Bij mij werkt de widget nog gewoon in 7.0.2.Cunic schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:55:
Net MySkoda geupdate naar 7.0.2 (iOS) en de widget lijkt weer verdwenen. Zou die per ongeluk zijn aangezet in 7.0.1? Release notes in de app store meldden toen ook al niets over deze feature. Lekker bezig, Cariad 😭
Maar dan rijdt de auto toch gewoon door? Weliswaar lage snelheid, maar hij staat dan niet stil.Scorpio_King schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:06:
Wellicht verschilt dit nog per softwareversie?
Ik laat de auto altijd de wasband op rollen, tijdens het rollen al in de N en dan lichtjes remmen (zodat auto hold niet activeert). Overigens doe ik altijd op de band mijn veiligheidsgordel af, dat activeert bij mij niet de handrem.
Bij mij versnelt de auto dan idd steeds terug naar +- 5km/u zonder Autohold.cryptapix schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:18:
[...]
Maar dan rijdt de auto toch gewoon door? Weliswaar lage snelheid, maar hij staat dan niet stil.
Dat klopt op zich, maar niet als je hem in Neutral (N) zet en zachtjes remt tot hij stilstaat.cryptapix schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:18:
[...]
Maar dan rijdt de auto toch gewoon door? Weliswaar lage snelheid, maar hij staat dan niet stil.
Ahja, eigenlijk nog nooit geprobeerd in de N stand. Klinkt logisch.Scorpio_King schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:34:
[...]
Dat klopt op zich, maar niet als je hem in Neutral (N) zet en zachtjes remt tot hij stilstaat.
Hi, ik mag deze of komende week mijn Enyaq gaan ophalen! alleen gaat dit via de werkgever en heb ik hem op voorhand niet kunnen meten. Waar ik er om moet, moet ik toevallig ook een huisdeur gaan ophalen.
Ik vraag mij af of deze zou passen, dus mijn vraag:
kan iemand opmeten, als je de achterbank plat legt, en de voorste stoelen zo kort mogelijk op het dashboard, hoeveel cm de kofferruimte diep is?
ik met een deur van 1m op 2m10 vervoeren, en het zou fantastisch zijn als dit past!
kan iemand opmeten, als je de achterbank plat legt, en de voorste stoelen zo kort mogelijk op het dashboard, hoeveel cm de kofferruimte diep is?
ik met een deur van 1m op 2m10 vervoeren, en het zou fantastisch zijn als dit past!
M'n gevoel zegt... de auto is net nieuw en je gaat een deur van 2.10 proberen te vervoeren....Dinsterzz92 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:27:
Hi, ik mag deze of komende week mijn Enyaq gaan ophalen! alleen gaat dit via de werkgever en heb ik hem op voorhand niet kunnen meten. Waar ik er om moet, moet ik toevallig ook een huisdeur gaan ophalen.
Maar gaat niet lukken. Misschien op z'n kant. Maar schade is er zo.
Dakdragers is misschien makkelijker?
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
met nodige bescherming hoop ik dat het zou lukken.utbone schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:33:
[...]
M'n gevoel zegt... de auto is net nieuw en je gaat een deur van 2.10 proberen te vervoeren....
Maar gaat niet lukken. Misschien op z'n kant. Maar schade is er zo.
Dakdragers is misschien makkelijker?
Andere optie is auto met aanhanger, heb ik ook prive, maar zou een ritje schelen natuurlijk
dakdragers krijg ik niet
Ik heb recent zonnepanelen vervoerd en deze waren 996mm breed. Plat paste dat strak tussen de wielkassen. Als de deur exact 1000mm is zou het denk ik moeten kunnen, wellicht iets schuin liggend.
Volgens mij past de lengte van 2.10 niet met de achterklep dicht.
Volgens mij past de lengte van 2.10 niet met de achterklep dicht.
Dat gaat best lastig worden verwacht ik. Ik heb een keer de zitting van IKEA klippan bank achterin gehad. Die is 1.80 lang en ik zat echt met de kin op het stuur wel. Nu kun je de deur wel schuiner plaatsen maar denk niet dat je daarmee die laatste 30cm wint. Met het risico dat je met de deur door de hemel heen prikt.Dinsterzz92 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:27:
Dat gaat 'm dan niet worden, in de volvo v60 waar ik nu mee rij, past Net 2m met kin op het stuur, en 80km met open koffer ga ik niet doen. Dan wordt het met de aanhanger. Thanks!Maat28 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:35:
[...]
Dat gaat best lastig worden verwacht ik. Ik heb een keer de zitting van IKEA klippan bank achterin gehad. Die is 1.80 lang en ik zat echt met de kin op het stuur wel. Nu kun je de deur wel schuiner plaatsen maar denk niet dat je daarmee die laatste 30cm wint. Met het risico dat je met de deur door de hemel heen prikt.
Iemand al eens de kapjes (links en rechts) verwijderd van het bedienpaneel boven de middenconsole? Bij de pijl? Er zitten schroeven achter zodat het paneel los kan... maar dan moet ik wel eerst de kapjes los hebben 
/f/image/itT1cI73chV8qC4rmpNAKo64.png?f=fotoalbum_large)
Laat maar. Ik heb de rest van het onderste gedeelte van het dashboard al losgemaakt. Niet linksom? Dan maar rechtsom.
/f/image/itT1cI73chV8qC4rmpNAKo64.png?f=fotoalbum_large)
Laat maar. Ik heb de rest van het onderste gedeelte van het dashboard al losgemaakt. Niet linksom? Dan maar rechtsom.
[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 30-01-2024 11:13 ]
Vraagje, werkt de head up display ook met navigatie instructies komende van android auto of Apple carplay?
Niet de AR HUD navigatie (info in de verte), wel de normale in je dash en HUD, bij Apple alleen met Kaarten, niet met google maps.dhd schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:38:
Vraagje, werkt de head up display ook met navigatie instructies komende van android auto of Apple carplay?
Water-Escape
Heb je hier misschien foto’s van gemaakt die je delen kunt? Of hoe heb je het losgemaakt?CreativeS schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:35:
Iemand al eens de kapjes (links en rechts) verwijderd van het bedienpaneel boven de middenconsole? Bij de pijl? Er zitten schroeven achter zodat het paneel los kan... maar dan moet ik wel eerst de kapjes los hebben
[Afbeelding]
Geen foto... wel:Scorpio_King schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:36:
[...]
Heb je hier misschien foto’s van gemaakt die je delen kunt? Of hoe heb je het losgemaakt?
/f/image/PEG9FrhddoU0IPfhzYMa2Q4F.png?f=fotoalbum_large)
Maar goed, ik moest een 4x 0,34mm² kabel van de kofferbak helemaal naar de opbergruimte onder die unit brengen... dus ik heb alles kaal nu. Kabel gaat via de buizen waar het dashboard op gemonteerd zit.
Wel benieuwd waar die kabel voor dient..... 😄CreativeS schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:52:
[...]
Maar goed, ik moest een 4x 0,34mm² kabel van de kofferbak helemaal naar de opbergruimte onder die unit brengen...
12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live
Android Widget is ergens 1,5 jaar geleden al verdwenen. Helaas. komt ook niet meer terug.Cunic schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:55:
Net MySkoda geupdate naar 7.0.2 (iOS) en de widget lijkt weer verdwenen. Zou die per ongeluk zijn aangezet in 7.0.1? Release notes in de app store meldden toen ook al niets over deze feature. Lekker bezig, Cariad 😭
Vandaag en morgen is het dan eindelijk zover. Mijn Enyaq krijgt een reparatie aan het accupakket voor de minimaal 2 cellen die niet goed meer waren. Als het goed is, dan is de auto morgen einde werkdag weer gereed.Homer-Simpson schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:32:
[...]
What's not to like. De geleidingspasta is nog steeds niet leverbaar en inmiddels is mijn reparatie verschoven naar eind januari 2024. Nog meer tweakers die met deze vertraging te maken hebben?
Genereus als mijn leasemaatschappij is heb ik vervangend elektrisch vervoer gekregen. Een Citigo-iV.
Moet morgen 350km

Na 5 minuten in die Citigo ben ik wel des te gelukkiger met alle luxe en features van de Enjaq. Variërend van de sleutel niet in een contact te hoeven steken tot de pook, de ACC/travel assist, parkeersensoren, camera, verstelmogelijkheden van stoel.
Uhm, vervangende auto bij een terugroepactie komt niet vanuit de leasmij maar vanuit de dealer.Homer-Simpson schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:35:
[...]
Vandaag en morgen is het dan eindelijk zover. Mijn Enyaq krijgt een reparatie aan het accupakket voor de minimaal 2 cellen die niet goed meer waren. Als het goed is, dan is de auto morgen einde werkdag weer gereed.
Genereus als mijn leasemaatschappij is heb ik vervangend elektrisch vervoer gekregen. Een Citigo-iV.
Moet morgen 350kmrijden voor het werk, ben benieuwd naar de ervaring.
Na 5 minuten in die Citigo ben ik wel des te gelukkiger met alle luxe en features van de Enjaq. Variërend van de sleutel niet in een contact te hoeven steken tot de pook, de ACC/travel assist, parkeersensoren, camera, verstelmogelijkheden van stoel.
Ik heb destijds (meen september vorig jaar) een ID5 meegekregen van de dealer voor 3 dagen.
Die Citigo had ik in ieder geval niet geaccepteerd als ik met een Enyaq aan zou komen.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Als de dealer je geen kosten in rekening brengt dan heb je het toch maar te accepteren lijkt mij? Je kunt het natuurlijk altijd proberen en wellicht zijn er mogelijkheden, eventueel tegen bijbetaling voor een grotere auto.Roger Beurskens schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:51:
[...]
Uhm, vervangende auto bij een terugroepactie komt niet vanuit de leasmij maar vanuit de dealer.
Ik heb destijds (meen september vorig jaar) een ID5 meegekregen van de dealer voor 3 dagen.
Die Citigo had ik in ieder geval niet geaccepteerd als ik met een Enyaq aan zou komen.
Zelfs een leasemaatschappij mag je tijdelijk een auto uit een lagere klasse aanbieden bij reparatie/onderhoud.
Dat het niet handig/fijn is, is natuurlijk een feit maar ook een gegeven.
Een alternatief is natuurlijk een fiets van de dealer pakken :-).
[ Voor 11% gewijzigd door glas86 op 30-01-2024 14:32 ]
Een klasse lager begrijp ik. maar een Citigo kreeg je bij mij niet uitgelegd.glas86 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:30:
[...]
Als de dealer je geen kosten in rekening brengt dan heb je het toch maar te accepteren lijkt mij? Je kunt het natuurlijk altijd proberen en wellicht zijn er mogelijkheden, eventueel tegen bijbetaling voor een grotere auto.
Zelfs een leasemaatschappij mag je tijdelijk een auto uit een lagere klasse aanbieden bij reparatie/onderhoud.
Dat het niet handig/fijn is, is natuurlijk een feit maar ook een gegeven.
Een alternatief is natuurlijk een fiets van de dealer pakken :-).
Dan hadden ze maar een ID3, Octavia of desnoods een Scala mee moeten geven. Dat is mijn inziens een klasse lager. Geen Citigo.
Maar, dat zal mijn mening wellicht zijn

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342
Onze Enyaq hebben ze in februari 6 dagen nodig voor batterijreparatie, dan kom je bij mij ook niet weg met een citygo. Ik heb 2 kinderstoeltjes achterin zitten en ben zelf ook richting de 2 meter. Met een nieuwe polo 5 deurs zit ik al bijna door het achterraampje heen te kijken.Roger Beurskens schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:06:
[...]
Een klasse lager begrijp ik. maar een Citigo kreeg je bij mij niet uitgelegd.
Dan hadden ze maar een ID3, Octavia of desnoods een Scala mee moeten geven. Dat is mijn inziens een klasse lager. Geen Citigo.![]()
Maar, dat zal mijn mening wellicht zijn
Gisteren mijn Enyaq EV60 mogen ophalen maar ik krijg de MySkoda app niet helemaal correct gekoppeld.
De app lijkt wel te werken, ik kan mijn accu niveau uitlezen, wagenstatus etc. De auto geeft echter aan dat "aanmelding onderbroken" is en "met onvolledige gegevens rijdt u als gast"
Is dit een bekend probleem?
Verder wel hartstikke tevreden met de auto tot nu toe, al heb ik er natuurlijk nog niet zo heel veel in gereden.
De app lijkt wel te werken, ik kan mijn accu niveau uitlezen, wagenstatus etc. De auto geeft echter aan dat "aanmelding onderbroken" is en "met onvolledige gegevens rijdt u als gast"
Verder wel hartstikke tevreden met de auto tot nu toe, al heb ik er natuurlijk nog niet zo heel veel in gereden.
Voor iets - wat uit het zicht - wordt geplaatst.MieJuul schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:45:
Wel benieuwd waar die kabel voor dient..... 😄
Specifieker kan ik helaas niet zijn

Wordt het een bangbus ofwat?CreativeS schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:57:
[...]
Voor iets - wat uit het zicht - wordt geplaatst.
Specifieker kan ik helaas niet zijn
Dat is niet te doen. Weet je het heel zeker? Ik zou afzeggen of ander vervoer regelen.Homer-Simpson schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:35:
[...]
Een Citigo-iV.
Moet morgen 350kmrijden voor het werk, ben benieuwd naar de ervaring.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Fake Enyaq!AlexZuH schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:15:
Wordt het een bangbus ofwat?
Nieuwe OTA update is live voor de AWD varianten?
https://www.skoda-auto.co...nce**%3A%20January%202024ME3.4 Software optimizations
This update brings minor optimizations such as the update of drive motor control module software. Installation of this update is a prerequisite for further Over-the-Air Updates. The update is intended for all-wheel-drive cars with software version ME3.4.
Rollout since**: January 2024
Een aantal weken geleden had ik hetzelfde probleem na het ophalen van mijn enyaq. De volgende morgen werkte ineens alles prima.slash24 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:40:
Gisteren mijn Enyaq EV60 mogen ophalen maar ik krijg de MySkoda app niet helemaal correct gekoppeld.
Nee deze updates zijn al wat ouder en worden per me release apart uitgerold. Om het simpel te houden. Voor mijn enyaq 3.0 is deze vorig jaar al voorbij gekomen..TheCeet schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:09:
Nieuwe OTA update is live voor de AWD varianten?
[...]
https://www.skoda-auto.co...nce**%3A%20January%202024
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Deze op het oog vrij simpele update die ze hebben gepushed heeft er helaas nog niet toe geleid dat met name de 3.0 auto's eindelijk naar 3.2 of hoger gaan. En gezien de communicatie over aan te komen updates (OTA) geheel weggevallen is verwacht ik nog heel weinig voordat mijn leasetermijn er op zit. En dan moet ik heel eerlijk bekennen dat ik ronduit teleurgesteld ben in de VAG groep en hopelijk de volgende auto niet uit deze groep komt.
Binnenkort de auto wegbrengen voor service (zag een melding in de app, de auto zelf gaf geen melding, vreemd). Ik zit nu op 52000km, en de inspectiemelding staat in de app op '0 dagen'.
Hierbij heb ik ook aangegeven of dat ze hem willen update naar de laatste softwareversie, waarbij ik benieuwd ben of dit gaat gebeuren. Ik zit nu op ME3.0.
Daarnaast heb ik de laatste tijd regelmatig dat de Travel Assist opeens uitschakelt (Travel Assist niet beschikbaar) als ik hem gebruik, even later kan ik hem dan weer aanzetten. Vervelende is dat hij dit gewoon doet als ik 120/130 op de snelweg rijd. Waren hier nou meer problemen mee? Kan het ook een bepaalde instelling zijn die niet goed staat, want dan kijk ik dat nog even na met OBD11.
Hierbij heb ik ook aangegeven of dat ze hem willen update naar de laatste softwareversie, waarbij ik benieuwd ben of dit gaat gebeuren. Ik zit nu op ME3.0.
Daarnaast heb ik de laatste tijd regelmatig dat de Travel Assist opeens uitschakelt (Travel Assist niet beschikbaar) als ik hem gebruik, even later kan ik hem dan weer aanzetten. Vervelende is dat hij dit gewoon doet als ik 120/130 op de snelweg rijd. Waren hier nou meer problemen mee? Kan het ook een bepaalde instelling zijn die niet goed staat, want dan kijk ik dat nog even na met OBD11.
Update naar boven de 3.0 is er niet. Maar je kunt wel een fix krijgen voor de travel assist die uitschakelt. Die heb ik enkele maanden geleden gehad en werkt perfect. Voorheen was travel assist bijna nooit bruikbaar, daarna geen issues meer. Er is een service campain voor die travel assist update.Boeie schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:06:
Binnenkort de auto wegbrengen voor service (zag een melding in de app, de auto zelf gaf geen melding, vreemd). Ik zit nu op 52000km, en de inspectiemelding staat in de app op '0 dagen'.
Broek op Langedijk, je zou er maar wonen...Ankh schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:15:
Wat de bleep:
[Afbeelding]
Lekker dan, iemand is met een spuitbus langs m'n auto gegaan.
Volgens mij kan je het wel redelijk eenvoudig verwijderen door aceton of een hoog percentage alcohol te gebruiken (>95%). Die stoffen zouden geen schade aan de lak moeten aanbrengen.
Dealers kunnen 3.2 installeren , de vraag is of ze het doen.
Als er een 3.2 auto met issues komt, zetten ze daar ook 3.2 opnieuw op.
Als er een 3.2 auto met issues komt, zetten ze daar ook 3.2 opnieuw op.
Water-Escape
Martinez- schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:53:
[...]
Broek op Langedijk, je zou er maar wonen...
Volgens mij kan je het wel redelijk eenvoudig verwijderen door aceton of een hoog percentage alcohol te gebruiken (>95%). Die stoffen zouden geen schade aan de lak moeten aanbrengen.
Het is waarschijnlijk bij de voetbal gebeurd.. Want thuis kan het niet gebeurd zijn.
Helaas kwam ik er vanochtend op kantoor pas achter, dus zal vanavond even kijken of we zoiets hebben. Heb het al even gemeld bij de lease maatschappij.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ben net weer terug. Is bovenverwachting goed gegaan met die Citigo EV. Op heenweg zat het verkeer mee dus heb ik 25 minuten kunnen snelladen (koffie bij de Golden Arches) voordat ik bij mijn afspraak was.JanHenk schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:21:
[...]
Dat is niet te doen. Weet je het heel zeker? Ik zou afzeggen of ander vervoer regelen.
Ruim 2 uur afspraak waarbij hij aan de gewone lader heeft gehangen en net in 1 ruk 160 km terug met nog 60km range over.
Zitpositie is natuurlijk paar tandjes minder dan de Enyaq, zeker gezien mijn lengte van 193 cm.
Hopelijk is mijn Enyaq vanmiddag weer beschikbaar
Als het nog niet helemaal droog is met thinner (niet terpentine!) afnemen. Daarna even sopje erover. Bij ons is ook een keer zo'n grappenmaker door de straat gekomen. Spiegels inkleuren, race strepen en zelfs hakenkruizen op auto's gespoten. Gelukkig had de schilder in de straat thinner, dat bijt niet in de lak.Ankh schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:15:
Wat de bleep:
[Afbeelding]
Lekker dan, iemand is met een spuitbus langs m'n auto gegaan.
Helaas wil het bij mij nog steeds niet werken. Ik zal het de komende dagen af en toe nog eens proberen en anders maar weer terug langs de dealerbleedingeye schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:40:
[...]
Een aantal weken geleden had ik hetzelfde probleem na het ophalen van mijn enyaq. De volgende morgen werkte ineens alles prima.
Hebben jullie dat nu ook, vanuit de Skoda App krijg ik op onverwachte momenten de melding : 'Airconditioning voltooid'. Nu al voor derde dag op rij. Auto staat voor de deur, zit zelf al dagen thuis (ziek), airco is niet geprogrammeerd en zover ik kan horen wordt de acclimatisering überhaupt niet daadwerkelijk geactiveerd. Dacht eerst nog dat mijn Homey Pro de boel in de war stuurde, dus daar de auto uit gehaald, maar geen verschil. Het is geen mega groot probleem, maar wel stom.
Hier ook, maar na het updaten van de app geen issues meerArosa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:59:
Hebben jullie dat nu ook, vanuit de Skoda App krijg ik op onverwachte momenten de melding : 'Airconditioning voltooid'. Nu al voor derde dag op rij. Auto staat voor de deur, zit zelf al dagen thuis (ziek), airco is niet geprogrammeerd en zover ik kan horen wordt de acclimatisering überhaupt niet daadwerkelijk geactiveerd. Dacht eerst nog dat mijn Homey Pro de boel in de war stuurde, dus daar de auto uit gehaald, maar geen verschil. Het is geen mega groot probleem, maar wel stom.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
@Ankh Zojuist nagekeken, volgens mijn telefoon ben ik bij. Ik heb MySkoda 7.0.0 op mijn Android.
Op iOS had ik het issue met 7.0.1, met de nieuwste (.2) heb ik het issue niet.Arosa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:14:
@Ankh Zojuist nagekeken, volgens mijn telefoon ben ik bij. Ik heb MySkoda 7.0.0 op mijn Android.
de vorige keer dat ze dit issue hadden werkte het om je notificatie instellingen in de app even uit te zetten en weer aan.Arosa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:59:
Water-Escape
@water_escape Die tip zal ik eens proberen
idem..Arosa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:14:
Vanmorgen een profrit gemaakt met de Eniaq 80 IV.
Is mij zeer goed bevallen, heerlijk relaxed rijden.
Helaas kwam ik er met de dealer niet uit. Het RS edition aktiemodel was uitverkocht/niet leverbaar en op andere modellen was er geen ruimte om te bewegen met de prijs.
Als inruil kreeg ik minder dan de sloopprijs.
Tja dan houdt het financieel gezien op.
Helaas kwam ik er met de dealer niet uit. Het RS edition aktiemodel was uitverkocht/niet leverbaar en op andere modellen was er geen ruimte om te bewegen met de prijs.
Zo is het maar net. Overigens kan je best een telefoontje komende dagen verwachten dat er toch iets mogelijk is. Er zijn nog al veel 80igers die staan te wachten.MariosCube schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:01:
@utbone
Het hele parkeerterrein stond vol met auto's. Ik kon er nauwelijks doorheen.
Echter ik ga voor het 2024 (85) model (nieuw).
Natuurlijk willen ze eerst de 80 voorraad verkopen (die ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen sinds versie 4 van de software en de bump in koppel).
Het hele parkeerterrein stond vol met auto's. Ik kon er nauwelijks doorheen.
Echter ik ga voor het 2024 (85) model (nieuw).
Natuurlijk willen ze eerst de 80 voorraad verkopen (die ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen sinds versie 4 van de software en de bump in koppel).
En wellicht ook eens bij een andere dealer kijken.MariosCube schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:01:
Bij mij werd aangegeven dat er niets mogelijk was, liet ook documentatie vanuit PON zien waar dit in stond, maar uiteindelijk 3% weten te regelen.
@cOOlrUnnINgs
Andere dealer ben ik zeker van plan.
3% is geen vetpot, maar tezamen met € 2.000,-- inruilpremie kom ik al wat verder.
Maar dan nog betaal ik inclusief opties meer dan voor het RS aktiemodel indien dit niet meer te leveren is (binnen een week na aankondiging) en krijg ik minder.
Dat voelt niet goed.
Tenzij ik me vergis en er ergens een addertje onder het gras zit/zat bij het aktiemodel.
3% is geen vetpot, maar tezamen met € 2.000,-- inruilpremie kom ik al wat verder.
Maar dan nog betaal ik inclusief opties meer dan voor het RS aktiemodel indien dit niet meer te leveren is (binnen een week na aankondiging) en krijg ik minder.
Dat voelt niet goed.
Tenzij ik me vergis en er ergens een addertje onder het gras zit/zat bij het aktiemodel.
Ik bedenk me nu net dat ik sinds een paar dagen ook merk dat de auto soms op ACC staat in plaats van Travel Assist. Vroeger bleef dat altijd staan op TA bij activeren hendel, nu moet ik het dus af en toe aanpassen.
[ Voor 7% gewijzigd door Hakki op 01-02-2024 17:48 ]
Accucellen zijn binnen, volgende week dinsdag worden ze vervangen!johnvanderster schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:42:
Afgelopen vrijdag garage bezocht i.v.m. de melding "Elektrosysteem werkt niet correct".
Data is naar Skoda gegaan, 3 accucellen moeten vervangen worden, deze staan als backorder. Niet bekend wanneer deze binnen zijn. Voorlopig kan ik er mee rijden gelukkig. Melding is nu weg.
Vanochtend updates voor app Agenda en Trafication, vanmiddag even uitproberen of ze nu wel opstarten.
Dan ben ik wel benieuwd, ik ben van plan ergens de komende weken ook een proefrit te plannen en een offerte te laten maken. Ik heb geen inruil maar ik hoop stiekem toch op een korting van 7-8% anders gaat het helaas iets anders worden.MariosCube schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:36:
@cOOlrUnnINgs
Dat voelt niet goed.
Twijfel wel nog tussen een nieuwe 85 sportline of een nieuwe rs.
[ Voor 4% gewijzigd door aanhetwerk op 01-02-2024 18:18 ]
Mocht je op één of andere manier toch dat bedieningspaneel onder het middelste ventilatierooster los willen hebben... er zitten drie haakjes achterop de clips. Op de foto de achterkant van de linker afdekkap. Drie haakjes die je naar buiten moet bewegen. Bovenste twee dus naar boven, de onderste naar beneden. Met een horlogeschroevendraaier kan je er mooi tussenkomen.Scorpio_King schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:36:
Heb je hier misschien foto’s van gemaakt die je delen kunt? Of hoe heb je het losgemaakt?
:strip_exif()/f/image/HnNFFHX1ubIFOgPihYVhoEy1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 01-02-2024 18:30 ]
@aanhetwerk
De verkoper gaf aan dat er weinig marge/ruimte op de auto's zat.
Ik denk dat we € 2.000 (op € 60.000) uit elkaar zaten, maar verkoper bewoog niet eens.
Met een totale korting van € 4.000 was ik wellicht vandaag eigenaar geweest van een Enyaq.
Maar op een gegeven moment gaat het over een financiële grens heen en moet je principieel zijn.
Met 8% korting koop ik ook een 85 sportline of RS!
Ik denk dat we € 2.000 (op € 60.000) uit elkaar zaten, maar verkoper bewoog niet eens.
Met een totale korting van € 4.000 was ik wellicht vandaag eigenaar geweest van een Enyaq.
Maar op een gegeven moment gaat het over een financiële grens heen en moet je principieel zijn.
Vandaag eindelijk kunnen rijden met de 80x, de auto maakt een partij herrie alsof er iemand aan het stofzuigen is als de fan op max staat op de voorruit.
Is dit een bekend probleem? Er komt ook bijna tot geen lucht uit het ventilatie rooster op de voorruit.
Ik heb 2 video's geupload op YouTube waarin het te horen is.
YouTube: 1 februari 2024
YouTube: Skoda
Is dit een bekend probleem? Er komt ook bijna tot geen lucht uit het ventilatie rooster op de voorruit.
[ Voor 6% gewijzigd door darud op 01-02-2024 20:01 ]
Bedankt voor je informatie, ben het met je eens.MariosCube schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:46:
@aanhetwerk
Ik heb echt totaal geen idee hoe het met marges/ruimte zit in de wereld van (nieuwe) auto’s. Maar net zoals jij hebben wij hier thuis zeker ook een financiële grens dus zoals ik al zei kan ik dat wel begrijpen.
Totaal geen herkenbaar geluid. Even naar de garage zou ik zeggen.darud schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:57:
Vandaag eindelijk kunnen rijden met de 80x, de auto maakt een partij herrie alsof er iemand aan het stofzuigen is als de fan op max staat op de voorruit.
7-8%? Dan kun je die proefrit wel laten zitten, want dat ga je niet krijgen. Er zit weinig marge op de Enyaq. De leasemaatschappij liet mij per ongeluk ontvallen dat ze bij hun voorkeursleveranciers max 2% korting op een Enyaq krijgen, maar later bleek dat zelfs 0% te zijn.aanhetwerk schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:16:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd, ik ben van plan ergens de komende weken ook een proefrit te plannen en een offerte te laten maken. Ik heb geen inruil maar ik hoop stiekem toch op een korting van 7-8% anders gaat het helaas iets anders worden.
Twijfel wel nog tussen een nieuwe 85 sportline of een nieuwe rs.
Klopt.cryptapix schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:30:
[...]
7-8%? Dan kun je die proefrit wel laten zitten, want dat ga je niet krijgen. Er zit weinig marge op de Enyaq. De leasemaatschappij liet mij per ongeluk ontvallen dat ze bij hun voorkeursleveranciers max 2% korting op een Enyaq krijgen, maar later bleek dat zelfs 0% te zijn.
@aanhetwerk overigens, ik zou de proefrit gewoon maken. Zo heb je meer vergelijkingsmateriaal en kun je beoordelen of die gewenste 7-8% echt de dealbreaker is (of dat je genoegen neemt met een minder dure uitvoering).
@aanhetwerk
Ik zou in ieder geval een proefrit maken met een 2024 / 85 model.
Bij de dealer waar ik geweest ben hadden ze alleen de 80 modellen in de showroom en beschikbaar voor een proefrit.
Bij geen kortingsruimte wacht ik nog wel even op een nieuw actiemodel. Of zelfs op het nieuwe 2025 model.
Als de oude schicht maar niet kapot gaat………
Ik zou in ieder geval een proefrit maken met een 2024 / 85 model.
Bij de dealer waar ik geweest ben hadden ze alleen de 80 modellen in de showroom en beschikbaar voor een proefrit.
Bij geen kortingsruimte wacht ik nog wel even op een nieuw actiemodel. Of zelfs op het nieuwe 2025 model.
Als de oude schicht maar niet kapot gaat………
Zijn er mensen met ervaringen met het rijden in een 80 vs een 80X? Ben erg benieuwd of de verschillen groot zijn in rijervaring met een 4x4….duurt nog even maar is toch wel leuk om alvast de opvolger van de huidige Enyaq samen te stellen😉
In Nederland is qua vierwielaandrijving volgens mij alleen de rs geleverd/leverbaar, de 80 enMaat28 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:41:
Zijn er mensen met ervaringen met het rijden in een 80 vs een 80X? Ben erg benieuwd of de verschillen groot zijn in rijervaring met een 4x4….duurt nog even maar is toch wel leuk om alvast de opvolger van de huidige Enyaq samen te stellen😉
85 zijn in Nederland nooit met x geleverd. Dit in tegenstelling tot andere landen, maar 100% zeker ben ik niet.
3% krijgt mijn leasemaatschappij weet ik toevalligcryptapix schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:30:
[...]
7-8%? Dan kun je die proefrit wel laten zitten, want dat ga je niet krijgen. Er zit weinig marge op de Enyaq. De leasemaatschappij liet mij per ongeluk ontvallen dat ze bij hun voorkeursleveranciers max 2% korting op een Enyaq krijgen, maar later bleek dat zelfs 0% te zijn.
I took the blue pill…
Semi off-topic: weet iemand goede tip voor een telefoonhouder in de Enyaq? Ik bel regelmatig in bij Teams calls vanuit de auto en zet nu steeds mijn telefoon ergens tegenaan, heb liever een goede houder.
Ik heb nu een baseus gravity die ik in het luchtroosters klik met een 0,5m kabel. Werkt perfect, maar het model dat ik heb is niet meer op de markt, dus of de nieuwe variant ook lekker past...
Maar gaat al 6 jaar mee en is nog steeds niet lam.
Ik zet met teams calls wel altijd de inkomende video uit, dus of het ook een goede stiekem meekijk positie is weet ik niet.
Maar gaat al 6 jaar mee en is nog steeds niet lam.
Ik zet met teams calls wel altijd de inkomende video uit, dus of het ook een goede stiekem meekijk positie is weet ik niet.
[ Voor 20% gewijzigd door Mirx_NL op 02-02-2024 07:50 ]
lijkt alsof er een buis niet aangesloten zitdarud schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:57:
Water-Escape
Ik kan mijn Pixel 6 (prive) of Poco X3 Pro (werk) precies horizontaal klemmen in het gedeelte voor het display achter het stuur.flowiej schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:30:
Semi off-topic: weet iemand goede tip voor een telefoonhouder in de Enyaq? Ik bel regelmatig in bij Teams calls vanuit de auto en zet nu steeds mijn telefoon ergens tegenaan, heb liever een goede houder.
Zit daar op een mooie positie dan.
Ik heb trouwens wel Heads-up Display zodat ik nog snelheid en navi aanwijzing etc kan zien.
Hi!
Heeft iemand hier op dit forum een idee wat het maximale vermogen is van de USB-C poorten voorin? Ondersteunen deze bijvoorbeeld USB-C PD? Ik kan dit nergens bevestigd krijgen, ook niet bij Skoda zelf.
Heeft iemand hier op dit forum een idee wat het maximale vermogen is van de USB-C poorten voorin? Ondersteunen deze bijvoorbeeld USB-C PD? Ik kan dit nergens bevestigd krijgen, ook niet bij Skoda zelf.
Met Teams ligt mijn telefoon gewoon in het vakje onderin. Mijn gesprekspartners weten dat ik hun niet kan zien en zij mij niet. Werkt prima als je het even aangeeft. Als het van belang is dat je de anderen/presentatie ziet hoop ik voor ieders veiligheid dat je dat niet rijdend probeert te doen.flowiej schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:30:
Autohillenga in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"hgdijk schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:27:
Hi!
Ik heb een Brodit hiervoor. Werkt perfect en op een handige locatie. Gebruik het zelf ook voor Teams of Flitsmeister. Idealiter raak je je telefoon natuurlijk helemaal niet aan, maar op deze manier is het tenminste legaal en veilig(er).flowiej schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:30:
https://www.broditcenter....-enyaq-iv-21-center-mount op het plaatje zit hij rechts, maar hij kan ook links.
[ Voor 10% gewijzigd door macmellow op 02-02-2024 10:00 ]
Nadeel van de houders die je klemt aan de ventilatieroosters vind ik toch wel dat het rooster wordt geblokkeerd en dat de telefoon naar beneden gaat hangen. Als je een houder neemt die ook kan kantelen kun je het scherm wel weer naar boven draaien, maar evengoed blijft het prutsen. Dan is de Skoda versie in de bekerhouder toch wat steviger.
Wel een aanrader van een andere soort is de BROTECT Antireflecterende Beschermfolie, geen vieze vingers meer op je scherm en vooral minder reflecties in de zomer/alpinezon.
Wel een aanrader van een andere soort is de BROTECT Antireflecterende Beschermfolie, geen vieze vingers meer op je scherm en vooral minder reflecties in de zomer/alpinezon.
Werkt dat goed? Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken, maar tot nu toe nog redelijk aan de prijs. Maar voor nog geen 20euro is het interessanter...Rincewind74 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:10:
Qua blokkeren vind ik het juist ideaal. De luchtstromen in de Enyaq vind ik waardeloos, en omdat ik altijd korte mouwen draag heb ik zo veel minder wisselende temperaturen op mijn arm.Rincewind74 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:10:
Nadeel van de houders die je klemt aan de ventilatieroosters vind ik toch wel dat het rooster wordt geblokkeerd en dat de telefoon naar beneden gaat hangen.
Verder rust bevestiging van de mount bij mij op de rand onder het rooster, dus daarmee geen last van verschuiven of ventilatieroosters die naar beneden gericht zijn.
Grappig, voor mij is het hangen voor het rooster juist een voordeel: zo wordt mijn telefoon gekoeld. Die wordt soms best warm namelijk, zeker als je (draadloos) flitsmeister, maps en Spotify tegelijk gebruikt….Rincewind74 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:10:
Nadeel van de houders die je klemt aan de ventilatieroosters vind ik toch wel dat het rooster wordt geblokkeerd en dat de telefoon naar beneden gaat hangen. Als je een houder neemt die ook kan kantelen kun je het scherm wel weer naar boven draaien, maar evengoed blijft het prutsen. Dan is de Skoda versie in de bekerhouder toch wat steviger.
Inderdaad gewoon stilstaand op een parkeerplaats langs de snelwegmatk89 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:29:
[...]
Met Teams ligt mijn telefoon gewoon in het vakje onderin. Mijn gesprekspartners weten dat ik hun niet kan zien en zij mij niet. Werkt prima als je het even aangeeft. Als het van belang is dat je de anderen/presentatie ziet hoop ik voor ieders veiligheid dat je dat niet rijdend probeert te doen.
Ik heb in 2022 bewust een 80x besteld owv het verschil in vermogen tov de 80 (en de RS was op dat ogenblik enkel als Coupé beschikbaar, wat ik - sorry mensen - echt geen geslaagd model vind - geen enkel suv-coupé eigenlijk). Testrit gedaan met een 80 en een (coupé) RS (die laatste was qua vermogen vrij vergelijkbaar met een 80x) en het verschil in vermogen was (naar mijn gevoel) toch wel vrij groot (ik heb dan ook een vrij sportieve rijstijl). Betreft de 4x4: enkele weken geleden heeft het hier stevig gesneeuwd. Het is ook vrij heuvelachtig waar ik woon, en ik merkte toch een groot verschil tussen "normaal" rijden of in "traction mode" (= permanente 4x4). Vlotjes steile hellingen op, geen enkele schuiver meer, enz.Maat28 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:41:
Als ik nu opnieuw zo moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk opnieuw voor een Enyaq gaan (de my24 is imo "zoals de Enyaq van het begin had moeten zijn" met enkele belangrijke verbeteringen tov de "oude"); of misschien een Tesla MY Performance

zie hahu45 in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"flowiej schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:30:
Leuk forum om door te nemen !
Ik ben mij sinds deze week aan het beraden op de aanschaf van een 2021 60 first edition. Kan die voor een redelijke prijs overnemen (55k gereden voor 27k).
Maar wat mij tegenvalt is de kennelijke onmogelijkheid om achteraf legaal de acc te upgraden naar travel assist. Dit leek mij namelijk wel een fijne extra.
Trekhaak moet er ook nog op, maar dat makkelijk via Trekhaak centrum (voorbereiding zit er wel op).
Zijn er via de app nog extras te krijgen? Voor zover ik kan terugvinden alleen andere kleuren interieur verlichting, maar denk niet dat ik daar nu veel om ga geven.
Ik ben mij sinds deze week aan het beraden op de aanschaf van een 2021 60 first edition. Kan die voor een redelijke prijs overnemen (55k gereden voor 27k).
Maar wat mij tegenvalt is de kennelijke onmogelijkheid om achteraf legaal de acc te upgraden naar travel assist. Dit leek mij namelijk wel een fijne extra.
Trekhaak moet er ook nog op, maar dat makkelijk via Trekhaak centrum (voorbereiding zit er wel op).
Zijn er via de app nog extras te krijgen? Voor zover ik kan terugvinden alleen andere kleuren interieur verlichting, maar denk niet dat ik daar nu veel om ga geven.
@jeronantropis
Er zijn tenminste 3 verschillen tussen de modeljaar 2024 Enyaq 85 en 85x:
- 85 is achterwiel / 85x is 4x4 dwz zelfde achterwiel aandrijving + een klein beetje op de voorwielen. Alle beetjes helpen.
- 85x (en RS) kunnen laden met 170 kwh (dacht ik) 80 met 130 kwh
- 85x is zwaarden dus theoretisch minder actieradius
Echter de 85x lijkt in Nederland niet leverbaar te zijn (keuze van importeur).
Er zijn tenminste 3 verschillen tussen de modeljaar 2024 Enyaq 85 en 85x:
- 85 is achterwiel / 85x is 4x4 dwz zelfde achterwiel aandrijving + een klein beetje op de voorwielen. Alle beetjes helpen.
- 85x (en RS) kunnen laden met 170 kwh (dacht ik) 80 met 130 kwh
- 85x is zwaarden dus theoretisch minder actieradius
Echter de 85x lijkt in Nederland niet leverbaar te zijn (keuze van importeur).
Nog steeds aan het twijfelen tussen Model Y en Enyaq. Wat is jullie ervaring met de Skoda app? Ik lees heel veel negatieve reacties op de Google play app store...
Ik persoonlijk heb goede ervaringen met de (iOS) app, hoewel op winterochtenden de servers weleens (vaak?) overbelast zijn. Dat alles is geen probleem als je vooraf gewoon een schema instelt om te klimatiseren. Anderen zien dat wellicht anders.dhd schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:40:
Nog steeds aan het twijfelen tussen Model Y en Enyaq. Wat is jullie ervaring met de Skoda app? Ik lees heel veel negatieve reacties op de Google play app store...
Maar naar mijn mening zou je een auto vooral moeten kiezen om de rij eigenschappen en het comfort binnen. Ik zou de app nooit de doorslag laten geven, dan is het echt wel een nek-aan-nek race geworden... Het blijft tenslotte een auto met een ingebouwde computer, niet een computer die toevallig ook kan rijden.
Kun je met de app ook opties aanschaffen zoals de travel assist als je de knop hebt en acc + lane assist? Zeg maar van travel basic naar travel plus.
Het zijn twee heel verschillende auto’s. Enyaq het wat betreft het interieur modern ‘oude’ stijl. Knopjes die het afmaken met een mooi scherm en goede software (4.0). Het is echt een kwestie van smaak. Met Travel Assistent kom je dicht bij autonoom rijden. Power is meer dan prima. Zeker op de nieuwe 85 serie. Kies je voor sportline, dan is alles net wat luxer.dhd schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:40:
Dank, dit is de totaaloplossing die ik zocht. Ga ik bestellen.
Ik heb hier wel vaker gelezen dat mensen een niet werkende app hebben in de winter (net zoals @Viewlite). Zelf heb ik dit echter nog geen enkele keer meegemaakt. Betalen voor de app zou ik overigens niet doen. Je krijgt dan wel extra functionaliteit (zoals het kunnen zien of je auto op slot is), maar dat is zo beperkt dat je er amper meerwaarde uit haalt.dhd schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:40:
Klimatiseren is een gratis functie
Dat kunnen zien of de auto op slot is kan ik gratis de komende 3 jaar?Martinez- schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:38:
[...]
Ik heb hier wel vaker gelezen dat mensen een niet werkende app hebben in de winter (net zoals @Viewlite). Zelf heb ik dit echter nog geen enkele keer meegemaakt. Betalen voor de app zou ik overigens niet doen. Je krijgt dan wel extra functionaliteit (zoals het kunnen zien of je auto op slot is), maar dat is zo beperkt dat je er amper meerwaarde uit haalt.
Klimatiseren is een gratis functie.
TA weet ik niet, maar ACC kan soms wel mits je de juiste hardware (kleine extra pookje aan stuur) bezit. Dat gaat dan overigens in principe via de shop in het infotainment systeem, maar die is ook via de app te benaderen.Currry schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:13:
[...]
Kun je met de app ook opties aanschaffen zoals de travel assist als je de knop hebt en acc + lane assist? Zeg maar van travel basic naar travel plus.
[ Voor 13% gewijzigd door Viewlite op 03-02-2024 14:10 ]
Het pookje aan het stuur heb je toch ook als je ACC hebt? Je kan geen TA via software toevoegen als je daarvoor de hardware niet hebt.Viewlite schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:09:
[...]
TA weet ik niet, maar ACC kan soms wel mits je de juiste hardware (kleine extra pookje aan stuur) bezit. Dat gaat dan overigens in principe via de shop in het infotainment systeem, maar die is ook via de app te benaderen.
Maar als je de hardware wel hebt, dan kun je het later toevoegen? Ik kan online niets vinden over wat er te koop is in de app/infotainment.utbone schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:23:
[...]
Het pookje aan het stuur heb je toch ook als je ACC hebt? Je kan geen TA via software toevoegen als je daarvoor de hardware niet hebt.
Precies. Hier op het forum en op andere fora meerdere gevallen beschreven van 2021 modellen die wel de hardware hadden maar ACC niet geactiveerd en dat in de shop konden bijkopen. Zelfde geldt voor TA. Was dan vaak ook via OBD11 te activeren.Currry schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:30:
[...]
Maar als je de hardware wel hebt, dan kun je het later toevoegen? Ik kan online niets vinden over wat er te koop is in de app/infotainment.
Ik verwacht overigens dat nu nieuw uit de fabriek rollende Enyaqs precies de hardware krijgen die besteld is, dus dit soort “cadeautjes” zullen vermoedelijk niet meer voorkomen.
Jouw beide stellingen kloppen in principe. ACC sowieso. Je kunt wel als je ACC hebt een soort van TA coderen, maar zonder capacitief stuur krijg je dan elke ca. 20 seconden een waarschuwing. Best irritant.utbone schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:23:
[...]
Het pookje aan het stuur heb je toch ook als je ACC hebt? Je kan geen TA via software toevoegen als je daarvoor de hardware niet hebt.
Zeker, maar daar gaat het niet om. Skoda heeft toezeggingen gedaan en die worden niet nagekomen. En updates van software na aanschaf is de modus operandi geworden van de meeste fabrikanten. Ook mijn koffiemachine en warmtepomp krijgen updates.Maat28 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:13:
[...]
Ik denk dat dat wel meevalt….persoonlijk geef ik weinig om updates. De auto doet nog precies hetzelfde zoals ik em 2 jaar geleden gekregen heb en dat is prima. Ik verwacht dan ook niet dat mijn auto dezelfde software moet hebben dan de auto’s die nu de showroom uitrijden.
Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.