[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 80 Laatste
Acties:
  • 901.152 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:45
Maasluip schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:43:
Ja, je moet relatief kijken. Alonso heeft 4x zoveel punten als Stroll, Max heeft 2x zoveel punten als Perez. Perez zou ook maar 50% meer punten kunnen scoren, er van uitgaande dat Max alles wint.
Nee zo kun je niet kijken vind ik. Want als een goed resultaat 7e zou zijn, en de ander is steeds 9e (niet echt veel slechter dus) heb je het al over een verschil van 3x (6 vs 2 punten). Terwijl een Max vs Perez zou betekenen dat Max altijd 1e is, en Perez altijd 6e voor hetzelfde verschil... En dat laatste is toch echt wel een stuk slechter aangezien Perez gewoon op het podium hoort te staan met deze auto...

Je kunt niet enkel naar punten kijken en het verschil uitrekenen :+ tenzij je gaat naar een puntensysteem van 20 punten voor no1, en 1 punt voor no 20. En zelfs dan is er meer (mechanische issues etc) wat invloed heeft.

Stroll rijd als een krant, absoluut. Maar Perez doet het ook echt slecht gezien het materiaal dat die heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JEightyFive schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Waar ik ze bij de Vries overdreven hard vond, vind ik ze bij Perez opvallend mild.
Gister toch ook weer gigantisch lopen blunderen met 2 straffen.
Als je geen potentiële vervanging met genoeg kwaliteit en vertrouwen klaar hebt staan, kun je beter je bestaande rijder oppeppen.

Das niet heel bijzonder, gezien ze van Checo weten dat hij het in principe gewoon wel kan gezien zijn eerdere resultaten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49
Bovendien blijft Checo RB's beste kans op een 1-2tje in de WDC stand dit seizoen, ondanks zijn tegenvallende prestaties. Lawson, Ricciardo, Tsunoda of wie dan ook gaan Hamilton nooit meer inhalen. Zelfs het (zeer hypothetische) mid season halen van Norris wordt erg lastig. Die moet ook nog 60 punten goedmaken op Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:09
Nivado schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:51:
Bovendien blijft Checo RB's beste kans op een 1-2tje in de WDC stand dit seizoen, ondanks zijn tegenvallende prestaties. Lawson, Ricciardo, Tsunoda of wie dan ook gaan Hamilton nooit meer inhalen. Zelfs het (zeer hypothetische) mid season halen van Norris wordt erg lastig. Die moet ook nog 60 punten goedmaken op Hamilton.
Daar heeft MCL ook de focus niet op in elk geval want dan hadden ze gister Norris en Piastri wel geswapped.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Favoriete topic, track limits :)
How the FIA avoided post-Qatar GP track F1 limits penalties
Recent refinements to the FIA’s track limits policing systems meant Formula 1’s Qatar race did not feature the slew of post-race track limits penalties as occurred in Austria.
https://www.motorsport.co...imits-penalties/10530850/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:08
YakuzA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Als je geen potentiële vervanging met genoeg kwaliteit en vertrouwen klaar hebt staan, kun je beter je bestaande rijder oppeppen.

Das niet heel bijzonder, gezien ze van Checo weten dat hij het in principe gewoon wel kan gezien zijn eerdere resultaten.
Zoals ik in het race topic ook heb gezegd: Ik begin te denken dat Perez enkele hoge pieken heeft gehad maar dat dit zijn niveau is. Voor het tweede jaar op rij moet ie alle zeilen bijzetten om überhaupt tweede te worden in een superieure auto.
Ik vraag mij af in hoeverre hij nog op te peppen is. Gister ook weer een wanprestatie geleverd met 2 tijdstraffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

:+
Ik kwam er gister ineens achter dat de Las Vegas GP dus op zaterdagavond geraced wordt in de VS omdat die anders in Europa op maandag ochtend zou zijn :P
Inclusief race weekend van donderdag tot zaterdag.
Had ik eerder nog niet over nagedacht.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik vond het hier goed gedaan. Kort op de bal, meteen penalties uitdelen en uitzitten.
Vermijd inderdaad dat er achteraf nog een hele berekening moet gebeuren voor de uitslag van de race.

In essentie hetzelfde, en ik denk dat de racefan er nog wel mee om kan, maar achteraf alles recht trekken is slecht voor de beeldvorming, en de casual fan snapt er niets van en haakt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:49
JEightyFive schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:36:
[...]

Zoals ik in het race topic ook heb gezegd: Ik begin te denken dat Perez enkele hoge pieken heeft gehad maar dat dit zijn niveau is. Voor het tweede jaar op rij moet ie alle zeilen bijzetten om überhaupt tweede te worden in een superieure auto.
Ik vraag mij af in hoeverre hij nog op te peppen is. Gister ook weer een wanprestatie geleverd met 2 tijdstraffen.
3 keer zelfs, vijftien seconden in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:08
TinusXIII schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:11:
[...]
3 keer zelfs, vijftien seconden in totaal.
Echt!? _O- Die heb ik dan gemist. Mijn hemel :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:34

Jebus4life

BE User

Is het nu trouwens niet stilaan tijd om Tsunoda een paar GP's in de auto van Max te zetten, en Max in die Alpha Tauri.

3 vliegen in 1 klap, de wedstrijden krijgen terug spanning, wie zien per direct of die Red Bull wel zo goed als iedereen beweert. Bovendien ben ik echt benieuwd hoe vaak Max in de punten rijdt met die AT :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:16:
Is het nu trouwens niet stilaan tijd om Tsunoda een paar GP's in de auto van Max te zetten, en Max in die Alpha Tauri.

3 vliegen in 1 klap, de wedstrijden krijgen terug spanning, wie zien per direct of die Red Bull wel zo goed als iedereen beweert. Bovendien ben ik echt benieuwd hoe vaak Max in de punten rijdt met die AT :+
Gaat VER nooit doen, zoals ie al gezegd heeft: hij wil de rest van de races ook winnen en gaat geen GPs kado geven.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:52
Het zou een leuk experiment zijn, maar het gebeurd inderdaad niet..
EN Alpha Tauri zit al aan hun maximale aantal verschillende coureurs voor 1 seizoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Tripl3 D schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:41:
Aston Martin is er al bijna aan, Ferrari en Mercedes zijn zeker nog niet veilig voor het 'ontketende' McLaren.
Daarnaast Russell definitief voorbijgestreefd, Leclerc en Sainz zijn waarschijnlijk de volgende 'slachtoffers' van de opmars van Norris. Op deze manier moeten Alonso en Hamilton zich misschien zelfs nog zorgen gaan maken.
De ontketening van McLaren is een mooie ontwikkeling als je het mij vraagt. Ze groeien als team op all vlakken. De pitcrew heeft afgelopen weekend ook weer puik werk afgeleverd door een pitstop van 1.80 te maken. Het team loopt erg goed en vraag mij af hoe ze zich verder ontwikkelen in 2024. Wordt McLaren de grote uitdager van Red Bull Racing in 2023? Je zou het wel denken, immers hebben ze ook veel personeel overgenomen van RBR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Weer een nieuw record:
In doing so, he broke Sebastian Vettel’s record of most laps led in a single season – with five races still to go
https://www.formula1.com/...ds86f9dsc4iIqHq8boW0.html

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
RoelandD schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:38:
Het zou een leuk experiment zijn, maar het gebeurd inderdaad niet..
EN Alpha Tauri zit al aan hun maximale aantal verschillende coureurs voor 1 seizoen?
Dt is het experiment dat iedere F1 fan al 30 jaar wil zien. Is nog nooit gebeurd, en zal ook nooit gebeuren.

Is het de mens of de machine? Kan je dit op deze manier testen? Is een andere auto bijvoorbeeld ook niet zodanig verschillend afgesteld dat je nooit op het maximum van die andere auto kan rijden zonder er lange tijd in te zitten? Afhankelijk van hoe snel je je kan aanpassen, of zoals Ricciardo, helemaal niet.

Het blijft leuk om over na te denken, en hopelijk zal de F1 het ooit eens verplichten als test, op een testdag, voor de lol (bij zusterteams of zo)

Het is een beetje zoals boxers of tennissers uit een verschillende generatie willen vergelijken tegenover elkaar zetten (ben ik weer met een halfbakken sport analogie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Herko_ter_Horst schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:25:
Gaat VER nooit doen, zoals ie al gezegd heeft: hij wil de rest van de races ook winnen en gaat geen GPs kado geven.
Dat heeft Marko via ORF (YT) idd ook bevestigd, Verstappen heeft lak aan teamorders, dus geven ze deze ook niet.

Marko zei, desgevraagd, dat het Perez 2024 contract gerespecteerd zal worden, voor wat het waard is 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:18

Wok

Dakloos...

Na afgelopen weekend is de positie van Pérez toch to-taal onhoudbaar geworden? Ja, hij zal het seizoen wel af mogen maken, maar ik eet mijn schoen op als Pérez volgend jaar in Bahrein achter het stuur zit van de tweede RB20...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Wat een onzindiscussie over coureurs naar andere teams verplaatsen. Gaan we dan ook voetbalploegen met spelers uit andere clubs laten spelen om te zien of dat leukere wedstrijden oplevert?
Zou voor Ajax wel fijn zijn, maar kom op zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Mooiste zou zijn als Perez zijn pensioen zelf aankondigt na Mexico.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Dat heeft Marko via ORF (YT) idd ook bevestigd, Verstappen heeft lak aan teamorders, dus geven ze deze ook niet.

Marko zei, desgevraagd, dat het Perez 2024 contract gerespecteerd zal worden, voor wat het waard is 😏
Als er een afkoopsom in dat contract staat, zal dat best kloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49
drfruit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:39:
Wat een onzindiscussie over coureurs naar andere teams verplaatsen. Gaan we dan ook voetbalploegen met spelers uit andere clubs laten spelen om te zien of dat leukere wedstrijden oplevert?
Dat is geen onzindiscussie. Ihattaren is toch ook gewisseld tussen Ajax en Jong Ajax? Dat was toevallig heel kort, maar gebeurt in het voetbal - mits ploegen de kans krijgen - ook gewoon.

Laten we wel wezen, als je bij een topclub topsport bedrijft worden er topprestaties van je verwacht. Als die uitblijven moet je vrezen voor je baan. Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Hoe hard die werkelijkheid ook is. Kijken we dan naar die werkelijkheid, zien we dat Perez vorig jaar 32% minder punten scoort (1-(308/454)) dan Verstappen. Daarmee doet hij het best prima. Maar dit jaar scoort Perez maar liefst 48% minder punten (tot nu toe) dan Verstappen. Ik vind dat nogal iets. Vooral omdat een tweede plek 'maar' 28% minder punten oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-10 23:06

Dentist

Next patient please...

Volgend jaar zit Lawson gewoon in de tweede RB, en is Perez reserve rijder. Scheelt ook weer een contract discussie.

Lawson krijgt 2-3 jaar om opgeleid te worden tot de opvolger van Max. Beetje structuur zoals Norris en piastri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-10 22:22
Wok schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:35:
Na afgelopen weekend is de positie van Pérez toch to-taal onhoudbaar geworden? Ja, hij zal het seizoen wel af mogen maken, maar ik eet mijn schoen op als Pérez volgend jaar in Bahrein achter het stuur zit van de tweede RB20...
Ja lijkt mij dat zijn positie onhoudbaar is. Ben benieuwd wie hem eventueel gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:18

Wok

Dakloos...

jordy89 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:22:
[...]

Ja lijkt mij dat zijn positie onhoudbaar is. Ben benieuwd wie hem eventueel gaat vervangen.
Ik verwacht Ricciardo en daarmee Lawson in de AT. Ricciardo weet ook wel dat zijn dagen in F1 in principe geteld zijn en dat hij echt niet meer meedoet voor de titel, maar hij heeft blijkbaar goede resultaten laten zien in de simulator, dus als tweede rijder in het hoofdteam kan hij wellicht nog even mee totdat Lawson op stoom is.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:07:
[...]

Dat is geen onzindiscussie. Ihattaren is toch ook gewisseld tussen Ajax en Jong Ajax? Dat was toevallig heel kort, maar gebeurt in het voetbal - mits ploegen de kans krijgen - ook gewoon.

Laten we wel wezen, als je bij een topclub topsport bedrijft worden er topprestaties van je verwacht. Als die uitblijven moet je vrezen voor je baan. Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Hoe hard die werkelijkheid ook is. Kijken we dan naar die werkelijkheid, zien we dat Perez vorig jaar 32% minder punten scoort (1-(308/454)) dan Verstappen. Daarmee doet hij het best prima. Maar dit jaar scoort Perez maar liefst 48% minder punten (tot nu toe) dan Verstappen. Ik vind dat nogal iets. Vooral omdat een tweede plek 'maar' 28% minder punten oplevert.
Ik heb het niet over Perez die te slecht presteert, maar over Max die (volgens sommigen) te goed presteert en daarom maar eens naar een minder team zou moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

drfruit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:35:
[...]

Ik heb het niet over Perez die te slecht presteert, maar over Max die (volgens sommigen) te goed presteert en daarom maar eens naar een minder team zou moeten.
Carriere afsluiten bij Ferrari?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:18
drfruit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:35:
<speculatie modus>
Dan wissel je Max met een AT rijder de komende races ... heeft een aantal doelen:
Max kan misschien wel goed aangeven wat er aangepast moet worden aan de AT om deze beter te laten rijden. Of Max laat zien dat het echt niet zo'n slechte auto is .. en een leuke uitdaging voor Max om te kijken wat hij er mee kan bereiken, wie weet rijd hij Perez wel voorbij met een AT

De andere kant .. je laat Yuki, Ricciardo en Liam voelen hoe het is in een RB19. Dat kan handig zijn als ze volgend jaar in een variant er van gaan rijden ... en je kan meteen kijken hoe ze er mee omgaan .. en dus kan bepalen wie het beste Perez kan opvolgen mocht je dat willen.

Perez ziet wat er gebeurt, schrikt zich rot .. en snapt dan pas echt dat hij een probleem heeft ... wie weet komt de "oude" Perez weer naar boven, want hij is nog steeds de enige die Max heeft weten te verslaan dit seizoen.

</speculatie modus>
Dromen mag toch? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-10 20:19
Is het trouwens al bevestigd of ricciardo volgend weekend al rijdt?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-10 18:03

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

duvekot schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:47:
[...]

<speculatie modus>

Perez ziet wat er gebeurt, schrikt zich rot .. en snapt dan pas echt dat hij een probleem heeft ... wie weet komt de "oude" Perez weer naar boven, want hij is nog steeds de enige die Max heeft weten te verslaan dit seizoen.

</speculatie modus>
....en Sainz ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Skarloc op 09-10-2023 23:08 ]

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Piastri afgelopen sprint Q en race?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
duvekot schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:47:
[...]

<speculatie modus>
Dan wissel je Max met een AT rijder de komende races ... heeft een aantal doelen:
Max kan misschien wel goed aangeven wat er aangepast moet worden aan de AT om deze beter te laten rijden. Of Max laat zien dat het echt niet zo'n slechte auto is .. en een leuke uitdaging voor Max om te kijken wat hij er mee kan bereiken, wie weet rijd hij Perez wel voorbij met een AT

De andere kant .. je laat Yuki, Ricciardo en Liam voelen hoe het is in een RB19. Dat kan handig zijn als ze volgend jaar in een variant er van gaan rijden ... en je kan meteen kijken hoe ze er mee omgaan .. en dus kan bepalen wie het beste Perez kan opvolgen mocht je dat willen.

</speculatie modus>
Dat gebeurt waarschijnlijk al in de simulator. Die dingen zijn levensecht tegenwoordig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Woudloper schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:12:
De ontketening van McLaren is een mooie ontwikkeling als je het mij vraagt. Ze groeien als team op all vlakken. De pitcrew heeft afgelopen weekend ook weer puik werk afgeleverd door een pitstop van 1.80 te maken. Het team loopt erg goed en vraag mij af hoe ze zich verder ontwikkelen in 2024. Wordt McLaren de grote uitdager van Red Bull Racing in 2023? Je zou het wel denken, immers hebben ze ook veel personeel overgenomen van RBR.
Ik denk zelfs dat McLaren volgend seizoen tactisch in het voordeel is, als de situatie die nu ontstaat zich doorontwikkeld. Dwz Norris en Piastri doen steeds meer mee om het podium en Perez haakt steeds vaker af voor het podium en de auto van McLaren komt steeds dichter in de buurt van de performance van de Red Bull. Zelfs op pure racecraft gaat Max het dan vast een aantal keer afleggen tegen 2 McLarens met verschillende strategiën. Dan heb je gewoon een betere 2e rijder nodig dan hoe Perez momenteel in zijn vel steekt.
Ik hoop ook op een spannend seizoen volgend jaar, waar Max niet fluitend kampioen wordt en voorlopig zijn de voortekenen daarvoor (voorzichtig) positief.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AtlAntA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:58:
Voor zover bekend wel.
En Ric vind VS ook altijd wel leuk.

Definitieve bevestiging komt pas vlak vantevoren denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 10-10-2023 07:34 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Amos_x schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:34:
[...]

Dt is het experiment dat iedere F1 fan al 30 jaar wil zien. Is nog nooit gebeurd, en zal ook nooit gebeuren.
Dat experiment is gestart en helaas nooit afgemaakt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:37
Verstappen heeft door z'n overwinningen in Japan en Qatar weer wat meer plaatsen in het 'most percentage wins' klassement gepakt.

Hij heeft de plekken 63 en 64 van Schumacher overgenomen.

Van de top 10 tot en met 100 is de ranglijst van het aantal plekken nu:
1. Verstappen - 48 noteringen (+1 gedeeld)
2. Schumacher - 28 noteringen (+1 gedeeld)
3. Hamilton - 14 noteringen

Gedeelde plek: no 11 Verstappen en Schumacher

De lijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMdFIxgEjg5XX7ioSsvbAB0Mns0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9pvVoh0rIVzczmm7OfxFIVmR.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSvWYin4AFBMNynsEvBlkPLhtzk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TMJ1wOMkthP0vywQex0u7g40.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door alexbl69 op 10-10-2023 08:53 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

alexbl69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:57:
Verstappen heeft door z'n overwinningen in Japan en Qatar weer wat meer plaatsen in het 'most percentage wins' klassement gepakt.
Blijft bijzonder in hoeveel lijstjes hij naar boven komt drijven. Door het mislopen van het podium in Singapore kan hij deze (lijst met meeste podiums in een jaar) op z'n buik schrijven. Daar blijft Schumacher bovenin staan met een 100% score.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
alexbl69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:57:

Hij heeft de plekken 11, 63 en 64 van Schumacher overgenomen.

Van de top 10 tot en met 100 is de ranglijst van het aantal plekken nu:
1. Verstappen - 49 noteringen
2. Schumacher - 28 noteringen
3. Hamilton - 14 noteringen

De lijst:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij heeft toch geen 11 races op rij gewonnen. Hoe kan die dan op 100% staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Shinji schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Hij heeft toch geen 11 races op rij gewonnen. Hoe kan die dan op 100% staan?
Je hebt gelijk, klopt helemaal. Zag het net en was met de edit bezig toen je dit postte :). Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
In F1 wagens liefst ;)

Af en toe kunnen we wel iets in die richting zien, als piloten voorbij hun prime naar een minder team schuiven (bottas, vettel, kimi, ricciardo). Je weet dan natuurlijk niet of het gebrek aan pace te maken heeft met reactiesnelheid en leeftijd (ik vermoed van wel, de moderne F1 is echt een sport van jongeren geworden, daar waar Fangio op z'n 46ste nog even WC werd. Als je nu niet voor je 30ste potten breekt, dan rijdt je mee als veld-vulling, dat is de realiteit)
drfruit schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:39:
Niet zo zuur, ik denk (of hoop) dat niemand serieus voorstelt van een stoelendans te doen 'voor de show', of er een soort wrestlemania van te maken. Maar ik blijf het een boeiend gegeven vinden. Net zoals ze op ESPN oeverloos kunnen lullen over een match-up Becker vs Federer, Tyson vs Ali, Jordan vs Bryant, Phelps vs Popoff... Of dichter bij huis in het wielrennen... Als iemand eindeloos kan lullen, dan wel sportfans... :+

De hypothetische vraag mens versus machine (puur racetalent, kan een Verstappen bvb zelfs een hok als een Williams nog 'boven de auto' rijden?) is er al zo lang. Het is gewoon leuk speculeren. Kan rauw talent genoeg zijn om zich aan te passen aan een auto die misschien volledig anders rijdt, en dan bvb de andere rijder uit dat team die de wagen kent toch nog voor blijven.

Om die vraag te beantwoorden moeten we het nu doen met directe concurrent/teammate in dezelfde wagen. Maar nu kan je daar weinig over zeggen met Perez die in een diepe dip zit. Of met uitgerangeerde piloten die niet van ophouden weten en tegen beter weten in vasthouden aan de sport en de privileges, en dan voor steeds lagere teams gaan rijden. Hulkenberg, Vettel, Ricciardo, Kimi, Schumacher bij Mercedes toen...

Ik zou inderdaad wel eens een test willen zien van Verstappen versus Yuki in een AT. Puur voor 'de data'. Lijkt me super boeiend. Vooral omdat beide wagens van teams uit 'dezelfde familie' komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
alexbl69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

Je hebt gelijk, klopt helemaal. Zag het net en was met de edit bezig toen je dit postte :). Bedankt.
Sowieso, 11 tot en met 13 kan die alleen in een nieuw record (100%) overnemen. 14 tot en met 17 kan die wel overnemen van Schumacher als die nu blijft winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind eigenlijk een best logische gedachten :) heb je dit al bij marko doorgegeven? misschien doen ze er iets mee :+ Zou wel gaaf zijn, toch?
AtlAntA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:58:
Geloof van wel, maar of Daniel er nog iets van kan maken [..] ben bang dat dit zijn laatste USA race gaat worden

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Shinji schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Sowieso, 11 tot en met 13 kan die alleen in een nieuw record (100%) overnemen. 14 tot en met 17 kan die wel overnemen van Schumacher als die nu blijft winnen.
Klopt. Heb er nu maar een gedeelde 11e plaats van gemaakt. Er staan in de lijst waarschijnlijk wel meer van dat soort doublures, maar die worden als Verstappen zo door blijft gaan nog wel in zijn voordeel beslecht. Tot een andere coureur ook 11 van de de 12 races weet te winnen laat ik ze maar als gedeeld staan.

Maar denk dat ik tegen die tijd niet meer dit soort lijstjes maak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31

TrekDr0p

QR niet scannen

himlims_ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

Geloof van wel, maar of Daniel er nog iets van kan maken [..] ben bang dat dit zijn laatste USA race gaat worden
Hij heeft gewoon een contract voor volgend jaar in de AT.
Moet hij volgend jaar wel heel slecht presteren wil hij volgend jaar bijvoorbeeld door LAW vervangen worden in de AT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:32
Ik zei het zondag ook al. Kan me niet voorstellen dat ie volgend jaar in een RB zit. Maar jij mag je schoen dan opeten, ik neem dan wel een broodje oude kaas ;)

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TrekDr0p schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Hij heeft gewoon een contract voor volgend jaar in de AT.
Moet hij volgend jaar wel heel slecht presteren wil hij volgend jaar bijvoorbeeld door LAW vervangen worden in de AT.
Dus Lawson naar RBR, Perez vervangt Stroll want die gaat tennissen en Ricciardo naar AT.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:44
himlims_ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

vind eigenlijk een best logische gedachten :) heb je dit al bij marko doorgegeven? misschien doen ze er iets mee :+ Zou wel gaaf zijn, toch?

[...]

Vegas staat ook nog gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Saved for posterity :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:54:
Dus Lawson naar RBR, Perez vervangt Stroll want die gaat tennissen en Ricciardo naar AT.
Lijkt me sterk dat RBR Lawson gelijk naast Verstappen zet, die mag eerst een jaartje ervaring opdoen bij AT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
warp schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:21:
[...]

Lijkt me sterk dat RBR Lawson gelijk naast Verstappen zet, die mag eerst een jaartje ervaring opdoen bij AT.
Piastri is ook meteen naast Norris gezet, als je kan rijden moet het niet uitmaken of je meteen naast een toprijder of in een topteam gezet wordt is mijn mening. En ja, Gasly, Albon en Perez hebben/hadden het niet in zich. Maar ze zijn er wel; Piastri, Alonso, Hamilton (?), Russell.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 15:31

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb zomaar het idee dat als je Perez in die McLaren zet dat hij ook op het podium komt. De RB ligt hem gewoon niet. De McLaren is volgens mij nu de beste auto. Blijkbaar is Max de enige die nog wat performance uit de RB haalt. RIC kon vroeger Max een beetje bijhouden, dus misschien is hij de enige die dat nu ook kan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:39:
Piastri is ook meteen naast Norris gezet, als je kan rijden moet het niet uitmaken of je meteen naast een toprijder of in een topteam gezet wordt is mijn mening. En ja, Gasly, Albon en Perez hebben/hadden het niet in zich. Maar ze zijn er wel; Piastri, Alonso, Hamilton (?), Russell.
Ander team, andere situatie. McLaren had aan het begin van het seizoen zo'n beetje de slechtste auto van de grid en deed niet mee om de knikkers, dus dan durf je ook wel eerder een gokje te nemen.

Ik vermoed eerder dat ze Ricciardo dat zitje willen geven. Horner is nogal gecharmeerd van hem, Ricciardo liet (volgens RBR) goede tijden zien in de sim, stond bekend als kwalificatiebeest (dit in groot contrast tot Perez), heeft in het verleden bewezen dat hij met de druk van RBR om kan gaan, en ik denk dat hij zich nu ook wel wil schikken in de rol van 2e rijder. Daarbij is hij ook een stuk beter inzetbaar qua marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
Tripl3 D schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:08:
[...]

Ik denk zelfs dat McLaren volgend seizoen tactisch in het voordeel is, als de situatie die nu ontstaat zich doorontwikkeld. Dwz Norris en Piastri doen steeds meer mee om het podium en Perez haakt steeds vaker af voor het podium en de auto van McLaren komt steeds dichter in de buurt van de performance van de Red Bull. Zelfs op pure racecraft gaat Max het dan vast een aantal keer afleggen tegen 2 McLarens met verschillende strategiën. Dan heb je gewoon een betere 2e rijder nodig dan hoe Perez momenteel in zijn vel steekt.
Ik hoop ook op een spannend seizoen volgend jaar, waar Max niet fluitend kampioen wordt en voorlopig zijn de voortekenen daarvoor (voorzichtig) positief.
En vergeet ook Mercedes niet. Het was indrukwekkend hoe goed Russel van achteraan na bocht 1 naar uiteindelijk de 4e plaats reed.

Dat had Perez ook moeten kunnen, maar die deed het niet .. Misschien is de RB19 wel niet zo uitmuntend goed, maar is het de coureur?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 19:12
zonoskar schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:48:
Ik heb zomaar het idee dat als je Perez in die McLaren zet dat hij ook op het podium komt. De RB ligt hem gewoon niet. De McLaren is volgens mij nu de beste auto. Blijkbaar is Max de enige die nog wat performance uit de RB haalt. RIC kon vroeger Max een beetje bijhouden, dus misschien is hij de enige die dat nu ook kan?
Op het laatst ook niet meer hoor. Laat RIC zich eerst maar weer eens bewijzen in de AT. Las ook al dat hij een aangepast stuur zou moeten krijgen vanwege zijn operatie.

VER is alleen maar sterker geworden de laatste paar jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door BigEagle op 10-10-2023 11:13 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31

TrekDr0p

QR niet scannen

ArcticWolf schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:54:
[...]

Ik denk eerder dan RIC of TSU naar RBR, denk niet dat ze snel weer een rookie naast VER zetten met de afgelopen teamgenoten van VER die mislukte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-hfrKUswuAFxeuTMYJQdwGXQKw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DCby9PiHG91izWcIjXsNqJYJ.png?f=user_large

Wat een verschil !

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:36
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8EskWaWQAAZ_s-?format=jpg&name=small

Pirelli blijft de banden leverancier de komende jaren

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:15
basvn schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:02:
[Afbeelding]

Pirelli blijft de banden leverancier de komende jaren
Nounou echt "breaking" news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:25

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Lance kan goed starten, als hij zijn dag heeft. De F1 is mijns inziens te hoog gegrepen voor hem. Laat hem WEC gaan doen of iets anders.
Hij staat ook wel tegenover een gigant. Alonso maakt echt gehakt van hem.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

"F1 equals profit" lijkt het nieuwe credo te worden :)
The company behind the Mercedes F1 team generated income of over £474m during 2022, and earned a profit of £89m, with both figures representing substantial increases over the previous year.

In essence, the figures represent increased revenue from sponsorship and the F1 prize fund, and are solid proof of how successful top teams can be in the sport’s current financial environment.
https://www.motorsport.co...ed-474m-in-2022/10531180/

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 10-10-2023 13:15 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:29
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Uit je rijtje is alleen Hamilton direct in het diepe gegooid én leverde hij meteen.
Alsonso is "gewoon" onderaan begonnen, zelfs nog als test driver bij Minardi en heeft ook nog bij Renault een jaar op de bank gezeten voor hij aan het echte werk begon.
Russel heeft wat jaartjes in een Williams hok mogen leren en oefenen.

Piastri stapte weliswaar dit jaar in een McLaren naast een van de topcoureurs (zo zie ik Norris wel), maar McLaren was verre van een topteam op dat moment. Dus ook daar was de druk nog niet zo groot.
Doet niets af aan het feit dat hij het fantastisch doet en wat mij betreft ook een van die megatalenten is die af en toe voorbijkomen.

Of Lawson dat ook is, moeten we nog zien. In de F2 eindigde hij als 3e, 1 puntje boven zijn teamgenoot: Logan Sargeant....en daar zijn de meesten nog niet zo van onder de indruk.

Lawson doet het dit jaar hartstikke goed, maar ik vraag me af of hij het uberhaupt zou moeten willen om naast Max in de RBR in te stappen.
Ik zie hem niet in staat om Max daadwerkelijk aan te kunnen, dus dan kan het alleen maar killing zijn voor zijn carriere. Laat die maar lekker in een AT ervaring opdoen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:42
Als Lawson wil dat zijn carriere vernietigd wordt is het een goed idee om in de RB te stappen.

Over Hamilton die gelijk leverde als rookie: in vergelijking met tegenwoordig had Hamilton echt megá veel testkilometers achter de rug voor z'n debut.

https://www.reddit.com/r/...arch_regarding_hamiltons/

Samenvatting:

Hij had ongeveer 1500 rondjes (!!!) gereden in de winter van 2006 en het pre-season van 2007.

Piastri moest het in het pre-season dit jaar doen met een totaal van 160 rondjes (hij heeft in 2022 ook al wat kilometers gemaakt, dus in totaal iets meer).

We vergeten het snel, maar 'vroeger' was er bijna unlimited testing voor teams die het konden betalen. De voorbereiding die Hamilton had in 2007 zal niemand ooit meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:44
Wow, 1500 rondjes is gewoon bijna 29x de GP van Silverstone.. oef.. Dat lukt inderdaad tegenwoordig niet meer!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Requiem19
ProudElm schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:49:
Wow, 1500 rondjes is gewoon bijna 29x de GP van Silverstone.. oef.. Dat lukt inderdaad tegenwoordig niet meer!
Inderdaad. Hamilton was daar vroeger niet eens een uitzondering mee - hij zat in de middenmoot. Kijk maar naar onderstaande lijst (km's gereden voor debuut) (van Reddit)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z2mXzKb.png

[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 10-10-2023 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:21

sjaool

Every life should have 9 cats

ProudElm schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:49:
1500 rondjes, en als je dan weet hoeveel brokken hij in zijn eerste seizoenen heeft gereden door crashes etc. dan heeft dat aantal ook niet echt geholpen. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Inderdaad. Hamilton was daar vroeger niet eens een uitzondering mee - hij zat in de middenmoot. Kijk maar naar onderstaande lijst (km's gereden voor debuut) (van Reddit)

[Afbeelding]
Als we Pre-Season testing mee moeten nemen scoort ook Piastri wel wat meer natuurlijk. Hoeveel rijden de coureurs in 3 sessies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sjaool schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:58:
[...]

1500 rondjes, en als je dan weet hoeveel brokken hij in zijn eerste seizoenen heeft gereden door crashes etc. dan heeft dat aantal ook niet echt geholpen. :)
Ik gok dat deze test rondjes niet met 21 andere auto’s op de baan waren.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:57
Ik had vanmorgen een verloren uurtje dus ik dacht "wat als Max niet mee deed". Heb het kampioenschap en de resultaten erbij genomen, Max uit de uitslag gewist en iedereen die beneden hem eindigde een plekje omhoog gegeven (wat heel plat is, maar vaak voor de race zelf weinig verschil maakte) en de snelste lap puntjes herverdeeld aan de nummer 2 van die lijst als Max de FL had.

Perez zou dan 279 punten hebben, met Lewis op plek 2 met 244, Alonso op plek 3 met 239 en een goed gevecht om plek 4 met de Ferrari boys (Leclerc boven Sainz) en Lando.

Fun facts; 6 verschillende race winnaars (Perez 7, Lewis 2, Sainz 1, Alonso 3, Piastri 1 en Lando 3) en Alonso die na Canada op plek 1 stond in het WK met 2 puntjes voor op Perez

Is het spannender in het WK? Meh, Perez heeft 35 punten voorsprong op Lewis en voor plek 2 is het dichtbij elkaar (5 punten), maar het is nou niet dat er veel meer spanning in zit..

En jazeker; Excel rockt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pt3d9wU9eRsjPqmXerCA78keeLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g08cN30tUpgyHdSteBX77lGJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Holk op 10-10-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Plenkske schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

Nounou echt "breaking" news.
Eerder oud nieuws, had het zondag al gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Holk schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:30:
Ik had vanmorgen een verloren uurtje dus ik dacht "wat als Max niet mee deed". Heb het kampioenschap en de resultaten erbij genomen, Max uit de uitslag gewist en iedereen die beneden hem eindigde een plekje omhoog gegeven (wat heel plat is, maar vaak voor de race zelf weinig verschil maakte) en de snelste lap puntjes herverdeeld aan de nummer 2 van die lijst als Max de FL had.

Perez zou dan 279 punten hebben, met Lewis op plek 2 met 244, Alonso op plek 3 met 239 en een goed gevecht om plek 4 met de Ferrari boys (Leclerc boven Sainz) en Lando.

Fun facts; 6 verschillende race winnaars (Perez 7, Lewis 2, Sainz 1, Alonso 3, Piastri 1 en Lando 3) en Alonso die na Canada op plek 1 stond in het WK met 2 puntjes voor op Perez

Is het spannender in het WK? Meh, Perez heeft 35 punten voorsprong op Lewis en voor plek 2 is het dichtbij elkaar (5 punten), maar het is nou niet dat er veel meer spanning in zit..

En jazeker; Excel rockt :+

[Afbeelding]
Laat wel zien hoe bijzonder het nogmaals is wat Max doet, met meer dan 430 punten inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
BasvanS schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Als we Pre-Season testing mee moeten nemen scoort ook Piastri wel wat meer natuurlijk. Hoeveel rijden de coureurs in 3 sessies?
Staat in mijn post: Piastri heeft dit pre-season (1 test) in totaal +/- 150 rondjes gereden in 3 sessies.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Sky F1 kampioenschapsinterview (via ESPN) waarbij Verstappen door Karun Chandhok wordt geïnterviewd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11
[...]

1500 rondjes stond in die tijd bijna gelijk aan 1,5 volledige seizoenen, is wel een flink verschil!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

2007, Hamilton's debuutjaar, maakte hij eigenlijk echt heel weinig brokken. Dat was achteraf gezien één van zijn beste jaren imo.

2008 was inderdaad wel meer een brokkenjaar, met als dieptepunt dit voor wie het zich herinnert:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/-c6w1Zmox08/hqdefault.jpg

Z'n grootste brokkenjaar was 2011, toen er echt een magneet tussen hem en Massa leek geplakt... (meerdere botsingen dat jaar tussen die twee)

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/live-experience/cps/624/mcs/media/images/56388000/jpg/_56388741_hamilton-massaincident_still1.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Niet online

Klikken ivm copyrights.

Brokken maken kan Hamilton inderdaad wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

[Afbeelding]
Stroll heeft ook veel gereden staat me bij, naar dan wat stiekemer in oudere auto's ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10 22:57
Misschien niet het juiste topic, maar mijn vriendin wilde mij verrassen met tickets voor Zandvoort volgend jaar en besloot deze te kopen op de viagogo website. Helaas is ze pas na betaling op onderzoek uit gegaan en las alle slechte verhalen over dit bedrijf.

Mijn vraag is of iemand van jullie ervaringen heeft met viagogo en wat wij nu kunnen verwachten of hoe wij eventueel de beste kans maken om geld terug te krijgen mocht dit bedrijf inderdaad onbetrouwbaar zijn.

EDIT: Om dit topic niet te vervuilen, is een pm ook geen probleem uiteraard

[ Voor 7% gewijzigd door JP_Frost op 10-10-2023 21:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Daar het Qatar race topic vandaag of morgen dichtgaat plaats ik het hier.

Na zijn uitschakeling in Q1 zullen de acties van Lance Stroll in de Aston Martin garage velen niet ontgaan zijn. Zo smeet hij bij het terugduwen van de wagen zijn stuurtje weg en na het uitstappen gaf hij zijn trainer Henry Howe een duw. Vervolgens in de media pen duurde het interview met F1 TV niet meer dan 7 woorden en gebruikte hij het woord s*** op de vraag hoe het gegaan was.

Na alle ophef ook o.a. op social media heeft de FIA besloten dat Lance een bezoekje van de FIA compliance officer gaat krijgen over de gebeurtenissen in de garage. Er is nog geen officieel bericht maar waarschijnlijk zal het om een overtreding van artikel 12.2.1.c uit het sportregelement gaan.
Article 12.2.1.c states that a competitor will be deemed to have committed an offence if they are found guilty of: “any fraudulent conduct or any act prejudicial to the interests of any Competition or to the interests of motor sport generally.”
Dit was tevens hetzelfde artikel wat Verstappen in 2018 aan zijn broek kreeg nadat hij Ocon in de garage een duw had gegeven. Verstappen kreeg toen een taakstraf van 2 dagen bij de FIA.

https://www.motorsport.co...ar-garage-strop/10531449/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
Chocoball schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:51:
Daar het Qatar race topic vandaag of morgen dichtgaat plaats ik het hier.

Na zijn uitschakeling in Q1 zullen de acties van Lance Stroll in de Aston Martin garage velen niet ontgaan zijn. Zo smeet hij bij het terugduwen van de wagen zijn stuurtje weg en na het uitstappen gaf hij zijn trainer Henry Howe een duw. Vervolgens in de media pen duurde het interview met F1 TV niet meer dan 7 woorden en gebruikte hij het woord s*** op de vraag hoe het gegaan was.

Na alle ophef ook o.a. op social media heeft de FIA besloten dat Lance een bezoekje van de FIA compliance officer gaat krijgen over de gebeurtenissen in de garage. Er is nog geen officieel bericht maar waarschijnlijk zal het om een overtreding van artikel 12.2.1.c uit het sportregelement gaan.

[...]

Dit was tevens hetzelfde artikel wat Verstappen in 2018 aan zijn broek kreeg nadat hij Ocon in de garage een duw had gegeven. Verstappen kreeg toen een taakstraf van 2 dagen bij de FIA.

https://www.motorsport.co...ar-garage-strop/10531449/
Zowel bij Verstappen als bij Stroll is het on-professioneel gedrag, terecht dat ze erop gewezen worden. Echter bij VER was het (in zijn ogen in ieder geval) iets aan onrecht wat hem werd aangedaan en daarom dat hij zo reageerde.
Bij Stroll lijkt het gewoon op een verwend jongetje wat totaal niks presteert en dit nu langzaam aan het inzien is. Als ik die vader was en ik zag dat hij doodongelukkig was dan zou ik hem toch lekker laten gaan en iets anders laten ontplooien. Wat die vader doet is eigenlijk kindermishandeling. Volgens mij is Stroll echt niet happy als F1 driver.

Uit nieuwsgierigheid: wat moest VER doen tijdens die taakstraf?

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 11-10-2023 01:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:06

Yor

Yor1313#2571

Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 01:21:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: wat moest VER doen tijdens die taakstraf?
Als ik het mij goed herinner, moest Max meelopen met de marshalls ergens.

https://www.autosport.com...-penalty-5283587/5283587/

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Verstappen moest meelopen met race control / Stewards van een Formule E race.

Vond hij zelf achteraf oprecht nuttig om te zien dat hun taak ingewikkelder en complexer is dan het likkt van de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 01:21:
[...]
Zowel bij Verstappen als bij Stroll is het on-professioneel gedrag, terecht dat ze erop gewezen worden. Echter bij VER was het (in zijn ogen in ieder geval) iets aan onrecht wat hem werd aangedaan en daarom dat hij zo reageerde.
Bij Stroll lijkt het gewoon op een verwend jongetje wat totaal niks presteert en dit nu langzaam aan het inzien is. Als ik die vader was en ik zag dat hij doodongelukkig was dan zou ik hem toch lekker laten gaan en iets anders laten ontplooien. Wat die vader doet is eigenlijk kindermishandeling. Volgens mij is Stroll echt niet happy als F1 driver.
Er zijn tig voorbeelden van gefrustreerde of boze coureurs die uit hun auto stappen.
VER die tegen de autoband aan schopt op Baku. Ham die zijn stuurtje uit de auto gooit, een Haas coureur die in de pitbox zijn handschoenen gooit omdat ze er als idiots uitzien etc etc.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:32:
[...]

Er zijn tig voorbeelden van gefrustreerde of boze coureurs die uit hun auto stappen.
VER die tegen de autoband aan schopt op Baku. Ham die zijn stuurtje uit de auto gooit, een Haas coureur die in de pitbox zijn handschoenen gooit omdat ze er als idiots uitzien etc etc.
Het gaat denk ik niet om acties tegen materiaal maar tegen een ander persoon, in geval van Max Ocon, in geval van Stroll zijn personal trainer.

Ik denk dat ze dat anders behandelen dan boos doen tegen wat materiaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Shinji schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:48:
[...]

Het gaat denk ik niet om acties tegen materiaal maar tegen een ander persoon, in geval van Max Ocon, in geval van Stroll zijn personal trainer.

Ik denk dat ze dat anders behandelen dan boos doen tegen wat materiaal.
Dat inderdaad. En voor wat betreft het materiaal, maakt het misschien nog wel uit of je tegen een band schopt die net zonder aanleiding met >300 km/h geëxplodeerd is, of dat je een stuurtje wegsmijt wat niks misdaan heeft :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:02

JB

Cédric roelt!

Het viel me overigens wel op (dacht ik althans) dat die personal trainer al met een vingertje naar Lance stond te wijzen alsin "foei"! Nu heb ik niet scherp of dat kwam door het stuur wat ergens heen "moest", maar daar reageerde Lance op.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:32:
[...]

Schumacher die verhaal gaat halen tegen Coulthard in de pitstraat (was het toch?). Later zag ik eens een filmpje waar ze beiden in een golf karretje het circuit afreden. Ze konden het wel met elkaar vinden, dat zijn ook maar opflakkeringen op het moment in het heetst van de strijd.

@Silent Thunder "kindermishandeling"? Sorry, die kerel is 24. Als 'ie nu nog bij de juniors in karting of F3 reed of zo zou ik je kunnen volgen. Iedereen heeft wel eens de te fanatieke ouders gezien aan een veldje waar voetbal wordt gespeeld, met doodongelukkige kinderen.

Stroll kan morgen weg als 'ie dat wil, maar is te verknocht aan het hele jetset leventje. Hoe zou je zelf zijn als 24 jarige. 24 races per jaar, gegarandeerd 24 reizen, feestjes, vrouwelijk schoon overal, en dan racen in een auto waar maar 20 mensen op de hele planeet toegang tot hebben.

Dus dat medelijden met Stroll is totaal misplaatst, integendeel zelfs. Ik denk niet dat hij het nog twee jaar uithoudt. Misschien nog een jaartje, en dat was het dan wel. Kan wat mij betreft niet snel genoeg vertrekken om plaats te maken voor racers zoals Piastri (waar er vast nog wel een paar van rondlopen), Lawson, dat soort...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
De geruchten uit de paddock (waar anders :) ) zijn dat Stroll in de laatste 2-3 races mogelijk vervangen wordt zodat Lance een kans krijgt zijn batterij weer op te laden. Naast Perez is hij momenteel de grootste klappenvanger t.o.v. zijn teammaat. Ander gerucht is dat men pas in de winterpauze een beslissing gaat nemen of Lance in 2024 terugkomt. Lance schijnt al vaker intern te hebben aangegeven te willen stoppen alleen dringt dat nog niet helemaal door bij Stroll Sr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Chocoball schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:06:
Lance schijnt al vaker intern te hebben aangegeven te willen stoppen alleen dringt dat nog niet helemaal door bij Stroll Sr..
Zo kun je het ook stellen natuurlijk :P Minder damage control. Boel verkopen en door.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chocoball schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:06:
De geruchten uit de paddock (waar anders :) ) zijn dat Stroll in de laatste 2-3 races mogelijk vervangen wordt zodat Lance een kans krijgt zijn batterij weer te laden. Naast Perez is hij momenteel de grootste klappenvanger t.o.v. zijn teammaat. Ander gerucht is dat men pas in de winterpauze een beslissing gaat nemen of Lance in 2024 terugkomt. Lance schijnt al vaker intern te hebben aangegeven te willen stoppen alleen dringt dat nog niet helemaal door bij Stroll Sr..
Lawson naar AM als Ricciardo weer terug is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:16
@Maasluip denk eerder Yuki omdat AM in 2026 met Honda motoren gaat rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan Lawson naar AT. Hebben ze daar Lawson en Ricciardo om druk op Perez te zetten.

Ik kijk tegenwoordig geen Ziggo Race cafe meer omdat dat niet in de natuurlijke flow valt, maar hebben ze daar al een bord gemaakt wie volgend jaar waar rijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

JP_Frost schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:17:
Misschien niet het juiste topic, maar mijn vriendin wilde mij verrassen met tickets voor Zandvoort volgend jaar en besloot deze te kopen op de viagogo website. Helaas is ze pas na betaling op onderzoek uit gegaan en las alle slechte verhalen over dit bedrijf.

Mijn vraag is of iemand van jullie ervaringen heeft met viagogo en wat wij nu kunnen verwachten of hoe wij eventueel de beste kans maken om geld terug te krijgen mocht dit bedrijf inderdaad onbetrouwbaar zijn.

EDIT: Om dit topic niet te vervuilen, is een pm ook geen probleem uiteraard
Dit is misschien een beter topic voor je vraag:
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Maasluip schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:51:
Dan Lawson naar AT. Hebben ze daar Lawson en Ricciardo om druk op Perez te zetten.

Ik kijk tegenwoordig geen Ziggo Race cafe meer omdat dat niet in de natuurlijke flow valt, maar hebben ze daar al een bord gemaakt wie volgend jaar waar rijdt?
Alles ligt al vast behalve Logan bij Williams dacht ik.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Alles ligt al vast behalve Logan bij Williams dacht ik.
Alleen: wat is "vast" in de Formule 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Alleen: wat is "vast" in de Formule 1?
‘Vaster’ dan in het voetbal :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij hebben ze met de cost cap meer geld om rijders op de bank te zetten. Zie RB en Ricciardo vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JB schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:50:
Het viel me overigens wel op (dacht ik althans) dat die personal trainer al met een vingertje naar Lance stond te wijzen alsin "foei"! Nu heb ik niet scherp of dat kwam door het stuur wat ergens heen "moest", maar daar reageerde Lance op.
Nee. Ik dacht in eerste instantie ook dat het een foei vingertje was maar later bij Sky zeiden ze dat vingertje wijzend was, "je moet daarheen om je te wegen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Maasluip schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Lawson naar AM als Ricciardo weer terug is?
Marko die eerder aangaf dat Perez voor 2024 behouden blijft gaf in Qatar een twijfelend antwoord op de vraag wat als Perez geen 2e wordt. Van Perez wordt minimaal verwacht dat hij 2e in het kampioenschap wordt om zijn stoeltje te behouden. Anders bestaat de kans dat Ricciardo alsnog doorstroomt naar Red Bull en dat Lawson instapt bij Alpha Tauri.

[ Voor 12% gewijzigd door Chocoball op 11-10-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maasluip schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Nee. Ik dacht in eerste instantie ook dat het een foei vingertje was maar later bij Sky zeiden ze dat vingertje wijzend was, "je moet daarheen om je te wegen".
Aah ja dat zou ook kunnen natuurlijk.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 65 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics