✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

PSN: xMaurice93
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:50
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Tsunoda ook netjes op P8.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
LEC en poles...Waah schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:28:
Kijken of Ferrari nu wel kan winnen vanaf pole hier... Da's ze nog niet gelukt.

Hopelijk kunnen ze dit jaar meer met die Polen doen dan afgelopen 2 jaar
Qua racepace verwacht ik Red Bull sneller. Maar afwachten, vorig jaar gingen ze ook niet zo lekker in de sprintweekenden qua afstellingWaah schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:28:
Kijken of Ferrari nu wel kan winnen vanaf pole hier... Da's ze nog niet gelukt.
Mijn boefje is liev!
En kunnen we even stil staan (en genieten) dat NOR én PIA in de top 10 zijn geëindigd?

Hydraulisch lek, kapotte bougies of gewoon in de fik? Place your betsChocoball schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:29:
Nu afwachten wat de Ferrari krachtbron komend weekend gaat doen.
https://f1manager.info/ranking/4605
Zie nu die bocht 1 van LEC. Dat is past op het randje!
LEC lijkt mij kansloos voor zondag. Maar dat gaan we wellicht morgen in de sprint al zien.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Pitstops gaan dit jaar best goed...DataGhost schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:29:
[...]
Hydraulisch lek, kapotte bougies of gewoon in de fik? Place your bets
Mijn boefje is liev!
net op tijd afgelopen... afsluiten en naar huisFastFred schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:28:
Ja jongens dit kan niet hoor, 16:30 is de werkdag afgelopen hier
PH-MRK request startup
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
- tweakduke
Dit is de kwalificatie voor zondag. Morgen is weer een nieuwe kwalificatie voor de sprintrace die daarna wordt gereden. De sprint shootout hebben ze die kwalificatie genoemd.TinusXIII schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:29:
[...]
Qua racepace verwacht ik Red Bull sneller. Maar afwachten, vorig jaar gingen ze ook niet zo lekker in de sprintweekenden qua afstelling
Voor zondag zit Verstappen wel goed denk ik.
Sugar, chips guyBvanham schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:25:
[Afbeelding]
Meme op zich. Geniaal verschil verstappen en leclerc, sippe russel
Mijn boefje is liev!
Ik bedoel meer qua afstelling. Oostenrijk en Brazilië had Red Bull geen goede afstelling voor de race en stukken langzamer daardoor. Je kan na de vrije training immers niks meer aanpassen.tweakduke schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:31:
[...]
Dit is de kwalificatie voor zondag. Morgen is weer een nieuwe kwalificatie voor de sprintrace die daarna wordt gereden. De sprint shootout hebben ze die kwalificatie genoemd.
Voor zondag zit Verstappen wel goed denk ik.
Zijn hoofd is op een of andere manier ook niet geschikt voor petjes
Mijn boefje is liev!
Nope: hoe meer geld er betaald is door de gastheer, des te minder publiek er komt.JB schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:32:
Als ze hier "de hekken" open maken, zou de grid dan vol mensen staan?
[ Voor 3% gewijzigd door pietr op 28-04-2023 16:34 ]
- tweakduke
Tot aan de kwalificatie kun je niks meer afstellen, maar de tijd is wel stukken minder dan normaal inderdaad. We weten het nu eigenlijk niet en dat is het voordeel van deze weekendenTinusXIII schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:32:
[...]
Ik bedoel meer qua afstelling. Oostenrijk en Brazilië had Red Bull geen goede afstelling voor de race en stukken langzamer daardoor. Je kan na de vrije training immers niks meer aanpassen.
www.google.nl
Want? Ze stonden even bij te praten? PER met "fucked up turn 10" meen ik te horen, verder een schouderklopje etcMisteRMeesteR schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:35:
VER en PER vinden elkaar minder lief vandaag?
Mijn boefje is liev!
Die liefde is al even verdwenen. Benieuwd hoe dat zondag gaat, want die gaan elkaar in de eerste bocht tegenkomen.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:35:
Leclerc heeft wel echt een goede Q gereden, het is hem gegund!
Stonden volgens mij gewoon met elkaar te praten tijdens het interview van Leclerc.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:35:
Net zoal Jos Perez niet feliciteerde..JB schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:36:
[...]
Want? Ze stonden even bij te praten? PER met "fucked up turn 10" meen ik te horen, verder een schouderklopje etc
En zaterdag uiteraardpietr schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:37:
Ook goed voor de hele F1 dat Fer een keer in de spotlights staat.
(Als Max zondag maar wint 😈)
De (Engelse) media doet ook zijn bestD-Ed schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:37:
[...]
Net zoal Jos Perez niet feliciteerde..Mensen zien in een split seconde precies hoe een relatie werkt
Mijn boefje is liev!
Geen parc fermé bij het bouwen? 😁mir4dor schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:39:
Zo, kan ik eindelijk verder met mijn Lego set
Genoeg kansen morgen en zondag voor "...is that a Ferrari?!"pietr schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:37:
Ook goed voor de hele F1 dat Fer een keer in de spotlights staat.
(Als Max zondag maar wint 😈)
Sterker nog, ze weten er nog vrij heftige pseudo-psychiatrische conclusies aan te verbinden. Leuk, die armchair psychologists.D-Ed schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:37:
[...]
Net zoal Jos Perez niet feliciteerde..Mensen zien in een split seconde precies hoe een relatie werkt
Van 1:40.445 naar 1:40.391, hij verbeterde wel, maar niet genoeg.StefanVerkerk schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:28:
Keurig LEC! Verstappen verbeterde niet meer in zijn laatste ronde.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Gaat morgen denk ik ook gebeuren, en dat geldt niet alleen voor Verstappen. De 'echte' punten worden nog steeds op zondag verdeeld, wat dat betreft stelt de sprint niet zoveel voor. Zolang je maar enigszins in de buurt van je gewenste/verwachte startpositie zit (voor Verstappen dus 1, 2 of 3) valt er immers niet veel te winnen of te verliezen ten opzichte van je directe concurrenten. Hooguit 1 of 2 punten, ook daar ga je geen do-or-die acties voor uitvoeren.
Denk echt dat de sprint nog saaier zal zijn dan hij tot nu toe was, omdat er nu nog minder op het spel staat. Iedere coureur die tijdens die race een risicovolle actie uitvoert heeft een gaatje in z'n hoofd. Natuurlijk staan sprint en race los van elkaar, maar je hebt wel degelijk te maken met de budgetcap en daarnaast zal het voor de race natuurlijk niet helpen als je je auto in de prak rijdt.
Hoe zit het trouwens met straffen? Gaan straffen in de sprint mee naar de volgende sprint of kan dat ook van invloed zijn op de race?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het betekent ook “maak je geen zorgen”, “zit er niet over in”.vliegnerd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:02:
[...]
Dacht dat GP "Do not fret" (zit niet te mierenn**ken oid) zei. Maar lastig te verstaan.
Is wel vaker dat GP van zich afbijt als Max een beetje zit te zeuren.
een treffende spreuk
Max zat al tegen de muur, was vol op de limiet, de redbull was achter niet al te stabiel, Ferrari wel. Ik denk wel dat hij iets meer the long game speelt, vooral niet nul resultaat, maar leclerc was te goed vandaag, die zat zelfs met een iets beter controleerbare wagen al even tegen de muur.alexbl69 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:07:
Denk niet eens dat Verstappen voluit is gegaan. Hij baalt wel dat hij geen pole heeft, maar heeft denk ik niet met het mes tussen de tanden gereden. Hoeft ook niet, want in race-trim zijn de RB's veel sneller dan de Ferrari's, dus hij pakt Leclerc waarschijnlijk toch wel zondag. Waarom dan onnodig risico nemen?
Gaat morgen denk ik ook gebeuren, en dat geldt niet alleen voor Verstappen. De 'echte' punten worden nog steeds op zondag verdeeld, wat dat betreft stelt de sprint niet zoveel voor. Zolang je maar enigszins in de buurt van je gewenste/verwachte startpositie zit (voor Verstappen dus 1, 2 of 3) valt er immers niet veel te winnen of te verliezen ten opzichte van je directe concurrenten. Hooguit 1 of 2 punten, ook daar ga je geen do-or-die acties voor uitvoeren.
Denk echt dat de sprint nog saaier zal zijn dan hij tot nu toe was, omdat er nu nog minder op het spel staat. Iedere coureur die tijdens die race een risicovolle actie uitvoert heeft een gaatje in z'n hoofd. Natuurlijk staan sprint en race los van elkaar, maar je hebt wel degelijk te maken met de budgetcap en daarnaast zal het voor de race natuurlijk niet helpen als je je auto in de prak rijdt.
Hoe zit het trouwens met straffen? Gaan straffen in de sprint mee naar de volgende sprint of kan dat ook van invloed zijn op de race?
een treffende spreuk
De Max van 2016 die alles op alles zet gaan we niet meer terugzien. Dat was een mooie tijd, maar verstand zegeviert uiteindelijk.pro_6or schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:18:
[...]
Max zat al tegen de muur, was vol op de limiet, de redbull was achter niet al te stabiel, Ferrari wel. Ik denk wel dat hij iets meer the long game speelt, vooral niet nul resultaat, maar leclerc was te goed vandaag, die zat zelfs met een iets beter controleerbare wagen al even tegen de muur.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Toen, wilde, moest hij misschien ook wel, iets te veel. Nu heeft hij de wagen.Spotmatic schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:22:
[...]
De Max van 2016 die alles op alles zet gaan we niet meer terugzien. Dat was een mooie tijd, maar verstand zegeviert uiteindelijk.
Leclerc was ook wel heel erg goed.
een treffende spreuk
Dat zeker. En voor de sport hoop ik ook dat Leclerc zondag wint.pro_6or schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:24:
[...]
Toen, wilde, moest hij misschien ook wel, iets te veel. Nu heeft hij de wagen.
Leclerc was ook wel heel erg goed.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik hoop altijd op Max, ben echt fan. Imho ís hij ook echt de beste, maar Leclerc is ook goed, zeker in de qualy. Begrijp je punt hoor.Spotmatic schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:26:
[...]
Dat zeker. En voor de sport hoop ik ook dat Leclerc zondag wint.
Sowieso gaat er nog heel wat gebeuren hier, dat wilde de FIA, beter gezegd de eigenaren van de F1 erg graag.
Eerste paar rode vlaggen al binnen.
een treffende spreuk
Ja alleen jammer dat het voor de casual f1 kijker niet meer te volgen is, al die wijzigingen,pro_6or schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:35:
[...]
Ik hoop altijd op Max, ben echt fan. Imho ís hij ook echt de beste, maar Leclerc is ook goed, zeker in de qualy. Begrijp je punt hoor.
Sowieso gaat er nog heel wat gebeuren hier, dat wilde de FIA, beter gezegd de eigenaren van de F1 erg graag.
Eerste paar rode vlaggen al binnen.
Al die wijzingen zijn niet echt in het voordeel voor de coreurs, kijk maar naar verstappen die er in 2028 wellicht mee stopt.
[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 28-04-2023 17:45 ]
Elect a clown, expect a circus.
Gridstraffen opgelegd tijdens/na de sprint worden tijdens de race op zondag meteen in de startopstelling verwerkt.alexbl69 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:07:
Denk niet eens dat Verstappen voluit is gegaan. Hij baalt wel dat hij geen pole heeft, maar heeft denk ik niet met het mes tussen de tanden gereden. Hoeft ook niet, want in race-trim zijn de RB's veel sneller dan de Ferrari's, dus hij pakt Leclerc waarschijnlijk toch wel zondag. Waarom dan onnodig risico nemen?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Netflix are following Gasly and Alpine this weekend, too... #F1 #AzerbaijanGP
— Luke Smith (@LukeSmithF1) 28 april 2023
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Er kan altijd weer spontaan een turbo uit de uitlaat vliegenChocoball schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:40:
[...]
Genoeg kansen morgen en zondag voor "...is that a Ferrari?!"
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De aflevering heeft als werktitel "This guy is on fire"
Was dit niet Jerez, 1997?
EDIT:
Staat al in het topic, ik reageerde weer eens te snel.
De race waar Schumi zich uiteindelijk ook diskwalificeerde, door zich in de auto van Villeneuve te boren. Waarvan hij later zei dat hij 'niet wist' wat ie deed. Komt ook voorbij in de Schumacher docu op Netflix, voor de geïnteresseerden.
[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 28-04-2023 19:24 ]
Ik gok een wiel dat er spontaan afloopt in de sprintrace, gevolgd door zo'n harde crash dat de auto dubbelvouwt en het er tot een uur voor aanvang van de race om spant of het herstel wel op tijd klaar is.DataGhost schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:29:
[...]
Hydraulisch lek, kapotte bougies of gewoon in de fik? Place your bets
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Max Verstappen sprak over een andere manier van outlap rijden, waarschijnlijk kon hij nog iets sneller.MikeyMan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:35:
Snap niet zo goed dat die bulls het hier niet beter deden. Zelfs in s3 was het verschil kleiner dan ik had verwacht o.b.v. eerdere topsnelheden.
Doelde meer op de overspeed die red bull de afgelopen races had op de rechte stukken. Zeker met drs.NeverSettle schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:48:
[...]
Max Verstappen sprak over een andere manier van outlap rijden, waarschijnlijk kon hij nog iets sneller.
Ferrari heeft ook een low drag / circuit specifieke achtervleugel bij zich. Daar zullen ze mogelijk ook wat winst mee behalen. Terwijl Red Bull dus een vleugel gebruikt die ze ook al op andere circuits gebruikt hebben en dus niet geoptimaliseerd is voor Baku.MikeyMan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:58:
[...]
Doelde meer op de overspeed die red bull de afgelopen races had op de rechte stukken. Zeker met drs.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Die redemption was dan wel wat langer onderweg dan pas 3 races. Eigenlijk al sinds Hongarije, op zijn minst. Verstappen met zijn "spin it 'n win it" omdat Ferrari weer eens faalde, en na de zomerstop dan de gewijzigde regels waardoor Ferrari eigenlijk op voorhand al niet meer echt mee deed. Het was dat Red Bull nog faalde in Brazilië, anders hadden ze IIRC sinds Hongarije echt alles gewonnen?p0st schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:05:
Ik zou het inderdaad ook wel tof vinden als LeClerc hier zijn redemption story een beetje krijgt, een Ferrari win na 3 races RB dominantie zou een mooi begin zijn van deze 5-in-6-weken-header
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik denk dat Leclerc überhaupt al blij zou zijn met een podiumplaats. Hij heeft immers nu al zes punten verzameld dit seizoen. Hij kan morgen zijn puntenaantal al verdubbelen door derde te worden in de sprintrace.p0st schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:05:
Ik zou het inderdaad ook wel tof vinden als LeClerc hier zijn redemption story een beetje krijgt, een Ferrari win na 3 races RB dominantie zou een mooi begin zijn van deze 5-in-6-weken-header
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De regel schrijft voor dat voor SQ1 en SQ2 een verplichte set nieuwe medium banden gebruikt moeten worden. Voor SQ3 moeten dit nieuwe soft banden zijn. Daarmee wil de FIA de teams verplichten dat de 3 nieuwe bandensets voor de sprint shootout moet bewaren. Echter staat de regel als volgt omschreven:
Het gaat om het woordje may omdat sommige teams die denken SQ3 niet te zullen halen de soft banden eerder voor strategische doeleinden kunnen inzetten. Mocht een coureur SQ3 halen maar geen nieuwe soft banden meer hebben dan kan hij niet deelnemen en zal op plek 10 uitkomen. De FIA zal de deze regel ongetwijfeld opnieuw met de teams gaan bespreken om de verplichting voor nieuwe banden af te dwingen.In the period SQ3 of the sprint shootout, up to one set of dry-weather tyres may be used, and this must only be a new set of the soft specification.
Ik meende tijdens de kwalificatie te horen dat Sainz geen nieuwe soft banden meer over had maar blijkbaar zijn het alleen Norris en Tsunoda waarbij dat het geval is. Tsunoda doordat hij zijn wagen in de muur parkeerde en Norris gebruikte zijn laatste set soft banden in zijn laatste poging in Q3. Mochten zij morgen SQ3 halen dan kunnen ze niet deelnemen.
https://www.motorsport.co...-rules-loophole/10461712/
https://www.motorsport.co...out-tyre-gamble/10462036/
Toch is hij niet uit de running. Maar wel flink op achterstand Idd.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:27:
[...]
Ik denk dat Leclerc überhaupt al blij zou zijn met een podiumplaats. Hij heeft immers nu al zes punten verzameld dit seizoen. Hij kan morgen zijn puntenaantal al verdubbelen door derde te worden in de sprintrace.
een treffende spreuk
Vond dat ook wel vreemd. In de FP pakten de bulls zo'n 3 tienden op het rechte stuk, was tijdens de Q niet het geval. Zullen wel meer vleugel hebben gezet.MikeyMan schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:35:
Snap niet zo goed dat die bulls het hier niet beter deden. Zelfs in s3 was het verschil kleiner dan ik had verwacht o.b.v. eerdere topsnelheden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Yup.... Vrijdag lekker laten voor vrije trainingen, veel mensen hebben op vrijdag wat anders te doen, als je dan een kwalificatie gaat halen betekend het volgens mij ook dat je minder mensen kan laten kijken.alienfruit schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 01:31:
Echt verschrikking was het vandaag zeg. Deze nieuwe schema vind ik maar niks het haalt heel je weekend over hoop en kwalificatie op vrijdagmiddag is ook lastig om te kijken.
Je krijgt meer voor het zelfde geld, maar de vraag is als mensen wel tijd hebben voor meer F1....
Cogitationis poenam nemo patitur
Vrijdag ben ik altijd vrij met mijn 32 urige werkweekBullet NL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 01:57:
[...]
Yup.... Vrijdag lekker laten voor vrije trainingen, veel mensen hebben op vrijdag wat anders te doen, als je dan een kwalificatie gaat halen betekend het volgens mij ook dat je minder mensen kan laten kijken.
Je krijgt meer voor het zelfde geld, maar de vraag is als mensen wel tijd hebben voor meer F1....

Sterker nog... Ik merk dat ik ook begin af te haken. 16-18 weekends racen vind ik best. Dan mogen de vrijdagen er ook nog af van mij eerlijk gezegd. Less is more.Bullet NL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 01:57:
[...]
Yup.... Vrijdag lekker laten voor vrije trainingen, veel mensen hebben op vrijdag wat anders te doen, als je dan een kwalificatie gaat halen betekend het volgens mij ook dat je minder mensen kan laten kijken.
Mensen willen topsport zien, niet topshows.
Het sprint format is in mijn ogen wel beter dan vorig jaar. (Op de banden keuzes na)
Uiteindelijk is de Formule 1 net als andere sporten een keiharde harde business waar geld verdiend moet worden.
Het is niets anders daarin als voetbal tot NBA, darts en alle andere sporten
Ook met die sporten kun je niet alles meer kijken.
Uiteindelijk zul je vaker een GP of sprint missen en dan de samenvatting kijken.
Leuk is anders, charme gaat eraf maar onontkoombaar met de populariteit van de formule 1.
Ja dat ook. Hoe groot is de kans dat de uitslag veel anders is?xNikobellicx schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:15:
je zit in principe gewoon 2x keer naar de zelfde kwalificatie te kijken,op die manier gaat bij mij de charme wel een beetje af.
Één kwalificatie die voor zowel sprint als hoofdrace had net zo goed gekund. Enige variatie zou kunnen door reversed grid.
Daar zijn ze wel eens mee gekomen met dat idee maar werd dacht ik aan alle kanten afgeschoten.MikeyMan schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:17:
[...]
Enige variatie zou kunnen door reversed grid.
En laten we maar eens 2 of 3 van deze sprint weekenden zien hoe het uitpakt met de kwalificatie en races.
Veel zitten gelijk met de hakken in het zand terwijl we pas het eerste weekend zo zien hoe alles gaat.
En dan ook nog op een circuit wat in mijn ogen niet handig is.
Aan de toenemende populariteit wordt blijkbaar hard gewerkt....d-vine schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:15:
Leuk is anders, charme gaat eraf maar onontkoombaar met de populariteit van de formule 1.
....als het zo doorgaat wordt het vanzelf minder populair en kan alles weer naar het oude..
..Wat een poppenkast zeg...

Ja iknow, maar een andere manier zie ik niet echt om te voorkomen dat er twee dezelfde races en qualis zijn.d-vine schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:20:
[...]
Daar zijn ze wel eens mee gekomen met dat idee maar werd dacht ik aan alle kanten afgeschoten.
En laten we maar eens 2 of 3 van deze sprint weekenden zien hoe het uitpakt met de kwalificatie en races.
Veel zitten gelijk met de hakken in het zand terwijl we pas het eerste weekend zo zien hoe alles gaat.
En dan ook nog op een circuit wat in mijn ogen niet handig is.
Leg je er maar bij neer dat het nooit meer zoals het oude gaat worden.murphydrz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:28:
[...]
Aan de toenemende populariteit wordt blijkbaar hard gewerkt....
....als het zo doorgaat wordt het vanzelf minder populair en kan alles weer naar het oude..
..Wat een poppenkast zeg...
Er zal nog wat aan de sprint gesleuteld worden en er zullen meer sprint weekends komen.
Ik vind bv. voetbal van vroeger met max. 3 buitenlanders en oude CL opzet ook meer hebben.
En nu is het voetbal zo kapot dat ik er niet eens meer rauwig om zou zijn alles er een soort van super League zou komen. Want in elk land is toch maar 2 of 3 clubs die kampioen worden.
kijk niet meer elke wedstrijd, persoonlijk hoeven die potjes tegen de lage elftallen niet meer met een handbal verdediging. Kijk wel de samenvatting.
Terug komend op de F1 vind ik 2 vrije trainingen ook genoeg in een normaal weekend.
Met deze sprint zoals eerder gezegd wil ik het eerst nog 2x zien op normale circuits voor ik mijn conclusies ga trekken.
Gasly, Russell en eigenlijk ook wel De Vries zullen nog wel iets willen laten zien en kunnen voor wat opschudding zorgen? En ook de andere coureurs hebben nu een kwalificatie er op zitten, kunnen deze analyseren, en het nog een keer over doen. Bv Verstappen die aangaf dat ze in de tweede run van Q3 wat anders probeerden, dat zullen ze vast niet vandaag nog eens doen. En SQ1 & SQ2 zijn dan ook nog eens verplicht op de medium wat ook voor wat shuffles kan zorgen. Teams die de banden slecht (snel) op temperatuur krijgen kunnen nu dus helemaal door de mand vallen.MikeyMan schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:17:
[...]
Ja dat ook. Hoe groot is de kans dat de uitslag veel anders is?
En ook in 2020 met die dubbele races waren de kwalificaties en races ook niet steeds copy/paste.
Ik ben bang dat De Vries heel rustig aan gaat doen in de quali voor de sprintrace, die kan zich geen klapper in de muur meer veroorloven dit weekend.RobertMe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:55:
[...]
Gasly, Russell en eigenlijk ook wel De Vries zullen nog wel iets willen laten zien en kunnen voor wat opschudding zorgen? En ook de andere coureurs hebben nu een kwalificatie er op zitten, kunnen deze analyseren, en het nog een keer over doen. Bv Verstappen die aangaf dat ze in de tweede run van Q3 wat anders probeerden, dat zullen ze vast niet vandaag nog eens doen. En SQ1 & SQ2 zijn dan ook nog eens verplicht op de medium wat ook voor wat shuffles kan zorgen. Teams die de banden slecht (snel) op temperatuur krijgen kunnen nu dus helemaal door de mand vallen.
En ook in 2020 met die dubbele races waren de kwalificaties en races ook niet steeds copy/paste.
Dat denk ik juist niet. De Vries heeft nogal wat te bewijzen na zijn slechte seizoenstart, verwacht hem vandaag juist heel gretig om die top 10 te halen. Hij heeft een goed resultaat nodig, dat worden geen punten in de sprint maar een top 10 notering zou al wat druk van de ketel halen. Dat geldt voor zowel in de SQ als de sprintrace zelf.Bushie schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:59:
[...]
Ik ben bang dat De Vries heel rustig aan gaat doen in de quali voor de sprintrace, die kan zich geen klapper in de muur meer veroorloven dit weekend.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |