Antonl91 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:21:
[...]
Nou is dit allemaal abracadabra voor mij en zie ik wat betreft deze unit sowieso geen probleem, maar als ik snel even google dan lees ik ik inderdaad over geluidvermogen en geluidsdruk. Geluidsvermogen is bij de bron en de druk is afhankelijk van hoever iets van een plek afstaat. Maar het geluid neemt met 6dB af per verdubbeling van de afstand....
In de datasheet staat 49dB op 8kW vermogen op een afstand van 1meter. Als je de afstand verdubbelt is dat een verlies van 12dB op 2 meter en 18dB op 4 meter. Dan zit je vrij safe binnen de grenzen.
sorry, deze twee waarden ookal worden ze met de eenheid dB uitgedrukt kun je op deze wijze dus niet vergelijken. Dat werkt toch wel iets anders. deze 49 dB mag je niet eens hiervoor gebruiken.
Wat je zou kunnen doen is de Wpac tool gebruiken, als dat voor jou te lastig is is dat geen probleem, ik wil je wel helpen, stuur me daarvoor maar een pm. ik heb dan wel een aantal gegevens nodig, maar dat doen we beter in een pm.
het kost je overigens niets, ik heb hier voor een boel tweakers al dit soort berekeningen uitgevoerd.
ik hoor het wel.
als na een klacht blijkt dat de warmtepomp niet aan de geluidseis voldoet wens ik je heel veel succes, heb gisteren pas een rechterlijke uitspraak over een dergelijk geval gepost. komt er op neer dat de beste man zijn warmtepomp niet meer kon gebruiken. Maar ja, dat is dus achteraf. Had eigenlijk heel eenvoudig met de juiste berekening voorkomen kunnen worden.
ik vraag me wel af of deze warmtepomp die je hebt uitgezocht wel de juiste voor je is. hoeveel moet je voor de installatie betalen? totaal 6.000 - 7.000 euro ?
[
Voor 19% gewijzigd door
MacD007 op 12-05-2024 23:17
]