I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Volstrekt nutteloos.NoFearCreations schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:01:
Ben ik de enige die het niet veel aan vind? Voelt toch een beetje nutteloos?
[ Voor 21% gewijzigd door G_Dragon op 29-04-2023 11:07 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Tja, op een saaie baan zit je er ook niet op te wachten. In sprintrace in Monaco is bijvoorbeeld nog nuttelozer.Jasphur schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:59:
[...]
Geen idee, maar je zou denken dat deze baan het niet nodig heeft. De race en Q hebben ook in het klassieke format altijd wel actie.
Fail voor Norris en MclarenPatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:07:
Dus NOR is nu klaar omdat hij geen nieuw setje softs meer heeft… wat een fail voor dit nieuwe format.
Hij wist dat hij een kans had om SQ3 in te komen. dus dan had hij maar banden moeten bewaren op vrijdag.
maar hij start nu sowieso 10e, en dat zullen ze dus zo ingecalculeerd hebben
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Maar heel de sport is volstrekt nutteloos
Het is vermaak en topsport. Prima dit.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Monaco wel ja. Maar Suzuka, twee kwalificaties en twee races. Ohyes!stekkiekiller schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:08:
[...]
Tja, op een saaie baan zit je er ook niet op te wachten. In sprintrace in Monaco is bijvoorbeeld nog nuttelozer.
In SQ 3 was hij waarschijnlijk niet veel hoger geëindigd als hij die had mogen rijden.basvn schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:08:
[...]
Fail voor Norris en Mclaren
Hij wist dat hij een kans had om SQ3 in te komen. dus dan had hij maar banden moeten bewaren op vrijdag.
[ Voor 6% gewijzigd door hansvk op 29-04-2023 11:12 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Die staan wel heel vroeg vooraan
Is in de zon staan wachten daar niet hetzelfde als bandenwarmers?PalingDrone schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:10:
RB went alvast aan de koudere banden voor volgend seizoen?
Die staan wel heel vroeg vooraan
Waarschijnlijk om de Hamilton fans thuis wakker te houden. Als ie niet in de top 3 zit haken ze af.TinusTegengas schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:01:
[...]
"Fan" hield een shirt vast met de tekst 'Lewis Hamilton 8 times champion of the world'
Waarom niet gewoon met gebruikte softs laten rijden? Laat die keuze gewoon aan de teams. Sowieso onzin die verplichte banden. Haalt het strategische en onvoorspelbare element weg.basvn schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:08:
[...]
Fail voor Norris en Mclaren
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Komt naar mijn mening juist weer omdat er teveel regeltjes zijn, en er teveel bevroren is.Jasphur schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:08:
[...]
Maar heel de sport is volstrekt nuttelooszoveel techniek van deze wagens gaat er niet naar de consumenten auto’s. Als dat al gebeurd.
Juist door de grotere vrijheid vroeger kwamen er innovaties uit de f1..
En juist doordat er zoveel is bevroren, zijn auto’s veel te betrouwbaar tegenwoordig, wat bijzondere uitslagen ook in de weg zit.
1 bandenleverancier, geen concurrentie, geen innovaties
Motoren bevroren, ook nog eens zeer strak in de regeltjes gezet. Dus geen innovaties.
Zelfde geldt voor de hele hybride aandrijflijn.
Verplicht 8 versnellingen
Enz enz
[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 29-04-2023 11:16 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
---RAWE CEEK!!!---
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Beste tijd neer zetten en dan proberen rood af te dwingen
*sowieso
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Je zou er bijna wat van gaan denken 🥴DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:19:
Ja hoor Leclerc...
Alleen Sainz zat achter hem. ze zouden geen rode vlag meer geven. ook niet als hij de auto helemaal had afgeschreven daarDonJunior schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:20:
Beetje Monaco vibes met Leclerc zo..
Beste tijd neer zetten en dan proberen rood af te dwingen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat dan weer wel..Quad schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:21:
De sprintrace wordt in het begin wel interessant.
..tot het weer rood wordt. Ik gok een keer of 3 deze keer.
*sowieso
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Goed puntbasvn schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:21:
[...]
Alleen Sainz zat achter hem. ze zouden geen rode vlag meer geven. ook niet als hij de auto helemaal had afgeschreven daar
*sowieso
Niets mis met een p3 voor de sprint.Exocet schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:15:
Niet goed van Max
Ook als hij in de race op p3 finished.
Gewoon in T1 achter LEC zitten zodat PER er niet tussen komt.pietr schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:22:
Twee Red Bulls achter elkaar. Max zal veel moeite hebben om Per in te halen. Gunstig scenario voor Lec denk ik.
Dat denkt Per ook. 😉RocketKoen schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:23:
[...]
Gewoon in T1 achter LEC zitten zodat PER er niet tussen komt.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:50
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Als ik dan bedenk dat Max in de eerste ronde van sq3 niet optimaal de grip had dan nam die denk ik niet het risico om persé voor die pole te gaan.
Met zijn racepace van de laatste tijd dan haalt hij met het oog op het kampioenschap de punten wel binnen en wil je niet onnodig uitvallen.
[ Voor 7% gewijzigd door hansvk op 29-04-2023 13:04 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik heb er tot nu toe m’n mond over gehouden, ik dacht eerst maar eens zien. Maar inmiddels moet ik ook zeggen dat ik het niets vind.PatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:25:
Ik vond de Sprint Shootout helemaal niets… veel te veel in een korte tijd geperst. Sowieso… kwalificaties op vrijdagmiddag en zaterdagmorgen… doe mij maar gewoon één kwalificatie op zaterdagmiddag en één race op zondagmiddag. Laat dat ‘gesprint’ maar over aan F2/3.
Het is gewoon teveel en daardoor ook niet spannend genoeg.
Rode banden zullen we dit weekend wel niet meer terugzien.stekkiekiller schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:28:
Rood waren volgens Herr Doktor na de eerste sector al oververhit. Dat was onverwacht vandaar de achterstand op Ferrari.
Ik zie vorig en dit jaar een Max die goed berekend aan het rijden is.tweakduke schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:25:
Dit is wel Leclerc zijn circuit voor kwalificatie, Perez is doorgaans ook snel op deze circuits.
Als ik dan bedenk dat Max in de eerste ronde van sq3 niet optimaal de grip had dan nam die denk ik niet het risico om persé voor die pole te gaan.
Met zijn racepace van de laatste tijd dan haalt hij met het oog op het kampioenschap de punten wel binnen en wil je niet onnodig uitvallen.
Wetend ik ga het in de race goed maken en inderdaad pak mijn punten wel.
Dat compleet to the Max gaan is er niet bij.
Dat was in 2021 wel anders en ook noodzakelijk.
Dan sla je de zaterdag gewoon over, dat vind ik het enige voordeel van dit format, je kan (op vrijdag) de Q kijken en op zondag de race.PatrickC schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:25:
Ik vond de Sprint Shootout helemaal niets… veel te veel in een korte tijd geperst. Sowieso… kwalificaties op vrijdagmiddag en zaterdagmorgen… doe mij maar gewoon één kwalificatie op zaterdagmiddag en één race op zondagmiddag. Laat dat ‘gesprint’ maar over aan F2/3.
Dan heb je iig de startopstelling gezien voor zondag en niet het idee dat je iets gemist hebt omdat er gehusseld is.
Zaterdag is dan voor de sprintliefhebbers, maar verwacht dat ik wat makkelijker nu eens een zaterdagje skip, daar pak ik dan wel de highlights van op YT ofzo.
Ja ja, dus de volgende keer zien we Hulkenberg op pole?
plizz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:25:
Wow, sprint pole voor een petje...
De andere optie was een glitter sticker dus ze moesten een keuze maken.plizz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:25:
Wow, sprint pole voor een petje...
Lekker dramatisch muziekje voor de sprint shootout heeft wel wat.
[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 29-04-2023 11:53 ]
Dit is je eerste kwalificatie?murphydrz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:34:
Dus........ zodra er een snelle tijd wordt gereden kan de coureur de auto in de muur zetten en is pole verzekerd?
Ja ja, dus de volgende keer zien we Hulkenberg op pole?
Mompelt iets over Monaco de afgelopen jaren...;)
-
It won't be long before they put a ring on the middle of the track and put all the drivers before to get a fight. It was enjoyable out there.
https://www.motorsport.co...-baku-f1-sprint/10462235/The sprint session or the race will be resumed behind the safety car when the green lights are illuminated, and the safety car leaves the pit lane. Drivers must follow the safety car no more than ten car lengths apart.
When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car, the message 'STANDING START' will be sent to all competitors using the official messaging system, all FIA light panels will display 'SS' and the safety car's orange lights will be extinguished.
This will be the signal to the competitors and drivers that the safety car will be entering the pit lane at the end of that lap. At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than 10 car lengths behind it.
In before opmerkingen over een Duits automerk en de Standing Start afkorting....Chocoball schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:13:
De FIA is nog aan het stoeien met koude bandjes na een rode vlag situatie zoals in Australië. Ze kunnen tussentijds niet het sportregelement aanpassen maar kunnen wel een andere draai geven aan de huidige regel en gaat mogelijk al in bij de sprint race vanmiddag.
[...]
https://www.motorsport.co...-baku-f1-sprint/10462235/
Gaat nog pijnlijk worden wanneer er ooit weer eens in D een race is.
Ontopic: Laten ze die 10 wagenlengtes dan ook maar eens heel nauwkeurig bijhouden, dat zijn er nogal eens 20 of zelfs veel meer zonder dat er sancties op volgen. Bij een normale SC zit daar wmb wel erg veel speling in.
[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 29-04-2023 12:27 ]
He? Hockenheim 2019 was ook een SS na initiële SC om circuit wat droger te rijden. Daarnaast zijn er in Duitsland vast ook al races gereden met de SS banden. Allemaal geen opspraak over geweest.PalingDrone schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:16:
[...]
In before opmerkingen over een Duits automerk en de Standing Start afkorting....
Gaat nog pijnlijk worden wanneer er ooit weer eens in D een race is.
pilskes schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:46:
Pitlane start voor Ocon
The team has taken Car #31 out of parc ferme conditions, meaning Esteban will start today’s Sprint Race and tomorrow's #AzerbaijanGP from the Pit Lane.#Alpine pic.twitter.com/R5ypR88w1Y
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 29 april 2023
hmmja, goed punt. Volgens mij was deze discussie er vorig jaar al en werd er geopperd om de punten van de desbetreffende coureur af te pakken.Edd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:57:
[...]
Dit is je eerste kwalificatie?
Mompelt iets over Monaco de afgelopen jaren...;)
..blijkbaar verder niets meer mee gedaan.
Was helaas geen succesbasvn schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:56:
Algemeen race topic Deel 3
F2 sprint start zo!
met Richard Verschoor vanaf reverse pole

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Was die discussie er niet voornamelijk onder Tweakers nadat bij het GP weekend van Brazilië de geruchten rond gingen dat Perez in Monaco zijn auto in de muur gezet zou hebben? Als in: staat mij niet bij dat daar officieel over gesproken is.murphydrz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:06:
[...]
hmmja, goed punt. Volgens mij was deze discussie er vorig jaar al en werd er geopperd om de punten van de desbetreffende coureur af te pakken.
Als de vrijdag kwalificatie na 18:00 CET is prima… want niet live kijken zonder ergens al een uitslag gehoord/gezien te hebben is bijna onmogelijk.PalingDrone schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:31:
[...]
Dan sla je de zaterdag gewoon over, dat vind ik het enige voordeel van dit format, je kan (op vrijdag) de Q kijken en op zondag de race.
Dan heb je iig de startopstelling gezien voor zondag en niet het idee dat je iets gemist hebt omdat er gehusseld is.
Zaterdag is dan voor de sprintliefhebbers, maar verwacht dat ik wat makkelijker nu eens een zaterdagje skip, daar pak ik dan wel de highlights van op YT ofzo.
Aanpassing in reglementen bij rode vlag-situatie, na overleg met coureurs gisteravond in drivers briefing.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 29 april 2023
Coureurs hoeven nu pas pitstraat uit te rijden, 30 seconden nadat safety car dat heeft gedaan. Op die manier kunnen ze eigen tempo bepalen en banden beter opwarmen. #F1
Er staat mij iets van bij dat dit ook op de vele F1-roddelsites was te lezen, maar dit zijn inmiddels al vele prive-f1-bbq's geleden, dus erg vaag.RobertMe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:08:
[...]
Was die discussie er niet voornamelijk onder Tweakers nadat bij het GP weekend van Brazilië de geruchten rond gingen dat Perez in Monaco zijn auto in de muur gezet zou hebben? Als in: staat mij niet bij dat daar officieel over gesproken is.
SAR doet niet mee aan de sprint
Tenzij je gewoon van maandag tot en met vrijdag moet werken. Geen idee hoe ze meer kijkers denken te trekken. Heb nog geen kwalificatie gezien dit weekend.PalingDrone schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:31:
[...]
Dan sla je de zaterdag gewoon over, dat vind ik het enige voordeel van dit format, je kan (op vrijdag) de Q kijken en op zondag de race.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik werk maandag t/m vrijdag en ik heb al twee F1 sessies gezien.Lekker Ventje schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:58:
[...]
Tenzij je gewoon van maandag tot en met vrijdag moet werken. Geen idee hoe ze meer kijkers denken te trekken. Heb nog geen kwalificatie gezien dit weekend.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik denk niet dat dat zomaar zonder consequenties kan zonder goede reden.TheBrut3 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:57:
Als ik in het achterveld zat, AT bijvoorbeeld, dan zou ik sowieso mijn auto's terugtrekken uit de sprint. Onnodige belasting en kosten.
Dan trek je gewoon een sensor los en is het "we need to retire the car" direct na de startTinusXIII schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:14:
[...]
Ik denk niet dat dat zomaar zonder consequenties kan zonder goede reden.
Punten afpakken zal niet serieus geopperd zijn hoop ik?murphydrz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 13:06:
[...]
hmmja, goed punt. Volgens mij was deze discussie er vorig jaar al en werd er geopperd om de punten van de desbetreffende coureur af te pakken.
Voor een Q waren ooit ze aan het praten over mogelijk snelste tijd van die coureur in die sessie schrappen oid.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Excuus, dat bedoelde ik.. Geen punten maar de tijd afpakken..YakuzA schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:40:
[...]
Punten afpakken zal niet serieus geopperd zijn hoop ik?
Voor een Q waren ooit ze aan het praten over mogelijk snelste tijd van die coureur in die sessie schrappen oid.
Ik denk een medaille 🏅 zoals eerder bij sprintracesnoo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:00:
Ben benieuwd wat de winnaar van de sprint als prijs krijgt. Na de shootout "prijs" van vanochtend heb ik niet zulke hoge verwachtingen meer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
We weten het zo. Het bier staat koudPierre schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:04:
Ben benieuwd of we nog een rode vlag krijgen tijdens de sprint.
"I'm a stupid"Pierre schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:04:
Ben benieuwd of we nog een rode vlag krijgen tijdens de sprint.
Kan zomaar volgens mij hebben alle sessies al een rode vlag gekend.
Ja, maar tijdens een FP of Q zwaaien ze sneller met een rode vlag, tijdens een race gaan ze eerder voor een VSC of SC als ze denken het snel op te kunnen ruimen. Maar als er een paar de auto meteen in de muur parkeren, kan een rode vlag ook zomaar.Chocoball schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:10:
[...]
"I'm a stupid"
Kan zomaar volgens mij hebben alle sessies al een rode vlag gekend.
Ik hoop het.Hippocampus schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:21:
Toch maar even inschakelen voor de kleine prijs van Azerbeidzjan, kan zomaar een puinhoop worden
⏩ PVOutput☀️
Hopelijk geen rode valggen, want wij moeten om 16:50 alweer in de auto.
[ Voor 43% gewijzigd door G_Dragon op 29-04-2023 15:24 ]
Ik zit al in een auto, maar geregeld dat m'n vrouw rijdt.G_Dragon schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:23:
Iedereen heel veel plezier bij deze sprint race!
Hopelijk geen rode valggen, want wij moeten om 16:50 alweer in de auto.
⏩ PVOutput☀️
https://f1manager.info/ranking/4605
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oke ik gok er 2 maar hoop op 0 vanwege de tijdPierre schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:29:
Have fun allemaal, hoeveel rode vlaggen komen er? Iemand die een voorspelling durft te maken.
0Pierre schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:29:
Have fun allemaal, hoeveel rode vlaggen komen er? Iemand die een voorspelling durft te maken.
Er is vanochtend al gereden.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |