Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:19
Antera schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Die knop werkt idd niet. Dit kan dan coderen zijn om dit te activeren mits het stuur idd een travel assist stuur is en je tevens acc en lane assist hebt. Kan je eens een foto sturen van het stuur :-) ;)
@[Deva] en ik hebben TA, dus het zou gewoon moeten werken. De dealer heeft ook aan mij bevestigd dat het zou moeten werken en de auto gaat morgen een hele dag daarheen om het te onderzoeken.

Wij hebben dus het nieuwe stuur (met 1 knopje en 1 leeg plaatje). En het knopje met TA geeft de foutmelding dat de knop geen functie heeft voor onze auto.

[ Voor 13% gewijzigd door cryptapix op 20-02-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 17:25

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Ben benieuwd maar vrees het welbekende antwoord. Het feit is dat er tal enyaq zijn geleverd met een travel assist stuur maar niet actief. Dealers konden er niks mee.

Maar help het jullie hopen

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:27
Maar is het niet zo simpel dan dat het op je optielijst staat ? Als het daarop staat dan gaan ze het maken. Heb je de optie niet aangeschaft wordt de conclusie wel het juiste stuur, maar terecht niet geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Behalve het stuur, ook het extra pookje naast het stuur? Links onder.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Antera schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:31:
Ben benieuwd maar vrees het welbekende antwoord. Het feit is dat er tal enyaq zijn geleverd met een travel assist stuur maar niet actief. Dealers konden er niks mee.

Maar help het jullie hopen
Wat is daarmee gebeurd dan? Want er is wel betaald voor de optie.
Currry schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:50:
Maar is het niet zo simpel dan dat het op je optielijst staat ? Als het daarop staat dan gaan ze het maken. Heb je de optie niet aangeschaft wordt de conclusie wel het juiste stuur, maar terecht niet geactiveerd...
Het staat er op. De dealer heeft mij ook bevestigd dat het erop moet zitten. Sterker nog, de dealer was hoogstverbaast dat het knopje niet werkte toen hij het wilde demonstreren bij het ophalen van de auto.
onetime schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:58:
Behalve het stuur, ook het extra pookje naast het stuur? Links onder.
Wat voor pookje? Ik heb daar wel wat zitten waarmee ik de cruise control bedien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:55
FJP84 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:56:
[...]

Nee heb je tips om er een aan te schaffen + app. Ik zag carscanner eens langs komen. Is dat de juiste app?
Ik heb de Vgate Icar Pro OBDII Bluetooth v3.0 dongle in combinatie met Carscanner Pro. Werkt al 2 jaar prima.

Ik ben benieuwd naar onderstaande informatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mOFFJEb7hCJahPW7zNT8CG61Ho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqyQyrLx6Lh9PGpe5AsqtWBd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:37
BAJ82 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:22:
[...]

Ik heb de Vgate Icar Pro OBDII Bluetooth v3.0 dongle in combinatie met Carscanner Pro. Werkt al 2 jaar prima.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit qua voltages. Deze mag maximaal 100mV (0.1V) afwijken. Al is 50mV eigenlijk ook al teveel. De 10mV die je hier hebt is keurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
cryptapix schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:11:
[...] Wat voor pookje? Ik heb daar wel wat zitten waarmee ik de cruise control bedien.
Dat dus. Zou ok moeten zijn.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 09:57
BAJ82 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:22:
[...]

[Afbeelding]
wanneer moet je dit meten? Volle accu? Warme accu? Of maakt niet uit?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@cry dock is gewoon verdwenen omdat het niet meer mogelijk was. PON bepaald. En naderhand activeren kunnen ze niet 😀

Doe het met regelmaat daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Antera schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:14:
@cry dock is gewoon verdwenen omdat het niet meer mogelijk was. PON bepaald. En naderhand activeren kunnen ze niet 😀

Doe het met regelmaat daardoor.
Waar is dit een reactie op? Degene die je tagt heeft nog nooit op het forum gepost. Op mij? Dan heb ik geen idee wat er dan verdwenen is en niet meer mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door cryptapix op 20-02-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 11:30
cryptapix schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:11:
[...]

Wat is daarmee gebeurd dan? Want er is wel betaald voor de optie.

[...]

Het staat er op. De dealer heeft mij ook bevestigd dat het erop moet zitten. Sterker nog, de dealer was hoogstverbaast dat het knopje niet werkte toen hij het wilde demonstreren bij het ophalen van de auto.

[...]

Wat voor pookje? Ik heb daar wel wat zitten waarmee ik de cruise control bedien.
De dealer was ook hevig op het TA knopje aan het drukken en wou het mij uitleggen, maar het werkte niet.

Ik kwam er bij thuiskomst pas achter dat het TA betrof, bij de demonstratie geen aandacht aan besteedt.

Ik heb hier tevens nog geen melding van gemaakt. Ben allereerst benieuwd naar de reacties hier.

Auto voldoet verder aan alle eisen; lane assist, acc, stuur, pookje etc.

Over lane assist gesproken; momenteel heb ik geen ‘actieve’ lane assist, alleen het heen en weer bouncen tussen de lijnen. Is het actieve gedeelte onderdeel van TA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:07:
[...]

De dealer was ook hevig op het TA knopje aan het drukken en wou het mij uitleggen, maar het werkte niet.

Ik kwam er bij thuiskomst pas achter dat het TA betrof, bij de demonstratie geen aandacht aan besteedt.

Ik heb hier tevens nog geen melding van gemaakt. Ben allereerst benieuwd naar de reacties hier.

Auto voldoet verder aan alle eisen; lane assist, acc, stuur, pookje etc.

Over lane assist gesproken; momenteel heb ik geen ‘actieve’ lane assist, alleen het heen en weer bouncen tussen de lijnen. Is het actieve gedeelte onderdeel van TA?
Ja. Daarom accepteer ik dus geen nee van de dealer. Lane assist is vreselijk. En verder: wacht maar tot je op een smalle 60 weg rijdt en je over de streep wil sturen om niet op tegenliggers te botsen. Kun je lekker vechten tegen een terugsturende auto en je hebt dus geen knopje om dat snel uit te zetten.

Vind het wel vreemd dat de dealer je dan gewoon zo laat gaan. Die van mij zei direct “ik ga de importeur bellen en kom erop terug”. Einde dag belde hij me op een afspraak in te plannen.

[ Voor 20% gewijzigd door cryptapix op 20-02-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Laatst online: 22:26
darud schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:59:
Flinke update zojuist ontvangen..😄
Volgens mij is er helemaal niks veranderd.

[Afbeelding]
Ik weet enkel van een recente update:
Begin datum : 17-01-2024
Bij SKODA Enyaq voertuigen uit een begrensde productieperiode bestaat vanwege een fout in het ICAS3-regelapparaat het gevaar van het foutief laden van data bij de wifi-dataoverdracht. In dat geval zal de overdrachtscapaciteit niet voldoen aan de vereiste standaards. Bij de betrokken auto's is een Over-the-Air-update van de software van het ICAS3-regelapparaat nodig. Het regelapparaat wordt naar softwareversie 1741 geüpdatet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Autohillenga schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:47:
[...]

Ziet er goed uit qua voltages. Deze mag maximaal 100mV (0.1V) afwijken. Al is 50mV eigenlijk ook al teveel. De 10mV die je hier hebt is keurig.
Bij mij is het 15 tot 30 mV, het spanningsverschil tussen de hoogste en laagste cel. Doorsnee 20 mV. Geen reden tot zorg?

Ik zie wel constant twee cellen terugkomen als cel met de laagste spanning. En één daarvan ook bij de statistieken als cel met de hoogste spanning als de batterij is vol geladen. Dat is wel een zwakke broeder, maar vraag is of het veel impact heeft op de capaciteit als geheel..

Binnenkort gaat de dealer op mijn verzoek (en kosten) een analyse doen van capaciteit en eventuele afwijkingen. Ik verwacht daar eigenlijk niet veel van.

Lijkt erop dat de cellen namelijk toch binnen specificaties zijn, maar dat de hele pack gewoon aardig is gedegradeerd. Ik haal er momenteel zo’n 62 tot 64 kWh uit. Zou ook binnen specificaties vallen, blijkbaar.

Hou jullie op de hoogte.

(Ps ik heb dus geen foutmelding in het systeem)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:12
cryptapix schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:27:
[...]

Ja. Daarom accepteer ik dus geen nee van de dealer. Lane assist is vreselijk. En verder: wacht maar tot je op een smalle 60 weg rijdt en je over de streep wil sturen om niet op tegenliggers te botsen. Kun je lekker vechten tegen een terugsturende auto en je hebt dus geen knopje om dat snel uit te zetten.
Lane assist (met idd het “60 km weg” effect dat jij beschrijft) kun je niet uitzetten met een knopje en is inderdaad vreselijk. Wel kun je het op je scherm tijdelijk deactiveren, maar als je opnieuw start moet je dat weer doen. Ik heb dat met obdeleven permanent uitschakelbaar laten maken. TA doet trouwens hetzelfde bij situaties zonder of met onduidelijke wegbelijning, maar kun je wat makkelijker negeren of het schakelt zichzelf dan tijdelijk uit. Dat ga je echt niet iedere keer uitzetten in de praktijk. Ik rijd eigenlijk altijd met TA aan, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
BGFG schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 06:40:
[...]

Lane assist (met idd het “60 km weg” effect dat jij beschrijft) kun je niet uitzetten met een knopje en is inderdaad vreselijk. Wel kun je het op je scherm tijdelijk deactiveren, maar als je opnieuw start moet je dat weer doen. Ik heb dat met obdeleven permanent uitschakelbaar laten maken. TA doet trouwens hetzelfde bij situaties zonder of met onduidelijke wegbelijning, maar kun je wat makkelijker negeren of het schakelt zichzelf dan tijdelijk uit. Dat ga je echt niet iedere keer uitzetten in de praktijk. Ik rijd eigenlijk altijd met TA aan, heerlijk!
TA is echt een stuk beter geworden, met name bij schuine belijning op de snelweg bij spitsstroken / bruggen etc. Daar wilde hij je eerst van de weg hebben en nu is het hooguit een kleine beweging.

Lane assist heb ik zelf nooit zo’n probleem mee gehad aangezien je eenvoudig “er doorheen” kunt sturen. Maar misschien ligt het er ook aan dat ik op 60 wegen of in het midden of juist bewust over de lijn rijd en niet er vlak bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

cryptapix schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:31:
[...]

Waar is dit een reactie op? Degene die je tagt heeft nog nooit op het forum gepost. Op mij? Dan heb ik geen idee wat er dan verdwenen is en niet meer mogelijk.
Omtrent travel assist die aanwezig moet zijn. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 09:57
Iemand tips hoe de dealer te overtuigen om 3.2 erop te zetten bij de aankomende beurt?
Ze beweren hoog en laag dat ik al 3.2 heb :) (Ook al geeft de app en auto 3.0 aan).

"Ik zou het zo niet durven zeggen,
Er staat geen update klaar voor uw voertuig,
Wij kunnen deze dan ook niet updaten."

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeO
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-04 15:01
Antera schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:35:
[...]

Ik ben benieuwd dan of de TA bij mijn nieuwe 60 business uitvoering ook niet geactiveerd is. De bouw ervan begint vandaag volgens de dealer 🙂

Volgens de prijslijst vanuit PON staat hij gewoon als standaard opties, dan kunnen ze toch niet het ineens zeggen het zit er toch niet meer op? 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
Vrijdag mijn 'nieuwe' Enyaq 60 first edition ophalen. Dan ga ik mij eens storten op alle obd mogelijkheden voor de accu en mogelijk TA. Maar pas nadat hij volgende week zijn eerste beurt en terugroepactie krijgt (hij komt van het bedrijf van een vriend die daar minder actief in was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Antera schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:35:
[...]

Dan snap ik je niet. In de prijslijst staat toch dat het erop zit dus ik moet het gewoon krijgen. Los daarvan: omdat de knop niet werkt kan ik ook niet switchen tussen cruise control en limiter. Dus ze moeten die knop fixen én zorgen dat ik TA heb.

NB: ik zag vandaag bij de dealer een 85 coupe sportline staan. Die heeft wel het nieuwe lettertype achterop (herkenbaar aan de S). @[Deva] ter check: heb jij net als ik nog de S met dat omgekeerde dakje?

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 21-02-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cunic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Na 100k km zijn de originele sets zomer- en winterbanden van mijn iV 80 (MY 2022) versleten. Ik denk er sterk over om in maart te switchen naar all-season banden. In de winter kom ik toch nooit in de Alpen.

Ik heb de 21” wielen, dus de keuze is volgens mij niet heel groot. Welke banden adviseren jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RolfdeVries
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-11-2024
Cunic schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:28:
Na 100k km zijn de originele sets zomer- en winterbanden van mijn iV 80 (MY 2022) versleten. Ik denk er sterk over om in maart te switchen naar all-season banden. In de winter kom ik toch nooit in de Alpen.

Ik heb de 21” wielen, dus de keuze is volgens mij niet heel groot. Welke banden adviseren jullie?
Bij mij zitten er Michelin CrossClimate 2 onder, deze kwam als beste uit de All Season banden test van autoweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Update: zojuist gebeld door de dealer. Probleem opgelost. Het was een softwareinstelling die af-fabriek niet goed stond (dat hoopte ik al). Dus @[Deva] ik denk dat je een afspraak kunt gaan inplannen :p

Side note: ik denk dat de werkplaats van de dealer inmiddels lekker warm is. De batterij van mijn auto is in ieder geval een aardig stukje leeggelopen omdat de airco aanstond en de deuren en ramen open stonden terwijl ze ermee bezig waren :+

[ Voor 4% gewijzigd door cryptapix op 21-02-2024 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
RolfdeVries schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Bij mij zitten er Michelin CrossClimate 2 onder, deze kwam als beste uit de All Season banden test van autoweek.
Maar die is niet in de maat 235/45-21, of wel? Dus dat wordt hem niet voor een 21 inch set.

@Cunic Volgens mij heb je de keuze uit Vredestein Quatrac Pro+ , Continental AllSeasonContact 2 of Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Die zijn in 235/45-21 en ook in 255/40-21 (mocht je een iv 80 hebben).

Ik zou zelf de Vredestein nemen, komen goed uit de diverse testen en zijn nog een beetje Hollands. De Conti's en Goodyear's ken ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
cryptapix schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:47:
Update: zojuist gebeld door de dealer. Probleem opgelost. Het was een softwareinstelling die af-fabriek niet goed stond (dat hoopte ik al). Dus @[Deva] ik denk dat je een afspraak kunt gaan inplannen :p

Side note: ik denk dat de werkplaats van de dealer inmiddels lekker warm is. De batterij van mijn auto is in ieder geval een aardig stukje leeggelopen omdat de airco aanstond en de deuren en ramen open stonden terwijl ze ermee bezig waren :+
Mezelf naar even te quoten. Ik heb de auto opgehaald en de knop werkt nu. Ik kan echter alleen wisselen tussen ACC en limiter. Nergens in in het menu voor hulpsystemen zie ik het woord travel assist (wel lane assist). De lijnen van de weg op het display kleuren ook alleen oranje als ik de lijn raak. Ze zouden toch continue groen moeten zijn?

Ik heb het idee dat ik nog steeds van lijn naar lijn kaats; geen enkele subtiele bijsturing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
cryptapix schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:47:

Goed nieuws! Ik ga gelijk een afspraak (proberen) te maken.

Welke dealer had jij ook alweer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:05:
[...]

Goed nieuws! Ik ga gelijk een afspraak (proberen) te maken.

Welke dealer had jij ook alweer?
Nou inmiddels heb ik slecht nieuws. Zie de post boven je. Sta alweer een uur bij de dealer. In verschillende auto’s gereden. Conclusie is dat in de oude modellen met TA de auto netjes binnen de lijnen blijft (lijnen worden groen) en dat mijn auto dat niet doet. In de 85 modellen hier met het nieuwe stuur lijkt de optie ook niet aanwezig. Lang verhaal kort: de dealer gaat met PON schakelen.

Dealer is Vallei autogroep, maar die kan er niet zoveel aan doen. Het probleem ligt eerder bij PON/Skoda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimi89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-04 08:25
cryptapix schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:37:
[...]

Nou inmiddels heb ik slecht nieuws. Zie de post boven je. Sta alweer een uur bij de dealer. In verschillende auto’s gereden. Conclusie is dat in de oude modellen met TA de auto netjes binnen de lijnen blijft (lijnen worden groen) en dat mijn auto dat niet doet. In de 85 modellen hier met het nieuwe stuur lijkt de optie ook niet aanwezig. Lang verhaal kort: de dealer gaat met PON schakelen.

Dealer is Vallei autogroep, maar die kan er niet zoveel aan doen. Het probleem ligt eerder bij PON/Skoda.
Geweldig......🙄🙄🙄🙄
Wij hebben net de nieuwe auto opgelaad en daar deed de TA het ook niet. Verkoper van de dealership was ook verbaasd. Ook meteen gemeld dat ik het op deze forum al gelezen had.

Pouw Zwolle gaat iig ook werk van maken. Heb speciaal de Business edition besteld voor die extra opties. Dan wil ik hem ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Mimi89 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Geweldig......🙄🙄🙄🙄
Wij hebben net de nieuwe auto opgelaad en daar deed de TA het ook niet. Verkoper van de dealership was ook verbaasd. Ook meteen gemeld dat ik het op deze forum al gelezen had.

Pouw Zwolle gaat iig ook werk van maken. Heb speciaal de Business edition besteld voor die extra opties. Dan wil ik hem ook hebben.
Doet het knopje op het stuur het wel bij je? Dat is bij mij inmiddels gefixt. Daardoor heb ik er wel een functionaliteit bij (naast dat ik nu de limiter kan selecteren): als ik ACC aan heb staan en ik kom bij een verkeerslicht of in de file, remt de auto nu af tot stilstand ipv dat hij doorrolt met 5 km/u (en niet stopt!). Vervolgens rijdt de auto ook vanzelf weer verder als de weg vrij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimi89
cryptapix schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:20:
[...]

Doet het knopje op het stuur het wel bij je? Dat is bij mij inmiddels gefixt. Daardoor heb ik er wel een functionaliteit bij (naast dat ik nu de limiter kan selecteren): als ik ACC aan heb staan en ik kom bij een verkeerslicht of in de file, remt de auto nu af tot stilstand ipv dat hij doorrolt met 5 km/u (en niet stopt!). Vervolgens rijdt de auto ook vanzelf weer verder als de weg vrij is.
Nee knopje doet niet. Zelfde foitmelding als jou, d"Deze toets heeft in u wagen geen functie". Merk ook dat de lane assist geen zak doet, iig vergeleken met mijn oude seat. Geen vibratie als ik dichtbij de lijn kom en geen stuur correctie bij het over de streep gaan.
Moet nog de ACC uitproberen want dat is echt het belangrijkst voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
cryptapix schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:37:
[...]

Contact gehad met de dealer en Pouw Zwolle was van dit probleem ook niet op de hoogte. Ik heb de link van dit forum doorgestuurd.

Pouw Zwolle is benieuwd welke dealer het knopje bij jou gefixt heeft om zo met ze in contact te treden. Zou jij deze kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Mimi89 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:45:
[...]

Nee knopje doet niet. Zelfde foitmelding als jou, d"Deze toets heeft in u wagen geen functie". Merk ook dat de lane assist geen zak doet, iig vergeleken met mijn oude seat. Geen vibratie als ik dichtbij de lijn kom en geen stuur correctie bij het over de streep gaan.
Moet nog de ACC uitproberen want dat is echt het belangrijkst voor mij.
Oh bij mij duwde hij me wel flink terug bij het raken van een lijn. Heb je lane assist wel aanstaan in het menu hulpsystemen? ACC deed het bij mij wel, maar remde maar af tot 5 km/u ipv stilstand.

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 21-02-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Contact gehad met de dealer en Pouw Zwolle was van dit probleem ook niet op de hoogte. Ik heb de link van dit forum doorgestuurd.

Pouw Zwolle is benieuwd welke dealer het knopje bij jou gefixt heeft om zo met ze in contact te treden. Zou jij deze kunnen delen?
Ik PM je de locatie. De dealer had overigens bij het uitlezen van de auto vrij snel door hoe ze het knopje moesten fixen. Ik kreeg de indruk dat het een obvious error van de fabrikant was. Maar het knopje fixen lost dus niet alles op.

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 21-02-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 17:50
Gisteren is bij de dealer de voorruit van onze Enyaq vervangen. Helaas paar weken geleden een grote steenslag die gelijk doorscheurde dus dat kon niet meer opgevuld worden... Alles gelukkig via verzekering geregeld.

Alleen nu valt mij op dat er veel meer windgeruis van de ruit vandaan komt. Zeg bij 50 km/h hoor je al duidelijk dat de wind op de ruit staat zeg maar. Dat is mij eerder helemaal niet opgevallen (ik vond de auto eerder altijd heel erg stil).

Wat is jullie ervaring, klinkt dit als dat ergens iets niet goed gekit is of een rubber of iets dergelijks niet goed zit? Uiteraard ga ik contact opnemen met de dealer maar ik wil ook niet overkomen als een zeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:36

rammes

koekebakker 1e klas

November contact opgenomen voor onderhoudsbeurt, stuur problemen (TA) en nog wat andere zaken die gerepareerd moesten worden.
Ja meneer, u bent 10 feb aan de beurt.
10 feb eind vd dag auto opgehaald.
ja meneer er moeten onderdelen besteld worden. we bellen u,
vandaag, ja meneer we moeten een nieuwe afspraak maken, 5 april bent u aan de beurt.
Echt wat een drama.
(Dago is niet meer wat het geweest is, (nu Huiskes Kokkelder))

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:50
Nu hebben @cryptapix, @Mimi89 en @[Deva] alle drie een 60. Zijn er ook nieuwe 85 eigenaren met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Laatst online: 30-04 17:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4CpEVzHQlRAP8AobSWrTr862g4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6Ggsdakw0kqYNLsNPThXVNu.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag het voorwiel eraf gehaald ivm spuiten remklauwen. Auto van augustus 2023 en nu al aan het roesten in het midden van de remschijf, zie foto. Is dit normaal, zat aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Alexander250100 Bedoel je echt de remschijf, die rand aan de binnenkant? Want het is gewoon dat remschijven na een enkel spatje water al gaan roesten. Als ik een paar dagen niet heb gereden is dat duidelijk te zien... Of bedoel je de as? Bij de as weet ik niet, maar vindt ik ook vervelend. Zou het proberen te ontroesten en daarna invetten. Pas op voor de remschijven... die moeten natuurlijk schoon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Laatst online: 30-04 17:22
Bedankt voor je bericht. Ik bedoel de as inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
DutchJackal schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:56:
Nu hebben @cryptapix, @Mimi89 en @[Deva] alle drie een 60. Zijn er ook nieuwe 85 eigenaren met deze problemen?
Ik ben daar ook benieuwd naar. De twee 85 in de showroom hadden ook geen optie om TA te activeren. Er kon alleen niet mee gereden worden, dus er bestaat een kans dat het werkt als de ACC en TA aanstaan (dan kun je dus TA niet los aan/uitzetten). Maar het zou best vreemd zijn als het daar anders werkt dan bij de 60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
water_escape schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:02:
[...]

wanneer moet je dit meten? Volle accu? Warme accu? Of maakt niet uit?
Ik kijk af en toe op willekeurige momenten. Het spanningsverschil tussen minimaal en maximaal is eigenlijk altijd hetzelfde. Het SOC verschil tussen minimaal en maximaal wordt groter naarmate de accu leger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

MikeO schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Ik ben benieuwd dan of de TA bij mijn nieuwe 60 business uitvoering ook niet geactiveerd is. De bouw ervan begint vandaag volgens de dealer 🙂

Volgens de prijslijst vanuit PON staat hij gewoon als standaard opties, dan kunnen ze toch niet het ineens zeggen het zit er toch niet meer op? 🤔
Je moest eens weten hoeveel mensen ik al over de vloer heb gehad waarbij het niet geactiveerd is omdat het niet leverbaar was. En ze kunnen het zelf niet naderhand activeren tot op heden. Daarnaast is het capacitief stuurwiel niet meer standaard geleverd

[ Voor 5% gewijzigd door Antera op 21-02-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
DutchJackal schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:56:
Ik heb een 60.
Van de garage begreep ik dat ze een nieuwe iv80 eigenaar hebben gebeld en deze geen prpbleem had. Dus kan idd gewoon een 60 probleem zijn.

Wat me wel gek lijkt. Want de stuurwiel en software is hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
onetime schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:18:
@Alexander250100 Bedoel je echt de remschijf, die rand aan de binnenkant? Want het is gewoon dat remschijven na een enkel spatje water al gaan roesten. Als ik een paar dagen niet heb gereden is dat duidelijk te zien... Of bedoel je de as? Bij de as weet ik niet, maar vindt ik ook vervelend. Zou het proberen te ontroesten en daarna invetten. Pas op voor de remschijven... die moeten natuurlijk schoon blijven.
@Alexander250100, @onetime Dat is niet de as. De Enyaq heeft achterwielaandrijving, daar zitten de aandrijfassen ;) Maar die zitten vast aan de wielnaaf.

Wat je ziet is wat oppervlakteroest aan de wielnaaf. Geen paniek, gebeurt niks mee. Geen vet gebruiken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@BGFG Ontroesten en dan net als de remklauwen spuiten? Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
onetime schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:26:
@BGFG Ontroesten en dan net als de remklauwen spuiten? Is dat wat?
Kan, maar kans bestaat dit het in notime weer terug is onetime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Mimi89 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:00:
[...]

Ik heb een 60.
Van de garage begreep ik dat ze een nieuwe iv80 eigenaar hebben gebeld en deze geen prpbleem had. Dus kan idd gewoon een 60 probleem zijn.

Wat me wel gek lijkt. Want de stuurwiel en software is hetzelfde.
Met nieuwe 80 bedoelen ze dan een 85? Want er is geen nieuwe 80. En hebben ze die eigenaar gevraagd of het knopje werkt EN of die lijnen groen kleuren bij lane assist? Want ik denk dat heel veel mensen het niet door zullen hebben dat ze die TA functie missen. Want lane assist werkt gewoon zoals het hoort (kut dus, want je laatst van lijn naar lijn).

Software van 60 en 85 zijn niet hetzelfde. 60 zit op ME 3.x, 85 op 4.x. Maar ik zag dat de opties mbt ACC en lane assist in het menu dezelfde zijn (alleen andere vormgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
JanHenk schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:59:
[...]

Bij mij is het 15 tot 30 mV, het spanningsverschil tussen de hoogste en laagste cel. Doorsnee 20 mV. Geen reden tot zorg?

Ik zie wel constant twee cellen terugkomen als cel met de laagste spanning. En één daarvan ook bij de statistieken als cel met de hoogste spanning als de batterij is vol geladen. Dat is wel een zwakke broeder, maar vraag is of het veel impact heeft op de capaciteit als geheel..

Binnenkort gaat de dealer op mijn verzoek (en kosten) een analyse doen van capaciteit en eventuele afwijkingen. Ik verwacht daar eigenlijk niet veel van.

Lijkt erop dat de cellen namelijk toch binnen specificaties zijn, maar dat de hele pack gewoon aardig is gedegradeerd. Ik haal er momenteel zo’n 62 tot 64 kWh uit. Zou ook binnen specificaties vallen, blijkbaar.

Hou jullie op de hoogte.

(Ps ik heb dus geen foutmelding in het systeem)
Hoeveel kilometer heb je er op staan? En is het max energy content die 64 kWh of de Energy Content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@cryptapix Er zijn nog nieuwe 80's in voorraad...

edit: mijn 80 is in augustus 2022 gebouwd, ik heb hem in december 2022 gekregen. 10km op de teller.

[ Voor 50% gewijzigd door onetime op 21-02-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:53:
@cryptapix Er zijn nog nieuwe 80's in voorraad...

edit: mijn 80 is in augustus 2022 gebouwd, ik heb hem in december 2022 gekregen. 10km op de teller.
Geen 85 op kenteken bedoel je dan? Zeker wel. Kijk maar op https://opendata.rdw.nl/V...en/m9d7-ebf2/data_preview

Bij mijn dealer stond er ook een klaar voor een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Autohillenga schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:42:
[...]

Hoeveel kilometer heb je er op staan? En is het max energy content die 64 kWh of de Energy Content?
Juli 2021, 46k km. Ik reken het zelf uit. Vol laden en (bijna) leeg rijden op redelijk lage snelheid. Daarna de rekensom; verbruik in Wh/km maal de afstand in km, plus schatting van het beetje restcapaciteit. Komt ook goed overeen met “Max energy content” die de auto zelf doorgeeft.

Over een maandje gaat ie twee dagen naar de dealer, dan gaan ze hetzelfde doen met hun eigen apparatuur. Kijken of we dezelfde uitkomsten hebben en dan ook wat we daarvan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
BAJ82 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:26:
[...] Ik kijk af en toe op willekeurige momenten. Het spanningsverschil tussen minimaal en maximaal is eigenlijk altijd hetzelfde. Het SOC verschil tussen minimaal en maximaal wordt groter naarmate de accu leger is.
De cellen zijn nooit helemaal gelijk. In het begin qua capaciteit, later hebben de cellen met de minste capaciteit in principe de meeste last van veroudering en vermindering van capaciteit.

Maar verschillende temperaturen in het pack kunnen een andere invloed hebben. Er kan een verschil in interne weerstand van de cellen zijn dat bij snelladen of hoge belasting zorgt voor andere opwarm en karakteristiek veranderingen die voor veranderingen aan de cel kunnen zorgen.

Het BMS moet de cellen in opgeladen toestand zo gelijk mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
cryptapix schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:11:
[...] Geen 85 op kenteken bedoel je dan? Zeker wel. Kijk maar op https://opendata.rdw.nl/V...en/m9d7-ebf2/data_preview

Bij mijn dealer stond er ook een klaar voor een klant.
Nee, er zijn nog nieuwe 80ers op voorraad. Nieuw op kenteken is dus niet noodzakelijk een 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:46:
[...]

Nee, er zijn nog nieuwe 80ers op voorraad. Nieuw op kenteken is dus niet noodzakelijk een 85.
Nieuwe 80 bestaan niet. De 80 is vervangen door de 85. En ik weet niet wat je bedoelt met “op voorraad”, maar er rijden dus gewoon 85s rond. Je kunt in die data van de rdw zoeken op Enyaq 85 en je krijgt 315 hits.

[ Voor 9% gewijzigd door cryptapix op 21-02-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@cryptapix Jij zegt dus dat er geen nieuwe 80's zijn. FOUT. Er zijn nieuwe 80's op voorraad.
Weet je niet wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
voorraad

[ Voor 13% gewijzigd door onetime op 21-02-2024 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
onetime schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:01:
@cryptapix Jij zegt dus dat er geen nieuwe 80's zijn. FOUT. Er zijn nieuwe 80's op voorraad.
Weet je niet wat dat is?
Wat probeer je eigenlijk aan te tonen? Want leuk dat er nog oude 80s op voorraad zijn (heb ik ook nooit ontkend), maar ze worden niet meer geproduceerd. En ja, voor een koper is zo’n voorraad 80 een nieuwe auto.

Voor het probleem van o.a. mij is het ook helemaal niet relevant of zo’n voorraad 80 nou een nieuwe auto is. Het enige dat relevant is, is of de dealer van @Mimi89 mbt ons probleem navraag heeft gedaan bij een berijder van een 85. Een 80 is nooit een model year 2024 en heeft dus een oud stuur met 2 knopjes.

[ Voor 10% gewijzigd door cryptapix op 22-02-2024 07:03 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
Ik heb een trekhaak besteld als accessoire op een 85 Sportline (want bijtelling). Nu was deze bij aflevering nog niet vrijgegeven, heeft iemand een 85 Sportline met trekhaak als accessoire of meer informatie daarover?

• nomobo
  • Laatst online: 21-04 17:43
dangerousp schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:24:
Ik heb een trekhaak besteld als accessoire op een 85 Sportline (want bijtelling). Nu was deze bij aflevering nog niet vrijgegeven, heeft iemand een 85 Sportline met trekhaak als accessoire of meer informatie daarover?
Ik werd vorige week gebeld over mijn bestelde 85 sportline door mijn dealer dat ze tot eind van het jaar geen trekhaken kunnen plaatsen (vanwege veranderde regelgeving?). Mijn bestelling is nu aangepast naar af fabriek trekhaak. Dus ik hoop voor je dat het niet daar mee te maken heeft.

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
nomobo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:33:
[...]

Ik werd vorige week gebeld over mijn bestelde 85 sportline door mijn dealer dat ze tot eind van het jaar geen trekhaken kunnen plaatsen (vanwege veranderde regelgeving?). Mijn bestelling is nu aangepast naar af fabriek trekhaak. Dus ik hoop voor je dat het niet daar mee te maken heeft.
Nou, dan zal dat bij mij wel het geval zijn. Wat ik wel bijzonder vond is dat de dealer zei dat het bij een Business Pro en 80 wel mogelijk is.

• nomobo
  • Laatst online: 21-04 17:43
dangerousp schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Nou, dan zal dat bij mij wel het geval zijn. Wat ik wel bijzonder vond is dat de dealer zei dat het bij een Business Pro en 80 wel mogelijk is.
Dat is raar ja. Hij was bij mij ook een beetje vaag wat nu precies het probleem was. Hij zei dat ze hem niet mochten/konden coderen vanwege veranderde regelgeving en dat ze daar pas van de week over geïnformeerd waren door Skoda/Pon. Omdat mijn auto nog in stap 1 staat kon hij nog een aanpassing regelen van de order.

• onetime
  • Niet online
cryptapix schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 06:37:
[...] Wat probeer je eigenlijk aan te tonen? Want leuk dat er nog oude nieuwe 80s op voorraad zijn (heb ik ook nooit ontkend), maar ze worden niet meer geproduceerd. En ja, voor een koper is zo’n voorraad 80 een nieuwe auto.

Voor het probleem van o.a. mij is het ook helemaal niet relevant of zo’n voorraad 80 nou een nieuwe auto is. Het enige dat relevant is, is of de dealer van @Mimi89 mbt ons probleem navraag heeft gedaan bij een berijder van een 85. Een 80 is nooit een model year 2024 en heeft dus een oud stuur met 2 knopjes.
cryptapix in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"
Hier reageer jij alsof er geen nieuwe 80's zijn en die dealer dus ook niet naar een nieuwe eigenaar had kunnen bellen. Wel dus.

Als je MY2024 bedoeld, zeg dat dan. Ja, die zijn OOK nieuw.
Dit is niet het enige topic dat ik lees, dus details uit eerdere posts kan ik wel eens kwijt zijn. En soms niet.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:41
cryptapix schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 06:37:
[...]

Wat probeer je eigenlijk aan te tonen? Want leuk dat er nog oude 80s op voorraad zijn (heb ik ook nooit ontkend), maar ze worden niet meer geproduceerd. En ja, voor een koper is zo’n voorraad 80 een nieuwe auto.

Mocht je naar Den Haag willen komen dan kan je met de knopjes spelen in onze 85 sportline.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• cryptapix
onetime schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:35:
[...]

cryptapix in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"
Hier reageer jij alsof er geen nieuwe 80's zijn en die dealer dus ook niet naar een nieuwe eigenaar had kunnen bellen. Wel dus.

Als je MY2024 bedoeld, zeg dat dan. Ja, die zijn OOK nieuw.
Dit is niet het enige topic dat ik lees, dus details uit eerdere posts kan ik wel eens kwijt zijn. En soms niet.
We hebben het toch de hele tijd over een probleem met een MY24? En als je ergens op inhaakt lijkt het mij goed als je weet waarop je inhaakt.

• elektriekert
  • Laatst online: 23:05
Senaxx schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:18:
[...]

Bij mij was dit in november 2023 ook het geval, na analyse paar accumodules die "out-of-spec" waren. Deze zijn vorige week vervangen en de melding is verdwenen.
Ik weet niet hoe oud je auto is maar wat is de garantie betreffende de accu?

• cryptapix
utbone schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:43:
[...]

Mocht je naar Den Haag willen komen dan kan je met de knopjes spelen in onze 85 sportline.
Thanks voor het aanbod. Het is helaas wat ver (vanuit het Oosten). Maar kun jij wel bevestigen dat je travel assist werkt en je (dus) groene weglijnen ziet op je scherm? En heb jij 2 of 3 functies waar je uit kunt kiezen als je op het knopje op je stuur drukt?

• cryptapix
Net gebeld door de dealer: de auto moet voor enkele dagen terug (begin maart) dan gaan ze er verder mee. Ze weten nog niet hoe/wat, maar PON gaat meekijken.

In de tussentijd krijg ik een Up mee 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• utbone
cryptapix schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:11:
[...]

Thanks voor het aanbod. Het is helaas wat ver (vanuit het Oosten). Maar kun jij wel bevestigen dat je travel assist werkt en je (dus) groene weglijnen ziet op je scherm? En heb jij 2 of 3 functies waar je uit kunt kiezen als je op het knopje op je stuur drukt?
Als ik op het knopje druk heb ik 3 opties. Als ik TA aanklik zie ik groene lijnen en blijft de auto netjes binnen de lijnen zonder te pingpongen. Dan is er ACC die gebruik ik nooit.

En LA.. de auto start standaard met LA en dan krijg je de oranje lijnen en duwt de auto je terug.
Pas als ik op het set knopje druk (pookje) dan pakt hij automatisch TA. En dat doet hij heel netjes. Behalve bij rontondes, daar stuur ik zelf vrolijk mee. Wat ik ook bij TA doe ik zelf snelheid toevoegen door het pedaal in te drukken. TA kan niet anticiperen, dat moet je voor een beetje vlot meerijden gewoon zelf beïnvloeden. Sturen doet hij dan wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
utbone schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:48:
[...]

Als ik op het knopje druk heb ik 3 opties. Als ik TA aanklik zie ik groene lijnen en blijft de auto netjes binnen de lijnen zonder te pingpongen. Dan is er ACC die gebruik ik nooit.

En LA.. de auto start standaard met LA en dan krijg je de oranje lijnen en duwt de auto je terug.
Pas als ik op het set knopje druk (pookje) dan pakt hij automatisch TA. En dat doet hij heel netjes. Behalve bij rontondes, daar stuur ik zelf vrolijk mee. Wat ik ook bij TA doe ik zelf snelheid toevoegen door het pedaal in te drukken. TA kan niet anticiperen, dat moet je voor een beetje vlot meerijden gewoon zelf beïnvloeden. Sturen doet hij dan wel gewoon.
En zo is het. Het altijd aanstaan van LA heb ik uit laten programmeren, dat vind ik niks, gebruik idd altijd TA, werkt fijn.

• Antera

Antera

Lane assist werkt prima mits je veel op B wegen komt met smallere wegen en belijning. Dan duwt hij daar waar je niet naartoe wil met een tegenligger.

• cryptapix
utbone schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:48:
[...]

Dank voor de toelichting! Ja dit is precies wat ik verwacht en hoe het systeem op de vorige modellen ook werkt. Enige verschil is dat je in een MY24 een knopje minder hebt en dus anders activeert/selecteert, maar de functionaliteit is gelijk.

Als ik op het knopje druk krijg ik ACC en limiter. Jij hebt daar TA bij dus. Lane assist is sowieso niet aan/uit te zetten via het stuur/pookje.

Jammer genoeg konden we bij de dealer niet in een 85 rijden en in stilstand kun je dit niet testen.
Edit: ik realiseer me nu ineens dat je dit in stilstand wel moet kunnen testen, dan zou je immers 3 opties zien als je op dat knopje duwt. We zagen er in de showroom maar twee bij de 85s…

[ Voor 10% gewijzigd door cryptapix op 22-02-2024 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
Antera schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:37:
Lane assist werkt prima mits je veel op B wegen komt met smallere wegen en belijning. Dan duwt hij daar waar je niet naartoe wil met een tegenligger.
Tenzij ipv mits dus ;) Maar ik vind het op snelwegen met spitsstroken ook niet zo fijn. Al heb ik het idee dat het beter werkt sinds mijn knopje ook werkt. Voorheen werd ik soms bijna de verkeerde strook op geduwd als ik de spitsstrook op wou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
Voor wat het waard is; de auto was afgeleverd met ME 3.5. Gisteren voorzien van ME 3.7, maar (zoals verwacht) maakt dit niks uit voor TA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

ME updates staan los van travel assist. Travel assist is te doen in de ACC, Lane assist , Camera en stuur module en ME is alleen Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-04 16:45
(jarig!)
Mijn auto krijgt na twee jaar eindelijk een update. Schijnt terugroepactie te zijn... Bij collegas ging dat prima, bij mijn auto krijgen ze het niet voor mekaar. Staat al vier dagen daar, ze zijn nu in overleg met.importeur...
Ik vind het raar maar heb er ook geen verstand van. Je zou denken hoppa software overschrijven en go? Kan iemand hier licht op schijnen?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:52
Boefmans schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:13:
Mijn auto krijgt na twee jaar eindelijk een update. Schijnt terugroepactie te zijn... Bij collegas ging dat prima, bij mijn auto krijgen ze het niet voor mekaar. Staat al vier dagen daar, ze zijn nu in overleg met.importeur...
Ik vind het raar maar heb er ook geen verstand van. Je zou denken hoppa software overschrijven en go? Kan iemand hier licht op schijnen?
Zijn vast op zoek naar die 5.25 floppy disk ;)

Denk dat het meer ligt aan de dealers die er geen verstand van hebben of niet genoeg van de juist geschoolde mensen. Terwijl je na meer dan een jaar dat die terugroepactie er is ze toch wel door hebben hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:52
Ik krijg volgende week de sleutels van mijn Enyak.

Ik heb er een aantal bekeken en het valt op dat de stoelen met een gladde stoffering erg kwetsbaar zijn op de hoeken waar je in en uit stapt, bekende issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
screenager schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:50:
Ik krijg volgende week de sleutels van mijn Enyak.

Ik heb er een aantal bekeken en het valt op dat de stoelen met een gladde stoffering erg kwetsbaar zijn op de hoeken waar je in en uit stapt, bekende issue?
Ik hoop dat je een Enyaq krijgt en niet een Chinese neppert :)

Bij het instappen moet je inderdaad opletten dat je er overheen stapt/zit. Dat wordt inderdaad een drama anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
Naast dat de knop TA op het stuur niet werkt. Doet het ‘scrollwiel’ aan de rechterkant van het stuur ook niets. Zelfde melding als bij de TA knop.

Ik ben benieuwd wat de functie is van deze knop/wiel. Is dit om tussen de verschillende opties te toggelen? ACC, TA, Limiter oid?

[ Voor 7% gewijzigd door [Deva] op 24-02-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
Als lease-auto twijfel ik tussen een model Y en een Enyaq.
Voor de Enyaq zou dan ik dan waarschijnlijk gaan voor de sportline samen met business upgrade max pakket.
Ik heb wel grote twijfel over de actieradius van de 60.
Wat is de actieradius in slechte omstandigheden?

M.b.t. upgrade business max...hoe bevallen deze stoelen in de sportline en hoe goed is de massage-functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
[Deva] schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:17:
Naast dat de knop TA op het stuur niet werkt. Doet het ‘scrollwiel’ aan de rechterkant van het stuur ook niets. Zelfde melding als bij de TA knop.

Ik ben benieuwd wat de functie is van deze knop/wiel. Is dit om tussen de verschillende opties te toggelen? ACC, TA, Limiter oid?
Ja. Als je klikt op de TA knop, zie je de opties en dan kun je met het wieltje selecteren. Dat horen er drie te zijn as je TA hebt.

Edit: voordat de dealer mijn knop repareerde, deed mijn wieltje hetzelfde als bij jou.

[ Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 24-02-2024 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
pitchdown schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:35:
Voor de Enyaq zou dan ik dan waarschijnlijk gaan voor de sportline samen met business upgrade max pakket.

M.b.t. upgrade business max...hoe bevallen deze stoelen in de sportline en hoe goed is de massage-functie?
Tja wat wat zijn slechte omstandigheden. Vandaag was mijn verbruik op een ritje van circa 100km snelweg in Duitsland 24-25kwh/100km en dan haal je met een 60 dus ongeveer 250km met een volle accu. Ik reed 120-140, het was buiten een graad of 5 en het regende flink. De regen lijkt behoorlijke impact te hebben, want op een rit naar Oostenrijk in januari reed ik gemiddeld 20kwh/100km.

Edit: maar als ik het goed begrijp twijfel je dus tussen de software op wielen van een narcistische pannekoek met matige afwerking en een lelijk uiterlijk enerzijds en de Enyaq anderzijds? })

[ Voor 10% gewijzigd door cryptapix op 24-02-2024 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga

In slechtere koude omstandigheden rond de 240 km actieradius, in de zomer 280-310 kilometer (110 km/h).

De stoelen zitten voor mij (1.80m) als gegoten, over de massage functie kan ik niet oordelen, die heb ik namelijk niet.

De Y zit ook prima, actieradius is vergelijkbaar, de Autopilot is oké(ish), FSD en Advanced Autopilot is zonde van je geld, dit doet VAG 10x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-04 16:37

MLLL

Palm Treo 650

cryptapix schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Tja wat wat zijn slechte omstandigheden. Vandaag was mijn verbruik op een ritje van circa 100km snelweg in Duitsland 24-25kwh/100km en dan haal je met een 60 dus ongeveer 250km met een volle accu. Ik reed 120-140, het was buiten een graad of 5 en het regende flink. De regen lijkt behoorlijke impact te hebben, want op een rit naar Oostenrijk in januari reed ik gemiddeld 20kwh/100km.

Edit: maar als ik het goed begrijp twijfel je dus tussen de software op wielen van een narcistische pannekoek met matige afwerking en een lelijk uiterlijk enerzijds en de Enyaq anderzijds? })
Gelukkig werken er bij VAG geen narcistische pannenkoeken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vind je? Ik heb afgelopen week een Y een kleine 200 km gereden. Damn. Blij dat ik terug naar mijn Enyaq kon. Zak je lekker in de zetels, goed omsloten, meer gevormd naar een menselijke rug :P

Ook het feit dat er amper knoppen te bespeuren zijn en echt alles via het menu moet, vind ik negatief. Heb amper uitleg gekregen van de dealer, dat helpt natuurlijk ook niet als je onmiddellijk in stadsverkeer gegooid wordt en alles zelf moet uitzoeken (en je niet vindt wat je zoekt maar wel je ogen op de weg moet houden).

Blij dat ik de kans gekregen heb om eens met een auto van Musk te rijden, maar ook blij dat het niet mijn auto is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-04 14:49
Wanneer ik mijn enyaq aan de thuislader sluit en via een schema wil laten starten dmv een schema van de thuislader dan start hij niet, hiervoor had ik een id3 welke het zelfde had en dit is toen verholpen door zekering 19 eruit te halen en een aantal minuten later weer terug erin te doen.
Werkt dit bij de enhet zelfde als bij de id3 om zekering 19 eruit te halen zodat de auto niet in een diepe slaapstand gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
Als je het stuurknopje gebruikt moet je deze drie iconen krijgen als je TA hebt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpSyil7fAKqcF3ibEVgBRUXJho8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2FKtgKhA0sTmlObHVR7kZ5K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
utbone schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:28:
Als je het stuurknopje gebruikt moet je deze drie iconen krijgen als je TA hebt.
Is dit alleen na de me3 update, want ik heb TA en nog de pre 3 software en zie dat menu niet.
(Ik heb hem sinds vrijdag en de vorige eigenaar is er gewoon nog niet mee bij de dealer geweest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Autohillenga schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:16:
[...]

De stoelen zitten voor mij (1.80m) als gegoten, over de massage functie kan ik niet oordelen, die heb ik namelijk niet.
Vond de stoel in de Enyaq tot afgelopen vakantie ook voldoende. Echter deze wintersport ivm samenrijden de hele rit in een Volvo XC60 gedaan. Op 1000 km rijden geen moment last van mij rug.

Na terugkomt in NL de 100 km terug naar huis in de eigen Enyaq was in vergelijking een lijdensweg. En nu ik dat eenmaal weet.... Moet nog een jaar door ivm de subsidievoorwaarden, maar daarna is het exit Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Currry schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Is dit alleen na de me3 update, want ik heb TA en nog de pre 3 software en zie dat menu niet.
(Ik heb hem sinds vrijdag en de vorige eigenaar is er gewoon nog niet mee bij de dealer geweest.)
Dit is vanaf ME4 zelfs. Versie 4 heeft ook een UI redesign gekregen waaraan je het kan zien.

Nu ik trouwens die limiter optie zie, vraag ik me af of ik dat wel heb :P Nog nooit op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
RangedNeedles schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:36:
[...]

Nu ik trouwens die limiter optie zie, vraag ik me af of ik dat wel heb :P Nog nooit op gelet.
Mis je ook niks aan, heb de toegevoegde waarde hiervan tov adaptieve cruise nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Currry schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Los van de andere looks, zou de functionaliteit ook zo moeten werken bij ME3.x als je een model year 2024 enyaq 60 hebt. Die heeft namelijk 3.x software, maar ook het nieuwste stuur en daarop mist een knopje om de TA te activeren. Zie hierover een hoop post van onder andere mijzelf hierboven (cq de afgelopen paar pagina’s). Bij ME2.x zal het niet zo (gaan) werken.

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 25-02-2024 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
BGFG schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:50:
[...]

Mis je ook niks aan, heb de toegevoegde waarde hiervan tov adaptieve cruise nog nooit gezien.
Tov adaptive zie ik ook weinig toegevoegde waarde. Op mijn vorige auto had ik geen adaptive cruise control en toen gebruikte ik de limiter wel af en toe. Maar niet iedereen vindt de adaptive cruise control fijn rijden. Ik vind het wel fijn, maar zelf zou ik vloeiender rijden dan de acc doet.

[ Voor 16% gewijzigd door cryptapix op 25-02-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
RangedNeedles schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:36:
[...]

Dit is vanaf ME4 zelfs. Versie 4 heeft ook een UI redesign gekregen waaraan je het kan zien.

Bij ME3.x is dit ook zo. Ik heb een model year 2024 enyaq 60 coupe en zie 2 opties (acc en limiter). Daar hoort nog een derde optie (TA) bij (zie discussie hierboven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 13:19

Ik zit nu met een IV60 sportline rond de 300km als het 8 graden is en rustig weer. Hiervan rijd ik 90% snelweg rond de 100 / 110. Rijgedrag is hierin wel belangrijk. Richting de zomer haal ik rond de 340 / 350 gok ik.

Zelf nooit geen problemen met range eigenlijk, soms had ik wel de IV80 willen hebben maar dat is meer uit gemak. Ik woon zelf in Friesland en een ritje richting zuid-holland en terug red ik net niet op 1 lading. Vaak is dit met een kleine stop van 10 minuten ook opgelost.
Autohillenga schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:16:
[...]

In slechtere koude omstandigheden rond de 240 km actieradius, in de zomer 280-310 kilometer (110 km/h).

De Y zit ook prima, actieradius is vergelijkbaar, de Autopilot is oké(ish), FSD en Advanced Autopilot is zonde van je geld, dit doet VAG 10x beter.
Als ik jou range zo zie heb ik of geluk of een minder zware voet :+

[ Voor 22% gewijzigd door Senaxx op 25-02-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Senaxx schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:30:
[...]

Ik zit nu met een IV60 sportline rond de 300km als het 8 graden is en rustig weer. Hiervan rijd ik 90% snelweg rond de 100 / 110. Rijgedrag is hierin wel belangrijk. Richting de zomer haal ik rond de 340 / 350 gok ik.

Zelf nooit geen problemen met range eigenlijk, soms had ik wel de IV80 willen hebben maar dat is meer uit gemak. Ik woon zelf in Friesland en een ritje richting zuid-holland en terug red ik net niet op 1 lading. Vaak is dit met een kleine stop van 10 minuten ook opgelost.

[...]

Als ik jou range zo zie heb ik of geluk of een minder zware voet :+
Ik denk het laatste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
Hallo allemaal,

tot een week geleden ongeveer werkte de TA hands-on-detectie van mijn stuur prima. Echter, het is nu erg slecht geworden en daardoor moet ik nu bijna altijd een rukje aan het stuur geven. Iets wat voorheen alleen heel sporadisch gebeurde. Heel erg jammer, want TA ansich is een topfunctie. Dit doet er echter wel enorm aan af.

Zijn er hier meer bij wie sinds kort de hands-on-detectie slecht werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:36

rammes

koekebakker 1e klas

BAJ82 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:46:
Hallo allemaal,

tot een week geleden ongeveer werkte de TA hands-on-detectie van mijn stuur prima. Echter, het is nu erg slecht geworden en daardoor moet ik nu bijna altijd een rukje aan het stuur geven. Iets wat voorheen alleen heel sporadisch gebeurde. Heel erg jammer, want TA ansich is een topfunctie. Dit doet er echter wel enorm aan af.

Zijn er hier meer bij wie sinds kort de hands-on-detectie slecht werkt?
ik adviseer je dit topic eens door te lezen....

Ik zou het doen!

Pagina: 1 ... 24 ... 74 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.