Kun je aangeven waar je dit kunt instellen? of is dit een obdeleven dingetje?BGFG schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:29:
[...]
Zeker kan dat. Ik heb de verkeersbordherkenning inderdaad standaard uitstaan. Werkt in de praktijk niet goed genoeg, bij de meeste merken niet trouwens.
Bij instellingen/hulpsystemen, heet dacht ik iets van verkeersbordherkenning of zo…AlexTol schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:10:
[...]
Kun je aangeven waar je dit kunt instellen? of is dit een obdeleven dingetje?
die functie is verhuisd naar de TA/ cruisecontrol knop, je mist nix.utbone schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:06:
Op onze 85 sportline hebben missen we een knopje naast de assist knop.
Missen we echt wat voor of is er niets te vullen? [Afbeelding]
Ik zou het doen!
Dit vind ik wel interessant. Het knopje hoort inderdaad zo te zijn (zie @rammes hierboven). Mijn 60 MY2024 heeft ook dit nieuwe stuur. Bij mij werkt het knopje niet en ik kan dus niets wisselen. Eind februari moet hij daarvoor terug naar de dealer. Ik zie nu echter dat jouw knoppen onder het scherm / op het middenconsole anders zijn dan de mijn (ik heb links de knop “set” geloof ik. In ieder geval niet “assist”.utbone schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:06:
Op onze 85 sportline hebben missen we een knopje naast de assist knop.
Missen we echt wat voor of is er niets te vullen? [Afbeelding]
Ik begin me nu zorgen te maken dat er in mijn auto wat door elkaar is gehaald; wel het nieuwe stuur, niet een nieuwe knoppen onder het scherm. En dat een van de twee vervangen moet worden.
Zijn er andere tweakers hier met een 60 model year 2024 die kunnen bevestigen welke knoppen/stuur zij hebben? @[Deva] en @Mimi89 jullie hebben jullie auto’s nog niet toch? Edit: nee (volgens levertijden topic). Ben wel benieuwd als jullie je auto hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 09-02-2024 19:07 ]
Ik heb wel het knopje MY22/23 80 sportline, maar ik kan hem toch programmeren? Wat voor functie krijg ik er dan bij?
(als je niet weet waar je op moet zoeken, dan is het lastig zoeken
)
(als je niet weet waar je op moet zoeken, dan is het lastig zoeken
[ Voor 24% gewijzigd door Ankh op 09-02-2024 20:02 ]
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik neem de auto de 19e in ontvangst. Zal het in de gaten houden voor je.cryptapix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:44:
[...]
Dit vind ik wel interessant. Het knopje hoort inderdaad zo te zijn (zie @rammes hierboven). Mijn 60 MY2024 heeft ook dit nieuwe stuur. Bij mij werkt het knopje niet en ik kan dus niets wisselen. Eind februari moet hij daarvoor terug naar de dealer. Ik zie nu echter dat jouw knoppen onder het scherm / op het middenconsole anders zijn dan de mijn (ik heb links de knop “set” geloof ik. In ieder geval niet “assist”.
Ik begin me nu zorgen te maken dat er in mijn auto wat door elkaar is gehaald; wel het nieuwe stuur, niet een nieuwe knoppen onder het scherm. En dat een van de twee vervangen moet worden.
Zijn er andere tweakers hier met een 60 model year 2024 die kunnen bevestigen welke knoppen/stuur zij hebben? @[Deva] en @Mimi89 jullie hebben jullie auto’s nog niet toch? Edit: nee (volgens levertijden topic). Ben wel benieuwd als jullie je auto hebben.
Heb je wel het 2024 model gekregen?cryptapix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:44:
[...]
Dit vind ik wel interessant. Het knopje hoort inderdaad zo te zijn (zie @rammes hierboven). Mijn 60 MY2024 heeft ook dit nieuwe stuur. Bij mij werkt het knopje niet en ik kan dus niets wisselen. Eind februari moet hij daarvoor terug naar de dealer. Ik zie nu echter dat jouw knoppen onder het scherm / op het middenconsole anders zijn dan de mijn (ik heb links de knop “set” geloof ik. In ieder geval niet “assist”.
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Het verschil tussen MY22 en 24 van de 60 is volgens mij niet meer dan een ander stuur met een knopje minder
Ik heb software ME3.7.
Aha. 👌cryptapix schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:36:
[...]
Het verschil tussen MY22 en 24 van de 60 is volgens mij niet meer dan een ander stuur met een knopje minderDat stuur heb ik.
Ik heb software ME3.7.
Bij mijn 60 MY23 ontbreekt dat knopje ook, maar dat komt gewoon omdat ik niet het capacitieve stuur met stuurwielverwarming heb. Volgens mij was dat altijd al zo en nu nog steeds. Geen verschil tussen MY21/22/23/(24?). De eerst geleverde enyaqs kregen soms wel dit uitgebreidere stuur vanwege beschikbaarheid zonder dat dit besteld was, heb ik wel eens gehoord.cryptapix schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:36:
[...]
Het verschil tussen MY22 en 24 van de 60 is volgens mij niet meer dan een ander stuur met een knopje minderDat stuur heb ik.
Ik heb software ME3.7.
Edit: begrijp nu dat er wel degelijk verschil is vanaf MY24, maar of dan de werking van het knopje anders is geworden?
[ Voor 8% gewijzigd door Viewlite op 10-02-2024 12:38 ]
Ik heb wel stuurverwarming, maar dat knopje zit links op het stuur. De twee knopjes rechts op het stuur die bij MY24 vervangen zijn door 1 knopje haddden volgens mij beide te maken met hulpsystemen (acc, ta, la, etc).Viewlite schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:05:
[...]
Bij mijn 60 MY23 ontbreekt dat knopje ook, maar dat komt gewoon omdat ik niet het capacitieve stuur met stuurwielverwarming heb. Volgens mij was dat altijd al zo en nu nog steeds. Geen verschil tussen MY21/22/23/(24?). De eerst geleverde enyaqs kregen soms wel dit uitgebreidere stuur vanwege beschikbaarheid zonder dat dit besteld was, heb ik wel eens gehoord.
Wat gebeurt er als jij op dat knopje rechts drukt? Want ik krijg dan een melding dat die knop geen functie heeft. Daardoor kan ik uberhaubt niet op het stuur switchen tussen wel of geen acc etc. En werkt mijn TA ook niet (en heb een sportline dus zou wel TA moeten hebben).
De 2024 enyaq krijgt dezelfde efficiëntere en krachtigere motor uit de ID7.Superflip schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:55:
Ik sta hier weer op het punt een nieuwe auto te mogen uitzoeken. Over het algemeen vrij tevreden van de huidige Coupe Sportline 80 en de grootste frustraties zijn opgelost in het '24 model net zoals bij alle zustermodellen binnen de VW group. Het enige wat ik erbij zou pakken is toch de warmtepomp die ik wel gemist heb op de koude dagen.
Op de shortlist staan momenteel:Ik zou heel graag naar de ID.7 gaan vanwege de grotere range en de betere afwerking binnenin. Het nadeel is dan weer dat ik een nieuwe set winterbanden moet en dat is bij de Q4 niet het geval. Die laatste is dan weer een heel pak kleiner binnenin.
- Coupe Sportline 85
- Coupe L&K 85
- Q4 e-tron Competition
- ID.7 Tourer
Keuzes, keuzes... wat zouden jullie doen?
Kijk op YouTube voor reviews
De oplossing is eenvoudig: gewoon niet installeren. Die app voegt 0,0 toe imo.laforte schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik loop hier al enkele maanden tegenaan, iemand een oplossing?
Maar dan blijf ik die vervelende melding houden in de top van het schermMartinez- schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:37:
[...]
De oplossing is eenvoudig: gewoon niet installeren. Die app voegt 0,0 toe imo.
Die hele app zal ik idd toch nooit gebruiken.
Afgelopen week zijn de 3 cellen vervangen (3 dagen bij de garage), verder 3 modules bijgewerkt, infotainment opnieuw ingeregeld en nieuwe software voor het frontcamera systeem.johnvanderster schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:42:
Afgelopen vrijdag garage bezocht i.v.m. de melding "Elektrosysteem werkt niet correct".
Data is naar Skoda gegaan, 3 accucellen moeten vervangen worden, deze staan als backorder. Niet bekend wanneer deze binnen zijn. Voorlopig kan ik er mee rijden gelukkig. Melding is nu weg.
Vanochtend updates voor app Agenda en Trafication, vanmiddag even uitproberen of ze nu wel opstarten.
Bij ophalen geeft de auto meldingen dat de verkeerstekenherkenning, front assist en travel assist niet werkt.
Camera is opnieuw ingeleerd, meldingen weg. Helaas de ochtend er na weer de meldingen.
Gisteren diagnose: module kapot, staat in backorder, maandag opnieuw contact.
Auto rijdt gelukkig
Ik heb een enyaq iv 80 besteld in juli 2023.
Levering is al 2 keer uitgesteld en zou nu eind april 2024 zijn. Ik dat dit toch al 85 word.
Iemand een gelijkaardige ervaring?
Levering is al 2 keer uitgesteld en zou nu eind april 2024 zijn. Ik dat dit toch al 85 word.
Ik zou de bestelling annuleren tenzij de 85 geleverd wordt. Heb je niet iets afgesproken over levertijd en laatste versie oud?Mathias_001 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:58:
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je zonder bericht ineens de 85 krijgt. Dat is een ander model en dat gaan ze niet zonder toestemming (contract) aanpassen. Dus ik zou er niet vanuit gaan dat het langer duurt om je te verassen.
@utbone @Currry de 80 wordt simpelweg niet meer gemaakt, dus hoe gaan ze die nog leveren? Dat kan hooguit als er nog 1 op voorraad is, maar dan hadden ze die toch al uitgeleverd?
Volgens mij zijn in het Enyaq levertijden topic al wel wat voorbeelden van mensen die een 85 hebben gekregen ipv een 80.
@Mathias_001 check dat topic even en vraag het na bij je dealer.
Volgens mij zijn in het Enyaq levertijden topic al wel wat voorbeelden van mensen die een 85 hebben gekregen ipv een 80.
@Mathias_001 check dat topic even en vraag het na bij je dealer.
[ Voor 10% gewijzigd door cryptapix op 11-02-2024 12:46 ]
Levering was 11 januari voorzien.utbone schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:21:
[...]
Ik zou de bestelling annuleren tenzij de 85 geleverd wordt. Heb je niet iets afgesproken over levertijd en laatste versie oud?
Maar het is toch nog wachten. Productie datum is zelf nog niet gekend, of toch niet zichtbaar voor mijn dealer.
Dat is vrij luguber .Currry schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:24:
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je zonder bericht ineens de 85 krijgt. Dat is een ander model en dat gaan ze niet zonder toestemming (contract) aanpassen. Dus ik zou er niet vanuit gaan dat het langer duurt om je te verassen
Mijn Enyaq Coupe 80 besteld in augustus 2023. Levering was oorspronkelijk half januari i.v.m. aflopen huidig lease contract. Na wat uitstel komt hij a.s. donderdag. Van de week van de LM mijn kenteken doorgekregen. En..... het zal inderdaad een 85 zijn. Het kan dus welMathias_001 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:58:
Moest ff testen want gebruik het echt nooit. Maar werkt inderdaad om te schakelen tussen verschillende gradaties hulpsystemen.cryptapix schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:39:
[...]
Wat gebeurt er als jij op dat knopje rechts drukt?
Sinds dit weekend werkt het vergrendelen/ontgrendelen via de handgrepen niet meer. Ik heb de Easy open optie al uitgezet en weer aangezet in het menu, maar hij lijkt het niet meer te doen. Heeft iemand een tip hoe ik dit weer kan laten werken?
Doet hij het ook niet met de reserve sleutel? Als je in de buurt van de auto bent, knippert het rode lampje op de sleutel?Boeie schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:49:
Sinds dit weekend werkt het vergrendelen/ontgrendelen via de handgrepen niet meer. Ik heb de Easy open optie al uitgezet en weer aangezet in het menu, maar hij lijkt het niet meer te doen. Heeft iemand een tip hoe ik dit weer kan laten werken?
Beide sleutels geprobeerd, zelfde probleem. Batterij recent vervangen in de sleutel die ik het meest gebruik, dus dat kan het niet zijn. Auto openen bij benadering heb ik uitstaan.dangerousp schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:50:
[...]
Doet hij het ook niet met de reserve sleutel? Als je in de buurt van de auto bent, knippert het rode lampje op de sleutel?
[ Voor 5% gewijzigd door Boeie op 12-02-2024 11:09 ]
Ik heb dit probleem ook nadat de auto bij garage is geweest. Lampen gaan wel branden als je in de buurt komt.Boeie schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:09:
[...]
Beide sleutels geprobeerd, zelfde probleem. Batterij recent vervangen in de sleutel die ik het meest gebruik, dus dat kan het niet zijn. Auto openen bij benadering heb ik uitstaan.
Afspraak einde deze maand bij de garage (moest daar 3 maanden op wachten ....)
Dat belooft niet veel goeds... Het is idd na een garagebezoek.sparks schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:18:
[...]
Ik heb dit probleem ook nadat de auto bij garage is geweest. Lampen gaan wel branden als je in de buurt komt.
Afspraak einde deze maand bij de garage (moest daar 3 maanden op wachten ....)
Vraagje : ben in het bezit van een 80 uit 2021 .
Is er nog iemand met de verkoop brochure uit dat jaar ?
Dit ivm de discussie met Pon over de beloofde features en OTA.
De auto is nog niet verder dan de software 3.0 ….
Wittebrug weet ook niet zo goed meer wat de beloftes waren ..
Alvast dank voor alle info !
Dit ivm de discussie met Pon over de beloofde features en OTA.
De auto is nog niet verder dan de software 3.0 ….
Wittebrug weet ook niet zo goed meer wat de beloftes waren ..
Alvast dank voor alle info !
Ik rij een 80x enyaq, in de d-modus zou ik via de flippers achter het stuur zelf moeten kunnen instellen welk recuperatie stand de auto moet hebben, bij mij geeft hij in de d modus aan dat deze op auto staat, weet iemand waar de auto recuperatie stand in d uit te zetten is?
Heel apart want ik test het net en het werkt nu wel...
Heel apart want ik test het net en het werkt nu wel...
[ Voor 10% gewijzigd door darud op 12-02-2024 15:31 ]
Bij mij (Sportline 60) kan ik de recuperatie met de rechter flipper uit zetten in de D-stand. Zodra ik het versnellingspedaal aanraak gaat hij weer in de automatische recuperatie stand. Dit is bij de normaal modus. In sport modus werkt dit weer anders volgens mij.darud schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:28:
Ik rij een 80x enyaq, in de d-modus zou ik via de flippers achter het stuur zelf moeten kunnen instellen welk recuperatie stand de auto moet hebben, bij mij geeft hij in de d modus aan dat deze op auto staat, weet iemand waar de auto recuperatie stand in d uit te zetten is?
Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.
Google gaf deze link: https://www.ames.nl/media...-2021-enyaq-iv-online.pdfGartok schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:04:
Vraagje : ben in het bezit van een 80 uit 2021 .
Vandaag de Enyaq naar de dealer voor:
- vervangen accucellen
- reparatie koplamp sproeier (die sprong er ineens uit) en daarvoor moet de voorbumper er af
- laadklep ging niet meer dicht, stelmotor kapot, coulance reparatieprijs 75 euro (auto is 5 maand uit garantie).
Toch wel jammer; het is een hele fijne auto maar elke keer zijn er van die kleine dingetjes.
- vervangen accucellen
- reparatie koplamp sproeier (die sprong er ineens uit) en daarvoor moet de voorbumper er af
- laadklep ging niet meer dicht, stelmotor kapot, coulance reparatieprijs 75 euro (auto is 5 maand uit garantie).
Toch wel jammer; het is een hele fijne auto maar elke keer zijn er van die kleine dingetjes.
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met deze dashcam in zijn Enyaq?
https://nl.aliexpress.com/item/1005004552011374.html
Hier een filmpje van een vrolijke Spanjool die hem inbouwt in zijn Enyaq.
YouTube: Dash CAM Skoda Enyaq
Door die retrofitkap valt hij niet op en met bijgeleverde voedingskabeltje hoef je niet je voedingskabel langs je raamstijl te friemelen
Door die retrofitkap valt hij niet op en met bijgeleverde voedingskabeltje hoef je niet je voedingskabel langs je raamstijl te friemelen
Ik heb deze erin, front en back camera. Zelf ingebouwd, makkelijk te doen. Alleen direct via FitCamX gekocht.Narf109 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:55:
Water-Escape
Sorry, verkeerd geïnformeerd: je kunt het aanpassen bij instellingen/hulpsystem/cruise, acc. Daar moet je de voorspelling toegestane snelheid uitzetten.AlexTol schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:10:
[...]
Kun je aangeven waar je dit kunt instellen? of is dit een obdeleven dingetje?
![]() | ![]() |
Excuus voor de dramatische foto’s
Ik heb deze via de site van Fitcamx gekocht en deze bevalt prima. Goed te monteren en inderdaad keurig verwerkt in de auto. Beeld is ook van behoorlijk goede kwaliteit. Ziet er zo uit:Narf109 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:55:
Video in de nacht en video overdag.
Festina lente
Dat is de prijslijst, hierbij ook de brochure:Viewlite schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:36:
[...]
Google gaf deze link: https://www.ames.nl/media...-2021-enyaq-iv-online.pdf
https://s3.eu-central-1.a...6/brochure-enyaq-iv-1.pdf
Bedankt, kwaliteit is inderdaad behoorlijk.elmoxx schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:22:
[...]
Ik heb deze via de site van Fitcamx gekocht en deze bevalt prima. Goed te monteren en inderdaad keurig verwerkt in de auto. Beeld is ook van behoorlijk goede kwaliteit. Ziet er zo uit:
Video in de nacht en video overdag.
Ik kan alleen niet terugvinden of de gebruikte voedingsaansluiting bij de binnenspiegel permanent is of dat deze via het contact geschakeld is. Ik verwacht het laatste. Hoe is dat bij jouw aansluiting?
Dit kan je kiezen.Narf109 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:55:
[...]
Bedankt, kwaliteit is inderdaad behoorlijk.
Ik kan alleen niet terugvinden of de gebruikte voedingsaansluiting bij de binnenspiegel permanent is of dat deze via het contact geschakeld is. Ik verwacht het laatste. Hoe is dat bij jouw aansluiting?
Via de Spiegel = alleen tijdens rijden.
Via zekeringkast = ook parkeerbeveiliging. Security mode.
Ik heb dat laatste gedaan,
Water-Escape
Die reset werkt bij mij dus niet meer na een update of zo... Dat defect wil ik echt wel opgelost hebben.jaapbrandhof schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:31:
[...] Bij mij (Sportline 60) kan ik de recuperatie met de rechter flipper uit zetten in de D-stand. Zodra ik het versnellingspedaal aanraak gaat hij weer in de automatische recuperatie stand. Dit is bij de normaal modus. In sport modus werkt dit weer anders volgens mij.
Ik rij overigens altijd in eco-mode.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Na al jaren meelezen en inmiddels sinds kort een tweede Enyaq voor deur ben ik op zoek naar een mede forummer en eventueel Skoda Enyaq eigenaar die een set Betria 21 inch velgen (voorkeur met zomerbanden) heeft liggen of iemand weet die ze kwijt wil.
Ik zoek de Sportline variant met het ‘zwarte hart’
Set van een 60 uitvoering heeft de voorkeur.
Zoek een nette gebruikte set.
Wie kan mij helpen?
Ik zoek de Sportline variant met het ‘zwarte hart’
Set van een 60 uitvoering heeft de voorkeur.
Zoek een nette gebruikte set.
Wie kan mij helpen?
:strip_exif()/f/image/zu3284m7g8Ib38wkmFl1cNoG.jpg?f=fotoalbum_large)
Laden aan de snelweg gaat nog niet echt betrouwbaar hier. Afgelopen jaar in Belgie een keer geprobeerd. Maar geen kwh uit de machine gekomen. Volgens mij toen niet omdat de auto niet werd herkend. Vandaag in Duitsland hetzelfde bij een snellader. Laadpas autoriseert, geeft dat ook aan op het scherm. Dan moet je kiezen aan welke aansluiting hij hangt, maar selecteren gaat niet omdat hij geen aansluiting heeft met een auto eraan. Althans volgens de vermelding onder de knop. Volgorde anders gedaan door kabel pas aan te sluiten na autorisatie. Hielp ook niet. Auto verplaatst naar andere aansluiting, ook niet. Is dit iets wat meer gebruikers ervaren?
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5
Heb ik al eens een keer gehad, dit lag bij mij toen aan de backend van de laadpas. (Powerpass) Daarna met ANWB pas gedaan en werkte meteen.Hans C schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:52:
Laden aan de snelweg gaat nog niet echt betrouwbaar hier. Afgelopen jaar in Belgie een keer geprobeerd. Maar geen kwh uit de machine gekomen. Volgens mij toen niet omdat de auto niet werd herkend. Vandaag in Duitsland hetzelfde bij een snellader. Laadpas autoriseert, geeft dat ook aan op het scherm. Dan moet je kiezen aan welke aansluiting hij hangt, maar selecteren gaat niet omdat hij geen aansluiting heeft met een auto eraan. Althans volgens de vermelding onder de knop. Volgorde anders gedaan door kabel pas aan te sluiten na autorisatie. Hielp ook niet. Auto verplaatst naar andere aansluiting, ook niet. Is dit iets wat meer gebruikers ervaren?
Meer mensen deze ochtend last van LTE netwerk storing? Mijn entertainment systeem wilde niet verbinden, ook niet na herstart. Wat ik vreemd vond is dat ook GPS signaal (daardoor?) niet werkte. Ondanks een ritje van 25 min over zo'n 20 km bleef de navi denken dat ik rondjes reed in m'n woonplaats...
Ik hoor het vaker maar ik het serieus nog geen enkele keer een probleem gehad met de handshake, werkt bij mij altijd.Hans C schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:52:
Een andere laadpas geprobeerd?
Volgorde is wel belangrijk. Eerst autoriseren op de lader, daarna pas de CCS2 stekker in de auto. Even vasthouden tot je hem hoort vergrendelen en klaar.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
[quote]BGFG schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:52:
[...]
Sorry, verkeerd geïnformeerd: je kunt het aanpassen bij instellingen/hulpsystem/cruise, acc. Daar moet je de voorspelling toegestane snelheid uitzetten.
knip.
tnx, bij mij zit het ergens anders (ME4.0) maar inmiddels gevonden.
[...]
Sorry, verkeerd geïnformeerd: je kunt het aanpassen bij instellingen/hulpsystem/cruise, acc. Daar moet je de voorspelling toegestane snelheid uitzetten.
knip.
tnx, bij mij zit het ergens anders (ME4.0) maar inmiddels gevonden.
Ik heb de pasverstrekker (Multitankcard) geinformeerd. Bedankt.Autohillenga schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 23:36:
[...]
Heb ik al eens een keer gehad, dit lag bij mij toen aan de backend van de laadpas. (Powerpass) Daarna met ANWB pas gedaan en werkte meteen.
Bedankt. De volgorde heb ik verschillende keren aangepast, dat was helaas niet de oplossing. De andere tankpas niet geprobeerd. Ik heb een zakelijke pas en een privepas, maar dit was een zakelijke reis en de declaratieweg is eindeloos bij ons (: Ga ik volgende keer wel proberen.JanHenk schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:20:
[...]
Ik hoor het vaker maar ik het serieus nog geen enkele keer een probleem gehad met de handshake, werkt bij mij altijd.
Een andere laadpas geprobeerd?
Volgorde is wel belangrijk. Eerst autoriseren op de lader, daarna pas de CCS2 stekker in de auto. Even vasthouden tot je hem hoort vergrendelen en klaar.
Weet je zeker dat jouw zakelijke pas buitenlandse transacties ondersteunt?Hans C schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:42:
[...]
Ik heb de pasverstrekker (Multitankcard) geinformeerd. Bedankt.
[...]
Bedankt. De volgorde heb ik verschillende keren aangepast, dat was helaas niet de oplossing. De andere tankpas niet geprobeerd. Ik heb een zakelijke pas en een privepas, maar dit was een zakelijke reis en de declaratieweg is eindeloos bij ons (: Ga ik volgende keer wel proberen.
[quote]Hans C schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:42:
[...]
[...]
Heb je een EU logo op de achterkant van je MTC pas of alleen de nederlandse vlag?
[...]
[...]
Heb je een EU logo op de achterkant van je MTC pas of alleen de nederlandse vlag?
smeerbartje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:41:
[...]
Weet je zeker dat jouw zakelijke pas buitenlandse transacties ondersteunt?
Ja, ik heb speciaal een EU pas aangevraagd. Op de pas staan ook twee vlaggetjes, de EU vlag en de NL vlag.Oase schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:44:
[quote]Hans C schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:42:
[...]
[...]
Hoi iedereen, momenteel ben ik aan het kijken wat m'n volgende leasewagen wordt, en de keuze ligt momenteel tussen de Enyaq 85 Corporate en de Hyundai Ioniq 5. Een belangrijk topic voor ons gezin is de grootte van de kofferbak achteraan (we hebben twee kleine kinderen van 2 en 1 jaar en dus vaak heel wat mee te zeulen, zeker op vakantie).
Ik heb al een handige foto met afmetingen gevonden van de Ioniq maar nog niet van de Enyaq. Kan iemand me vertellen wat de binnenafmetingen zijn van de Enyaq koffer (breedte, hoogte, diepte)?
(Dit is de Ioniq:)
Ik heb al een handige foto met afmetingen gevonden van de Ioniq maar nog niet van de Enyaq. Kan iemand me vertellen wat de binnenafmetingen zijn van de Enyaq koffer (breedte, hoogte, diepte)?
/f/image/HtKRb9jRvHSOZJBQFolsl3NQ.webp?f=fotoalbum_large)
Coone- schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:38:
Hoi iedereen, momenteel ben ik aan het kijken wat m'n volgende leasewagen wordt, en de keuze ligt momenteel tussen de Enyaq 85 Corporate en de Hyundai Ioniq 5. Een belangrijk topic voor ons gezin is de grootte van de kofferbak achteraan (we hebben twee kleine kinderen van 2 en 1 jaar en dus vaak heel wat mee te zeulen, zeker op vakantie).
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/4tOTcYYBwAhaoPPVxDBSnz6o.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Qp8hAKxg9yWfW4zxuIhtDB8r.png?f=user_large)
Check dit filmpje ook eens, hier worden de Enyaq en de Ioniq5 met elkaar vergeleken (o.a.), ook op laadruimte.Coone- schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:38:
Hoi iedereen, momenteel ben ik aan het kijken wat m'n volgende leasewagen wordt, en de keuze ligt momenteel tussen de Enyaq 85 Corporate en de Hyundai Ioniq 5. ....
Beide auto's bestaan al even, dus op zich zou alle informatie beschikbaar moeten zijn.. 
De bagageruimte van 50, 60, 80, 85 etc. is verder in ieder geval gelijk.
De bagageruimte van 50, 60, 80, 85 etc. is verder in ieder geval gelijk.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Dan zou de pas wel moeten werken. Die van mij werkt de meeste keren wel. Maar soms ook niet en waar het dan aan ligt ik heb geen idee. Soms zal het backend zijn, soms de paal zelf die een storing heeft maar niet weergeeft.Hans C schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:35:
[...]
[...]
Ja, ik heb speciaal een EU pas aangevraagd. Op de pas staan ook twee vlaggetjes, de EU vlag en de NL vlag.
Kleine tip: Vergelijk ook de breedte van de achterbank even. Die van de Enyaq is relatief smal voor de breedte van de auto. Wij hebben twee kinderstoeltjes (kinderen 6 en 5) achterin en daar past geen volwassene meer tussen. Wellicht dat dat bij de Ioniq anders is.Coone- schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:38:
[Afbeelding]
Hierboven ook al gedeeld maar check ook deze site:Coone- schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:38:
[Afbeelding]
https://www.carsized.com/...-skoda-enyaq-iv-2021-suv/
527L vs 585L zegt ook al wel iets
Hier idem dito, de middelste plek is erg smal, bij onze Octavia hiervoor was het ook gedoe om 3 kinderen naast elkaar in een zitje te krijgen maar bij de Enyaq praktisch onmogelijk. Dat valt me nog steeds tegen in verhouding tot het formaat auto.Oase schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:05:
[...]
Kleine tip: Vergelijk ook de breedte van de achterbank even. Die van de Enyaq is relatief smal voor de breedte van de auto. Wij hebben twee kinderstoeltjes (kinderen 6 en 5) achterin en daar past geen volwassene meer tussen. Wellicht dat dat bij de Ioniq anders is.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinique op 16-02-2024 17:57 ]
Tijdens mijn trip naar Oostenrijk zit ik constant rond de 130 kW laadvermogen, met een buitentemperatuur van minder dan 10°C. Lang leve de IONITY-laders in Duitsland!
:strip_exif()/f/image/sfaDafBbbpKgu7mA9sfV9OzG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Thiazzz op 17-02-2024 05:19 ]
Hier ook onderweg naar Oostenrijk, ik kom echter niet boven de 100kw, bij 6% accu en 2e keer snelladen (Iontity in DUI). Geen ramp, maar had stiekem wel gehoopt dat bij de 2e keer laden de 125 een keer aangetikt zou wordenThiazzz schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 05:18:
Tijdens mijn trip naar Oostenrijk zit ik constant rond de 130 kW laadvermogen, met een buitentemperatuur van minder dan 10°C. Lang leve de IONITY-laders in Duitsland!
[Afbeelding]
PSN ID = OTL002
Hoe hard rij je? In mijn ervaring haal ik de top pas als de accu echt lekker warm is en ik 130 rij.Boldarak schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:00:
[...]
Hier ook onderweg naar Oostenrijk, ik kom echter niet boven de 100kw, bij 6% accu en 2e keer snelladen (Iontity in DUI). Geen ramp, maar had stiekem wel gehoopt dat bij de 2e keer laden de 125 een keer aangetikt zou worden
Variabel tussen 100-120. Daar zal het verschil dan idd inzitten. Vertrek zo weer dus mooi om even te testen.macmellow schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:12:
[...]
Hoe hard rij je? In mijn ervaring haal ik de top pas als de accu echt lekker warm is en ik 130 rij.
PSN ID = OTL002
Kun je de boordcomputer tijdens het rijden/of korte stop eigenlijk geforceerd herstarten? CarPlay reageerde niet meer, na langere stop nu pas opgelost.
aan/uit knop voor 30 seconden vasthouden.Pizr schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:20:
Kun je de boordcomputer tijdens het rijden/of korte stop eigenlijk geforceerd herstarten? CarPlay reageerde niet meer, na langere stop nu pas opgelost.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
ja, stuur slaat wel vast , dus op een lange rechte weg doen.Pizr schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:20:
Ik zou het doen!
@rammes Serieus? Of is dat een grap? Mijn ervaring is dat de auto meteen alle rij functies beschikbaar heeft, maar dat het scherm soms heel lang op zich laat wachten.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Update; net 1u20 gereden, +-80% van de tijd 130kmh.Boldarak schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:54:
[...]
Variabel tussen 100-120. Daar zal het verschil dan idd inzitten. Vertrek zo weer dus mooi om even te testen.
Aangesloten bij Tesla charger, even de 100kw aangetikt en daar weer snel naar 80-85kw.
Wellicht bij de 2e stop straks! Blijf hopen die 125 een keer op het scherm te zien
PSN ID = OTL002
@Boldarak Maar met hoeveel % nog in de accu aangesloten?
Aankomst met een soc van 8%onetime schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:36:
@Boldarak Maar met hoeveel % nog in de accu aangesloten?
PSN ID = OTL002
Zo lang je de aan uit knop van het scherm gebruikt is het een graponetime schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:34:
@rammes Serieus? Of is dat een grap? Mijn ervaring is dat de auto meteen alle rij functies beschikbaar heeft, maar dat het scherm soms heel lang op zich laat wachten.
Dag allen,
hopelijk is dit de juiste plek voor mijn vraag.
We zijn in het bezit van een skoda enyaq 60 en zijn zeer tevreden van zijn rij-kwaliteit.
Maar we merken wel dat de verbinding tussen gsm (google pixel 8 ) en auto niet altijd soepel loopt.
Ik zag dat hij niet bij de compatibility list staat (maar is niet altijd up to date waarschijnlijk?).
Ik lees hier en daar ook wel wat verbindingsproblemen, maar niet echt iets gelijkaardigs:
Het probleem is tweeledig:
- De gsm is via bluetooth verbonden, maar als ik iemand tracht te bellen of ik word gebeld dan krijgen we beide niets te horen.
- Het duurt wel heel lang tot als Android Auto opgestart is. En vaak start hij 5x opnieuw op.
De gsm is soms draadloos verbonden, soms via bijgeleverde kabel.
Maar in beide instanties blijven de problemen aanhouden...
Hopelijk heeft iemand een oplossing?
We zijn in het bezit van een skoda enyaq 60 en zijn zeer tevreden van zijn rij-kwaliteit.
Maar we merken wel dat de verbinding tussen gsm (google pixel 8 ) en auto niet altijd soepel loopt.
Ik zag dat hij niet bij de compatibility list staat (maar is niet altijd up to date waarschijnlijk?).
Ik lees hier en daar ook wel wat verbindingsproblemen, maar niet echt iets gelijkaardigs:
- De gsm is via bluetooth verbonden, maar als ik iemand tracht te bellen of ik word gebeld dan krijgen we beide niets te horen.
- Het duurt wel heel lang tot als Android Auto opgestart is. En vaak start hij 5x opnieuw op.
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar misschien heb je er wat aan. De dealer koppelde mijn iPhone dmv Bluetooth met de Enyaq. Die verblinding haperde erg veel en was verre van vlekkeloos. Ik heb de telefoon toen verwijderd uit de Enyaq en heb hem opnieuw gekoppeld maar dan via de Apple CarPlay optie. Sindsdien doet hij het heel veel beter. Lijkt nu ook via wifi te zijn verbonden.Joost_R schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:22:
Dag allen,
Wat wel heel gek is, als ik vlakbij het Gelredome kom, begint mijn verbinding weer te haperen en sinds wordt de verbinding zelfs verbroken. Steevast op dezelfde plek.
Dat was een grapje!onetime schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:34:
Ik zou het doen!
Raar, welke software versie heb je? Moet wel zeggen dat ik grote stukken 163kmh heb gereden.
.
[ Voor 101% gewijzigd door Genestealer op 17-02-2024 23:04 ]
Helaas geen oplossing voor je. Ook hier een Pixel 8 met een iV80 (bj. mei 2023 en ME3.5), maar geen problemen, noch via Android Auto wireless, noch via bedraad, noch via gewoon bluetooth. Misschien ligt het aan je software versie?Joost_R schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:22:
Software versie is 3.6 wat de meest recente is denk ik?
Zal eens proberen gsm te ontkoppelen en alles opnieuw In te stellen.
Zojuist vanuit Almelo over de Duitse kant richting Limburg gereden. Vanmorgen 100% geladen thuis en over Nederlandse kant erheen gereden dus stond op een 35% in Almelo.Boldarak schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:35:
[...]
Update; net 1u20 gereden, +-80% van de tijd 130kmh.
Aangesloten bij Tesla charger, even de 100kw aangetikt en daar weer snel naar 80-85kw.
Wellicht bij de 2e stop straks! Blijf hopen die 125 een keer op het scherm te zien
Terug eerst gewoon netjes 130 gereden over de BAB31 richting zuiden en eerste stop in Bottrop gemaakt, bij 7% soc gewoon 125KWh laden aan een 150kw chargepoint lader. Daar even 15-20 minuten geladen naar 50% om tot bij de shell in Erkelenz te komen. Daar staan 2 van die dubbele 300kw laders zoals fastned ze ook heeft. Had wat teveel lading i nde accu "over" en dus op het laatste stuk gewoon 150-160kmh door getrapt zodat de soc een stuk lager was en de accu goed op temperatuur. Resultaat, bij 18% SOC en gewoon 137Kwh laden... Na het eten van een burgertje bij de plaatselijke Burgerking (zit langs het shell tank/laadstation) was de Enyaq gewoon op 95% vol..
Dit alles bij zo'n 10 graden buiten temp.
Wellicht ben je toch wat te voorzichtig kwa rijden..
Het lijkt zo tegenstrijdig.. je kan beter harder doortrappen en de accu sneller leeg trekken, zeker het laatste stuk voordat je gaat laden om daardoor sneller te kunnen laden waardoor je odner de streep sneller weer onderweg bent..
Is niets zo lastig als gefrustreerd kijken dat hij maar met een 75-80kw aan het laden is....
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Wat mij helpt is om even de laatste paar km 130km/h te rijden ipv 120. Ook bij 20% soc en onder de 10c leverde dat oplaadsnelheden van meer dan 120kwh op.
Succes
Succes
Ik heb 3.7.Joost_R schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:58:
Software versie is 3.6 wat de meest recente is denk ik?
Sinds vrijdag de melding 'elektrosysteem werkt niet correct, werkplaats opzoeken' (iv80, 2021).
Ik was toevallig in de buurt bij de dealer en na overleg en gezien het feit dat alles gewoon werkt doorgereden. Toen ik bij dealer weg wilde gaan was de melding weg en rest van de dag weg gebleven.
Vandaag einde dag was de melding weer terug. Ik had ivm een grote afstand morgen wel tot 100% opgeladen.
Nu medio mei afspraak om het e.e.a. te laten controleren. Eerder was niet mogelijk.
We gaan het zien
Ik was toevallig in de buurt bij de dealer en na overleg en gezien het feit dat alles gewoon werkt doorgereden. Toen ik bij dealer weg wilde gaan was de melding weg en rest van de dag weg gebleven.
Vandaag einde dag was de melding weer terug. Ik had ivm een grote afstand morgen wel tot 100% opgeladen.
Nu medio mei afspraak om het e.e.a. te laten controleren. Eerder was niet mogelijk.
We gaan het zien
Bij mij was dit in november 2023 ook het geval, na analyse paar accumodules die "out-of-spec" waren. Deze zijn vorige week vervangen en de melding is verdwenen.FJP84 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:25:
Sinds vrijdag de melding 'elektrosysteem werkt niet correct, werkplaats opzoeken' (iv80, 2021).
We gaan het zien
Zeer blij met onze Enyaq. Maar dit gaat ook wel bevallen... (nieuws van vandaag!): https://www.volkswagen-ne...rer-from-volkswagen-18162
zumba
Doorrijden kan zoals ik verwacht en van plan ben geen kwaad neem ik aan?Senaxx schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:18:
[...]
Bij mij was dit in november 2023 ook het geval, na analyse paar accumodules die "out-of-spec" waren. Deze zijn vorige week vervangen en de melding is verdwenen.
nou, maar ook wel een anders prijskaartje.zumba schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:50:
Zeer blij met onze Enyaq. Maar dit gaat ook wel bevallen... (nieuws van vandaag!): https://www.volkswagen-ne...rer-from-volkswagen-18162
Ik zou het doen!
Vanmiddag de auto in ontvangst genomen. Heb het nieuwe stuur (met mat afwerking ipv hoogglans). Ook een lig knopje naast de TA. Die doet niets. Daarover gesproken, TA doet het helemaal niet “deze knop doet niets in uw voertuig” oid.cryptapix schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 18:44:
[...]

Knoppen onder beginnen met SET.
Heb je een obd2 stekker + app?FJP84 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:25:
We gaan het zien
Zo ja, ik ben benieuwd of er wat te zien is aan de verschillen tussen alle individuele cellspanningen. Wat is het verschil tussen de minimale en maximale cell spanning?
Hier is de knoop doorgehakt, in plaats van een nieuwe Coupe te bestellen ga ik voor de ID.7 Tourer. De bestelbon gaat vanavond buiten. De full-option ID.7 Tourer is ~ 3-4000 euro goedkoper (in BE) dan de Coupe 85 Sportline met Ultra pack. Bovendien luxueuzer, zuiniger en meer ruimte voor de passagiers achteraan.rammes schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:26:
[...]
nou, maar ook wel een anders prijskaartje.
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe auto. Daarna: dank voor de update. Je hebt dus exact hetzelfde probleem als ik. Mijn stuur is ook zo en de knoppen beginnen ook met set (ipv assist zoals in de my2024 Enyaq 85). Volgens de dealer zou de knop op het stuur wel moeten werken. Volgens mij ook, want ik kan nu niet wisselen tussen ACC, TA en limiter. Wat zei jouw dealer? Mijn auto moet hiervoor woensdag naar de dealer. Ik hou je op de hoogte.[Deva] schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:31:
[...]
Vanmiddag de auto in ontvangst genomen. Heb het nieuwe stuur (met mat afwerking ipv hoogglans). Ook een lig knopje naast de TA. Die doet niets. Daarover gesproken, TA doet het helemaal niet “deze knop doet niets in uw voertuig” oid.
Heb jij net als ik ook geen travel assist bij je hulpsystemen in het infotainment systeem staan? En welke software heb je? Ik zit op ME 3.7.
Edit: nog even voor de zekerheid: je hebt wel een business of sportline toch? Dus je zou TA moeten hebben?
[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 19-02-2024 20:32 ]
Heb inderdaad de 60 Sportline. Ben nog niet helemaal thuis in de software, maar wat ik ergens zag ik 3.5 voorbij komen.cryptapix schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:22:
[...]
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe auto. Daarna: dank voor de update. Je hebt dus exact hetzelfde probleem als ik. Mijn stuur is ook zo en de knoppen beginnen ook met set (ipv assist zoals in de my2024 Enyaq 85). Volgens de dealer zou de knop op het stuur wel moeten werken. Volgens mij ook, want ik kan nu niet wisselen tussen ACC, TA en limiter. Wat zei jouw dealer? Mijn auto moet hiervoor woensdag naar de dealer. Ik hou je op de hoogte.
Heb jij net als ik ook geen travel assist bij je hulpsystemen in het infotainment systeem staan? En welke software heb je? Ik zit op ME 3.7.
Edit: nog even voor de zekerheid: je hebt wel een business of sportline toch? Dus je zou TA moeten hebben?
Kan ik de update ergens controleren/forceren?
Edit: auto geeft aan 3.5. MyŠkoda app geeft 3.7 aan. Wie o wie heeft gelijk?
[ Voor 3% gewijzigd door [Deva] op 19-02-2024 21:30 ]
In je Skoda app -> inspect -> car details. Of in je auto in het menu zit er volgens mij standaard een knop “informatie over software” oid. Bij mij liepen die overigens enige tijd niet gelijk. Ik had bij de dealer 3.6 in de auto en 3.5 in de app. Paar dagen later had ik 3.7 in de auto en 3.5 in de app en weer wat later was het in beide 3.7. Ik heb overigens nooit iets gemerkt van een update.[Deva] schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:27:
[...]
Heb inderdaad de 60 Sportline. Ben nog niet helemaal thuis in de software, maar wat ik ergens zag ik 3.5 voorbij komen.
Kan ik de update ergens controleren/forceren?
Edit: ik zie nu je edit en dat jij dat probleem dus ook al hebt maar wel omgekeerd.
Edit2: maar jouw dealer heeft niets gezegd over dat knopje?
[ Voor 13% gewijzigd door cryptapix op 19-02-2024 21:36 ]
Nee heb je tips om er een aan te schaffen + app. Ik zag carscanner eens langs komen. Is dat de juiste app?BAJ82 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:59:
[...]
Heb je een obd2 stekker + app?
Zo ja, ik ben benieuwd of er wat te zien is aan de verschillen tussen alle individuele cellspanningen. Wat is het verschil tussen de minimale en maximale cell spanning?
Zie de topicstart voor een mogelijkheid voor een werkende dongle. Wel ook de app kopen of "huren".
Dat wist ik niet van tevoren, nu heb ik een aantal schermen in spiegelbeeld en veel dat niet meer werkt.
OBD11 kan ook. Zie TS. edit: @FJP84
Dat wist ik niet van tevoren, nu heb ik een aantal schermen in spiegelbeeld en veel dat niet meer werkt.
OBD11 kan ook. Zie TS. edit: @FJP84
[ Voor 3% gewijzigd door onetime op 20-02-2024 01:13 ]
Al een tijdje heb ik het probleem dat mijn panaroma schuifdak + cover niet meer open/dicht gaan, de lampjes boven de voorruit niet maar aan gaan met touch en de spiegels niet meer inklappen middels het draaiknopje. Lampjes gaan wel aan met het openen van de deuren en de spiegels klappen wel in/uit met ontgrendelen....
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Of moet het toch echt een bezoek aan de dealer worden?
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Of moet het toch echt een bezoek aan de dealer worden?
@crimby Ik heb hier wel meer meldingen gezien van defecten aan het bedieningspaneel in het plafond.
Dat het spiegelknopje niet meer reageert heb ik niet eerder langs zien komen. Dealer vragen is de oplossing.
Dat het spiegelknopje niet meer reageert heb ik niet eerder langs zien komen. Dealer vragen is de oplossing.
Die knop werkt idd niet. Dit kan dan coderen zijn om dit te activeren mits het stuur idd een travel assist stuur is en je tevens acc en lane assist hebt. Kan je eens een foto sturen van het stuur :-)[Deva] schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:31:
[...]
Vanmiddag de auto in ontvangst genomen. Heb het nieuwe stuur (met mat afwerking ipv hoogglans). Ook een lig knopje naast de TA. Die doet niets. Daarover gesproken, TA doet het helemaal niet “deze knop doet niets in uw voertuig” oid.
[ Voor 3% gewijzigd door Antera op 20-02-2024 15:27 ]
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.