Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 20:06
BAJ82 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:46:
Hallo allemaal,

tot een week geleden ongeveer werkte de TA hands-on-detectie van mijn stuur prima. Echter, het is nu erg slecht geworden en daardoor moet ik nu bijna altijd een rukje aan het stuur geven. Iets wat voorheen alleen heel sporadisch gebeurde. Heel erg jammer, want TA ansich is een topfunctie. Dit doet er echter wel enorm aan af.

Zijn er hier meer bij wie sinds kort de hands-on-detectie slecht werkt?
Ja bij mij ook sinds een paar weken. Opvallend doet ie t wel als ik de stuurverwarming even aan zet en later weer uit(of aan laat staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:48
rammes schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:04:
[...]

ik adviseer je dit topic eens door te lezen....
Ik ben bekend met deze problemen. Ik vroeg me echter af of er Enyaq rijders zijn die ook sinds kort hier plotseling last van hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Boefmans schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:13:
Mijn auto krijgt na twee jaar eindelijk een update. Schijnt terugroepactie te zijn... Bij collegas ging dat prima, bij mijn auto krijgen ze het niet voor mekaar. Staat al vier dagen daar, ze zijn nu in overleg met.importeur...
Ik vind het raar maar heb er ook geen verstand van. Je zou denken hoppa software overschrijven en go? Kan iemand hier licht op schijnen?
Na vijf dagen de auto terug. Alles opnieuw instellen maar dat gaat op zich prima.
Wat me wel opvalt, in vergelijking met de leenauto (vw golf, benzine): scherm van infotainment is van de Skoda veel beter, maar de vw is echt sneller met opstarten en contact maken met foon als je de auto start. En je hoeft niet drie keer.op oke of ja te klikken...

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Zojuist gebeld door Pouw Zwolle, ze hebben het probleem aangekaart bij PON. Blijkt dat er per vandaag een terugroepactie is hiervoor.

Auto staat ingepland voor 14 maart bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 12:29
[Deva] schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:55:
Zojuist gebeld door Pouw Zwolle, ze hebben het probleem aangekaart bij PON. Blijkt dat er per vandaag een terugroepactie is hiervoor.

Auto staat ingepland voor 14 maart bij de garage.
Dat hebben wij mooi aan het rollen gebracht dan ;)
Weet je al wat de inhoud/oplossing van de actie is? Mijn auto gaat maandag a.s. naar de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:09
Boefmans schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:14:
[...]

Na vijf dagen de auto terug. Alles opnieuw instellen maar dat gaat op zich prima.
Wat me wel opvalt, in vergelijking met de leenauto (vw golf, benzine): scherm van infotainment is van de Skoda veel beter, maar de vw is echt sneller met opstarten en contact maken met foon als je de auto start. En je hoeft niet drie keer.op oke of ja te klikken...
Met de 'nieuwe' 85 is het opstarten niet merkbaar. Je stapt in, wisselt van profiel en alles staat al klaar. Totaal geen vertraging merkbaar.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
utbone schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:24:
[...]

Met de 'nieuwe' 85 is het opstarten niet merkbaar. Je stapt in, wisselt van profiel en alles staat al klaar. Totaal geen vertraging merkbaar.
ME4.x is heel veel sneller dan 3.x ja. En 3.x auto’s gaan helaas nooit naar 4.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
cryptapix schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:17:
[...]

Dat hebben wij mooi aan het rollen gebracht dan ;)
Weet je al wat de inhoud/oplossing van de actie is? Mijn auto gaat maandag a.s. naar de dealer.
De dealer wist niet exact wat de oplossing is. Aanname is dat er wellicht een aanpassing aan het stuur benodigd is. Wellicht toch een knop op het 'lege' stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:07:
[...]

De dealer wist niet exact wat de oplossing is. Aanname is dat er wellicht een aanpassing aan het stuur benodigd is. Wellicht toch een knop op het 'lege' stuk?
Ik vrees er al een tijdje voor dat het stuur vervangen moet worden. Ik dat geval zullen we wellicht het oude stuur krijgen met glimmende knopjes; dat is echt een heel stuk minder fraai… We hebben ook al de oude knoppenrij in het dashboard. Ik hoop dat het softwarematig aan te passen is. Dat is mooier en waarschijnlijk ook sneller, want de levering van een nieuw stuur zal wel weer lang duren. Er is wel hoop, want ze hebben bij mij al wel het stuur werkend gekregen met ACC en limiter, dus waarom zou TA daar niet bij kunnen (zoals onder ME4.x)?

[ Voor 10% gewijzigd door cryptapix op 27-02-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:28
Vandaag de 60 naar de garage (mei 21 model). Terugroepactie van het stuur, de accu en blijkbaar de kofferbak klep samen met de eerste beurt. Ben benieuwd, krijg ook van pre me3 de update naar 3.2.
Het is allemaal een beetje laat, maar de vorige eigenaar was wat laks zullen we maar zeggen.

Ik ben ook heel benieuwd of ik nog ta heb als ik hem terugkrijg. Volgens de specs (first edition) heb ik geen ta, maar die werkt wel, incl melding op het dashboard. Fingers crossed!

En hopelijk verbeterd de range iets. Kom de afgelopen week (7-10 graden) niet verder dan 22kwh/100km. Dat is overigens wel met veel korte stukken van zo'n 5km per stuk. Maar wel op eco. Kon je die maar standaard maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 22:43
Hallo allemaal,

tot een week geleden ongeveer werkte de TA hands-on-detectie van mijn stuur prima. Echter, het is nu erg slecht geworden en daardoor moet ik nu bijna altijd een rukje aan het stuur geven. Iets wat voorheen alleen heel sporadisch gebeurde. Heel erg jammer, want TA ansich is een topfunctie. Dit doet er echter wel enorm aan af.

Ja exact hetzelfde hier.. 1,5 jaar zonder problemen en nu sinds een paar weken. Vanochtend en vanmiddag bijna non stop... door met de stuurverwarming te spelen aan/uit ging het uiteindelijk weg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 12:19
Currry schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:56:
Vandaag de 60 naar de garage (mei 21 model). Terugroepactie van het stuur, de accu en blijkbaar de kofferbak klep samen met de eerste beurt. Ben benieuwd, krijg ook van pre me3 de update naar 3.2.
Het is allemaal een beetje laat, maar de vorige eigenaar was wat laks zullen we maar zeggen.

Ik ben ook heel benieuwd of ik nog ta heb als ik hem terugkrijg. Volgens de specs (first edition) heb ik geen ta, maar die werkt wel, incl melding op het dashboard. Fingers crossed!

En hopelijk verbeterd de range iets. Kom de afgelopen week (7-10 graden) niet verder dan 22kwh/100km. Dat is overigens wel met veel korte stukken van zo'n 5km per stuk. Maar wel op eco. Kon je die maar standaard maken.
Als de software geupdate (gereset, in mijn geval :+ want ik heb 3.2 nog niet ontvangen) wordt, is de range ogenschijnlijk wat beter, na wat rijden en opnieuw inleren is hij weer hetzelfde geworden bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:53
Currry schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:56:

Dit is niet zo gek toch met zulke korte stukjes? Het verbruik is na vertrek het hoogst vanwege klimatiseren e.d.. Ik heb een Enyaq60 van 2023 en heb gelijke waarden. Bij langere trajecten zakt het verbruik dan terug naar rond de 18-19 kwh/100km met 5-10 graden buitentemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-09 12:31
1 van mijn logo instapverlichting vanuit de spiegels is geblurd, bekend probleem. u is de garantietermijn afgelopen. Auto van dec. 2021.
Doen ze dat uit coulance?

Of kun je die ergens anders krijgen en er zelf inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@TdJ75 Ik zou die vraag eens stellen aan de dealer...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
JanHenk schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:58:
@TdJ75 Ik zou die vraag eens stellen aan de dealer...
Ja dat was mijn eerste actie, maar wilde graag weten of iemand anders er al tegenaan was gelopen.

Het antwoordt van de dealer:
De Enyaq is ondertussen buiten de fabriek garantie. Hierdoor zullen er wel kosten aan de een eventuele reparatie verbonden zijn.

Wij kunnen coulance voor u aanvragen maar de uitkomst hiervan word pas bekend op de dag van diagnose.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
TdJ75 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:07:
[...]

Ja dat was mijn eerste actie, maar wilde graag weten of iemand anders er al tegenaan was gelopen.

Het antwoordt van de dealer:
De Enyaq is ondertussen buiten de fabriek garantie. Hierdoor zullen er wel kosten aan de een eventuele reparatie verbonden zijn.

Wij kunnen coulance voor u aanvragen maar de uitkomst hiervan word pas bekend op de dag van diagnose.
Ik heb onze (prive aankoop) Enyaq binnen de garantietermijn wel eens bij de dealer gehad. En was in de veronderstelling dat ze (preventief) beide zoude vervangen. Maar ze hebben alleen de bestuurderskant gedaan. De passagierskant is inmiddels een soort gesmolten E.T. geworden. Weet niet of ik het de moeite / geld waard vind om het te laten repareren.

Voor reparaties buiten de garantietermijn hanteert mijn dealer nu wel een korting van 70%. En daarnaast waren ze bij de laatste reparatie 2 weken geleden vrij schappelijk.

Accupakket(garantie), koplamp sproeier die uit de bumper was gevlogen en laadklep motor die defect was. Waarvan de sproeier en laadklep motor in principe buiten garantie zouden zijn. Voor de koplamp sproeier moest zelfs de gehele voorbumper er af, maar alsnog "maar" een rekening van 70 euro voor laadklep motor, inclusief gratis vervangend vervoer voor 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
Bij mij ook privé aankoop.
Ga wel eens kijken of ze met coulance komen.

Ik heb ze aan beide kanten al eens binnen de garantie laten vervangen.
Eigenlijk is het een soort constructiefout in de auto/software.
Ik meende dat ze daar ook een softwarematig een update erop hadden gezet, zodat ie minder lang brand.

Ik heb ook al even gezocht naar een alternatief. Een logolampje met logo van mijn eigen bedrijf leek me wel wat. :)
Senaxx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:21:
[...]

Ik heb onze (prive aankoop) Enyaq binnen de garantietermijn wel eens bij de dealer gehad. En was in de veronderstelling dat ze (preventief) beide zoude vervangen. Maar ze hebben alleen de bestuurderskant gedaan. De passagierskant is inmiddels een soort gesmolten E.T. geworden. Weet niet of ik het de moeite / geld waard vind om het te laten repareren.

Voor reparaties buiten de garantietermijn hanteert mijn dealer nu wel een korting van 70%. En daarnaast waren ze bij de laatste reparatie 2 weken geleden vrij schappelijk.

Accupakket(garantie), koplamp sproeier die uit de bumper was gevlogen en laadklep motor die defect was. Waarvan de sproeier en laadklep motor in principe buiten garantie zouden zijn. Voor de koplamp sproeier moest zelfs de gehele voorbumper er af, maar alsnog "maar" een rekening van 70 euro voor laadklep motor, inclusief gratis vervangend vervoer voor 2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Hallo allemaal,

Hier ook. 45000km zonder problemen en nu ineens regelmatig. Waardeloos

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
Zijn er al mensen die een refund hebben aangevraagd voor de 5 of 7 jaar gratis onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:03

rammes

koekebakker 1e klas

Autohillenga schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:10:
Zijn er al mensen die een refund hebben aangevraagd voor de 5 of 7 jaar gratis onderhoud?
?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Autohillenga schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:10:
Je bedoeld die betaalde kosten voor onderhoud binnen die gratis onderhoud periode hebben terug gevraagd?
Anders begrijpen we je niet.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Currry
En denk dat hij bedoelt dat je bij aanschaf kunt kiezen voor een eenmalige korting van iets van 300 euro ipv gratis 5 of 7 jaar onderhoud.
Ik zou dat nooit doen, elke beurt is al duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:48
efbeel schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:09:
[...]

Hier ook. 45000km zonder problemen en nu ineens regelmatig. Waardeloos
Opvallend dat er meer zijn die sinds enkele weken plotseling een niet-functionerende hands-on-detectie meer hebben. Van helemaal niks aan de hand naar bijna nooit meer werkend.

Enkele maanden geleden popte er ook ineens TA-storingen op die altijd leken plaats te vinden op exact dezelfde geografische locatie. Die lijken ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn, aangezien ik ze niet meer heb gehad en ik hoor er ook niemand meer over. Zouden ze op achtergrond ook nog OTA updates doen waar je geen bevestiging voor hoeft te geven?

• onetime
  • Niet online
@BAJ82 Heb net de laatste aflevering van "The Postoffice" gezien. Toen bedacht ik me dat als ze remote updates kunnen doorvoeren aan de software, ze vanzelfsprekend ook instellingen en eigenlijk alles remote kunnen wijzigen, desnoods zonder dat je er iets van merkt.
Bij mij staat bijvoorbeeld geregeld de entree-cabineverlichting weer aan. En wat ze coming home en leaving home noemen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
BAJ82 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:30:
[...]

Opvallend dat er meer zijn die sinds enkele weken plotseling een niet-functionerende hands-on-detectie meer hebben. Van helemaal niks aan de hand naar bijna nooit meer werkend.

Enkele maanden geleden popte er ook ineens TA-storingen op die altijd leken plaats te vinden op exact dezelfde geografische locatie. Die lijken ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn, aangezien ik ze niet meer heb gehad en ik hoor er ook niemand meer over. Zouden ze op achtergrond ook nog OTA updates doen waar je geen bevestiging voor hoeft te geven?
ik gok dat dit door de solarstorm is ;).
Nee geen idee, maar gisteren 400km met TA gereden en weer heerlijk genoten.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Senaxx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:21:
[...]

Ik heb er ook naar geïnformeerd voor prive auto buiten de garantie.

Ik kreeg uit coulance korting op de onderdelen maar niet op de arbeidskosten. En de arbeidskosten waren geloof ik 75% van de prijs ongeveer.
Net even opgezocht, de offerte prijs incl coulance was 200 euro voor links + rechts. Dat heb ik niet gedaan, ik vind de projectie van de kapotte elementen wel artistiek :)

• Mimi89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 13:56
[Deva] schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:17:
Voor wat het waard is; de auto was afgeleverd met ME 3.5. Gisteren voorzien van ME 3.7, maar (zoals verwacht) maakt dit niks uit voor TA.
Ik ben gisteren gebeld door POUW Zwolle (volgens mij is dat ook jouw garage) dat ze eindelijk antwoord hebben over de TA. En dat er een terugroepactie (??) komt voor de TA. Ze gaven aan dat er een oplossing is iig. Over 2 weken mag ik langs om de TA te laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
Mimi89 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:00:
[...]

Ik ben gisteren gebeld door POUW Zwolle (volgens mij is dat ook jouw garage) dat ze eindelijk antwoord hebben over de TA. End at er een terugroepactie (??) komt voor de TA. Ze gaven aan dat er een oplossing is iig. Over 2 weken mag ik langs om de TA te laten maken.
Hi, klopt inderdaad. Mijn auto staat gepland voor 14 maart. Ben benieuwd of er een stuurwissel (o.i.d.) komt.

Beter vervangen ze de ME hardware zodat ME 4.0 beschikbaar is. :D

• Mimi89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 13:56
[Deva] schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:01:
[...]

Hi, klopt inderdaad. Mijn auto staat gepland voor 14 maart. Ben benieuwd of er een stuurwissel (o.i.d.) komt.

Beter vervangen ze de ME hardware zodat ME 4.0 beschikbaar is. :D
Hey! ik mag de 14e ook stipt om 08:00 :z :z :z
Geen idee wat ze gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleedingeye
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 13:13
Mimi89 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:07:
[...]

Hey! ik mag de 14e ook stipt om 08:00 :z :z :z
Geen idee wat ze gaan doen.
Mijn Enyaq is 12 maart aan de beurt voor de terugroepactie. Mij is aan de telefoon verteld dat er een software update wordt gedaan en de knopjes op het stuur vervangen worden (niet het vervangen van het hele stuur)

• Currry
Ik heb hem woensdag naar de dealer gebracht voor terugroepactie nog van de accu, maar kreeg tegelijkertijd een terugroepen voor de veren van de kofferbak én van het stuur. Misschien een oude? Of inderdaad is er nu een van het stuur.

• cryptapix
@[Deva] @Mimi89

Ik ben zojuist gebeld door mijn dealer over de terugroepactie. Afspraak voor reparatie stond al voor komende maandag, maar fijn dat Skoda het probleem erkent en er een oplossing is.

Ik vrees overigens wel voor uiterlijke kenmerken van de oplossing. Er moeten wat onderdelen besteld worden, waaronder een “chroom glimmend” knopje.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Heeft er iemand de massage-functie in de Enyaq, en hoe bevalt deze?

• Merrax
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 20:19
pitchdown schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:16:
Heeft er iemand de massage-functie in de Enyaq, en hoe bevalt deze?
Ik heb 'm maar gebruik het eigenlijk maar zelden, ik vind het zelf niet heel veel toevoegen.
Het is alsof iemand langzaam met een deegroller over je rug heen gaat... maar misschien dat anderen hier wel baat bij hebben :P

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 12:18
Merrax schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Ik heb 'm maar gebruik het eigenlijk maar zelden, ik vind het zelf niet heel veel toevoegen.
Het is alsof iemand langzaam met een deegroller over je rug heen gaat... maar misschien dat anderen hier wel baat bij hebben :P
Is dit een massage-functie welke de hele actief is over gehele rugleuning, of alleen de onderrug/bij de lendesteun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
cryptapix schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:14:
@[Deva] @Mimi89

Ik ben zojuist gebeld door mijn dealer over de terugroepactie. Afspraak voor reparatie stond al voor komende maandag, maar fijn dat Skoda het probleem erkent en er een oplossing is.

Ik vrees overigens wel voor uiterlijke kenmerken van de oplossing. Er moeten wat onderdelen besteld worden, waaronder een “chroom glimmend” knopje.
Keep us posted. Ben benieuwd wat er uiteindelijk wordt aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merrax
  • Laatst online: 05-09 20:19
pitchdown schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:49:
[...]

Is dit een massage-functie welke de hele actief is over gehele rugleuning, of alleen de onderrug/bij de lendesteun?
Ik zou het weer eens aan moeten zetten om precies te weten hoe groot het bereik is, maar het is voornamelijk de onderrug.
Als je in de regio Oosterhout woont ben je welkom om het een keer uit te proberen ;)

• onetime
  • Niet online
Eergisteren dorpel beschermingsfolie laten plakken, ze hebben tegelijk een software update gedaan, maar daar was in de auto geen enkele melding van. Het is dat ik erbij wilde zijn om te zien hoe de folie geplakt moest worden en waar ik het precies wilde hebben. En die RVS achterbumper bescherming en sierstrips bij de voor portieren. De dakdragers had ik al eerder opgehaald, een maand voordat ze tijd hadden.

@pitchdown Ik heb een losse massage mat van de Lidl. Die heeft een aantal tril-motoren.
Aangesloten op de 220V achterin. Kan ook op 12V, maar die heb ik dacht ik alleen achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-09 16:42
Is het tegenwoordig gangbaar dat er 2 maanden wachttijd is bij planning van service beurt (Vallei Arnhem). Ten onder aan succes of….zijn er zoveel issues dat de werkplaatsen vol zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Maat28 Combinatie van langer doorrijdende auto's met dito onderhoud en reparaties, gebrek aan personeel, etc.

Hier (van den Brug) is het ook zomaar een week of 5 à 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 22:03
-
EDIT: whoops verkeerde topic

[ Voor 77% gewijzigd door One-eye864 op 01-03-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999

rammes

koekebakker 1e klas

Maat28 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:32:
Is het tegenwoordig gangbaar dat er 2 maanden wachttijd is bij planning van service beurt (Vallei Arnhem). Ten onder aan succes of….zijn er zoveel issues dat de werkplaatsen vol zitten?
heb met name het idee dat het komt omdat het een EV is.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 11:17
JanHenk schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:02:
[...]

[Afbeelding]

@Rubman Net terug uit Oostenrijk met een Thule Arcos L (400 liter). Als je een dakkoffer overweegt, zou ik zeker ook de trekhaakkoffer overwegen.

Ben er heel enthousiast over. Je merkt er niks van. Zowel niet qua verbruik als rijden. De kinderwagen, slee, skischoenen, helmen, etc. ging er allemaal in. Had ineens enorm veel ruimte in de kofferbak over.

Bij laders ging het ook prima. Effe opletten soms. Ander voordeel is dat je gewoon bij de kofferbak kunt, hoeft hem niet te kantelen of iets dergelijks. Had hem via marktplaats gehuurd.

In de zomer gaan we overigens met vouwwagen.
Ziet er goed uit. Ben ook hiervoor aan het kijken. Ik kan alleen nergens vinden of de kofferbak nog steeds open kan met deze koffer gemonteerd. Kan jij dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Maat28 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:32:
Ik denk niet dat daar in algemene zin iets over te zeggen is. Het zal heel erg afhankelijk zijn van wat er aan onderhoud gedaan moet worden en of er bijv terugroepacties zijn. Ik heb 1.5 maand moeten wachten voordat mijn gloednieuwe auto terecht kon voor het probleem met TA. Dat is toen half gerepareerd en de vervolgafspraak kon krap 2 weken later al (maandag as).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Narf109 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Ziet er goed uit. Ben ook hiervoor aan het kijken. Ik kan alleen nergens vinden of de kofferbak nog steeds open kan met deze koffer gemonteerd. Kan jij dat vertellen?
Ja hoor, dat kan prima! Daar is ie op ontworpen.. :) Ik was nog een klein beetje voorzichtig voor hoge drempels ivm de overhang achter, maar ook daar geen problemen mee.

Je kunt zelfs tussen koffer en auto gaan staan. Kan soms handig zijn om even wat te pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door JanHenk op 01-03-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:05:
[...]

Keep us posted. Ben benieuwd wat er uiteindelijk wordt aangepast.
Ik ben net gebeld door de dealer. Alles wordt glimmend plastic (ook wel chroom genoemd). Kortom: je krijgt dus gewoon de looks van het oude model 60. De enige upgrade die de 60 in MY24 heeft gekregen, namelijk een veel mooier stuur, is daarmee ook weer ongedaan gemaakt.

Kennelijk zit alles aan elkaar en kan het dus niet anders.

Ik vind het echt schandalig dat Skoda de 60 rijders dus gewoon blijft naaien. Eerst met ME4.0 die we, ondanks MY24, niet krijgen. Nu het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
De 60’24 lijkt een basis model geworden. Ik denk om de 85 extra te laten opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
utbone schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:27:
De 60’24 lijkt een basis model geworden. Ik denk om de 85 extra te laten opvallen.
Mijn 60 coupe is anders een vrij duur basismodel in sportline uitvoering :+ Zeker omdat PON me ook nog bewust heeft genaaid door op de op 1 na laatste werkdag van 2023, vlak voor een prijsverlaging van 2k, een kenteken voor mij heeft geregeld. En het is natuurlijk heeeeel toevallig dat een eerder gwbouwde 80/85 van een medetrekkers later een kenteken kreeg.

Maar zonder gekheid, de 85 valt echt niet meer op. Skoda adverteert namelijk helemaal niet met de verschillen buiten de motor. Ze zijn zelfs nergens te vinden op de website; enkel in wat YouTube filmpjes van reviewers.

Waren ze maar duidelijk geweest, dan had ik nu een 85 met nieuwe software, nieuw stuur, nieuwe knoppenbalk, snellere motor, battery preconditioning, etc. Ik had deze verschillen totaal niet kunnen voorzien toen ik bestelde. Sterker nog, toen leek het alsof de 60 MY24 ook gewoon nieuwe software kreeg (en dat bevestigde de dealer mij zelfs ook).

[ Voor 16% gewijzigd door cryptapix op 01-03-2024 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@cryptapix Is het een optie je op dwaling te beroepen en de koop ongedaan te maken en dan alsnog voor de 85 te gaan? Aannemende dat je kan bewijzen of aannemelijk maken wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Wat @onetime zegt,

Ook omdat de dealer je het bevestigt dat die features op dit model komen. Heb je dit schriftelijk/op papier staan? Maakt het juridisch haalbaar om je koop ongedaan te maken omdat er niet geleverd wordt en waarmee ze adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 23:25
Narf109 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Dat staat toch in de quote? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:40
Voor de mensen waarvan de koplampen naar beneden / te laag schijnen: je kan ze met een inbus nummer 6 super eenvoudig zelf bijstellen als je weet waar. Bron: bevriende monteur bij VAG dealer. Hij had ongeveer 2 minuten nodig om het aan te passen, een ware verademing om weer met fatsoenlijk licht te rijden.

Geen idee waar die verhalen over regelapparaat, software of andere zaken vandaan komen die ik hier lees van dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:14

Ankh

|true

Is er hier iemand die zelf een subwoofer en dsp in zijn auto heeft geplaatst? Ben benieuwd naar de hoeveelheid werk. Ik heb een leaseauto en moet nog een aantal jaren rijden. Wil daarom zelf het plaatsen aangezien ik aan het einde alles weer netjes eruit wil halen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:24:
@cryptapix Is het een optie je op dwaling te beroepen en de koop ongedaan te maken en dan alsnog voor de 85 te gaan? Aannemende dat je kan bewijzen of aannemelijk maken wat je zegt.
Als het een privé-aankoop zou zijn, was dit wellicht wel een optie. Al is het geen gelopen race. Het betreft in mijn geval echter een leaseauto, dus dat maakt het nog complexer. Het is immers de leasemaatschappij die een juridische relatie heeft met de dealer. De LM heeft weer een relatie met mijn werkgever. Ik zou dan met de leasemaatschappij (of eigenlijk zelfs mijn werkgever) moeten gaan discussiëren en die hebben mij natuurlijk nooit toezeggingen gedaan ;)

De dealer kan er overigens ook niet heel veel aan doen. Het is gewoon de fout van Skoda en/of importeur PON. Maar goed, in een consumentenkoop-situatie zou dat niet uitmaken; dat risico ligt bij de verkoper en dus dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Autohillenga schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:53:
Wat @onetime zegt,

Ook omdat de dealer je het bevestigt dat die features op dit model komen. Heb je dit schriftelijk/op papier staan? Maakt het juridisch haalbaar om je koop ongedaan te maken omdat er niet geleverd wordt en waarmee ze adverteren.
Nee het ligt wat genuanceerder. Skoda heeft op verschillende manieren gecommuniceerd, oa Twitter en op hun storyboard. Daar is onduidelijkheid door gekomen; nooit hebben zij het onderscheid gemaakt tussen 60 en 85. Ze hadden het over ME4.0 op de 2024 modellen.

Ik heb vervolgens expliciet aan de dealer gevraagd of mijn auto ME4.0 kreeg. Daarop kwam een bevestigend antwoord (e-mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@cryptapix Mooi, schriftelijke bevestiging. (email) Bepaal wat je wilt (en kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
cryptapix schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:07:
[...]

Ik ben net gebeld door de dealer. Alles wordt glimmend plastic (ook wel chroom genoemd). Kortom: je krijgt dus gewoon de looks van het oude model 60. De enige upgrade die de 60 in MY24 heeft gekregen, namelijk een veel mooier stuur, is daarmee ook weer ongedaan gemaakt.

Kennelijk zit alles aan elkaar en kan het dus niet anders.

Ik vind het echt schandalig dat Skoda de 60 rijders dus gewoon blijft naaien. Eerst met ME4.0 die we, ondanks MY24, niet krijgen. Nu het stuur.
Ik ken het ‘oude’ stuur niet, kan dus niet een vergelijk maken. Ben het wel met je eens dat het schandalig is dat Skoda de lijn niet doortrekt in upgrades qua MY24 modellen.

Enige wat een een MY23 en MY24 nu onderscheidt is een aangepast lettertype op de achterkant…

Ook mijn auto betreft een lease auto. Anders dan een boze mail richting de leasemaatschappij valt er weinig aan de situatie te veranderen ben ik bang. Tenzij Skoda zelf met een oplossing komt, maar die kans acht ik minimaal.

Met alle voorkennis had ik wellicht een andere afweging gemaakt. Geen Sportline, maar een ‘normale’ 80 (nu dus 85) of een andere auto/merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:26:
[...]

Enige wat een een MY23 en MY24 nu onderscheidt is een aangepast lettertype op de achterkant…
Nou, bij mij zelfs dat niet hoor. Ik heb gewoon de oude S met dat omgekeerde dakje. De 85 heeft een nieuwe onderbroken S zonder dakje.

De typeaanduiding heb ik er niet op zitten, dus die had evt anders kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Laatst online: 18-09 23:25
Wat is er dan concreet veranderd aan het stuur, qua uiterlijk? Iemand schreef dat er iets niet meer glimmend is?

Dit is mijn 2021 stuur zonder verwarming en de assistentie kermis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yb4LZqNY-mpGYY_8cZ39K20Ai_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLnV3eppzxE6UHbXJQ6WgBov.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2M3v36jyjG5LvZionuScnIXXks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBgL8nI8xRMQT6cupcoRQFKn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHnfTDhfUojaHYF39mBE61KHa_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GN8N8ia1FhRJYtYOyOTKAJxg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Martinique schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:06:
Wat is er dan concreet veranderd aan het stuur, qua uiterlijk? Iemand schreef dat er iets niet meer glimmend is?

Dit is mijn 2021 stuur zonder verwarming en de assistentie kermis:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jouw stuur is sowieso anders omdat je oa TA niet hebt. Maar voor @[Deva] en mij is dit het verschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nyiaOHJC2PqvKk4EmVlGcgdAlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0B6UJB75kD4qosos2A7OVelQ.png?f=fotoalbum_large

In dit filmpje kun je het vanaf 2:16 zien.

Alles wat bij jou glimmend chroom is, is bij ons mooi mat. Die hele rand, de wieltjes, en ook het sportline plaatje onderin het stuur zou anders zijn volgens de dealer.

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 02-03-2024 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
cryptapix schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:04:
[...]

Nou, bij mij zelfs dat niet hoor. Ik heb gewoon de oude S met dat omgekeerde dakje. De 85 heeft een nieuwe onderbroken S zonder dakje.

De typeaanduiding heb ik er niet op zitten, dus die had evt anders kunnen zijn.
Dat is bijzonder, ik heb wél het nieuwe Skoda logo, zoals deze:

https://wittebrug.nl/app/...1/Skoda-logo-Header_M.jpg

Type aanduiding heb ik weg laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:21:
[...]

Dat is bijzonder, ik heb wél het nieuwe Skoda logo, zoals deze:

https://wittebrug.nl/app/...1/Skoda-logo-Header_M.jpg

Fijn, weer een klacht vanuit mij erbij ;) Niet een heel spannende, maar het stapelt wel op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@[Deva] en @Mimi89 nog een andere vraag, werkt walk away locking bij jullie? En zo ja, hoe stel je dat in/hoe ver moet je weglopen? Want ik realiseer me nu dat dit bij mij mogelijk ook niet werkt. Deze functie zou ook op de 2024 modellen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
cryptapix schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:31:
@[Deva] en @Mimi89 nog een andere vraag, werkt walk away locking bij jullie? En zo ja, hoe stel je dat in/hoe ver moet je weglopen? Want ik realiseer me nu dat dit bij mij mogelijk ook niet werkt. Deze functie zou ook op de 2024 modellen zitten.
Walking away lock werkt niet automatisch bij mij. En heb het ook niet kunnen vinden hoe en waar ik dat moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
utbone schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Walking away lock werkt niet automatisch bij mij. En heb het ook niet kunnen vinden hoe en waar ik dat moet instellen.
Maar jij hebt een auto van voor oktober 23 toch? Want ook walk away locking is weer een MY24 functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:54
[Deva] schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:21:
[...]

Zou ik ook doen als ik een MY24 60 had... :|

Maar ff zonder dollen... dat ga ik ook eens navragen. Wat moest daarvoor gebeuren bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
DutchJackal schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Maar ff zonder dollen... dat ga ik ook eens navragen. Wat moest daarvoor gebeuren bij je?
Gewoon bij het bestellen aangeven. Is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 14:54
cryptapix schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:12:
[...]

Gewoon bij het bestellen aangeven. Is een optie.
Nooit voorbij zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Laatst online: 04-09 15:00
Ankh schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:03:
Is er hier iemand die zelf een subwoofer en dsp in zijn auto heeft geplaatst? Ben benieuwd naar de hoeveelheid werk. Ik heb een leaseauto en moet nog een aantal jaren rijden. Wil daarom zelf het plaatsen aangezien ik aan het einde alles weer netjes eruit wil halen.
Heb een match incl een subwoofer erin zitten. Met juiste kabelset was de dsp in een middag makkelijk gemonteerd. Zelf een subwoofer (gesloten kist) gemaakt en kabel naar achter gelegd. Wat een wereld van verschil in geluid. Let wel, na montage begint de fun pas: het inregelen. Met de juiste microfoon is dat ook goed te doen. Let op: is verslavend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
DutchJackal schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:33:
[...]

Nooit voorbij zien komen...
Nee je moet er zelf om vragen, zoals met wel meer opties. Zo heb ik ook instaplijsten in de deuren (vind het overigens vreemd dat dat niet standaard is bij een auto van 52,5k…).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro_44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-03 16:28
matk89 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:03:
Voor de mensen waarvan de koplampen naar beneden / te laag schijnen: je kan ze met een inbus nummer 6 super eenvoudig zelf bijstellen als je weet waar. Bron: bevriende monteur bij VAG dealer. Hij had ongeveer 2 minuten nodig om het aan te passen, een ware verademing om weer met fatsoenlijk licht te rijden.

Geen idee waar die verhalen over regelapparaat, software of andere zaken vandaan komen die ik hier lees van dealers.
w

waar? foto??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4bdir0mHcmlJ_Tkwqgw4vwlFzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONa6mvXiiJILI35A9WHDgUJn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga het toch maar doen. Waarschijnlijk een hele logische en stomme vraag. Maar waar is deze knop voor?

Ik heb hem al een paar keer ingeduwd, maar er gebeurt niets. Ook Google image search vindt niets....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Currry schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:42:
[Afbeelding]

Ik ga het toch maar doen. Waarschijnlijk een hele logische en stomme vraag. Maar waar is deze knop voor?

Ik heb hem al een paar keer ingeduwd, maar er gebeurt niets. Ook Google image search vindt niets....
Er zit daar onder een klein bankje (voor muntjes oid).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Currry schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:42:
[Afbeelding]

Daarmee gaat het klepje open waar die knop op zit

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
DutchJackal schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Daarom heb ik het ook laten doen ;)

Walk away is nergens te vinden als optie. Volgens de dealer heeft dat te maken met wetgeving oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Bedankt voor de antwoorden. Ik dacht dat in eerste instantie ook, maar dat vak krijg ik niet open. Dan weet ik dat ik even wat moet gaan proberen om dat voor elkaar te krijgen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

kasteleman schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:02:
[...]

Heb een match incl een subwoofer erin zitten. Met juiste kabelset was de dsp in een middag makkelijk gemonteerd. Zelf een subwoofer (gesloten kist) gemaakt en kabel naar achter gelegd. Wat een wereld van verschil in geluid. Let wel, na montage begint de fun pas: het inregelen. Met de juiste microfoon is dat ook goed te doen. Let op: is verslavend......
Ah nice, heb je kabel naar achteren helemaal netjes weggewerkt?
Zag een compleet setje (kabelboom met match dsp met enyaq dsp file en passend gemaakt subwoofer) voor 1000 euro excl verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:49:
[...]

Daarom heb ik het ook laten doen ;)

Walk away is nergens te vinden als optie. Volgens de dealer heeft dat te maken met wetgeving oid :?
Weer zo’n afwimpel-verhaal. Staat toch gewoon als functionaliteit in de Nederlandse prijslijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
cryptapix schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:24:
[...]

Nee je moet er zelf om vragen, zoals met wel meer opties. Zo heb ik ook instaplijsten in de deuren (vind het overigens vreemd dat dat niet standaard is bij een auto van 52,5k…).
Instaplijsten heb ik ook wel oren naar. Door de dealer aangebracht? Welke heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:51:
[...]

Instaplijsten heb ik ook wel oren naar. Door de dealer aangebracht? Welke heb je precies?
In de prijslijst heten ze dorpellijst (5LA071303). Dealer heeft ze aangebracht ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Laatst online: 16-09 23:15
Vandaag gaan kijken naar Enyaq coupé, volgende week een testrit. Ik vroeg me alleen af of een warmtepomp de investering waard is of eerder kiezen voor een andere optie zoals pack ultra ipv max om het maximale uit het lease budget te halen?

Verkoper liet verstaan dat de warmtepomp in Belgisch klimaat niet zo interessant is. Hij zou zelf ongeveer 70 km minder bereik hebben in de winter. Online vind ik weinig informatie over terug. 1 keer vond ik meer genuanceerde info: enkel interessant over langere ritten, gewicht warmtepomp verkleint het bereik met enkele km’s,…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
HannesB schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:18:
Vandaag gaan kijken naar Enyaq coupé, volgende week een testrit. Ik vroeg me alleen af of een warmtepomp de investering waard is of eerder kiezen voor een andere optie zoals pack ultra ipv max om het maximale uit het lease budget te halen?

Verkoper liet verstaan dat de warmtepomp in Belgisch klimaat niet zo interessant is. Hij zou zelf ongeveer 70 km minder bereik hebben in de winter. Online vind ik weinig informatie over terug. 1 keer vond ik meer genuanceerde info: enkel interessant over langere ritten, gewicht warmtepomp verkleint het bereik met enkele km’s,…
Als het lease is: die warmtepomp verdien je absoluut niet terug in 4 jaar. Bij privéaankoop verdien je het wellicht op de langere termijn terug. Maar als terugverdienen je doel is, moet die optie niet nemen. De enige reden om het te doen is omdat je bereid bent (best veel) te betalen voor een (heel) klein beetje meer range op koudere dagen. Als je iedere dag thuis en/of op kantoor kunt laden zoals ik, je maar 2x per jaar een langere trip met auto maakt en het is ook nog eens lease, ben je eigenlijk gek als je een WP neemt. Mijn dealer raadde het mij af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
matk89 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:03:

Klopt, je kunt em hardwarematig aanpassen, maar de hoogteverstelling blijft het dan niet doen. En dat schijnt een softwareprobeem te zijn. Is volgens mij ook apk afkeur, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
cryptapix schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:10:
[...]

Jouw stuur is sowieso anders omdat je oa TA niet hebt. Maar voor @[Deva] en mij is dit het verschil:
[Afbeelding]

In dit filmpje kun je het vanaf 2:16 zien.

Alles wat bij jou glimmend chroom is, is bij ons mooi mat. Die hele rand, de wieltjes, en ook het sportline plaatje onderin het stuur zou anders zijn volgens de dealer.
Tsjonge jonge 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
Ik zit Formule 1 te kijken en zit nu te denken dat ik misschien voortaan Formule E moet kijken. Deze wagens brommen zoveel 😉

Om het een klein beetje ontopic te houden. Wat is de Enyaq stil zeg. Binnenkort moet ik achter twee nieuwe banden en twijfel een beetje. Ik heb nu Pirelli en neig naar de Michelin. Zouden een tikkeltje stiller moeten zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Currry op 02-03-2024 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:07
HannesB schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:18:

Ik zou voor het geld van de warmte pomp een optie(pakketje) uitzoeken waar je elke dag wat aan hebt. Heb ik ook gedaan. Nu zeer content met HUD en Travel assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Als het of/of is zou ik zeker die heat pump achterwege laten en wat anders kiezen.

Op lange ritten in de winter, waarbij je vaker aan de DCFC hangt, heeft heat pump nog wel wat nut. Maar ook niet echt “1000 euro nut”. Zou wat mij betreft gewoon standaarduitrusting moeten zijn eigenlijk, dan hoef je die afweging niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Wat is een realistisch bereik in de winter zonder warmtepomp? Ik snap het ook niet goed waarom dat optie is. Je vind ook weinig concrete cijfers hieromtrent, of ik zoek niet juist .

Edit: ik weet niet of het topic hier juist voor is. Maar ik zou ook een mooi uitgeruste Q4 Sportback kunnen leasen binnen budget (zonder warmtepomp dan, anders extra opleggen). Iemand voor eenzelfde keuze gestaan? De VW alternatieven interesseren me niet zo.

[ Voor 41% gewijzigd door HannesB op 02-03-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
HannesB schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:34:
Wat is een realistisch bereik in de winter zonder warmtepomp? Ik snap het ook niet goed waarom dat optie is. Je vind ook weinig concrete cijfers hieromtrent, of ik zoek niet juist .
Met de 85, 20 inch winterbanden halen wij zo’n 400km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
BGFG schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:23:
[...]

Klopt, je kunt em hardwarematig aanpassen, maar de hoogteverstelling blijft het dan niet doen. En dat schijnt een softwareprobeem te zijn. Is volgens mij ook apk afkeur, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Het is geen APK afkeur, alleen de hoogte, werking koplampsproeiers word gemeten, de delen voor hoogteverstelling moeten deugdelijk bevestigd zijn, meer wordt er niet bekeken. Voor APK is het bovenstaande goedkeur. Ideaal is anders, je wilt gewoon dat je verlichting goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
utbone schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:37:
[...]

Met de 85, 20 inch winterbanden halen wij zo’n 400km.
Zonder warmtepomp, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 19-09 16:42
HannesB schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:34:

Edit: ik weet niet of het topic hier juist voor is. Maar ik zou ook een mooi uitgeruste Q4 Sportback kunnen leasen binnen budget (zonder warmtepomp dan, anders extra opleggen). Iemand voor eenzelfde keuze gestaan? De VW alternatieven interesseren me niet zo.
IV80 hier zonder warmtepomp.laatste 22000 km is verbruik 20,2kwh/100km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
cryptapix schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:18:
[...] In de prijslijst heten ze dorpellijst (5LA071303). Dealer heeft ze aangebracht ja.
Kan je makkelijk zelf als je secuur de handleiding volgt en een vaste hand hebt. Kost het minder dan de helft.
Kijk maar in de Skoda webshop.

edit: ik had op de koudste momenten (met warmtepomp die ik weinig gebruikte) met mijn 80 een bereik van rond de 450km. Ik ben vanavond weer terug gekomen op een bereik van 500km.

[ Voor 20% gewijzigd door onetime op 03-03-2024 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:37
BGFG schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:23:
[...]

Toch ben ik benieuwd waar dit dan kan. Bij duurde de diagnose + reparatie (vervanging regelapparaat) namelijk ongeveer 4-5 maanden door de extreme wachttijden bij de dealers tussen afspraken. Waren precies de donkere maanden, en ik had het graag even handmatig aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
HannesB schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:51:
[...]

Zonder warmtepomp, toch?
Klop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
onetime schreef op zondag 3 maart 2024 @ 02:12:
[...]

Kan je makkelijk zelf als je secuur de handleiding volgt en een vaste hand hebt. Kost het minder dan de helft.

edit: ik had op de koudste momenten (met warmtepomp die ik weinig gebruikte) met mijn 80 een bereik van rond de 450km. Ik ben vanavond weer terug gekomen op een bereik van 500km.
Hoe weet je dat de warmtepomp weinig werd gebruikt? Kan je dat op een manier raadplegen? Wanneer werd die dan wel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artskeohnaj
  • Laatst online: 17-03 07:36
Je houdt het wel spannend @matk89 …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op zondag 3 maart 2024 @ 02:12:
[...]

Als ik ervoor zou hebben moeten betalen, had ik het wellicht ook zelf gedaan ja. Maar ik heb dit gratis gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:52
Lange reis dag gehad, meerdere keren geladen en de app gebruikt om te kijken wat de status is van de auto / voor verwarmen etc. Schijnbaar is het gewoon gebruiken van de app te veel voor de Skoda.
Als ze nou is zorgen dat de app wel en sneller de data update dan hoef ik niet constant te refreshen 8)7

En nu update de app niet meer :(

(Ik heb niet eens home assistant of iets dergelijks dat gebruikt maakt van de api)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzUskkYm_3GuopS6Zwc80PTZDIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwcWGquBNSulLcFYuKCitOBJ.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 25 ... 90 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.