Je kan toch gewoon met 1 klik je van je linkerduim de acc uitzetten als je bergaf gaat? Dan rol je mooi uit, en krijg je ook mooi een snelheidsboete op de Duitse snelweg waar ze vaker bergaf flitsen.
Precies, en dat doen ze niet alleen in Duitsland.juanpabloo schreef op zondag 23 juni 2024 @ 13:12:
Je kan toch gewoon met 1 klik je van je linkerduim de acc uitzetten als je bergaf gaat? Dan rol je mooi uit, en krijg je ook mooi een snelheidsboete op de Duitse snelweg waar ze vaker bergaf flitsen.
Ik moest hem voor de test met de accu brengen met een batterij onder de 30%, gelukt dusjules schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 00:03:
[...]
Als je je telefoon een update geeft, heeft hij ook minstens 50% nodig. Je hebt dan nog mazzel gehad, want bij een benzine auto geeft de garage je auto doodleuk terug met een nog legere tank![]()
Met andere woorden; je hebt echt mazzel gehad!
Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Helaas is de update nog steeds niet gelukt en staat mijn Enyaq sinds vorige week donderdag bij de dealer.....hier word ik niet vrolijk vanA3-D schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:29:
[...]
Gisteren om 08.00 uur ook een afspraak bij de dealer voor dezelfde update. Hij zou uiterlijk om 17.00 uur klaarstaan en kreeg daar ook netjes een bevestiging via de mail van. Helaas werd ik al iets na 12.00 uur gebeld dat de update vast was gelopen en dat het dezelfde dag niet meer ging lukken. Als het goed is zou hij voor 12.00 uur vandaag klaar zijn, maar ik heb er een hard hoofd in. Overigens heb ik wel een vervangende auto meegekregen (fossiel). De kosten van de brandstof ga ik uiteraard niet zelf betalen, en mocht het langer gaan duren dan wil ik ook gewoon een vervangende EV op de oprit hebben staan.
Ik wacht nog even af....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
ik was daar echt niet mee akkoord gegaan. je hebt toch wel vervangend vervoer gekregen ?
Ik zou het doen!
Dat wel, maar fossiel. Ik zou vandaag teruggebeld worden en dat is dus niet gebeurd. Na 17.00 uur zelf nog maar even gebeld. Er was dus niemand meer van de werkplaats en aan de receptioniste doorgegeven dat ik morgen sowieso een EV als vervangende auto wil hebben omdat we woensdag op vakantie gaan en ik geenszins van plan ben om meer te gaan betalen voor de brandstof (ook al is het een lease auto).rammes schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:20:
ik was daar echt niet mee akkoord gegaan. je hebt toch wel vervangend vervoer gekregen ?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
dan zou ik nu nog de leasemij opbellen die kunnen ook wat voor je betekenen
Ik zou het doen!
Verkeerde topic... Dat is een Elroqjeroenkb schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:26:
Zag deze net rijden richting Skoda Amsterdam[Afbeelding]
Dat is de Elroq, daarmee heeft Skoda Nederland (zie op bijvoorbeeld Facebook) een actie mee, je krijgt een Skoda gadget als deze auto spot en daarvan een foto op sociaal media plaats en Skoda NL tagt.
Ik heb mijn Enyaq al bijna 3 jaar, begin al een beetje uit te kijken naar een potentiële opvolger. Enyaq bevalt prima, maar na 3 jaar krijg ik altijd zin in wat anders (als het gaat om auto's). Maar goed ik heb een contract voor 4 jaar, dus nog even alleen rondkijken. Iets compacter zou van mij mogen.
Ik heb mijn Enyaq al bijna 3 jaar, begin al een beetje uit te kijken naar een potentiële opvolger. Enyaq bevalt prima, maar na 3 jaar krijg ik altijd zin in wat anders (als het gaat om auto's). Maar goed ik heb een contract voor 4 jaar, dus nog even alleen rondkijken. Iets compacter zou van mij mogen.
Elk nadeel heeft zijn voordeel, grotere actieradius en geen laadtijden van dik een half uur.A3-D schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:38:
[...]
Dat wel, maar fossiel. Ik zou vandaag teruggebeld worden en dat is dus niet gebeurd. Na 17.00 uur zelf nog maar even gebeld. Er was dus niemand meer van de werkplaats en aan de receptioniste doorgegeven dat ik morgen sowieso een EV als vervangende auto wil hebben omdat we woensdag op vakantie gaan en ik geenszins van plan ben om meer te gaan betalen voor de brandstof (ook al is het een lease auto).
ICE is soms zo slecht nog niet
Selfquote.JanHenk schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:30:
Ik heb home assistant geïnstalleerd inclusief de Skoda Connect (HACS) integratie.
Het valt mij nu eigenlijk op dat er tijdens stilstand in de nacht, maar ook overdag tijdens een werkdag zomaar een % of 3 van de SoC afgaat.
Dat lijkt me niet normaal? Iemand met vergelijkbare ervaringen?
Sinds een dag of twee niet weer voorgekomen, SoC blijft nu exact gelijk als de wagen staat geparkeerd.
Bijzonder, want ik heb niets anders gedaan. Het kwam en het ging, zeg maar. Ik blijf het even in de gaten houden.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
In ander nieuws.
Zijn er mensen die drie jonge kinderen in drie autostoelen op de achterbank vervoeren? Ik heb wat zitten nameten maar dat gaat volgens mij heel slecht of nooit passen…
De bank is zo’n 125cm breed, maar dan zit je al op de wang, waar ook geen rugleuning zit. Als je isofix wil gebruiken gaat er nog wat af. De meest compacte autostoelen zijn 42cm per stuk. Flinke puzzel.
Zijn er mensen die drie jonge kinderen in drie autostoelen op de achterbank vervoeren? Ik heb wat zitten nameten maar dat gaat volgens mij heel slecht of nooit passen…
De bank is zo’n 125cm breed, maar dan zit je al op de wang, waar ook geen rugleuning zit. Als je isofix wil gebruiken gaat er nog wat af. De meest compacte autostoelen zijn 42cm per stuk. Flinke puzzel.
Weet je zeker dat je (voor)verwarming niet is aangegaan?JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:31:
[...]
Selfquote.
Sinds een dag of twee niet weer voorgekomen, SoC blijft nu exact gelijk als de wagen staat geparkeerd.
Bijzonder, want ik heb niets anders gedaan. Het kwam en het ging, zeg maar. Ik blijf het even in de gaten houden.
Was gelukkig niet nodig, ik ben zojuist gebeld en hij stond gereed en ben hem op gaan halen. Er blijken meerdere updates te zijn uitgevoerd, waaronder de grote update naar 3.7. Tevens gaf de dame bij de receptie aan dat er een regelunit was vervangen onder garantie. Ze wist niet precies wat dit was, op de werkplaats bon stond BCM.rammes schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:11:
dan zou ik nu nog de leasemij opbellen die kunnen ook wat voor je betekenen
Het aanmelden ging overigens soepel en ik zag direct in de cockpit dat er meer informatie stond aangegeven dan voorheen. Tot zover dus tevreden over de updates, ook al duurde het updaten wat langer dan gepland
Overigens wel weer erg blij dat ik de Enyaq terug heb. Als vervangend vervoer een Octavia SW meegekregen en je voelt echt een wereld van verschil als je weer de Enyaq instapt. Solide, stil(ler), ruim(er) en comfortabeler.
Nu weer lekker opladen aan de laadpaal thuis
Bij mijn Enyaq uit 2021 werkte TA tot begin dit jaar zonder problemen.jaapbrandhof schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:55:
Nadat ik eerder deze week melde dat ik op mijn stuur had lopen trommelen werkt TA heerlijk. Heb geen gekke storingen meer gehad in 300km.
Vast geen duurzame oplossing, maar voor nu werkt het.
Vervolgens helemaal niet meer. Steeds de foutmeldingen dat TA niet beschikbaar is.
Zag al een flinke kostenpost op me afkomen (geen garantie meer), maar:
Het trommelen heeft gewerkt!! TA werkt weer zoals vanouds...
Ik heb 2 kinderstoelen er in. (1 stoelverhoger en 1 echter kinderstoel) Dan is het middenconsole vrij. Die trekken de kids naar beneden en daar leggen ze dan hun armen op en de bekers drinken gaan in de bekerhouders. Daar past geen 3e stoel tussen als het middenconsole weer terug geklapt wordt. Als de 3e groot genoeg is zou die er mogelijk wel zonder stoel maar alleen met stoelverhoger tussenpassen.JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:35:
In ander nieuws.
Overigens vraag ik me nu af of er in het midden dan ook wel isofix zit. Ik vermoed van niet. Ik kan helaas niet voor je kijken op dit moment.
@kuka Nee op de middelste plek, zit geen isofix. Maakt op zich ook niet uit.
Probleem is dat zelfs met gebruik van gordels er heel weinig ruimte is voor 3 stoelen op rij.
De oudste mag op zich in het midden in de gordel zonder zitverhoger of wat dan ook, maar heeft daar dan weinig ruimte en veilig is ook anders…
Probleem is dat zelfs met gebruik van gordels er heel weinig ruimte is voor 3 stoelen op rij.
De oudste mag op zich in het midden in de gordel zonder zitverhoger of wat dan ook, maar heeft daar dan weinig ruimte en veilig is ook anders…
Een stoel gaat niet passen nee. Ik heb er een Urban kanga nog tussen, dat past net. Maar of dat veel veiliger is dan een gordel weet ik niet.JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:04:
@kuka Nee op de middelste plek, zit geen isofix. Maakt op zich ook niet uit.
SoC verandert bij mij spontaan met flinke temperatuurverschillen. Lijkt mij ook logisch.JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:31:
[...]
Selfquote.
Ik heb dit: maxi cosi, dan verhoger met rugleuning, dan type 2/3 kinderstoel.JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:35:
In ander nieuws.
Het kan, maar wel met duwen en trekken en kleine aanpassingen:
- de type 2/3 stoel staat in de gordel met eronder een opgevouwen handdoek om de ondergrond vlak te maken. Dan kan je hem wat verder naar de deur toe zetten.
- de zitverhoger heeft vrij brede zijkanten, die heb ik met een stanleymes wat smaller gemaakt. En een gordelverlenger omdat je die er anders nauwelijks in krijgt. Was wel lastig om een passende te vinden, die heb ik ook iets moeten aanpassen
- de maxi cosi klikt op een basis die wel in de Isofix zit.
Die heb ik wel ook wat opzij moeten duwen met wat afstandhouders ertussen
Als je het er eenmaal in hebt is het trouwens prima! De kinderen zitten uitstekend en kunnen er ook makkelijk in en uit.
Maar wel gedoe om de stoelen erin te krijgen.
Er bestaan ook speciale extra smalle verstelbare kinderstoelen, maar die zijn heel duur.
Ik kan morgen misschien een foto plaatsen.
@diederik77 Dankjewel, naar zoiets was ik op zoek. Klinkt precies als mijn situatie (als alles goed gaat….)
Een paar foto’s met wat details zou ik zeer waarderen, dat kan mij en anderen die hier tegenaan lopen een hoop uitzoekwerk besparen.
De andere optie is een Kia EV9
Een paar foto’s met wat details zou ik zeer waarderen, dat kan mij en anderen die hier tegenaan lopen een hoop uitzoekwerk besparen.
Dit is mijn opstelling:JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:13:
@diederik77 Dankjewel, naar zoiets was ik op zoek. Klinkt precies als mijn situatie (als alles goed gaat….)
Vlnr: maxi cosi pebble op familyfix; maxi cosi Rodi xp; maxi cosi Tobi
(Ja, heel ranzig. Ik had geen zin om het op te ruimen voor de foto
:strip_exif()/f/image/2uYi1iQuW9aordCrB1AJrP0C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rlbKlJ8H2oKbRvKVDoYuEpEF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4clQOWMB1HGmK0b5keg09FJv.jpg?f=fotoalbum_large)
Details van de 'tweaks':
1. Gordelverlenger
(Let op: er zitten 3 verschillende typen gesp in de Enyaq! Kies de juiste. Ik heb zelf de opening iets breder moeten maken om het te laten passen)
:strip_exif()/f/image/T8JhzneMcEUpk8NaFioqB6o5.jpg?f=fotoalbum_large)
2. Stoel zoveel mogelijk opzij geschoven met handdoek eronder
:strip_exif()/f/image/HoWlryJoeO859saZDBySBWjD.jpg?f=fotoalbum_large)
3. Isofix base iets opzij& naar voren geschoven met handdoek ertussen
:strip_exif()/f/image/njxOKfl028E2PUeolyscf9Hg.jpg?f=fotoalbum_large)
4. Zijsteun van stoeltje afgehaald waar die met maxi cosi botst
:strip_exif()/f/image/aRDX5BOs7qUrh92wneODBaXc.jpg?f=fotoalbum_large)
5. Volledig onnodige verbreder bij maxi cosi Rodi stoel eraf geschroefd
:strip_exif()/f/image/QsRIqTZBLy7UwrI3AWUuAYRZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet zijn er nog een paar centimeters over aan de zijkanten. De beperking zit vooral in de plaatsing van de Isofix (vandaar liever gordel gebruiken) en de voorgevormde zittingen.
Wauw, complete informatie, hartelijk dank daarvoor!
Een aantal van de dingen die jij noemt had ik zelf al in het hoofd. Wel mooi om te zien dat we tegen hetzelfde aanlopen en dezelfde oplossing bedenken. Als je eerlijk bent is dit wel een crime, zoveel aanpassingen om een paar stoeltjes op een rij te zetten. Ik vind het nu al vervelend om een stoeltje eruit te halen als er een keer iemand mee moet… Laat staan deze constructie
Ik ga dit nog even heel goed bekijken, dankjewel nogmaals.
Als iemand nog iets heeft toe te voegen, is dat ook welkom..
Een aantal van de dingen die jij noemt had ik zelf al in het hoofd. Wel mooi om te zien dat we tegen hetzelfde aanlopen en dezelfde oplossing bedenken. Als je eerlijk bent is dit wel een crime, zoveel aanpassingen om een paar stoeltjes op een rij te zetten. Ik vind het nu al vervelend om een stoeltje eruit te halen als er een keer iemand mee moet… Laat staan deze constructie
Ik ga dit nog even heel goed bekijken, dankjewel nogmaals.
Weet niet hoe oud de jongste is maar anders zou je nog naar de BeSafe iZi Flex Fix i-Size kunnen kijken of dat smal genoeg is.JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:46:
https://pbs.twimg.com/media/DZ645QwWsAA6LFs.jpg
Blij te zien dat mijn kids niet de enige zijn die er zo'n bende van maken.diederik77 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:22:
[...]
Dit is mijn opstelling:
Vlnr: maxi cosi pebble op familyfix; maxi cosi Rodi xp; maxi cosi Tobi
(Ja, heel ranzig. Ik had geen zin om het op te ruimen voor de foto)
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Zo, mijn auto staat ook bij de dealer voor de 3.7 update, daarnaast was er nog een terugroepactie actief op mijn auto dus die wordt ook meteen uitgevoerd. Initieel was de afspraak ingepland om de achterklep te fixen, dus kwam mooi uit. Benieuwd weer ie klaar is.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik zit met 2 kinderen (2 en 5) en een Duitse Herder.
Vakantie wordt lastiger gezien flinke herder past niet tussen de kids in die nog in stoeltjes zitten. Die van mij maken er gelukkig (nog) niet zo'n puinzooi van.
Keuze is dus altijd hond niet mee op vakantie maar in pension (geen issue want heeft hij het goed en vind hij vziw leuk) of hond mee en dan de achterbak verdelen of kar.
Voor deze zomer Frankrijk op de planning, en naarstig opzoek naar trekhaakbox/zak etc. Kar is helaas in de familie al in gebruik voor die periode.
Dacht ik een mooie te hebben gevonden en niet huren maar zelf aanschaffen zonder een rib in te leveren doet de trekhaak moeilijk want met de indeling van hoe de stekker op de haak is gemonteerd kan de bevestiging er niet omheen. Je bent dus genoodzaakt 1 te vinden die echt op de kogel wordt gemonteerd ipv met steun aan de haak zelf ook vast zit.
Nu een fietsendrager gevonden hopelijk past die goed en kan ik er dan zelf een tas/box bij aanschaffen voor een redelijke prijs.
Zijn er hier meer mensen die zoiets hebben uitgezocht en hoe hebben jullie dit opgelost?
Vakantie wordt lastiger gezien flinke herder past niet tussen de kids in die nog in stoeltjes zitten. Die van mij maken er gelukkig (nog) niet zo'n puinzooi van.
Keuze is dus altijd hond niet mee op vakantie maar in pension (geen issue want heeft hij het goed en vind hij vziw leuk) of hond mee en dan de achterbak verdelen of kar.
Voor deze zomer Frankrijk op de planning, en naarstig opzoek naar trekhaakbox/zak etc. Kar is helaas in de familie al in gebruik voor die periode.
Dacht ik een mooie te hebben gevonden en niet huren maar zelf aanschaffen zonder een rib in te leveren doet de trekhaak moeilijk want met de indeling van hoe de stekker op de haak is gemonteerd kan de bevestiging er niet omheen. Je bent dus genoodzaakt 1 te vinden die echt op de kogel wordt gemonteerd ipv met steun aan de haak zelf ook vast zit.
Nu een fietsendrager gevonden hopelijk past die goed en kan ik er dan zelf een tas/box bij aanschaffen voor een redelijke prijs.
Zijn er hier meer mensen die zoiets hebben uitgezocht en hoe hebben jullie dit opgelost?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Die stoel is 44cm breed zonder de side impact protection (SIP) stukken, die je in het midden uiteraard niet nodig hebt. Destijds waren ze wellicht de eerste met dat concept maar inmiddels zijn er een hoop andere stoelen verkrijgbaar waar je die SIP inzetstukken kunt verwijderen. Blijft dan (bij de concurrenten) over het algemeen minimaal 42cm over, dus die zijn nog beter geschikt.Mirx_NL schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:16:
[...]
Weet niet hoe oud de jongste is maar anders zou je nog naar de BeSafe iZi Flex Fix i-Size kunnen kijken of dat smal genoeg is.
https://pbs.twimg.com/media/DZ645QwWsAA6LFs.jpg
Ik heb trouwens een kinderstoel 100-150cm (groep 2/3), een peuterstoel ±60-105 cm (groep 1) en een babystoel (groep 0) te passen.
De enige mogelijkheid is flink verbouwen, zoals hierboven, of onze oudste zonder stoel in het midden (is toegestaan als een stoel niet past). Of m'n vriendin standaard achterin, al zal dat ook niet lekker zitten naast twee van die brede stoelen...
Afijn, er zijn bij mijn weten nauwelijks auto's (meer) die hier rekening mee houden. We hebben nog eventjes om er over na te denken...
Over een Enyaq en kinderen: ik heb mijn maxi-cosi base juist weer verkocht. De achterbank van de Enyaq staat best wel schuin (zodat je billen lager zitten bedoel ik) waardoor mijn kind in mijn maxi-cose en base best wel rechtop lag. Base eruit en met de gordel ligt ie veel comfortabeler.
Ik was er eerst wat huiverig voor, maar met de gordel vastzetten stelt niks voor eigenlijk.
Ik was er eerst wat huiverig voor, maar met de gordel vastzetten stelt niks voor eigenlijk.
Ik heb momenteel een meningsverschil met mijn Enyak, toen in vanochtend de pincode invoer kreeg ik de melding "functie is helaas niet beschikbaar"
Ik kon gelukkig wel rijden maar na een aantal pogingen heb ik het maar opgegeven.
Ideeën hierover?
Ik kon gelukkig wel rijden maar na een aantal pogingen heb ik het maar opgegeven.
Ideeën hierover?
Ik heb sinds kort een Enyaq Sportline 80 uit 2022. In de Skoda app kan je een digitaal certificaat met de technische specificaties opvragen. Daar staat bij laadsnelheid AC 11KW en DC 50KW. Ik had hier DC 135KW verwacht. Is dit een "bug" in het certificaat of ontbreekt snelladen ?
In het begin zijn de Enyaqs geleverd met een beperkte snellaadcapaciteit. Die kon (of kun?) je tegen betaling upgraden naar 135.ocmer schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:53:
Ik heb sinds kort een Enyaq Sportline 80 uit 2022. In de Skoda app kan je een digitaal certificaat met de technische specificaties opvragen. Daar staat bij laadsnelheid AC 11KW en DC 50KW. Ik had hier DC 135KW verwacht. Is dit een "bug" in het certificaat of ontbreekt snelladen ?
En ik dacht dat mijn auto een teringzooi was

Ik zou het doen!
Daar probeer ik dus achter te komen; of mijn auto die upgrade wel/niet heeft.cryptapix schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:56:
[...]
In het begin zijn de Enyaqs geleverd met een beperkte snellaadcapaciteit. Die kon (of kun?) je tegen betaling upgraden naar 135.
Kom je daar niet heel snel achter als je een keer gaat snelladen?ocmer schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:04:
[...]
Daar probeer ik dus achter te komen; of mijn auto die upgrade wel/niet heeft.
Ik weet niet wat de productieweek is, maar volgens de Skoda shop kun je de snelladen-upgrade los kopen voor Enyaq 80's geproduceerd tot week 48-21. Vanaf dat moment was 135kW de standaard.ocmer schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:53:
Zou het kunnen dat jouw '2022' is geproduceerd voor week 48-21? Dan vrees ik dat het geen bug is maar dat je het daadwerkelijk niet hebt.
Het goede nieuws is, dat je het dan alsnog kunt aanschaffen en dat zou ik zeker doen. Maar ik zou het eerst testen.
Edit: als ik het digitale certificaat open zie ik ook "oplaadtijd DC 50kW".
Dat zegt dus m.i. niets over de laadsnelheid die je hebt, want ik heb zeker 125kW snelladen.
[ Voor 8% gewijzigd door JanHenk op 26-06-2024 13:41 ]
Dat is kon, niet kun. Collega van mij had het maar blijkbaar geen recht op. Na de grote update naar 3.0 was de limiet opeens 50, mooi zuur, kon niet meer bijgekocht worden door de leasemaatschappij.cryptapix schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:56:
[...]
In het begin zijn de Enyaqs geleverd met een beperkte snellaadcapaciteit. Die kon (of kun?) je tegen betaling upgraden naar 135.
Laat je vrouw het eens proberen. Die van mij komt er bij elk meningsverschil als winnaar uit.screenager schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:42:
Ik heb momenteel een meningsverschil met mijn Enyak, toen in vanochtend de pincode invoer kreeg ik de melding "functie is helaas niet beschikbaar"
Ideeën hierover?
Ik kon vanmiddag weer normaal de pincode gebruiken.Tukker87 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:46:
[...]
Laat je vrouw het eens proberen. Die van mij komt er bij elk meningsverschil als winnaar uit.
Ik heb dit meningsverschil gewonnen en ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
Lijkt me niet geheel juist. Nooit een upgrade gekocht en mijn Enyaq is geproduceerd in maart 2022 -> ik kan gewoon snelladen met 135 kW. Die upgrade hebben ze gratis verspreid, lijkt me sterk dat je daar nu dan nog extra voor moet betalen.macmellow schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:49:
[...]
Dat is kon, niet kun. Collega van mij had het maar blijkbaar geen recht op. Na de grote update naar 3.0 was de limiet opeens 50, mooi zuur, kon niet meer bijgekocht worden door de leasemaatschappij.
Nee hoor, het was gewoon een optie in het begin. Ik heb een First Edition waar het bij zit. Collega heeft een kale 60 Sportline uit 2021, en daar zit het niet op. Stond ook niet op de inbegrepen optielijst, waar het bij mij wel op stond.Martinez- schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:28:
[...]
Lijkt me niet geheel juist. Nooit een upgrade gekocht en mijn Enyaq is geproduceerd in maart 2022 -> ik kan gewoon snelladen met 135 kW. Die upgrade hebben ze gratis verspreid, lijkt me sterk dat je daar nu dan nog extra voor moet betalen.
Kun je die upgrade niet in de shop (infotainment) kopen?
Sterker nog, na twee weken stilstand mis ik geen procent. Lijkt me dus niet goed en zou ik zeker de dealer voor benaderen.Viewlite schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:54:
[...]
Nee totaal geen last van. Batterij percentage blijft bij stilstand bij mij steeds constant, ook als ie 24 uur stil staat. Bij een e-golf heb ik wel terugloop van de batterij gezien, maar bij de Enyaq dus niet.
Mijn Enyaq heeft bijna drie maanden stil gestaan en was twee procent kwijt (80->78).flowiej schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:18:
[...]
Sterker nog, na twee weken stilstand mis ik geen procent. Lijkt me dus niet goed en zou ik zeker de dealer voor benaderen.
De mijne had na 3 maanden stilstand 0% verlies, maar ik had 'm dan ook op 50% gezet zoals de fabrikant adviseert bij langdurige stilstand.
Ford explorer gezien, is onderhuids MEBArosa schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:09:
Dat is de Elroq, daarmee heeft Skoda Nederland (zie op bijvoorbeeld Facebook) een actie mee, je krijgt een Skoda gadget als deze auto spot en daarvan een foto op sociaal media plaats en Skoda NL tagt.
Spidermellow
Bij mij was deze regelunit ook vervangen en deed de reservesleutel het niet meer, omdat deze opnieuw ingeleerd moest worden, check dit nog even.A3-D schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:18:
[...]
Was gelukkig niet nodig, ik ben zojuist gebeld en hij stond gereed en ben hem op gaan halen. Er blijken meerdere updates te zijn uitgevoerd, waaronder de grote update naar 3.7. Tevens gaf de dame bij de receptie aan dat er een regelunit was vervangen onder garantie. Ze wist niet precies wat dit was, op de werkplaats bon stond BCM.
Spidermellow
Vandaag de 3.7 update gekregen. Er zijn toch wel wat kleinigheden die het gebruiksgemak vergroten.
Maar bovenal blij dat ik nu het verbruik in de cockpit zie.
Dat kon mijn Passat uit 2001 al, hoe gaaf is dat?!Martinez- schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:41:
Vandaag de 3.7 update gekregen. Er zijn toch wel wat kleinigheden die het gebruiksgemak vergroten.
Vandaag een leuke nieuwe storing
na publiek laden vanmiddag netjes de pas gescand, laadpunt geeft aan sessie gestopt maar binnen in de auto staat laadsessie geannuleerd? en ja hoor laadkabel zit muur vast in de wagen.
na 2 pogingen om het laden weer op te starten en te stoppen en de auto weer op slot en van slot was ik er klaar mee en heb ik maar de release in de kofferbak gebruikt.
Nog even snel met de dealer gebeld maar die konden me eigenlijk niet aangeven of het nog nodig is om langs te komen, iemand anders hier ervaring mee?
Na het vervangen van de laadklep 2 weken terug toch wel weer duizend kilometer zonder gezeur kunnen rijden, dit geeft goede hoop voor de zomervakantie
Ohja ook nog de 100km terug naar huis de Carplay die niet werkt en de eigen navigatie die een kwartier lang om de paar minuten zwart beeld geeft.
na publiek laden vanmiddag netjes de pas gescand, laadpunt geeft aan sessie gestopt maar binnen in de auto staat laadsessie geannuleerd? en ja hoor laadkabel zit muur vast in de wagen.
na 2 pogingen om het laden weer op te starten en te stoppen en de auto weer op slot en van slot was ik er klaar mee en heb ik maar de release in de kofferbak gebruikt.
Nog even snel met de dealer gebeld maar die konden me eigenlijk niet aangeven of het nog nodig is om langs te komen, iemand anders hier ervaring mee?
Na het vervangen van de laadklep 2 weken terug toch wel weer duizend kilometer zonder gezeur kunnen rijden, dit geeft goede hoop voor de zomervakantie
Ohja ook nog de 100km terug naar huis de Carplay die niet werkt en de eigen navigatie die een kwartier lang om de paar minuten zwart beeld geeft.
[ Voor 9% gewijzigd door gerwintr op 28-06-2024 19:10 ]
Hier hetzelfde al moet ik nog een jaartje langer. Iets met een beter infotainment en software in het algemeen, nagenoeg even grote achterbak en elektrische trekhaak...de Xpeng G6 staat hoog op de shortlistArosa schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:09:
Dank voor deze totaal onnodige toevoeging aan dit topic. We waarderen het!MLLL schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:51:
[...]
Dat kon mijn Passat uit 2001 al, hoe gaaf is dat?!
Ik ken verschillende mensen die een Enyaq hebben met 3 jonge kinderen. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe ze dat doen. Mijn vermoeden is dat de oudste tussen de Isofix stoelen in zit. Als volwassene lukt dat alleen als het maatje 36 hebt. Maar comfortabel is dat niet.JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:35:
In ander nieuws.
Wat mij betreft is de Enyaq een absolute afrader voor 3 kinderen op de achterbank, tenzij je voor extra smalle Isofix stoelen gaat. Maar dat gaat dan ook weer een koste van de veiligheid van je kinderen.
Geeft eerder aan hoe treurig het is dat het pas na de zoveelste update geïmplementeerd wordt.Martinez- schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:22:
[...]
Dank voor deze totaal onnodige toevoeging aan dit topic. We waarderen het!
Na een paar verhalen over Travel Assist en trommelen op het stuur, toch maar zelf geprobeerd nadat de capacitieve sensoren de geest gaven in de afgelopen weken. En tadaaaa, het werkt weer probleemloos.
Technische klap!Autohillenga schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:37:
Na een paar verhalen over Travel Assist en trommelen op het stuur, toch maar zelf geprobeerd nadat de capacitieve sensoren de geest gaven in de afgelopen weken. En tadaaaa, het werkt weer probleemloos.
Tjonge, het moet toch niet veel gekker worden en dat in 2024Autohillenga schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:37:

Herinnert mij aan thuis waar onze buizen-TV nog wel eens kuren kreeg. Mijn vader loste dat op met een ferme klap tegen de houten kast en hoppa, we hadden weer beeld
Ik ben dan wel benieuwd hoe deze technische klap werkt? Waar sla je, hoevaak en ongeveer met welke kracht (ketchup fles leegmaken of full force)? Dit voor wetenschappelijke doeleinden uiteraard...
Ik heb hier al best een tijdje “last” van en vroeg me af, jullie ook? Dat je aan het rijden bent, eender welke snelheid, je activeert de ACC en de Enyaq beslist om er even nog wat km/u bij te gooien.
Het gebeurt zeker niet altijd, meer niet dan wel zelfs, maar toch. Soms maakt 4 km/u wel het verschil tussen een boete of niet en ik denk niet dat ik dat kan gaan verhalen bij Skoda
Het gebeurt zeker niet altijd, meer niet dan wel zelfs, maar toch. Soms maakt 4 km/u wel het verschil tussen een boete of niet en ik denk niet dat ik dat kan gaan verhalen bij Skoda
Bij mij werkte het door met twee vuisten een roffel te geven op de onderkant van het stuur. Het stuur vibreert dan best wel een beetje.Currry schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:52:
Ik ben dan wel benieuwd hoe deze technische klap werkt? Waar sla je, hoevaak en ongeveer met welke kracht (ketchup fles leegmaken of full force)? Dit voor wetenschappelijke doeleinden uiteraard...
Dus je stelt 120 en in dan zet de auto de ingestelde snelheid op 124? Nee, dat heb ik niet. Wel iets soortgelijks, maar dat is het gevolg van een user error, namelijk wanneer ik de ACC activeer tijdens het versnellen. De snelheid wordt dan ingesteld op de snelheid die ik reed toen ik de ACC activeerde, maar de auto blijft dan even versnellen. Oplossing is om al iets meer gas terug te nemen voordat ik de ACC activeer.RangedNeedles schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:58:
Ik heb hier al best een tijdje “last” van en vroeg me af, jullie ook? Dat je aan het rijden bent, eender welke snelheid, je activeert de ACC en de Enyaq beslist om er even nog wat km/u bij te gooien.
Ja, dat bedoel ik. Heb er ook al aan gedacht om van m’n gaspedaal te blijven en dan pas de ACC te activeren maar dan gebeurt het soms nog, heb ik de indruk.cryptapix schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:59:
[...]
Dus je stelt 120 en in dan zet de auto de ingestelde snelheid op 124? Nee, dat heb ik niet. Wel iets soortgelijks, maar dat is het gevolg van een user error, namelijk wanneer ik de ACC activeer tijdens het versnellen. De snelheid wordt dan ingesteld op de snelheid die ik reed toen ik de ACC activeerde, maar de auto blijft dan even versnellen. Oplossing is om al iets meer gas terug te nemen voordat ik de ACC activeer.
@RangedNeedles @cryptapix Wat er beschreven wordt geeft mij het idee dat de communicatie in de auto te traag verloopt, waarom zou er anders te traag worden gereageerd?
Draaid de wagen al 3.7? Dat zou eventueel verbetering kunnen brengen.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Dat, of de knop niet indrukken als je nog van snelheid verandert.
Afblijven hoeft niet. In B rem je dan zelfs te hardRangedNeedles schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:31:
[...]
Ja, dat bedoel ik. Heb er ook al aan gedacht om van m’n gaspedaal te blijven en dan pas de ACC te activeren maar dan gebeurt het soms nog, heb ik de indruk.
Ja 3.7 fabrieksaf. Het lijkt inderdaad een trage communicatie. Edit: het kan ook gewoon zijn dat het by design is. Ik ben immers degene die aan het versnellen is. Dat blijf ik zelf doen nadat ik ACC inschakel, dus het is niet zo gek. Ik time dus waarschijnlijk zelf gewoon niet goed. Als ACC aanstaat en je geeft gas, versnel je immers ook gewoon.onetime schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:38:
@RangedNeedles @cryptapix Wat er beschreven wordt geeft mij het idee dat de communicatie in de auto te traag verloopt, waarom zou er anders te traag worden gereageerd?
[ Voor 26% gewijzigd door cryptapix op 30-06-2024 18:11 ]
Ja dat zei ikmitsumark schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:39:
Dat, of de knop niet indrukken als je nog van snelheid verandert.
Ik vermoed dat je overschoot van de CC regelaar ervaart. Dat is een zogenaamde PI-regelaar en die moet even zijn 'evenwicht' vinden. ACC pas re-enablen als je al op de setspeed zit zal helpen. Waarschijnlijk wordt de gaspedaal stand ook nog overgenomen door de CC. Als je dus enabled terwijl je nog accelereert dan heb je ook meer kans op overschoot.RangedNeedles schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:31:
[...]
Ja, dat bedoel ik. Heb er ook al aan gedacht om van m’n gaspedaal te blijven en dan pas de ACC te activeren maar dan gebeurt het soms nog, heb ik de indruk.
YouTube: Allianz Direct | It's Not Hard To Be Smart!
Deze man moet even met zijn Enyaq naar de dealer want die van mij trapt bij een vliegje op 5 meter afstand al op de noodrem
Deze man moet even met zijn Enyaq naar de dealer want die van mij trapt bij een vliegje op 5 meter afstand al op de noodrem
De batterij dan wel volledig losgekoppeld neem ik aan? Want de auto heeft sowieso altijd sluimerverbruik. En al zeker de connected versies zoals de Enyaq, die je op elk moment vanuit de app kan bekijken. Het is niet voor niets dat men auto’s die in winterslaap steekt (oldtimers bijvoorbeeld) aan de druppellader laat hangen.dingo35 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 03:38:
De mijne had na 3 maanden stilstand 0% verlies, maar ik had 'm dan ook op 50% gezet zoals de fabrikant adviseert bij langdurige stilstand.
[ Voor 9% gewijzigd door this op 30-06-2024 22:14 ]
Bij langdurige stalling zet je de auto los van de lader en de "online" setting op prive.this schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:13:
[...]
De batterij dan wel volledig losgekoppeld neem ik aan? Want de auto heeft sowieso altijd sluimerverbruik. En al zeker de connected versies zoals de Enyaq, die je op elk moment vanuit de app kan bekijken. Het is niet voor niets dat men auto’s die in winterslaap steekt (oldtimers bijvoorbeeld) aan de druppellader laat hangen.
Eénmaal had ik hem wél aan de lader staan, en op 50% laden, en stond hij bij thuiskomst op 100% . Bugje....
12V accu koppel ik nooit los, dat geeft een kerstboom aan meldingen en problemen...
[ Voor 6% gewijzigd door dingo35 op 01-07-2024 08:08 ]
3.6 vanaf dag één, OTA naar 3.7 nog niet gezien, maar inderdaad. Gewoon echt ACC niet aanzetten tot je constant rijdt, denk ik dan. Het is echt een gewoonte geworden om snel ACC aan te zetten en niet telkens even te moeten wachten tot de versnelling eruit isonetime schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:38:
Toch kan ik me niet herinneren dat dit bij m’n Kodiaq ook zo was. Zelfde hendel en werking, en dus ook dezelfde handelingen van mijn kant.
Alleszins, ik ben blij dat ik (soms) niet de enige ben
Ik weet niet of er hier al meer nieuws is over de vernieuwingen in model jaar 2025.
De dealer heeft aan mij bevestigd dat deze niet veel gaan zijn.
Als voorbeeld gaf hij koeling aan bij het inductieladen van de smartphone zodat deze niet oververhit tijdens het opladen.
Ben benieuwd wanneer we een officiële aankondiging gaan krijgen van Skoda.
Als voorbeeld gaf hij koeling aan bij het inductieladen van de smartphone zodat deze niet oververhit tijdens het opladen.
Skoda kennende inmiddels, een nieuwe Enyaq met softwareversie 4.5 of 5.0 en alle 2024 modellen krijgen geen updates meerWhisperOfMalice schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:06:
Ik weet niet of er hier al meer nieuws is over de vernieuwingen in model jaar 2025.
Onze 3.0 -> 3.7 update is inmiddels van begin juni naar halverwege september gegaan. Maar momenteel wordt er helaas helemaal niet mee gereden. Gisteren en aanrijding met een put aan de zijkant van weg na een kleine stuur correctie voor een kat..... met als resultaat 2 lekke banden rechts en rechts achter de velg waarschijnlijk beschadigd. Het is een redelijk smalle straat met auto's aan de linkerkant en daar kwam ineens een kat achter weg.
:strip_exif()/f/image/GpS39IzIFruQHIQzPHRyrwaV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wope2n1Da4EfWDI5B97vRkeE.jpg?f=fotoalbum_large)
Noem dat maar niet veel. Dit is voor sommigen een serieus probleem.WhisperOfMalice schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:06:
De update van 3.0 naar 3.7 kan mij gestolen worden
.
Vandaag de Enyaq voor zijn eerste beurt naar de garage maar mooi geen update naar 3.7.
Skoda zegt zelf dat je niets hoeft te doen en de update wordt gedaan bij de eerstvolgende beurt.
Ik zie over twee jaar wel weer of de update gedaan wordt.
Heb een uitvoering zonder enige luxe toeters of bellen en dus ook geen problemen met de software op dat gebied. En ja het is inderdaad een lease auto.

Vandaag de Enyaq voor zijn eerste beurt naar de garage maar mooi geen update naar 3.7.
Skoda zegt zelf dat je niets hoeft te doen en de update wordt gedaan bij de eerstvolgende beurt.
Ik zie over twee jaar wel weer of de update gedaan wordt.
Heb een uitvoering zonder enige luxe toeters of bellen en dus ook geen problemen met de software op dat gebied. En ja het is inderdaad een lease auto.
Bedankt voor de tip, bij mij doet de reservesleutel het (gelukkig) gewoon zonder problemenlangevoort schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:59:
[...]
Bij mij was deze regelunit ook vervangen en deed de reservesleutel het niet meer, omdat deze opnieuw ingeleerd moest worden, check dit nog even.
Dit gebeurt in mijn VW Passat GTE ook hoorRangedNeedles schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:31:
[...]
Al is het meestal 1 a 2km/u er naast, niet 4.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Bij de Kwikfit hebben ze deze maand 20% korting op de Michelin E primacy banden. Misschien scheelt dat wat in de pijn.Senaxx schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:34:
[...]
Onze 3.0 -> 3.7 update is inmiddels van begin juni naar halverwege september gegaan. Maar momenteel wordt er helaas helemaal niet mee gereden. Gisteren en aanrijding met een put aan de zijkant van weg na een kleine stuur correctie voor een kat..... met als resultaat 2 lekke banden rechts en rechts achter de velg waarschijnlijk beschadigd.
Praat me er niet van, ik heb echt aan een heel aantal onnozele ingrepen gehad waarbij hij schrok van een takje of een struikje of een paaltje dat echt ruim naast de auto stond.GK87 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:07:
YouTube: Allianz Direct | It's Not Hard To Be Smart!
Ik heb het zelfs gehad dat hij ingreep voor de stoeprand achter de parkeerplaats. Dat hij meestal piept voor zo een stoeprand of zo een half ronde wiel-stop is dan wel weer ok. Geeft toch een indruk van de ruimte.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Of je staat in de file en hij begint te janken dat je geen ruimte hebt aan de linker of rechterkant terwijl je net zo ver van een ander af zit als normaliter
Precies dat. Nu is de Enyaq niet de meest overzichtelijke auto maar naar mijn smaak is hij wel wat te zenuwachtig afgesteld op dit systeem. Wellicht valt hier met OBD11 nog iets aan te sleutelen?
Huh, ik herken dit snelle ingrijpen helemaal niet. Integendeel; ik heb juist het idee dat hij erg laat ingrijpt. Is dat net ME3.7?
Ja ik heb ME3.7. Dat is ook de enige versie waar ik ervaring mee heb dus kan ik helaas geen verschil duiden met voorgaande versies.
Ik weet niet hoeveel slechter of beter die waren maar ook ME3.7 is niet zaligmakend. Connectiviteit met telefoon/Android Auto is matig op zijn best. De ene keer werkt het direct en vlekkeloos en dan kan het rustig zijn dat je even uitstapt voor een boodschap dat het dan 5 of 10 minuten duurt voordat het werkt, of dat het gewoon die rit helemaal niet meer werkt. Tamelijk frustrerend.
Al bellend de auto starten zorgt er meestal voor dat het systeem compleet in de war is. Geen media/AA meer mogelijk tenzij je auto opnieuw opstart.
Ook de Hyundai Kona die ik hiervoor had was niet 100% foutvrij maar bij de Enyaq is het echt vele malen erger, als in "factor 50x" erger.
Ik weet niet hoeveel slechter of beter die waren maar ook ME3.7 is niet zaligmakend. Connectiviteit met telefoon/Android Auto is matig op zijn best. De ene keer werkt het direct en vlekkeloos en dan kan het rustig zijn dat je even uitstapt voor een boodschap dat het dan 5 of 10 minuten duurt voordat het werkt, of dat het gewoon die rit helemaal niet meer werkt. Tamelijk frustrerend.
Al bellend de auto starten zorgt er meestal voor dat het systeem compleet in de war is. Geen media/AA meer mogelijk tenzij je auto opnieuw opstart.
Ook de Hyundai Kona die ik hiervoor had was niet 100% foutvrij maar bij de Enyaq is het echt vele malen erger, als in "factor 50x" erger.
[ Voor 0% gewijzigd door BrujeriA op 02-07-2024 09:07 . Reden: Typo ]
@BrujeriA ik heb ook enkel ervaring met ME3.7. Mijn reactie zag op het snelle ingrijpen van de assistentie. De problemen met connectivteit (Apple CarPlay) heb ik niet in de mate die jij beschrijft. Af en toe verbreekt wel de verbinding (altijd op dezelfde kruising hier in de buurt…) en soms laat het hoofdscherm geen plaatje meer zien van het nummer dat ik afspeel, maar dat is het wel zo’n beetje. Wat wellicht helpt: ik had wel veel problemen in het begin. Toen had de dealer mijn telefoon gekoppeld via Bluetooth. Ik heb die verwijderd en opnieuw toegevoegd via Apple CarPlay; dat heeft mijn issues opgelost.
Overigens ben ik nooit a bellend de auto ingestapt, dus of dat goed werkt weet ik niet.
Overigens ben ik nooit a bellend de auto ingestapt, dus of dat goed werkt weet ik niet.
Ik zit nog op 3.0, ik denk (hoop) dat ze de 11e de update naar 3.7 erin gooien wanneer hij nog voor een recall en dat laadklepje naar de dealer gaat.
Ik ben wel gehecht aan mijn Pirelli Scorpions. Heb er tijdelijk ook eens Bridgetone onder gehad maar dat vond ik echt lawaai banden.Currry schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:59:
[...]
Bij de Kwikfit hebben ze deze maand 20% korting op de Michelin E primacy banden. Misschien scheelt dat wat in de pijn.
Bij een snelle google search kwam ik uit op een ANWB test van deze banden en die was niet heel positief over de Michelin: https://www.anwb.nl/auto/...16-91v/michelin-e-primacy
Ik heb nu ook Pirelli Scorpions, maar dan met ELEC. Die kan ik eigenlijk nergens vinden, alleen de Scorpions zonder elec toevoeging. Waar haal jij die?
Sinds gisteren maakt de compressor een hard brommend geluid wanneer die hoog in toeren gaat. Compressor trilt ook serieus hard. Het klinkt niet gezond om mee te blijven rijden. Bij de garage wist men vandaag niet direct wat het was, dachten aan te weinig koelmiddel, maar hadden dit nog niet eerder gezien of gehoord. Koeling in de wagen lijkt nog wel normaal te werken. Heeft er iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt? iV80 van 1.5 jaar oud, met warmtepomp.
Iemand een idee waarom het mij niet lukt de auto tot 100% op te laden? Had mijn eigen (Zonneplan) laadpaal afgelopen nacht ingesteld, maar vanmorgen bleek hij maar tot 80% te zijn geladen. Instellingen in de app nog een keer aangepast (zo stonden ze ook).
In de auto zag ik de battery save modus aanstond, ook deze uitgezet. Echter als ik nu wil laden, gaat hij nog steeds niet verder dan 80%. Mis ik ergens een instelling?
In de auto zag ik de battery save modus aanstond, ook deze uitgezet. Echter als ik nu wil laden, gaat hij nog steeds niet verder dan 80%. Mis ik ergens een instelling?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/037C6qoFVsPhK70pBRayox2G.jpg?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Johan6513 op 03-07-2024 07:50 ]
Mijn oplossing: 2 kinderstoelen. Kids erin en vastmaken. Zitverhoger ertussen (max 32cm). Voor laatste gordel 2 opties:JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:35:
In ander nieuws.
1. Gordel vastmaken, zitje erin, gordel ruimtrekken, kind er in, gordel vast.
2. Gordelverlenger in het midden.
Kids van 4 tm 7 jaar.
Zo snel kan het gaan, op de auto moest ik handmatig de balk van laden naar rechts schuiven tot 100%.Johan6513 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 07:49:
Iemand een idee waarom het mij niet lukt de auto tot 100% op te laden? Had mijn eigen (Zonneplan) laadpaal afgelopen nacht ingesteld, maar vanmorgen bleek hij maar tot 80% te zijn geladen. Instellingen in de app nog een keer aangepast (zo stonden ze ook).
In de auto zag ik de battery save modus aanstond, ook deze uitgezet. Echter als ik nu wil laden, gaat hij nog steeds niet verder dan 80%. Mis ik ergens een instelling?[Afbeelding]
In de MySkoda app kun je ook op tabblad auto kiezen voor accu bereik. Daarna kun je de laadlimiet instellen op 100%. De volgende keer gaat hij automatisch terug naar 80%.Johan6513 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:10:
[...]
Zo snel kan het gaan, op de auto moest ik handmatig de balk van laden naar rechts schuiven tot 100%.
/f/image/tcIyr7NnRdEP8WOJXXN7c5Q0.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren de auto bij Pouw Skoda in Zwolle afgeleverd voor de callback Update van ME 3.0 naar 3.5. Toen ik de auto terug kreeg, was alles gereset (instellingen). Maar software staat nu op 3.7! Gaat over een nov-2021 Enyaq 60.
Veranderingen die ik heb opgemerkt:
* HUD - nieuwe startup logo met Enyaq en een zeshoek eromheen.
* Cockpit - nu actual realtime ritinformatie, gebruik, tijd, etc
* Traffic Assist - kleur van orange naar groen (ook in HUD)
* Kalender - werkt weer, laat nu mijn werkagenda zien, afspraken, teamcalls (kan zelfs participeren).
Wat zijn nog meer wijzigingen?
Veranderingen die ik heb opgemerkt:
* HUD - nieuwe startup logo met Enyaq en een zeshoek eromheen.
* Cockpit - nu actual realtime ritinformatie, gebruik, tijd, etc
* Traffic Assist - kleur van orange naar groen (ook in HUD)
* Kalender - werkt weer, laat nu mijn werkagenda zien, afspraken, teamcalls (kan zelfs participeren).
Wat zijn nog meer wijzigingen?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Die van mij zijn een keer eerder vervangen door de dealer, dus ik heb ze nog nooit zelf gekocht.Currry schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:06:
Ik heb nu ook Pirelli Scorpions, maar dan met ELEC. Die kan ik eigenlijk nergens vinden, alleen de Scorpions zonder elec toevoeging. Waar haal jij die?
Maar ik kon zo 3 sites vinden die wel de ELECT notatie er bij hebben.
https://www.autobandenmarkt.nl/product/R-413203
https://www.banden-giga.n...5-r21/101/t/gi-r-413203ga
https://www.bandenleader....t/235-45-r21-101t-1193784
[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 03-07-2024 10:45 ]
Ja vooruit, ik kijk alleen bij bedrijven die een bandenwissel doen. Ik kan dat niet zelf en een onafhankelijke garage zoeken hiervoor ook liever niet. Misschien moet ik dat toch eens overwegen anders.
Voor nieuwe banden als de oude weg gaan, kan je zo'n online banden leverancier kiezen en daar een montage partner van hen kiezen voor de montage. Betalen vooraf via de website. Heb ik al verschillende keren voor verschillende mensen geregeld.
Thnx. Het gekke is dat ik hem daar op 100% had staan, maar doordat de auto nog op 80 stond, ging hij niet verder. Ik ga het van de week nog eens proberen, met de auto op 100 en de app op een limiet van 80.kuka schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:07:
[...]
In de MySkoda app kun je ook op tabblad auto kiezen voor accu bereik. Daarna kun je de laadlimiet instellen op 100%. De volgende keer gaat hij automatisch terug naar 80%.
[Afbeelding]
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.