Wij wonen in een buitengebied en heb al 2x een marter on de motorkap gehad. 1 keer had had 1 specifieke sensorkabel doorgeknaagd waar door niets maar ook niets het meer deed in de auto. Alleen simpel gas, remmen en sturen nog. Maar verder niets meer. Als je hem aanzette kwam er een kerstboom aan lampjes naar voren. Gelukkig hebben ze alleen die ene kabel kunnen vervangen in de kabelboom.Currry schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:30:
Ik ben laatst bij de garage geweest omdat er een stuk bot onderin zat onder de motorkap. Kon ik net niet goed bij. De monteur wist meteen dat daar (dat kapotte stuk op je foto) het nestje van de marter zat, daar vinden ze die beesten altijd.
Een geruststelling, de Enyaq heeft blijkbaar geen lekkere kabels voor die beesten, geen vis dingen ofzo. Bij mij ook niet meer gezien daarna.
Toen ook een marter-pieper laten installeren, maar die heeft weinig zin lijkt het. Paar weken geleden deed ik de motorkap open en lag boven in de rest van een half aangevreten vogel, kop, vleugels enzovoort.