Dat is onzin...CuBras schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:27:
[...]
Als de pre-heating functie er voor zorgt dat de levensduur van mijn accu langer wordt en ik nog twee jaar langer er mee kan rijden, dan is het extra zuur als die functie nooit beschikbaar komt terwijl dat bij sommige modellen wel kan.
Ik heb het overigens niet eens echt gemist op weg naar wintersport afgelopen januari, gewoon lekker doorrijden en de batterij wordt warm genoeg om fatsoenlijke laadsnelheden te halen. En voor de levensduur is het niet relevant.
Je kunt een tablet of een pc toch niet met een auto vergelijken?Een overweging voor mij om elektrisch te gaan rijden is om voorop te lopen met nieuwere technieken en vooral gebruikersgemak.
Als blijkt dat er ergens een bug zit die niet opgelost wordt of er een functie is die nu voor mij onbereikbaar is omdat er modellen niet geüpdatet worden, dan is voor mij deze discussie juist relevant. Bij Windows XP was er een EoL datum bekend. Bij de VAG is het hopen dat je nog iets toegegooid krijgt. Zolang deze onduidelijkheid er is beschouw ik de software van de Enyaq als Windows XP; EoL.
Die van mij rijdt super, werkt prima, mis er niks aan eigenlijk. Ik vind de update mooi meegenomen maar het uitblijven ervan is voor mij geen dealbreaker om nooit weer een Enyaq te kopen eigenlijk.. Zoals sommige in dit topic stellen te doen. Ik zal niet zeggen dat het de volgende keer zeker weer een VAG-product wordt, maar ik sluit het ook absoluut niet uit.
Het gras is ook niet groener aan de overkant. Tesla wordt als heilige graal gezien, maar daar worden gewoon parkeersensoren en regensensoren buiten werking gezet door een software-update etc. Daar ben je gewoon een rijdende beta-tester en gaat er regelmatig iets stuk wat eerst wel werkte...
Niet alle veranderingen zijn verbeteringen.
Op dit moment vind ik de ID7 Tourer erg aantrekkelijk, zoals qua auto als prijs. En hetzelfde voor de Enyaq 85.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut