Weet niet welke airco je hebt, maar pak hem beet een jaar geleden had ik met mijn Daikin een soortgelijk iets: woonkamer wou niet boven de 19,5 graden uitkomen en verbruik ook nooit boven een bepaald verbruik (zelfs met standje maximum ging het verbruik niet omhoog). Door met de afstandsbediening te switchen tussen verwarmen en koelen en weer terug naar verwarmen, dat deed het voor mij. Blijkbaar kwam de app in conflict met de instelling van de afstandsbediening.martijn22222 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:55:
[...]
Hele nacht door laten lopen op 24 unit temperatuur. Waarbij gezegd moet worden dat in de vroege ochtend de buitentemperatuur 2 graden is t.o.v. 0 graden gisteravond.
De woonkamer temperatuur is nu 19 graden. Heb de unit nu naar 25 gezet en laat hem vandaag doorlopen. Verbruikt momenteel gemiddeld (dus ook vannacht) 1,2kwh (per uur dus).
Overigens bereik ik als ik hem 'snachts uit zet en de de woonkamer van 13 naar 17 graden moet (dat is het op moment dat de CV niet bijspringt) dat dan wel in bv. 3 uurtjes tijd. Het is meer 17 graden en hoger wat hem tot nu toe niet lukt. Maar goed ben dat nu dus aan het proberen te verbeteren aan de hand van jullie tips waaronder dus continu laten lopen op 24/25.
1. Switch met de afstandsbediening van verwarmen naar koelen
2. Ga van koelen naar verwarmen
3. Zet de fanstand even naar maximaal en vervolgens weer terug naar bijvoorbeeld auto
3. Doe de airco uit met de afstandsbediening
4. Start hem op met de app of afstandsbediening
Daarna ging alles weer bij mij goed (zowel via de app als afstandsbediening) en kreeg ik het huis wel warmer dan de 19,5 graden. Vorig jaar dit een aantal keren gehad. Dit jaar nog niet weer.
.