Maar het is toch al jaren hetzelfde bij HAAS? Die komen aan het begin van het jaar met best een aardig concept. Rijden dan ergens in de punten. En dat was het dan. Of de upgrade stelt teleur en het wordt niets.
En dan heb je eerst twee zeer ervaren coureurs met KMag en Grosjean. Die wissel je dan in voor twee rookies (Mazepin en Schumacher) en bent dan shocked Pikachu als het niets wordt

. Daar hoef je echt geen team principal voor te zijn om dat te snappen. Ik kan ook niet zeggen dat ik het idee had dat dat idee van Steiner afkwam. Maar goed. Dan moet Mazepin weg en Schumacher doe je weg omdat die onder maats presteert. Enigszins begrijpelijk, maar iedereen kon zien dat Mick het beroerd deed in de eerste twee jaar van elke raceklasse waarin hij meedeed. Had 'em dan niet genomen. Nee dan nemen we KMag terug en Hulk erbij. Twee leuke coureurs, maar eigenlijk middelmatige coureurs. Zet die dan in een Haas shitbox, plak er gemiddeld gezien een kutstrategie aan, en dan kun je ook niet winnen.
Ik heb sowieso het gevoel gehad dat Gunther niet echt de vrije hand had in het team, maar dat Gene vooral de baas wilde spelen. Maar door zijn veroordelingen het simpelweg niet kan. Ik hoop dat ik ernaast ga zitten, maar ik denk dat de nieuwe team principal ook geen deuk in een pakkie boter gaat slaan. Daarvoor moet er denk ik meer veranderen.
Maar goed, als we kijken naar Stewart-Haas in NASCAR dan zien we daar eigenlijk hetzelfde. Daar reden ze vorig jaar met twee oude rotten Harvick en Almirola. Maar volgend jaar ook met twee rookies. Het zou mijn eerste keuze niet zijn in ieder geval.