Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:52
Currry schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:30:
Ik ben laatst bij de garage geweest omdat er een stuk bot onderin zat onder de motorkap. Kon ik net niet goed bij. De monteur wist meteen dat daar (dat kapotte stuk op je foto) het nestje van de marter zat, daar vinden ze die beesten altijd.
Een geruststelling, de Enyaq heeft blijkbaar geen lekkere kabels voor die beesten, geen vis dingen ofzo. Bij mij ook niet meer gezien daarna.
Wij wonen in een buitengebied en heb al 2x een marter on de motorkap gehad. 1 keer had had 1 specifieke sensorkabel doorgeknaagd waar door niets maar ook niets het meer deed in de auto. Alleen simpel gas, remmen en sturen nog. Maar verder niets meer. Als je hem aanzette kwam er een kerstboom aan lampjes naar voren. Gelukkig hebben ze alleen die ene kabel kunnen vervangen in de kabelboom.

Toen ook een marter-pieper laten installeren, maar die heeft weinig zin lijkt het. Paar weken geleden deed ik de motorkap open en lag boven in de rest van een half aangevreten vogel, kop, vleugels enzovoort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NockE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 17:47
JazzMatazz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:10:
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Android telefoon en gebruiken Android Auto voor navigatie met Google Maps. Als we tegelijk de auto instappen is het altijd een verrassing met welke telefoon hij verbinding maakt. Als hij dan met de telefoon van mijn vrouw verbindt zie ik geen enkele mogelijkheid om te wisselen van telefoon (dus dat ie mijn telefoon pakt voor Android Auto), behalve haar bluetooth uitzetten en die van mij aan. Kijk ik ergens overheen?
Ik herken dit in mijn Passat. Binnenkort Enyaq dus dat wordt er niet beter op.
Ervaring: laatst geconnecteerde telefoon wint als beiden wireless verbinden. Kabel krijgt soms voorrang naargelang de snelheid waarmee je de kabel inplugt.
Maar sinds een paar weken/maanden hebben we ook een Disconnect knop bij Android Auto (op de telefoon):
https://9to5google.com/20...d-auto-disconnect-button/ Ik dacht dat dit algemeen uitgerold was maar blijkbaar toch iets met een testgroep. Geen idee dus of je deze hebt.
Zal er eerstdaags nog eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelruitje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 31-05 19:20
Martinez- schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:01:
[...]

Vreemd: mijn Enyaq is ongeveer 1 maand geleden geüpdate naar 3.7, maar heb mijn Skoda ID niet nodig gehad. Alles stond nog precies zoals ik het achtergelaten had bij de garage, maar dan met de nieuwe softwareversie.
Dat klopt, echter als je een fabrieksherstel doet heb je wel je ID nodig en inderdaad niet om van 3.2 naar 3.7 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik kan het niet meer vinden dus even vragen.

Sinds enige tijd zijn wij de stoel instellingen kwijt bij de profielen.

Voorheen als ik mijn profiel aantikte ging de stoel naar mijn stand en bij mijn vrouw naar haar instellingen.
Dat is nu helemaal verdwenen lijkt het hoewel de settings in de steol bij 1 en 2 wel goed staan.

Ik kan wel nog vinden hoe het te doen met 2 sleutels maar dat werkt niet meer met profielen dacht ik

Iemand een idee hoe ik per profiel de stoel instelling opnieuw instel?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56
ocmer schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:41:
Hoe goed passen drie tieners op de achterbank?

Ik heb nu een Ford S-Max, die heeft 3 gelijke volwaardige stoelen als achterbank. Een Enyaq staat bovenaan mijn shortlist om de S-Max te vervangen, maar ik twijfel of de achterbank wel geschikt is voor 3 tieners voor langere ritten zoals zomervakantie. Iemand ervaring hiermee ?
Om terug te komen op mijn eigen vraag: inmiddels hebben we een zomervakantie Noorwegen/Zweden/Denemarken er op zitten met ruim 4100 km's en 3 kinderen (11, 15 en 16 jaar) op de achterbank. Dat ging boven verwachting goed. De middelste plek was de minst favoriete dus werd gerouleerd, maar dat ging zonder al te veel klagen. Ik heb zelfs zelf een paar uur op de middelste plek achterin gezeten toen ik film wilde kijken met de oudste 2 en dat ging gewoon goed; ik had niets te klagen.

Verder was Noorwegen, Zweden en Denemarken goed te doen met een EV. Vooraf een abonnementje bij Tesla en Ionity genomen en daarmee alle snelweg-stops kunnen laden zonder laadstress of laadfiles. Op lokale wegen was het soms zoeken maar dat kwam ook iedere keer goed. Uiteindelijk gemiddeld 19,3 kWh/100km gereden voor 7,7 cent/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:09
NockE schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:09:
[...]

Ik herken dit in mijn Passat. Binnenkort Enyaq dus dat wordt er niet beter op.
Ervaring: laatst geconnecteerde telefoon wint als beiden wireless verbinden. Kabel krijgt soms voorrang naargelang de snelheid waarmee je de kabel inplugt.
Maar sinds een paar weken/maanden hebben we ook een Disconnect knop bij Android Auto (op de telefoon):
https://9to5google.com/20...d-auto-disconnect-button/ Ik dacht dat dit algemeen uitgerold was maar blijkbaar toch iets met een testgroep. Geen idee dus of je deze hebt.
Zal er eerstdaags nog eens op letten.
Als ik in de auto stap en hem aanzet krijg ik het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4rVoo27SyQ6_BxN6k8jf2dil2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTiTzW55SWoGuiCyyBMg3WUJ.jpg?f=fotoalbum_large
Daar kan je dan gewoon de andere telefoon aanklikken.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Aldmar

Niks...

BGFG schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:49:
[...]

Hele domme vraag waarschijnlijk, maar hoe doe je dat?
Volgens Apple:

Verbind je iPhone met de auto:
Als je auto CarPlay zowel draadloos als via een USB-kabel ondersteunt, sluit je de iPhone aan op de USB-poort van je auto. Een waarschuwing op je iPhone vraagt je om draadloos verbinding te maken tijdens je volgende autoritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:39
4.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse_s93
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:44
kuka schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:46:
[...]

Dat herken ik en hebben wij met een iPhone. Bluetooth uit op het "verkeerde" apparaat en dan werkt het wel idd. Makkelijk omswitchen is mij ook nog niet op een andere manier gelukt.
Je kunt "relatief" makkelijk switchen tussen Carplay-Carplay, Carplay-AA of AA-Carplay door de volgende stappen:

Druk op Menu, ga naar telefoon (niet smartlink), druk op setup, klik op mobiele telefoon kiezen en swipe naar links op de telefoon in die lijst die je wilt verbinden. Druk vervolgens op het AA of Carplay icoon dat zichtbaar wordt en hij gaat wisselen.

Nog steeds een beetje omslachtig, maar als je niet weet van het swipen, dan wordt het nog omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-06 17:09
sPENKMAN schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Dat is mijn inziens niet normaal. Zowel bedraad als draadloos heb ik toch altijd beeld zodra ik de straat uit rijd (~1 minuut). Aantal keer dat ik geen beeld kreeg kan ik (sinds mei '21) op 1 hand tellen.
Hmm hopelijk brengt de nieuwe update verbetering aan mijn kant, de dealer wilde deze er deze week nog doorheen duwen maar dat durfde ik toch niet aan net voor de vakantie :*)

moet zeggen dat ik het sowieso wel spannend vind, de eerste lange rit met de elktrische auto op zwarte zaterdag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:29
Zojuist op weg van kantoor naar huis maar gelijk naar de dealer gereden. Viel me op dat het binnenwerk van mijn stuur los kwam...

Nu even in afwachting van het oordeel van de monteur.

UPFATE: Gelijk verholpen door het binnenwerk opnieuw vast te zetten. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjhBZqR8ywjastQOb6v-6WM0Ui8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dtDvylCOVj4wDr3tF4kgRbM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAbr7YbPZ8KOPxfW96BwKe1rbSM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pqMP1ffaP6XVUjhjbhaMHbX.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door DutchJackal op 26-07-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
onetime schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:14:
@Tolot Laat je even weten hoe we dat moeten doen als het je gelukt is? Bvd.
Helaas geen aparte instelmogelijkheden in het gebruikersprofiel.
We moeten er maar mee leren leven.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Laatst online: 08:29
helloitsme schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:36:
[...]

Mijn auto is vorige week geleverd en heeft 4.1,
4.2 een typefoutje?
Sorry, typefoutje ja :X
Zit hier nog op 4.1 ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Tolot schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Helaas geen aparte instelmogelijkheden in het gebruikersprofiel.
We moeten er maar mee leren leven.....
Ik blijf dit vreemd vinden. Die pop-up is gruwelijk irritant, het weigeren zorgt ervoor dat die steeds opnieuw komt en niemand die ons kan vertellen waarom die pop-up überhaupt komt en waar die de settings vandaan haalt.

Bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-03 11:47
Net terug van twee weekjes Dordogne. Op de heenrit heb ik bij de laatste snellaadstop bij Ionity de noodontgrendeling moeten gebruiken (lader wilde niet starten, lampje aan laadpoort was rood en ik kreeg de kabel er op geen enkele "normale" manier uit).

Omdat de koffer natuurlijk vol stak, kon ik met moeite aan het trekkabeltje. Het is me uiteindelijk gelukt, maar als ik zie hoe dat kabeltje er nu uit ziet, lijkt het wel alsof ik té hard getrokken heb en die ergens gelost is en teveel "naar boven" is gekomen (zie foto). Je ziet dat de gele "lus" om aan te trekken effectief helemaal bovenaan achter het harde plastic zit (en zichtbaar is vanuit de koffer).

Ik vraag me af of ik zo die noodontgrendeling normaals kan gebruiken indien het nodig zou zijn, al voel ik er weinig voor om dit tijdens een (werkende) laadsessie te proberen ...

Iemand in het verleden die ontgrendeling ook al gebruikt, en hoe ziet die kabel er na afloop uit?

Ter info: snelladen zelf lukt nog perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJ3Cr3z9_SXom324F0oeq1FIlIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHbMd9Z5EgMbM4kiYawRLpdl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qJoJGHUbeW02XJixYXjDfFQNc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HahAuomhHcoJZlA3qVppGyC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door jeronantropis op 26-07-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04
Ik heb de laatste tijd de melding “parkeersensoren voor schoonmaken” en “manoeuvreerrem niet beschikbaar” (ofzoiets). De auto wassen heeft niet het gehoopte resultaat bereikt. Net even met vrouwlief getest, maar de 2 parkeersensoren aan de bestuurderszijde reageren nergens op. Herkent iemand dit probleem? En zo ja, heeft iemand een oplossing?

@BigGreen, @rammes en @jvbijleveld jullie lijken het probleem ook te hebben gehad, maar kan niet vinden wat de uiteindelijke oplossing was. @jvbijleveld is die 2e sensor bij jou vervangen om het probleem op te lossen?

Edit: indien relevant, ik heb een 60 coupe sportline met ME3.7 (al vanaf levering).

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 26-07-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:02
Kodess schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:18:
[...]

Als ik in de auto stap en hem aanzet krijg ik het volgende scherm:
[Afbeelding]
Daar kan je dan gewoon de andere telefoon aanklikken.
Klopt, maar bij mij duurt het vaak minuten om te switchen naar de andere iPhone en soms lukt dat helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
cryptapix schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:30:
Ik heb de laatste tijd de melding “parkeersensoren voor schoonmaken” en “manoeuvreerrem niet beschikbaar” (ofzoiets). De auto wassen heeft niet het gehoopte resultaat bereikt. Net even met vrouwlief getest, maar de 2 parkeersensoren aan de bestuurderszijde reageren nergens op. Herkent iemand dit probleem? En zo ja, heeft iemand een oplossing?

@BigGreen, @rammes en @jvbijleveld jullie lijken het probleem ook te hebben gehad, maar kan niet vinden wat de uiteindelijke oplossing was. @jvbijleveld is die 2e sensor bij jou vervangen om het probleem op te lossen?

Edit: indien relevant, ik heb een 60 coupe sportline met ME3.7 (al vanaf levering).
Ik heb exact hetzelfde issue gehad en in mijn geval was 1 ultrasoon parkeersensor kaduuk. Kan door steenslag veroorzaakt worden, of zoals bij ons een voetballende buurjongen die de bal hard tegen de sensor geschopt heeft 😳 Moest vervangen worden en ik gok maar zo dat dat bij jou niet anders is..

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:12

Ja sensor was kapot en moest worden vervangen. Bij mij net buiten garantie helaas.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Matmar
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:00
….. Net even met vrouwlief getest, maar de 2 parkeersensoren aan de bestuurderszijde reageren nergens op…..
Leeft vrouwlief nog? ^) |:( _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:11

Ik heb uiteindelijk 2 keer het issue gehad (links én rechts van het midden), en in beide gevallen is de sensor vervangen, en het probleem daarmee verholpen

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
@Wil @BigGreen @jvbijleveld helder verhaal, dank voor de reacties. Ik ga een afspraak maken bij de dealer.

@Matmar yes! *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03
Servers zijn weer down, app werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@superbikkel Weet je het zeker? Bij mij werkt Skoda Essentials gewoon. Langzaam als altijd.
Maar soms als hij niet lijkt te werken is afsluiten en opnieuw opstarten de oplossing.
(zou 17 juli worden uitgeschakelt, maar heb de update loop van hier onder gemeld. Wie weet...)

My Skoda wil bij mij updaten, maar ik heb al de laatste versie die werkt bij mij. Loop. . . .

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:25
onetime schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:18:
@superbikkel Weet je het zeker? Bij mij werkt Skoda Essentials gewoon. Langzaam als altijd.
Maar soms als hij niet lijkt te werken is afsluiten en opnieuw opstarten de oplossing.
(zou 17 juli worden uitgeschakelt, maar heb de update loop van hier onder gemeld. Wie weet...)

My Skoda wil bij mij updaten, maar ik heb al de laatste versie die werkt bij mij. Loop. . . .
bij mij werkt my Skoda ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
jeroenribbink schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:51:
[...] Ja ik heb ervaring met die. Die zit sinds halverwege maart in onze Enyaq IV 60 uit 2021.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Op de laatste foto zie je de gasveer voor de motorkap die je erbij kunt bestellen.
Daarnaast hebben wij gekozen voor de grote tas die je er ook bij kunt bestellen, fijn voor al het fijne grut. :)
We zijn er erg blij mee.
Ik heb het gisteren ontvangen en het binnen een half uur geïnstalleerd. Heeft jouw veer ook een punt dat hij best wel zwaar gaat?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
helloitsme schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:34:
[...] bij mij werkt my Skoda ook niet
Maar heb jij ook die update loop, of is er bij jou iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
onetime schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:38:
[...]

Maar heb jij ook die update loop, of is er bij jou iets anders?
nee, app opent gewoon, maar er komt geen data binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Same here, alle vier “cards” staan op unavailable :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:47
Ze hebben precies de verkeerde app/Api afgezet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
RangedNeedles schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:41:
Same here, alle vier “cards” staan op unavailable :')
Hier idem. Dat wordt weer maandag voor het werkt……

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helloitsme
jdbiggelaa schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:27:
[...]

Hier idem. Dat wordt weer maandag voor het werkt……
Ze hebben 'm weer aangezet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 18:00
onetime schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Ik heb het gisteren ontvangen en het binnen een half uur geïnstalleerd. Heeft jouw veer ook een punt dat hij best wel zwaar gaat?
Dat heb ik inderdaad ook, maar ik vind het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-06 18:31
Bij mij is de koplampverstelling van de gewone LED lampen weer defect. Iemand een tip om dit te verhelpen? Of wordt t een garagebezoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 07:25
Viewlite schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:32:
Bij mij is de koplampverstelling van de gewone LED lampen weer defect. Iemand een tip om dit te verhelpen? Of wordt t een garagebezoek?
Ik heb er eindelijk, toevallig deze week, nieuwe stelmotoren in gekregen. Zou nu goed moeten blijven. Ik snap eigenlijk überhaupt niet waarom je ze zelf handmatig moet verstellen. In al mijn auto’s die ik eerder had, ging dat automatisch….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@BGFG Ik het die automatische, maar ik zou ze graag handmatig bijstellen. Van mij mag alles automatisch kunnen, zolang er maar handbediening bij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
Ik heb ze binnen het jaar ook weer defect, maar nu hebben ze aangegeven dat ik op de ME3.7 moet wachten want ze zijn van hardware probleem naar software probleem gegaan bij Skoda. Aldus de Pouw dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
jeroenribbink schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:07:
[...]

Ik heb ze binnen het jaar ook weer defect, maar nu hebben ze aangegeven dat ik op de ME3.7 moet wachten want ze zijn van hardware probleem naar software probleem gegaan bij Skoda. Aldus de Pouw dealer.
Bij mij zeiden ze eerst dat het software en later hardware issues waren. Ik heb er ruim 1,5 jaar mee lopen klooien en heb ruim een half jaar gereden met koplampen die door de dealer geforceerd op één stand gezet waren. Kwam af en toe heel veel vrienden tegen, niet heel fijn….Omdat de auto inmiddels bijna uit de garantie loopt was ik er zat van. Ze hebben nu, na wat vriendelijk “trekken en duwen”, toch beide stelmotoren vervangen. Ik ga echt niet wachten op 3.7, zeker niet nadat de dealer aangaf dat zij voorlopig gestopt zijn met updaten vanwege de vele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
onetime schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:10:
@BGFG Ik het die automatische, maar ik zou ze graag handmatig bijstellen. Van mij mag alles automatisch kunnen, zolang er maar handbediening bij is.
Maar dan moet het wel werken….

[ Voor 3% gewijzigd door BGFG op 28-07-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:27
BGFG schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:02:
[...]

Bij mij zeiden ze eerst dat het software en later hardware issues waren. Ik heb er ruim 1,5 jaar mee lopen klooien en heb ruim een half jaar gereden met koplampen die door de dealer geforceerd op één stand gezet waren. Kwam af en toe heel veel vrienden tegen, niet heel fijn….Omdat de auto inmiddels bijna uit de garantie loopt was ik er zat van. Ze hebben nu, na wat vriendelijk “trekken en duwen”, toch beide stelmotoren vervangen. Ik ga echt niet wachten op 3.7, zeker niet nadat de dealer aangaf dat zij voorlopig gestopt zijn met updaten vanwege de vele problemen.
Hier hetzelfde mbt 3.7 updates. Skoda dealer Arnhem zet de 3.7 er voorlopig niet op. Afspraak is vanuit dealer geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
Maat28 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:20:
[...]

Hier hetzelfde mbt 3.7 updates. Skoda dealer Arnhem zet de 3.7 er voorlopig niet op. Afspraak is vanuit dealer geannuleerd.
Weet je waarom? Hier van de week succesvol de update gehad, was met een paar uur klaar. En mijn collega een paar weken terug ook. Meer referenties heb ik niet maar bij ons geen centje pijn i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Welke productie datum / type / (60/80) / oude versie / dealer heeft een mislukte / geslaagde update? (naar 3.7)
productie datumtypeaccuoude softwaredealerresultaat
ddstd/biz/sport/rs60/802.x/3.xnaamalles ok / ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
maart 2022std603.2Wealeralles ok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Maat28 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:20:
[...]

Mijn Enyaq staat vandaag van de dealer (Udenhout Den Bosch) voor de update naar 3.7 Vanwege alle negatieve verhalen hier, heb ik overwogen de update uit te stellen. De dealer heeft mij verzekerd dat in > 90 % van de gevallen de update binnen een dag gefixt is en bij uitzondering een tweede dag nodig is. Mogelijk hebben niet alle dealers competent IT personeel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poelruitje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 31-05 19:20
jdbiggelaa schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:33:
[...]

Mijn Enyaq staat vandaag van de dealer (Udenhout Den Bosch) voor de update naar 3.7 Vanwege alle negatieve verhalen hier, heb ik overwogen de update uit te stellen. De dealer heeft mij verzekerd dat in > 90 % van de gevallen de update binnen een dag gefixt is en bij uitzondering een tweede dag nodig is. Mogelijk hebben niet alle dealers competent IT personeel?
Je hebt groot gelijk, het gaat in het meerendeel van de gevallen gewoon vlekkeloos..Ik heb het eerder geschreven, en ik blijf erbij dat met het terugzetten naar fabrieksinstellingen NA de update naar 3.7 (via de dealer) het systeem soepeler loopt qua beeldopbouw, verbinding maken en de toestenbordLag is minder. Daarnaast veronderstel ik haast dat het display ook scherper oogt. Enyaq 08/22 3.2>3.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:07

Ankh

|true

Zijn er meer mensen die hun fabrieksinstellingen terug hebben gezet? Ik ben van ME3.1 naar 3.7 gegaan, maar volgens mij heeft de garage niets daar mee gedaan...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 19:01
Martinez- schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:41:
maart 2022std603.2Wealeralles ok
Jouw auto komt van een Wealer dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
upje schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:53:
[...]

Jouw auto komt van een Wealer dealer?
Ik zet het niet in de lijst om mensen te misleiden. Waarom die vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@upje Ik dacht wat jij dacht, maar: https://www.wealer.nl/onze-merken/skoda

edit: @Martinez- ken jij deze niet?: Wikipedia: Wheeler Dealers

[ Voor 45% gewijzigd door onetime op 29-07-2024 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Uiteraard ken ik Wheeler Dealers, maar ik had niet verwacht zo'n flauwe grap hier te zien :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Martinez- Jammer dat je het niet voor was met een linkje, ik heb voor de zekerheid ook even gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:27
jdbiggelaa schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:33:
[...]

De reden van uitstel was dat het te vaak fout ging en de wagen dan 2 dagen moet staan…..misschien dat mijn dealer bij 1 op de 10 dat fout gaat al teveel vind. Ik wacht het even af nog dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 16:29
Ik zie nu dat ze in het buitenland wel stoelventilatie aanbieden (L&K trim in BE bijvoorbeeld).
Is er een insider die misschien weet of de optie ook naar NL komt?
De verkoper/dealer wist het vorige maand nog niet..
Of zou dit te retrofitten zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Mijn dealer (Udenhout Den Bosch) maakte gisteren een feestje van mijn update van 3.0 naar 3.7. Gisterochtend de auto ingeleverd en op wolken naar huis gefietst (16 km) met de splinternieuwe gratis te lenen Kalkhoff e-bike. Eind van de middag de auto opgehaald, alles probleemloos verlopen en mijn auto stond mij buiten al tegemoet te glanzen: perfect schoongemaakt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-06 15:28
jdbiggelaa schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:30:
Mijn dealer (Udenhout Den Bosch) maakte gisteren een feestje van mijn update van 3.0 naar 3.7. Gisterochtend de auto ingeleverd en op wolken naar huis gefietst (16 km) met de splinternieuwe gratis te lenen Kalkhoff e-bike. Eind van de middag de auto opgehaald, alles probleemloos verlopen en mijn auto stond mij buiten al tegemoet te glanzen: perfect schoongemaakt :)
Mooi tegengeluid, zo kan het dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 14:12
rsimmer schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:18:
Ik was gister bezig om mijn reis naar Oostenrijk a.s. zaterdag voor te bereiden. Het viel me op dat veel Tesla superchargers (in Duitsland) niet in de navi van mijn Enyaq voorkomen. Mis ik dan een update ofzo? Of heb ik een onbewust een filter aanstaan?
En zo nee, is er een manier om ze toe te voegen?
Ik ben momenteel in Frankrijk onderweg. Loop tegen hetzelfde aan. Ik wil heel graag de ingebouwde navi van de Enyaq gebruiken, maar krijg alleen maar dure en vaak ook gekke laadopties voorgesteld. Dus gebruik voor nu maar de betaalde versie van ABRP op Carplay. Niet optimaal, want die wil nogal eens crashen (iPhone raakt ervan oververhit). Ook is de interface niet de beste die ik ken. Dus als er intussen iemand is die een goede truc kent om het Tesla Supercharger netwerk actief te krijgen in de Skoda Navi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:28
MrVl schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Ik ben momenteel in Frankrijk onderweg. Loop tegen hetzelfde aan. Ik wil heel graag de ingebouwde navi van de Enyaq gebruiken, maar krijg alleen maar dure en vaak ook gekke laadopties voorgesteld. Dus gebruik voor nu maar de betaalde versie van ABRP op Carplay. Niet optimaal, want die wil nogal eens crashen (iPhone raakt ervan oververhit). Ook is de interface niet de beste die ik ken. Dus als er intussen iemand is die een goede truc kent om het Tesla Supercharger netwerk actief te krijgen in de Skoda Navi?
De Powerpass app op je Enyaq kent ze wel. Dus dan kun je er relatief eenvoudig naar toe navigeren. Helaas weet de Enyaq navigatie niet dat je daar kan laden, dus kom die nog met een alternatief voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

In mijn ogen is de Enyaq navi onbruikbaar. Die gebruik ik daarom al heel lang niet meer. Mijn ervaring met laders plannen in ABRP en daarna overzetten naar Google Maps op Carplay bevalt mij uiteindelijk het best. ABRP is in mijn ervaring niet geschikt voor navigatie. Die stuurt je regelmatig het bos in (soms letterlijk…).
Snelladers zoeken kan overigens ook direct in GM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 01-06 18:31
[...]

Ik ben momenteel in Frankrijk onderweg. Loop tegen hetzelfde aan. […] Dus als er intussen iemand is die een goede truc kent om het Tesla Supercharger netwerk actief te krijgen in de Skoda Navi?
Pump al eens geprobeerd? Met betaalde variant kun je ook navigeren. Je kunt ook een proefabo nemen voor 1 week.

Ikzelf ben overigens erg tevreden met Skoda navigatie. File info is goed en accuraat (soms beter dan Waze). Tesla laden is voor mij geen optie ivm laadpas van de werkgever. Ik laad meestal bij Ionity of enbw. En die worden prima gevonden door de Skoda navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
onetime schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:02:
[...] Weet iemand trouwens een app waar je een maximum prijs kunt instellen?
En dus alleen goedkopere laders ziet?
Ja, chargemap kan je voor alleen gratis kiezen, maar die zijn meestal alleen voor werknemers en klanten...
Wegens een thumbs-up @MrVl een toevoeging: bij ChargeMap kan je nu inderdaad een max prijs instellen.

edit: Ik ga denk ik in September een abo op Tesla nemen, bij een retour Spanje moet je nu eenmaal een aantal keer laden terwijl je niet thuis kunt laden. In NL dan maar ~22ct/kWh bij de laders waar ik langskom.

En ik zoek ze op in de richting die ik ga en stel dan het adres zelf in in de Enyaq.

[ Voor 25% gewijzigd door onetime op 30-07-2024 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:41

MLLL

Palm Treo 650

flowiej schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Mooi tegengeluid, zo kan hoort het dus ook ;)
:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 16:27

yec

jdbiggelaa schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:30:
Vorige week exact dezelfde ervaring bij Ames in Sliedrecht, alleen kreeg ik een gratis leenauto. Helemaal fantastisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
yec schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:54:
[...]

Vorige week exact dezelfde ervaring bij Ames in Sliedrecht, alleen kreeg ik een gratis leenauto. Helemaal fantastisch...
Ik kreeg bij mijn update naar 3.7 ook een leenauto: een nieuwe ID.5 om gedurende de dag te gebruiken. Was geen straf ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hier net eerste reisdag met de IV60 van Hoorn naar de Loire vallei in Frankrijk.

Alles uitgestippeld met ABRP en ook die gebruikt voor navigatie onderweg. Kwamen keurig uit met de laadstops en gejammer van de kinderen (net geen 2 en net geen 5) tegen de tijd dat we moesten laden. Hadden de stops ook uitgezocht met wat speelruimte/gras voor de kinderen en niet teleurgesteld.

Fietsendrager met tas achterop voor wat extra ruimte (450L), is niet te zien en heb niet gemerkt dat hij nu significant meer verbruikt.

Pas van werk dus niet gebonden aan Tesla of wat dan ook en laadplekken genoeg langs de weg.

ABRP was wel wat traag af en toe en telefoon had er lekker wat moeite mee af en toe naast ook nog hotspot draaien. Maar met de Skoda navigatie werden we enkel naar Ionity laders gestuurd, bloed irritant en vaak ect van de weg af of ergens op niks terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:08
Ik heb zelf ook een 60. Mag ik vragen hoeveel je gemiddeld reed tussen de laadstops? En hoelang je ongeveer moest laden? Welke snelheid heb je gemiddeld zo aangehouden?

Veel vragen, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen. Wij maken van het weekend een vergelijkbare rit richting Oostenrijk. Alleen zonder bak achterop, maar misschien wel met de fietsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Currry schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Ik heb zelf ook een 60. Mag ik vragen hoeveel je gemiddeld reed tussen de laadstops? En hoelang je ongeveer moest laden? Welke snelheid heb je gemiddeld zo aangehouden?

Veel vragen, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen. Wij maken van het weekend een vergelijkbare rit richting Oostenrijk. Alleen zonder bak achterop, maar misschien wel met de fietsen.
Dit is onze route ongeveer geweest. Qua km en laadtijden. Meestal hadden we wat meer geladen omdat een stop met kinderen toch altijd even langer duurt met luiers, plassen even wat drinken etc. Hierdoor ook wat meer SoC bij nieuwe stop.

Wat betreft snelheden gewoon de 130 die we mochten gereden daar was de route ook op berekend.
Gemiddeld zit ik nu op verbruik van 19,5
In de auto airco lekker aan telefoons in lader en iets van tablet of muziekbox voor de kinderen dus ook in cabine gewoon wat verbruik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lOtMaEQBwsGIWvU9_kF5epvij4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JwfElCh8Z30I5TUuJiU6UpWC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Bedankt voor het delen!
En wat een netjes verbruik zeg. De keren dat ik 130 heb gereden haalde ik iets van 22/100. En je laadtijden zijn wel interessant, mijn verwachting was dat de stops korter zouden zijn. Misschien moet ik die verwachtingen wat bijstellen. Er vanuit gaande dat je ook de snellaad optie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viruskiller
  • Laatst online: 01-06 19:33
Hetzelfde probleem gehad, ze stonden volledig naar beneden. Volgens de garage kwam dit door een communicatiemodule, die ze vorige week vervangen hebben (samen met ME3.7 update). Ik betwijfel echter of dit de werkelijke reden was: enkele maanden geleden een ongeval gehad, waarna de lampen terug enkele weken op de juiste hoogte stonden, maar deze zaten snel terug vast. Voor de duidelijkheid: er is toen niets aan de lampen vervangen geweest.

ME3.0 naar ME3.7: deze heeft twee dagen in beslag genomen. Blij met de extra info op het scherm en eindelijk het irritante oplaad lawaai door EMC storingen in huis weg is. Het grote scherm voelt wel stroever aan qua bediening.

[ Voor 14% gewijzigd door Viruskiller op 31-07-2024 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Currry schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:16:
Bedankt voor het delen!
En wat een netjes verbruik zeg. De keren dat ik 130 heb gereden haalde ik iets van 22/100. En je laadtijden zijn wel interessant, mijn verwachting was dat de stops korter zouden zijn. Misschien moet ik die verwachtingen wat bijstellen. Er vanuit gaande dat je ook de snellaad optie hebt.
De j dat als je een beetje tweakt (pun intended) aan de route zodat je met minder SoC aankomt bij laadpunt deze ook korter zullen zijn, zeker als je tot 80‰ gaat ipv zoals wij maar gewoon even door laden want de kinderen zijn nog even energie aan het kwijt raken. En de percentages waarmee we bij de stops aankwamen vielen heel erg mee waardoor je ook niet max snellaad.

Hadden er bij nagenoeg elke stop wel eentje verder kunnen pakken zowat of wel 2 misschien. Maar we hadden deze ook uitgezocht omdat er zeker weten iets van speeltuin/veld bij zat dus dan maar langzamer laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:00
Zie Fastned laadcurve: snelst is tot circa 10% leeg te rijden en te laden tot zo’n 65-70%. Als je dat lastig vindt inschatten kun je dat via ABRP mooi instellen en laten plannen.

https://support.fastned.n...s/360006492397-%C5%A0koda

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPZVcNaaCq_6pkml5PLCyyykZpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WFR2zW7sbhdIAOmHcJ20Y3uP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 21:54
Rubman schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:41:
[...]

Dit is onze route ongeveer geweest. Qua km en laadtijden. Meestal hadden we wat meer geladen omdat een stop met kinderen toch altijd even langer duurt met luiers, plassen even wat drinken etc. Hierdoor ook wat meer SoC bij nieuwe stop.

Wat betreft snelheden gewoon de 130 die we mochten gereden daar was de route ook op berekend.
Gemiddeld zit ik nu op verbruik van 19,5
In de auto airco lekker aan telefoons in lader en iets van tablet of muziekbox voor de kinderen dus ook in cabine gewoon wat verbruik

[Afbeelding]
Ik probeer FastNed juist altijd te mijden wanneer ik naar Zuid Frankrijk ga. Ionity of Engie halen bij mij vele hogere snelheden. Fastned blijft bij mijn Enyaq 80 erg vaak op de 100kwh steken, of eronder nog zelfs, terwijl ik bij die andere vaak een hele tijd op de 140/130 blijf hangen.. of het in minuten echt veel uitmaakt weet ik niet, maar het voelt gewoon te langzaam :)

Iemand meer die ervaring met de Enyaq 80 en Fastned ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel van Veen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 09:47
JustTrying schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 01:00:
[...]

Ik probeer FastNed juist altijd te mijden wanneer ik naar Zuid Frankrijk ga. Ionity of Engie halen bij mij vele hogere snelheden. Fastned blijft bij mijn Enyaq 80 erg vaak op de 100kwh steken, of eronder nog zelfs, terwijl ik bij die andere vaak een hele tijd op de 140/130 blijf hangen.. of het in minuten echt veel uitmaakt weet ik niet, maar het voelt gewoon te langzaam :)

Iemand meer die ervaring met de Enyaq 80 en Fastned ?
Hier juist het omgekeerde (Enyaq 80 uit 2021): Ionity komt meestal niet boven de 100kW, terwijl Fastned bij start zelfs boven de 150 komt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Jullie hoeven niet zelf te betalen voor het laden? Want anders is Tesla, in NL in ieder geval, een betere deal.

edit: ik betaal zelf en vindt de prijs dus veel belangrijker.

[ Voor 22% gewijzigd door onetime op 01-08-2024 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nee alles kan ook op vakantie tot nu toe gewoon met de druppel van werk.
Kijk dus iets minder naar welk station en meer naar zaken eromheen. Zeker nu op reis met kleine kinderen, dan is het fijner als er wat speelgedoe is naast een snellader ;) en of die nu van Total, FastNed, Ionity of Tesla is maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Ik betaal ook zelf OneTime. m
Maar als het prijsverhoging minder dan 5 cent is en de faciliteiten en/of laadsnelheid is beter dan kies ik toch wat sneller voor de laatste. Ik tankte ook niet vaak bij een witte pomp bv maar vaker bij grotere pompen met faciliteiten. Overigens wel altijd van de snelweg af, want 10-15 cent p/l extra kan ik dan ook niet ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jdbiggelaa
onetime schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:04:
Jullie hoeven niet zelf te betalen voor het laden? Want anders is Tesla, in NL in ieder geval, een betere deal.

edit: ik betaal zelf en vindt de prijs dus veel belangrijker.
Ik rijd mijn eigen auto en ik peins er niet over om bij Tesla te laden. Musk acht ik een gevaar voor de samenleving en ik ga die man, noch via hem Trump cs, geen cent wijzer maken, dat is wel het minste dat ik kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
juanpabloo schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:24:
Zie Fastned laadcurve: snelst is tot circa 10% leeg te rijden en te laden tot zo’n 65-70%. Als je dat lastig vindt inschatten kun je dat via ABRP mooi instellen en laten plannen.

https://support.fastned.n...s/360006492397-%C5%A0koda

[Afbeelding]
Hmm
Mijn Enyaq laad een beetje op tussen die laadcurve en de vorige, hij blijft wat langer sneller laden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn8nLJnF4FPmTPJ3uvut_AMPn44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0TMnzBbwkW04cBlcfiR5h4FC.png?f=fotoalbum_large

Ik laad ook uit eigen portomonee. Dat is dan of thuis of bij Tesla met snelheden t/m 165kW

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
Wat ik me dan wel afvraag, als je een max laad optie hebt van 120kW. Is het dan niet slecht voor je accu als je met 150+ gaat laden? In praktijk is sneller handiger, maar als de accu hiervan slijt pak ik liever een paal die netjes 120 laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Currry Langzamer is beter, maar je hebt 7 8 jaar garantie voor maximaal 30% verlies.
Een vermindering van de capaciteit van de hoogvoltaccu na verloop van tijd is een natuurlijke eigenschap van de techniek en vormt geen defect dat onder de ŠKODA garantie valt (het gaat hier om natuurlijke slijtage), op voorwaarde dat deze door de ŠKODA Servicepartner gemeten waarde vóór het einde van de 8 jaar of vóór het bereiken van een kilometerstand van 160.000 km (afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt) vanaf het begin van de ŠKODA garantie niet 70% van de totale bruikbare capaciteit onderschrijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cryptapix
cryptapix schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:54:
@Wil @BigGreen @jvbijleveld helder verhaal, dank voor de reacties. Ik ga een afspraak maken bij de dealer.

@Matmar yes! *;
Om mezelf maar even te quoten, ik heb een update. Zojuist bij de dealer geweest en ze hebben de auto even geopend en uitgelezen. Er is geen communicatie met een van de sensoren. Waar het aan ligt is nog niet duidelijk; daarvoor moet de bumper eraf en daar moet ik een afspraak voor inplannen (logisch, ik kwam daar om 16.30u aan). Maar: ze vonden wel knaagsporen in diverse schuimblokken onder de motorkap, dus ik heb bezoek gehad (steenmarter lijkt voor de hand te liggen). Er bestaat dus een kans dat dat beest ook de bedrading van mijn parkeersensor heeft gesloopt. Morgen maar even de leasemaatschappij bellen. Ik vrees een beetje dat dit voor mijn rekening komt.

Edit:
Voor de geïnteresseerden, zo ziet een beet van een marter er uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1MFNg3RLTQ0mcXvvMf_Fo-lKE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLqbBPCMq8u9X8M5z7YRCBRX.jpg?f=fotoalbum_large
En zo pakt hij ander materiaal aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGrEKbufqVZGjrbWLT0An9TiI0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X61jcBGsO41HAcsaICGyKlOV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door cryptapix op 01-08-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
Vandaag de update naar 3.7 gehad, auto om 8.00 uur afgeleverd en stond netjes om 14.00 uur klaar.
Ook meteen dat laadklepje weer gerepareerd, eens kijken hoe lang hij het nu volhoudt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Is de 3.7 update het waard om een afspraak te maken?
Ik moet pas in december naar de garage (eerste APK :+)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Kodess schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:58:
Is de 3.7 update het waard om een afspraak te maken?
Ik moet pas in december naar de garage (eerste APK :+)
Mwah, je merkt er eigenlijk niks van. Dit zijn de goodies:
  • Weergave van rijgegevens in de virtuele cockpit
  • Online Route Import - Een nieuwe dienst binnen het Infotainment Online pakket
  • Vereenvoudigde deactivatie van lane assist
  • Service Scheduling - Nieuwe service in het Proactive Service-pakket
  • Verbeteringen aan de HMI en head-up display
  • Systeem verbeteringen
  • Plug & Charge - Maakt automatisch en veilig verifiëren bij openbare laadstations mogelijk (alleen Powerpass gebruikers)
  • Is hier IEMAND die Powerpass gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03
jdbiggelaa schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:05:
[...]

Mwah, je merkt er eigenlijk niks van. Dit zijn de goodies:
  • Weergave van rijgegevens in de virtuele cockpit
  • Online Route Import - Een nieuwe dienst binnen het Infotainment Online pakket
  • Vereenvoudigde deactivatie van lane assist
  • Service Scheduling - Nieuwe service in het Proactive Service-pakket
  • Verbeteringen aan de HMI en head-up display
  • Systeem verbeteringen
  • Plug & Charge - Maakt automatisch en veilig verifiëren bij openbare laadstations mogelijk (alleen Powerpass gebruikers)
Online route import, dat zit toch ook al in 3.2. Of is dat iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
superbikkel schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:07:
[...]

Online route import, dat zit toch ook al in 3.2. Of is dat iets anders?
Dat kan heel goed. Dit zijn de nieuwe dingen voor wie van 3.0 naar 3.7 gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zal nog een paar maanden in dit topic rondhangen.

Net handtekening gezet onder de koop van een EV6 Light 78,4 Kwh. Was een deal die ik niet kon laten schieten. 37,6k (incl SEPP) voor een 78,4 Kwh en 800volt BEV.

Nog een scherpe inruil gekregen op mijn Enyaq 60 uit 2021.

Alles binnen een dag geregeld.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
jeroenkb schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:38:

Net handtekening gezet onder de koop van een EV6 Light 78,4 Kwh. Was een deal die ik niet kon laten schieten. 37,6k (incl SEPP) voor een 78,4 Kwh en 800volt BEV.

Mag/wil je de inruilwaarde ook met ons delen? En... de light editions hebben toch 58,4Kwh en 77,4?

[ Voor 6% gewijzigd door utbone op 03-08-2024 15:53 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
utbone schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

Mag/wil je de inruilwaarde ook met ons delen? En... de light editions hebben toch 58,4Kwh en 77,4?
25,5k. 48,5km

Met versleten voorbandjes ;)

Wat ik begrijp is productie uit het buitenland die NL overgenomen heeft. Daar kennen ze blijkbaar wel een Ligth versie met 78,4Kwh. Vanuit de importeur hebben ze die vervolgens aangemeld met een fiscale waarde onder de 45k.

Waren er 2 weken 80 beschikbaar. Nu nog maar 7.

Enige keus die je hebt is uit 3 kleuren. Auto's zijn ook al geproduceerd. Nu alleen nog op de boot. Briljante deal wat mij betreft.

https://www.kia.com/nl/ki...oorraadactie-ev6-niro-ev/

(en dit allemaal door een opmerking van iemand in het Reizen met EV in het buitenland gisteren over de laadsnelheid van de EV6. Vroeg me af of dat echt zo was. Even naar de site van Kia en toen zag ik deze deal)

[ Voor 17% gewijzigd door jeroenkb op 03-08-2024 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kodess
jeroenkb schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:38:

Mooie wagen ;)

Als ik de kofferbakruimte niet nodig had had ik ook de EV6 gekozen. Moderner 800V systeem, en naar mijn mening een mooier design.
Gelukkig is de iV 80 uitendelijk (nog) vrijwel evensnel in lange ritten door Europa. EV6 is 12 minuten minder laden als je bv naar Marseille rijd. (1u35m vs 1u23m)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kodess schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:30:
[...]

Mooie wagen ;)

Als ik de kofferbakruimte niet nodig had had ik ook de EV6 gekozen. Moderner 800V systeem, en naar mijn mening een mooier design.
Gelukkig is de iV 80 uitendelijk (nog) vrijwel evensnel in lange ritten door Europa. EV6 is 12 minuten minder laden als je bv naar Marseille rijd. (1u35m vs 1u23m)
Belangrijk nadeel is de beschikbaarheid van 800V DC laders; de meesten kunnen het wel maar een van de grootste netwerken, Tesla, kunnen dat niet. Ook een bepaalde serie laders van fabrikant Kempower (die je in Scandinavië meer ziet) niet. Laadvermogen is daar behoorlijk beperkt of het werkt simpelweg niet.

Voor mij zou MEB platform in z’n huidige vorm (Enyaq 85 etc) zelfs op gebied van snelladen daarom nog de voorkeur hebben.. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
JanHenk schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Belangrijk nadeel is de beschikbaarheid van 800V DC laders; de meesten kunnen het wel maar een van de grootste netwerken, Tesla, kunnen dat niet. Ook een bepaalde serie laders van fabrikant Kempower (die je in Scandinavië meer ziet) niet. Laadvermogen is daar behoorlijk beperkt of het werkt simpelweg niet.

Voor mij zou MEB platform in z’n huidige vorm (Enyaq 85 etc) zelfs op gebied van snelladen daarom nog de voorkeur hebben.. :)
Ook Kempower kan geleverd worden met 800v, maar ik moet toegeven die zijn nog niet zo veel geplaatst. Bjørn Nyland heeft er wel in zijn video’s op YT gebruik van gemaakt en laten zien.

Bij een 400v lader moet de boordlader dan het voltage ophogen voor het laden van de accu of zoals de q6 etron het kan, de accu in 2x 400 opsplitsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Kodess schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:30:
[...]

Mooie wagen ;)

Het is dat ik naast jarenlange Skoda rijder ook Hollander ben...

De prijs voor een rond de 80Kwh accu (nog los van het snelladen) was gewoon onweerstaanbaar. Een Enyaq 80 start bij 51k (de reguliere EV6 trouwens ook)

Met mijn Enyaq 60 stond ik tijdens lange ritten toch elke 250-280km een goede 50 minuten te laden. En daar was ik wel een beetje klaar mee.

Ik ga trouwens zeker nog wel eens vloeken als ik de bagage mag inladen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
jeroenkb schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Met mijn Enyaq 60 stond ik tijdens lange ritten toch elke 250-280km een goede 50 minuten te laden. En daar was ik wel een beetje klaar mee.

[…]
50 minuten? Dan laad je van 0 tot 100 of je hebt geen snelladen of je auto is kapot, maar met mijn 60 sta ik echt geen 50 minuten te laden. Wel elke 250km als je een flink doorrijdt en het weer niet al te gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
cryptapix schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:45:
[...]

50 minuten? Dan laad je van 0 tot 100 of je hebt geen snelladen of je auto is kapot, maar met mijn 60 sta ik echt geen 50 minuten te laden. Wel elke 250km als je een flink doorrijdt en het weer niet al te gunstig is.
20 tot 80. Heb 100 Kw snelladen. Auto is wel van 2021. Nooit idee gehad dat er iets kapot is. Maar ja. Maakt verder ook niet meer uit.

Iets heel anders. Onderstaand heb ik bij lange na nooit eerder gehad (eerder rond de 330)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VR1BtjER7BsSRqKYX2VJbaDrmFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWPYRe0oPsrlG9EZm0ds2vB5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@jeroenkb Kijk eens rechts boven; 20+. Ik kom met mijn 80 nu ruim boven de 600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
onetime schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:06:
@jeroenkb Kijk eens rechts boven; 20+. Ik kom met mijn 80 nu ruim boven de 600.
Weet ik. Ik geef alleen aan dat ik de afgelopen 3 zomers nooit verder ben gekomen tot 340 bij 100%. Dus het zal wel een sweetspot zijn van temp en luchtvochtigheid en laatst gereden snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDXJK_Tzgv5uepmj65zDfUqZQrY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Eikdp4NlLGsZx7e21CUlpucM.png?f=fotoalbum_large
Mijn record tot nu toe; 520 / 80 x 100 = 650... ondanks 100km/h, wel met wind mee.
In de winter zit ik rond de 500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:23
onetime schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:54:
[Afbeelding]
Mijn record tot nu toe; 520 / 80 x 100 = 650... ondanks 100km/h, wel met wind mee.
In de winter zit ik rond de 500
Ik ben echt heel benieuwd hoe je dan rijdt om zo’n rijbereik te halen.
Kan me haast niet aan de indruk onttrekken dat je héél erg rustig optrekt bij het stoplicht, zo mogelijk tot irritatie van andere weggebruikers.
Ik heb zelf ook een 80 en ben al heel blij als ik met 80% rond de 400-420 Km kom en ik gebruik daarbij heel vaak uitrollen, vervolgens recuperatie stand 1, weer iets verder stand 2 en tot slot stand 3 en misschien nog een beetje remmen als ik het net niet redt om op tijd stil te staan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• cryptapix
cOOlrUnnINgs schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:32:
[...]

Ik ben echt heel benieuwd hoe je dan rijdt om zo’n rijbereik te halen.
Kan me haast niet aan de indruk onttrekken dat je héél erg rustig optrekt bij het stoplicht, zo mogelijk tot irritatie van andere weggebruikers.
Ik heb zelf ook een 80 en ben al heel blij als ik met 80% rond de 400-420 Km kom en ik gebruik daarbij heel vaak uitrollen, vervolgens recuperatie stand 1, weer iets verder stand 2 en tot slot stand 3 en misschien nog een beetje remmen als ik het net niet redt om op tijd stil te staan.
Nee, laten we dit niet weer doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
jeroenkb schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

20 tot 80. Heb 100 Kw snelladen. Auto is wel van 2021. Nooit idee gehad dat er iets kapot is. Maar ja. Maakt verder ook niet meer uit.

Iets heel anders. Onderstaand heb ik bij lange na nooit eerder gehad (eerder rond de 330)

[Afbeelding]
Dat is ook wat ik met mijn 60 haal met dit weer. Qua laden, ik sta doorgaans niet 50 min aan de snellader (tenzij m’n dochter niet terug de auto in wil…).

[ Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 04-08-2024 14:13 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 78 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.