar heb je over het algemeen ;-) meerdere rijstroken waardoor men er zonder problemen langskan.
Misschien is een Renault Twizzy wel iets voor jou, die heeft een topsnelheid van 80km/u.onetime schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:34:
@cOOlrUnnINgs Met je eens. Ik rij dus meestal achter een vrachtwagen 80/90 en er zijn hier veel wegen waar 60 de max is. Mensen die harder willen dan de max kunnen onder tussen de boom in, met de gevaarlijke capriolen die ze uithalen. Waar 50 bij een stoplicht de max is rechts inhalen met 80 over het rechtsaf vak.
Wie zich netjes gedraagt geef ik zoveel mogelijk de ruimte.
Ach ik rijd ook niet snel te hard. Op de snelweg rijd ik 105km/u waar ik 100 mag en afhankelijk van hoe asociaal de auto achter me op me afkomt, geef ik ofwel wat gas bij om mijn inhaalactie sneller af te ronden (wat met de Enyaq erg snel gaat waardoor ik soms even 125-130 rijd), of verlaag ik mijn snelheid naar 99-100km/uonetime schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:34:
@cOOlrUnnINgs Met je eens. Ik rij dus meestal achter een vrachtwagen 80/90 en er zijn hier veel wegen waar 60 de max is. Mensen die harder willen dan de max kunnen onder tussen de boom in, met de gevaarlijke capriolen die ze uithalen. Waar 50 bij een stoplicht de max is rechts inhalen met 80 over het rechtsaf vak.
Wie zich netjes gedraagt geef ik zoveel mogelijk de ruimte.
[ Voor 4% gewijzigd door cryptapix op 05-08-2024 17:30 ]
Ik heb nog 1,5 jaar ongeveer. In mei had ik zelfde foutmelding van het elektrosysteem. Toen weer weg, toen weer terug en nu weer weg. Dealer heeft wel geconstateerd dat er een accucel niet goed is. Eind augustus wordt het gefixt en wordt ME 3.7 erop gezet.DirkBouwman schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:39:
Mijn Enyaq 80 uit mei 2021 moet er mei volgend jaar alweer uit. (Zakelijke lease) Eigenlijk nooit echt problemen gehad en al zo’n 120k kilometers naar volle tevredenheid.
Vorige maand “ineens” de melding dat het electro systeem niet correct werkt. Merkte niets aan de auto. Helaas toch een defect deel van het accu pakket. Kan 11 november “al” gemaakt worden. Ben hem dan 2 tot 3 dagen kwijt. Zou alleen wat range minder hebben maar die als hij altijd al geweest is. Wel vier keer per rit een irritante ping en constant een melding in beeld.
Direct daarna gaat de laadklep niet meer open. Net als een aantal van jullie open moeten breken. Gaan ze ook repareren.
Hoop niet dat ik alle bekende kwaaltjes nu achter elkaar ga krijgen :-). Dan wordt het nog een vervelende laatste periode!
Ik ben er nog niet uit. Zou toch graag weer 1700kg kunnen trekken en dat haalt de Xpeng niet. Tesla vind ik op de een of andere manier niets. Een EV9 AWD is een optie maar flinke bijtelling. Plug in Kodiaq is dan ook weer interessant. Nog tijd genoeg om te denken!FJP84 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:49:
[...]
Ik heb nog 1,5 jaar ongeveer. In mei had ik zelfde foutmelding van het elektrosysteem. Toen weer weg, toen weer terug en nu weer weg. Dealer heeft wel geconstateerd dat er een accucel niet goed is. Eind augustus wordt het gefixt en wordt ME 3.7 erop gezet.
Dit najaar eens proefrijden in de Xpeng G6, omdat het kan en omdat dit zeer waarschijnlijk de opvolger van de Enyaq gaat worden als dat tzt tot de mogelijkheden behoort.
Heb je Carscanner? Ben benieuwd naar de minimale en maximale celspanning en soc nu je deze foutmelding krijgt.FJP84 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:49:
[...]
Ik heb nog 1,5 jaar ongeveer. In mei had ik zelfde foutmelding van het elektrosysteem. Toen weer weg, toen weer terug en nu weer weg. Dealer heeft wel geconstateerd dat er een accucel niet goed is. Eind augustus wordt het gefixt en wordt ME 3.7 erop gezet.
Dit najaar eens proefrijden in de Xpeng G6, omdat het kan en omdat dit zeer waarschijnlijk de opvolger van de Enyaq gaat worden als dat tzt tot de mogelijkheden behoort.
De komende Enyaq andere hardware geven zodat huidige eigenaren geen upgrades krijgen.helloitsme schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:19:
De Volkswagen id.7 Tourer komt met software versie 5.0. Ben benieuwd wat Skoda gaat doen.
YouTube: VW ID.7 Tourer - der BESTE Elektro Kombi 2024!
(Duitse video)
[ Voor 29% gewijzigd door onetime op 06-08-2024 22:47 ]
Ik zou het doen!
Ik zou het doen!
Het zal je verbazen, maar gisteren liep ik tegen de Vmax in de ecostand aan, 130, dat was even onverwacht.MLLL schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:05:
[...] Misschien is een Renault Twizzy wel iets voor jou, die heeft een topsnelheid van 80km/u.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
ACC is standaard.T_T_Online schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:36:
Ik heb zelf van een collega een Skoda Enyaq iv 60 overgenomen vanuit de lease vai onze werkgever.
Enige voor waarde die ik had dat deze wel ACC zou moeten hebben. Dit had hij niet standaard, maar dit kon je wel via functie on demand wel activeren, maar alleen met versie 3.5 of hoger.
Inmiddels heb ik versie 3.5, maar ik kan ACC nog steeds niet activeren. Ik kreeg ook vaag antwoord vanuit Skoda zelf dat wel kon maar niet in mijn situatie.
Weten jullie meer?
Volgens dit forum zou het wel moeten kunnen: https://www.skodaforum.nl...achteraf-activeren.45944/
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Belangrijkste vraag is, heb je de ACC hendel (dus hardware). Heb je de normale CC hendel dan kan het niet. Met de ACC hendel moet je hem in de shop kunnen kopen.T_T_Online schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:36:
Ik heb zelf van een collega een Skoda Enyaq iv 60 overgenomen vanuit de lease vai onze werkgever.
Enige voor waarde die ik had dat deze wel ACC zou moeten hebben. Dit had hij niet standaard, maar dit kon je wel via functie on demand wel activeren, maar alleen met versie 3.5 of hoger.
Inmiddels heb ik versie 3.5, maar ik kan ACC nog steeds niet activeren. Ik kreeg ook vaag antwoord vanuit Skoda zelf dat wel kon maar niet in mijn situatie.
Weten jullie meer?
Volgens dit forum zou het wel moeten kunnen: https://www.skodaforum.nl...achteraf-activeren.45944/
Water-Escape
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
1: jaRed Cell schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:05:
Waarop ik nu met de vragen kom.
1. Hebben meer van jullie meegemaakt dat regelmatig die assistent de mist in gaat?
2. Heeft iemand toevallig wel een webformulier gevonden ergens waar je dit soort kaart fouten kan melden?
Ik heb wel dat de auto afremt als iemand onnodig links rijdt en ik die auto dan rechts inhaal op ACC, maar verder remt mijn auto niet vanzelf af. Dat kun je wel instellen (dan remt hij ook af bij rotondes) maar dat vind ik erg irritant. As je die optie uit hebt staan en hij remt toch af, dan heb ik geen idee hoe je die fouten kunt melden. Maar, ik heb ook geen vertrouwen in een snelle oplossing als je het wel meldtRed Cell schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:05:
Vraagje aan de andere rijders over travel assist (kon in topic search niet vergelijkbaar iets vinden).
Ik rij dagelijks 130-150km over een mix van wegen met overwegend travel assist aan.
Echter ik heb op een aantal plekken dat travel assist gas wil terugnemen voor een "scherpe bocht" terwijl er niks aan de hand is. Voorbeeldje is als je zuidwaards over de A5 rijd de verbindingsbocht de A4 op. Een bocht die je gewoon met 100km/h kan nemen, maar de auto gas wil terugnemen naar 65km/h
Ik heb dit zelfs op een recht stuk proviciale weg gehad waar de auto van 80 naar 25km/h wou.
Ik weet dat je het kan overrulen door lichtjes het gaspedaal in te drukken.
Heb overigens ook vaak genoeg dat hij juist netjes anticipeert.
Maar ik had contact gezocht met Skoda NL via de website van "joh, is er een webformulier waar je een melding kan doen van verkeerde kaart info?" die me terugverwezen naar de dealer. Want "wij hebben geen contact met de fabriek". Beetje vreemd als je website skoda.nl is...
Maar ja, ok ik de dealer bellen. Verhaal aangehoord, ja dan moeten we uw auto uitlezen? Hoezo uitlezen, dit is een fout met de kaart info. Ik wil niet elke keer langs komen voor een uur als ik weer een plek tegen kom waar de auto de mist in gaat.
Dus ik ga naar mijn vakantie langs om de auto uit te laten gelezen.![]()
Waarop ik nu met de vragen kom.
1. Hebben meer van jullie meegemaakt dat regelmatig die assistent de mist in gaat?
2. Heeft iemand toevallig wel een webformulier gevonden ergens waar je dit soort kaart fouten kan melden?
Die Map creator had ik gevonden, maar dat lijkt alleen globale snelheden te zijn.superbikkel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:15:
[...]
1: ja
2: Niet gevonden. Op https://updateportal.skoda-auto.com/nl-nl vind je een link naar een "Map Creator" maar het is mij nog niet gelukt om daar een rotonde die er al een jaar is toe te voegen aan de kaart.
Ik heb in dit forum ook al eerder aangekaart () dat de kaart vaak niet klopt en dat updates erg lang op zich laten wachten. Wat schets mijn verbazing? Op het industrieterrein bij mijn werk zijn de nieuwe wegen die net twee maanden open zijn al toegevoegd. Dit terwijl een stukje verderop op de Oesterdam bij het resort de rotonde nog steeds niet bestaat in de kaart maar wel de werkzaamheden nog weergegeven worden die al geruime tijd afgerond zijn.
Dit heb ik inderdaad ook, dat is een functie om te voorkomen dat je rechts inhaalt maar dat geeft geen notificatie in je dashboard.cryptapix schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:17:
[...]
Ik heb wel dat de auto afremt als iemand onnodig links rijdt en ik die auto dan rechts inhaal op ACC, maar verder remt mijn auto niet vanzelf af. Dat kun je wel instellen (dan remt hij ook af bij rotondes) maar dat vind ik erg irritant. As je die optie uit hebt staan en hij remt toch af, dan heb ik geen idee hoe je die fouten kunt melden. Maar, ik heb ook geen vertrouwen in een snelle oplossing als je het wel meldt
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
Water-Escape
Een hoop zaken die hij aanhaalt heb ik nu in 4.1 ook al.helloitsme schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:19:
De Volkswagen id.7 Tourer komt met software versie 5.0. Ben benieuwd wat Skoda gaat doen.
YouTube: VW ID.7 Tourer - der BESTE Elektro Kombi 2024!
(Duitse video)
Mij is opgevallen dat als je niet de ingebouwde navigatie gebruikt de auto vaker de snelheid corrigeert (of juist niet) omdat de auto dan niet "weet" welke kant je precies op gaat.Red Cell schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:59:
De ingebouwde kaart/navi zelf gebruik ik zelden want heb google maps aan staan.
Ik maak dus echt verschil in navigatie updates (nieuwe wegen, afsluitingen etc.) en deze travel assist functie.
Ik zou het doen!
Dat kun je afzonderlijk uitzetten in de auto.superbikkel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:23:
[...]
Mij is opgevallen dat als je niet de ingebouwd navigatie gebruikt de auto vaker de snelheid corrigeert (of juist niet) omdat de auto dan niet "weet" welke kant je precies op gaat.
Zo is er op de A58 richting Vlissingen de afslag Middelburg-Oost. Als ik Waze of Google Maps gebruik dan remt de auto daar af naar 80km/u omdat de afrit (die ik niet neem) een scherpe bocht heeft. Als ik de ingebouwde nav gebruikt remt de auto daar niet omdat de auto weet dat ik rechtdoor ga.
Dit ondanks dat in het display wel navigatie instructies staan als je Waze of Google Maps gebruikt.
Ja dat ja, heel irritantRed Cell schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:59:
[...]
Dit heb ik inderdaad ook, dat is een functie om te voorkomen dat je rechts inhaalt maar dat geeft geen notificatie in je dashboard.
Als ik zo google, zoekend naar het symbool, lees heet dit "voorspelling trajectverloop"
[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 07-08-2024 14:27 ]
Wat uiteindelijk, laat ons eerlijk zijn, geen extra hardware vergt of zoveel moeite in ontwikkeling zou mogen kosten. Dit is imho zelfs iets dat in 3.x nog toegevoegd zou kunnen worden.DutchJackal schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:12:
[...]
Een hoop zaken die hij aanhaalt heb ik nu in 4.1 ook al.
Enige dat ik hoorde en wat we in 4.1 nog niet hebben is de integratie tussen Android auto en het HUD. Dat je dus de blauwe pijlen in je HUD ook te zien krijgt als je Apple Carplay of Android Auto navigatie gebruikt.
Als je je knipperlicht naar rechts aanzet op een afrit (waar de Wegenverkeerswet je ook toe verplicht), remt hij niet af volgens mij.water_escape schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:11:
Rechts inhalen heb ik "aan" gezet met OBD11. En niet om rechts in te kunnen halen, maar anders remt hij ook als je een afrit neemt en links van je zit een vrachtwagen.
Tuurlijk kan dat, maar ik vind het juist fijn als de auto afremt wanneer dat nodig is om niet uit de bocht te vliegen.ManiacScum schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:25:
[...]
Dat kun je afzonderlijk uitzetten in de auto.
Interessant. Ik zal dat morgen eens testen onderweg naar kantoor. Zal laten weten of dat verschil maakt.superbikkel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:23:
[...]
Mij is opgevallen dat als je niet de ingebouwd navigatie gebruikt de auto vaker de snelheid corrigeert (of juist niet) omdat de auto dan niet "weet" welke kant je precies op gaat.
Zo is er op de A58 richting Vlissingen de afslag Middelburg-Oost. Als ik Waze of Google Maps gebruik dan remt de auto daar af naar 80km/u omdat de afrit (die ik niet neem) een scherpe bocht heeft. Als ik de ingebouwde nav gebruikt remt de auto daar niet omdat de auto weet dat ik rechtdoor ga.
Dit ondanks dat in het display wel navigatie instructies staan als je Waze of Google Maps gebruikt.
Verkeersbord herkenning heb ik uit staan.onetime schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:04:
Misschien ook nog iets met verkeersbord herkenning van een afslag of parallelle weg.
Bijvoorbeeld op de A4 bij Peulwijk oost, zomaar afremmen tot 50...
Dat soort fouten maakt al die voorspellende functies totaal onbruikbaar.
Dat is nu precies hét probleem bij VW en Skoda….onetime schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:46:
Als de software goed is gemaakt kan die ook op nieuwe hardware draaien...
edit: ik bedoel dus het omgekeerde... op de oude hardware.
@superbikkel Nou geprobeerd vanochtend met de ingebouwde navigatie.Red Cell schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:40:
[...]
Interessant. Ik zal dat morgen eens testen onderweg naar kantoor. Zal laten weten of dat verschil maakt.
Die van mij nu ook as we speak. Heb een leen Enyaq 60 gekregenAutohillenga schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:38:
Vandaag wordt de auto geüpdate van 3.0 naar 3.7. Ik zag laatst berichten staan of de update wel of niet geslaagd was, en dat werd dan in een Excel-achtig bericht bijgehouden, is het een idee om die in de TS te zetten?
Water-Escape
Kan dus twee dingen betekenen, of vanaf Q125 kun je rotondes toevoegen, of de missende rotonde zit in de kaartupdate van Q125.Your case (#47451859) has been closed.
The Map Feedback you provided on 08/07/2024 (Other: Other Problem) has been integrated into our database. The release quarter is Q125 and the quarterly database version number is 241H0. The weekly database version number is 24127.
Die van mij net opgehaald, update ging probleemloos volgens receptie.water_escape schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:30:
[...]
Die van mij nu ook as we speak. Heb een leen Enyaq 60 gekregen
productie datum | type | accu | oude software | dealer | resultaat |
maart 2022 | sportline | 60 | 3.0 | Bourguignon | alles ok |
tweaker | productie datum | type | accu | oude software | dealer | resultaat |
alias | dd | std / biz / sport / rs | 60 / 80 | 2.x / 3.x | naam | OK / ? |
Enahs | 3 dagen-> OK | |||||
Homer-Simpson | OK | |||||
Oggy | 3.0 | OK | ||||
Mortimerke | 3.2 | OK | ||||
. | . | . | . | . | BGFG:grote dealer | 4 fail |
BGFG | Sept 2022 | 80 | 3.2 | no try | ||
Maat28 | Skoda dealer Arnhem | no try | ||||
Martinique | OK | |||||
collega Martinique | OK | |||||
Martinez- | Maart 2022 | Std | 60 | 3.2 | Wealer | OK |
jdbiggelaa | Udenhout Den Bosch | OK | ||||
Poelruitje | Aug. 2022 | 3.2 | OK | |||
Ankh | 3.1 | OK | ||||
Yec | Ames in Sliedrecht | OK | ||||
Viruskiller | 3.0 | 2dgn ~ok~ | ||||
RubenSaurus | Mei 2022 | Sportline | 60 | 3.0 | Hoogendoorn Rotterdam | OK |
newtastyland | Ames in Sliedrecht | OK? | ||||
Autohillenga | Maart 2022 | Sportline | 60 | 3.0 | Bourguignon | OK |
water-escape | April 2022 | Sportline | 80 | 3.0 | Skoda Udenhout Veldhoven | Eerste update bleef hangen, 2e poging OK |
vinom | Juli 2021 | 80 | van Mossel Waalwijk | OK | ||
Star65 | Maart 2022 | Sportline | 80 | 3.0 | Wealer | OK |
[ Voor 21% gewijzigd door onetime op 10-08-2024 14:24 ]
onetime schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:34:
Welke productie datum / type / (60/80) / oude versie / dealer heeft een mislukte / geslaagde update? (naar 3.7)
tweaker productie datum type accu oude software dealer resultaat alias dd std/biz/sport/rs 60/80 2.x/3.x naam alles ok / ? BGFG sept 22 . 80 3.2 no try Maat28 . . . . Skoda dealer Arnhem no try Martinique . . . . ? OK collega Martinique . . . . ? OK Martinez- maart 2022 std 60 3.2 Wealer alles ok jdbiggelaa . . . . Udenhout Den Bosch OK Poelruitje Augustus 22 . . 3.2 ? OK Ankh . . . 3.1 ? OK Yec . . . . Ames in Sliedrecht OK Viruskiller . . . 3.0 ? 2dgn ~ok~ RubenSaurus . . . . . OK newtastyland . . . . Ames in Sliedrecht OK? Autohillenga maart 2022 sportline 60 3.0 Bourguignon alles ok
Dit is wat ik heb gevonden. Heb ik iets gemist? Mijn conclusie; bij de tweakers is het tot nu toe goed gegaan,
maar er zijn dealers waar het fout ging en die nu geen updates meer uitvoeren.
onetime schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:34:
Welke productie datum / type / (60/80) / oude versie / dealer heeft een mislukte / geslaagde update? (naar 3.7)
tweaker productie datum type accu oude software dealer resultaat alias dd std/biz/sport/rs 60/80 2.x/3.x naam alles ok / ? BGFG . . . . ? no try Maat28 . . . . Skoda dealer Arnhem no try Martinique . . . . ? OK collega Martinique . . . . ? OK Martinez- maart 2022 std 60 3.2 Wealer alles ok jdbiggelaa . . . . Udenhout Den Bosch OK Poelruitje Augustus 22 . . 3.2 ? OK Ankh . . . 3.1 ? OK Yec . . . . Ames in Sliedrecht OK Viruskiller . . . 3.0 ? 2dgn ~ok~ RubenSaurus . . . . . OK newtastyland . . . . Ames in Sliedrecht OK? Autohillenga maart 2022 sportline 60 3.0 Bourguignon alles ok water-escape April 2022 sportline 80 3.0 SkodaUdenhout Veldhoven Eerste update bleef hangen, 2e poging ging goed
Dit is wat ik heb gevonden. Heb ik iets gemist? Mijn conclusie; bij de tweakers is het tot nu toe goed gegaan,
Water-Escape
Die van mij was Mei 2022, Sportline, 60, 3.0, Hoogendoorn Rotterdam, OKonetime schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:34:
tweaker productie datum type accu oude software dealer resultaat alias dd std/biz/sport/rs 60/80 2.x/3.x naam alles ok / ? . . . . . . . BGFG Sept 2022 . 80 3.2 no try Maat28 . . . . Skoda dealer Arnhem no try Martinique . . . . ? OK collega Martinique . . . . ? OK Martinez- Maart 2022 std 60 3.2 Wealer alles ok jdbiggelaa . . . . Udenhout Den Bosch OK Poelruitje Augustus 22 . . 3.2 ? OK Ankh . . . 3.1 ? OK Yec . . . . Ames in Sliedrecht OK Viruskiller . . . 3.0 ? 2dgn ~ok~ RubenSaurus . . . . . OK newtastyland . . . . Ames in Sliedrecht OK? Autohillenga Maart 2022 Sportline 60 3.0 Bourguignon alles ok water-escape April 2022 Sportline 80 3.0 Skoda Udenhout Veldhoven Eerste update bleef hangen, 2e poging ging goed
Ik zal deze tabel HIER eventueel verder updaten.
1 juli, van Mossel Waalwijk, 80, bouwjaar Juli 2021, alles OKonetime schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:34:
tweaker productie datum type accu oude software dealer resultaat alias dd std/biz/sport/rs 60/80 2.x/3.x naam alles ok / ? . . . . . . . BGFG Sept 2022 . 80 3.2 no try Maat28 . . . . Skoda dealer Arnhem no try Martinique . . . . ? OK collega Martinique . . . . ? OK Martinez- Maart 2022 std 60 3.2 Wealer alles ok jdbiggelaa . . . . Udenhout Den Bosch OK Poelruitje Augustus 22 . . 3.2 ? OK Ankh . . . 3.1 ? OK Yec . . . . Ames in Sliedrecht OK Viruskiller . . . 3.0 ? 2dgn ~ok~ RubenSaurus . . . . . OK newtastyland . . . . Ames in Sliedrecht OK? Autohillenga Maart 2022 Sportline 60 3.0 Bourguignon alles ok water-escape April 2022 Sportline 80 3.0 Skoda Udenhout Veldhoven Eerste update bleef hangen, 2e poging ging goed
Ik zal deze tabel HIER eventueel verder updaten.
Excuses, heb mijn post aangepast.onetime schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:13:
@RubenSaurus @vinom het gaat me om de productie datum van de auto. Niet de datum van de update.
Aangepastonetime schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:13:
@RubenSaurus @vinom het gaat me om de productie datum van de auto. Niet de datum van de update.
Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),
En welke foto was dat?elektriekert schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:23:
Ik zie net een foto voorbij komen van de nieuwe Enyaq, ik vind de oude toch echt mooier.
Die van de Elroq
[ Voor 19% gewijzigd door cryptapix op 09-08-2024 21:55 ]
Ik vermoed dat het een klikbeet wascryptapix schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:53:
[...]
Die van de Elroq
Verder heerlijk nietszeggend bericht van @elektriekert. Ik heb net tv gekeken.
[ Voor 8% gewijzigd door LordOfBones op 10-08-2024 10:56 . Reden: Foto's toegevoegd ]
Mobile Developer
Niet specifiek. Heb hieronder een klein overzichtje gemaakt met kosten en geladen kW. Tijdens het doorlopen van alle sessies ben ik er ook achtergekomen dat ik perongeluk een laadsessie voor iemand anders heb geautoriseerd en betaald.onetime schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:13:
@LordOfBones Dank voor je verhaal. Heb je nog op prijzen voor het laden proberen te letten?
Ik vind het verschil tussen gratis en +/- €1 per kWh zo groot... soms zelfs binnen 100m.
Mobile Developer
Een mooi verslag van jullie vakantietrip met de Enyaq. Het naar een laadstop leiden terwijl je nét ervoor geladen hebt heb ik ook als irritant ervaren; zeker omdat je dan niet weet of dit onderdeel uitmaakt van je route naar je bestemming of enkel een tussen-laadstopLordOfBones schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:52:
Recent ben ik met vrouwlief en kinderen (2 en 9) naar het zonovergoten Italië op vakantie geweest met de iV 60. Deze hebben we sinds een paar maanden en ik vond het spannend om zo snel al zo ver te reizen. Over het algemeen is het ons zeker goed bevallen en hoop ik hier onze ervaring te delen. Gezien we met jonge kinderen reisde hebben we overnacht in Offenburg wat ongeveer op de helft van onze bestemming lag, a 600-650km. We hebben een abonnement op de ANWB laadpas en hebben deze overal kunnen gebruiken. Als backup hebben we meerdere andere laadpassen.
Wij zijn op een dinsdag vertrokken en op de heenweg hebben we na elke 200-250km in totaal 3x geladen. Bij de tweede keer laden had 1 van de palen wat kuren en kwamen we 2 Italianen in een huurauto tegen die in paniek moesten laden want ze moesten hun vlucht halen. Heb ze helaas niet kunnen helpen en hoop maar dat ze het gered hebben.
Aangekomen bij ons hotel zagen we dat het hotel helaas zelf geen oplaadpunten had maar aan de overkant van de straat stond er wel eentje. Helaas stopte deze het na 5 minuten iedere keer en hebben we deze maar opgegeven.
Op tweede dag richting Italië hebben we uiteindelijk 4x geladen en onze bestemming bij het Gardameer (aan de kant van Verona) bereikt. We reden door adembenemend Zwitserland en kwamen langs oplaadpunten met indrukwekkende uitzichten. Gelukkig hadden we bij de Gotthardtunnel maar beperkt oponthoud en konden we snel onze weg langs Milaan vervolgen.
Op de camping aangekomen hadden we nog ruim bereik en zagen dat deze ook een enkel oplaadpunt had. Door slim te laden buiten de camping hebben we hiervan geen gebruik hoeven maken.
Tijdens de vakantie was het soms even zoeken naar een oplaadpunt en waren veel voornamelijk bij hotels. Hier en daar voornamelijk Ionity snelladers en kwamen de laders ook niet altijd overeen met wat de onboard kaart voor de locatie aangaf. Een enkele keer waren ze totaal niet te bekennen.
Ben zelf een keertje door de bergen gereden en begon hem te knijpen toen ik het bereik snel zag teruglopen. Uiteindelijk na het bezoeken van mooie watervallen (waar ik toevallig nog een Nederlandse Enyaq 60 tegenkwam) en het rijden van de berg af had ik eventjes een negatief kWh/100km en ging ik van ~98km bereik naar ~131km. Met Affi in de buurt heb ik bij een snellaadpunt maar gauw weer aangevuld voor de terugreis. Deze drukke plek had maar liefst 16 sneloplaadpunten, waarvan 1 buiten werking en de rest, op 1 na, allemaal bezet. Twee Duitsers hadden nog een korte woordenwisseling over een plekje waar ze op aan het wachten waren.
Op de terugreis zijn we op een woensdag richting Offenburg vertrokken en hebben we weer 4x geladen. Tijdens deze rit hebben we net voor de Gotthardtunnel kunnen laden en zagen we alle werkzaamheden voor een tweede tunnel. Na weer door Zwitserland te heben gereden hebben we bij hetzelfde hotel in Offenburg overnacht.
De laatste dag richting Nederland was wat veelbewogen. Op een gegeven moment kregen we meermaals een waarschuwing dat er een spookrijder was, die we gelukkig niet hebben gezien. Daarna, bij het laden voor de 3de keer kwamen we maar liefst langs 3 verschillende punten van E.ON Drive die defect waren (de laatste was op dat moment in onderhoud) en bij alle punten was het scherm door de zonval bizar slecht te zien. Uiteindelijk hebben we bij een Shell recharge met meerdere andere Nederlanders kunnen laden. De laatste laadstop was net voor de Nederlandse grens en hebben we de rest van de rit kunnen uitrijden tot thuis.
Aandachtspunten:
- Wat me voornamelijk opviel is dat wanneer we eerder gingen laden dan de onboarding navigatie aangaf deze zich niet automatisch update. Meerdere keren was deze nog onderdeel van de route en werden we soms omgeleid.
- De onboarding navigatie is soms vrij traag en heeft bizarre routes waarbij je de snelweg af moet en vervolgens er weer op gaat. Negeren dus.
- Vermijd E.ON Drive als de pest. Slecht schermen en vaak maar 1 oplaadpunt. Ik had de hotline nog aan de telefoon en die kon ons ook niet verder helpen.
- Plan je ritten op de vakantiebestemming en hoop dat er een oplaadpunt is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tjemig, dan verdient een Tesla abonnementje voor 1 maand zich toch snel terug. Ik heb nergens meer dan 0,42 betaald de hele vakantie. Kan je toch bijna twee keer van uit eten.LordOfBones schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:12:
[...]
Niet specifiek. Heb hieronder een klein overzichtje gemaakt met kosten en geladen kW. Tijdens het doorlopen van alle sessies ben ik er ook achtergekomen dat ik perongeluk een laadsessie voor iemand anders heb geautoriseerd en betaald.![]()
[Afbeelding]
Of Ionity abbo, ongeveer zelfde tarieven. Op zo’n trip maakt slim laden nogal een verschil.Enyaq schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:38:
[...]
Tjemig, dan verdient een Tesla abonnementje voor 1 maand zich toch snel terug. Ik heb nergens meer dan 0,42 betaald de hele vakantie. Kan je toch bijna twee keer van uit eten.
[ Voor 45% gewijzigd door JanHenk op 10-08-2024 20:55 ]
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ik nergens minder dan 0,42. Sterker nog, ik denk niet eens minder dan 0,70-0,80 bij snelladers. Maar dat is ook het belachelijke aan die laadinfrastructuur; het maakt voor de prijs per kWh uit wie je laadpasaanbieder is. Ik heb een leaseauto. In de leaseprijs zit natuurlijk die dure snellader al verdisconteerde. Maar ik heb geen keuze, want zelf een abonnement afsluiten kost mij geld en kan ik niet declareren.Enyaq schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:38:
[...]
Tjemig, dan verdient een Tesla abonnementje voor 1 maand zich toch snel terug. Ik heb nergens meer dan 0,42 betaald de hele vakantie. Kan je toch bijna twee keer van uit eten.
[ Voor 6% gewijzigd door gerwintr op 10-08-2024 19:12 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Wat mij nog het meest opvalt is de prijs die je overal betaald hebt. Die ligt behoorlijk hoog.LordOfBones schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:12:
[...]
Niet specifiek. Heb hieronder een klein overzichtje gemaakt met kosten en geladen kW. Tijdens het doorlopen van alle sessies ben ik er ook achtergekomen dat ik perongeluk een laadsessie voor iemand anders heb geautoriseerd en betaald.![]()
[Afbeelding]
Het valt mij op dat de tarieven voor laden in Frankrijk echt veel gunstiger zijn, de mensen die richting Duitsland en Italië gaan rekenen als snel zo een 20 cent per kwh meer af.Oase schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:07:
[...]
Wat mij nog het meest opvalt is de prijs die je overal betaald hebt. Die ligt behoorlijk hoog.
Ik vind het ronduit belachelijk dat ze 6 euro per kwartier vragen na een half als je een 11 kw lader hebt.gerwintr schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:18:
[...]
Het valt mij op dat de tarieven voor laden in Frankrijk echt veel gunstiger zijn, de mensen die richting Duitsland en Italië gaan rekenen als snel zo een 20 cent per kwh meer af.
Wij zijn net terug, maar gemiddeld heb ik 59 cent betaald, alleen onze 2 sessies bij tesla voor het hotel waren goedkoper maar ik hou er niet van om de tolweg af te rijden om te laden.
Ook heeft de camping goed verdient aan ons, ik had met mijn gebrekkige Frans niet goed gelezen dat de AC lader na een half uur laden een blokkade tarief ging hanteren van 6 euro per kwartier.
Dus 1x laden van 20 naar 80 procent heeft even 70 euro gekost
Belachelijke prijzen maar goed de paal was ondanks dat goed bezet, blijkbaar mogen veel mensen laden op kosten van werk op vakantie.
dat had ik gisteren ook! even bij een andere lader geprobeerd en goed de stekker aangedrukt hielp bij mijWilde schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:55:
Ik ben helaas gestrand in zuid frankrijk met de melding ‘cannot lock chargingcable’ die de lader geeft.. Ik ben inmiddels bij verschillende fastchargers geweest, maar allemaal geven ze deze melding. Alsof de auto de DC kabel niet meer kan vergrendelen. Ik heb al eens de kabel iets opgetilt en aangedrukt maar het mag niet helpen.. AC laden werkt nog wel, maar daarmee kan ik niet verder..
Iemand deze ervaring ook gehad met de Enyaq? Is er iets oververhit geraakt of is dit een geval auto stuk?
Ik zou het doen!
Yup verdien model op de laadpaal, stom van mij ik had de tekst gewoon door Google translate moeten halen en niet vertrouwen op mijn 1 jaar Frans met het idee dat het een blokkeer tarief was dat inging na voltooien van laadsessie wat ik overigens een heel goed idee vind.Oase schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:34:
[...]
Ik vind het ronduit belachelijk dat ze 6 euro per kwartier vragen na een half als je een 11 kw lader hebt.
Tja ik vind het super gaaf dat het voor je gewerkt heeft, maar ik druk me rot maar het veranderd niks.rammes schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:34:
[...]
dat had ik gisteren ook! even bij een andere lader geprobeerd en goed de stekker aangedrukt hielp bij mij
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Is zo'n boete nog te ontlopen door in de app het laden te stoppen en deze bv 2 min later weer te starten?gerwintr schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:38:
[...]
Yup verdien model op de laadpaal, stom van mij ik had de tekst gewoon door Google translate moeten halen en niet vertrouwen op mijn 1 jaar Frans met het idee dat het een blokkeer tarief was dat inging na voltooien van laadsessie wat ik overigens een heel goed idee vind.
Ach wijze les voor als we ooit weer een elektrische wagen hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Currry op 10-08-2024 21:50 ]
Beter haal je je auto gewoon weg, wel zo sociaal t.o.v. andere ev-rijders.Currry schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:49:
[...]
Is zo'n boete nog te ontlopen door in de app het laden te stoppen en deze bv 2 min later weer te starten?
Of moet je dan fysiek de kabel eruit halen?
Eens, maar na een half uur met 11kw is het wel wat onzinnig. Blokkeertarief is mijn inziens als je de paal blokkeert en hem zelf niet gebruikt.MLLL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:50:
[...]
Beter haal je je auto gewoon weg, wel zo sociaal t.o.v. andere ev-rijders.
Klopt, ik had het niet goed gelezen.Currry schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:51:
[...]
Eens, maar na een half uur met 11kw is het wel wat onzinnig. Blokkeertarief is mijn inziens als je de paal blokkeert en hem zelf niet gebruikt.
Haha goede vraag, ben wel benieuwd naar het antwoord maar ik gok dat omdat je alsnog verbonden bent de tijd door tikt.Currry schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:49:
[...]
Is zo'n boete nog te ontlopen door in de app het laden te stoppen en deze bv 2 min later weer te starten?
Of moet je dan fysiek de kabel eruit halen?
In Duitsland ben ik nu twee keer een nieuwe variant tegengekomen. In de parkeergarage start je het laden met je in/uit rijdkaartje en dan betaal je 2 euro per uur extra parkeertarief. Laden is dan verder gratis met 11kwh
Daar zou ik wel flink de pest over in hebben.Wilde schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:38:
[...]
Tja ik vind het super gaaf dat het voor je gewerkt heeft, maar ik druk me rot maar het veranderd niks.
Update: laden bij Ionity werkt wel, maar Fastned, shell recharge, dat type laders (ik ben de naam even kwijt) doen het allemaal niet. Ik kan gelukkig het hotel bereiken nu, maandag een vervangauto en laat ik de Enyaq achter…
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Fijn dat Ionity het doet! Gelukkig kom je zo nog op je bestemming! Fijne vakantie nog! Alleen beetje jammer van het begin zo.Wilde schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:38:
[...]
Tja ik vind het super gaaf dat het voor je gewerkt heeft, maar ik druk me rot maar het veranderd niks.
Update: laden bij Ionity werkt wel, maar Fastned, shell recharge, dat type laders (ik ben de naam even kwijt) doen het allemaal niet. Ik kan gelukkig het hotel bereiken nu, maandag een vervangauto en laat ik de Enyaq achter…
Welke camping was dat? Zou in ieder geval op Google maps een slechte review achterlaten om anderen op de hoogte te brengen. Ben pro blokkeerkosten om het rouleren op peil te houden maar dit is gewoon oplichting. De laatste jaren merk ik dat ik vooral de voorkeur geef aan dc laden ipv ac laden op vakanties. Prijzen zijn met dc een stuk transparanter.gerwintr schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:18:
[...]
Ook heeft de camping goed verdient aan ons, ik had met mijn gebrekkige Frans niet goed gelezen dat de AC lader na een half uur laden een blokkade tarief ging hanteren van 6 euro per kwartier.
Dus 1x laden van 20 naar 80 procent heeft even 70 euro gekost
Belachelijke prijzen maar goed de paal was ondanks dat goed bezet, blijkbaar mogen veel mensen laden op kosten van werk op vakantie.
Gaat om Camping les Pêcheurs - Var, heb sowieso nog wel wat opmerkingen voor in de review maar goede om toe te voegen.BaseLine schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:34:
[...]
Welke camping was dat? Zou in ieder geval op Google maps een slechte review achterlaten om anderen op de hoogte te brengen. Ben pro blokkeerkosten om het rouleren op peil te houden maar dit is gewoon oplichting. De laatste jaren merk ik dat ik vooral de voorkeur geef aan dc laden ipv ac laden op vakanties. Prijzen zijn met dc een stuk transparanter.
Excuus, deze niet gezien.Homer-Simpson schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:29:
Vinden jullie het heel bezwaarlijk om deze reeks voort te zetten in het topic wat daarvoor is?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2083132
Helaas werd dat hoe zuidelijker we gingen alleen maar duurder.Oase schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:07:
[...]
Wat mij nog het meest opvalt is de prijs die je overal betaald hebt. Die ligt behoorlijk hoog.
Mobile Developer
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq