In F1 wagens liefst
Af en toe kunnen we wel iets in die richting zien, als piloten voorbij hun prime naar een minder team schuiven (bottas, vettel, kimi, ricciardo). Je weet dan natuurlijk niet of het gebrek aan pace te maken heeft met reactiesnelheid en leeftijd (ik vermoed van wel, de moderne F1 is echt een sport van jongeren geworden, daar waar Fangio op z'n 46ste nog even WC werd. Als je nu niet voor je 30ste potten breekt, dan rijdt je mee als veld-vulling, dat is de realiteit)
drfruit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:39:
Wat een onzindiscussie over coureurs naar andere teams verplaatsen. Gaan we dan ook voetbalploegen met spelers uit andere clubs laten spelen om te zien of dat leukere wedstrijden oplevert?
Zou voor Ajax wel fijn zijn, maar kom op zeg.
Niet zo zuur, ik denk (of hoop) dat niemand serieus voorstelt van een stoelendans te doen 'voor de show', of er een soort wrestlemania van te maken. Maar ik blijf het een boeiend gegeven vinden. Net zoals ze op ESPN oeverloos kunnen lullen over een match-up Becker vs Federer, Tyson vs Ali, Jordan vs Bryant, Phelps vs Popoff... Of dichter bij huis in het wielrennen... Als iemand eindeloos kan lullen, dan wel sportfans...
De hypothetische vraag mens versus machine (puur racetalent, kan een Verstappen bvb zelfs een hok als een Williams nog 'boven de auto' rijden?) is er al zo lang. Het is gewoon leuk speculeren. Kan rauw talent genoeg zijn om zich aan te passen aan een auto die misschien volledig anders rijdt, en dan bvb de andere rijder uit dat team die de wagen kent toch nog voor blijven.
Om die vraag te beantwoorden moeten we het nu doen met directe concurrent/teammate in dezelfde wagen. Maar nu kan je daar weinig over zeggen met Perez die in een diepe dip zit. Of met uitgerangeerde piloten die niet van ophouden weten en tegen beter weten in vasthouden aan de sport en de privileges, en dan voor steeds lagere teams gaan rijden. Hulkenberg, Vettel, Ricciardo, Kimi, Schumacher bij Mercedes toen...
Ik zou inderdaad wel eens een test willen zien van Verstappen versus Yuki in een AT. Puur voor 'de data'. Lijkt me super boeiend. Vooral omdat beide wagens van teams uit 'dezelfde familie' komen.