Signatures zijn voor boomers.
Het is ook verstappen. Die had gewoon een heel indrukwekkend rookieseizoen. Was ook niet voor niets rookie van het jaar toen. Met 3x een 4e plaats (met wat geluk had dat al zijn eerste podium kunnen zijn) en regelmatig voor de Red Bulls finishen, terwijl die auto daar echt niet thuis hoorde. Die stond gewoon legit op die 4e plek van de teambazen. Iedereen wilde hem wel hebben, wat ook mede de reden was dat Red Bull hem in 2016 wel vast moest leggen.Shinji schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:28:
[...]
Ik heb het idee dat Max in zijn rookie jaar 4e stond (VER) ondanks dat hij toen VES was. Maar Verne deed toen niet mee dus die kan het eigenlijk niet zijn.
Het is leuk om 2015 nog een keer na te kijken in de off-season. Dan herken je echt veel zaken die Verstappen nu nog steeds zo doet.
🚨 Wind-tunnel time allocation for 2024:
— RBR Daily (@RBR_Daily) 3 januari 2024
Haas - 1380 hours
Stake F1 Team - 1320 hours
AlphaTauri - 1260 hours
Williams - 1200 hours
Alpine - 1140 hours
Aston Martin - 1080 hours
McLaren - 1020 hours
Ferrari - 960 hours
Mercedes - 900 hours
Red Bull - 840 hours
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Red Bull kon pas vanaf november vorig jaar weer de volledige 70% aerolimiet benutten na het uitdienen van de budgetplafondstraf. De pijn die Red Bull daarvan ondervonden heeft zou nog merkbaar zijn tot en met de eerste upgrade ronde. Traditioneel gezien is dat dus begin mei.
Welke pijn?Chocoball schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:48:
[...]
Red Bull kon pas vanaf november vorig jaar weer de volledige 70% aerolimiet benutten na het uitdienen van de budgetplafondstraf. De pijn die Red Bull daarvan ondervonden heeft zou nog merkbaar zijn tot en met de eerste upgrade ronde. Traditioneel gezien is dat dus tot begin mei.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Schijnbaar heeft Red Bull de tijd optimaal benut zodat ze er schijnbaar weinig last van hebben gehad. Of hun simulatiesoftware is gewoon erg goed.Chocoball schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:48:
[...]
Red Bull kon pas vanaf november vorig jaar weer de volledige 70% aerolimiet benutten na het uitdienen van de budgetplafondstraf. De pijn die Red Bull daarvan ondervonden heeft zou nog merkbaar zijn tot en met de eerste upgrade ronde. Traditioneel gezien is dat dus begin mei.
"When you grow up your heart dies"
Red Bull is vorig seizoen na de grand prix van Hongarije al gestopt met de verdere ontwikkeling van de RB19.sjaool schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:44:
[...]
Schijnbaar heeft Red Bull de tijd optimaal benut zodat ze er schijnbaar weinig last van hebben gehad. Of hun simulatiesoftware is gewoon erg goed.
Ook gaven ze aan dat ze door de straf ook hun interne processen hebben moeten aanscherpen. Ontwerpkeuzes moesten vooraf iets brengen voordat er een CFD simulatie of windtunneltijd tegenaan werd gegooid. Ze hebben een oude maar betrouwbare windtunnel maar lopen voor op de rest met CFD simulaties.
Het zette RBR alleen maar meer op scherp ipv een strafChocoball schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:00:
[...]
Red Bull is vorig seizoen na de grand prix van Hongarije al gestopt met de verdere ontwikkeling van de RB19.
Ook gaven ze aan dat ze door de straf ook hun interne processen hebben moeten aanscherpen. Ontwerpkeuzes moesten vooraf iets brengen voordat er een CFD simulatie of windtunneltijd tegenaan werd gegooid. Ze hebben een oude maar betrouwbare windtunnel maar lopen voor op de rest met CFD simulaties.
Mijn boefje is liev!
toto?basvn schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:45:
[...]
Ik zie dit Zak Brown van McLaren ook nog wel doen
In tegenstelling tot MER, die jaren lang profiteerden van een veel sterkere motor. Die achterstand gaat MER niet zomaar inhalen. Het zou me niet verbazen als ze in seizoen 2024 het vierde beste team zijn (na RBR, FER en MCL).JB schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:44:
[...]
Het zette RBR alleen maar meer op scherp ipv een strafDit team is koning aanpassen, na al die jaren MER dominantie.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik hoop iig dat het weer een track afhankelijke tombola wordt.hansvk schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:12:
[...]
In tegenstelling tot MER, die jaren lang profiteerden van een veel sterkere motor. Die achterstand gaat MER niet zomaar inhalen. Het zou me niet verbazen als ze in seizoen 2024 het vierde beste team zijn (na RBR, FER en MCL).
Het was afgelopen jaar wel leuk dat per track weer een andere team blijkbaar het weer beter voor elkaar had, waardoor de volgende telkens weer gehusseld was.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
motor is toch niet het probleem bij merc? vooral de aero-downforce etc. denk niet dat mercedes nog verder gaat wegzakken.hansvk schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:12:
[...]
In tegenstelling tot MER, die jaren lang profiteerden van een veel sterkere motor. Die achterstand gaat MER niet zomaar inhalen. Het zou me niet verbazen als ze in seizoen 2024 het vierde beste team zijn (na RBR, FER en MCL).
Verwijderd
Albon staat ondergewaardeerd laag.JB schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:41:
[...]
RUS zo laag snap ik ook niet helemaal eigenlijk.
Hij werd in het diepe gegooid naast max, maar is sinds dien low key één van de meest waardevolle coureurs die een team met een slechte auto aan meer punten helpt dan ze op basis van de auto verdienen.
Met achterstand van MER doelde ik op het aanpassen van een auto, anders dan de motor. Voor MER waren in hun dominante jaren dergelijke aanpassingen ondergeschikt omdat ze met het surplus aan motorvermogen t.o.v. de rest hun voorsprong behielden. Zodoende hebben ze naar mijn inschatting weinig ervaring opgedaan met andere aanpassingen van aero etc.himlims_ schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:33:
[...]
motor is toch niet het probleem bij merc? vooral de aero-downforce etc. denk niet dat mercedes nog verder gaat wegzakken.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Met Sargeant ernaast is het eigenlijk niet in te schatten hoe goed of slecht die auto nu echt was?Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:43:
[...]
Albon staat ondergewaardeerd laag.
Hij werd in het diepe gegooid naast max, maar is sinds dien low key één van de meest waardevolle coureurs die een team met een slechte auto aan meer punten helpt dan ze op basis van de auto verdienen.
PSN
Dat is voor de komende 2 jaar, misschien had Sauber als teamnaam makkelijker geweest
[ Voor 12% gewijzigd door Chocoball op 04-01-2024 11:25 ]
Motor was ook niet meer je van het na de aanpassing op de 10% bioethanol versie. Merc was eerst de sterkste, maar sinds 2022 niet meer. Aanpassingen mogen alleen op betrouwbaarheid (hoi Ferrari) en niet om meer vermogen te verkrijgen.himlims_ schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:33:
[...]
motor is toch niet het probleem bij merc? vooral de aero-downforce etc. denk niet dat mercedes nog verder gaat wegzakken.
Ik heb het gevoel dat 2024 ook wel eens een sof kan worden voor Mercedes. 2022 zouden ze het helemaal worden met die zero-pod concept. Falure omdat ze het concept en porpoising niet onder de knie kregen met die knetterharde auto. Dus 2023 zou het moeten worden, maar snel bleek dat het nog steeds niet werkte en pas na Monaco met die frankenstein versie leek het iets beter te worden. Maar vergeet niet dat die P2 in het kampioenschap kwam omdat Ferrari weer eens niet thuis bleek te zijn en AM achteruit reed aan het einde van het jaar. Met McLaren die pas veel te laat op kwam is het een illusie dat ze het 2de team waren.
Ja, ze gaan 'alles anders doen' in 2024, maar vergeet niet dat ze 2 jaar achterstand hebben in het begrijpen van concepten en toepassen daarvan. Ik verwacht een RB19-look'alike zoals alle andere teams doen en dat ze hooguit met McLaren, Ferrari en AM om de knikkers gaan rijden. RBR gaat met de RB20 weer een stap maken, die hebben de huidige concept dominantie tot het nieuwe reglement in 2026
Verwijderd
Russel wordt geprezen, Albon vermorzelde Latifi net zo goed als Russel daarvoor.YakuzA schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:14:
[...]
Met Sargeant ernaast is het eigenlijk niet in te schatten hoe goed of slecht die auto nu echt was?
In natte condities waar de auto minder verschil maakt komt Albon naar voren.
De auto is zeker slecht. Niet zo slecht als Sergeant deed lijken, die heeft zijn rookie jaar gehad en moet nu gaan presteren. Maar ook niet zo goed als Albon erin laat zien.
Bovendien deed Albon het in de Red Bull beter dan Perez tov Max! Perez heeft de mazzel dat hij nog steeds tweede is geworden.
stek je voor; dat ze Albon -wel- de logische tijd gegeven hadden om zijn draai te vinden [..] dan had max waarschijnlijk wel een goeie 2e man gehad. Perez redelijk over-rated, solide rijder maar niet van wereld materiaal.Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:33:
[...]
Russel wordt geprezen, Albon vermorzelde Latifi net zo goed als Russel daarvoor.
In natte condities waar de auto minder verschil maakt komt Albon naar voren.
De auto is zeker slecht. Niet zo slecht als Sergeant deed lijken, die heeft zijn rookie jaar gehad en moet nu gaan presteren. Maar ook niet zo goed als Albon erin laat zien.
Bovendien deed Albon het in de Red Bull beter dan Perez tov Max! Perez heeft de mazzel dat hij nog steeds tweede is geworden.
Datum | Team | Type-aanduiding |
?? | Red Bull | RB20 |
?? | Mercedes | W15 |
di. 13 feb | Ferrari | project 676 |
?? | McLaren | ?? |
ma. 12 feb | Aston Martin | AMR24 |
?? | Alpine | A524? |
ma. 5 feb | Williams | FW46? |
?? | AlphaTauri | ?? |
ma. 5 feb | Stake F1 | C44 |
?? | Haas | VF-24? |
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 04-01-2024 16:08 ]
Die livery update van redbull is ook niet bijzonder om te zien.Chocoball schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:19:
Vandaag heeft ook Aston Martin bekend gemaakt waneeer de AMR24 wordt gepresenteerd.
Datum Team Type-aanduiding ?? Red Bull RB20 ?? Mercedes W15 di. 13 feb Ferrari project 676 ?? McLaren ?? ma. 12 feb Aston Martin AMR24 ?? Alpine A524? ma. 5 feb Williams FW46? ?? AlphaTauri ?? ma. 5 feb Stake F1 C44 ?? Haas VF-24?
Aston martin en Ferrari veranderd ook vrij weinig aan, betekend niet dat we ze niet gaan bekijkenChrosser schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:49:
[...]
Die livery update van redbull is ook niet bijzonder om te zien.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Topadviseur Helmut Marko drie jaar langer bij Red Bull.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 5 januari 2024
Max Verstappen maakte zich eerder al hard voor aanblijven van Marko en zei in november: "Dat heeft voor mij met respect en loyaliteit te maken. Hem laat ik niet vallen." ⬇️https://t.co/XXpKuO2VTc
[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 05-01-2024 21:48 ]
Dan is hij iets van 83 ofzo?
21 Times F1 Was A Literal Meme
[ Voor 10% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-01-2024 22:29 ]
Die man blijft tot zijn dood bij Red Bull. Dat zijn mensen die hebben het racen in het bloed zitten en kunnen het niet los laten. Ik denk ook niet dat hij het als werken ervaart. Hetzelfde gold voor Niki Lauda.
Van mij mag ie blijven, markante man die ook wel eens lekker uit de bocht vliegt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mercedes blijft in ieder geval tot en met 2030 motoren leveren aan Williams. Eerder werd al bekend dat dat ook het geval blijft in combinatie met McLaren. #F1
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 8 januari 2024
[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 08-01-2024 15:46 ]
Bottas was meer omdat er weinig andere kandidaten waren na het plotselinge vertrek van RosbergIllegal_Alien schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:44:
Op zich wel logisch, Williams is soort van het junioren team van Mercedes. (Britney Nico, Bottas & Russel in iedergeval zo uit mijn hoofd.)
Helmut Markant?Help!!!! schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:44:
Zulke mensen gaan vaak juist dood als ze stoppen met werken.
Van mij mag ie blijven, markante man die ook wel eens lekker uit de bocht vliegt.
Het is ook wel de veilige keus als je kijkt naar wat de alternatieven zijn. RBPT is afwachten hoe het zonder Honda gaat zijn, Ferrari gaat vaker kapot dan de rest voor mijn gevoel, en Alpine is als je deel uit wilt maken van het gebed zonder einde 100 races plan.Illegal_Alien schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:44:
Op zich wel logisch, Williams is soort van het junioren team van Mercedes. (Britney Nico, Bottas & Russel in iedergeval zo uit mijn hoofd.)
Zijn vertrek volgt na het eerdere vertrek vorige maand van FIA F1 Sporting Director Steve Nielsen. Nielsen is naar de Formule 1 overgestapt in een soorgelijike functie. Inmiddels is er ook een vervanger voor Nielsen aangewezen in de persoon van Tim Malyon.
https://www.motorsport.co...re-to-leave-fia/10563718/
Zie dat @G_Dragon het ook gemeld heeft in F1 Randzaken.
[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 08-01-2024 18:47 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
'Just an inchident'G_Dragon schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:56:
@Chocoball Ja omdat dit topic op dat moment dicht was haha
terug naar z'n oude nest mcLaren?Lynx schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:51:
Las ook dat Gloss naar een F1 team gaat. Lekker om de ontwikkelaar van de nieuwe technical directives in je team te hebben. Gokje? MB?
het is wel een gouden vent om nu binnen te hengelen, met t oog op de 2026 regs.
Dat zoiets kan en magLynx schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:51:
Las ook dat Gloss naar een F1 team gaat. Lekker om de ontwikkelaar van de nieuwe technical directives in je team te hebben. Gokje? MB?

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
FIA is Zwitsers, daar is gardening leave een stuk moeilijker wettelijk af te dekken.
PSN
https://www.bnr.nl/podcas...uikte-ev-krijgt-giga-klap
Zij is *de* race control operator van F1, en werkt dus in het team van de FIA wat dat mogelijk maakt. Meer details in het interview! (de rest is ook interessant, maar vast niet voor iedereen)
ping 127.212.23.124
Toto met zichzelf alleen al, waar hij allemaal aandelen en/of belangen in en bij heeft gaat nergens over.Giel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:28:
[...]
Daar verbaas ik me vaker over. Net zoals de functies van Toto en Susie Wolff en hun belangen.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Andersom hoor je bijna nooit. Het zou wat zijn als er eentje van een top team overstapt met inside informatie en meteen kan aanwijzen dat dat vleugetje er alleen zit om bewust vuile lucht te creëren, of bepaalde flex wat ze nog niet weten. Oh... wacht.. ik dacht dat Ferrari een deal had gesloten om dat te moeten doen.Chocoball schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:11:
De F1 Technical Director van de FIA gaat de organisatie verlaten. Tim Goss werkte sinds 2018 bij de FIA en rapporteerde aan FIA Single Seater Director Nikolas Tombazis. Het schijnt een klap voor de FIA te zijn want Goss was een sleutelfiguur bij de technische regelementen voor 2026.
Zijn vertrek volgt na het eerdere vertrek vorige maand van FIA F1 Sporting Director Steve Nielsen. Nielsen is naar de Formule 1 overgestapt in een soorgelijike functie. Inmiddels is er ook een vervanger voor Nielsen aangewezen in de persoon van Tim Malyon.
https://www.motorsport.co...re-to-leave-fia/10563718/
Zie dat @G_Dragon het ook gemeld heeft in F1 Randzaken.
2024 - 2015 = 10?Chocoball schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:35:
Iemand viert zijn 10e seizoen in Formule 1 met een samenvatting
[YouTube: Max Verstappen - Formula 1 since 2015]
2015Illegal_Alien schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:15:
[...]
2024 - 2015 = 10?![]()
Zal wel niet wakker zijn.
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Hoeveel zijn dat er?
Je moet een beetje meer ‘inclusief’ denkenIllegal_Alien schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:15:
[...]
2024 - 2015 = 10?![]()
PSN
2024 seizoen is nog niet begonnen.Giel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:19:
[...]
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Hoeveel zijn dat er?![]()
Seizoen loopt tot 2025?Illegal_Alien schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:15:
[...]
2024 - 2015 = 10?![]()
Komend seizoen staat het aantal componenten weer 1 lager en dus weer op 3. Dus komend seizoen mogelijk weer meer gridstraffen of strategische wissels tenzij de betrouwbaarheid bij de teams weer een stap gemaakt heeft.
Word weer een leuke stardgrid op Monza dus!Chocoball schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:46:
Niet dat ik het ga meenemen in het F1 seizoen 2024 topic start maar afgelopen seizoen kwamen de meeste coureurs wel uit met de allocatie van hun power unit onderdelen (ICE, MGU-K, MGU-H, etc.) die was vanwege 24 races en 6 sprint races opgehoogd van 3 naar 4. Uiteindelijk waren er 22 races en wat afgelaste sessies wat ook meehielp in het aantal kilometers.
Komend seizoen staat het aantal componenten weer 1 lager en dus weer op 3. Dus komend seizoen mogelijk weer meer gridstraffen of strategische wissels tenzij de betrouwbaarheid bij de teams weer een stap gemaakt heeft.
*W14 has left the chat* pic.twitter.com/9zPmLfrtGt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 9 januari 2024
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ook niet als mijn woonkamerzonoskar schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:13:
Ziet er niet uit als een vuilnisbak waar hij in staat...
Maar toch nog best wel wat trofeeën binnen gehaald. Not bad, Mercedes
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
9 trofeeën en een pole position award. Voor de 2e auto van de grid toch niet veel.Jasphur schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:16:
[...]
Ook niet als mijn woonkamer
Maar toch nog best wel wat trofeeën binnen gehaald. Not bad, Mercedes
Zie ik nou goed dat ze de auto van Russell (zwarte T-cam) hebben beplakt met de stickers van Hamilton. Beetje compromis voor beide rijders.
https://www.motorsport.co...sta-leaves-team/10564420/
Die had genoeg gezien om zijn conclusies te trekken?Chocoball schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:45:
Naast alle nieuws over prijsverhoging van F1 TV. Haas moet op zoek naar een nieuwe technical director, Simone Resta houdt er mee op. Niet duidelijk is of Resta teruggaat naar Ferrari of iets anders gaat doen.
https://www.motorsport.co...sta-leaves-team/10564420/
PSN
Het is even afwachten of de Moneygram sponsorgelden van invloed zijn maar het probleem bij Haas is Gene Haas zelf. Het team verkopen wil hij niet (Andretti heeft al meerdere pogingen gewaagd) maar hij wil ook niet dusdanig investeren dat ze stappen maken.YakuzA schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:58:
[...]
Die had genoeg gezien om zijn conclusies te trekken?
De engie, grote upgrade van Haas in Austin die niet werkte is misschien wel de reden voor het vertrek omdat dat soort zaken onder de verantwoordelijkheid van de technical director valt.
[ Voor 4% gewijzigd door -d- op 10-01-2024 16:21 ]
-d- schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:21:
Ik lees ook geruchten op Twitter X dat Steiner exit is, maar geen idee of daar waarheid in zit
🚨 Unverified rumour alert... 🚨
— r/Formula1 (@F1Subreddit) 10 januari 2024
But we're hearing that Steiner has also left the Haas F1 team 🤔🤯
A user on our sub, plus another source, are suggesting this will be confirmed at 9am Pacific via @RACERmag.
Something to keep an eye on. https://t.co/aXG5BYZ8Oi
Okay, it's happening. They've also removed Steiner from the website. He previously was listed under 'Team'. pic.twitter.com/ZPTnKfS13m
— r/Formula1 (@F1Subreddit) 10 januari 2024
[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 10-01-2024 16:33 ]
Dat is een ramp voor drive to survive. Gelukkig voor hun is Danny Ric weer terug.-d- schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:21:
Ik lees ook geruchten op Twitter X dat Steiner exit is, maar geen idee of daar waarheid in zit
Gunther kan vast wel voor de FOM of Drive to Survive gaan werken?Veenix schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:58:
[...]
Dat is een ramp voor drive to survive. Gelukkig voor hun is Danny Ric weer terug.
PSN
https://www.haasf1team.co...ao-komatsu-team-principalMoneyGram Haas F1 Team has appointed Ayao Komatsu as its new Team Principal with Guenther Steiner departing the organization with immediate effect, having led its operations for the past decade. Komatsu, promoted from his role as Director of Engineering, has been with the team since its debut season in 2016 – starting as Chief Race Engineer.
[ Voor 11% gewijzigd door BM op 10-01-2024 18:00 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ja best wel, dit nieuws komt bij mij best wel zuur binnen bah.. een van mijn favoriete team bazen op de grid..d-vine schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:08:
[...]
Gaat zo een mooi karakter verloren op de grid
Of zijn daar alleen nog speculaties en geruchten over?
[ Voor 42% gewijzigd door nachtnet op 10-01-2024 18:13 ]
Staat ergens meningsverschil maar er is nog niks duidelijk, zullen het vanzelf horen..nachtnet schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:12:
Waarom moest/wilde Steiner nu juist weg?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Binotto misschien?ArthurMorgan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:15:
Zonde man, heerlijk figuur. Ben benieuwd of de opvolger dan ook echt daadwerkelijk betere prestaties gaat leveren.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als je een auto kan bouwen die wel in Q3 kan komen, maar amper punten pakt, en p10(als team) eindigt, is het wel een keer klaar.nachtnet schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:12:
Misschien iemand met een andere visie erin na 8 jaar is niet verkeerd
Ik waag te betwijfelen of Gene Haas daar echt heel veel rekening mee gehouden heeftgambieter schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:31:
Doodsteek voor Drive to Survive...
Eens. Ik vind Gunther echt een onwijs leuk figuur om op tv te zien, maar om nou te zeggen dat er nog echt heel veel progressie in het team zat, nah... Ik kan me best voorstellen dat Gene Haas daar wel een keer klaar mee was, en het over een andere boeg gooit.basvn schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:33:
[...]
Als je een auto kan bouwen die wel in Q3 kan komen, maar amper punten pakt, en p10(als team) eindigt, is het wel een keer klaar.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Precies - ik vind Steiner een mooie vent, en zal hem missen in de F1 maar het team ging gewoon niet goed onder zijn leiding. Vraag me alleen of of zijn vervanging nou de juiste keuze is, het zal ieder geval goedkoper zijn om hem een promotie te geven dan een extern persoon met een rits ervaring - en dat is volgens mij de belangrijkste voorwaarde voor Gene Haas. Of het is allemaal last minute besloten en ze hadden per direct iemand nodig om te functie over te nemen. Het voorseizoen begint leuk in ieder gevalbasvn schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:33:
[...]
Als je een auto kan bouwen die wel in Q3 kan komen, maar amper punten pakt, en p10(als team) eindigt, is het wel een keer klaar.
De technical director Resta zou verschil van inzicht hebben gehad met Gene Haas over de ontwikkeling. Resta wou doorgaan met in in-wash concept van Ferrari in 2023 terwijl Gene Haas de kant op wou met down wash zoals Red Bull.basvn schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:33:
[...]
Steiner schijnt met Gene verschil van inzicht te hebben gehad over investeringen. Een 10e en laatste plek hielp niet echt mee maar Gene wil niet extra investeren in capital expenditures (CspEx) wat andere teams wel doen zoals Williams en AlphaTauri.

Had daarin toch wel een hoofdrol.
Maar verder binnen zijn team ook gewoon een narcistische eikel.
En als je al jaren niks presteert dan houdt het een keer op.
Damon Hill en Crofty hebben de theorie dat al zijn publicitaire neven taken wat te veel werden. Tijd voor komische TV shows in de VS terwijl je allerlaatste staat. Alle energie hoort naar het team te gaan.nachtnet schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:12:
sky interview met Damen en Crofty
Haas is natuurlijk al jaren een drama met slechte auto's, slechte pitstops, fouten, coureurs die crashen, sponsoren zoals Rich Energy of Uralkali etc. Maar mij is gewoon niet duidelijk of het nu aan het leiderschap bij Haas F1 ligt, er geen geld is of omdat Gene Haas verkeerde beslissingen maakt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gene is een beetje a la alpine. Ik wil wel, maar doe niet. Hoop dat hij zsm verkoopt aan andretti of dat F2 team.
Het idee is meer in de Formule 1 aanwezig zijn als uithangbord van Haas automation.DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:50:
Haas is natuurlijk al jaren een drama met slechte auto's, slechte pitstops, fouten, coureurs die crashen, sponsoren zoals Rich Energy of Uralkali etc. Maar mij is gewoon niet duidelijk of het nu aan het leiderschap bij Haas F1 ligt, er geen geld is of omdat Gene Haas verkeerde beslissingen maakt.
Zolang dat kosten neutraal gaat is het prima.
Model om mee te beginnen was alles outsourcen wat maar mogelijk is en alle nadruk leggen op auto aan het begin van het jaar en minimale ontwikeling tussendoor.
Is er dan later een gek die de hoofdprijs wil betalen voor verkoop dan kan dat altijd nog.
Alleen heb je geen kansen om fouten te herstellen bij verkeerde keuzes aan het begin van het jaar.
Je hangt volledig aan de aerodynamische filosofie van je leverancier, welke in een ander werelddeel zit.
Zelf andere onderdelen aanpassen of optimaliseren is lastig wegens het leveranciers model.
Je mist de synergie tussen aerodynamica en bouw om te bepalen wat kan en wat niet. of die feedback komt te laat.
Wil je jezelf verbeteren tot een stabiele middenmotor dan ontkom je niet aan zelf meer bouwen en ontwerpen. Alleen dat vereist investeringen en mensen.
Zie Williams, Mc-Laren en Aston Martin als voorbeeld. Die nemen ook onderdelen af maar bouwen zelf ook genoeg.
Dat model heeft Guenther volledig geoptimaliseerd. Maar het einde is bereikt.
Dan zal je de keuze moeten maken zo verder gaan en op papier misschien iets nog kunnen verbeteren.
Maar voor verdere groei moet je een andere keuze maken.
Het dikgedrukte deel klopt niet helemaal. Haas heeft kantoor bij Ferrari in Maranello.D-dark schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:20:
[...]
Het idee is meer in de Formule 1 aanwezig zijn als uithangbord van Haas automation.
Zolang dat kosten neutraal gaat is het prima.
Model om mee te beginnen was alles outsourcen wat maar mogelijk is en alle nadruk leggen op auto aan het begin van het jaar en minimale ontwikeling tussendoor.
Is er dan later een gek die de hoofdprijs wil betalen voor verkoop dan kan dat altijd nog.
Alleen heb je geen kansen om fouten te herstellen bij verkeerde keuzes aan het begin van het jaar.
Je hangt volledig aan de aerodynamische filosofie van je leverancier, welke in een ander werelddeel zit.
Zelf andere onderdelen aanpassen of optimaliseren is lastig wegens het leveranciers model.
Je mist de synergie tussen aerodynamica en bouw om te bepalen wat kan en wat niet. of die feedback komt te laat.
Wil je jezelf verbeteren tot een stabiele middenmotor dan ontkom je niet aan zelf meer bouwen en ontwerpen. Alleen dat vereist investeringen en mensen.
Zie Williams, Mc-Laren en Aston Martin als voorbeeld. Die nemen ook onderdelen af maar bouwen zelf ook genoeg.
Dat model heeft Guenther volledig geoptimaliseerd. Maar het einde is bereikt.
Dan zal je de keuze moeten maken zo verder gaan en op papier misschien iets nog kunnen verbeteren.
Maar voor verdere groei moet je een andere keuze maken.
Niet vergeten dat iig achter Williams een investeringsmaatschappij zit, of dat bij AT ook is weet ik niet, maar bij Williams betekent het wel dat er wat meer prio op de aandeellhouders zit.Chocoball schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:49:
Steiner schijnt met Gene verschil van inzicht te hebben gehad over investeringen. Een 10e en laatste plek hielp niet echt mee maar Gene wil niet extra investeren in capital expenditures (CspEx) wat andere teams wel doen zoals Williams en AlphaTauri.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 11-01-2024 08:58 ]
Ik denk dat het vooral met RD budget te maken heeft waar Gene Haas geen geld in wil steken. Ook vraag ik mij af wat iemand als Gene Haas in de F1 te zoeken heeft behalve dat zijn naam op twee van de wagens staat. Wat dat betreft zou het goed zijn als het team verkocht werd aan iemand die er echt met hart en ziel voor zou willen gaan.DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:50:
En terwijl iedereen het natuurlijk over Steiner heeft, uh Simona Resta is ook weg gegaan na blijkbaar onenigheid met Gene Haas. En dat is wel wat. Heel lang bij Ferrari gezeten en hij wordt gezien als de drijvende kracht achter de SF-70H en SF-71H. En na zijn vertrek, zag je Ferrari eigenlijk snel weer inzakken in 2019-2021. Het zegt misschien ook wel wat, dat je iemand van dat kaliber kan aantrekken en alsnog niks presteert.
En dat mag best ook een Amerikaan zijnsjaool schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:46:
[...]
Ik denk dat het vooral met RD budget te maken heeft waar Gene Haas geen geld in wil steken. Ook vraag ik mij af wat iemand als Gene Haas in de F1 te zoeken heeft behalve dat zijn naam op twee van de wagens staat. Wat dat betreft zou het goed zijn als het team verkocht werd aan iemand die er echt wel met hart en ziel voor zou willen gaan.
Ik zie Andretti graag verschijnen. Iemand die echt hart voor de sport heeft.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Het antwoord van Gene is simpel. "Het kwam neer op performance."
"Hier staan we dan, in ons achtste jaar in F1, na 160 races - nog zonder podium. De laatste jaren eindigden we negende of tiende in het kampioenschap. Ik ga hier niet zitten en zeggen dat dat Steiner zijn fout is, of zoiets, maar het leek gewoon het goede moment om verandering door te voeren en iets anders uit te proberen. Het leek er namelijk niet op dat het zou werken om op deze voet door te gaan."
Haas vindt het jammer dat het zo is gelopen. "Het was een lastige beslissing. Ik mag Guenther, hij is een heel mooi persoon, met een goede persoonlijkheid. We hebben een lastig einde van het vorige jaar gekend. Ik snap dat niet. Echt niet. Het zijn goede vragen om aan Guenther te stellen, wat er nou fout is gegaan. Uiteindelijk draait het om performance. Tiende eindigen in het kampioenschap, daar kom ik niet meer voor uit mijn bed."
Dan hebben we wat leven in de brouwerij, een beetje opschudding binnen de F1.
[ Voor 4% gewijzigd door AvK op 11-01-2024 11:52 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Waarom? Om dan twee jaar later te lezen dat Andretti gefaald heeft want hij kocht een slecht team? Voordat een team omgeturnd is ben je zo 5 jaar verder. Kijk naar Williams, die beginnen nu een klein beetje terug te komen. Hoe lang zijn die nu overgenomen.AvK schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:51:
Lijkt me tijd dat Gene Haas de boel verkoopt. Bij voorkeur aan Andretti.
Dan hebben we wat leven in de brouwerij, een beetje opschudding binnen de F1.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik doel meer op dat Andretti een beetje als een Boertje van Buten wordt gezien binnen de F1 teams.Zwerver schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:55:
[...]
Waarom? Om dan twee jaar later te lezen dat Andretti gefaald heeft want hij kocht een slecht team? Voordat een team omgeturnd is ben je zo 5 jaar verder. Kijk naar Williams, die beginnen nu een klein beetje terug te komen. Hoe lang zijn die nu overgenomen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics