Even een update met wat meer details na een paar dagen testen en het opvolgen van jullie tips (o.a. fan op max).
Ik wil dus graag mijn woonkamer volledig op airco verwarmen zonder bijverwarmen door CV.
- Ik heb een nieuwe LG S12ET. Details zie
https://electrodiscount.b...um=referral&utm_term=4419
- De ruimte is 42m2 groot. Vrijstaand huis, 20 jaar oud, wel redelijk wat dubbelglasruitjes. 2,7m. plafondhoogte.
Wat valt op:
- Merk dat als de buitentemperatuur rond de 0 graden zit, ik de ruimte niet warmer krijg dan 17 graden.
- Airco hangt in een hoek van de kamer (i.v.m. geluidsoverlast niet boven de bank) maar wel met voldoende ruimte er om heen
- Ik heb deze vandaag om 14.00u. aangezet op 28 graden verwarmen. Op moment van schrijven (21.00u) nog niet warmer dan 17 graden volgens de temperatuurmeter van de CV en mijn gevoel ;-) .
- De airco zelf geeft via de App aan dat ie op 22,5 graad zit en is volop bezig om naar de 28 ingestelde graden te komen. Dat verschil is te verklaren omdat ie in een hoek hangt, dus dat is geen probleem. Maar hij haalt in ieder geval niet die temperatuur op 1 meter van het apparaat of verder af.
- Verbruik is (volgens een tussenmeter) de gehele dag door 0,8 - 1.2kwh.
- Fan staat op de snelste stand
- Jet stand zorgt wel even voor iets meer warmte (en veel meer fansnelheid) maar dat is maar een tijd en dan schakelt die stand auto weer uit. Jetstand zorgt ook voor een hogere kwh.
- Centrale verwarming staat dus op 13 graden ingesteld. Zodat die alleen aanslaat op moment dat het onder de 13 graden in de nacht zou komen
- Ik meen me te herinneren dat toen de temperatuur buiten hoger was (zo rond de 8 graden) dat het toen geen probleem was om op 20 graden te komen voor alleen de woonkamer. Keuken erbij (20m2 extra zodra deuren open staan) trok het toen ook niet. .
Mijn doel:
19,5 graad is al voldoende voor de woonkamer maar dat lukt nu ook niet.
Iemand nog tips? Ik kan wellicht eens met een temperatuur gun kijken hoeveel graden de uitblaas temperatuur is.
[
Voor 14% gewijzigd door
martijn22222 op 05-12-2023 21:59
]