Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51
jaapbrandhof schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:06:
[...]

Valt mij op dat hij die plastic dingen noemt en die waarschijnlijk niet te retrofitten zijn bij eerdere modellen. Mijn MY21 versie heeft deze echter ook gewoon.
YouTube: Full review of Skoda ENYAQ modelyear 2024 - SW 4.0, Exterior, Interi...
idd, MY22 ook hier.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 13:53
[...]

Valt mij op dat hij die plastic dingen noemt en die waarschijnlijk niet te retrofitten zijn bij eerdere modellen. Mijn MY21 versie heeft deze echter ook gewoon.
YouTube: Full review of Skoda ENYAQ modelyear 2024 - SW 4.0, Exterior, Interi...
Hij heeft zichzelf al gecorrigeerd in de comments:

A few comments on points forgotten in the video:
1) How do you now switch between Travel Assist and ACC where the button is missing? -> with the button to the left of the free area
2) Torque: The rear engine has 310NM in all "old ENYAQ", even if the all-wheel drive versions have more overall. The new ENYAQ has up to 550NM at the rear alone
3) Plastic covers for the trunk: These are probably already available, but only without the transport package...my mistake, I didn't know.
4) Audi style belt tensioner: When you get in, switch on and drive off, the belt is tightened slightly
5) Recuperation: I couldn't notice any change between the previous and the new model year
6) One Pedal Driving: Is still not available, the ENYAQ model year 2024 continues to drive here at 6-7km/h and does not brake to a standstill

[ Voor 32% gewijzigd door DutchJackal op 05-12-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 08:47
markweb4871 schreef op zondag 3 december 2023 @ 23:21:
Vandaag een probleem met lekkage van koelvloeistof. Lag een plas onder de auto aan de voorzijde bij de 2e elektromotor. Auto naar de dealer gebracht ben benieuwd. Iemand vaker dit probleem gehad?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Diagnose warmtewisselaar defect. Geen onderdelen op voorraad in Nederland. Levertijd onbekend. Fingers crossed dat dit vlot opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:41
[...]

Waarschijnlijk heeft hij zelf het transport pakket met verstelbare (vlakke) kofferbodem, waarbij dit niet zit. Enkel meegeleverd bij standaard koffer met niet vlakke laadvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 07:42
basmq schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:53:
[...]

Heb afgelopen weekend precies hetzelfde ervaren. Thuis laadde hij met 5kW, bij een publieke paal later op de dag wel 11kW. Heb 10x gecontroleerd of ik stroombegrenzing had ingesteld, maar dat was niet het geval.

Heb nog niet gecontroleerd of het nu weer goed is. Vanavond maar ff kijken.
Ze laad nu weer normaal. Geen idee wat het was. Stroombegrenzing stond niet aan, wel aan/uit gezet.
Bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 09:49
Even een vraag mbt navigeren.

Laatste maanden merk ik dat de navigatie vaak denkt dat ik verder naar links rijdt, dan daadwerkelijk.

Dus moet de afrit af, uitvoegstrook op, kruising rechtsaf voorsorteren.

Skoda navi denkt dat ik rechtdoor ga.
Route wordt dus herberekend, dit gaat zeer vlot en nadat ik gewoon ben afgeslagen herberekend hij weer de oorspronkelijke route.

Meer mensen met dit probleem of zelfde ervaring?
Januari heb ik een terugroepactie bij dealer, zal deze verstoring vooraf nog even melden.

Lijkt mij iets van Gps-module resetten of zo.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:11

t3q

Say yes to teq

Iedereen ook een kleine update gekregen betreffende data upload stabiliteit?
Heb geen foto gemaakt helaas.

Tevens een update gekregen van de traffic action app, zie nog geen verandering.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sateprikkert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-08 20:12
Na 2,5 jaar Tesla Model 3 rijden, rij ik nu tijdelijk in een ID.4. Ik ben aan het kijken naar een Enyaq, maar kom op de portal van de leasemaatschappij een 80 RS Edition tegen en de 85 Sportline. Ik kan de verschillen tussen beide maar moeilijk achterhalen, behalve het kleine verschil in vermogen. Is er iemand die dit weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markweb4871
  • Laatst online: 17-09 08:47
sateprikkert schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:59:
Na 2,5 jaar Tesla Model 3 rijden, rij ik nu tijdelijk in een ID.4. Ik ben aan het kijken naar een Enyaq, maar kom op de portal van de leasemaatschappij een 80 RS Edition tegen en de 85 Sportline. Ik kan de verschillen tussen beide maar moeilijk achterhalen, behalve het kleine verschil in vermogen. Is er iemand die dit weet?
RS is met 2 motoren 4WD de 85 sportline alleen 2WD. De 85X is ook 4WD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:39
sateprikkert schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:59:
Grootste verschil is dat de 85 de verbeterde versie van de 80 is; met de nieuwe elektromotor die meer vermogen levert, en minder vebruikt. De 80X is de 4WD uitvoering.

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• st3rn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-09 19:52
jvbijleveld schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:00:
[...]

Grootste verschil is dat de 85 de verbeterde versie van de 80 is; met de nieuwe elektromotor die meer vermogen levert, en minder vebruikt. De 80X is de 4WD uitvoering.
En nog een groot, niet te vergeten verschil: nieuwe software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:01
st3rn schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:02:
[...]

En nog een groot, niet te vergeten verschil: nieuwe software versie.
En minder laadvermogen in de 85(!)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:02

rammes

koekebakker 1e klas

100% voor de 85 gaan, die versie 4.0 software is alleen een mega verbetering. + je hebt accu voorverwarming

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autohillenga
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-09 19:26
rammes schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:06:
100% voor de 85 gaan, die versie 4.0 software is alleen een mega verbetering. + je hebt accu voorverwarming
Ben heel benieuwd wanneer we toch wel accu voorverwarming gaan krijgen voor ME3 voertuigen, eigenlijk op ME3 de enige missende functie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oase
  • Laatst online: 17-09 22:01
Autohillenga schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:24:
[...]

Ben heel benieuwd wanneer we toch wel accu voorverwarming gaan krijgen voor ME3 voertuigen, eigenlijk op ME3 de enige missende functie.
Wat dacht je gewoon van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autohillenga
Oase schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:58:
[...]

Wat dacht je gewoon van niet?
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Is al aangegeven dat dat niet meer gaat komen in de 3.x

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 19:54
t3q schreef op woensdag 6 december 2023 @ 06:44:
Iedereen ook een kleine update gekregen betreffende data upload stabiliteit?
Heb geen foto gemaakt helaas.

Tevens een update gekregen van de traffic action app, zie nog geen verandering.
Ja, bij mij ook binnengekregen.

De 2 nieuwe apps doen het daarna nog steeds niet. Vraag staat uit bij Skoda via de mail op verzoek van Skoda via de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 09:56
water_escape schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:21:
Waar?
Ik vind dat toch wel echt bizar. Ik krijg volgende maand een iv60 en het verbaasde me er al over dat die geen nieuwe software krijgt (wat ten tijde van de offerte van de dealer nog helemaal niet bekend was). Ik snap best dat ME4 niet werkt op de iv60 vanwege bepaalde hardware, maar als ook functies zoals pre-conditioning niet naar de iv60 MY24 komen, komt de iv60 wel op een erg grote achterstand tov de 85 uit hetzelfde jaar te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 15:15
water_escape schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:21:
Echt een drama. Mijn Enyaq 80 heb ik 1.5 jaar geleden gekocht met ME3.0 en wacht nog steeds op een update naar 3.2 (verbruiksgegevens in dashboard, plugin charging powerpass). Dit weekend weer eens moeten snelladen bij een Fastned met 10% en de laadsnelheid kwam niet boven de 70 kW. 10% naar 35% in 15 minuten (kon daarna doorrijden naar huis). Omgevingstemperatuur 1 graden. Batterij was 13 graden toen ik bij FastNed aankwam (flink doorgereden op de autobahn). 25 graden toen ik vertrok. Het is hartstikke leuk dat ze de oude Enyaqs zo in de kou laten staan met updates (letterlijk), maar ik denk wel 2 x na of ik weer voor een VAG auto zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil103
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:48

Devil103

Coffee need more coffee

cryptapix schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:46:
[...]

Waar?
Ik vind dat toch wel echt bizar. Ik krijg volgende maand een iv60 en het verbaasde me er al over dat die geen nieuwe software krijgt (wat ten tijde van de offerte van de dealer nog helemaal niet bekend was). Ik snap best dat ME4 niet werkt op de iv60 vanwege bepaalde hardware, maar als ook functies zoals pre-conditioning niet naar de iv60 MY24 komen, komt de iv60 wel op een erg grote achterstand tov de 85 uit hetzelfde jaar te staan.
Ik zou ook in de loop van volgend jaar de Belgische versie van een iV60 ontvangen (in leasing) die in de loop van april 2023 besteld is. Ik vraag me dus af exact wat en welke auto ik ga ontvangen aangezien alles verloopt via onze Fleet managers heb ik er eigenlijk geen flauw idee van welke opties er al dan niet opzitten.

Aangezien toen de business versies niet op de Belgische website stonden veronderstel ik dat het een kale iV60 zal zijn zonder opties. |:(

Deze zal dus naar alle waarschijnlijkheid gelevered worden met een grote achterstand op de laatste versies. en een reeds verouderede software :'(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 15-09 20:11

t3q

Say yes to teq

johnvanderster schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:30:
[...]

Ja, bij mij ook binnengekregen.

De 2 nieuwe apps doen het daarna nog steeds niet. Vraag staat uit bij Skoda via de mail op verzoek van Skoda via de chat.
Hier wel gelijk vanaf het begin. Kalender wel grappig maar heb het nog niet aan de praat voor zakelijke email, nog maar even kijken.
Trafficiation is een soort Waze ofzo waar je meldingen kan maken, ik zie de usecase maar werkt nog verre van optimaal.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb denk ik een of andere updowndate gehad, ik rem vaak ver van te voren met de flippers, en tot kort geleden werd de recuperatie gereset door de accellerator / het versnellingspedaal in te drukken.
Sinds kort blijft die recuperatie aan staan, en als ik na het optrekken wil uitrollen, gaat hij dus vanzelf remmen, oftewel hij staat in <B> in plaats van <D> die ik altijd gebruik. Iemand anders ook dit probleem?
(dat de flippers niet meer gereset worden?)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-09 20:33
onetime schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:40:
Ik heb denk ik een of andere updowndate gehad, ik rem vaak ver van te voren met de flippers, en tot kort geleden werd de recuperatie gereset door de accellerator / het versnellingspedaal in te drukken.
Sinds kort blijft die recuperatie aan staan, en als ik na het optrekken wil uitrollen, gaat hij dus vanzelf remmen, oftewel hij staat in <B> in plaats van <D> die ik altijd gebruik. Iemand anders ook dit probleem?
Dat de flippers in D gereset worden heb ik nog nooit gehad!? Je kiest een fase 1, 2 of 3 dat je met de flippers instelt en daar blijft het gewoon in staan. Ook als je gas geeft of afremt…..pas na opnieuw starten staat de recuperatie weer op uit (fase 0)…….

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maat28
BaseLine schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:20:
[...]

Echt een drama. Mijn Enyaq 80 heb ik 1.5 jaar geleden gekocht met ME3.0 en wacht nog steeds op een update naar 3.2 (verbruiksgegevens in dashboard, plugin charging powerpass). Dit weekend weer eens moeten snelladen bij een Fastned met 10% en de laadsnelheid kwam niet boven de 70 kW. 10% naar 35% in 15 minuten (kon daarna doorrijden naar huis). Omgevingstemperatuur 1 graden. Batterij was 13 graden toen ik bij FastNed aankwam (flink doorgereden op de autobahn). 25 graden toen ik vertrok. Het is hartstikke leuk dat ze de oude Enyaqs zo in de kou laten staan met updates (letterlijk), maar ik denk wel 2 x na of ik weer voor een VAG auto zal gaan.
Wat heeft update 3.2 met snelladen te maken dan? Voorverwarming van accu komt er sowieso niet op?

En alsof de Enyaq ineens sterk verouderd is al je niet al het nieuwe krijgt dat wel op nu nieuw uitgebrachte Enyaq dus zit….dat was vroeger toch niet anders? Je kocht een auto zonder automatische bediening van de achterruiten en op nieuwe modellen zat dat er opeens standaard wel in…..toen ging je ook niet terug naar de dealer om dit gratis om te laten bouwen. Ik snap dat het hier om software gaat maar het draait prima en de auto blijft de functies waarmee je het gekocht hebt gewoon doen. Sorry voor het relaas maar soms zit er wel erg veel geneuzel tussen. 3rd world problems!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BaseLine
Maat28 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:06:
[...]

Wat heeft update 3.2 met snelladen te maken dan? Voorverwarming van accu komt er sowieso niet op?

En alsof de Enyaq ineens sterk verouderd is al je niet al het nieuwe krijgt dat wel op nu nieuw uitgebrachte Enyaq dus zit….dat was vroeger toch niet anders? Je kocht een auto zonder automatische bediening van de achterruiten en op nieuwe modellen zat dat er opeens standaard wel in…..toen ging je ook niet terug naar de dealer om dit gratis om te laten bouwen. Ik snap dat het hier om software gaat maar het draait prima en de auto blijft de functies waarmee je het gekocht hebt gewoon doen. Sorry voor het relaas maar soms zit er wel erg veel geneuzel tussen. 3rd world problems!
Ze zouden dit kunnen fixen zoals andere fabrikanten het doen met software updates. Maar ze doen dat niet. Dat is mijn kritiek. Sorry als ik niet alleen positieve dingen zeg over de Enyaq. Het is een goede auto maar dit kan echt beter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sateprikkert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-08 20:12
Maat28 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:06:
[...]

Dit is wel wat ik mis van de Tesla overigens, nieuwe features blijven gewoon komen voor waar dat mogelijk is. Je ziet toch altijd dat de traditionele autobouwers eerst de auto bouwen en de software een afterthought is, waar dat bij Tesla andersom is. Als je eraan gewend bent voelt het van VAG wel vrij kinderachtig kortzichtig dat ze alleen aandacht hebben voor nieuwe modeljaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Maat28 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:58:
[...] Dat de flippers in D gereset worden heb ik nog nooit gehad!? Je kiest een fase 1, 2 of 3 dat je met de flippers instelt en daar blijft het gewoon in staan. Ook als je gas geeft of afremt…..pas na opnieuw starten staat de recuperatie weer op uit (fase 0)…….
Maar dan heb jij nooit een echte <D> mode gehad? Uit kunnen rijden met pedalen los.
Want als je de accelerator loslaat gaat hij remmen? <B> mode dus?

Zal binnenkort nog proberen wat het effect is van ACC, die heeft een auto-mode of zo.
Of komt ie in auto mode als je ACC uit zet?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
onetime schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:12:
[...]

Maar dan heb jij nooit een echte <D> mode gehad? Uit kunnen rijden met pedalen los.

Zal binnenkort nog proberen wat het effect is van ACC, die heeft een auto-mode of zo.
Jawel, dat is de D mode met geen recuperatie fase (1,2of3) aanzetten. De auto rolt dan maximaal door zonder enige vorm van recuperatie. Dit is de default bij starten van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Maat28 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:15:
[...]

Jawel, dat is de D mode met geen recuperatie fase (1,2of3) aanzetten. De auto rolt dan maximaal door zonder enige vorm van recuperatie. Dit is de default bij starten van de auto.
Of als je uit ACC komt. Dan is er ook geen fase actief en blijf je dus doorrollen.

Verder werkt het bij mij ook wel zo, hoor. Bij het starten idd geen recuperatie, je kan gewoon uitrollen en van zodra je aan die flippers zit, blijft die fase actief. Gas geven of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
BaseLine schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:53:
[...]

Ze zouden dit kunnen fixen zoals andere fabrikanten het doen met software updates. Maar ze doen dat niet. Dat is mijn kritiek. Sorry als ik niet alleen positieve dingen zeg over de Enyaq. Het is een goede auto maar dit kan echt beter.
Je hoeft je niet te excuseren ;-)

Het is meer dat dit al 2 jaar of zo bekend is van VAG en mensen toch voor een Enyaq kiezen en dan commentaar gaan leveren op bekende zaken. Ik ga ook niet een Tesla kopen (die ik lelijk vind) en dan roepen dat ik niet snap dat ze niet eens iets aan dat saaie interieur doen.

Zoals elders ook gezegd. VAG is een autobouwer en nu in sneltrein vaart ook een softwarehuis aan het worden. Bij Tesla is dat proces andersom gegaan. Leuk dat Tesla zijn software goed op orde heeft; maar de eerste jaren was de bouw kwaliteit bedroevend. Heeft ze misschien 10 jaar gekost om op orde te krijgen. (heeft VAG nog een jaar of 6 voor zijn software ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Per ongeluk de eco mode aangezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Voor mij maakt het niet uit dat er geen voorverwarming is, omdat ik vooral snellaad als we naar Duitsland gaan en de accu gewoon 30 graden kan wordendoor het rijden, maar hier in Nederland waar je 100 mag is je accu aan het einde van de rit van 0 naar 10 graden gegaan is, en je afhankelijk bent dat je kan snelladen, dan kom je aardig bedrogen uit. En ik ben vaak positief over de Enyaq, maar ik heb liever dat ze werken aan een knip voor het voorverwarmen, dan dat ze zich bezighouden met een update voor de shop…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
onetime schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:12:
[...]

Dat is ook uit te zetten, Eco Assist heet het hulpsysteem, die laat de auto afremmen voor een rotonde of remt automatisch af als je dichter op je voorligger komt (zonder dat ACC aan staat). Wellicht staat die optie ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Mirx_NL schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:17:
[...] Per ongeluk de eco mode aangezet?
Wat heeft die er mee te maken? Dat doe ik eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Autohillenga schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:37:
[...] Dat is ook uit te zetten, Eco Assist heet het hulpsysteem, die laat de auto afremmen voor een rotonde of remt automatisch af als je dichter op je voorligger komt (zonder dat ACC aan staat). Wellicht staat die optie ingeschakeld?
Nee, dat is het niet.
Aantal rotondes achter elkaar, optrekken na de eerste en dan paar honderd meter uitrijden naar de volgende. En sinds paar dagen gaat hij dan remmen, omdat ik naar de rotonde toe op de flippers rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
jeroenkb schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:14:
[...]

Je hoeft je niet te excuseren ;-)

Het is meer dat dit al 2 jaar of zo bekend is van VAG en mensen toch voor een Enyaq kiezen en dan commentaar gaan leveren op bekende zaken. Ik ga ook niet een Tesla kopen (die ik lelijk vind) en dan roepen dat ik niet snap dat ze niet eens iets aan dat saaie interieur doen.

[…]
Dat is toch geen vergelijking? Van hardware zoals interieur en stoelen, weet iedereen dat die niet gratis vervangen worden omdat nieuwe modellen nieuwere stoelen hebben.

De meeste mensen die een auto kopen hebben geen idee van software updates. Ze zijn daar totaal niet mee bezig. Maar het is toch niet zo heel gek om te denken dat in de huidige tijd je auto, net als je iPhone, van tijd tot tijd nieuwe software met nieuwe functionaliteiten krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

de volkswagens krijgen een update voor v2h.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
onetime schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:44:
[...]

Wat heeft die er mee te maken? Dat doe ik eigenlijk altijd.
Volgens mij reset de eco mode de flippers de hele tijd, waardoor de flipper instelling maar kort bewaard blijft.

Maar ik rij zelf altijd in B dus kan het mis hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BaseLine
cryptapix schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:54:
[...]

Dat is toch geen vergelijking? Van hardware zoals interieur en stoelen, weet iedereen dat die niet gratis vervangen worden omdat nieuwe modellen nieuwere stoelen hebben.

De meeste mensen die een auto kopen hebben geen idee van software updates. Ze zijn daar totaal niet mee bezig. Maar het is toch niet zo heel gek om te denken dat in de huidige tijd je auto, net als je iPhone, van tijd tot tijd nieuwe software met nieuwe functionaliteiten krijgt?
Twee jaar geleden werd nog gesuggereerd door Skoda dat preheating met een OTA zou komen. Ze hebben toen met ME 3.0 wel degelijk wat aan de preheating veranderd omdat 2.3 users hun range in de winter na de update wat omhoog zagen gaan, maar de laadsnelheid omlaag. Bij de buren die de Q4 rijden speelt dit ook. Daar heeft iemand z’n auto uiteindelijk weer bij de dealer ingeleverd omdat deze optie hem beloofd was. Nismod in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Laatst online: 18-09 17:13
doet hij dat resetten niet alleen in de eco modus?

als ik de sport modus inschakel dan blijft hij wel op de ingestelde recuperatiemodus staan of als ik de individual modus aanpas dat de eco assistent uit staat.

kun je daar iets mee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@jeroenribbink Maar gaat hij dan altijd als je "het gas" loslaat afremmen en heb je dus effectief <B> mode?

Als mogelijke vervolg stap, weet iemand hoe dit met OBD11 in orde te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
cryptapix schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:54:
[...]

Hangt volledig af van je referentiekader. Blijkbaar ben jij iemand die daar belang aan hecht.

Software upgrades kunnen me echt gestolen worden. Op mijn telefoon besluit ik na de zoveelste popup dat er een nieuwe versie is om die dan maar te installeren om van het gezeur af te zijn.

Een auto zonder fysieke knoppen snap ik dan weer echt niets van.
Het is toch niet zo gek om te denken dat voor bepaalde functies een knop gewoon altijd beter is dan een scherm? Logisch toch dat Tesla in de volgende versies wel knoppen toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
jeroenkb schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:00:
[...]

Hangt volledig af van je referentiekader. Blijkbaar ben jij iemand die daar belang aan hecht.

Software upgrades kunnen me echt gestolen worden. Op mijn telefoon besluit ik na de zoveelste popup dat er een nieuwe versie is om die dan maar te installeren om van het gezeur af te zijn.

Een auto zonder fysieke knoppen snap ik dan weer echt niets van.
Het is toch niet zo gek om te denken dat voor bepaalde functies een knop gewoon altijd beter is dan een scherm? Logisch toch dat Tesla in de volgende versies wel knoppen toevoegt?
Opnieuw is dit geen vergelijking. Een knop is hardware. Ik vind het gewoon niet vreemd als je verwacht dat software geüpdatet wordt en dat je daarmee nieuwe functionaliteiten krijgt. Dat gebeurt met je telefoon, met office365, met je apps op je telefoon, met je tv, met je router, dus waarom niet met je auto die OTA ondersteunt?

Ik hecht er ik die zin belang aan dat ik het bizar vindt dat mijn iv60 my24 iets niet kan dat de iv80 uit hetzelfde jaar wel kan, zonder dat ik dit kon weten tijdens het bestellen én het enkele gevolg is van een ‘niet willen’ van Skoda.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autohillenga
cryptapix schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:22:
[...]

Opnieuw is dit geen vergelijking. Een knop is hardware. Ik vind het gewoon niet vreemd als je verwacht dat software geüpdatet wordt en dat je daarmee nieuwe functionaliteiten krijgt. Dat gebeurt met je telefoon, met office365, met je apps op je telefoon, met je tv, met je router, dus waarom niet met je auto die OTA ondersteunt?

Ik hecht er ik die zin belang aan dat ik het bizar vindt dat mijn iv60 my24 iets niet kan dat de iv80 uit hetzelfde jaar wel kan, zonder dat ik dit kon weten tijdens het bestellen én het enkele gevolg is van een ‘niet willen’ van Skoda.
Denk dat je het juist zegt in je laatste zin, het lijkt meer een kwestie van ‘niet willen’. OTA vind ik niet heel belangrijk, maar vind wel dat ze nieuwe functionaliteiten/updates tijdens een beurt doen.

De strategie zoals Tesla doet hoeft helemaal niet van mij, software kan heel goed werken, om vervolgens weer slechter te functioneren in een nieuwe update. Dan liever 1x in de twee jaar een grote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Autohillenga schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:48:
[...] Denk dat je het juist zegt in je laatste zin, het lijkt meer een kwestie van ‘niet willen’. OTA vind ik niet heel belangrijk, maar vind wel dat ze nieuwe functionaliteiten/updates tijdens een beurt doen.

De strategie zoals Tesla doet hoeft helemaal niet van mij, software kan heel goed werken, om vervolgens weer slechter te functioneren in een nieuwe update. Dan liever 1x in de twee jaar een grote update.
Dus wil ik ben ik degene zijn die bepaald of en welke update op mijn auto komt.

Ik heb hem gekocht, en niemand heeft het recht er aan te rommelen tegen mijn wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
onetime schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:58:
[...]

Dus wil ik ben ik degene zijn die bepaald of en welke update op mijn auto komt.

Ik heb hem gekocht, en niemand heeft het recht er aan te rommelen tegen mijn wil.
Of maak dat een optie zodat iedereen blij is: Ja, Skoda mag updates sturen en zelfs installeren, of Nee, ik wil dat zelf beslissen.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
efbeel schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:10:
[...]

Bosch:
• AEROTWIN:
○ Ap18u (400mm, rear)
○ Ap28u (700mm, front)

• Alternatief: Twin pack AEROTWIN A027S

• ook AEROTWIN for Enyaq A284H (rear)
De A027S is een set, staat niet specifiek Enyaq op genoemd, maar ik heb deze gekocht en is perfect. Juiste lengte en juiste aansluiting.

De AP18U (450mm trouwens) en AP28U (700mm), beide voor de voorruit, zijn de 'universele' wissers. Je krijgt hier een adapter bij, waarmee ook deze passen op de Enyaq. Maar veelal zijn deze twee losse met adapter iets duurder dan de A027S set.

De A284H (280mm) is de enige juiste voor de achterruit.

Ik heb de A027S en de A284H laatst besteld en gemonteerd.
water_escape schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:41:
Maar zijn die bosch wel goed ? Of ligt het aan de stand van het raam bij de Enyaq?
Mijn eerste indruk, wat een enorm verschil. Had ik veel eerder moeten doen.

Dus heb je nog vier tientjes over, ze zijn goed besteed. Of vraag ze aan de kerstman..

Ik weet niet waar ze die standaard Sovjet-wissers van maken, maar die stuiteren en kraken, al vanaf nieuw. De Bosch Aero wissers zijn stil en wissen streeploos. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 20:42
rammes schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:55:
Ik heb het persbericht hierover van VW ook gevonden. Er is nog geen sprake van een op een open standaard ontwikkelde V2H oplossing. Het werkt alleen voor ID.x modellen met v3.5 en met slechts één specifieke thuisaccu van één Zweedse leverancier. Het is een volledige DC-DC oplossing en daarmee niet geschikt voor algemeen gebruik. Mijn indruk is dat het niet veel meer is dan een hobby-ding van een paar VW ingenieurs.
https://www.e3dc.com/en/products/s10-e-pro/

Wanneer komt VAG nu eindelijk eens met een goede, generieke oplossing?! De potentie voor V2H en V2G is enorm. Ze laten hier weer een serieuze kans liggen met prutswerk..

[ Voor 70% gewijzigd door jdbiggelaa op 08-12-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
efbeel schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 00:39:
[...] Of maak dat een optie zodat iedereen blij is: Ja, Skoda mag updates sturen en zelfs installeren, of Nee, ik wil dat zelf beslissen.
Mee eens, maar dat is toch wat ik schrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 12:19
rammes schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:55:
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Boeie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:33:
[...]

Heb je daar een bron van?
Voor X-haters, hierbij het uitgebreide bericht van VW:
https://www.volkswagen-ne...irectional-charging-17949

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Hmm
Bidirectional charging is possible in all new models with the 77 kWh battery (net) and from ID. Software 3.5 or higher
Ik zie hem alweer aankomen. Het bericht van Skoda “alle Enyaqs met 77kwh of meer op ME4 krijgen bidirecrioneel laden. Fuck @cryptapix c.s. met zijn iv60 my24”.

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 08-12-2023 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Laatst online: 18-09 17:13
onetime schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:49:
@jeroenribbink Maar gaat hij dan altijd als je "het gas" loslaat afremmen en heb je dus effectief <B> mode?

Als mogelijke vervolg stap, weet iemand hoe dit met OBD11 in orde te maken?
in eco modus remt hij niet als je het pedaal los laat, mits de Predictive Cruise Control niet gaat remmen voor bijvoorbeeld een rotonde. dan kun je dus de flippers achter het stuur gebruiken en gaat hij weer op D met een A ernaast als je het pedaal in trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@jeroenribbink Bij mij dus sinds een paar dagen niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sjeik
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24
onetime schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:59:
@jeroenribbink Bij mij dus sinds een paar dagen niet meer...
De handleiding noemt de volgende functie beperkingen:
Wellicht dat jij 1 van die andere twee aan hebt staan?
De functie kan in de volgende gevallen niet worden gebruikt:
  • Bij de activering van de automatische afstandsregelling (ACC)
  • Bij de activering van het snelheidsregelsysteem
  • Bij het selecteren van de rijmodus Sport

[ Voor 4% gewijzigd door De Sjeik op 09-12-2023 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
Ik heb het even geprobeerd @onetime , zodra ik Eco Assist aanzet doet de auto exact hetzelfde wat jij omschrijft, ik had de optie altijd uit staan, maar sinds de laatste OTA update is de optie aangezet, nu ik Eco Assist uit heb rijdt de auto weer zoals voorheen, dus zonder automatisch afremmen, tenzij de ACC aan staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
Ik kom nog even terug te komen op battery pre-conditioning, ik zie op https://www.skoda-storybo...rades-and-extra-elegance/ het volgende (screenshot voor fixed bewijs):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EppbYPqX-EhBxv5Z1ImOfwHHnQU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hodhFajyprpPir0l2k7EeEMY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 09:16
Krijg telkens de melding 'Parkeersensoren voor schoonmaken' en vandaag de auto gewassen en nog steeds deze melding tezamen met 'Manoeuvreerrem niet beschikbaar!'

Is dit te resetten? of moet ik nu naar de dealer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

BigGreen schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:14:
Krijg telkens de melding 'Parkeersensoren voor schoonmaken' en vandaag de auto gewassen en nog steeds deze melding tezamen met 'Manoeuvreerrem niet beschikbaar!'

Hej dat heb ik ook, ik dacht dat t aan de slechte reparatie lag. Ik heb inmiddels een afsprak maar die is pas feb.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55

Superflip

*pwiet*

Over de sensoren gesproken. Ik was vandaag langzaam aan het rijden in een parkeergarage en plots smijt hij alles toe. De noodrem, maar het was een false positive, want er was niets in de buurt wat het kon triggeren. Serieus verschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
rammes schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:02:
[...]

Hej dat heb ik ook, ik dacht dat t aan de slechte reparatie lag. Ik heb inmiddels een afsprak maar die is pas feb.
Tjee zeg dat duurt wel effe lang zeg.
Ik ga maandag bellen en maak ik alvast nog maar een paar extra afspraken voor als er nog eens iets is (om de twee a drie maanden of zo 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
Superflip schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:58:
Over de sensoren gesproken. Ik was vandaag langzaam aan het rijden in een parkeergarage en plots smijt hij alles toe. De noodrem, maar het was een false positive, want er was niets in de buurt wat het kon triggeren. Serieus verschoten.
Heb ik ook wel eens gehad soms een rondvliegend blaadje of takje o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-09 17:33
Ook gehad. Was defecte sensor en moest worden vervangen.
rammes schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ik heb dat ook een enkele keer gehad, vroeg me af wat het was. Maar er zijn dus heel af en toe valse data.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autohillenga
Ik heb dat twee keer gehad tijdens manoeuvreren, beide keren een wildrooster waar de auto in paniek ging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superbikkel
  • Laatst online: 10-09 13:35
Heb ik soms ook, krijg er een hartverzakking van. Eerste twee keer uitgestapt om de "schade" te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
superbikkel schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:59:
[...]

Heb ik soms ook, krijg er een hartverzakking van. Eerste twee keer uitgestapt om de "schade" te zoeken.
Hij staat wel in één keer stil. Ik schrik er niet meer van, maar laatst maakte mijn vrouw het voor het eerst mee. Die stond er beslist op dat ik zou uitstappen om de ‘schade’ te onderzoeken. Ach, het is één van de vele nukkige eigenschappen van de Enyaq. Ik houd het erop dat deze auto een complex karakter heeft…. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 16-09 21:28
Het is me eindelijk gelukt om weer verbinding te maken met de shop via het infotainment systeem. Het verwijderen van zekering 19 had geen enkel effect en heb toen mezelf als hoofdgebruiker verwijderd.

Ik heb toen weer de gehele aanmeldprocedure opnieuw gedaan en doorlopen en voila, de verbinding met de shop werkt! Ook de apps Powerpass map, traffication en Kalender werken nu volledig. Handig om mijn zakelijk Google agenda terug te kunnen zien op het display. Enige jammere is dat er voor de navigatie geen koppeling is te maken met Google maps.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Laatst online: 08:39
BigGreen schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:14:

+2 hier. Afgelopen zomer 1 sensor laten vervangen, de 2e geeft nu af en toe ook de melding. Auto staat nu bij de garage voor een accu analyse, hopelijk kunnen ze deze meteen meenemen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Bij mij zijn opnieuw de puddlelights gesmolten. 25 januari moet die terug naar de garage, er is een recall voor deze lampjes.

Ben benieuwd of ik wederom nieuwe krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Martinez- schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:44:
Bij mij zijn opnieuw de puddlelights gesmolten. 25 januari moet die terug naar de garage, er is een recall voor deze lampjes.

Ik moest er een flink bedrag voor betalen bij de dealer (auto > 2 jaar) en rijd nu rond met verkruimelde Skoda logo's. Bepaald geen reclame voor Skoda, maar het is hun keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:54
Martinez- schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:44:

De update die de brandtijd terugbracht heeft niet geholpen, of de update niet uitgevoerd?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgojD-RWsR9kUqS1RtkZGu0V_nA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k738nIZdxLUpWmofUr8J6Bt8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:39

Ankh

|true

dingo35 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:25:
[...]

De update die de brandtijd terugbracht heeft niet geholpen, of de update niet uitgevoerd?[Afbeelding]
Ik dacht dat het een OTA update was, maar blijkbaar moet je voor deze update toch langs de dealer?
Moet toch al heen omdat mijn rechter koplampsproeier kapot is. Stak van de week wat uit (leek niet volledig uit te klappen) maar doet dus nu niets meer.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Dat was idd een OTA update. Van Dieteren wil blijkbaar graag dat je daarvoor contact met je dealer opneemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
[...]

De update die de brandtijd terugbracht heeft niet geholpen, of de update niet uitgevoerd?[Afbeelding]
Bij mij was het linker projectie licht kapot en ik was van mening dat de "nieuwe" lichten dit probleem niet meer hadden. Maar nu begint mijn rechter projectie licht ook te vervormen. Bij de laatste reparatie van deze lichten hebben ze dus enkel de linker gedaan :(

Gelukkig hoef ik nog maar heen (in februari) voor de accu, koplampsproeier en nu ook weer de puddle lights :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frispens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
BaseLine schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:53:
[...]

Hier exact hetzelfde. Vorige week bij dealer geweest en naast snellaad upgrade (zat er nog niet op) zou ik nu op laatste software versie zitten.
Het infotainment zegt echter nog steeds 3.0 (0333), maar dat is volgens de dealer normaal.
Ik kan alleen nog steeds verbruik niet zien in dashboard en ook iemand van de verkoopafdeling lukte het niet om dit aan te zetten. Waardeloos! Ze lijken zelf ook geen idee te hebben.

Weet iemand waar dit aan ligt? Zit het hem wellicht in een infotainment update die nodig is? (Ipv systeem update).

Btw; auto uit juni 2021 en 2e hands gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

dingo35 schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:14:
Dat was idd een OTA update. Van Dieteren wil blijkbaar graag dat je daarvoor contact met je dealer opneemt....
Raar, want volgens de recall website moet ik hem ook nog krijgen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dingo35
Hij komt als melding "service-actie" binnen, en als je die wegdrukt kun je het bericht bij menu-item "service acties" weer opnieuw lezen.
De update starten kan dan alleen weer door Home lang in te drukken en dan de menu optie voor klaar staande updates te kiezen.

Er stond ook bij dat dit een blokkerende update voor toekomstige updates was, en pal na de update kreeg ik meldingen over (optionele) apps als Traffication en Calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
frispens schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:08:
[...]

Hier exact hetzelfde. Vorige week bij dealer geweest en naast snellaad upgrade (zat er nog niet op) zou ik nu op laatste software versie zitten.
Het infotainment zegt echter nog steeds 3.0 (0333), maar dat is volgens de dealer normaal.
Ik kan alleen nog steeds verbruik niet zien in dashboard en ook iemand van de verkoopafdeling lukte het niet om dit aan te zetten. Waardeloos! Ze lijken zelf ook geen idee te hebben.

Weet iemand waar dit aan ligt? Zit het hem wellicht in een infotainment update die nodig is? (Ipv systeem update).

Btw; auto uit juni 2021 en 2e hands gekocht...
Hier ook nog de 3.0 software en een auto uit 2021/MY2022
Software zegt ook nog steeds 0333 en zal waarschijnlijk ook niet verder komen helaas. De verbruiksinfo is er pas vanaf 3.1 of 3.2 dacht ik.
Bij dealers weten ze vaak nog minder van de auto en zeggen ze maar wat is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Daarom gaat de auto 25 januari terug, specifiek voor die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ook maar afspraak gemaakt. Feb pas tijd. Specifiek voor die update en meteen vragen 3.2 erop te zetten.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frispens
water_escape schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:03:
Ook maar afspraak gemaakt. Feb pas tijd. Specifiek voor die update en meteen vragen 3.2 erop te zetten.
3.2 erop zetten gaat niet, tenzij je nu nog niet op 3.0 zit.
Ik zit zelf op 3.0 en hoewel de dealer zegt dat 3.2 erop staat, is dit niet zo.
Je leest deze klacht overal, ook buitenlandse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat Skoda het hier ook verder bij laat. Het heeft allemaal al genoeg gekost inmiddels. Alle auto’s zitten straks op 3.0 of hoger en thats it.. Aandacht gaat naar 4.0 al heeft dat de zelfde basis en vraag ik me af hoe lang dat ge-ota’t gaat worden in de praktijk.. we gaan het zien ;)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Aldmar

Niks...

Afgelopen weekend willen laden tijdens een weekendje weg in Duitsland. Ging de laadklep niet open...! |:( Sta je toch even raar (en gefrustreerd) te kijken. Na wat rondneuzen op internet de tip gevonden om met een bankpas de vergrendeling proberen los te wrikken. Dat is uiteindelijk gelukt.

Het mechanisme werkt nu weer normaal, maar heb het wel met WD40 ingespoten om het soepel te houden. Hopelijk helpt dit, want het is wel zeer irritant als de klep niet open gaat als je dat wel nodig hebt... Zeker in het buitenland.

Waarom zit er uberhaupt een slot op de klep? Kan ik dit ook deactiveren op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frispens
Aldmar schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:36:
Afgelopen weekend willen laden tijdens een weekendje weg in Duitsland. Ging de laadklep niet open...! |:( Sta je toch even raar (en gefrustreerd) te kijken. Na wat rondneuzen op internet de tip gevonden om met een bankpas de vergrendeling proberen los te wrikken. Dat is uiteindelijk gelukt.

Het mechanisme werkt nu weer normaal, maar heb het wel met WD40 ingespoten om het soepel te houden. Hopelijk helpt dit, want het is wel zeer irritant als de klep niet open gaat als je dat wel nodig hebt... Zeker in het buitenland.

Waarom zit er uberhaupt een slot op de klep? Kan ik dit ook deactiveren op een of andere manier?
Mijne is onlangs gerepareerd, is een veelvoorkomend issue, ook bij de IDs van VW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
sarlo schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:15:
[...]

A.s. donderdag gaat de auto sowieso naar de dealer voor 2 jaar onderhoud, dus ik vraag meteen of dat ze controleren of dat er wellicht ergens een gremlin zit.
Nou inmiddels is de auto bij de dealer geweest. Er was sowieso nog een update terugroepactie die uitgevoerd moest worden (O4A3) en regulier onderhoud. De monteur heeft op mijn verzoek ook gekeken naar de status van de accu, ook daar werd niets geks gevonden.

Zelf is hij een stukje gaan rijden en gaf inderdaad aan dat het verbruik hoger is dan regulier het geval is en gaf zelf aan dat het wellicht ligt aan het feit dat ik gene skoda velgen maar aftermarket velgen heb.

Afijn daar ik elke keer als ik op en neer naar kantoor moet (tilburg-amsterdam) of naar een klant (tilburg- nabij zwolle) en feitelijk altijd extra reistijd heb om te laden, heb ik besloten om de auto te wisselen en terug te gaan naar een Polestar LRDM.

Ik mag echt niet ontkennen dat de Enyaq een hele fijne, grote auto is, maar de accu capaciteit van de IV60 is gewoon niet toereikend. Als er een iv80 in de pool had gezeten, had ik die gekozen maar helaas zijn die er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Nou ik heb gebeld met Broekhuis Alkmaar (Skoda), omdat mijn rechter ruitensproeier niet werkt... Meneer, helaas mag ik geen nieuwe auto's meer aannemen. Ik raad u aan om naar een andere partij te gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Laatst online: 17-09 10:14
Gesproken over laadsnelheden.

Dit valt me echt niet tegen.
Graadje of 8 buiten nu.
Tot 4% leeg gereden na een rit van zo'n 155km (sinds vanmorgen op 100% vertrokken 335km) met 110kmh op cruise en wat file gehad.
Oja, betreft een 2021 iv80 op winterbanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t03hhLS-gUX7h7JToRW2U1mTbpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ghv6WeH5tmloQNozQ5VLBy6l.jpg?f=fotoalbum_large

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Zijn de servers van Skoda inderdaad weer brak?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PA68T4IdAqkO9d-7Jq3GojbL9R8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkjm0ow2bHvqyOP6JpKktgmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ook met Home Assistant kan ik niet meer inloggen maar de Skoda App werkt wel.

Of heeft dat hier mee te maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AJQE9jVAO4tBSi9ipmfQNb7WBc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G7B5NBEThArrdwIrTB52xtEi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
ManiacScum schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:58:
Zijn de servers van Skoda inderdaad weer brak?

[Afbeelding]

Ook met Home Assistant kan ik niet meer inloggen maar de Skoda App werkt wel.

Of heeft dat hier mee te maken?
[Afbeelding]
Hier ook.

De server is dronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
Toen ik HA upgrade van 2023.1 naar 2023.11 werkte de skoda integratie weer; vandaag toevallig nog een update van de integratie gedraaid, dat zal ook helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Ik zit bij Preston Palace, en de gratis laders die op ChargeMap stonden heb ik af moeten melden. Ze zijn weg.
Wel zijn er mooi veel, 2x 14, maar in mijn ogen "dure" laadpalen gekomen. Nu 52ct. Minder dan de helft in gebruik gezien. Maar paar honderd meter verderop in de stad 33ct/kWh. Ook via de ANWB app.
Maar daar heb ik een vraag over; gewone straat lader met 2 connectoren, hij begon met 8kW te laden en is ergens teruggegaan naar 6kW. En later zag ik de status "laadkabel losgekoppeld".
Weer later was hij met 11kW aan het laden. Is dit gewoon en komt dat vaker voor? Mijn eerste NL straatlader...

(deze waren beide vrij bij aankomst, en 50 meter dichterbij gelegen duo paal was 1 in gebruik en de andere plaats bezet door een benzine auto. Heb een briefje achter gelaten of ze dat normaal vonden Wat doen jullie daarmee?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online

Ik heb de 2 uitstekende lipjes met een tang afgeknipt. Hij gaat nu dicht als normaal, maar hij kan altijd open. Leaseauto, maar ik heb geen zin in een dicht laadklep ergens in schubbek….je weet wel :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
@onetime Maak niet vaak mee dat de TS OT gaat. Er is een apart topic over openbare laadpalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05:03

Ik had het ook met wd40 ingespoten, dat leek aanvankelijk te helpen maar uiteindelijk toch weer hetzelfde probleem. Bij mij werkt dat draaimechanisme van het slot nu helemaal niet weer, dus mijn laadklep gaat niet meer op slot. Kan ie ook niet meer ongewenst dicht blijven zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:15
De laatste tijd weer wat nieuws met onze Enyaq. Inmiddels twee jaar oud (privébezit) dus teruggaan naar de dealer is betalen. Ben benieuwd of jullie nog suggesties hebben.

Wij hebben twee gebruikers in de auto, ieder met eigen sleutels. Op het moment dat je wisselt tussen de gebruikers zegt de auto ook 'stoelstand wordt gewijzigd'. Echter, dat gebeurt niet. Het is ook niet mogelijk om de door middel van de set + 1/2 knop de stoel op te slaan. De auto geeft nml. geen piepje.

Het vreemde is, als je de bijrijdersstoel instelt met set + 1/2/3 dan doet deze het wel. De auto geeft dan een piepje, en de stoelinstelling wisselt ook bij het wisselen van de bestuurder.

Mijn conclusie: beddenpaneeltje bestuurdersstoel moet stuk zijn. Echter... de massagefunctie doet het gewoon. Het heeft ook een aantal maanden (sinds aanschaf, met 2de eigenaar) prima gewerkt. Het is sinds de nazomer dat het opeens niet meer werkt. Heb de auto al een reset gegeven vandaag, dat hielp niet. Heb de bestuurders er uit gehaald, hielp ook niet.

Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autohillenga
onetime schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:36:
Ik zit bij Preston Palace, en de gratis laders die op ChargeMap stonden heb ik af moeten melden. Ze zijn weg.
Wel zijn er mooi veel, 2x 14, maar in mijn ogen "dure" laadpalen gekomen. Nu 52ct. Minder dan de helft in gebruik gezien. Maar paar honderd meter verderop in de stad 33ct/kWh. Ook via de ANWB app.
Maar daar heb ik een vraag over; gewone straat lader met 2 connectoren, hij begon met 8kW te laden en is ergens teruggegaan naar 6kW. En later zag ik de status "laadkabel losgekoppeld".
Weer later was hij met 11kW aan het laden. Is dit gewoon en komt dat vaker voor? Mijn eerste NL straatlader...

(deze waren beide vrij bij aankomst, en 50 meter dichterbij gelegen duo paal was 1 in gebruik en de andere plaats bezet door een benzine auto. Heb een briefje achter gelaten of ze dat normaal vonden Wat doen jullie daarmee?)
De server is van het padje af, als de auto hier op straat sta krijg ik zomaar ineens de melding dat de auto klaar is met laden 7(8)7

Dat laatste ga je helaas niet tegen maar komt wel met de tijd als er steeds meer elektro rijdt. Vaak hebben de mensen het zelf niet eens door en is het vooral onwetendheid.

Bij een snellader waar een brandstof auto de boel blokkeert en de rest bezet is, vraag ik dan vriendelijk of ze hem ergens anders neer willen zetten en altijd zeggen ze vriendelijk, o ja natuurlijk, had het niet door, gebeurt vaak dus niet uit kwade zin.

[ Voor 9% gewijzigd door Autohillenga op 13-12-2023 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
dingo35 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:27:
@onetime Maak niet vaak mee dat de TS OT gaat. Er is een apart topic over openbare laadpalen....
Fijn dat jij weet dat het off topic is. Ik niet. Ik krijg voor het eerst de melding kabel los, en vroeg me af of de Enyaq dan een probleem heeft of dat alles altijd vanzelf weer goed komt.
We waren al even bang dat iemand de kabel op de een of andere manier had los gehaald.
Ik heb tot nu toe in Nederland thuis met de Granny geladen en onderweg bij Tesla.
En die gratis supercharger en wat ander gratis spul in Spanje. Dat geeft toch andere verwachtingen.
Al helemaal als je er bij blijft.

Mijn Enyaq heeft vandaag voor het eerst alleen in het openbaar geladen. :+

Pagina: 1 ... 14 ... 90 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.