Zullen we nu eerst maar eens kijken en dan oordelen?
Dat zeg je pas nadat er al 28 pagina's á 25 posts zijn vol geschreven?jaapstobbe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:40:
Ik heb gisteren al geoordeeld en als dit de toekomst van de Formule 1 moet worden, dan is voor mij de lol er vanaf na 35 jaar kijken.jaapstobbe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:40:
Wat ik heb gezien is dat teams haastig een auto in elkaar flansten en proberen af te stellen, krampachtig een snelle ronde probeerden neer te zetten in de kwalificatie en dat er (waarschijnlijk) halfbakken voertuigen op de grid komen te staan.
...wat heeft dit met de techniek te maken en wat heeft dit met racen te maken?
Laat de coureurs dan in zelfgebouwde zeepkisten van een helling af rijden, dan heb je ook een race.
Sorry, ik vind dit totaal niets meer met F1 te maken en kan er zelfs boos over worden!
nog niet iedereen zit in de sprint modes met zijn reactieRobertMe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:43:
[...]
Dat zeg je pas nadat er al 28 pagina's á 25 posts zijn vol geschreven?
Mee eens! En dan las ik gisteravond ook nog eens over de belachelijke regel dat Norris en Tsunoda nu al uitgesloten zijn van de deelname aan Q3 van sprint shootout omdat ze geen verse softs meer hebben, daar werd ik serieus even boos over want vind persoonlijk die regel een beetje te ver gaan.alienfruit schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 01:31:
Echt verschrikking was het vandaag zeg. Deze nieuwe schema vind ik maar niks het haalt heel je weekend over hoop en kwalificatie op vrijdagmiddag is ook lastig om te kijken.
Weet niet of dit inmiddels verranderd is?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hoeveel ronde is de sprint race?
Basement Bios ---- Exo-S
De regel wordt vast veranderd zodat ze verplicht een nieuwe set soft beschikbaar moeten houden voor de volgende keer. Net zoals voor de echte Q3.G_Dragon schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:47:
[...]
Mee eens! En dan las ik gisteravond ook nog eens over de belachelijke regel dat Norris en Tsunoda nu al uitgesloten zijn van de deelname aan Q3 van sprint shootout omdat ze geen verse softs meer hebben, daar werd ik serieus even boos over want vind persoonlijk die regel een beetje te ver gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 29-04-2023 09:58 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ook weer een half uur voorbeschouwing zo?
---RAWE CEEK!!!---
Als dat de regel is, dan is het op z’n minst wel vaag. Er zijn zoveel (externe) oorzaken waardoor je een set banden afschrijft, wordt dan meer F1 kampioenschap bandenmanagement ipv autoracenG_Dragon schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:47:
[...]
Mee eens! En dan las ik gisteravond ook nog eens over de belachelijke regel dat Norris en Tsunoda nu al uitgesloten zijn van de deelname aan Q3 van sprint shootout omdat ze geen verse softs meer hebben, daar werd ik serieus even boos over want vind persoonlijk die regel een beetje te ver gaan.
Hoezo wordt je daar boos om? Teams moeten ook al een setje softs verplicht opzij leggen voor Q3. En daarnaast is er ook verschillende seizoenen geweest waarbij Pirelli 2 sets bepaalde die moesten blijven liggen voor de race op zondag en een van beide verplicht gebruikt moest worden (normaliter de "hard" en "medium", maar er zijn ook races geweest waar twee sets "hards" bewaard moesten blijven).G_Dragon schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:47:
[...]
Het is dus niet de FIA die Tsunoda & Norris bestraffen, het zijn de teams die zichzelf een straf / beperking opleggen door er vooraf vanuit te gaan uberhaupt niet in SQ3 te komen. Als je al op iemand boos moet zijn moet je dat op de teams zijn. Zij maken de keuze om niet die set banden te bewaren onder de aanname dat ze niet zo ver komen, het is niet de FIA die dit doet.
Is nou al bekend of de vries nou door een fout of toch die brake by wire issues eruit ging?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Volgens mij was geen enkele van die bandensets door ‘externe’ oorzaken af geschreven nu?Bushie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:54:
[...]
Als dat de regel is, dan is het op z’n minst wel vaag. Er zijn zoveel (externe) oorzaken waardoor je een set banden afschrijft, wordt dan meer F1 kampioenschap bandenmanagement ipv autoracen
Allemaal hoogst persoonlijk door eigen coureur of eigen auto gedaan
Maar nu ze met een geïmproviseerde bandenset in baku zijn maakt het idd wel wat komischer.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 29-04-2023 10:00 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is nu toch ook al. Komt regelmatig voor dat een coureur een set hevig flatspot in een FP en het team besluit niet meer te rijden omdat ze anders met de bandenallocatie in de knoei komen.Bushie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:54:
[...]
Als dat de regel is, dan is het op z’n minst wel vaag. Er zijn zoveel (externe) oorzaken waardoor je een set banden afschrijft, wordt dan meer F1 kampioenschap bandenmanagement ipv autoracen
Volgens Palmer zag het er in ieder geval niet uit als een BBW failure. IIRC moet je dan alsnog voor een flinke lockup hebben (doordat de coureur te hard remd om alsnog stil te komen). Hij schreef het volledig toe aan De Vries zelf die gewoon te laat remde / te hard de bocht in ging.Snowhite0901 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:59:
Is nou al bekend of de vries nou door een fout of toch die brake by wire issues eruit ging?
even van R365 gepluktSnowhite0901 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:59:
"Nyck bouwde zijn tempo goed op in de vrije training en met een goede ronde toonde aan dat de auto competitief is en dat er een potentieel goede kwalificatie in het verschiet lag. Helaas echter kampte zijn auto met een klein probleem toen we hem op pad wilde sturen voor zijn eerste run, waardoor we hem terug de pitbox in moesten duwen."
"Het oplossen van het probleem kostte hem een hele ronde en daardoor liep hij achter de feiten aan en reed hij met banden die nog niet op temperatuur waren. Hij blokkeerde zijn wielen bij het insturen van bocht drie en eindigde tegen de muur, hetgeen het einde van zijn kwalificatie betekende."
Over het nieuwe format: zelf geen problemen mee. Kan gewoon overal kijken en als ik een meeting heb kijk ik het wel terug. Denk vooral dat dit voor de kaartverkoop goed werkt. En wees trouwens blij dat ze niet de tijden van de events naar de ochtenden aan het verplaatsen zijn zodat ze in USA en Oceanie eindelijk eens op ‘normale’ tijdstippen kunnen kijken.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Vind de vergelijking met voetbal een hele goede. Daar waren de Europacupavonden vroeger 'heilig'. Tegenwoordig maalt er niemand meer om. Er is praktisch elke avond voetbal op TV, dus het is ondoenlijk om daar je sociale agenda op aan te passen. Gevolg: er wordt (tenminste door mij) veel minder Europees voetbal gekeken dan vroeger.d-vine schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:43:
[...]
Leg je er maar bij neer dat het nooit meer zoals het oude gaat worden.
Er zal nog wat aan de sprint gesleuteld worden en er zullen meer sprint weekends komen.
Ik vind bv. voetbal van vroeger met max. 3 buitenlanders en oude CL opzet ook meer hebben.
En nu is het voetbal zo kapot dat ik er niet eens meer rauwig om zou zijn alles er een soort van super League zou komen. Want in elk land is toch maar 2 of 3 clubs die kampioen worden.
kijk niet meer elke wedstrijd, persoonlijk hoeven die potjes tegen de lage elftallen niet meer met een handbal verdediging. Kijk wel de samenvatting.
Terug komend op de F1 vind ik 2 vrije trainingen ook genoeg in een normaal weekend.
Met deze sprint zoals eerder gezegd wil ik het eerst nog 2x zien op normale circuits voor ik mijn conclusies ga trekken.
De binding met de teams is ook veel minder nu deze uit volledig bij elkaar gekochte elftallen met voetballers uit de wereld bestaan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hier ook, ik ga ook zo weg dus ga de Q2 niet zien.murphydrz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:46:
[...]
Ik heb gisteren al geoordeeld en als dit de toekomst van de Formule 1 moet worden, dan is voor mij de lol er vanaf na 35 jaar kijken.
Wat ik heb gezien is dat teams haastig een auto in elkaar flansten en proberen af te stellen, krampachtig een snelle ronde probeerden neer te zetten in de kwalificatie en dat er (waarschijnlijk) halfbakken voertuigen op de grid komen te staan.
Laat de coureurs dan in zelfgebouwde zeepkisten van een helling af rijden, dan heb je ook een race.
Sorry, ik vind dit totaal niets meer met F1 te maken en kan er zelfs boos over worden!
Normaal plan ik wel een uurtje vrij om de Q te zien op zaterdag. Nu heb ik de Q1 al in de herhaling moeten zien, vrijdag gewoon te druk.
Misschien pak ik de sprintrace nog wel mee vanmiddag, maar de lol gaat er met zo'n weekend wel vanaf. Beetje het tegenovergestelde wat de FOM zou willen bereiken.
Voor de mensen op het circuit is het natuur wel geweldig als je het hele weekend gaat.
Maar zoveel tv kijken gaat me te ver in een weekend.
Zolang jullie een (betaald) F1TV abbootje hebben denk ik niet dat de FOM of FIA er slechter van slaapt dat jullie geen tijd hebben in jullie vrijdagschema
[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 29-04-2023 10:14 ]
Wat je me nu verteld wist ik oprecht even niet meer en dat voor iemand die al 22 jaar Formule 1 kijkt, want nu je het zegt herinner ik mij die regel wel. Dus misschien heb ik dan toch verkeerd gereageerd gisteren toen ik het las, ondanks ik natuurlijk wel blijft hopen dat deze regel iets aangepast kan worden als dit format blijft.RobertMe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:58:
[...]
Hoezo wordt je daar boos om? Teams moeten ook al een setje softs verplicht opzij leggen voor Q3. En daarnaast is er ook verschillende seizoenen geweest waarbij Pirelli 2 sets bepaalde die moesten blijven liggen voor de race op zondag en een van beide verplicht gebruikt moest worden (normaliter de "hard" en "medium", maar er zijn ook races geweest waar twee sets "hards" bewaard moesten blijven).
Het is dus niet de FIA die Tsunoda & Norris bestraffen, het zijn de teams die zichzelf een straf / beperking opleggen door er vooraf vanuit te gaan uberhaupt niet in SQ3 te komen. Als je al op iemand boos moet zijn moet je dat op de teams zijn. Zij maken de keuze om niet die set banden te bewaren onder de aanname dat ze niet zo ver komen, het is niet de FIA die dit doet.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eens hoor. Vorig jaar vond ik het al niks.murphydrz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:46:
[...]
Ik heb gisteren al geoordeeld en als dit de toekomst van de Formule 1 moet worden, dan is voor mij de lol er vanaf na 35 jaar kijken.
Ik ben destijds ook afgehaakt toen met voetbal het echte uitmelken begon en de Champions League eraan ging. Dat format was duidelijk en sprak me aan. Tegenwoordig vind ik het maar vaag en totale uitmelkerij.
Ik heb gisteren ook alleen de uitslag even snel bekeken en hier wat posts. Vandaag dan een opzichzelf staande sprintrace en ik merk dat het me weinig boeit. Maar wat erger is, is dat ik ook merk dat ik nu ook al minder interesse in de hoofdrace heb. De hele voorafgaande opbouw, die ik juist leuk en interessant vond is (vanuit mijn perspectief) weg. Het is alsof middenin een verhaal ineens een heel ander verhaal verteld wordt.
Wie weet verandert het nog maar ik denk het niet. Misschien hooguit als het kampioenschap heel spannend wordt en elk puntje telt.
Voetbal kijk ik ook niet meer en mis ik eigenlijk niet. Maakt ook lekker veel tijd vrij.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Het is leuker om naar te kijken dan een vrije training, dat wel.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik ben ook echt helemaal kwijt wat nu het format is en waar het voor dient.
Klopt het zo?
Een training, dan kwalificatie voor de race, dan kwali voor de sprint, dan de sprint en dan de race obv volgorde van de uitslag van de sprint?
Wat een k*t format. Ik wil gewoon zien wie waar start en vervolgens de race zien.
Klopt het zo?
Een training, dan kwalificatie voor de race, dan kwali voor de sprint, dan de sprint en dan de race obv volgorde van de uitslag van de sprint?
Wat een k*t format. Ik wil gewoon zien wie waar start en vervolgens de race zien.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:50
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dan kunnen ze eigenlijk nog beter kijken naar MotoGP waar de uitslag van de vrije trainingen er wel toe doet, tenminste die tijden tellen mee hoe de kwalificatie verloopt. Dan zijn de trainingen denk ik ook spannender.
Deze shoot-out voelt toch een beetje overbodig, de sprintrace zelf op zich niet. Daarnaast hebben teams nu minder tijd om hun auto aan te passen en hoewel dat ook wel zo zijn charme heeft om de zaken meteen goed te hebben, haal je ook wel een stuk ontwikkelingstijd en probeertijd weg.
Deze shoot-out voelt toch een beetje overbodig, de sprintrace zelf op zich niet. Daarnaast hebben teams nu minder tijd om hun auto aan te passen en hoewel dat ook wel zo zijn charme heeft om de zaken meteen goed te hebben, haal je ook wel een stuk ontwikkelingstijd en probeertijd weg.
Q van gister was voor de race van morgenDe_Bastaard schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:25:
Ik ben ook echt helemaal kwijt wat nu het format is en waar het voor dient.
Klopt het zo?
sprint event is een heel los iets. dus nu de Q voor de sprint, en vanmiddag de sprint zelf
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Volgende kwalificatie.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Toch beetje Deja Vu gevoel.
nu weer kwalificatie.
Het is zo wel een druk weekend.
Maar voelt toch beetje geforceerd zorgen voor spektakel.
Maar even kijken de volgende keer. Nu kon ik vrijdag wel de Q kijken.
Maar dat lukt meestal niet. En vind dat juist leuk om live te kijken.....
nu weer kwalificatie.
Het is zo wel een druk weekend.
Maar voelt toch beetje geforceerd zorgen voor spektakel.
Maar even kijken de volgende keer. Nu kon ik vrijdag wel de Q kijken.
Maar dat lukt meestal niet. En vind dat juist leuk om live te kijken.....
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het is leuker, dat is waar! Maar ik keek ook met veel plezier naar de Vrije Trainingenhoevenpe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:21:
Het is leuker om naar te kijken dan een vrije training, dat wel.
Rode vlag?
Dev. My bad. Piastri dus. Hoorde iets over dat Dev de muur aantikte. Nog niet wakker.plizz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:34:
yellow flag? Voor wie?
[ Voor 23% gewijzigd door Justevo op 29-04-2023 10:35 ]
Piastriplizz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:34:
yellow flag? Voor wie?
Piastri.plizz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:34:
yellow flag? Voor wie?
- DaniëlWW2
- Niet online
Piastriplizz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:34:
yellow flag? Voor wie?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geldt voor iedereenplizz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:34:
yellow flag? Voor wie?
PIA is smoking
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat valt wel mee. Auto van Gasly was echt smokingDarkSide schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:37:
PIA is smoking
Alsnog geel door DEVJustevo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:34:
[...]
Dev. My bad. Piastri dus. Hoorde iets over dat Dev de muur aantikte. Nog niet wakker.
Dan is het ook geen echte vrije training meer en zit er elke keer druk op om toch heel snel te gaan.tweakduke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:26:
Dan kunnen ze eigenlijk nog beter kijken naar MotoGP waar de uitslag van de vrije trainingen er wel toe doet, tenminste die tijden tellen mee hoe de kwalificatie verloopt. Dan zijn de trainingen denk ik ook spannender.
- DaniëlWW2
- Niet online
Sargeant had een tow van Albon.
Ik had niet zoveel tegen het hele sprint race format van vorig jaar, maar deze opzet vind ik maar vreemd. Een dubbele kwalificatie die dan “totaal” anders moet zijn omdat het een paar minuten minder per sessie is en verplicht op tragere banden vind ik nou niet zo heel spannend. Het vorige format waarbij je een Q hebt voor de sprintrace en dan de sprintrace zelf als Q voor de race diende vond ik veel logischer.
[ Voor 3% gewijzigd door Fab1Man op 29-04-2023 22:27 ]
Leclerc is echt lekker bezig dit weekend
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:50
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dan zou je een langere training kunnen doen van 1,5h bijvoorbeeld, dan heeft men wel de tijd om te testen en aan het eind van de training wat snelle rondjes op de softs te doen.pietr schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:38:
[...]
Dan is het ook geen echte vrije training meer en zit er elke keer druk op om toch heel snel te gaan.
Is de Ferrari hype-train al vertrokken?
PSN: xMaurice93
Track evolution incomming.
zit nog wel ruimte in.
Wel benieuwd naar SQ3 tijd tov Q3 tijd
zit nog wel ruimte in.
Wel benieuwd naar SQ3 tijd tov Q3 tijd
- DaniëlWW2
- Niet online
Die pakte ook een tow van Verstappen.G_Dragon schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:40:
Maar zijn S1 is vooral sterk.
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-04-2023 10:42 ]
Mooi voorbeeld van waarom we dit format niet moeten willen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Krak(en) zei de auto van SAR
De Vries bakt er weer niets van… hebben ze nog wat talent bij RB rondlopen misschien?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dubbel voordeel voor Ferrari op dit circuit: lang recht stuk en geen snelle bochten.G_Dragon schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:40:
Misschien kunnen ze RIC uitlenen?PatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:43:
De Vries bakt er weer niets van… hebben ze nog wat talent bij RB rondlopen misschien?
Ik vind het, gezien de omstandigheden, dat er teveel wagens de muur in hangen. Dat is echt te wijten aan te snel op de limieten gaan met te weinig trainingsrondjes achter de kiezen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dit zag je ook van mijlen ver aankomen. Hij had makkelijk eerder een ronde kunnen zetten, maar deed dubbel warmup en liet het op het laatste moment aankomen.PatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:43:
PSN: DutchTrickle PVoutput
Hij moest zijn laatste ronde afbreken door die klap van Sargeant. Heeft dus ook pech.PatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:43:
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ferrari is juist sneller in de bochten en RB op de rechte stukken.pietr schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:43:
[...]
Dubbel voordeel voor Ferrari op dit circuit: lang recht stuk en geen snelle bochten.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zal me sowieso niets verbazen als het nieuwe AT management DEV eruit zou knikkeren voor Ricciardo ofzo.
Lawson?PatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:43:
En een circuit met een heel vervelende bocht 3. En vers asfalt draagt ook niet bij aan veel grip.Quad schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:44:
Ik vind het, gezien de omstandigheden, dat er teveel wagens de muur in hangen. Dat is echt te wijten aan te snel op de limieten gaan met te weinig trainingsrondjes achter de kiezen.
Ik merk niet veel verschil met vorige keren toen er nog wel 3 trainingen waren tbhQuad schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:44:
Je ziet het vooral terug bij de rookies, die hebben helemaal geen kans om aan de baan te wennen.Quad schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:44:
- DaniëlWW2
- Niet online
Die heeft al aangegeven alleen nog voor een top team te willen rijden.
Die zit nu bij RBR voor inkomen, wat reclame, maar voornamelijk voor simulator werk en eigenlijk om te kijken of hij Perez weer kan vervangen.
Hij verklootte het zelf door weer rechtdoor te gaan in bocht 3. De bocht waar hij gisteren crashte.pietr schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:45:
[...]
Hij moest zijn laatste ronde afbreken door die klap van Sargeant. Heeft dus ook pech.
Dat record rode vlaggen kan dit raceweekend wel eens verbroken worden, superslimme actie weer om zo'n nieuwe opzet op een smal stratencircuit te proberen.
Ferrari is sneller in de langzame bochten. In de snelle bochten is er minder verschil. Op dit lange rechte stuk met heel weinig downforce doet Ferrari het ook erg goed. Met veel vleugel is Red Bull beter.PatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:45:
[...]
Ferrari is juist sneller in de bochten en RB op de rechte stukken.
Maar in racepace zal Red Bull het wel weer beter doen en Red Bull vreet ook geen banden.
Alles voor het spektakel en Drive To Survive!PalingDrone schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:47:
Dat record rode vlaggen kan dit raceweekend wel eens verbroken worden, superslimme actie weer om zo'n nieuwe opzet op een smal stratencircuit te proberen.
Die Ferrari(s) reden wel aardig in de weg daar....
Misschien was het commentaar vooraf van een super shootout sprint weekend op Baku toch niet helemaal ongegrond.
Toch wel leuk om te kijken. Deze kwalificatie werd al een soort regen-kwali genoemd waar ze gewoon doorrijden tot het einde. Dat is dan wel weer leuk.
Toch wel leuk om te kijken. Deze kwalificatie werd al een soort regen-kwali genoemd waar ze gewoon doorrijden tot het einde. Dat is dan wel weer leuk.
Ik zeg doe dit format ook in Monaco
Gelukkig maar dat ie deze keer rechtdoor ging. Zo slim had hij gisteren moeten zijn. Maar hij staat ook onder enorme druk nu. Fouten liggen dan op de loer.PatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:47:
[...]
Hij verklootte het zelf door weer rechtdoor te gaan in bocht 3. De bocht waar hij gisteren crashte.
Sowieso geen fan van dit soort circuits.. Kost kansloos veel geld terwijl er gewoon genoeg kant en klare echte circuits liggen waar men ook gewoon kan racen en inhalen.PalingDrone schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:47:
Dit is gewoon wachten op ongelukken en dat is wellicht leuk voor de views, maar ik kan er niet van genieten om mensen moedwillig op zo'n krap circuit de muur in te jagen. Vandaag of morgen gaat dit een keer echt fout en dan is de lol er wel vanaf.
*sowieso
Het duurde even, maar je had wel gelijk
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Ik wil ook werkweken van 15 uur met 2x fulltime salaris en 12 weken vakantie, soms krijg je niet wat je wil en is het zoals het isDaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:46:
Die heeft al aangegeven alleen nog voor een top team te willen rijden.
Die zit nu bij RBR voor inkomen, wat reclame, maar voornamelijk voor simulator werk en eigenlijk om te kijken of hij Perez weer kan vervangen.
Bij AT kan hij zich mooi bewijzen
Eens. Het is volop actie. Geen moment om ff af te wachten in de pits.Ypuh schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:50:
Misschien was het commentaar vooraf van een super shootout sprint weekend op Baku toch niet helemaal ongegrond.
Wel mooi dat ze zelf d auto weer kunnen starten. MAx zet de auto af en krijgt door wanneer hij de wagen weer kan starten. scheelt een hoop ellende met afgeslagen auto's die vast staan
Mwah. Dat is denk ik uniek voor deze baan (ga het geen circuit noemenPatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:48:
[...]
Alles voor het spektakel en Drive To Survive!
Dit format op bijvoorbeeld Monza of Spa is denk al heel veel leuker dan Vrije Trainingen.
En hoe lullig ook, maar spektakel trekt wel meer volk en meer volk is meer inkomsten.
Ik zie zelf ook liever minder crashes en meer gave overtakes, denk alleen dat er echt een heel groot deel daar niks spannends aan vindt. Kijk ook naar toen in 2017/2018, als Max uitviel ging de tv uit…
Er is inderdaad wel weinig tijd, dit maakt het wel erg intressant!
Wat een mafklapper

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ricciardo zijn marketingwaarde + simulator coureur van dat niveau, is voor RBR meer waard dan hem naar Alpha Tauri sturen.LA-384 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:51:
[...]
Ik wil ook werkweken van 15 uur met 2x fulltime salaris en 12 weken vakantie, soms krijg je niet wat je wil en is het zoals het is![]()
Bij AT kan hij zich mooi bewijzen
Ik was net bezig met het typen van een post. Screenshotje toevallig?
Zou Baku extra in de buidel getast hebben zodat juist op dit circuit gestart zou worden met dit nieuwe sprintformat? Meer actie = meer exposure.
Geen idee, maar je zou denken dat deze baan het niet nodig heeft. De race en Q hebben ook in het klassieke format altijd wel actie.pietr schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:56:
Zou Baku extra in de buidel getast hebben zodat juist op dit circuit gestart zou worden met dit nieuwe sprintformat? Meer actie = meer exposure.
- DaniëlWW2
- Niet online
Yup.pilskes schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:00:
Max naar binnen, rondje was goed genoeg?
Ben ik de enige die het niet veel aan vind? Voelt toch een beetje nutteloos?
---RAWE CEEK!!!---
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |