Ik volg dit forum al best een tijd maar eigenlijk nog niet eerder de tijd genomen om mijn ervaring met mijn Enyaq(s) te delen, dus bij deze.
Sinds 06-2021 in het bezit geweest van een iV60 First Edition (Race Blue) waar ik met heel veel plezier in heb gereden, maar helaas ook de nodige issues mee heb gehad.
De Enyaq is denk ik 8x terug geweest bij de dealer voor problemen met TA, stuurverwarming, uitvallen infotainment, storing aandrijfsysteem etc.
Na een hoop pionieren en software updates is dit inmiddels door de dealer en PON opgelost en heb sinds versie 3.0 geen problemen meer gehad.
Omdat ik zoveel issues heb gehad met de Enyaq en ik toch wat meer range en vermogen wilde, kreeg ik van de dealer een mooi aanbod om mijn Enyaq iV60 in te ruilen tegen een nieuwe Enyaq RS Coupé die in de showroom stond.
Dus na veel wikken en wegen ben ik sinds 08-2023 de trotse eigenaar van een knalgroene RS!
En wat is dit een heerlijke auto! De kleur vroeg wel wat gewennig want deze is wel wat heftig, maar ik ben er nu heel blij mee. Ik krijg er ook veel reacties op, gelukkig meestal positief.
Op de Enyaq RS zit bijna elke optie, alleen geen trekhaak, 360 graden camera en gek genoeg ook geen Travel Assist (wel het knopje op het stuur)... Maar na het aanpassen van de long-coding met de VAGCOM kabel werkt dit nu prima.
Wat mij wel opvalt is dat ik alleen bij 100% accu het volle vermogen beschikbaar heb als ik het balkje moet geloven, hebben andere RS gebruikers dit ook?
Ik laad eigenlijk altijd tot 80% en vind het wel vreemd dat ik dan niet het volle vermogen tot mijn beschikking heb.
Wellicht ook interessant om te vermelden:
Bij mijn eerste Enyaq is het stuurwiel 2x vervangen en daarna deed de Hands-Off detectie het niet meer, dit bij de dealer aangegeven maar die kregen het niet opgelost. Uitendelijk heb ik zelf met een VAGCOM kabel de long-coding aangepast en werkte de Hands-off detectie weer...