[F1 2023] Race 4 GP van Azerbeidzjan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste
Acties:
  • 78.335 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:43
Blik1984 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:27:
[...]

Racing incident is nog wel wat voor te zeggen vind ik zelf. Maar vind wel dat er in dit geval gewoon de positie teruggegeven moet worden.

Wat het alleen allemaal niet beter maakt is het gebrek aan zelfreflectie van George in de media na de race. Geef gewoon je fout toe en klaar, over de orde van de dag.
Dit vooral. Als ie er sportief op had gereageerd, dan had niemand het erover. Dan hadden we het wellicht zelfsgehad over een kinderachtige reactie van een VER. Maar dat gebrek aan zelfreflectie maakt het erg zuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:43
RobertMe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:30:
[...]

Is ook niet de eerste keer dat dat gebeurt en vast ook niet de laatste keer. Bekendste is natuurlijk Schumacher in Spa '98 die door de pitstraat naar Coulthard vliegt.
Maar China 2018 stond Vettel ook al Verstappen op te wachten na de finish om verhaal te halen.
En Vettel tegen Kvyat. The torpedo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:05
RobertMe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:30:
[...]

Is ook niet de eerste keer dat dat gebeurt en vast ook niet de laatste keer. Bekendste is natuurlijk Schumacher in Spa '98 die door de pitstraat naar Coulthard vliegt.
Maar China 2018 stond Vettel ook al Verstappen op te wachten na de finish om verhaal te halen.
Max met Ocon was ook een leuke, en zeer terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat was nu eigenlijk met Sargant aan de hand? Had de voorbeschouwing grotendeels gemist en alleen vernomen dat hij niet zou starten, en het FIA document gezien dat Williams had gevraagd om de auto terug te trekken (en dat akkoord was). Maar dus geen verklaring gezien.

Teveel werk binnen de beschikbare tijd? Chassis / survival cell wissel waarna je niet op dezelfde dag mag deelnemen? Besparen onderdelen (/geld)? (Zoals Haas vorig jaar met Schumacher in Jedda)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:10
RobertMe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:54:
Wat was nu eigenlijk met Sargant aan de hand? Had de voorbeschouwing grotendeels gemist en alleen vernomen dat hij niet zou starten, en het FIA document gezien dat Williams had gevraagd om de auto terug te trekken (en dat akkoord was). Maar dus geen verklaring gezien.

Teveel werk binnen de beschikbare tijd? Chassis / survival cell wissel waarna je niet op dezelfde dag mag deelnemen? Besparen onderdelen (/geld)? (Zoals Haas vorig jaar met Schumacher in Jedda)
Te veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

TheBrut3 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:09:
Als ze per se dit format willen is mijn mening;
Vrijdag
- FP1
- Sprint kwali

Zaterdag
- Race kwali
- Sprint*

Zondag
- Race

*Sprint is 60% van de race. 1 punt voor snelste ronde, hoeft niet in de top 10 te finishen. Puntentelling zoals bij de F2 sprint of halve punten ten opzichte van de hoofdrace.
Helemaal mee eens. Nu nog wel de top 10 reversed laten starten en je hebt het perfecte weekend.

Ik zou graag zien dat ze de puntentelling en beloningen aanpassen. De huidige punten x10 (dus 250 voor een overwinning). Dan kun je met kleine punten bepaalde dingen belonen (top 3 kwalificatie, inhaalacties, driver of the day etc.).

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:00:
Ik zou graag zien dat ze de puntentelling en beloningen aanpassen. De huidige punten x10 (dus 250 voor een overwinning).
Ik denk dat FOM daar wel blij van zou worden. Kunnen weer heel wat nieuwe records geschreven worden (meeste aantal punten in een seizoen / carriere / ...).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, tja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Maar waarom? Ik zou juist terug willen naar de basis.... Meer ontwikkelingen in techniek, innovatie en kennis en kunde.... De F1 begint nu steeds meer en meer een rare zaken te ontwikkelen die in de basis helemaal niets meer met de sport te maken hebben.

Alles onder de noemer "Het komt de show ten goede".....

Ik weet niet als we die kant op moeten, dan kan je net zo goed alle teams met een zelfde auto laten rijden, alla IndyCar.

Juist de techniek in de F1 spreekt mij enorm aan, maar het is net als of dit steeds meer naar de achtergrond moet worden gedrukt om maar een groter publiek te kunnen bereiken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
dawg schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:14:
En Max Russel incident vond ik niet zo spannend, shit happens en Max had denk ik Checo en Leclerc toch niet ingehaald, terwijl hij Russel wel voorbij kwam, dus niks aan de hand. :)
Vond het ook niet zo'n drama, maar niet slim van Verstappen. Hij had Russel (met een intacte wagen) eenvoudig gepakt op het rechte stuk, dus waarom zoveel risico lopen? Wordt hem ook verteld door z'n engineer 'hold it Max, we've got nothing to loose. Just remember'. Duidt erop dat het van tevoren besproken is.

Verstappen heeft een beroerde start en Russel komt naast hem. In T1 geeft Russel hem voldoende ruimte. Het eerste contact (en de eerste schade aan de vloer) wordt veroorzaakt doordat Verstappen op het stuk tussen T1 en T2 naar links stuurt, tegen Russel aan. Na T2 ligt Russel duidelijk voor, maar Verstappen probeert toch wanhopig in T3 z'n positie te verbeteren waarbij hij de muur opnieuw raakt en bijna ook nog een plek aan Sainz verliest.

Hij had beter het verlies van z'n slechte start kunnen nemen en Russel laten gaan. Met DRS had hij hem vervolgens makkelijk gepakt. En gezien hoe eenvoudig Perez Leclerc voorbij ging denk ik dat hij de Monegask misschien ook nog wel had kunnen pakken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:05
Trouwens, heeft niemand in de gaten dat Red Bull de motoren flink heeft terug geschroefd? Wel slim, Ferrari denkt dat ze er weer aardig bij zitten en niemand heeft het meer over de dominantie van Red Bull, althans niet meer zo extreem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:33
Clash tussen VER en RUS. Klikken, want FOM

[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 29-04-2023 19:50 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 21:16
Drials schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:43:
Trouwens, heeft niemand in de gaten dat Red Bull de motoren flink heeft terug geschroefd? Wel slim, Ferrari denkt dat ze er weer aardig bij zitten en niemand heeft het meer over de dominantie van Red Bull, althans niet meer zo extreem.
Dat zou nog best eens kunnen. Zou een slimme zet zijn van RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drials schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:43:
Ah, jij weet in welke engine mode de Bulls draaien?
Kijkende naar de feiten heeft Red Bull in ieder geval geen Baku specifieke low downforce achtervleugel meegenomen en Ferrari wel. Dat kan ook vast wat schelen.
En alle motoren van dezelfde fabrikant moeten IIRC in dezelfde mode draaien. En die ATs liepen toch best lekker op het rechte stuk aldus de commentatoren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:32
Ik vind de reactie van Verstappen hier an sich niet eens heel gek. Het moment bij de auto's is wat minder, maar als ik me dan bedenk dat hij dan net heeft gezien wat de schade aan zijn auto is, mwoah. Dan snap ik wel dat je even pissig bent.

Russell is wel echt heel schijnheilig, het was te enthousiast vanuit hem. Iedereen heeft koude banden, dus iedereen moet daar rekening mee houden. Het scheelde niet veel of hij had de race van Max gewoon beëindigd terwijl Max niet verder naar rechts kon.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:05:

En alle motoren van dezelfde fabrikant moeten IIRC in dezelfde mode draaien. En die ATs liepen toch best lekker op het rechte stuk aldus de commentatoren.
Elk team moet de beschikking hebben over dezelfde modes van een motorfabrikant, maar ze hoeven niet allemaal dezelfde te gebruiken toch?

Het format van dit weekend is wel compleet K trouwens, vrijdag was ik aan t werk, vandaag wat andere bezigheden en ineens heb je 2 Q's en een mini-race gemist...daar past maar 1 smiley bij :r

[ Voor 19% gewijzigd door Oogje op 29-04-2023 20:16 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNHX_WyuGHP-BEhPDpKNaBM03kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmmzbLc0Xie4zXE9Uth2evsS.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:10
[...]
En alle motoren van dezelfde fabrikant moeten IIRC in dezelfde mode draaien.
Nee toch? Ze moeten over dezelfde modes beschikken (je mag een ander team niet een mode onthouden). Maar als Mercedes een tandje terugzet, hoeven AM en WIlliams dat toch niet te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:17:
Max moet ook echt aan zijn starts gaan werken. Weer komt hij in de problemen door een poepstart, totaal onnodig.
Ja dit is al de zoveelste. Hij heeft ook al een paar keer mazzel gehad dat hij het een paar rondjes later opnieuw mocht proberen door rode vlaggen. Maar het mag wel echt beter!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
alexbl69 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:37:
[...]

Vond het ook niet zo'n drama, maar niet slim van Verstappen. Hij had Russel (met een intacte wagen) eenvoudig gepakt op het rechte stuk, dus waarom zoveel risico lopen? Wordt hem ook verteld door z'n engineer 'hold it Max, we've got nothing to loose. Just remember'. Duidt erop dat het van tevoren besproken is.

Verstappen heeft een beroerde start en Russel komt naast hem. In T1 geeft Russel hem voldoende ruimte. Het eerste contact (en de eerste schade aan de vloer) wordt veroorzaakt doordat Verstappen op het stuk tussen T1 en T2 naar links stuurt, tegen Russel aan. Na T2 ligt Russel duidelijk voor, maar Verstappen probeert toch wanhopig in T3 z'n positie te verbeteren waarbij hij de muur opnieuw raakt en bijna ook nog een plek aan Sainz verliest.

Hij had beter het verlies van z'n slechte start kunnen nemen en Russel laten gaan. Met DRS had hij hem vervolgens makkelijk gepakt. En gezien hoe eenvoudig Perez Leclerc voorbij ging denk ik dat hij de Monegask misschien ook nog wel had kunnen pakken.
Dan heb je toch niet helemaal goed gekeken denk ik. Max loopt de schade aan zijn auto op in turn 2 en daar zat Max duidelijk vóór Russel, de gehele bocht zit Max er voor. En dus niet in turn 3. Het is dus wel degelijk de fout van Russel dat Max schade had en daar zou hij voor moeten worden gestraft, want het was Max z'n bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:26

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ah, jij weet in welke engine mode de Bulls draaien?
Kijkende naar de feiten heeft Red Bull in ieder geval geen Baku specifieke low downforce achtervleugel meegenomen en Ferrari wel. Dat kan ook vast wat schelen.
Komt metname door de achtervleugel. Heeft Ernest Knoors gisteren heel mooi laten zien bij viaplay om 20:30.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cordonbleu
Bullet NL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:32:
Ik ben niet zo'n Russel fan..... Beetje een gladde prater die door dat hij brits is zich prima kan uiten en vooral dingen recht kan praten die krom zijn.

Hij was gewoon 100% fout, hij reed in bocht 3 in op Max, en dan ook nog met droge ogen. Op tv beweren dat hij er voorbij was, terwijl hij met zijn rechter voorwiel bij Max in de zijkant van de auto zit ...

Beetje een droeftoeter reactie van hem....
Op zich met je eens, maar het gebeurde dus in bocht 2 en niet in 3. En in bocht 2 zat Max de gehele bocht voor Russel, dus het was Max zijn bocht. Russel had hier gestraft moeten worden voor causing a collision.
MrOleo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:23:
[...]

Goed nog wat plaatjes, ik dacht dat het verschil in de situatie wel duidelijk was, blijkbaar niet.

Wat moet Russell leren, hij doet letterlijk hetzelfde als Alonso, hij remt alleen iets later en harder, maar hij heeft dan ook minder auto's voor zich rijden dus dat is logisch.
Het is Verstappen die de situatie anders maakt en dan wordt het kritischer want minder ruimte en Russell moet eerder insturen dan hij zou willen, wat een zeer lichte lockup tot gevolg heeft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een onzin praat je zeg. De collision was in bocht 2 en in die gehele bocht zat Max vóór Russel. Het was dus Max zijn bocht en volgens de huidige regels (en dit is eigenlijk al zo lang als dat ik weet) zit Russel dan fout als hij tegen Max aanrijdt. Russel had hier dus een straf voor moeten krijgen voor causing a collision.
Hetzelfde als bij forcing a driver of the track; als je er in de bocht niet voor zit moet je de plek teruggeven.
Aldus, de enige die hier blaam treft is Russel. En ik hoop dat hij dat eigenlijk wel weet, maar zich er onderuit lult. Want als hij dit niet inziet is dat een gevaar voor de rest van de grid en is hij eigenlijk een amateur. Deze regel is al zo oud als de F1 zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dan kun je met kleine punten bepaalde dingen belonen (top 3 kwalificatie, inhaalacties, driver of the day etc.).
Beetje dit niveau: YouTube: Henny Huisman - Met z'n allen - Mini Playback Show :+

Wellicht kunnen ze ook coureurs zelf de livery laten inkleuren en daar ook wat puntjes voor geven :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:46
Arjan90 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:07:
[...]

Russell is wel echt heel schijnheilig, het was te enthousiast vanuit hem. Iedereen heeft koude banden, dus iedereen moet daar rekening mee houden. Het scheelde niet veel of hij had de race van Max gewoon beëindigd terwijl Max niet verder naar rechts kon.
Ik ben benieuwd, als je dan kijkt naar de plaatjes die ik gepost heb, vind je dan ook dat Alonso te enthousiast is, die rijd immers een identieke lijn?
En Albon bewijst toch dat verstappen wel degelijk meer ruimte kan laten?
cordonbleu schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:39:
[...]

Op zich met je eens, maar het gebeurde dus in bocht 2 en niet in 3. En in bocht 2 zat Max de gehele bocht voor Russel, dus het was Max zijn bocht. Russel had hier gestraft moeten worden voor causing a collision.

[...]

Wat een onzin praat je zeg. De collision was in bocht 2 en in die gehele bocht zat Max vóór Russel. Het was dus Max zijn bocht en volgens de huidige regels (en dit is eigenlijk al zo lang als dat ik weet) zit Russel dan fout als hij tegen Max aanrijdt. Russel had hier dus een straf voor moeten krijgen voor causing a collision.
Hetzelfde als bij forcing a driver of the track; als je er in de bocht niet voor zit moet je de plek teruggeven.
Aldus, de enige die hier blaam treft is Russel. En ik hoop dat hij dat eigenlijk wel weet, maar zich er onderuit lult. Want als hij dit niet inziet is dat een gevaar voor de rest van de grid en is hij eigenlijk een amateur. Deze regel is al zo oud als de F1 zelf.
Aan de binnenkant heb je recht op ruimte als je er half naast zit, mijn plaatjes laten zien dat russell er verder naast zat en dus recht had om voor dat gat te gaan. Dus nee ik ben niet degene die onzin praat.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
MrOleo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:44:
[...]

Aan de binnenkant heb je recht op ruimte als je er half naast zit, mijn plaatjes laten zien dat russell er verder naast zat en dus recht had om voor dat gat te gaan. Dus nee ik ben niet degene die onzin praat.
Niet als de inhalende coureur een collision veroorzaakt. Veroorzaak je een aanrijding, dan tref je altijd de blaam. Maar blijf lekker een coureur verdedigen die een aanrijding veroorzaakt en het vervolgens compleet ontkent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MrOleo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:44:
[...]

Ik ben benieuwd, als je dan kijkt naar de plaatjes die ik gepost heb, vind je dan ook dat Alonso te enthousiast is, die rijd immers een identieke lijn?
En Albon bewijst toch dat verstappen wel degelijk meer ruimte kan laten?

[...]

Russell heeft toch ook gewoon genoeg ruimte om door de bocht te gaan ?

Max ligt en lag nog altijd voor. RUS gaat gewoon te hard voor de ruimte die hij heeft.

Het is volgensmij niet zo dat als je er half naast ligt dat degene die voor ligt dan maar compleet aan de kant moet gaan / inhouden omdat jij er half naast ligt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Jake schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:40:
[...]
Wellicht kunnen ze ook coureurs zelf de livery laten inkleuren en daar ook wat puntjes voor geven :o
Haha. Ik snap wel wat je bedoelt. Maar meer zoals NASCAR het doet.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:44
[...]

Helemaal mee eens. Nu nog wel de top 10 reversed laten starten en je hebt het perfecte weekend.

Ik zou graag zien dat ze de puntentelling en beloningen aanpassen. De huidige punten x10 (dus 250 voor een overwinning). Dan kun je met kleine punten bepaalde dingen belonen (top 3 kwalificatie, inhaalacties, driver of the day etc.).
Liever niet, punten voor de kwalificatie komen dan toch al bij degene terecht die meestal vooraan te vinden zijn, inhaalacties gaat weer allerlei gezeik krijgen met "wat is een inhaalactie", en driver of the day krijg je populariteitswedstrijden voor puntjes zoals het Fan Boost gedrocht dat ze in de Formule E hadden en nu eindelijk van afgestapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:25
[...]

Sarcasme mag ik toch hopen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

Zo ben ook weer bij. RUS wordt nog wat als zijn auto straks mee kan doen. Max moet niet teveel zeuren, maar RUS being RUS. Die heeft inmiddels ook al heel wat “oops I did it again” momentjes gehad waardoor iemand schade kreeg en/of klaar was…

UK zal wel weer los gaan op de socials incl. 2021 WDC :')

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Drank... 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MrOleo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:23:
[...]

Goed nog wat plaatjes, ik dacht dat het verschil in de situatie wel duidelijk was, blijkbaar niet.

Wat moet Russell leren, hij doet letterlijk hetzelfde als Alonso, hij remt alleen iets later en harder, maar hij heeft dan ook minder auto's voor zich rijden dus dat is logisch.
Het is Verstappen die de situatie anders maakt en dan wordt het kritischer want minder ruimte en Russell moet eerder insturen dan hij zou willen, wat een zeer lichte lockup tot gevolg heeft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
Misschien kan je ook uitleg geven waarom een video van een compleet andere situatie relevant is voor dit topic in plaats van zo maar een videolinkje te droppen? Bijv een in depth analyse van de verschillen en overeenkomsten, rempunten, afstand tussen de auto's bij rempunt, apex en uitkomen bocht, analyse van de lijn die Sainz kiest vs die Verstappen kiest, etc.

erutangiS

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:26
MrOleo schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:19:
[...]

Misschien kan je ook uitleg geven waarom een video van een compleet andere situatie relevant is voor dit topic in plaats van zo maar een videolinkje te droppen? Bijv een in depth analyse van de verschillen en overeenkomsten, rempunten, afstand tussen de auto's bij rempunt, apex en uitkomen bocht, analyse van de lijn die Sainz kiest vs die Verstappen kiest, etc.
Omdat RUS er in beide situaties achter zit in de binnenbocht en op koude banden doorschiet en zo race van zijn opponent comprimeert? Niet geheel dezelfde situatie, maar wel wat overeenkomsten.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:35
Vandaag hebben de teams veel geleerd tijdens de sprint m.b.t. de banden en de verwachting voor zondag is dat bandenslijtage een nog grotere rol gaat spelen dan bij de sprint.
  • De soft band is in ieder geval onbruikbaar voor de race. Het hele veld zag hoe het Alpine, McLaren en Alfa Romeo op de soft band verging. Ocon hield het 7 ronden vol en Norris 10 ronden op de soft band.
  • Ook de medium band heeft te lijden, volgens Mercedes was het nog een geluk dat de safety car 4 ronden tussendoor kwam anders was het voor sommigen ook op de medium band lastig geworden.
  • Baku is vooral een beproeving voor de achterbanden, gripverlies ontstaat hier door overhitting of door graining (korreling van de banden). Daarnaast maakt het ook nog een verschil wie in vrije lucht rijdt of in verkeer vastzit.
  • De angst bestaat dat het zondag erger zal worden vanwege volle brandstoftanks dus meer gewicht maar ook is de weersverwachting dat het weer kouder wordt. De kans bestaat dat er meer starts vanuit de pitstraat kunnen komen. Alpine heeft dit al bij Ocon gedaan wat al resulteerde in 4 plekken winst bij de sprint. Aangezien Hülkenberg last had van graining sluit hij niet uit dat zijn wagen ook wordt omgebouwd en dat hij moet starten vanuit de pitstraat.
https://www.auto-motor-un...t-lehrstunde-fuer-rennen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Ik vraag me af wat er in het abu dhabi 2021 race topic te lezen valt over coureurs die te hard hem er naast gooien in ronde 1 en niet genoeg ruimte aan de buitenkant laten als we het over ietwat vergelijkbare situaties hebben.... :O

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:05

alienfruit

the alien you never expected

Ik hoop dat deze sprint format niet blijft of uitgebreid wordt wat ik vind het maar niks. Het voornaamste probleem is dat de kwalificatie op vrijdag is en dat je zaterdag een tweederangs race genaamd de sprint hebt. Vooral de shootout voegt echt helemaal niks toe. Het zorgt niet voor meer spanning of entertainment.

Eigenlijk kan je op de sprintweekenden gewoon beter alleen de race kijken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:18
Roept Max nu een collega dickhead... sorry verknal je start niet, kies eieren voor je geld en doe nu niet of je dit zelf niet eerder gedaan hebt...

beetje respect voor elkaar mag wel. Maar goed snap nu ook wel waarom Max zulk volk als aanhang heeft op het circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

bvbal79 schreef op zondag 30 april 2023 @ 01:35:
Roept Max nu een collega dickhead... sorry verknal je start niet, kies eieren voor je geld en doe nu niet of je dit zelf niet eerder gedaan hebt...

beetje respect voor elkaar mag wel. Maar goed snap nu ook wel waarom Max zulk volk als aanhang heeft op het circuit
Over welke collega heb je het? :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45
Mag RBR de auto van Max eigenlijk wel repareren onder parc ferme?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:08
DJTimo schreef op zondag 30 april 2023 @ 03:17:
Mag RBR de auto van Max eigenlijk wel repareren onder parc ferme?
Zolang het onderdeel kapot is en de veiligheid comprimeert. Die troef kan je bijna altijd wel inzetten. RB zal wel aangeven dat door de schade de kans bestaat dat het bodywork er vanaf kan vliegen mee deze snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thinlanet schreef op zondag 30 april 2023 @ 03:34:
[...]

Zolang het onderdeel kapot is en de veiligheid comprimeert. Die troef kan je bijna altijd wel inzetten. RB zal wel aangeven dat door de schade de kans bestaat dat het bodywork er vanaf kan vliegen mee deze snelheden
Nieuwe onderdeel moet wel van dezelfde spec zijn, anders is het een pitlane start. Waarbij ik niet weet of de voorwaarden die jij benoemd uberhaupt aan de orde zijn. Als het like for like is haal je er immers toch geen voordeel uit dus heeft het voor een team uberhaupt geen zin/voordeel om een onderdeel te vervangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
alienfruit schreef op zondag 30 april 2023 @ 01:13:
Ik hoop dat deze sprint format niet blijft of uitgebreid wordt wat ik vind het maar niks. Het voornaamste probleem is dat de kwalificatie op vrijdag is en dat je zaterdag een tweederangs race genaamd de sprint hebt. Vooral de shootout voegt echt helemaal niks toe. Het zorgt niet voor meer spanning of entertainment.

Eigenlijk kan je op de sprintweekenden gewoon beter alleen de race kijken.
Ik ben ook afgehaakt. Ik kijk vandaag de race, dan vind ik het wel best. Idem dit weekend voor de MotoGP. Het is gewoon teveel voor een weekend.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02
Joris748 schreef op zondag 30 april 2023 @ 07:34:
[...]

Ik ben ook afgehaakt. Ik kijk vandaag de race, dan vind ik het wel best. Idem dit weekend voor de MotoGP. Het is gewoon teveel voor een weekend.
Mijn enige bezwaar is dat de kwali al op vrijdag is. Sommige mensen moeten ook nog wel eens werken.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
stylezzz schreef op zondag 30 april 2023 @ 07:39:
[...]

Mijn enige bezwaar is dat de kwali al op vrijdag is. Sommige mensen moeten ook nog wel eens werken.... ;)
Ik heb een gezin met kinderen. Daarmee is het al een uitdaging om tijd vrij te maken voor de hoofdraces. Had ik meer tijd over, dan zou ik allereerst de Moto3 en Moto2 races aan mijn kijklijst toevoegen :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:49
Illegal_Alien schreef op zondag 30 april 2023 @ 02:56:
[...]

Over welke collega heb je het? :?
Russel.

Net als hoe hij met de actie op de baan van Russel omging was ook dit niet al te handig. Je weet dat er camera's staan. Je kunt dan best even een praatje maken, maar hou het beschaafd.

Vergelijk dit eens met hoe Vettel reageerde toen hij er door Verstappen vanaf werd gerost in China. Hij ging naar Verstappen toe, sloeg een arm om z'n schouder en praatte even met hem, buiten het bereik van de microfoons.

Vond dat een stuk beschaafder dan wat Verstappen gisteren deed.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Lekker niet politiek correct.

Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Joris748 schreef op zondag 30 april 2023 @ 07:44:
[...]

Ik heb een gezin met kinderen. Daarmee is het al een uitdaging om tijd vrij te maken voor de hoofdraces. Had ik meer tijd over, dan zou ik allereerst de Moto3 en Moto2 races aan mijn kijklijst toevoegen :)
De trainingen op vrijdag vond ik wel best, had ik toevallig tijd dan keek ik ze anders niet. Maar 3 dagen voor de tv in een race weekend lukt me echt niet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:58
stylezzz schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:15:
[...]

De trainingen op vrijdag vond ik wel best, had ik toevallig tijd dan keek ik ze anders niet. Maar 3 dagen voor de tv in een race weekend lukt me echt niet... :P
Ik vind het concept verder ook belachelijk. Maar dan puur om de inhoud, gisteren vond ik totaal niet boeiend. Een miniversie van het echte werk.

De sprintQ en sprintR zijn samen een dik uur aan kijkmateriaal. Je kunt dat rustig terugkijken later in het weekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

alexbl69 schreef op zondag 30 april 2023 @ 07:58:
[...]

Russel.

Net als hoe hij met de actie op de baan van Russel omging was ook dit niet al te handig. Je weet dat er camera's staan. Je kunt dan best even een praatje maken, maar hou het beschaafd.

Vergelijk dit eens met hoe Vettel reageerde toen hij er door Verstappen vanaf werd gerost in China. Hij ging naar Verstappen toe, sloeg een arm om z'n schouder en praatte even met hem, buiten het bereik van de microfoons.

Ja VET deed dat allemaal een stuk beschaafder :D “Here’s a message for Charlie…” :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
[...]

Reversed grid heeft niks met f1 te maken, net als sprint races trouwens.

Ik vind dat de f1 al compleet kapot gemaakt voor sensatiezucht en angst tegelijk, en veel te veel technische regels en budgetcaps.

Het kapot maken is eigenlijk begonnen ergens rond 2001. Met de Tilkedromes die als paddenstoelen uit de grond schoten. En ja, dat was geldzucht van Ecclestone. Baggercircuits met overal uitloopstroken. Hierna zijn ook geweldige banen verdwenen en/of kapot gemaakt. Oude Hockenheimring (is nu echt een nietszeggend baantje), Fuji is letterlijk kapot gemaakt voor F1 races. Allemaal geweldige circuits die spontaan hun grindbakken inruilden voor asfalt, wat gewoon betekent dat een verkeerde actie vaak geen gevolgen meer had.
Hierna het in de ban doen v10’s.
Daarna kwam in 2009 een begin van werkelijk spuuglelijke wagens met een veel te kleine rear wing.
en daarna het verlies van de v8.
Toen hadden we een periode met spuuglelijke auto’s met een stofzuiger sound t/m 2016. Daarna werden de auto’s wel weer mooier, maar verder uitbouw naar landen zonder motorsport historie en slechte circuits. Inmiddels lijken we het China, Turkije, Rusland en India avontuur compleet vergaan, en wordt er uitgebouwd naar het midden-oosten.
Ondertussen krijgen we spontaan wat stratencircuits erbij voor sensatie, allemaal gekke kwalificatie formats zijn de revue gepasseerd, de motoren zijn door de regels stervensduur. Innovatie is weg door budgetcaps en stricte regels.

Verder wordt de hele fanbase compleet verziekt door een stel ‘fans’ die alleen maar kunnen polariseren, en f1 en Netflix werken daarin lekker mee voor de sensatie.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 30-04-2023 08:40 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Playa del C. schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:29:
[...]

Ik vind het concept verder ook belachelijk. Maar dan puur om de inhoud, gisteren vond ik totaal niet boeiend. Een miniversie van het echte werk.

De sprintQ en sprintR zijn samen een dik uur aan kijkmateriaal. Je kunt dat rustig terugkijken later in het weekend.
Mwaaa ik vond het wel mijn aandacht vasthouden eigenlijk. Vooral ook de verplichte banden maken het net wat 'anders' allemaal. Maar om nou te zeggen 'leuker als een niet-sprint weekend' nee dat ook weer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
GAIAjohan schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:37:
[...]

Ik vind dat de f1 al compleet kapot gemaakt voor sensatiezucht en angst tegelijk, en veel te veel technische regels en budgetcaps.

Het kapot maken is eigenlijk begonnen ergens rond 2001. Met de Tilkedromes die als paddenstoelen uit de grond schoten. En ja, dat was geldzucht van Ecclestone. Baggercircuits met overal uitloopstroken. Hierna zijn ook geweldige banen verdwenen en/of kapot gemaakt. Oude Hockenheimring (is nu echt een nietszeggend baantje), Fuji is letterlijk kapot gemaakt voor F1 races. Allemaal geweldige circuits die spontaan hun grindbakken inruilden voor asfalt, wat gewoon betekent dat een verkeerde actie vaak geen gevolgen meer had.
Daarna kwam in 2009 een begin van werkelijk spuuglelijke wagens met een veel te kleine rear wing.
Toen hadden we een periode met spuuglelijke auto’s met een stofzuiger sound t/m 2016. Daarna werden de auto’s wel weer mooier, maar verder uitbouw naar landen zonder motorsport historie en slechte circuits. Inmiddels lijken we het China, Turkije, Rusland en India avontuur compleet vergaan, en wordt er uitgebouwd naar het midden-oosten.
Ondertussen krijgen we spontaan wat stratencircuits erbij voor sensatie, allemaal gekke kwalificatie formats zijn de revue gepasseerd, de motoren zijn door de regels stervensduur. Innovatie is weg door budgetcaps en stricte regels.

Verder wordt de hele fanbase compleet verziekt door een stel ‘fans’ die alleen maar kunnen polariseren, en f1 en Netflix werken daarin lekker mee voor de sensatie.
Wat kijk je tegenwoordig? Schaken? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Nog meer kijkvoer, om 10.50 de drivers parade.

Azerbaijan Grand Prix Build-Up

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
stylezzz schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:41:
[...]

Wat kijk je tegenwoordig? Schaken? ;)
En dit is precies wat er mis is tegenwoordig. In plaats van dat je gewoon een normale reactie geeft waarom je iets/wel niet vindt, ridiculiseer je mijn mening door naar een sport zonder al te veel actie te verwijzen .

Ik vind dat de f1 veel van zijn glans en mogelijkheden verloren heeft door keuzes die niet in het belang van de sport en liefhebbers, maar van de commercie zijn.

Met simpelere, goedkopere , motoren zou de sport sowieso beter bereikbaar zijn voor kleine teams. Maar dan nog moet er een mogelijkheid zijn voor grote teams om werkelijk alles in de kunnen zetten. Als die full electric zouden willen gaan, be my guest. Maar dan kan de sport ook weer bezig zijn met innoveren voor normale auto’s. Met de huidige restricties op ontwikkeling is dat punt compleet verdwenen.

Verder was er vroeger juist veel meer echte actie. Elke rijdersfout kon tot uitvallen leiden. Auto’s waren onbetrouwbaar. Geen DRS nodig.
De huidige acties worden uitgemolken, en dan niet alleen voor een replay, maar ook om weer een rivaliteitje op te bouwen, en daarmee weer polarisatie op vooral social media. Waar men dan weer allemaal oude koeien en dom geneuzel erbij haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:41

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:21
Uit oprechte nieuwsgierigheid,
zijn er mensen op het forum die de nieuwe sprint setup wel zien zitten?
En zoja, wat zijn de gedachten erachter?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

alexbl69 schreef op zondag 30 april 2023 @ 07:58:
[...]

Russel.

Joh, maak je niet zo druk..... Ik weet niet wat erger is, je voor een camera uitspreken of een complete groep fans weg zetten als tokkie....

Russel verknalt letterlijk Max z'n race, Max hoeft niet aan de kant te gaan, hij ligt in alle gevallen voor Russel, die laatste neemt de risico's waar door Max alleen maar slachtoffer kan worden. Dat Russel dan ook na de race nog olie op het vuur gooit. Tja, dan mag een coureur zich van mij wel in stevige bewoording uitspreken, verder gebeurde er niets.

Als de wedstrijdleiding consistent was geweest en Russel gewoon had bestraft zoals ze in andere situaties ook hebben gedaan (Zie Sainz in Australië) dan was er niets aan de hand.

Maar goed, FIA en Mercedes, Sainz kreeg om minder een penalty....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

PaulBloem schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:29:
Het feit dat het nu los staat van zondag vind ik zelf wel fijn.
als er zaterdag een klein dingetje gebeurde, is gelijk je race van zondag ook naar de klote. dat is nu niet meer zo

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bullet NL schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:30:
[...]
Als de wedstrijdleiding consistent was geweest en Russel gewoon had bestraft zoals ze in andere situaties ook hebben gedaan (Zie Sainz in Australië) dan was er niets aan de hand.

Dat Sainz veel minder deed is aardige onzin :)
Die boorde zich zonder goed te remmen in de zijkant van Alonso waardoor die spinde en laatste lag en won daar zelf posities mee.
Russel gaf aan de binnenkant net niet genoeg ruimte en er kwam niemand laatste te liggen.

Je redenatie is nog slechter dan een FIA argumentatie ;)

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 30-04-2023 09:36 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
basvn schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:33:
[...]

Het feit dat het nu los staat van zondag vind ik zelf wel fijn.
als er zaterdag een klein dingetje gebeurde, is gelijk je race van zondag ook naar de klote. dat is nu niet meer zo
Dat is het voordeel, maar helemaal waar is dit niet natuurlijk. Als iemand door een overenthousiaste actie (al dan niet van een ander) in de muur knalt moet die hele wagen opnieuw opgebouwd worden. Wellicht ziekenhuisbezoek, verbod te rijden. En als laatste natuurlijk problemen met de budgetcap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:19
[...]

Joh, maak je niet zo druk..... Ik weet niet wat erger is, je voor een camera uitspreken of een complete groep fans weg zetten als tokkie....

Russel verknalt letterlijk Max z'n race, Max hoeft niet aan de kant te gaan, hij ligt in alle gevallen voor Russel, die laatste neemt de risico's waar door Max alleen maar slachtoffer kan worden. Dat Russel dan ook na de race nog olie op het vuur gooit. Tja, dan mag een coureur zich van mij wel in stevige bewoording uitspreken, verder gebeurde er niets.

Vind dit wel weer beetje typerend. Als andere coureurs klagen over rijgedrag van Verstappen is de wereld op dit forum vaak te klein en zijn het jankerds. Als mensen dan wat zeggen over de manier van reageren van Verstappen is het weer van: joh, maak je niet zo druk…

Ik snap best dat Verstappen baalt van de situatie met Russell en niet blij met hem is. En ook dat de emoties hoog op kunnen lopen in de auto. Maar beetje zelfreflectie bij hem zou geen kwaad kunnen. Hij is zelf ook niet vies van op (of over) het randje gaan. Dan moet je ook niet zeuren als het een keer bij jou gebeurt…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:19
Ik heb er niet veel mee. Het wordt beetje te veel allemaal. Heb ook gezin thuis en vaak druk. Dus heb meer te doen dan heel weekend F1 kijken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/344539264_612919667157504_5471365726589888099_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=gOUW8fPgofsAX_tuu2q&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AfAR6XKUHbo1I1KZ4hR3JoQVfyZrRGerMZOvf6B61MupAA&oe=64529FC3

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/344536078_616640430364022_31101184412934569_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=hjhgWatUZxwAX9f9tt5&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfBhlYJhPYJOiTVypXm02bL2lGAzNpCltOe85H4gtih30A&oe=64530750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:51
heb het ook niet gezien. Laten ze het gewoon simpel houden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
YakuzA schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:35:
[...]

Dat Sainz veel minder deed is aardige onzin :)
Die boorde zich zonder goed te remmen in de zijkant van Alonso waardoor die spinde en laatste lag en won daar zelf posities mee.
Russel gaf aan de binnenkant net niet genoeg ruimte en er kwam niemand laatste te liggen.

Je redenatie is nog slechter dan een FIA argumentatie ;)
What happened to: stewards kijken naar de fout/oorzaak en niet naar d gevolgen? Dat Alonso spint en laatste ligt zou nooit meegenomen moeten worden in de beoordeling, evenmin dat Verstappen wel verder kan rijden.

Russell moet gewoon weten dat hij koude banden heeft en door Verstappen (die altijd voorop ligt) in een hoek geduwd kan worden (in dit geval dus ver aan de binnenkant). Russell neemt daarin dan ook bewust risico en moet dus ook weten dat hij minder makkelijk de bocht kan halen, op normale snelheid, inclusief ruimte laten aan de buitenkant.
Ergo: domme fout van Russell. Hij kan best voor dat gat gaan, maar moet dan wel weten dat hij een mindere exit moet nemen en daarmee alsnog de plek verliest (scherper moeten insturen, later op het gas kunnen, ...). Nu probeert hij gewoon de normale lijn te rijden zonder ook maar ergens rekening mee te houden. En dat is gewoon fout, en moet hij een straf voor krijgen. Terwijl het nu niet eens onderzocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tomcatter_31 schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:46:
[...]

Vind dit wel weer beetje typerend. Als andere coureurs klagen over rijgedrag van Verstappen is de wereld op dit forum vaak te klein en zijn het jankerds. Als mensen dan wat zeggen over de manier van reageren van Verstappen is het weer van: joh, maak je niet zo druk…

Ik snap best dat Verstappen baalt van de situatie met Russell en niet blij met hem is. En ook dat de emoties hoog op kunnen lopen in de auto. Maar beetje zelfreflectie bij hem zou geen kwaad kunnen. Hij is zelf ook niet vies van op (of over) het randje gaan. Dan moet je ook niet zeuren als het een keer bij jou gebeurt…
Max moet niet zeuren, maar maakt zijn punt net zoals ze dat bij hem deden. Hier wordt precies duidelijk hoe het werkt in de F1. Heb je een dominante auto, hoeft je dit soort acties niet te doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Russel verknalt letterlijk Max z'n race, Max hoeft niet aan de kant te gaan, hij ligt in alle gevallen voor Russel, die laatste neemt de risico's waar door Max alleen maar slachtoffer kan worden.
Die regel, 'gentlemen's agreement', over ruimte laten voor wie een wiel voor heeft bij het inhalen in een bocht, is nochtans ook vrij recent en heeft ook al veel onder vuur gelegen, onder andere door Joylon Palmer die notabene voor F1 werkt en dus best zich niet te hard uitspreekt. Dit is ook in geen enkele andere raceklasse een ding.

Wat ik me herinner uit 2021 is het van heel ver divebomben van Max op z'n tegenstanders om 'n 'erin' te zetten in de bocht en dan nauwelijks genoeg snelheid minderen/controleren waardoor de tegenstand ver uit de bocht moest. Ook totaal onorthodox en niet zoals F1 tot dan toe gereden werd. Je kan dat dan een 'meesterlijke nieuwe techniek' noemen, die 'het racen veranderd heeft', maar daar heeft hij minstens z'n eerste titel aan te danken.

Een beetje context is wel op z'n plaats.

Verder geen probleem met wat harde woorden in en op de paddock. Dat hele 'iedereen moet vriendjes zijn' kleuterklasmentaliteit in de paddock hangt me de strot uit. Waar zijn de messentrekkers van vroeger? Schumacher kon met niemand door eenzelfde deur, niets ontziende rivaliteit moet er zijn. Dat is topsport. Voor zoverre F1 onder de normale definitie van 'topsport' valt natuurlijk.

Schumacher kon met z'n priemende blik de tegenstander weg bliksemen, vooral als hij het niet naar z'n zin had.
Helemaal niet te vergelijken zoals hierboven ook al geduid. Calimero gedrag en oppokende comments doorweven met conspiracy aantijgingen, daar haal je jezelf compleet mee onderuit. Eerst was het FIA en Ferrari, nu is het FIA en Mercedes.

Net als voetbal supporters, iedere beslissing van de scheids die (soms terecht) in het nadeel van de eigen club uitvalt, is natuurlijk 'betaald door de tegenstander', en weet ik veel... Wat het zou helemaal niet kunnen dat er soms in eigen boezem mag gekeken worden.

Er mag vooral niets tegen het heilige huis Max/RBR opgebracht worden. Erg clean zijn ze ook niet met hun budget cap overruns. Ik kan je zeggen dat dit hun imago online ook weinig goed heeft gedaan, want het komt vaak terug. Terecht of niet.

Internationaal ligt Max ook helemaal niet goed, en dat heeft ook niets met Hamilton of Engeland te maken, want 90% van het F1 publiek heeft niets met Engeland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Zoals verwacht start Hükenberg vanuit de pitstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Grotendeels eens, sprint en reversed grid (god forbid) is helemaal niets.

Slechts een opmerking, esthetiek is natuurlijk geen doel van F1. Een wagen moet snel zijn binnen de regels, en wat jij, wij of wie dan van het resulterende ontwerp visueel en subjectief van vindt, speelt helemaal geen rol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:57
[...]

Niet persoonlijk opvatten hoor want het zijn oude bekende punten die vele weer terug willen, veel van vroeger was ook goed maar ook niet alles.
Als men dacht dat je nog 20, 30 jaar lekker met een v8 over de circuits kon racen is heb je niet in de gaten dat dit soort zaken ook ontwikkelen in de wereld. Want dat is ook F1 innovatie of je het leuk vind of niet.
De tijd van v8 en een pure kwalificatie motor inzetten en kapot rijden is nu toch echt voorbij.

Het is vaak je eigen romantische historisch verlangen waarom je het niet leuk vind, mijn oudste dochter begint nu F1 ook leuk te vinden en die maakt het geen bal uit hoe alles nu klinkt en eruit ziet. Ze heeft die historie niet en verlangt er ook niet naar, blijft mooi om te zien hoe dit soort dingen werken.
Is met voetbal niet anders ;)
En de strikte regels en budgetcaps is er ook o.a. voor dat het veld dichter op elkaar komt wat we allemaal willen. Was het niet zo dat het middenveld laatst dichter dan ooit weer op elkaar zat... nu nog 4 teams die strijden om een titel dat zou perfect zijn.

Fan base en circuits mee eens en toch is er soms ook een leuk circuit bij gekomen.
De auto's komen altijd in periodes dat ze mooier of minder mooi zijn dat is niets anders dan tientallen jaren geleden. Geef mij maar de F1 auto's van eind jaren 80 O+

En vergeet die hork van een vent voor Eccelstone niet meneer Jean-Marie Balestre, tja de top die is eigenlijk nooit goed geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr1IzNe0pIYW9NwpaSrKdr1h6JM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxMByHndJgWsiOSbWuhFTQ8S.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Amos_x schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:02:
[...]

Grotendeels eens, sprint en reversed grid (god forbid) is helemaal niets.

Slechts een opmerking, esthetiek is natuurlijk geen doel van F1. Een wagen moet snel zijn binnen de regels, en wat jij, wij of wie dan van het resulterende ontwerp visueel en subjectief van vindt, speelt helemaal geen rol.
Nou, bij de pijlvormige vleugels en bij de huidige auto is door de FIA aangegeven dat de auto’s er snel uit moeten zien, zelfs als ze stil staan was de bewoording. Esthetiek zit dus zelfs in de regels zelf ingesloten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Amos_x schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:57:
[...]

Die regel, 'gentlemen's agreement', over ruimte laten voor wie een wiel voor heeft bij het inhalen in een bocht, is nochtans ook vrij recent en heeft ook al veel onder vuur gelegen, onder andere door Joylon Palmer die notabene voor F1 werkt en dus best zich niet te hard uitspreekt. Dit is ook in geen enkele andere raceklasse een ding.

Wat ik me herinner uit 2021 is het van heel ver divebomben van Max op z'n tegenstanders om 'n 'erin' te zetten in de bocht en dan nauwelijks genoeg snelheid minderen/controleren waardoor de tegenstand ver uit de bocht moest. Ook totaal onorthodox en niet zoals F1 tot dan toe gereden werd. Je kan dat dan een 'meesterlijke nieuwe techniek' noemen, die 'het racen veranderd heeft', maar daar heeft hij minstens z'n eerste titel aan te danken.

Verder geen probleem met wat harde woorden in en op de paddock. Dat hele 'iedereen moet vriendjes zijn' kleuterklasmentaliteit in de paddock hangt me de strot uit. Waar zijn de messentrekkers van vroeger? Schumacher kon met niemand door eenzelfde deur, niets ontziende rivaliteit moet er zijn. Dat is topsport. Voor zoverre F1 onder de normale definitie van 'topsport' valt natuurlijk.

Schumacher kon met z'n priemende blik de tegenstander weg bliksemen, vooral als hij het niet naar z'n zin had.

[...]

Helemaal niet te vergelijken zoals hierboven ook al geduid. Calimero gedrag en oppokende comments doorweven met conspiracy aantijgingen, daar haal je jezelf compleet mee onderuit. Eerst was het FIA en Ferrari, nu is het FIA en Mercedes.

Net als voetbal supporters, iedere beslissing van de scheids die (soms terecht) in het nadeel van de eigen club uitvalt, is natuurlijk 'betaald door de tegenstander', en weet ik veel... Wat het zou helemaal niet kunnen dat er soms in eigen boezem mag gekeken worden.

Er mag vooral niets tegen het heilige huis Max/RBR opgebracht worden. Erg clean zijn ze ook niet met hun budget cap overruns. Ik kan je zeggen dat dit hun imago online ook weinig goed heeft gedaan, want het komt vaak terug. Terecht of niet.

Internationaal ligt Max ook helemaal niet goed, en dat heeft ook niets met Hamilton of Engeland te maken, want 90% van het F1 publiek heeft niets met Engeland.
Grote onzin. Duimzuigerij.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Gisteren de hele dag qua racen gemist, maar zoals ik het hier lees was het “eventful”. Hopen maar op een fijne race zometeen .

@JB niemand die 2x in je lijstje staat…zou het vandaag dan Leclerc of Russell worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34

Pierre

Van nature lui!

Hulkenberg gaat starten vanuit de pits lees ik op Twitter.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
d-vine schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:02:
[...]

Het is vaak je eigen romantische historisch verlangen waarom je het niet leuk vind, mijn oudste dochter begint nu F1 ook leuk te vinden en die maakt het geen bal uit hoe alles nu klinkt en eruit ziet. Ze heeft die historie niet en verlangt er ook niet naar, blijft mooi om te zien hoe dit soort dingen werken.
Dit.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:34
Vooralsnog elk jaar een andere winnaar.... Dit jaar: Leclerc?
(Ik verwacht zelf van niet)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:18
[...]

oranje bril... maar goed blijkbaar roep jij in de kantine ook iets van dickhead naar je collega's (nee niet als grap) als je het niet met ze eens bent. Ook al heeft die collega ongelijk je gaat niet zo met elkaar om

Typerend idd wat al eerder gezegd werd....nee geen tokkies, die gaan wat beschaafder met elkaar om.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Pierre schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:16:
Hulkenberg gaat starten vanuit de pits lees ik op Twitter.
Ik weet dat het topic snel gaat, maar een kwartiertje terug. ;) :P
Chocoball in "[F1 2023] Race 4 GP van Azerbeidzjan"

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34

Pierre

Van nature lui!

DaniëlWW2 schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:23:
[...]

Ik weet dat het topic snel gaat, maar een kwartiertje terug. ;) :P
Chocoball in "[F1 2023] Race 4 GP van Azerbeidzjan"
Zucht er moet koffie in :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08
[...]

Dit is helemaal niet waar. Max is in veel landen de populairste coureur, o.a in de VS, Japen enz. Dit maakt hem juist de populairste coureur van dit moment.

Maar goed, het doet er ook weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

bvbal79 schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:21:
[...]

oranje bril... maar goed blijkbaar roep jij in de kantine ook iets van dickhead naar je collega's (nee niet als grap) als je het niet met ze eens bent. Ook al heeft die collega ongelijk je gaat niet zo met elkaar om

Typerend idd wat al eerder gezegd werd....nee geen tokkies, die gaan wat beschaafder met elkaar om.
Prick klinkt veel beter inderdaad #BOT :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
d-vine schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:02:
[...]

Niet persoonlijk opvatten hoor want het zijn oude bekende punten die vele weer terug willen, veel van vroeger was ook goed maar ook niet alles.
Als men dacht dat je nog 20, 30 jaar lekker met een v8 over de circuits kon racen is heb je niet in de gaten dat dit soort zaken ook ontwikkelen in de wereld. Want dat is ook F1 innovatie of je het leuk vind of niet.
De tijd van v8 en een pure kwalificatie motor inzetten en kapot rijden is nu toch echt voorbij.

Is met voetbal niet anders ;)
En de strikte regels en budgetcaps is er ook o.a. voor dat het veld dichter op elkaar komt wat we allemaal willen. Was het niet zo dat het middenveld laatst dichter dan ooit weer op elkaar zat... nu nog 4 teams die strijden om een titel dat zou perfect zijn.

Fan base en circuits mee eens en toch is er soms ook een leuk circuit bij gekomen.
De auto's komen altijd in periodes dat ze mooier of minder mooi zijn dat is niets anders dan tientallen jaren geleden. Geef mij maar de F1 auto's van eind jaren 80 O+

En vergeet die hork van een vent voor Eccelstone niet meneer Jean-Marie Balestre, tja de top die is eigenlijk nooit goed geweest.
Daarom zeg ik ook heel bewust:
GAIAjohan schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:25:
[...]

Met simpelere, goedkopere , motoren zou de sport sowieso beter bereikbaar zijn voor kleine teams. Maar dan nog moet er een mogelijkheid zijn voor grote teams om werkelijk alles in de kunnen zetten. Als die full electric zouden willen gaan, be my guest. Maar dan kan de sport ook weer bezig zijn met innoveren voor normale auto’s. Met de huidige restricties op ontwikkeling is dat punt compleet verdwenen.
daarom moet je naar mijn mening niet de techniek gaan limiteren, maar juist brandstof(verbruik). Dan krijg je innovaties in techniek die mogelijk bruikbaar worden in straatauto’s. Terwijl dan de dikke motoren op basis van evolutie waren verdwenen ipv keihard op basis van jaar.

Overigens vind ik de hele focus op teams die dicht bij elkaar liggen een beetje meh. De charme was juist als een Minardi punten vergaarde. Of als een middenmoot team ineens een winnende wagen kon produceren. Grote verschillen in performance op verschillende circuits.
Teams dicht bij elkaar was het eigenlijk nooit

En dat een wagen esthetisch niet mooi hoeft te zijn is de FIA het niet helemaal mee eens. De tijd van 2006-2009 met alle flaps enz overal is juist mede beëindigd vanwege esthetiek. De huidige wagens hebben bepaalde aero zaken vanwege esthetiek

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 30-04-2023 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Kleine nuance: Perez is een collega, Russell een concurrent of conculega ;)

Maar het kleurrijke taalgebruik was misschien wat teveel. Alles wordt al zo op de spits gedreven (ook bijvoorbeeld in voetbal), het zou fijn zijn als sporters een seconde langer nadenken en de media niet zo clickgeil is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
En hier de bevestiging vanuit de FIA
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fu8xornWAAE8eD_?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
GAIAjohan schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:25:
[...]

En dit is precies wat er mis is tegenwoordig. In plaats van dat je gewoon een normale reactie geeft waarom je iets/wel niet vindt, ridiculiseer je mijn mening door naar een sport zonder al te veel actie te verwijzen .

Ik vind dat de f1 veel van zijn glans en mogelijkheden verloren heeft door keuzes die niet in het belang van de sport en liefhebbers, maar van de commercie zijn.

Verder was er vroeger juist veel meer echte actie. Elke rijdersfout kon tot uitvallen leiden. Auto’s waren onbetrouwbaar. Geen DRS nodig.
De huidige acties worden uitgemolken, en dan niet alleen voor een replay, maar ook om weer een rivaliteitje op te bouwen, en daarmee weer polarisatie op vooral social media. Waar men dan weer allemaal oude koeien en dom geneuzel erbij haalt.
Waar ik ook wel een beetje doodloof van word is vertellen hoe de F1 er 100 jaar geleden uit ziet en die geschiedenislesjes die om de zoveel tijd om de hoek komen zeilen.

Er is gerust het een en ander op de huidige F1 aan te merken, maar de manier waarop je nu een race kan volgen met de app en ik weet niet hoeveel camerastandpunten vind ik echt prachtig. En zoals @basvn al zei de sprintrace op één dag is wel prima; vind je het niet, bekijk je hem niet en hou je het bij vrijdag en zaterdag. Klinkt wel logisch eigenlijk.

Nog ff en we mogen weer. Fijne race allemaal. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

dr.lowtune schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:48:
[...]
Maar het kleurrijke taalgebruik was misschien wat teveel. Alles wordt al zo op de spits gedreven (ook bijvoorbeeld in voetbal), het zou fijn zijn als sporters een seconde langer nadenken en de media niet zo clickgeil is.
Ik denk dat zulk taalgebruik overal voorkomt binnen de F1 wereld, alleen VER heeft maling aan de camera’s en gooit het er uit wanneer het kan (lees: de eerste ontmoeting na de sprint met RUS).

Daar kan je wat van vinden maar het siert hem wel op de manier dat je weet wat je aan hem hebt, in plaats van achter de rug om of lafjes bij interviews een sneer uitdelen. (Wat VER overigens ook deed nadat hij RUS had ‘gesproken’).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 21:57
GAIAjohan schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:38:
[...]

Daarom zeg ik ook heel bewust:

[...]

daarom moet je naar mijn mening niet de techniek gaan limiteren, maar juist brandstof(verbruik). Dan krijg je innovaties in techniek die mogelijk bruikbaar worden in straatauto’s. Terwijl dan de dikke motoren op basis van evolutie waren verdwenen ipv keihard op basis van jaar.
Met de innovatie motortechniek van nu kwam weer de complexiteit om de hoek kijken wat weer nieuwe motor leveranciers afschrikte. En ze gaan nu voor de duurzame brandstof wat weer in de auto industrie gebuikt kan gaan worden.
Al ik denk dat de normale auto volledige elektrisch gaat worden in de toekomst maar er zijn genoeg grotere voertuigen waar andere oplossingen voor nodig zijn.
Het zullen altijd compromissen zijn met Formule 1 nooit de perfecte uitkomst.
Een nieuwe motorleverancier erbij is ook weer leuk.

Persoonlijk verlang ik niet meer dat er maar 1 of 2 teams strijden om titels dat is al jaar en dag aan de gang, en begint echt saai te worden.
Daarom mag dit jaar van mij Max wat meer weerstand krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Die oranje bril heeft volgens mij hele dikke glazen waardoor je troebel ziet. Er is een reden dat VER de bijnaam crashstappen heeft/had. Hij heeft vaak genoeg iemand z’n race verknalt. De wereld is alleen te klein als meneer eens iemand tegenkomt die ‘m ook laat staan.

YouTube: 7 Times Max Verstappen Clashed with his Rivals

We zagen en hoorde gister weer een glimp van de oude Verstappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-04-2023 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mijn twee centen zijn dat Russell inderdaad een fout heeft gemaakt maar dat het geen onnodig of roekeloos risico was. Als het niet tijdens de start was gebeurt had hij daar wat mij betreft een straf voor moeten krijgen maar aan het begin van de wedstrijd laten ze nu eenmaal veel toe.
Ik geloof dat coureurs die veel van dit soort ongevallen veroorzaaken daar netto vooral zichzelf mee hebben, ook al komen ze er af en toe mee weg.

Zelfs als de actie een beetje twijfelachtig was heb ik er vrede mee. Het zijn geen bejaarden die beleefd met boodschappenautotjes rond rijden. Er is nu eenmaal een flink grijs gebied van overlap tussen "acties waar je net mee weg komt" en "acties die legaal zijn maar toch fout gaan". Als je botsingen helemaal wil voorkomen moet je niet 20 cm achter een auto rijden die met 300km/h op een bocht afstormt en kun je beter alleen de baan op gaan.

Dan de sprintkwalifier en sprint. Ik vond het eigenlijk best wel saai en had moeite mijn aandachter bij te houden, ook al was het vrij kort, op een gegeven moment ben ik toch maar de was gaan vouwen. Mijn partner was ondertussen op de bank in slaap gevallen.

Daarna heb ik de F2 sprint gekeken en was ik weer klaar wakker. Het kán dus wel, het is niet zo dat "sprints" automatisch niks zijn. Technisch gezien is een normale F1-race trouwens ook een sprint (in tegenstelling tot endurance races die vele uren of zelfs dagen duren).

[ Voor 23% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 30-04-2023 11:04 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MisteRMeesteR schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat zulk taalgebruik overal voorkomt binnen de F1 wereld, alleen VER heeft maling aan de camera’s en gooit het er uit wanneer het kan (lees: de eerste ontmoeting na de sprint met RUS).

Daar kan je wat van vinden maar het siert hem wel op de manier dat je weet wat je aan hem hebt, in plaats van achter de rug om of lafjes bij interviews een sneer uitdelen. (Wat VER overigens ook deed nadat hij RUS had ‘gesproken’).
Laten we wel wezen, dat was wel een briljante sneer. Gewoon toegeven dat hij het zelf ook wel eens deed en het op ervaring gooien. :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-04-2023 11:02 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dj-sannieboy schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:56:
[...]

Die oranje bril heeft volgens mij hele dikke glazen waardoor je troebel ziet. Er is een reden dat VER de bijnaam crashstappen heeft/had. Hij heeft vaak genoeg iemand z’n race verknalt. De wereld is alleen te klein als meneer eens iemand tegenkomt die ‘m ook laat staan.

YouTube: 7 Times Max Verstappen Clashed with his Rivals

We zagen en hoorde gister weer een glimp van de oude Verstappen.
Bovendien hoeft ie zichzelf daar niet op de stip te leggen, hij kan ook Russel voor laten gaan en de volgende binnenbocht pakken. Dan heeft ie een hele auto en een kans richting naar voren te rijden. Dom dus. Max is vaker niet de slimste in het.veld lijkt het wel, denk maar aan de DRS wissels vorig jaar, duurde gewoon te lang om te beseffen dat hij de laatste drs moest gebruiken om in te halen ipv de eerste.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

Bottas heeft daar volgens mij ook nog wel een mening over :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

alexbl69 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:37:
[...]

Verstappen heeft een beroerde start en Russel komt naast hem. In T1 geeft Russel hem voldoende ruimte. Het eerste contact (en de eerste schade aan de vloer) wordt veroorzaakt doordat Verstappen op het stuk tussen T1 en T2 naar links stuurt, tegen Russel aan.
Ben je nou aan het trollen, of heb je het beeldmateriaal niet bekeken voordat je conclusies trok? Er is op de onboard van Russell geen contact noch schade te zien tussen T1 en T2, tijdens/na T2 wel. Op de onboard van Sainz die erachter rijdt kan je duidelijk zien dat er tussen de wielen van beide wagens het hele stuk tussen T1 en T2 ruimte blijft dus van contact kan geen sprake zijn, laat staan dat er iets in de buurt van de vloer is gekomen daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Een beetje context is zeker op z'n plaats, want de acties waar je het over hebt gingen eigenlijk universeel over de situatie dat Max via de binnenkant inhaalde en voor het uitkomen van de bocht al grotendeels voor lag en daarna de auto naar buiten liet lopen. Dat is iets heel anders dan terwijl je nog steeds achter ligt de auto naar buiten laten lopen. Dat kan je als ingehaalde al nauwelijks zien gebeuren of op anticiperen en er is bovendien op dat moment nog niet eens een klein beetje van een inhaalactie gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu Max 2 WDC's binnen heeft begint ie wel aardig praatjes te krijgen. Vertoont inmiddels een beetje dezelfde diva-trekjes als Lewis.
Alles en iedereen moet maar wijken voor hem.

Het zullen de bijwerkingen van succes wel zijn, denk ik dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Er kan eindeloos geklaagd worden over het nieuwe sprintformat, maar dat zal weinig invloed hebben zolang je wel blijft kijken.

Ik heb ‘t dit weekend een kans gegeven, ook omdat ik tijd had, maar de volgende sprintweekenden kijk ik alleen de race en de kwalificatie wanneer dat uitkomt.

Oproep: doe hetzelfde. Dan komt het signaal misschien over. Minder kijktijd = doel niet bereikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:04:
Nu Max 2 WDC's binnen heeft begint ie wel aardig praatjes te krijgen. Vertoont inmiddels een beetje dezelfde diva-trekjes als Lewis.

Nee van een dominante auto ;) RUS kent dat gevoel nog niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:04:

Denk even de namen van de coureurs weg, wat had je dan van de actie van de achterliggende auto gevonden die de hele bocht lang achter bleef liggen en vervolgens de tegenstander (die de hele bocht voor bleef) in het midden van de auto aantikte met schade als gevolg? Goeie actie? Want volgens mij ga je dan een heel gevaarlijke kant op.
Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord