Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 15:17
cryptapix schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:51:
[...]

Heb je bewijs voor die stelling? De auto’s zijn namelijk de afgelopen jaren gemiddeld alleen maar groter geworden. Mijn ouders reden met 4 volwassenen in een Fiat Tempra naar Griekenland. Maar tegenwoordig klaagt iedereen en moet iedereen een grote(re) auto hebben.

En verder is het ook wel logisch dat de focus op voorin ligt. Iedere dag dat ik naar werk rijd zie ik vooral mensen alleen in hun auto. Soms met 2. Zelden met 4 volwassenen.
Vroeger met de 207 SW met zijn 5en op vakantie :+

Toen ik deze Enyaq kocht zei een kennis ook meteen, al die autos worden steeds groter. De straat waar hij in woont in Utrecht sta je gewoon met een Enyaq voor de helft op de weg omdat je maar half in een parkeerplaats past.
(Hij rijd een Zoe, gezin van 4 en dat gaat ook prima)
Als we geen derde erbij kregen ergens de komende weken dan zat ik nu nog in mijn ioniq :D

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-07 22:01
De schuine achterbank zorgt er ook voor dat een maxicosi in een isofix base te schuin zit wat mij betreft. Ik doe de maxicosi gewoon weer met de riem vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:53
Mocht geld geen rol spelen kan men altijd nog een Multimac overwegen 8)
https://www.multimac.com/range
Daar gaat je kinderbijslag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:19
macmellow schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:15:
De schuine achterbank zorgt er ook voor dat een maxicosi in een isofix base te schuin zit wat mij betreft. Ik doe de maxicosi gewoon weer met de riem vast.
Bij ons is die base door de poot die op de vloer steunt gewoon vlak? En verder is de kleine hier juist heel blij met een schuine bank, want nu kan het huidige stoeltje (maxi cosi rodifix pro2) schuiner en dus kan die van mij beter slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
cryptapix schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 21:28:
[...]

Bij ons is die base door de poot die op de vloer steunt gewoon vlak? En verder is de kleine hier juist heel blij met een schuine bank, want nu kan het huidige stoeltje (maxi cosi rodifix pro2) schuiner en dus kan die van mij beter slapen.
De bank staat schuin zodat de isofix punten te laag zitten zeg maar, dus die poot helpt niks. Maar misschien ligt het aan de base die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:57
Ach een beetje achterover hangen in je maxi cosi is toch prima? Vaak is de extra optie dat die dingen nog verder achterover kunnen op hun base. Krijg je er dus gratis bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
cryptapix schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 18:51:
[...]

Heb je bewijs voor die stelling? De auto’s zijn namelijk de afgelopen jaren gemiddeld alleen maar groter geworden. Mijn ouders reden met 4 volwassenen in een Fiat Tempra naar Griekenland. Maar tegenwoordig klaagt iedereen en moet iedereen een grote(re) auto hebben.

En verder is het ook wel logisch dat de focus op voorin ligt. Iedere dag dat ik naar werk rijd zie ik vooral mensen alleen in hun auto. Soms met 2. Zelden met 4 volwassenen.
Een auto die groter wordt, betekent toch niet automatisch meer binnenruimte? :? Da's net mijn punt.
Je ziet het telkens heel erg bij die BMW Xnogiets modellen. Je hebt de (achter)banden en de wielkasten. Het breedste punt van de auto. En dan zie je hoe hoger je kijkt (richting het dak dus) hoe het geheel meer en meer op een piramide begint te lijken. Waar je romp en schouders zich ongeveer moeten bevinden op de achterbank is er al een heel stuk breedte weg.

Vroeger had je idd kleinere auto's maar deden ze ook niet zo achterlijk qua design. Het waren misschien wat meer rechthoeken op wielen (en breaks, for the love of god, ipv SUV's!) maar dan hou je binnenin ook meer ruimte over.

Wat ik zeg, komt ook net overeen met heel die autostoelendiscussie hier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Er kan zo onderhand wel een apart topic geopend worden over kinderstoelen in de Enyaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-07 22:24
Meer mensen die met dit warme weer lagere laadsnelheid krijgen op een 11kw AC laadpaal? Auto staat vol in de zon op de oprit.

Vanochtend begonnen op 30% met laden en bij 70% daalt de snelheid van 10kw naar 4,2kw. Ontkoppelen en opnieuw starten helpt maar even.

Ik heb eerder zoiets gehad en toen bleek de warmtewisselaar defect en is vervangen onder garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macmellow
Ik heb wel vaak dat de auto wat gaat blazen als ik ‘m in de zon inplug met deze temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
macmellow schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:41:
Ik heb wel vaak dat de auto wat gaat blazen als ik ‘m in de zon inplug met deze temperaturen.
Hier ook, zodra ik de auto aankoppel (11kW) beginnen direct de ventilatoren achter de radiateur te draaien…

Waar ik wel simpel van wordt, is het feit dat de Enyaq voor de 3e keer deze week 1 minuut na het wegrijden, de verwarming op 22 graden, Airco uit, en de handmatig ingestelde ventilatorstand op “Auto” zet……Je komt er pas achter als het ineens wel erg warm in het interieur wordt….. Eerder had ik dit na de mededeling “Er zijn nieuwe gebruikersinstellingen beschikbaar” vervolgens annuleerde ik dit, maar bij het opnieuw opstarten was ik doodleuk al mijn kachel, individuele drivemode en kleur van de sfeerverlichting kwijt.
Kennelijk worden deze instellingen met regelmaat overschreven.
In mijn vorige auto (VW Passat GTE), heb ik dit nimmer meegemaakt…..

[ Voor 0% gewijzigd door Tolot op 21-07-2024 12:41 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dat herken ik niet.

Maar ik maak ook geen gebruik van de halfslachtige implementatie van de gebruikersprofielen. Daar zal het wellicht vandaan komen?

Gewoon één profiel, instellingen zijn bij instappen zoals ik ben uitgestapt. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
JanHenk schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:39:
Dat herken ik niet.

Maar ik maak ook geen gebruik van de halfslachtige implementatie van de gebruikersprofielen. Daar zal het wellicht vandaan komen?

Gewoon één profiel, instellingen zijn bij instappen zoals ik ben uitgestapt. :)
Ik heb ook maar 1 gebruikersprofiel…. Zal eens in de instelling van dit profiel kijken. Wellicht dat eea aangepast kan worden, zodat mijn instelling de default opstart instelling wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Tolot Laat je even weten hoe we dat moeten doen als het je gelukt is? Bvd.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 11:28
Wat is jullie ervaring met de verwachtte aankomsttijd van de Skoda navigatie? Zijn er 2 weken geleden mee naar Frankrijk gereden en hij zat er echt uren naast. Alsof hij rekende met een gemiddelde snelheid van 50 à 60 km/u.

Nu op de terugweg ook weer. Een verwachtte reistijd van 1uur naar de volgende stop over 60km terwijl we al uren 130km/u rijden...

Zou het feit dat we met aanhanger rijden (ontercht) meetellen in deze?

[ Voor 9% gewijzigd door DutchJackal op 21-07-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@DutchJackal Hier de omgekeerde ervaring. De navigatie gaat ervan uit dat ik boven de maximum snelheid rijd. Terwijl ik meestal 80-90 km/h rijd. Al heb ik wel de indruk dat hij op veel vaker door mij gereden wegen met redelijker snelheden rekent. (nog steeds te snel)
Ik vind dit ook een fout in de planner. Je moet gewoon net als in TomTom je maximum snelheid in kunnen voeren. Voor het plannen, zodat er bij die max een snellere route gevonden kan worden, die wel eens korter kan zijn.
En het ontbreken van de volume regelaar van de navigatie is ook een grote fout.
En dat het volume niet relatief tov het huidige radio (of media) volume is is ook een grote stommiteit.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@DutchJackal ik heb de omgekeerde ervaring. Op lange afstanden zit hij altijd dichtbij en het past zich ook aan tijdens het rijden. Zo zag ik mijn ETA oplopen toen ik 167 km/u (want harder wil ie niet) reed als test op de Duitse snelweg en er daardoor een extra laadstop nodig was tov 130-140 blijven rijden. Ik kijk wel naar eindpunt, niet naar ETA van tussen(laad)stops.

[ Voor 9% gewijzigd door cryptapix op 21-07-2024 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:08
Bij ons klopt de aankomsttijd tot op enkele minuten nauwkeurig. Al een paar keer gehad dat ik de Skoda route begeleiding negeerde omdat ik dacht dat ik het beter wist... dus niet. Verkeersinfo erg actueel.
Het enige dat slecht werkt is de stem-bediening, soms volslagen niet lijkende adressen die gepresenteerd worden...

EDIT: ritten normaal tussen 30-90 min
binnen NL.

[ Voor 7% gewijzigd door dingo35 op 21-07-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:29

rammes

koekebakker 1e klas

DutchJackal schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:13:
Wat is jullie ervaring met de verwachtte aankomsttijd van de Skoda navigatie? Zijn er 2 weken geleden mee naar Frankrijk gereden en hij zat er echt uren naast. Alsof hij rekende met een gemiddelde snelheid van 50 à 60 km/u.

Nu op de terugweg ook weer. Een verwachtte reistijd van 1uur naar de volgende stop over 60km terwijl we al uren 130km/u rijden...

let even op wat je percentage SOC voor tussen een aankomsttijd is. bij mij wil hij nog wel eens een tijdje laden net voordat ik thuis ben waardoor er een half uur bij komt

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
rammes schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:59:
[...]

let even op wat je percentage SOC voor tussen een aankomsttijd is. bij mij wil hij nog wel eens een tijdje laden net voordat ik thuis ben waardoor er een half uur bij komt
Dit herken ik wel. Zelfs terwijl thuis tegens als favoriete laadlocatie ingesteld is, vindt hij het soms heel logisch om me even naar een (snel)lader 300 meter van mijn huis vandaan te sturen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
DutchJackal schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:13:

Vandaag dikke 600km vanuit Frankrijk naar huis gereden. Verschil van 20 min ivm een onnodige geplande laadstop net voor huis. Ben erg tevreden over de nauwkeurigheid van de navigatie. Alleen niet over hoe makkelijk/moeilijk het is om tussenstops in te voeren en te wijzigen. Ook de beperking van maar drie tussenstops vind ik erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Inmiddels thuis na een rit van 950km. Hoewel we over de heenrit en terugrit respectievelijk 14uur en 12uur hebben gedaan gaf de Enyaq navigatie bij vertrek aan dat we er zo'n 22uur over zouden doen.

Mijn voorbeeld vanmiddag was ook gewoon tot de volgende laadstop dus het willen laden had er niks mee te maken.

Net wel gezien dat de Enyaq koste wat kost niet met <10% thuis aan wilt komen en perse wilde laden vlak voor aankomst, zwlfs als je daarvoor zou moeten omrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat ook een flinke factor is, is het feit dat hij actuele files over de hele rit meeneemt in de aankomsttijd. Zeker bij erg lange ritten zullen files verderop/achteraan in de rit al lang verdwenen zijn.

Wat ik ook een mooie vind is dat de navi (bij mij iig) niet om wegafsluitingen heen planned. Dan is de aankomsttijd ineens infinite.. 😳

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-06 08:58
Bij de instellingen kan je aangeven;
- bereik bij tussenstop/laadplek (minimaal 10km)
- bereik bij bestemming (minimaal 10km)

Als je dat kastig vind kan je automatisch plannen ook uitschakelen voor laatste stuk van je lange reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-06 22:58
Autohillenga schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:23:
Deze zaterdag zelf mijn eigen onderhoudsbeurt uitgevoerd, sorry, vergeten foto’s te maken. De auto heeft nu precies een ton gelopen, en pas over 6 maanden de “eersre onderhoudsbeurt”.

Uiteraard het interieurfilter vervangen (doe ik eigenlijk elke 50.000km).

Ook waren de achterbanden rond de 3 millimeter, hoeft in principe niet, maar vind zelf dat 3 eigenlijk de max is. Voornamelijk omdat de vrouw nu vooral met de auto rijdt en de kinderen er altijd bij in zitten, dan wil je zekerheid als het een keer hard plenst.
Wel verbaasd hoe lang de banden tot nu toe meegaan, ze hebben er in totaal een ton op gezeten, wat ik een super prestatie vind voor het gewicht. (Pirelli Scorpion Elect AO)

Ook heb ik de remmen gereinigd, dit gebeurt namelijk niet bij de dealer. (5 of 7 jaar gratis onderhoud)

Voor de trommels moet je de parkeerrem terugstellen, dit moet met de testkast, do not try this at home, je moet procedures tot de letter opvolgen en niet te adviseren voor de doe-het-zelver.

Ook de capaciteit van de accu weer eens uitgelezen, een enkele cel die 3% achterloopt op de rest, het maximaal toelaatbare verschil is 5%, daarna zal ook een storingslampje gaan branden (en zal er een module vervangen moeten worden).

In principe 6% degradatie na 100.000 kilometer, waarvan de eerste 3% snel waren, al binnen de eerste 20.000 kilometer, de rest 80.000 later en dat stemt hoopvol, zelfs met 1 cel die verhoogde degradatie heeft.
[Afbeelding]

Al met al is een onderhoudsbeurt prima te doen, ook voor universele garages, misschien in sommige gevallen zelfs beter, voornamelijk omdat bij universele garages de remmen gereinigd en gangbaar gemaakt worden bij een beurt. De 7 jaar gratis onderhoud is slechts het absolute noodzakelijk zoals remvloeistof, interieurfilter en een algehele check.
Ik heb afgelopen week mijn Bridgestone banden laten vervangen na 45.000km omdat ze achter aan de binnenkant teveel versleten waren. Tevens aan de voorkant juist de aan buitenkant veel slijtage.

Daarom nog eens teruggezocht naar het onderwerp banden slijtage. Toen kwam ik bovenstaande post tegen. Heb jij toevallig ook een uitlijnrapport van je auto die je zou willen delen? Ben benieuwd of ik daar iets van kan leren als de banden bij jou 100.000km meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
Wilde schreef op zondag 21 juli 2024 @ 21:28:
Wat ook een flinke factor is, is het feit dat hij actuele files over de hele rit meeneemt in de aankomsttijd. Zeker bij erg lange ritten zullen files verderop/achteraan in de rit al lang verdwenen zijn.
Dat doet volgens mij elk navigatiesysteem, tenminste wel diegene die ik nu gebruik (Waze) en die ik in het verleden ook gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:05
BAJ82 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Ik heb afgelopen week mijn Bridgestone banden laten vervangen na 45.000km omdat ze achter aan de binnenkant teveel versleten waren. Tevens aan de voorkant juist de aan buitenkant veel slijtage.

Daarom nog eens teruggezocht naar het onderwerp banden slijtage. Toen kwam ik bovenstaande post tegen. Heb jij toevallig ook een uitlijnrapport van je auto die je zou willen delen? Ben benieuwd of ik daar iets van kan leren als de banden bij jou 100.000km meegaan.
Nooit geweten dat de Enyaq trommelremmen had, maar ik heb al gelezen waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaspier
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-06 21:32
Net even de ruitenwisser vloeistof aangevuld, zie ik tot mijn verbazing een versleten bescherm of afdekkap zitten. Iemand enig idee wat dat is en wat de oorzaak kan zijn? Motorkap die er tegenaan drukt en slijtage? Knaagdieren? Verkeerd/ruw uitgevoerd onderhoud?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W82mKaKxiokr-WWmM8yDer_mLhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dpfozxOqiHhaoPrYiPte3F8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
Klaaspier schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:05:
Net even de ruitenwisser vloeistof aangevuld, zie ik tot mijn verbazing een versleten bescherm of afdekkap zitten. Iemand enig idee wat dat is en wat de oorzaak kan zijn? Motorkap die er tegenaan drukt en slijtage? Knaagdieren? Verkeerd/ruw uitgevoerd onderhoud?[Afbeelding]
Marter op bezoek?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
Ik ben laatst bij de garage geweest omdat er een stuk bot onderin zat onder de motorkap. Kon ik net niet goed bij. De monteur wist meteen dat daar (dat kapotte stuk op je foto) het nestje van de marter zat, daar vinden ze die beesten altijd.
Een geruststelling, de Enyaq heeft blijkbaar geen lekkere kabels voor die beesten, geen vis dingen ofzo. Bij mij ook niet meer gezien daarna.

[ Voor 4% gewijzigd door Currry op 22-07-2024 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Net even de ruitenwisser vloeistof aangevuld, zie ik tot mijn verbazing een versleten bescherm of afdekkap zitten. Iemand enig idee wat dat is en wat de oorzaak kan zijn? Motorkap die er tegenaan drukt en slijtage? Knaagdieren? Verkeerd/ruw uitgevoerd onderhoud?[Afbeelding]
Marter.
In mijn vorige auto heb ik hetzelfde probleem gehad. Er zijn diverse middelen om ze weg te houden (geen garantie): geur- garage gaf tip om wc blokjes onder de motorkap te hangen, hoog geluid of iets wat stroom slootjes geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-07 12:16
In mijn Kona heb ik een marter onder de motorkap gehad. Geen grote schade maar wel isolatie aangevreten. De garage heeft toen een anti-marter piepding geïnstalleerd. Die heb ik overgezet naar de Enyaq in de hoop dat t Beest er niet onder komt nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ik heb deze posting nog open staan; dan is er denk ik geen ruimte meer voor ongenode gasten.
En die gasveer vindt ik ook interessant.
Vinden jullie ook dat de Enyaq erg veel sproeier vloeistof gebruikt?
(en hoe zet ik de koplamp sproeiers uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 13:02
onetime schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:51:
[...]

Ik heb deze posting nog open staan; dan is er denk ik geen ruimte meer voor ongenode gasten.
En die gasveer vindt ik ook interessant.
Vinden jullie ook dat de Enyaq erg veel sproeier vloeistof gebruikt?
(en hoe zet ik de koplamp sproeiers uit?)
Als je de koplampen aan hebt (en dat heb je meestal denk ik) sproeien die iedere zoveelste keer mee als je de ruiten sproeit. Ik dacht iedere 5e keer. Daarom gaat het tankje sneller leeg bij auto’s met koplampsproeiers. Uitzetten kan niet zomaar, behalve als je de slangetjes ernaartoe afknelt. Maar of dat op den duur storingen geeft, geen idee. Wel zijn je koplampen minder schoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:52
Currry schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:30:
Ik ben laatst bij de garage geweest omdat er een stuk bot onderin zat onder de motorkap. Kon ik net niet goed bij. De monteur wist meteen dat daar (dat kapotte stuk op je foto) het nestje van de marter zat, daar vinden ze die beesten altijd.
Een geruststelling, de Enyaq heeft blijkbaar geen lekkere kabels voor die beesten, geen vis dingen ofzo. Bij mij ook niet meer gezien daarna.
Zeg dat niet te snel. Ik was bij de garage en een van de vertegenwoordigers reed een Enyaq RS. Daar had de steenmarter de HV accu kabel doorgeknaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaspier
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-06 21:32
Dank voor de antwoorden. Beetje off topic, maar wij gaan morgen op vakantie. Nu zal de marter van hier wel niet meereizen, maar ik lees dat de geur andere marters aanzet tot vandalistisch gedrag? Iemand nog advies voor waar ik een werkend afschrikking kan kopen en iets dat de geur maskeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Klaaspier Zoek op anti marter pieper: of neem mee op reis: wc blokje. (in een alleen aan de "bovenkant" geperforeerd zakje? pas op dat de kuur niet erger is dan de kwaal)
https://gathering.tweaker...quote_message/79639012/42
https://gathering.tweaker...quote_message/79639424/42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Nu online
onetime schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:18:
@Klaaspier Zoek op anti marter pieper: of neem mee op reis: wc blokje. (in een alleen aan de "bovenkant" geperforeerd zakje? pas op dat de kuur niet erger is dan de kwaal)
https://gathering.tweaker...quote_message/79639012/42
https://gathering.tweaker...quote_message/79639424/42
Ik had in mijn vorige auto op 2 plekken wc blokjes opgehangen. Na een half jaar hingen die er nog keurig (Enigzins tot mijn verbazing).
En: geen marter overlast meer gehad

[ Voor 3% gewijzigd door helloitsme op 23-07-2024 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
helloitsme schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:26:
[...]

Ik had in mijn vorige auto op 2 plekken wc blokjes opgehangen. Na een half jaar hingen die er nog keurig (Enigzins tot mijn verbazing).
En lekker fris na het laden :)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
helloitsme schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:26:
[...]

Ik heb, na initiële marterschade aan de isolatie 1,5 jaar geleden, ook een blokje opgehangen. Hangt prima, geen marters meer gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Viewlite schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:18:
[...] Geen ervaring maar ben ook geïnteresseerd. In de video zegt hij binnenkort ook de variant uit Ierland te gaan beoordelen, als ik het goed begrijp. Dat scheelt bijna de helft.
https://www.evaccessoriesireland.com/shop
Die Ierse versie blokkeert de mogelijkheid voor een gasveer. Ik heb net bij frunk.at besteld, met gasveer en grote tas. €337,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 11:50
vandaag zat mijn navigatie er 12km naast!
Het begon met net niet op de weg rijden en daarna werd de afstand groter.
Een herstart hielp niet echt maar na meer dan een uur geparkeerd te hebben werkte het weer normaal.
De Carplay navigatie (applemaps) werkte wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 19:32
BigGreen schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:56:
vandaag zat mijn navigatie er 12km naast!
Het begon met net niet op de weg rijden en daarna werd de afstand groter.
Een herstart hielp niet echt maar na meer dan een uur geparkeerd te hebben werkte het weer normaal.
De Carplay navigatie (applemaps) werkte wel normaal.
De les is (weer): vertrouw niet op de navigatie van je Enyaq, gebruik je telefoon. Ik heb al jaren geleden afscheid genomen van de navigatie in de auto zelf, gebruik alleen nog iPhone met Apple Carplay. Mijn vrouw vindt dat teveel ‘gedoe’ en komt regelmatig in de problemen met de auto-navigatie. Maar is hardleers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 11:50
jdbiggelaa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:04:
[...]

De les is (weer): vertrouw niet op de navigatie van je Enyaq, gebruik je telefoon. Ik heb al jaren geleden afscheid genomen van de navigatie in de auto zelf, gebruik alleen nog iPhone met Apple Carplay. Mijn vrouw vindt dat teveel ‘gedoe’ en komt regelmatig in de problemen met de auto-navigatie. Maar is hardleers :)
Ik wissel nog wel eens omdat Carplay niet altijd meteen goed werkt en ook zo met de navigatie (duurt ook nog wel eens een paar minuten voordat deze goed werkt)

Nog steeds op 3.0 software en is een aantal maanden geleden geheel gereset (is al wel beter maar nog niet gelijk bruikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Los van de verwachtte aankomsttijd van/naar vakantie heb ik echt géén klachten over de navigatie in 4.2 en werkt deze uitstekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
[...]

Volledig mee eens, doe al jaren niets anders. Even iets heel anders: auto staat vandaag bij de dealert om eindelijk de hoogteverstelling van de koplampen te herstellen, net als het vervangen van beide “spiegel”-lampjes. Ik vroeg naar de upgrade van 3.2 naar 3.7 maar dat doen ze maar even niet. Is een grote dealer en er staan meerdere Enyaqs te leunen die volledig dood zijn na een poging tot updaten. Maar effe wachten dus…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
BGFG schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:06:
[...]

…..

Ik vroeg naar de upgrade van 3.2 naar 3.7 maar dat doen ze maar even niet. Is een grote dealer en er staan meerdere Enyaqs te leunen die volledig dood zijn na een poging tot updaten. Maar effe wachten dus…..
Mmmm, als ik dit lees twijfel ik weer over mijn geplande update volgende week. Ik moet er binnenkort mee naar Zuid Frankrijk op vakantie.
Zijn er meer mensen die gebrickte Enyaqs door de update naar 3.7 bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
jdbiggelaa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:04:
[...]

Mmmm, als ik dit lees twijfel ik weer over mijn geplande update volgende week. Ik moet er binnenkort mee naar Zuid Frankrijk op vakantie.
Tsja, lastig. Ze waren vrij stellig gezien hun recente ervaringen. Ik ben op zich tevreden over 3.2, maar weet natuurlijk niet precies wat ik mis. If it ain’t broken…..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mortimerke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb mijn update van 3.2 naar 3.7 half juni gehad. Heb er nu net 3.500km mee gereden naar Spanje en terug. Niks problemen gehad. Dus positief nieuws kan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Ik heb zelf nog niets gehoord van gebrickte Enyaqs met 3.7 anders dan dat het tijdens het updaten gebeurt. Update geslaagd en je zou dus nergens last van moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-06 18:17
[...]

De les is terug gaan naar de dealer en zeggen dat het niet werkt. Tenslotte als je iets koopt en het werkt niet naar behoren dan breng je het terug voor reperatie en/of vervanging.

Dat is te minste waar ik mee bezig ben (+ nog wat problemen met de mobile connectie). Problemen sinds dag 2, ze krijgen het niet opgelost (gps) en voor de mobile connectie zeggen ze dood leuk dat Skoda met een update moet komen maar wanneer die komt weten ze niet. In middels een advocaat een brief laten schrijven omdat ze geleverd hebben wat er belooft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Currry schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:48:
Ik heb zelf nog niets gehoord van gebrickte Enyaqs met 3.7 anders dan dat het tijdens het updaten gebeurt. Update geslaagd en je zou dus nergens last van moeten hebben.
Dat klopt, het gebeurt inderdaad tijdens het updaten begreep ik. Daarna doet ie heulemaal niks meer. Ze hebben er dacht ik nu een stuk of 4 staan waarvoor ze wachten op support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelruitje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:45
Mijn update van 3.2 naar 3.7 is goed verlopen. Nu 3 weken geleden. Merkte daarna 2 x dat navigatie compleet zijn oriëntatie kwijt was. Ik heb een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan. Systeem loopt nu soepeler zonder vertraging. Wel je skoda ID bij de hand houden want je begint met een schone lei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 03-07 07:50
@Poelruitje en @Mortimerke, die update naar 3.7 is dan OTA gebeurd?

[ Voor 12% gewijzigd door Viewlite op 24-07-2024 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Nu online
@Viewlite ik heb begin juni bij de dealer mijn update naar 3.7 gekregen. Werkt goed sindsdien. Enige klacht die ik heb is dat ik tijdens sommige ritten heel erg vaak de melding ‘stuurwiel overnemen’ krijg. Bloedirritant, zeker als je een paar honderd snelwegkilometers te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Homer-Simpson schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:15:
@Viewlite ik heb begin juni bij de dealer mijn update naar 3.7 gekregen. Werkt goed sindsdien. Enige klacht die ik heb is dat ik tijdens sommige ritten heel erg vaak de melding ‘stuurwiel overnemen’ krijg. Bloedirritant, zeker als je een paar honderd snelwegkilometers te maken hebt.
Misschien een keertje 'trommelen' op het stuur? Lees hier wat eerdere berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Nu online
Currry schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:30:
[...]

Misschien een keertje 'trommelen' op het stuur? Lees hier wat eerdere berichten over.
Heb al van alles geprobeerd wat ik in dit topic heb gelezen. Het vreemde is dat de ene rit deze melding tientallen keren voorkomt en de andere rit niet of maar een enkele keer. In de manier hoe ik het stuur vasthoud zit geen verschil.
Kijk het nog even aan voordat ik ermee naar de dealer ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-07 19:23
Homer-Simpson schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:50:
[...]

Heb al van alles geprobeerd wat ik in dit topic heb gelezen. Het vreemde is dat de ene rit deze melding tientallen keren voorkomt en de andere rit niet of maar een enkele keer. In de manier hoe ik het stuur vasthoud zit geen verschil.
Kijk het nog even aan voordat ik ermee naar de dealer ga.
Juist tegenovergestelde hier, de kleinste aanraking is na de update van 3.0 naar 3.7 voldoende om het systeem tevreden te houden. Het is zo gevoelig dat zodra mijn hand in de buurt van het stuur was(zeg 2 a 3 cm) zonder fysieke aanraking en de melding wegging.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Poelruitje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 07:39:
[...]

Mijn update van 3.2 naar 3.7 is goed verlopen. Nu 3 weken geleden. Merkte daarna 2 x dat navigatie compleet zijn oriëntatie kwijt was. Ik heb een herstel naar fabrieksinstellingen gedaan. Systeem loopt nu soepeler zonder vertraging. Wel je skoda ID bij de hand houden want je begint met een schone lei.
Vreemd: mijn Enyaq is ongeveer 1 maand geleden geüpdate naar 3.7, maar heb mijn Skoda ID niet nodig gehad. Alles stond nog precies zoals ik het achtergelaten had bij de garage, maar dan met de nieuwe softwareversie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
bigcookie schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:48:
[...]

De les is terug gaan naar de dealer en zeggen dat het niet werkt. Tenslotte als je iets koopt en het werkt niet naar behoren dan breng je het terug voor reperatie en/of vervanging.

Dat is te minste waar ik mee bezig ben (+ nog wat problemen met de mobile connectie). Problemen sinds dag 2, ze krijgen het niet opgelost (gps) en voor de mobile connectie zeggen ze dood leuk dat Skoda met een update moet komen maar wanneer die komt weten ze niet. In middels een advocaat een brief laten schrijven omdat ze geleverd hebben wat er belooft is.
Heel dapper om te proberen Skoda juridisch aan te pakken op non-conformiteit. Ik kies, in dit geval, voor de pragmatische route en dus voor een prima workaround. En geniet nog elke dag van het rijden in die auto…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
jdbiggelaa schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:04:
[...]

Geen brick, maar de auto zou 1 ochtend weg zijn voor de update. Uiteindelijk zijn ze er 3 volle dagen mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Ja, dat begreep ik al, maar ik wil komende maand met mijn Enyaq naar Zuid Frankrijk op vakantie en kijk nu tegen het risico aan dat mijn auto tijdens de geplande update naar 3.7 vast komt te staan. Daar heb ik geen zin in. Ik probeer nu te achterhalen hoe groot dat risico is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Vraagje als nieuwe Enyaq eigenaar.
Mijn Enyaq is dus 1 van de eerste die gemaakt is. Heeft vanaf eind 2020 in Tsjechie rond gereden.

Ik dacht dat de laadsnelheid initeel 50kW was en met een upgrade (en nieuwere modellen standaard) naar 135kW ging voor de 80kWh variant.

Maar ik krijg snelheden van 165kW bij Tesla. Is er een keer weer een snelheid boost toegevoegd?
Ik dacht dat dat recent pas was, maar ik heb ME3.0 draaien dus leek me dat ik dat dan niet had.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-06 18:17
jdbiggelaa schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:52:
[...]

Heel dapper om te proberen Skoda juridisch aan te pakken op non-conformiteit. Ik kies, in dit geval, voor de pragmatische route en dus voor een prima workaround. En geniet nog elke dag van het rijden in die auto…
Niet Skoda, maar de dealer. Die heeft het aan mij verkocht (dat zij te afhankelijk zijn van skoda maakt in dit geval niet uit). Ze hebben tenslotte niet de auto verkocht met "oh de mobiele connectie en gps werken de helft van de tijd niet goed en daardoor zijn er andere functies in de auto die niet goed werken".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011

Trackerfire

BTC HODLER

Kodess schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:54:
Vraagje als nieuwe Enyaq eigenaar.
Mijn Enyaq is dus 1 van de eerste die gemaakt is. Heeft vanaf eind 2020 in Tsjechie rond gereden.

Ik dacht dat de laadsnelheid initeel 50kW was en met een upgrade (en nieuwere modellen standaard) naar 135kW ging voor de 80kWh variant.

Maar ik krijg snelheden van 165kW bij Tesla. Is er een keer weer een snelheid boost toegevoegd?
Ik dacht dat dat recent pas was, maar ik heb ME3.0 draaien dus leek me dat ik dat dan niet had.
Ja, sinds 3.0 is de laadsnelheid naar zo'n 160-175kW max gegaan bij alle modellen.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Trackerfire schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Ja, sinds 3.0 is de laadsnelheid naar zo'n 160-175kW max gegaan bij alle modellen.
Nuance: dat is dan bij de 80/85. Niet bij mijn 60 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Ik zie op alle velgen en banden een roestkleur. Bij de achterwielen wat meer dan de voorwielen. Ik vermoed dat het uit de remmen komt, maar het is niet zo dat ik elke week met de hogedrukreiniger de remmen aan het doorspuiten ben. Herkennen jullie dit?

De auto heeft pas net iets meer dan 15k km gereden, dus wellicht gaat het nog weg? Edit: ik heb dit dus al vanaf het begin en niet nu ineens. Soms is het meer en soms is het minder zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uJab0Rxj8xTdnYfnYEhVC9QlSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzolbyvMP8xCojL3oXMJx6Or.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 24-07-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:41
DutchJackal schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:18:
Los van de verwachtte aankomsttijd van/naar vakantie heb ik echt géén klachten over de navigatie in 4.2 en werkt deze uitstekend.
Hoe kom jij aan 4.2? de mijne blijft op 4.0 staan.. van wanneer is jouw wagen? ( mijn 85 van januari)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viewlite
  • Laatst online: 03-07 07:50
cryptapix schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:23:
Ik zie op alle velgen en banden een roestkleur. [...] Herkennen jullie dit?

[Afbeelding]
Ja, heeft die van mij ook regelmatig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
cryptapix schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:23:
Ik zie op alle velgen en banden een roestkleur. Bij de achterwielen wat meer dan de voorwielen. Ik vermoed dat het uit de remmen komt, maar het is niet zo dat ik elke week met de hogedrukreiniger de remmen aan het doorspuiten ben. Herkennen jullie dit?

De auto heeft pas net iets meer dan 15k km gereden, dus wellicht gaat het nog weg? Edit: ik heb dit dus al vanaf het begin en niet nu ineens. Soms is het meer en soms is het minder zichtbaar.

[Afbeelding]
Dat is grotendeels de antiozonant laag die je banden tegen invloeden van buitenaf beschermd zodat je er X jaar mee vooruit kunt. Die kleur noemen ze tire blooming, zoek maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Nu online
AlexTol schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Hoe kom jij aan 4.2? de mijne blijft op 4.0 staan.. van wanneer is jouw wagen? ( mijn 85 van januari)
Mijn auto is vorige week geleverd en heeft 4.1,
4.2 een typefoutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Trackerfire schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Kanttekening: niet volgens de specificatie... VAG is (je verwacht het niet) behoudend met opgave van het (piek)laadvermogen.

Als het geen winter is en de omstandigheden zijn goed, dan haal je sowieso 135kW met de 80 en afhankelijk van het merk en type cellen dat je hebt nog een stukje meer.

Ik heb met mijn 80 (first edition high) nog nooit meer dan 135kW gezien.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Getver. Mijn laadpoort wil niet meer open. Alles geprobeerd. Iemand tips?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 10:05
Trackerfire schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:54:
De zoekfunctie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ja inmiddels gedaan. Enkeltje garage zo te zien. Balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
Had je de nood release in de kofferbak al gevonden? In dit topic staat een foto waar je die kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Trackerfire schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:54:
Heb ik zondag ook gehad.De laadlep moest worden open gebroken.
Maandag naar dealer de klep laten zien, waar beschadigingen waren.
Vanmorgen nieuw binnen werk geplaatst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RolfdeVries
  • Laatst online: 22-11-2024
Currry schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:24:
Had je de nood release in de kofferbak al gevonden? In dit topic staat een foto waar je die kunt vinden.
De noodrelease is voor de ontgrendeling van de laadkabel, niet voor het openen van de laadklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:29

rammes

koekebakker 1e klas

Trackerfire schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:09:
[...]

Ja inmiddels gedaan. Enkeltje garage zo te zien. Balen.
gewoon lostrekken vervangen doen ze het toch wel

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Android telefoon en gebruiken Android Auto voor navigatie met Google Maps. Als we tegelijk de auto instappen is het altijd een verrassing met welke telefoon hij verbinding maakt. Als hij dan met de telefoon van mijn vrouw verbindt zie ik geen enkele mogelijkheid om te wisselen van telefoon (dus dat ie mijn telefoon pakt voor Android Auto), behalve haar bluetooth uitzetten en die van mij aan. Kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
helloitsme schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:36:
[...]

Mijn auto is vorige week geleverd en heeft 4.1,
4.2 een typefoutje?
Dan weet jij vast wat de releasenotes zijn van 4.1? :-) waarschijnlijk kleine bugfixes,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

rammes schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:34:
[...]

gewoon lostrekken vervangen doen ze het toch wel
Vanochtend naar de garage gereden (Ames). Uurtje later weer op pad, mooi gefixed. Was een kapotte stelmotor/actuator. Zonder schade geopend en gemaakt. Topservice en fijn dat 't zo snel kon :) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 25-07-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bij mij ging vorig jaar de laadklep na een sessie laden (auto stond in de zon) niet meer dicht, toen is het vervangen. En raad eens wat er vorige week gebeurde toen de auto een paar uur had staan laden? Precies, de laadklep kan weer niet meer dicht, heeft de reparatie vorige keer toch bijna 11 maanden gewerkt.... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
JazzMatazz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:10:
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Android telefoon en gebruiken Android Auto voor navigatie met Google Maps. Als we tegelijk de auto instappen is het altijd een verrassing met welke telefoon hij verbinding maakt. Als hij dan met de telefoon van mijn vrouw verbindt zie ik geen enkele mogelijkheid om te wisselen van telefoon (dus dat ie mijn telefoon pakt voor Android Auto), behalve haar bluetooth uitzetten en die van mij aan. Kijk ik ergens overheen?
Als de auto start en je drukt op Android Auto voordat ie verbonden is zie je met welke hij gaat proberen te verbinden en kan je de andere optie nog aanklikken.
Anders is er ergens een menutje waar je een lijst van alle telefoons ziet en gewoon kan drukken op het Android Auto knopje naast de naam van je telefoon.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:08

Aldmar

Niks...

Ik ervaarde hetzelfde, maar dan met 2 iPhones. :)

Mijn vrouw rijdt niet heel vaak alleen. Als ik ook in de auto zit, gebruiken we mijn telefoon voor CarPlay, 9 van de 10 keer rijdt ik toch. Mijn telefoon is ingesteld dat hij draadloos verbinding maakt met CarPlay, die van mijn vrouw alleen met kabel. Die paar keer dat ze alleen onderweg is, sluit ze de telefoon met kabeltje aan. Op die manier hoef je niet telkens het menu door om de juiste telefoon te selecteren.

Zo heb ik ook mijn werk telefoon ingesteld, alleen via de kabel. Mocht ik via de werktelefoon willen bellen in de auto, zet ik mijn prive telefoon even in vliegtuigmodus, verbind de andere telefoon met kabel en zodra de verbinding er is, kan de vliegtuigmodes er weer af. Hij houdt de bestaande verbinding in stand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexTol
Je kunt relatief simpel schakelen tussen carplay verbindingen.
onder setup / mobiele verbindingen het carplay logo aantikken bij de gewenste iphone
zal met Android net zo zijn denk ik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCwNshvY6VQ_z9rnPAV_5tRzmaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7TbpjjQ88VYTsHuvVV8x5Zv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
AlexTol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:41:
Je kunt relatief simpel schakelen tussen carplay verbindingen.
onder setup / mobiele verbindingen het carplay logo aantikken bij de gewenste iphone
zal met Android net zo zijn denk ik.[Afbeelding]
Ik doe dat altijd via CarPlay > Skoda app > andere telefoon selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:49

Ankh

|true

De ene keer werkt draadloos Carplay snel en goed, de andere keer niet. Ervaren jullie dit ook?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
Nee, bij mij altijd goed <5sec verbonden als ik instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Ankh schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:57:
De ene keer werkt draadloos Carplay snel en goed, de andere keer niet. Ervaren jullie dit ook?
Nee, maar zie cryptapix in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Okay, maar wat bedoel je met "toegevoegd" via CarPlay? In de instelling (algemeen -> carplay)?
Want dan ga ik wel even testen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

AlexTol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:19:
Nee, bij mij altijd goed <5sec verbonden als ik instap.
Op welke ME zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:49
Ankh schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:57:
Ik zit op 3.2 in een 2021, soms is het oke maar gemiddeld gezien duurt het starten van carplay een minuut of 6-7, ik rij tegenwoordig maar rustig de straat uit en zie wel wanneer de navigatie op het scherm komt.

Bedraad is soms iets sneller maar het maakt weinig uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
Gerwinnn schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:04:
[...]

Ik zit op 3.2 in een 2021, soms is het oke maar gemiddeld gezien duurt het starten van carplay een minuut of 6-7, ik rij tegenwoordig maar rustig de straat uit en zie wel wanneer de navigatie op het scherm komt.

Bedraad is soms iets sneller maar het maakt weinig uit helaas.
Dat is mijn inziens niet normaal. Zowel bedraad als draadloos heb ik toch altijd beeld zodra ik de straat uit rijd (~1 minuut). Aantal keer dat ik geen beeld kreeg kan ik (sinds mei '21) op 1 hand tellen.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ik zit nu op ME3.7, maar bij ME3.2 had ik hetzelfde probleem. @sPENKMAN op welke versie zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
Ankh schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:20:
Ik zit nu op ME3.7, maar bij ME3.2 had ik hetzelfde probleem. @sPENKMAN op welke versie zit jij?
Ik zit nog op 3.2

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 22:42
Dat herken ik en hebben wij met een iPhone. Bluetooth uit op het "verkeerde" apparaat en dan werkt het wel idd. Makkelijk omswitchen is mij ook nog niet op een andere manier gelukt.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Aldmar schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:12:
[...]

Ik ervaarde hetzelfde, maar dan met 2 iPhones. :)

Mijn vrouw rijdt niet heel vaak alleen. Als ik ook in de auto zit, gebruiken we mijn telefoon voor CarPlay, 9 van de 10 keer rijdt ik toch. Mijn telefoon is ingesteld dat hij draadloos verbinding maakt met CarPlay, die van mijn vrouw alleen met kabel.
Hele domme vraag waarschijnlijk, maar hoe doe je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
Als je voor de eerste keer je iPhone met CarPlay bekabeld aansluit, krijg je op je iPhone de vraag of hij ook draadloos mag.

Als je die vraag later nog een keer wil forceren moet je in je iPhone bij CarPlay instellingen de Skoda verwijderen en opnieuw bekabeld aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Ankh schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:28:
[...]

Okay, maar wat bedoel je met "toegevoegd" via CarPlay? In de instelling (algemeen -> carplay)?
Want dan ga ik wel even testen.
Ja.
Pagina: 1 ... 43 ... 81 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.